[WC] Het grote waterkoelingtopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.701 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eff een vraagje ik heb in mijn systeem Engine Ice zitten en nu ga ik aankomende Zaterdag op vakantie voor 3 weken. Kan ik dan gewoon alles uit zetten zonder dat er algen komen?

Ik zie ik de fles zeg maar waar het inzit niks zitten maar dat ding staat ook in een donkere ruimte en mijn waterkoeling dus niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

jeehaa schreef op 18 juli 2004 @ 21:50:
ijzerdraad lijkt me ook niet verstandig :) maar vergeet niet dat het een veer is, dat is met een orginele houder ook zo. die klerenhanger die hij bedoelt is lastig te buigen omdat die zo sterk zijn (op de korte afstand, zo'n ding buigen met 2 handen met 30 cm tussen ruimte kan iedere - lees persoon)

er zijn op t asetek forum een aantal mensen die het hebben geprobeerd en allen succesvol dus daar ga ik t denk ik ook mee doen. de veer moet kleiner zijn dan de beschikbare ruimte om zo de spanning erop te houden.

en dat met die ventilator, die moet dus naar buiten blazen? waarom niet naar binnen? en voor mij zou het betekenen dat die op de bodem van de kast komt te liggen, op t plaatje staat hij verticaal bij mij dus horizontaal, of dus OP de kast.
Ik heb bij de tweakstore een RBX holddown gekocht om mijn Asetek op de processor te houden ( ook op een MSI K7N2 DElta L) ik heb inmiddels een ander moederbord, dus je kan die van mij voor een prikkie overnemen. Aangezien de antarctica nogal groot is, loop je de kans dat het midden van de koeler niet netjes boven de Die zit, dit kan je verhelpen door wat van de koeler weg te vijlen. (dit is alleen nuttig bij de antarctica aangezien die precies boven de die koelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Anoniem: 80011 schreef op 19 juli 2004 @ 15:27:
Fans op je radiator zetten maakt bijna niets uit, hoe meer je radiator opgestelt wordt aan de open lucht hoe beter.
Bedoel je dat het zonder fans (bijna) net zo goed gaat?
En wat is die bijna dan? Een paar graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Anoniem: 110226 schreef op 19 juli 2004 @ 16:26:
[...]

Ik heb bij de tweakstore een RBX holddown gekocht om mijn Asetek op de processor te houden ( ook op een MSI K7N2 DElta L) ik heb inmiddels een ander moederbord, dus je kan die van mij voor een prikkie overnemen. Aangezien de antarctica nogal groot is, loop je de kans dat het midden van de koeler niet netjes boven de Die zit, dit kan je verhelpen door wat van de koeler weg te vijlen. (dit is alleen nuttig bij de antarctica aangezien die precies boven de die koelt)
ah kijk dat is relaxed! wat is de Die :? n00b hier he :) maar zit dat helemaal goed vast dan?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Smarron

The bend

SH4D3H schreef op 19 juli 2004 @ 16:59:
Bedoel je dat het zonder fans (bijna) net zo goed gaat?
En wat is die bijna dan? Een paar graden?
Dat is dus niet zo. Fans erop zal altijd een betere koeling tot gevolg hebben. Ik weet niet op basis waarvan RapidAngel dat beweert.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106398

Ik wilde nog even posten over het Asetek KT03A L20 setje, dat bij Salland te koop is. Ik had dat besteld, met nog een los vga blokje erbij. Komt de postbode vandaag langs, zit er helemaal geen KT03A L20setje in, maar een KT03 L20. Dat is dus met het oude cpu blok dat een graad of 3 slechter presteerd. Dan was de set ook nog eens 13 mm, en het vga blok 10 mm, terwijl ik toch echt gevraagd had voor bijpassende blokken :S Meteen retour gedaan en kijken wat ik nu voor dat geld kan krijgen, de KT03 hebben ze nu ook van hun site afgehaald. Jammer, want het was een goeie deal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Smarron schreef op 19 juli 2004 @ 17:58:
[...]
Dat is dus niet zo. Fans erop zal altijd een betere koeling tot gevolg hebben. Ik weet niet op basis waarvan RapidAngel dat beweert.
Leg eens uit RapidAngel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Nu online
Anoniem: 106398 schreef op 19 juli 2004 @ 18:06:
Ik wilde nog even posten over het Asetek KT03A L20 setje, dat bij Salland te koop is. Ik had dat besteld, met nog een los vga blokje erbij. Komt de postbode vandaag langs, zit er helemaal geen KT03A L20setje in, maar een KT03 L20. Dat is dus met het oude cpu blok dat een graad of 3 slechter presteerd. Dan was de set ook nog eens 13 mm, en het vga blok 10 mm, terwijl ik toch echt gevraagd had voor bijpassende blokken :S Meteen retour gedaan en kijken wat ik nu voor dat geld kan krijgen, de KT03 hebben ze nu ook van hun site afgehaald. Jammer, want het was een goeie deal geweest.
zal wel een schrijf/type fout zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SH4D3H schreef op 19 juli 2004 @ 18:17:
[...]

Hij zegt dat als je je rad aan de open lucht opstelt het meer dan genoeg is. Daar heeft hij op zich gelijk in, mits er constant een briesje op het rad staat. Anders wordt de warmte onvoldoende afgegeven en wordt je water te warm. Aangezien vrijwel niemand de mogelijkheid heeft om een rad aan de buitenlucht op te stellen is het dus eigenlijk altijd beter als je gewoon wél een fan eropzet. In reviews zie je ook dat dat veel scheelt, een rad zonder fan, of een rad met fan die stil draait. Zelfs dan scheelt het veel. Het gaat puur om de luchtstroom die erlangs gaat. In een kamer of in een pc is die heel klein, tenzij je hem dus actief koelt. Dat moet je dus ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik had dus besloten om voor de Black ice Extreme met 1/2" aansluitingen te gaan, maar ik heb een probleempje. Ik vind het niet, tot nu toe heb ik alleen de versie met 1/4" gevonden.

Zou het veel schelen als ik die zou gebruiken?
Prestaties maken mij niet echt uit, maar ik wil niet dat het 5° ofzo gaat schelen. De WW is nogal een flow afhankelijke blok, heb ik gehoord.

Cpu blok: D-tek WhiteWater
Chipset: Dangerden Z
Pomp: Hydor L30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
pisart schreef op 19 juli 2004 @ 21:16:
Ik had dus besloten om voor de Black ice Extreme met 1/2" aansluitingen te gaan, maar ik heb een probleempje. Ik vind het niet, tot nu toe heb ik alleen de versie met 1/4" gevonden.

Zou het veel schelen als ik die zou gebruiken?
Prestaties maken mij niet echt uit, maar ik wil niet dat het 5° ofzo gaat schelen. De WW is nogal een flow afhankelijke blok, heb ik gehoord.

Cpu blok: D-tek WhiteWater
Chipset: Dangerden Z
Pomp: Hydor L30
Waarom ga je niet voor een DangerDen Heatercore? Ik heb ook de WhiteWater btw :) De Heatercore heeft de laagste weerstand van alle rads (zo goed als), komt alleen maar ten goede van je WhiteWater >:) !!!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Hmm, had niet aan die radiator gedacht. Prijs valt wel mee, alleen €20 verzendingskosten :(

Edit: Kent iemand nog een winkel, buiten Tweakstore, die de Dangerden Heatercore + fanshroud verkoopt?

[ Voor 38% gewijzigd door pisart op 19-07-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Kzit net wat op te zoeken en vond deze reactie die ik nog niet eerder gezien heb:
kaagman schreef :
Zeg SH4D3H ,

Ik woon helemaal in Kralingen en het is een pokke end fietsen naar de Tweakstore. als jij binnenkort toch langsgaat, zou jij dan een aantal vragen voor mij kunnen stellen aan Jeroen ?

Mag ik je daar een mailtje over sturen ? Ik kon geen mail adres in je specs vinden.
Mail me maar @ shRE4dMO3hVE@gaTHmestISar.be
Die hoofdletters moeten weg he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Ik vroeg me nou af.. als ik nou op de sloop een radiateur koop, maar dan niet zo`n lullig kleintje, maar gewoon zo`n grote (35x50 cm ofzo), kan ik hier wat mee?

Ik besef me namelijk dat alu + koper in 1 systeem niet goed werkt, heb hier genoeg over gelezen, maar heb een idee:

Wat nou als je zo`n joekel van binnen lakt: je gooit het tot de rand toe vol met een stevige lak en laat hem zo goed mogelijk leeglopen (eerst even goed schudden en draaien zodat je weet dat al je alu bedekt is met lak) ? Dan heb je een laklaagje over je alu en dus geen gezeur meer met corrosie, toch?

Mijn vraag is: denken jullie dat dit werkt, en zoja, hoeveel zou dat laklaagje uitmaken qua warmteoverdracht.. heeft het nog zin, of kan ik dan beter een kleine rad kopen van koper?

PS graag geen reacties van: koop waterwetter! Dit werkt niet echt goed, en er op letten of mn magnesium-stripje al op is heb ik dus ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

Anoniem: 83626 schreef op 20 juli 2004 @ 09:17:
Ik vroeg me nou af.. als ik nou op de sloop een radiateur koop, maar dan niet zo`n lullig kleintje, maar gewoon zo`n grote (35x50 cm ofzo), kan ik hier wat mee?

Ik besef me namelijk dat alu + koper in 1 systeem niet goed werkt, heb hier genoeg over gelezen, maar heb een idee:

Wat nou als je zo`n joekel van binnen lakt: je gooit het tot de rand toe vol met een stevige lak en laat hem zo goed mogelijk leeglopen (eerst even goed schudden en draaien zodat je weet dat al je alu bedekt is met lak) ? Dan heb je een laklaagje over je alu en dus geen gezeur meer met corrosie, toch?

Mijn vraag is: denken jullie dat dit werkt, en zoja, hoeveel zou dat laklaagje uitmaken qua warmteoverdracht.. heeft het nog zin, of kan ik dan beter een kleine rad kopen van koper?

PS graag geen reacties van: koop waterwetter! Dit werkt niet echt goed, en er op letten of mn magnesium-stripje al op is heb ik dus ook geen zin in.
Ik denk niet dat dat gaat werken. Je koelprestaties worden dan pas echt slecht. Bespaar jezelf een hoop geld en ergernis door naar een sloperij te gaan en daar een kachelradiator te kopen van een Opel Astra/Vectra van voor 1995. Deze zijn nog van koper en presteren stukken beter dan die troep van Black Ice e.d.

Deze moet je hebben.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/radi.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

SH4D3H schreef op 19 juli 2004 @ 18:17:
[...]

Tis hierboven al een beetje uitgelegd maar:

Ik heb die informatie uit een review van tweakers.net.
Daar kon je uit een tabel opmaken dat wanneer de fan op low of high speed draaide geen temperatuur verschil gaf.
Er stond ook in dat "hoe meer de radiator aan de open lucht wordt opengesteld hoe beter het zal zijn"

Maar het klopt inderdaad wel dat een klein briesje voor wel wat lagere graden zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn zat koperen autoradiatoren te vinden op de sloop. Meestal zit er een laag verf overheen, door een kras maken met een schoevendraaier zie je snel of het een koperglans of gewoon brak aluminium is. (deze radiatoren zijn altijd gesoldeerd, kras dus op verschillende plekken om zeker te weten dat je niet net het laagje verf boven het soldeersel hebt bekrast)

Ik heb zelf een 60x40 radiator uit een honda civic gtle, en die was van rond 1988. gewoon even zoeken dus.

[edit:] Tip: Laat de Fan eraan zitten, ik heb die van mij via een PWM schakeling met potmeter zachtjes draaien en zit 1 graad boven kamerT, zonder fan zit ik er 5 graden boven. mijn PWM schakeling is een standaard Velleman kit van 17 euro, maar als je zelf aan de slag gaat kan je vor 10 euro makkelijk klaar zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 110226 op 20-07-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Dutch3men schreef op 19 juli 2004 @ 16:23:
Eff een vraagje ik heb in mijn systeem Engine Ice zitten en nu ga ik aankomende Zaterdag op vakantie voor 3 weken. Kan ik dan gewoon alles uit zetten zonder dat er algen komen?

Ik zie ik de fles zeg maar waar het inzit niks zitten maar dat ding staat ook in een donkere ruimte en mijn waterkoeling dus niet.

Iemand een idee?
Niemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk eens op het etiquet, als er allemaal chemische zooi inzit zal een alg er niet snel in kunnen leven. Je kan natuurlijk ook zorgen dat er geen licht op je water valt, dan krijg je zowiezo geen algengroei.

@ Jeeha
de "die" is het oppervlak op de CPU dat contact maakt met het koelblok. het zit goed vast met behulp van een paar drukveren. Ik heb geprobeerd er meer druk op te zetten, maar dat maakte niks uit voor de temperatuur.
het gaat om dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/m4shd1_sm.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 110226 op 20-07-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 110226 schreef op 20 juli 2004 @ 13:38:
@ Jeeha
de "die" is het oppervlak op de CPU dat contact maakt met het koelblok.
Korte aanvulling op het begrip Die (uitspraak: Die (sterven in het engels)).

Op Intel P4's & Athlon 64's gaat de die schuil onder de zgn heatspreader. Een bepaald metaal die de hitte van de bron zsm moet verspreiden. Een die is dus niet altijd zichtbaar :)

correct me if wrong :)

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 20-07-2004 13:56 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Nu online
Anoniem: 110226 schreef op 20 juli 2004 @ 13:38:

@ Jeeha
de "die" is het oppervlak op de CPU dat contact maakt met het koelblok. het zit goed vast met behulp van een paar drukveren. Ik heb geprobeerd er meer druk op te zetten, maar dat maakte niks uit voor de temperatuur.
het gaat om dit ding:
[afbeelding]
nais! en dit ding past dus ook op de antarctica, met eventueel een beetje veilwerk?

ben erg geïnteresseerd nl :) als ik terug ben van vakantie wil ik de boel aanschaffen en kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 15:04

chromeeh

the Gnome

Dutch3men schreef op 19 juli 2004 @ 16:23:

Iemand een idee?
Dit wil ik ook wel graag weten :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 06-07 15:45

Syzzer

Prutser

chromeeh schreef op 20 juli 2004 @ 14:24:
[...]

Mijn WC heeft nooit langer dan 2 weken stilgestaan, maar heb er ook nooit iets van problemen mee gehad. Gewoon als je terugkomt ff op je temps letten bij de eerste keer opstarten. Ik denk niet dat je problemen tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeehaa schreef op 20 juli 2004 @ 14:18:
[...]

nais! en dit ding past dus ook op de antarctica, met eventueel een beetje veilwerk?

ben erg geïnteresseerd nl :) als ik terug ben van vakantie wil ik de boel aanschaffen en kunnen installeren.
Hij past zowiezo op de antarctica, zonder vijlwerk, maar de antarctica op je cpu plaatsen is het probleem. hij paste er bij mij wel zonder vijlen op, maar dan zat de inlet niet netjes boven het midden van de processor. dit komt doordat er bij dat moederbord niet zo heel veel ruimte rond de socket zit, de koeler zal tegen de diodes drukken. Door een beetje vijlen is dit probleem op te lossen.
Maar zelfs als je de gaten volledig wegvijlt, kan je die holddown altijd gebruiken.

Antwoord op hieronder:
Dat hangt ervanaf hoeveel je eraf moet vijlen. Bij een AMD mobo zijn de vier hoekgaten nodig als je wil bevestigen door de mobo gaten, bij een Pentium zijn slechts de 2 gaten aan de zijkanten nodig. ik geloof dat juist het vlees voor de pentiumgaten bij mij in de weg zat.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 110226 op 20-07-2004 17:14 . Reden: moet anders weer nieuwe post bouwen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Nu online
ah nice! nou dan denk ik dat we wel aardig rond zijn :) lijkt me duidelijk dat ik dit ding nodig heb. maar ik ben nu met tentamens bezig en vrijdag op vakantie dus ik ben er pas weer echt, de tweede week van augustus. dan, mocht ik het geld nog hebben :), schaf ik alles aan

en btw, dat veilen, dat is niet funest voor als ik ineens besluit een ander mobo aan te schaffen? maw, ik schuur niet een schroefgat weg?

[ Voor 21% gewijzigd door jeehaa op 20-07-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50

Epsilon

chromeeh schreef op 20 juli 2004 @ 14:24:
[...]

Antwoord:
Maakt niets uit

Ik heb hier een systeem staan dat al 2 maanden niets doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
iemand een idee over het volgende? (3maal is scheepsrecht toch? *zucht)

Weet iemand welke Loctite je moet gebruiken om messing en koperen slangpilaren in plexiglas te bevestigen? Na wat searchwerk kwam ik twee typen Loctite tegen:
Loctite 577 en Loctite 5331

Nu werd er in 2 topics vermeld dat Loctite 577, na verloop van tijd uitzet als het is uitgehard, wat zorgt voor scheurtjes in het plexiglas.

Heb van plexiglas een eigen reservoir gelijmt en ik wil de slangpilaren gaan bevestigen en zorgen dat het lekvrij blijft.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Demon_Eyez schreef op 20 juli 2004 @ 15:57:
iemand een idee over het volgende? (3maal is scheepsrecht toch? *zucht)

Weet iemand welke Loctite je moet gebruiken om messing en koperen slangpilaren in plexiglas te bevestigen? Na wat searchwerk kwam ik twee typen Loctite tegen:
Loctite 577 en Loctite 5331

Nu werd er in 2 topics vermeld dat Loctite 577, na verloop van tijd uitzet als het is uitgehard, wat zorgt voor scheurtjes in het plexiglas.

Heb van plexiglas een eigen reservoir gelijmt en ik wil de slangpilaren gaan bevestigen en zorgen dat het lekvrij blijft.
Draad tappen en je slangpilaren er met wat teflontape indraaien, zo werkt mijn reservoir al bijna een jaar vlekkeloos.

Edit:
en helemaal waterdicht dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Syzzer op 20-07-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Ook ff een vraagje:

Waar haal ik slangpilaren vandaan die op een Eheim 1250 passen waarop ik 10mm Tygon slang kan aansluiten?

De uitgang heeft standaard een 13mm slangpilaar, daar past die tygon wel op, dat weet ik omdat deze zelfde maat ook op mijn Eheim 1048 zit.

Maar de drukzijde van de 1250 heeft een 17mm aansluiting, no way dat daar een 10mm Tygon slang op gaat passen. :(

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Syzzer schreef op 20 juli 2004 @ 16:46:
[...]

Draad tappen en je slangpilaren er met wat teflontape indraaien, zo werkt mijn reservoir al bijna een jaar vlekkeloos.

Edit:
en helemaal waterdicht dus.
Op de manier zoals jij die beschrijft heb ik zelf al een keer voor een aantal barsten gezorgd, daarom wil ik het nu liever met Loctite doen. Ook wil ik een aantal schroeven met dat spul insmeren waar geen teflon omheen kan.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50

Epsilon

Misschien iets minder mooi, maar zeker net zo goed:

Bison combi power voor moeilijke oppervlakken

Grote hars en kleine harder tubes

Werkelijk overal hecht het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Heb hier nog een paar stukjes Tygon liggen, welke ik wil gebruiken voor een 2e WC-setje. Alleen zijn die slangen wit uitgeslagen. Heb met schoonmaakazijn en chloor de boel al een beetje schoon, maar het kan beter. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

warm water, en ijzerdraadje oid met doekje eraanvast en doorheen trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Epsilon schreef op 20 juli 2004 @ 20:46:
Misschien iets minder mooi, maar zeker net zo goed:

Bison combi power voor moeilijke oppervlakken

Grote hars en kleine harder tubes

Werkelijk overal hecht het op.
Als ik het goed heb moet ik dan wel de Bison Combi op basis van Polyurethaan gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]
Als ik het goed heb moet ik dan wel de Bison Combi op basis van Polyurethaan gebruiken toch?
Epoxy ! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

weten jullie waar ik koperen/brass 13mm (1/2 inch) nozels kan kopen voor me eheim 1048 pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 14:24

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

He, gister via H. Essers een pakketje ontvangen met de Coolriver set. 130 euri kwijt voor de deluxe versie. Nou lees ik overal dat men het wel een ok setje vind. Maar sorry, tis top. voor dat geld? VGA, chipset en CPU. een 2e alu fan (nou ja, alu, de buitenkant dus) en prima prestaties.

Was gister wat laat geworden. Veel gevloek en getier. Problemen met de spacer op mijn radeon 9800PRO AIW, en met de chipset koeler. Veel gekraak, geen beschadigde cores. Installatie is niet om over naar huis te schrijven. maar een idle van 31 met een P4 2,8 icm met 9800 pro is dacht ik niet slecht.

Moet hem nog uitgebreider gaan testen en laten draaien. Hij is nu de hele dag bezig met downen via Grabit. en ik moet de Radeon nog goed overklokken. Gisteren had ik die stabiel op 438 Core snelheid. Maar om 03:00 vind ik het tijd om te gaan slapen aangezien ik om 06:00 weer op moest.

Wat ik me nu afvraag is of er meer mensen deze set hebben en inmiddels al hebben geupgrade beetje bij beetje? Wil dat nl. ook doen en de kosten wat spreiden daardoor. Als alles vervangen is vervolgens deze set weer in mijn server hangen. Of dat een beetje te doen is, of niet echt compatible met andere parts?

Maar kan het echt aanraden als je de klote aansluitingen voor lief kan nemen voor dat geld.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Lev schreef op 21 juli 2004 @ 10:55:
weten jullie waar ik koperen/brass 13mm (1/2 inch) nozels kan kopen voor me eheim 1048 pomp?
Die kan je kopen bij: www.tweakstore.nl of www.frigus.nl

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb wat betreft een waterblock voor mij athlon 3200+ (socket754)..

DangerDen Copper TDX

recensies:
http://reviews.pimprig.co...en_tdx_&_s-tdx_blocks.php
http://www.procooling.com...n_tdx_waterblock_revi.php
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=188
http://www.cluboc.net/rev...g/dangerden/TDX/index.htm

hebben jullie commentaar en misschien een onlineshop in de eu die ze verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

Lev schreef op 21 juli 2004 @ 14:03:
ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb wat betreft een waterblock voor mij athlon 3200+ (socket754)..

DangerDen Copper TDX

recensies:
http://reviews.pimprig.co...en_tdx_&_s-tdx_blocks.php
http://www.procooling.com...n_tdx_waterblock_revi.php
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=188
http://www.cluboc.net/rev...g/dangerden/TDX/index.htm

hebben jullie commentaar en misschien een onlineshop in de eu die ze verkoopt?
Kijk eens op de site bij de resellers van Dangerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119268

Hey peoples,

Ik heb de afgelopen tijd een beetje rondgezocht naar reviews en test voor waterkoeling systeempies. Ik ben uitgekomen om een configuratie van een aantal stoeren onderdelen, maar die kan ik in geen enkele winkel vinden. Het gaat om de volgende producten.

- Little River White Water CPU block (schijnt toch wel een van de beste te zijn).
- Tweede keuze wat betreft CPU block is de Danger Den RBX.
- Eheim 1250 pomp (deze is opzich wel te vinden, maar bestel het liefst alles in een winkel)
- Reservoir maakt me niet zoveel uit, en kan eventueel ook wel zelf gefrabriceerd worden.
- Radiator wordt van de sloop geripped, en daar worden 2 120mm fans op gegooid ;)
- Gedistileerd water met antivries / koelvloeistof uit de auto als 'water'.
- Slangen en klemmen heb ik wel

Ik vroeg me af of jullie dit een leuke samenstellingen vinden, of hier nog op- en of aanmerking over hebben om de boel nog beter te maken. Wat ik ook ERG graag wil weten (en wat ook de reden was voor het schrijven van deze thread) is of jullie weten waar ik in nederland de LR White Water (en anders de Danger Den RBX) block kan kopen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.... tx

Dehussler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Allereerst denk ik dat dit in Het grote WC topic moet.
Als tweede zou ik voor de DangerDen RBx gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag eens een mooi winkelwagentje gevuld op aquacomputer.de met mooie spulletjes (evo360, cuplex pro, twinplex ati, twinplex chipset, reservoirtje, eheim 1048 etc etc)..

(edit: d.w.z. nog niet besteld, gewoon flink rondgekeken)

Nu kan je kiezen voor plug&cool of voor slangpilaren met een binnenmaat van 10mm. Dat plug&cool is maar 6mm, dus dat lijkt me wel erg weinig, zeker als je je hele systeem (ook PSU en 4 HD`s) wilt waterkoelen.

Mijn grote gemene vraag ( ;) ) is: Heeft het zin om 10mm pilaren op die blokjes te zetten, of is die aquacomputer-rotzooi eigenlijk van binnen gemaakt voor 6mm en hebben grotere pilaren geen nut? Wie o wie heeft hier ervaring mee?

Of zijn er nog mensen die zeggen: Dat AC.de moet je laten voor wat het is ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 22-07-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Een tijdje terug had ik het er met Epsilon over en hij wist me te vertellen dat de kleine diameter van de leidingen in die Evo radiatoren (ik heb de 240) ervoor zorgen dat de doorstroomweerstand toch een stuk hoger wordt en veel pompjes herrie gaan maken omdat ze harder moeten werken. Voor mij niet genoeg reden om me 240 weg te doen, maar ik zou er persoonlijk geen meer kopen.

Edit:
waar ik dus ook op doelde is dat 6mm slangen me ook niet bevorderlijk lijken voor de doorstroom en dus ook je pompje wel eens meer herrie zouden kunnen gaan laten maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Syzzer op 22-07-2004 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Even een korte vraag van een beginnend waterkoeler:

Mijn thermaltakepompje van de Aquarius II set maakt zoveel herrie dat ik een nieuwe pomp wil aanschaffen.

Is de Eheim 1046 geschikt?
Is het mogelijk dat ik het 'oude' reservoir gebruik voor deze pomp of werkt de pomp alleen met een groter reservoir?
De slangen hebben een diameter 10mm dus adapters zijn noodzakelijk.

Of raden jullie mij aan om een nieuwe onderdelen te kopen die aansluit bij de pomp. Stil is belangrijker dan overklokken in mijn geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 665 op 22-07-2004 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:46
DropDeadGorgeous schreef op 21 juli 2004 @ 11:03:
He, gister via H. Essers een pakketje ontvangen met de Coolriver set. 130 euri kwijt voor de deluxe versie. Nou lees ik overal dat men het wel een ok setje vind. Maar sorry, tis top. voor dat geld? VGA, chipset en CPU. een 2e alu fan (nou ja, alu, de buitenkant dus) en prima prestaties.

Was gister wat laat geworden. Veel gevloek en getier. Problemen met de spacer op mijn radeon 9800PRO AIW, en met de chipset koeler. Veel gekraak, geen beschadigde cores. Installatie is niet om over naar huis te schrijven. maar een idle van 31 met een P4 2,8 icm met 9800 pro is dacht ik niet slecht.

Moet hem nog uitgebreider gaan testen en laten draaien. Hij is nu de hele dag bezig met downen via Grabit. en ik moet de Radeon nog goed overklokken. Gisteren had ik die stabiel op 438 Core snelheid. Maar om 03:00 vind ik het tijd om te gaan slapen aangezien ik om 06:00 weer op moest.

Wat ik me nu afvraag is of er meer mensen deze set hebben en inmiddels al hebben geupgrade beetje bij beetje? Wil dat nl. ook doen en de kosten wat spreiden daardoor. Als alles vervangen is vervolgens deze set weer in mijn server hangen. Of dat een beetje te doen is, of niet echt compatible met andere parts?

Maar kan het echt aanraden als je de klote aansluitingen voor lief kan nemen voor dat geld.
Ik heb dat setje anderhalf jaar geleden ook gekocht om eens te kijken wat ik van WC vond. De bevestiging van zowel CPU (P4) en vooral de GPU zijn nogal moeizaam. Maar wanneer je het allemaal erop hebt zitten werkt het inderdaad prima en stil. De fan die ik erbij kreeg heb ik op 7 volt gezet, dat maakt qua temps nagenoeg niets uit.

Voor het geld een leuk setje om mee te beginnen, maar als je het vergelijkt met de high-end setjes... tja, dan zie je enorm veel verschil. Die zijn gewoon veel makkelijker te bevestigen en de temps zullen ook wat lager liggen.

Bij mij waren al de blokken en ook de radiator van koper, ik heb geen idee wat ze nu leveren, maar dat zal plusminus hetzelfde zijn. Ik heb de pomp met de rubberpilaren tegen de achterwand van de kast gehangen. Dan hoor je 'm dus helemaal niet. Wat ik na anderhalf jaar wel heb gemerkt is dat het vloeistofniveau gedaalt is. Je zult dat dus af en toe wat moeten aanvullen.

Of je temps okay zijn... vast wel, maar je vertelt niet wat voor type CPU (Northwood/Prescott) je hebt, en wat de kamertemperatuur is ;)
Zorg ervoor dat er wel wat ventilatie in je kast zit, de spoelen rond de CPU kunnen anders erg heet worden en e.e.a. gaat dan minder lang mee. Idle temperatuur boeit ook niet echt, draai eens een paar uurtjes Prime95 en kijk dan ens hoe het is.

Ikzelf heb inmiddels wat anders (erbij in een tweede systeem), een combinatie tussen actieve (Innovatek radiator) en passieve (Zalman Resorator) waterkoeling. Een soort tweetraps koeling dus, waarvan ik het actieve gedeelte, wanneer de computer niet zo hard hoeft te werken, uit kan zetten. Het projectje is nog niet af... Ik wil een schakeling maken waardoor de fan vanzelf aangaat op het moment dat de watertemperatuur op een bepaald niveau komt... Maar goed, dat is een ander verhaal...

Kortom, je hebt denk ik een goede keuze gemaakt als je niet erg veel geld uit wil geven, geen enorme prestaties verwacht en niet alle kennis/ervaring hebt om zelf e.e.a. samen te stellen. Het setje heeft inderdaad nadelen, maar bij mij draait het al een hele tijd (kan zelfs een P4 Northwood van 2.4 GHz op 3.4 GHz stabiel draaien, dus het koelingspotentieel is okay). De bevestiging van de blokken is niet echt handig. Als je eenmaal aan het WC-virus bent blootgesteld zul je merken dat je uiteindelijk toch wat beters (handigers!)wilt.

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Syzzer schreef op 22 juli 2004 @ 02:33:
Een tijdje terug had ik het er met Epsilon over en hij wist me te vertellen dat de kleine diameter van de leidingen in die Evo radiatoren (ik heb de 240) ervoor zorgen dat de doorstroomweerstand toch een stuk hoger wordt en veel pompjes herrie gaan maken omdat ze harder moeten werken. Voor mij niet genoeg reden om me 240 weg te doen, maar ik zou er persoonlijk geen meer kopen.

Edit:
waar ik dus ook op doelde is dat 6mm slangen me ook niet bevorderlijk lijken voor de doorstroom en dus ook je pompje wel eens meer herrie zouden kunnen gaan laten maken.
Ok, thanks, wist niet dat die evo-dingen nauwe leidingen hebben van binnen B)
Dat tweede over die 6mm slangen.. ik wil dus 10mm gebruiken, omdat je op hun site kan kiezen voor 10mm slangpilaren.
Denk jij (of epsilon, of iemand anders) dat zo`n Eheim 1048 (600 l/h) dan ook nog moeite heeft met het binnenwerk van die rads?
Zou ik misschien beter de Eheim 1046 (300 l/h) kunnen nemen i.v.m. herrie?

edit: na nog wat leeswerk lijkt mij dat zowel die evo-rads als de blokken van aquacomputer beperkend zouden zijn voor de stroomsnelheid.
De evo-reeks heeft 1/4 inch (6,3 mm) aansluitingen, de blokken 1/8 inch (3,2 mm)..

Is dit AC.de spul wel interessant als je een goede koeling wil? Waarom heeft een beetje zichzelf respecterende tweaker het lieft 13mm (1/2 inch) in zn systeem terwijl AC met slangen van 6mm werkt? Of is de invloed niet zo groot?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 22-07-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67320

dat heeft met de filosofie te maken heb ik inmiddels begrepen. De amerikanen willen vooral veel en snel stromend water.

De duitse makers denken dat je met een lagere stroomsnelheid dezelfde resultaten kan halen met behulp van grote oppervlakken en andere slimmigheden.

Het is dus maar waar je in geloofd. Persoonlijk vind ik al dat 13mm gedoe en gespuit op de core maar overdreven. De beste duitse blokken halen dezelfde temperaturen met veel minder dikke slangen en maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:46
Anoniem: 67320 schreef op 22 juli 2004 @ 11:49:
dat heeft met de filosofie te maken heb ik inmiddels begrepen. De amerikanen willen vooral veel en snel stromend water.

De duitse makers denken dat je met een lagere stroomsnelheid dezelfde resultaten kan halen met behulp van grote oppervlakken en andere slimmigheden.

[...].
Hahaha leuke observatie, dit is analoog met de snelle-auto-strijd... Al die Amerikaanse muscle-cars met big block V8 motoren versus die Duitse high-tech motoren met laufkultur... Uiteindelijk is het gewoon techniek versus bot geweld... En de Duitsers winnen... Dus wellicht is de filosofie gebaseerd op een of ander diep geworteld cultureel aspect... :)

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

Duitsers winnen :? k'heb eigenlijk nog nooit directe vergelijking tussen de 2 manieren gezien ...

persoonlijk ga ik gewoon voor het Amerikaans/Australische 13mm gedoe hoor, het ziet er gewoon cool uit enzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 119268 schreef op 21 juli 2004 @ 22:48:
- Little River White Water CPU block (schijnt toch wel een van de beste te zijn).
- Tweede keuze wat betreft CPU block is de Danger Den RBX.
- Eheim 1250 pomp (deze is opzich wel te vinden, maar bestel het liefst alles in een winkel)
Ik heb zelf ook de WhiteWater, nix op aan te merken :D !
De RBX daartegen is ook een goed blokje, alleen kleiner en minder robuust (als je em ziet begrijp je het wel)

Tips
-Kies een zo groot mogelijke slangdiameter (1/2" dus :) ) Dit komt je systeem alleen maar ten goede.
-Als je het geld hebt, koop dan de Swiftech MCP600 pomp, kleiner en een stuk sterker!

Kopen kan vooral bij: www.Tweakstore.nl

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

van 13 mm slangen zie ikzelf het nut niet zo in, aangezien 99% van de aansluitingen van de onderdelen 1/2" schroefdraad hebben om vastgezet te worden. De binnendiameter van die slangpilaren, of wat je ook voor systeem gebruikt, zal dus nooit die 13mm kunnen halen.

Bij mij is de binnendiameter van een slangpilaar met 1/2" schroefdraad welgeteld 7mm. Aangezien dit de bottleneck vormt is het voor de prestaties nutteloos om 13mm slangen te nemen ipv 10mm. Vind je het gewoon geil om dikke slangen te hebben dan moet je het zeker niet laten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
SH4D3H schreef op 19 juli 2004 @ 21:41:
Kzit net wat op te zoeken en vond deze reactie die ik nog niet eerder gezien heb:

[...]

Mail me maar @ shRE4dMO3hVE@gaTHmestISar.be
Die hoofdletters moeten weg he ;)
Kben pas geleden geweest maaruh k ga volgende week vrijdag weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Syzzer schreef op 22 juli 2004 @ 16:11:
van 13 mm slangen zie ikzelf het nut niet zo in, aangezien 99% van de aansluitingen van de onderdelen 1/2" schroefdraad hebben om vastgezet te worden. De binnendiameter van die slangpilaren, of wat je ook voor systeem gebruikt, zal dus nooit die 13mm kunnen halen.
Lees dit stukje aub > http://www.procooling.com...arison__-_phaestus__1.php

En kijk dan vooral naar het plaatje onder het kopje The Results, daar zie je het verschil in flow rate tussen een 3/8" & een 1/2" systeem :)

Een 1/2" systeem heeft dus een hogere flow rate, wat ten goede komt van de rest van je setup :)

En ja, dikke slangen zijn de shiznit :>

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 22-07-2004 20:29 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119268

aramdin schreef op 22 juli 2004 @ 16:05:
[...]

Ik heb zelf ook de WhiteWater, nix op aan te merken :D !
De RBX daartegen is ook een goed blokje, alleen kleiner en minder robuust (als je em ziet begrijp je het wel)

Tips
-Kies een zo groot mogelijke slangdiameter (1/2" dus :) ) Dit komt je systeem alleen maar ten goede.
-Als je het geld hebt, koop dan de Swiftech MCP600 pomp, kleiner en een stuk sterker!

Kopen kan vooral bij: www.Tweakstore.nl
Ik heb rondgekeken op die site en is inderdaad de eerste die ik tegen kom die zulke leete blocks verkoopt. Mijn voorkeur heeft echter nog steeds die White Water, en de enige EU winkel die ik daarvan kan vinden zit in de UK en betaal je bijna 50 euro verzendkosten. Dat maakt t block wel erg duur.

Als men nog meer suggesties heeft hoor ik het graag, maar tx voor de replies tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

aramdin schreef op 22 juli 2004 @ 20:28:
[...]

Lees dit stukje aub > http://www.procooling.com...arison__-_phaestus__1.php

En kijk dan vooral naar het plaatje onder het kopje The Results, daar zie je het verschil in flow rate tussen een 3/8" & een 1/2" systeem :)

Een 1/2" systeem heeft dus een hogere flow rate, wat ten goede komt van de rest van je setup :)

En ja, dikke slangen zijn de shiznit :>
En als je dan verder kijkt dan het plaatje lees je dit:
Two test loops were assembled to be representative of a low restriction and a high restriction cooling loop. For the low restriction loop, ½" hose barbs and ½" ID Tygon thickwall tubing was used. A Dangerden Maze4, a Black Ice Extreme radiator, the GPI flowmeter, and a 1 gallon reservoir were all plumbed in a loop and the system was tested with the reservoir open to the atmosphere.

For the high restriction loop, 3/8" ID vinyl tubing was used along with a Swiftech MC5000-A CPU waterblock, a MC-50 GPU waterblock, two Black Ice Micro radiators, and the Swiftech 3 valve fill and bleed kit. The loop was initially filled by connecting the 3 valve fill and bleed kit to the 1 gallon reservoir used in the ½" system to rapidly purge the air from the loop. Once the loop was free of air, the valves were switched to force water to run inline through the fill and bleed kit rather than through the res.
Waaruit blijkt dat de hele samengestelde setup anders is, niet alleen de slangen. Als alleen de slangen verschild hadden, was dit een representatieve test geweest voor jouw stelling, maar dit is dus totaal niet het geval.

Nu jij weer ;) :* .

[ Voor 3% gewijzigd door Syzzer op 23-07-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34
Offtopic: LauW FiTTy!! >:) :+

Ontopic: Ik wist dat ik een paar pagina's geleden gelijk had.. Het maakt niet uit of je 13 of 10 mm hebt want de bottleneck is de andere kant waar je het pilaartje inschroeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

ik gebruikte eerst gewoon demi-water in wc-setup... nu heb ik er echter wat auto koelvloeistof v/d Gamma er bij gedaan en me temp is iets van 3 graden ofzo omhoog gegaan :??

hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Nu online
waar haal je eigenlijk een tankje demi water. dat heb ik nog nooit in de supermarktvakken zien liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555 schreef op 23 juli 2004 @ 10:21:
ik gebruikte eerst gewoon demi-water in wc-setup... nu heb ik er echter wat auto koelvloeistof v/d Gamma er bij gedaan en me temp is iets van 3 graden ofzo omhoog gegaan :??

hoe kan dit?
Simpel: water geleidt beter de warmte dan de koelvloeistoffen van de Gamma. Je PC is geen auto, dus er hoeven geen stoffen in je water die beschermen tegen bevriezing. Enige uitzondering is EngineIce. Dat spul wordt vaak beter getest dan water met WaterWetter of SuperCoolant. Het is alleen moeilijk verkrijgbaar en niet goedkoop.
jeehaa schreef op 23 juli 2004 @ 10:36:
waar haal je eigenlijk een tankje demi water. dat heb ik nog nooit in de supermarktvakken zien liggen :)
Kijk maar bij de schoonmaakmiddelen. Daar staan flessen 'ged. water', wat dus gedemineraliseerd water is.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 44203 op 23-07-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

jeehaa schreef op 23 juli 2004 @ 10:36:
Gamma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Edah kan ook nog :P 55 cent/liter
Of Bas v/d Heiden (Dirkiej?) 45 cent/liter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Nu online
wtf, dirk van de broek dat is hiernaast :) relax maar dat is dus demi water en niet typisch dirk van de broek uit de sloot kraan water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Neej staat erop :)
Nog niet geprobeerd maaruh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
[Damn-he-is-right mode]
Ok ok, ik vind het geil om dikke slangen in mn systeem te hebben :)
[Damn-he-is-right mode]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb eergisteren flink lopen struinen op onze lokale sloop, 1 koperen radiateur gevonden: ongeveer 15x20, uit een Panda. Maar deze was lek, nog een hele berg panda`s gesloopt, allemaal aluminium 8)7

En toen was ik het zat, ben naar Bijl radiateuren gegaan (Haarlem) en heb daar een radiateur gekocht, tis alleen geen kachelrad >:)

Geheel van koper (tenminste, huis en buizen koper-messing verzinkt, lamellen zijn puur rood koper). Koelend oppervlak 30x35cm, das 1050 vierkante cm (een Airplex evo 360 (voor 3 12cm fans) is 432 vierkante centimeter.

kosten: 80 Euro, best duur, maar wel nieuw en ruim tweemaal zo groot als een Evo 360 of Black Ice Extreme II, die hetzelfde kosten.

Nu nog iets verzinnen om van 22,5mm naar 10mm te gaan (big-ass aansluitingen)

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Rad.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 23-07-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
NASTY >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Damn! that's one bad-ass Rad! _/-\o_

Is iemand deze manier van waterkoeling al tegengekomen?
http://www.globalwin.com.tw/products/water_cooling/jefi.html
en de review
http://www.hardocp.com/article.html?art=NjM5LDE=
Is weer 's wat anders....zou je er ook vissen in kunnen houden? })

[ Voor 11% gewijzigd door Demon_Eyez op 23-07-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 08:59
Om mijn wc-set compleet te maken heb ik alleen nog een pomp nodig en mijn oog was gevallen op de eheim 1048 met bijbehorend reservoir. Alle aansluitingen voor mijn set zijn 10 mm en ik gebruik een 10 mm pvc slang, de standaard aansluitingen van de pomp zijn 13 mm. Mijn vraag uiteraard: gaat dit passen of heb ik andere aansluitingen nodig voor mijn pomp en welke moet ik dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 09:04
amd_at_primus schreef op 23 juli 2004 @ 14:02:
Om mijn wc-set compleet te maken heb ik alleen nog een pomp nodig en mijn oog was gevallen op de eheim 1048 met bijbehorend reservoir. Alle aansluitingen voor mijn set zijn 10 mm en ik gebruik een 10 mm pvc slang, de standaard aansluitingen van de pomp zijn 13 mm. Mijn vraag uiteraard: gaat dit passen of heb ik andere aansluitingen nodig voor mijn pomp en welke moet ik dan gebruiken?
Ik heb ook een 1048 met res. en overal 10mm slang. Dus ik denk dat het bij jou ook wel gaat lukken.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Laatst online: 31-07-2021
Hey,

Ik heb een probleem! Ik heb vandaag mijn waterkoeling getest in m'n case, gelukkig zonder hardware want het bleek te lekken!

Mijn setup:

Dangerden RBX A64 13mm
Airplex evo 240 13mm
Hydor L30 waterpomp
2x 3.5 clear bayres
tygon tubing 3/8inch

dat zijn iig de belangrijkste dingen. Ik heb de spullen destijds opgehaald bij tweakstore, jullie weten hoe de service daar is ;) je moet erheen wil je wat krijgen :P. Ik wilde per se dat het niet ging lekken dus hij raade me 13mm aansluitingen aan met 3/8inch slangen. Volgens hem had ik dan 100% zeker geen slangaansluitingen nodig.

Alles ging goed bij het vullen. Totdat ik merkte dat bij de aansluitingen van mijn evo airplex water druppelde! Het komt niet langs de slangen maar uit de aansluitstukjes en de radiator dacht ik. Zie het plaatje! Wat moet ik doen? nog vaster draaien? het is bij beide aansluitingen! Zou ik er een rubbertje tussen moeten doen :S

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ftpruimtejmo/mod/lekk.jpg

Klik om te vergroten ;)

Help me please!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Heb je wel teflon gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Bl4cKH4T schreef op 23 juli 2004 @ 15:05:
Heb je wel teflon gebruikt?
Uh nee,
Ga ik proberen, maar is het niet vreemd dat het zonder lekt?

[ Voor 26% gewijzigd door irongangster op 23-07-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Demon_Eyez schreef op 23 juli 2004 @ 13:33:
Damn! that's one bad-ass Rad! _/-\o_

Is iemand deze manier van waterkoeling al tegengekomen?
http://www.globalwin.com.tw/products/water_cooling/jefi.html
en de review
http://www.hardocp.com/article.html?art=NjM5LDE=
Is weer 's wat anders....zou je er ook vissen in kunnen houden? })
Lijkt me erg slecht product,
Ten eerste verdamt warm water snel en helemaal als er een ventilaor er op blaast.
Resoltaat, je moet je waterkoeling elekdag vullen met water en het wordt erg vochtig in huis waardoor je last van schimmel in huis kan krijgen.

Vissen ?
Ze zullen snel dood gaan en het waterkoeling setje zal de kortse keren verstopt zitten.

Lijk mij een erge miskoop dit setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 91634 schreef op 23 juli 2004 @ 15:27:
[...]

Lijkt me erg slecht product,
Ten eerste verdamt warm water snel en helemaal als er een ventilaor er op blaast.
Resoltaat, je moet je waterkoeling elekdag vullen met water en het wordt erg vochtig in huis waardoor je last van schimmel in huis kan krijgen.

Vissen ?
Ze zullen snel dood gaan en het waterkoeling setje zal de kortse keren verstopt zitten.

Lijk mij een erge miskoop dit setje.
Ik zou hem ook zeker niet aanschaffen, maar vindt het ontwerp wel gewaagd als fabrikant zijnde.
offtopic:
Dat van die vissen van niet serieus bedoelt btw 8)7
irongangster schreef op 23 juli 2004 @ 15:16:
[...]
Uh nee,
Ga ik proberen, maar is het niet vreemd dat het zonder lekt?
Dat lijkt me niet. Teflon zorgt er juist voor dat het niet gaat lekken, dus als je dat niet gebruikt dan kan je er op gaan wachten tot er druppels verschijnen (met een emmertje bij de hand natuurlijk ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Demon_Eyez op 23-07-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
haha, ow ja nou het is maar goed dat ik het ging testen in een lege case :P. Ik vindt het zowiezo echt SUPERvet dat waterkoeling. Het ziet er echt zo vet uit :P

Ik gaat even die teflontape kopen, zijn daar nog verschillende soorten in? Dan ren ik zo even naar de gamma ;) En 4 of 5 laagjes om het schroefdraad heen en dan erin draaien las ik ergens?

Bedankt iig voor de snelle reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik hou zelf 3 laagjes aan. Ik had ook ergens gelezen dat je 4 a 5 laagjes moest gebruiken, maar da's te veel. Op die manier is m'n lexaan deksel van m'n waterblok gebarsten. Dus voor plexiglas, lexaan ed kan je beter 2 a 3 gebruiken, anders komt er veel te veel druk op het plexi te staan en kan je na verloop van tijd schuurtjes krijgen die eerst heeeel klein zijn en dan opeens heeeeel groot zijn geworden :o
Maar ik denk dat je met 3 laagjes voor metaal ook goed zit.
En watercooling is inderdaad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik gebruik altijd maar 1 laagje. Zorgen dat t net sluit, dan is t goed. Nog nooit lekkage gehad bij aansluitingen met 1 laagje teflon, wel bij waterblokken waarbij het lexaan deksel was gebarsten door 2 laagjes :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Ik heb bij gamma Gamma teflontape gekocht, 12m, 0.2mm dik. 3 Laagjes dus? Ik gebruik het alleen voor het rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

wel de goede kant opdraaien he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie hebben inmiddels gezien dat ik een rad gekocht heb, daar komt nu nog hetvolgende bij: Swiftech spulletjes :P

MCW5000 cpu-koeler
MCW50 gpu-koeler
MCW20 NB-koeler
13mm siliconen slangen en uv-antiknik-spiralen voor eromheen
uv-vloeistof en een uv-lamp.
MCP-600 pomp (ja revisie 2)

MAAR, die koeler heb ik gekocht voor de Athlon 64, nu heb ik een xp.. Heb echter de 64-versie gekocht zo van: dat meegeleverde plaatje voor de 64 heb ik binnen een half jaar nodig (hoop ik :*) ) en die kleine beugeltjes voor de xp die ik nu nog heb (een 1900+ palomino 8)7 ) maak ik zelf. Nu had ik er alleen even niet aan gedacht dat er op het XP-socket een naar boven uitstekend `strookje` zit, waardoor mijn vlakke 64-koelblok scheef komt te staan...

WELNU, mijn vraag: kan ik van dat socket wat afvrezen met mn fijne dremel, of is dat heel erg af te raden? Zullen toch geen banen door lopen ofzo?

PS als iemand vraagt waarom ik de MCW5000 heb gekocht en niet de MCW6000, nou de 5000 heeft 1/2inch aansluitingen en de 6000 3/8inch. De 6002 heeft wel weer 1/2inch, maar daarvan loopt de input-leiding taps toch weer kleiner, en aangezien mijn hele systeem 1/2inch wordt, valt die af.
Daarnaast vind ik de 5000 mooier, en is hij beter beschikbaar (bij mij in de buurt in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
laat maar, voortaan niet zow lui zijn en search gebruiken...

[ Voor 88% gewijzigd door sjoerdjanson op 23-07-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
sjoerdjanson schreef op 23 juli 2004 @ 21:57:
hallo
ik heb een p4 2,6c, 865PE chipset en een x800 pro
ik wil binnenkort dit complete setje van asestek kopen:
ASETEK KT12L-30 > http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3501 <
is dit gemakkelijk te installeren en/of zal het geen problemen geven om het te installeren? en natuurlijk ik wil het vooral om over te klokken, is hij daarvoor goed genoeg? bedankt...
Sjoerd, dit is zo vaak langsgekomen, heb je de search al gebruikt? Volgens mij niet, want anders had je dit topic al gevonden...

[rml][ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2[/rml]

N-eway, suc6

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 21:19

t!mP

is inflatie gevoelig

irongangster schreef op 23 juli 2004 @ 17:09:
Ik heb bij gamma Gamma teflontape gekocht, 12m, 0.2mm dik. 3 Laagjes dus? Ik gebruik het alleen voor het rad.
Ik gebruik bij alle aansluitingen die ik zelf erin moet draaien teflon. Waarom zou je het laten? dan ben je er iig cker van dat het niet gaat lekken. Ik vul me systeem gewoon voor de eerste keer met alle hardware erin ;) np.

Hoe dik het moet kan je ook heel simpel zelf ff achter komen. Paar laagjes telfon aandraaien met sleutel overbodige kan je weghalen met een mesje.

edit: btw waarom zou je met 13mm minder kans hebben op lekken ? met grotere slangen... Je had ook voor 10 kunnen gaan aangezien je evo rad niet zo'n dikke diameter heeft binnenin. Desondanks 'n leuk setup, gl :)

[ Voor 16% gewijzigd door t!mP op 24-07-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t!mP schreef op 24 juli 2004 @ 00:13:
[...]

KNIP

edit: btw waarom zou je met 13mm minder kans hebben op lekken ? met grotere slangen... Je had ook voor 10 kunnen gaan aangezien je evo rad niet zo'n dikke diameter heeft binnenin. Desondanks 'n leuk setup, gl :)
Als je 10mm Tygon over een 13mm pilaar drukt, zit het strak genoeg waardoor je zonder klemmen de boel al waterdicht hebt. Je moet de slang dan wel even in heet water hangen zodat ie wat zachter wordt. Door het afkoelen krimpt de slang waardoor ie muurvast komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Hey allen bedankt voor de tips!
Heb het teflontape aangebracht, hij staat nu al 14 uur test te draaien lol :P
Nog geen enkel druppeltje! Straks maar ff me mobo me kast in gooien ;)

Inderdaad die slangen zitten muurvast, echt. Ik krijg ze ook niet meer los enzo :P
Bij de reservoir aansluiting, zo'n plastic 13mm ding. Krijg ik de slang maar net over het brede gedeelte. Ik heb em eerst in heet water gehangen en daarna erop gedrukt ik krijg em niet verder :S Ik krijg em er ook niet echt meer af ;) Zal ik het zo maar laten? Misschien later toch daar nog een slangklem op doen ofzo.

Pics komen eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slang droogt wel uit. Na enige tijd toch maar een slangklem doen.

Als je hem los hebt gehad moet je wel een stukje afknippen voordat je hem weer vastzet. Anders gaat ie ook lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog een mening over mijn plannetje om het -naar de koeler toe-stekende deel van het socket van mijn Athlon xp bordje af te vrezen?

Als je niet weet waarom ik dit misschien wil, zie paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
irongangster schreef op 23 juli 2004 @ 14:50:
Hey,

Ik heb een probleem! Ik heb vandaag mijn waterkoeling getest in m'n case, gelukkig zonder hardware want het bleek te lekken!

Mijn setup:

Dangerden RBX A64 13mm
Airplex evo 240 13mm
Hydor L30 waterpomp
2x 3.5 clear bayres
tygon tubing 3/8inch

dat zijn iig de belangrijkste dingen. Ik heb de spullen destijds opgehaald bij tweakstore, jullie weten hoe de service daar is ;) je moet erheen wil je wat krijgen :P. Ik wilde per se dat het niet ging lekken dus hij raade me 13mm aansluitingen aan met 3/8inch slangen. Volgens hem had ik dan 100% zeker geen slangaansluitingen nodig.

Alles ging goed bij het vullen. Totdat ik merkte dat bij de aansluitingen van mijn evo airplex water druppelde! Het komt niet langs de slangen maar uit de aansluitstukjes en de radiator dacht ik. Zie het plaatje! Wat moet ik doen? nog vaster draaien? het is bij beide aansluitingen! Zou ik er een rubbertje tussen moeten doen :S

[afbeelding]

Klik om te vergroten ;)

Help me please!!
Je MOET echt teflon gebruiken, laagje of 3. En zet ook even je slangen met klemmen vast, nu gaat het nog goed, maar als het wat ouder is kan zo'n slang er zo af vloepen.
Houdt bij het aandraaien van de slangpilaar ook even het gesoldeerde deel van je rad vast met een 6-kant sleutel, zo voorkom je dat je door kracht zetten je aansluiting vd rad. afbreekt.

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-07-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Hey,

Ja ik heb het gemerkt! Met teflon lekt ie niet. Ik heb het bij m'n reservoir ook maar meteen gedaan, ook de dop ;)
Slangklemmen heb ik besteld :P daar zie je ze och niet dus dan staat het ook niet lelijk.
Maareh ik gooide er zerex supercoulant in, 1:30, dus ik deed 2.5ml. Nu is m'n reservoir roze en zitten er bubbels :P

[ Voor 3% gewijzigd door irongangster op 24-07-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 83626 schreef op 24 juli 2004 @ 13:00:
Iemand nog een mening over mijn plannetje om het -naar de koeler toe-stekende deel van het socket van mijn Athlon xp bordje af te vrezen?

Heb je een pic ervan, wat je eraf wil vrezen? Ik heb geen frikkin clue wat je nu precies bedoeld :7

//Edit
Ik zou je ook niet aanraden om te dremelen aan je mobo. Als het niet anders kan zijn er tenminste 2 opties: Ander blok of toch dremelen...

Suc6!

[ Voor 16% gewijzigd door aramdin op 24-07-2004 14:57 . Reden: Aanvullende info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626 schreef op 24 juli 2004 @ 13:00:

ik heb net m'n MCW5000 - A verkocht voor 25 euro.

Als ik jou was zou ik niet aan je mobo gaan dremelen. Niet zo verstandig als er deeltjes op kwetsbare plaatsen komen enzo. Bij dit blok maakt het niet heel veel uit waar de core het blok raakt.. Dus misschien is het een optie zelf een klem te fabriceren en het blok gewoon iets opzij te schuiven.

Het is een mooi blok maar wel duidelijk gemaakt voor TEC's of een grotere core dan een XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Anoniem: 83626 schreef op 23 juli 2004 @ 20:49:

MAAR, die koeler heb ik gekocht voor de Athlon 64, nu heb ik een xp.. Heb echter de 64-versie gekocht zo van: dat meegeleverde plaatje voor de 64 heb ik binnen een half jaar nodig (hoop ik :*) ) en die kleine beugeltjes voor de xp die ik nu nog heb (een 1900+ palomino 8)7 ) maak ik zelf. Nu had ik er alleen even niet aan gedacht dat er op het XP-socket een naar boven uitstekend `strookje` zit, waardoor mijn vlakke 64-koelblok scheef komt te staan...

WELNU, mijn vraag: kan ik van dat socket wat afvrezen met mn fijne dremel, of is dat heel erg af te raden? Zullen toch geen banen door lopen ofzo?
Als je in die verhoging gaat dremelen heb je trouwens een goede kans dat je het "klem mechanisme" stuk maakt, waardoor je XP minder strak in zijn voetje klemt...
Daarom zou ik zeker als het tijdelijk is proberen om gewoon een plaatje koper op je XP te leggen. Okay, je hebt 2 overgangen van metaal, dus je koeling wordt wat slechter, maar als je 2x netjes goede koelpasta gebruikt maakt dat niet zoveel uit. Wel hoef je niet in je setup te zagen (goed als je hem 2e hands wil verkopen) en weet je zeker dat je het niet kapot maakt.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het meedenken over het frezen.

Op zich zou het niet eens een ramp zijn als dat klem-mechanisme kapotgaat.. van mijn part LIJM ik die slome palomino op mn oude prut-mobo (doorverkopen is dus echt niet ter sprake.. volgens mij wil iemand die er verstand van heeft het ding nog niet eens gratis hebben hehehe.. MSI mini-atx up-to 1900+ (zit er nu dus op) 3 pci, onboard sound, en het leukste komt nog: ik heb er een bios van een ANDER mobo opgeflasht om te kunnen overklokken (ding haalde trouwens een riante 5% oc met flink heftige luchtkoeling, ow yeah!))

Ik weet dat het blok niet echt geschikt is idd voor een Athlon xp, maar voor een A64 is het niet verkeerd toch? (of heb ik net mezelf genaaid met die aanschaf :X )

Denk dat ik maandagochtend (morgen hele dag werken) gewoon voor de grap eens mn dremel er tegenaan plant (misschien met een schuur-blokje ipv een freesstukje) en dan zie ik wel of ik komende week een Athlon 64 systeem `moet` kopen of niet :Y)

edit: ik voel nog best veel voor dat idee om er tijdelijk een plakkie koper tussen te schuiven! moet ik daar alleen eerst weer aan zien te komen... zucht

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 24-07-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Goed hier eindelijk een foto ;) (groot!!)
http://home.wanadoo.nl/ecromyn/1337.JPG
Het lijkt of ze bij die t-splitsing niet goed vast zitten, ik kan je verzekeren omg dat krijg je niet los meer :P, echt lang verhit en alles geprobeert maja :P zet wel slangklemmen op me systeem binnen ene week.

Tot nu toe gaat alles nog goed! In de bios zag ik eerst een temp van 58C :P Ff die schroeven wat aangedraaid en nu is ie 45C, idle.

Ik heb de DD video over de installatie van de RBC 64 nu 5x gezien maar ik heb nog steeds geen id hoe er ik het blok kan aandraaien. Op de video hebben ze namelijk andere veertjes :S

Setup:

AMD 64 3000+
Kingston Hyper-X 512 DDR 400
MSI K8N nf3 250

RBX block,hydor l30, evo airplex 240

[ Voor 18% gewijzigd door irongangster op 25-07-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

irongangster, Ik zie wel veel luchtbelletjes in de twee afvoerslangen. dit kan duiden op een lek, of dat het systeem niet netjes is ontlucht.

45 graden klinkt erg warm, mijn XP2500 word niet warmer dan 40 graden bij een overclock tot 2400 MHz gekoeld door een asetek antarctica, die vergelijkbaar is met de RBX. dit bij een waterTemperatuur van 27 graden.

Na nog eens goed naar het plaatje te kijken, lijtk het alsof het geen belletjes zijn, maar glitters. Maar je ziet ze alleen aan een zijde van de pomp en niet aan de andere zijde...... filter ?

En Of je perst het water eerst door je reservoir en vervolgens door je RBX, Or je perst het water eerst door je radiator en vervolgens door de AFVOER slangen van je RBX.

Beide een erg vreemde manier van opstelling... maar het zou kunnen dat je alle mogelijke manieren eerst hebt geprobeerd en dit het best lijkt te koelen ............ (maar toch denk ik van niet)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 110226 op 25-07-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Hoi,

Ik heb die vraag meerdere malen gesteld hier en ik d8 dat het zo moest :S

Ik citeer casejunkies:

" De beste volgorde voor een waterkoelsysteem is : Reservoir -> Pomp ->radiator -> waterkoelblok -> terug naar reservoir. "

Het gaat zo bij mij: Reservoir uit-->pomp in-->radiator in-->RBX inlet(middelste)-->reservoir in

Of zitten zij nou zo gigantisch fout, zou beetje raar zijn want dan staat dat fout in die faq. De boel omgooien doe ik niet. De belletjes zijn trouwens bijna weg ;)

[ Voor 53% gewijzigd door irongangster op 25-07-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de volgorde van Casejunkies aanhoud, dan moet het goed zijn. ik dacht even aan de loop van je slangen te zien dat de input vanuit de radiator naar de 2 outputs van je koeblok gingen. Mijn fout.

Met koelblokken die werken door water dat met hogedruk op de core word gespoten, kan het soms voordeliger zijn om de pomp tussen de radiator en het koelblok te zetten ,zodat je meer druk hebt ter hoogte van je koelblok. Je zou het eens om kunnen gooien om te kijken of dat beter werkt. Bij mij zit de pomp in ieder geval tussen de radiator en het koelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Anoniem: 110226 schreef op 25 juli 2004 @ 13:40:
Als je de volgorde van Casejunkies aanhoud, dan moet het goed zijn. ik dacht even aan de loop van je slangen te zien dat de input vanuit de radiator naar de 2 outputs van je koeblok gingen. Mijn fout.

Met koelblokken die werken door water dat met hogedruk op de core word gespoten, kan het soms voordeliger zijn om de pomp tussen de radiator en het koelblok te zetten ,zodat je meer druk hebt ter hoogte van je koelblok. Je zou het eens om kunnen gooien om te kijken of dat beter werkt. Bij mij zit de pomp in ieder geval tussen de radiator en het koelblok.
Ah ok, maar in de tweakers faq staat dat het 9/10x zo is dat je waterblock niet strak genoeg zit dus ik zoek het probleem daar, alhoewel probleem. Me temps zijn vandaga iddle 43c en full load toch wel 49C, me amd 2000+ was iddle 51C :P dus tis wel relax voor mij ;)

[ Voor 9% gewijzigd door irongangster op 25-07-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij blokken als Antarctica/RBX wil je toch zoveel mogelijk flow/druk? dan zou ik dat Meteen na het pompje doen en dan pas de rad. En liever een rad dat bekend staat om een lage weerstand.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.