sudo su - 
(Of sudo -s wat je wil)
(Of sudo -s wat je wil)
Ach, ik heb dat ook jarenlang gedaan. Tegenwoordig niet meer, maar het is erg moeilijk af te leren.Katsunami schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:32:
Gewoon altijd als root werken is eigenlijk nog het makkelijkst.
(Gratis hartaanval.... met strikje)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [user@WORKSTATION ~]$ df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on rootfs 30G 6.1G 24G 21% / devtmpfs 3.9G 0 3.9G 0% /dev tmpfs 3.9G 88K 3.9G 1% /dev/shm /dev/sda1 30G 6.1G 24G 21% / tmpfs 3.9G 50M 3.9G 2% /run tmpfs 3.9G 0 3.9G 0% /sys/fs/cgroup tmpfs 3.9G 0 3.9G 0% /media /dev/sdb1 679G 287G 359G 45% /home |
[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 26-03-2012 04:34 ]
Grotendeels mee eens...Katsunami schreef op maandag 26 maart 2012 @ 02:27:
Flieberende Kreukelzone, Microsoft. Het wordt tijd dat het aantal reboots eens echt drastisch vermindert, en het wordt echt tijd dat er een Store / Repository komt voor software, en een manier voor programma's om direct via Windows Update bijgewerkt te worden zodat niet elk programma handmatig onderhouden hoeft te worden.
Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar je bent (eindelijk) keihard ingehaald.
Als iemand niet afhankelijk is van een groot Windows-programma dat niet vervangen kan worden (Visual Studio, veel spellen, eerder gekochte, dure software), dan is een overstap zonder meer mogelijk, zeker als voor zo iemand Linux voorgeïnstalleerd kan worden. (Dat zou met Windows ook moeten gebeuren.)
Nee hoor:Ertepeller schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:37:
sudo vraagt per definitie naar je eigen password.
rootpw If set, sudo will prompt for the root password instead of the password of the invoking user. This flag is off by default.
En dan kun je ook nog hibernaten vanuit Linux. Dus je hibernate Linux, boot Windows vers voor je spelletje, sluit Windows af en resumed Linux. Dan kun je in Linux zo weer verder waar je gebleven was.Katsunami schreef op maandag 26 maart 2012 @ 02:27:
Voor die paar keer per week dat ik dan even een spelletje speel reboot ik dan wel naar Windows en terug naar Linux.
Ik vind de Windows' fonts en font-rendering een stuk lelijker dan hoe de meeste Linux distro's hun fonts out-of-the-box hebben (Debian in mijn geval, geen idee welk font dat standaardfont is eigenlijk), dusseh, liever nietMet die instellingen, en freetype-freeworld heb ik eindelijk fonts die on par zijn met Windows. Het moet in de grondwet komen dat dit verplicht wordt voor Linux. Ofzo.
U hebt helemaal gelijk, I stand correcteddeadinspace schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:42:
Nee hoor:
rootpw If set, sudo will prompt for the root password instead of the password of the invoking user. This flag is off by default.
En ja, standaard vraagt sudo alleen om je eigen wachtwoord, maar dat is wat anders dan per definitie
Voor hibernaten moet je wel swap gebruiken, dat doe ik al jaren niet meer...En dan kun je ook nog hibernaten vanuit Linux. Dus je hibernate Linux, boot Windows vers voor je spelletje, sluit Windows af en resumed Linux. Dan kun je in Linux zo weer verder waar je gebleven was.
Dan moet je toch eens goed kijken naar het verschil tussen Ubuntu en Debian/Fedora/SuSE/de rest. Alleen Ubuntu (en afgeleiden) gebruiken antialiasing/hinting/subpixelrendering/lcdfilter. De rest doet dat niet en de fonts zijn dan meteen ruk.Ik vind de Windows' fonts en font-rendering een stuk lelijker dan hoe de meeste Linux distro's hun fonts out-of-the-box hebben (Debian in mijn geval, geen idee welk font dat standaardfont is eigenlijk), dusseh, liever niet
[ Voor 10% gewijzigd door Ertepeller op 26-03-2012 16:29 ]
1
2
| [user@NOTEBOOK ~]$ lsusb | grep -i blue Bus 003 Device 002: ID 0a5c:4500 Broadcom Corp. BCM2046B1 USB 2.0 Hub (part of BCM2046 Bluetooth) |
Leuk dat jij geen swap gebruikt, maar ik gaf gewoon iemand een tip hoe hij zijn Windows- en Linuxgebruik handiger kan combinerenErtepeller schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:38:
Voor hibernaten moet je wel swap gebruiken, dat doe ik al jaren niet meer...
