is niet heel erg mooi gedaan maar goed, zoiets was ik dus wel van plan, maar als ik dat plaatje zie zijn alle slangen even groot, dus dat maakt niets uit voor de flow etc.
als ik het goed begrijp....
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 14-08-2004 17:41 ]
Anoniem: 80011
Wilde je slangen van verschillende groottes gebruiken dan?peddro schreef op 14 augustus 2004 @ 17:07:
is niet heel erg mooi gedaan maar goed, zoiets was ik dus wel van plan, maar als ik dat plaatje zie zijn alle slangen even groot, dus dat maakt niets uit voor de flow etc.
beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond
dat heb ik gemerkt, ik heb toen maar wat minder geboord en meer met de dremel gewerktEpsilon schreef op 14 augustus 2004 @ 01:42:
Ik heb ook zo een waterblokje gemaakt en dat werkt opzich best goed.
Maar ik heb wel een goeie tip:
Zorg dat de gaten elkaar nauwelijks overlappen. Dus als je met 8mm boren werkt (groter krijg je het behoorlijk moeilijk), de gaten min 7mm van elkaar af laten. Dan haal je met een dremel of bijtel de randjes weg om een mooi kanaal te krijgen. Laat je de gaten te veel overlappen, dan hapt de boor en kun je het wel vergeten.
http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/gpu/
voor pics btw
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
is dit een goede samen stelling? kan die pomp het wel aan en zijn het goede blokjes?zoeperman schreef op 13 augustus 2004 @ 20:40:
ik heb een setje samen gesteld
pomp: Hydor L20 met 10 mm aansluitingen
Rad: [[url= [400, 400] http://www.cb3rob.net/~zoeperma/CaseMod/IMG_6430.jpg ]afbeelding[/url]]
Cpu block: cuplex PRO voor socket A met 10 mm aanlsuitingen
Vga block: winplex Rev. 1.2 for Geforce 4 met 10 mm aansluitingen
Resevoir: aquatube Rev. 1.1 Titan met 10 mm aansluitingen + aquajet
Slangen: PVC-Slang 10x1,5 mm
waterwetter als koelvloeistof
nu nog even 10 mm aansluitingen op die pomp maken
iemand nog opmerkingen of suggesties?
[ Voor 6% gewijzigd door harryvos op 16-08-2004 17:35 ]
Thanks, ik heb je advies opgevolgdExigence schreef op 14 augustus 2004 @ 17:41:
Een standaard Black Ice heeft een hele slechte laklaag die erg snel loslaat/afbladdert. Dus als ik jou was zou ik hem helemaal blank schuren, in de grondlak zetten en dan spuiten
Dat d8 ik ook... Maar die verkopen geen Dangerden blokken zag ik....peddro schreef op 17 augustus 2004 @ 10:25:
[spam-mode]
www.freezinghardware.com
[spam-mode]
die hebben het wel...
of anders kijk je in de pricewatch
Bl44t
volgens mij maakt het vrij weinig uit in welke volgorde je het aansluitSeagate schreef op 17 augustus 2004 @ 15:29:
Hey,
wat is de beste aanlsuit manier voor alleen een set voor de cpu ?
ik dacht zelf zo pomp>rad>blokje>res
weet iemand nog iest anders ?
Netjes spuitwerkoli4100 schreef op 16 augustus 2004 @ 22:37:
[...]
Thanks, ik heb je advies opgevolgdZie hier het resultaat
[rml]oli4100 in "[ CM] Het "Post hier je kleine mods" topi..."[/rml]
ja zo gaat het koudste water naar je blokjes. nu nog beslissen of het cpu-->nb word of nb-->cpu.Seagate schreef op 17 augustus 2004 @ 15:29:
Hey,
wat is de beste aanlsuit manier voor alleen een set voor de cpu ?
ik dacht zelf zo pomp>rad>blokje>res
weet iemand nog iest anders ?
Anoniem: 51132
Dat had ik gedaan om te zorgen dat er zeker geen knikken in kwamen. Heb het nu anders zitten. Zou btw anderhalve meter moeten kunnen overbruggen, plus dat 't ook weer terug naar beneden valt was m'n beredenering (of klopt dat niet)?RoamoR schreef op 17 augustus 2004 @ 22:52:
Waarom heb je die slang dan zo hoog hangen? Misschien dat je pomp dat niet trekt? Iedere pomp heeft namelijk een grens wat hij aan hoogte kan overbruggen.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 17-08-2004 23:45 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Bl44t
ligt eraan wat je verstaat onder "horen". natuurlijk hoor je hem, 100% geluidsstil kan het nooit zijn. maar hij moet niet enorm brommen of herrie maken ofzo, dan is er iets niet best. welke pomp heb je??Seagate schreef op 18 augustus 2004 @ 12:16:
Hey,
Me wc loop nu even voor proef,maar de pomp hoor je wel...Is dat normaal ?
Ja de pomp ratelt totdat alle lucht uit het water is.Seagate schreef op 18 augustus 2004 @ 12:16:
Hey,
Me wc loop nu even voor proef,maar de pomp hoor je wel...Is dat normaal ?
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
[ Voor 7% gewijzigd door OcGuru op 18-08-2004 12:22 ]
Bl44t
OkThaKiller schreef op 18 augustus 2004 @ 12:37:
dat heb ik ook met mn hydor l20 , maar nu staat ie gezellig in mn res
Bl44t
Anoniem: 14932
ik weet niet precies hoeveel geluid een hydor l20 maakt, maar mijn eheim pomp maakt icm. met ruberren pootjes minder geluid dan een papst fan op 7 volt
Kan iemand dat nog bevestigen? Die push-on fittings zitten bij mij echt muurvast. Het ziet er inderdaad changeable uit, maar ik zie in elk geval nergens teflon zitten. Heb geen zin dat 'ie strakz opeens krak zegt.Anoniem: 14932 schreef op 18 augustus 2004 @ 14:08:
Die L20 kan inderdaad een beetje lawaai maken, maar in principe moet die ook geen herrie maken als daar ECHT alle lucht uit is.
De plug-in fittingen op de Asetek zijn volgens mij gewoon met wat teflontape eringedraaid, ik heb de mijne nog niet losgemaakt maar dat ziet er wel 'changeable' uit....
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
het is beter om je res voor de pomp te zetten dus zo: pomp>rad>cpu>vga>res>pomp.zoeperman schreef op 18 augustus 2004 @ 18:38:
ik dacht
pomp>rad>res>cpu>vga>pomp
dit een goede keus of niet ?
en zit er een groot verschil tussen aqua en dangerden?
[ Voor 26% gewijzigd door ikman op 18-08-2004 19:07 ]
Je gebruikt een 700 liter pomp voor een dergelijke setup? Ik heb een Asetek Waterchill sinds kort, en die pompt precies goed rond op 700l/uur. Ik denk dat jij minimaal 1000 nodig hebt met die lengte en die radiator.wessel99 schreef op 17 augustus 2004 @ 22:40:
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb wel het idee dat het water erg zachtjes stroomt (terwijl er geen knikken in de slangen zitten). Daarbij blijft er wel overal wat lucht in de slangen zitten, vooral waar het van "dun->dik" gaat wil de lucht er niet helemaal uitlopen. Radiator is wel ontlucht, enkel in de slangen zit nog wat lucht.
Geen probleem joh, mijn WC lekte zovaak aan het begin, gewoon ff laten drogen. Als er na een tijdje aanslag op je videokaart komt (had ik na een tijdjeoli4100 schreef op 18 augustus 2004 @ 23:14:
Zojuist mijn halfnieuwe wc setup gevuld, bleek 1 vd 2 slangen in mn black ice pro niet goed vast te zittenGevolg: Ik doe de pomp aan en even later in een razend tempo water op m'n videokaart, en het lekte door naar beneden
Van de bovenkant is er maar een klein stukje nat geworden, alleen vanaf het begin van de kaart (en dan dus niet de moederbordkant, maar de andere kant), en aan de onderkant ook maar een klein stukje. Zie hier:
Het rode gearceerde gedeelte is aan de bovenkant nat geworden:
[afbeelding]
Het rode gearceerde gedeelte hier laat zien dat er dus ook van die condensators nat zijn geworden, er vielen zelfs druppels door naar beneden
[afbeelding]
Pic's zijn clickable
Ik heb dus Innovatek InnovaProtect gebruikt, zonder het te mengen met gedestilleerd water. D'r zit corrosieprotect in. Zou dit spul erg geleiden? En hoe lang moet ik GPU ongeveer laten drogen?
offtopic:
Bter werkt ie nog, anders is het 2e videokaart in 5 maanden
Trek die videokaart eruit en gebruik hem een paar dagen* swieso niet. Zolang er geen stroom op staat kan water niet zoveel kwaad, maar als er stroom op staat kan het minste water als je kaarts d00d betekenen. Dus gewoon die kaart lang laten drogen en goed kijken of je nergens meer water ziet, dan moet ie er gewoon weer in kunnen.oli4100 schreef op 18 augustus 2004 @ 23:14:
Zojuist mijn halfnieuwe wc setup gevuld, bleek 1 vd 2 slangen in mn black ice pro niet goed vast te zittenGevolg: Ik doe de pomp aan en even later in een razend tempo water op m'n videokaart, en het lekte door naar beneden
Van de bovenkant is er maar een klein stukje nat geworden, alleen vanaf het begin van de kaart (en dan dus niet de moederbordkant, maar de andere kant), en aan de onderkant ook maar een klein stukje. Zie hier:
Het rode gearceerde gedeelte is aan de bovenkant nat geworden:
[afbeelding]
Het rode gearceerde gedeelte hier laat zien dat er dus ook van die condensators nat zijn geworden, er vielen zelfs druppels door naar beneden
[afbeelding]
Pic's zijn clickable
Ik heb dus Innovatek InnovaProtect gebruikt, zonder het te mengen met gedestilleerd water. D'r zit corrosieprotect in. Zou dit spul erg geleiden? En hoe lang moet ik GPU ongeveer laten drogen?
offtopic:
Bter werkt ie nog, anders is het 2e videokaart in 5 maanden
If you do not change direction, you may end up where you are heading
De bovenste, is het makkelijkst met vullen. De tweede is lastig met vullen, en die laatste al helemaal. (pomp zuigt immers alleen water aan, geen lucht)zoeperman schreef op 19 augustus 2004 @ 00:14:
zo ik heb even 3 opties getekent voor een resevoir.
welke van de 3 is het beste?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bovenste idd, precies zoals oli4100 al zei.zoeperman schreef op 19 augustus 2004 @ 00:14:
zo ik heb even 3 opties getekent voor een resevoir.
welke van de 3 is het beste?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 110226
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 110226 op 19-08-2004 01:03 ]
Even een opmerking wat betreft Innovaprotect. Er zijn er volgens mij twee soorten; Een voorgemengde en eentje waar je gedestileerd water bij moet mengen. Als je die laatste gebruikt MOET je volgens Innovatek verdunnen! Dus niet onverdund gebruiken. De koeleigenschappen zijn anders niet optimaal en het zou misschien zelfs slecht voor je spullen kunnen zijn (chemie is ook een vakoli4100 schreef op 18 augustus 2004 @ 23:14:
[...]Ik heb dus Innovatek InnovaProtect gebruikt, zonder het te mengen met gedestilleerd water. D'r zit corrosieprotect in. Zou dit spul erg geleiden? En hoe lang moet ik GPU ongeveer laten drogen?
Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
Ja inderdaad, maar ik heb die van 1 liter, en d'r staat duidelijk op in het Duits: "Zum direkten und unverdunnten Einsatz in Wasserkuhlsystemen" Gelijk erin gooien dusSkull_One schreef op 19 augustus 2004 @ 08:41:
[...]
Even een opmerking wat betreft Innovaprotect. Er zijn er volgens mij twee soorten; Een voorgemengde en eentje waar je gedestileerd water bij moet mengen. Als je die laatste gebruikt MOET je volgens Innovatek verdunnen! Dus niet onverdund gebruiken. De koeleigenschappen zijn anders niet optimaal en het zou misschien zelfs slecht voor je spullen kunnen zijn (chemie is ook een vak).
als ik me res aan de input hang van me pomp, dan moet ik of mijn pomp helemaal boven in zetten of ik 2 slangen laten lopen van boven naar benedenAnoniem: 110226 schreef op 19 augustus 2004 @ 01:01:
Volgens mij is in dat bovenste plaatje het reservoir aan de output van de pomp gekoppeld. evenals bij het onderste plaatje. je kan je reservoir beter aan de input van de pomp plaatsten. en verder zo hoog mogelijk zodat ontluchten makkelijker is.
[ Voor 20% gewijzigd door zoeperman op 19-08-2004 13:08 ]
Anoniem: 94768
Zie mijn sig hoever hij nu is, mijn temp is na beetje source'en en 3d marken ongeveer 41 graden. Ik wil het dus eigenlijk gewoon voor de stilte. Ik vond die noise isolator wel leuk voor die 30 euro. Alleen weet ik niet of die wel zo goed is als die black ice pro/extreme. Reviews kan ik ook niet echt vinden.Laagvliegerke schreef op 19 augustus 2004 @ 19:34:
De best presterende van de drie is toch wel de Black Ice Extreme (de laatste dus) maar de keuze is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt uitgeven en hoe ver je wilt overclocken.
dude... wait... what...
http://www.dark-tweaker.com/Dual-Radiator.htmLev schreef op 20 augustus 2004 @ 11:44:
kan ik ergens een roundup/shootout vinden van verschillende 2x120mm radiators?
ik heb geen idee welke modellen goed performen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dus jij wilt een barebone systeem (shuttle ofzo) waterkoelen? Ik kan je vertellen dat dat erg moeilijk is. Vooral dit omdat een pompje erg groot is en niet zomaar ergens kan plaatsen...NoTo schreef op 20 augustus 2004 @ 11:52:
Ik ben redelijk nieuw met waterkoeling, tenminste.... ik heb redelijk wat topics langs zien komen, weet ook wel wat er bij komt kijken...
Maar van een punt heb ik nooit echt een duidelijk beeld gekregen, de beste volgorde van onderdelen. Ik wil een barebone systeem voorzien van waterkoeling en ga de volgende onderdelen gebruiken:
- pomp
- cpu blok
- vga blok
- radiator
- chipset blok (optioneel)
- reservoir (optioneel)
Wat zou de ideale volgorde zijn?
dude... wait... what...
Mja ok, maar het gaat me meer om de geluidsproductie dan om dikke koeling, hoewel dat ook wel leuk zou zijn.Exigence schreef op 20 augustus 2004 @ 14:32:
Met een enkele Black Ice micro valt volgens mij het hele voordeel van waterkoeling weg. Zeker omdat je er je VGA + NB + CPU mee wilt koelen.
Ik denk niet dat je dan met de Black Ice Micro echt sub-luchtkoeling temps kunt bereiken.
dude... wait... what...
Anoniem: 119449
Ja, maar als die radiator met een stille fan z'n warmte niet kwijt kan dan heb je als nog een herriemaker nodigNoTo schreef op 20 augustus 2004 @ 15:20:
[...]
Mja ok, maar het gaat me meer om de geluidsproductie dan om dikke koeling, hoewel dat ook wel leuk zou zijn.Sowieso, de nb is een optie, die fan is super stil en dus geen probleem. Vooral de VGA maakt extreem veel herrie en die fan is ook niet tempgestuurd.
Pics?Anoniem: 119449 schreef op 20 augustus 2004 @ 15:25:
Ik heb net mijn waterkoeling afgekregen..na weken eraan te werken..
Ik heb langetijd overal gekeken hoe ieder zn waterkoeling set heeft opgebouwd..
Ik had uiteindelijk zelf ervoor te kozen om bijna alles zelf te proberen bouwen, behalve de blokken...Radiator heb ik van de sloop gehaald (koper)
Resevoir zelf gemaakt van plexiglas..
2 waterblokken van swiftech..CPU en VGA en pomp van Eheim (1048)
Ik heb er voor gekozen om een kast extern erbij de toen..ik had namelijk nog een budget kast over..die ik helemaal bijpassend zwart glans heb gespoten, en vane en window voorzien...de pomp heb ik ook in de budget kast boven op m'n algemene kast.
De radiator heb ik 4 keer in de cola gehad en van binnen goed met zoutzuur en azijn gedopen...met succes...ik haal idle temps van 22 c.. ik heb een AMD 2500+@3200+
Specs
Tagan 480 Watt
Asus A7N8X - Deluxe
AMD 2500+@3200+
Mushkin 1GB Pc3200 2-2-2-5
2x WD Raptor Raid0
Sapphire 9800 Pro (256bit)
Hmmm m'n barebone is kleiner dan dat, ik heb ook maar 1 5.25" slot. De voeding dan ook zeker in de weg en waarschijnlijk ook de VGA kaart.Exigence schreef op 20 augustus 2004 @ 15:31:
[...]
Ja, maar als die radiator met een stille fan z'n warmte niet kwijt kan dan heb je als nog een herriemaker nodig![]()
Misschien is het handiger om het op een soorgelijke manier te doen als Epsilon: [rml][ CiP] Project : Mini Inferno[/rml]
dude... wait... what...
Anoniem: 14383
Precies, ik zit hier op zolder met een casetemp van 32 graden met een 80 mm intake en 2x120 mm outtake.t!mP schreef op 20 augustus 2004 @ 17:16:
Ik vind het altijd maar knap mensen met 'n idle temp van 22 C met waterkoeling. Helemaal met dit weer.. iets zegt me dat het bijna onmogelijk is maar ok.
Kamertemp van 20C gaat vandaag nog wel maar afgelopen weken.. zit ik toch wel op 25+ in me kamer.
Ligt gewoon aan de omgevingstemperatuur. Hier op zolder zit ik ook met 30+ graden weg te zweten, ligt de temp van m'n cpu ook hoger.t!mP schreef op 20 augustus 2004 @ 17:16:
Ik vind het altijd maar knap mensen met 'n idle temp van 22 C met waterkoeling. Helemaal met dit weer.. iets zegt me dat het bijna onmogelijk is maar ok.
Kamertemp van 20C gaat vandaag nog wel maar afgelopen weken.. zit ik toch wel op 25+ in me kamer.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb de onderdelen wel binnen voor de CiP maar wilde het topic niet onnodig kickenExigence schreef op 20 augustus 2004 @ 15:31:
[...]
Ja, maar als die radiator met een stille fan z'n warmte niet kwijt kan dan heb je als nog een herriemaker nodig![]()
Misschien is het handiger om het op een soorgelijke manier te doen als Epsilon: [rml][ CiP] Project : Mini Inferno[/rml]
Anoniem: 86836
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 86836 op 21-08-2004 21:39 ]
[ Voor 75% gewijzigd door ikman op 22-08-2004 01:47 ]
Anoniem: 86836
Anoniem: 54742
ik kan je wel vertellen dat er een nieuwe lading onderweg naar tweakstore isAnoniem: 80011 schreef op 21 augustus 2004 @ 17:26:
Ik heb het er toch maar op gewaagd en Tygonslang bij Tweakstore.nl bestelt...
Die shop reageert totaal niet op mails enzo en in de shop survey zijn de laatste reacties ook niet positief maar ik wil toch echt Tygon slang hebben...
Maandag het geld overmaken (kan niet eerder..) en dan maar afwachten...
Cola-fles zoals hierboven al gebruikt door iemand?Anoniem: 86836 schreef op 23 augustus 2004 @ 11:44:
Ok, nu heb ik weer een vraag. Ik heb nog geen reservoir ( is onderweg ), maar ik wil al gebruik maken van m'n wc setup. Hoe krijg ik dit voor elkaar ? Ontluchten kon via een T-Stuk, maar hoe krijg ik het water in m'n setupje ? Ik heb een Hydor L20 pompje ( voor het geval dat dit nuttige info is ).
Uit de startpost:trancesetter schreef op 23 augustus 2004 @ 13:57:
...blabla...
Ik heb nu één probleem: Ik heb ervoor gezorgd dat alle onderdelen 8x1 aansluitingen hebben, en het was de bedoeling dat er dan overal Tygon slangen tussengehangen zouden worden, maar ik kan nergens 8x1 tygon-slangen vinden.
Kan iemand me helpen, en anders heb ik andere hele flexibele slangen nodig. Ik heb wel PVC, PUR, en nog een paar andere soorten gevonden, maar PUR is volgens mij al heel erg stevig, niet flexibel dus. PVC weet ik niet.
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 23-08-2004 15:47 ]
1ste vraag: Jaicegodd schreef op 23 augustus 2004 @ 19:26:
vraagtje
stel ik heb deze twee onderdelen in mijn WC zitten:
ZM-WB2 Gold-koelblok
ZM-GWB1 VGA-koelblokken
beide zijn van geanodiseerde aluminium tog ???
mijn vraag is dus wat voor soort RAD mot ik gaan gebruiken? koper of aluminium?
XXXVI
Degene die weet hoelang het gaat duren is natuurlijk hij zelf he?ephymerous schreef op 23 augustus 2004 @ 21:35:
Kheb nu het volgende bij elkaar of besteld...
• Eheim 1048
• Dangerden Maze-4 CPU
• Dangerden Heatercore dual
• Innovatek reservoir
• Dangerden waterblokje voor GPU
Nu heb ik een vraagje, De Heatercore is bij Tweakstore niet op voorraad, iemand enig idee hoe lang dit gaat duren? En als de Airplex 240 eerder te leveren is... is dit dan een verzwakking voor mn setupje?
ps. wat vinden jullie zelf van mn setje?
jaja, maar er zijn vast wel meer mensen die ervaring hebben met het wachten op tweakstoreSH4D3H schreef op 23 augustus 2004 @ 21:49:
[...]
Degene die weet hoelang het gaat duren is natuurlijk hij zelf he?
XXXVI
Bij mij staat ie nog steeds hoog in het vaandel. Komt ook omdat ik er niet al te ver vandaan woon (15mins rijden ofzo). Jeroen dacht er ook over om heel het inet bestellen af te schaffen vertelde hij me toen. Hij doet alles in zn eentje, respect daarvoor!Demon_Eyez schreef op 23 augustus 2004 @ 22:42:
Ik zou gewoon langsgaan als dat een mogelijkheid is. Het begint nu toch wel common knowledge te worden dat de website niet meer echt betrouwbaar is voor snelle en geordende bestellingen. Wel vaag trouwens,'k dacht dat die zaak altijd in een hoog vaandel stond bij de meeste tweakers? Heb ook wel aardig wat shit besteld bij hun in het verleden.
[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 23-08-2004 22:56 . Reden: Aanvullende info ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq