Dat weet ik niet vanbuiten, maar dat is wel aannemelijk niet? Ik zal het deze avond eens uittesten door met m'n neus op het scherm te gaan zitten.
Ik moet ook wel zeggen dat het beeld op 1024x768 niet zo slecht is hoor, ik heb al andere schermen gezien die dat als native resolutie hadden, en slechter beeld toverden...
Op anandtech zijn ze volop lovend over deze monitor, maar op toms hardware guide staat een stuk minder positieve review... wie moet ik nou geloven.... zucht.
Je zou eens naar iemand moeten gaan die het scherm heeft ... en er een uurtje op werken

... woon je ver van België?

Op anandtech stond ook dat je eventueel kunt uitzoomen zodat een lagere resolutie als een klein scherm in het scherm zit, maar wel helemaal scherp, omdat er dan niet geinterpoleerd hoeft te worden. Wat is jullie ervaring hiermee?
In je display drivers (van bijvoorbeeld een geforce) kan je dat kiezen, én je kan het ook kiezen in het on screen menu van de Dell 2001FP .... Als je wil kan ik daar deze avond wat screenshots van nemen (en een foto voor het OSD)
Je kan idd instellen dat 1 pixel op je desktop ook 1 pixel op het scherm is. 1024x768 is dan idd een kleine kader gecentreerd... maar wel háárscherp

Voor programmeren/tesktverwerken is 1600x1200 namelijk geweldig, maar voor games is dat wel wat veel :-). Uitgezoomd op 1280x960 lijkt me ook prima te doen. Op zo'n groot scherm is het beeld dan toch nog aanzienlijk.... of niet?
Ik ben nu bezig met D3 RoE op die resolitie, fullscreen, en dat gaat goed .. lekker scherp en niets op aan te merken! (en constant 60FPS

)
Volgens THG is er toch nog aanzienlijke ghosting.... dat blijft subjectief natuurlijk en een beetje vind ik echt niet erg... ben niet zo'n die hard gamer, maar 'k heb farcry, halflife 2, jediknight 123 toch met veel plezier gespeeld.
Tom's hardware guide ... tsjah ... die website bezoek ik al geruime tijd niet meer. Vroeger was dat inderdaad de referentie, maar de laatste tijd laat hij gewoon té veel steken vallen.
Ik heb thuis dus een Dell 2001FP aangesloten op m'n 6800GT (volledige specs hier:
http://www.damn.be/specs.php ) en ik kan je verzekeren dat ik in NFSU2, HL2 en HL2DM, D3 en D3 RoE, Chronicles of Riddick, alsook GT4 en GTASA (ps2 op compisite dan) op geen enkel moment ghosting gezien heb, en dat op allerlei verschillende resoluties....
Dus ik snap echt niet waar THG dat vandaan haalt ... slechte drivers geinstalleerd? Bevooroordeeld? gedronken tijdens die test? Ik weet het niet.
Ik vind van mezelf dat ik véél te kritisch ben als het op hardware aankomt, maar op dit scherm heb ik kwa ghosting niets aan te merken!
Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat als bijvoorbeeld het hele scherm rood is het scherm overal even rood is en niet onder lichtrood en boven donkerrood.... dat zie ik op mijn werk namelijk wel op simpele hp 15" tft-tjes. Heeft dat nou te maken met de uniformiteit van de lichtverdeling of ook met de kijkhoeken, of zijn die 2 afhankelijk van elkaar.... via reviews van THG wordt ik daar in elk geval niet wijs uit.
Dat is ook zo ... al je wil kan ik eens die monitor test laten lopen, en van elke kleur een foto nemen 5.1 megapixel camera, maar ik weet niet of het goede kwaliteit zal zijn)
Maar in ieder geval heb ik van zo'n problemen ook niets gemerkt.