Debian gebruikt standaard anti-aliasing, en subpixel rendering is in de preferences gewoon aan te zetten:Dan moet je toch eens goed kijken naar het verschil tussen Ubuntu en Debian/Fedora/SuSE/de rest. Alleen Ubuntu (en afgeleiden) gebruiken antialiasing/hinting/subpixelrendering/lcdfilter.
Dat iets geen subpixel rendering (of anti-aliasing of wat dan ook) gebruikt betekent niet dat het meteen ruk is. Ik heb een hekel aan subpixel rendering, want het maakt een kleurensoep van de letters (in elke implementatie die ik tot nu toe heb gezien, dus dat is inclusief Windows).De rest doet dat niet en de fonts zijn dan meteen ruk.
Ik heb het even gecontroleerd, het is gewoon DejaVu Sans Book. Cantarell is standaard helemaal niet geinstalleerd (en Debian levert Gnome 2, niet 3).Dat standaardfont van Debian heet Cantarell, maar het is meer het standaardfont van Gnome 3 geloof ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 27-03-2012 21:55 ]
[ Voor 39% gewijzigd door psyBSD op 27-03-2012 22:13 ]
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Niet om je werk te willen bagatelliseren of iets dergelijks, maar je hebt toch "gewoon" het tabbladen uit de Window Manager dialoog overgeheveld naar andere dialoogvensters? Het is op zich wel logischer zo, dat wel. Hetgeen dat dan in Window Manager overblijft, zou met Window Manager Tweaks moeten worden samengevoegd. Nu heb je bijvoorbeeld twee tabbladen "Focus" door die opsplitsing.psyBSD schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:03:
Oh, mooie screenshot.
Kijk eens wat ik heb:
[afbeelding]
http://git.xfce.org/xfce/...gs/log/?h=stephan/dialogs
Hopelijk krijg ik een merge approved voor zondag
(Moet het xfwm4-deel van de patch ook klaar zijn)
[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 27-03-2012 22:28 ]
Correct, dat is stap 2 van de mergeNiet om je werk te willen bagatelliseren of iets dergelijks, maar je hebt toch "gewoon" het tabbladen uit de Window Manager dialoog overgeheveld naar andere dialoogvensters? Het is op zich wel logischer zo, dat wel. Hetgeen dat dan in Window Manager overblijft, zou met Window Manager Tweaks moeten worden samengevoegd. Nu heb je bijvoorbeeld twee tabbladen "Focus" door die opsplitsing.
Het is de bedoeling dat dit nog in xfce 4.10 komt, maar omdat daar zondag de feature-freeze van in gaat wordt het spannend of dat gaat lukken.If someone is brave enough to run xfwm4 without xfce, they should be prepared to use xfconf-query to configure xfwm4 from the command-line.
[ Voor 4% gewijzigd door psyBSD op 29-03-2012 08:40 ]
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Kleurschifting (of "color fringing" op z'n Engels) wordt veroorzaakt doordat bij subpixelrendering (van een letter) niet alle subpixels zijn "geactiveerd" (het woord zegt het eigenlijk aldeadinspace schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:14:
Debian gebruikt standaard anti-aliasing, en subpixel rendering is in de preferences gewoon aan te zetten:
Dat iets geen subpixel rendering (of anti-aliasing of wat dan ook) gebruikt betekent niet dat het meteen ruk is. Ik heb een hekel aan subpixel rendering, want het maakt een kleurensoep van de letters (in elke implementatie die ik tot nu toe heb gezien, dus dat is inclusief Windows).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| live@sid:/etc/fonts/conf.avail $ ls -l | grep filter -rw-r--r-- 1 root root 211 Oct 26 17:15 11-lcdfilter-lcddefault.conf live@sid:/etc/fonts/conf.avail $ cat 11-lcdfilter-lcddefault.conf <?xml version="1.0"?> <!DOCTYPE fontconfig SYSTEM "fonts.dtd"> <fontconfig> <match target="font"> <edit name="lcdfilter" mode="assign"> <const>lcddefault</const> </edit> </match> </fontconfig> live@sid:/etc/fonts/conf.avail $ cd ../conf.d live@sid:/etc/fonts/conf.d $ sudo ln -s ../conf.avail/11-lcdfilter-lcddefault.conf live@sid:/etc/fonts/conf.d $ ls -l | grep filter lrwxrwxrwx 1 root root 42 Mar 3 12:45 11-lcdfilter-lcddefault.conf -> ../conf.avail/11-lcdfilter-lcddefault.conf |
1
2
3
4
5
6
7
| live@sid:~ $ head -6 .Xresources Xft.antialias: 1 Xft.hinting: 1 Xft.autohint: 0 Xft.hintstyle: hintslight Xft.rgba: rgb Xft.lcdfilter: lcddefault |
Ik nietIk vind de default rendering van Debian (zie plaatje boven) eigenlijk perfect.
Dat is nu ironisch: wat jij doet is juist wat Mac OS X ook doet: alleen antialiasen.Genoeg ge-antialiased zodat je geen pixels kunt onderscheiden, maar ook weer niet teveel geantialiased zodat de letters lekker scherp blijven (itt MacOS X' default settings, dat is me toch een blurry boel). En niet de kleurenkermis van subpixel rendering.
Zoals ik al zei: jij hebt volgens mij Debian Stable (en dus Gnome 2). Toen was het nog DejaVu inderdaad.Ik heb het even gecontroleerd, het is gewoon DejaVu Sans Book. Cantarell is standaard helemaal niet geinstalleerd (en Debian levert Gnome 2, niet 3).
Dit gaat wel alleen maar werken als programma's goed opschalen. Windows kent al ruim 10 jaar high-dpi-ondersteuning, maar veel programmeurs weigeren het te ondersteunen. Daarom kan vaak de DPI-instelling niet verhoogd worden; er vallen dan stukken tekst van de dialoogvensters af, of niet alle controls schalen goed op. Teveel programma's renderen nog per pixel, en dus worden die programma's steeds kleiner en kleiner naarmate de resolutie op dezelfde oppervlakte hoger wordt.Ertepeller schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:41:
Maar: dankzij Apple is een doorbraak op komst, vanwege de iPhone en nu ook de iPad die een hele hoge resolutie heeft. Best kans dat dat ein-de-lijk de vraag om hogere-resolutie schermen in gang zet. Ik kan tenminste niet wachten op schermen met retina-resoluties. Lezen van het scherm lijkt dan tenminste een beetje op lezen vanaf papier. Printen wordt al heel lang gedaan op 300, 600 of meer DPI.
[ Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 29-03-2012 01:15 ]
Luctor et Emergo || specs
Windows heeft geen package-manager en kent dus ook geen dependencies. Daarom moet ieder programma alle onderdelen zelf mee brengen. Onder Linux maak je gewoon een dependency en is het verder aan de distributie om te zorgen dat de juiste versie wordt geinstalleerd.Katsunami schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 01:00:
Het mooiste vind ik nog wel de snelheid van het installeren en updaten van software. Hetgeen ik me wel afvraag: hoe is het mogelijk dat ik hier mijn hele omgeving (inclusief *compleet* LaTeX) in minder dan 7GB heb geïnstalleerd, terwijl ik daar onder Windows 32 GB voor nodig had....
Ik zou het allebei doen. Begin met meer nadruk op de IDE's, die ken je immers. VIM is een geweldige editor maar een IDE is meer dan en editor, Er zit bijvoorbeeld ook een debugger in en die heeft vim niet. Met plugins is wel wat mogelijk maar het is toch niet echt te vergelijken.Aan de ene kant heb ik zoiets van: de meeste IDEs werken zoals ik onder Windows gewend ben. Ik kan er gewoon een installeren, en de basistaken uitvoeren. Direct vertrokken dus. Echter, de wat geavanceerdere taken zul je allemaal één voor één per IDE moeten leren, en als een functie er niet in zit, dan zit hij er niet in. Als ik de tijd om die IDEs te leren nou eens steek in het leren en aanpassen van VIM (waarvan ik alleen de basis ken, om op de console niet kapot te blijven als ik een tekstfile moet editen), dan heb ik meteen alle taken bij de lurven. Leer ik iets in VIM onder C++, dan is het in alle andere taken ook nuttig. Verbeter ik mijn workflow voor de ene taak, dan is die verbetering direct ook "geldig" voor de andere taak.
Ik weet het niet maar ik weet wel dat er belachelijk veel talen worden herkend door VIM. Ik gok dat ze het 'file' commando gebruiken om files te identificeren.- Is het een OK als ik in VIM plugins installeer voor C++ én C (misschien dezelfde als C), én LaTeX, én LilyPond, én HTML/PHP/JavaScript, of gaat dat keihard op elkaar klappen?
- Moet voor elk filetype aparte syntax highlighting worden geïnstalleerd (zoals Programmer's Notepad in Windows), of ziet VIM dat aan de file extension (zoals NotePad++ bijvoorbeeld)?
Ik ken NERDtree niet, maar mijn ervaringen met file-managers onder VIM zijn maar matig. GVIM heeft wel een fatsoenlijke file-dialoog.1: Tabs (zit erin, door files met :tabe te openen)
2: Een file explorer (NERDTree plugin zo te zien)
De gebruikelijke manier om dit op te lossen is met Makefiles.3: Een manier om een "main" file in te stellen. Als ik dan een commando uitvoer vanuit VIM (bijvoorbeeld pdflatex), dan dient dat commando gerund te worden in de map waar de aangeduide "main" file staat, met die file als argument. Programmer's Notepad en Notepad++ onder Windows konden dit. Kan dit in VIM?
4. Dit hangt samen met 3. Als ik een commando uitvoer, dan wil ik de output in een apart venster/deel van GVim kunnen zien.
1
2
3
4
5
6
7
| all: mijndocument.pdf mijndocument.pdf-view %.pdf: pdflatex $*.tex %-view: xpdf $* |
Misschien dat het lukt om de output in een vim-viewport te krijgen of zoiets, daar weet ik het fijne niet van.Deze dingen zijn eigenlijk samengevat een manier om te voorkomen dat ik continue moet switchen tussen verschillende VIM-windows en/of verschillende bash-windows. Als ik dit voor elkaar kan krijgen, dan kan ik VIM gebruiken op dezelfde manier als waarop ik Programmer's Notepad / Notepad++ gebruikte onder Windows.
Vim zelf heeft ook ondersteuning voor meerdere 'buffers' en 'tabs', die kunnen heel handig zijn.Ik ga voornamelijk GVIM gebruiken. Mocht ik VIM ooit op de console nodig hebben om te editen (al heb ik nog nooit een situatie gehad waarin ik vanaf de console moest devven), dan kan ik wel tussen verschillende consoles switchen met een toetscombinatie.
KDE doet dit in ieder geval vlekkeloos, al zul je altijd wel programma's blijven houden die zijn geprogrammeerd voor 1 resolutie.Dit gaat wel alleen maar werken als programma's goed opschalen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [user@WORKSTATION ~]$ cat .fonts.conf <fontconfig> <match target="font" > <edit name="rgba" mode="assign"><const>rgb</const></edit> <edit name="hinting" mode="assign"><bool>true</bool></edit> <edit name="antialias" mode="assign"><bool>true</bool></edit> <edit name="autohint" mode="assign"><bool>false</bool></edit> <edit mode="assign" name="hintstyle"><const>hintmedium</const></edit> </match> </fontconfig> |
[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 30-03-2012 03:47 ]
Het ligt eraan of Firefox/Thunderbird tegen je systeem cairo lib aanlinkt of zijn eigen variant bakt.Katsunami schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 03:42:
Het lijkt er echter op dat Firefox en Thunderbird *altijd* hint-slight gebruiken indien beschikbaar, dus die had nog steeds dikke letters. Het aanmaken van .fonts.conf bleek de oplossing:
1
2
3
4
5
| <match target="font"> <edit mode="assign" name="lcdfilter"> <const>lcddefault</const> </edit> </match> |
[ Voor 20% gewijzigd door jordz. op 02-04-2012 23:47 ]
Ik zou het niet weten; het is de Firefox-versie uit de repository.jordz. schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:27:
Het ligt eraan of Firefox/Thunderbird tegen je systeem cairo lib aanlinkt of zijn eigen variant bakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 01-04-2012 01:02 ]
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Yep. Precies dezelfde combi. Zo erg dat me Nvidia driver net 3x crashteFRidh schreef op zondag 01 april 2012 @ 08:11:
gisteren Chrome van versie 17 naar 18 geupgrade onder Debian Testing/Unstable. Xorg cpu usage is enorm wanneer ik deze nieuwe versie van Chrome gebruikt. Zelfde probleem met 19 unstable. Heeft iemand anders dit probleem?
[ Voor 41% gewijzigd door ex87 op 01-04-2012 10:15 ]
Heb je toevallig nog een amd64 pakketje van Chrome 17? Helaas lijkt Chromium 17 hetzelfde probleem te hebben dus nu maar even overgestapt op Iceweasel.ex87 schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:13:
[...]
Yep. Precies dezelfde combi. Zo erg dat me Nvidia driver net 3x crashteen heel me scherm gewoon zwart werd.. Do'h!
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Oh, ik had ergens de indruk gekregen dat je Debian oid gebruikte. Geheugenscheet!Katsunami schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:43:
Omdat de Linux-wereld groter is dan Ubuntu. Ten eerste draai ik Fedora, en ten tweede zal ik Ubuntu niet vrijwillig draaien. Die distributie gedraagt zich veel te onafhankelijk, met het invoeren van software en technieken die, om welke reden dan ook, niet of nauwelijks in andere distributies opduiken.
Helaas niet, PC gister ge-dist-upgrade en Chrome opnieuw geinstalleerd.FRidh schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:50:
[...]
Heb je toevallig nog een amd64 pakketje van Chrome 17? Helaas lijkt Chromium 17 hetzelfde probleem te hebben dus nu maar even overgestapt op Iceweasel.
Ik hoop overigens dat Wayland snel komt. Ik heb toch vaak het idee dat dit soort problemen zeker ook met Xorg te maken hebben.
Arch werkt met AUR. Effectief is het een repo met broncode van programma's. Elk programma heeft een buildscript dat dependencies binnenhaalt en de code compileert en installeert. AUR wordt door users onderhouden.MoiZie schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:48:
[...]
Oh, ik had ergens de indruk gekregen dat je Debian oid gebruikte. Geheugenscheet!
Werken andere (niet debian based) distro's dan niet met een package systeem gelijk aan ppa's? Dat is toch juist erg gebruiksvriendelijk?
En je kan ook zelf als gebruiker een repository maken zoals bij elke distro.Katsunami schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:20:
[...]
Arch werkt met AUR. Effectief is het een repo met broncode van programma's. Elk programma heeft een buildscript dat dependencies binnenhaalt en de code compileert en installeert. AUR wordt door users onderhouden.
Keep it simple stupid
[ Voor 30% gewijzigd door Katsunami op 02-04-2012 20:39 ]
Ik gok dat je Chrome gebruikt? Zou mij niets verbazen als iemand een user-icon op een eigen server heeft geplaatst, en dat daar een self-signed certificate aan hangt. Niets mis met het zelf ondertekenen van certificaten, toch? Iedereen mag certificaten uitgeven, enkel is het aan jou om te bepalen welke uitgevers je vertrouwt (in de praktijk: je browser heeft een lijst van vertrouwde uitgevers).Katsunami schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:34:
Wie is trouwens "Jordy van Wolferen"?
Zou deze persoon even kunnen kijken waarom ik hier in dit topic al dagenlang foutmeldingen krijgt in verband met een computer die een niet-geldig certificaat voor een of andere link verstrekt ? Wellicht is het een link in een sig ofzo. Volgens mijn browser heeft dhr. Van Wolferen het certificaat zelf ondertekend terwijl hij geen uitgever van certificaten is.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Clue is dat het wel een SSL verbinding is, maar geen veilige; je weet immers niet wie het certificaat heeft uitgegevens.vanaalten schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:50:
Ofwel: Chrome is waarschijnlijk weer eens overdreven fanatiek met waarschuwen voor dingen waar niets mis mee is.
Hier heb ik ook Opera Mobile draaien op mijn Tab. Onder Firefox op Linux zijn er geen meldingen. (Ik ga eens kijken of ik dat wel aan kan zetten, want zelf ondertekende certificaten vind ik imho niet nuttig en hoeven dus niet standaard geaccepteerd te wordenRaven schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:52:
Opera Mobile zeurt hier ook over iets met een certificaat van de al genoemde persoon.
[ Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 02-04-2012 21:36 ]
Ik vermoed dat jij de jordy-ssl-self-signer bent. Klopt dat?Katsunami schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:32:
[...]
Hier heb ik ook Opera Mobile draaien op mijn Tab. Onder Firefox op Linux zijn er geen meldingen.
[ Voor 7% gewijzigd door d1ng op 02-04-2012 21:50 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Egocentrix op 02-04-2012 22:04 ]
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
[ Voor 35% gewijzigd door Katsunami op 03-04-2012 01:49 ]
Bingo, dat IP-adres ziet er bekend uit (stond in de melding, volgens mij is dat 'm). Maar waarom veroorzaakt dat plaatje op deze pagina, waar die post niet staat, een melding in Opera Mobile?Egocentrix1 schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:02:
Heb even zitten rondkijken, en het wordt blijkbaar veroorzaakt door één van de posts vanaf Katsunami 'Gaat lekker hier' op doda 29mrt om 01.00 uur en die van 31mrt 17.43. Bij pagina 98 krijg ik namelijk die certificaatvraag niet...
Ow, het is het plaatje in de post van jordz. (om 00.27 van zaterdag)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Je snapt mij niet, ik kreeg die certificaat melding ook, terwijl de betreffende post niet op de pagina bleek te staan die ik opendePaul schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:11:
Omdat niet iedereen 25 posts per pagina heeftIk heb er bijvoorbeeld al jaren 100.
Oscar Wilde
Vicariously I live while the whole world dies
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 03-04-2012 12:05 ]
dat zeg ik toch dat ik dat ga doen?Touchdomex schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:47:
Waarom niet tijdelijk alleen met de Intel kaart? Doe ik hier ook en dat werkt als een trein!
Dat was het eerste waar ik rekening mee hield bij het installerenVicarious schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:35:
[...]
dat zeg ik toch dat ik dat ga doen?Alleen je denkt hier toch niet aan als je net installeert? Je denkt ik heb een dure Nvidia kaart erin hangen, die wil ik wel gebruiken. Weet ik veel dat ik dan mn hele install kan weggooien omdat ik het niet meer goed krijg
3 jaar terug ok, maar ik verwacht wel een stukje ontwikkeling daarin. boy was i wrong.Touchdomex schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:44:
[...]
Dat was het eerste waar ik rekening mee hield bij het installeren
Die geïntegreerde kaarten zijn voor de normale laptops toch vrij nieuw? Dan vooral op het kunnen switchen van kaart gedeelte. Zelfs in windows gaat het 9 van de 10x fout en mag ik zelf handmatig een kaart aanwijzen op de juiste .exe omdat hij anders alleen de interne gebruikt.Vicarious schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:57:
[...]
3 jaar terug ok, maar ik verwacht wel een stukje ontwikkeling daarin. boy was i wrong.
Ik krijg in ieder geval geen zwart scherm bij het opstarten. In windows herkent hij het overigens bij applicaties in 90% van de gevallen goed (bij mij althans), maar zelfs als ik het in linux allemaal handmatig moest doen zou ik dat geen probleem vinden. Ik wil de kaart gewoon kunnen gebruiken, maar nu kan dat dus niet.Touchdomex schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:02:
[...]
Die geïntegreerde kaarten zijn voor de normale laptops toch vrij nieuw? Dan vooral op het kunnen switchen van kaart gedeelte. Zelfs in windows gaat het 9 van de 10x fout en mag ik zelf handmatig een kaart aanwijzen op de juiste .exe omdat hij anders alleen de interne gebruikt.
Ik heb precies hetzelfde probleem oor maar ondertussen mijzelf er maar bij neergelegd en ga straks gewoon een desktop aanschaffen met maar 1 grafische kaartVicarious schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:33:
[...]
Ik krijg in ieder geval geen zwart scherm bij het opstarten. In windows herkent hij het overigens bij applicaties in 90% van de gevallen goed (bij mij althans), maar zelfs als ik het in linux allemaal handmatig moest doen zou ik dat geen probleem vinden. Ik wil de kaart gewoon kunnen gebruiken, maar nu kan dat dus niet.
Misschien ook maar eens gaan zoeken voor mijn laptop. Moet genoeg te vinden zijn. Veelverkocht lelijk dingVicarious schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:20:
Hmm ik ga het toch nog eens proberen, heb nu een vrij duidelijke blog entry van iemand gevonden die het heeft opgelost op een vergelijkbaar systeem als dat van mij:
http://www.cmdematos.com/...-on-dell-xps17-l702x.html
Het betreft gewoon slechte ondersteuning vanuit nvidia en intel, is niet linux gerelateerd: als linux gebruiker is het altijd handig om hardware die slecht of niet wordt ondersteund wordt gewoon links te laten liggen.Omdat dat simpelweg niet nodig zou hoeven zijn. Het is gewoon uiterst jammer dat sommige dingen onder Linux pas verscheidene maanden (of jaren, of nooit....) ondersteund worden. Meestal gaat het in dat geval om hardware.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
maar is het dan zo moeilijk om te detecteren dat ik met zo'n situatie zit en NIET komen met een schermpje om de proprietary nvidia driver te installeren waarmee ik effectief mn systeem om zeep help? Nu weet ik nog ongeveer wat er gebeurt, een beginnende gebruiker haakt gelijk af.blouweKip schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:57:
[...]
Het betreft gewoon slechte ondersteuning vanuit nvidia en intel, is niet linux gerelateerd: als linux gebruiker is het altijd handig om hardware die slecht of niet wordt ondersteund wordt gewoon links te laten liggen.
(precies de reden waarom ik geen sandy bridge laptop aanschaf)
Het spijt me om dat te zeggen, maar of het aan Linux of aan de fabrikanten ligt, dat zal de meeste gebruikers worst wezen. Als mijn huidige laptop (3,5 jaar oud) de geest geeft en ik moet een nieuwe halen, dan moet het al bijna een Sandy Bridge worden. Je gaat me toch niet vertellen dat Sandy Bridge nog steeds niet goed gesupport wordt, ondanks dat het al ruim een jaar op de markt is, en de opvolger al voor de deur staat?blouweKip schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:57:
Het betreft gewoon slechte ondersteuning vanuit nvidia en intel, is niet linux gerelateerd: als linux gebruiker is het altijd handig om hardware die slecht of niet wordt ondersteund wordt gewoon links te laten liggen.
(precies de reden waarom ik geen sandy bridge laptop aanschaf)
Anders is het ook wel in te stellen in de bios. Dat laten die rotnotebooks niet instellenKatsunami schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:12:
Hm. Op een eventuele volgende notebook moet ik dus zorgen dat ik geen dedicated grafische kaart naast de Intel-kaart heb. Dat is gelukkig ook niet nodig, want op mijn notebook speel ik geen spellen.
Als ik een desktop zou krijgen met een Intel-CPU met geïntegreerde grafische kaart, dan neem ik aan dat die gewoon uitgeschakeld kan worden als er een externe kaart wordt bijgeplaatst; misschien gaat hij al vanzelf uit, net zoals met de grafische chips op moederborden.
[ Voor 32% gewijzigd door Katsunami op 03-04-2012 17:41 ]
als je hem bijplaatst wel ja, hybrid gaat dat niet. Dan wordt de Nvidia kaart namelijk aangesproken VIA de geintegreerde kaart (fysiek). Als je dus je intel kaart uitschakelt omdat je nvidia wilt gebruiken werkt het nietKatsunami schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:12:
Hm. Op een eventuele volgende notebook moet ik dus zorgen dat ik geen dedicated grafische kaart naast de Intel-kaart heb. Dat is gelukkig ook niet nodig, want op mijn notebook speel ik geen spellen.
Als ik een desktop zou krijgen met een Intel-CPU met geïntegreerde grafische kaart, dan neem ik aan dat die gewoon uitgeschakeld kan worden als er een externe kaart wordt bijgeplaatst; misschien gaat hij al vanzelf uit, net zoals met de grafische chips op moederborden.
Hmm kheb nu mint werkend op de intel grafische kaart door de nouveau en nvidia drivers te uninstallen en xorg.conf weg te tiefen, maar de fonts zien er bij mij default al prima uit. denk dus dat ik er gewoon lekker niks aan doe om al dat gekloot te voorkomen. Zoveel tijd erin steken om de fonts er een klein tikje beter uit te laten zien is het voor mij niet waard...Katsunami schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:47:
Vandaag heb ik overigens nog iets anders ontdekt. Linux gebruikt de echte DPI van de monitor om de interface te renderen, daar waar Windows altijd uitgaat van 96 dpi. In mijn geval is dat op 1280x1024 @ 19 inch dus slechts 85 dpi.
De font rendering verandert dus ook, afhankelijk van de instelling. Bij 85 dpi is die anders dan bij 96 dpi.
Het vervelende is: voor sommige fonts en websites is "hintslight" het mooiste, voor andere fonts/websites is dat "hintmedium", maar als ik de dpi-instelling verander kan het precies andersom zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 03-04-2012 19:50 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 03-04-2012 20:22 ]
En daar is hij weer.voorstel van Fedora-ontwikkelaar Lennart Poettering
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [WORKSTATION: ~]$ df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on rootfs 30G 7.0G 23G 24% / devtmpfs 3.9G 0 3.9G 0% /dev tmpfs 3.9G 88K 3.9G 1% /dev/shm /dev/sda1 30G 7.0G 23G 24% / tmpfs 3.9G 50M 3.9G 2% /run tmpfs 3.9G 0 3.9G 0% /sys/fs/cgroup tmpfs 3.9G 0 3.9G 0% /media /dev/sdb1 679G 286G 359G 45% /home |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <fontconfig> <match target="font"> <test qual="any" name="family" compare="eq"> <string>Anadale Mono</string> <string>Arial</string> <string>Arial Black</string> <string>Comic Sans MS</string> <string>Courier New</string> <string>Courier 10 Pitch</string> <string>Georgia</string> <string>Impact</string> <string>Trebuchet MS</string> <string>Times New Roman</string> <string>Webdings</string> <string>Verdana</string> </test> <edit name="antialias" mode="assign"><bool>true</bool></edit> <edit name="autohint" mode="assign"><bool>true</bool></edit> <edit name="rgba" mode="assign"><const>rgb</const></edit> <edit mode="assign" name="hintstyle"><const>hintfull</const></edit> <edit mode="assign" name="lcdfilter"><const>lcddefault</const></edit> </match> </fontconfig> |
[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 05-04-2012 10:04 ]
Anoniem: 19894
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
kijk ook eens naar smplayerAnoniem: 19894 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:19:
Kijk ik eens voor de grap naar KMplayer.. HALLO normale audioEn WTF slechte interface
![]()
Kaffeïne gestart en HALLO normale audio en normale interface
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Te vroeg gejuicht, T.net video's gaan fullscreen nog naar m'n primary monitorafraca schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:28:
Woehoe, fullscreen 720p flash op m'n externe monitor, best vloeiend.
* afraca kruist weer een reden weg om stiekem soms naar windows 8 CP te booten
[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 09-04-2012 01:38 ]
[ Voor 19% gewijzigd door afraca op 10-04-2012 16:39 ]
Keep it simple stupid
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Anoniem: 19894
Serviio werkt op zich prima, het is meer de combinatie van een DLNA NAS met een Samsung tv, .mkv werkt dan gewoon kut. Alleen liep ie ook te bokken op andere formats terwijl andere files met dezelfde codecs wel werken.mace schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:18:
Ik heb goede ervaringen met PS3 Media Server. (ook voor non-ps3 media players)
Beetje lastig om fatsoenlijk headless op te zetten maar als het werkt doet hij het best goed.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
1
| rm /usr/local/bin/* |
Anoniem: 286128
Anoniem: 286128
1
| # cp /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts/ |
T.net weet het vast wel...vanaalten schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:42:
Een flinke tijd geleden was de site kernel.org gehackt; een tijd lang hebben de kernel sources daarna op Github gestaan tot kernel.org weer was hersteld.
Nou staat er op die site al een tijdje "We will be writing up a report on the incident in the future". Zo lang na het incident verwacht ik er geen rapport meer van. Aangezien ik wel nieuwsgierig ben naar de oorzaak: iemand hier die weet wat er destijds precies gebeurd is?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq