[WC] Het grote waterkoelingtopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.696 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
nu, verder overclocken meot niet perse....
Enigste wat hij wil is de huidige snelheid behouden en geswoon NOG koeler gaan,ik weet dat het raar klinkt maar die jonge is bezeten van alles dat keotl ookal heeft hij het niet nodig en ik vrees dat ik volgende maand hier zal vragen over de gemakkelijkste manier om PC te monteren ofzo want die jonge wilt gewoon koelen tot die nietmeer kan :D

Ik zal zeker alles eens nazien

EDIT:

Die link naar die kingwinset.... die is niet echt denderend vind ik.
De set moet echt GOED presteren en goed koelen,het is ook voor iemand die echt UREN zijn PC zal/kan stressen.

Dus ik denk dat zo'n 5"25 inch geval niet echt gaat voldoen.
Aanpassingen kunnen altijd maar het moet echt een performant dingetje zijn

[ Voor 29% gewijzigd door Entity_Razer op 11-07-2004 20:35 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Als je met waterkoeling alleen je CPU gaat koelen hoef je niet direct enorm lage temperaturen te bereiken.

Een voordeel van waterkoeling is:
Hoe warmer de hardware wordt of hoe meer hardware je aan de set aansluit, hoe minder snel de temperatuur zal stijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 11-07-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Anoniem: 80011 schreef op 11 juli 2004 @ 21:46:
Als je met waterkoeling alleen je CPU gaat koelen hoef je niet direct enorm lage temperaturen te bereiken.

Hoe warmer de hardware wordt of hoe meer hardware je aan de set aansluit, hoe minder snel de temperatuur zal stijgen.
offtopic:
Dat voordeel heeft luchtkoeling ook (Delta T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Anoniem: 80011 schreef op 11 juli 2004 @ 21:46:
Leg eens uit? Je water wordt toch alleen maar warmer?

@ TS dan moet is mss maar aan een prom gaan denken :P nog ff sparen, maar dan heb je ook wat.

En die review wijst uit dat de temp onder die van de originele koeler blijven, dus wat is het probleem? Je wilde het toch wat koeler?
Anders ben je toch op jezelf aangewezen om een leuk setje bijeen te zoeken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
pompje 30,-
kachelradiator van de sloop 15,-
Slangen 5,-
waterblokjes 35,- per stuk

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Ja ik hij wil het inderdaad koeler, en ik denk ook aan hem ee advies te geven door te sparen voor een prom want om de maand een nieuwe koeling gaan steken is goed voor mijn portefeuille(ik krijg er natuurlijk wel iets voor(voor men X800 pro te financieren) :Y) )
Maar het is altijd zo'n heisa en het is al druk genoeg :D

alhoewel....

dan kan ik zijn Waterkoelingssetjke overkopen voor een prikje :D
lol
zal morge aanzien. nog eens wat rondzien naar eenautosloper in de buurt ofzo. :D

BTW een peltier setup,zou dit het ook niet doen? die asetek set met een peltier derbij :D

of met een kleine waterchiller :s

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Als je perse een peltier wil kun je ook eens kijken naar die setjes van Swiftech, die zijn er voor de cpu en grafische kaart en bestaan uit: Waterblok, Peltier, Isolatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Ik zat zo te denken dat 45 graden stressed helemaal niet zo heet is en dat ding dus nog veel harder kan, zelfs zonder extra koeling aan de andere kant, ik heb zelf ook veel fans en soms word je gek van de herrie......

Ik denk dat je beter losse onderdelen kunt kopen dan een compleet setje, met name omdat je op sommige onderdelen kunt besparen(kleinere rad bevobbelt, met 2 fans)

CPU blok 30 - 100 euro
Pomp 20-40 euro
Rad 40 en 80 euro
Reservoir 0-10 euro.
Slangen, klemmen en ophanging 15-20 euro....
Water(2 liter) nog geen euro....

Reken maar uit... moet lukken d8 ik zo :)

Peltier zijn wel heel extreem, omdat je vaak ook nogeens een voeding erbij moet kopen of inelkaar modden kom je geheid boven die 200 euro uit, peltiers zijn iet al te cheap maar omdat die dingen zoveel warmte ontrekken zul je waarschijnlijk meerdere of een groter rad nodig hebben....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb het laatst ff kort uitgerekend en kwam op een bedrag uit van ongeveer 430euro :|

En dan heb ik nog niet eens mn lietar hardware erbij gerekend :z

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
ja 400+ euro is wat veel...

En idd die stress temps zijn heel laag maarja.... hij zegt alsie verder gaat wordt hij net te warm alhoewel ik denk dat die jonge denkt dat bij 55 graden ofzo je CPU smelt want hij is als de dood voor 50 graden :D

Een pelt is inderdaad wat "overkill" dus ik zaleens rondkijken naar winkels om alles te kopen(slangen,koppelstukken,blokjes(frigus),reservoir(zelfmaken maar chloroform vinden en gebruiken :s ) zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:16

chromeeh

the Gnome

Ik heb een heel simpel custom build setje van ong. 150,- euro en m'n temps zijn:
Idle: 32 graden
Stressed: 39 graden

Het gaat me om stilte, niet perse om het halen van een super lage temp. eerst was de proc namelijk ca. 50 graden stressed :)
Dus het stilte en temp. winst :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 23:35

Smarron

The bend

Ok, mijn nieuwe setup staat in bestelling/deels ontvangen:

- Pomp: Swiftech MCP-600
- Radiator: Watercool HTF2-X-Triple v2.0
- Extra: Watercool HTF2 external bracket
- 3x SilenX 120mm fans (14dB)
- Waterblokjes: cpu, vga & chipset van Frigus Engineering (Tha_Mafkees)
- Reservoir: Tank-O-Matic 280ml
- Flow Meter (blauw)
- Blauw UV-toevoeging

Dan nog de nodige bekabeling en opzetstukjes enzo. Ben zeer benieuwd hoe het gaat presteren t.o.v. mijn TT Aquarius2 s(l)etje. Ik hoop volgende week alles wel compleet te hebben, alleen ligt het een beetje aan de levertijd van de inkoopacties. De waterblokjes heb ik in ieder geval al, deze zien er zowieso heel gelikt uit!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik ben aan het kijken, voor een betaalbaar STIL waterkoelingssetje. Omdat ik geen zware pomp wil gebruiken (vanwege stilte*) zat ik de te denken aan een Zalman VGA blokje, deze heeft een kleine weerstand. In diverse reviews staat dat je een ATI en een nVidia blokje krijgt. Mijn idee was om vervolgens het nVidia te "promoten" tot northbridge blokje. Via deze manier heb ik een blokje "gratis". natuurlijk zal het bevestigen even tricky worden, maar mijn moederbord heeft van die "haakjes" waardoor ik desnoods met een tie-wrapje het blok fatsoenlijk vast zou kunnen zetten. Het idee hiervoor leek me redelijk default, maar toch heb ik het nog nergens gezien, Iemand een idee of dat problemen op kan leveren, of nog goede tips voordat ik dingen doe waar ik spijt van krijg?

* Ik bedoel dus echt stil dus geen fan's en lawaaige HD's, maar gewoon stil als in geen geluid!

[ Voor 9% gewijzigd door Luxx op 12-07-2004 17:23 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Luxx schreef op 12 juli 2004 @ 14:37:
Ik ben aan het kijken, voor een betaalbaar STIL waterkoelingssetje. Omdat ik geen zware pomp wil gebruiken (vanwege stilte)....
Ik heb tot nu toe een tweetal pompen in mn bezit (gehad) nl.

Eheim 1048
Swiftech MCP600

Over beide ben ik erg te spreken over de stilte, allebei lopen geruisloos :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

Ik heb de Hydor L30 werkt ook perfect :) alleen heb stil systeem dus ik hoor hem wel beetje ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 12-07-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kheb een Sicce Nova, binnenkort als mijn setje draait zal ik wel kijken hoe het zit met de geluidsproductie, als hij niet stil genoeg is koop ik me wel een andere pomp.
Mijn doel is namelijk een (bijna) geruisloos systeem :)

Ik heb twee vragen:

1.
Ik wil tygon slang gebruiken voor mijn WC setje, ik zat te denken aan 2 meter.
Voordelen: Flexibel, knikken niet snel, volledig doorzichtig.
Nadeel: De prijs vergeleken met PVC & Siliconenslang.
Waar koop je zulke tygon slang?
Ik ben al bij de praxis geweest, die verkopen helemaal geen slangen, alleen tuinslang. En ik ben in de dierenzaak geweest, maar die hebben alleen groen gekleurde slangen.

2.
Ik dacht dat het altijd zo was dat het reservoir boven je pomp moest zitten, maar nu zag ik enkele CiP`s waar de pomp gewoon helemaal bovenin zit en het reservoir onderin.
Hoe zit dit nou?

Thanks eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
1. Tweakstore (volgens mij enige?)

2. Lucht stijgt, dus is makkelijkste alstie boven je pomp zit :) Heb je links naar de Cips? Wil ik ook wel zien B)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Alleen via internet te koop? Ach dan doen we dat ;)

2. Ja hoor De CiP Reactor Core van Razorblade.
De Pomp zit helemaal bovenin naast de voeding en het (Asetek) reservoir zit linksonder. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

aramdin schreef op 12 juli 2004 @ 16:23:
[...]

Ik heb tot nu toe een tweetal pompen in mn bezit (gehad) nl.

Eheim 1048
Swiftech MCP600

Over beide ben ik erg te spreken over de stilte, allebei lopen geruisloos :)
Ben wel benieuwd hoe jij je Swiftech pompje helemaal stil hebt gekregen. Heb hier ook zo'n Switech, maar stil kan ik 'm niet noemen. Hij staat bij mij op noppenschuim, maar de trillingen gaan via de slangen door naar de rest van de kast. Bij mij is ie dus niet stil, maar hij maakt ongeveer net zoveel geluid als een 120mm Papst op volle toeren. Heb in m'n server een Eheim 1046, maar die is wel helemaal stil.
FF wat anders:

