Hoi mensjes
Ik zou graag ook willen beginnen met watercooling, ik heb nu dus een case over, en die zou ik graag om willen modden tot externe WC unit.
De redenen waarom ik niet alles wil inbouwen in mn kast:
1. Kvind et zonde om in mn net nieuwe case (Antec P160) te gaan dremelen, kheb nog niet zo heel veel ervaring met case modding, al helemaal niet met watercooling. Nu kan ik me eerst lekker uitleven op mn oude case die anders tog maar wordt weggegooid (aOpen HQ45).
2. Ik hou graag van stilte, ik zou daarom ook netjes het pompje vast willen zetten met rubbertjes, en die samen met de fans met noppenschuim "omsingelen". Natuurlijk hou ik wel genoeg ruimte over voor wat airflow.
3. Gaat een beetje gepaard met punt2, ik zou graag alles netjes en een beetje ruim hebben, als ik alles in 1 kast zou propper zou het een stuk moeilijker worden om alles nog steeds netjes af te werken. Wat eventueel een negatief effect zou kunnen hebben op de geluidsproductie.
Hier volgt de opstelling die ik in gedachte had:
Ik denk wel dat het een vrij duidelijke tekening is, maar hier is een legenda voor degene die et echt niet uit kunnen vogelen;
rood: koelblokjes
lichtblauw: slangen
donkerblauw: Reservoir
oranje: radiator
ranzige oranje/bruinige kleur: fans
groen: pompje
grijs: noppenschuim/bureau
Mijn HD is al extreem stil, en een stille voeding komt er ook aan, waarvan de fan eventueel nog op 7v kan worden gemod. De bedoeling is dus dat de dingen die nog een klein beetje geluid maken (fans van radiator, pomp) in de externe unit komen, en dat wordt geisoleerd door noppenschuim.
Vanaf de unit tot mn pc is ongeveer 1meter 20, samen met 3 koelblokjes en een 2x12cm radiator is dat best wel veel weerstand. Mijn vraag is dus: Is dit te doen voor een "normale" pomp? met normaal bedoel ik dan de pompjes die genoemt zijn in de openingspost, die veel worden gebruik voor watercooling.
Welke zou het beste geschikt zijn? de 1250, L30 of MCP-600 ?? Of is het ook mogelijk om 2 pompen te gebruiken? Of heeft dat bijna geen nut?
Ik hoor het graag