En wie test die beta's en RCs? Leuk dat ze er zijn, maar als iedereen een stabiele versie wilt gaat niemand die RCs testen natuurlijk. De laatste keer dat ik in welke vorm dan ook RCs heb gedraaid zijn toch al een hele tijd achter me. En zeker zakelijk zal dat nogal vaak voorkomen (/weinig bedrijven die actief RCs op de pijnbank leggen om feedback te geven).
Debian en hun trage releases, maakt iets niet meer stable. Laatst ook weer een mesa bug, die waren opgelost in de nieuwste, maar dankzij Debian werd hun bug tracker overspoelt met 'stable users' van hun distro, 6 maanden later(!). Waarom was die dan niet gebackport?
Omdat blijkbaar niemand het eerder gemeld had? Of omdat Mesa die bug ook gewoon eerder had kunnen vinden (in een RC bv

). Of omdat de bug alleen optrad met nieuwe hardware die nog niet in het wild geschoten was? En dan zit je weer bij de "Debian moet je niet op gloednieuwe hardware draaien".
Nee, trager is niet stabiel. We moeten daarmee ophouden dat zo te noemen. Het enige is dat slow pace beter is voor Enterprise, vooral die weinig innoveren, that's it.
En daardoor is het dus stabiel

Ik weet dat ik zonder gezeik een
apt update && apt dist-upgrade kan doen. Van mijn Arch install op de desktop weet ik dat niet (* klopt op hout * Laatste keren dat ik
echt issues heb gehad zijn alweer lang geleden. Weken terug wel een AMD firmware blob issue, denk ik, waardoor elke USB-C (monitor) unplug de DRM driver crashte incl. dus KDE Plasma etc etc die wel weer "up" kwamen (/ik had een desktop, incl. crash report scherm van zowel Firefox (geen auto herstart) als KWin (wel auto herstart)).