Ik heb in m'n server te weinig SuperCoolant gegooid. Resultaat is dat er nu alg in zit. In m'n setup, die nog in proefsetup draait, zit 1 stukje Tygon-slang en de rest is PVC. Het vreemde is echter, dat er in de Tygon-slang alg zit, terwijl de rest zo goad als alg-vrij is. Moet Tygon behandeld worden voordat je het gebruikt? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
Anoniem: 80011 schreef op 12 juli 2004 @ 18:33:
2. Ja hoor De CiP Reactor Core van Razorblade.
De Pomp zit helemaal bovenin naast de voeding en het (Asetek) reservoir zit linksonder. |:(
1 je kan een kast kantelen
2 er zit ook een ventiel/vuldinges daar kan de lucht er uiteindelijk eventueel ook uit? http://www.voidyourwarran...jects/reactor-core/80.jpg
met beetje pielen is de lucht er zo uit...
warme lucht gaat naar boven als het weg kan trouwens ;) het hoeft dus niet persee naar boven te gaan :P

[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 12-07-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 06:03

OcGuru

Giulietta Qv

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 21:19

t!mP

is inflatie gevoelig

zijn toch wel reviews over te vinden ? als ik op google innovaset+review oid invoer krijg ik genoeg hits ;)
Maareh het ligt er aan wat voor eisen je stelt. Ik denk dat het aardig koelt maar vergelijken met een set van 400 eu gaat gewoon niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Okeej jongens help me eens even >:)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/romamideero/setup.JPG
1. Is dit een beetje slimme opstelling :?
2. Waar zou ik mijn reservoir het beste kunnen plaatsen ...

Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 14:57
Hey, ik ben bezig met een watercpu-block ontwerp, maar wat is nou de beste dikte voor de bodem?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Post dat dan in het goede topic ;)
Hier dus :)

Paar mm 3 ofsow dacht ik :P

[ Voor 12% gewijzigd door SH4D3H op 12-07-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Laatst online: 27-08-2024
duurt het echt zo lang bij tweakstore ???

heb volgende bestelt op 22 juni
Order nr. 042340 Status Being processed. Date 22.06. 21:51
Asetek CPU Cooler Antarctica 52.00 EUR
8515 1 Cape Coolplex 25 extern 36.00 EUR
8718 8 Nylon Hose-clamp 3/4inch OD 6.00 EUR
8100 1 Dangerden Maze4 GPU Blue, 13mm aansluiting 60.00 EUR
8602 3 Tygon tubing 1/2inch (1 meter) 30.00 EUR
8716 2 Hose fitting 13mm chrome 7.00 EUR
8406 1 Swiftech MCP-600-02 12volt pump.

al eens mailtje gestuurt maar geen antwoord
ook op da berichten systeem op de site geen antwoord

ik zou graag weten op welke onderdelen ik nog moet wachten
dan zou ik er al om een deel kunnen om gaan(ik woon in belgie dus tis meer dan 2 uur rijden)

mijn rad heb ik al (htf2 x dual) maar alleen met rad is er niet veel aan..
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14932

Ja, het duurt echt zo lang bij Tweakstore.
http://www.tweakers.net/shopsurvey/5129 voor meer informatie.
Kijk vooral even bij de posts op de overige pagina's, het ziet er al weer wat beter uit maar er zijn echt heel veel mensen die ontevreden zijn over de afhandeling van alle bestellingen e.d. aldaar.

Ikzelf heb mijn geld na 3 weken teruggehaald en mijn order geannuleerd omdat het echt veel te lang duurde zonder dat ik er iets van hoorde. De winkeleigenaar heeft migraine o.i.d. en is dus niet altijd aan het werk.
Er op de gok langsrijden zou ik dus niet doen. Ik heb het vanaf Eindhoven wel gedaan, maar toen was de winkel dicht en moest ik dus nog een keer terugkomen.
Er stond nergens dat de winkel gesloten zou zijn, gewoon een doordeweekse dag binnen openingstijden. Ik zal er in elk geval nooit meer iets bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zoek slangen voor mijn waterkoeling 10/13 mm, alleen tweakstore heeft ze en dat zijn pvc, en ik wil graag silicon :Y) maar die zijn alleen in de maten 8/10 en 10/14 dus dat gaat weer niet passen.
Ik heb de click in fittings net zoals swiftech dus daarom past het niet :'(
Weet iemand een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Laatst online: 27-08-2024
ik denk dat ik dat dan ook zal doen
ik kan alles ergens anders krijgen behalve die swiftech pomp

weet er iemand anders waar ik die pomp kan bestellen (revisie 2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 11:16

CaDje

Framedrops for life

SH4D3H schreef op 12 juli 2004 @ 21:53:
[afbeelding]

Zelfde opstelling gebruikt koolance ook in hun cases. Dus zal wel werken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
En vraag twee dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

hey mensen,

Ik ben van plan dit setje te kopen: http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=432

Maar daar zit nogal een groot cpu koelblok bij,dus ik vroeg me af of deze op de DFI Ifinity past....Omdat er nogal een kleine ruimte is bij DFI ifinity....

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jep heb ik ook, moet je alleen de links een stukje eraf schuren/slijpen oid ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 13-07-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 60095 schreef op 13 juli 2004 @ 14:31:
jep heb ik ook, moet je alleen de links onder een stukje eraf schuren/slijpen oid ;)
moet dat...? Zijn er ook nog andere mobo''s waar die op past? Bv de Abit NF7-S ?

waar past die ook nog op dan....

[ Voor 10% gewijzigd door OcGuru op 13-07-2004 15:11 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij past overal op, bij mijn asus A7N8X moest ik er ook een stukje van afhalen maar dat is echt geen enkel probleem gewoon eraf schuren en daarmee moet je hem toch niet bevestigen :Y)
Anoniem: 60095 schreef op 13 juli 2004 @ 11:54:
Ik zoek slangen voor mijn waterkoeling 10/13 mm, alleen tweakstore heeft ze en dat zijn pvc, en ik wil graag silicon :Y) maar die zijn alleen in de maten 8/10 en 10/14 dus dat gaat weer niet passen.
Iemand?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 13-07-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Mijn cpu wordt gekoeld door een Mach II en nu krijg ik binnen kort m'n X800 die ik uiteraard zal modden tot XT. En die wil ik dan flink overklokken, nou wil ik dus die X800 waterkoelen omdat ik nu aan wat meer stilte gewend ben dus geen fans meer die zoveel geluid maken dat je ze door het hele huis hoort (Vantec 92mm Tornado Horror story >:) )
Nou heb ik al eens rondgekeken maar heb nog enkele vragen. Welk Vga blok ik zal nemen? De Swiftech, Dangerden of Frigus. En de Airplex Evo 120 of de Black Ice Pro radiator. Als ik zo alles bij elkaar optel kom ik op zo'n 200 euro voor een setje dat alleen de vga koelt |:( . Graag wat suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Kan die Mach II alleen je CPU koelen >:)
Maarja 200 euro klopt wel hoor, nix vreemds aan ...

Edit:
Owja :)

[ Voor 35% gewijzigd door SH4D3H op 13-07-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106913

ik vroeg me af of ik op me asus 6800gt (pre-order :() een Dangerden Maze4 GPU Blue can monteren? zo niet wat voor gpu block is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ TerranGhost:

Ik heb zelf een tweedehands Silverprop CycloneFusionSL gekocht voor 40 euro incl. verzendkosten.
Moet alleen nog op ontvangst wachten...

Ik vind dat het aanbod van VGA blokken erg tegenvalt.
- Als je genoeg geld heb zou ik voor een Dangerden gaan.
- Voor een goede prijs/kwaliteit verhouding zou ik een Frigus blok hebben genomen.

------------------------------------------------------------

Ik heb mijn Silverprop CPU blok toch maar goudkleurig gespoten,
Punt1: Omdat ik de "koperen kleur" niet mooi en saai vind
Punt2: Koper wordt telkens zwart, dit valt overigens dus wel op te lossen door er blanke lak overheen te doen, daarom dus weer naar Punt1 })

Ik vind het resultaat erg goed gelukt, ik meteen mijn radiator ook gedaan :P
Daarnaast heb ik mijn goudkleurige Q-TEC voeding nu Metallic Aluminium gespoten ook erg cool, binnenkort screens!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 13-07-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
jippen schreef op 13 juli 2004 @ 13:09:
ik denk dat ik dat dan ook zal doen
ik kan alles ergens anders krijgen behalve die swiftech pomp

weet er iemand anders waar ik die pomp kan bestellen (revisie 2)?
Computershop delft... Hoe kwam ik aan die info? Simpel, door gebruik te maken van de Pricewatch... :O

aub pricewatch: Swiftech MCP600 (Pomp)

ps. goede winkel, aardig personeel met kennis :) Tis een kleine gezellige winkel & de pomp rokt

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Weet iemand of de Asetek WaterChill CPU Cooler Antarctica op de abit NF7-S past?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, met wat bijwerken van het blokje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 14932 schreef op 13 juli 2004 @ 10:54:
Ja, het duurt echt zo lang bij Tweakstore.
http://www.tweakers.net/shopsurvey/5129 voor meer informatie.
Kijk vooral even bij de posts op de overige pagina's, het ziet er al weer wat beter uit maar er zijn echt heel veel mensen die ontevreden zijn over de afhandeling van alle bestellingen e.d. aldaar.

Ikzelf heb mijn geld na 3 weken teruggehaald en mijn order geannuleerd omdat het echt veel te lang duurde zonder dat ik er iets van hoorde. De winkeleigenaar heeft migraine o.i.d. en is dus niet altijd aan het werk.
Er op de gok langsrijden zou ik dus niet doen. Ik heb het vanaf Eindhoven wel gedaan, maar toen was de winkel dicht en moest ik dus nog een keer terugkomen.
Er stond nergens dat de winkel gesloten zou zijn, gewoon een doordeweekse dag binnen openingstijden. Ik zal er in elk geval nooit meer iets bestellen.
Zo idd, me vorige bestelling had ik binnen 1 week !! Maar me huidige bestelling gaat een stuk langzamer, 30 juni besteld, vorige week betaals, nu pas me betaling bevestigd, naja tegen de tijd dat ik me spullen heb zit ik weer op NE2000 (lan) en kan ik daar me wc gaan bouwen :(
btw. Vriend van Jeroen is dood dus nu weer ff niet zeiken dat alles lang duurt bijn TS :>

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Ik zit met een probleempje, het systeem dat ik heb samengesteld voor die vriend(waterkoeling) heeft de extreme black ice als radiator,maar die heeft 12.5 mm als "pluggen" en alle andere dingen in de koeling hebben 10 mm.

Hoe los ik di top ZONDER een andere rad te nemen?

('kben dus een serieuze nOOb op het installeren van waterkoelingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

Entity_Razer schreef op 13 juli 2004 @ 20:46:
Ik zit met een probleempje, het systeem dat ik heb samengesteld voor die vriend(waterkoeling) heeft de extreme black ice als radiator,maar die heeft 12.5 mm als "pluggen" en alle andere dingen in de koeling hebben 10 mm.

Hoe los ik di top ZONDER een andere rad te nemen?

('kben dus een serieuze nOOb op het installeren van waterkoelingen)
gewoon 10 mm slang iets verwarmen met een aansteker ofzo en dan kan je de slang zo over de 12.5mm fitting schuiven past prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095 schreef op 13 juli 2004 @ 11:54:
helemaal niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Kun je niet lezen?
Gebruik het antwoord van het antwoord boven je vraag ...

En het is mss een niet veelvoorkomend probleempje ...

[ Voor 28% gewijzigd door SH4D3H op 13-07-2004 21:17 . Reden: Typotje :'( x 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
SH4D3H schreef op 13 juli 2004 @ 21:11:
Kun je niet lezen?
Hij heeft push fittings, dus die schuif je erin ipv overheen (is ook veel handiger heb ikook )

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SH4D3H schreef op 13 juli 2004 @ 21:11:
Kun je niet lezen?
rustig maar, lees jij eerst maar ik zet er zelf in dat het push in fittings zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
offtopic:
Dat kun je niet lezen was niet onvriendelijk bedoeld hoor :P

Ik denk dat die er niet zijn ...
althans FW heeft ze niet en zoals je al zei TS ook niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wordt dus toch pvc :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
@ErikCornelissen

Je asus probe leest waarschijnlijk de verkeerde temps uit. Bij mij is het verschil zo'n 6-8 graden met de bios temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:45
Hoe zit het eigenlijk met RVS en koper in een systeem? M'n pa heeft voor mij op zijn werk een mooi reservoir gemaakt van RVS, maar is er dan ook kans op corrosie (net zoals bij aluminium)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Doe je er zo'n leuk anti-knikveertje in en je merkt het geeneens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het knikt niet zozeer, silicon sneller volgens mij, maar het is zo moeilijk te buigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53

Epsilon

DrNizeGuy schreef op 13 juli 2004 @ 21:56:
Hoe zit het eigenlijk met RVS en koper in een systeem? M'n pa heeft voor mij op zijn werk een mooi reservoir gemaakt van RVS, maar is er dan ook kans op corrosie (net zoals bij aluminium)?
Zo ver ik weet niet. Warmte wisselaars uit stadsverwarming leidingen zijn namelijk niet voor niets van RVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kzit zelf nu te twijfelen tussen Tygon of PVC slang.

Tygon is toch wel erg duur... als ik 2 meter slang wil kan ik voor dat geld bijna een nieuw koelblok kopen.

Dus ik ga voor PVC, als je deze slang beetje opwarmt dan wordt hij waarschijnlijk al een stuk buigzamer!

Kan je dit soort slang eigenlijk in de stad kopen? Praxis en dierenzaak iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 80011 schreef op 13 juli 2004 @ 22:50:

Tygon is toch wel erg duur... als ik 2 meter slang wil kan ik voor dat geld bijna een nieuw koelblok kopen.

Dus ik ga voor PVC, als je deze slang beetje opwarmt dan wordt hij waarschijnlijk al een stuk buigzamer!

Kan je dit soort slang eigenlijk in de stad kopen? Praxis en dierenzaak iig niet.
Ik ben eerst ook op zoektocht geweest naar dezelfde soort slang, maar je gaat het echt niet makkelijk vinden. Uiteindelijk heb ik maar bij FH gekocht :)

Op slang besparen slaat ook nergens op? Je hebt lietar wc spullen gekocht, dan hoort daar automatisch Tygon bij :) Je gaat geen spijt krijgen als je tygon koopt, believe me })

Siliconen of PVC slang is er niks bij imho!

[ Voor 11% gewijzigd door aramdin op 13-07-2004 22:54 . Reden: Aanvullende Info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Wat maakt Tygon zo goed dan?
Maw : waarom is het beter?
Anoniem: 80011 schreef op 13 juli 2004 @ 22:50:

Kweenie wat jouw koelblokkiej kost maar 1 m Tygon kost bij TS 9 - 10 euro (afhankelijk van de maten) ...

[ Voor 78% gewijzigd door SH4D3H op 13-07-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Tygon zit tussen siliconen slang en pvc in. Het is helder, niet zo stug en knikt niet makkelijk! De wanden zijn ook lekker dik, dus kans op lekkages door sneetjes in de slang is onmogelijk bij normaal gebruik :) PVC moet je doorhakken met de bijl van Conan The Destroyer :+

Siliconen slang is: niet helder, buigt extreem snel
Pvc slang is: helder, buigt niet ;)

You get the picture, kost 10euro p/meter, is elke eurie-cent waard 8)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, en ik moet 2 meter hebben dat is 20 euro en een Frigus blokje kost 35 euro ;)

Maar goed, kzal wel effe kieke >:)

Ik dacht trouwens dat het enige verschil tussen PVC en Tygon was dat Tygon stuk flexibeler is?
Edit:
Ja dus :)

Als je PVC slang in een bak met lekker warm water legt, is het dan nog steeds zo slecht te buigen?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 13-07-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54742

het is dan wel makkelijker te buigen, maar wacht maar tot de slang afkoeld in je pc...

dan gaat hij buigen en dan knikken en dan denkje shit, die aramdin heeft toch gelijk, had ik dit gekut bespaard voor 15 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Tis dus beter door de dikke wanden en de helderheid? :P
Denk dat ik die ook maar neem >:)

offtopic:
Er blijven euros bijkomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja jullie hebben makkelijk praten })

Ik heb niet zoveel geld te besteden en elke 10 euro erbij is mooi megenomen, ik moet erg veel producten voor mijn casemod bestellen namelijk en dat kost niet niks helaas... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Als je goedkope slangen zoekt, zou je ook eens bij een landbouw onderdelen zaak kunnen gaan kijken, vaak hebben die wel varianten in tuinslang-achtige in verschillende maten.. natuurlijk zijn dat niet de mooiste slangen, maar ze zijn wel stevig enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Ik zweer bij Tygon. Soepel, helder, knikt nauwelijks. (Bij normale slang, voel je dat je minder kracht hoeft te zetten, op het moment dat de slang knikt. Bij tygon blijft de slang proberen recht te blijven. De grote kracht van tygon als je het mij vraagt).

Overigens heb ik op een beurs geinformeerd (het instrument een jaar terug) bij bedrijven die ook tygon verkopen.

Op rollen van 250voet kost het nog steeds 2.20 euro / voet (ex btw) dus zo veel betalen wij eigenlijk ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 11:08
Misschien domme vraag...

Ik zit hiero met een vrij 'robuste' radiator die 1/2" aansluitingen heeft.
Momenteel zit er een conversie stuk tussen voor 1/2" naar 1/4" draad.
Mijn PVC slang heeft de afmetingen van 9×6×1,5MM ( Buiten, Binnen, Wanddikte )
CPU blok is de 1A-HV2 ( prima blok, gezien prijs / koel prestatie )
Dit met een Hydor L20 Pomp.

De CPU die gekoelt moet worden is een XP-M 2400+ @ 2600Mhz op 2Vcore.
( hij wilt gewoon niet lager stabiel ).
Stressed wordt hij Max. 45°C en Idle 35-38°C @ 7,5V Fan.

Mijn vraag is dus of ik enige baat zou hebben om de slangdikte te vergroten;
Ipv deze slang 13×9,5 (Buiten, Binnen, Wanddikte ombekend)MM te nemen.
En dan dus uiteraard deze Koppelstukken te vervangen met 10MM Fittingen op de 1/4" schroefdraad.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Als je de slangen dikker maakt, wordt de flow in je systeem groter, en dus zullen de koelprestaties (iets) toenemen... Ieder waterkoel systeem heeft ergens een "bottleneck", afhankelijk van je pomp/radiator/koelblokken en warmteproductie, zal het dus veel, of bijna geen nut hebben...
Als ik het goed begrijp heb je een vrij robuuste radiator, als die signifikant koeler is dan je processor, dan zou sneller stromend water waarschijnlijk wel zin hebben... Mogelijk wordt je processor zelfs iets koeler, maar of het verder veel effect heeft, betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34
Luxx schreef op 14 juli 2004 @ 03:20:
Als je de slangen dikker maakt, wordt de flow in je systeem groter, en dus zullen de koelprestaties (iets) toenemen... Ieder waterkoel systeem heeft ergens een "bottleneck", afhankelijk van je pomp/radiator/koelblokken en warmteproductie, zal het dus veel, of bijna geen nut hebben...
Als ik het goed begrijp heb je een vrij robuuste radiator, als die signifikant koeler is dan je processor, dan zou sneller stromend water waarschijnlijk wel zin hebben... Mogelijk wordt je processor zelfs iets koeler, maar of het verder veel effect heeft, betwijfel ik.
Maar zoveel verschil is dit niet want de bottleneck ligt in de slangpilaar met 1/4inch draad..Meer water kan er dus niet door..

Volgens mij maak het nog geen halve graad uit.. Alhoewel ik nooit 13mm slangen heb gebruikt dus ik spreek niet uit ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
SchiedamLauw schreef op 14 juli 2004 @ 09:40:
[...]

Maar zoveel verschil is dit niet want de bottleneck ligt in de slangpilaar met 1/4inch draad..Meer water kan er dus niet door..

Volgens mij maak het nog geen halve graad uit.. Alhoewel ik nooit 13mm slangen heb gebruikt dus ik spreek niet uit ervaring :P
dus het zal helemaal niets, of weinig uitmaken ?
bedankt, ik zal is kijken en erovernadenken haha :)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hangt er ook vanaf welk koelblok je gebruikt, sommige blokken presteren beter wanneer je grotere slangen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
[afbeelding]

Help me nou :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

Het grote voordeel van Tygon is ook dat er minder spanning op je koelblok/VGA-blok komt te staan dan wanneer je pvc zou gebruiken. Ik had eerst wat industriele pvc slang gekocht wat ook niet knikte. Echter, dat spul was zo stroef dat ik al heel rap bij de Tweakstore wat Tygon bestelde.

Toen ik de slang thuis kreeg gestuurd zag ik meteen waarom iedereen zo lyrisch is van Tygon. Het is in alle bochten te wringen, knikt niet (of je moet het samenknijpen) en grijpt strak om je aansluitingen.

Dus bespaar jezelf een hoop ergernis en doe je zelf wat Tygon cadeau. Het is elke cent meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Het resevoir kan je over het algemeen het beste bovenin je systeem plaatsen, en dan aangesloten tussen pomp en radiator, op die manier kan je het makkelijkste luchtbellen voorkomen. In ieder geval moet je resevoir boven je pomp, zodat deze NOOIT lucht aan kan zuigen.
In jou geval is dat dus ergens boven bij je resevoir zijn (als daar ruimte is) anders naast je HD's (als je resevoir dun is, past dat in een standaard ATX kast) of desnoods naast je pomp. In het laatste geval is het vullen van je systeem wel veel lastiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxx op 14-07-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja het reservoir moet boven de pomp, maakt het eigenlijk ook wat uit welke hoogte? Of is een paar centimeter hoger als de pomp voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

SchiedamLauw schreef op 14 juli 2004 @ 09:40:
[...]

Onzin
Als je een dunne slang hebt van 6mm bijvoorbeeld. 1 meter lang.
Dat is slechter dan een gat van 6mm (zelfde doorgang volgens jou...) in een plaat.

btw, 1/4" draad is echt wel dikker dan 1/4". Het gat in een 13mm pilaar loopt recht door naar de andere zeide (waar de draad nog omheen zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Epsilon schreef op 14 juli 2004 @ 17:33:
[...]

Onzin
Dat is slechter dan een gat van 6mm (zelfde doorgang volgens jou...) in een plaat.

btw, 1/4" draad is echt wel dikker dan 1/4". Het gat in een 13mm pilaar loopt recht door naar de andere zeide (waar de draad nog omheen zit).
Dus ik heb er wel baat bij 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 23:35

Smarron

The bend

Zo, de HTF Triple-X v2.0 is binnen! :9

Helaas kan ik hem nog niet aansluiten, aangezien mijn pomp er nog niet is ... Toch ff een pic. Hij ziet er echt indrukwekkend uit! Nu hopen dat hij ook zo goed is als in de reviews! Phone erbij gezet om een indruk te krijgen welk formaat hij is. De standaardjes zijn ook zilver van kleur, hier zit nog een wit-plastic beschermlaag overheen.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.cistron.nl/~rmangenois/Other/HTF1.jpg

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Echt een pimp rad :) Maar mijn phone is pimpier ;)
Ik weet niet welk cpu blokje je hebt, maar je pomp presteert het beste met een zo groot mogelijke slangmaat. Als je een blokje hebt die erg restrictive is, dan ga je er cker baat bij hebben :) Denk aan Whitewater, rbx, tdx, cascade, antartica etc

Voor iedereen die em nog niet gezien had (Zie 2de plaatje, bij The Results): http://www.procooling.com...arison__-_phaestus__1.php

[ Voor 85% gewijzigd door aramdin op 14-07-2004 19:52 . Reden: Aanvullende Info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 04-07 16:27
aramdin schreef op 14 juli 2004 @ 19:49:

[...]

Ik weet niet welk cpu blokje je hebt, maar je pomp presteert het beste met een zo groot mogelijke slangmaat. Als je een blokje hebt die erg restrictive is, dan ga je er cker baat bij hebben :) Denk aan Whitewater, rbx, tdx, cascade, antartica etc

Voor iedereen die em nog niet gezien had (Zie 2de plaatje, bij The Results): http://www.procooling.com...arison__-_phaestus__1.php
ik heb frigus blokjes zou ik baat hebben bij het veranderen van de slangpilaren ( nu zitten de standaard erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16
eltinio schreef op 14 juli 2004 @ 19:56:
[...]

ik heb frigus blokjes zou ik baat hebben bij het veranderen van de slangpilaren ( nu zitten de standaard erop)
Neen.
Ik heb namelijk die vraag gesteld aan frigus en dit was hun antwoord:
Het is zo dat alle blokjes 10mm pilaren gebruiken en dat dit perfect werkt. Als je 13mm pilaren monteert, resulteert dit niet in een grotere doorgang in het blokje. Dan zou het gat van 1/4 dus een stuk groter moeten maar dit kon simpelweg niet vanwege het ontwerp. Wat opzichzelf natuurlijk heel goed presteert.

Verder is het zo dat het wel mogelijk is om 13mm pilaren te monteren maar het zal in prestaties niet veel uitmaken, grote slanpilaren zullen geen verbetering zijn.
Eigenlijk wel logisch. Een ketting is namelijk zo sterk als zijn zwakste schakel. Het heeft niet alleen met de grootte van de slangpilaren zelf te maken maar ook met het ontwerp van de blokjes. Als het ontwerp van de binnenkant van een blok zo is dat de doorstroming niet veel meer toelaat dan bijvoorbeeld dezelfde doorstroming door een 10 mm slang, zullen slangpilaren en slangen van 13 mm bijna niks uitmaken. Ik denk hierbij vooral aan blokjes voor GPU en northbridge aangezien die het kleinst zijn. Dit geldt niet alleen voor de blokjes van frigus maar ook voor die van alle andere fabrikanten!

[ Voor 19% gewijzigd door D-Three op 14-07-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
aramdin schreef op 14 juli 2004 @ 19:49:

[...]

IK heb dus een 1A-HV² blokje

Ouside:
Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.net/media/reviews/370/in_out_kennzeichnung.jpg
Inside:
Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.net/media/reviews/370/coolduke_s.jpg

1/4" schroefdraad
denk je dat ik dan beter uit ben met dikkere slang ?

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Hunter op 14-07-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Smarron schreef op 14 juli 2004 @ 19:39:
Zo, de HTF Triple-X v2.0 is binnen! :9
Even paar vraagjes >:)
Waar heb je hem gekocht?
Presteert ie beter dan een BI extreem 2 of een DangerDEN dualheatercore?

Hij is wel mooi :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 99584 op 14-07-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Denk het niet hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach Single, Dual, Triple de prestaties zijn verwaarloosbaar.

Gewoon een volledig koperen radje van de sloop doet het net zo goed of zet een advertentie op marktplaats o.i.d. voor een koperen radiator.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 14-07-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Anoniem: 80011 schreef op 14 juli 2004 @ 23:17:
Ach Single, Dual, Triple de prestaties zijn verwaarloosbaar.

Gewoon een volledig koperen radje van de sloop doet het net zo goed of zet een advertentie op marktplaats o.i.d. voor een koperen radiator.
Waar voor een licht systeem, al merk je het verschil wel tussen een single of een dual.

Triple is voor de pimpage, maar niet nodig als je niet met pelts werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Epsilon schreef op 14 juli 2004 @ 17:33:
[...]

Onzin

Geen onzin dus:
Laagvliegerke schreef op 14 juli 2004 @ 20:23:
[...]
Neen.
Ik heb namelijk die vraag gesteld aan frigus en dit was hun antwoord:

quote:
Het is zo dat alle blokjes 10mm pilaren gebruiken en dat dit perfect werkt. Als je 13mm pilaren monteert, resulteert dit niet in een grotere doorgang in het blokje. Dan zou het gat van 1/4 dus een stuk groter moeten maar dit kon simpelweg niet vanwege het ontwerp. Wat opzichzelf natuurlijk heel goed presteert.

Verder is het zo dat het wel mogelijk is om 13mm pilaren te monteren maar het zal in prestaties niet veel uitmaken, grote slanpilaren zullen geen verbetering zijn.
Maar het ligt er ook aan welk blok je hebt.. Bij een ww of een rbx kan je wel als beste een zo groot mogelijk slangdikte hebben.. Maar bij een maze 4 bijvoorbeeld heb je genoeg aan 10mm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Watercooling word steeds populairder zie ik.. Heb leuke dingen kunnen doen met me KT12-L20 set, maar denk toch dat ik hem ga verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Nog ff een vraagje over reservoirs,
waar zijn die nou eigenlijk voor?

Je kan makkelijker bijvullen ... maarja dat zal toch niet het enige zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
SH4D3H schreef op 15 juli 2004 @ 11:31:

- makkelijker bijvullen
- makkelijker ontluchten
- ziet er tof uit met uv spul erin ;)
- duurt iets langer dat je water warmer wordt
- eventueel je reservior laten koelen

Voor de rest kan ik me niet verzinnen wat er nog meer handig aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
SH4D3H schreef op 15 juli 2004 @ 11:31:

Jawel. Het is ook zo dat het water langzamer opwarmt, en langzamer afkoelt, maar uiteindelijk is dat niet echt een voordeel, of iets waarvoor je gemaakt zijn. BTW als je het res hoog houd heb je ook bijna nooit last van lucht in je slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Water zet ook uit als het warmer wordt, door een resevoir wordt deze uitzetting opgevangen, hierdoor krijg je dus minder snel lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Dus je moet niet alles volhebben met water?
Je moet een laagje in je res leeglaten he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is het handigst ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

Zal wel meevallen. Ik had mn reserviour altijd tot de nok toe vol en nooit last van lekkage gehad. Nu zit hij niet helemaal meer vol nadat ik was aan mn setup had gesleutelt maar ik ben te lui om hem bij te vullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

slangen rekken ook mee en zo veel zet water niet uit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
@ Epsilon
Wat is jouw opstelling psies?
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/romamideero/wcpic.JPG
Zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/opstelling.gif

zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Dat wil ik ook zo doen :P
Maar mss heb ik een beetje weinig ruimte :(

Heb je mss een pic, int licht, van de open kast waarbij alles, rad, res en pomp zichtbaar zijn? :)

[ Voor 43% gewijzigd door SH4D3H op 15-07-2004 16:43 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.