[WC] Het grote waterkoelingtopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.699 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Smarron schreef op 14 juli 2004 @ 19:39:
Zo, de HTF Triple-X v2.0 is binnen! :9

Helaas kan ik hem nog niet aansluiten, aangezien mijn pomp er nog niet is ... Toch ff een pic. Hij ziet er echt indrukwekkend uit! Nu hopen dat hij ook zo goed is als in de reviews! Phone erbij gezet om een indruk te krijgen welk formaat hij is. De standaardjes zijn ook zilver van kleur, hier zit nog een wit-plastic beschermlaag overheen.

[afbeelding]
Hey vet, ik heb er zelf ook een:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/pictures/bovenkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/pictures/Geheel.jpg

Spec's van m'n WC setje

Mensen die hier een jaar terug rondhingen herkennen hem misschien nog :).

En kan melden dat dit rad al bijna een jaar in m'n WC setup draait.
Alle onderdelen zijn me trouwens stuk voor stuk goed bevallen, en de PC staat toch zo'n 12 uur/dag aan, zelfs de pomp werkt nog perfect, iets wat ik wel hoopte maar niet verwachtte.
Kortom, na een jaar gebruik kan ik, ook al zijn er vast veel nieuwe onderdeeltjes bijgekomen in WC-land, deze onderdelen echt aanbevelen :) .

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-07-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
iemand ervaring met tubes van asetek?(specifiek 1/2)

Tubes

The high-end WaterChill tubes are the perfect solution in any water cooling solution for optimal water flow. The easy bendable non-kinking hoses are easy to install in any PC cabinet. In combination with destilled water and any fluorescent liquid they makes the perfect impression for the case modder. Key features & benefits:
Easy bendable non-kinking tubes
Optimal tube diameter
Polyether tube - resistant against hydrolysis and aging.
Easy mounting in WaterChill cooler fittings
Clear and shining with an appealing visual impact in custom PC systems.

op hun site staat "bendable non-kinking hoses "
in hoeverre kan ik dit geloven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113502

jippen schreef op 15 juli 2004 @ 17:48:
iemand ervaring met tubes van asetek?(specifiek 1/2)

Tubes

The high-end WaterChill tubes are the perfect solution in any water cooling solution for optimal water flow. The easy bendable non-kinking hoses are easy to install in any PC cabinet. In combination with destilled water and any fluorescent liquid they makes the perfect impression for the case modder. Key features & benefits:
Easy bendable non-kinking tubes
Optimal tube diameter
Polyether tube - resistant against hydrolysis and aging.
Easy mounting in WaterChill cooler fittings
Clear and shining with an appealing visual impact in custom PC systems.

op hun site staat "bendable non-kinking hoses "
in hoeverre kan ik dit geloven ?
Ik heb zelf hele goede (beste) ercaringen met Tygon slangen (gekocht bij Tweakstore). Ik heb totaal geen last van knikkende slangen. En kan ze dan ook zeker aanraden als de slangen van Asetek niet aan je eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42

Epsilon

SH4D3H schreef op 15 juli 2004 @ 16:29:
Dat wil ik ook zo doen :P
Maar mss heb ik een beetje weinig ruimte :(

Heb je mss een pic, int licht, van de open kast waarbij alles, rad, res en pomp zichtbaar zijn? :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/opstelling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Heb je geen pci kaarten?
Zoals voor je geluid? :P
Verder issiej nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

SH4D3H schreef op 15 juli 2004 @ 18:38:
Heb je geen pci kaarten?
Zoals voor je geluid? :P
Verder issiej nice :D
Nee, toevallig op het moment niet
Maar ik kan de kaarten eventueel wel kwijt hoor (2e van boven) en ook nog wat lage PCI kaarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Met wat heb je dat gat in je dak gezaagt?
Dan ben ik nl ook van plan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Dremel 2 the max :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101191

Dat is 'n centurion right ? Heb er ook een

Ben van plan om ook ongeveer dezelfde setup te nemen als jou.

Welk blokken en welke temps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als ik het goed heb home made koperen blokken :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

aramdin schreef op 15 juli 2004 @ 23:01:
Als ik het goed heb home made koperen blokken :)
Nope, deze niet (op een home made deksel na)

-Maze 3 by ThaMafkees (met home made copper top)
-GF2 block (dangerden)
-dangerden z-chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:49
Hoi mensjes :)

Ik zou graag ook willen beginnen met watercooling, ik heb nu dus een case over, en die zou ik graag om willen modden tot externe WC unit.

De redenen waarom ik niet alles wil inbouwen in mn kast:

1. Kvind et zonde om in mn net nieuwe case (Antec P160) te gaan dremelen, kheb nog niet zo heel veel ervaring met case modding, al helemaal niet met watercooling. Nu kan ik me eerst lekker uitleven op mn oude case die anders tog maar wordt weggegooid (aOpen HQ45).
2. Ik hou graag van stilte, ik zou daarom ook netjes het pompje vast willen zetten met rubbertjes, en die samen met de fans met noppenschuim "omsingelen". Natuurlijk hou ik wel genoeg ruimte over voor wat airflow.
3. Gaat een beetje gepaard met punt2, ik zou graag alles netjes en een beetje ruim hebben, als ik alles in 1 kast zou propper zou het een stuk moeilijker worden om alles nog steeds netjes af te werken. Wat eventueel een negatief effect zou kunnen hebben op de geluidsproductie.

Hier volgt de opstelling die ik in gedachte had:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ylkongho/opstelling.gif

Ik denk wel dat het een vrij duidelijke tekening is, maar hier is een legenda voor degene die et echt niet uit kunnen vogelen;

rood: koelblokjes
lichtblauw: slangen
donkerblauw: Reservoir
oranje: radiator
ranzige oranje/bruinige kleur: fans
groen: pompje
grijs: noppenschuim/bureau

Mijn HD is al extreem stil, en een stille voeding komt er ook aan, waarvan de fan eventueel nog op 7v kan worden gemod. De bedoeling is dus dat de dingen die nog een klein beetje geluid maken (fans van radiator, pomp) in de externe unit komen, en dat wordt geisoleerd door noppenschuim.

Vanaf de unit tot mn pc is ongeveer 1meter 20, samen met 3 koelblokjes en een 2x12cm radiator is dat best wel veel weerstand. Mijn vraag is dus: Is dit te doen voor een "normale" pomp? met normaal bedoel ik dan de pompjes die genoemt zijn in de openingspost, die veel worden gebruik voor watercooling.

Welke zou het beste geschikt zijn? de 1250, L30 of MCP-600 ?? Of is het ook mogelijk om 2 pompen te gebruiken? Of heeft dat bijna geen nut?

Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ik heb een zelfde setup, dus ook een kast naast m'n bestaande Xaser II (waarin ik liever niet wilde boren) . In de XaserII zitten een DD Maze4, een Twinplex Northbridge en een Twinplex GPU Radeon. Deze zijn verbonden met een BlackICE Extreme II en een Innovatek Tank-o-matic, die weer in de externe kast zitten. De totale slang lengte is 2,4m en ik gebruik slangen met een binnendiameter van 10mm en alle slanpilaren zijn daarop afgestemd. Als pomp gebruik ik de Eheim 1048 en ik heb nog steeds een behoorlijke flowrate

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34
Demon_Eyez schreef op 16 juli 2004 @ 09:38:
Ik heb een zelfde setup, dus ook een kast naast m'n bestaande Xaser II (waarin ik liever niet wilde boren) . In de XaserII zitten een DD Maze4, een Twinplex Northbridge en een Twinplex GPU Radeon. Deze zijn verbonden met een BlackICE Extreme II en een Innovatek Tank-o-matic, die weer in de externe kast zitten. De totale slang lengte is 2,4m en ik gebruik slangen met een binnendiameter van 10mm en alle slanpilaren zijn daarop afgestemd. Als pomp gebruik ik de Eheim 1048 en ik heb nog steeds een behoorlijke flowrate
Ja maar jouw waterkoelingkast staat naast je kast met hardware en van Lawtje staat onder zijn bureau..
ik denk dat je het beste een pomp kan nemen met een goeie opvoerhoogte, zoals de "Eheim 1250 waterpomp 1200l/h" of de "Alphacool AP900 pump 12Volt", die hebben beide een opvoerhoogte van 2 meter (beter te veel als te weinig).

Ik weet niet welke blok je op je cpu gaat zetten, maar als het een RBX of een WW is raad ik je de Eheim aan omdat die meer liters per uur pompt en dat soort blokjes vinden dat leuk (jij ook natuurlijk want het bevorderd je temp :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
SchiedamLauw schreef op 16 juli 2004 @ 10:03:
[...]

Ja maar jouw waterkoelingkast staat naast je kast met hardware en van Lawtje staat onder zijn bureau..
...oeps, whehehe, voortaan beter lezen |:(

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Is dit een leuk setje als je alleen de Vga wilt koelen? In mijn geval een X800Pro Vivo.

Asetek DYO Hydor Pomp L20 10mm
Asetek Radiator RDT02 10mm
Asetek DYO Reservoir 10mm (x2)
Asetek DYO Vga cooler 10mm
Asetek Waterchill 10mm tube 100cm x2

Is dit voldoende om de X800 koel te houden? Ik heb al wat reviews gelezen over de Asetek op een 9800Pro/XT en hij presteert zeer goed en dat met de cpu ook aan de waterkoeling. Nou is de X800 wat koeler dan de 9800Pro en zal ik alleen de Vga waterkoelen.
Heeft het zin ipv 10mm aansluitingen voor 12mm te kiezen of toch misschien de Hydor L30 te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Anoniem: 101975 schreef op 16 juli 2004 @ 10:31:
Is dit een leuk setje als je alleen de Vga wilt koelen? In mijn geval een X800Pro Vivo.

Asetek DYO Hydor Pomp L20 10mm
Asetek Radiator RDT02 10mm
Asetek DYO Reservoir 10mm (x2)
Asetek DYO Vga cooler 10mm
Asetek Waterchill 10mm tube 100cm x2

Is dit voldoende om de X800 koel te houden? Ik heb al wat reviews gelezen over de Asetek op een 9800Pro/XT en hij presteert zeer goed en dat met de cpu ook aan de waterkoeling. Nou is de X800 wat koeler dan de 9800Pro en zal ik alleen de Vga waterkoelen.
Heeft het zin ipv 10mm aansluitingen voor 12mm te kiezen of toch misschien de Hydor L30 te nemen.
Met een TT Aquarius 2 kan je je X800 nog wel koel houden denk ik. Ik neem aan dat je gaat overclocken?? Dan is dit setje zeker wel genoeg om alleen je gpu te koelen, en heeft het geen nut om een grote slangmaat te nemen of een 1200 l/u pomp..

Maar denk ook alvast vooruit.. Wil je altijd alleen je vga gaan koelen met water of wil je misschien later ook je cpu eraan koppelen en misschien meer dingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben niet van plan de Cpu aan te sluiten op de waterkoeling, deze wordt namelijk gekoeld door een Prometia Mach II >:) . Ik denk dat ik Asetek verkies boven de TT Aquarius.
Het is inderdaad de bedoeling die kaart goed te overklokken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 16-07-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

Bij VWR is 15 meter tygon te bestellen voor 78 euries.

Omschrijving Hoeveelheid Extended Prijs
TUBE TYGON 11,1X14,3MM R 36031 * 15 m
Artikel nummer: VERNT3614-23
ECN: 224-0504
Unit of Measure: 1 * 15 m
List Prijs: 79,97 EUR
Beschikbaar:

79,97 EUR

Is dat de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:33
ik ben nu ook sterk aan het twijfelen over WC als mijn nieuwe videokaart er is (X800 pro vivo) en die gaat natuurlijk geclocked worden.

ik heb deze kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.chez.com/ibefrst/images/products/antec-sx1040.jpg

en dan verder de specs:
MSI k7n2- delta L
AMD xp 2500+ @ 3200+
SB Live 5.1
netwerkkaartje
HDD maxtor 80 gig
HDD DW 80 gig

wat ik natuurlijk vooral wil gaan coolen is de cpu maar waarschijnlijk ook de vga.

nou ben ik een newb op het gebied van WC maar ben erg enthousiast over alle projectjes die ik hier zie maar ik kan geen wegwijs worden in al de losse onderdelen die jullie hier gebruiken. wat aan sinks, pomps, reservoirs klipjes klingetjes en andere onderdeeltjes moet ik nou hebben voor een systeem als dit. vanwege die videokaart wil ik t liefst rond de 100 pleuro blijven. wie kan mij advies geven op dit gebied?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16
jeehaa schreef op 16 juli 2004 @ 12:16:
ik ben nu ook sterk aan het twijfelen over WC als mijn nieuwe videokaart er is (X800 pro vivo) en die gaat natuurlijk geclocked worden.

ik heb deze kast:

[afbeelding]

en dan verder de specs:
MSI k7n2- delta L
AMD xp 2500+ @ 3200+
SB Live 5.1
netwerkkaartje
HDD maxtor 80 gig
HDD DW 80 gig

wat ik natuurlijk vooral wil gaan coolen is de cpu maar waarschijnlijk ook de vga.

nou ben ik een newb op het gebied van WC maar ben erg enthousiast over alle projectjes die ik hier zie maar ik kan geen wegwijs worden in al de losse onderdelen die jullie hier gebruiken. wat aan sinks, pomps, reservoirs klipjes klingetjes en andere onderdeeltjes moet ik nou hebben voor een systeem als dit. vanwege die videokaart wil ik t liefst rond de 100 pleuro blijven. wie kan mij advies geven op dit gebied?
100 euro zal moeilijk lukken als je zowel CPU als GPU wil koelen en dan nog eens wil overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
wat zou het kunnen zijn?
ik kan best het budget wat verhogen maar dan duurt het wat langer voor ik alle onderdelen kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

TT aqaurius, die is onder de 100 euro maar niet zo'n super setje ^^ kan je beter wat langer sparen. Heb ik ook gedaan en ben er blij mee _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeehaa schreef op 16 juli 2004 @ 12:46:
wat zou het kunnen zijn?
ik kan best het budget wat verhogen maar dan duurt het wat langer voor ik alle onderdelen kan hebben
Asetek Waterchill met het Antartica blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 23:21
Voor de mensen die het over het maken van een externe unit voor de watercooling hebben, ik zou er niet weer aan beginnen, ik heb het nu noodgedwongen voor mijn bongen nog een losse rad maar je kan je pc dan erg lastig verplaatsen of je moet ene systeem maken waarin je makkelijk de slangen los kan halen zonder alles te moeten hervullen.
Anoniem: 101975 schreef op 16 juli 2004 @ 13:02:
[...]

Asetek Waterchill met het Antartica blok?
de asetek waterchill is echt goed om mee te beginnen en het antartica blok schijn zeer goed te presteren en ja het is niet goedkoop maar werkt dus wel goed en is simpel om mee te beginnen.

[ Voor 35% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 16-07-2004 13:15 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja t moet er t liefst allemaal in/aan zitten en zo weinig mogelijk los hangende delen buiten de kast want bij verplaatsen is dat lastig idd.moet ik dan die waterchill KT12-L30 hebbe? want dat is meteen 240 euro. das wel veel knakies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die koelt dan ook Cpu/Nb/Vga maar je kunt ook de spullen DYO bestellen, en dan bv geen Nb blokje. Maar zo'n setje is wel makkelijker. En kijk maar eens wat reviews na, het presteerd uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
euh newb here 8)7 DYO? alle onderdelen los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asetek levert de blokjes ook los, Do Yourself, kijk bijvoorbeeld eens bij www.icomputers.nl dan cooling -> watercooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
hmkay ik ga eens rondneuzen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
ThaKiller schreef op 16 juli 2004 @ 13:12:
Voor de mensen die het over het maken van een externe unit voor de watercooling hebben, ik zou er niet weer aan beginnen, ik heb het nu noodgedwongen voor mijn bongen nog een losse rad maar je kan je pc dan erg lastig verplaatsen of je moet ene systeem maken waarin je makkelijk de slangen los kan halen zonder alles te moeten hervullen.
Dan neem je toch van de koppelingen die je makkelijk los kan koppelen met zo'n terugslag ventieltje erin.
Of je zet twee kraan-elementje achter elkaar, met een stukje slang daartussen bijvoorbeeld van 5 cm, hoef je alleen van dat stukje slkang het water op te vangen als je de zooi loskoppelt

[ Voor 16% gewijzigd door Demon_Eyez op 16-07-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 23:21
Demon_Eyez schreef op 16 juli 2004 @ 13:41:
[...]
Dan neem je toch van de koppelingen die je makkelijk los kan koppelen met zo'n terugslag ventieltje erin.
Of je zet twee kraan-elementje achter elkaar, met een stukje slang daartussen bijvoorbeeld van 5 cm, hoef je alleen van dat stukje slkang het water op te vangen als je de zooi loskoppelt
ik zeg ook niet dat het niet kan, je moet er alleen wel aan denken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:34

Garrett

Watercooler

Anoniem: 111932 schreef op 16 juli 2004 @ 11:20:

Beschikbaar:

79,97 EUR

Is dat de moeite waard?
Ja vind ik wel, iets meer dan 5 euro per meter is niet te duur :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 23:35

Smarron

The bend

_XipHiaS_ schreef op 15 juli 2004 @ 17:21:
Hey vet, ik heb er zelf ook een:

[afbeelding]
[afbeelding]

Spec's van m'n WC setje

Mensen die hier een jaar terug rondhingen herkennen hem misschien nog :).

En kan melden dat dit rad al bijna een jaar in m'n WC setup draait.
Alle onderdelen zijn me trouwens stuk voor stuk goed bevallen, en de PC staat toch zo'n 12 uur/dag aan, zelfs de pomp werkt nog perfect, iets wat ik wel hoopte maar niet verwachtte.
Kortom, na een jaar gebruik kan ik, ook al zijn er vast veel nieuwe onderdeeltjes bijgekomen in WC-land, deze onderdelen echt aanbevelen :) .
Ik zag jouw site idd een keer en dacht, dat moet ik ook hebben! Wat een enorm gave setup zeg! _/-\o_
Die van mij zal er zeker niet zo mooi uit gaan zien, maar ik hoop dat de prestaties wel naar behoren zullen zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Anoniem: 111932 schreef op 16 juli 2004 @ 11:20:

Beschikbaar:

79,97 EUR

Is dat de moeite waard?
let even op de wanddikte....
Het mooie en de kracht van tygon is de 3mm wand zodat de boel bijna niet KAN knikken. Dat heeft deze slang bij lange na niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118895

Syzzer schreef op 09 juli 2004 @ 11:43:
Ik heb van een plexi buis me reservoir gemaakt. De buiswand is 5mm dik en de boven en het deksel 8mm (omdat de plexiboer daar toevallig nog een mooi stukje op maat van had liggen, dan hoefde hij het niet op maat te zagen en was t goedkoper).

Belangrijker is dat je zorgt dat je de stukken onderling goed aan elkaar lijmt. van te voren zorgen dat het dus écht netjes aansluit op elkaar.
Waar heb je die plexibuis gevonden? Ik ben wanhopig op zoek naar een plexibuis maar bij de verschillende doe-het-zelf zaken heb ik dit niet gevonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Smarron schreef op 16 juli 2004 @ 14:49:
[...]
Ik zag jouw site idd een keer en dacht, dat moet ik ook hebben! Wat een enorm gave setup zeg! _/-\o_
Die van mij zal er zeker niet zo mooi uit gaan zien, maar ik hoop dat de prestaties wel naar behoren zullen zijn.
Thank's, maar als je er veel tijd en research in stopt dan kan 'ie zeker wel net zo mooi of mooier worden ;) .
Je moet in ieder geval niets overhaasten, goed plannen, vooral als je gaat zagen en boren. En je rad is alvast een goed begin :Y) .
Houdt ons op de hoogte van je bouwen :).

[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-07-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

Ik bedoelde eigenlijk deze:

TUBE TYGON 12,7X19,0MM R 36031 * 15 m
Artikel nummer: VERNT3616-43
ECN: 224-2010
List Prijs: 137,12 EUR
Beschikbaar:

137,12 EUR

Betaal je dus nog 9,14 euro per meter voor. Zo duur is tweakstore dus nou ook weer niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Kan je daar geen IA voor starten :) 9.14 euro voor een meter vind ik niet duur, voor wat je ervoor terugkrijgt B)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Anoniem: 101975 schreef op 16 juli 2004 @ 13:25:
Die koelt dan ook Cpu/Nb/Vga maar je kunt ook de spullen DYO bestellen, en dan bv geen Nb blokje. Maar zo'n setje is wel makkelijker. En kijk maar eens wat reviews na, het presteerd uitstekend.
Het is eigenlijk DIY!
Do It Yourself. :)

Die DYO is dus van Asetek heeft dus niks te maken met de afkorting DIY. :X Mijn excuses!

[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 17-07-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Kben toch nog even over pompjes;
hoe komt het nou dat de Hydor L20 zoveel (17 euro) goedkoper is dan de Eheim 1048? En dat terwijl de Hydor 100l/u meer zou kunnen pompen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb eindelijk goede slangen, silicon 10/14mm die maten klopte niet helemaal op de site want er kan maar max 12.5 in mijn pushin vittings :) en ze passen er precies in _/-\o_ _/-\o_
zo inbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
SH4D3H schreef op 16 juli 2004 @ 18:39:
Kben toch nog even over pompjes;
hoe komt het nou dat de Hydor L20 zoveel (17 euro) goedkoper is dan de Eheim 1048? En dat terwijl de Hydor 100l/u meer zou kunnen pompen :)
Vraag ik me ook af, enigste wat ik me kan bedenken is dat de Eheim een hogere Head (opvoerhoogte) heeft tov de Hydor. Dat is veelal belangrijker dan alleen het volume wat rondgepompt kan worden.

//edit
Kheb hiervoor een eheim1048 gehad en was er erg tevreden over moek zeggen, lekker stil & best krachtig, maar iets te groot imho voor een wc systeem :)

[ Voor 16% gewijzigd door aramdin op 16-07-2004 20:23 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Tsja,
  • Hydor L20
    • 135 cm pomphoogte
    • 700 l/u
    • 27 euries
  • Eheim 1048
    • 150 cm pomphoogte
    • 600 l/u
    • 44 euries
Zou Eheim dan kwalitatief beter zijn of is het zo'n Intel (hoge prijs) vs AMD (lagere prijs) achtig iets :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
SH4D3H schreef op 16 juli 2004 @ 20:16:
Tsja,
  • Hydor L20
    • 135 cm pomphoogte
    • 700 l/u
    • 27 euries
  • Eheim 1048
    • 150 cm pomphoogte
    • 600 l/u
    • 44 euries
Zou Eheim dan kwalitatief beter zijn of is het zo'n Intel (hoge prijs) vs AMD (lagere prijs) achtig iets :S
Eheim heeft inderdaad zo'n Intel status, of in ieder geval staat Eheim voor kwaliteit enzo. Maar wat bijvoorbeeld op Tweakstore stond is dat de Hydor 3/8 verbindingen heeft. Bij een vriend waren ze allebei 1/2. En hier op het forum was het zowiets van de zuigzijde was 3/8, en de drukzijde 1/2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
@aramdin - Hoezo te groot?

@hierboven - Wat is het probleem dan? Dat past toch ook wel? :)

En ik heb de afmetingen :)

Hydor L20 : 115 x 55 x 105 mm
Eheim : 147 x 75 x 118 mm

[ Voor 35% gewijzigd door SH4D3H op 16-07-2004 22:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
SH4D3H schreef op 16 juli 2004 @ 20:32:
@aramdin - Hoezo te groot?
Vergeleken met mn Swiftech MCP600 is hij bijna 2x zo groot :) (in de lengte)

[ Voor 48% gewijzigd door aramdin op 16-07-2004 20:42 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106398

Niet jou fout, het is toch echt DYO ;)
Als je alleen je cpu en vga wil koelen, en voor rond de 150 euri klaar zijn:
Neem bij www.sallandautomatisering een kt03a l20 setje voor je cpu (dat is dus met het antartica cpu blok). Dan koop je nog een asetek vga blokje los voor 24 euro. Dat past in die set en als je een grote toren hebt moet je nog 1 meter extra slang nemen. Dan ben je inclusief verzendkosten voor een 160 eurie klaar en je hebt een lekker presterend setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Nou ik ga toch voor het Hydor pompjuh omdat die beter past ;)
Morgen of volgende week ff naar Tweakstore en dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

misschien rare vraag ik heb nu paar weken en mijn setup volgorde gaat nog veranderd worden voor lagere temps enz. maar mijn temp stressed is 2 graden gezakt terwijl de fan die tegen rad blaast van 12 v naar 7 v is gegaan :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Anoniem: 106398 schreef op 16 juli 2004 @ 21:24:
[...]

Niet jou fout, het is toch echt DYO ;)
offtopic:
Neen hoor. :)
DIY = Do-It-Yourself
DYO = Delta Youth Orchestra (Geen officiële afkorting, staat dus niet in het woordenboek voor zover ik weet. Maar ik heb mijn Cambridge Dictionary niet bij de hand, dus kan ik het niet controleren.)

bronnen:
http://www.atomiser.demon.co.uk/abbrev/3/d.html
http://www.campusprogram....n/wikipedia/d/di/diy.html
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/DIY

Die DYO is dus van Asetek heeft dus niks te maken met de afkorting DIY. :X Mijn excuses!

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 17-07-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben het over Asetek en het is dus DYO http://www.asetek.com/def...ontentSection=2&menuID=-1 .
Klik op waterchill dan klapt het uit en wat zie je daar? DYO Components

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 17-07-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Anoniem: 101975 schreef op 17 juli 2004 @ 10:38:
We hebben het over Asetek en het is dus DYO http://www.asetek.com/def...ontentSection=2&menuID=-1 .
Klik op waterchill dan klapt het uit en wat zie je daar? DYO Components
Ok, verkeerd gelezen 8)7
Ik wist niet dat je bezig was over Asetek :+ Ik dacht dat je doelde op zelf maken ;)
My mistake! ff mijn andere posts editeren ;)

Maar om nu wel nog een nuttige bijdrage te leveren. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het echt mogelijk is om rond de € 100 te blijven. Tenzij je misschien gaat kijken naar tweedehands koelblokken maar dan nog. Een reservoir, een pomp en een radiator hoeven natuurlijk niet echt heel duur te zijn. Met wat fantasie en handigheid kan je ver raken :)
Ik zou het echter wel interessant vinden om te weten of er hier toch mensen zijn die een goed presterende WC-kit hebben en er slecht € 100 - € 150 voor betaald hebben. Dus een WC-setup die geen stofzuigerlawaai maakt en genoeg ruimte bied voor overclocking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asetek heeft een setje dat alleen de cpu koelt met het Antartica blok, deze levert uitstekende prestaties vergelijkbaar met de White Water en DD RBX.

Asetek Waterchill KT03A-L20.

WaterChill CPU Cooler Antarctica block supporting Intel P4 S478, AMD Socket A, AMD S754/S940 (AMD 64)
Black Ice Pro Radiator with push on fittings
120 mm Low Noise Sunon Fan
700 l/hr Hydor Pump with push on fittings
WaterChill Control Unit with SafeStartTM, NoiseControlTM and LED connection

WaterChill Plexiglas Reservoir
WaterChill Tube Set (2,5 mtr.)
ALL fittings and mounting accessories are included
Anti Algae Fluid - 25 ml bottle
Heat Conduction Compound - 2 ml tube
Installation Manual

En is ook niet zo duur, 112 euro @ www.sallandautomatisering.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118950

Hallo, ik ben nieuw hier op GoT. En ik heb dus een vraagje. hehe.
Ik ga mij voor een athlon64 en mijn 9800pro een waterkoeling kopen.
dit is wat ik al heb samengesteld

1 Black ICE-Xtreme
1 Hydor L20
2 120x120x25 Enermax UC-12FAB
2 Water additive Tec-Protect-Clear 0,5l
1 GFX Alphacool NexXxoS GP2-A ATI 9xxx
10 Hose clamps 8-12mm hose ST
1 CPU Alphacool NexXxoS XP Sockel 754
10 Screw connection Metall AG 1/4 on 10/8m
3 Hose PUR 10/8mm UV-Active Blue
1 Plexi G1/8" Lighting Module UV
1 Cape Coolplex 10
1 Mounting for External Reservoir 50mm
1 Hydor L20 Outlet adapter G1/4
1 Hydor L20 Inlet adapter G1/4

Nu ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen een Hydor L20 en L30. denken julie dat het veel verschil zou uitmaken moest ik een L30 nemen? Want ik heb ook al eens zitten nadenken. Als het water vlugger door de radiator stroomt, heeft het dan ook niet minder tijd om af te koelen? Maar het zal ook minder vlug opwarmen omdat het vlugger over de processor etc. stroomt. Is dit een juiste redenering of sla ik er kompleet naast?

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Ik heb zelf ook nog echt ervaring met waterkoeling, maar voor wat ik heb begrepen hangt et ervanaf wat voor blokjes je gebruikt.

sommige blokjes presteren namenlijk beter wanneer het water er hard doorheengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 118950 schreef op 17 juli 2004 @ 14:24:
Nu ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen een Hydor L20 en L30. denken julie dat het veel verschil zou uitmaken moest ik een L30 nemen? Want ik heb ook al eens zitten nadenken. Als het water vlugger door de radiator stroomt, heeft het dan ook niet minder tijd om af te koelen? Maar het zal ook minder vlug opwarmen omdat het vlugger over de processor etc. stroomt. Is dit een juiste redenering of sla ik er kompleet naast?
Mijn advies: koop de L30, flow is niet het enige belangrijke. Wat mensen vaak over het hoofd zien is de opvoerhoogte (ook wel Head genoemd). Head zorgt voor de druk binnen een watercoolingssysteem.

Met het blokje wat je hebt is druk + flow aardig belangrijk als ik het goed heb (restrictive blokje), dan zou je beter uit zijn met de L30. Ik zou tenminste niet besparen op onderdelen...

Suc6

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118950

Oke, bedankt.

Ik ga voor de L30 gaan, stel dat ik later nog mijn Chipset ofzo erbij zet, dan kan het geen kwaad om wat meer kracht te hebben. en echt duur is die L30 toch niet.

ik wou eerst ook voor een BI xtreme II gaan, maar die past jammer genoeg niet in mijn kast (antec sonata). maar die BIX zal wel volstaan.

Bedankt voor de replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
1200 l/u is een beetje overkill, en een NB blokje is ook niet echt nodig lijkt me, een zalman heatsink voldoet.

Btw kijk eens naar deze op tweakstore,
Afbeeldingslocatie: http://tweakstore.nl/shop/images/cc_514UVBlue.jpg
Volgens hun kun je deze zonder de kast te openen vullen, hoe dan? ^o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

door dat gaatje vooraanm schuif je hem ff naar buiten en je giet er wat water in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ow je kan hem schuiven :)
Das wel wat voor me :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe, kan ook gewoon met je cdrom> gewoon schroefjes eruit halen -_- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Hmmz :?
Dus eigenlijk is dat alleen als je er geen schoeven indoet terwijl die er wel in zouden moeten volgens het plaatje :?

Nu snap ik het niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
SH4D3H schreef op 17 juli 2004 @ 18:40:
Hmmz :?
Dus eigenlijk is dat alleen als je er geen schoeven indoet terwijl die er wel in zouden moeten volgens het plaatje :?

Nu snap ik het niet meer :S
Als je um wilt vullen kan je um toch los schroeven 8)7 ;)
En als je klaar bent met vullen druk je um terug je kast in en schroef je um weer vast..

Ik heb um ook maar dan zonder uv reactiviteit i.c.m. chieftec kast (dus met een railsysteem i.p.v. schroeven..

[ Voor 25% gewijzigd door Patrlck op 17-07-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Er staat dat het zou moeten gaan zonder de kast te openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

ik heb ook zon res. ik moet zeggen het werkt makkelijk. je krijgt bij tweakstore 3 x fittings met teflontape en 1 af dicht dopje als 1 maar 2 van de 3 gaten gebruikt. en het ziet er natuurlijk vet uit zeker met uv spul er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Heb je een pic?
Hoe vul je hem bij zonder je kast te openen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

uhm ik heb net als de gene hier boven een rail systeem voor cdrom bays en ik kan zo de voorkant er ff afklikken heel makkelijk. maar bijvullen hoeft echt niet elke week :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Neej dat snap ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Weet iemand welke Loctite je moet gebruiken om messing en koperen slangpilaren in plexiglas te bevestigen? Na wat searchwerk kwam ik twee typen Loctite tegen:
Loctite 577 en Loctite 5331

Nu werd er in 2 topics vermeld dat Loctite 577, na verloop van tijd uitzet als het is uitgehard, wat zorgt voor scheurtjes in het plexiglas.

Heb van plexiglas een eigen reservoir gelijmt en ik wil de slangpilaren gaan bevestigen en zorgen dat het lekvrij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
yeah donatie gehad! dat betekent dat het budget sterk is gestegen.

dus die WC komt er zeker :)

is het nu verstandig om voor die grootste asetek te gaan:

Asetek Waterchill KT12A-L30 (CPU, VGA, NB)

of volstaat die Asetek Waterchill KT12-L30 (CPU, VGA, NB)

of is het dan verstandiger om alle onderdelen op 12 mm in DYO te kopen (lijkt mij duurder :? omdat het los is.

edit:

ff t budget: komt neer op zo'n 300 euro.
daarvoor wil ik eigenlijk wel t beste ( en relatief stilste ;))spul dat er te krijgen is. zodat ik later geen gezeur heb over de wijdte van de slangen die breder hadden gekund, een beter blokje etc. ik wil er nou echt iets goeds van maken

[ Voor 30% gewijzigd door jeehaa op 17-07-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Dat wordt dus een BIX2, DD RBX, TYGON TUBE, l20/1048, Maze4 Gpu ofsow :P

Hmmz dit is makkelijker zoeken:
Radiator : Black Ice Extreme 2 (107 e @ TS)
CPUblokje : DangerDen RBX (68 e @ TS)
Slang : Tygon tubbing (2 meter ofsow) (9-10 e @ TS)
Pompje : Hydor l20 (27 e @ TS) of Eheim 1048 (44 e @ TS)
GPU blokje : DangerDen Maze4 GPU (60 e @ TS)

[ Voor 66% gewijzigd door SH4D3H op 17-07-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ff kijken of ik al deze termen kan terug vinden in een of andere pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeehaa schreef op 17 juli 2004 @ 22:41:
yeah donatie gehad! dat betekent dat het budget sterk is gestegen.

dus die WC komt er zeker :)

is het nu verstandig om voor die grootste asetek te gaan:

Asetek Waterchill KT12A-L30 (CPU, VGA, NB)

of volstaat die Asetek Waterchill KT12-L30 (CPU, VGA, NB)

of is het dan verstandiger om alle onderdelen op 12 mm in DYO te kopen (lijkt mij duurder :? omdat het los is.

edit:

ff t budget: komt neer op zo'n 300 euro.
daarvoor wil ik eigenlijk wel t beste ( en relatief stilste ;))spul dat er te krijgen is. zodat ik later geen gezeur heb over de wijdte van de slangen die breder hadden gekund, een beter blokje etc. ik wil er nou echt iets goeds van maken
Ik denk dat je dan inderdaad het beste kunt gaan voor het meest complete setje van Asetek, natuurlijk wel de met het Antartica cpu blok _/-\o_ . Zit een BlackIce Pro / Dual radiator bij inclusief fans. Control unit zodat fans op 7V lopen (stilte :Y) ) en zorgt ervoor dat de pomp gelijk met je pc aan gaat.
Als ik het goed gelezen heb wordt dit je eerste waterkoel set-up, dan lijkt het me so wie so het beste om een set te kopen. Is wat makkelijker en op elkaar afgestemd, en geen gekloot met maten.
Zoals je in de reviews kunt lezen doet het Antartica blokje niet onder voor de DD RBX of de Whitewater, en het Vga en NB blokje zijn ook zwaar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
klinkt beetje noob achtig maar ik kan t verschil tussen de KT12A-L30 en de KT12-L30 niet vinden :? t scheelt toch een beetje geld maar die A is wel nieuwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De A versie beschikt over het Antartica blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
hm klinkt interessant. maar ik las in een review van iemand die de set ging installeren, maar er achter kwam dat hij op niet alle k7mobo's past. ik heb een MSI k7n2-delta L. zou hij daar wel op passen?

edit:

ik zie dat er in de pricewatch fouten staan bij de A versie, want als je daar op klikt kom je bij bedrijven die de gewone versie zonder antarctica leveren. misschien eens een update houden daaro

[ Voor 35% gewijzigd door jeehaa op 18-07-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anders moet je je vraag eens posten op het forum van Asetek, daar zijn ze erg behulpzaam en zullen ze vast wel een antwoord hebben op je vraag.

Link: http://forum.vapochill.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
jeehaa schreef op 18 juli 2004 @ 10:35:
hm klinkt interessant. maar ik las in een review van iemand die de set ging installeren, maar er achter kwam dat hij op niet alle k7mobo's past. ik heb een MSI k7n2-delta L. zou hij daar wel op passen?

edit:

ik zie dat er in de pricewatch fouten staan bij de A versie, want als je daar op klikt kom je bij bedrijven die de gewone versie zonder antarctica leveren. misschien eens een update houden daaro
Een MSI K7N2 Delta-L heeft geen gaten rond de socket. En volgens mij heeft die antarctica ook geen Hold down erbij ofzo, wat je bijvoorbeeld bij de Maze en RBX kan kopen bij DD. Dus waarschijnlijk is dat het probleem, en zal hij niet op jouw bord passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
er zitten idd geen holes in. maar is er niet iets van een ander bevestigings systeem waar jullie van weten? ik heb ook al op t forum daar iets gepost maar ze zijn op vakantie (begrijpelijk :)) maar misschien weten jullie er raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een vraag:

Is een Zalman 7000A-Cu stiller dan wc met Eheim 1046 (die ik dan heel erg goed trillingsvrij en afgeschermd zou plaatsen), en één koelblok erin, voor de CPU?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Tis iig minder moeite en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
oli4100 schreef op 18 juli 2004 @ 12:29:
Ik heb een vraag:

Is een Zalman 7000A-Cu stiller dan wc met Eheim 1046 (die ik dan heel erg goed trillingsvrij en afgeschermd zou plaatsen), en één koelblok erin, voor de CPU?

:)
Volgens mij is die Eheim sowieso al stiller, en als je hem afschermt helemaal. Maar je moet dan wel goed opletten, dat de fans op je rad niet meer herrie maken dan die fan op die zalman. Onder de 20 dB blijven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Seers schreef op 18 juli 2004 @ 12:46:
[...]

Volgens mij is die Eheim sowieso al stiller, en als je hem afschermt helemaal. Maar je moet dan wel goed opletten, dat de fans op je rad niet meer herrie maken dan die fan op die zalman. Onder de 20 dB blijven dus.
Aha okee :) De moeite boeit me niet, ik leg liever wc aan dan dat ik een Zalman op m'n mobo prik. Ookal is dat goedkoper :+ Dan ga ik voor die Eheim met een ultrastille Papst oid. (Of een passieve rad, de temp boeit niet zoveel, het is voor een servertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411

Misschien een domme vraag,

maar als ik de waterblokjes op de chips doe moet er dan nog speciale coolpasta, of kan dat gewoon normale koolpasta ?? of hoef je er helemaal geen koelpasta tussen te doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Anoniem: 101411 schreef op 18 juli 2004 @ 14:04:

maar als ik de waterblokjes op de chips doe moet er dan nog speciale coolpasta, of kan dat gewoon normale koolpasta ?? of hoef je er helemaal geen koelpasta tussen te doen ??
Gewone koelpasta is prima. Maar wél altijd koelpasta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik neem aan dat er gewoon koelpasta tussen moet voor de beste geleiding en het mooiste en grootste contact oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411 schreef op 18 juli 2004 @ 14:04:

Arctic silver 5 heb ik er tussen zitten, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411

Anoniem: 60095 schreef op 18 juli 2004 @ 14:53:
[...]

Arctic silver 5 heb ik er tussen zitten, werkt prima :)
Ik heb hier nog Arctic Thermal Adhesive liggen, da is 2 componenten coolpasta, 1 component is gewoon lijm zeg maar, als ik 1 component gebruik maar dan niet lijm component is dat ook goed of raden jullie aan om gewoon een tube te halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
zo'n tubetje kost nada.

ik heb op t forum van asetek overigens gevonden dat die Antarctica ook is te bevestigen door een zelf te maken klem, zij deden dat met een klerenhanger die ze bogen in een klem. moet dus prima te doen zijn.

daarnaast zei een vriendje van me dat het beter is om het reservoir buiten de kast te hangen.

ftp://mp3:mpz@po.myftp.biz/Pics/Water/9.JPG

dat heeft hij ook niet gedaan maar is t nodig? lijkt mij niet nodig omdat de radiator al voldoende koelt.

[ Voor 15% gewijzigd door jeehaa op 18-07-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411 schreef op 18 juli 2004 @ 15:09:
[...]

Ik heb hier nog Arctic Thermal Adhesive liggen, da is 2 componenten coolpasta, 1 component is gewoon lijm zeg maar, als ik 1 component gebruik maar dan niet lijm component is dat ook goed of raden jullie aan om gewoon een tube te halen ?
doe maar niet he, dan krijg je hem er nooit meer vanaf, haal maar gewoon arctic silver 3/5 koelt ook beter :) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 18-07-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
hoe zit dat eigenlijk met die dubbele radiator van die asetek waterchill. want in het plaatje uit mijn vorige post zit hij in de voorkant van de computer. maar met dat dubbele ding, past dat nooit. moet dat boven op de kast worden gemonteerd? ( zou misschien niet onverstandig zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
jeehaa schreef op 18 juli 2004 @ 21:13:
hoe zit dat eigenlijk met die dubbele radiator van die asetek waterchill. want in het plaatje uit mijn vorige post zit hij in de voorkant van de computer. maar met dat dubbele ding, past dat nooit. moet dat boven op de kast worden gemonteerd? ( zou misschien niet onverstandig zijn denk ik
Dat mag je plaatsen waar je wilt. Erboven, eronder, zolang het maar niet in de kast blaast.

Enne, dat met die ijzerdraadjes ziet er erg iel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ijzerdraad lijkt me ook niet verstandig :) maar vergeet niet dat het een veer is, dat is met een orginele houder ook zo. die klerenhanger die hij bedoelt is lastig te buigen omdat die zo sterk zijn (op de korte afstand, zo'n ding buigen met 2 handen met 30 cm tussen ruimte kan iedere - lees persoon)

er zijn op t asetek forum een aantal mensen die het hebben geprobeerd en allen succesvol dus daar ga ik t denk ik ook mee doen. de veer moet kleiner zijn dan de beschikbare ruimte om zo de spanning erop te houden.

en dat met die ventilator, die moet dus naar buiten blazen? waarom niet naar binnen? en voor mij zou het betekenen dat die op de bodem van de kast komt te liggen, op t plaatje staat hij verticaal bij mij dus horizontaal, of dus OP de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Ik vroeg me af, is het nu zoveel beter om een Eheim 1046 icm het kunststof waterreservoir te hebben dan een Eheim Compact 600 incl. waterreservoir?

De 2e is dus dit: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1471

De 1e is dus losse pomp en los res., maar dat kost totaal 73 euri, en die 2e maar 47. Vandaar dat ik me dus afvroeg of los dan (dus) beter is :)

/edit: De pompjes hebben dus dezelfde flow, allebei 300 l/h

[ Voor 11% gewijzigd door oli4100 op 19-07-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Heeft iemand wel eens getest of het wat uitmaakt of je de fans lucht door de radiator heen laat blazen, of lucht tussen de radiator door zuigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Lawtje.com schreef op 19 juli 2004 @ 00:41:
Heeft iemand wel eens getest of het wat uitmaakt of je de fans lucht door de radiator heen laat blazen, of lucht tussen de radiator door zuigt?
Is al aan bod gekomen in 1 vd eerdere threads... Scheelt niet veel qua performance, maar wel in geluid. Geluid door je rad laten zuigen is stiller, vooral icm een goede duct :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Lawtje.com schreef op 19 juli 2004 @ 00:41:
Zuigen schijnt net iets beter te zijn, en dan in combinatie met een fanduct. Dus de fan(s) op circa 4 cm afstand van je radiator en zorgen dat het daaromheen luchtdicht is afgesloten, zodat aalle lucht door de rad heen wordt gezogen.

Nu had ik zelf ook nog een onbeantwoorde vraag:
Weet iemand welke Loctite je moet gebruiken om messing en koperen slangpilaren in plexiglas te bevestigen? Na wat searchwerk kwam ik twee typen Loctite tegen:
Loctite 577 en Loctite 5331

Nu werd er in 2 topics vermeld dat Loctite 577, na verloop van tijd uitzet als het is uitgehard, wat zorgt voor scheurtjes in het plexiglas.

Heb van plexiglas een eigen reservoir gelijmt en ik wil de slangpilaren gaan bevestigen en zorgen dat het lekvrij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Fans op je radiator zetten maakt bijna niets uit, hoe meer je radiator opgestelt wordt aan de open lucht hoe beter.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.