[WC] Het grote waterkoelingtopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.697 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Vraag&Aanbod niet zo goed koelen? 8)7 Waarom niet?

Misschien dat ik hem inderdaad verkoop, ik moet nog een Northbridge blokje bestellen en in die shop is een Hydor pompje (met 2x 1/2Inch Fittings) erg goedkoop. :)

Bovendien zou het reservoir dan groter moeten worden.
- Ik heb niet veel ruimte
- Moet niet groot zijn
//Ik maak hem dus zelf//

Dus wanneer ik een goede kandidaat als reservoir vind zal ik de Sicce er wel indompelen, wanneer ik geen goede kandidaat vind verkoop ik hem en koop ik wel een Hydor. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 07-08-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16
aramdin schreef op 06 augustus 2004 @ 21:05:
[...]

Niet echt, ongeveer 3seconden als hij naar achter loopt naar het magazijn en em weer meeneemt :P

Kheb em al een tijdje geleden gehaald, was toen gewoon naar de winkel geweest.
Verdorie. Ik kan nogal moelijk naar de winkel gaan. Meer dan twee uur rijden zie ik niet echt zitten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67320

aramdin schreef op 06 augustus 2004 @ 21:05:
[...]
Kheb em al een tijdje geleden gehaald, was toen gewoon naar de winkel geweest.
[...]

Weird! Ik ga het ook nog eens testen of dat bij mij waar is...Ik heb namelijk na mn pomp mn rad en dan mn cpu etc...
Hoeveel graden scheelde het voor jou?
Dat was iets van 1 hele graad ofzo. Ik denk dat het iets te maken heeft met de tijd die het water in het rad doorbrengt. Maar als de stroomsnelheid altijd hetzelfde is....Denk ik toch aan het res. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110668

Anoniem: 89596 schreef op 06 augustus 2004 @ 21:44:
Ik heb alleen een vraagje over een radiator :)

Ik wil zelf ook maar eens beginnen aan een WC, dus heb ik het een en ander zitten lezen en neuzen.

Nu ben ik zelf gevallen op het feit dat er niet zo heel veen 80*80mm of 80*160mm radiatortjes zijn.

Na het een en ander aan verder zoeken ben ik op de black ice micro II gevallen omdat ik deze makkelijk in mijn kast kan wegmodden zonder dat mijn dremel overuren moet gaan draaien. Alleen heb ik nergens een review hierover kunnen vinden dus is mijn vraag aan jullie: weet een van jullie hoe deze presteerd of heeft een van jullie een link naar een revieuw hiervan. Ik heb op Tweakers, GoT en goolge lopen zoeken. het enige dat ik heb gevonden is een site waar zelfs babblefish niets mee kan :'(

Dus als jullie mij kunnen helpen, graag _/-\o_ _/-\o_
Ik heb dus precies net zo'n vraag: trekt een black ice micro II dit:
- Asetek Antartica blok op XP2800+ Barton
- Asetek vga op Geforce FX5900
- Asetek chipset op nVidia nForce 2 bord
Dit wordt allemaal gedaan door een hydor L30!

Ik wil eigenlijk flink oc'en maar heb mijn twijfels over het rad.. :(

edit: De Micro II doet 570 KCal per uur of terwijl 662.91W, hoop dat jullie hiermee mijn vraag kunnen beantwoorden! :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 07-08-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Anoniem: 110668 schreef op 07 augustus 2004 @ 11:41:
[...]

Ik heb dus precies net zo'n vraag: trekt een black ice micro II dit:
- Asetek Antartica blok op XP2800+ Barton
- Asetek vga op Geforce FX5900
- Asetek chipset op nVidia nForce 2 bord
Dit wordt allemaal gedaan door een hydor L30!

Ik wil eigenlijk flink oc'en maar heb mijn twijfels over het rad.. :(

edit: De Micro II doet 570 KCal per uur of terwijl 662.91W, hoop dat jullie hiermee mijn vraag kunnen beantwoorden! :*)
Met een beetje goede fan moet ie dat makkelijk redden, reken alleen niet op de laagste temperaturen, en dus niet op de dikste overklok.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luxx schreef op 07 augustus 2004 @ 12:39:
[...]

Met een beetje goede fan moet ie dat makkelijk redden, reken alleen niet op de laagste temperaturen, en dus niet op de dikste overklok.
Wat ben ik dan precies nodig voor een dikke overclock, black ice pro II (2x120mm) of een black ice extreme II (2x120mm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

Anoniem: 110668 schreef op 07 augustus 2004 @ 13:28:
[...]

Wat ben ik dan precies nodig voor een dikke overclock, black ice pro II (2x120mm) of een black ice extreme II (2x120mm)?
of een airplex240, 360 (1800 8)7 )

of een andere dual rad over het algemeen presteren ze ongeveer gelijk.
alleen is de flow bij black ice rads hoger dan bij een airplex maar airplex is weer goed koper dan black ice.

ik heb een black ice extreme chrome single en een airplex240 dual. ik heb een test gedaan met alleen cpu wc block en 1 fan en het resultaat was dat de black ice de zelfde temps haalden op volle snelheid als de airplex op minder dan halfe snelheid van de fan. een hele eerlijke test :? een single rad tegen een dual rad.

[ Voor 98% gewijzigd door ikman op 07-08-2004 15:53 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Anoniem: 110668 schreef op 07 augustus 2004 @ 13:28:
Voor een dikke overklok moet je je processor een flink hoge spanning kunnen opdrukken, omdat de warmte dan een probleem vormt heb je dus een zo dik mogelijke koeling nodig. Globaal kan je zeggen hoe beter je koeling hoe eenvoudiger het overklokken wordt. Als je natuurlijk E50 extra voor je rad moet uitgeven, kan je bijna ook een net iets sneller type processor of een extra reepje geheugen aanschaffen, en boek je de zelfde snelheidswinst. Voor jou om te bepalen waar bij jouw gebruik voor het minste geld, het meeste winst te behalen valt.
Ik denk dat met een enkele en relatief kleine radiator de warmteafgifte een probleem kan worden (een stoerdere fan voor je radiator kan ook helpen btw, maar levert wel veel herrie op). Kijk anders eerst eens naar je huidige temperaturen (draait de setup al), als je barton onder lucht al lekker koel blijft, en een stukje over te klokken is, dan kan het misschien wel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou graag een nieuw waterkoelsetje aanschaffen voor extreme koeling zodat ik lekker kan oc'en met hoge v-cores.
Een comleet setje wil ik gewoon niet hebben. Meeste past toch niet op mijn mobo |:(
Ik heb wat rond gekeken en ben op dit uitgekomen:

Dangerden Maze4 AMD a 56 euro
DangerDen Maze 4 GPU 13mm a 60 euro
Eheim 1048 waterpomp 600l/h a 44 euro
Airplex Evo 240 13mm a 54 euro
2meter Tygon 13mm a 20 euro

Gaat dit allemaal samen/passen?

Mijn systeem:

amd2800+
Epox 8rda3+
Radeon 9800PRO

Alvast bedankt 8) ps. is het zo helemaal compleet=spulle ontvangen en meteen computeren na installatie?

[ Voor 17% gewijzigd door Sjoerd op 07-08-2004 16:56 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde even mijn nieuwe aanwinst laten zien, aangezien ik er erg blij mee ben :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slot2003/xco/VGABlok/IMG_0334.JPG

Let niet op die kat 8)7

Gekocht voor +/- 50 euro.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 07-08-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 21:34

Harrie

NederVlaming

langezwieper schreef op 07 augustus 2004 @ 16:44:
Ik zou graag een nieuw waterkoelsetje aanschaffen voor extreme koeling zodat ik lekker kan oc'en met hoge v-cores.
Een comleet setje wil ik gewoon niet hebben. Meeste past toch niet op mijn mobo |:(
Ik heb wat rond gekeken en ben op dit uitgekomen:

Dangerden Maze4 AMD a 56 euro
DangerDen Maze 4 GPU 13mm a 60 euro
Airplex Evo 240 13mm a 54 euro
2meter Tygon 13mm a 20 euro

Alvast bedankt 8) ps. is het zo helemaal compleet=spulle ontvangen en meteen computeren na installatie?
Vergeet niet wat slangklemmen en additive's voor in je water, en natuurlijk het demi-water zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luxx schreef op 07 augustus 2004 @ 16:15:
[...]

Voor een dikke overklok moet je je processor een flink hoge spanning kunnen opdrukken, omdat de warmte dan een probleem vormt heb je dus een zo dik mogelijke koeling nodig. Globaal kan je zeggen hoe beter je koeling hoe eenvoudiger het overklokken wordt. Als je natuurlijk E50 extra voor je rad moet uitgeven, kan je bijna ook een net iets sneller type processor of een extra reepje geheugen aanschaffen, en boek je de zelfde snelheidswinst. Voor jou om te bepalen waar bij jouw gebruik voor het minste geld, het meeste winst te behalen valt.
Ik denk dat met een enkele en relatief kleine radiator de warmteafgifte een probleem kan worden (een stoerdere fan voor je radiator kan ook helpen btw, maar levert wel veel herrie op). Kijk anders eerst eens naar je huidige temperaturen (draait de setup al), als je barton onder lucht al lekker koel blijft, en een stukje over te klokken is, dan kan het misschien wel genoeg zijn.
Opsich vind ik et niet erg om meer uit te geven voor een rad, alleen ruimte is een beetje een probleem.. Als ik een dual 120mm neem moet ik dremelen.. :( Geheugen zit wel snor lijkt mij, 2x512 mb Dual Channel Corsair Twinx PC3200LL.. Ik heb nu nog een stomme spire whisperrock II op mn processor, ongeveer de slechtste cooler op de markt! Ha ha! :( Maar kom nu met mijn processor tot 2300MHz, dus wil dat ofnie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 23:29
hmm heb al een ruime maand geleden bij tweakstore een pomp een reservoir en een chipset cooler besteld, maar helemaal niets meer vernomen daarna (al wel betaald :S) Iemand enig idee of er al pompjes binnen zijn bij tweakstore (swiftech pomp)?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 22:20
ik heb tweakstore ook al 2 mails gestuurd en nog geen antwoord op gekregen, is hij op vakantie ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mail reageert hij niet op, maar fax wel (althans vorige keer zei hij dat)

maar ook fax reageert hij niet op duurt nogal lang bij hem :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

justice_strike schreef op 07 augustus 2004 @ 19:54:
hmm heb al een ruime maand geleden bij tweakstore een pomp een reservoir en een chipset cooler besteld, maar helemaal niets meer vernomen daarna (al wel betaald :S) Iemand enig idee of er al pompjes binnen zijn bij tweakstore (swiftech pomp)?
het beste wat je kan doen is langs gaan, hij heeft het gewoon te druk om te telefoon op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

Is dit blok in NL te koop?

polar flo tt series

Afbeeldingslocatie: http://images.gruntville.com/images/hardware/polalflo_tt/P6280494crop500_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

een review
http://www.gruntville.com/reviews/wc/polarflo_tt_cpu/

ik denk dat dat nog even gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een maat van mij zegt dat ze in NLD te koop zijn, bij iemand die er meerdere geimporteerd zou hebben, hij wil alleen niet zeggen waar (klein kindje :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

hey mensen :)

dit setje lijkt me wel leuk :)

http://www.alphacool.de/p...t&menu_id=2&&art_id=10202

heeft iemand ervaring ermee ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ikman schreef op 07 augustus 2004 @ 22:53:
[...]

het beste wat je kan doen is langs gaan, hij heeft het gewoon te druk om te telefoon op te nemen.
ik woon niet echt in de buurt van rotterdam, dus langsgaan om niets te ontvangen doe ik over het algemeen niet. dus vandaar mijn vraag of iemand wist of hij het toevallig had, dan zou ik in iedergeval niet voor niets gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Ik zit er over te denken om binnen zeer korte termijn ook op WC over te gaan. Ik neem dan denk ik wel een gewone kant en klare kitt waarbij alles geleverd wordt. Het merk wat ik koop wordt denk ik Thermaltake of Zalman. Erg veel verstand heb ik er nog niet van, maar ben veel reviews etc aan het lezen voor alle info. Heeft er iemand hier toevallig nog belangrijke tips voor me voordat ik begin met WC?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89596

Anoniem: 110668 schreef op 07 augustus 2004 @ 11:41:
[...]

Dam'n moet ik weer gaan lopen rekenen :D, maar ik denk wel dat ik daar uit ga komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Seagate schreef op 08 augustus 2004 @ 13:24:
hey mensen :)

dit setje lijkt me wel leuk :)

http://www.alphacool.de/p...t&menu_id=2&&art_id=10202

heeft iemand ervaring ermee ?
Dat zijn gewoon goede setjes voor weinig geld.

Nemen dus :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Mensen, na het mooie weer van de laatste paar dagen ben ik bijna doof :S de stock cooler van mijn PiV 3,0 E maakt bijna 5700rpm dat samen met mijn 9800XT cooler :S

Ik wil dus gaan waterkoelen alleen ik kom er nou niet bepaald uit welke setje voor mij geschikt is. Ik wil er geen kapitalen aan uitgeven maar erg krentig ben ik nou ook weer niet :)

Enige wat ik erop wil hangen zijn mijn VGA en CPU de rest is vrijwel alles passief. Ik heb zitten kijken maar kom er echt niet uit :S Ik wil alleen stilte wat mij betreft blijft cpu net zoals nu 35-40c zolang et maar stil is :)

Iemand die mij met zijn ervaringen de goede kant op kan sturen /./?

[edit]

Wat als ik nou deze neem en er betere VGA/CPU blokjes bij doe ?
http://www.coolriver.de/coolriver/de/lcstandart.htm

[ Voor 10% gewijzigd door funkflex op 08-08-2004 19:12 ]

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m0n0 schreef op 08 augustus 2004 @ 17:22:
Mensen, na het mooie weer van de laatste paar dagen ben ik bijna doof :S de stock cooler van mijn PiV 3,0 E maakt bijna 5700rpm dat samen met mijn 9800XT cooler :S

Ik wil dus gaan waterkoelen alleen ik kom er nou niet bepaald uit welke setje voor mij geschikt is. Ik wil er geen kapitalen aan uitgeven maar erg krentig ben ik nou ook weer niet :)

Enige wat ik erop wil hangen zijn mijn VGA en CPU de rest is vrijwel alles passief. Ik heb zitten kijken maar kom er echt niet uit :S Ik wil alleen stilte wat mij betreft blijft cpu net zoals nu 35-40c zolang et maar stil is :)

Iemand die mij met zijn ervaringen de goede kant op kan sturen /./?

[edit]

Wat als ik nou deze neem en er betere VGA/CPU blokjes bij doe ?
http://www.coolriver.de/coolriver/de/lcstandart.htm
Als het alleen om stilte gaat zou ik een Zalman Resator nemen, das een passieve toren. Kost rond de €200 + blokjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70670

Zou iemand eens kunnen uitleggen wat nu exact de maten zijn van pilaren?
Geraak er niet echt wijs meer uit.

Zelf zit ik nu met 10mm plugs die ik gehaald heb bij aquacomputer.
Welk formaat is dat nu eigenlijk? 3/8?
Zou graag alles op 1/2 gooien en wil eerst wat meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 12:22
Anoniem: 70670 schreef op 09 augustus 2004 @ 11:53:
Zou iemand eens kunnen uitleggen wat nu exact de maten zijn van pilaren?
Geraak er niet echt wijs meer uit.

Zelf zit ik nu met 10mm plugs die ik gehaald heb bij aquacomputer.
Welk formaat is dat nu eigenlijk? 3/8?
Zou graag alles op 1/2 gooien en wil eerst wat meer info :)
10mm staat gelijk aan 3/8 inch
13mm staat gelijk aan 1/2 inch

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sinds zaterdag ook m'n waterkoeling erin zitten (was nogal proppen :x ) , maar nu wil ik zelf nog even een fatsoenlijk reservoir maken van plexiglas. Op welke manier kan ik dan het beste de slangen hieraan bevestigen? Huidige reservoir blokkeert m'n 2de pci-slot, en wil nog een keertje naar GBit lan, en dan heb ik dat slot nodig :)

M'n CPO-temp is flink gedaald, van 70c -> 44c
Specs:
Swiftech MCW5000-A CPU-blok
Eheim 1024 Pomp
BlackIce Extreme (1x12cm) radiator met een 8cm fan erop (met 8 -> 12 cm dinges)

Van de week ook het GPU-blok er bij zetten :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
Ik heb een vraag over mn aankomende WC. Ik ben bezig een pc te bouwen met de volgende componenten:

- Athlon 64 CPU
- High end videoplank
- 10 harddisks waarvan 2 WD raptors (10.000Rpm)
- NB ook gekoeld

ik weet het, 10 harddisks is zwaar overkill 8)7

ik wou voor dit systeem een Eheim 1048 pomp, twee dual 120mm rads en de koelblokjes ben ik nog niet helemaal uit op de hdd blokken na. (Ga ik zelf maken uit koper) Mijn vraag is nu: kan ik dit met twee dual rads koel houden, of is het verstandiger om voor de hdd's een gescheiden systeem te bouwen? De warmteontwikkeling van de hdd's (vooral dat aantal) kan ik moeilijk inschatten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je er zoveel mee gaat koelen kan ik je wel een wat zwaardere pomp aanraden, zoals de eheim 1250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 02-07 13:49
Wil je 10 HD's waterkoelen? In wat voor kast wil je dit stoppen? die HD's luchtkoelen zou veel beter zijn. Aangezien een klein briesje langs je HD meer dan voldoende koeling is. En 10x hard disk water blocks is best wel grote weerstand voor je flow.

Als je alleen je CPU, VGA, NB koelt heb je aan 1x dual radiator genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Sowieso gaat die pomp dat niet trekken. Zo te zien ga je veel hoogteverschil krijgen, ivm de HD koelblokken e.d.

Probeer een pomp te kopen die vooral een hoge opvoerhoogte heeft. Als je echt je HD's gaat koelen, probeer dan een Iwaki pomp te vinden :) Zijn erg moeilijk te vinden, maar nix is onmogelijk ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:46
FiXeL schreef op 09 augustus 2004 @ 15:48:
Mijn vraag is nu: kan ik dit met twee dual rads koel houden, of is het verstandiger om voor de hdd's een gescheiden systeem te bouwen? De warmteontwikkeling van de hdd's (vooral dat aantal) kan ik moeilijk inschatten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Een harddisk verstookt zeg maar tussen de 7 en 15 Watt... Ik neem aan dat je ze wilt waterkoelen?

Btw... wat Lawtje zegt snijdt wel hout... HDD's kun je gemakkelijk luchtkoelen met de juiste applicatie van airflow... Moet je dan wel de kast voor hebben.

Waarom 10 HDD's?

[ Voor 18% gewijzigd door Skull_One op 09-08-2004 16:59 ]

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Lawtje.com schreef op 09 augustus 2004 @ 16:06:
Wil je 10 HD's waterkoelen? In wat voor kast wil je dit stoppen? die HD's luchtkoelen zou veel beter zijn. Aangezien een klein briesje langs je HD meer dan voldoende koeling is. En 10x hard disk water blocks is best wel grote weerstand voor je flow.

Als je alleen je CPU, VGA, NB koelt heb je aan 1x dual radiator genoeg.
Kast? eh... kasten.. twee Lian-Li PC6077's 8)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/l.haarsma/General-Li/GL033.JPG

linker kast voor mobo, cd/dvd drives en baybus rommel, de rechter voor de hdd's en rads. de rest van de wc zal waarschijnlijk tussen beide verdeeld worden.
Ik wil geen luchtkoeling omdat mm huidige opslagmonster de grootste moeite heeft om met twee 120mm fans de zaak op temperatuur te houden (ik durf zeker met dit weer niet even een virusscan te starten) en je snapt natuurlijk dat ik deze nu 's nachts uitzet omdat ik anders helemaal geen rust meer krijg....

ik bouw dit systeem omdat ik stilte wil, dus luchtkoeling voor de hdd's is niet wenselijk. Ik had zelf het idee om twee dual 120mm rads aan de achterzijde van de rechter behuizing te plaatsen, achter elkaar met een duct en twee 120mm fans die koele lucht door de rads naar binnen zuigen en die bries moet ook gedeeltelijk de hdd's koelen. de warme lucht kan aan de voorzijde gedeeltelijk geloosd worden, en in beide behuizingen zitten aan de bovenzijde een 80mm blowhole. Het koelblok voor de HDD's wordt waarschijnlijk uit maar 2 delen gemaakt om de interne weerstand zo klein mogelijk te houden. (10 schijven tussen 2 blokken) Dat gaat nog een hele klus worden, maar ik kan deze blokken op mijn werk wel maken.
Het klinkt misschien een beetje tegenstrijdig om met de lucht die al gedeeltelijk opgewarmd is door de rads de rest van het systeem te koelen, maar zo is het temperatuursverschil tussen de vloeistof en koellucht het grootst lijkt me.

Ik moet zeggen dat dit hele waterkoel gebeuren mijn eerste stapjes zijn op dit gebied. ik heb al een P4 pc die ook lekker stil is met behulp van zalman goodies, maar ik wil het nog stiller hebben. (en ik wil van die groene afzuigkap af :( )
Skull_One schreef op 09 augustus 2004 @ 16:57:
[...]

Een harddisk verstookt zeg maar tussen de 7 en 15 Watt... Ik neem aan dat je ze wilt waterkoelen?

Btw... wat Lawtje zegt snijdt wel hout... HDD's kun je gemakkelijk luchtkoelen met de juiste applicatie van airflow... Moet je dan wel de kast voor hebben.

Waarom 10 HDD's?
ik ben een opslag verslaafde B)

[ Voor 10% gewijzigd door FiXeL op 09-08-2004 17:20 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
ik heb me net deze onderdelen besteld bij innovatek

innovatek XX-flow (Farbe: transparent, Halterung: Sockel 478 (Intel))
Cool-Matic NV40 (Nvidia NV40) - VGA Spezialkühler (Variante: ohne Beleuchtung)
innovatek RADI - Single
HPPS-Pumpe 12V - powered by innovatek
AGB-O-Matic Ausgleichsbehälter für EHEIM 1046/48 (Farbe: transparent blau)
2 Meter innovatek Spezial Schlauch - PVC (Farbe: translucent)
PAPST Lüfter 120x120x25 - 1,25W SUPERLEISE
Arctic Silver 5 Wärmeleitpaste (Spritze) (Menge: 3,5g)
Standard Lüftergitter (Größe: 120mm)
innovatek Protect - IP (Auswahl: Anwendungsmischung 1l)

ik hoop dat het een goed setje is

PSN: nicovc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nou heb ik dus een wc-set half besteld en half zelf bij elkaar gesprokkeld. Zo heb ik een autorad een vijverpomp en een klein plastic aquarium als reservoir. Ik denk nu dat een reservoir wellicht wat overbodig was gezien het volume aan water dat er in de autoradiator past. Het rad in kwestie is zo'n 45 breed 50 hoog en zo'n 1 cm dik (het koelende deel dan)

Klopt mijn redenering?
Is het zo dat er al genoeg gekoeld wordt door het betreffende rad en dat het extra volume aan water dat ik heb dmv dat reservoir overbodig is?

Ik bedoel mijn vragen bij een "oc" en "non-oc" situatie van mijn p4 2,8 HT

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Het is niet nodig om een res in je loop op te nemen, het is alleen makkelijk bijvullen en ontluchten. Ik heb genoeg systemen gezien waar er geen res bij betrokken was. Kijk maar eens naar de kant en klare setjes van Swiftech (www.swiftnets.com)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 09:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

FiXeL schreef op 09 augustus 2004 @ 17:18:
[...]

[afbeelding]
je gaat deze 2 aan elkaar maken ?

b.t.w heb je die voorkant zelf zo gemaakt van die rechter 6077 ?
de rede dat ik dit vraag is dat ik een dual rad kwijt moet en ik heb net me lian-li pc-75 verkocht en zat te twijfelen welke ik nu zou nemen V2000 of 7077 en bij die 7077 wou ik dus precies hetzelfde doen als wat jij nu met die rechter 6077 gedaan hebt en dan daar me RAD in bevestigen
( heb de V2000 besteld maar moet er nog op w8en dus kan ik em nog veranderen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Iemand hier die toevallig een Zalman reserator gebruikt ? ben bestwel benieuwd hoe die het doen. Zou 1 zo een reserator genoeg zijn mijn pc te stillen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
m0n0 schreef op 10 augustus 2004 @ 02:48:
Iemand hier die toevallig een Zalman reserator gebruikt ? ben bestwel benieuwd hoe die het doen. Zou 1 zo een reserator genoeg zijn mijn pc te stillen ?
Als je ff de search had gebruikt had je gezien dat er al een topic is over de Reserator, hier vind je dus genoeg info: Zalman Reserator

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
m0n0 schreef op 10 augustus 2004 @ 02:48:
Ik heb er eentje (voor een van m'n systemen)... Ben er niet ontevreden over, maar verwacht geen wonderen... Bovendien is jouw CPU wellicht een heethoofd (3.6 GHz?). Wanneer je dan nog een fikse GPU hebt is het maar net te doen. Echter kan ik je dan aanraden om toch een casefan (bijv. 120mm) te installeren. Je spoelen en NB worden namelijk ook erg warm en dat wil je niet echt...

Persoonlijk prefereer ik toch actieve waterkoeling met stille fans en grote rads... Maar daar kwam ik ook achter nadat ik de Resorator had gekocht. En een Resorator op een buraublad hoor je wel degelijk (pomp trilt en is niet acoustisch geïsoleerd van de buitenzijde). Als je 'm op de grond kan plaatsen heb je daar echter geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89596 schreef op 08 augustus 2004 @ 14:28:
[...]

Dam'n moet ik weer gaan lopen rekenen :D, maar ik denk wel dat ik daar uit ga komen :P
En, ben je er al uit? Ik kan namelijk niet wachten op wanneer ik ga bestellen, en het binnen krijg! :P Moet ik dus een micro II nemen (2x80mm) of een black ice pro II (2x120mm, moet ik voor dremelen.. :( ), of direct allebei! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

FiXeL schreef op 09 augustus 2004 @ 17:18:
[...]

[afbeelding]

linker kast voor mobo, cd/dvd drives en baybus rommel, de rechter voor de hdd's en rads. de rest van de wc zal waarschijnlijk tussen beide verdeeld worden.
Ik wil geen luchtkoeling omdat mm huidige opslagmonster de grootste moeite heeft om met twee 120mm fans de zaak op temperatuur te houden (ik durf zeker met dit weer niet even een virusscan te starten) en je snapt natuurlijk dat ik deze nu 's nachts uitzet omdat ik anders helemaal geen rust meer krijg....

ik bouw dit systeem omdat ik stilte wil, dus luchtkoeling voor de hdd's is niet wenselijk. Ik had zelf het idee om twee dual 120mm rads aan de achterzijde van de rechter behuizing te plaatsen, achter elkaar met een duct en twee 120mm fans die koele lucht door de rads naar binnen zuigen en die bries moet ook gedeeltelijk de hdd's koelen. de warme lucht kan aan de voorzijde gedeeltelijk geloosd worden, en in beide behuizingen zitten aan de bovenzijde een 80mm blowhole. Het koelblok voor de HDD's wordt waarschijnlijk uit maar 2 delen gemaakt om de interne weerstand zo klein mogelijk te houden. (10 schijven tussen 2 blokken) Dat gaat nog een hele klus worden, maar ik kan deze blokken op mijn werk wel maken.
Het klinkt misschien een beetje tegenstrijdig om met de lucht die al gedeeltelijk opgewarmd is door de rads de rest van het systeem te koelen, maar zo is het temperatuursverschil tussen de vloeistof en koellucht het grootst lijkt me.

Ik moet zeggen dat dit hele waterkoel gebeuren mijn eerste stapjes zijn op dit gebied. ik heb al een P4 pc die ook lekker stil is met behulp van zalman goodies, maar ik wil het nog stiller hebben. (en ik wil van die groene afzuigkap af :( )

[...]

ik ben een opslag verslaafde B)
Fixel,

Die hardeschijven hoef je echt niet te koelen. Die kunnen zo heet worden dat je ze niet eens meer aan kunt raken en dan nog presteren ze prima. Vergeet dus de koeling voor je hardeschijven. Hou je geld daarvoor in je zak en koop een goed blok voor je processor en je gpu. Kijk het forum eens door en je vindt vanzelf wel een systeem of opstelling dat bij je past. Nog een tip: Bespaar niet op je waterkoeling als het goed wilt doen en koop eersteklas spul. Denk niet ik koop wel een slangetje dat past maar koop kwaliteit. Tygon is goed spul. Het bespaart je een hoop ergernis en en geklooi.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Anoniem: 111932 schreef op 10 augustus 2004 @ 11:37:
[...]

Fixel,

Die hardeschijven hoef je echt niet te koelen. Die kunnen zo heet worden dat je ze niet eens meer aan kunt raken en dan nog presteren ze prima. Vergeet dus de koeling voor je hardeschijven. Hou je geld daarvoor in je zak en koop een goed blok voor je processor en je gpu. Kijk het forum eens door en je vindt vanzelf wel een systeem of opstelling dat bij je past. Nog een tip: Bespaar niet op je waterkoeling als het goed wilt doen en koop eersteklas spul. Denk niet ik koop wel een slangetje dat past maar koop kwaliteit. Tygon is goed spul. Het bespaart je een hoop ergernis en en geklooi.

Succes.
Dit klopt niet helemaal. Schijven worden warm. Hoe warmer hoe korter de levensduur. Wanneer je 10 schijven hebt loopt e.e.a. natuurlijk nog warmer wanneer je dit niet goed uit je case afvoert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
geforce666 schreef op 09 augustus 2004 @ 23:04:
[...]

je gaat deze 2 aan elkaar maken ?

b.t.w heb je die voorkant zelf zo gemaakt van die rechter 6077 ?
de rede dat ik dit vraag is dat ik een dual rad kwijt moet en ik heb net me lian-li pc-75 verkocht en zat te twijfelen welke ik nu zou nemen V2000 of 7077 en bij die 7077 wou ik dus precies hetzelfde doen als wat jij nu met die rechter 6077 gedaan hebt en dan daar me RAD in bevestigen
( heb de V2000 besteld maar moet er nog op w8en dus kan ik em nog veranderen :))
Beter nog, ze zitten al aanelkaar m.b.v. een pianoscharnier :)
Ik heb het materiaal voor dat frontje uit een zijpaneel gezaagd, en vastgelijmd aan twee bezeltjes die vasgeschroefd zitten aan de case. Als je er belangstelling voor hebt, kan je hier mijn CIP volgen. (kan je meteen zien hoe ik dat frontje gemaakt heb)
Anoniem: 111932 schreef op 10 augustus 2004 @ 11:37:
[...]

Fixel,

Succes.
Ehh... jij hebt zeker alleen maar 5400Rpm disks? :?
Ik heb in mijn ServerCube twee van dit soort rackjes:

hdd rack

En daar staan deze fans op gericht: (120mm)

klinkt als afzuigkap

En dan nog kan ik maar met moeite 8 stuks 7200Rpm harde schijven op temperatuur houden (een virusscan met dit weer is goed voor temps boven de 50 graden, wat niet echt gezond is voor een hdd) Ik wil geen koeling om prestaties te waarborgen, maar om de levensduur van de schijven te verlengen. En over het algemeen gaan hete schijven sneller stuk. De aanbevolen max. temperatuur volgens Maxtor is 50 graden en elke 10 graden boven 30 verdubbel je de kans op uitval. Ik moet hier ook nog eens aan toevoegen dat ik de schijven langer laat werken dan de 8 uur per dag. (ze draaien meestal 24/7)
Ik ben ook zeker van plan om goed spul aan te schaffen, Maar als je de behuizing had bekeken, dan kon je ook weten dat ik niet bezuinig op mn hardware :P Voor de hdd's ga ik zelf een koelblok maken op mn werk met een lage interne weerstand. Magoed, daar moet ik nog even over brainstormen, en langgaten van 370mm moet ik nog even bezien of dat te boren is op de machines die we hebben.
In ieder geval weet ik nu dat het beter is om twee gescheiden WC systemen in te bouwen, bedankt voor het advies.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Fixel kan je mijn vraag nog effe beantwoorden plz ?

http://gathering.tweakers...message/21393559#21393559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
zie mn laatste post.... :z

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 15:36

World Citizen

FreeReef.nl

Oke normaal vind ik het inmens leuk om iets uit te zoeken van wat ik wil kopen. maar na 3 weken zoeken naar een leuk waterkoelsetje en alleen nogmaar hebben besloten dat je de Swiftech 6000 serie WC blokje wilt en verder nog niks begin ik ZWAAR MOE te worden.

al da omgevorm met die maten van de koppelingen komt men neus uit. maarja Wie iets wil moet ervoor werken toch. :)

(iemand trouwens ervaringen met het waterkoelen van een 939 socket)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

FiXeL waarmee heb je de voorkant van die rechter 6077 afgesloten?

heb ook een 6077 die helemaal dicht is aan de voorkant alleen heb ik dit met normale baycovers gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Lev schreef op 11 augustus 2004 @ 10:25:
FiXeL waarmee heb je de voorkant van die rechter 6077 afgesloten?

heb ook een 6077 die helemaal dicht is aan de voorkant alleen heb ik dit met normale baycovers gedaan...
Als je z'n link had gevolgd dan wist je dat ie dat stuk alu uit de zijkant van de andere kast had gezaagd (om een window te maken)...

Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ik kom ff ergens niet "help needed"

een swiftech 60002 kan een 1/2 " ID tubing intvangen. dus volgens mij moet er dan een slang op van 1/2"
maar nu ga ik overal een beetje rondkijken voor de rest van de set (zelfbouw) maar ik kan nergens een rad en reservoir en pomp vinden die de zelfde aansluiting heeft. want als dit niet is moet ik met verloopstukken gaan werken. maar die kan ik ook weer nergens vinden. Perfect-systems heeft wel allmeaal adapters maar niks vand e ene maat naar de andere maat.

Ook kom ik in het algemeen niet helemaal uit die maten. De een heeft 1/2' en de ander weer 8 mm hoe moet ik dit ooit bij elkaar gaan zoeken.

heeft iemand hier leuke tips voor.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Die 1/2" is de maat van het schroefdraad. Daar moet een slangpilaar in, met schroefdraad van 1/2". Wat de maat van die slangpilaar is maakt niet uit, die kan je dus zelf kiezen: 8mm,10mm,13mm etc. Let erop dat als je een slangpilaar van bijv. 8mm neemt, dat je een slang neemt met binnendiameter van 8mm :)

Als er dus aansluitingen van rad/pomp/res/blok verschillen met elkaar, maakt dat niet uit. Als de slangpilaren maar de dezelfde maat hebben .

[ Voor 21% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-08-2004 11:35 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Thanks

ik had al verwacht dat ik nog een week of 2 bezig zou zijn met het combineren van al de onderdelen pffff. Het zou makkelijk zijn geweest als ze al die onderdelen bij elkaar zouden hebben in 1 winkel maar dat valt dus weer vies tegen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de bovenkant van mijn CPU Waterblokje goudkleurig gespoten.

De onderkant is nog intact, aangezien dit puur koper is wordt het langzaam zwart van kleur, is dit nadelig voor de prestaties van het blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 21:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Anoniem: 80011 schreef op 11 augustus 2004 @ 13:45:
Ik heb de bovenkant van mijn CPU Waterblokje goudkleurig gespoten.

De onderkant is nog intact, aangezien dit puur koper is wordt het langzaam zwart van kleur, is dit nadelig voor de prestaties van het blok?
Denk dat het niet uitmaakt. Volgens mij is het ook al es eerder gevraagd, en toen kwam men ook tot die conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Koper word alteid langsaam zwart/ groen. volgens mij maakt het niet uit anders pak je gewoon wat koperpoets en poets je hem ff op. kun je er meteen nieuwe pasta tussen smeren, dat is nooit slecht op zijn tijd.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben van plan om een AMD 64 3800+ aan te schaffen met de volgende WC setup.
Ik zou graag jullie mening over de WC hebben of het goed combineert en genoeg koelt.
Hij hoeft alleen de Proc te koelen. Er komt koelvloeistof in van een Apache Hellicopter want daar kan mijn lieve papie aankomen, en aangezien die tot -24 graden kan en licht blauw is (wat goed bij mijn casemod past) komt dit perfect uit.

Thanks
Betere ideeen zijn zeer welkom.

Het Blokje,
Swiftech MCW6002.
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCW6002/MCW6002-A.gif

De Radiator,
Innovatek Radi single Zwart.
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/436-466G.JPG

Het Pompje,
Water Pomp Eheim 1046 12 Volt
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/45098-big.gif

Het Reservoir,
Coolplex 50
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakingshop.de/images/AB-015_01.jpg

Samen met de,
Coolplex belichtingsmodule blauw.
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1441-1414.gif

En 2x de,
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/283-312G.JPG

Toebehoren,
Innovatek Water temperatuur meter.
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/889-926G.JPG

Slangen,
Slang innovaSpecial 8 mm Translucent
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/45233-big.jpg

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
nketelaar schreef op 11 augustus 2004 @ 16:25:
Ik ben van plan om een AMD 64 3800+ aan te schaffen met de volgende WC setup.
Ik zou graag jullie mening over de WC hebben of het goed combineert en genoeg koelt.
Hij hoeft alleen de Proc te koelen. Er komt koelvloeistof in van een Apache Hellicopter want daar kan mijn lieve papie aankomen, en aangezien die tot -24 graden kan en licht blauw is (wat goed bij mijn casemod past) komt dit perfect uit.

Thanks
Betere ideeen zijn zeer welkom.
Het gebruik van andere vloeistoffen dan gedestileerd water (met anti-alg en anti-corrosie additieven) wordt afgeraden. Waarschijnlijk koelt die Apache koelvloeistof minder goed. Er zijn al genoeg vloeistoffen getest door anderen, bijv. bier en speciale koelvloeistoffen uit de racerij. De conclusie is eigenlijk altijd dat water het beste werkt.
Om maar te zwijgen over de kans dat in die koelvloeistof van jou iets zit wat bijvoorbeeld je leidingen o.i.d. aantast...

Niet om je te ontmoedigen, maar het is natuurlijk zonde wanneer het mis zou gaan terwijl van te voren al eigenlijk duidelijk is dat het voor 99% zeker niet beter koelt dan water...

• ikman

ikman

weinig posts

@ nketelaar
@Skull_One

water + een goetje koelt beter dan water alleen vooral de goetjes die water natter (waterwetter) maken werkt het beste. maar dan nog is het een verschil van een paar graden.

die koel vloeistof van een apache is een hele goede koelvloeistof voor de apache en waarschijnlijk net zo goed of slechter dan de koelvloeistof uit een auto als je hem gebruikt in je wc. dit omdat die koelvloeistof van de apache op een veel hogere temperatuur werkt dan je wc en daar door een hele andere samenstelling heeft. maar probeer het uit, kijk of het reageert met je wc blocken en leidingen misschien is het wel wonder spul >:)

[ Voor 48% gewijzigd door ikman op 12-08-2004 00:58 ]

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

FiXeL schreef op 11 augustus 2004 @ 03:39:
[...]

zie mn laatste post.... :z
zo, ahahaha volgens mij ben ik gewoon scheel en heb er totaal langs gelezen 8)7

Anoniem: 44203

Skull_One schreef op 11 augustus 2004 @ 17:39:
[...]
Het gebruik van andere vloeistoffen dan gedestileerd water (met anti-alg en anti-corrosie additieven) wordt afgeraden. Waarschijnlijk koelt die Apache koelvloeistof minder goed. Er zijn al genoeg vloeistoffen getest door anderen, bijv. bier en speciale koelvloeistoffen uit de racerij. De conclusie is eigenlijk altijd dat water het beste werkt.** KNIP**
Er bestaat een koelvloeistof waar mensen betere resultaten mee hadden dan met water+goedje, nl. EngineIce. Dit spul moet wel puur gebruikt worden, dus zonder UV-reactive. De winst t.o.v. WaterWetter bedroeg ong 2 graden. Ben helaas de link kwijt, maar als ik me niet vergis is het getest door een GoTter.

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-03 17:06
Anoniem: 44203 schreef op 12 augustus 2004 @ 01:42:
[...]

Er bestaat een koelvloeistof waar mensen betere resultaten mee hadden dan met water+goedje, nl. EngineIce. Dit spul moet wel puur gebruikt worden, dus zonder UV-reactive. De winst t.o.v. WaterWetter bedroeg ong 2 graden. Ben helaas de link kwijt, maar als ik me niet vergis is het getest door een GoTter.
Maar daar betaal je dan ook wel voor. Engine Ice kost een slordige 10 euro per liter.

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

This just may be the most unbelievable product you have ever used; Engine Ice Hi-Performance Coolant is here!

Everyone wants better performance and our racing, riding and driving areas are diminishing because ecologists constantly claim we damage or permanently ruin the surrounding lands.

WE HAVE THE ANSWER!

Engine Ice Hi-Performance Coolant is biodegradable, phosphate free & non-toxic; while reducing operating race temperatures by as much as 50°F and effectively keeping boil over temperatures to 256 °F or less and freeze-up protection to -27° F.

Engine Ice Hi-Performance Coolant is premixed with de-ionized water to protect your water cooling system from scarring, scaling and to effectively provide "prolonged optimum operating temperatures."

"Right out of the bottle" Engine Ice Hi-Performance Coolant is "ecologically safer" than regular coolants for wildlife and the environment. What's even more amazing is that it works far better than most any other engine coolant on the market.

Because of Engine Ice Hi-Performance Coolant's non-toxic phosphate-free formula, it's even safer for people and pets too!

We at CycleLogic are avid racing enthusiasts since 1975 and we demand performance and we appreciate free, open areas made possible by our local and federal governments as well as private land owners. We recognize the "effort" it takes to "keep" them free.

Join our family and the other racing enthusiasts who enjoy our product.

At CycleLogic, we believe we are doing our part for the riders, the racers, our free lands, the environment & wildlife.
www.engineice.cc

Lijkt me wel wat. ik ga het bestellen en testen

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 12-08-2004 11:50 ]

FreeReef.nl

Anoniem: 118895

www.engineice.cc werkt beter denk ;)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb allemaal kleine luchtbelletjes in mijn slangen zitten (diameter kleiner dan 2 mm).
wegens ruimte gebrek heb ik een systeem zonder reservoir, maar wel een stukje doodlopende slang (vulleiding) hoe krijg ik die luchtbelletjes het beste in dat doodlopende stukje?

ik had gehoop dat door een paar uur te draaien er grotere bellen zouden onstaan maar dat is tot nu toe helaas niet het geval.

Van klussen krijg je grijze haren

Ik ben op zoek naar een goedkoop Northbridge waterkoelblokje, ik heb dus al een CPU en VGA blok met 1/2Inch aansluitingen.

Mijn oog was gevallen op het Asetek Chipset blokje met 1/2Inch aansluitingen voor 21 euro.

Ik ga 10MM (3/8Inch) slang gebruiken, dit aangezien er geen prestatieverschil zit tussen 10MM en 13MM slang.

Maar het Asetek blokje heeft afwijkende slangpilaren, volgens mij schuif je de slang er niet overheen maar moet je die vastklikken o.i.d.

Gaat 3/8Inch slang problemen opleveren met een Asetek 1/2Inch blokje?
En volgens mij is het niet verstandig om blokjes te nemen met verschillende groottes van slangpilaren of wel? Dus 1/2Inch VGA & CPU en 3/8Inch NB. (Natuurwet).

Anoniem: 52977

Mijn broer heeft zojuist een waterchill kt12a l30 set gekocht die geschikt is voor socket 462, hij heeft zelf als mobo msi k7n2 ook socket 462.

nu waren we het aanhet inbouwen zijn er geen boorgaten in het mobo die passen, sowieso als die er al zaten past het koelblok voor de cpu niet omdat er condensators in de weg zitten.
Is dit een bekend probleem bij deze set, doen wij iets verkeerd? de site van vapochill en het forum geeft geen uitsluitsel.

what to do???

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 52977 op 12-08-2004 13:25 ]

• Skull_One
Anoniem: 80011 schreef op 12 augustus 2004 @ 13:15:
Ik ben op zoek naar een goedkoop Northbridge waterkoelblokje, ik heb dus al een CPU en VGA blok met 1/2Inch aansluitingen.

Mijn oog was gevallen op het Asetek Chipset blokje met 1/2Inch aansluitingen voor 21 euro.

Ik ga 10MM (3/8Inch) slang gebruiken, dit aangezien er geen prestatieverschil zit tussen 10MM en 13MM slang.

Maar het Asetek blokje heeft afwijkende slangpilaren, volgens mij schuif je de slang er niet overheen maar moet je die vastklikken o.i.d.

Gaat 3/8Inch slang problemen opleveren met een Asetek 1/2Inch blokje?
En volgens mij is het niet verstandig om blokjes te nemen met verschillende groottes van slangpilaren of wel? Dus 1/2Inch VGA & CPU en 3/8Inch NB. (Natuurwet).
Even ter overweging;
- Bij Asetek moeten de slangen exact de goede diameter te hebben, anders past het niet waterdicht (ze hebben twee maten dacht ik).
- Dat NB blokje heeft wel grote aansluitingen, maar de echte 'gaten' in het blokje zijn volgens mij niet groter dan zo'n 8 mm. Ze zijn zeshoekig... Helaas kan ik niet voor je meten want ik heb het blokje thuis liggen en niet op m'n werk. Wellicht dat iemand anders het exacter weet.

• Skull_One
Anoniem: 52977 schreef op 12 augustus 2004 @ 13:24:
Mijn broer heeft zojuist een waterchill kt12a l30 set gekocht die geschikt is voor socket 462, hij heeft zelf als mobo msi k7n2 ook socket 462.

nu waren we het aanhet inbouwen zijn er geen boorgaten in het mobo die passen, sowieso als die er al zaten past het koelblok voor de cpu niet omdat er condensators in de weg zitten.
Is dit een bekend probleem bij deze set, doen wij iets verkeerd? de site van vapochill en het forum geeft geen uitsluitsel.

what to do???
Dat gaat zonder de gaten niet eenvoudig lukken denk ik... Je hebt mobo's MET en ZONDER gaten... Hier een pagina van Zalman met een overzicht... http://www.zalman.co.kr/u...motherboard_list_eng.html Zoals je ziet is jouw moederboard dus ook incompatible met Zalman's heatsink wegens het ontbreken van de gaten.
Socket A (Socket 462) heb je dus met en zonder gaten...

Aangezien de condensatoren ook al in de weg zitten is het wellicht beter om het setje om te ruilen of een passend koelblok te vinden (kost weer geld helaas)... Nja, wellicht een goed excuus om ook het mobo up te graden? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Skull_One op 12-08-2004 13:38 ]

Anoniem: 52977

Skull_One schreef op 12 augustus 2004 @ 13:35:
[...]
Dat gaat zonder de gaten niet eenvoudig lukken denk ik... Je hebt mobo's MET en ZONDER gaten... Hier een pagina van Zalman met een overzicht... http://www.zalman.co.kr/u...motherboard_list_eng.html Zoals je ziet is jouw moederboard dus ook incompatible met Zalman's heatsink wegens het ontbreken van de gaten.
Socket A (Socket 462) heb je dus met en zonder gaten...

Aangezien de condensatoren ook al in de weg zitten is het wellicht beter om het setje om te ruilen of een passend koelblok te vinden (kost weer geld helaas)... Nja, wellicht een goed excuus om ook het mobo up te graden? ;)
bedankt, er zitten helemaal geen gaten op dus ander koelblok vinden is onmogelijk. we gaan een nieuw mobo halen. thanx

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb toch maar besloten eerst een onderzoekje te doen naar welke fluid's er allemaal zijn en waar je op moet letten. ik ben een beetje enthousiast geworden onder het typen dus is het een beetje een lang verhaal geworden.

Het principe:
Een van de standaart problemen van water cooling is de doorstroming die je nodig hebt. Je kunt dit heel makelijk berekenen. De specifieke warmte van water is ongeveer 4.18 KJ/KG - Graden. 1 Watt staat geleik aan 1 joule per seconde. dat betekend dat 4.18 Killowatt je de temp van de vloeistof met 1 Graden per seconden verwarmt.

Even makkelijker, Een CPU produceerd ongeveer 75 watt en een 3.8 liter vloeistof en heeft een massa van 3.8 kilo. een normale CPU zal dan de temperatuur van de vloeistof verwarmen met 0.00472 Graden per seconden ofwel 0.3 graden per minuut

Let op dit is heel belangrijk.

Als je weet hoeveel watt je cpu is en je weet de flow rate van de vloeistof dan weet je ook hoe snel je temp's omhoog gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.amdmb.com/images/fluids/equations.jpg

flow staat hier voor galons (3.8 liter) per uur en CPUpower is Watts, DeltaT is Graden.
de meeste overgecklockte CPU's zijn minder als 100 watts. dus zelfs met een temp verhoging van 1 grade is de flow maar
~87 liter per uur.

OK, dus we zijn eruit dat 87 liter water per uur je temp maar met 1 graden laat stijgen. Natuurlijk vroeg ik me toen af waarom dan niet meer L/Uur?

het antwoord daarop is convectie. de vloeitsof is afhankelijk van de convectie waneer het gaat om hitte absorptie van het blok. convectie hangt van veel verschillende dingen af, waronder als belangrijkste zwaartekracht. Waneer vloeistof langsaam verplaatst word zal de temp maar 1 graden stijgen. maar door de zwaartkrachtzal dit tot 20 graden oplopen.

al bij al hebben we dus een goede balance nodig van flow en efficientie.

Viscosity

Op zijn makkelijkst gezegt, viscosity is een meeteenheid van hoe makkelijk de vloeistof van vorm kan veranderen. Honing heeft de eigenschap om zijn vorm te behouden daarintegen vorm water zich weer heel snel naar zijn omgeving.

In een watercooling setup is de weerstand van vloeistof heel groot. al je fittings en buizen enz. Waneer de weerstand toe neemt zal de pomp harder moeten werken. Alleen als je echt extreem gaat coolen dus beneden het vriespunt is viscosity belangrijk.

wat ook belangrijk is aan viscosity is het effect op de convectie. Als vloeistof direct in contact is met een "stationary" oppervlakte zal het niet veel bewegen. Als je er verder van af zit zal de zwaartekracht toe nemen. op deze grens laag van de relevantie van langsaam voortbewegende vloeistoffen zal de convectie in die laag opbouwen (o o moeilijk) als de viscosity verlaagt word zal de dikheid van de grens laag ook verminderen. (8)7 probeer er anders maar iets van te begrijpen) zo zal het makkelijker zijn voor de vloeistof om zijn weg te vinden. turbulentie in de vloeistof en oppervlakte weerstand zal er ook voor zorden dat de grens laag dun blijft. ofwel een vloeistof met een lagere viscosity zal de htitte beter afvoeren.

Plat water heeft een lage viscositie. je kunt het nog minder maken met een "water wetter". Het verschil is wel weinig maar het is er wel degelijk. de meeste water wetters hebben ook nog een anti corosie toepassing. zodat alle metaalen in je setup in orde blijven.

Other Factors

andere belangrijke factoren zijn voornamelijk het opstaande effect van materiale aan vloeistoffen. en het buitenhouden van "beestjes" in de vloeistof. sommige stoffen kunnen beter tegen water als anderen. Sommige toevoegingen in het water zullen er voor zorgen dat materialen het begeven waar water dit niet doet.
en sommige waterbronnen zijn schoner als anderen.

de meeste buizen van silicone en vinyl kunnen goed tegen water en tegen standaard toevoegingen.

water koelings producten bestaan voornamenlijk uit koper en alluminium. Door hun verschillende electronice config's zal koper corosie op aluminium achter laten; als er een connectie tussen die 2 is. vele van de water wetters bevatten stoffen die dit tegenhouden. je kunt ze vinden bij autohandelaren enz. het anonizeren van aluminium zal dit ook tegen gaan.

Als je maar 1 soort metaal in je setup hebt zou ik gaan voor gedestileerd water met een anti corosie toevoeging. Je kunt zelf kraanwater destileren maar kijk even op internet of er toevallig bij jou geen grote hoeveelheden kalk oid in de grond zit. dit zal alteid een effect op je water blijven houden.

Een beetje water en anti vries is een acceptabele combinatie maar ik zou het zelf niet doen. De reden daarvoor is het effect dat dat anti-vries heeft op de viscosity.
anti-vries heeft niet zo'n hele goede uitwerking op de temperatuur "range" van een pc. eigenlijk is het gemaakt om te werken van -10 tot 120 graden. als je het dan toch wil gebruiken doe het dan in verhouden met water 1 op 4.

Alg en backterien hebben ook een grote invloed op je systeem. Algen groeien door photosynthese. Ofwel je elimineeerd het licht uit je waterkoelings set en je bent er vanaf (dus als je WC in je kast zit zonder ramen dan heb je geen last van algen).

Je kunt natuurlijk ook altijd, als je een raam in je pc hebt, de buizen afplakken met tape oid maar dan kun je niet meer zien wat de toestand van je water is of zelfs je uv reactie.

Waarschijnlijk het allemakkelijkste en meest makkelijk verkrijgbare: bleek. bleek zorgt ervoor dat er geen backterien en algen in je water komen. gebruik ongeveer 8 mililiter per liter van standaard was bleek en je zult hele lange tijd geen 'Bugs" meer zien. vaak word ook chloor gebruikt maar dit heeft vaak nogal de nijging om buizen enz aan te tasten. Wel is het verstandig om er een paar druppels pure chloor in te gooien. als je een gesloten syteem hebt hoef je dit maar 1 keer te doen. als je een open systeem hebt dus dat het water bloot gesteld word aan lucht moet je het elke week een keer bijvullen.

Exotic cooling fluids

LET OP BIJNA ALLE ONDERGENOEMDE VLOEISTOFFEN BEVATTEN GEVAARLIJKE DELEN.

Ik schrijf dit ook allleen om jullie te laten zien met welke stoffen je ook een extreem goed koel resultaat kunt berijken. ik sta niet in voor de gevolgen en of schade.
hieronder zie je de eigenschappen van vleoistoffen de cijvers staan in de volgene volgorde van waar het voor staat.
Density (kg/m^3) - Freezingpoint (Graden) - Specific heat (KJ/kg-graden) - Conductiveity (watt/m-graden) - Dynamic Viscosity (n-s/m^2)*10^4

Water: 1000 0 4.187 .6 8.9

Water.glycol
"50/50 anti freeze" 1050 -29 3.5 .41 13.1

Glycol 1114 -58 2.4 .25 17.3

Isopropyl 780 -88 3.27 5.79

Methanol 810 -98 2.55 .25 5.97

Methanol/water
ratio 33.67 937 -38 3.64 .49 7.93

Ethanol 800 -114 2.45 .16 11.9

Hydrogen
Peroxide.water
ratio 50:50 1200 -47 3.35 .337 5.97

Bijna alle stoffen bevriezen lager als water. wat belangrijker is is hun performence bij lage temps en hun Andere soms gevaarlijke eigenschappen.

Anti vries is perfect als je een groot berijk in temp's hebt ofwel van - 10 tot 120 graden. maaar het werkt weer minder goed als je berijk van temps heel dicht bij elkaar ligt, zoals bij een pc. Dit komt door de hoge viscositie wat ervoor zorgt dat de hele flow naar de gort gaat. puure isopropyl en methalnol met een drupje hydrogen peroxide heeft een zeer goede koelings eigenschap. maar zijn wel zeer gevaarlijk. dit is dus ook gewoon niet te doen tenzij je heel veel risico's wilt lopen.

een 33:67 mix van methanol en water bekend als voorruit schoonmaak spul, is een goede vervanger van water. het heeft een goede viscositei dus het loopt lekker door en het werkt perfect onder het vriespunt.

conclusie
wat is dan het beste om te gebruiken. als je niet onder de 0 graden grens komt, kun je het beste gedestileerd water gebruiken met 1 vierde bleek en een paar drupjes puure chloor. en let op als je meerdere soorten metalen hebt gebruik dan een anti corrosie middel die je bij een autowinkel kunt halen. let dan op dat je er een pakt met zo min mogenlijk toevoegingen. let erop dat je vloeistof helder is kleur maakt niet uit maar het mag geen troebel uiterlijk hebben. dit kan de viscosity aantasten.

als je onder de nul graden grens komt met een peltier oid. kun je het beste een mix van water en methalnol gebruiken. je kunt dan vooruitschoonmaak spul gebruiken maar hier zitten meestal toevoegingen in die ervoor zorgen dat de beestjes op je voorruit eraf gaan. die soort toevoegingen zijn niet nodig voor je WC setup dus is het beter zelf te mixen. dit doe je in een verhouding van 33% methanol en 67 % water dit werkt dan tot ongeveer -20 graden.

nog 1 ding let op met wat je doet elke stof heeft andere eigenschappen en elke materiaal reageerd bij andere stoffen. soms reageer een materiaal bij een hoge concentratie van een stof helemaal niet en bij een lage concentratie van een andere stof is het binnen 5 minuuten opgelost. als je echt goed bezig wilt zijn. haal je al je WC componenten en zoek je eerst uit wat van welk materiaal is gemaakt. en kijkt dan welke stof het beste koelt en in jou WC setup geen aantastingen achterlaat. Maar Gedestileer water en bleek met een paar duppels (LET OP een paar druppels maar want anders vreet het je sliecone buisjes op) heeft een goede uitwerking. en anders dus methanol en Gedestileerd water maar hier ztten natuurlijk weer veiligheids risicos aan vast.

suc6 en let op he

[ Voor 13% gewijzigd door World Citizen op 12-08-2004 15:45 ]

FreeReef.nl

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik heb echt overal gezocht, maar behalve bij het zwaar zuigende tweakstore heeft niemand de DD MAZE4 te koop.
En ik wil juist dat WC-blok hebben, want _alle_ _andere_ waterblokken die er te koop zijn zuigen. :(
Weet iemand hier waar ik een MAZE4 kan halen?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Ik heb >Deze< Dangerden Maze4 tweedehands voor +/- 50 Euro gekocht (incl. verzenden).
Hij was nog nooit gebruikt, plastic zat ook nog op de onderkant van het blok.

Degene had eerst bij tweakstore bestelt, maar dat duurde zo lang dat hij maar bij de inkoopactie bestelt had.
Na enkele weken kwam toch het blokje van tweakstore binnen en heb ik van hem overgekocht.

Dus naast de (afgelopen) inkoopactie en tweakstore is hij volgens mij nergens te koop... :'(

---------------

Over dat Northbridge blokje, de Asetek valt dus voor mij af?
Want het is toch niet verstandig om blokjes van 10MM én twee van 13MM te gebruiken? Slecht voor de temps ofzo?

Verder zijn er zeker geen goedkope Northbridge blokjes met 1/2Inch slangpilaren?
Misschien dan maar zelf maken ofzo....

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 12-08-2004 15:05 ]

• ikman

ikman

weinig posts

nou een silverprop nexus lx presteert beter dan de maze4 chipset block maar ziet er iets minder mooi uit. maar ja die komt ook bij tweakstore vandaan en die gasten down under zijn erg traag.

ff vraagje: zijn er dikkere tubes dan 1/2'' ?

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik zou denken van niet, en indien het zo is, denkik dat het zeer moeilijk te krijgen is, maar je kan altijd zelf beginnen knutsellen he ;)

edit: woei, 100ste post!! :9

[ Voor 12% gewijzigd door MYST op 12-08-2004 21:14 ]

• Luxx

Luxx

In een landbouwwinkel heb je slangen en slangpilaren tot aan enkele centimeters (iig 50 mm). Dus het bestaat wel. Je zult alleen een beetje creatief moeten zijn om het op "normale" waterblokken aan te sluiten, of je je eigen waterblokken moeten gaan maken.

• MYST
Eigen waterblokken maken he, anders kan je even goed 1/2" aansluitingen gebruiken...

• aramdin
ikman schreef op 12 augustus 2004 @ 18:49:
nou een silverprop nexus lx presteert beter dan de maze4 chipset block maar ziet er iets minder mooi uit. maar ja die komt ook bij tweakstore vandaan en die gasten down under zijn erg traag.
Ik wilde zelf eerste die van D-Tek hebben, die met de poly top. Ik heb er helaas geen reviews oid van kunnen vinden :'( Naja, nu heb ik de Maze 4 8)

Link: D-Tek Chipset met Poly top

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar in eerste instantie wilde ik dus de Asetek kopen omdat hij maar 21 euro kost.

Ik ga echt geen 50-60 euro neertellen voor een Northbridge blokje!

Ik heb nu een Zalman heatsink erop en mijn Northbridge wordt iets van 40 graden, om daar nu zo`n peperduur blokje voor te kopen is wel erg overkill.

Ik probeer zelf wel een blokje te maken als ik een frees (o.i.d.) kan regelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 13-08-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

die dtek ziet er ook wel leuk uit maar de maze is mooier.

die zalman heb ik ook gehad maar met wc en weinig airflow in mijn kast werd hij tegen de 50 graden. meteen vervangen door een maze4 omdat de nexus lx nooit is aangekomen

[ Voor 18% gewijzigd door ikman op 13-08-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
ik wil mijn costum made blokjes binnenkort gaan solderen maar wat ik me nu afvraag is wat de beste volgorde is voor solderen.

De onderdelen:
• koperen blok van 6x4cm
• Deksel van 6x4cm en dikte van 1mm
• 2 koperen buisjes van 12mm waarop de slangen bevestig worden

De eerste manier:
Ik soldeer eerst de deksel op het blok en soldeer erna de koperen buisjes op het geheel.

De tweede manier:
Ik soldeer eerst de 2 koperen buisjes op de deksel, en vervolgens soldeer ik dat op het blok

Welke is de beste manier? En tips?

Nog wat andere vraag:
• Zachtsoldeer gebruiken? is dat een optie (pierre oord deed dat ook

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Anoniem: 80011 schreef op 12 augustus 2004 @ 15:01:
Degene had eerst bij tweakstore bestelt, maar dat duurde zo lang dat hij maar bij de inkoopactie bestelt had.
Na enkele weken kwam toch het blokje van tweakstore binnen en heb ik van hem overgekocht.
Vreemd want meestal komen die uit dezelfde levering, want als je ze bij Fictions besteld op IA net dan overlegt die met Jeroen van TS zodat ze tezamen bij Dangerden kunnen bestellen.

Trouwens heb je, toen je je MAZE4 binnen kreeg, uit enthousiasme je kat een opdonder gegeven ofzo, die ligt er zo levensloos bij ;)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Anoniem: 80011 schreef op 13 augustus 2004 @ 11:51:
Ja maar in eerste instantie wilde ik dus de Asetek kopen omdat hij maar 21 euro kost.

Ik ga echt geen 50-60 euro neertellen voor een Northbridge blokje!

Ik heb nu een Zalman heatsink erop en mijn Northbridge wordt iets van 40 graden, om daar nu zo`n peperduur blokje voor te kopen is wel erg overkill.

Ik probeer zelf wel een blokje te maken als ik een frees (o.i.d.) kan regelen :)
neem dan een frigus blokje als je niet al te veel wilt uitgeven

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
PASware schreef op 13 augustus 2004 @ 12:20:
ik wil mijn costum made blokjes binnenkort gaan solderen maar wat ik me nu afvraag is wat de beste volgorde is voor solderen.

De onderdelen:
• koperen blok van 6x4cm
• Deksel van 6x4cm en dikte van 1mm
• 2 koperen buisjes van 12mm waarop de slangen bevestig worden

De eerste manier:
Ik soldeer eerst de deksel op het blok en soldeer erna de koperen buisjes op het geheel.

De tweede manier:
Ik soldeer eerst de 2 koperen buisjes op de deksel, en vervolgens soldeer ik dat op het blok

Welke is de beste manier? En tips?

Nog wat andere vraag:
• Zachtsoldeer gebruiken? is dat een optie (pierre oord deed dat ook
Ik zou eerst het deksel vast solderen, en daarna de buisjes, want als je eerst de buisjes doet, en daarna het deksel, is de kans groot als je het terug gaat verhitten, de buisjes gaan loskomen, terwijl je het deksel makkelijker kan vastgeklemt houden, en dat ook op een groter oppervlakte vast zit.
En zaachtsolderen zou moeten volstaan, dit kan veel hogere druk aan dan degene die in waterkoeling voorkomt. Veel succes, en vergeet ons niet te bestoken met fotos he! >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
MYST schreef op 13 augustus 2004 @ 16:06:
[...]

Ik zou eerst het deksel vast solderen, en daarna de buisjes, want als je eerst de buisjes doet, en daarna het deksel, is de kans groot als je het terug gaat verhitten, de buisjes gaan loskomen, terwijl je het deksel makkelijker kan vastgeklemt houden, en dat ook op een groter oppervlakte vast zit.
En zaachtsolderen zou moeten volstaan, dit kan veel hogere druk aan dan degene die in waterkoeling voorkomt. Veel succes, en vergeet ons niet te bestoken met fotos he! >:) ;)
he dankje, foto's komen dan zeker wel.
Zachtsolderen is ook wel wat makkelijker en tja, eerst deksel erop is idd grotere oppervlakte en inhoud van koper, dus kan beter warmte opnemen. Ik hoop toch binnenkort echt een keer te kunnen solderen :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Heb je je blok zelf al uitgefreesd/boort/... zoja, heb je daar al een foto ofzo van?
Ik was zelf ook begonnen aan een waterblok, maar met een boor en dremel gaat dat echt niet gemmakelijk vindik. En het weegt voor de moment ongeveer 1kg :p
Mischien doe ik er ooit aan voort, maar die kans is klein, moet ik eerst nieuwe dremelschijfjes kopen, kannk beter een goed waterblok kopen :p
Maar heel veel succes, en maak er wat moois van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Wat vinden we eiglijk van de Corsair HydroCool ? lees er vrij weinig over hier op GoT , zijn wel zat revieuws maar de woord van een GoTter telt :P

http://www.nordichardware...orsairHydrocool/index.php

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/reviews/cooling/2003/CorsairHydrocool/sidan.jpg

Weet iemand ook waar je de EX versie kan kopen ?

[ Voor 8% gewijzigd door funkflex op 14-08-2004 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaTr1x schreef op 13 augustus 2004 @ 12:34:
[...]

Vreemd want meestal komen die uit dezelfde levering, want als je ze bij Fictions besteld op IA net dan overlegt die met Jeroen van TS zodat ze tezamen bij Dangerden kunnen bestellen.

Trouwens heb je, toen je je MAZE4 binnen kreeg, uit enthousiasme je kat een opdonder gegeven ofzo, die ligt er zo levensloos bij ;)
Hmm ja vaag, de persoon (Nick: MickMack op dit forum) vertelde dat hij het blokje van de inkoopactie eerder binnenhad dan degene van tweakstore als ik het me goed herriner.

Tja die kat... die ligt 20 uur per dag te slapen, en als er ergens zon te vinden is valt ie daar in slaap :z
fenrir schreef op 13 augustus 2004 @ 12:44:
[...]

neem dan een frigus blokje als je niet al te veel wilt uitgeven
De Frigus blokjes heb ik over nagedacht, alleen deze hebben allemaal slangpilaren van 10MM.
Alleen het is toch niet slim om 13MM en 10MM blokjes door elkaar te mixen? (natuurwet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 02-07 13:49
Anoniem: 80011 schreef op 13 augustus 2004 @ 19:35:
[...]

Hmm ja vaag, de persoon (Nick: MickMack op dit forum) vertelde dat hij het blokje van de inkoopactie eerder binnenhad dan degene van tweakstore als ik het me goed herriner.

Tja die kat... die ligt 20 uur per dag te slapen, en als er ergens zon te vinden is valt ie daar in slaap :z

[...]

De Frigus blokjes heb ik over nagedacht, alleen deze hebben allemaal slangpilaren van 10MM.
Alleen het is toch niet slim om 13MM en 10MM blokjes door elkaar te mixen? (natuurwet)
mixen boeit niet echt, alleen maak je geen gebruik van je 13mm slangen dan..... beetje het zwakste schakel principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 12-06 22:20
ik heb een setje samen gesteld

pomp: Hydor L20 met 10 mm aansluitingen
Rad: [img][400, 400] http://www.cb3rob.net/~zoeperma/CaseMod/IMG_6430.jpg[/img]
Cpu block: cuplex PRO voor socket A met 10 mm aanlsuitingen
Vga block: winplex Rev. 1.2 for Geforce 4 met 10 mm aansluitingen
Resevoir: aquatube Rev. 1.1 Titan met 10 mm aansluitingen + aquajet
Slangen: PVC-Slang 10x1,5 mm
waterwetter als koelvloeistof

nu nog even 10 mm aansluitingen op die pomp maken :)
iemand nog opmerkingen of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

nketelaar schreef op 12 augustus 2004 @ 14:04:
Ik heb toch maar besloten eerst een onderzoekje te doen naar welke fluid's er allemaal zijn en waar je op moet letten. ik ben een beetje enthousiast geworden onder het typen dus is het een beetje een lang verhaal geworden.
Mooi en goed verhaal, maar gooi het even door de spellingscontrole, want door het lachen is het verhaal nog maar moeilijk te lezen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

nketelaar schreef op 12 augustus 2004 @ 14:04:
thnx 4 doing everybodies homework|thumbsup ;)

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
MYST schreef op 13 augustus 2004 @ 17:07:
Heb je je blok zelf al uitgefreesd/boort/... zoja, heb je daar al een foto ofzo van?
Ik was zelf ook begonnen aan een waterblok, maar met een boor en dremel gaat dat echt niet gemmakelijk vindik. En het weegt voor de moment ongeveer 1kg :p
Mischien doe ik er ooit aan voort, maar die kans is klein, moet ik eerst nieuwe dremelschijfjes kopen, kannk beter een goed waterblok kopen :p
Maar heel veel succes, en maak er wat moois van!
ik heb alleen oude foto's, ik heb geen actuele foto ervan, maar ik heb wel een ontwerpje voor je, wat het had wel duidelijk zou moeten maken:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/overclocking/blok.gif

Het blok is 6x4cm en 1cm hoog (met deksel ietsje meer). De witte rondjes stellen de punten voor waar geboord moest worden. Niet zo heel netjes dus, maar met dremel wordt het wel wat netter. Water ingang aan de linkerkant (bij grootste cirkel) en uitgang aan de rechterkant, maar andersom kan natuurlijk ook, want het is symetrisch.

Het is zeker niet het beste design, maar wel het makkelijkste te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42

Epsilon

Ik heb ook zo een waterblokje gemaakt en dat werkt opzich best goed.

Maar ik heb wel een goeie tip:
Zorg dat de gaten elkaar nauwelijks overlappen. Dus als je met 8mm boren werkt (groter krijg je het behoorlijk moeilijk), de gaten min 7mm van elkaar af laten. Dan haal je met een dremel of bijtel de randjes weg om een mooi kanaal te krijgen. Laat je de gaten te veel overlappen, dan hapt de boor en kun je het wel vergeten.

http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/gpu/

voor pics btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

ik ga ook een koelblok maken voor mn CPU:

ik heb ff snel een ontwerpje gemaakt in paint hoe het ongeveer moet worden...

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sulma058/got/ontwerp%20koelblok.JPG
Klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er leuk uit, alleen volgens mij is het verstandiger dat je de inlet slangpilaar in het midden zet, en de outlet slangpilaar gewoon aan de buitenkant.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 14-08-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

kan ik dan niet gewoon beter 3 gebruiken in het midden inlet en dan 2 outlets....
maar wat ik dan niet ff vat is dat er 1 "dikke" slang in gaat en dan 2 "dikke" uit maar die 2 stroomt daar dan de helft water door?

of moet ik dan 2 dunne slangen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm naja, ik weet het niet 100% zeker.

Maar bij mijn eigen Silverprop blokje zit één pilaar direct boven de core en een gewoon aan de buitenkant.
Direct boven de core van de CPU komt de meeste warmte vanaf namelijk.

Wat jij zegt kan je ook doen, drie slangpilaren maken. Net zoals bijv. de Dangerden RBX.

De middelste is dan inderdaad de Inlet slangpilaar en de twee buitenste komen bij elkaar d.m.v. een T-Stuk. Zoals je >Hier< kan zien.
Op dat plaatje is het naar mijn mening niet erg mooi gedaan maar goed... B)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 14-08-2004 17:04 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.