![]() |
Waarom? Nu we eindelijk weer tijd hebben om te tweaken, heb ik maar weer een nieuw project gestart! Dit keer wordt een Lian-Li PC-60 omgebouwd tot een ware Reactor Core De bedoeling: Mijn bedoeling is om deze Lian-Li om te bouwen tot een watergekoelde PC, waarin het een en ander aan UV-reactief materiaal is aangebracht. Mijn streven is om deze case tot in perfectie af te werken en dat het een strak en mooi geheel wordt, zonder al teveel "frutsels". De "ingrediënten": • Lian-li PC-60 • Levicom X-Alien 550W Zilver Voeding • Asus A7M266 Moederbord • Amd Thunderbird 1400 Mhz Processor • 2x 256MB DDR Samsung Geheugen • Leadtek GeForce 2 GTS 64MB DDR Videokaart • Sitecom 10/100MBit Netwerkkaart • 10GB Harde Schijf • Pioneer Slot-In Dvd Speler • AC-Ryan Wire Sleeving • AC-Ryan Connect-X Connectoren • AC-Ryan Acrylpanels UV-Blue • AC-Ryan UV-Blue Ventilatoren • AC-Ryan UV-CCFL Lampen • AC-Ryan UV-Blue Rounded Kabelen • UV-Blue Glow-Motion • 3 Frisor Engineering Waterblokjes • Aantal Meter Tygon Slang • Aantal Nylon Slang Klemmen • Hydor L20 Waterpomp • Black Ice Pro 1 Radiator • Asetek Waterchill Reservoir • Aluminium Plaatmateriaal • Popnagels • Diverse schroefjes • En misschien dat ik nog wat vergeten ben! Foto's van de "ingrediënten": De start van het project: ![]() De Lian-Li PC-60 is gearriveerd ![]() De PC-60 uit de doos gehaald, goed verpakt! ![]() De PC-60 in al zijn glorie. ![]() Zijpaneel is verwijderd. ![]() Begin van de demontage van de kast. ![]() Ventilatoren zijn nu ook verwijderd. ![]() Ook de moederbord-tray en fanregelaars-chip moeten eraan geloven. ![]() Het begin van de dremel madness ![]() Het resultaat van 2 uurtjes werk: dremelen, vijlen, schuren, polijsten. ![]() Het 3.5" rack afgeplakt. ![]() Na een half uurtje werk is dit het resultaat. ![]() De bodem van de kast alvorens gemodificeerd te zijn. ![]() Het resultaat na het maken van een window in de bodem en het aanbrengen van nieuwe voetjes. Ter afsluiting: • Updates in deze Casemod in Progress worden gepost in de startpost en ik zal in een reply in het topic vermelden dat er een update heeft plaats gevonden. • Graag in dit topic alleen reply-en als je iets nuttigs te melden hebt of iets dergelijks; voor offtopic-chat is dit niet de goede plek! • Tevens is geschreeuw naar updates ook niet gewenst, zowel als het kicken van het topic vanwege die reden. Zodra er updates zijn, zullen deze gepost worden! Deze "regels" zijn er niet om jullie te "pesten", maar om het topic schoon te houden zodat ik eventuele feedback zo uit het forum kan plukken in plaats van het hele topic grondig door te spitten. Commentaar en Feedback is altijd welkom. Met toestemming van euss. |
Update 1: ![]() Een kartonnen malletje voor een stukje voorpaneel. ![]() De voorkant met het nieuw gezaagde stukje aluminium. ![]() Hier zie je ook hoe de voetjes zijn bevestigd, met rubbertjes om zo trillingen tegen te gaan. ![]() Waarvoor zou ik nou toch die 3.5" rack hebben ingekort? Omdat die mooie radiator wat ernaast staat anders er niet onder paste ![]() De achterkant. ![]() Het voorpaneel past ook nog steeds ![]() Nog even een schotje van de zijkant. ![]() En nog even een close-up van een van de voetjes, daar vroeg iemand om (helaas kreeg ik geen scherper schot, ik ben geloof ik niet zo een super fotograaf). |
Update 2: Zoals ik al zei, de radiator is oorspronkelijk voorzien van een erg slecht laagje verf, en deze moet dan ook nodig onder handen worden genomen. ![]() De voorkant van de radiator, nadat hij is “ontdaan” van de oorspronkelijke laag verf. ![]() De achterkant. ![]() De vinnen zijn afgeplakt zodat die niet geverfd worden (ivm warmteafgifte), zoals ook de radiatoringangen zijn dichtgestopt met stukken krant. ![]() De verf die gebruikt gaat worden. ![]() De radiator in de primer (sorry voor de iets wazige foto, dat komt doordat de radiator niet stil hing maar rondjes bleef draaien aangezien hij aan touwtjes ophing). ![]() De radiator, maar nu met een aantal laagjes zwart eroverheen (door de flits kun je goed zien dat de vinnen aan de binnenkant niet gespoten zijn. Zonder flits erop zie je dat allemaal niet en zien ze toch goed zwart uit). ![]() Het resultaat na een avond werk en een nacht drogen. ![]() Nogmaals het resultaat. ![]() Ik kon het niet laten, dus hierbij mijn nieuwe aanwinst ![]() Nog even kort samenvatten hoe ik de radiator van een nieuwe laklaag heb voorzien. Ik heb eerst de oude lak van de radiator verwijderd, waarna ik hem opgeschuurd heb (betere hechting van de verf) en zowel stofvrij als vetvrij heb gemaakt. Daarna heb ik 1 laag grondverf aangebracht, een half uurtje laten drogen, toen 3 lagen lak met tussenpozen van ongeveer een kwartier. Daarna heeft de radiator iets van 14 uur gedroogd, waarna ik de nieuwe slangpilaren (met teflontape + rubber ringetje) aanbracht. Ik heb de nieuwe slangpilaren aangebracht aangezien er origineel van die “klik-in” dingen opzaten, beter bekend als pilaren van het merk Festo. Dit was het weer wat betreft deze update, stay tuned |
Update 3: Ditmaal was het front aan de beurt, wat het gaat worden dat verklap ik nog niet ![]() Het front in de originele staat. ![]() Het front na het verwijderen van het powerswitch-gedeelte. ![]() Front afgeplakt, oej wat gaat dit worden ![]() Waaaaa wtf :|:| ![]() Het resultaat, nice ![]() Dit was alweer de 3e update, stay tuned |
Update 4: Ditmaal een kleine update, de blokjes zijn gearriveerd! (Afkomstig van: *Klik*) ![]() De gehele doosinhoud ![]() Het Cpu-blok. ![]() Het Chipset-blok. ![]() Het Gpu-blok. ![]() De nylon slangklemmen (12 stuks). ![]() Het resultaat na inbouwen, ziet er goed uit (Voor de geïnteresseerden, binnenkort zal er een review opduiken van deze blokjes op VyW (zie ![]() En alweer een update voorbij, stay tuned voor de 5e update |
Update 5: Tijd voor een update! ![]() Een plaat afplakken (wat is het?). ![]() Na wat klussen met dit gereedschap... ![]() Het resultaat ![]() Hier is het resultaat te zien van de nieuwe bevestiging van het hdd-rek ![]() De kast nog verder "strippen". ![]() Enig idee wat het is en waar het komt? ![]() Jaaa, Blauw UV-Plexi. ![]() Even onder de blacklight (van mijn mainrig). ![]() De gemeshte voeding! Er zijn ook nieuwe fans in geplaatst. ![]() In het donker, onder UV licht! ![]() Nog een keer in het donker, onder UV licht! ![]() Voor de mensen die zich toenstraks afvroegen wat er nou in die doosjes/bakjes zat... Zie hier Zo dat was het weer, overmorgen denk ik post ik het resultaat van de drivebays na hun likje verf. En dan valt ook te zien waar dat UV Plexi zijn plaats krijgt in de case |
Update 6: De beloofde update! ![]() De binnenkant geheel mat zwart gespoten. De plexi plaat die tegen de bodem komt valt ook te zien. ![]() De kast weer in elkaar assembleren. ![]() Bijna klaar met in elkaar zetten! ![]() De nieuwe voorkant erop! ![]() De achterkant. Zoals te zien valt heb ik er nog een 80mm gat bij gemaakt. Standaard zit alleen het bovenste 80mm gat. ![]() Even wat hdd's in het rek geplaatst. Het past allemaal! De hdd's zijn vast gezet met imbus-schroeven met ringetjes eronder (voor de looks ![]() Hier een closeup van de bevestiging van het hdd-rek, voor degene die dat vroeg (uitleg staat in het plaatje erbij). ![]() De bodem met het UV-blauwe plexi. ![]() Van beneden gezien. Zo als te zien is licht het UV-blauwe plexi al redelijk op in gewoon licht. Als ik een aantal blacklight's in de kast leg, dan ligt het behoorlijk goed op en zo krijg ik het "streetglow" effect onder mijn kast. Daar komt ook nog eens bij dat je niet meer door het plexi kan kijken en je dus niet meer de "lelijke" grond ziet. ![]() De binnenkant. ![]() Zo, nog even gesleuteld aan het front! Zie hier, de radiator intake ![]() Nog een keertje de achterkant. ![]() En nog een keer het geheel. Zo dat was de update weer... Laat me maar weten wat jullie ervan vinden! |
Update 7: ![]() Fear de modified Black Ice Pro I ![]() Fan erop... ![]() Voorkant van de rad (moddersmesh erin verwerkt)! ![]() Nieuw bevestigingsplaatje voor de rad gemaakt. ![]() Hij zit erin ![]() Nog even van kortbij! ![]() Van de binnenkant gezien, hier zie je ook hoe de slang is geleid naar de radiator toe. ![]() De slang vanaf het reservoir naar de radiator loopt onderlangs het moederbord. ![]() Het geheel... ![]() De voorkant onder UV-licht! ![]() De binnenkant onder UV-licht Untill the next update, stay tuned! |
Update 8: ![]() Watercooling up and running. ![]() Van de achterkant gezien. ![]() De pomp en het t-stuk om te vullen. ![]() Gebruik gemaakt van "anti-knik-veren" en de pomp bevestigd met rubbers. ![]() De relais en het stuk slang van de radiator naar de pomp geleid! ![]() Closeup of the ide + voedingskabels. Ik heb geprobeerd ze zo goed mogelijk op te ruimen. Foto is een beetje wazig. ![]() Totaal schot! Ik vind toch dat de foto's de kast geen eer aan doen. Het komt niet lekker overeen met de werkelijkheid. In ieder geval het UV gevoel zie je niet zo goed op de foto's. Maar als de case klaar is ga ik wel proberen goede uv foto's te schieten Stay tuned for next update-goodness. |
[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 61422 op 26-06-2004 17:29 ]