[WC] Het grote waterkoelingtopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 2.698 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
@RapidAngel

Yups, hoe heb jij 'm zo schoon gekregen?? Ziet er wel bling-bling all pimp'n'shit uit namelijk ;)
Ik heb 9mm normale slang (anders pastten mijn slangschroefklemmetjes op m'n waterblokken niet meer) en dan 13mm in kokend water week gemaakt en over de radiator gepropt.

Kan het trouwens kwaad dat er nog flink wat lucht bovenin m'n slangen staat? Water loopt er wel langs? Radiator staat wel vol met water (ff goed schudden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
@ Wessel99

Haha, cool reservoir man! In zo'n bakje bewaar ik de sprinkhanen voor m'n varraan >:)

Heeft iemand een idee hoe de plug and play fittingen van een Asetek dual 120 radiator vastzitten?
Ik weet dat deze radiator een Black Ice Pro II is, daarom heb ik hem gekocht, maar wel met de bedoeling er andere slangpilaren op te draaien. Alleen zitten die rottige plug and play fittingen muurvast. Zijn ze gesoldeerd of erop ge-epoxied? Ik zie wel dat de uiteinden schroefdraad bevatten.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Ander vraagje ook nog trouwens: zou het veel zin hebben om mijn "dunne" slang een stuk in te korten? Deze is nu nog een meter of 3 lang in totaal, zou makkelijk 2 of anderhalve meter kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:49

OcGuru

Giulietta Qv

Hey,

Me wc loop nu even voor proef,maar de pomp hoor je wel...Is dat normaal ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Seagate schreef op 18 augustus 2004 @ 12:16:
Hey,

ligt eraan wat je verstaat onder "horen". natuurlijk hoor je hem, 100% geluidsstil kan het nooit zijn. maar hij moet niet enorm brommen of herrie maken ofzo, dan is er iets niet best. welke pomp heb je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Seagate schreef op 18 augustus 2004 @ 12:16:
Hey,

Ja de pomp ratelt totdat alle lucht uit het water is.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

nee alle lucht ie eruit :) de pomp geschut en rad :) maar hij maak gewooon een snorrend geluidje....

hydor l20

[ Voor 7% gewijzigd door OcGuru op 18-08-2004 12:22 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 23:21
dat heb ik ook met mn hydor l20 , maar nu staat ie gezellig in mn res

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

ThaKiller schreef op 18 augustus 2004 @ 12:37:
dat heb ik ook met mn hydor l20 , maar nu staat ie gezellig in mn res
Ok :) Maar zijn eheim /swifttech pompen stiller ??

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

@ wessel99:

Die van mij was al super schoon, ik heb de zijkanten alleen van wat goudkleurige verf voorzien :)

De lamellen (grijze kleur, maar zit koper onder) heb ik niet gespoten, volgens mij kan dat nadelig zijn voor de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14932

Die L20 kan inderdaad een beetje lawaai maken, maar in principe moet die ook geen herrie maken als daar ECHT alle lucht uit is.
De plug-in fittingen op de Asetek zijn volgens mij gewoon met wat teflontape eringedraaid, ik heb de mijne nog niet losgemaakt maar dat ziet er wel 'changeable' uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Seagate schreef op 18 augustus 2004 @ 12:41:
[...]
Ok :) Maar zijn eheim /swifttech pompen stiller ??
ik weet niet precies hoeveel geluid een hydor l20 maakt, maar mijn eheim pomp maakt icm. met ruberren pootjes minder geluid dan een papst fan op 7 volt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
De Hydor L20 maakt een beetje een brommend geluid, maar met de rubberen pootjes merk je er niks van. En het geluid went, en het is een stuk minder lawaai als een boxed koeler :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Over geluid gesproken : Ik heb sinds kort mijn waterkoeling setup draaien en mijn pomp (Swiftech MCP-600-02) maakt best wel veel lawaai :'(
Het geluid klinkt als een soort brommen. Ik heb het vermoeden dat er iets uit balans ligt ofzo, maar om hem nou zelf open te maken vind ik ook weer zoiets.

Alles is stil, behalve die pomp, en ik wou juist waterkoeling vanwege de stilte! :(

Iemand een idee waar het aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 14932 schreef op 18 augustus 2004 @ 14:08:
Die L20 kan inderdaad een beetje lawaai maken, maar in principe moet die ook geen herrie maken als daar ECHT alle lucht uit is.
De plug-in fittingen op de Asetek zijn volgens mij gewoon met wat teflontape eringedraaid, ik heb de mijne nog niet losgemaakt maar dat ziet er wel 'changeable' uit....
Kan iemand dat nog bevestigen? Die push-on fittings zitten bij mij echt muurvast. Het ziet er inderdaad changeable uit, maar ik zie in elk geval nergens teflon zitten. Heb geen zin dat 'ie strakz opeens krak zegt.
Op heel google is gewoon niets te vinden hoe die krengen zijn vast gemaakt.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Zie ik nou geen enkele fan op je radiator, cool.. hoe zit dat met je temperaturen?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 22:20
ik dacht
pomp>rad>res>cpu>vga>pomp
dit een goede keus of niet ?

en zit er een groot verschil tussen aqua en dangerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

zoeperman schreef op 18 augustus 2004 @ 18:38:
ik dacht
pomp>rad>res>cpu>vga>pomp
dit een goede keus of niet ?

en zit er een groot verschil tussen aqua en dangerden?
het is beter om je res voor de pomp te zetten dus zo: pomp>rad>cpu>vga>res>pomp.
ik heb mijn res een keer voor mijn cpu gezet omdat ik wat slangen omdraaiden en ik had zeker 5 graden verschil met res voor de pomp.

ja dacht het wel in prijs en prestatie maar dat hangt af van welk block.

[ Voor 26% gewijzigd door ikman op 18-08-2004 19:07 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

wessel99 schreef op 17 augustus 2004 @ 22:40:
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb wel het idee dat het water erg zachtjes stroomt (terwijl er geen knikken in de slangen zitten). Daarbij blijft er wel overal wat lucht in de slangen zitten, vooral waar het van "dun->dik" gaat wil de lucht er niet helemaal uitlopen. Radiator is wel ontlucht, enkel in de slangen zit nog wat lucht.
Je gebruikt een 700 liter pomp voor een dergelijke setup? Ik heb een Asetek Waterchill sinds kort, en die pompt precies goed rond op 700l/uur. Ik denk dat jij minimaal 1000 nodig hebt met die lengte en die radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zojuist mijn halfnieuwe wc setup gevuld, bleek 1 vd 2 slangen in mn black ice pro niet goed vast te zitten :( Gevolg: Ik doe de pomp aan en even later in een razend tempo water op m'n videokaart, en het lekte door naar beneden :( Van de bovenkant is er maar een klein stukje nat geworden, alleen vanaf het begin van de kaart (en dan dus niet de moederbordkant, maar de andere kant), en aan de onderkant ook maar een klein stukje. Zie hier:

Het rode gearceerde gedeelte is aan de bovenkant nat geworden:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/lek2.jpg

Het rode gearceerde gedeelte hier laat zien dat er dus ook van die condensators nat zijn geworden, er vielen zelfs druppels door naar beneden :(
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/lek1.jpg

Pic's zijn clickable

Ik heb dus Innovatek InnovaProtect gebruikt, zonder het te mengen met gedestilleerd water. D'r zit corrosieprotect in. Zou dit spul erg geleiden? En hoe lang moet ik GPU ongeveer laten drogen?

offtopic:
Bter werkt ie nog, anders is het 2e videokaart in 5 maanden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Dus inderdaad de slangen wat inkorten (zoiezo vrij overbodig lang nu die onderste slang)? Wilde eigenlijk het reservoir/de radiator iets verderop plaatsen, maar aangezien m'n "dikke"-radiator slang te kort is heeft dit weinig zin meer ... Even wat slangklemmen op de kop tikken.

Geef het zoveel weerstand als je slangen langer zijn? Ik vind ook dat m'n koelwater er niet echt hard doorheen spoelt, meer "sijpelen", al werd me bij scheikunde wel geleerd dat de warmteoverdracht van het water aan de koelblokken/radiator dan het grootst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
oli4100 schreef op 18 augustus 2004 @ 23:14:
Zojuist mijn halfnieuwe wc setup gevuld, bleek 1 vd 2 slangen in mn black ice pro niet goed vast te zitten :( Gevolg: Ik doe de pomp aan en even later in een razend tempo water op m'n videokaart, en het lekte door naar beneden :( Van de bovenkant is er maar een klein stukje nat geworden, alleen vanaf het begin van de kaart (en dan dus niet de moederbordkant, maar de andere kant), en aan de onderkant ook maar een klein stukje. Zie hier:

[afbeelding]

Het rode gearceerde gedeelte hier laat zien dat er dus ook van die condensators nat zijn geworden, er vielen zelfs druppels door naar beneden :(
[afbeelding]

Pic's zijn clickable

Ik heb dus Innovatek InnovaProtect gebruikt, zonder het te mengen met gedestilleerd water. D'r zit corrosieprotect in. Zou dit spul erg geleiden? En hoe lang moet ik GPU ongeveer laten drogen?

offtopic:
Geen probleem joh, mijn WC lekte zovaak aan het begin, gewoon ff laten drogen. Als er na een tijdje aanslag op je videokaart komt (had ik na een tijdje 8)7 ) moet je ff met contactspray hem schoonmaken.

Ik zou zeggen laat hem vannacht lekker uit staan om te drogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:50

DaWaN

'r you wicked ??

[afbeelding]

[afbeelding]

Pic's zijn clickable

offtopic:
Trek die videokaart eruit en gebruik hem een paar dagen* swieso niet. Zolang er geen stroom op staat kan water niet zoveel kwaad, maar als er stroom op staat kan het minste water als je kaarts d00d betekenen. Dus gewoon die kaart lang laten drogen en goed kijken of je nergens meer water ziet, dan moet ie er gewoon weer in kunnen.
*fohnen gaat het snelst, maar pas op dat het niet te heet wordt want dan sloop je alsnog je kaart :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• zoeperman
zo ik heb even 3 opties getekent voor een resevoir.
welke van de 3 is het beste?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zoeperman/modding/Resevoir_aquatube.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zoeperman/modding/Resevoir_dangerden.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zoeperman/modding/Resevoir_noise_isolator.JPG

• oli4100
  • Niet online
zoeperman schreef op 19 augustus 2004 @ 00:14:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De bovenste, is het makkelijkst met vullen. De tweede is lastig met vullen, en die laatste al helemaal. (pomp zuigt immers alleen water aan, geen lucht)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
zoeperman schreef op 19 augustus 2004 @ 00:14:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bovenste idd, precies zoals oli4100 al zei.

Overigens, het is reservoir (de R dus..)

• zoeperman
thnx voor de reacties :)
ohja is waar ook met een R :)
dus dan wordt het
pomp > res > rad > cpu > vga > pomp

of moet de radiator en het reservoir omgedraaid worden ?

Anoniem: 110226

Volgens mij is in dat bovenste plaatje het reservoir aan de output van de pomp gekoppeld. evenals bij het onderste plaatje. je kan je reservoir beter aan de input van de pomp plaatsten. en verder zo hoog mogelijk zodat ontluchten makkelijker is.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 110226 op 19-08-2004 01:03 ]

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:46
[...]Ik heb dus Innovatek InnovaProtect gebruikt, zonder het te mengen met gedestilleerd water. D'r zit corrosieprotect in. Zou dit spul erg geleiden? En hoe lang moet ik GPU ongeveer laten drogen?
Even een opmerking wat betreft Innovaprotect. Er zijn er volgens mij twee soorten; Een voorgemengde en eentje waar je gedestileerd water bij moet mengen. Als je die laatste gebruikt MOET je volgens Innovatek verdunnen! Dus niet onverdund gebruiken. De koeleigenschappen zijn anders niet optimaal en het zou misschien zelfs slecht voor je spullen kunnen zijn (chemie is ook een vak ;)).

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• oli4100
  • Niet online
Skull_One schreef op 19 augustus 2004 @ 08:41:
[...]
Even een opmerking wat betreft Innovaprotect. Er zijn er volgens mij twee soorten; Een voorgemengde en eentje waar je gedestileerd water bij moet mengen. Als je die laatste gebruikt MOET je volgens Innovatek verdunnen! Dus niet onverdund gebruiken. De koeleigenschappen zijn anders niet optimaal en het zou misschien zelfs slecht voor je spullen kunnen zijn (chemie is ook een vak ;)).
Ja inderdaad, maar ik heb die van 1 liter, en d'r staat duidelijk op in het Duits: "Zum direkten und unverdunnten Einsatz in Wasserkuhlsystemen" Gelijk erin gooien dus :)

• zoeperman
Anoniem: 110226 schreef op 19 augustus 2004 @ 01:01:
Volgens mij is in dat bovenste plaatje het reservoir aan de output van de pomp gekoppeld. evenals bij het onderste plaatje. je kan je reservoir beter aan de input van de pomp plaatsten. en verder zo hoog mogelijk zodat ontluchten makkelijker is.
als ik me res aan de input hang van me pomp, dan moet ik of mijn pomp helemaal boven in zetten of ik 2 slangen laten lopen van boven naar beneden

*edit*

of ik moet de in en outtake omdraaien
dan krijg je ipv: pomp>res>rad>cpu>vga>pomp
pomp>vga>cpu>rad>res>pomp

die laatste is beter zoals ik begrepen heb ?

(en dan kan ik ook altijd nog eerst cpu doen en dan de vga)

[ Voor 20% gewijzigd door zoeperman op 19-08-2004 13:08 ]

Anoniem: 94768

Ik heb bijna alle onderdelen voor mij WC set maar ik had nog een vraagje.
Welke radiator te nemen?
Ik heb als:
-CPU: Dangerden Na-maak
-Pomp: Eheim pomp (in reservoir, deze)
Maar welke radiator?
Ik zag deze 2 in de aanbieding bij FH
Black Ice Pro en
Noise Isolator
Of moet kan ik beter deze kopen voor het geld?
Of als iemand nog een andere heeft laat het maar horen, het moet in ieder geval wel een radiator zijn met 1 120mm fan achterop.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16
De best presterende van de drie is toch wel de Black Ice Extreme (de laatste dus) maar de keuze is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt uitgeven en hoe ver je wilt overclocken.

Laagvliegerke schreef op 19 augustus 2004 @ 19:34:
De best presterende van de drie is toch wel de Black Ice Extreme (de laatste dus) maar de keuze is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt uitgeven en hoe ver je wilt overclocken.
Zie mijn sig hoever hij nu is, mijn temp is na beetje source'en en 3d marken ongeveer 41 graden. Ik wil het dus eigenlijk gewoon voor de stilte. Ik vond die noise isolator wel leuk voor die 30 euro. Alleen weet ik niet of die wel zo goed is als die black ice pro/extreme. Reviews kan ik ook niet echt vinden.

• D-Three
Het prijsverschil zal hem wel ergens in zitten hé :) Maar als het enkel om de CPU te koelen is en je clockt niet veel verder over, denk ik niet dat je problemen zal hebben.

Ik heb hier 2 reviews gevonden waar ze een volledige kit testen van noise isolator waar deze rad gebruikt wordt.
http://www.water-cooling.com/reviews/noiseisolator/page1.php
http://www.systemcooling.com/noise_isolator_h2o-01.html
Je kan deze niet echt vergelijken met jouw setup aangezien er andere blokjes (en pomp) gebruikt worden maar het kan jou toch al een idee geven.

Ik denk dat ik gewoon voor die black ice extreme ga, ook omdat ik hoorde dat die 2x (!) zo'n groot koeloppervlak had als de pro. Ook doe ik het omdat die beter is voor de toekomst en natuurlijk om te OC'en >:) .
Bedankt voor de hulp!
Ik laat het wel horen en zien wat de temps/resultaten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op http://overclockers.com/articles1088/ kwam ik een artikel tegen over de mythes van waterkoeling.
Hier wordt een aantal zaken behandeld, die in dit topic ook vaak voorkomen, zoals het beste materiaal, de volgorde van componenten, etc.
Misschien is deze link zelfs wel geschikt voor een plaatsje in de topicstart of FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

kan ik ergens een roundup/shootout vinden van verschillende 2x120mm radiators?

ik heb geen idee welke modellen goed performen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik ben redelijk nieuw met waterkoeling, tenminste.... ik heb redelijk wat topics langs zien komen, weet ook wel wat er bij komt kijken...

Maar van een punt heb ik nooit echt een duidelijk beeld gekregen, de beste volgorde van onderdelen. Ik wil een barebone systeem voorzien van waterkoeling en ga de volgende onderdelen gebruiken:

- pomp
- cpu blok
- vga blok
- radiator
- chipset blok (optioneel)
- reservoir (optioneel)

Wat zou de ideale volgorde zijn?

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 23:35

Smarron

The bend

Lev schreef op 20 augustus 2004 @ 11:44:
kan ik ergens een roundup/shootout vinden van verschillende 2x120mm radiators?

ik heb geen idee welke modellen goed performen.
http://www.dark-tweaker.com/Dual-Radiator.htm

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
NoTo schreef op 20 augustus 2004 @ 11:52:
Ik ben redelijk nieuw met waterkoeling, tenminste.... ik heb redelijk wat topics langs zien komen, weet ook wel wat er bij komt kijken...

Maar van een punt heb ik nooit echt een duidelijk beeld gekregen, de beste volgorde van onderdelen. Ik wil een barebone systeem voorzien van waterkoeling en ga de volgende onderdelen gebruiken:

- pomp
- cpu blok
- vga blok
- radiator
- chipset blok (optioneel)
- reservoir (optioneel)

Wat zou de ideale volgorde zijn?
Dus jij wilt een barebone systeem (shuttle ofzo) waterkoelen? Ik kan je vertellen dat dat erg moeilijk is. Vooral dit omdat een pompje erg groot is en niet zomaar ergens kan plaatsen...

Misschien als je een extern systeem maakt, is ook altijd leuk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
Ja inderdaad een shuttle (sk85g) maar alles komt intern, ik heb ook al een pomp gezien die een beetje mooie maten daarvoor heeft, 2 x 2 x 2 inch :D

D'r komt een black ice micro (8x8 cm) aan de achterkant (binnen) buiten schroef ik waarschijnlijk een 8cm aluminium fan. Dat is het enige dat extern komt.

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

Exigence

dnkroz

Met een enkele Black Ice micro valt volgens mij het hele voordeel van waterkoeling weg. Zeker omdat je er je VGA + NB + CPU mee wilt koelen.
Ik denk niet dat je dan met de Black Ice Micro echt sub-luchtkoeling temps kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
Exigence schreef op 20 augustus 2004 @ 14:32:
Met een enkele Black Ice micro valt volgens mij het hele voordeel van waterkoeling weg. Zeker omdat je er je VGA + NB + CPU mee wilt koelen.
Ik denk niet dat je dan met de Black Ice Micro echt sub-luchtkoeling temps kunt bereiken.
Mja ok, maar het gaat me meer om de geluidsproductie dan om dikke koeling, hoewel dat ook wel leuk zou zijn. :P Sowieso, de nb is een optie, die fan is super stil en dus geen probleem. Vooral de VGA maakt extreem veel herrie en die fan is ook niet tempgestuurd.

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119449

Ik heb net mijn waterkoeling afgekregen..na weken eraan te werken..

Ik heb langetijd overal gekeken hoe ieder zn waterkoeling set heeft opgebouwd..
Ik had uiteindelijk zelf ervoor te kozen om bijna alles zelf te proberen bouwen, behalve de blokken...Radiator heb ik van de sloop gehaald (koper)
Resevoir zelf gemaakt van plexiglas..
2 waterblokken van swiftech..CPU en VGA en pomp van Eheim (1048)

Ik heb er voor gekozen om een kast extern erbij de toen..ik had namelijk nog een budget kast over..die ik helemaal bijpassend zwart glans heb gespoten, en vane en window voorzien...de pomp heb ik ook in de budget kast boven op m'n algemene kast.
De radiator heb ik 4 keer in de cola gehad en van binnen goed met zoutzuur en azijn gedopen...met succes...ik haal idle temps van 22 c.. ik heb een AMD 2500+@3200+

Specs

Tagan 480 Watt
Asus A7N8X - Deluxe
AMD 2500+@3200+
Mushkin 1GB Pc3200 2-2-2-5
2x WD Raptor Raid0
Sapphire 9800 Pro (256bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

NoTo schreef op 20 augustus 2004 @ 15:20:
[...]

Mja ok, maar het gaat me meer om de geluidsproductie dan om dikke koeling, hoewel dat ook wel leuk zou zijn. :P Sowieso, de nb is een optie, die fan is super stil en dus geen probleem. Vooral de VGA maakt extreem veel herrie en die fan is ook niet tempgestuurd.
Ja, maar als die radiator met een stille fan z'n warmte niet kwijt kan dan heb je als nog een herriemaker nodig ;)
Misschien is het handiger om het op een soorgelijke manier te doen als Epsilon: [rml][ CiP] Project : Mini Inferno[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Anoniem: 119449 schreef op 20 augustus 2004 @ 15:25:
Ik heb net mijn waterkoeling afgekregen..na weken eraan te werken..

Ik heb langetijd overal gekeken hoe ieder zn waterkoeling set heeft opgebouwd..
Ik had uiteindelijk zelf ervoor te kozen om bijna alles zelf te proberen bouwen, behalve de blokken...Radiator heb ik van de sloop gehaald (koper)
Resevoir zelf gemaakt van plexiglas..
2 waterblokken van swiftech..CPU en VGA en pomp van Eheim (1048)

Ik heb er voor gekozen om een kast extern erbij de toen..ik had namelijk nog een budget kast over..die ik helemaal bijpassend zwart glans heb gespoten, en vane en window voorzien...de pomp heb ik ook in de budget kast boven op m'n algemene kast.
De radiator heb ik 4 keer in de cola gehad en van binnen goed met zoutzuur en azijn gedopen...met succes...ik haal idle temps van 22 c.. ik heb een AMD 2500+@3200+

Specs

Tagan 480 Watt
Asus A7N8X - Deluxe
AMD 2500+@3200+
Mushkin 1GB Pc3200 2-2-2-5
2x WD Raptor Raid0
Sapphire 9800 Pro (256bit)
Pics? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
Exigence schreef op 20 augustus 2004 @ 15:31:
[...]

Ja, maar als die radiator met een stille fan z'n warmte niet kwijt kan dan heb je als nog een herriemaker nodig ;)
Misschien is het handiger om het op een soorgelijke manier te doen als Epsilon: [rml][ CiP] Project : Mini Inferno[/rml]
Hmmm m'n barebone is kleiner dan dat, ik heb ook maar 1 5.25" slot. De voeding dan ook zeker in de weg en waarschijnlijk ook de VGA kaart.

Dit is em

Vanavond ga ik eens meten waar ik die pomp kwijt kan. En ff testen of ie met een fan achterop nog in m'n tas past :P

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 06-07 21:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik vind het altijd maar knap mensen met 'n idle temp van 22 C met waterkoeling. Helemaal met dit weer.. iets zegt me dat het bijna onmogelijk is maar ok.
Kamertemp van 20C gaat vandaag nog wel maar afgelopen weken.. zit ik toch wel op 25+ in me kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

t!mP schreef op 20 augustus 2004 @ 17:16:
Ik vind het altijd maar knap mensen met 'n idle temp van 22 C met waterkoeling. Helemaal met dit weer.. iets zegt me dat het bijna onmogelijk is maar ok.
Kamertemp van 20C gaat vandaag nog wel maar afgelopen weken.. zit ik toch wel op 25+ in me kamer.
Precies, ik zit hier op zolder met een casetemp van 32 graden met een 80 mm intake en 2x120 mm outtake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 23:35

Smarron

The bend

t!mP schreef op 20 augustus 2004 @ 17:16:
Ligt gewoon aan de omgevingstemperatuur. Hier op zolder zit ik ook met 30+ graden weg te zweten, ligt de temp van m'n cpu ook hoger.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
En de waarden die de temperatuurssensoren geven, mag je ook niet echt vertrouwen. Ze geven wel een indicatie van de temperatuur maar de waarden kunnen gerust tot 3 graden of meer afwijken. Er kunnen zelfs al grote verschillen liggen bij twee "identiek" dezelfde moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Ik heb het er toch maar op gewaagd en Tygonslang bij Tweakstore.nl bestelt...

Die shop reageert totaal niet op mails enzo en in de shop survey zijn de laatste reacties ook niet positief maar ik wil toch echt Tygon slang hebben...

Maandag het geld overmaken (kan niet eerder..) en dan maar afwachten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42

Epsilon

Exigence schreef op 20 augustus 2004 @ 15:31:
[...]

Ik heb de onderdelen wel binnen voor de CiP maar wilde het topic niet onnodig kicken :).

Ik ben nu grotendeels aan het passen en meten voor het reservoir en pomp. Daarnaast heb ik nog steeds geen passende 90 graden hoeken. Die worden dus waarschijnlijk zelf gemaakt.

Maar ondertussen ben ik met een ander project bezig dat ook de nodige tijd opeist.
http://members.home.nl/epsilon/phase voor wat pics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ok, ik heb nog een paar vraagjes. Ik heb net m'n watercooling blokjes binnen ( frigus.nl blokjes ) En dit wordt mijn 1e keer met watercooling, dus wil ik het meteen goed doen.

1. Bij mijn cpu blokje heb ik 1 slang pilaar die in het midden zit, en 1 zit iets aan de rand. Ik neem aan dat ik het koele water via de middenste slangpilaar binnen moet komen ( zodat het koude water direct op de core wordt gespoten ). Of zie ik dit nou verkeerd ?

2. Ik heb nu een radiator van de sloop gehaald ( Seat Ibiza kachelrad ), uitgespoelt, en nieuwe slangpilaren aan gesoldeerd, hij is helemaal waterdicht ! :). Alleen nu kom ik tot mijn schrik erachter dat de lamellen wel dicht op elkaar zitten, gaat dit wel goed ? Want ik heb 3x 80mm fans bovenin m'n kast, en ik kan hem maar goed laten koelen met 2 fan die fans, en met die andere fan wou ik hem laten koelen via een soort duct. Helpt dit ?

3. Mijn radiator is van alu, en m'n blokjes zijn van koper, nu heb ik al gehoord dat dit op elkaar reageert, en die reactie is heel makkelijk op te heffen door een beetje magnesium in je resevoir te doen ( puntenslijper ). Of heeft iemand hier nog een andere oplossing voor ?

edit: nog een puntje vergeten.

4. Wat is nou de beste opstelling ? Kheb een CPU Blokje, NB Bloje, Reservoi, Radiator, Pompje.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 86836 op 21-08-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

@R3CoN
heel verhaal

1 ja klopt middelste pilaar is in die aan de rand is uit

2 het werkt het beste met een fan duct zodat de fans alle lucht door het rand blazen, zuigen. hoe meer lamellen hoe meer warmte afgift, heb je wel sterkere fans nodig

3 zo lang je demi water + waterwetter (of dergelijke) gebruikt is het effect minimaal. of je doet er een beetje magnesium in.

4ik heb dat het koudste water naar mijn cpu gaat en dan naar mijn nb --> reservoir--> pomp--> radiator-->cpu.

je kan ook eerst je nb doen maar ik ben van mening dan je cpu het koudste water nodig heeft.

[ Voor 75% gewijzigd door ikman op 22-08-2004 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ok, nu heb ik weer een vraag. Ik heb nog geen reservoir ( is onderweg ), maar ik wil al gebruik maken van m'n wc setup. Hoe krijg ik dit voor elkaar ? Ontluchten kon via een T-Stuk, maar hoe krijg ik het water in m'n setupje ? Ik heb een Hydor L20 pompje ( voor het geval dat dit nuttige info is ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54742

Anoniem: 80011 schreef op 21 augustus 2004 @ 17:26:
Ik heb het er toch maar op gewaagd en Tygonslang bij Tweakstore.nl bestelt...

Die shop reageert totaal niet op mails enzo en in de shop survey zijn de laatste reacties ook niet positief maar ik wil toch echt Tygon slang hebben...

Maandag het geld overmaken (kan niet eerder..) en dan maar afwachten... :)
ik kan je wel vertellen dat er een nieuwe lading onderweg naar tweakstore is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 06-07 21:34

Harrie

NederVlaming

Zijn er hier mensen met een Frigus Intimidator block op een A7n8x? Ik ben benieuwd of het uni block op dit moederbord past.... Kan er nergens iets over vinden. Kan altijd nog het gewone socket A blok halen, maar Uni kan eventueel mee naar de A64.... Ik heb de maten opgemeten, en het zou net moeten passen, maar ik zou graag toch wat meer zekerheid hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Anoniem: 86836 schreef op 23 augustus 2004 @ 11:44:
Ok, nu heb ik weer een vraag. Ik heb nog geen reservoir ( is onderweg ), maar ik wil al gebruik maken van m'n wc setup. Hoe krijg ik dit voor elkaar ? Ontluchten kon via een T-Stuk, maar hoe krijg ik het water in m'n setupje ? Ik heb een Hydor L20 pompje ( voor het geval dat dit nuttige info is ).
Cola-fles zoals hierboven al gebruikt door iemand? :)
Tupperware-potje, bokaal van confituur, ... Er kunnen veel dingen als "interim"-reservoir gebruikt worden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48
Ik heb bijna mijn complete waterkoeling bij elkaar. En bestaat uit de volgende onderdelen:
- Nextcool Watercube GT3 CPU Waterblock
- Nextcool Watercube GT3 NB Waterblock
- Innovatek Cool-O-Matic ATI Radeon X800XT Waterblock
- Black Ice Micro 2 Radiator
- Swifttech MCW-Chill-452 Waterblock
- Innovatek Tank-O-Matic 28 cm Reservoir
- Innovatek Tank-O-Matic 12 cm Reservoir
- 2x Eheim 1048 Waterpump

Ik heb nu één probleem: Ik heb ervoor gezorgd dat alle onderdelen 8x1 aansluitingen hebben, en het was de bedoeling dat er dan overal Tygon slangen tussengehangen zouden worden, maar ik kan nergens 8x1 tygon-slangen vinden.

Kan iemand me helpen, en anders heb ik andere hele flexibele slangen nodig. Ik heb wel PVC, PUR, en nog een paar andere soorten gevonden, maar PUR is volgens mij al heel erg stevig, niet flexibel dus. PVC weet ik niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
trancesetter schreef op 23 augustus 2004 @ 13:57:
...blabla...

Ik heb nu één probleem: Ik heb ervoor gezorgd dat alle onderdelen 8x1 aansluitingen hebben, en het was de bedoeling dat er dan overal Tygon slangen tussengehangen zouden worden, maar ik kan nergens 8x1 tygon-slangen vinden.

Kan iemand me helpen, en anders heb ik andere hele flexibele slangen nodig. Ik heb wel PVC, PUR, en nog een paar andere soorten gevonden, maar PUR is volgens mij al heel erg stevig, niet flexibel dus. PVC weet ik niet.

Alvast bedankt!
Uit de startpost:

Je kan uit 2 soorten slagen kiezen: slangen van siliconen en van doorzichtig PVC. Silicone slangen zijn over het algemeen het meest flexibel en zijn ook redelijk rekbaar (mits je ze opwarmt). Ze zijn semi-transparant en redelijk duur.
Doorzichtige PVC slangen zijn wat minder flexibel, zijn helder transparant (ideaal als je gekleurde UV-koelvloeistof hebt) en goedkoper dan silicone. Overigens, er bestaan speciale Tygon PVC slangen die bijna net zo flexibel zijn als silicone en helder transparant zijn.
[rml][ WC] Tygon slang <-> Siliconen slang ?[/rml] : een interessant draadje waarin de flexibiliteit van de hierboven genoemde slangen wordt betwist.

Ik zou dus gaan zoeken naar silicone slang :)

[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 23-08-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ook ik kan je van harte sillicone slangen aanbevelen, ik maak zelf gebruik van een combinatie van sillicone en pvc, maar die sillicone zijn echt fijn om mee te werken

ik heb mijn slangen van www.ru58.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
vraagtje

stel ik heb deze twee onderdelen in mijn WC zitten:

ZM-WB2 Gold-koelblok
ZM-GWB1 VGA-koelblokken

beide zijn van geanodiseerde aluminium tog ???

mijn vraag is dus wat voor soort RAD mot ik gaan gebruiken? koper of aluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
icegodd schreef op 23 augustus 2004 @ 19:26:
vraagtje

stel ik heb deze twee onderdelen in mijn WC zitten:

ZM-WB2 Gold-koelblok
ZM-GWB1 VGA-koelblokken

beide zijn van geanodiseerde aluminium tog ???

mijn vraag is dus wat voor soort RAD mot ik gaan gebruiken? koper of aluminium?
1ste vraag: Ja
2de vraag: Kan beide, sinds het geanodiseerd is :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Doet die ZM-WB2 zijn werk naar behoren?
Kvind zalman namelijk wel flex :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:39
Kheb nu het volgende bij elkaar of besteld...

• Eheim 1048
• Dangerden Maze-4 CPU
• Dangerden Heatercore dual
• Innovatek reservoir
• Dangerden waterblokje voor GPU

Nu heb ik een vraagje, De Heatercore is bij Tweakstore niet op voorraad, iemand enig idee hoe lang dit gaat duren? En als de Airplex 240 eerder te leveren is... is dit dan een verzwakking voor mn setupje? :)

ps. wat vinden jullie zelf van mn setje? ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
ephymerous schreef op 23 augustus 2004 @ 21:35:
Kheb nu het volgende bij elkaar of besteld...

• Eheim 1048
• Dangerden Maze-4 CPU
• Dangerden Heatercore dual
• Innovatek reservoir
• Dangerden waterblokje voor GPU

Nu heb ik een vraagje, De Heatercore is bij Tweakstore niet op voorraad, iemand enig idee hoe lang dit gaat duren? En als de Airplex 240 eerder te leveren is... is dit dan een verzwakking voor mn setupje? :)

ps. wat vinden jullie zelf van mn setje? ;)
Degene die weet hoelang het gaat duren is natuurlijk hij zelf he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:39
SH4D3H schreef op 23 augustus 2004 @ 21:49:
[...]

Degene die weet hoelang het gaat duren is natuurlijk hij zelf he? :)
jaja, maar er zijn vast wel meer mensen die ervaring hebben met het wachten op tweakstore ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Voor zover ik gehoord heb, is dat wanneer je besteld bij tweakstore je vaak lang kan wachten terwijl als je langsgaat je het veel sneller krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik zou gewoon langsgaan als dat een mogelijkheid is. Het begint nu toch wel common knowledge te worden dat de website niet meer echt betrouwbaar is voor snelle en geordende bestellingen. Wel vaag trouwens,'k dacht dat die zaak altijd in een hoog vaandel stond bij de meeste tweakers? Heb ook wel aardig wat shit besteld bij hun in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Demon_Eyez schreef op 23 augustus 2004 @ 22:42:
Ik zou gewoon langsgaan als dat een mogelijkheid is. Het begint nu toch wel common knowledge te worden dat de website niet meer echt betrouwbaar is voor snelle en geordende bestellingen. Wel vaag trouwens,'k dacht dat die zaak altijd in een hoog vaandel stond bij de meeste tweakers? Heb ook wel aardig wat shit besteld bij hun in het verleden.
Bij mij staat ie nog steeds hoog in het vaandel. Komt ook omdat ik er niet al te ver vandaan woon (15mins rijden ofzo). Jeroen dacht er ook over om heel het inet bestellen af te schaffen vertelde hij me toen. Hij doet alles in zn eentje, respect daarvoor!

OK, en nu weer ontopic 8)

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 23-08-2004 22:56 . Reden: Aanvullende info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb net ff een testsje gedaan met mijn pompje (18 W) van 1000 L/H met een maximum opvoerhoogte van 1,2 m.
Ik heb een reservoir op de grond geplaatst met het pompje er in. Mijn kast staat op mijn bureau. In de slangen zat geen water. Er wordt geen radiator gebruikt maar wel 3 koelblokken (pomp->CPU->NB->VGA->res). De hoogte van het pompje naar het 1ste koelblok (CPU) is ongeveer 1,02 meter. Dit is dus de opvoerhoogte. Maar de lengte van de slang van het pompje naar de 1ste koelblok is 2 meter! Totale lengte aan slangen is 4 meter.

Ik zet de pomp aan en zie dat het water net niet hoog genoeg raakt. Het scheelde bitter weinig maar het water bleef dus gewoon hangen op net iets minder dan een meter hoogte (afgelegde afstand in de slang: ongeveer 1,4 meter). Het pompje zelf maakt een nogal hels lawaai. Conclusie: ondanks de opgegeven opvoerhoogte van 1,2 meter is de pomp net niet sterk genoeg om het water 1 meter hoog te pompen.
Hoe komt dit? De verklaring is nogal eenvoudig, denk ik. Aangezien we gebruik maken van een gesloten systeem (de terugvoerslang zit ondergedompeld in het reservoir), zorgt niet alleen de zwaartekracht voor weerstand maar ook de lucht die in de leidingen zit. Indien je je dit moeilijk kan voorstelllen, zal ik het even uitleggen aan de hand van een eenvoudig voorbeeld. Als je een rietje in je mond neemt en er in blaast, gaat dit gemakkelijk. Dompel het uiteinde van het rietje onder in water en blaas nogmaals totdat je "bubbeltjes" krijgt. Dit gaat al ietsje moeilijker. Het water "duwt" de lucht omhoog en dit is dezelfde weerstand die het pompje te verwerken krijgt.

Daarna tilde ik het reservoir op zodat het op ongeveer gelijke hoogte kwam met het blokje en onmiddellijk lukte het om het water rond te pompen. Het pompje bleef echter veel lawaai maken doordat er water in de slangen bleef staan. Na wat heen en weer geschud te hebben met de slangen, reservoir hoger en lager gehouden te hebben en het pompje enkele keren in- en uitgeschakeld te hebben was de lucht verdwenen en maakt het pompje enkel nog een licht gebrom.
Daarna heb ik het reservoir terug op de grond geplaatst en bleef het water vlot verder stromen. Ik heb dan de terugvoerslang even uit het water getild en het reservoir terug hoger en lager geplaatst. Hierbij leek het alsof de druk hetzelfde bleef (het water stroomde er niet harder of zachter uit).

Mijn conclusie: de opvoerhoogte maakt bijna niks uit! Waarom? Omdat het opgepompte water "weggezogen" wordt door het water dat het circuit verlaat. Je het een beetje vergelijken met het aanzuigen van een vloeistof. Als je bijvoorbeeld een benzinetank leeg wil, kan je er een slang in stoppen en er aan zuigen. Van zodra de benzine voorbij het "'dode" punt is, loopt de tank vanzelf leeg. Bij dit systeem moet "de bron" wel hoger liggen. Bij ons systeem wordt dit opgevangen door het pompje.

Het pompje moet dus minder hard werken en de opvoerhoogte maakt eigenlijk niet zoveel uit aangezien het water niet harder of zachter ging stromen zodra ik het reservoir hoger of lager plaatste. Wat denken jullie? :) Als jullie deze lange, saaie tekst willen lezen tenminste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
offtopic:
Ik woon op 5 minuten lopen >:)
Doet die ZM-WB2 zijn werk naar behoren?
Kvind zalman namelijk wel flex :P
Answer me plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hmmz, interessant...Ik heb lang geleden een keer een test gelezen van een Hydor L20 (of 30) & een Eheim 1048 (of 1250) als ik het me nog goed herinner. Wat ze daar deden was het volgende:

Een emmer gevuld met demi water + groen uv, daar deden ze dan de pomp in met een x aantal meters slang recht naar boven, die hadden ze vastgemaakt aan een dakje. Water kwam dan echt een paar meter boven de grond en stopte op een x aantal meter.

Kwam erop neer dat ze puur de opvoerhoogte gingen testen. Ik ga nog een keer op zoek naar die test, volop kewl om te zien. Als het goed is won die Hydor maar net!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 16:34
was ook eigenlijk na aan het denken over een Dangerden Heatercore.
maar woon in Zuid Limburg dus is toch een flink stuk naar de tweakstore.
is er echt geen andere winkel in duitsland ofzo die een aardige selectie Dangerden heeft?
welke andere radiator is dan nog een mooi alternatief naast Black Ice.
of zou een Airplex de flow te veel afremmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Laagvliegerke schreef op 23 augustus 2004 @ 22:53:
Heel lang verhaal over opvoerhoogte
De opvoerhoogte is wel van belang bij bepaalde CPU-blokken. De WhiteWater en RBX zijn hier voorbeelden van. Hoe hoger de opvoerhoogte, hoe meer waterdruk op het blok, hoe meer turbulentie er ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000

Epsilon

opvoerhoogte = druk

10 meter water = 1 bar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Enkele vraagjes over de Kingwin AWC-1 Arctic Liquid Cooler die ik met google en co niet opgelost kreeg

http://www.kingwin.com/pd...?LineID=&CateID=31&ID=187

- Die ventilator bovenaan de unit, voert die de warme lucht af, of zuigt die verse lucht aan? Ik vermoed afvoeren

- Ik had: Radeon 9200, P IV 2.6GHz. Ik zal hebben: Geforce FX 5200, P IV 2.6GHz.
Ik had: luchtkoeling, pc op slecht geventileerde plaats (omgeven door een houten kast). Ik wil daarvan maken: AWC-1 met de tweede radiator gemonteerd buiten die houten kast. Ik mag ervan uit gaan dat ik er niet op achteruit ga qua temperaturen dan?

Overigens, zou het nut hebben om de bay boven de AWC-1-unit "af te sluiten" van de rest van de pc (gewoon zorgen dat de warme lucht die ervan af komt niet de pc in gaat), en daar nog twee fannetjes voor te zetten die de warme lucht actief afvoeren naar buiten toe?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik ben op zoek naar een GPU blok voor een radeon 8500 die later ook op een 9800 Pro kan die op 12/16mm pvc slang past. Ik hoef er niet mee overclokken, een goedkoop blokje is goed genoeg.

Op me CPU zit een zalman WB2.

Anoniem: 67320

Anoniem: 91634 schreef op 25 augustus 2004 @ 20:24:
Ik ben op zoek naar een GPU blok voor een radeon 8500 die later ook op een 9800 Pro kan die op 12/16mm pvc slang past. Ik hoef er niet mee overclokken, een goedkoop blokje is goed genoeg.

Op me CPU zit een zalman WB2.
die VGA blokjes van Zalman lijken me dan wel op z'n plek niet?

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 14:24

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ben zelf ook zo'n prutser dat ik maar ben gegaan voor een el cheapo Recom setje, en moet zeggen dat ik best tevree ben. 35 graadjes CPU, 45 case bij Idle.

Zag echter alleen dat het reservoir ernstig vervuild is na 3 weken draaien. Er drijven vlokken van groenige zooi in. Ik kan het wel een keertje op het gemakkie leeghalen en verversen, maar vraag me af of iemand weet wat er mis kan zijn.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• jeehaa
  • Laatst online: 12:33
100% algen, gewoon (meer) algen verdelger toevoegen

                           

Anoniem: 91634

Algen..
Heb je wel ietjes als antivries door je water zitten ? En anders je computer/waterkoeling uit de zon zetten.

Op de zalman wb1 kan ik geen 12-16mm pvc slang op aansluiten.
Ik heb een andere blokje gevonden die ongeveer even veel als de zalman kost maar ik denk dat deze beter presenteert. De Asetek Waterchill VGA VGA01/P2. Alleen heeft die 10mm slang aanluting waardoor ik van die haakse slang pilaren moet aanschaffen.
En dan wordt het allemeel weer duurder |:( .

Anoniem: 61051

Kunnen jullie mij vertellen of het nut heeft om mijn 60l/u pompje van mn thermal take aquarius 2 te vervangen door een 300 of 600 l/u pompje.

De tt2aq heeft 6/8mm slangaansluiting

de 300 of 600 l/u die ik op het oog heb 10/12mm

Dus dan vervang ik alle slangen in het systeem en moet ik de pilaartjes van het koelblokje vergroten/verbreden.

Kort samengevat: heeft het sterkere pompje positieve invloed op de daling van mn temps ?

ps. Ik heb enkele mn cpu ge wc`t

Mijn waterkoeling is ook af :*)
Bestaande uit:
Pomp
Rad
CPU Block(zo ongeveer)

Temps: CPU 37 graden idle(stressed kan nog niet, wacht op vga kaart)
En wat stilte _/-\o_
(Pic voeg ik zo toe)

Anoniem: 61051

Niet echt dat je nou zegt....koel... heb zelfde prestaties met mn 50 euro-gekost-hebbende Thermal take aquarius 2 setje...

Anoniem: 61051 schreef op 26 augustus 2004 @ 12:12:
Niet echt dat je nou zegt....koel... heb zelfde prestaties met mn 50 euro-gekost-hebbende Thermal take aquarius 2 setje...
Ja ik weet het. Maar ik moet nog ff nieuw water in doen. En als ik het reservoir voel is het water best warm dus ik moet nog ff kijken of ik nog iets aan kan doen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 94768 op 26-08-2004 12:22 ]

• aramdin
Anoniem: 61051 schreef op 26 augustus 2004 @ 12:12:
Met dezelfde hardware? Mn setje loopt nu idle ook op 36 graden en 39 stressed, maar das probably met hele andere hardware dan bij jou...

Ik heb btw ook de TTaq2 gehad en had toendertijd de pomp vervangen door een eheim1048, die maakte alleen maar herrie omdat ik em afkneep met kleinere slangpilaren, zodat ie op mn 6mm siliconenslang paste. Verder scheelde het niet al teveel, denk aan een graadje of 3...

Instagram / YouTube

• Exigence

Exigence

dnkroz

Vandaag m'n TDX binnen gekregen uit de USA. Nu alleen m'n CPU en moederbord nog ontvangen. Ben benieuwd wat hij zal doen :)

Wat pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39767/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39768/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39769/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39770/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39771/thumb.jpg

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
Ik denk dat ik compleet ben maar ik weet niet zeker of dat echt zo is.

Black Ice Extreme - 1/4" € 65,90
2X Rechte inschroefverbinding 1/4" - 10 mm. € 2,79

Alphacool NexXxoS HP Pro - schroefbevestiging € 49,90
2x Rechte inschroefverbinding 1/8" met veer - 8x1 € 4,49

Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 € 46,99
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8 mm. € 2,79

Papst 4412F/2GL - 120 x 120 x 25 mm. € 22,29

2 meter PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter € 2,29

Het setje moet mijn P4 3.0 gaan overclocken (niet extreem). En later als er een blokjes voor mijn Asus GeForce 6800 256MB Gamers Edition is, moet deze via dezelfde radiator gekoeld worden. Heeft deze radiator dan voldoende capaciteit of is dat dan een probleem.

Wat is jullie voorkeur voor de Alphacool NexXxoS op een Abit IC7-G
-met schroefbevestiging
-met klemverbindingen

Alle op en aanmerkingen zijn zeer welkom voordat ik ga bestellen :)

• ikman

ikman

weinig posts

ik denk een wat sterkere pomp bv. eheim1250 en hydorl30 of swiftech mcp600.
omdat die nexxxos hp pro een blok is dat profeit heeft van meer druk
of haal ik nu die nexxxos blocken door elkaar.

schroefverbinding

[ Voor 21% gewijzigd door ikman op 26-08-2004 19:58 ]

• aramdin
ikman schreef op 26 augustus 2004 @ 19:56:
ik denk een wat sterkere pomp bv. eheim1250 en hydorl30 of swiftech mcp600.
omdat die nexxxos hp pro een blok is dat profeit heeft van meer druk
of haal ik nu die nexxxos blocken door elkaar.
Tip: Lobster bied zn MCP600 pomp te koop aan

Ik heb de pomp zelf ook en ben er zeer tevreden over :*)

[edit]
@Exigence
Mooi blokkie :) Kheb de poly versie zelf mogen aanschouwen bij de Tweakstore. Jammer dat ik al een Whitewater heb ;) Hoeveel heb je er in totaal voor betaald (met shippingkosten e.d.) ?

als ik vragen mag :)

[ Voor 21% gewijzigd door aramdin op 26-08-2004 20:05 . Reden: Nog een vraagje ]

Instagram / YouTube

• ikman

ikman

weinig posts

aramdin schreef op 26 augustus 2004 @ 20:03:
[...]

Tip: Lobster bied zn MCP600 pomp te koop aan

Ik heb de pomp zelf ook en ben er zeer tevreden over :*)
dat is zeker een aanrader voor shoppie
kost iets meer maar presteert veel better.

ik vind dit ook wel een leuk block

[ Voor 25% gewijzigd door ikman op 26-08-2004 20:16 ]

• geforce666
  • Laatst online: 09:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

he mensen weet iemand nog waar tygon 13MM slang te koop is, want was vandaag bij tweakstore maar jeroen had nix meer maar het was al in bestelling maar dat gaat nog wel effe duren zei hij.
(volgens mij is tweak de enige die het verkoopt maar denk vraag het effe (en marcel van de IA's heeft ook nix meer)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
leuk blok... is al tijdje te koop hor ;)
wat ook leuk is is de dikke (dedicated) PSU die je ervoor nodig hebt...
en de flink energie rekening die je ervan gaat krijgen :P

• ikman

ikman

weinig posts

Vandread schreef op 26 augustus 2004 @ 21:30:
[...]

leuk blok... is al tijdje te koop hor ;)
wat ook leuk is is de dikke (dedicated) PSU die je ervoor nodig hebt...
en de flink energie rekening die je ervan gaat krijgen :P
ik weet het maar dan nog, heb er nog geen review van gevonden. ze raden aan een 600w of twee van 300w in serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
2 meanwell 320watt in serie... bijelkaar: 200+ euro
cpu blok : ongeveer 200 euro
dan zit je al op 400 euro....
nventiv bak klintk dan aardig interesant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

Vandread schreef op 27 augustus 2004 @ 00:15:
2 meanwell 320watt in serie... bijelkaar: 200+ euro
cpu blok : ongeveer 200 euro
dan zit je al op 400 euro....
nventiv bak klintk dan aardig interesant ;)
zeker, zeker als je bij vraag en aanbod kijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 12:03
Deeltje XI is alweer geboren : [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI[/rml]

Daar kunnen we weer verder gaan :)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.