[WC] Het grote waterkoelingtopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.700 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115374

Ik heb ff een vraagje tussendoor, is er eigenlijk een minimale pompsnelheid voor waterkoeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:33
nee lijkt mij niet, maar hoe slomer het water gaat hoe minder warmte de blokjes kunnen afgeven aan het water, hoe warmer het blokje blijft...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeehaa schreef op 02 augustus 2004 @ 22:59:
nee lijkt mij niet, maar hoe slomer het water gaat hoe minder warmte de blokjes kunnen afgeven aan het water, hoe warmer het blokje blijft...
Dus in feite moet je een grote druk opbouwen wil je een fatsoenlijke waterkoeling hebben die goed genoeg warmte opneemt??? dit doe je dus door een pomp te kopen met een grote doorpompsnelheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:49
jeehaa schreef op 02 augustus 2004 @ 22:54:
en dan een gat in het dak voor de fans om aan tezuigen neem ik aan

ps heb je daar een foto van?
Oeh ik was nog ff aannet editten,....

nee, als je je radiator boven in je case zet dan blaas je er natuurlijk lucht uit. Warme lucht gaat vanzelf naar boven. Je radiator hoeft niet per se bij een intake te zijn., outtake kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 115374 schreef op 02 augustus 2004 @ 23:02:
Dus in feite moet je een grote druk opbouwen wil je een fatsoenlijke waterkoeling hebben die goed genoeg warmte opneemt??? dit doe je dus door een pomp te kopen met een grote doorpompsnelheid??
Ff een antwoordje tussendoor :9

Dit is al vaker opgemerkt in dit draadje, maar zal het nog maar een keer herhalen...
aramdin schreef op 16 juli 2004 @ 20:06:
Vraag ik me ook af, enigste wat ik me kan bedenken is dat de Eheim een hogere Head (opvoerhoogte) heeft tov de Hydor. Dat is veelal belangrijker dan alleen het volume wat rondgepompt kan worden.
Bron: [rml]aramdin in "[ WC] Het grote waterkoelingtopic deel X"[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 02-08-2004 23:49 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op 02 augustus 2004 @ 23:42:
[...]

Ff een antwoordje tussendoor :9

Dit is al vaker opgemerkt in dit draadje, maar zal het nog maar een keer herhalen...

[...]

Bron: [rml]aramdin in "[ WC] Het grote waterkoelingtopic deel X"[/rml]
oke, bedankt voor de reactie, ik heb alleen niet de tijd gehad om het gehele topic door te lezen dus daarom deze vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

@Aramdin en TheMatr1x:
Momenteel heb ik op m'n sb de microcool northpole zitten, ook best wel een zwaar thingy. Gemonteerd met een mengsel van as adhesive en as5. Het geheel is nog wel te verwijderen, maar het zit wel goed vast; niet dat het tijdens bedrijf er zomaar af kan vallen ofzo.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Even snel een vraagje: Ik heb de afgelopen dagen mijn waterkoeling setup getest (Dangerden RBX blok, Airplex Evo 240 en een Swiftech MCP-600-02 pomp) en ik heb de Swiftech met het rubberen deel aan mijn moederbordplaat bevestigd (dus de inlet staat naar boven en de outlet naar voren toe). In de manual van de pomp staat dat hij eigenlijk met het rubber naar beneden moet staan (dus inlet horizontaal en de outlet verticaal).

Kan het kwaad dat ik hem zo heb bevestigd en maakt het uit voor het geluid (ik had de pomp stiller verwacht eerlijk gezegd)? Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan het nu helaas niet testen.

p.s. Voor de rest werkt alles perfect (geen luchtbellen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

1st_Ro schreef op 03 augustus 2004 @ 10:19:
Even snel een vraagje: Ik heb de afgelopen dagen mijn waterkoeling setup getest (Dangerden RBX blok, Airplex Evo 240 en een Swiftech MCP-600-02 pomp) en ik heb de Swiftech met het rubberen deel aan mijn moederbordplaat bevestigd (dus de inlet staat naar boven en de outlet naar voren toe). In de manual van de pomp staat dat hij eigenlijk met het rubber naar beneden moet staan (dus inlet horizontaal en de outlet verticaal).

Kan het kwaad dat ik hem zo heb bevestigd en maakt het uit voor het geluid (ik had de pomp stiller verwacht eerlijk gezegd)? Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan het nu helaas niet testen.

p.s. Voor de rest werkt alles perfect (geen luchtbellen etc.)
Bedoel je deze pomp?:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCP650/MCP650.gif

Ik denk dat de pomp resoneert met je case. Misschien is het een idee om hem los te maken en luisteren of het geluid wat minder wordt.

Waarom heb je niet gekozen voor bijvoorbeeld een Eheim 1048? Die is stukken stiller en in performance maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
@Styler, nee niet die (da's de oude versie volgens mij).

Ik heb het over deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/MCP600-350X426kl.JPG

Er zitten namelijk wel wat voordelen aan deze Swiftech boven de Eheim 1048 (I've done my research ;) ).

De Swiftech kan 700l/u pompen t.o.v. 600l/u voor de Eheim. Aangezien ik een RBX heb is een groter vermogen toch beter. De head van de Swiftech ligt ook hoger dan de Eheim en ook dat is bij een RBX wel slim (ook vanwege eventuele uitbreidingen later zoals VGA koeling etc.). De Swiftech is ook kleiner dan de Eheim, en aangezien ik mijn setup in een Chieftec midi kast knikker is dat best belangrijk. En het grootste voordeel vond ik wel dat deze op 12V werkt met een molex, dus ik hoef niet moeilijk te gaan doen met relais schakelingen etc. en aangezien ik een leek ben qua electronica vond ik het wijzer om het makkelijk te houden voor mezelf.

Qua resonantie kan je nog wel gelijk hebben, ik heb de kast nog niet dichtgehad namelijk. En ik heb getest in de badkamer, dus da's ook zoiets... :P

Dat soort dingen moet ik iig testen. Maar het kan dus geen kwaad om hem een kwartslag te draaien ?

[ Voor 7% gewijzigd door 1st_Ro op 03-08-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Volgens mij kan dat geen kwaad :)

Kheb dezelfde pomp en ben er echt tevreden over. Vooral omdat ie zo klein is en op 12v molex aangesloten kan worden. Hiervoor heb ik een Eheim1048 gehad, ook geen slecht woord erover btw. Eheim is ook superstil & pompt lekker door. Probleem is alleen dat ie bijna 2x zo groot is als de Swifie.

En de Head/opvoerhoogte is idd heel erg belangrijk voor de WhiteWater/Cascade/Rbx/TDX style blokken.

Mn temps liggen ook een stuk lager dan toen ik de Eheim had :) Weet alleen niet meer hoeveel >:)

Mn swif loopt geruisloos...Ik heb em niet gemonteerd aan mijn kast, hij "staat" gewoon op de bodemplaat van mn pc. Mn slangen e.d. raken mn kast ook niet echt, dat wil ook nog helpen ben ik achtergekomen.

Ps. maak je slangen zo kort mogelijk, dat kan ook nog wel eens schelen in temps })

Kijk eens naar mn specs pagina voor een piccie, zal soon een wat duidelijkere schieten als ik de zin/tijd ervoor heb

[ Voor 9% gewijzigd door aramdin op 03-08-2004 13:57 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Aramdin, bij mij loopt ie dus niet geruisloos ... hmmm, ik zal hem 's losmaken (van de zijplaat bedoel ik dan) vanavond om te kijken of het inderdaad door resonantie komt.
En misschien even kijken of ik hem kan kantelen om te zien of dat verschil uitmaakt.

Hij maakt toch een soort bromgeluid, dus vandaar. Tot nu toe kan het nog van alles zijn iig, dus da's wel lastig bepalen.

Ik zal vanavond wat dingen proberen en dan meld ik mijn bevindingen morgen hier weer even!

[ Voor 7% gewijzigd door 1st_Ro op 03-08-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:46
Heeft iemand de Asetek KT12A-L30 WC-set onlangs aangeschaft? Heb 'm vandaag binnengekregen en wat mij opviel is dat er ipv de Papst fans twee Adda fans worden meegeleverd... Deze zijn zeker weten een stuk luidruchtiger dan de twee (verschillende) Papst fans die ik al heb... :'(

Owja... wat is de officiële spec van de bijgeleverde slang? Wellicht moet ik bijbestellen.

En is er nog iets waar ik op moet letten bij die klik-vast slangverbindingen? Lijkt me niet moeilijk om ze 'verkeerd' te plaatsen...

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
aramdin schreef op 03 augustus 2004 @ 13:56:
Volgens mij kan dat geen kwaad :)

Kheb dezelfde pomp en ben er echt tevreden over. Vooral omdat ie zo klein is en
Mn temps liggen ook een stuk lager dan toen ik de Eheim had :) Weet alleen niet meer hoeveel >:)

Mn swif loopt geruisloos...Ik heb em niet gemonteerd aan mijn kast, hij "staat" gewoon op de bodemplaat van mn pc. Mn slangen e.d. raken mn kast ook niet echt, dat wil ook nog helpen ben ik achtergekomen.

Ps. maak je slangen zo kort mogelijk, dat kan ook nog wel eens schelen in temps })

Kijk eens naar mn specs pagina voor een piccie, zal soon een wat duidelijkere schieten als ik de zin/tijd ervoor heb
Kan die swiftech ook inline gebruikt worden?

in je specs:
Swiftech MCP600 Inline pomp

Ja dus denk ik, ik kan m gewoon in mn res dumpen?

edit:

WTF €96 8)7
Dan koop ik toch maar gewoon een hydor l20, tjee zeg, bijna €100 voor een pomp, dat wil ik er toch niet aan geven hoor, hoe goed die ook is |:(

[ Voor 29% gewijzigd door El Snorro op 03-08-2004 15:33 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Skull_One schreef op 03 augustus 2004 @ 14:51:
Heeft iemand de Asetek KT12A-L30 WC-set onlangs aangeschaft? Heb 'm vandaag binnengekregen en wat mij opviel is dat er ipv de Papst fans twee Adda fans worden meegeleverd... Deze zijn zeker weten een stuk luidruchtiger dan de twee (verschillende) Papst fans die ik al heb... :'(

Owja... wat is de officiële spec van de bijgeleverde slang? Wellicht moet ik bijbestellen.

En is er nog iets waar ik op moet letten bij die klik-vast slangverbindingen? Lijkt me niet moeilijk om ze 'verkeerd' te plaatsen...
Je hebt em zeker bij ATRO besteld? Volgens mij horen er wel papst fans bij te zitten, in wat voor doos zat die set? Wel gewoon zo'n asetek doos?

Weet echt niemand of die airplex radiator grill ook op die black ice past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
El Snorro schreef op 03 augustus 2004 @ 15:30:
Kan die swiftech ook inline gebruikt worden?

in je specs:

Ja dus denk ik, ik kan m gewoon in mn res dumpen?

edit:

WTF €96 8)7
Dan koop ik toch maar gewoon een hydor l20, tjee zeg, bijna €100 voor een pomp, dat wil ik er toch niet aan geven hoor, hoe goed die ook is |:(
Ik dacht dat inline betekende: zonder reservoir... Jij bedoeld dus de pomp gebruiken als een aquariumpomp, submerged onder water? Volgens mij is de pomp daar niet voor geschikt...

Ik heb zelfs nog wat meer neergelegd voor die pomp, aardig ziek eigenlijk >:) Bij elkaar gerekend ben ik zon 450euro kwijt aan heel mn waterkoelingssetup :*)

//edit
@1st_Ro
Welke 1337 onderdeeltjes heb je allemaal voor dat leuke bedrag :) ???

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 03-08-2004 16:32 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
@Aramdin, ik was voor 320 euro klaar ;) En het is mijn 1e waterkoeling! :D

De voordeel van een fulltime baan en een prettig gestoord karakter en je komt een eind :P

offtopic:
De onderdeeltjes:

- Dangerden RBX
- Airplex Evo 240
- Swiftech MCP600
- 2x 120mm Papst (die van 26dB ... weet typenummer niet!)
- 3 meter Tygon slang
- WaterWetter (merk even kwijt ... mooi roze spul iig)
- 5,25" bay plexi reservoir
- 1 Zalman fanmate (ik had er al 1 van mijn vorige CPU blok)

Alles bij de Tweakstore gehaald en een beetje korting gehad daardoor (als setprijs)

[ Voor 56% gewijzigd door 1st_Ro op 03-08-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Lawtje.com schreef op 03 augustus 2004 @ 15:39:
[...]

Je hebt em zeker bij ATRO besteld? Volgens mij horen er wel papst fans bij te zitten, in wat voor doos zat die set? Wel gewoon zo'n asetek doos?
Nee, Eynstein... maar ik kom er net achter dat Asetek voor de 'A' versie van de L30 er geen Papst bij doet, maar Adda... Geen slechte fans, maar wel een stuk luidruchtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16
Welke fans gebruiken jullie? Gewoonweg uit interesse :)
offtopic:
@ El Snorro: Bytes@Work, waar is dat gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Laagvliegerke, 2 x 120 mm Papst fans (@26dB) met een Zalman fanmate er tussen om het voltage te regelen tussen 7V en 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110668

Ik ben mijn waterkoeling aan het samenstellen maar ik zit met een probleempje.. Ik wil een asetek antartica blok, vga en chipset samen met een Black Ice Micro 2 en een reservoir. Alleen de pomp weet ik nog niet, ik zit te twijfelen tussen de hydor L30 (1200L/U) en een L20 (700L/u), een vriend van me zegt dat een L30 overkill is en dat de slangen misschien los schieten omdat ik 10mm slangen neem, maar mij likt dat je met de L30 lagere temps kunt behalen.. :*)

De opvoerhoogte is trouwens hoog uit een halfe meter! Zou ik met dit setje redelijk lage temps behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

@ Laagvliegerke
wat voor fans ik heb 2 enermax UC12FAB met pot meters, kan je lekker regelen hoe stil het is of niet ;) .

@a333tje86
ik zou voor die l30 gaan zeker omdat je je cpu, nb, vga wil koelen is een beetje extra altijd handig. hij is zeker geen overkill, ik heb hem ook alleen dan met maze4 voor cpu en nb.

[ Voor 22% gewijzigd door ikman op 03-08-2004 17:52 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik neem graag t zekere voor t onzekere, ik heb een innvatec rev1.o GPU blok, deze is dus gemaakt voor nvidea kaarten. vanmiddag heb ik een ander plaatje ervoor gemaakt met montage gaten waardoor ie nu op mijn ati 9600pro past. echter is de core ongeveer even hoog als de naastgelegen condensatortjes enzo. Dus ik ben bang dat het blok daar ook tegenaan zit. (dat valt niet te zien).

Als je bijvoorbeeld een maze4 GPU blok bekijkt zie je een dikker middendeel:
Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_secondary_hires/ex-blc-37_2.jpg
dat heeft mijn blok dus niet. Het originele luchtblok heeft het ook.
Kan ik beter een randje van het koper af frezen of zou een vlakke bodem ook moeten kunnen? Zoals ik al zei neem ik t zekere voor t onzekere, en haal ik hem liever nog een keer los om er wat af te frezen. Want ik heb geen zin om me kaart van een week oud te vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 16:27
Laagvliegerke schreef op 03 augustus 2004 @ 16:44:
Welke fans gebruiken jullie? Gewoonweg uit interesse :)
offtopic:
4x 120mm SilentX fans :D

( heerlijk z'n IA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikman schreef op 03 augustus 2004 @ 17:49:
@ Laagvliegerke
wat voor fans ik heb 2 enermax UC12FAB met pot meters, kan je lekker regelen hoe stil het is of niet ;) .

@a333tje86
ik zou voor die l30 gaan zeker omdat je je cpu, nb, vga wil koelen is een beetje extra altijd handig. hij is zeker geen overkill, ik heb hem ook alleen dan met maze4 voor cpu en nb.
Is die Hydor L30 ook stil of dat niet, want ik wil wel een ultra stil systeem! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

_ferry_ schreef op 03 augustus 2004 @ 18:03:
ik neem graag t zekere voor t onzekere, ik heb een innvatec rev1.o GPU blok, deze is dus gemaakt voor nvidea kaarten. vanmiddag heb ik een ander plaatje ervoor gemaakt met montage gaten waardoor ie nu op mijn ati 9600pro past. echter is de core ongeveer even hoog als de naastgelegen condensatortjes enzo. Dus ik ben bang dat het blok daar ook tegenaan zit. (dat valt niet te zien).

Als je bijvoorbeeld een maze4 GPU blok bekijkt zie je een dikker middendeel:
[afbeelding]
dat heeft mijn blok dus niet. Het originele luchtblok heeft het ook.
Kan ik beter een randje van het koper af frezen of zou een vlakke bodem ook moeten kunnen? Zoals ik al zei neem ik t zekere voor t onzekere, en haal ik hem liever nog een keer los om er wat af te frezen. Want ik heb geen zin om me kaart van een week oud te vermoorden.
okee, geen stukje afgefreesd, gewoon erop geschroefd, en ik kon er nog een a4'tje tussen stoppen, dus vertrouwde het wel :) Dus missie gf4 blok -> ati is voltooid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Laagvliegerke schreef op 03 augustus 2004 @ 16:44:
offtopic:
In baarle hertog (dat is dus dat rare grensdorp enzo, woon ik ook, alleen dan in het nederlandse deel :) )

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

Anoniem: 110668 schreef op 03 augustus 2004 @ 19:19:
[...]

Is die Hydor L30 ook stil of dat niet, want ik wil wel een ultra stil systeem! >:)
zo als ik mijn pc nu heb liggen hoor ik de fans van mijn rad en voeding er boven uit. maar mijn pc neemt nu de helft van mijn bureau in beslag om dat ik met een cm bezig ben. de pomp zelf maakt een laag gebrom wat amper te horen is tenzij er lucht in zit dan maakt hij lawaai. ik heb de pomp op het moment op een handoek liggen om dat ik de voet gemod, maar ik kan hem nog niet testen.
ik maak wel een paar foto's

pomp
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/09O5V5N5A27L/picserver.jpeg

nood reservoir :+
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/XOFCGF9M9LKL/picserver.jpeg

de voet van de pomp, bestaat uit orginele voet met alu plaatje met daar op een zacht rubbere laag
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/F6JP1MWF66OL/picserver.jpeg

o en nog iets, een vraag voor iedereen die een airplex rad heeft "wat voor schroefjes gebruiken je om de fans vast te zetten" ik heb ze nu vast met elastiekjes maar dat gaat niet werken in mijn cm.

[ Voor 47% gewijzigd door ikman op 03-08-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 22:20
ik wil mijn processor en vga waterkoelen, heb een amd cp 2600+ en een gf4 ti 4200 en een Chieftec DA-01B-D behuizing
als pomp ik heb ik de Hydor L 20 besteld
ik moet nog een radiator wellicht nieuw ( of van de sloop een) en wil ik met 2 * 80 fans koelen
nu zoek ik nog goede koelblokjes iemand adviezen?
en welke slangen zijn het beste?

en kan waterwetter en uv vloeistof samen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
zoeperman schreef op 04 augustus 2004 @ 01:55:
ik wil mijn processor en vga waterkoelen, heb een amd cp 2600+ en een gf4 ti 4200 en een Chieftec DA-01B-D behuizing
als pomp ik heb ik de Hydor L 20 besteld
ik moet nog een radiator wellicht nieuw ( of van de sloop een) en wil ik met 2 * 80 fans koelen
nu zoek ik nog goede koelblokjes iemand adviezen?
en welke slangen zijn het beste?

en kan waterwetter en uv vloeistof samen ?
Niet echt duidelijk verhaal, maar ok...

-Wat wil je allemaal waterkoelen?
-Wat wil je eraan uitgeven? We kunnen je wel bv Whitewater aanraden, maar die kost al 80euro :*)
-Beste slangen: Tygon, +-9euro p/meter
-Waterwetter + uv kan samen

Tip: blader eens door dit topic, kom je al heel snel aan heel veel informatie wat betreft blokjes e.d. Ook voor andere mensen bedoeld ;)

//Edit
Dan moet je wat vroeger naar bed gaan :P 02:22 is geen goede tijd om nog op GoT te zitten, 02:00 daarentegen wel ;)

[ Voor 17% gewijzigd door aramdin op 04-08-2004 09:07 . Reden: Aanvullende Info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
aramdin schreef op 04 augustus 2004 @ 02:00:
[...]

Niet echt duidelijk verhaal, maar ok...

-Wat wil je allemaal waterkoelen? <-- mijn cpu en vga
-Wat wil je eraan uitgeven? We kunnen je wel bv Whitewater aanraden, maar die kost al 80euro :*) < rond de 200 euro
-Beste slangen: Tygon, +-9euro p/meter
-Waterwetter + uv kan samen

Tip: blader eens door dit topic, kom je al heel snel aan heel veel informatie wat betreft blokjes e.d. Ook voor andere mensen bedoeld ;)
ik zal het nog eens doorspitten, me geheugen is een beetje een zeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Hoi,

Als je zelf een reservoir maakt, hoe maak je de slangpilaren dan vast?

Gewoon 2 gaten boren, vervolgens de slangpilaren vastkitten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Anoniem: 80011 schreef op 04 augustus 2004 @ 12:54:
Hoi,

Als je zelf een reservoir maakt, hoe maak je de slangpilaren dan vast?

Gewoon 2 gaten boren, vervolgens de slangpilaren vastkitten ofzo?
hangt van het materiaal af, je kunt ze tappen, solderen, lassen of lijmen/kitten. Dus als je weet wat voor pilaren en wat voor res. kan ik je daar wat meer over vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
zoeperman schreef op 04 augustus 2004 @ 02:22:
ik zal het nog eens doorspitten, me geheugen is een beetje een zeef
Kheb ff voor je gekeken, alles bij www.tweakstore.nl

DangerDen RBX 13mm a 68euro
DangerDen Maze 4 GPU 13mm a 60euro
Airplex Evo 240 13mm a 54euro
2meter Tygon 13mm a 20euro

Dan zit je rond de 200euro :)

//Edit
@1st_Ro
Mijn pomp bromt/zoeft een beetje, maar heel lichtjes. Toen ik mn systeem liet testdraaien (Voeding hotwired), had ik niet eens door dat mn pomp aan stond, dus best stil mja :)

[ Voor 21% gewijzigd door aramdin op 04-08-2004 15:23 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Even naar aanleiding van mijn posts van gister : Ik heb de pomp losgehaald van de zijplaat en het scheelde wel wat, maar om nou te zeggen dat ie echt stil is, nou nee. Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal om te horen hoe ie zou moeten klinken (tenzij Jeroen van de Tweakstore die pomp ergens heeft gebruikt in de winkel ;) ).

Ik heb hem dus wel een kwartslag gedraaid, dus inlet aan de bovenkant en outlet aan de zijkant. (ik heb hem ook gehouden zoals de handleiding beschreef en dat maakte nix uit)

Aramdin, hoe 'klinkt' ie bij jou dan, vraag ik me af? Bij mij is het toch een beetje gebrom, alsof er iets uit balans is ofzo (wat ik dus niet hoop!). Anders ga ik zaterdag wel even langs de Tweakstore om even na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_ferry_ schreef op 04 augustus 2004 @ 13:04:
[...]
hangt van het materiaal af, je kunt ze tappen, solderen, lassen of lijmen/kitten. Dus als je weet wat voor pilaren en wat voor res. kan ik je daar wat meer over vertellen ;)
Ik heb nog geen dingen om een reservoir te maken maar ik heb wel een goede kandidaat.

Een klein flesje (dure) shampoo van plastic met schroefdop erop.
Het plastic is geen hard plastic, zelfde soort (indrukbaar) plastic als een ColaFles.
Wat voor slangpilaren weet ik niet, wat het makkelijkste is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 04-08-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 21:09
Zojuist me reservoir + pomp binnen gehad:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/NJ3486V3Z058/picserver.jpeg :*) :*)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik wil je niet tegen het verkeerde been aantrappen ofzo, maar

Volgens mij meen ik me te herinneren, dat mensen niet echt goede ervaringen ermee hebben gehad (eerdere threads). Is dit dat Nextcool product, met die eheim pomp erin?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

Anoniem: 80011 schreef op 04 augustus 2004 @ 17:31:
[...]

Ik heb nog geen dingen om een reservoir te maken maar ik heb wel een goede kandidaat.

Een klein flesje (dure) shampoo van plastic met schroefdop erop.
Het plastic is geen hard plastic, zelfde soort (indrukbaar) plastic als een ColaFles.
Wat voor slangpilaren weet ik niet, wat het makkelijkste is :)
ik heb een gat geboort in mijn cola fles dat net iets kleiner was dan mijn plastic 13mm slangpilaren. die in gesmeert met epoxy hars en er toen er ingedraaid een half uur laten drogen en toen met bison kit transparant het schroef draad wat uit stak en een stukje cola fles extra in gesmeert en weer laten drogen. het resultaat zie je hier een stuk boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
aramdin schreef op 04 augustus 2004 @ 17:53:
Ik wil je niet tegen het verkeerde been aantrappen ofzo, maar

Volgens mij meen ik me te herinneren, dat mensen niet echt goede ervaringen ermee hebben gehad (eerdere threads). Is dit dat Nextcool product, met die eheim pomp erin?
Volgens mij isser nix met die dingen aan de hand, alleen vonden veel mensen dat de prijzen van die nextcool dingen echt veel te hoog waren voor wat je er voor kreeg. Daardoor waren ze niet zo blij met nextcool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 21:09
Lawtje.com schreef op 04 augustus 2004 @ 19:44:
[...]

Volgens mij isser nix met die dingen aan de hand, alleen vonden veel mensen dat de prijzen van die nextcool dingen echt veel te hoog waren voor wat je er voor kreeg. Daardoor waren ze niet zo blij met nextcool.
idd is gewoon een eheim compact 600 wat er in zit, je betaald dik voor het reservoir maarja ik wilde gewoon een betrouwbaar reservoir hebben(zie in mijn sig het oude reservoir en je snapt wel waarom) en er moest een pomp inkunnen dus kwam ik snel op deze uit, de kwaliteit daarintegen is erg netjes. Dit reservoir is btw geen nextcool, tis ook duidelijk handwerk je ziet gewoon dat het niet met machines gemaakt is in tegenstelling tot de w-tank.

volgens mij bedoelen jullie deze met de nextcool; de w-tank:
Afbeeldingslocatie: http://www.nextcool.com/wtank800small2.jpg

die was een stuk duurder dan deze en ipv van een eheim zat er een sicce in :X ,
deze is ook wat groter en ik vind hem persoonlijk mooier dan de w-tank.

[ Voor 35% gewijzigd door _Drake_ op 04-08-2004 20:35 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikman schreef op 04 augustus 2004 @ 18:13:
[...]

ik heb een gat geboort in mijn cola fles dat net iets kleiner was dan mijn plastic 13mm slangpilaren. die in gesmeert met epoxy hars en er toen er ingedraaid een half uur laten drogen en toen met bison kit transparant het schroef draad wat uit stak en een stukje cola fles extra in gesmeert en weer laten drogen. het resultaat zie je hier een stuk boven.
Oke bedankt voor de tip!
Jou resultaat bij die Cola fles is erg cool >:) Ik neem alleen een lekker compact flesje :)

Zijn plastic slangpilaren overigens ook gewoon bij de Praxis (of andere DHZ zaak) te koop? Anders bestel ik ze wel via Internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
welke blokjes zijn beter aqua compter of DangerDen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
zoeperman schreef op 05 augustus 2004 @ 00:56:
welke blokjes zijn beter aqua compter of DangerDen
Ik opteer voor DangerDen, ik heb nog niet echt veel reviews gezien van die blokjes. Laat staan betrouwbare reviews...

* aramdin heeft een tweetal DangerDen blokjes, de kwaliteit is gruwelijk en de prestaties zijn er ook naar :*)

[ Voor 17% gewijzigd door aramdin op 05-08-2004 01:21 . Reden: Aanvullende Info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Idd dangerden lijkt mij beter. Ik had een review gevonden van die aquacomputer, je hebt die cuplex en de evo (met dat spiraal) die evo is iets van 20/30 euro duurder dan zn cheapere broertje en koelt nog slechter ook........

Ik ga zelf denk ik voor Frigus blokjes, weet iemand of tweakstore tygon slangen op voorraad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

Anoniem: 80011 schreef op 04 augustus 2004 @ 23:17:
[...]
Zijn plastic slangpilaren overigens ook gewoon bij de Praxis (of andere DHZ zaak) te koop? Anders bestel ik ze wel via Internet...
ik heb mijn slangpilaren bij tweakstore vandaan en ik weet niet of je ze in praxis of een andere zaak kan kopen. bij de karwij heb ik ze niet gezien maar ik heb er niet special naar gekeken.
Lawtje.com schreef op 05 augustus 2004 @ 01:35:
Ik ga zelf denk ik voor Frigus blokjes, weet iemand of tweakstore tygon slangen op voorraad heeft?
tweakstore heeft tygon slangen op voorraad dacht ik

[ Voor 29% gewijzigd door ikman op 05-08-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112159

He waterkoelende gasten,

ik zou graag een vraagje bij jullie neer willen leggen, het gaat uiteraard om WC. Ik ben echt totaal onervaren in WC...maar ik wil er graag wat mee gaan doen. Nu heb ik dit topic echt helemaal doorgelezen en er de volgende info uitgehaald.
Dit wil ik denk ik gaan kopen...het is misschien makkelijker om met zo'n standaard setje te beginnen maar daar ben ik nooit zo weg van dus....

Dit zou het ongeveer moeten worden :
- Dangerden RBX Socket 478, 1/2inch (13mm) connector 68.00 EUR
- Dangerden Maze4 GPU, Black, 13mm aansluiting 60.00 EUR
- Airplex evo 240, 13mm aansluiting 56.00 EUR
- Tygon tubing 1/2inch (1 meter) 3 st. 30.00 EUR

Total: 214.00 EUR

Dit leek me een mooie setup voor mijn computer. Maar nu zou ik graag van jullie willen weten wat ik nog meer nodig heb. Oke een pomp dan denk ik bijv aan :
- Eheim 1250 waterpomp 1200l/h 63,00 EUR of Hydor L30 waterpomp 1200l/u 56,00 EUR.

Mooie fan voor mijn rad :
- Papst Case Fan 120mm 4412FGL (4 pin) 24,00 EUR

Andere suggesties zijn welkom natuurlijk. En een reservoirtje natuurlijk welke weet ik niet dus...roepen maar.
Voor de rest heb je neem ik aan wat fittingen, verloopstukjes, slangenklemmen, teflon tape en kit. Ik weet het allemaal niet zeg maar, zouden jullie aub wat tips en/of aanraders kunnen geven zodat ik een volledige WC setup krijg.

BVD sebas

Specs:

- asus p4s533-mx
- p4 2.8Ghz fsb 533Mhz
- dane elec 1G
- radeon 9800XT
- 2x 120G western raid 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

voor pomp zou ik de swiftech mcp-600 nemen. hij is maar 700lh pomp maar kan een grote druk op wekken en dat merkje in je temps bij de rbx

een reservoir je heb ze in veel soorten, die in je cdrom bay, floppy bay kunnen ronde buizen. kies er een die jij mooi vind. je hoeft geen reservoir te nemen het kan ook zonder. dan doe je het ontluchten met een t stuk.

die fans zijn goed

voor de rest de slangpilaren met teflon tape omwikkelen en de slangen met slangklemmen vast maken.

*schop*
een vraag voor iedereen die een airplex rad heeft "wat voor schroefjes gebruiken je om de fans vast te zetten" ik heb ze nu vast met elastiekjes maar dat gaat niet werken in mijn cm.

[ Voor 91% gewijzigd door ikman op 05-08-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dus dat zou betekenen dat ik zo alles heb. Die swiftech pomp schakelt automatisch aan met je comp begrijp ik, dus dat is wel makkelijk. Zijn er verder nog winkels die aan te raden zijn om dit spul te bestellen, ik heb namelijk wat verdeelde meningen gehoord over tweakstore.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

als je precies wil hebben wat je al op je lijstej hebt staan, heb je bij de tweakstore niet zoveel kans. Meestal zijn er wel een paar dingen die hij niet op voorraad heeft. Wel weet ie de meeste mensen tevreden de deur uit te krijgen door alternatieven aan te bieden voor eenzelfde prijs en kwaliteit.

JE zou ook www.csdelft.nl kunnen proberen, hebben in ieder geval de asetek blokken goedkoper (asetek antarctica koelt net iets beter dan de RBX en is zelfs maar 45,- euro daar). Als ze daar iets niet op voorraad hebben, en je wil geen alernatief, sturen ze het na zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke klinkt goed bedankt. Maar is het bij die asetek blokken niet een nadeel dat je aan die push-in fittingen vast zit, of kan je hier andere fittingen opdraaien?

Nog een laatste vraag mijn systeem (p4 2.8G) draait nu op 3G idle 35 en stressed 45 met de zalman 7000cu, heeft iemand enig idee welke temps ik haal met deze WC setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als pomp kan je idd voor de Swiftech MCP600 gaan, is stukken beter, kost alleen bijna het dubbele...Ligt er maar net aan wat je ervoor over hebt. Zowel de Hydor als Eheim zijn ook goede keuzes!

www.csdelft.nl heb ik zelf ook goede ervaringen mee, erg chille winkel. Daar heb ik mn Swiftech pomp gekocht.

Je hebt de goede spullen in gedachten :) Ik raad je aan om 3m tygon te bestellen, dan heb je ruim voldoende, ook met het oog op uitbreiding. Bij de Asetek moet je opletten dat je goede slangen besteld, sinds ze daar met van die plugin koppelingen werken, staat me iets van bij dat de maat net anders is, betekent dat je automatisch Asetek slangen moet kopen.

Goed blokje is ook de Swiftech MCW6000, bij csdelft zie ik em alleen voor de Athlon64...

Suc6!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Met die push in koppelingen is de buitendiameter van je slang ook belangrijk. Met die normale slangpilaren alleen maar de binnendiameter, omdat je dan er gewoon een slangklem omheen zet. Met een push in ftting kan dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/27-7-2004.jpg

Hoe dik zijn deze slangen? Dit is dikker dan 1/2'' niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
quote: Aramdin's Specs pagina
3 meter Tygon 13/19mm binnen/buitendiameter
Stond gewoon eronder hoor :).

[ Voor 7% gewijzigd door Seers op 05-08-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, dan heb ik er over heen gelezen O-)

Maareuh, passen deze maat slangen op koelers? of heb je dan omvormers nodig? Ik heb namelijk nog nooit een cpu slang gezien met deze maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hee das mijn pc :9 !

Je moet goed kijken bij de onderdelen die je bestelt. De meeste amerikaanse onderdelen hebben 1/2" aansluitingen, dus voor 13mm binnendiameter. Bij push-in koppelingen moet je idd ook rekening houden met de buitendiameter.

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 05-08-2004 11:40 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
[quote]aramdin schreef op 04 augustus 2004 @ 14:30:
[...]

alles bij http://www.csdelft.nl/

Asetek CPU Antarctica CPU01/A 10mm 45.00
Asetek VGA VGA01 10mm 25.00
Cooltek Liquidfreezer Dual 58.50
Asetek Slang voor L20 set 10mm 3m 13.50
Asetek Reservoir RSV02 1/2 35.00
(hydor L20 heb ik al, waterwetter ook)

ook rond de 200 euro

welke is beter?
en ik zie niets over het hoofd toch?
en die push in koppelingen zijn best handig toch? lijkt mij in ieder geval een stuk makkelijker

[ Voor 3% gewijzigd door zoeperman op 05-08-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op 05 augustus 2004 @ 11:39:
Hee das mijn pc :9 !

Je moet goed kijken bij de onderdelen die je bestelt. De meeste amerikaanse onderdelen hebben 1/2" aansluitingen, dus voor 13mm binnendiameter. Bij push-in koppelingen moet je idd ook rekening houden met de buitendiameter.
Maar je aansluitingen zijn dus allemaal 1/2'' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854 schreef op 05 augustus 2004 @ 11:53:
[...]

Ik hoop dat ik het goed zeg (ben ook nog niet zo'n wc ster :*) )

Ja alles 13mm oftewel 1/2" en dan zul je zien dat je daar gewoon blokjes voor hebt. Aan te sluiten zonder adapters dus, check bovenstaande post's maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

die push in koppelingen zijn heerlijk. Ik gebruik Tygon 13mm en gebruik swiftech koppelingen waar de slang omheen past en die in de snelkoppelingen past. Maar de Asetek 1/2" slangen zijn prima, knikken niet snel en zijn stuk goedkoper dan tygon. De kleur van de vloeistof die je gebruikt trekt wel wat in het plastic, maar dat is geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 104854 schreef op 05 augustus 2004 @ 11:53:
Ja klopt, heb lang research gedaan voordat ik mn spulletjes ook daadwerkelijk ging kopen.

@modtap
Ik zou voor de eerste combo gaan. Voor wat ik gelezen hebben de Asetek blokjes een grote flow drop, wat betekent dat je een sterkere pomp nodig zal hebben. Je kan wel voor de 2de combo gaan, maar neem dan tenminste een L30 of Eheim 1250...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op 05 augustus 2004 @ 12:41:
[...]

Ja klopt, heb lang research gedaan voordat ik mn spulletjes ook daadwerkelijk ging kopen.

@modtap
Ik zou voor de eerste combo gaan. Voor wat ik gelezen hebben de Asetek blokjes een grote flow drop, wat betekent dat je een sterkere pomp nodig zal hebben. Je kan wel voor de 2de combo gaan, maar neem dan tenminste een L30 of Eheim 1250...
In je sig staan 'wc specs' maar ik zie nergens welke blokjes, welke pomp, welk rad enz enz.
Staat dat ergens anders, of zou je die mee willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@aramdin

ja inderdaad bedankt, het zal de 2de setup worden denk ik het ziet er iig goed uit. Ik twijfel alleen aan de pomp en de rad.

1. Heb ik wel een dual rad nodig of kan ik beter voor een enkele kiezen (denk het niet maar ik vraag het even voor de zekerheid).

2. De pomp tja nu zie ik op de tweakstore site ook die Alphacool AP900 staan ziet er ook goed uit, is net als de swiftech op je psu aan te sluiten. Maar hij is wel vrij prijzig, en de fitting maat is weer afwijkend 1/4" inwendig schroefdraad. Ik weet niet wat de wateropbrengst van die swiftech is (kan het zo snel niet vinden) maar die 900lt/h heb ik wel nodig denk ik. Vooral als ik misschien nog is een chipset blok wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 104854 schreef op 05 augustus 2004 @ 12:57:
In je sig staan 'wc specs' maar ik zie nergens welke blokjes, welke pomp, welk rad enz enz.
Staat dat ergens anders, of zou je die mee willen delen?
De eerste link in mn sig, en dan naar beneden scrollen :)

Resultaat:

D-Tek WhiteWater Poly Top 13mm
DangerDen Maze 4 GPU
DangerDen Maze 4 Chipset blokje
DangerDen Heatercore 13mm
DangerDen Poly Fan Shroud
Ace 120mm Quad UV-Led Fan (3 pin)
3 meter Tygon 13/19mm binnen/buitendiameter
Typhoon Single Quad Bay Reservoir 13mm
Demi water met Innovatek InnovaProtect & UV Dye Lite Blauw

Of is dit niet wat je bedoeld?

@Modtap
1. Als je em makkelijk kwijt kan, waarom niet? Volgens mij is het niet echt noodzakelijk, als voorbeeld:

Ik heb
Athlon XP-M 2600+ @ 2600mHz
Sapphire Ati Radeon 9800pro (stock)
DFI Infinity Northbridge @ +-220mHz
gekoeled met een enkele DangerDen Heatercore... :)

2. Ik heb er ook over gedacht om die Alphacool te kopen. Uiteindelijk toch de Swif gehaald, ik kon er makkelijker aan komen :) In die 1/4" schroefdraad kan je gewoon 1/2" adapters inschroeven (met teflon!)

@1st_Ro
Ik zal anders ff kieken of ik eem filmpie kan schieten van mn pomp in action. Heb een beetje weinig tijd atm ivm werk.

[ Voor 36% gewijzigd door aramdin op 05-08-2004 14:44 . Reden: Aanvullende info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
@ikman,
*schop*
een vraag voor iedereen die een airplex rad heeft "wat voor schroefjes gebruiken je om de fans vast te zetten" ik heb ze nu vast met elastiekjes maar dat gaat niet werken in mijn cm.
Ik ben ook even op zoek geweest : Bij de Gamma hebben ze 35 mm M3 boutjes. Ze liggen alleen niet bij de schroeven afdeling maar bij de stopcontacten enzo (heel apart) Maar die passen dus perfect. Het enige nadeel is dat het geen kruiskop is, maar daar valt mee te leven ;)

@Aramdin, mijn pomp is dus niet stil (met kast open wel te verstaan). Maar ja, stil is ook weer zo relatief. Ik zag dat je in de buurt van Rotterdam woonde (ik ook), misschien durf je het aan om 's langs te komen om te vergelijken? Mailadres staat in mijn profiel :)

[ Voor 23% gewijzigd door 1st_Ro op 05-08-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Hallo allemaal, heb al flink wat gelezen en gezien maar ben nogal geschrokken van de enorme kosten (als ik 't bij shops vandaan haal) om m'n pc te gaan waterkoelen!

Ik ben vrij handig, maar heb al wel gezien dat het zelf maken van een waterblok niet de beste oplossing is, denk dus dat ik die 2 (heb een dual 1800+) maar moet kopen, maar de rest moet toch vrij eenvoudig bij de hornbach/gamma/praxis te kopen zijn denk ik?

Mijn systeem is nl ram- en ramvol, (2x athlon 1800+), 2 7200rpm hd's, 6 pci kaarten, 1 agp radeon (met koeler), koeler op de chipset, 2x ddr waar hitte vanaf komt. Kortom: als ik mijn kast nu dicht doe zit de temp binnen al gauw op 65 graden en kan ik 'm nauwelijks meer vastpakken.

Mijn idee gaat dan ook uit naar waterkoeling, ook vooral ivm de stilte. Ik heb absoluut geen voordeel bij overklokken: dat gaat op de tyan nl niet, en dan zou ik toch snellere proc's kopen. Het moet dus vooral koeler worden (zodat de kast weer dicht kan), en stiller.

Nu lijkt het me dat ik gewoon 2 van die cpu blokken en eventueel een chipset blok moet kopen? Verder kan de agp-kaart voorlopig nog wel even z'n eigen fannetje gebruiken, en zou ik dan 1 8x8 fan aan de voorkant zetten, die nog enigzins wat stilstaande lucht verplaatst. Ik heb ook een tagan 480watt voeding (die weer lucht naar buiten zuigt).

Een radiator/reservoir/pomp zou ik denk ik 't best buiten de kast plaatsen, ivm hitte en ook omdat m'n kast gewoon zo vol zit. Zijn er mensen die tips hebben voor een low-budget koelmethode?

Zal op het moment dat ik eraan begin te bouwen dan ook wel even een leuk topic maken met hoe ik 't allemaal gedaan heb. Ben vrij nieuw met het casemodden, maar wel erg handig (sleutel zelf aan m'n auto/nieuw blok erin) dus dat moet wel gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 19:31
Hallo allemaal,

Ik heb nu al een tijdje waterkoeling op mijn CPU, maar nu wil ik mijn NB ook gaan waterkoelen.
Alleen zit ik nog met wat kleine vraagjes.

mijn sys:

Asus P4P800
P4 2.8c @ 3.4
2 x 256mb Corsair PC3200 LL
CPU block Dangerden Maze4 478
Eheim 1048 pomp
Black Ice Micro II Rad
Dangerden Res.

Temps van CPU zijn op dit moment idle 30 en stressed 38

Nou zie ik in MBM5 dat mijn MB temp idle op 41 staat en dat vind ik te hoog. Dus wil ik een NB blokje erbij zetten, omdat de temp daar gemeten wordt. Denk dat het ook weer een blokje van Dangerden gaat worden.
Het probleem is echter dat de heatsink van mijn NB er gewoon recht op zit en de NB zelf een kwartslag gedraaid is. Gaat dit problemen opleveren bij het plaatsen van het blokje? Kan ik het blokje er ook een kwartslag gedraaid op zetten of moet deze net als de heatsink recht? Wie heeft er op z'n P4P800 een blokje op z'n NB en welke?

Verder nog ff dit: Als ik eventueel daarna mijn GPU ook wil gaan waterkoelen, gaat de Eheim 1048 dit wel trekken of moet ik dan een pomp halen die meer dan 600l/h aankan?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Wessel99
Tip: www.frigus.nl en www.tweakers.net en dan vraag&aanbod sectie, staan zo nu en dan hele leuke waterkoelingsspulletjes in! Frigus maakt hoge kwaliteitsblokjes voor een hele respectabele prijs. Je kan ook eens naar de DYI setjes van Asetek kijken, ben je ook niet al teveel geld voor kwijt

@Amazer
Het zal geen problemen opleveren van het blokje, je koelt alleen niet het totale oppervlak. Ik weet ook niet cker of er ook blokjes zijn die voor dit euvel aangepast zijn...
Ik zou alvast aan een andere pomp gaan denken, bv een Hydor L30 of een Eheim 1250 :) Als je geld overhebt...Een Swiftech MCP600 ;)

[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 05-08-2004 15:54 . Reden: Correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik 10MM Tygon slang neem, is het dan denk je mogelijk om hem over een aansluiting met een 17MM buitendiameter te doen?
Tygon is van zichzelf al heel flexibel, mss dat wanneer ik het in heet water leg het mogelijk is?

Tygon slang specs:
The innerdiameter is 3/8inch(+/- 10mm)
The outerdiameter is 5/8inch (+/- 16mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

Anoniem: 80011 schreef op 05 augustus 2004 @ 16:33:
Als ik 10MM Tygon slang neem, is het dan denk je mogelijk om hem over een aansluiting met een 17MM buitendiameter te doen?
Tygon is van zichzelf al heel flexibel, mss dat wanneer ik het in heet water leg het mogelijk is?

Tygon slang specs:
The innerdiameter is 3/8inch(+/- 10mm)
The outerdiameter is 5/8inch (+/- 16mm)
10 milimeter over 17 mm gaat je niet lukken. Tygon heet maken heeft geen zin omdat het van nature al heel flexibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das k*t...

Mijn pomp heeft één aansluiting van 13MM en één aansluiting van 17MM (buitendiameter), heeft iemand misschien een oplossing hoe ik de slang over het 17MM deel krijg?

Verloopstukjes van 17MM naar 13MM bestaan zeker niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 05-08-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Probeer erachter te komen hoeveel mm het schroefdraad is...Als het 1/4" is heb je geen probleem en kan je zo een andere slangadapter erin knallen!

Suc6 G

[ Voor 21% gewijzigd door aramdin op 05-08-2004 16:47 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, ik begrijp het niet helemaal 8)7

Mijn Pomp:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slot2003/ForaShots/pompje.JPG
Is eigenlijk vooral bedoelt om in een aquarium te liggen, maar wanneer ik dat 17MM ding erop draai kan het ook goed voor in mijn setje.

Je kan daar wel zien dat de fitting vooraan erg groot is (17MM buitendiamter dus...), wat moet ik dan precies daarmee doen zodat een 10MM Tygon slang erop past? :)

Bedankt voor de hulp ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 05-08-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:59

OcGuru

Giulietta Qv

hey mensen :)

ik heb dit samegesteld by aquacomputer.de

21201 cuplex PRO Dreinasen-Halterung (plugncool gerade) 44.99 44.99
Entfernen Aktualisieren

11037 AC Entry Supply Kit (Hydor L20, 230 V) 69.90 69.90
Entfernen Aktualisieren

31021 Einbaublende aus Edelstahl fuer airplex evo 120 9.90 9.90
Entfernen Aktualisieren

34101 aquatube Rev. 1.1 Blau (plugncool gerade) 44.99 44.99
Entfernen Aktualisieren

34901 Einbaublende aus Edelstahl fuer aquatube

Ben ik iest vergeten ? En zal dit setje me duron 1600 @ 2,3 onder de 40 stressed houden ? :)

[ Voor 10% gewijzigd door OcGuru op 05-08-2004 18:41 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Even een vraag, want in meeste pagina's wordt de aanbevolen koelvolgorde niet eens om gevraagd. Mogelijk is dat al uitgelegd op sommige sites, maar ik vraag maar even (ben bezig met ultieme casemod voorbereidingen) en tijdens ontwerpen wil ik even vragen hoe het moet, zodat ik niet overnieuw hoeft te doen.

Even mijn koelvolgorde, zodat CPU blok hoogste waterdruk kan krijgen:
Waterreservoir -> pomp -> CPU blok -> NB blok -> [GPU blok ->] radiator -> Waterreservoir

De GPU blok heb ik niet in mijn casemod ontwerp staan, die wordt luchtgekoeld. Het staat hier als voorbeeld ertussen voor zekerheid en voor anderen.

Sommigen hier blijken radiator meteen ervoor te zetten, direct na pomp, waarschijnlijk ivm druk:
Waterreservoir -> pomp -> radiator -> CPU blok -> NB blok -> [GPU blok ->] Waterreservoir

Echter, CPU blok is altijd warmste van allemaal. NB blok is minst warm (GPU op 2e plaats qua warmte) en zou dus naar mijn mening als eerste mogen beginnen in waterkoeling circuit:
Waterreservoir -> pomp -> NB blok -> [GPU blok ->] CPU blok -> radiator -> Waterreservoir

Uiteraard ken ik personen die dubbele circuits willen maken. In dat geval zou CPU blok eigen circuit krijgen en NB/GPU in 2e circuit. In 2e circuit kunnen hd blokken toegevoegd worden. De radiatoren kunnen helft kleiner (dus twee keer single fan model) en 2 kleinere pompen omdat weerstand kleiner is. Dit is duurder dan normale grote circuit maar zou nog beter koelen.

Wat echter zeldzamer is, is in watercircuit 2x Y koppelingen toepassen: inderdaad waterlijn splitsen in 2 waterlijnen. Zo zou CPU eigen waterlijn hebben en NB/GPU andere waterlijn. Dit vereist wel krachtigere pomp om waterstroming in beide lijnen goed hoog te houden. En door weerstandverschillen (iets hoger in NB/GPU) is goed opletten dat water niet fout of ongelijk stroomt... :)

Geef maar je suggesties over aanbevolen volgorde in waterkoeling circuit. Daar ben ik benieuwd naar en kan ik mijn casemod meteen goed ontwerpen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Anoniem: 80011 schreef op 05 augustus 2004 @ 17:09:

Mijn Pomp:
[afbeelding]
Is eigenlijk vooral bedoelt om in een aquarium te liggen, maar wanneer ik dat 17MM ding erop draai kan het ook goed voor in mijn setje.

Je kan daar wel zien dat de fitting vooraan erg groot is (17MM buitendiamter dus...), wat moet ik dan precies daarmee doen zodat een 10MM Tygon slang erop past? :)

Bedankt voor de hulp ;)
Je hebt het zelf over het indraaien van het 17mm stuk. De schroefdraad die je in de pomp draait, zal waarschijnlijk een standaard schroefdraad zijn. Oftewel 1/4" of 1/2". Als je dat ding los kan schroeven, zou ik even dat ding meenemen naar een instalateur en daar vragen naar een pilaar voor 10mm slang. Als het 1/4" is, kun je ook bij de Praxis kijken, bij de persluchtartikelen. Daar hangen de slangpilaren 1/4">10mm zo tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
ik denk dat dit de beste opstelling zou zijn:
pomp » radiator » cpu » reservoir » GPU » NB » radiator » pomp

je CPU wordt namelijk het warmste en heeft dus het het koelste water nodig, wat direct van de radiator komt. daarna wordt het water weer een klein beetje afgekoelt in het reservoir waarna het naar de GPU gaat. De northbridge heeft dan lichtelijk opgewarmt water, maar dat maakt eigenlijk helemaal niks uit. northbridges worden toch niet zo warm en 2 graden maakt dan heus niks uit (en zo groot zal het verschil niet eens zijn.)
eigenlijk is het ook helemaal niet nodig je NB te waterkoelen. Het maakt helemaal niks uit in OC resultaten ofzo, je systeem wordt er ook niet stabieler van ofzo. de meeste mensen doen het ook enkel voor de "patsfactor".

[ Voor 16% gewijzigd door HyperioN op 05-08-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

HyperioN. schreef op 05 augustus 2004 @ 19:43:
[...]

je CPU wordt namelijk het warmste en heeft dus het het koelste water nodig, wat direct van de radiator komt. daarna wordt het water weer een klein beetje afgekoelt in het reservoir waarna het naar de GPU gaat. De northbridge heeft dan lichtelijk opgewarmt water, maar dat maakt eigenlijk helemaal niks uit. northbridge worden toch niet zo warm en 2 graden maakt dan heus niks uit (en die twee graden zal het verschil heus niet zijn..)
Jouw verhaal heeft 2 losse radiators nodig. Want je kan niet twee keer door dezelfde radiator lopen. Velen kiezen voor 1 groot dualfan radiator omdat:
- hoe minder slangen en koppelingen, hoe minder weerstand
- korter waterweg en weinig delen heeft laag lekrisico
- iets goedkoper, geen krachtigste pomp nodig
- minder ingewikkeld in bouwen

Jouw voorgestelde methode is technisch mooi koel, maar wel veel slangen in praktijk, dus je hebt krachtigste pomp nodig om hele meuk door 2 radiatoren te pushen. Eerst naar 1e radiator, dan weer terug naar NB/GPU, weer naar 2e radiator. Dit is duidelijk op-en-neer-en-op-en-neer, wat niet mooi eruitziet in de kast.
Ik denk dat niet iedereen je methode neemt, maar liever eenvoudiger zoals ik al voorstelt met zo weinig mogelijk slangendoolhof. :) De kast ziet er minder vol uit en staat netter. Maar ja... O-)
Terug naar mijn tekentafel. Welke voorgestelde volgorde is goed bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
MrDummy schreef op 05 augustus 2004 @ 20:00:
[...]

Jouw verhaal heeft 2 losse radiators nodig. Want je kan niet twee keer door dezelfde radiator lopen. Velen kiezen voor 1 groot dualfan radiator omdat:

Jouw voorgestelde methode is technisch mooi koel, maar wel veel slangen in praktijk, dus je hebt krachtigste pomp nodig om hele meuk door 2 radiatoren te pushen. Eerst naar 1e radiator, dan weer terug naar NB/GPU, weer naar 2e radiator. Dit is duidelijk op-en-neer-en-op-en-neer, wat niet mooi eruitziet in de kast.
Ik denk dat niet iedereen je methode neemt, maar liever eenvoudiger zoals ik al voorstelt met zo weinig mogelijk slangendoolhof. :) De kast ziet er minder vol uit en staat netter. Maar ja... O-)
Well, ik heb een KT12A-L30 (met dus een dual rad) en een Innovatek single rad. Volgens mij is die Hydor die er bijzit krachtig genoeg. En wat betreft kast... hij is heel erg groot (12 full size bays...). Het duurt nog wel ff voordat ik alles werkend heb, ik moet een hele fanplate ombouwen en dat wil ik goed doen, plus weinig tijd...

edit:

Om mezelf te quoten van pagina 20 van dit topic:
Mijn eigen redenatie is de volgende:

CPU verstookt het meeste, gevolgd door de GPU en daarna op afstand de NB. Wanneer je het water koelt met de dubbele rad en de CPU erna zet, dan krijgt de CPU het koelste water aangeboden. Hierna volgt de NB, aangezien deze mijn inziens de minst zware koeling nodig heeft. Vervolgens koel je het opgewarmde water door de tweede (single) rad en biedt dit aan de GPU aan... Mijn eigen gedachtengang is dus dat deze opstelling het gunstigste is: res/pomp > dual-rad > CPU > NB > single-rad > GPU

Wat druk betreft... pomp voor de CPU zetten is ook een idee... moet ik eens over denken...

[ Voor 21% gewijzigd door Skull_One op 05-08-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
MrDummy schreef op 05 augustus 2004 @ 20:00:
[...]

mja ok...dan haal je de tweede radiator eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

1st_Ro schreef op 05 augustus 2004 @ 14:28:
Ik ben ook even op zoek geweest : Bij de Gamma hebben ze 35 mm M3 boutjes. Ze liggen alleen niet bij de schroeven afdeling maar bij de stopcontacten enzo (heel apart) Maar die passen dus perfect. Het enige nadeel is dat het geen kruiskop is, maar daar valt mee te leven ;)
ah heel erg bedankt kan ik eindelijk de elastiekjes weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:59

OcGuru

Giulietta Qv

okee ik denk dat dit me setje word :)

11037 AC Entry Supply Kit (Hydor L20, 230 V) 69.90 69.90
Entfernen Aktualisieren

21201 cuplex PRO Dreinasen-Halterung (plugncool gerade) 44.99 44.99
Entfernen Aktualisieren

31021 Einbaublende aus Edelstahl fuer airplex evo 120 9.90 9.90
Entfernen Aktualisieren

51046 Luefter 120 mm

Resevior maak ik zelf :)

Aan/op merkingen?

Houd dit setje duron 1600 @ 2,1 Ghz onder de 40 graden stessed?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
[quote]zoeperman schreef op 05 augustus 2004 @ 11:44:
aramdin schreef op 04 augustus 2004 @ 14:30:
[...]

alles bij http://www.csdelft.nl/

Asetek CPU Antarctica CPU01/A 10mm 45.00
Asetek VGA VGA01 10mm 25.00
Cooltek Liquidfreezer Dual 58.50
Asetek Slang voor L20 set 10mm 3m 13.50
(hydor L20 heb ik al, waterwetter ook)

ook rond de 200 euro

welke is beter?
en ik zie niets over het hoofd toch?
en die push in koppelingen zijn best handig toch? lijkt mij in ieder geval een stuk makkelijker
vervang ik voor ander resevoir,
maar is dit een goede keuze?? want ik wil morgen even naar delft toe (andere kant van het land voor mij) dus dan kan ik gelijk even langs csdelft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bijna uit over mn spullen die ik ga bestellen, maar vraag me toch nog wat dingen af?

- Wat kan ik beter nemen, waterwetter of zerex supercoolant?
- Welke kleur heeft zerex supercoolant precies, van waterwetter heb ik al gevonden (licht rose/rood)
- Kan een Black Ice Micro II dit goed koel houden: Asetek antartica cpu, vga en chipset? Met een hydor L30"?
- Heeft 10 of 12.5 mm nog invloed op de temp?

edit: specs zijn XP2800+, FX5900, nForce 2 bord

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 06-08-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een maat van mij wil niet zeggen waar hij zijn spullen haalt (flauw hè?)
Het enige wat ik er uit heb gekregen is dat het een NL-shop is, die een speciale cpu koeler in hun assortiment zouden hebben.

Hebben jullie enig idee?

EDIT: die winkel zou maar 1 keer per maand verzenden ofzoiets

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 104854 op 06-08-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
Anoniem: 110668 schreef op 06 augustus 2004 @ 00:01:
Ik ben bijna uit over mn spullen die ik ga bestellen, maar vraag me toch nog wat dingen af?

- Wat kan ik beter nemen, waterwetter of zerex supercoolant?
- Welke kleur heeft zerex supercoolant precies, van waterwetter heb ik al gevonden (licht rose/rood)
- Kan een Black Ice Micro II dit goed koel houden: Asetek antartica cpu, vga en chipset? Met een hydor L30"?
- Heeft 10 of 12.5 mm nog invloed op de temp?

edit: specs zijn XP2800+, FX5900, nForce 2 bord

Alvast bedankt!
die L30 heeft geen 10 mm aansluitingen dus dan zou je zo i zo voor de 1/2 moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203 schreef op 05 augustus 2004 @ 19:34:
[...]

Je hebt het zelf over het indraaien van het 17mm stuk. De schroefdraad die je in de pomp draait, zal waarschijnlijk een standaard schroefdraad zijn. Oftewel 1/4" of 1/2". Als je dat ding los kan schroeven, zou ik even dat ding meenemen naar een instalateur en daar vragen naar een pilaar voor 10mm slang. Als het 1/4" is, kun je ook bij de Praxis kijken, bij de persluchtartikelen. Daar hangen de slangpilaren 1/4">10mm zo tussen.
Ja maar de 17MM slangfitting is zelf niet los te draaien. Dat hele (wat zwartere) plastic stukje moet je vastdraaien, dat is één geheel.

Is er zoiets te koop van 3/4Inch to 3/8Inch verloopstuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoeperman schreef op 06 augustus 2004 @ 00:08:
[...]

die L30 heeft geen 10 mm aansluitingen dus dan zou je zo i zo voor de 1/2 moeten gaan
De hydor L30 van asetek zelf kun je wel krijgen met 10mm! 8) Ook nog eens voor maar €34 bij atro! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
@a333tje86, Ik heb Zerex (geloof ik) en da's echt felroze ! na verdunning met gedestilleerd water blijft het nog wel lichtroze (en felroze in mijn reservoir)

Mijn kast is toch dicht, dus welke kleur mijn water is maakt mij niet uit, als het maar werkt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
aramdin schreef op 05 augustus 2004 @ 14:07:
Ik heb
Athlon XP-M 2600+ @ 2600mHz
Sapphire Ati Radeon 9800pro (stock)
DFI Infinity Northbridge @ +-220mHz
gekoeled met een enkele DangerDen Heatercore... :)
Waar heb je die DD Heatercore gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Laagvliegerke schreef op 06 augustus 2004 @ 13:32:
Waar heb je die DD Heatercore gehaald?
Tweakstore :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dacht ik al :) Lang moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06
Anoniem: 80011 schreef op 05 augustus 2004 @ 17:09:

Mijn Pomp:
[afbeelding]

Bedankt voor de hulp ;)
Ik heb dezelfde pomp.
Ik raad je aan om deze pomp als dompelpomp te gebruiken. Het is vrij lastig om in de bovenkant fittingen te draaien en het opdraaistuk met die slangtule is niet bepaald stevig, waardoor het lastig kan zijn om het waterdicht te krijgen.

Gewoon in een bak doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67320

HyperioN. schreef op 05 augustus 2004 @ 19:43:
[...]

je CPU wordt namelijk het warmste en heeft dus het het koelste water nodig, wat direct van de radiator komt. daarna wordt het water weer een klein beetje afgekoelt in het reservoir waarna het naar de GPU gaat. De northbridge heeft dan lichtelijk opgewarmt water, maar dat maakt eigenlijk helemaal niks uit. northbridges worden toch niet zo warm en 2 graden maakt dan heus niks uit (en zo groot zal het verschil niet eens zijn.)
eigenlijk is het ook helemaal niet nodig je NB te waterkoelen. Het maakt helemaal niks uit in OC resultaten ofzo, je systeem wordt er ook niet stabieler van ofzo. de meeste mensen doen het ook enkel voor de "patsfactor".
Heb hier wel eens getest wat het scheelt. Meerdere kanalen en 1 pomp werkt per definitie niet en krijg je altijd wel eens stilstaand water denk ik.

Heb nu zelf Pomop > CPU > GPU > NB > Rad > Res. Op die manier warmt het water maximaal op en heeft meer tijd om af te koelen. Heb de rad ook wel eens na de pomp gedaan maar dat koelde alleen maar minder. Vraag me niet waarom, ik ga er vanuit dat overal in de kring de stroomsnelheid hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 06 augustus 2004 @ 17:13:
[...]

Ik heb dezelfde pomp.
Ik raad je aan om deze pomp als dompelpomp te gebruiken. Het is vrij lastig om in de bovenkant fittingen te draaien en het opdraaistuk met die slangtule is niet bepaald stevig, waardoor het lastig kan zijn om het waterdicht te krijgen.

Gewoon in een bak doen dus.
Aha, is dit niet nadeling voor de temperatuur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Laagvliegerke schreef op 06 augustus 2004 @ 16:54:
Dacht ik al :) Lang moeten wachten?
Niet echt, ongeveer 3seconden als hij naar achter loopt naar het magazijn en em weer meeneemt :P

Kheb em al een tijdje geleden gehaald, was toen gewoon naar de winkel geweest.
Anoniem: 67320 schreef op 06 augustus 2004 @ 20:21:
Heb de rad ook wel eens na de pomp gedaan maar dat koelde alleen maar minder. Vraag me niet waarom, ik ga er vanuit dat overal in de kring de stroomsnelheid hetzelfde is.
Weird! Ik ga het ook nog eens testen of dat bij mij waar is...Ik heb namelijk na mn pomp mn rad en dan mn cpu etc...
Hoeveel graden scheelde het voor jou?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89596

Ik heb alleen een vraagje over een radiator :)

Ik wil zelf ook maar eens beginnen aan een WC, dus heb ik het een en ander zitten lezen en neuzen.

Nu ben ik zelf gevallen op het feit dat er niet zo heel veen 80*80mm of 80*160mm radiatortjes zijn.

Na het een en ander aan verder zoeken ben ik op de black ice micro II gevallen omdat ik deze makkelijk in mijn kast kan wegmodden zonder dat mijn dremel overuren moet gaan draaien. Alleen heb ik nergens een review hierover kunnen vinden dus is mijn vraag aan jullie: weet een van jullie hoe deze presteerd of heeft een van jullie een link naar een revieuw hiervan. Ik heb op Tweakers, GoT en goolge lopen zoeken. het enige dat ik heb gevonden is een site waar zelfs babblefish niets mee kan :'(

Dus als jullie mij kunnen helpen, graag _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
nu was ik vandaag in delft en kwam ik erachter dat die asetek antartica alleen met schroeven vast is te zetten, dat gaat dus niet passen op mijn mobo (msi kt6 delta) daar zitten geen schroefgaten in. zijn er speciale clips ofzo voor in de handel om het wel te laten passen? of moet ik maar op zoek gaan naar een koelblokje die wel clips heeft?

edit

nu zag ik net bij tweak store een
SocketA Hold Down AMD voor de dangerden, zouden die ook passen op de asetek?

[ Voor 16% gewijzigd door zoeperman op 07-08-2004 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06
Anoniem: 80011 schreef op 06 augustus 2004 @ 20:41:
[...]

Aha, is dit niet nadeling voor de temperatuur? :)
Nee hoor, die 7W maakt niets uit.
Al zal die op V&A niet zo goed koelen :D

Ik zag hier laatst nog een foto staan van een Eheim Micro ofzo. Een super klein pompje dat aan de slangen hing. (hangt hopelijk)
Als die user die foto nogmaals (achter een link) kan plaatsen, ben ik nog blijer!

[ Voor 31% gewijzigd door bredend op 07-08-2004 00:01 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.