Toon posts:

[CiP] A PC-70 is born

Pagina: 1 2
Acties:
  • 2.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collission
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met mijn 2e mod, of eigenlijk mijn eerste grote rebuild.
Omdat ik geslaagd ben, mocht ik of naar New York met de Concorde, of een nieuwe PC. En als nerd in hart en nieren koos in dus voor die PC. :P

Ik was van plan om een kast te bouwen die waardig was om naast die van A.P.Versteeg z'n kast te staan op de eerstvolgende HCC-dagen, dus met dat in het achterhoofd besloot ik aan de slag te gaan.
offtopic:
Om de leesbaarheid en overzichtelijkheid van dit topic te waarborgen, zal ik m'n posts opdelen in verschillend aspecten van mijn mod. :)

Deel I: de specs
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0005.jpg
Moederbord: ABit NF7-S
Processor: AMD Athlon XP 3000+ (Barton, AQXCA)
Geheugen: 2x 512MB Twinmos reepjes met Winbond CH-5 chips
Videokaart:Hercules Radeon 9800PRO
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0008.jpg
Harde Schijven: Seagate Barracuda 7200.7 80GB
IO-controller: 3Ware Escalade 7500-8
CD-RW: AOpen 32x12x48
DVD-speler: Pioneer Slot-in
PSU's:Enermax 465 / Enermax 365
Geluidskaart: Hercules Fortissimo III (en onboard Soundstorm)

Ik had de keuze uit AMD of Intel, maar na lang wikken en wegen ben ik voor een AMD systeem gegaan, en de hoofdreden daarvoor was dat ik al een Socket A blokje had gemaakt voor mijn vorige systeem.

Omdat ik best een groot budget had, besloot ik ook maar meteen de Radeon 9800PRO en een RAID-5 Array van 8 schijven aan te schaffen. Dit vond ik nuttiger dan een Promethea MachII, gezien het feit dat ik toch al een WC had.

De keuze voor de videokaart is op Hercules gevallen, omdat ik de 2D filter zo goed vind, voor de rest zijn eigenlijk al die kaarten identiek.
offtopic:
Ik kreeg het voor elkaar om een hoekje van de processorpackage van de Radeon af te butsen toen ik de shim eraf probeerde te wrikken, maar gelukkig doet hij het nog. :X

Het geheugen is opgebouwd rond CH-5 chips, de gedoodverfde opvolger van de BH-5, en deze worden op respectievelijk 0,15 en 013 micron gebakken.

De harde schijven draaien 7200RPM en bezitten een 2MB cache.
De controller is een 3Ware Escalade, en mijn keuze viel daarop nadat deze mij meerdere malen is aangeraden op GoT.
De CD-writer en DVD spelen komen uit m'n oude systeem.

Omdat ik bang was dat mijn oude Enermax 450W het niet zou trekken, besloot ik een 350W Enermax erbij te kopen, en die om te bouwen naar een 2e PSU, die aangaat met de eerste.

De geluidkaart heb ik gekocht omdat ik een beetje tegen het einde van m'n budget aanliep, en ik gewoon veel aansluitingen nodig had in mijn mini-studio. >:)
De rest van de specs volgen later.

Deel II: De Baybus
Dit komt er aan luchtkoeling in m'n systeem:
5x 120mm Enermax
1x Nydec 24V 173mm

Ik moet natuurlijk iets hebben om als die herrie in bedwang te houden, want het komt allemaal wel op mijn kamer te staan.
En dit is het geworden:
http://home.tiscali.nl/nikken/Feestje_geslaagd0024.jpg

Ik ben me eens gaan uitleven bij conrad, en heb de nodige relais en ledjes gehaald.
Het zijn duo-leds, die dankzijn de aan/uit/aan knopjes groen worden bij 5V en rood bij 12V.

Daarnaast besloot ik dat ik geen knoppen meer op de front-bezel wilde, dus ik moest een manier verzinnen om de stealthed CD-drives en de reset en start knoppen te gebruiken om 5 meter afstand.
Ik soldeerde een draadje vanuit de CD-spelers naar het controle bord toe en daar zitten weer relais op om de stroomkring klein te houden en de maximale belasting over de paralelle kabels kon op die manier rond de 5V gehouden worden:
http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0001.jpg
De rode pijlen geven de draden aan die naar de baybus gaan.

http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0002.jpg
Het is een van mijn eerste soldeerprojectjes, dus alles is op een testprintje gesoldeerd. Ik ben erg blij met het resultaat, en alles doet het ook.

http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0003.jpg
Close-up van de kant van de kaart die je gaat zien in de kast.
Rood: kabels naar de reset en start headers op m'n mobo
Blauw: De headers van de CD-spelers. Daarnaast zie je een 4 aderige kabel die naar m'n interne USB header gaat. Hierdoor kan ik vanuit m'n bedje m'n PC gebruiken met een tobo. :Y)
Groen: Flatcable die naar een paralelle poort gaat in een slotplaatje. Daar gaat een 5 meter kabel op, en die connect naar m'n kastje.

Ik post zo wel meer, want deze post wordt een beetje groot. ;)

[Voor 25% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:11. Reden: Pics zijn al geresized]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• collission
  • Niet online
Der_Rudy schreef op 25 June 2003 @ 19:42:
Zo dat wordt wel een super systeem, ben benieuwd waar je dit mooie speelgoed in gaat bouwen..
misschien een leuke tip om met infra rood afstand bediening je baybus te bedienen, mooi led panel in je kast om de statussen aan te geven.
Hoe doe je dat bij spanningsuitval ??? of zitten er accu's op de Raid controller om de schijven nog effe door te laten draaien tot de 2 meg leeg is ??? of komt er een mooie UPS tussen die de PC laat afsluiten als de accu's leeg raken ?????
Verder volg ik dit vol bewondering..
1: ik heb een 5 meter paralelle kabel is makkelijker
2: ik ben niet van plan het aan een UPS te hangen, op RAID 5 lijkt mij data-corruptie door stroomuitval unlikely. ;)
Desolation Angel schreef op 25 June 2003 @ 19:45:
Kleine vraag , waarom zo'n l33t OC rig nemen en dan daar de meeste klote versie aan Twinmos RAM in stoppen ? Kon je beter Corsair/Mushkin gekocht hebben met dat enorme budget . Voor de rest wel mooie keuze gemaakt me die Escalade :)
klote versie? moet je even in het ddr-topic kijken, want als het goed is moet dit heel hard gaan. ;)

[Voor 23% gewijzigd door collission op 25-06-2003 19:47]

• collission
  • Niet online
_ferry_ schreef op 25 June 2003 @ 19:48:
de specs liegen er niet om :P maar wel mooielijk gadeen, op zon gaar testprtintje, waarom heb je niet zon testprintje genomen met deels voorgetrokken banen?
waarom gebruik je 4x 12cm enermax, ik heb er 1 en daarmee zit mijn casetemp al bijna rond kamertemp.
heb ik overwogen, maar ik ben toch maar voor zo eentje gegaan, hoef je geen banen door te snijden :)

• collission
  • Niet online
Even een update

Deel III: De Case

De kast is een PC-70 van Lian Li. Deze worden geleverd met een mooie front-bezel, maar ik vind 't niks. ;)
Dus ik ga een nieuwe front buigen, zodat ie fysiek hetzelfde is als de oude. Alleen ik maak maar 4 uitsparingen; 2 120mm fanholes, 1 DVD sleufje, en 1 full-size 5,1/4" bay, voor de CD-writer.
Voor de rest komen er geen knoppen oid op, dus het wordt mooi leeg. :Y)

De achterkant gaat er ook af, ik wil namelijk de mobo-tray naar boven brengen, en de harde schijven in 2 rekjes van 4 onderin monteren, met een mooi stukje staal als scheidingswand.

Gisteren ben ik begonnen om allereerst de binnenkant eruit te rammen, door gewoon de popnagels door te boren.
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0001.jpg

Zoals uit een ander topic van mij blijkt, ben ik op zoek naar dit rekje, maar ik heb al een mail naar Lian Li gestuurd, en die sturen mij er waarschijnlijk nog 1. :*)

Deel IV: De voeding
Omdat die 350W Enermax voeding een 2e voeding is in mijn PC, kan de ATX stekker eraf, en heb ik Pin 6 en Pin 4 van de bovenste rij aan elkaar gesoldeerd. Hierdoor start de voeding automagisch als de eerste voeding aangaat, middels een relais.

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0009.jpg
Hier zie je voeding open, met de meeste ongebruikte kabels al bij elkaar gebonden met die blauwe krimpkous.

http://home.tiscali.nl/nikken/Voeding0001.jpg
Hier zie je dat de ATX stekker eraf is, en dat van die kabels alleen die blauwe (-12V) witte en bruine kabels het hebben overleefd.

[Voor 18% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:11]

• collission
  • Niet online
IkBenAlles schreef op 25 June 2003 @ 22:44:
[...]

Je neemt me de woorden uit de mond...
In deze pc70 wil jij 8 harde schijven proppen en 2 voedingen, dat word volgens mij lastig om een goede airflow te behouden (wat zeker nodig is met die HD's).
Correct me if I'm wrong...
dan ga ik je nu correcten want je bent wrong :P
en komt zeg maar een onder en boven kabinet, dus al die flatcables, voedingen en HD's komen onderin, en al het andere boven.
Ik heb alles uitgerekend en dit zou de meest optimale airflow moeten leveren, maar daar post ik wel pics van als het af is. ;)
Repeat schreef op 25 June 2003 @ 22:55:
Mag ik vragen hoe ongelofelijk veel geld je hiervoor te besteden hebt??
Het is wel een ubermooi systeem :9~ IK zou het alleen nooit kopen, omdat het ook zo snel veroudert als je alles het snelste koopt enzo :)
Tegen die tijd ben ik official Lian Li case promotie materiaal, want ik blijf ook niet stil zitten >:)

[Voor 26% gewijzigd door collission op 25-06-2003 22:59]

• collission
  • Niet online
thaBeerbuster schreef op 26 juni 2003 @ 00:56:
wat voor kleur wordt de case aan de buitenkant? eneh wat voor WC komt erin. Ontzettend project verder wel :P

* thaBeerbuster is jaloers :)
Een PC-70 heeft een mooie geborstelde aluminium buitenkant, dus dat laat ik zo. :)
Die WC heb ik zelf gebouwd, en zal ik morgen ergens in de volgende update posten.

• collission
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op 26 June 2003 @ 01:08:
omfg wat een heeerlijke set-up :)
* SyS_ErroR gaat snel zn VWO afmaken en dan ook een reisje om de wereld af te zeggen voor zo'n systeem :)

Maaruh eerlijk is eerlijk, ik vind wel die 8*80 GB een beetje overkill... weet niet hoeveel spullen (lees: zooi) jji hebt, maar 360Gb aan zooi heb ik niet hoor... Zelf was ik dan voor 4*80 WD 7200rpm 8mb gegaan :)
640Gb overkill?
Niet als je voor centrale leech-server gaat spelen op campzone :X , en daarnaast, het prijsverschil tussen 8x 40Gb of 8x 80Gb was zo weinig, dat ik hier maar voor ben gegaan.

• collission
  • Niet online
TD-er schreef op 26 June 2003 @ 01:35:
640 GB aan storage... ga je die 8 schijven in RAID-0 zetten :? Ik mag hopen in 1 a 2 RAID-5 setjes, anders is het vragen om dataloss.
Persoonlijk had ik gekozen voor 120 GB hdd's. Die zijn per GB vrijwel even duur (scheelt ongeveer 5%) en dan had je voor het zelfde geld nog een paar sloten vrij gehad op de 3ware, voor een latere uitbreiding. (bijv. 200GB's als die kaart dat aankan)

Wat voor netwerkkaart komt er in? (Intel Gbit kaartje kost +/- 55 euro)

* TD-er is verder benieuwd naar de uiteindelijke kast die eromheen komt.
Ik weet nog niet of ik een Gbit kaartje ga aanschaffen, want er zijn maar weinig lan-party's waar ik 'm zomaar in de uplink mag schuiven, en thuis hebben we 100mbit switched. :/
ModKid schreef op 26 June 2003 @ 01:35:
welke bij mij flink gekrast is :D, tel de krassen, stuk of 20 die gewoon diep tot de onderste laag zit :D
o? want je hebt bij elke goede metaalhandel van die aluminium-borstel-spons-dingen (ik heb echt geen idee hoe het heet :P ) en daarmee haal je het er zo weer uit en is ie zo goed als nieuw _/-\o_
Gerco-M schreef op 26 June 2003 @ 03:32:
Als je een goede 550 watt voeding hebt of zelfs een 450 watt kan die het toch wel alleen aan lijkt me ? Ik had recent aan mijn AMD overvolte systeem 9 disken hangen en nog wat meer zooi en dat was niet echt een probleem eigenlijk. Maar het ligt ook aan hoeveel en wat je voor verdere componenten hebt natuurlijk.
ik neem het zekere voor het onzekere en vespreid de load over twee PSU's.
Gerco-M schreef op 26 June 2003 @ 03:32:
Iedereen zijn keuzes natuurlijk maar ik zou zelf zo weinig mogelijk "zooi" in mijn kast willen hebben wat niet echt nodig is. Je zegt dat je je case naast die van A. P. Versteeg wil zetten en daar moet je wel heel wat voor meebrengen natuurlijk, ik zie dat er nog niet aan af eigenlijk, wel heb je al erg leuke hardware natuurlijk. Maar misschien wordt dat duidelijk als je meer pics en info post van je case 8)
hoho, rustig maar! het is niet voor niets een CiP. En daarnaast, zo weinig mogelijk zooi? wat bedoel je precies?
The Undertaker schreef op 26 June 2003 @ 07:43:
Hoe ga je eigenlijk je voedingen plaatsen (boven elkaar?) Tot zover ziet het er veelbelovend uit. Er komt geen LCD in? Of ga je voor de clean look zoals je al eerder vermeld hebt bij deel III
leg ik later nog wel uit. :)
BalusC schreef op 26 June 2003 @ 08:41:
De plannen zien er mooi uit :) Alleen wil ik benadrukken dat je beter voor de 120GB exemplaren had kunnen gaan (prijzen = naar boven afgeronde dagprijzen):

8 x 80GB 7200.7 à E80 in RAID5 = 560GB aan nuttige opslagruimte voor E640
6 x 120GB 7200.7 à E105 in RAID5 = 600GB aan nuttige opslagruimte voor E630

Da's dus 40GB meer voor E10 minder ;) Ik begrijp dat de prijs er niet toe doet, maar de opslagruimte des te meer. Twee schijven minder doet daarnaast ook niks af aan performance; met vier van die schijven in RAID5 of drie in RAID0 trek je de PCI bus van je mobo allang vol :)
ach ja, ik had daar eigenlijk niet zo op gelet bij het kopen van die schijven. achteraf dom. :X

• collission
  • Niet online
Whieee schreef op 26 juni 2003 @ 11:04:
is het geen idee om op de plaats waar normaal de front-USB's zitten een extra IrDA-oogje te plaatsen... kun je je PC remote controllen :)

verder blijf ik dit topic zeker wel volgen... want volgens mij wordt dit erg koel :)
Ik heb geen "plaats waar normaal de front-USB's zitten", want ik heb een totaal ander front.
En die remote; die komt al onopvallen in het plastic aan de bovenkant (denk ik, zo ver ben ik nog niet). ;)

• collission
  • Niet online
floriske.nl schreef op 26 June 2003 @ 12:20:
omg, keep us posted pleassseeee :9~ ik ben zeer benieuwd, één ding is in ieder geval zeker: Ook al mocht de mod mislukken (waar we uiteraard niet van uit gaan) dan heb je nog steeds een zwaar wreed systeem!!!! :*)

/me bookmarked en dit topic wordt zeker gevolgd
O+ :>

• collission
  • Niet online
Even een update

Deel V: De radiators

Voor mijn waterkoelings-setup wilde ik zoveel mogelijk zelfbouw, dus ik ging maar naar de sloop. :P
Daar vond ik twee prachtige Opel radiators. Hierop besloot ik na het doorlezen van een aantal topics een fanshroud voor de rads te maken, en deze luchtdicht af te kitten.
Dit heb ik gedaan uit een stuk flexibel aluminium, want dat was net iets sterker dan blik, want blik vervormd zo snel.
http://home.tiscali.nl/nikken/WC0002.jpg
Dat is trouwens de shroud van m’n tweede rad. En op de achtergrond zie je een CO2 poederblusser die ik als bong ging gebruiken, maar hij is iets te groot. :X

Daanra kocht ik van iemand hier op GoT een 173mm fan, een Nydec 24V.
Dit beestje kan enorm blazen, en zonder shroud zou dat resulteren in een onnoemelijke herrie. Maar nu met de shroud valt het eigenlijk wel mee. :)
Er moesten op de rad wel wat nettere fittingen komen, dus soldeerde ik die er aan met het karige aanbod van wat de Hubo had. :X Omdat ik nergens een fatsoenlijke fingerguard kon vinden (believe me, bij deze fan is dat geen overbodige luxe :( ), besloot ik een los hek-achtig plaatje te halen van 18x18cm, en dat werkt ook prima.
En dit is het resultaat:
http://home.tiscali.nl/nikken/Feestje_geslaagd0021.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Feestje_geslaagd0023.jpg

[Voor 15% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:11]

• collission
  • Niet online
Gerco-M schreef op 26 June 2003 @ 13:13:
Met zo "zo weinig mogelijk zooi" bedoelde ik dat ik alleen componenten in mijn case wil hebben die echt nodig zijn, en echt functioneel zijn. Dit om de case niet te vol en te rommelig te maken en zodat je ook later nog uitbreidings mogelijkheden hebt en ruimte voor extra CM plannen :)
Ik heb een geheel clear case dus dan zie je alles natuurlijk..... :X

Je radiator met MEGA fan ziet er al wel cool uit ja, die gaat vast wel goed koelen !
Maar stilte was vast niet een van je uitgangspunten voor je case >:)
jawel, deze is op 12V niet te horen :z

• collission
  • Niet online
dan moet ik er maar gewoon zuinig op zijn :X

• collission
  • Niet online
ModKid schreef op 26 June 2003 @ 14:43:
wat casemodderspoel doet is nog nix vergeleken met de inhoud van mijn pc70, dus kan zeker weten wel.
post er eens een pic van, want een PC-70 vol krijgen is moeilijk, die ding zijn gigantisch :X

• collission
  • Niet online
goed lezen is een kunst |:(

• collission
  • Niet online
_BRAINLESS schreef op 26 juni 2003 @ 16:13:
[...]

Volgens mij word bij bijna alle casemods erbij verteld hoeveel iets kostte... al blijft het meestal onder de €100,- en gok ik dat dit net iets hoger ligt ;)

Wel een erg cool idee, die ga ik zeker ook even volgen! :)
owke owke, m'n budget is 3000 euro :X
hehe, zijn we daar ook weer vanaf :X

• collission
  • Niet online
DCL_Redhead schreef op 26 June 2003 @ 16:53:
[...]

Ik ziet maar 1 radiator?

En nog dit. Ik zie helemaal bovenaan, dat je een tv-kaart in je pc wilt stoppen, dit samen met een dikke (!) raid5 opstelling. Heb je eraan gedacht dat als je tv-kaart aanstaat je snelheid van je hdd dan enorm omlaag zakt?

Voor de rest vind ik het er tot nu toe erg strak uitzien, vooral die shroud ziet er goed uit
je ziet er maar 1 omdat ik nog niet zeker weet of ik die andere er bij ga stoppen ;)
en van die TV-kaart; als ik TV lig te kijken, dan hebben m'n HD's toch niks te doen

• collission
  • Niet online
misschien, als m'n rebuild af is...

• collission
  • Niet online
TheDweep schreef op 26 juni 2003 @ 18:07:
aaaaahhhh man!!!!!!!

Dit is echt geweldig! Momenteel ben ik ook bezig met m'n eerste zelfbouw WC setje en nu ik jouw radiator zie waarvan jij de volledige pijpjes eraf hebt gehaald vraag ik me af:

Hoever zaten die originele piijpjes erin? Ik heb hier een honda civi rad, die ziet er wel ff anders uit, maar misschien is het principe het zelfde.

Anyway, veel succes en geluk. Hopen dat je systeem er goed en vooral snel uit gaat zien!
Uuuhm, die zaten er niet in, maar op vast. Ggewoon er zo strak mogelijk afzagen en schuren. ;)

[Voor 5% gewijzigd door collission op 26-06-2003 18:51]

• collission
  • Niet online
Even een update

Deel VI: Het blok

Het blokje moest aan de volgende eisen voldoen:
- het moest een uniek ontwerp zijn
- het moest een lage flow resistance hebben
- het moest een groot oppervlak hebben

Ik las een paar topics, en kwam via dit topic aan een Akasa AK-350.
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/akasaak350_detail2.jpg

Dit 1U server-juweeltje vormde de (overigens niet goedkope :X ) basis voor mijn blokje.
Ik ging naar de metaal handel en haalde daar een plaat koper als deksel, en 4 dunne koperen wandjes.
Ik heb er 4 maanden over gedaan om het in elkaar gesoldeerd te krijgen, want als ik een plaatje eraan probeerde te solderen flikkerde de anderen er weer af. |:(
Na lang kutten lukte het dan toch, en na van die el-cheapo gasfittingen erop te hebben gesoldeerd was ie dan toch eindelijk af. :)
http://home.tiscali.nl/nikken/blokje0003.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/blokje0004.jpg

De dimensies zijn:
60x60x25mm
Dit is netjes, en de bouten die door het mobo gaan passen er maar net omheen. :P
Door de wandjes 25mm te maken (de pinnen zijn maar 12mm) is de flow-resistance laag, en kan ik toch profijt hebben van het grote oppervlak die al die pinnen bieden.

Hierna kocht ik schuurpapier in de grits 200, 350, 500, 800, 1000, 1200 en 2000.
Na op voornamelijk overclockers.com vele tutorials te hebben doorgenomen verzoop ik het schuurpapier en begon te schuren.
http://home.tiscali.nl/nikken/WC0001.jpg

Dit viel nog niet mee, maar na 1 keer finaal de mist in te zijn gegaan, kwam ik erachter dat je zoveel water moest gebruiken dat het eraf liep, en vaak (heeeel vaak :X ) het blokje en het schuurpapier moet afwassen.
Hierdoor ging het best lekker, en ik kan nu mijn haar erin kammen. :P
http://home.tiscali.nl/nikken/blokje0002.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/blokje0005.jpg

Helaas ging de eerste trial niet over rozen, dus moet ik mijn blokje nog repareren :(

Deel VII: Baybus *update*

Hier een pic van de interne brei met kabels in mijn baybus. En ja, hij kan nog steeds dicht. :P
http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0004.jpg

[Voor 17% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:13]

• collission
  • Niet online
DeaTH-MeTaL schreef op 26 juni 2003 @ 21:43:
bookmarked!

Dit wordt echt een hele nette mod, maar waarom wil je in vredesnaam 5 meter van je pc af je fans kunnen bedienen?

off-topic:
is dat een powershot S30??? :+
omdat ik te lui ben om m'n nest uit te komen :+

offtopic:
nee, de S50

[Voor 7% gewijzigd door collission op 27-06-2003 11:22]

• collission
  • Niet online
BalusC schreef op 27 juni 2003 @ 10:59:
[...]
Voor de ruimte en de veiligheid misschien?
Prijstechnisch is hij hiermee min of meer het beste af :)
[...]
Dat was dus al eerder verteld :z
omdat als er 1 naar de klote gaat, ik er nog 7 werkend heb :z

en over die PCI limit; weet jij een lekker overclockbaar bord met PCI-64 sloten? nee ik ook niet

[Voor 14% gewijzigd door collission op 27-06-2003 11:23]

• collission
  • Niet online
guppie15 schreef op 27 juni 2003 @ 17:42:
Wat heeft dit tot nu toe gekost alsk het vragen mag?
lezen |:(

• collission
  • Niet online
floriske.nl schreef op 27 June 2003 @ 17:47:
[...]

dat valt voor sommige mensen niet mee :*) maar ik zal hier niet op terug vallen aangezien we dan weer van het topic afdwalen.

Heb je er toevallig niet aan gedacht de rest van je blok ook te lappen / oppoetsen en het dan eventueel blank af te lakken? dan zou het er nog vreder uit zien imo
hmm... nou je het zegt, tis wel cool natuurlijk, ik denk dat ik het wel doe, na de reparaties. :)

• collission
  • Niet online
Even een update

Deel VIII: Nieuw pakketje

Ik heb vandaag het 3 na laatste pakketje binnen gekregen van Perfect Systems, met de volgende inhoud:
http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0001.jpg

- Logitech Internet Navigator Black SE
- Logitech MX500
- Electronische flowmeter
- UV CCFL

Nou zat daar zoals je ziet die flowmeter bij, maar die heeft veel te kleine uitgangen als je het vergelijkt met de rest van mijn water koeling. :(
http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0003.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0004.jpg

Dus daar moest even iets aan gedaan worden.
Ik zette de flowmeter in de draaibank en boorde de gaatje van een miezerige 4,5mm uit tot 6,5mm. Verder kon ik niet komen, want anders ben ik bang dat ie gaat lekken (hij lekt nu al, maar dat heb ik gedicht met PVC lijm).
Het resultaat:
http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0008.jpg

Iets groter, maar nog steeds niet fantastisch, want de rest van m’n uitgangen in m’n systeem zijn 8/10mm voor m’n pompje en 14mm op m’n blokje en rad. :/
Nou ben ik bang dat het wel erg veel tegenhoud, die 6,5mm. :X
Heeft iemand wel eens het verschil gemeten? :?

Deel IX: Nieuw pakketje II

In dat pakketje zat ook een UV CCFL, die naast de blauwe CCFL in m’n systeem gaat. Hier zit een knopje bij in een slotplaatje, en je kan 2 CCFL’s aansluiten op die ene inverter.
http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0009.jpg
Ik weet niet wat mijn camera heeft, maar dat ding staat er blauw op. :?

Ik dacht echt: “aaaah, wat lief…. EN NOU SLOPEN DIE HAP.” |:( :P Dus al die plastic stekkertjes en dat slotplaatje gaan eraf. Verder verbaasd het mij dat er 2 CCFL’s op 1 inverter kunnen, want je krijgt toch bij elke CCFL een nieuwe inverter. :?
http://home.tiscali.nl/nikken/pakketje0010.jpg

Dit ga ik morgen doen, en ik ga dan ook mijn blokje repareren en lakken.

[Voor 24% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:13]

• collission
  • Niet online
JBplap schreef op 27 June 2003 @ 21:27:
In dat andere topic zeg je dat je je raid array hebt gemold, ik hoop voor je dat dat niet deze is :X
* JBplap bookmarked dit project ook
ziet er veel beloven uit, maar goed dat stilte niet je doel was want dat kun je denk ik wel vergeten
1: Dat was met m'n oude PC, daar zat een RAID 0 array in, van 2 20GB fujitsu schijven. Die gingen nog best hard, 100Mbps read en 65Mbps write. :)
Maarjah, heb mocht niet baten, want na 2 jaar als een zonnetje te hebben gedraait viel er 1 uit. :(

2: Hij wordt heus wel stil, let maar op. O-)

[Voor 6% gewijzigd door collission op 27-06-2003 21:37]

• collission
  • Niet online
_ferry_ schreef op 27 juni 2003 @ 22:44:
sl maak je nou een splitsing in je slang, je hoeft toch niet per se al het water door die flowmeter te hebben?
ja kan ook nog, ik slaap daar ff een nachtje over :z
Outsync schreef op 27 juni 2003 @ 22:56:
Hey hey, heb je al lekker veel fans zeg 8)7

Moest je nu toch elke keer je voeten mee fotograferen? >:)
Overigens valt me op dat je dikke teen op de rechter voet naar rechts is uitgegroeid :?

:+
offtopic:
nou je het zegt, maarjah, ik loop dan ook 10 voor 2 :X

• collission
  • Niet online
Outsync schreef op 28 June 2003 @ 00:04:
Wanneer denk je ongeveer klaar te zijn? :)
over 1 of 2 weken, ik probeer het nog voor drome10 in elkaar te hebben. :)

• collission
  • Niet online
The Undertaker schreef op 28 June 2003 @ 11:33:
[...]

Als met de extra voeding HDD of een waterpomp wordt gevoedt belast hij hem toch? (of zit ik in een andere richting te denken :? )
Je had hem zelf al geedit, vergeet deze post.
En daarnaast, zelfs als je er niks aan hangt, voedt ie nog steeds dat fannetje. :)

• collission
  • Niet online
timdeh schreef op 28 June 2003 @ 12:44:
@Topicstarter:

Ik zie dat je problemen hebt met je flowsensor. Misschien is dit wel iets voor je. Dit kun je verkrijgen in grotere maten, alleen toont het niet zo flashy ;)

[afbeelding]
dat is wel een chille flow-sensor, maar er staat op die swiss-flow site nergens waar je 'm kan kopen. :?
Ik ga zo even kijken wat er nog te redden is aan die flowmeter die ik nu heb, en misschien kan ik 'm nog inbouwen in een reservoir of zo. :)

[Voor 25% gewijzigd door m-m op 28-06-2003 13:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Mr. Hard schreef op 29 juni 2003 @ 12:15:
hey leuke mod man, ben echt benieuwd wat het gaat worden, iig watergecoold en complete rebuild, ben je al verder gegaan met je case zelf?
en je ging je alu buigen zei je, waar doe je dat mee aangezien ik in de vakantie mijn prometeia, wc enz. allemaal in de pc78 ga modden ik daar ook vanallles rebuild bij moet, het enige wat ik kan verzinnen is naar de ijzerwaren.... tegaan in de hoop dat die het kunnen zonder het alu te beschadigen (al moet ik dan wel iedere x een pokke end rijden en me ouders maar net tijd hebben:( )
succes he hou de draad in de gaten.
tsja, je kan het laten doen bij De Metaalmarkt in Utrecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
nero355 schreef op 29 June 2003 @ 17:16:
:9~ WOEI SYSTEEMPJE _/-\o_ :9 8)

Ik hoop dat ie niet gaat lekken en jij hem zolang mogelijk heel houdt en dat ie natuurlijk toppie eruit gaat zien :)

Mag ik iets voorstellen trouwens :

Als je die 8 schijven helemaal beneden zo zou neerzetten met een paar Antec Blue Led fans :

FAN | 4 schijven | FAN | 4 schijven | FAN of

FAN | 2 schijven | FAN | 2 schijven | FAN | 2 schijven | FAN | 2 scijven | FAN

Idee :? Als ik het fout raar heb zeg het maar :)
Je zit er maar een klein beetje naast. ;)
Ten eerste: Antec Blue Led Fan's zijn maar 80mm, dus erg veel lucht verplaatsen ze niet.
Ten tweede: Die 120mm enermaxen zijn een stuk stiller.
Ten derde: Als ik 80mm fans ging gebruiken, heb ik er veel meer nodig dan 5.
Ten vierde: M'n Pc is geen kerstboom, dus die ledjes lijken me niks. :X
Ten vijfde: dan zou ik m'n baybus helemaal moeten verbouwen, en daar begin ik niet aan.
Ten zesde: als ik ze 2 aan 2 zet, past het niet.
Ten zevende: 1 120mm ervoor, en 2 voedingen erachter lijkt me ruimschoots voldoende.

Geeft dat antwoord op je vraag? :+

• collission
  • Niet online
Smirnoff schreef op 30 June 2003 @ 18:50:
[...]

Klopt, ik kreeg door die variabel instelbare enermaxen een rare hoge ruis over mijn boxen.
instelbaar as in de 5-volts lijn of de fan?

• collission
  • Niet online
Mr. Hard schreef op 30 June 2003 @ 21:16:
utrecht, damn das endje weg, als je iets heb laten vouwen wil je dan ff laten zien hoe het eruit ziet, thx, btw janedelaar@hotmail.com kom ik ff bij je langs @ drome kan ik gelijk ff horen hoe het met je mod gaat en waar ik op mijn letten bij mijn Frozen-Lian project (pc78)
let op je aluminium brush finish! houd die heel door veel (errug veel) duck-tape te gebruiken ;) :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Mr. Hard schreef op 01 juli 2003 @ 23:09:
[...]

alu brush finish? bedoel je krassen @ alu ofzo?
die verticale strepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Even een update

Sorry dat het zolang duurde voor ik weer een update post, maar ik was gisteren bezig met het modden van de kast van Roodhoedje (oftewel Bernard), en daar moet nogal het een en ander aan gebeuren, maar dat kan hij zelf veel beter vertellen als ie af is. ;)

Deel X: De baybus III

Ik had gisteren mijn baybus verbouwd, en er een dochterbordje bij gesoldeerd. Dit omdat het testprintje wat al in gebruik is een beetje overvol wordt, en nu kan ik er nog makkelijk opties “bijsolderen”. :+

http://home.tiscali.nl/nikken/baybus0013.jpg

Dit gaat er allemaal op. Een RGB led, een paar relais, schroefklemmen en wipschakelaars.
Ook is nu m’n baybus te vol geworden om er ook maar iets bij te doen, dus de volgende keer moet ik overstappen naar een grotere behuizing, maar dan moet ik alle draden lossolderen, en dat zijn er een stuk of 50. :'( :X

http://home.tiscali.nl/nikken/baybus0005.jpg

Dit is het dochterbordje met alle onderdelen er los op. Zoals je ziet is er nog zat ruimte voor extra uitbreidingen.
Er zitten ook 4 condensators op, deze zijn voor de SM-BUS dochterchip, die MAXIM-IC maar niet wil leveren. :( Als ze dat nou eens wel deden schoot het eens op. |:(

Maar goed, genoeg gemekkerd, door met modden!

Zoals ik al zei, heb ik een RGB led gekocht (diffuus), die als status led zal dienen voor die enorme Nydec 24VDC fan. De led bezit 6 pootjes, waarvan 2 voor blauw, 2 voor ground, 1 voor rood en 1 voor groen. Dat is nogal een gepriegel, maar het is me uiteindelijk toch gelukt zonder brokken aan elkaar te solderen. :+

http://home.tiscali.nl/nikken/baybus0011.jpg

Met een beetje nadenken is het wel in zo’n led-fitting te passen, en na zagen, dremelen en bijvijlen had ik m’n baybus zo verbouwd. Ik moet ‘m nog afwerken (ik ben door de krimpkous heen :X ), dus daar komen de plaatjes morgen van.
Het werkt wel allemaal, en als een zonnetje, dus nog even geduld hebben.

http://home.tiscali.nl/nikken/baybus0010.jpg

Hier zie je m’n dochterbordje naast het hoofdbordje, en die blauwe draad is de –12V, daarmee zorg ik ervoor dat m’n Nydec 24V krijgt.

Deel XI: Nieuw pakketje III

Even tussendoor, ik ben er namelijk zo trots op. :z

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0101.jpg

Het is de 3Ware Escalade 7500-8, die ik vandaag binnen kreeg.
offtopic:
Morgen moeten mijn waterblokjes van de IA binnen komen.

Zoals je ziet zitten er vier pinnetjes op, deze dienen volgens de handleiding voor de HDD-activity leds, dus daar moet ik even iets moois aan modden, waarschijnlijk nog een RGB-led. :)

Deel XII: De voeding II

Ik zat met Roodhoedje na te denken over die 4 fans die twee voedingen met zich mee brengen, en omdat dat maar 80 en 92mm fans zijn, was ik daar niet zo blij mee. Dus redeneerde we: “Kunnen we die 2 voedingen niet onderbrengen in 1 behuizing?” :? Na lang nadenken Besloot ik dat ik het beste de voedingen met de heatsinks tegenover elkaar in m’n kast kan plaatsen, en alles te koelen met 1 120mm fan. Alle draden kan ik doorlussen, en de stekkers ook. Dus daar ging ik, eerst maar even alle electronica uit de behuizingen verwijderen, en daarna de lege doosjes als basis gebruiken voor de nieuwe behuizing. :)

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0102.jpg

Dit was nog een ge#$% om te doen, want ik moet wel voorzichtig blijven. :X
Na dat gedaan te hebben dremelde ik de onderkant van m’n behuizing eraf, en sneed 2 stukken plaatstaal op maat. Daarna dremelde ik een 120mm gat uit een van de stukken staal, en een kabelgat voor de draden. Ik heb met popnagels de fingerguard vast gezet, en morgen ga ik er mee verder.

Hier zijn de pics van hoe het er nu voor staat:
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0104.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0105.jpg

Deel XIII: De front bezel

Ik heb vandaag ook mijn front bezel gemaakt, en dit is hoe ie er nu uitziet:
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0106.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0107.jpg

Er zit nog folie omheen, voor de mensen die dachten dat ik m’n kast wit ging spuiten. :+
Er moet nog een hoop aan gedaan worden, maar er is een begin. ;)

That’s all for now, morgen meer nieuws. :P

[Voor 16% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Mr. Hard schreef op 01 July 2003 @ 23:33:
jeetje nice man, allen van die baybus vat ik niet helemaal, maarja ben electronoob :$
ik ook, het zijn gewoon lineare 1op1 relais-switch schakelingen, niks ingewikkelds, maar wel leuk :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
roodhoedje schreef op 01 July 2003 @ 23:46:
Ziet er netjes uit (voeding huiske dan). Ga ik echt wel willen zien :). Ging je nou aan de andere kant ook nog 120 mm doen nee toch ??. Maar wat dan als het niet zo is:
1. gaatjes
2. rechthoekige stukjes
3. gat + fingerguard of niet kan ook.

En hoe zit het nou met die kast waar je hd's ect in gingen komen laat je dat nou varen of niet. Want anders moet je wel een kastje maken waar je pc op past en die je makkelijk los kan koppelen met ide kabels ect. Want lijkt me niet lekker om elke keer je kast open te maken (misschien soort van met stekkerdoos idee maken ofzo dat als je je compu kast op hd kastje zet dat ie dan die ide op het stekkerdoos idee duwt).

Veel succes nog. Keep us posted :P :9
Lieverd, als je post, wil je dan ook even lezen... :>
Over dat gat en fingerguard, kijk nog eens goed naar het plaatje :+
De andere kant is waar de stekkers en shit naar het lichtnet gaan

• collission
  • Niet online
pierre-oord schreef op 02 July 2003 @ 14:08:
[...]

En waarom ga je met een relais schakelen :+ en niet gewoon met alleen 1 schakelaartje? Of gebruik je mini mini schakelaars voor max 10ma :P

edit: dat idee van die voedingen is wel leuk :)
omdat ik de stroomkring klein wil houden, en 2x 5 meter is nogal wat weerstand :X
daarnaast, 12 en 24 volt door een paralelle- en flatcable gaat geheid mis :X

• collission
  • Niet online
Ik kreeg net een mailtje van XS4all, dat ik een halve GB aan dataverkeer per dag genereer. :|
Dus ik moet een beetje gaan snijden in de pics, tenzij iemand anders voor mij kan hosten. :)

• collission
  • Niet online
Ik heb van alle pics op de vorige pagina's maar url's gemaakt, om de traffic te verminderen. :(

[Voor 17% gewijzigd door collission op 02-07-2003 23:00]

• collission
  • Niet online
sandmancool schreef op 02 July 2003 @ 23:30:
casemodderpoel schreef op 01 juli 2003 @ 23:28:een hoop text

allemaal heel leuk, marre kan zo'n pci kaartje (wat voor servers bedoelt is) wel in jouw mobotje?? :? 8)7
kijk nog eens goed aan je eigen avatar. :+

• collission
  • Niet online
floriske.nl schreef op 02 juli 2003 @ 23:39:
[...]

hoeveel ruimte nemen je pics in beslag in totaal?? anders kan je op http://www.tripod.lycos.nl/signup/ altijd nog een gratis 50MB account aanmaken, files linken gaat daar niet, maar plaatjes wel. kijk maar:

[afbeelding]
wat is daar het datalimiet van?

• collission
  • Niet online
floriske.nl schreef op 02 July 2003 @ 23:51:
[...]

ik heb even gezocht voor je, maar ze geven geen datalimiet aan, enkel en alleen dat je max 50 MB mag hosten.

dus conclusie...........datalimiet onbeperkt misschien :?
er staat: eerlijk gebruik, dus ik zie het lijk al drijven :X

• collission
  • Niet online
op de laatste update na heb ik nu alles gehost bij lycos, dus kruisjes moeten tot het verleden behoren. :)

• collission
  • Niet online
Die 3Ware escalade is backwards compatible met 32-bits/33mhz pci sloten ;)

• collission
  • Niet online
ModKid schreef op 03 juli 2003 @ 15:45:
rackje met bevestigings klomp komt er aan hoor casemodderpoel..... gimme teh cash.
eh eh eh, boter bij de vis, ik wil eerst dat rekje hebben. ;)

• collission
  • Niet online
ModKid schreef op 03 July 2003 @ 18:00:
kan je wel alvast geld over maken via de giro....
owke

• collission
  • Niet online
Ik geef binnenkort trouwens workshops casemodden, 4 uur lang, a 25 euro, en gereedschap heb ik hier.
Iedereen met interesse moet even mailen. :)

• collission
  • Niet online
Even een update

Deel XIV: De nieuwe blokjes

Ik heb gisteren mijn blokjes binnen gekregen van De inkoopactie van Jupiler & Co. :)
Ik had een VGA-blokje en een Northbridge-blokje besteld.

http://home.tiscali.nl/nikken/Blokje0009.jpg

Zoals je ziet, zijn de blokjes niet erg vlak aan de onderkant, en daar moest ik wat aan doen.
Op dezelfde manier als m’n CPU-blokje heb ik de blokjes gelapt. Ik moet zeggen dat het zeer veel tijd en moeite kostte, maar het resultaat is er wel naar.

http://home.tiscali.nl/nikken/Blokje0012.jpg
Northbrigde blokje
http://home.tiscali.nl/nikken/Blokje0014.jpg
VGA-blokje

Ik heb er in totaal 2 en een half uur over gedaan, maar geef toe: ‘tis wel mooi :P

Deel XV: De voeding III

Vandaag heb ik de voorkant van mijn voeding uitgezaagd en bewerkt, zodat de kill-switch, 120mm fan en lichtnet-stekker er in passen.
Van alle fanholes die ik in mijn leven heb gemaakt, is dit toch wel de mooiste, en de meest ronde. :)
Ik hoef nu alleen nog de zijkanten te maken, en dan kan deze ook in mijn kast.

http://home.tiscali.nl/nikken/Voeding0002.jpg

Het was een enorm ge-$@#$% maar de printplaten van de voedingen passen dan toch eindelijk in de behuizing, en die zit zo in elkaar.
* casemodderpoel is een beetje popnagel-verslaafd aan het worden. :+

http://home.tiscali.nl/nikken/Voeding0003.jpg

Deel XVI: De baybus IV

Zoals beloofd zijn hier de pics van de verbouwde baybus, waar ik vandaag de een na laatste hand aan heb gelegd. :P
De 2 drukknoppen van de CD-spelers zijn naar beneden verhuisd, om plaats te maken voor een switch voor de UV-CCFL. Daarnaast zit is er een ledje en switch bij gekomen, voor de 24V fan. Er zit nog een extra switch in de zijkant, die is ook voor de 24V fan. Die kan namelijk op drie standen, en ik vond dit beter dan een stappenschakelaar.

http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0015.jpg
Hij zit nu echt he-le-maal vol. :X

En hier een plaatje van mijn 13373 (lees: n00b) soldeerskillz. :D
http://home.tiscali.nl/nikken/Baybus0014.jpg

Morgen ga ik m’n achterkant van m’n PC maken, en de baybus dicht proberen te krijgen. Daarnaast wil ik de voedingsbehuizing van zijkanten voorzien.

[Voor 17% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
ik heb ze er niet ingedraaid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
floriske.nl schreef op 04 juli 2003 @ 13:34:
die ronde schakelaars op je baybus, zijn dat pulsdrukkers of gewoon aan/uit schakelaars? ben namelijk nog op zoek naar iets dergelijks, maar dan echt als aan/uit
momentcontact

• collission
  • Niet online
_ferry_ schreef op 04 juli 2003 @ 23:54:
[...]

los van het systeem, via lpt/ multikabel toch
via een paralelle poort uit een oude AT kast ;)

• collission
  • Niet online
in dat "fotoalbum" in je sig zien ze er net zo uit als de mijne voordat ik ze lapte hoor :?

• collission
  • Niet online
dus ik het weer eens voor jan L*L zitten doen |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Even een update

Deel XVII: De baybus V

Eindelijk! Hij is af! Ik heb de laatste hand aan mijn baybys gelegd, en zoals beloofd hier de plaatjes van dat ding in actie:

Klik hier voor full-size pic van de baybus.
* casemodderpoel beloofd nu niet meer plaatjes van z’n baybus te posten :+

Deel XVIII: De kast

Eindelijk is dan toch het moment gekomen dat ik m’n dremel in m’n kast zet. :P Allereerst stripte ik de kast van alle (nog niet) nuttige onderdelen:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0116.jpg

De achterkant moest eraf, ik had immers een nieuwe, en dat rekje ook, daar doe ik later nog iets speciaals mee.

Ik heb mijn een nieuwe achterkant gemaakt, door bij “a particular company” het aluminium te buigen in zo’n 2-tons-pers. En zo kwam ie weer naar buiten:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0110.jpg

Daarna moest te protectie alles in de ducktape, en de gaten moesten worden uitgetekend. Nou vond ik dat 173mm gat wel erg op een niet bijzonder geliefd persoon lijken, dus ik dacht: “Als ik ‘m teken, kan ik ‘m met mijn dremel scalperen!” :P

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0108.jpg

Genoeg gelachen, door met het echte werk.
Na een dagje hard doordremelen was dit het resultaat:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0113.jpg

Het kost veel tijd, maar ten opzichte van staal is werken in aluminium een zegen. Ik had voor dat 173mm gat maar 1 (bruin) slijpschijfje nodig, en die gaten in de voorkant zijn de rondste die ik ooit gemaakt heb. :*)

Vandaag ga ik verder met het uitdenken en dremelen van de zijkant van mijn kast, en dat beloofd iets speciaals te worden. ;)
Maandag ga ik de scheidingsplaat halen en kan ik de rest afdremelen.

Zoals je ziet, schiet het dus al aardig op!

[Voor 21% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
dat ligt aan een niet goed afgestelde camera ;)

[Voor 4% gewijzigd door collission op 06-07-2003 19:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
pcmadman schreef op 06 July 2003 @ 22:05:
Mooi, flink wat gaten!

Maaruh, ben je niet bang dat je allemaal lijmresten hebt als je klaar bent en die duck-tape eraf haalt.
there's a cure for that, and it's called terpentine! ;)

[Voor 4% gewijzigd door collission op 06-07-2003 22:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
remus 707 schreef op 06 July 2003 @ 22:34:
gaat erg goed zo te zien! k heb dit topic van voor tot achter gelezen.
maarre wat is jouw truc om die gaten zo goed rond te krijgen? gewoon zoals iin de faq?
da's 'n geheimpje ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
en eerst een gootje inzagen voordat je trough'n'trough gaat, dan kun je nog correcten ;)
/me dat was casemodderpoel's geheimpje :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
ronny schreef op 07 July 2003 @ 12:48:
Volgens mij wordt dit echt een super case _/-\o_

Alleen snap ik niet meer waarom je een PC70 hebt genomen :?
Want alleen de profielen blijven staan en de rest is custom made. Dan had je toch net zo goed de rest ook custom kunnen maken of mis ik nu iets ?
dat zijn van die dingen waar je pas na aanschaf achter komt :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
IK HEB GVD@#$%#$@%#@ NET DE ACHTERPLAAT NAAR DE KLOTE GEHOLPEN!
:X |:( :X :( :X
nou moet ik morgen alweer een nieuwe halen :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
ik heb dat ga voor de tray op de verkeerde plek uitgezaagd :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Crash-Override schreef op 07 July 2003 @ 18:52:
[...]

damnz, in spiegelbeeld zeker? 8)7
hoe weet je dat? 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
floriske.nl schreef op 07 July 2003 @ 19:13:
[...]

das meestal als er iets mis gaat /me floriske.nl sloot van de week zijn atx connector volledig in spiegelbeeld aan B) en zette zijn pc aan 8)7

damz das mooi klote, kan je weer opnieuw beginnen :'(
het zagen is een kutklusje van niks, alleen dat vouwen duurt weer een dag :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
ShotGun schreef op 07 juli 2003 @ 19:46:
[...]

offtopic:
Je pc gaat dan niet eens aan :P
offtopic:
laat staan dat een atx stekker er andersom in past :X

[Voor 5% gewijzigd door collission op 07-07-2003 19:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
En nou weer ontopic, ik ga morgen een nieuwe achterkant maken, en die zien we dinsdag ofzo wel weer terug, maar voor de rest vlot het wel. Ik heb net het horizontale middenstuk bijgesneden, en een uitsparing gemaakt voor 1 van de 120mm fans en voor de CD-drives. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Uddel schreef op 08 July 2003 @ 10:49:
Vandaag is de dag dat de achterkant _opnieuw_ binnenkomt.. ;)

I'm waiting for an update! :)
morgen heb ik een nieuwe achterkant ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
IK HEB EEN DRINGEND VRAAGJE!
op die enermax voedingen zit aan de stekker een ontstoorder printje vast. nou lopen daar 2 draden uit, wit en zwart. Ik heb die dingen uit elkaar gehaald, maar ik ben vergeten welke wit en welke zwart was. :X
Kan iemand even in z'n voeding kijken? Volgens mij is dat namelijk bij alle enermaxen gelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
GleNnoS_ schreef op 08 July 2003 @ 21:19:
ik heb een witte en een zwarte die in een stekker met meer kabels naar me moederbord lope :?
nee, van de ontstoorderprint naar de vermogensprint

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
uit die printjes lopen een witte en zwarte draad richting de vermogensprint:

http://home.tiscali.nl/nikken/Voeding0005.jpg

Je ziet hier alleen de achterkant :X

[Voor 29% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:21]

• collission
  • Niet online
-GPN-Bolle schreef op 10 July 2003 @ 21:03:
Toch vind ik het zonde dat je een 3ware controller hebt gekocht, dat eigenlijk thuis hoord in een 64bit pci slot.
wat moet ik anders kopen? de meeste RAID5 controllers bezitten een PCI-64 poort :/

• collission
  • Niet online
Rippie schreef op 10 juli 2003 @ 23:15:
[...]

Promise Fasttrak SX6000
die heeft maar 6 ports ;)

• collission
  • Niet online
Even een update

Deel XIX: De voeding IV

Eindelijk! Hij kan in elkaar gezet worden! YES! Hier heb ik een maand op zitten wachten. :*)
Dit is ook meteen de reden dat het al een tijdje stil was rond mijn mod, want ik was veel te druk bezig om plaatjes te schiet. ;)

Als eerste maar de voeding; ik heb ‘m eindelijk in elkaar kunnen zetten, en dat ging niet zonder slag of stoot. Het viel nog niet mee, want de ruimte die ik heb is gelimiteerd, en het zijn veel (neem in je hoofd veel, en verdubbel dat aantal :P ) kabels. Daarnaast moest ik op een of andere manier de voedingen tegelijk laten starten, met een zo klein mogelijke delay, anders krijg je hetzelfde effect dat je krijg als je de ATA kabels uit je HD trekt, terwijl je pc aan staat. :X
Daarnaast had ik de standby stroom nodig die uit de voeding kwam, om mijn pc te kunnen starten met m’n baybus.
Dus met die gedachtes in mijn achterhoofd, en de informatie die op deze site staat, ging ik aan de slag.

http://home.tiscali.nl/nikken/Voeding0004.jpg
Hier zie je de behuizing, met de eerste voeding er al in.

De voedings-onstoorders moeten worden doorgelust, en de pic daarvan staat een paar posts hierboven. :)
Dat was nog niet makkelijk, maar het moeilijkste moest nog beginnen: de tweede voeding. Toen die erin zat, en ik de nodige kabels had weggesneden, moest ik de ontstoorder-units isoleren, want als die ook maar iets zouden raken in de rest van de voeding…. :X
Dus dat deed ik met een dikke klodder kit, en wonderwel werkt dat. :)

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0118.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0119.jpg
Hier kun je ze zien zitten.

Na alles geisoleerd te hebben met kit, kon de eerste zijkant erop:

http://home.tiscali.nl/nikken/Voeding0006.jpg

De andere zijkant kan er nog niet op, ik moet eerst de kabels van de ATX-stekker verlengen. ;) De boel zit vast met kit, zodat ik simpel met een stanleymesje de voeding kan openen. Waarom geen schroeven?! Zie ik iedereen al schreeuwen. Nou simpel, geen plek, en niet stevig genoeg. :)

Deel XX: De zooi kan in elkaar :+

Zoals ik al aangaf, schiet het nu eindelijk lekker op. Ik heb de nieuwe achterkant gemaakt, en hij ziet er goed uit:
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0120.jpg

Daarna kon eindelijk de tray erin worden vast ge-popnageld:
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0122.jpg

Daarna heb ik het middenstuk gebouwd. Die gaten zijn voor de ATA kabels en de ATX stekker. Het was een precies werkje, omdat hij op drie plekken naadloos moet aansluiten met de kast:
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0123.jpg

De voorkant moest eerst bijgedremeld worden, en daarna moest er een 90 graden hoekprofiel op:
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0125.jpg

Daarna kon alles eindelijk in m’n zwaar gemartelde kast :P :
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0124.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0126.jpg

En hier nog een pic van before and after:
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0130.jpg

Nou, het project begint eindelijk vorm aan te nemen. Wat vinden jullie ervan? ;)

[Voor 17% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:21]

• collission
  • Niet online
Banshee79 schreef op 10 July 2003 @ 23:36:
Tot nu toe ziet het er al erg :9~ uit, maar eh.....

waar ik eigenlijk op zit te verheugen is: het EIND resultaat, maar dat zal vast wel goed komen als ik jou zo bezig zie >:)

Ga zo door man, dit wordt wel een erg brute case d8 ik zo.
rustig, ik kan niet heksen :P
DUX schreef op 10 July 2003 @ 23:39:
Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Hardware-n00b als ik ben, vraag ik het toch: niet bang dat er in je home-made voeding onderdelen tegen die doorzichtige fan komen? Met name die zwarte draad op de foto lijkt er erg in de buurt te hangen....
mneu....... :P

• collission
  • Niet online
Diaboluzzz schreef op 11 juli 2003 @ 10:19:
Hartstikke toffe mod, en ook de specs van het beestje liegen er niet om.

ik heb alleen sterke twijfels over de zelf gemaakte voeding, had ik persoonlijk nooit gedaan..

heb je al een leuke naam bedacht ?
Voor mijn voeding?
De Dual-Power Aircooled Hatsiekiedee 800W :P
Diaboluzzz schreef op 11 July 2003 @ 12:15:
[...]

offtopic, doe wat aan die phpssysinfo. als ik wil trek ik je bak down binnen 5 min..
:?

[Voor 22% gewijzigd door collission op 11-07-2003 12:30]

• collission
  • Niet online
ModKid schreef op 11 juli 2003 @ 17:56:
je moest je level laten buigen aan de uiteindes om hem sterkte te geven, dit gaat allemaal doorbuigen.

ik wens je veel succes :D hopelijk buigt de level niet te veel door
niet, daarvoor zit ie op teveel plekken vast ;)

• collission
  • Niet online
Nou heb ik nogal wat prut in m'n CPU-blokje zitten, en ik hoorde dat dat schoon gemaakt kon worden met zoutzuur.
Nou weet ik zeker dat dat niet aan koper vreet, maar vreet het ook niet aan (hard)soldeer?
Het zou op z'n minst wat slordig zijn om zometeen 6 losse wandjes terug te vinden. :X

P.S.
Ik ga morgen op vakantie (naar vlieland :r ) dus het zal een weekje stil blijven rond mijn mod. :'(

• collission
  • Niet online
en azijn vreet nergens aan?

• collission
  • Niet online
nou, ik zit hier dus in vlieland, ver van mijn lian li vandaan :'( en ik verveel me de tering |:(

• collission
  • Niet online
vrieserik85 schreef op 14 July 2003 @ 13:07:
[...]

In vlieland ben je toch om te feesten? Drinken en 8er de wijfen aan te gaan?
offtopic:
Nou nee, dat doe ik wel in de herstvakantie, als ik naar Dubai ga. >:)
Wizardtm schreef op 15 July 2003 @ 11:42:
[...]

Ik ga mijn voeding ook onder in de kast zetten. Daarvoor zet ik dan mijn radiator zodat ik zowel mijn radiator als mijn voeding met dezelfde airflow kan koelen (scheelt weer een fan en dus herrie).

Als je een goede airflow hebt en de juiste afscherming (zoals ook in deze kast aanwezig is) zal er geen nadelige invloed zijn op de warmtehuishouding in je kast.

Bijkomend voordeel (in mijn ogen) is dat je het zwaarte punt beneden hebt zitten (voeding, radiator, pompje, water reservoir e.d.)
Ook blijft de rest van je cd-r/cd-rw/dvd-rw etc. lekker hoog in je kast zitten.

Voor mij heeft deze aanpak dus alleen maar voordelen :*)
Daarnaast is die 120mm fan meer dan adequaat om de gegenereerde hitte efficient te verwijderen voor het opstijgt. ;)

• collission
  • Niet online
ben al een dag thuis hoor :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Even een update:

Deel XXI: De Binnenkant

Het is lang stil geweest, maar ik heb de afgelopen dagen niet stil gezeten. :P
Als eerste moesten de HDD-cages passen. Tot nu toe heb ik alles gepopnageld.

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0154.jpg

Daarna moest het 5.1/4” bijgesneden worden, zodat het klein genoeg is om tussen de middenplaat en de bovenste casefan te passen. Nadeel hiervan is dat er maar 3 bays oveblijven, en sinds ik maar 2 cd-rom-spelers heb, heb ik het nog verder ingekort. :P

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0155.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0152.jpg

Deel XXII: De bovenkant

Ik heb de bovenkant ook maar eens onder handen genomen, en dit is het resultaat:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0135.jpg

Die onderste gaten zijn een idee uit mijn andere casemod, maar dat was voor iemand anders. Ik heb 2 wandcontactdozen gekocht, en een 230V lijn naar de binnenkant van mijn voeding gelegd. Dit scheelt mij het meenemen van een verdeelkassie naar LAN’s. :*) Bijkomend voordeel is, dat als ik mijn PC uitzet, de randapparatuur ook meteen uitgaat.

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0142.jpg

Deel XXIII: De voorkant

Daarna heb ik de voorkant afgemaakt. Het moest 1 gat hebben voor een CD-RW, en 1 sleufje voor m’n DVD-speler. Daarnaast moesten er 2 120mm fanholes in.

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0139.jpg

Aan de boven en onderkant zitten plastic ‘ophang-klik-dingetjes’ en daarmee klik je gemakkelijk de bezel op en van de voorkant. Dus die moesten er ook weer op. Ik besloot deze er ook met popnagels op te zetten, en dat is aardig gelukt.

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0143.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0144.jpg

Hij past nu volledig, en het ziet er nu goed uit.

Deel XXIV: De voeding

Ik heb het laatste wandje van de voeding met metaallijm vastgezet, dat is wat sterker dan kit, want er staat door de kabelbrij nogal wat kracht op.

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0156.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0159.jpg

Door de 8 HD’s zou er met powercables nogal een kabelbrei onstaan, dus daar moest ik iets op vinden. Ik besloot de 4 powersplitters te molesteren, en dit is het resultaat:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0146.jpg

Een stuk netter dan 8 lange draden.

Ik moest er 2 maken, en dat zit dan zo in m’n kast:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0147.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0150.jpg

[Voor 26% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Dat is m'n probleem juist, er passen nergens popnagels meer :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
De Generaal schreef op 20 July 2003 @ 20:44:
(voor alle duidelijkheid: het is sex met mieren, zo heel veel doet het er ook niet toe. Zeker niet in een case die zo in elkaar steekt als deze :) )
idd, en er is niemand die het ziet anyway

Acties:
  • 0Henk 'm!

• collission
  • Niet online
Je moet het als geheel zien, dan staan die stopcontacten nog best leuk. :)
Aan de achterkant was geen plek meer, dus er is over na gedacht :P

• collission
  • Niet online
ik vind van niet

offtopic:
het is geen carbon B)

• collission
  • Niet online
RaZoRbLaDe schreef op 21 July 2003 @ 01:25:
[...]

offtopic:
der staat carbon plastic :P
offtopic:
maar er zit geen carbon in dat plastic, dus het is een nutteloos bijvoeglijk naamwoord, net als deze post :P

• collission
  • Niet online
Ramzzz schreef op 21 July 2003 @ 11:13:
OK. Goeie vondst met die voedingskabels. MAAR, als je toch met ruimte/geluid/looks moet woekeren, WAAROM FLATCABLE? Dat spul is niet om aan te zien! :r

Of had je daar al een ruimtebesparende, gepopnagelde }) oplossing voor? er zijn mooie (rode, bijv.) roundcables te koop... Budget was toch ruim zat? en waarom eigenlijk geen serial ATA? :?
Omdat de kwaliteitseisen voor RAID5 wel iets hoger liggen dan de gemiddelde huis-tuin-keuken pc, en de fabrikant zelf prachtige kabels meelevert.
Ik kan dus niet zomaar willekeurig elke rounded cable gebruiken.
Daarnaast passen rounded cables ook helemaal niet, en deze zijn dun genoeg. Waarom? Dat laat ik later wel zien.
X-G schreef op 21 July 2003 @ 11:45:
Dude, die PC roelt... echt waar... ik wil hem wel eens irl zien als je hem af hebt.... Waarom kom je niet naar MoDation >:) (Zie topic 'CasemodEvent in Limburg' voor meer info
Misschien doe ik dat nog wel... :)

• collission
  • Niet online
De Generaal schreef op 21 July 2003 @ 15:33:
Is idd gezwets dat rounded kabels netter zijn. Als je je flatcables maar netjes wegwerkt en niet gewoon 'zomaar er in propt'.

Jammer dat er van die 3ware (nog) geen SATA versie was, dat was het enige wat mooier was geweest dan (nette) flatcables imo.

//edit

tussen tray en mobo vouwen zou ik wel voorzichtig mee zijn, zitten een hoop scherpe puntjes aan je mobo, je wil niet dat je flatcable ineens contact maakt ergens mee..
Die is er wel, alleen die kost gewoon het dubbele :X

• collission
  • Niet online
nee, met boutjes

• collission
  • Niet online
Wordt al afgehandelt via de mail, dus het geeft nie.
Maar dan mag die pic van die fans toch wel blijven staan?
DUX schreef op 22 July 2003 @ 22:48:
Je mag trouwens dat slot van die CD-Speler wel heeeeel glad gaan schuren als je niet wilt dat je CD's beschadigen :X
is glad ;)
Siris schreef op 22 juli 2003 @ 22:10:
Wat ik me eigenlijk afvroeg na het zien van deze pic:

[afbeelding]

Heb je geen floppydrive in de case zitten?

Ik gebruik um nie vaak, maar tis wel makkelijk dat het er in zit voor die ene keer...
Ik twijfel nog of ik 'm ga gebruiken, maar als ik dat doe ga ik 'm zeker intern bouwen, dus zonder sleufje oid. :)

[Voor 93% gewijzigd door collission op 22-07-2003 23:34]

• collission
  • Niet online
Maverick schreef op 23 July 2003 @ 02:45:
ziet er netjes uit cmpoel, maar dat gleufje voor je cd speler aan de voorkant, ga je daar je cd's niet aan beschadigen? Mischien beter ietsjes hoger maken, of iets om het alluminium heen doen :?
Ik heb dat vlitje nog dat achter dat sleufje hoort van het originele frontje, en dat plak ik er gewoon achter. ;)

• collission
  • Niet online
Even een update:

Deel XXV: De restjes :+

Eindelijk nadert deze epische reis door mijn werkplaats zijn einde. :P
Maar we zijn er nog niet.

Een les die ik geleerd heb bij het bouwen van mijn vorige kast was dat je nooit veel kracht op printplaten moet uitoefenen, en al helemaal niet op je moederbord.
Dus boorde ik door mijn tray 4 grote gaten op precies de plekken waar de mounting holes van mijn mobo zich bevonden.
Ik vond alleen het aluminium te zwak om m’n waterblok aan te hangen (die netto 2,5 kilo weegt, en ik ga ‘m inbouwen zonder spacer. :X ), dus moest ik een verstevigingsplaat bouwen die het gewicht over een groten oppervlak verdeelt.
Ik had nog aluminium liggen, en na een beetje zagen en boren was dit het resultaat:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0161.jpg

En in m’n kast:
http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0165.jpg

Ik moest nog wat gaatjes boren voor mijn baybus, en vergat bijna dat de kast ook nog dicht moest, dus er moesten 6 gaatjes bij in de achterkant. Die heb ik getapt, en de kast kan nu weer mooi dicht.

Daarna moest de bovenkant erop, en de ‘fingerguard’ voor de 173mm fan heb ik ertussen gemonteerd, dus die ligt los als het ware.

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0163.jpg

Daarna moest ik nog m’n CDRW steathlen, maar dat was een koekie. Gewoon een beetje hobby lijm erop en klaar. :O

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0166.jpg
offtopic:
Tip voor mensen die het ook willen doen: laat je afdekplaatje drogen in je kast, met het front erop. Zo weet je zeker dat ie recht zit. ;)

Deel XXVI: Grote Inbouw en Installeer Dag (GIID) :P[/b]

Hij is nog niet helemaal af, de zijkant moet ik nog onder handen nemen, er moet nog een reservoir in, en er moet meer licht in, maar dit is het resultaat waarmee ik vanmiddag naar Campzone vertrek:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0172.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0174.jpg

Issie niet liev… O+ O+ O+
En ik noem ‘m de berlusconi-bak :P (NOT!)

Roodhoedje en ik zijn 3 uur bezig geweest de belletjes uit het water te krijgen, en dat is voor 99% gelukt (die andere procent zit in m’n rad :P ), en het feit dat de slangen roze zijn komt door de resterende aanslag die in m’n rad was blijven zitten na het fiasco met de kleurtoevoeging uit m’n oude systeem. :X

En voor iedereen die denk dat het een hele onoverzichtelijke kabelbrei is, het valt best mee:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0171.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0179.jpg

De waterkoeling is voor zover ik heb kunnen testen volledig waterdicht, alleen m’n northbridgeblokje (mooi scrabblewoord :P ) gaf wat problemen, maar na er nieuw teflon tussen te hebben gedaan was deze dan ook waterdicht:

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0176.jpg

http://home.tiscali.nl/nikken/Lian_Li0177.jpg

Dat was het dan, hij is nog niet af, dus ik zal hier updates blijven posten, maar dat zal dan na Campzone zijn. :)

[Voor 18% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:25]

• collission
  • Niet online
floriske.nl schreef op 25 July 2003 @ 14:26:
w000t, het lang verwachte moment, de eerste pics richting eindresultaat. Tot nu toe TOP geworden, kan er niets anders over zegen _/-\o_ hij is nu al vet, dus ben benieuwd hoe hij er uit ziet als hij ECHT af is, alhoewel.........een mod is nooit echt af ;)

edit: wat me helemaal vet lijkt, (je hebt nu eigenlijk drie verschillende fangrills, blad, normaal en rooster. ) Is het geen idee om voor alle fans één en dezelfde grill te ontwerpen en zelf te maken van aluminum o.i.d.?
ik bestel nog drie van die weed-fingerguards ;)

• collission
  • Niet online
Die voorkant moet nog geborsteld worden, dus als ie lelijker is, dan klopt dat. 8)7
En er komt nog een blauwe grafische LCD in. ;)

• collission
  • Niet online
Ramzzz schreef op 25 July 2003 @ 16:14:
I agree... het resultaat (looks) is minder dan ik had verwacht... Kwestie van smaak natuurlijk. :X

Geef je nog een definitieve speclist op? Kan ik naar de winkel... :P Alleen nog even een loterij winnen... :'(

Ik moet zeggen, ik ben wel geinspireerd geraakt om zelfzouw te gaan plegen volgende keer! Hoedt u allen nu alvast voor wat ik dan ga bouwen!!! 8)
De speclist was op pagina 1 al definitief. :?

• collission
  • Niet online
Jaaap schreef op 25 July 2003 @ 22:56:
Dat gaas bovenop is inderdaad erg lelijk en het hindert de luchtstroming nogal.
Verder vind ik de voorkant wel mooi (op de weed guard na, die is lame).
het hindert amper hoor :?

maar je hebt wel gelijk, erg mooi staat het niet, maar ja, waar haal ik een 173mm fingerguard vandaan? :?

En die w33d fingerguards, ik twijfel welke van de twee ik ga gebruiken in m'n kast, gewone of de laser-cut.

[Voor 29% gewijzigd door collission op 26-07-2003 03:16]

• collission
  • Niet online
ik zit hier op campzone, en door de hitte in de tent is m'n casetemp opgelopen tot 35 graden, en een milde overclockpoging uitgelopen op 62 graden idle :X
dit ligt echt aan die tent hier :(

• collission
  • Niet online
Aikon schreef op 26 July 2003 @ 17:03:
Je waterblok weegt 2.5 kilo? En hoe kom je daarbij, als ik het zo zie is het een vrij standaard waterblok toch? :)

En die slangen die je in elkaar hebt geschoven, heb je daar kit tussengedaan ofzo?

Erg mooie casemod van binnen, erg netjes en functioneel allemaal :) Tja, buitenkant vind ik zelf niet zo, weedfingerguards trekt me niet (waarom heb je die gekozen eigenlijk) maar tis wel erg netjes afgewerkt. Ieder zijn smaak natuurlijk :)
1: Het is dik koper
2: Geen kit, alleen tie-wraps
3: Omdat ik het leuke fingerguards vind :P

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee