Het lijkt me dat hij de pompjes daarop aansluit?Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:36:
Wat sluit je eigenlijk aan op die stopcontacten? Ik heb even gezocht wat er op aangesloten gaat worden maar ik kon het niet vinden.
De casemod ziet er verder goed uit
nee, die komen intern aangesloten te zitten, die stopcontacten zijn voor m'n monitoren als dat niet teveel EMI geeft, zo ja, dan gooi ik m'n modem en ander klein spul erop.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:02:
[...]
Het lijkt me dat hij de pompjes daarop aansluit?
Die stopcontacten komen namelijk op m'n triac te zitten, zodat ze met de pc meestarten.
[ Voor 13% gewijzigd door collission op 28-11-2004 22:33 ]
Even een update
Deel XIX: Nieuw rekje
Zo, ben er even een weekje tussenuit geweest qua posten, ik moest namelijk dringend stampen op Thunderdome.
Maar ik ben er weer, en het is tijd voor een update.
Het HDD rekje uit de PC-7 is perfect geschikt om boven op het 5,25” rekje te monteren. Hierdoor kunnen er nu maximaal 15 harde schijven in mijn PC, meer dan genoeg voor de volgende campzone.

De gaten die onderin zitten heb ik uitgezaagd tot 1 groot gat, zodat ik daar de kabels door heen kan leiden, wat er iets netter uit ziet.

Deel XX: Laatste gaten
Ik heb de laatste hand gelegd aan het chassis van de PC-7, door er gaten in te boren voor de filter, en voor de Sub-D connectors van m’n baybus uit het Granite Bay project.

Vervolgens heb ik alle ducktape verwijderd, het geheel goed schoongemaakt, en de bovenkant er op vast gezet.

Daarna kon de bovenkant van de PC-70 op de onderkant van de PC-7 gepopt worden, met de grill ertussen. In de grill moesten alleen nog even 2 gaten gemaakt worden om de slangen op de terugweg doorheen te leiden.

En dit is het eindresultaat van het chassis, dat is nu eindelijk af, in principe kan ik alles nu inbouwen, ware het niet dat de kappen, het front, de voeding en het reservoir nog onder handen genomen moeten worden.

Dat was het weer voor vandaag, het eerstvolgende op de lijst is inbouwen en de voeding afmaken, gevolgd door het maken van het front.
Deel XIX: Nieuw rekje
Zo, ben er even een weekje tussenuit geweest qua posten, ik moest namelijk dringend stampen op Thunderdome.
Maar ik ben er weer, en het is tijd voor een update.
Het HDD rekje uit de PC-7 is perfect geschikt om boven op het 5,25” rekje te monteren. Hierdoor kunnen er nu maximaal 15 harde schijven in mijn PC, meer dan genoeg voor de volgende campzone.

De gaten die onderin zitten heb ik uitgezaagd tot 1 groot gat, zodat ik daar de kabels door heen kan leiden, wat er iets netter uit ziet.

Deel XX: Laatste gaten
Ik heb de laatste hand gelegd aan het chassis van de PC-7, door er gaten in te boren voor de filter, en voor de Sub-D connectors van m’n baybus uit het Granite Bay project.

Vervolgens heb ik alle ducktape verwijderd, het geheel goed schoongemaakt, en de bovenkant er op vast gezet.

Daarna kon de bovenkant van de PC-70 op de onderkant van de PC-7 gepopt worden, met de grill ertussen. In de grill moesten alleen nog even 2 gaten gemaakt worden om de slangen op de terugweg doorheen te leiden.

En dit is het eindresultaat van het chassis, dat is nu eindelijk af, in principe kan ik alles nu inbouwen, ware het niet dat de kappen, het front, de voeding en het reservoir nog onder handen genomen moeten worden.

Dat was het weer voor vandaag, het eerstvolgende op de lijst is inbouwen en de voeding afmaken, gevolgd door het maken van het front.
[ Voor 5% gewijzigd door collission op 22-12-2004 15:07 ]
Kutjepikandijviestamp, dat ding wordt echt mans hoog 
Wel een erg netjes project, je moet er het geld maar voor hebben
Ja en ruimteFake schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:44:
erg netjes, mooi....
Leuke waterpijp ook btw
Leuke waterpijp ook btw
Verwijderd
Geld zal niet het probleem zijn als ik die hw zo bekijk...Fake schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:44:
ERG strak project btw, ik wil ook zoiets ruims, is superhandig
Dude et wordt echt een dikke case !!
Als je tijd over houd moet je eigenlijk wieltjes met chrome/gepolijste velgen maken
Dan is het pimp gehalte helemaal compleet.
Als je tijd over houd moet je eigenlijk wieltjes met chrome/gepolijste velgen maken
Dan is het pimp gehalte helemaal compleet.
damn, ik dacht dat ik veel ruimte had met mn h700b... kuch...
echt relax wat je met die voeding hebt gedaan...
maar weet je nou nog wel hoe die in elkaar zat?
(en zat er geen onderdeel in die voeding die maar 1 keer los gemaakt kon worden? (dat je dingen moet breken om ze los te maken?)
(maak maar veel pics van je psu, ben benieuwd)
echt relax wat je met die voeding hebt gedaan...
maar weet je nou nog wel hoe die in elkaar zat?
(en zat er geen onderdeel in die voeding die maar 1 keer los gemaakt kon worden? (dat je dingen moet breken om ze los te maken?)
[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 13-12-2004 17:45 ]
Bouw een motortje in, dan kun je achterop je case naar een LAN rijden
Nog even over dat plexiglas lassen/lijmen, een mondkapje helpt 0,0% tegen chloroform want dat mondkapje noemen ze ook wel STOFkappje.
Toch handig voor de volgende keer.
Verder een 1337 mod.
Verder een 1337 mod.
thebigbozz schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:16:
Nog even over dat plexiglas lassen/lijmen, een mondkapje helpt 0,0% tegen chloroform want dat mondkapje noemen ze ook wel STOFkappje.![]()
Verder een 1337 mod.
ff naar de dump en een gasmasker halen.. die werken er toch wel tegen, is het neit? (of was dat alleenmaar tegen 'rook' (dikke stukjes in de lucht, en niet tegen dampen?)
Dat ligt eraan welke filter je op dat gasmasker zet.ixl85 schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:27:
[...]
ff naar de dump en een gasmasker halen.. die werken er toch wel tegen, is het neit? (of was dat alleenmaar tegen 'rook' (dikke stukjes in de lucht, en niet tegen dampen?)
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Uuhm... nee, welk onderdeel moet dat dan zijn?ixl85 schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:45:
gewoon aan te trekhaaksapphire schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:09:
Bouw een motortje in, dan kun je achterop je case naar een LAN rijden
Dat was ook meer voor het dremelen en zagen dan voor het lijmen.thebigbozz schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:16:
Nog even over dat plexiglas lassen/lijmen, een mondkapje helpt 0,0% tegen chloroform want dat mondkapje noemen ze ook wel STOFkappje.![]()
Verder een 1337 mod.
Krijgt ie dan ook een eigen nummerbord 
Btw. was jij nog van plan Naar NE 2000 te komen? Dan hebben we eindelijk iemand die verstand heeft van gameservers
Btw. was jij nog van plan Naar NE 2000 te komen? Dan hebben we eindelijk iemand die verstand heeft van gameservers
1 ding is zeker
en dat is dat ik de ruimte beter had kunnen indelen zodat je alles in een pc70 kwijt kon
. Nu heb je een case die vrijwel niet meer vervoerbaar is
.
Maar, mooi project
Even uitleg over mijn "idee"
Zonder al te veel modden (ok, spoils all the fun
) had het namelijk ook gekunt.
De voeding had ik op de originele plaats laten zitten (ok, niet meer mogelijk natuurlijk omdat je je case al gemod had). Daarna had ik een rack gemaakt waar je al je HD's in kwijt kon. De HD's zitten er op zn kant in met de kabel brei naar het rechter zijpaneel wijzend. De schroeven zitten dan boven / onder om het plaatje even compleet te maken.
Dat rack laat je vanaf de achterkant doorlopen tot aan de voorkant (het 5,25" rack verlaagd, bovenst 3 verwijderd).
Dan kun je de 3,5" racks verwijderen die onder de 5,25" bays zitten. Daar kun je makkelijk 2 pompen, een radiator kwijt. Reservoir had ik gemaakt van een lange koperen buis.
Misschien een idee voor de volgende pc70 bouwer
Maar, mooi project
Zonder al te veel modden (ok, spoils all the fun
De voeding had ik op de originele plaats laten zitten (ok, niet meer mogelijk natuurlijk omdat je je case al gemod had). Daarna had ik een rack gemaakt waar je al je HD's in kwijt kon. De HD's zitten er op zn kant in met de kabel brei naar het rechter zijpaneel wijzend. De schroeven zitten dan boven / onder om het plaatje even compleet te maken.
Dat rack laat je vanaf de achterkant doorlopen tot aan de voorkant (het 5,25" rack verlaagd, bovenst 3 verwijderd).
Dan kun je de 3,5" racks verwijderen die onder de 5,25" bays zitten. Daar kun je makkelijk 2 pompen, een radiator kwijt. Reservoir had ik gemaakt van een lange koperen buis.
[ Voor 68% gewijzigd door Epsilon op 14-12-2004 16:25 ]
OMG OMG Hij is weer bezig LOL
* nero355 spot Topic een beetje laat en vindt het meteen erg
1337
* nero355 spot Topic een beetje laat en vindt het meteen erg
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
ja dat weet ik dus niet... maar mijn voedingen die ik tot nu toe open heb gehad zien er altijd heel "haal mij uitelkaar"-onvriendelijk uit...casemodderpoel schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:50:
[...]
Uuhm... nee, welk onderdeel moet dat dan zijn?
dus was even een klein vraagje
Dat had je met alle kabels never nooit niet gered, laat staan met WC. Maar het idee is leuk.Epsilon schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:09:
1 ding is zekeren dat is dat ik de ruimte beter had kunnen indelen zodat je alles in een pc70 kwijt kon
. Nu heb je een case die vrijwel niet meer vervoerbaar is
.
Maar, mooi project
Zonder al te veel modden (ok, spoils all the fun) had het namelijk ook gekunt.
Misschien dat de IDE kabels te kort zijn ja. Dat is het voornaamste punt. Maar wat bovenaan kan, kan onderaan ook.casemodderpoel schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:28:
[...]
Dat had je met alle kabels never nooit niet gered, laat staan met WC. Maar het idee is leuk.
De plaats is er wel degelijk, als het niet past deel je het niet goed in. Dat reservoir is ook achterlijk groot, fragiel en zwaar vol met water.
Wat houd je tegen om het zelf beter te doen?Epsilon schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:37:
[...]
Misschien dat de IDE kabels te kort zijn ja. Dat is het voornaamste punt. Maar wat bovenaan kan, kan onderaan ook.
De plaats is er wel degelijk, als het niet past deel je het niet goed in. Dat reservoir is ook achterlijk groot, fragiel en zwaar vol met water.
Default blanke hetero
Tijd gebrek en vooral andere projecten waar ik mee bezig ben. Die vreten al meer dan genoeg tijdEbAyzo schreef op woensdag 15 december 2004 @ 08:47:
[...]
Wat houd je tegen om het zelf beter te doen?
Zie sig voor een van de projecten.
Overigens heb ik niet zo veel harde schijven, mede omdat ik daar liever een file server voor aan leg dan dat ik de boel mee mag slepen.
Maar dat is dus ook niet wat de hele opzet van deze mod is, als ik het zo zie.Overigens heb ik niet zo veel harde schijven, mede omdat ik daar liever een file server voor aan leg dan dat ik de boel mee mag slepen.
Meneer probeert hier gewoon 1 über-pc te maken waar alles in zit wat je maar kan wensen, en alst ff kan, nog een beetje mooi ook
Moet zeggen dat ik de combinatie van die twee kastjes een heel leuk idee vind, en het is nog mooi uitgevoerd ook...
Ben benieuwd hoe het systeempje zal presteren, qua overclocking, maar ook qua stilte...
Veel succes nog!
(blijf dit touwtje voorlopig ffies volgen
Edit:
Vindt dit trouwens weer een schitterend voorbeeld van een tweakers-tweaker in actie
[ Voor 8% gewijzigd door demartijn op 15-12-2004 18:32 ]
Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.
Ik anders ook wel. Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar met mijn low-budget waterkoeling een stille en goed gekolede PC in elkaar te prutsen....
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Is miss die Zalmann Reserator niks voor je dan?
Koelt beter dan de meeste lucht gekoelde oplossingen, en toch (op de pomp na) passief gekoeld.
Koelt beter dan de meeste lucht gekoelde oplossingen, en toch (op de pomp na) passief gekoeld.
Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.
Heel erg puik werk, maar ik vind de hoogte toch wel lelijk, het zou mooier zijn als je 2 kasten naast elkaar had gedaan, en dat het een soort cube wordt.
toch wel respect dat je er zoveel tijd en vooral geld insteekt, en dat je het zo keurig afwerkt allemaal
toch wel respect dat je er zoveel tijd en vooral geld insteekt, en dat je het zo keurig afwerkt allemaal
Waarom zet je ze eigenlijk boven elkaar?casemodderpoel schreef op woensdag 27 oktober 2004 @ 19:33:
blablabla...
...Omdat ik het zonde vond om mijn Lian Li weg te doen en op nieuw te beginnen, besloot ik om a-la Versteeg een kast er aan te bouwen, in dit geval er boven....
...blablabla...
Wordt hij dan niet topzwaar als hij op een beetje een ongelijke ondergrond staat? het zou een beetje jammer zijn als hij omviel ofzo..
Verder ziet het er goed uit!
keep on the good work
[ Voor 11% gewijzigd door L0we op 16-12-2004 12:27 ]
De pomp is niet echt super krachtige die hierin zit en niet te vervangen en dan heeftie nog een toren ernaast staandemartijn schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:35:
Is miss die Zalmann Reserator niks voor je dan?
Verwijderd
en stel je gaat lannen bijv. campzone daar is niet alles waterpas zeg maar.
of je neemt je eigen steiger mee om hem recht te houden
anyway ziet er goed uit. keep on modding. en vergeet volgend jaar die waterpijp niet mee te nemen naar CZ
anyway ziet er goed uit. keep on modding. en vergeet volgend jaar die waterpijp niet mee te nemen naar CZ
Ik zet 'm gewoon op een plank hout, en schroef 'm met een beugel aan de vloer vast ofzo, dat zien we dan wel weer.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 02:29:
en stel je gaat lannen bijv. campzone daar is niet alles waterpas zeg maar.
offtopic:
Wie was jij op campzone dan? Heb ik met jou nog zitten smoken?
Wie was jij op campzone dan? Heb ik met jou nog zitten smoken?
Verwijderd
Kerel, dat ziet er heel netjes uit! Ben erg benieuwd naar wat je dit weekend uitgevoerd hebt..
Even een hele grote update
Deel XXI: De voeding
Ik ben de afgelopen week maar met 1 ding bezig geweest: dit project afmaken.
En het resultaat mag er wezen.
Allereerst heb ik de voeding afgebouwd. Na lang solderen zaten alle connectors op de juiste plaats, en draaide beide units naar behoren, waarbij de Antec master is, en de Enermax slave, doormiddel van een simpel relais-tje.

Hier kun je zien hoe ik de gelijkrichters heb afgekit. Ze zitten met tie-wraps aan de kabels vast, zodat ze geen metaal raken.
Verder heb ik de roze fan met gouden grill vervangen door een mooie blauwe met chromen grill.

En de andere kant:

Vervolgens heb ik uit het oude midlevel 2 nieuwe wandjes gezaagd:

Vervolgens heb ik met metaallijm de wandjes vast gezet, en na 2 nachtjes wachten zaten ze er allebei op.

Vervolgens kon het hele blok woensdag ingebouwd worden:

Deel XXII: De HDD's
Afgelopen week heb ik ook m'n harde schijven onder handen genomen, of beter gezegd, de stroomvoorziening ervan. Ik had voor mijn vorige setup 2 nette verdeelkabels gemaakt, maar omwille van ruimte heb ik die verbouwd, want ik heb m'n harde schijven anders in m'n behuizing gedaan. Eerst zaten er per rekje 4 80GB schijven in, met voorin 1 40GB bootdisk. Op Campzone 4 heb ik dat veranderd, door er 2 SATA stekkers aan te solderen, voor die nieuwe 200GB Seagates. Zo zag het er eerst uit:

En na een nachtje solderen ziet het er nu zo uit:

Dit is ook meteen het vervelende van casemodden, al dat 'onzichtbare' werk wat toch moet gebeuren, maar wat eigenlijk niemand ziet.
Toen kon alles in mijn kast, maar niet voor ik de PATA kabels opnieuw gerangschikt had.

En de SATA kabels netjes wegwerken:

En dit is alles wat je er aan de voorkant van ziet:

En een shot van de voorkant, genomen door mijn lieftallige assistente:

Deel XXIII: De waterkoeling (eindelijk)
Afgelopen donderdag ben ik naar RU'58 gegaan, en heb daar het volgende gehaald:

We zien op de foto het volgende:
- 1m cellpadding
- 8m 20mm slang (ja, je leest het goed
)
- 4 verloopstukjes (20mm>15mm)
- 6 hoekstukjes van 20mm
- 2m plexi buis (15mm)
Dit alles was cruciaal, want ik heb eindelijk mijn reservoir af kunnen bouwen:

Met een dremel heb ik de gaten erin geboord, want met een boor heb je teveel kans op barsten, en dan kan ik helemaal overnieuw beginnen.
En na lang testen op waterdichtness en na lang boren, schuren, lijmen, nog meer lijmen, lekkages lijmen, en o ja, lijmen, kon het geheel eindelijk ingebouwd worden.
Eerst de pompjes maar, die rusten op een stuk 4cm dik schuimrubber, en hebben ieder een stuk cellpadding aan de zijkant zitten, zodat het geheel muisstil is (in tegenstelling tot mijn vorige kast
) en niet kan wegschuiven.

En na 5 uur passen en meten zat het geheel in m'n kast:

Om zo min mogelijk weerstand te creeren heb ik zo min mogelijk haakse hoeken gebruikt, vandaar dat de 2 slangen uit m'n rads een boog van 360 maken, om vervolgens op m'n reservoir uit te komen. Daarnaast paste het gewoon niet met haakse hoeken en ziet dit er veel leuker uit.

Vervolgens giette ik er 2 liter gedestilleerd water in, en tot mijn stomme verbazing kwam er allerlei troep uit m'n rads stromen.
En ik dacht nog dat ik ze grondig gereinigd had.

Dit was een kleine tegenslag, en na een paar keer spoelen met gewoon kraanwater was het weer helder.

Even bijvullen:

Vervolgens goot ik er de groene UV-vloeistof bij, ik heb toch genoeg, en die flesjes zijn 2 euro per stuk ofzo.

En ik kijk triomfantelijk naar het resultaat.

Helaas liep ik toen al meteen tegen de limitaties van het systeem aan, namelijk dat ik geen fatsoenlijke manier had om het systeem te drainen. Ja, ik dacht met een simpel T-stukje in 1 van de circuits klaar te zijn, maar de laatste 3cm water kreeg ik er niet uit. Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn, vandaar dat ik er niets aan had gedaan, maar al het sediment uit de rads zonk naar de bodem, en dat kreeg ik er niet meer uit.
De enige oplossing was alles uit elkaar te halen en een zesde slangpilaar op het laagste punt van het reservoir te zetten. Dus daar ging ik (met tegenzin) weer:

Het overtollige water moest ergens heen.

De volgende morgen had ik alles weer waterdicht, en zat op het laagste punt een draintje:

Ik heb ook maar meteen het nu overbodig geworden T-stukje verwijderd, en heb het geheel toen weer in elkaar gezet. Dit is hoe het nu staat de draaien op m’n kamer:

UV-vloeistof erbij:

Deel XXIV: Het front
Natuurlijk heb ik bij de metaalmarkt een nieuw front laten maken, en heb afgelopen week de laatste hand eraan gelegd:

En met de houders erop:

Ik ben vooral trots op het klepje onderaan.

Zo, dat was ‘m weer, volgende week ben ik op vakantie, dus het zal ergens begin januari worden dat ik ‘m in gebruik neem. Omdat de nieuw gepostte plaatjes bij elkaar bijna 4mb zijn heb ik die van m’n vorige project verwijderd, anders beginnen ze bij XS4all weer te zeiken.
Deel XXI: De voeding
Ik ben de afgelopen week maar met 1 ding bezig geweest: dit project afmaken.
En het resultaat mag er wezen.

Hier kun je zien hoe ik de gelijkrichters heb afgekit. Ze zitten met tie-wraps aan de kabels vast, zodat ze geen metaal raken.
Verder heb ik de roze fan met gouden grill vervangen door een mooie blauwe met chromen grill.

En de andere kant:

Vervolgens heb ik uit het oude midlevel 2 nieuwe wandjes gezaagd:

Vervolgens heb ik met metaallijm de wandjes vast gezet, en na 2 nachtjes wachten zaten ze er allebei op.

Vervolgens kon het hele blok woensdag ingebouwd worden:

Deel XXII: De HDD's
Afgelopen week heb ik ook m'n harde schijven onder handen genomen, of beter gezegd, de stroomvoorziening ervan. Ik had voor mijn vorige setup 2 nette verdeelkabels gemaakt, maar omwille van ruimte heb ik die verbouwd, want ik heb m'n harde schijven anders in m'n behuizing gedaan. Eerst zaten er per rekje 4 80GB schijven in, met voorin 1 40GB bootdisk. Op Campzone 4 heb ik dat veranderd, door er 2 SATA stekkers aan te solderen, voor die nieuwe 200GB Seagates. Zo zag het er eerst uit:

En na een nachtje solderen ziet het er nu zo uit:

Dit is ook meteen het vervelende van casemodden, al dat 'onzichtbare' werk wat toch moet gebeuren, maar wat eigenlijk niemand ziet.
Toen kon alles in mijn kast, maar niet voor ik de PATA kabels opnieuw gerangschikt had.

En de SATA kabels netjes wegwerken:

En dit is alles wat je er aan de voorkant van ziet:

En een shot van de voorkant, genomen door mijn lieftallige assistente:

Deel XXIII: De waterkoeling (eindelijk)
Afgelopen donderdag ben ik naar RU'58 gegaan, en heb daar het volgende gehaald:

We zien op de foto het volgende:
- 1m cellpadding
- 8m 20mm slang (ja, je leest het goed
- 4 verloopstukjes (20mm>15mm)
- 6 hoekstukjes van 20mm
- 2m plexi buis (15mm)
Dit alles was cruciaal, want ik heb eindelijk mijn reservoir af kunnen bouwen:

Met een dremel heb ik de gaten erin geboord, want met een boor heb je teveel kans op barsten, en dan kan ik helemaal overnieuw beginnen.

En na lang testen op waterdichtness en na lang boren, schuren, lijmen, nog meer lijmen, lekkages lijmen, en o ja, lijmen, kon het geheel eindelijk ingebouwd worden.
Eerst de pompjes maar, die rusten op een stuk 4cm dik schuimrubber, en hebben ieder een stuk cellpadding aan de zijkant zitten, zodat het geheel muisstil is (in tegenstelling tot mijn vorige kast

En na 5 uur passen en meten zat het geheel in m'n kast:

Om zo min mogelijk weerstand te creeren heb ik zo min mogelijk haakse hoeken gebruikt, vandaar dat de 2 slangen uit m'n rads een boog van 360 maken, om vervolgens op m'n reservoir uit te komen. Daarnaast paste het gewoon niet met haakse hoeken en ziet dit er veel leuker uit.

Vervolgens giette ik er 2 liter gedestilleerd water in, en tot mijn stomme verbazing kwam er allerlei troep uit m'n rads stromen.
En ik dacht nog dat ik ze grondig gereinigd had.

Dit was een kleine tegenslag, en na een paar keer spoelen met gewoon kraanwater was het weer helder.

Even bijvullen:

Vervolgens goot ik er de groene UV-vloeistof bij, ik heb toch genoeg, en die flesjes zijn 2 euro per stuk ofzo.

En ik kijk triomfantelijk naar het resultaat.

Helaas liep ik toen al meteen tegen de limitaties van het systeem aan, namelijk dat ik geen fatsoenlijke manier had om het systeem te drainen. Ja, ik dacht met een simpel T-stukje in 1 van de circuits klaar te zijn, maar de laatste 3cm water kreeg ik er niet uit. Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn, vandaar dat ik er niets aan had gedaan, maar al het sediment uit de rads zonk naar de bodem, en dat kreeg ik er niet meer uit.

De enige oplossing was alles uit elkaar te halen en een zesde slangpilaar op het laagste punt van het reservoir te zetten. Dus daar ging ik (met tegenzin) weer:

Het overtollige water moest ergens heen.

De volgende morgen had ik alles weer waterdicht, en zat op het laagste punt een draintje:

Ik heb ook maar meteen het nu overbodig geworden T-stukje verwijderd, en heb het geheel toen weer in elkaar gezet. Dit is hoe het nu staat de draaien op m’n kamer:

UV-vloeistof erbij:

Deel XXIV: Het front
Natuurlijk heb ik bij de metaalmarkt een nieuw front laten maken, en heb afgelopen week de laatste hand eraan gelegd:

En met de houders erop:

Ik ben vooral trots op het klepje onderaan.

Zo, dat was ‘m weer, volgende week ben ik op vakantie, dus het zal ergens begin januari worden dat ik ‘m in gebruik neem. Omdat de nieuw gepostte plaatjes bij elkaar bijna 4mb zijn heb ik die van m’n vorige project verwijderd, anders beginnen ze bij XS4all weer te zeiken.
[ Voor 5% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:54 ]
De oplossing van de voeding is zeker wel heel mooi geworden 
Ziet er goed uit
Ziet er goed uit
Verwijderd
Hmm ziet er fantastisch uit!
Maar euhm.. die harde schijven, worden die verder niet gekoeld?
Staan toch wel erg kort bij elkaar, en merk nergens iets op van koeling.
Maar euhm.. die harde schijven, worden die verder niet gekoeld?
Staan toch wel erg kort bij elkaar, en merk nergens iets op van koeling.
Heel erg mooi ga zo door
(ik wou dat ik zo'n computer had
)
Ik vroeg me ook al af hoe je de warmte van je harde schijven af gaat voeren.
ziet er allemaal zeer strak uit, en je mag best trots zijn op wat je gemaakt hebt
Maar wat ik me afvraag, waar heb je die UV-flesjes vandaan, want 2 pleuro is wel erg goedkoop??
Maar wat ik me afvraag, waar heb je die UV-flesjes vandaan, want 2 pleuro is wel erg goedkoop??

Waar was dat nou in Nederland dat ze rioolwater door middel van UV-licht gingen zuiveren ?
Kon nog een leuk effect geven
Linkje
Verwijderd
Het kan zijn dat het antwoord al gegeven is dan heb ik er zeker overheen gelezen
. Maar hoe wil je al die IDE kabels op je Moederbord aansluiten? Je hebt wel van die PCI dingen, waar je IDE kabel op kan aansluiten, maar dan heb je een hele boel PCI kaarten nodig

Ja, zonder koeling zo 40C >. Slecht voor de harde schijf. Voor de rest is het wel een grappige ghetto mod. Hardware is wel lekker.
Dacht ik ook al aan. (Ja reactie hierboven gelezen ^^^)
Maar begint ergens op te lijken! Ga zo door
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
3Ware escelade van de vorige modVerwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:09:
Het kan zijn dat het antwoord al gegeven is dan heb ik er zeker overheen gelezen. Maar hoe wil je al die IDE kabels op je Moederbord aansluiten? Je hebt wel van die PCI dingen, waar je IDE kabel op kan aansluiten, maar dan heb je een hele boel PCI kaarten nodig

Ik vind dit zo'n mooie foto
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ziet er echt vet uit, vooral als hij vol zit met UV shit.. hier dus:

Mooie pic is dat
Die harde schijven zouden toch gekoeld worden met fans aan de voorkant?
Zou anders wel zonde zijn als ze zo snel zouden overlijden..

Mooie pic is dat
Die harde schijven zouden toch gekoeld worden met fans aan de voorkant?
Dat ding zal maar omvallenVerwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:53:
Ziet er echt vet uit, vooral als hij vol zit met UV shit.. hier dus:
[afbeelding]
Mooie pic is dat
Die harde schijven zouden toch gekoeld worden met fans aan de voorkant?Zou anders wel zonde zijn als ze zo snel zouden overlijden..

Ik zou volgens mij daarna van een brug afspringen geloof ik als mijn bouwwerk in een klap naar z'n grootje zou zijn.
Er mooi gedaan. Ik heb het topic nog niet verder gelezen (alleen de laatste grote update) dus je zult dit commentaar vast vaker gehad hebben: jammer dat de kasten niet even diep zijn. Ik ben echt een symmetrie-freak dus dat steekt in mijn opzicht een beetje.
Voor de rest: chapeau!
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Erg netjes gedaan. Maar had je het niet beter naastelkaar kunnen bouwen ipv opelkaar? het ziet er super strak uit. maak anders eens wat pics in het donker?
ps: als je tijd over heb. ik heb ook nog een kast staan die je mag verbouwen
ps: als je tijd over heb. ik heb ook nog een kast staan die je mag verbouwen
Echt een vette mod! Maare... dat ding is echt te groot geworden om nog fatsoenlijk mee te nemen naar een LAN. Ik zou maar een verhuiswagen laten voorrijden 
Je res is heel netjes gedaan. Is weer eens wat anders dan mijn 200 ml

Een groot res heeft echt 0 voordelen als je je pc langer dan een urrtje draait.Froggie schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:33:
Echt een vette mod! Maare... dat ding is echt te groot geworden om nog fatsoenlijk mee te nemen naar een LAN. Ik zou maar een verhuiswagen laten voorrijden
-Het is lomp zwaar
-Het is een zooi ALS het lekt (gebeurd zelden, ik heb het zelf na 4 waterkoeling systemen nog nooit mee gamaakt)
-Je moet er een shitload aan UV vloeistof ingooien
200ml is meer dan genoeg. Wat je immers wilt, is dat de lucht uit je systeem gaat. Daar is een 200ml res meer dan groot genoeg voor.
Ik heb dat reservoir zo groot gemaakt enkel en alleen voor de pimp-factor 

Nee, want ik heb een 120mm intake ervoor, en een 120mm outtake in m'n voeding, en dat moet genoeg zijn. Zo niet, dan heb ik een probleem.
offtopic:
Ik heb weer internet van tiscali, dus ik zal al mijn pics in m'n vorige topic weer online zetten, dat moet voor verheldering zorgen.
Ik heb weer internet van tiscali, dus ik zal al mijn pics in m'n vorige topic weer online zetten, dat moet voor verheldering zorgen.
[ Voor 10% gewijzigd door collission op 20-12-2004 19:23 ]
Verwijderd
Imo volstaat dat wel om de de harde schijven te koelen waarvan de hele zijwand zichtbaar is, maar voor de harde schijven die ingesloten zijn tussen andere schijven is dat echt niet voldoende, de warmte kan volgens mij niet goed weg.
Verwijderd
Ja dit is al weleens gezegd ja, maar dat doet hij omdat hij die hele kast niet verder wil verbouwen, kost hem teveel werk.Fire_escape schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:21:
[...]
Dat ding zal maar omvallen
Ik zou volgens mij daarna van een brug afspringen geloof ik als mijn bouwwerk in een klap naar z'n grootje zou zijn.
Er mooi gedaan. Ik heb het topic nog niet verder gelezen (alleen de laatste grote update) dus je zult dit commentaar vast vaker gehad hebben: jammer dat de kasten niet even diep zijn. Ik ben echt een symmetrie-freak dus dat steekt in mijn opzicht een beetje.
Voor de rest: chapeau!
Ik mag mezelf niet kwoten, maar doe het toch...peddro schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:12:
ziet er allemaal zeer strak uit, en je mag best trots zijn op wat je gemaakt hebt![]()
Ik wou graag wel ff weten waar je die flesjes vandaan hebt
geen idee, een pricewatchretailer iig, of het 2 euro was weet ik ook niet zeker, het kostte iig geen drolpeddro schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:36:
[...]
Ik mag mezelf niet kwoten, maar doe het toch...
Ik wou graag wel ff weten waar je die flesjes vandaan hebt
En anders koop je yellow markers, die kosten ook zoiets. Even oplossen in je water geeft hetzelfde effect
Verwijderd
Iets voor in dat topic over alternatieve goedkope modspullen.._ferry_ schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:02:
En anders koop je yellow markers, die kosten ook zoiets. Even oplossen in je water geeft hetzelfde effect
Whoei echt een vette mod, wat kost dat zoal bij elkaar? volgens mij een klein fortuin!
Meh
OMG! Jullie hebben bij elkaar in 3 dagen mijn maandelijkse datalimiet van 5Gb bij XS4ALL er doorheen getrokken.

Ik heb de pics in A PC-70 is born en Granite Bay nu permanent bij Tiscali gehost, en de pics in dit topic tijdelijk ook. Dat moet de last een beetje verdelen.

Ik heb de pics in A PC-70 is born en Granite Bay nu permanent bij Tiscali gehost, en de pics in dit topic tijdelijk ook. Dat moet de last een beetje verdelen.
Verwijderd
Heb je op een of andere manier toch eer van je werk, niet?casemodderpoel schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:03:
OMG! Jullie hebben bij elkaar in 3 dagen mijn maandelijkse datalimiet van 5Gb bij XS4ALL er doorheen getrokken.![]()
En terecht
Misschien is het slim op thumbnails te maken.casemodderpoel schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:03:
OMG! Jullie hebben bij elkaar in 3 dagen mijn maandelijkse datalimiet van 5Gb bij XS4ALL er doorheen getrokken.![]()
Ik zet mn pics ook altijd 2 keer online. 1 keer als 800x600 en 1 keer als 200x150 of 400x300 (net hoeveel pics het zijn). Scheelt bandbreedte
Voor de thumbs hou je dan 10k per stuk over (150x200)
Mits je een goede airflow hebt(heb hier nog niet zo op gelet bij dit systeem), dan moet een 120 mm fan voldoende zijn. Het is wel het mooiste om deze over de schijven heen te laten blazen en niet te laten zuigen. Ik heb hier 4 hardeschijven (7200rpm) gekoeld met een 80mm fan en de schijven zijn steenkoud(nog niet eens handwarm). Maar nogmaals deze blazen over de schijf heen, heeft een goede aanvoer van lucht en ik heb de airflow nagenoeg perfect!Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:17:
Imo volstaat dat wel om de de harde schijven te koelen waarvan de hele zijwand zichtbaar is, maar voor de harde schijven die ingesloten zijn tussen andere schijven is dat echt niet voldoende, de warmte kan volgens mij niet goed weg.
Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos
SymbianFan schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:56:
[afbeelding]
Waar was dat nou in Nederland dat ze rioolwater door middel van UV-licht gingen zuiveren ?
Kon nog een leuk effect geven![]()
Linkje
offtopic:
Nou moet ik toch even wat recht zetten. Ten eerst gaat het niet over rioolwater en ten tweede wordt er in tegenstelling wat er gemeld staat niet gezuiverd maar alleen gedesinfecteerd. en desinfecteren met UV is al best oud dus vanwaar die melding op zibb heb ik geen idee
Nou moet ik toch even wat recht zetten. Ten eerst gaat het niet over rioolwater en ten tweede wordt er in tegenstelling wat er gemeld staat niet gezuiverd maar alleen gedesinfecteerd. en desinfecteren met UV is al best oud dus vanwaar die melding op zibb heb ik geen idee
Casemodderpoel. Hoezo vakantie je zou van het weekend toch de boel gaan draaien of niet?
Even een update
Deel XXV: Terug van vakantie
Zo, ben ik weer. De afgelopen week is allereerst begonnen met rampspoed, want tijdens werkzaamheden aan de pc brak ik een asje van 1 van m’n pompjes.
Gelukkig had ik snel een nieuwe, maar kut was het wel. Ik probeerde namelijk de cell-padding aan de zijkant van de pompjes te verwijderen, want ze maakten nog teveel herrie. Hierbij moesten de pompjes er wel uit, dus moest de intake van de motor los, en daarbij boog de motor iets tever naar achteren. 

Vervolgens had ik na lang spoelen het reservoir helder gekregen, want door het gebruik van auto-radiators komt er zelf naar een stevige beurt met zoutzuur nog steed troep mee uit zetten, wat basically inhoud dat ik elke maand m’n water moet verversen. Toen ik probeerde een beetje lijmresten te verwijderen van het reservoir (die waren van het dubbelzijdige tape van een CCFL) stootte ik per ongeluk tegen de bovenste slangpilaar.

Hierdoor liep er een enorme plens water door het rooster over m’n optische drives en m’n harde schijven. Om over m’n mobo nog maar te zwijgen. :’(
Na lang drogen en paniek-föhnen was alles weer droog, en gelukkig doet alles het nog.
Maar nu moest die slangpilaar er weer op. Dit was binnen een klein uurtje gefixed, en toen kon alles weer gevuld worden.

Damn dat was schrikken.
Deel XXVI: X800XT-PE modding
Ik heb afgelopen week ook m’n videokaart maar eens onder handen genomen, want nadat ik na de installatie van Windows XP (die trouwens 3 dagen gekost heeft, omdat hij weigerde te installlen op m’n Silicon Image RAID-controller
) was ik voldoende overtuigd dat hij niet DOA was, en dus kon hij uit elkaar.
Ik heb voor de RAM-sinks 2 hele mooie koperen 1U koelers op de kop weten te tikken, maar voor dat die op de kaart konden, moesten ze eerst grondig onder handen genomen worden:

Ik heb ze zoals je ziet door midden gedremeld, en heb ze daarna net zo lang geschuurd tot ze mooi glad waren aan de zijkant. Het kost even tijd, maar dan heb je ook wat.

Helaas zaten er bij 2 van de ramsinks weerstanden in de weg, dus ik moest wat extra uitsparingen maken om het geheel goed op de chips te krijgen:

Die finish was al zo mooi toen ik ze kreeg.
Na lang passen en meten was ik er van overtuigd dat de ramsinks geen contact zouden maken, en kon het lijmen beginnen:

Ik heb de blokjes eerst in het zoutzuur gehangen, zodat ze goed schoon waren, en ik heb de chips met spiritus gereinigd. Vervolgens heb ik ze met arctic silver thermal adhesive vastgezet op de chippies, die gelukkig BGA waren, dus er zaten geen contactpunten in de weg als er eventueel iets tussenuit zou knijpen.
Na 4 uurtjes lijmen en drogen is dit het resultaat:

Op de site van arctic silver stond dat de adhesive binnen een paar uur droog is, maar ik wacht even een nachtje, zodat ik zeker weet dat alles goed is uitgehard.
Tot zover vandaag, morgen ga ik het front lijmen en de zijplaten bewerken.
Deel XXV: Terug van vakantie
Zo, ben ik weer. De afgelopen week is allereerst begonnen met rampspoed, want tijdens werkzaamheden aan de pc brak ik een asje van 1 van m’n pompjes.

Vervolgens had ik na lang spoelen het reservoir helder gekregen, want door het gebruik van auto-radiators komt er zelf naar een stevige beurt met zoutzuur nog steed troep mee uit zetten, wat basically inhoud dat ik elke maand m’n water moet verversen. Toen ik probeerde een beetje lijmresten te verwijderen van het reservoir (die waren van het dubbelzijdige tape van een CCFL) stootte ik per ongeluk tegen de bovenste slangpilaar.

Hierdoor liep er een enorme plens water door het rooster over m’n optische drives en m’n harde schijven. Om over m’n mobo nog maar te zwijgen. :’(
Na lang drogen en paniek-föhnen was alles weer droog, en gelukkig doet alles het nog.
Maar nu moest die slangpilaar er weer op. Dit was binnen een klein uurtje gefixed, en toen kon alles weer gevuld worden.

Damn dat was schrikken.

Deel XXVI: X800XT-PE modding
Ik heb afgelopen week ook m’n videokaart maar eens onder handen genomen, want nadat ik na de installatie van Windows XP (die trouwens 3 dagen gekost heeft, omdat hij weigerde te installlen op m’n Silicon Image RAID-controller
Ik heb voor de RAM-sinks 2 hele mooie koperen 1U koelers op de kop weten te tikken, maar voor dat die op de kaart konden, moesten ze eerst grondig onder handen genomen worden:

Ik heb ze zoals je ziet door midden gedremeld, en heb ze daarna net zo lang geschuurd tot ze mooi glad waren aan de zijkant. Het kost even tijd, maar dan heb je ook wat.

Helaas zaten er bij 2 van de ramsinks weerstanden in de weg, dus ik moest wat extra uitsparingen maken om het geheel goed op de chips te krijgen:

Die finish was al zo mooi toen ik ze kreeg.
Na lang passen en meten was ik er van overtuigd dat de ramsinks geen contact zouden maken, en kon het lijmen beginnen:

Ik heb de blokjes eerst in het zoutzuur gehangen, zodat ze goed schoon waren, en ik heb de chips met spiritus gereinigd. Vervolgens heb ik ze met arctic silver thermal adhesive vastgezet op de chippies, die gelukkig BGA waren, dus er zaten geen contactpunten in de weg als er eventueel iets tussenuit zou knijpen.
Na 4 uurtjes lijmen en drogen is dit het resultaat:

Op de site van arctic silver stond dat de adhesive binnen een paar uur droog is, maar ik wacht even een nachtje, zodat ik zeker weet dat alles goed is uitgehard.
Tot zover vandaag, morgen ga ik het front lijmen en de zijplaten bewerken.
Verwijderd
Een een water gekoelt blokjeVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:45:
En waar ga je de GPU mee koelen?
w0000w, die blokjes vind ik echt mooi 
Zou je aan nog 2 van die blokken kunnen komen?? want dan wil ik er wel 2 van je kopen
Zou je aan nog 2 van die blokken kunnen komen?? want dan wil ik er wel 2 van je kopen
Verwijderd
Ten eerste... Rete gave mod man! echt...petje af!!!
Verder... Dat zijn gewoon U1 kopere koelers. Te krijgen bij welke elke goeie webshop. Alaska heeft hele mooi koelertjes die je daar voor kan gebruiken
Verder... Dat zijn gewoon U1 kopere koelers. Te krijgen bij welke elke goeie webshop. Alaska heeft hele mooi koelertjes die je daar voor kan gebruiken
Verwijderd
Zo mooie koperen koel blokjes zeg .
Welke webshop dan ? heb ze nog niet gezien
Welke webshop dan ? heb ze nog niet gezien
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 14:47 ]
Verwijderd
vragen:
Welke dikte is je plexiglas van je eigen gemaakte reservoir?
Hoe duur waren die twee Chevrolet radiators, van de sloop?
Wat zijn precies de voordelen van het gebruik van chloroform voor het vastlijmen van je reservoir?
zullen erg warm worden als je ze op 200 laat lopen.
Verder waanzinnige mod.
Kan je ook wat details geven over je raidopstelling? Bootschijven, raid 0,1,5?
Wat zijn precies de voordelen van het gebruik van chloroform voor het vastlijmen van je reservoir?
Dan zou ik ze wel van extra koeling voorzien zoals een heatspreader + fan, die reepjesEn daarnaast krijg is dat Kingston geheugen vast wel op 400mhz met een beetje relaxte
timings
Als je met je pc'tje klaar bent kan je hem meteen als server gebruiken, aardig wat ruimte zo te zien, enige beperking is je eigen internet aansluiting (denk ik).De pics doen het even niet meer, want ik ben dwars door het datalimiet heengestormt, en dus moet ik ff een nieuwe webspace zoeken.
Is dat niet gevaarlijk met zoutzuur werken?Ik heb de blokjes eerst in het zoutzuur gehangen, zodat ze goed schoon waren, en ik heb de chips met spiritus gereinigd.
Verder waanzinnige mod.
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=956sapphire schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:35:
volgens mij is het zoiets
Omg, die mod wordt steeds vetter
Alleen wat voor winst leveren die koelblokjes op? Alleen stilte? Of eventuel ook een ram-oc ?
Maakt jou ram geluid dan ?
Tuulrlijk meer OC
Tuulrlijk meer OC
OMG man wat een koelblokken @ dat geheugen 
Nu moet je ook flink bewijzen dat ze ver oc'en he
En nog mooi gedaan met die weerstanden eruit
Nu moet je ook flink bewijzen dat ze ver oc'en he
En nog mooi gedaan met die weerstanden eruit
offtopic:
geinig je haar zo, ken je alleen kaal
geinig je haar zo, ken je alleen kaal
301SQN
Helaas blijkt meestal dat dergelijke 'extreme' koelblokken hoogstens voor een paar mhz extra zorgen, maar 't ziet er wel erg cool uit iig
Ik ookVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:53:
Mooie mod hoor, hij is echt huge
ik ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden

Ik heb ze via de V&A verkregen, ik heb gewoon gevraagd naar "2x volledig koperen koelblokken, maakt niet uit welk socket", et voila! En dat voor 20 euro.sapphire schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:35:
Akasa.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:15:
Ten eerste... Rete gave mod man! echt...petje af!!!
En ja, het zijn ook Akasa koelers, volgens mij Socket A dual MP 1u krengen.
4mm, had ik nog liggen, dus de keus was snel gemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:05:
vragen:
Voor 15 euro mocht ik ze meenemen, maar dit is echt de laatste keer dat ik sloop-rads gebruik, want die teringzooi die er in vastgekoekt zit krijg je er niet uit en gaat in je water zitten. Maar ze zijn wel krachtig en lekker goedkoop.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:05:
vragen:
Het staat in de FAQ, en in een how-to die ergens op GoT rondzwerft, maar het komt er eigenlijk op neer dat chloroform plexi vloeibaar maakt, en dus een lasnaad maakt, waarbij het plexi op plexi is. Dit is altijd vele malen steviger dan lijmen, want bij lijm spuit je iets ertussen, en lijm kan veel minder kracht hebben, zelfs de industrieele, want het is toch 5 kilo druk die er op die naden staat.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:05:
vragen:
Eerst maar eens een gehackte BIOS zoeken, want deze leest de snelheden en timings direct uit van het SPD, dus ik kan zelf niks instellen #$%$#Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:05:
Dan zou ik ze wel van extra koeling voorzien zoals een heatspreader + fan, die reepjes
Nee, als je in je binas kijkt zie je dat alleen salpeterzuur koper aanvreet, en zoutzuur niet, het is dus een perfect reinigingsmiddel, en ik gebruik het vaak voor vieze blokjes e.d.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:05:
Is dat niet gevaarlijk met zoutzuur werken?
Ik heb nu 1 RAID5 array van 8 80Gb schijven, en ik ga van die 4 200Gb schijven 2 RAID0 array's maken om films op te stouwen. Ik heb een 200Gb PATA bootdisk in de bestelling staan, en die is de enige die niet in RAID gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:05:
Dan moet ik 'm maar voltmodden.Hielko schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:36:
Helaas blijkt meestal dat dergelijke 'extreme' koelblokken hoogstens voor een paar mhz extra zorgen, maar 't ziet er wel erg cool uit iig
Even een kleine update
Deel XXVII: testing 1..2..veel
Vandaag was het zo ver! Ik kon m'n mods op m'n X800XT-PE gaan testen!
Er was alleen 1 klein probleempje: voor de plaatsing van de ramsinks woog de videokaart 250 gram, en nu, exclusief vga-blok -die ook zo'n 300gram incl. slangen weegt- weegt het geheel 575 gram.
Dat gaat mijn AGP slot nooit houden, en omdat de sinks op het verste punt van de kaart liggen, moest ik een nieuwe ophanging verzinnen.
In mijn oude kast had ik een gaatje in de bovenkant geboord, en met een schroefdraad-draad de boel horizontaal getrokken. Dit gaat in mijn huidige kast alleen niet meer, want m'n pompjes zitten in de weg. Daarnaast is zo'n draad door je kast niet echt een mooi gezicht, dus een andere oplossing moest gezocht worden.
Die kwam in de vorm van de gaten die voor mijn baybus in m'n kast zaten, en sinds de baybus naar boven is verhuisd kon ik die wel gebruiken.
Het gat in m'n vid-kaart is alleen M2, en na een belrondje kwam ik erachter dat dat niet de meest gebruikelijke maat was, dus ik moest iets anders verzinnen.
Ik heb met een bandschuurmachine een M3 draad afgeschuurd tot hij in het gat paste, en er met een tang een haakje aan gemaakt. Na lang passen en meten kon ik de schroefdraad door de videokaart halen, en d.m.v. het aandraaien van een moertje kon het geheel omhoog gekrikt worden.
Daarna kon het VGA-blok erop, waarbij ik de veren aan de achterkant van de PCB heb gedaan, in plaats van aan de kant van het blokje, dat is namelijk makkelijker aandraaien, en heeft hetzelfde effect.
Even m'n RAID-controller aansluiten, en dan is dit het resultaat:

Het haakje in actie:

Het VGA-blokje, het enige blokje in mijn systeem wat nog met 10mm aansluitingen werkt:

M'n trouwe 3Ware Escalade 7500-8:

Deel XXVIII: stopje!
Ik was weer eens naar de metaalmarkt geweest, en heb daar voor het raampje in mijn PC-7 een plaat 3mm plexi gekocht, en een staat 15mm massief plexiglas.
Dat laatste had ik nodig om een stopje van te fabriceren, sinds ik nergens stopjes kon vinden voor een 20mm slang. Dus dan maar zelf maken!
Het stelde echt geen ruk voor, gewoon dat ding een tijdje op de bandschuurmachine houden, maar het ziet er wel leuk (lees: dubieus
) uit.

Zo, dat was 'm weer, ik heb m'n sidepanel bijna af, daar post ik morgen pics van, samen met het gelijmde front.
Deel XXVII: testing 1..2..veel
Vandaag was het zo ver! Ik kon m'n mods op m'n X800XT-PE gaan testen!
Er was alleen 1 klein probleempje: voor de plaatsing van de ramsinks woog de videokaart 250 gram, en nu, exclusief vga-blok -die ook zo'n 300gram incl. slangen weegt- weegt het geheel 575 gram.
Dat gaat mijn AGP slot nooit houden, en omdat de sinks op het verste punt van de kaart liggen, moest ik een nieuwe ophanging verzinnen.
In mijn oude kast had ik een gaatje in de bovenkant geboord, en met een schroefdraad-draad de boel horizontaal getrokken. Dit gaat in mijn huidige kast alleen niet meer, want m'n pompjes zitten in de weg. Daarnaast is zo'n draad door je kast niet echt een mooi gezicht, dus een andere oplossing moest gezocht worden.
Die kwam in de vorm van de gaten die voor mijn baybus in m'n kast zaten, en sinds de baybus naar boven is verhuisd kon ik die wel gebruiken.
Het gat in m'n vid-kaart is alleen M2, en na een belrondje kwam ik erachter dat dat niet de meest gebruikelijke maat was, dus ik moest iets anders verzinnen.
Ik heb met een bandschuurmachine een M3 draad afgeschuurd tot hij in het gat paste, en er met een tang een haakje aan gemaakt. Na lang passen en meten kon ik de schroefdraad door de videokaart halen, en d.m.v. het aandraaien van een moertje kon het geheel omhoog gekrikt worden.
Daarna kon het VGA-blok erop, waarbij ik de veren aan de achterkant van de PCB heb gedaan, in plaats van aan de kant van het blokje, dat is namelijk makkelijker aandraaien, en heeft hetzelfde effect.
Even m'n RAID-controller aansluiten, en dan is dit het resultaat:

Het haakje in actie:

Het VGA-blokje, het enige blokje in mijn systeem wat nog met 10mm aansluitingen werkt:

M'n trouwe 3Ware Escalade 7500-8:

Deel XXVIII: stopje!
Ik was weer eens naar de metaalmarkt geweest, en heb daar voor het raampje in mijn PC-7 een plaat 3mm plexi gekocht, en een staat 15mm massief plexiglas.
Dat laatste had ik nodig om een stopje van te fabriceren, sinds ik nergens stopjes kon vinden voor een 20mm slang. Dus dan maar zelf maken!
Het stelde echt geen ruk voor, gewoon dat ding een tijdje op de bandschuurmachine houden, maar het ziet er wel leuk (lees: dubieus

Zo, dat was 'm weer, ik heb m'n sidepanel bijna af, daar post ik morgen pics van, samen met het gelijmde front.
Geniaalcasemodderpoel schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:56:
Even een kleine update
[afbeelding]
[afbeelding]
Het haakje in actie:
[afbeelding]
target assimilated
Dubieus is de juiste woordkeuze
301SQN
helemaal top!!! wat voor temps haal je nu met die kaart dan?!
Bullet??Dubieus
Verder leuke VGA mod, ik snap je vrees goed ivm het gewicht wat je AGP slot moet dragen, maar ik zou eerder het buigen van de PCB vrezen dan het breken van het AGP slot. Je hebt nu gekozen voor het haakje ding, maar ik heb het idee dat dit gewoon je eerste ingeving was omdat het makkelijk uitkwam. De constructie is niet echt ideaal te noemen. Persoonlijk had ik eerder voor iets gekozen wat het gewicht moet dragen / steunen in verticale positie.
Zoals:

De blauwe cirkels stellen punten voor die al steun vanzichzelf hebben. De grote ovale cirkel vertegenwoordigd het AGP slot en de kleine blauwe cirkel de schroef die je gebruik om je kaart vast te zetten.
Het gele ding stelt dus een ondersteunend ding/staafje/apparaat voor in de volgende vorm:
code:
1
2
3
| | _ | _ | | |
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Er is alleen 1 nadeel aan dat systeem, en dat is dat m'n mid-level niks kan houden en gewoon doorbuigt.
Even een update
Deel XXVIV: De omlijsting
Zo, hij doet het eindelijk naar behoren. Windows XP erop, en ik zit nu dit stukje dan ook op mijn nieuwe bak te tikken.
Ik heb afgelopen week de laatste hand gelegd aan m'n sidepanel, allereerst maar eens uittekenen:

En na een behandeling met water, spiritus en ammonia:

Ik heb bij RU'58 ( www.bouwplastics.nl ) een plaat 3mm plexi gekocht, en die op maat gezaagd:

Ik heb expres om m'n radiators heen gezaagd, niet zozeer omdat ze zo lelijk zijn (echt knap zijn ze niet, maar dat boeit me niet
) maar omdat er tussen de radiators en het zijpaneel geen plexi meer past, omdat ze zo groot zijn. 
En dit ziet er wel strak uit vind ik zelf.
Verder heb ik in het front ook een plaat plexi gekit:

Deel XXX (m'n favoriete deel
): *tromgeroffel*
Ondanks dat mijn PC verre van af is, er moeten nogal wat onderdelen nog komen, zoals 2 200GB hdd's (PATA en SATA, dan zitten al m'n connectors vol
), 4 CCFL's en 4 120mm fans, kon ik jullie deze beelden toch niet onthouden:

En eentje met flits:

En de close-ups:

Die kleurovergang bij het rooster is vet:

Tot zover voor vandaag, ik verhuis morgen alles naar Delft, en dan moet ik maar wachten op m'n pakketjes. Niet dat dat betekent dat ik stil ga zitten, want ik kan nu verder gaan met een andere CiP (eigenlijk EiP), namelijk Project Granite Bay.
Deel XXVIV: De omlijsting
Zo, hij doet het eindelijk naar behoren. Windows XP erop, en ik zit nu dit stukje dan ook op mijn nieuwe bak te tikken.
Ik heb afgelopen week de laatste hand gelegd aan m'n sidepanel, allereerst maar eens uittekenen:

En na een behandeling met water, spiritus en ammonia:

Ik heb bij RU'58 ( www.bouwplastics.nl ) een plaat 3mm plexi gekocht, en die op maat gezaagd:

Ik heb expres om m'n radiators heen gezaagd, niet zozeer omdat ze zo lelijk zijn (echt knap zijn ze niet, maar dat boeit me niet

En dit ziet er wel strak uit vind ik zelf.
Verder heb ik in het front ook een plaat plexi gekit:

Deel XXX (m'n favoriete deel
Ondanks dat mijn PC verre van af is, er moeten nogal wat onderdelen nog komen, zoals 2 200GB hdd's (PATA en SATA, dan zitten al m'n connectors vol

En eentje met flits:

En de close-ups:

Die kleurovergang bij het rooster is vet:

Tot zover voor vandaag, ik verhuis morgen alles naar Delft, en dan moet ik maar wachten op m'n pakketjes. Niet dat dat betekent dat ik stil ga zitten, want ik kan nu verder gaan met een andere CiP (eigenlijk EiP), namelijk Project Granite Bay.
Erg gaaf geworden, lekker godike systeem 
Komt er nog een kapje OID over de relaisprint heen? omdat je daar nog een hoop kabeltjes ziet. Blijft wellicht open vanwege de aanpassingen.
Woon je in delft trouwens?
Komt er nog een kapje OID over de relaisprint heen? omdat je daar nog een hoop kabeltjes ziet. Blijft wellicht open vanwege de aanpassingen.
Woon je in delft trouwens?
dammm dat ziet er echt te vet uit!!! kan ik hem niet van je voor 50euro over kopen?! is toch al weer verouderd systeem!!
zwaar mooi gelukt
alleen valt het me altijd op dat op wc systemen
veel fans zitten [overkill?/geld teveel?]
en mij lijkt dat als je wc hebt zo weinig mogelijk fans wilt hebben voor de stilte
( ok , sommige mensen voor het oc'en
)
alleen valt het me altijd op dat op wc systemen
en mij lijkt dat als je wc hebt zo weinig mogelijk fans wilt hebben voor de stilte
Deze CiP Is Egt Zo Bookmarked
als ik deze cip kwijtraak spring ik van diej brug af:P
als ik deze cip kwijtraak spring ik van diej brug af:P
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh
Mooi gedaan!
Wat zijn je temps eigelijk met zo'n dual bak op watercooling?
Xiled
Wat zijn je temps eigelijk met zo'n dual bak op watercooling?
Xiled
[ Voor 25% gewijzigd door Xiled op 16-01-2005 16:46 ]
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
Ziet er erg goed uit 
Ben benieuwd @ campzone
Ben benieuwd @ campzone
offtopic:
dan moet ik ook maar eens gaan zagen voor mijn cip
dan moet ik ook maar eens gaan zagen voor mijn cip
301SQN
Fris kleurtje zo groen in combinatie met blauw.... je zou bijna denken dat het een airco is 
Maar wel vet hoor!

Maar wel vet hoor!
Ici kann uw Werbung staan
ik vindt je mod best mooi maar hij is mij gewoon TE groot..! 
is er nog mee te rijden? of uberhaupt op te tillen?
is er nog mee te rijden? of uberhaupt op te tillen?
This is the Way.
ziet er erg goed uit!! wat heb je er tot nu toe aan uitgegeven??
Ziet er allemaal netjes uit
, maar persoonlijk vind ik hem te groot.
De case vind ik gewoon onhandig.
De case vind ik gewoon onhandig.
0110101001111010