[CiP] Pimp My PC-70

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.720 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Project: Pimp my PC-70

Het is alweer meer dan een jaar geleden sinds mijn vorige mod, A PC-70 is born, en het is hoog tijd voor een nieuwe. :P

Vandaar dat ik na Campzone 4 maar eens plannen ben gaan maken voor een nieuw project. Omdat ik het zonde vond om mijn Lian Li weg te doen en op nieuw te beginnen, besloot ik om a-la Versteeg een kast er aan te bouwen, in dit geval er boven. Dit zorgt er ook voor dat ik meer ruimte heb in m’n kast, en dat was nodig ook, zeker met het nieuwe mobo dat ik gekocht heb.

Deel I: De Specs

Voor de inhoud ben ik volledig over-the-top gegaan qua hardware. :*)

Processors: 2x AMD Opteron 246 2Ghz processors met 1MB L2 Cache.

Mobo: Tyan Thunder K8W Dual Opteron bord met 4 PCI64/133mhz poorten (precies wat mijn RAID controller nodig heeft) en onboard sound en 4 kanaals SATA-RAID controller.

Geheugen: 4x 512MB Kingston PC2700 DDR geheugen

Videokaart: Club 3D Ati Radeon X800XT Platinum Edition 8)

Koeling: 2x Dangerden TDX waterblokken, en een DD Maze4 NB-blok, 2x Chevrolet Radiators, 2x Eheim 1250 pompjes.

Storage: 4x 200GB Seagate Barracuda 7200.7 SATA HDD’s

Voeding: Antec Truepower 520W EPS

Kast: Lian Li PC-7

Voor de rest dezelfde specs als mijn vorige systeem, dus de RAID-5 controller, geluidskaart, schijven, e.d. neem ik gewoon mee. Daarmee komt mijn totale aantal gigabytes op: *tromgeroffel* 1440GB!!! Iets waar ik overigens niet mee zal patsen. ;) :P

Hier is het grootste gedeeltje van de hardware al gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC011.jpg

En hier de massive Chevrolet radiators (23x20x5cm), die m’n systeempje (hopelijk passief) netjes koel zullen houden:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC019.jpg

Deel II: De kast

Mijn oog viel op de Lian Li PC-7, omdat die kast nou eenmaal de goedkoopste Lian Li mid-tower was die beschikbaar was, en omdat alles zou er toch meteen uit gehaald worden, was de inhoud niet belangrijk.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC005.jpg

Zo, alles eerst maar eens uit elkaar schroeven:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC002.jpg

Van de voorkant zal ik net als bij m’n PC-70 alleen de plastic houders gebruiken, en een eigen voorkant maken:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC007.jpg

En dit is wat ik van de binnenkant ga gebruiken, voor de rest alleen de bovenkant en de twee zijplaten:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC014.jpg

Vervolgens alle hardware uit mijn oude kast:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC010.jpg

Zoals je kunt zien was het hard nodig dat alles er eens uit ging, getuige de gele nicotine aanslag op de schuimblokjes die achter mijn processor zaten.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC013.jpg

En zo ziet zij er naakt uit. :P

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC018.jpg

Het midlevel moet er ook uit, want de gaten die ik gemaakt heb voor de kabels, en met name de ATX stekker, kloppen niet meer met m’n nieuwe mobo, dus ga ik een nieuw mid-level maken:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC015.jpg

Nu zie je waarom:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC016.jpg

Deel III: M’n blokjes

Het northbridge blok en het VGA-blok uit m’n vorige setup zal ik hergebruiken in dit project, maar na een jaartje draaien zijn ze bijzonder smerig geworden. Maar dat is niets wat een zoutzuurbadje niet na een paar minuutjes oplost. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC017.jpg

Deel IV: Het reservoir

In m’n nieuwe kast komt een mooi reservoir, en omdat de reservoirs in de winkel veel te klein zijn en bovendien niet passen, heb ik besloten om er zelf eentje te bouwen van het plexi wat ik nog had liggen. En zeg nou zelf, het staat toch veel geiler zo’n custom res. ;)

Na veel how-to’s te hebben gelezen besloot ik dat chloroform de beste oplossing was, en ik kon bij de plaatselijke apotheek een flesje va 30ml meekrijgen als ik een giflijst tekende. Die giflijst was gewoon een stoffig schriftje, en legitimatie moest ik ook eerst zeggen voor ze er naar vroegen. :| Lekker dan. Ik kocht er 3 naalden en 3 spuiten bij, en haalde mondkapjes, want die zooi is echt slecht voor je, en bovendien een narcosemiddel. :X

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC001.jpg

Na lang uittekenen en uitzagen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC009.jpg

En lijmen maar!

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC012.jpg

Je moet het vrij dik aanbrengen, maar omdat het nogal snel loopt moet je uitkijken dat je niet te hard knijpt, want vlekken krijg je er niet meer uit.

En na 2 dagen zagen, lijmen, schuren, nog meer lijmen, en nog meer lijmen is dit het voorlopige resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC004.jpg

Hij staat nu tot de rand afgevuld met water in de keuken, en ik laat ‘m een nachtje zo staan, zodat ik kan kijken of alles waterdicht is. Daarna kan de deksel erop, en de gaten erin. :)

Zo dat was ‘m weer voor vandaag, morgen ga ik m’n reservoir afmaken, m’n zijplaat repareren en een nieuwe voorkant en midlevel bestellen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door collission op 26-11-2004 17:45 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:54

AcouSE

Swedish Chef

Toestemming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 08:21

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

oeh een pc70 :) mijn favoriete kast en ik zie dat je hem volledig onder handen neemt.
dat is wat graag zie :) haha
btw waarom plaats je die relais kaart zo in het zicht? en niet weg gewerkt achter een tray of zo?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

dit wordt erg leuk, ik hou em in de gaten...

mooie radiators, uit een opel als ik dat goed zie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 12:35
peddro schreef op 28 oktober 2004 @ 08:43:
dit wordt erg leuk, ik hou em in de gaten...

mooie radiators, uit een opel als ik dat goed zie... :)
Ik weet niet of je scheef leest, maar er staat toch echt Chevrolet... 8)7
En hier de massive Chevrolet radiators (23x20x5cm), die m’n systeempje (hopelijk passief) netjes koel zullen houden:
ontopic:
Nice setup, en ben benieuwd hoe het verder wordt! 't is al zeer intressant :Y) _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Silent Hunter op 28-10-2004 08:49 ]

1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 23:18
Silent Hunter schreef op 28 oktober 2004 @ 08:48:
[...]

Ik weet niet of je scheef leest, maar er staat toch echt Chevrolet... 8)7

[...]
offtopic:
Kan best zijn dat je ze van een opel herkent. Chevrolet = general motors, opel = general motors.. Veel overeenkomende onderdelen dus ;)

Anyway.. Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

Even een ander vraagje: Is er een bepaalde reden dat je het hele koelcircuit dubbel uitvoert? Qua capaciteit verwacht ik dat een enkel systeem het ook zou moeten kunnen redden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Laatst online: 15-08-2022
Mooi project, ziet er goed uit maarre, heb je geld over ofzo dat je er gewoon een dual-opteron setup in zeten nogeens 800GB aan harde schijven!

Wat moet je overigens met 1,44 TeraByte? Ik heb al moeite om 1 hardeschijfje vol te krijgen :D.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Laatst online: 06-05 23:59
Het ziet er veel belovend uit!

Maar ik had nog wel een vraagje: hoe groot is je reservoir :? want hij ziet er best 'huge' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Even voor de goede orde: je bent nu toch een PC-7 kast aan het modden en geen PC-70? (foutje in topic titel ;) ) na enig nadenken bedacht ik dat deze aan de PC-70 gebouwd wordt :) .

Voor de rest, veel succes met modden! En wat ga je met zulke vette hardware eigenlijk doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Haan op 28-10-2004 09:31 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 07:44
Ik snap de fotos niet :/

Ik kijk later nog wel mischien dat ik het dan snap :P
Reservoir ziet er iig HUUUUUGE uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 17:47
Mooi project, ziet er goed uit maarre, heb je geld over ofzo dat je er gewoon een dual-opteron setup in zeten nogeens 800GB aan harde schijven!

Wat moet je overigens met 1,44 TeraByte? Ik heb al moeite om 1 hardeschijfje vol te krijgen .
Zo'n soortgelijk systeempje komt er bij mij ook nog een keer(niet helemaal custom made denk ik) en dan vooral voor het streamen van films en muziek hier in huis(heb 3 xboxen met xboxmediacenter erop en dan kan ik dus alle films vanuit 1 centraal punt via netwerk vanaf de server streamen).

Dit is een reden om 800 Gb aan hardeschijfen erin te zetten(Heb hier meer dan 100 dvd's staan)

Edit ff layout van het door mij getypte aangepast

[ Voor 45% gewijzigd door wildow op 28-10-2004 09:41 ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-05 15:42
wellicht is hij vervent backup-per :+

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 15:23

duderuud

Sliden is koel

Holy damn, een serieus (en mooi) systeem! Topic eens bijhouden... :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
betwetermodusenabled:
Hmm waarom een flow restrictive blok zoals de TDX? Enige wanneer die er leuk in zouden werken zou met een dikke Iwaki pomp ofzo zijn. Okay 2x Eheim 1250 is ook leuk maar 1 pomp is toffer :9
Imho had je beter iets als Swiftech blokken kunnen nemen die heel liev zijn voor de flow en goed koelen!

Bij de TDX raden ze trouwes aan eerst de slangen te monteren en dan het blok te instaleren he ;) ziet er piekfijn uit trouwes, zeg maar gerust: wow sick dude :P u got issues :+ Ben benieuwd hoe je alles "samenperst" _/-\o_

Ohja omdat iedereen iets over die hdd's heb te mekkeren: handig toch? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 28-10-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Lieve harde waren :>

*Bookmarked*

[ Voor 35% gewijzigd door Ebayzo op 28-10-2004 10:25 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Bertrand schreef op 28 oktober 2004 @ 09:08:

Wat moet je overigens met 1,44 TeraByte? Ik heb al moeite om 1 hardeschijfje vol te krijgen :D.
Die gozer shared als een gek man op Lan's :*)
Ik geloof dat ie op NE 2000 600 GB geshared had, dus hij mag volgens jaar weer komen :P maar dan wel als die 1,44 TB vol zit he ;)

[ Voor 45% gewijzigd door sapphire op 28-10-2004 10:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Mooi reservoir.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:32

ReseTTim

Chocolate addicted

mooi reservoir.. maar waarom zo groot? ik weet dat je veel naar lanparties gaat of iig zo nu en dan. dan sleep je je rot. daarbij is het effectiever om zoals je nu hebt 2 radiatoren te gebruiken. zo snap ik ook niet de reden voor 2 pompjes?

ik heb in 1 systeem met 1 radiator en 1 eheim 1046 zelfs daarvoor een idra pompje het complete circuit rond gepompt voor 2 pc's watergekoeld (cpu en gpu). kortom beetje overkill.. maar ik ben benieuwd naar je uitleg waarom jij koos voor 2 pompen en zo'n grote reservoir.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, ik vind het reservoir ook wel aan de grote kant...
Hoeveel liter water kan daar in?
:Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 28-10-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
mydogisgone schreef op 28 oktober 2004 @ 08:21:
oeh een pc70 :) mijn favoriete kast en ik zie dat je hem volledig onder handen neemt.
dat is wat graag zie :) haha
btw waarom plaats je die relais kaart zo in het zicht? en niet weg gewerkt achter een tray of zo?
Die relaiskaart komt in de PC-7 als dat past. :)
Twynn schreef op 28 oktober 2004 @ 09:01:
[...]

offtopic:
Kan best zijn dat je ze van een opel herkent. Chevrolet = general motors, opel = general motors.. Veel overeenkomende onderdelen dus ;)

Anyway.. Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

Even een ander vraagje: Is er een bepaalde reden dat je het hele koelcircuit dubbel uitvoert? Qua capaciteit verwacht ik dat een enkel systeem het ook zou moeten kunnen redden :)
nee, het staat gewoon geil. :P
MaNDaRK schreef op 28 oktober 2004 @ 09:24:
Het ziet er veel belovend uit!

Maar ik had nog wel een vraagje: hoe groot is je reservoir :? want hij ziet er best 'huge' uit.
Het is een 5 liter reservoir, 18x21x11cm ongeveer. En ja, dat is huge-ass, er komt ook een beugel onder zodat ie niet onder z'n eigen gewicht in elkaar lazert als ik 'm in de auto gooi. M'n oude kast was eerst vol zo'n 20 kilo, dus dat zal nu wel 30 ofzo zijn. :X
hantheman.tk schreef op 28 oktober 2004 @ 09:30:
Even voor de goede orde: je bent nu toch een PC-7 kast aan het modden en geen PC-70? (foutje in topic titel ;) ) na enig nadenken bedacht ik dat deze aan de PC-70 gebouwd wordt :) .

Voor de rest, veel succes met modden! En wat ga je met zulke vette hardware eigenlijk doen?
Gamen en gameservers draaien. Ik hoop dat ik met 2 procs ook 2 verschillende games tegelijk kan hosten, 1 per proc, maar dat zien we dan wel weer.
Vandread schreef op 28 oktober 2004 @ 10:12:
betwetermodusenabled:
Hmm waarom een flow restrictive blok zoals de TDX? Enige wanneer die er leuk in zouden werken zou met een dikke Iwaki pomp ofzo zijn. Okay 2x Eheim 1250 is ook leuk maar 1 pomp is toffer :9
Imho had je beter iets als Swiftech blokken kunnen nemen die heel liev zijn voor de flow en goed koelen!

Bij de TDX raden ze trouwes aan eerst de slangen te monteren en dan het blok te instaleren he ;) ziet er piekfijn uit trouwes, zeg maar gerust: wow sick dude :P u got issues :+ Ben benieuwd hoe je alles "samenperst" _/-\o_

Ohja omdat iedereen iets over die hdd's heb te mekkeren: handig toch? >:)
Om 'm zoveel mogelijk onderhouds vrij te laten heb ik voor 2 pompen gekozen, zodat als er 1 uitvalt de andere gewoon door kan gaan, zonder dat ik rook zie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 19:17
Met die specs kun je volgens mij makkelijk 10 gameservers tegelijk opzetten hoor.

Ik snap alleen niet waarom je PC2700 geheugen hebt, aangezien die Opterons 2xx toch gewoon een HTT speed (effectief) van 200Mhz. hebben? Dan zou je toch PC3200 moeten hebben om de boel synchroon te laten lopen (wat wel het beste is)?
En de meerprijs is te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 15:28
casemodderpoel schreef op 28 oktober 2004 @ 15:22:
*knip*
[...]

Het is een 5 liter reservoir, 18x21x11cm ongeveer. En ja, dat is huge-ass, er komt ook een beugel onder zodat ie niet onder z'n eigen gewicht in elkaar lazert als ik 'm in de auto gooi. M'n oude kast was eerst vol zo'n 20 kilo, dus dat zal nu wel 30 ofzo zijn. :X
5 liter :o dat is toch niet zoo groot iig niet als je een beetje zekerheid wil. De res van mijn casemod (ga ik nog laten zien, wacht op 6!! 120mm fans) is schat ik zo'n 25-30 liter :X maar veel suc6 iig ik hoop dat het wat word. Maar waarom heb je een kast gekocht als je em toch bijna helemaal uit eelkaar haalt?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
EvilWhiteDragon schreef op 28 oktober 2004 @ 17:46:
[...]

5 liter :o dat is toch niet zoo groot iig niet als je een beetje zekerheid wil. De res van mijn casemod (ga ik nog laten zien, wacht op 6!! 120mm fans) is schat ik zo'n 25-30 liter :X maar veel suc6 iig ik hoop dat het wat word. Maar waarom heb je een kast gekocht als je em toch bijna helemaal uit eelkaar haalt?
25-30 liter? Dat lijkt me wel extreem veel zeg, volgens mij stop je in een gemiddeld aquarium iets van 30 liter water. Hoe wil je eigenlijk dat gaan verplaatsen, dan want 25-30 liter water weegt (als mijn scheikunde kennis me niet in de steek laat) ook 25-30 kilo. Tel daar het gewicht van je case en alles bij op en je hebt een loodzware kast.
Volgens mij overschat je de inhoud van je reservoir nogal of heb je gewoon een veel te groot reservoir gemaakt :o.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

ben ik nu blind of staan er geen plaatjes

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

Was het voordeel van een WC systeem niet het (bijna) ontbreken van fans? En jij stopt er juist 6 in?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
EbAyzo schreef op 28 oktober 2004 @ 18:16:
[...]

Was het voordeel van een WC systeem niet het (bijna) ontbreken van fans? En jij stopt er juist 6 in?
Sja het is maar waar je voor kiest: of zo min mogelijk lawaai, en lagere koelcapaciteit (lees: hogere temps) OF lekker grote radiator/veel fans voor hogere koelcapaciteit (lees: lagere temps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Daarnaast, als jij 6 fans op lage toeren laat draaien koelt dat prima met zo'n gigantische radiator, en hoor je het ook praktisch niet, zeker niet als je wat betere fans koopt.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
jeroen-v schreef op 28 oktober 2004 @ 17:35:
Met die specs kun je volgens mij makkelijk 10 gameservers tegelijk opzetten hoor.

Ik snap alleen niet waarom je PC2700 geheugen hebt, aangezien die Opterons 2xx toch gewoon een HTT speed (effectief) van 200Mhz. hebben? Dan zou je toch PC3200 moeten hebben om de boel synchroon te laten lopen (wat wel het beste is)?
En de meerprijs is te verwaarlozen.
Het verschil tussen DDR400 en DDR333 is heel groot, want dat ding vreet alleen registered geheugen, en DDR333 van Kingston kost maar 107 euro per reepje, en DDR400, wat alleen door Corsair geleverd wordt, kost 340 euro per 2 reepjes, dat is 63 euro meer! En daarnaast krijg is dat Kingston geheugen vast wel op 400mhz met een beetje relaxte timings. ;)
[...]

Word het een bong-cooler ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
Aha ja inderdaad ECC geheugen effe vergeten ;)
Maar ik zie op dit plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.tyan.com/l_chinese/products/assets/images/s2885.gif
dus dat de mobo 2 'Chipsets' heeft, en nu heb je je waterblock op de chip die volgens mij alleen de PCI-X afhandelt.
Ga je ze allebei waterkoelen of alleen die?
In ieder geval succes met modden, word nog wat met 12 hdd's (toch?) en 4-5 waterblockjes }) }) })

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen-v op 28-10-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

*bookmark*,*bookmark*,*bookmark*,*bookmark* :P 8)

Dit is weer 1337 mod shit guys!!!
Hell ya.... zo hoort modden te zijn, inplaats van al dat standaard case spul uit de winkel.
Diep respect voor meneer de TS :9~
Heil _/-\o_
(neen laat H*tler ff weg wil je...)

(nog wel ff dat alu netjes afvijlen hey ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
jeroen-v schreef op 28 oktober 2004 @ 22:21:
Aha ja inderdaad ECC geheugen effe vergeten ;)
Maar ik zie op dit plaatje: [afbeelding]
dus dat de mobo 2 'Chipsets' heeft, en nu heb je je waterblock op de chip die volgens mij alleen de PCI-X afhandelt.
Dan zie ik er drie, namelijk:
PCI-X Tunnel
AGP Graphics Tunnel
I/O Hub

Op het plaatje van casemodderpoel is inderdaad alleen de PCI-X Tunnel watergekoeld.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 07-05 15:28
Bertrand schreef op 28 oktober 2004 @ 17:54:
[...]

25-30 liter? Dat lijkt me wel extreem veel zeg, volgens mij stop je in een gemiddeld aquarium iets van 30 liter water. Hoe wil je eigenlijk dat gaan verplaatsen, dan want 25-30 liter water weegt (als mijn scheikunde kennis me niet in de steek laat) ook 25-30 kilo. Tel daar het gewicht van je case en alles bij op en je hebt een loodzware kast.
Volgens mij overschat je de inhoud van je reservoir nogal of heb je gewoon een veel te groot reservoir gemaakt :o.
offtopic:
3 x een emmer van 10 liter er in gooien is 3x10=30 nu is et iets minder maargoed. Nu moet ik eerlijk zijn: het is voor mn bong systeem Het heeft nl. 2 aparte circuits , maar dat zien jullie allemaal nog wel 8)
casemodderpoel schreef op 28 oktober 2004 @ 21:45:
*knip*
[...]

Word het een bong-cooler ofzo? :?
Ja B)

[ Voor 10% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 28-10-2004 22:44 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86832

Ben benieuwd hoe hoog het pimp-gehalte zal worden ;)

Dat is namelijk meetbaar

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 86832 op 28-10-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel V: Het reservoir deel II

Ik ben vandaag druk in de weer geweest, ik heb een nieuw mid-level en front besteld, en heb m’n zijplaat van m’n PC-70 opnieuw moeten kitten, want die was losgeraakt tijdens de verhuizing. Een kutklus, want ik moest alle oude kit eerst verwijderen, en daar was ik wel even zoet mee. :X

Verder heb ik het reservoir van een deksel voorzien, dus is hij nu in principe af, op slangthules na, en natuurlijk is hij nog niet getest op lekken aan het deksel.

Tot zover:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC022.jpg

Deel VI: Alu zagen deel I

Verder heb ik vandaag alles netjes uitgetekend, en ga morgen de boel zagen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC020.jpg

Tot zover vandaag, morgen ga ik alles zagen en hoop ik dat mijn nieuwe Eheim 1250 er is. :)

[ Voor 12% gewijzigd door collission op 26-11-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

ongelooflijk, wat een specs zeg! niet te zuinig.
dit kon nog wel es een dikke uberpc worden :9~

lees ik nou ergens over heen, offee: wat voor een graphics kaart ga je erin stoppen dan? :/

* Egg bookmarkt

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is die bovenkant nu zo groot, of hoort dat zo?
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ben erg benieuwd naar het resultaat... ;)

* ephymerous plaatst dit topic in zijn bookmarks :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115174

casemodderpoel, dit zit er weer piekfijn uit! Dit wordt wat leuks! :)

Wat is de reden voor dit systeempje? Weer zo'n keuze? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nog dikkere lijnen voor t uitzagen, maakt t zagen op de juiste afmetingen er vaak niet makkelijker op. En hoop dat je goeie gaffa tape hebt, wat geen lijmresten achterlaat, want dat geeft vaak wel een gore bende. Al valt t met thinner/wasbenzine wel weer goed weg te krijgen op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Anoniem: 115174 schreef op 29 oktober 2004 @ 18:42:
casemodderpoel, dit zit er weer piekfijn uit! Dit wordt wat leuks! :)

Wat is de reden voor dit systeempje? Weer zo'n keuze? ;)
Jup, geslaagd voor m'n VWO. 8)
_ferry_ schreef op 29 oktober 2004 @ 18:47:
Nog dikkere lijnen voor t uitzagen, maakt t zagen op de juiste afmetingen er vaak niet makkelijker op. En hoop dat je goeie gaffa tape hebt, wat geen lijmresten achterlaat, want dat geeft vaak wel een gore bende. Al valt t met thinner/wasbenzine wel weer goed weg te krijgen op zich :)
Met een beetje spiritus en geduld kom je een heel eind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel VII: Alu zagen deel II

Zo, vandaag weer druk in de weer geweest met m’n kast, allereerst moest ik alles uitzagen, en dit is het (voorlopige) resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC027.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC026.jpg

En zo komt mijn reservoir dus in m’n kast te hangen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC025.jpg

Verder ga ik de 5,25” drivebay houder verbouwen tot pomp-behuizing:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC024.jpg

En heb ik een mooi stukje alu gevonden om het gat in de bovenkant van m’n PC-70 (en dus onderkant van m’n PC-7) mee te bekleden:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC023.jpg

Tot zover vandaag. :)

[ Voor 27% gewijzigd door collission op 26-11-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat reservoir is wel heel erg big, volgens mij wordt dat ding gevuld niet te tillen man.. :9

Ik denk wel dat dat reservoir zo heel erg mooi wordt! Go ahead! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 22-09-2024
Jezus wat een specs zeg :9

Overgens kan ik niet wachten om deze verder te zien. Tot nu toe ziet het er prima uit al!

* silentsnake bookmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waar laat je dan trouwens al je harde schijven ed? /me Drijvend in je reservoir is wel kewl

Mooie mod trouwens :)

[ Voor 26% gewijzigd door Roamor op 29-10-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06

geforce666

a.k.a Jan (nl)

kijk zoiets wil ik dus ook gaan doen alleen dat met ander mobo (en nog wat andere dingetjes anders :))
volg deze ook al sinds je em starte, dus ben zeer benieuwt
keep em coming :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

2 vraagjes aan TS:

-Waar zaag jij de gaten mee uit? Enkel je dremel? Of komt hier meer bij kijken?
-dat resevoir wordt echt loodzwaar, ga je het nog verstevigen of iets derg.?

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Ik snap alleen 1 ding niet,

je koopt een Lian Li pc70 kast, die je helemaal gaat strippen en haast opnieuw inelkaar zet...heb je soms geld te veel..IK wilde eerst ook een Lian Li maar die zijn me echt duur zat..en jij koopt er twee :s

Verder wel respect voor je mod werk, doe het je niet na!! Mooi reservoir, en idd GEIL!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Hij had geloof ik nog een oude lian li pc-7 die heeft ie gestript die komt bovenop de pc-70 in de pc70 komt het reservoir bladiediebla wordt dus een big mean ass mofoucker die jonge is dus echt ziek in zn hoofd 8)7

_/-\o_ Hulde _/-\o_

Die kasten komen op elkaar toch? Hoe ga je dat mooi laten overlopen zodat het een geheel lijkt? ...anders lijkt het alsof je gewoon 2 kasten op elkaar hebt gezet... O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Deslaw op 30-10-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112519

Deze CIP maakt me erg nieuwsgierig

*bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

vet hoor ik ga deze zeker in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89853

Dit gaat vet worden in mijn ogen, alleen mij lijkt het wel eng om in een lian-li te zagen en te boren. Of valt da allemaal mee, want mocht je een keer mis zagen kan je een nieuwe voorkant of wat anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
TRG schreef op 30 oktober 2004 @ 01:26:
2 vraagjes aan TS:

-Waar zaag jij de gaten mee uit? Enkel je dremel? Of komt hier meer bij kijken?
-dat resevoir wordt echt loodzwaar, ga je het nog verstevigen of iets derg.?
- Dremel en een decoupeerzaag. :)
- Ja, met een bracket ofzo, zie ik nog wel.
Anoniem: 89853 schreef op 31 oktober 2004 @ 10:42:
Dit gaat vet worden in mijn ogen, alleen mij lijkt het wel eng om in een lian-li te zagen en te boren. Of valt da allemaal mee, want mocht je een keer mis zagen kan je een nieuwe voorkant of wat anders bestellen.
Nee hoor, je moet alles alleen goed uittekenen, en als het toch een keertje misgaat hopen dat het te herstellen valt met een vijl. :)

[ Voor 39% gewijzigd door collission op 31-10-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89853 schreef op 31 oktober 2004 @ 10:42:
Offtopic:

Volgens mij was het Modkid die een Lian-Li echt helemaal verbouwd had, ik zal even een link zoeken.. :)

Edit: Ja, het was Modkid, de kast heeft de naam Aqua-Li. Jammer genoeg zijn de foto's in de topics weg. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 115174 op 31-10-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ziet er goed uit, dit moet wel goed gaan, daar heb ik wel vetrouwen in :)

offtopic:
We got some mighty fine tur-naaders out there :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel VIII: De voeding rebuild

Zo, het is weer weekend, dus ik heb weer tijd voor mijn CiPtje. :P
Ik ben bezig geweest met het verbouwen van mijn voeding, want ik was niet helemaal tevreden met het design.

Zo zat aan de voorkant een 120mm fangrill, maar die voedingen zaten zo, dat de luchtstroom voor 70% niet over de heatsinks kwam, en er precies tussen door ging. En toen ik ‘m uit elkaar haalde, zat er een hooiwagen op een van de voedingen, die verbrand was, dus dat kan niet goed zijn geweest. :X

En daarnaast was door het vele werk aan de voeding het geheel nogal wiebelig geworden zonder de zijkanten, wat met name te danken was aan een gebrek aan ervaring met voedingsconstructies, iets waar ik nu geen last van heb. :P

Allereerst hoe hij er leeg uitzag voordat ik ging verbouwen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC041.jpg

En de nieuwe Antec EPS (520W) voeding, maar dan zonder inhoud:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC029.jpg

Allereerst de nieuwe voeding van de randen ontdoen, want ik heb alleen de bodem nodig:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC036.jpg

Voor de nieuwe voorkant heb ik een stuk alu gebruikt wat ik over had van het zagen van mijn raampje in m’n PC-70:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC042.jpg

Daarna de ducktape eraf en heel veel vijlen en schuren:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC038.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC037.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC035.jpg

En in elkaar zetten:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC034.jpg

En dit is ‘m nu:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC033.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC030.jpg

Zo dat was ‘m voor vandaag, morgen verder met een nieuwe fanshroud. :)

[ Voor 21% gewijzigd door collission op 26-11-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 12:47

t!mP

is inflatie gevoelig

netjes gedaan met dat grilletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115054

Wat zijn dat voor schroeven(of inbus whatever) die je gebruikt bij de voeding, en waar heb je die gehaalt. Wat ze zijn wel _erg_ cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 07:49

UTM

Prachtige CiP, echt waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 115054 schreef op 07 november 2004 @ 11:54:
Wat zijn dat voor schroeven(of inbus whatever) die je gebruikt bij de voeding, en waar heb je die gehaalt. Wat ze zijn wel _erg_ cool
Popnagels ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel IX: De fanshroud

Vandaag ben ik bezig geweest met m’n shroud voor de radiators. De eerste shroud maakte ik van afvalmateriaal, ongeveer 0.2mm dik blik. Dit is veel te dun om een stevig geheel van te maken, en beschadigd heel snel. Daarnaast kwam ik bij mijn vorige ontwerp een centimeter tekort, waardoor de fans niet pasten.

Ik heb bij de Metaalmarkt 0.5mm dik blik, dik genoeg om met een dremel te kunnen bewerken en het buigt niet om bij het vijlen. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC052.jpg

Eerst een geschikt stuk uitzagen, alles intapen en aftekenen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC051.jpg

Vervolgens moest alles uitgezaagd worden:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC050.jpg

Vervolgens alles ombuigen, op een ietwat onorthodoxe manier, in de bankschroef, plaat alu erop en meppen maar met een rubber hamer. :P

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC048.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC047.jpg

En van binnen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC049.jpg

Toen moest alles uit de ducktape, en na een poetsbeurt met spiritus is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC045.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC046.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC044.jpg

Tot zover vandaag, komende week ga ik verder met het bouwen c.q. solderen van mijn voeding, en het maken van mijn nieuwe mid-level en voorkant van m’n PC-7. :)

[ Voor 20% gewijzigd door collission op 26-11-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125642

Evil, 2 lian-litjes. Sommige mensen hebben echt te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Hoe zet je die shroud vast op de radiator? ziet er allemaal goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

hoezo 2x lian li? Mis ik nou iets :?, waar haal je vandaan dat het er 2 zijn ik zie da nergens :)

Ziet er wel mooi uit allemaal, ik las alleen in de ts dat je hem volledig passief wilde koelen, en nu zie ik alweer 2 fans op de radiator gemonteerd zitten... Heb je het koelvermogen van die radiators al getest of begrijp ik het nou verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62201

* Anoniem: 62201 lijkt wel dislectisch ofzo |:( en nee dat is niet om de spot te drijven met mensen die dislectisch zijn.
Ziet er zeer gelikt uit _/-\o_ vooral vanwege die onorthodoxen manier van vouwen.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 62201 op 08-11-2004 09:42 . Reden: Argh.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-03 07:50
Ziet er goed uit (terugvindpost)

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

casemodderpoel schreef op 27 oktober 2004 @ 19:33:
[ Daarmee komt mijn totale aantal gigabytes op: *tromgeroffel* 1440GB!!! Iets waar ik overigens niet mee zal patsen. ;) :P
* Glival !

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 103538 op 08-11-2004 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

casemodderpoel schreef op 27 oktober 2004 @ 19:33:
Project: Pimp my PC-70

Voor de rest dezelfde specs als mijn vorige systeem, dus de RAID-5 controller, geluidskaart, schijven, e.d. neem ik gewoon mee. Daarmee komt mijn totale aantal gigabytes op: *tromgeroffel* 1440GB!!! Iets waar ik overigens niet mee zal patsen. ;) :P
Is dat niet een beetje weinig ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Anoniem: 109718 schreef op 08 november 2004 @ 10:27:
[...]

Is dat niet een beetje weinig ?? :+
Wat heb jij dan? B)
Je hebt wel gelijk dat het weinig is, daarom gooi ik komend jaar mijn PATA schijfcontroller en de 8 80GB schijven in de verkoop, om er een mooie 8 ports SATA controller en 8 200GB schijven van te kopen. :Y)

* collission heeft overclocken (iig van z'n CPU) nou wel gehad, schijven is m'n nieuwe hobby. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

casemodderpoel schreef op 08 november 2004 @ 10:30:
[...]

Wat heb jij dan? B)
Je hebt wel gelijk dat het weinig is, daarom gooi ik komend jaar mijn PATA schijfcontroller en de 8 80GB schijven in de verkoop, om er een mooie 8 ports SATA controller en 8 200GB schijven van te kopen. :Y)

* Ramzzz heeft overclocken (iig van z'n CPU) nou wel gehad, schijven is m'n nieuwe hobby. :P
'I understand where you're coming from', ik heb nu een totaal van 750GB en da's écht te weinig... waar zijn de tijden gebleven dat je 'rulede' met een 120GB-schijf? Nu heb ik er 4... |:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ramzzz schreef op 08 november 2004 @ 10:35:
[...]

'I understand where you're coming from', ik heb nu een totaal van 750GB en da's écht te weinig... waar zijn de tijden gebleven dat je 'rulede' met een 120GB-schijf? Nu heb ik er 4... |:(
Ik heb nu tegenwoordig ook liever veel meer opslag dan een veel snellere PC, vooral nu we een beetje 200 GB'er al voor een 100 euro kunnen krijgen :p . Heb nu 240... hoop na de kerst 640 :p >:)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
De pics doen het even niet meer, want ik ben dwars door het datalimiet heengestormt, en dus moet ik ff een nieuwe webspace zoeken.

*Tuut-tudu-tuut* er wordt aan gewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel X: De fanshroud deel II

Ik ben vanmiddag weer bezig geweest, en ben als eerste begonnen om van blik een strip af te zagen, om de radiators luchtdicht om elkaar te stapelen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC064.jpg

En zo moet het vast gaan zitten:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC063.jpg

Deel XI: Wibbly wobbly wieltjes :P

Ik heb vandaag ook de wieltjes onder m’n kast gezet, 6 in totaal, want ik was bang dat als ik er maar 4 zou gebruiken mijn bodemplaat door zou buigen. :X

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC057.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC058.jpg

Deel XII: De achterkant deel I

De achterkant heb ik ook onder handen genomen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC062.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC061.jpg

Ik had van mijn vorige project nog oud alu over en daar heb ik een nieuwe backplate van gezaagd, want die had een opstaande rand, en dat is heel handig om later mijn pompbehuizing aan vast te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC054.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC060.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC059.jpg

Nu alleen nog een gat in de bodem en alles kan in elkaar! :Y)

Deel XIII: Nieuwe onderdelen

Ik heb nieuwe onderdelen binnen namelijk groene UV vloeistof:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC043.jpg

Een tweede Eheim 1250 pompje:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC053.jpg

En.... na lang bidden tot de Canadeese hardwaregoden.... een bijna niet te leveren.... ultra 13373.... _O_RADEON X800XT PLATINUM EDITION!!! _O_

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC065.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC056.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC055.jpg

waaaaauw… ik ben er echt zoooooooo trots op :9~

Tot zover vandaag, morgen ga ik naar de HCC, misschien zie ik jullie daar wel. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door collission op 26-11-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127364

_/-\o_ Wow ben wel benieuwd naar resultaat , zieke kaart man!!!!!! :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:54

AcouSE

Swedish Chef

Alle replies mbt hostingproblemen vd topicstarter getrashed. Ontopic AUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 16:30
casemodderpoel schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:04:

En.... na lang bidden tot de Canadeese hardwaregoden.... een bijna niet te leveren.... ultra 13373.... _O_RADEON X800XT PLATINUM EDITION!!! _O_

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

waaaaauw… ik ben er echt zoooooooo trots op :9~
Check als je de kaart installeert ff of die niet steeds om stroom begint te zeuren, ook al zit de molex erin. Want 2FAST heeft/had ook een X800 XT PE. Vanaf het begin kreeg die steeds rare meldingen over stroom, heeft toen de mods eraf gehaald, de blokjes verwijderd door 'm eerst in de vriezer te leggen, 1e blokje ging goed, 2e zei krak, weg RMA... t zure bij hem is dat die kaart zelf al fout was... iets met de BCP...
Dus voordat je er iets raars meedoet, gewoon ff testen zonder modden (doe ik dus eigenlijk wel altijd), problemen, dan gelijk RMA. sorry voor dit trieste bericht, maar aangezien het om een dure kaart gaat is voorzichtigheid wel geboden denk ik.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
MaTr1x schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:14:
[...]

Check als je de kaart installeert ff of die niet steeds om stroom begint te zeuren, ook al zit de molex erin. Want 2FAST heeft/had ook een X800 XT PE. Vanaf het begin kreeg die steeds rare meldingen over stroom, heeft toen de mods eraf gehaald, de blokjes verwijderd door 'm eerst in de vriezer te leggen, 1e blokje ging goed, 2e zei krak, weg RMA... t zure bij hem is dat die kaart zelf al fout was... iets met de BCP...
Dus voordat je er iets raars meedoet, gewoon ff testen zonder modden (doe ik dus eigenlijk wel altijd), problemen, dan gelijk RMA. sorry voor dit trieste bericht, maar aangezien het om een dure kaart gaat is voorzichtigheid wel geboden denk ik.
Tis goed dat je het even zegt, want ik was wel van plan om er 2 1U AKASA koperen blokjes en een WC-blok op te zetten. Om nog maar te zwijgen over volt-mods. >:) :X

Anoniem: 116093

UPDATE!!!!

*Bump*

• Roamor
  • Niet online
:( Weet je hoe irritant dat is? Als TS een update heeft, post hij dat vanzelf wel hoor. Daar heeft hij geen kicks voor nodig :(

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 11:49

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Weet je hoe irritant het is om te reageren op een post van iemand en dan te zeggen hoe irritant dat is?

Hmmm nu doe ik het zelf ook....

Just get a life! :)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• Vandread
Pics zijn dood :'(

Hoe maak je de fanshroud fast aan je rad? of iig hoe verbind je het geheel?
(of heb ik dat over het hoofd gezien :x)

En waar heb je die koppelingen gehaald voor die 1250? of heb je ze gemod?
of wat zijn de maten? :P

Ziet er weer heftig uit zoals gebruikelijk ;)

• mark10123
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik heb een Goede tip voor mensen met een Eheim 1250 en mischien ook wel de lagere versies. Bij de Praxis kun je vijver kits kopen. Hier zit een zwarte tul bij van 13mm. met precies de juiste schroefdraad voor je pomp. Hij lijkt gewoon origineel.

Hier even een pic van het geheel.
Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL294/1893494/3656281/74516289.jpg

Ik weet zo niet wat voor soort doos het ook alweer is, maar volgens mij een groene met 1 of andere kikker erop :P . In iig in de vijver gang.

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:44

The_Scarabial

MTB for life!

wholy mozes! ik had dit topic nog niet gezien, maar dit is echt een uber config en de casemod komt er ook nog gaaf uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel XIV: De backplate

Dit weekend weer druk in de weer geweest met m’n project, en ik host deze
week iig nog mijn pics bij derden, volgende week moet ik echt ff van m’n
reet komen en die pics bij Tiscali gaan hosten, want dit is niks. Alhoewel
ik eind deze week weer toegang heb. ;)

In ieder geval, ik heb afgelopen weekende de backplate van m’n PC-7
bevestigd:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC074.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC072.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC073.jpg

Het begint al ergens op te lijken. :)

Deel XV: Het grote en kleine gat :P

Ik heb ook in de bodem van m’n PC-7 het gat gezaagd wat mijn radiators van
een fris briesje gaat voorzien, en waar de slangen natuurlijk doorheen
zullen komen. Het was 2 uur vijlen, maar dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC071.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC070.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC076.jpg

En dit grilletje komt erachter te zitten:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC067.jpg

Verder heb ik een gat gezaagd wat je bij het eindresultaat niet kan zien,
maar vitaal is voor het routen van alle kabels. :P

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC075.jpg

Verder het ik de kasten een op elkaar gepopt, om eens te zien wat het
eindresultaat moet gaan worden:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC068.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC069.jpg

Deel XVI: De radiator

Ik heb geleerd van m’n fout van de vorige keer, namelijk het kitten van de
shroud aan de buitenkant, wat een lelijke kitrand opleverde. :r
Nu is de shroud aan de binnenkant gekit, wat je dus niet ziet in het
eindresultaat, maar wel lekker luchtdicht is. ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC066.jpg

Tot zover dit weekend, deze week ga ik mijn voeding hopelijk afmaken en
mijn shroud verder luchtdicht maken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door collission op 26-11-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 21:41

JWR

OK hier moet ik toch even op reageren :).

Op het moment zit ik in het zonnige Australie 8) en ik wou even kijken wat er allemaal gebeurde op mod gebied.
Ik moet zeggen je krijgt dan toch wel de kriebels :7 .

Maar goed, Casemodderpoel waarom maak je de bovenste kast niet net zolang als je PC-70? Je hebt de skills ervoor en je kan makkelijker die stopcontacten wegwerken in de achterkant van de bovenste kast!

Het wordt dan meer een eenheid naar mijn idee!

Voor de rest cool project ben zeer benieuwd naar het eind resultaat!

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Zo, alle pics doen het weer, weliswaar op Tiscali, maar oke. :P

@JWR: het probleem is dat ik die mooie geborstelde deuren wil behouden, dus vandaar dat ik die kast niet dieper ga maken. ;) En daarnaast is het een kloteklus van jewelste, en ik wil dat ding nou wel eens in elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Laatst online: 30-11-2020
De kasten zijn aan de voorkant toch gelijk, dus zo storend lijkt het me niet dat ze achter niet helemaal overeen komen. En daar zitten de stopcontacten toch ook mooi weggewerkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116093

RoamoR schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:04:
[...]

:( Weet je hoe irritant dat is? Als TS een update heeft, post hij dat vanzelf wel hoor. Daar heeft hij geen kicks voor nodig :(
Kijk maar wat er gebeurt als je het een kick geeft! :Y)

casemodderpoel: Keep up the good work!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 21:41

JWR

casemodderpoel schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:48:
Zo, alle pics doen het weer, weliswaar op Tiscali, maar oke. :P

@JWR: het probleem is dat ik die mooie geborstelde deuren wil behouden, dus vandaar dat ik die kast niet dieper ga maken. ;) En daarnaast is het een kloteklus van jewelste, en ik wil dat ding nou wel eens in elkaar hebben.
OK, goed antwoord :).
IK bedacht het me alleen maar, omdat je de voorkant ook zelf maakt
van die kasten, dacht ik waarom de zijpanelen dan ook niet!

Voor de rest ben ik zeer benieuwd naar het verdere project!

Heb je al een idee hoe draagbaar het gaat worden i.v.m. LANs?

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75438

Ziet er zeer strak uit tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hoe koppel je de constuctie fans, fanshroud en rads nou precies?
met kit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 22:11
Waarschijnlijk gewoon met schroefjes zoals iedereen, maar om een luchtdichtte verbinding te maken tussen de shroud en de rad maakt hij daar een kitrandje aan de binnenkant...

code:
1
2
3
4
5
6
7
fans
--------
shroud
--------
rad 1
--------
rad 2

EDIT: Herrinering tot fatsoenlijk coden... |:(

[ Voor 10% gewijzigd door tafkaw op 27-11-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 09:58
vind ik zeker ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gr0wLiThE schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 21:50:
Waarschijnlijk gewoon met schroefjes zoals iedereen
Kan je schroeven dan gewoon in een rad draaien?
*geen idee heb ik daarvan namelijk*
beetje blonde vraag

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 27-11-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 22:11
Rad zal wel schroefgaatjes hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gr0wLiThE schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:01:
Rad zal wel schroefgaatjes hebben... ;)
waar dan bijdehand ;) ....
http://home.tiscali.nl/nikken/PC019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel XVII: De midlevel

Zo, dit weekend kon ik eindelijk beginnen met m'n midlevel die ik samen met m'n nieuwe front en nog een plaatje alu bij de metaalmarkt besteld had. :)

Allereerst het midlevel, dat niet extreem anders is dan de vorige (qua lay-out), het ziet er nu alleen iets professioneler uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC077.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC086.jpg

Deel XVII: De pompbehuizing

Nu ik dat plaatje alu heb, kan ik de pompbehuizing afmaken.
Na het stukje op maat gezaagd te hebben, popte ik het geheel eerst maar eens aan elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC084.jpg

Vervolgens heb ik het stuk dat de intakes van m'n pompjes in de weg zat eraf gezaagd:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC083.jpg

Vervolgens heb ik na lang meten de optimale plek voor de outtakes bepaald, die naar onderen gericht staan, zodat ze door de bodemplaat heen op de processors aangesloten kunnen worden:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC085.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC082.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC087.jpg

En alles past. :P
Ik heb na lang piekeren besloten een 120mm fan te monteren achter de pompjes, omdat ik bang ben dat ze naast elkaar en in al dat schuimrubber te heet worden en omdat ze zeer prijzig. Daarom wil ik de levensduur van die dingen niet onnodig verkorten, en heb besloten ze dus actief te koelen. Hiervoor moest ik de dremel weer ter hande nemen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC080.jpg

En zoals het er nu voorstaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC081.jpg

Het geheel begint al ergens op te lijken. :*)

Deel XVIII: De radiator deel II

Verder heb ik de laatste hand gelegd aan m'n radiatoropstelling. Mensen vroegen zich al af hoe ik het geheel op ging hangen, nou zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC079.jpg

Door voorzichtig met een schroefdraad door de lamellen heen te prikken, en dat 6 keer te herhalen. :P
Vervolgens heb ik ze afgekit, en de blikken rand er omheen gedaan. Nu moet het alleen nog een nachtje drogen, en dan heb ik een luchtdichte opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/PC078.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Wat sluit je eigenlijk aan op die stopcontacten? Ik heb even gezocht wat er op aangesloten gaat worden maar ik kon het niet vinden.

De casemod ziet er verder goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferguson755
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-03 18:03
Bookmarked!

Dit is een cool project, ga zo door! _/-\o_

wopwopwop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer