Even een update
Sorry dat het zolang duurde voor ik weer een update post, maar ik was gisteren bezig met het modden van de kast van
Roodhoedje (oftewel Bernard), en daar moet nogal het een en ander aan gebeuren, maar dat kan hij zelf veel beter vertellen als ie af is.
Deel X: De baybus III
Ik had gisteren mijn baybus verbouwd, en er een dochterbordje bij gesoldeerd. Dit omdat het testprintje wat al in gebruik is een beetje overvol wordt, en nu kan ik er nog makkelijk opties “bijsolderen”.
Dit gaat er allemaal op. Een RGB led, een paar relais, schroefklemmen en wipschakelaars.
Ook is nu m’n baybus te vol geworden om er ook maar iets bij te doen, dus de volgende keer moet ik overstappen naar een grotere behuizing, maar dan moet ik alle draden lossolderen, en dat zijn er een stuk of 50.
Dit is het dochterbordje met alle onderdelen er los op. Zoals je ziet is er nog zat ruimte voor extra uitbreidingen.
Er zitten ook 4 condensators op, deze zijn voor de SM-BUS dochterchip, die MAXIM-IC maar niet wil leveren.

Als ze dat nou eens wel deden schoot het eens op.
Maar goed, genoeg gemekkerd, door met modden!
Zoals ik al zei, heb ik een RGB led gekocht (diffuus), die als status led zal dienen voor die enorme Nydec 24VDC fan. De led bezit 6 pootjes, waarvan 2 voor blauw, 2 voor ground, 1 voor rood en 1 voor groen. Dat is nogal een gepriegel, maar het is me uiteindelijk toch gelukt zonder brokken aan elkaar te solderen.
Met een beetje nadenken is het wel in zo’n led-fitting te passen, en na zagen, dremelen en bijvijlen had ik m’n baybus zo verbouwd. Ik moet ‘m nog afwerken (ik ben door de krimpkous heen

), dus daar komen de plaatjes morgen van.
Het werkt wel allemaal, en als een zonnetje, dus nog even geduld hebben.
Hier zie je m’n dochterbordje naast het hoofdbordje, en die blauwe draad is de –12V, daarmee zorg ik ervoor dat m’n Nydec 24V krijgt.
Deel XI: Nieuw pakketje III
Even tussendoor, ik ben er namelijk zo trots op.
Het is de 3Ware Escalade 7500-8, die ik vandaag binnen kreeg.
offtopic:
Morgen moeten mijn waterblokjes van de IA binnen komen.
Zoals je ziet zitten er vier pinnetjes op, deze dienen volgens de handleiding voor de HDD-activity leds, dus daar moet ik even iets moois aan modden, waarschijnlijk nog een RGB-led.
Deel XII: De voeding II
Ik zat met Roodhoedje na te denken over die 4 fans die twee voedingen met zich mee brengen, en omdat dat maar 80 en 92mm fans zijn, was ik daar niet zo blij mee. Dus redeneerde we: “Kunnen we die 2 voedingen niet onderbrengen in 1 behuizing?”

Na lang nadenken Besloot ik dat ik het beste de voedingen met de heatsinks tegenover elkaar in m’n kast kan plaatsen, en alles te koelen met 1 120mm fan. Alle draden kan ik doorlussen, en de stekkers ook. Dus daar ging ik, eerst maar even alle electronica uit de behuizingen verwijderen, en daarna de lege doosjes als basis gebruiken voor de nieuwe behuizing.
Dit was nog een ge#$% om te doen, want ik moet wel voorzichtig blijven.

Na dat gedaan te hebben dremelde ik de onderkant van m’n behuizing eraf, en sneed 2 stukken plaatstaal op maat. Daarna dremelde ik een 120mm gat uit een van de stukken staal, en een kabelgat voor de draden. Ik heb met popnagels de fingerguard vast gezet, en morgen ga ik er mee verder.
Hier zijn de pics van hoe het er nu voor staat:
Deel XIII: De front bezel
Ik heb vandaag ook mijn front bezel gemaakt, en dit is hoe ie er nu uitziet:
Er zit nog folie omheen, voor de mensen die dachten dat ik m’n kast wit ging spuiten.

Er moet nog een hoop aan gedaan worden, maar er is een begin.
That’s all for now, morgen meer nieuws.
[
Voor 16% gewijzigd door
collission op 22-12-2004 14:17
]