Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
maar krimpkous is toch niet echt flexibel na verhitting?SlinkingAnt schreef op 13 maart 2004 @ 23:13:
Je ATX-voedingskabel kun je naar mijn mening het beste doen met een stuk krimpkous. Deze heb je doorzichtig en in diverse kleuren, geel, blauw, rood, groen etc...
Krimpkous is voorgerekte plastic. Bij verwarming verdwijnt die aangebrachte rek waardoor het de originele ongerekte dikke afmetingen wil aannemen. De structuur van het plastic zelf verandert niet.casemodderpoel schreef op 14 maart 2004 @ 00:07:
[...]
maar krimpkous is toch niet echt flexibel na verhitting?
Ja, uiteraard wordt het dan wel ietsje stugger omdat door het krimpen het plastic dikker wordt, maar niet omdat er in het plastic chemische reacties plaatsvinden ofzo.
[Edit] En NEEE, dan heb ik het niet over de situatie waarbij je krimpkous oververhit en het gaat borrelen, dan verandert de chemische structuur namelijk wel.
[ Voor 14% gewijzigd door JumpStart op 14-03-2004 00:53 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Je zou nog WC op elke HD moeten zetten, das pas uber leet
Ioniq 5 P45
op 5 volt ergens tussen de 26 en 30 graden, en op 12 volt zo'n 24 graden, dus dat valt reuze mee.sphere2 schreef op 14 maart 2004 @ 15:20:
Hoe is het met de temperatuur met je HDDs? Hebben die het genoegelijk warm, of valt het mee?
Ja, en uberduur.Spiller schreef op 14 maart 2004 @ 15:47:
Ik denk dat dat nog wel mee zal vallen aangezien hij behoorlijk grote fans heeft...
Je zou nog WC op elke HD moeten zetten, das pas uber leet
Daarnaast zou het met al die slangen nooit gaan passen.

Btw, draai je nogsteeds win2k of inmiddels xp?
Ioniq 5 P45
Raid 5 is al vet, en dan zo in je kast gebouwd is helemaal cool
Vind de voorkant ook mooi, is mooi afgewerkt en leker rustig, vind alleen het eheim pompje voor het window jammer, das niet iets waar ik in z'n originele vorm tegenaan wil kijken..
Maar heb je geen last van trillingen van je pomp?? zit zo te zien direct op de kast, en mijn eheim 1048 laat de hele kast dan trillen
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Anoniem: 59451
Uberduur, kom op..casemodderpoel schreef op 14 maart 2004 @ 15:56:
[...]
op 5 volt ergens tussen de 26 en 30 graden, en op 12 volt zo'n 24 graden, dus dat valt reuze mee.
[...]
Ja, en uberduur.
Daarnaast zou het met al die slangen nooit gaan passen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
W2K, het is lekker recht toe recht aan, een soort van C1000 onder de OS'en: geen fratsen.Spiller schreef op 14 maart 2004 @ 15:59:
Bij jou zou het wel moeten lukken lijkt meAls ik zie wat je tot nu toe allemaal voor mekaar hebt gekregen, poeh.
Btw, draai je nogsteeds win2k of inmiddels xp?
Je kunt m'n pomp wel voelen trillen aan de kast, maar hij is muisstil door het stuk schuimrubber dat er tussen zit.intuliegend schreef op 14 maart 2004 @ 16:05:
jaja dat ziet er goed uit![]()
Raid 5 is al vet, en dan zo in je kast gebouwd is helemaal cool![]()
Vind de voorkant ook mooi, is mooi afgewerkt en leker rustig, vind alleen het eheim pompje voor het window jammer, das niet iets waar ik in z'n originele vorm tegenaan wil kijken..
Maar heb je geen last van trillingen van je pomp?? zit zo te zien direct op de kast, en mijn eheim 1048 laat de hele kast dan trillen

* collission is blutAnoniem: 59451 schreef op 14 maart 2004 @ 21:53:
[...]
Uberduur, kom op..Dat is nix vergeleken met de rest van je kast!
![]()

Wat is er lelijk aan die fans?zonoskar schreef op 14 maart 2004 @ 22:53:
Mooi topic man! Ik snap alleen 1 ding niet: Waarom een mooi strak frontje als je er 2 enorme lelijke fans in gaat zetten? Ik zou die fans er nooit ingezet hebben.
Hoe is het met je LCD dat je in de voorkant wou maken?
En heb je je Maze 4 alweer schoon?
Deel XXXXIV: De langverwachte rechter plaat...
Ik heb na lang nadenken eindelijk een oplossing gevonden voor de 80mm fan die achter de voltage regulators op mijn mobo zit. Ik kon namelijk de fan niet aan de zijkant van mijn kast vast maken, want dan zou die valse lucht trekken. Dus ik moest de fan aan de tray vast maken, en de fanguard aan de plaat. Maar ik mocht er niet in boren om 'm vast te zetten, sinds de fan strak tegen de zijkant aan zit, en er dus geen ruimte was voor moertjes of iets dergelijks.
Dus ik heb besloten 'm eraan vast te lijmen.
Eerst maar eens een gaatje zagen op de juiste plek:

Om 'm netjes af te werken heb ik de koppen van 4 schroeven afgedremeld, en ze in de gaatjes van de fanguard gestopt, zodat het net lijkt of de fanguard vastgeschroefd zit, en je geen lelijke deeltjes lijm zien.

Lijkt net echt:

En toen de lijm droog was:

Helaas is m'n casetemp 3 graden gestegen sinds de kap erop zit, dus daar moet ik nog iets op vinden, waarschijnlijk een krachtigere fan achter de tray. Tot zover deze update.
[ Voor 6% gewijzigd door collission op 22-12-2004 14:39 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Mss kan je in de bovenkant van je front nog een mooie afbeelding dremelen?XanderH schreef op 13 maart 2004 @ 21:20:
[afbeelding]
Ik vind - nogsteeds - die voorkant te kaal, voor de rest een nette mod
Zou ik kunnen doen, maar wat dan?Xwen schreef op 18 april 2004 @ 22:34:
[...]
Mss kan je in de bovenkant van je front nog een mooie afbeelding dremelen?
Op dit moment zit me trouwens iets heel anders dwars. Die pomp is nou wel stil, maar hij is zo krachtig dat mijn hele kast begint te trillen en een gigantisch irritant geluid maakt. Hoe los ik dit op?
Verder kun je voor die giga fan bovenop ook zelf wel een strakke fanguard buigen van ijzerdraad, gewoon een 120mm variant pakken en er dan nog een aantal "ringen" bij maken... of gewoon "From the scratch" beginnen...
Verder zou ik ook nog een mooi groot lcd kopen, en niet slopen zoals de 1e... (TIP: Als je alles 100% goed wilt doen, laat em dan voor die paar centen door Modwarehouse solderen (www.modwarehouse.com)).
Als logo zou je ook kunnen kiezen voor het ID & T logo (Gezien je avatar, je kunt dan kiezen uit Wizzard of die nieuwe (vleermuis)) of je nickname in een mooi lettertype... (TIP: Voor ontwerpen kun je me mailen, ik heb momenteel tog geen zak te doen (woutergroenewold AT hotmail DOT com)...
Wat me wel leuk lijkt is dat je gewoon van dat blauwe/rookkleurige plexi koopt en dat tegen je pomp aan schroeft (klein paneeltje op de voorkant). Dit zou je eventueel ook nog op je HD rekjes kunnen doen ("the versteegh way")...
Succes en mocht je nog vragen hebben, mail/msn (zelfde adres)/post het hier!
Anoniem: 91070
Waar voor dient dat gleufje boven de cdrom drive ?XanderH schreef op 13 maart 2004 @ 21:20:
[afbeelding]
Ik vind - nogsteeds - die voorkant te kaal, voor de rest een nette mod
Gokje, zn slot-in dvd speler.... (misschien topic lezen?Anoniem: 91070 schreef op 19 april 2004 @ 19:09:
[...]
Waar voor dient dat gleufje boven de cdrom drive ?
Meshes zijn zwart, dat vind ik er niet bij passen, ik denk dat ik voor zilvere krimpkous ga.Gr0wLiThE schreef op 19 april 2004 @ 18:59:
Yo, casemodderpoel, vette kast, ook leuk dat je em nu aan het "updaten" bent... Wat me vooral erg slim lijkt om te doen, en die case mooier te maken is die ATX kabel meshen,
Ledjes in die enorme fan bouwen? Daar had ik nog niet aan gedacht.Gr0wLiThE schreef op 19 april 2004 @ 18:59:
en de twee fans die nu nog zwart zijn (dat gevaarte bovenop en de voltageregulatorfan in de rechterzijkant) voorzien van een laagje witte of liever zilveren verf (spuitbus) en er dan een 4tal blauwe ledjes inbouwen... (kost geen drol, maar maakt het af.)
Ik denk dat ik er dan een stuk of 10 in steek, en er een looplichtmodule van maak.
Ik denk dat dat best wel een kutwerk is, en hoe krijg ik draad zo netjes in een cirkel gebogen?Gr0wLiThE schreef op 19 april 2004 @ 18:59:
Verder kun je voor die giga fan bovenop ook zelf wel een strakke fanguard buigen van ijzerdraad, gewoon een 120mm variant pakken en er dan nog een aantal "ringen" bij maken... of gewoon "From the scratch" beginnen...
Er past daarboven geen LCD meer, maar ik heb al een ideetje van wat ik daar ga doen, maar dat houd ik nog ff geheim.Gr0wLiThE schreef op 19 april 2004 @ 18:59:
Verder zou ik ook nog een mooi groot lcd kopen, en niet slopen zoals de 1e... (TIP: Als je alles 100% goed wilt doen, laat em dan voor die paar centen door Modwarehouse solderen (www.modwarehouse.com)).
En ik heb 'm niet gesloopt! Hij was al kapot toen ik 'm kreeg, de hele lading van die krengen was kapot.
Uuhm... hoe had je dat met die pomp in gedachten? Ik volg je niet echt....Gr0wLiThE schreef op 19 april 2004 @ 18:59:
Wat me wel leuk lijkt is dat je gewoon van dat blauwe/rookkleurige plexi koopt en dat tegen je pomp aan schroeft (klein paneeltje op de voorkant). Dit zou je eventueel ook nog op je HD rekjes kunnen doen ("the versteegh way")...
En met die HDD's, sja ik kan het doen, maar je ziet er verder niks aan, een paar printplaatjes.
Ik ga zowieso die pomp nog zilver spuiten.
Ja, als ie rechtop staat, maar je hebt er niks aan als je pomp hangt.JWR schreef op 18 april 2004 @ 23:35:
Van die anti tril voetjes die van rubber die werken perfect!
dan doe je er van die rubber ringetjes tussencasemodderpoel schreef op 19 april 2004 @ 21:59:
[...]
Ja, als ie rechtop staat, maar je hebt er niks aan als je pomp hangt.
Anoniem: 86836
Anoniem: 25556
Zou ik niet doen. Krimpkous is (in gekrompen toestand) erg stug, en blijft er 'hobbelig' uitzien doordat je de contouren vd. kabels die er in zitten blijft zien.casemodderpoel schreef op 19 april 2004 @ 21:58:
Meshes zijn zwart, dat vind ik er niet bij passen, ik denk dat ik voor zilvere krimpkous ga.
Mesh is echt veeeeel mooier, en ook verkrijgbaar in andere kleuren dan zwart (ook UV-reactive, indien gewenst).
Zie de bekende inkoopacties-site, lopen momenteel 2 inkoopacties met meshing in verschillende kleuren.
Voorbeelden:

(zie ook deze)
De uiteinden van die mesh werk je dan af met een klein stukje krimpkous.
Bij deze inkoopactie kun je complete setjes kopen, waar je een hele voeding mee kunt meshen. Kosten: ca. EUR 11, daarvoor krijg je:
Verkrijgbaar in de kleuren uit het plaatje.FlexSleeve 3mm - 330 centimeter,
FlexSleeve 6mm - 330 centimeter,
FlexSleeve 10mm - 160 centimeter,
FlexSleeve 13mm - 160 centimeter,
Krimpkous 10mm - 30 centimeter,
Krimpkous 20mm - 30 centimeter,
Krimpkous 25mm - 15 centimeter,
Tie wraps : 10 stuks.
En nee, ik heb geen aandelen of aandeel in deze IA, maar zou het zonde vinden als je met krimpkous aan het mieren gaat, terwijl mesh ZOVEEL mooier is.
Voor de rest moet je imo nog je kabels rounden (IDE/Floppy?) en zie ik nog een enkel draadje dwars door je kast lopen?
(strakke mod hoor, bovenstaande zijn miereneukerigheden.. voorkant is idd. nog wat kaal, maar daar zal met een LCD wel verandering in komen?)
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 21-04-2004 21:00 ]
En anders haal je van die anti tril 'boutjes' die voor je hd bedoelt zijn misschien past het ook op je pomp
Anoniem: 25556
(te koop bij freezing hardware, kosten ca. EUR 8, wat natuurlijk debiel veel geld is voor 8 boutjes, 8 ringetjes, 8 moertjes en 4 stukjes rubber
Je kunt dit ook zelf maken door 8 boutjes aan weerzijden op 4 stukken rond rubber te lijmen, of door 4 lange bouten door 4 rubber bussen te steken ofzo. Ik weet niet hoe de constructie van bovenstaande precies in elkaar zit.
//edit
overigens is er voor de ATX stekker een tool te krijgen bij de inkoopactie die ik al eerder noemde. Iets van EUR 10 en dan is het een eitje om je ATX los te halen, indien gewenst.
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 21-04-2004 21:03 ]

(klik)
En als niet alle kabels door één slang passen maak je gewoon twee of meer slangen naast elkaar

Choose life - Shapeways shop
daag

Verder, hoe backup je je systeem nu ? Lijkt me lastig met maar 1 grote C-schrijf.
Een kleine boot-partitie van zeg 8 a 16 GIG zou het wat aangenamer maken.
Oja, die paar megs verlies win je zo terug als je compressed disks gebruikt.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
vind zo'n tool wel erg duur hoor, heb zelf ook mn atx kabel gemeshed, gewoon beetje pielen met een nietje om die weerhaakjes naar binnen te drukken, daarna heb je 2 opties, beetje kracht zetten op het kabeltje (met de kans dat je hem lostrekt van zn connector, gebeurde mij 3 keerAnoniem: 25556 schreef op 21 april 2004 @ 20:51:
//edit
overigens is er voor de ATX stekker een tool te krijgen bij de inkoopactie die ik al eerder noemde. Iets van EUR 10 en dan is het een eitje om je ATX los te halen, indien gewenst.

Post de pics wel een keer als ik mijn mod afheb (kan nog even duren
[ Voor 3% gewijzigd door lex op 22-04-2004 10:41 ]
Anoniem: 95016
Ik ben net begonnen met een nieuwe EiP; Granite Bay, en zal binnenkort beginnen met een nieuwe CiP, wat een enorme uitbreiding op het bestaande systeem zal zijn. Helaas heb ik tot 17 juli mondelinge examens, dus pas daarna zal ik het project starten. Tot die tijd kan ik alle hulp gebruiken bij het Granite Bay project.