[CiP] A PC-70 is born

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn 2e mod, of eigenlijk mijn eerste grote rebuild.
Omdat ik geslaagd ben, mocht ik of naar New York met de Concorde, of een nieuwe PC. En als nerd in hart en nieren koos in dus voor die PC. :P

Ik was van plan om een kast te bouwen die waardig was om naast die van A.P.Versteeg z'n kast te staan op de eerstvolgende HCC-dagen, dus met dat in het achterhoofd besloot ik aan de slag te gaan.
offtopic:
Om de leesbaarheid en overzichtelijkheid van dit topic te waarborgen, zal ik m'n posts opdelen in verschillend aspecten van mijn mod. :)

Deel I: de specs
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0005.jpg
Moederbord: ABit NF7-S
Processor: AMD Athlon XP 3000+ (Barton, AQXCA)
Geheugen: 2x 512MB Twinmos reepjes met Winbond CH-5 chips
Videokaart:Hercules Radeon 9800PRO
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0008.jpg
Harde Schijven: Seagate Barracuda 7200.7 80GB
IO-controller: 3Ware Escalade 7500-8
CD-RW: AOpen 32x12x48
DVD-speler: Pioneer Slot-in
PSU's:Enermax 465 / Enermax 365
Geluidskaart: Hercules Fortissimo III (en onboard Soundstorm)

Ik had de keuze uit AMD of Intel, maar na lang wikken en wegen ben ik voor een AMD systeem gegaan, en de hoofdreden daarvoor was dat ik al een Socket A blokje had gemaakt voor mijn vorige systeem.

Omdat ik best een groot budget had, besloot ik ook maar meteen de Radeon 9800PRO en een RAID-5 Array van 8 schijven aan te schaffen. Dit vond ik nuttiger dan een Promethea MachII, gezien het feit dat ik toch al een WC had.

De keuze voor de videokaart is op Hercules gevallen, omdat ik de 2D filter zo goed vind, voor de rest zijn eigenlijk al die kaarten identiek.
offtopic:
Ik kreeg het voor elkaar om een hoekje van de processorpackage van de Radeon af te butsen toen ik de shim eraf probeerde te wrikken, maar gelukkig doet hij het nog. :X

Het geheugen is opgebouwd rond CH-5 chips, de gedoodverfde opvolger van de BH-5, en deze worden op respectievelijk 0,15 en 013 micron gebakken.

De harde schijven draaien 7200RPM en bezitten een 2MB cache.
De controller is een 3Ware Escalade, en mijn keuze viel daarop nadat deze mij meerdere malen is aangeraden op GoT.
De CD-writer en DVD spelen komen uit m'n oude systeem.

Omdat ik bang was dat mijn oude Enermax 450W het niet zou trekken, besloot ik een 350W Enermax erbij te kopen, en die om te bouwen naar een 2e PSU, die aangaat met de eerste.

De geluidkaart heb ik gekocht omdat ik een beetje tegen het einde van m'n budget aanliep, en ik gewoon veel aansluitingen nodig had in mijn mini-studio. >:)
De rest van de specs volgen later.

Deel II: De Baybus
Dit komt er aan luchtkoeling in m'n systeem:
5x 120mm Enermax
1x Nydec 24V 173mm

Ik moet natuurlijk iets hebben om als die herrie in bedwang te houden, want het komt allemaal wel op mijn kamer te staan.
En dit is het geworden:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Feestje_geslaagd0024.jpg

Ik ben me eens gaan uitleven bij conrad, en heb de nodige relais en ledjes gehaald.
Het zijn duo-leds, die dankzijn de aan/uit/aan knopjes groen worden bij 5V en rood bij 12V.

Daarnaast besloot ik dat ik geen knoppen meer op de front-bezel wilde, dus ik moest een manier verzinnen om de stealthed CD-drives en de reset en start knoppen te gebruiken om 5 meter afstand.
Ik soldeerde een draadje vanuit de CD-spelers naar het controle bord toe en daar zitten weer relais op om de stroomkring klein te houden en de maximale belasting over de paralelle kabels kon op die manier rond de 5V gehouden worden:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0001.jpg
De rode pijlen geven de draden aan die naar de baybus gaan.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0002.jpg
Het is een van mijn eerste soldeerprojectjes, dus alles is op een testprintje gesoldeerd. Ik ben erg blij met het resultaat, en alles doet het ook.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0003.jpg
Close-up van de kant van de kaart die je gaat zien in de kast.
Rood: kabels naar de reset en start headers op m'n mobo
Blauw: De headers van de CD-spelers. Daarnaast zie je een 4 aderige kabel die naar m'n interne USB header gaat. Hierdoor kan ik vanuit m'n bedje m'n PC gebruiken met een tobo. :Y)
Groen: Flatcable die naar een paralelle poort gaat in een slotplaatje. Daar gaat een 5 meter kabel op, en die connect naar m'n kastje.

Ik post zo wel meer, want deze post wordt een beetje groot. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:11 . Reden: Pics zijn al geresized ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:54

AcouSE

Swedish Chef

Alle replies tot nu toe zijn verwijderd omdat alles ontzettend offtopic ging. Vanaf nu alleen ontopic reageren. Denk goed na voordat je post of je vraag of opmerking ook echt iets met Casemodding of Elektronica te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Zo dat wordt wel een super systeem, ben benieuwd waar je dit mooie speelgoed in gaat bouwen..
misschien een leuke tip om met infra rood afstand bediening je baybus te bedienen, mooi led panel in je kast om de statussen aan te geven.
Hoe doe je dat bij spanningsuitval ??? of zitten er accu's op de Raid controller om de schijven nog effe door te laten draaien tot de 2 meg leeg is ??? of komt er een mooie UPS tussen die de PC laat afsluiten als de accu's leeg raken ?????
Verder volg ik dit vol bewondering..

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Kleine vraag , waarom zo'n l33t OC rig nemen en dan daar de meeste klote versie aan Twinmos RAM in stoppen ? Kon je beter Corsair/Mushkin gekocht hebben met dat enorme budget . Voor de rest wel mooie keuze gemaakt me die Escalade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Der_Rudy schreef op 25 June 2003 @ 19:42:
Zo dat wordt wel een super systeem, ben benieuwd waar je dit mooie speelgoed in gaat bouwen..
misschien een leuke tip om met infra rood afstand bediening je baybus te bedienen, mooi led panel in je kast om de statussen aan te geven.
Hoe doe je dat bij spanningsuitval ??? of zitten er accu's op de Raid controller om de schijven nog effe door te laten draaien tot de 2 meg leeg is ??? of komt er een mooie UPS tussen die de PC laat afsluiten als de accu's leeg raken ?????
Verder volg ik dit vol bewondering..
1: ik heb een 5 meter paralelle kabel is makkelijker
2: ik ben niet van plan het aan een UPS te hangen, op RAID 5 lijkt mij data-corruptie door stroomuitval unlikely. ;)
Desolation Angel schreef op 25 June 2003 @ 19:45:
Kleine vraag , waarom zo'n l33t OC rig nemen en dan daar de meeste klote versie aan Twinmos RAM in stoppen ? Kon je beter Corsair/Mushkin gekocht hebben met dat enorme budget . Voor de rest wel mooie keuze gemaakt me die Escalade :)
klote versie? moet je even in het ddr-topic kijken, want als het goed is moet dit heel hard gaan. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door collission op 25-06-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

de specs liegen er niet om :P maar wel mooielijk gadeen, op zon gaar testprtintje, waarom heb je niet zon testprintje genomen met deels voorgetrokken banen?
waarom gebruik je 4x 12cm enermax, ik heb er 1 en daarmee zit mijn casetemp al bijna rond kamertemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
casemodderpoel schreef op 25 juni 2003 @ 19:46:
[...]

1: ik heb een 5 meter paralelle kabel is makkelijker
2: ik ben niet van plan het aan een UPS te hangen, op RAID 5 lijkt mij data-corruptie door stroomuitval unlikely. ;)

[...]

klote versie? moet je even in het ddr-topic kijken, want als het goed is moet dit heel hard gaan. ;)
BH-5 gaat stukken harder dan CH-5 weet ik uit ervaringen van anderen , dus ik heb er niet zo'n goede hoop op als jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
_ferry_ schreef op 25 June 2003 @ 19:48:
de specs liegen er niet om :P maar wel mooielijk gadeen, op zon gaar testprtintje, waarom heb je niet zon testprintje genomen met deels voorgetrokken banen?
waarom gebruik je 4x 12cm enermax, ik heb er 1 en daarmee zit mijn casetemp al bijna rond kamertemp.
heb ik overwogen, maar ik ben toch maar voor zo eentje gegaan, hoef je geen banen door te snijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel III: De Case

De kast is een PC-70 van Lian Li. Deze worden geleverd met een mooie front-bezel, maar ik vind 't niks. ;)
Dus ik ga een nieuwe front buigen, zodat ie fysiek hetzelfde is als de oude. Alleen ik maak maar 4 uitsparingen; 2 120mm fanholes, 1 DVD sleufje, en 1 full-size 5,1/4" bay, voor de CD-writer.
Voor de rest komen er geen knoppen oid op, dus het wordt mooi leeg. :Y)

De achterkant gaat er ook af, ik wil namelijk de mobo-tray naar boven brengen, en de harde schijven in 2 rekjes van 4 onderin monteren, met een mooi stukje staal als scheidingswand.

Gisteren ben ik begonnen om allereerst de binnenkant eruit te rammen, door gewoon de popnagels door te boren.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0001.jpg

Zoals uit een ander topic van mij blijkt, ben ik op zoek naar dit rekje, maar ik heb al een mail naar Lian Li gestuurd, en die sturen mij er waarschijnlijk nog 1. :*)

Deel IV: De voeding
Omdat die 350W Enermax voeding een 2e voeding is in mijn PC, kan de ATX stekker eraf, en heb ik Pin 6 en Pin 4 van de bovenste rij aan elkaar gesoldeerd. Hierdoor start de voeding automagisch als de eerste voeding aangaat, middels een relais.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0009.jpg
Hier zie je voeding open, met de meeste ongebruikte kabels al bij elkaar gebonden met die blauwe krimpkous.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Voeding0001.jpg
Hier zie je dat de ATX stekker eraf is, en dat van die kabels alleen die blauwe (-12V) witte en bruine kabels het hebben overleefd.

[ Voor 18% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Powershot A70 doosje op de achtergrond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

Was het niet beter om ipv zo'n dure PC-70 te slopen een eigen kast in elkaar te zetten met profielen en wat plaatstaal of plexi? Lijkt me ook een stuk goedkoper, en dan kun je alles helemaal zelf indelen. Tenslotte, je bent een Tweakert of niet!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Anoniem: 20583 schreef op 25 June 2003 @ 22:39:
Was het niet beter om ipv zo'n dure PC-70 te slopen een eigen kast in elkaar te zetten met profielen en wat plaatstaal of plexi? Lijkt me ook een stuk goedkoper, en dan kun je alles helemaal zelf indelen. Tenslotte, je bent een Tweakert of niet!! ;)
Je neemt me de woorden uit de mond...
In deze pc70 wil jij 8 harde schijven proppen en 2 voedingen, dat word volgens mij lastig om een goede airflow te behouden (wat zeker nodig is met die HD's).
Correct me if I'm wrong...

[ Voor 26% gewijzigd door IkBenAlles op 25-06-2003 22:44 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Mag ik vragen hoe ongelofelijk veel geld je hiervoor te besteden hebt??
Het is wel een ubermooi systeem :9~ IK zou het alleen nooit kopen, omdat het ook zo snel veroudert als je alles het snelste koopt enzo :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
IkBenAlles schreef op 25 June 2003 @ 22:44:
[...]

In deze pc70 wil jij 8 harde schijven proppen en 2 voedingen, dat word volgens mij lastig om een goede airflow te behouden (wat zeker nodig is met die HD's).
dan ga ik je nu correcten want je bent wrong :P
en komt zeg maar een onder en boven kabinet, dus al die flatcables, voedingen en HD's komen onderin, en al het andere boven.
Ik heb alles uitgerekend en dit zou de meest optimale airflow moeten leveren, maar daar post ik wel pics van als het af is. ;)
Repeat schreef op 25 June 2003 @ 22:55:
Mag ik vragen hoe ongelofelijk veel geld je hiervoor te besteden hebt??
Het is wel een ubermooi systeem :9~ IK zou het alleen nooit kopen, omdat het ook zo snel veroudert als je alles het snelste koopt enzo :)
Tegen die tijd ben ik official Lian Li case promotie materiaal, want ik blijf ook niet stil zitten >:)

[ Voor 26% gewijzigd door collission op 25-06-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 09:12
IkBenAlles schreef op 25 June 2003 @ 22:44:
[...]

Wrong

Mijn baracuda's komen niet boven de 38 graden uit zonder een fan in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Modbreak:
Dat iemand voor een nieuwe PC kiest ipv. een tripje naar New York is zijn eigen keuze. Laat je waardeoordelen daarover even achterwege, dat heeft niets met casemodden te maken dus doe je maar ergens anders. ONTOPIC dus graag. Ik heb (na AcouSE) dus weer 2 replies moeten trashen en dat zou niet nodig moeten zijn.

[ Voor 119% gewijzigd door m-m op 26-06-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59549

OMFG gaan mensen vaak offtopic voor zon topic, damn gek ik ben jaloers op je, je hebt leuke stuff uitgezocht !! 8 SCHIJVEN OMFG LOL !!! ben benieuwd hoe je modje verder gaat, heb weinig actieve dingen gezien hier @ GOT, en ik zelf zit gewoon onmin vast met modden omdat ik niet verder kan :'(

tot zo ver ik zie, is dit echt project waardig, je hebt mijn officiele ModKid for president toezegging 8)7 :D

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 26-06-2003 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

wat voor kleur wordt de case aan de buitenkant? eneh wat voor WC komt erin. Ontzettend project verder wel :P

* lex is jaloers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
thaBeerbuster schreef op 26 juni 2003 @ 00:56:
wat voor kleur wordt de case aan de buitenkant? eneh wat voor WC komt erin. Ontzettend project verder wel :P

* collission is jaloers :)
Een PC-70 heeft een mooie geborstelde aluminium buitenkant, dus dat laat ik zo. :)
Die WC heb ik zelf gebouwd, en zal ik morgen ergens in de volgende update posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 22:28
omfg wat een heeerlijke set-up :)
* SyS_ErroR gaat snel zn VWO afmaken en dan ook een reisje om de wereld af te zeggen voor zo'n systeem :)

Maaruh eerlijk is eerlijk, ik vind wel die 8*80 GB een beetje overkill... weet niet hoeveel spullen (lees: zooi) jji hebt, maar 360Gb aan zooi heb ik niet hoor... Zelf was ik dan voor 4*80 WD 7200rpm 8mb gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Ikzelf had een Radeon 9700 genomen en 8*120GB gestoken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op 26 June 2003 @ 01:08:
omfg wat een heeerlijke set-up :)
* SyS_ErroR gaat snel zn VWO afmaken en dan ook een reisje om de wereld af te zeggen voor zo'n systeem :)

Maaruh eerlijk is eerlijk, ik vind wel die 8*80 GB een beetje overkill... weet niet hoeveel spullen (lees: zooi) jji hebt, maar 360Gb aan zooi heb ik niet hoor... Zelf was ik dan voor 4*80 WD 7200rpm 8mb gegaan :)
640Gb overkill?
Niet als je voor centrale leech-server gaat spelen op campzone :X , en daarnaast, het prijsverschil tussen 8x 40Gb of 8x 80Gb was zo weinig, dat ik hier maar voor ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Mooie hardware heb je in je winkelmandje gestopt, ik ga dit topic maar eens in de gaten houden waartoe dit leid, vooral die WC en de hoeveelheid vrije ruimte ben ik wel benieuwd naar, want het zal imo best krap worden ;)
offtopic:
640GB is echt geen overkill, ligt er maar aan wat je doet, we zijn niet allemaal Home-Gamers, ICQ'ers ofzo. Ik heb aan m'n 376GB ook niet genoeg als ik bezig ga met videobewerken (néé, geen DivX!), dan zal ik toch echt effe moeten trashen om lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
640 GB aan storage... ga je die 8 schijven in RAID-0 zetten :? Ik mag hopen in 1 a 2 RAID-5 setjes, anders is het vragen om dataloss.
Persoonlijk had ik gekozen voor 120 GB hdd's. Die zijn per GB vrijwel even duur (scheelt ongeveer 5%) en dan had je voor het zelfde geld nog een paar sloten vrij gehad op de 3ware, voor een latere uitbreiding. (bijv. 200GB's als die kaart dat aankan)

Wat voor netwerkkaart komt er in? (Intel Gbit kaartje kost +/- 55 euro)

* TD-er is verder benieuwd naar de uiteindelijke kast die eromheen komt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

casemodderpoel schreef op 26 June 2003 @ 01:02:
[...]

Een PC-70 heeft een mooie geborstelde aluminium buitenkant, dus dat laat ik zo. :)
Die WC heb ik zelf gebouwd, en zal ik morgen ergens in de volgende update posten.
welke bij mij flink gekrast is :D, tel de krassen, stuk of 20 die gewoon diep tot de onderste laag zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 20:59

Gerco-M

mijn tornado res.

Ja storage is maar net wat je er mee wilt doen. 560 gig (8-1 x 80 voor raid 5) lijkt veel maar ik heb ook veel bedrijfsdata en daarom kan ik mijn 600 gig ook wel goed gebruiken. Alleen ik heb gekozen voor 4 x 200 gig disken omdat ik 8 disken in mijn systeem toch wel wat veel vind eigenlijk, en per gig hoeft het maar nauwelijks duurder te zijn als je een mooi prijsje vind voor de disken.

Als je een goede 550 watt voeding hebt of zelfs een 450 watt kan die het toch wel alleen aan lijkt me ? Ik had recent aan mijn AMD overvolte systeem 9 disken hangen en nog wat meer zooi en dat was niet echt een probleem eigenlijk. Maar het ligt ook aan hoeveel en wat je voor verdere componenten hebt natuurlijk.

Iedereen zijn keuzes natuurlijk maar ik zou zelf zo weinig mogelijk "zooi" in mijn kast willen hebben wat niet echt nodig is. Je zegt dat je je case naast die van A. P. Versteeg wil zetten en daar moet je wel heel wat voor meebrengen natuurlijk, ik zie dat er nog niet aan af eigenlijk, wel heb je al erg leuke hardware natuurlijk. Maar misschien wordt dat duidelijk als je meer pics en info post van je case 8)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 07-05 12:41
Hoe ga je eigenlijk je voedingen plaatsen (boven elkaar?) Tot zover ziet het er veelbelovend uit. Er komt geen LCD in? Of ga je voor de clean look zoals je al eerder vermeld hebt bij deel III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39

Maximus

There is no substitute

Ik heb een vraagje :)

Hoe ga je die 8 hdd's op je mobo aansluiten als je er ook nog een Brander + DVD speler aan wil hebben? Mij lijkt het alleen maar mogelijk met een extra IDE kaart.

Laamaa niet goed gelezen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Maximus op 26-06-2003 08:16 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De plannen zien er mooi uit :) Alleen wil ik benadrukken dat je beter voor de 120GB exemplaren had kunnen gaan (prijzen = naar boven afgeronde dagprijzen):

8 x 80GB 7200.7 à E80 in RAID5 = 560GB aan nuttige opslagruimte voor E640
6 x 120GB 7200.7 à E105 in RAID5 = 600GB aan nuttige opslagruimte voor E630

Da's dus 40GB meer voor E10 minder ;) Ik begrijp dat de prijs er niet toe doet, maar de opslagruimte des te meer. Twee schijven minder doet daarnaast ook niks af aan performance; met vier van die schijven in RAID5 of drie in RAID0 trek je de PCI bus van je mobo allang vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
TD-er schreef op 26 June 2003 @ 01:35:
640 GB aan storage... ga je die 8 schijven in RAID-0 zetten :? Ik mag hopen in 1 a 2 RAID-5 setjes, anders is het vragen om dataloss.
Persoonlijk had ik gekozen voor 120 GB hdd's. Die zijn per GB vrijwel even duur (scheelt ongeveer 5%) en dan had je voor het zelfde geld nog een paar sloten vrij gehad op de 3ware, voor een latere uitbreiding. (bijv. 200GB's als die kaart dat aankan)

Wat voor netwerkkaart komt er in? (Intel Gbit kaartje kost +/- 55 euro)

* TD-er is verder benieuwd naar de uiteindelijke kast die eromheen komt.
Ik weet nog niet of ik een Gbit kaartje ga aanschaffen, want er zijn maar weinig lan-party's waar ik 'm zomaar in de uplink mag schuiven, en thuis hebben we 100mbit switched. :/
Anoniem: 59549 schreef op 26 June 2003 @ 01:35:
welke bij mij flink gekrast is :D, tel de krassen, stuk of 20 die gewoon diep tot de onderste laag zit :D
o? want je hebt bij elke goede metaalhandel van die aluminium-borstel-spons-dingen (ik heb echt geen idee hoe het heet :P ) en daarmee haal je het er zo weer uit en is ie zo goed als nieuw _/-\o_
Gerco-M schreef op 26 June 2003 @ 03:32:
Als je een goede 550 watt voeding hebt of zelfs een 450 watt kan die het toch wel alleen aan lijkt me ? Ik had recent aan mijn AMD overvolte systeem 9 disken hangen en nog wat meer zooi en dat was niet echt een probleem eigenlijk. Maar het ligt ook aan hoeveel en wat je voor verdere componenten hebt natuurlijk.
ik neem het zekere voor het onzekere en vespreid de load over twee PSU's.
Gerco-M schreef op 26 June 2003 @ 03:32:
Iedereen zijn keuzes natuurlijk maar ik zou zelf zo weinig mogelijk "zooi" in mijn kast willen hebben wat niet echt nodig is. Je zegt dat je je case naast die van A. P. Versteeg wil zetten en daar moet je wel heel wat voor meebrengen natuurlijk, ik zie dat er nog niet aan af eigenlijk, wel heb je al erg leuke hardware natuurlijk. Maar misschien wordt dat duidelijk als je meer pics en info post van je case 8)
hoho, rustig maar! het is niet voor niets een CiP. En daarnaast, zo weinig mogelijk zooi? wat bedoel je precies?
The Undertaker schreef op 26 June 2003 @ 07:43:
Hoe ga je eigenlijk je voedingen plaatsen (boven elkaar?) Tot zover ziet het er veelbelovend uit. Er komt geen LCD in? Of ga je voor de clean look zoals je al eerder vermeld hebt bij deel III
leg ik later nog wel uit. :)
BalusC schreef op 26 June 2003 @ 08:41:
De plannen zien er mooi uit :) Alleen wil ik benadrukken dat je beter voor de 120GB exemplaren had kunnen gaan (prijzen = naar boven afgeronde dagprijzen):

8 x 80GB 7200.7 à E80 in RAID5 = 560GB aan nuttige opslagruimte voor E640
6 x 120GB 7200.7 à E105 in RAID5 = 600GB aan nuttige opslagruimte voor E630

Da's dus 40GB meer voor E10 minder ;) Ik begrijp dat de prijs er niet toe doet, maar de opslagruimte des te meer. Twee schijven minder doet daarnaast ook niks af aan performance; met vier van die schijven in RAID5 of drie in RAID0 trek je de PCI bus van je mobo allang vol :)
ach ja, ik had daar eigenlijk niet zo op gelet bij het kopen van die schijven. achteraf dom. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:16
Modden en bouwen is niet altijd logica. Het gaat ook om de lol die je er aan beleeft. Lijkt mij dat je genoeg lol hebt aan 8 schijven, dus zo erg is het nou ook weer niet :+

Biposto baalt dat hij nog 3 maanden op zijn pc prive moet wachten :( . Prometia ligt hier weg te rotten ;(

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 19:40

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

is het geen idee om op de plaats waar normaal de front-USB's zitten een extra IrDA-oogje te plaatsen... kun je je PC remote controllen :)

verder blijf ik dit topic zeker wel volgen... want volgens mij wordt dit erg koel :)

[ Voor 2% gewijzigd door Whieee op 26-06-2003 11:08 . Reden: typo ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Whieee schreef op 26 juni 2003 @ 11:04:
is het geen idee om op de plaats waar normaal de front-USB's zitten een extra IrDA-oogje te plaatsen... kun je je PC remote controllen :)

verder blijf ik dit topic zeker wel volgen... want volgens mij wordt dit erg koel :)
Ik heb geen "plaats waar normaal de front-USB's zitten", want ik heb een totaal ander front.
En die remote; die komt al onopvallen in het plastic aan de bovenkant (denk ik, zo ver ben ik nog niet). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

omg, keep us posted pleassseeee :9~ ik ben zeer benieuwd, één ding is in ieder geval zeker: Ook al mocht de mod mislukken (waar we uiteraard niet van uit gaan) dan heb je nog steeds een zwaar wreed systeem!!!! :*)

/me bookmarked en dit topic wordt zeker gevolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
floriske.nl schreef op 26 June 2003 @ 12:20:
omg, keep us posted pleassseeee :9~ ik ben zeer benieuwd, één ding is in ieder geval zeker: Ook al mocht de mod mislukken (waar we uiteraard niet van uit gaan) dan heb je nog steeds een zwaar wreed systeem!!!! :*)

/me bookmarked en dit topic wordt zeker gevolgd
O+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:22
Heb je ondertussen nog meer pics ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

de specs zien er goed uit en het idee is ook goed, ben erg benieuwd hoe je alles in die kast gaat proppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel V: De radiators

Voor mijn waterkoelings-setup wilde ik zoveel mogelijk zelfbouw, dus ik ging maar naar de sloop. :P
Daar vond ik twee prachtige Opel radiators. Hierop besloot ik na het doorlezen van een aantal topics een fanshroud voor de rads te maken, en deze luchtdicht af te kitten.
Dit heb ik gedaan uit een stuk flexibel aluminium, want dat was net iets sterker dan blik, want blik vervormd zo snel.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/WC0002.jpg
Dat is trouwens de shroud van m’n tweede rad. En op de achtergrond zie je een CO2 poederblusser die ik als bong ging gebruiken, maar hij is iets te groot. :X

Daanra kocht ik van iemand hier op GoT een 173mm fan, een Nydec 24V.
Dit beestje kan enorm blazen, en zonder shroud zou dat resulteren in een onnoemelijke herrie. Maar nu met de shroud valt het eigenlijk wel mee. :)
Er moesten op de rad wel wat nettere fittingen komen, dus soldeerde ik die er aan met het karige aanbod van wat de Hubo had. :X Omdat ik nergens een fatsoenlijke fingerguard kon vinden (believe me, bij deze fan is dat geen overbodige luxe :( ), besloot ik een los hek-achtig plaatje te halen van 18x18cm, en dat werkt ook prima.
En dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Feestje_geslaagd0021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Feestje_geslaagd0023.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 20:59

Gerco-M

mijn tornado res.

Met zo "zo weinig mogelijk zooi" bedoelde ik dat ik alleen componenten in mijn case wil hebben die echt nodig zijn, en echt functioneel zijn. Dit om de case niet te vol en te rommelig te maken en zodat je ook later nog uitbreidings mogelijkheden hebt en ruimte voor extra CM plannen :)
Ik heb een geheel clear case dus dan zie je alles natuurlijk..... :X

Je radiator met MEGA fan ziet er al wel cool uit ja, die gaat vast wel goed koelen !
Maar stilte was vast niet een van je uitgangspunten voor je case >:)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Gerco-M schreef op 26 June 2003 @ 13:13:
Met zo "zo weinig mogelijk zooi" bedoelde ik dat ik alleen componenten in mijn case wil hebben die echt nodig zijn, en echt functioneel zijn. Dit om de case niet te vol en te rommelig te maken en zodat je ook later nog uitbreidings mogelijkheden hebt en ruimte voor extra CM plannen :)
Ik heb een geheel clear case dus dan zie je alles natuurlijk..... :X

Je radiator met MEGA fan ziet er al wel cool uit ja, die gaat vast wel goed koelen !
Maar stilte was vast niet een van je uitgangspunten voor je case >:)
jawel, deze is op 12V niet te horen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

casemodderpoel schreef op 26 June 2003 @ 10:49:
o? want je hebt bij elke goede metaalhandel van die aluminium-borstel-spons-dingen (ik heb echt geen idee hoe het heet :P ) en daarmee haal je het er zo weer uit en is ie zo goed als nieuw _/-\o_
werkt niet, dus als jij een kras maakt kan je die er niet eventjes uit borstelen, omdat het al geborsteld alu is, dus wees gewaarschuwd. ik zelf gaat die kast in laten wikkelen door een casewrap dus ik heb daar geen prob mee, maar had toch liever de alu look willen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
dan moet ik er maar gewoon zuinig op zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59451

Vet topic dit. Deze ga ik bijhouden.:Y) Ik heb veel vertrouwen in dit projectje. _/-\o_ Zo'n big system schreeuwt natuurlijk om een goeie casemod eromheen, dus zorg daarvoor. :)

Waar wil jij al die fans kwijt trouwens (die 4x 120mm bijvoorbeeld)? :? Als dit ook geen goede koelbak wordt weet ik het niet meer.. :+

Ik ben bang dat dit alles, denk aan die twee voedingen, acht (!) harddisks, een berg fans en de watercooling setup veel ruimte inneemt dus ik ben benieuwd hoe je dit erin zet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat casemodderspoel doet is nog nix vergeleken met de inhoud van mijn pc70, dus kan zeker weten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47640

Jezus, wat een onnoemelijk vet systeem

mag ik vragen wat jouw budget was/is?

ik mag vast wel keer een dagje komen gamen bij jouw ;)
veel respect en hou ons op de hoogte

* Anoniem: 47640 doet boekmarken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47640 schreef op 26 juni 2003 @ 14:44:
Jezus, wat een onnoemelijk vet systeem

mag ik vragen wat jouw budget was/is?

ik mag vast wel keer een dagje komen gamen bij jouw ;)
veel respect en hou ons op de hoogte

* Anoniem: 59549 doet boekmarken
wat gaat jouw zijn budget aan ?? voor de rest een beetje ontopic blijven, en niet zo zeer over budget, en geld zeuren, de een heeft het breder dan de ander, en de een spaart weer harder dan de ander etc etc o.k ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Anoniem: 59549 schreef op 26 June 2003 @ 14:43:
wat casemodderspoel doet is nog nix vergeleken met de inhoud van mijn pc70, dus kan zeker weten wel.
post er eens een pic van, want een PC-70 vol krijgen is moeilijk, die ding zijn gigantisch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

casemodderpoel schreef op 26 June 2003 @ 15:03:
[...]

post er eens een pic van, want een PC-70 vol krijgen is moeilijk, die ding zijn gigantisch :X
jah modkid, we zijn nu toch wel erg benieuwd ;)

sorry voor die offtopic opmerking, kwam eigenlijk even langs om te vragen wat je verder allemaal in je WC setup hebt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 59549 schreef op 26 June 2003 @ 14:46:
[...]

wat gaat jouw zijn budget aan ?? voor de rest een beetje ontopic blijven, en niet zo zeer over budget, en geld zeuren, de een heeft het breder dan de ander, en de een spaart weer harder dan de ander etc etc o.k ?
Wat is er mis mee om dat te vragen? Ik ben ook wel benieuwd wat het budget was voor al dit moois.

Ziet er goed uit zover, ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Wat hou je nou effectief aan schijfruimte over met die Raid config?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
goed lezen is een kunst |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja idd.. |:( |:( Overheen gelezen :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60764

Echt wreeed man!
Ik zie al uit naar de volgende post van jou. Ik snap niet hoe je dat zomaar allemaal krijgt? Als ik mn ouders iets zou vragen zou ik nog steeds alles zelf moeten betalen. Echt zeer lompe hardware en aan de pics te zien weet je wel waaraan je begint :D

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 60764 op 26-06-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:03
Anoniem: 59549 schreef op 26 juni 2003 @ 14:46:
[...]

Volgens mij word bij bijna alle casemods erbij verteld hoeveel iets kostte... al blijft het meestal onder de €100,- en gok ik dat dit net iets hoger ligt ;)

Wel een erg cool idee, die ga ik zeker ook even volgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
_BRAINLESS schreef op 26 juni 2003 @ 16:13:
[...]

Volgens mij word bij bijna alle casemods erbij verteld hoeveel iets kostte... al blijft het meestal onder de €100,- en gok ik dat dit net iets hoger ligt ;)

Wel een erg cool idee, die ga ik zeker ook even volgen! :)
owke owke, m'n budget is 3000 euro :X
hehe, zijn we daar ook weer vanaf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40975

casemodderpoel schreef op 26 June 2003 @ 13:00:
Even een update

Deel V: De radiators

Voor mijn waterkoelings-setup wilde ik zoveel mogelijk zelfbouw, dus ik ging maar naar de sloop. :P
Daar vond ik twee prachtige Opel radiators. Hierop besloot ik na het doorlezen van een aantal topics een fanshroud voor de rads te maken, en deze luchtdicht af te kitten.

<nog meer tekst met mooie plaatjes>
Ik ziet maar 1 radiator?

En nog dit. Ik zie helemaal bovenaan, dat je een tv-kaart in je pc wilt stoppen, dit samen met een dikke (!) raid5 opstelling. Heb je eraan gedacht dat als je tv-kaart aanstaat je snelheid van je hdd dan enorm omlaag zakt?

Voor de rest vind ik het er tot nu toe erg strak uitzien, vooral die shroud ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Anoniem: 40975 schreef op 26 June 2003 @ 16:53:
[...]

Ik ziet maar 1 radiator?

En nog dit. Ik zie helemaal bovenaan, dat je een tv-kaart in je pc wilt stoppen, dit samen met een dikke (!) raid5 opstelling. Heb je eraan gedacht dat als je tv-kaart aanstaat je snelheid van je hdd dan enorm omlaag zakt?

Voor de rest vind ik het er tot nu toe erg strak uitzien, vooral die shroud ziet er goed uit
je ziet er maar 1 omdat ik nog niet zeker weet of ik die andere er bij ga stoppen ;)
en van die TV-kaart; als ik TV lig te kijken, dan hebben m'n HD's toch niks te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53054

Snel maar meer pics posten want dit maakt de mens uiterst nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
inderdaad, dit belooft nog wat! het begin ziet er vet uit, ga vooral door met bouwen en natuurlijk pics posten! :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

kun je ook geen bijpassende behuizing voor de schakelaars/leds maken? ipv een zwart kastje. dat zou het nog mooier maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
misschien, als m'n rebuild af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
en de harde schijven in 2 rekjes van 4 onderin monteren
Niet bang dat ze oververhit raken of zet je er waterkoeling of een simpel 8cm fannetje bij?

Trouwens wel enorm bruutl; 8 harde schijven. Maar ik zou me vreselijk irriteren aan de herrie. ik weet dat Femme iets van 6 HDD's heeft en die heeft ie met een LVD kabel ofzo 6 meter verderop gezet, misschien een idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
aaaaahhhh man!!!!!!!

Dit is echt geweldig! Momenteel ben ik ook bezig met m'n eerste zelfbouw WC setje en nu ik jouw radiator zie waarvan jij de volledige pijpjes eraf hebt gehaald vraag ik me af:

Hoever zaten die originele piijpjes erin? Ik heb hier een honda civi rad, die ziet er wel ff anders uit, maar misschien is het principe het zelfde.

Anyway, veel succes en geluk. Hopen dat je systeem er goed en vooral snel uit gaat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
TheDweep schreef op 26 juni 2003 @ 18:07:
aaaaahhhh man!!!!!!!

Dit is echt geweldig! Momenteel ben ik ook bezig met m'n eerste zelfbouw WC setje en nu ik jouw radiator zie waarvan jij de volledige pijpjes eraf hebt gehaald vraag ik me af:

Hoever zaten die originele piijpjes erin? Ik heb hier een honda civi rad, die ziet er wel ff anders uit, maar misschien is het principe het zelfde.

Anyway, veel succes en geluk. Hopen dat je systeem er goed en vooral snel uit gaat zien!
Uuuhm, die zaten er niet in, maar op vast. Ggewoon er zo strak mogelijk afzagen en schuren. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door collission op 26-06-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel VI: Het blok

Het blokje moest aan de volgende eisen voldoen:
- het moest een uniek ontwerp zijn
- het moest een lage flow resistance hebben
- het moest een groot oppervlak hebben

Ik las een paar topics, en kwam via dit topic aan een Akasa AK-350.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/akasaak350_detail2.jpg

Dit 1U server-juweeltje vormde de (overigens niet goedkope :X ) basis voor mijn blokje.
Ik ging naar de metaal handel en haalde daar een plaat koper als deksel, en 4 dunne koperen wandjes.
Ik heb er 4 maanden over gedaan om het in elkaar gesoldeerd te krijgen, want als ik een plaatje eraan probeerde te solderen flikkerde de anderen er weer af. |:(
Na lang kutten lukte het dan toch, en na van die el-cheapo gasfittingen erop te hebben gesoldeerd was ie dan toch eindelijk af. :)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/blokje0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/blokje0004.jpg

De dimensies zijn:
60x60x25mm
Dit is netjes, en de bouten die door het mobo gaan passen er maar net omheen. :P
Door de wandjes 25mm te maken (de pinnen zijn maar 12mm) is de flow-resistance laag, en kan ik toch profijt hebben van het grote oppervlak die al die pinnen bieden.

Hierna kocht ik schuurpapier in de grits 200, 350, 500, 800, 1000, 1200 en 2000.
Na op voornamelijk overclockers.com vele tutorials te hebben doorgenomen verzoop ik het schuurpapier en begon te schuren.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/WC0001.jpg

Dit viel nog niet mee, maar na 1 keer finaal de mist in te zijn gegaan, kwam ik erachter dat je zoveel water moest gebruiken dat het eraf liep, en vaak (heeeel vaak :X ) het blokje en het schuurpapier moet afwassen.
Hierdoor ging het best lekker, en ik kan nu mijn haar erin kammen. :P
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/blokje0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/blokje0005.jpg

Helaas ging de eerste trial niet over rozen, dus moet ik mijn blokje nog repareren :(

Deel VII: Baybus *update*

Hier een pic van de interne brei met kabels in mijn baybus. En ja, hij kan nog steeds dicht. :P
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0004.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84756

Zijn de prestaties van het zelfgemaakte koelblokje een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

casemodderpoel schreef op 26 June 2003 @ 15:03:
[...]

sorrie, ben ff me plaatjes kwijt 8)7 daarnaast ziet me kast er niet uit atm :D

ik ermm vind ze eigenlijk te klein..... geen grapje ofz
floriske.nl schreef op 26 June 2003 @ 15:29:
[...]

jah modkid, we zijn nu toch wel erg benieuwd ;)

sorry voor die offtopic opmerking, kwam eigenlijk even langs om te vragen wat je verder allemaal in je WC setup hebt zitten
zelfde antwoord :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 26-06-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nikken/blokje0002.jpg
Mooie cam :9.

Mooi project. Volgens mij ben je met het verslag ervan net zolang bezig als de mod zelf :P .

[ Voor 7% gewijzigd door My-life op 26-06-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61422

My-life schreef op 26 June 2003 @ 19:19:
[...]

Mooie cam :9.

Mooi project. Volgens mij ben je met het verslag ervan net zolang bezig als de mod zelf :P .
dat moet natuurlijk ook in een goed [CiP] topic ;)

[ontopic] ziet er leuk uit, ben benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

bookmarked!

Dit wordt echt een hele nette mod, maar waarom wil je in vredesnaam 5 meter van je pc af je fans kunnen bedienen?

off-topic:
is dat een powershot S30??? :+

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60764

DeaTH-MeTaL schreef op 26 June 2003 @ 21:43:
bookmarked!

Dit wordt echt een hele nette mod, maar waarom wil je in vredesnaam 5 meter van je pc af je fans kunnen bedienen?

off-topic:
Is toch gewoon leuk omdat te kunnen. Das nou het leuke aan modden, je fantasieën laten uitleven.

Verder,
Net waterblokje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Laatst online: 22-04 14:22
Ga je de rest van je waterblok(jes) ook nog polijsten ? Ik geloof dat dat wel goed te doen is met de juiste spullen.
Onder het mom van: "Het ook wil ook wat" zou ik hier toch wel even over nadenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 05-05 01:56

deadinspace

The what goes where now?

casemodderpoel schreef op 26 juni 2003 @ 18:50:
Ik las een paar topics, en kwam via dit topic aan een Akasa AK-350.
[afbeelding]

Dit 1U server-juweeltje vormde de (overigens niet goedkope :X ) basis voor mijn blokje.
Ik ging naar de metaal handel en haalde daar een plaat koper als deksel, en 4 dunne koperen wandjes.
Ik heb er 4 maanden over gedaan om het in elkaar gesoldeerd te krijgen, want als ik een plaatje eraan probeerde te solderen flikkerde de anderen er weer af. |:(
Na lang kutten lukte het dan toch, en na van die el-cheapo gasfittingen erop te hebben gesoldeerd was ie dan toch eindelijk af. :)
[afbeelding]
Hmm, dat had ik anders aangepakt denk ik. Ik had een dunner koperplaatje van ongeveer 10x10 CM gepakt, en dat als volgt uitgeknipt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    +---------+
    |         |
+---+         +---+
|                 |
|                 |
|                 |
|                 |
|                 |
+---+         +---+
    |         |
    +---------+

Dan had ik die 4 "flappen" naar beneden gebogen, waardoor je een soort bakje krijgt. Dat bakje zet je dan ondersteboven op het koelblok, zodat de koelvinnen in het bakje vallen. Dan kun je makkelijk het geheel dichtsolderen, zonder dat de plaatjes aan de andere kant er weer afvallen omdat je de ene kant te warm stookt :)

Bovendien had ik zelf het blok lager gehouden (ongeveer even hoog als de vinnen), en de aansluitingen liever zo gemonteerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
       | |
+------+ ++
|         |
|         |
|         |
|         |
++ +------+
 | |

ipv zo:
code:
1
2
3
4
5
6
+---------+
|      O  |
|         |
|         |
|  O      |
+---------+

Aangezien dat - lijkt mij - betere koelprestaties oplevert. Wel met een hogere flow resistance als prijs, wat jij juist niet wilde, maar ok :)

Disclaimer enzo: Ik ben verder geen waterkoeling expert en heb niet zoveel ervaring met metaalbewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00390.JPG

heb nog ff een plaatje gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26680

mag ik vragen waarom je zoveel shijven in raid zet??

de snelheid benut je tog niet omdat je pcisloten max 133 mb/s aan kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 26680 schreef op 27 June 2003 @ 10:55:
mag ik vragen waarom je zoveel shijven in raid zet??
Voor de ruimte en de veiligheid misschien?
Prijstechnisch is hij hiermee min of meer het beste af :)
de snelheid benut je tog niet omdat je pcisloten max 133 mb/s aan kunnen...
Dat was dus al eerder verteld :z

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 27-06-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
DeaTH-MeTaL schreef op 26 juni 2003 @ 21:43:
bookmarked!

off-topic:
omdat ik te lui ben om m'n nest uit te komen :+

offtopic:
nee, de S50

[ Voor 7% gewijzigd door collission op 27-06-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
BalusC schreef op 27 juni 2003 @ 10:59:
[...]
Voor de ruimte en de veiligheid misschien?
Prijstechnisch is hij hiermee min of meer het beste af :)
[...]
Dat was dus al eerder verteld :z
omdat als er 1 naar de klote gaat, ik er nog 7 werkend heb :z

en over die PCI limit; weet jij een lekker overclockbaar bord met PCI-64 sloten? nee ik ook niet

[ Voor 14% gewijzigd door collission op 27-06-2003 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 07-05 12:41
Waarom eigenlijk geen RF od IR remote om je PC te bedienen, ben je gelijk van je kabels af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Kom kom, schiet eens op, die 2 paginas zijn zo voorbijgebladerd >:)

Verder heel mooie specs die je daar hebt, ik kijk echt uit naar het eindresultaat!

Keep us posted ;)

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Wat heeft dit tot nu toe gekost alsk het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
guppie15 schreef op 27 juni 2003 @ 17:42:
Wat heeft dit tot nu toe gekost alsk het vragen mag?
lezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

dat valt voor sommige mensen niet mee :*) maar ik zal hier niet op terug vallen aangezien we dan weer van het topic afdwalen.

Heb je er toevallig niet aan gedacht de rest van je blok ook te lappen / oppoetsen en het dan eventueel blank af te lakken? dan zou het er nog vreder uit zien imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
floriske.nl schreef op 27 June 2003 @ 17:47:
[...]

dat valt voor sommige mensen niet mee :*) maar ik zal hier niet op terug vallen aangezien we dan weer van het topic afdwalen.

Heb je er toevallig niet aan gedacht de rest van je blok ook te lappen / oppoetsen en het dan eventueel blank af te lakken? dan zou het er nog vreder uit zien imo
hmm... nou je het zegt, tis wel cool natuurlijk, ik denk dat ik het wel doe, na de reparaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

casemodderpoel schreef op 27 June 2003 @ 17:51:
[...]

hmm... nou je het zegt, tis wel cool natuurlijk, ik denk dat ik het wel doe, na de reparaties. :)
die zijn uiteraard zeker zo belangrijk :D succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Even een update

Deel VIII: Nieuw pakketje

Ik heb vandaag het 3 na laatste pakketje binnen gekregen van Perfect Systems, met de volgende inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0001.jpg

- Logitech Internet Navigator Black SE
- Logitech MX500
- Electronische flowmeter
- UV CCFL

Nou zat daar zoals je ziet die flowmeter bij, maar die heeft veel te kleine uitgangen als je het vergelijkt met de rest van mijn water koeling. :(
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0004.jpg

Dus daar moest even iets aan gedaan worden.
Ik zette de flowmeter in de draaibank en boorde de gaatje van een miezerige 4,5mm uit tot 6,5mm. Verder kon ik niet komen, want anders ben ik bang dat ie gaat lekken (hij lekt nu al, maar dat heb ik gedicht met PVC lijm).
Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0008.jpg

Iets groter, maar nog steeds niet fantastisch, want de rest van m’n uitgangen in m’n systeem zijn 8/10mm voor m’n pompje en 14mm op m’n blokje en rad. :/
Nou ben ik bang dat het wel erg veel tegenhoud, die 6,5mm. :X
Heeft iemand wel eens het verschil gemeten? :?

Deel IX: Nieuw pakketje II

In dat pakketje zat ook een UV CCFL, die naast de blauwe CCFL in m’n systeem gaat. Hier zit een knopje bij in een slotplaatje, en je kan 2 CCFL’s aansluiten op die ene inverter.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0009.jpg
Ik weet niet wat mijn camera heeft, maar dat ding staat er blauw op. :?

Ik dacht echt: “aaaah, wat lief…. EN NOU SLOPEN DIE HAP.” |:( :P Dus al die plastic stekkertjes en dat slotplaatje gaan eraf. Verder verbaasd het mij dat er 2 CCFL’s op 1 inverter kunnen, want je krijgt toch bij elke CCFL een nieuwe inverter. :?
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0010.jpg

Dit ga ik morgen doen, en ik ga dan ook mijn blokje repareren en lakken.

[ Voor 24% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap