[WC] Het grote waterkoelingtopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Hey, ik wil graag jullie mening hebben over hetvolgende:

Clearflex 60 slang vs. Tygon slang

Tygon(R3603) slang:
- Heel flexibel
- Buigt niet snel
- Goed doorzichtig
- Erg duur, in weinig Nederlandse winkels verkrijgbaar

Clearflex 60 slang:
- Ook heel flexibel (zelfde als Tygon R3603 slang)
- Buigt ook niet snel (zelfde als Tygon R3603 slang)
- Meer transparant dan Tygon (volgens een ander cooling forum)
- De helft goedkoper als Tygon slang!
- ClearFlex heeft ook 3MM wanden overigens.
- Helemaal niet verkrijgbaar in Nederlandse winkels.

Zijn jullie het hiermee eens? Ik heb de informatie van buitenlandse shops en fora namelijk.
Daar zijn ze zeer te spreken over Clearflex, maar mss dat jullie nog wat willen melden?

Ik kan namelijk misschien (goedkoop) aan Clearflex slangen (1/2 Inch diameter, 3MM wanddikte) komen :)

----------------------------------------

Vraag2:
Klopt het dat Tygon slang een UV Barriere heeft?
Dit las ik namelijk op wéér een ander cooling forum ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 25-07-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Anoniem: 67320 schreef op 25 juli 2004 @ 21:19:
Bij blokken als Antarctica/RBX wil je toch zoveel mogelijk flow/druk? dan zou ik dat Meteen na het pompje doen en dan pas de rad. En liever een rad dat bekend staat om een lage weerstand.
Hmmz dus mijn RBX (die ik aankomende week ga halen :9) zou het beter doen met een 1200l/u pompje dan met een 600l/u pompje?
En waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

SH4D3H schreef op 25 juli 2004 @ 22:20:
[...]

Hmmz dus mijn RBX (die ik aankomende week ga halen :9) zou het beter doen met een 1200l/u pompje dan met een 600l/u pompje?
En waarom dan?
Het aantal l/u is niet zo heel belangrijk. Bij de RBX is de druk belangrijk. De opvoerhoogte van de pomp is dit dus. De RBX koelt beter naar mate er meer turbulentie is. Hoe meer druk, hoe meer turbulentie, dus hoe beter de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
Ik heb net een eheim anti-ratel mod uitgevoerd. Nu ik de pomp terug geplaatst heb en de WC weer bijgevuld heb is het zaakje zo'n 15C warmer geworden :(. Dit ligt niet aan het CPU blok want ook de slagen zijn een stuk warmer dan voorheen.

Ook is de bovenkant van m'n radiator gewoon koud en de onderkant warm. Lijkt me dus dat er wat lucht in m'n rad (Black Ice Extreme) blijft zitten.

Enig idee hoe ik dit eruit krijg? Ik heb de pomp + reservoir al hoger gelegd dan het rad maar het probleem blijft.

edit: nu wordt m'n cpu 60C en de pc crasht. Vind ik niet leuk voor een setje dat me €350 gekost heeft :(.

[ Voor 26% gewijzigd door iets op 26-07-2004 02:16 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Anoniem: 44203 schreef op 25 juli 2004 @ 23:08:
[...]

Het aantal l/u is niet zo heel belangrijk. Bij de RBX is de druk belangrijk. De opvoerhoogte van de pomp is dit dus. De RBX koelt beter naar mate er meer turbulentie is. Hoe meer druk, hoe meer turbulentie, dus hoe beter de werking.
Dus als ik vanaf de pomp direct naar die RBX ga is dat het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Vraagje: ik heb dus zo`n Swiftech MCW5000 koelblok (grote vierkante blauwe ding), en daar sluit ik net voor de grap eens een stukje slang op aan:

stukje plastic in slang, slang in `fitting` van koelblok

Hoort het dat je dan die slang (met de fitting en al) een stukje (1mm ofzo) heen en weer in en uit het blok kunt schuiven? Lekt dit niet?

Graag reacties van mensen met hetzelfde blok.. of natuurlijk mensen met de MCW50 / MCW20, die hebben dezelfde aansluitingen.

PS het gaat me dus om het schuiven van die fittingen die rammelen als je niets aansluit je het blok los heen en weer rammelt (duidelijk :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat maar, ik weet het verschil tussen de Clearflex en Tygon slang al.

Clearflex is dus de helft goedkoper, is verder identiek aan Tygon alleen Tygon slang is iets transparanter als Clearflex. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 26-07-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

SH4D3H schreef op 25 juli 2004 @ 23:37:
[...]

Dus als ik vanaf de pomp direct naar die RBX ga is dat het beste?
Dat is moeilijk te zeggen. als je een radiator met weinig weerstand hebt, kan het zijn dat het kleine drukverlies minder impact heeft dan de lagere temperatuur van het water dat dan door je koelblok gaat.
Proberen lijkt mij de enige methode. (tenzij je de exacte koeloppervlakte, luchtcirculatie langs de rad, weerstand van het systeem, warmte afgifte van je pomp en C/W waarde van je koelblok hebt en rekenen erg leuk vindt......

Ik geloof trouwens dat het niet alleen de turbulentie is die voor beter overdracht zorgt, maar ook het feit dat door de hoge druk de waterlaag die direct op het koper ligt zo dun mogelijk wordt en wordt verstoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

iets schreef op 25 juli 2004 @ 23:29:
Ik heb net een eheim anti-ratel mod uitgevoerd. Nu ik de pomp terug geplaatst heb en de WC weer bijgevuld heb is het zaakje zo'n 15C warmer geworden :(. Dit ligt niet aan het CPU blok want ook de slagen zijn een stuk warmer dan voorheen.

Ook is de bovenkant van m'n radiator gewoon koud en de onderkant warm. Lijkt me dus dat er wat lucht in m'n rad (Black Ice Extreme) blijft zitten.

Enig idee hoe ik dit eruit krijg? Ik heb de pomp + reservoir al hoger gelegd dan het rad maar het probleem blijft.

edit: nu wordt m'n cpu 60C en de pc crasht. Vind ik niet leuk voor een setje dat me €350 gekost heeft :(.
Dat probleem heb ik zelf ook wel vaker, zelfs als ik mn pc ergens anders mee naar toe heb genomen. De pomp krijgt te veel lucht en werkt dan dus niet meer. Het probleem is bij mij dan ook de radiator die vlak voor de pomp zit. Ik pak dan een stuk slang die voor de radiator zit. Ik krijp de slang dan dicht en pers al het water mn rad in. Dat tien minuten doen en af en toe de pomp aanzetten werkt voor mij prima.

Ik heb laatst ook de eheim mod gedaan omdat hij steeds meer ging ratelen. Werkte prima maar nu begint dat ding weer te brommen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 19:34
Het zou juist makkelijker zijn als de pomp lucht begon te happen. Ik heb zo'n eheimreservoir zodat je het water bij de pomp meteen kan bijvullen. Het is echt het rad wat het probleem is. Alleen de onderkant van het rad wordt warm en kan dus bijna geen warmte afvoeren :(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 12:22
Setup:
D-Tek Whitewater Poly top 13mm
Dangerden heatercore 13mm
Dangerden Z-Chip 13mm
Dangerden Maze 4 13mm
Iwaki MD-15R pomp
1x 5,1/4" Bay-Res Cutting Edge
Tygon slangen 1/2 inch

Dit ga ik inbouwen zodra het laatste onderdeel, me bayres, binnen is.
Nu lees ik dat CPU blokjes die onder hoge druk werken, zoals de RBX en de WW, dat het soms handiger is om de pomp tussen rad en CPU blok te zetten. Dus dan zou ik
res->rad->pomp->CPU->NB->VGA->res moeten doen; NB en VGA eventueel omdraaien?

Ik denk dat het water wel ietsje warmer wordt als je het water direct vanuit de pomp in je CPU spuit, omdat de pomp het water ook wat opwarmt, maar dat tempverschil zal volgens mij wel verwaarloosbaar zijn.

Over m'n NB blok, de Dangerden Z-Chip, het schijnt dat dat blok de flow niet ten goede komt, klopt dit?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Volgens mij is het helemaal onzin om te beweren dat de druk op het eerste element na de pomp in een seriele schakeling hoger is. Vergelijk het met het elektrische domein, daar is de spanning over een lampje aan de "+pool" ook niet hoger dan een zelfde lampje verderop in de serieschakeling. Als je hoge druk wilt, moet je gewoon een sterke pomp, dikke slangen en weinig weerstand op ALLE ANDERE elementen hebben.

Wat overigens wel kan is dat een waterblok beter werkt bij "turbulent" water. Direct na de pomp zal het water iets onrustiger zijn en kan je dus betere resultaten halen... Dit werkt echter alleen als je hele korte slangen gebruikt, en dus de pomp fysiek dicht bij het desbetreffende koelblok staat.
Verder is het niet noodzakelijk dat je pomp als eerste na je radiator komt. Als je wilt kan je ook water "aanzuigen" via de koelblokken in Northbridge en/of GPU. Het beste kan je natuurlijk het element dat je bottleneck vormt in je koeling het eerste na je radiator zet.

[ Voor 8% gewijzigd door Luxx op 26-07-2004 14:42 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
MaTr1x schreef op 26 juli 2004 @ 13:01:
Setup:
D-Tek Whitewater Poly top 13mm
Dangerden heatercore 13mm
Dangerden Z-Chip 13mm
Dangerden Maze 4 13mm
Iwaki MD-15R pomp
1x 5,1/4" Bay-Res Cutting Edge
Tygon slangen 1/2 inch

Dit ga ik inbouwen zodra het laatste onderdeel, me bayres, binnen is.
Nu lees ik dat CPU blokjes die onder hoge druk werken, zoals de RBX en de WW, dat het soms handiger is om de pomp tussen rad en CPU blok te zetten. Dus dan zou ik
res->rad->pomp->CPU->NB->VGA->res moeten doen; NB en VGA eventueel omdraaien?

Ik denk dat het water wel ietsje warmer wordt als je het water direct vanuit de pomp in je CPU spuit, omdat de pomp het water ook wat opwarmt, maar dat tempverschil zal volgens mij wel verwaarloosbaar zijn.

Over m'n NB blok, de Dangerden Z-Chip, het schijnt dat dat blok de flow niet ten goede komt, klopt dit?
Ik heb zo goed als dezelfde setup :D ! Ik heb alleen de Swiftech MCP600 & de DangerDen Maze Chipset. Ik zie dat je aan een iwaki pomp bent gekomen :) Hoeveel bedraagt de opvoerhoogte + doorvoersnelheid van die pomp?

Ik heb het zo aangesloten
Pomp > Rad > Cpu > NB > VGA > Res

De Z chipset is volgens mij een blokje met weinig flow resistance, dus dat zal niet zoveel uitmaken. Ik heb gehoord dat Iwaki de shit is qua pompen, dus veel zal het sowieso niet uitmaken ;)

Wat zijn je temps? En met welke hardware?

[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 26-07-2004 15:23 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een zelfbouwblokje maar ik zit met een probleem: waar vind ik veren om de druk gelijkmatig te verdelen? Een maat van me heeft het bij tweakstore gehaald maar die verkopen de veren niet meer, en de lokale dhz-boer biedt ook al geen uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik zit met een vraagje MBT dit blok:
Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/contentServ/3.0/www.innovatek.de/data/media/27/top-r2.jpg
ik heb die altijd op mijn gf4 ti4200 gehad, maar die is sinds vandaag overleden.
Nu zoek ik dus een nieuwe videokaart, maar weet iemand of dit blokje op ati kaarten past? sowieso op de gf4 en fx kaarten volgens de site.
Maar ik heb rev. 1 van dit blokje, met een andere montage dus. het verschil zit hem volgens mij alleen in die metalen lijst waarmee je hem dus klemt. maar wellicht dat de onderkant anders is? (ati's hebben toch zo'n opstaand randje?) Dan weet ik tenminste dat ik geen rekening hoef te houden met het type videokaart, en maak ik gewoon zelf zo'n frame om hem te bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
_ferry_ schreef op 26 juli 2004 @ 19:15:
ik zit met een vraagje MBT dit blok:
[afbeelding]
ik heb die altijd op mijn gf4 ti4200 gehad, maar die is sinds vandaag overleden.
Nu zoek ik dus een nieuwe videokaart, maar weet iemand of dit blokje op ati kaarten past? sowieso op de gf4 en fx kaarten volgens de site.
Maar ik heb rev. 1 van dit blokje, met een andere montage dus. het verschil zit hem volgens mij alleen in die metalen lijst waarmee je hem dus klemt. maar wellicht dat de onderkant anders is? (ati's hebben toch zo'n opstaand randje?) Dan weet ik tenminste dat ik geen rekening hoef te houden met het type videokaart, en maak ik gewoon zelf zo'n frame om hem te bevestigen :)
je kan wel een plaatje invoegen vanaf de innovatek site, maar dan niet ff lezen wat erbij staat :? 8)7
Der Graph-O-Matic Rev2.0 wurde nochmals überarbeitet um eine noch bessere Kühlleistung und ein "cooleres" Outfit zu erhalten. Der Graph-O-Matic Rev2.0 passt auf alle Grafikkarten (auch GeForce 4 / GeForce FX)) oder Chipsätze. Dabei geht ein PCI Slot verloren.
Antwoord: ja, het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

HyperioN. schreef op 26 juli 2004 @ 19:28:
[...]

je kan wel een plaatje invoegen vanaf de innovatek site, maar dan niet ff lezen wat erbij staat :? 8)7

[...]

Antwoord: ja, het kan.
dat had ik wel gelezen :P maar ik wist dus niet of de bodem kleiner was OID om op een ati te passen. Heb nooit een ati in handen gehad. En dacht dat die dus zo'n ring hebben rond de core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag mijn wc-spullen aangesloten, nadat ik mijn socket met succes heb bijgevijld B) 8)

Spullen: Autorad 30x35cm effectief oppervlak ZONDER FANS, EXTERN
Swiftech MCW5000 @ 1900+ & MCW50 @ R9700 & MCW20 @ Chipset
Vloeistof is 1,1 liter demiwater + 0,4 liter antivries (voor de blauwe look)

Na 1 uur idle (windows xp, niks doen) is de temperatuur van de vloeistof gestegen van 22 (kamertemp) naar 33,5 graden

Mijn vraag luidt: hoe warm zou nu mijn cpu ongeveer zijn als de vloeistof 33,5 graden is? Hoeveel graden si de brug tussen deze onderdelen grofweg?

PS Ik heb dus een oude palomino zonder temp-sensor, en mijn oude mobo heeft er ook geen.. dus kom niet met: gebruik SpeedFan/MBM5/etc

PS2 zet net voor de gein een 12cm fan op 5 volt erbij die naar het rad blaast en deze brengt in 5 min de temp alweer naar 29,5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Anoniem: 83626 schreef op 26 juli 2004 @ 23:34:
Na 1 uur idle (windows xp, niks doen) is de temperatuur van de vloeistof gestegen van 22 (kamertemp) naar 33,5 graden

Mijn vraag luidt: hoe warm zou nu mijn cpu ongeveer zijn als de vloeistof 33,5 graden is? Hoeveel graden si de brug tussen deze onderdelen grofweg?
Als je alles goed hebt gedaan, is het temperatuursverschil tussen processor en water zo klein mogelijk. Zeker met zo'n stoer koelblok hoeft het niet meer dan enkele graden te schelen... er zijn vast mensen met een vergelijkbare setup, die wel meer sensoren hebben en dus vast uitsluitsel durven geven... zolang je watertemperatuur onder de +-45 graden blijft, zou ik me voor permanente schade zeker geen zorgen maken... een fan is dus niet echt nodig.
Zet net voor de gein een 12cm fan op 5 volt erbij die naar het rad blaast en deze brengt in 5 min de temp alweer naar 29,5 graden.
ja, dat is leuk, had je tot nu toe helemaal geen fan? misschien kan je met fan nog een leuk stukje overklokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

ja, dat is leuk, had je tot nu toe helemaal geen fan? misschien kan je met fan nog een leuk stukje overklokken...[/quote]

Nee tot dan helemaal geen fan.. nu is het water trouwens (weer een kwartier later ofzo) gezakt naar 26 graden !!

Die radiateur doet het dus heel erg goed 8) :*)

Ga nu die fan weer loskoppelen en eens lekker Generals spelen, kijken hoe warm het water dan wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
aramdin schreef op 26 juli 2004 @ 15:23:

Ik heb zo goed als dezelfde setup :D ! Ik heb alleen de Swiftech MCP600 & de DangerDen Maze Chipset. Ik zie dat je aan een iwaki pomp bent gekomen :) Hoeveel bedraagt de opvoerhoogte + doorvoersnelheid van die pomp?
:D De opvoerhoogte is 2,40 m en de doorvoersnelheid is 900 l/u (15 l/m).

[edit] waar heb je eigenlijk de DD Maze 4 chipset vandaan? [/edit]
Ik heb het zo aangesloten
Pomp > Rad > Cpu > NB > VGA > Res
Dat is precies zoals ik het in eerste instantie wilde gaan aansluiten, en ik denk dat maar ga doen ook. :)
De Z chipset is volgens mij een blokje met weinig flow resistance, dus dat zal niet zoveel uitmaken. Ik heb gehoord dat Iwaki de shit is qua pompen, dus veel zal het sowieso niet uitmaken ;)
Dat zal wel loslopen dus ;)

Wat zijn je temps? En met welke hardware?
WC nog niet ingebouwd, dus helaas nog geen temps. WC komt op een DFI LP met een 2500+ Mobile, check de specs in me sig.

[ Voor 6% gewijzigd door MaTr1x op 27-07-2004 00:45 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik ga morgen kijken voor wat kachelradiators op de sloop :)
ik zoek er een die max 17cm breed is, en minimaal 25cm lang :)
uiteraard zo dicht mogelijk bij dei 17cm breed, lengte na 25cm is niet zo interessant :)

iemand nog tips over de rad van welke auto ik moet hebben, om zo dicht mogelijk bij de gestelde criteria te komen? :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
MaTr1x schreef op 27 juli 2004 @ 00:05:
:D De opvoerhoogte is 2,40 m en de doorvoersnelheid is 900 l/u (15 l/m).

[edit] waar heb je eigenlijk de DD Maze 4 chipset vandaan? [/edit]

[...]

WC nog niet ingebouwd, dus helaas nog geen temps. WC komt op een DFI LP met een 2500+ Mobile, check de specs in me sig.
Die pomp is >:) Hmm, ik dacht dat de opvoerhoogte wat hoger zou zijn...Maar die 900l/u is erg veel! Mn Swiffie pomp doet 3.2m 8)

Ik heb de maze chipset bij Tweakstore gekocht, had het geluk dat hij er net 2 had. Na 1 seconde nadenken had ie er nog maar 1 over :9

Met je temps gaat het wel goedkomen! Ik heb nu zelf mn 2600+ mobile op 2525mHz lopen (12x210) @ DFI ultra infinity.

Temps:
idle 40
stressed 45

En dat met een NB + Rad9800pro in dezelfde loop met een DD heatercore :)

//edit
Laatste pic die ik genomen heb. Mn Che Guevara lasercut fan guard roeleert de boel!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/27-7-2004.jpg
Klikbaar!

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 27-07-2004 02:02 . Reden: Aanvullende Info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik dacht altijd dat ik een hoge temperatuur had. Ik heb de volgende wc set-up:

Oase alphacool 900L/u pomp
Alphacool NexXxos SP socket A coolblock
ThaMafkees gpu blok
Evo360 radiator
3x 120mm Sharkoon Silent ledfans
Reservoirtje.

Warmtebronnen:
Cpu Barton 2500+ @ 2,48ghz , 120 watt
9800pro @ core 420 mhz (r350 core, unmodded)

Nu haal ik stressed 52 graden. Maar ik heb gezien dat dit volgens mij gewoon komt omdat mijn moederboard de temperatuur gewoon hoog uitleest; de Abit nf7-s rev2.0.

Is er iemand die dit voor me kan bevestigen, want er zijn 2 ppl uit mn msn lijst die ook hoge temps hebben voor wc, maar ook beide nf7-s mobo hebben :)

Verder is het verschil in idle en stressed maar 4 graadjes :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:39

Harrie

NederVlaming

Tutti-frutti schreef op 27 juli 2004 @ 02:06:
Ik dacht altijd dat ik een hoge temperatuur had. Ik heb de volgende wc set-up:

Oase alphacool 900L/u pomp
Alphacool NexXxos SP socket A coolblock
ThaMafkees gpu blok
Evo360 radiator
3x 120mm Sharkoon Silent ledfans
Reservoirtje.

Warmtebronnen:
Cpu Barton 2500+ @ 2,48ghz , 120 watt
9800pro @ core 420 mhz (r350 core, unmodded)

Nu haal ik stressed 52 graden. Maar ik heb gezien dat dit volgens mij gewoon komt omdat mijn moederboard de temperatuur gewoon hoog uitleest; de Abit nf7-s rev2.0.

Is er iemand die dit voor me kan bevestigen, want er zijn 2 ppl uit mn msn lijst die ook hoge temps hebben voor wc, maar ook beide nf7-s mobo hebben :)

Verder is het verschil in idle en stressed maar 4 graadjes :)
Ik heb ook een Mobile op een NF7-S. Mijn 2500+ krjigt wel 2 Volt op 2560MHz, dan wordt ie stressed een graad of 55 ook. Vrij hoog, maar ook door de hoge vcore natuurlijk :) Het zou mij in iedergeval niet verbazen als de NF7-S wat hoge temp readouts geeft, omdat hij niet de interne diode van de cpu uitleest, maar een sensor onder de proc heeft zitten... Abit zal daarmee natuurlijk aan de veilige kant willen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik ben ook van plan om een waterkoelingset aan te schaffen. Nou had ik het volgende in het hoofd:

Radiator:

Asetek Radiator RDT02 with 10mm fitting € 46.01 (Bij ATRO)

Slangen:

Asetek Waterchill 10mm tube 100cm uncut € 4.00 (Bij ATRO)

Reservoir:

Asetek Reservoir DYO-RSV02 with 2x10 mm fitting € 19.00 (Bij ATRO)

Pomp:

Asetek Pump DYO Hydor L20/220V with 10mm fitting € 21.00 (Bij ATRO)

CPU Blok:

Alphacool NexXxoS HP Pro - klembevestiging € 49,90 (Bij FH)
Hier moet nog een verloop bij, de rest is allemaal 10mm

Is dit alles wat je nodig hebt? Heb ik niks vergeten?
En zal deze set beter presteren dan bv de AquariusII?

Heb nog nooit een waterkoeling gehad, dus vandaar de vragen.

En is 1 meter slang wel genoeg?
Koelt dit in totaal een beetje goed denken jullie?

Alvast bedankt!

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

demi water en een water wetter

1 m slang is een beetje weinig maar het ligt er aan hoe groot je kast is. toch zou ik zeggen 2m of 3m en je heb meer dan genoeg.

slang klemmen tenzij je die quick fittings gebruikt.

en hij koelt beter dan die aquarius 2

[ Voor 25% gewijzigd door ikman op 27-07-2004 23:31 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3 meter 8)7

Is 2Meter slang niet meer als genoeg? Ik heb even met een lineaal uitgemeten maar ik kom echt uiterlijk op 150CM slang uit.

Maar ja, verschilt per kast natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 15:45

Syzzer

Prutser

Anoniem: 80011 schreef op 27 juli 2004 @ 23:37:
3 meter 8)7

Is 2Meter slang niet meer als genoeg? Ik heb even met een lineaal uitgemeten maar ik kom echt uiterlijk op 150CM slang uit.

Maar ja, verschilt per kast natuurlijk :)
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen hoe fijn het is als je nog wat slang hebt liggen op het moment dat je opeens een idee krijgt dat het anders net even beter kan of als er iets aan je case veranderd waardoor je set-up anders wordt. Een metertje extra kost nauwelijks wat op de prijs van de complete set en is gewoon verdomd handig. Ik raad dan ook iedereen aan een metertje extra te bestellen dat dat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Syzzer schreef op 27 juli 2004 @ 23:40:
[...]

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen hoe fijn het is als je nog wat slang hebt liggen op het moment dat je opeens een idee krijgt dat het anders net even beter kan of als er iets aan je case veranderd waardoor je set-up anders wordt. Een metertje extra kost nauwelijks wat op de prijs van de complete set en is gewoon verdomd handig. Ik raad dan ook iedereen aan een metertje extra te bestellen dat dat je nodig hebt.
Daarom heb ik voor een €10,- 7 meter genomen :) Dubbelwandig met daartussen polyester, spul is amper dubbel te vouwen. Prima dus :)

Liever teveel dan te weinig... Bijbestellen is ook weer shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03
Woehoe eindelijk mag ik hier ook posten :+ aangezien mijn proc nu ook watergekoeld is :*) :7

Mijn waterkoelingopstelling is eigenlijk een proefprojectje. Ik had nog nooit waterkoeling gehad maar het leek wel erg koel :) Het enige wat me er van weerhield was de prijs. ik had geen zin om even 200 euro`s te dokken om iets te proberen.

Pas als ik zeker zou weten dat WC iets voor mij was ben ik bereid om zo`n bedrag neer te tellen voor mijn nieuwe kast en misschien ook eerste mod.

Dus:

Koelblokje (koper): zelfgemaakt en ik ben nu de 2e of 3e bezitter 15 euro
Radiator (merk [japanse]auto onbekend) : 5 euro , hoefde hem er nieteens zelf uit te slopen :)
Pompje 700l/u : 5 euro 2e hands
Aquarium slang en koppelstukjes enzo: 10 euro
Waterressevoir (oke opbergbak met deksel van de blokker ;) ) :3 euro
Fan voor op de radiator 120mm en toerental controller: Gratis gekregen
3 liter demi water en 1 l koelvloeistof :2 euro

In totaal 40 euro dus. Een leuke prijs om mee te beginnen .
En achja het ziet er allemaal niet koel , heftig en stoer uit maarja groene slangen in m`n pc, een radiator op de kast en een bakje water naast m`n kast maken me voor een proefproject niks uit.

De resultaten zijn voorlopig nog niet al te best..Eigenlijk zijn ze gewoon zwaar belabberd , maarja wat maakt het uit , het gaat om de fun, daarna komen de prestaties wel :) Zo heb ik bijvoorbeeld de schroefjes van het koelblok nog niet goed aangedraaid vanwege het ontbreken van passend gereedschap maar dat komt nog wel en gaat zeker ook een aantal graden schelen.

Prestaties :
Mijn proc is een Amd 2700+ van oorsprong
Amd 2700+ niet stabiel te houden @ 62 grdn
Amd 2500+ redelijk stabiel @ 58 grdn
Amd 2400+ stabiel @ 56 grdn

Barslechte resultaten dus maar ga morgen naar de winkel voor sleutels om die moertjes aan te draaien. Dan moet hij de 2700+ wel kunnen houden denk ik. Het water wordt nu ongeveer 32 graden. Natuurlijk ook foto`s van mijn oerlelijke waterkoelingssetje.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/72G22H4J6241/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/64Z6I91P9WP5/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Q69ZY8SL6FUA/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/T4Q08S41I19F/p.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50

Epsilon

Onder die radiator zit toch wel een gat hoop ik ? ;)

Maar voel eens of je water warm is. Is het warm: radiator probleem. Is het koel:
CPU blok contact probleem.

Voel of het blok warm is (veel warmer dan je water bij de radadiator), zo ja --> betere pomp kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Epsilon schreef op 28 juli 2004 @ 02:00:
Onder die radiator zit toch wel een gat hoop ik ? ;)

Maar voel eens of je water warm is. Is het warm: radiator probleem. Is het koel:
CPU blok contact probleem.

Voel of het blok warm is (veel warmer dan je water bij de radadiator), zo ja --> betere pomp kopen.
Hmm een gat :X goed idee _/-\o_ , tijdelijk opgelost mij 2 dvd hoesjes eronder zodat de lucht weg kan

Water voelt trouwens koel aan, het blokje bijna koud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50

Epsilon

Chiel schreef op 28 juli 2004 @ 02:19:
[...]

Hmm een gat :X goed idee _/-\o_ , tijdelijk opgelost mij 2 dvd hoesjes eronder zodat de lucht weg kan

Je kan het blokje niet voelen :)
moet je temp meting op doen

Omdat koper zo goed warmte geleid, voelt het "koud" aan als het 30 graden is of kouder :)

Terwijl hout bijvoorbeeld warm aanvoelt bij 30c :)

Maar het gebrek aan airflow door je radiator is waarschijnlijk het probleem geweest ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Epsilon op 28-07-2004 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

als je blokje echt koud aanvoelt, dan zou je kunnen proberen het blok wat aan te duwen/draaien. zoals in de faq staat, 90% van de gevallen is het het blok dat niet goed op de CPU zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ikman schreef op 27 juli 2004 @ 22:42:
demi water en een water wetter

1 m slang is een beetje weinig maar het ligt er aan hoe groot je kast is. toch zou ik zeggen 2m of 3m en je heb meer dan genoeg.

slang klemmen tenzij je die quick fittings gebruikt.

en hij koelt beter dan die aquarius 2
Oke, dan haal ik wel 2 meter ofzo.
En ik haal wel een aantal liter demi water bij de kruitvat.
En ehm, hoe zo dit setje koeler op een 2500+@2310MHz?
Dit bij gemiddelde kamertemperaturen, zo'n 20 graden schat ik.

FnF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 21:21
Ik zag vandaag in een winkel een koelvloeistof van Marly staan dat ik maar meegenomen heb om eens te testen. Ik had er toch nodig ;)

Hydro Protect:
· Beschermt en smeert het koelsysteem
· Verhindert kalkaanslag in het koelsyteem
· Beschermt tegen corrosie en oxydatie
· Smeert de waterpomp en de verwarmingskranen
· Houdt het systeem volledig zuiver en garandeert een goede koeling.

Kostprijs: € 6,01 voor een busje van 200 ml
Volgens de fabrikant is één zo'n busje goed voor 8 liter water. Dus als ik goed reken, is dat een verhouding van 1:40.
Het ruikt wel een beetje :P Hopelijk is de geur iets minder als het verdund is. Deze of volgende week gooi ik het er wel eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Chiel schreef op 28 juli 2004 @ 02:19:
[...]

Maar wordt je cpu nu gewoon koeler, omdat de lucht nu wel weg kan ;) ?

Je had namelijk zo goed als geen flow door je radiator.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Tutti-frutti schreef op 28 juli 2004 @ 19:42:
[...]

Maar wordt je cpu nu gewoon koeler, omdat de lucht nu wel weg kan ;) ?

Je had namelijk zo goed als geen flow door je radiator.
Ja hij blijft nu zo`n 5 graden koeler :) (nu 51 graden , stressed , nog veel maarja :+ ) ik moet alleen koelblokje nog goed aan gaan schroeven. Ik vraag me alleen af wat ik voor gereedschap moet gaan kopen om die boutjes aan te draaien en er goed bij te kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chiel op 28-07-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chiel schreef op 28 juli 2004 @ 23:43:
[...]

Ja hij blijft nu zo`n 5 graden koeler :) (nu 51 graden , stressed , nog veel maarja :+ ) ik moet alleen koelblokje nog goed aan gaan schroeven. Ik vraag me alleen af wat ik voor gereedschap moet gaan kopen om die boutjes aan te draaien en er goed bij te kunnen.
Probeer het eens met vleugelmoeren. Daar heb je geen gereedschap voor nodig. Als alles goed vast zit op het mobo, kun je die vleugelmoeren goed strak aandraaien. Ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Chiel schreef op 28 juli 2004 @ 23:43:
[...]

IK heb 53 stressed, maar dat komt omdat ik een nf7-s heb. Watvoor mobo heb jij ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33174

"...Het is aan te raden om een normale radiator voor je chilled-waterreservoir te plaatsen, just in case dat je chiller het niet meer trekt."

Genomen uit openingspost, uit het kopje 'waterchillers'. Ik heb zelf 2 waterchillers gebouwd, en kan uit ervaring meedelen dat bovengenoemd advies niet erg zinnig is. De koelvloeistof die de waterblok(ken) verlaat retour reservoir zal in vrijwel alle gevallen slechts enkele graden minder koud zijn dan het aangevoerde water. Hierbij zal de temperatuur nog (ver) onder het dauwpunt liggen, wellicht zelfs beneden het vriespunt (indien de boel niet thermostaat-geregeld is). De radiator bij het retour-reservoir zal dus niet alleen een flinke extra belasting toevoegen t.o.v. de koelcapaciteit (opwarmen richting kamertemp); deze zal ook enorme hoeveelheden condens aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Tutti-frutti schreef op 28 juli 2004 @ 23:53:
[...]

IK heb 53 stressed, maar dat komt omdat ik een nf7-s heb. Watvoor mobo heb jij ?
Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0
Anoniem: 44203 schreef op 28 juli 2004 @ 23:49:
[...]

Probeer het eens met vleugelmoeren. Daar heb je geen gereedschap voor nodig. Als alles goed vast zit op het mobo, kun je die vleugelmoeren goed strak aandraaien. Ben benieuwd naar het resultaat!
Zijn er vleugelmoeren met zo`n kleine diameter en zou ik genoeg ruimte hebben om ze tussen mijn kabelwirwar aan te draaien ? Ben namelijk te lui om alles weer los te halen :P
Ik heb trouwens ook nog geen veertjes voor mijn blok montage , weet iemand of ik deze ergens in een "gewone" winkel kan kopen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Chiel op 29-07-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 22:00
Mag ik misschien even vragen of iemand nog een idee heeft om wat lucht uit de radiator te krijgen? Ik had gelezen dat zelf het water erin pushen, pomp aan enz. helpt, maar ik krijg dat water niet in beweging. Radiator schudden/kantelen betekent de hele pc kantelen en dat gaat moeilijk tot niet.

Ik kan ook niet voelen hoeveel lucht erin zit, de radiator wordt zoiezo niet warm; hij koelt alleen een P4 2,8Ghz + Chipset. De slang is wel warm. Ik heb er redelijk wat luchtbubbels in zien verdwijnen omdat er te weinig water in het reservoir zat, waardoor de pomp nogal wat lucht te verduren kreeg. Die bubbels werden dus doorgestouwd naar de radiator...

Het is trouwens een Black Ice Pro II (2x120mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
aramdin schreef op 27 juli 2004 @ 01:58:
Die pomp is >:) Hmm, ik dacht dat de opvoerhoogte wat hoger zou zijn...Maar die 900l/u is erg veel! Mn Swiffie pomp doet 3.2m 8)

Ik heb de maze chipset bij Tweakstore gekocht, had het geluk dat hij er net 2 had. Na 1 seconde nadenken had ie er nog maar 1 over :9

Met je temps gaat het wel goedkomen! Ik heb nu zelf mn 2600+ mobile op 2525mHz lopen (12x210) @ DFI ultra infinity.

Temps:
idle 40
stressed 45

En dat met een NB + Rad9800pro in dezelfde loop met een DD heatercore :)

//edit
Laatste pic die ik genomen heb. Mn Che Guevara lasercut fan guard roeleert de boel!

[afbeelding]
Klikbaar!
Nice >:) ziet er goed uit! Temps zijn ook ok.
3.2m klinkt goed 8)
2525MHz is ook niet verkeerd. Binnenkort maar ook weer ff testen, maar ik ga nu niet meer 230FSB proberen totdat alles op WC draait en ik Windows ge-imaged heb. Anyway dit is meer voor de DFI OC thread.
Weer ontopic:
Oh was jij dat die laatst schreef dat die bij TS was en vroeg of die nog een leuk NB blokje had liggen en dat Jeroen toen de DD Maze 4 chipset tevoorschijn haalde 8) :9
Ik zit er aan te denken om die ook ergens vandaan te halen en dan de Z-Chip te gebruiken om de SB te koelen alleen ben ik er nog niet uit hoe ik dat moet gaan bevestigen...

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Als je slangen wel warm wordt en je radiator niet, dan is er duidelijk iets mis. Je radiator kan normaal gesproken door de fans hooguit enkele graden lager zijn dan het water. De slangen hebben sowieso de temperatuur van het water.

De lucht blijft altijd bovenin je systeem zitten, vandaar dat ook vaak aangeraden wordt om op de hoogste plek een resevoir te plaatsen, op die manier kan je lucht eruit/water er in. Als je eenmaal lucht in je systeem hebt, zul je het er uit moeten halen door het naar het hoogste punt te laten stijgen, en daar te ontluchten/bij te vullen. Als je de lucht met pompen niet wegkrijgt, zul je echt je systeem moeten kantelen, zodat de lucht uit zichzelf naar een punt gaat waar het weg kan... Een klein beetje lucht is echter niet zo erg hoor, dus als je temperaturen niet te slecht zijn, zou ik me er niet zo druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Chiel schreef op 28 juli 2004 @ 23:58:
[...]

Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0

[...]
Zijn er vleugelmoeren met zo`n kleine diameter en zou ik genoeg ruimte hebben om ze tussen mijn kabelwirwar aan te draaien ? Ben namelijk te lui om alles weer los te halen :P
Ik heb trouwens ook nog geen veertjes voor mijn blok montage , weet iemand of ik deze ergens in een "gewone" winkel kan kopen ?
Er zit nog geen veertjes op? :P Dan zou ik die moertje toch niet teveel aanspannen hoor! Het blok kan namelijk schuin komen te zitten en je zou zelfs de core van jouw cpu kunnen crushen!
Normaal moet je zo'n veertjes toch wel kunnen vinden in een grote doe-het-zelf-zaak of één of andere winkel van ijzewaren ofzo. Stop er die veertjes tussen, span de moertjes aan (eventueel met vleugelmoeren, zoals hier eerder werd gezegd) en de temperaturen zullen al een stuk dalen.
IceEyz schreef op 29 juli 2004 @ 00:04:
Mag ik misschien even vragen of iemand nog een idee heeft om wat lucht uit de radiator te krijgen? Ik had gelezen dat zelf het water erin pushen, pomp aan enz. helpt, maar ik krijg dat water niet in beweging. Radiator schudden/kantelen betekent de hele pc kantelen en dat gaat moeilijk tot niet.

Ik kan ook niet voelen hoeveel lucht erin zit, de radiator wordt zoiezo niet warm; hij koelt alleen een P4 2,8Ghz + Chipset. De slang is wel warm. Ik heb er redelijk wat luchtbubbels in zien verdwijnen omdat er te weinig water in het reservoir zat, waardoor de pomp nogal wat lucht te verduren kreeg. Die bubbels werden dus doorgestouwd naar de radiator...

Het is trouwens een Black Ice Pro II (2x120mm).
Anders moet je toch eens proberen de kast te kantelen hoor.
Ik weet niet waar jouw radiator bevestigd is? Waarschijnlijk boven in de kast? Heel veel moet je normaal niet kantelen, denk ik. Zorg gewoon dat jouw pompje aan staat en hou de kast zodanig dat de hoek van de radiator met de afvoer van het water iets hoger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Gehe, mijn radiator zit op de meest abnormale plaats die je kan bedenken: Hangt half over een bestaand 120mm-gat aan de achterkant en de andere helft steekt naast de kast uit, leuk hé :) Pomp en reservoir staan eronder op de grond, maar ik zal eens wat gaan schuiven en kantelen.

[ Voor 3% gewijzigd door IceEyz op 29-07-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dus de aansluitingen van het rad zitten aan de zijkant?
Om de lucht er uit te krijgen, is het beste wat je kan doen er voor zorgen dat de watertoevoer aan de onderkant zit en dan jouw kast lichtjes zijwaarts kantelen (aansluitingen omhoog). De pomp krijgt het wel ietsje lastiger als de watertoever onderaan zit maar de lucht gaat er wel iets gemakkelijker uit.

Denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
MaTr1x schreef op 29 juli 2004 @ 00:30:
Nice >:) ziet er goed uit! Temps zijn ook ok.
3.2m klinkt goed 8)
2525MHz is ook niet verkeerd. Binnenkort maar ook weer ff testen, maar ik ga nu niet meer 230FSB proberen totdat alles op WC draait en ik Windows ge-imaged heb. Anyway dit is meer voor de DFI OC thread.
Weer ontopic:
Oh was jij dat die laatst schreef dat die bij TS was en vroeg of die nog een leuk NB blokje had liggen en dat Jeroen toen de DD Maze 4 chipset tevoorschijn haalde 8) :9
Ik zit er aan te denken om die ook ergens vandaan te halen en dan de Z-Chip te gebruiken om de SB te koelen alleen ben ik er nog niet uit hoe ik dat moet gaan bevestigen...
Ja dat ben ik :) Dank voor de reply!

Hoe kan je idd een blokje op de SB vastmaken? Mn chip kan nog wel harder, maar heb er noet echt de behoefte aan :) Ik moet zelfs mn r9800pro nog naar xt flashen :P

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
aramdin schreef op 29 juli 2004 @ 14:14:
[...]

Ja dat ben ik :) Dank voor de reply!

Hoe kan je idd een blokje op de SB vastmaken? Mn chip kan nog wel harder, maar heb er noet echt de behoefte aan :) Ik moet zelfs mn r9800pro nog naar xt flashen :P
De enige manier die ik kan bedenken, is een thermal adhesive. Maar dan zit het blokje wel heel goed vast :P
Andere manieren die ik nog gezien heb om het blokje er achteraf terug van te krijgen:
• Thermal adhesive: dit is dus een 2 componenten-lijm met warmtegeleidende eigenschappen. Maar door toevoeging van nog een dosis gewone koelpasta, zou het blokje gemakkelijker te verwijderen zijn. Nog niet geprobeerd :)
• Gewone koelpaste aanbrengen en op 2 hoeken van de SB een klein druppeltje lijm aanbregen en stevig aandrukken. Ook nog niet geprobeerd :)

Ik zou de SB toch niet waterkoelen. Dat is wat overkill. Een passief blokje moet al voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik ben ondertussen ook wel achter dat je niet veel hebt aan die Temp-readouts van CoreCenter/MBM ofwatdanook. Bios: 29/30 graden, Windows: 35-45 graden... handig 8)7

De lucht die dus in de radiator zit, laat ik maar ff zitten. Heb de kast een redelijk eind gekanteld, maar er komt niks uit. Probleem is dat ik alles vast moet houden: Kast, reservoir, pomp, kabels, kleedjes :)

Maar in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

FnFnF schreef op 28 juli 2004 @ 11:03:
[...]

Oke, dan haal ik wel 2 meter ofzo.
En ik haal wel een aantal liter demi water bij de kruitvat.
En ehm, hoe zo dit setje koeler op een 2500+@2310MHz?
Dit bij gemiddelde kamertemperaturen, zo'n 20 graden schat ik.

FnF
Iemand hier nog een reactie op?
BTW, ik had nog een vraagje. Ben nog een n00b hierin, wordt mijn eerste waterkoeling ;)
De slangen, kan je die gewoon op de aansluiting aandrukken? Of moet er ff een slangenklemmetje omheen?
En zitten er bij het reservoir/pomp/ed ook aansluitingen?
Bijvoorbeeld bij deze: Klik Moet je hier nog verloopjes voor kopen? Of kan je de slang er gewoon in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 22:47

OcGuru

Giulietta Qv

Zo, ik heb even wat samengesteld bij aquacomputer.de, graag uw mening en of het compleet is.

21021 cuplex Rev. 1.3 Vierloch-Halterung P4 (plugncool gerade) 32.49 32.49
Entfernen Aktualisieren

31012 airplex evo 240 (plugncool gerade) 53.90 53.90
Entfernen Aktualisieren

41005 Hydor L20 Pro 230 V 19.90 19.90
Entfernen Aktualisieren

41015 Anschlussatz fuer Hydor L20 (plugncool gerade) 5.99 5.99
Entfernen Aktualisieren

51046 Luefter 120 mm 15.99 31.98
Entfernen Aktualisieren

61003 (m) Schlauch PUR natur 1.70 5.10
Entfernen Aktualisieren

Total EUR 149.36

Reservoir wil ik dan zelf maken...

1. Is dit compleet? ook de aansluitingen zijn goed?
2. Koelt dit goed?
3. wat kan er beter voor ongeveer hetzelfde geld?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

het zal wel goed koelen.

die fan's lijken mij erg lawaaierig, tenzij je er een pot meter tussen zet of ze op 5, 7volt laat draaien.

ik heb liever slangpilaren(barb fittings) maar die plug&cool is ook goed zo lang ze allemaal maar de zelfde binnen diameter hebben

misschien een wat sterkere pomp voor toekomstige upgrades.
ik zou voor een hydor l30 gaan maar een eheim 1250 kan ook.

[ Voor 55% gewijzigd door ikman op 29-07-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Hmm., Ik wil een eigen koelblokje maken.... Maar waar kan ik een stuk koper kopen...

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Seagate schreef op 29 juli 2004 @ 20:45:
Hmm., Ik wil een eigen koelblokje maken.... Maar waar kan ik een stuk koper kopen...
Motorenco
heb me laten vertellen dat daar koper per kilo verkocht word (@ 7 euro/kilo)
1cm3 koper is 8.9 gram

edit:
dus pak je design, en je weet de prijs :P

thanx to The Widow Maker ;)

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 29-07-2004 20:59 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
IceEyz schreef op 29 juli 2004 @ 14:40:
De lucht die dus in de radiator zit, laat ik maar ff zitten. Heb de kast een redelijk eind gekanteld, maar er komt niks uit. Probleem is dat ik alles vast moet houden: Kast, reservoir, pomp, kabels, kleedjes :)

Maar in ieder geval bedankt.
Ik merk dat het makkelijk is lucht uit een radiator te halen door snel de slang aan de uitgang in te knijpen en weer los te laten. Dan komt het water er vanzelf uit bij mij.

BTW motorenco is echt topzaak, ze hebben superveel maten en het word direct voor je afgezaagt. Niet echt netjes, je moet zelf wel wat nabewerking doen maar als je handig genoeg bent zelf een WC blok te maken is dat geen probleem ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Widow op 29-07-2004 21:02 . Reden: blaap ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

FireWurX schreef op 29 juli 2004 @ 20:54:
[...]

Motorenco
heb me laten vertellen dat daar koper per kilo verkocht word (@ 7 euro/kilo)
1cm3 koper is 8.9 gram

edit:
dus pak je design, en je weet de prijs :P

thanx to The Widow Maker ;)
Harstikke bedankt :)

Ik ga deze proberen te maken :)
http://www.overclockers.com/tips997/

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
The Widow Maker schreef op 29 juli 2004 @ 21:01:
Ik merk dat het makkelijk is lucht uit een radiator te halen door snel de slang aan de uitgang in te knijpen en weer los te laten. Dan komt het water er vanzelf uit bij mij.
Bij mij komt het water er ook vanzelf uit hoor ;)
Voorzover ik de slang ingedrukt krijg, remt het de flow wat, maar ik zie geen bubbels. Mooi laten zitten die lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Hmm,Okee ik ga zaterdag even naar de schroothoop...daar hebben ze een afdeling voor alleen koper :) En me vader ken de baas van die schroothoop dus we krijgen het vast en zeker wel gratis :*)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

DaWaN

'r you wicked ??

Ik zit dus nu te twijfelen tussen waterkoeling of een SP-97 met Tornado. Als ik Wc zal nemen wordt het (ongeveer) de volgende setup:
Frigus Intimidator S-462
Koperen kachel-rad
Hydor L20
Zal dit (veel) beter koelen als een SP-97 met tornado?? En als het beter is, hoeveel graden beter mag ik dan ongeveer verwachten?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
DaWaN schreef op 29 juli 2004 @ 23:17:
Ik zit dus nu te twijfelen tussen waterkoeling of een SP-97 met Tornado. Als ik Wc zal nemen wordt het (ongeveer) de volgende setup:
Frigus Intimidator S-462
Koperen kachel-rad
Hydor L20
Zal dit (veel) beter koelen als een SP-97 met tornado?? En als het beter is, hoeveel graden beter mag ik dan ongeveer verwachten?
I kweet niet of het veel beter zal koelen, 1 ding is cker: stilte :) Als ik het goed heb, heb je het over de Vantec tornado fan, die volgens mij niet echt stil is te noemen...

Als je een goede luchtkoeler wil hebben die ook nog eens stil is, koop dan de Zalman CNPS 7000B cu

http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1518 (tip bookmark deze site)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67320

DaWaN schreef op 29 juli 2004 @ 23:17:
Frigus Intimidator S-462
Koperen kachel-rad
Hydor L20
Heb hetzelfde setje. Temperatuur is in de kamer hier nu 30' en das dus enorm heet. CPU temp schommelt rond de 45'. Als het in de kamer 20' is, is de CPU temp om en bij 38' en soms lager. Case temp is nu 36' graden maar normaal rond 30'. Stressed blijft hij sowieso onder 50'. Niks aan het handje dus.

klotehitte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Laatst online: 01-07 11:08
ik heb last van een verstopt koelblokje...
Probleem is je kan hem neit openmaken. Is een massief blokje.
't punt is hij zit verstopt daar ben ik definitief achter aangezien als ik de flow op de In lijn zet er een belachelijk klein stroompje door de rest van de slang gaat.

Plaats ik daar-en-tegen de slang op de out van het blokje, dan gaat de rest wel snel... conclusie verstopt.

Nu de vraag hoe ontstop ik em ?
plz help me... wordt gek hiervan! 8)7

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

doorblazen met compressor :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silent Hunter schreef op 30 juli 2004 @ 00:19:
't punt is hij zit verstopt daar ben ik definitief achter aangezien als ik de flow op de In lijn zet er een belachelijk klein stroompje door de rest van de slang gaat.

Plaats ik daar-en-tegen de slang op de out van het blokje, dan gaat de rest wel snel... conclusie verstopt.

Nu de vraag hoe ontstop ik em ?
plz help me... wordt gek hiervan! 8)7
Zoutzuur er doorheen pompen. Of gootsteenontstopper. Hoe krijg je in godsnaam je blok verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Als het komt door een redoxreactie (alu blokje, koper radiator, of andersom) kan je het eens met antikal (antical?) proberen. VErder idd compressor als het "gewoon vuil" is, of zuur... (pas op dat je je blok niet oplost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 21:13

DaWaN

'r you wicked ??

aramdin schreef op 29 juli 2004 @ 23:31:
[...]

I kweet niet of het veel beter zal koelen, 1 ding is cker: stilte :) Als ik het goed heb, heb je het over de Vantec tornado fan, die volgens mij niet echt stil is te noemen...

http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1518 (tip bookmark deze site)
Klopt, maar die tornado is voor het oc'en en ik koop er ook nog een papst/silenx/ofzoiets bij voor de stilte, maar als ik ga oc'en dan gooi ik die tornado erop (119CFM 55dB >:) ) Dus stil kan ik die SP97 ook maken :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Laatst online: 01-07 11:08
[quote]Silent Hunter schreef op 30 juli 2004 @ 00:19:

Anoniem: 44203 schreef op 30 juli 2004 @ 01:32:
[...]

Zoutzuur er doorheen pompen. Of gootsteenontstopper. Hoe krijg je in godsnaam je blok verstopt?
Mwoa blijkt dus dat er iets fout zit... steeds vezeltjes die ik tegenkom... ben blij als vandaag me koperen rad binnenkomt ben ik daar ook al weer van af!...
Maar ja ik zal eens proberen

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Kreeg vandaag de uitbreidings elementen voor mijn wc binnen. Heb de cpu kooler eraf gehaald voor de verhuizing en ga dit volgende week inbouwen met een nieuw reservoir. Spa flesje begon te lekken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.power-station.nl/images/foto/mafheid/wc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.power-station.nl/images/foto/mafheid/wc2.jpg

Iemand een beter idee? Ik heb nu een groter reservoir nodig omdat er nu meer units in de cirkel zitten. Anders blijf je bijschenken als je je systeem aan het vullen bent.

Allemaal spul van Aquacomputer (www.aqua-computer.de) btw. Ziet er echt goed uit. Slangen waren alleen een beetje vreemde maat. 6x8 mm. Wel Plug&Cool verder. Ik heb voor de 120mm fans bovenin de kast gaten gedremeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Westerterp op 30-07-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Nou ik heb vleugelmoertjes gehaald :) blokje nog een keer opnieuw gepolijst.
Ik kom nu maximaal op

Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/51PH826Y1G61/PYPA3333069Y/JPEG/1091217822//9240
De proc (amd xp 2700+) wordt dan stressed 48 graden.
Best aardig voor een bij elkaargeraapt setje voor onder de 40 euro :)

Voor pics zie pagina 18 van dit topic

[ Voor 21% gewijzigd door Chiel op 30-07-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dude schreef op 30 juli 2004 @ 21:26:
Kreeg vandaag de uitbreidings elementen voor mijn wc binnen. Heb de cpu kooler eraf gehaald voor de verhuizing en ga dit volgende week inbouwen met een nieuw reservoir. Spa flesje begon te lekken ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand een beter idee? Ik heb nu een groter reservoir nodig omdat er nu meer units in de cirkel zitten. Anders blijf je bijschenken als je je systeem aan het vullen bent.

Allemaal spul van Aquacomputer (www.aqua-computer.de) btw. Ziet er echt goed uit. Slangen waren alleen een beetje vreemde maat. 6x8 mm. Wel Plug&Cool verder. Ik heb voor de 120mm fans bovenin de kast gaten gedremeld.
Alleen voor het vullen een groter reservoir? Je kunt ook de hele set onderdompelen in demi water (niet de pomp natuurlijk :P ), zo gepiept. POmp zijn werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55

Exigence

dnkroz

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Alphacool NexXxoS XP? Ik zit te dubben over een nieuw blokje voor m'n nieuwe Athlon64 en deze stond in de chart bovenaan (ik weet dat ik daar niet te veel waarde aan moet hechten, mede ook omdat zowel de chart als het bedrijf Duits zijn) maar het zegt toch wel iets.
Er zijn ook niet zo bijster veel reviews over te vinden.
Maar als er hier mensen zijn met goede ervaringen met de high-end NexXxoS blokjes dan kan dat hem misschien wel eens worden. Ik had ook nog een Silverprop op het oog, maar heb geen idee hoe ik daar aan zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vanmiddag kreeg ik een 2de hands waterkoelingssetje aangeboden, ongeveer 8maanden oud.
[code]
1 x Swiftech Waterblok MCW6002 (keuze uit AMD of Pentium versie)
1 x Swiftech Waterblok MCW50
1 x Arctic Silver compound
1 x Swiftech MCP 650
1 x Eheim anti-trillingsset (voorkomt vibratie / trillingen)
1 x Slang 2 meter (doorzichtig / Non-toxic PVC)
1 x Black Ice Pro radiateur
1 x Enermax 120mm fan incl. regelaar voor de snelheid en fingerguard[/code
voor €100 (of €125 incl 2de black ice radiator).

Is dit een beetje goede prijs voor zo'n setje? M'n Mobile 2400+ smeekt ongeveer om waterkoeling :D

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Exigence schreef op 01 augustus 2004 @ 02:01:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Alphacool NexXxoS XP? Ik zit te dubben over een nieuw blokje voor m'n nieuwe Athlon64 en deze stond in de chart bovenaan (ik weet dat ik daar niet te veel waarde aan moet hechten, mede ook omdat zowel de chart als het bedrijf Duits zijn) maar het zegt toch wel iets.
Er zijn ook niet zo bijster veel reviews over te vinden.
Maar als er hier mensen zijn met goede ervaringen met de high-end NexXxoS blokjes dan kan dat hem misschien wel eens worden. Ik had ook nog een Silverprop op het oog, maar heb geen idee hoe ik daar aan zou moeten komen.
Ik heb m besteld, krijg m aankomende week binnen als t goed is.
Ik heb al veel mensen gesproken die zeiden dat dit blokje niet slecht kón zijn vanwege de goede design :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
SlinkingAnt schreef op 01 augustus 2004 @ 21:15:
Vanmiddag kreeg ik een 2de hands waterkoelingssetje aangeboden, ongeveer 8maanden oud.
1 x Swiftech MCP 650
Omg kopen! Ik zou die 25 euro extra uitgeven en een 2de rad erbij plaatsen, helpt je temps nog te verlagen :)

Waterkoelingssetup update
Ik heb vandaag mn setup geoptimaliseerd & de resultaten zijn erg lekkah :) !

Stressed temp heb ik nog niet getest (nog geen tijd voor gehad). Idle temp is nu 36c & was 40c. Stressed was 45, nu weet ik het nog niet.

Veranderingen
Ik heb elke uitgang van mn Whitewater aangesloten op mn Chipset respectievelijk GPU blokje. Na het chipset/gpu blokje komen ze samen in een Y splitter om uiteindelijk in mn Res te belanden.

De Setup ziet er dus zo uit
code:
1
2
Pomp - Heatercore - Whitewater - GPU - Y splitter - Res
                               \ Chip /

Daarnaast heb ik nog een CPU spacer van Tweakmonster tussen mn CPU en Whitewater gemonteerd. Verder is de Artic Silver 5 opnieuw aangebracht op mn cpu en chipset. Op mn gpu had ik het al goed aangebracht :) Al met al een goede zondag geweest. Hoewel niet helemaal.
Bij het vullen van mn waterkoelingssystem heb ik flink lopen morsen door onoplettenheid en moest ik mn systeem drogen voor vaderland argh :'( ! Mn cd brander was aan de onderkant besmeurd met water. Alles goed laten opdrogen & ik kon er weer tegen aan 8)

[ Voor 21% gewijzigd door aramdin op 02-08-2004 10:21 . Reden: Aanvullende Info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:49
aramdin schreef op 02 augustus 2004 @ 01:32:
[...]

Omg kopen! Ik zou die 25 euro extra uitgeven en een 2de rad erbij plaatsen, helpt je temps nog te verlagen :)

Waterkoelingssetup update
Ik heb vandaag mn setup geoptimaliseerd & de resultaten zijn erg lekkah :) !

Stressed temp heb ik nog niet getest (nog geen tijd voor gehad). Idle temp is nu 36c & was 40c. Stressed was 45, nu weet ik het nog niet.

Veranderingen
Ik heb elke uitgang van mn Whitewater aangesloten op mn Chipset respectievelijk GPU blokje. Na het chipset/gpu blokje komen ze samen in een Y splitter om uiteindelijk in mn Res te belanden.

De Setup ziet er dus zo uit
code:
1
2
Pomp - Heatercore - Whitewater - GPU - Y splitter - Res
                               \ Chip /

Darnaast heb ik nog een CPU spacer van Tweakmonster tussen mn CPU en Whitewater gemonteerd. Verder is de Artic Silver 5 opnieuw aangebracht op mn cpu en chipset. Op mn gpu had ik het al goed aangebracht :) Al met al een goede zondag geweest. Hoewel niet helemaal.
Bij het vullen van mn waterkoelingssystem heb ik flink lopen morsen door onoplettenheid en moest ik mn systeem drogen voor vaderland argh :'( ! Mn cd brander was aan de onderkant besmeurd met water. Alles goed laten opdrogen kon er weer tegen aan 8)
Is dat wel goed? Als je een Y splitsing er tussen zet neemt het water toch de weg met de minste weerstand.

Als je GPU blok dus meer weerstand heeft wordt die een stuk minder goed gekoelt. Omdat al het water de andere weg neemt. Of andersom kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

SlinkingAnt schreef op 01 augustus 2004 @ 21:15:
[code]
1 x Swiftech MCP 650

Is dit een beetje goede prijs voor zo'n setje? M'n Mobile 2400+ smeekt ongeveer om waterkoeling :D
Die pomp is nog niet eens leverbaar :? en die MCW6002 is ook nog niet zo gek oud dacht ik 8)7 maargoed als het waar is zou ik het wel kopen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Lawtje.com schreef op 02 augustus 2004 @ 04:04:
Is dat wel goed? Als je een Y splitsing er tussen zet neemt het water toch de weg met de minste weerstand.

Als je GPU blok dus meer weerstand heeft wordt die een stuk minder goed gekoelt. Omdat al het water de andere weg neemt. Of andersom kan natuurlijk ook.
Zoiets staat me ook nog bij ja...Naja, mn Chipset + GPU worden beide door DangerDen gecooled.

DangerDen Maze4 Chipset : Pressure Drop 0.13psi
DangerDen Maze4 GPU : Pressure Drop 0.26psi

De chipset heeft dus de minste weerstand (als ik het goed heb) :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

voor m'n huidige wcspecs check m'n sig.

Wat ik besteld heb en al binnen heb zijn de volgende onderdelen om m'n huidige onderdelen te vervangen:

Radiator: HTF2 Tripple X met 1/2 aansluitingen.
CPU: Dangerden RBX met Brass, 1/2 aansluitingen.
GPU: Dangerden Maze 4 met 1/2 aansluitingen.
NB: Dangerden Z-Chip met 1/2 aansluitingen.
SB: Innovatek Graph-o-matic met 1/2 aansluitingen.
Slang: Tygon slang 4 meter met 1/2 binnendiameter.
Reservoir: 2 stuks: 1 van koper met 4 x 1/2 aansluitingen en een Innovatek Tank-o-matic met 1/2 aansluitingen.
Pomp: Eheim 1250

Momenteel doe ik 11x230 met vrij strakke timings op m'n mem: 11-2-2-2-2,5-11-13-6-5-6-4-3-5-6. Voltage is 2.0 maar m'n dfi lpb overvolt dit soms iets (2.02-2.04).
Idle temps zijn iets van 42 graden, stressed temps rond de 50. Nog niet hoger geweest.

Wat denken jullie. Als ik alles vervangen heb, zal het dan met de nieuwe spullen beter coolen of niet? Ik wil alleen nog m'n geheugen verkopen en dan sneller geheugen nemen.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik denk het wel :) Hoe ga jij je blokje op de SB vast maken?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
TheWizzard schreef op 02 augustus 2004 @ 12:41:
voor m'n huidige wcspecs check m'n sig.

Wat ik besteld heb en al binnen heb zijn de volgende onderdelen om m'n huidige onderdelen te vervangen:

Radiator: HTF2 Tripple X met 1/2 aansluitingen.
CPU: Dangerden RBX met Brass, 1/2 aansluitingen.
GPU: Dangerden Maze 4 met 1/2 aansluitingen.
NB: Dangerden Z-Chip met 1/2 aansluitingen.
SB: Innovatek Graph-o-matic met 1/2 aansluitingen.
Slang: Tygon slang 4 meter met 1/2 binnendiameter.
Reservoir: 2 stuks: 1 van koper met 4 x 1/2 aansluitingen en een Innovatek Tank-o-matic met 1/2 aansluitingen.
Pomp: Eheim 1250

Momenteel doe ik 11x230 met vrij strakke timings op m'n mem: 11-2-2-2-2,5-11-13-6-5-6-4-3-5-6. Voltage is 2.0 maar m'n dfi lpb overvolt dit soms iets (2.02-2.04).
Idle temps zijn iets van 42 graden, stressed temps rond de 50. Nog niet hoger geweest.

Wat denken jullie. Als ik alles vervangen heb, zal het dan met de nieuwe spullen beter coolen of niet? Ik wil alleen nog m'n geheugen verkopen en dan sneller geheugen nemen.
Ik denk eerlijk gezegd dat je niet veel beter geheugen zal kunnen krijgen! Als ik me niet vergis, zijn dat toch BH-5 chippies?
Ik heb ook 2 x 512 Mb Mushkin maar dan wel PC3500 level 2. En ik kan mijn geheugen totaal niet stabiel krijgen op 11-2-2-2, zelfs niet als ik het onderclock en met een spanning van 3V! Dit is weliswaar in combinatie met een NF7-S en het is dus ook level 2, geen level 1. Maar level 1 is niet meer te krijgen.

Als je dus PC-3500, PC-4000 of weet ik veel neemt, ga je echt geen zulke strakke timings krijgen. Of heb je weet van sneller geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68706

@TheWizzard

Ik zou zelf geen eheim 1250 meer aanschaffen.
Die dingen maken een hoop lawaai en inline is er bij mij
al 1 overleden. Als je een beetje meer uit kan geven is de
Swiftech 9000 pomp echt een veeel betere keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 68706 schreef op 02 augustus 2004 @ 13:25:
@TheWizzard

Als je een beetje meer uit kan geven is de
Swiftech 9000 pomp echt een veeel betere keuze
9000 pomp? Ik ken alleen de Swiftech MCP600...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
aramdin schreef op 02 augustus 2004 @ 13:02:
Ik denk het wel :) Hoe ga jij je blokje op de SB vast maken?
Precies wat ik wilde gaan vragen ;)
BTW goed idee om zo'n Y-splitter te gebruiken, ik denk dat je idle temps gezakt zijn omdat je GPU blok dus wat meer weerstand bood, het meeste water gaat dus nou via je NB blokje, wat wel als nadeel heeft dat je GPU dus minder goed gekoeld wordt. Heb je je GPU temps vergeleken van voor en na de Y-split?

BTW & FYI y'all: Ik zag gisteren op eBay een Swiftech MCW6000-64 staan die nu nog op één euro staat (min prijs niet gehaald), misschien handig voor iemand die dat blok zoekt?
Ben trouwens niet affiliated enz blabla ofzo.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Laatst online: 27-04 11:46
Nja, zal ik ook es m'n WC vraag posten...

Ik ben in het bezit van een serverkast van Elan-Vital (Aegis S-50 Super Server Case). Deze kast (tower) bestaat uit twee compartimenten: voor, waar je 12 bays hebt, en achter, waar je je mobo en zelfs twee voedingen kwijt kan (deze ruimte is eigenlijk ook in twee delen verdeeld). Het voor en achtergedeelte zijn gescheiden middels een (verwijderbare) fan-plate met vijf 8cm fans.

Ik heb een Asetek WC-setje (L30) met zo'n dubbele rad en twee 120 mm Papst fans. Deze radiator wil ik in de fanplate monteren (alle 8cm fans gaan eruit, ze maken te veel lawaai). Voor de fanplate komen twee WD Raptors, de lucht wordt langs de drives getrokken en dan door de rad over het mobo geblazen. Qua airflow werkt dit prima, al veel ervaring gehad met deze kast en luchtgekoelde dual-CPU setups. Ik heb echter nog een Innovatek rad + Papst. Deze wil ik boven de voeding plaatsen (plek voor tweede voeding). Deze combi moet dan als outtake-fan/rad fungeren.

Nu is de vraag... wat zou een verstandige volgorde zijn. Alles doe ik zowieso in serie, maar wat is nou beter?:

res/pomp > dual-rad > CPU > GPU > NB > single-rad
res/pomp > dual-rad > single-rad > CPU > NB > GPU
res/pomp > dual-rad > CPU > NB > single-rad > GPU
etc...

Of maakt het niets uit? Ik vermoed dat het niet enorm veel zal uitmaken, maar is er een logische redenatie achter te vinden?

Ergo, is (bij een hoge flow) de totale koelcapaciteit de bepalende factor, of is door een strategischere plaatsing van de rads voor specifieke componenten op dat segment van de keten een lagere temperatuur haalbaar? Zoja, hoe bepaal je de beste opstelling?

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

Zenix

BOE!

Skull_One schreef op 02 augustus 2004 @ 13:57:
Nja, zal ik ook es m'n WC vraag posten...

Ik ben in het bezit van een serverkast van Elan-Vital (Aegis S-50 Super Server Case). Deze kast (tower) bestaat uit twee compartimenten: voor, waar je 12 bays hebt, en achter, waar je je mobo en zelfs twee voedingen kwijt kan (deze ruimte is eigenlijk ook in twee delen verdeeld). Het voor en achtergedeelte zijn gescheiden middels een (verwijderbare) fan-plate met vijf 8cm fans.

Ik heb een Asetek WC-setje (L30) met zo'n dubbele rad en twee 120 mm Papst fans. Deze radiator wil ik in de fanplate monteren (alle 8cm fans gaan eruit, ze maken te veel lawaai). Voor de fanplate komen twee WD Raptors, de lucht wordt langs de drives getrokken en dan door de rad over het mobo geblazen. Qua airflow werkt dit prima, al veel ervaring gehad met deze kast en luchtgekoelde dual-CPU setups. Ik heb echter nog een Innovatek rad + Papst. Deze wil ik boven de voeding plaatsen (plek voor tweede voeding). Deze combi moet dan als outtake-fan/rad fungeren.

Nu is de vraag... wat zou een verstandige volgorde zijn. Alles doe ik zowieso in serie, maar wat is nou beter?:

res/pomp > dual-rad > CPU > GPU > NB > single-rad
res/pomp > dual-rad > single-rad > CPU > NB > GPU
res/pomp > dual-rad > CPU > NB > single-rad > GPU
etc...

Of maakt het niets uit? Ik vermoed dat het niet enorm veel zal uitmaken, maar is er een logische redenatie achter te vinden?

Ergo, is (bij een hoge flow) de totale koelcapaciteit de bepalende factor, of is door een strategischere plaatsing van de rads voor specifieke componenten op dat segment van de keten een lagere temperatuur haalbaar? Zoja, hoe bepaal je de beste opstelling?
ik zou het zo doen res/pomp - dual rad - cpu - single rad - nb - gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 23:16
ik zou zelfs de GPU voor de NB zetten in die laatst genoemde configuratie

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Ik zit te twijfelen tussen 13MM en 10MM (tygon) slang.

Als ik 13MM neem, neemt het wel veel zicht weg uit de kast.
Maakt het wat voor de temperatuur uit wanneer je 10MM i.p.v. 13MM slang neemt?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Laatst online: 27-04 11:46
Compufreaky schreef:
ik zou het zo doen res/pomp - dual rad - cpu - single rad - nb - gpu
jeehaa schreef:
ik zou zelfs de GPU voor de NB zetten in die laatst genoemde configuratie
Dank jullie, maar ik zou graag de achterliggende gedachte(n) ervaren.

Mijn eigen redenatie is de volgende:

CPU verstookt het meeste, gevolgd door de GPU en daarna op afstand de NB. Wanneer je het water koelt met de dubbele rad en de CPU erna zet, dan krijgt de CPU het koelste water aangeboden. Hierna volgt de NB, aangezien deze mijn inziens de minst zware koeling nodig heeft. Vervolgens koel je het opgewarmde water door de tweede (single) rad en biedt dit aan de GPU aan... Mijn eigen gedachtengang is dus dat deze opstelling het gunstigste is: res/pomp > dual-rad > CPU > NB > single-rad > GPU

Is dit een logische gedachtengang?

[ Voor 4% gewijzigd door Skull_One op 02-08-2004 16:36 . Reden: Zpelvaut ;) ]

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik dacht precies aan hetzelfde. Ik zou het graag getest zien, en daarna de resultaten willen horen. Op deze manier worden we er allemaal wijzer van!

@Rapidangel
Volgens velen scheelt het niet al teveel. Ik denk dat het vooral scheelt als je blokjes neemt die 13mm "geoptimaliseerd" zijn, dit zijn veelal blokjes van Amerikaanse makelij :)

//Edit
Goed, nu alleen nog een NB blokje uitkiezen. Kijk of je een DangerDen Z of Maze4 kan fixen :)

[ Voor 15% gewijzigd door aramdin op 02-08-2004 18:31 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha.

Hoe denk je hierover? Het CPU & VGA blokje hebben beide 1/2Inch aansluitingen...

- CPU: Silverprop EVO-SP
- VGA: Dangerden Maze4 (zelf als jou geloof ik, alleen ik krijg de zwarte uitvoering voor E 50,-)
- NB: ?? Geen flauw idee, ik zoek nog een goedkope :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 02-08-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

Anoniem: 80011 schreef op 02 augustus 2004 @ 18:00:
Aha.

Hoe denk je hierover? Het CPU & VGA blokje hebben beide 1/2Inch aansluitingen...

- CPU: Silverprop EVO-SP
- VGA: Dangerden Maze4 (zelf als jou geloof ik, alleen ik krijg de zwarte uitvoering voor E 50,-)
- NB: ?? Geen flauw idee, ik zoek nog een goedkope :)
goede keus voor je cpu en vga.

voor je nb kan je een dangerden Z-chip nemen of een maze 4 of de nexus lx van silverprop. de laatste twee zijn duurdere dan de Z-chip maar presteren beter.
en natuurlijk ook de nb coolers met 1/2 inch slang pilaren (13mm)

[ Voor 15% gewijzigd door ikman op 02-08-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 80011 schreef op 02 augustus 2004 @ 16:00:
Hoi,

Ik zit te twijfelen tussen 13MM en 10MM (tygon) slang.

Als ik 13MM neem, neemt het wel veel zicht weg uit de kast.
Maakt het wat voor de temperatuur uit wanneer je 10MM i.p.v. 13MM slang neemt?

Thanks.
Ik denk het niet, flow maakt niet zo heel veel uit. Al moet ik bekennen zelf wel 13mm te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikman schreef op 02 augustus 2004 @ 19:26:
[...]
voor je nb kan je een dangerden Z-chip nemen of een maze 4 of de nexus lx van silverprop. de laatste twee zijn duurdere dan de Z-chip maar presteren beter.
en natuurlijk ook de nb coolers met 1/2 inch slang pilaren (13mm)
Maar is het niet zo doordat het Northbridge toch niet erg warm wordt het niet veel uitmaakt welk blokje je neemt?
Aangezien het ook passief gekoeld kan worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Anoniem: 80011 schreef op 02 augustus 2004 @ 21:54:
[...]

Maar is het niet zo doordat het Northbridge toch niet erg warm wordt het niet veel uitmaakt welk blokje je neemt?
Aangezien het ook passief gekoeld kan worden... :)
Als je gaat OC-en (de voornaamste reden waarvoor mensen waterkoeling nemen, na stilte) Dan wordt je NB toch best wel warm, als je die goed koelt kan je toch verder clocken dan wanneer je dat niet doet. Voor de meeste mensen toch wel belangrijk.

Iets anders:

Weten jullie of die radiator grill van de Airplex Evo240 ook op de Black Ice Pro dual radiator past? Die Black Ice radiator zit bij de KT12-a L30 set die ik wel wil gaan kopen, maar dan wil ik wel een grill hebben om het mooi af te werken.

Deze vraag had ik ook al in het asetek topic gepost, maar kreeg niet echt reacties... Zo vreemde vraag is dit toch niet? Volgens mij hebben redelijk veel mensen die black ice dual. en je hebt toch wel een radiator grill nodig om het netjes in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik ga ook die K12A-L30 kopen over 1.5 week (dan geldt OV weer :)).

ik denk dat ik de radiator boven op de computer legmet de fans daar weer op OF die daar onder. in beide gevallen moet er dan een aantal gaten in het dak van de kast komen. ik ben alleen bang voor stof van boven af. die fans zuigen veel stof aan richting RAD en dan moet je echt veel de stofzuiger ter hand nemen om die weer schoon te maken iedere week. en t liefst wil ik ook een grilletje.

hoe ga jij dan die rad incl fans aanbrengen? ik heb een ANTEC 1040 soho kast en ik heb nou echt geen id waar die rad geplaatst kan worden. op de bodem lijkt mij niet zinvol. in het geval van bovenop zit daar het nadeel aan dat de verwarmde lucht van de rads de kast in wordt geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Ik heb een antec P160, ik dacht eerst dat er wel gewoon veel ruimte was boven mn voeding en 5,25" bays, maar dat viel toch redelijk tegen toen ik ging nameten.

Die radiator is zo'n 4 a 5 cm dik + 3cm voor je fans heb je ongeveer nodig. Maar als je een meetlint pakt zul je zien dat kwa lengte die radiator best wel mee valt in verhouding met je kast.

Mijn oplossing wordt dus gewoon mn CD fikker en DVD speler naar beneden verplaatsen, en dan heb ik nog genoeg ruimte om daarboven een radiator en fans te hangen. Op deze manier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| DVD DRIVE
| CD FIKKER
|
| FLOPPY DRIVE
|
|________________

Dat is dan vanaf de rechterzijkant van de kast. De fans gaan boven de radiator omdat dit scheelt kwa geluidsproductie, gaat wel een klein beetje ten koste van de koeling, maar dat scheelt niet zo heel veel.

Aangezien aan de bovenkant de lucht eruit gaat, komt er geen stof in, de stof zal eerder om je radiator gaan zitten, maar dit kan je tegen gaan met een filter bij je intake fans. (een panty oid ervoor).

En erin modden wordt denk ik een piece of cookie, gewoon die radiator of grill pakken, op je kast zetten, afteken waar de gaten zitten (daar niet weghalen!!!), en dremelen maar (hoeft niet eens per se netjes, die grill bedekt toch de randjes). Je klemt zeg maar je dak van je case tussen de rad/fans & grill.

Ik weet alleen niet zeker hoe alles bevestigt wordt, dan bedoel ik: misschien moet je 1 boutje/schroef door de hele zooi (grill, kast, fan rad) heen halen, of misschien zet je eerst je fans op je radiator, en dan de grill op de fans(met case ertussen)

Iemand die dat weet misschien?

[ Voor 44% gewijzigd door lawtshjj op 02-08-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
en dan een gat in het dak voor de fans om aan tezuigen neem ik aan

ps heb je daar een foto van?

[ Voor 20% gewijzigd door jeehaa op 02-08-2004 22:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste