[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12
Begin maart introduceerde Dell het 24" grote widescreen TFT-scherm 2405FPW.

Dit scherm heeft de nodige stof doen opwaaien. Zoveel zelfs, dat het een eigen topic verdient naast het 20"+-ervaringen-topic. Het is namelijk niet alleen een _GROOT_ scherm, het heeft ook nog eens erg goede specificaties en een erg lekkere prijs :9

Specificaties:
Screen type 		Active matrix - TFT LCD
Screen dimensions 	24 inches (24-inch diagonal viewable image size)
Preset display area: 	
    Horizontal		518.4 mm (20.4 inches)
    Vertical		324.0 mm (12.7 inches)
Pixel pitch 		0.270 mm
Viewing angle 		+/- 89 (vertical) typ, +/- 89 (horizontal) typ
Luminance output 	500 cd/m (typ)
Contrast ratio 		1000:1 (typ)
Faceplate coating 	Antiglare with hard-coating 3H
Backlight 		6 CCFLs U-type backlight
Response Time 		12ms typical (Grey to Grey)
			16ms typical (Black to White)

Reviews
Tweakers.net
Extreme Tech
Jaded-Gamer
PcMag

Plaatjes
(3205x2100, 1,3 MB) Hi-res product-foto
[1600x1200, 438KB) In gebruik
(2272x1704, 1,4MB) In gebruik
(1600x1200, 475KB) Met Farcry
(1600x1200, 574KB) Met NFS:Underground
(800x510, 105KB) In dual-screen opstelling
(600x762, 136KB) Met VEEL ruimte op het scherm

FAQ
:? Wat is de native resolutie?
:) Die is 1920 bij 1200

:? Ja maar DVI single link gaat maar tot 1920 bij 1050?
:) De meeste VGA-kaarten kunnen toch goed met het scherm overweg. Als je "reduced blanking" aanzet zit je zelfs nog binnen de specificaties qua bandbreedte.

:? Kan ik hem dan niet beter dual-link aansluiten?
:) Helaas, hoewel de connectoren op zowel het scherm als een videokaart anders doen vermoeden, ondersteunt het scherm alleen single link, en dual link videokaarten zijn er ook nog niet.

:? Welke kaart kan ik het beste nemen?
:) Ik ga hier geen ATi/nVidia flamewar ontketenen ;) Welke kaart je hebben moet kun je helemaal zelf weten, moderne kaarten ondersteunen allemaal wel reduced blanking.
Waar ik wel rekening mee zou houden is dat volgens dit artikel van Tom's Hardware de on-die TMDS (de electronica die je beeldgegevens omzet naar DVI-signalen) van nVidia onder de maat is waardoor hoge resoluties en lange kabels voor problemen kunnen zorgen. Kaarten met een externe TMDS (Alle ATi kaarten omdat er daar geen in de Radeon-chip zelf zit, en 1 van de DVI-poorten op dual-DVI nVidia-kaarten, of er fabrikanten zijn die op een Geforce een externe TMDS gebruiken voor beide of de enige DVI-poort weet ik zo niet) komen wel door de test.
Wil je dual beeldscherm dan kom je dus op dual DVI in SLI of een dual DVI ATi :)

:? Midnight Gray? Dual Tone?
:) Om het verwarrend te houden: MG is zwart en DT is zilver :) De 2405FPW is overigens (nog?) niet in DT leverbaar.

:? Ik vind die voet lelijk. Kan er een andere op?
:) Ja hoor, het scherm heeft een VESA-100 'aansluiting'. Hij weegt wel zo'n 7 kilo (de overige 3 zijn voor de voet), dus zorg er wel voor dat je nieuwe voet voldoende stevig is ;)

Discussier hier verder over dit scherm :)

Met dank aan CamU voor een aantal makkelijke linkjes die ik uit de SP van het 20"+-topic gejat heb :)

[ Voor 61% gewijzigd door Paul op 11-04-2005 18:29 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb em hier op m'n werk en hij bevalt echt prima. Gebruik em om mee te ontwerpen, dus voor mij zijn de kleuren het belangrijkste. En dat zwart ook echt zwart is. Kan zeggen dat dat helemaal goed is.
Heb er voor mezelf ook twee besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Openfeld
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 09:11
********* :*) in de catagory goede ideeen, wat mij betreft, dit topic :*) ************, maar dit terzijde...

Ik vroeg me af om wat voor videokaart benodigd is om met dit scherm een DVD'tje, game of vloeiende high resolution ppp te tonen. Heeft iemand misschien ervaringen, positief/minder positief?

Is mijn hercules radeon 9700 pro daar toe in staat bv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Openfeld schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:03:
Ik vroeg me af om wat voor videokaart benodigd is om met dit scherm een DVD'tje, game of vloeiende high resolution ppp te tonen. Heeft iemand misschien ervaringen, positief/minder positief?
Is mijn hercules radeon 9700 pro daar toe in staat bv.?
DVD is niet zo'n probleem denk ik. Mijn 2405FPW wordt momenteel aangestuurd met een GF4-Ti4200 en dat gaat prima.
  • Desktop: geen enkel probleem.
  • DVD Full screen: geen enkel probleem.
  • Gaming: Tja, simpele spellen draaien prima, maar iets als Doom-3 trekt mijn kaart volgens mij niet op native resolutie :)
Gelukkig heeft het scherm diverse mogelijkheden om lagere resoluties te kiezen:
  • 1:1, dus 1 pixel blijft 1 pixel, lekker scherm, maar wel kleiner bruikbaar beeld
  • aspect, geschaald naar scherm, maar als de resolutie niet 16:10 verhoudingen heeft, krijg je zwarte randen (boven en onder of aan de zijkant)
  • fill, het beeld wordt helemaal opgerekt naar 1920x1200. Is niet zo handig ivm vervorming als het niet 16:10 is, maar heb je wel veel schermoppervlak.
Overigens heb ik een AMD XP2600+ processor, dat zal ook een beetje van invloed zijn op DVD playback. Maar in ieder geval niet echt een zwaar systeem dat prima voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Anoniem: 82384 schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:08:
[...]DVD is niet zo'n probleem denk ik. Mijn 2405FPW wordt momenteel aangestuurd met een GF4-Ti4200 en dat gaat prima.
is dat via DVI of via VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Op de site van microsoft is er een showcase te vinden van high definition, zowel 1080p als 720p. Zelf heb ik een paar van deze demo's geprobeerd en hoewel het er fantastisch uitziet op dit scherm dropped mijn systeem regelmatig frames (athlon xp @2300Mhz en ati radeon 9700 pro). Hoe dan ook, een aanrader om te bekijken op je 24" scherm! ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Anoniem: 665 schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:31:
Op de site van microsoft is er een showcase te vinden van high definition, zowel 1080p als 720p. Zelf heb ik een paar van deze demo's geprobeerd en hoewel het er fantastisch uitziet op dit scherm dropped mijn systeem regelmatig frames (athlon xp @2300Mhz en ati radeon 9700 pro). Hoe dan ook, een aanrader om te bekijken op je 24" scherm! ;).
VLC Media Player gebruiken = weg frame drops. enjoy!

Het is werkelijk een gruwelijk fijne monitor. ik heb hem goed kunnen kalibreren dus het meeste grafische werk durf ik hem wel toe te vertrouwen. Maar check vaak nog wel ff op mn Lacie CRT monitor, maar eigenlijk niets dan lof! Ik heb m nu ongeveer een maand in gebruik.

ook het vermelden waard: het is een Samsung panel, in elkaar gezet door BenQ, verkocht door Dell. :)

[ Voor 27% gewijzigd door dadj op 12-04-2005 03:03 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:50

Tomatoman

Fulltime prutser

Hoeveel dode pixels zijn jullie tegengekomen?

Er zou bij Dell nog een actie lopen dat je de tweede monitor (de 240 FPW dus) voor de halve prijs kunt krijgen. Daar kon ik echter niets van vinden op hun site. Weet iemand hoe dit zit?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

tomatoman schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 03:02:

Er zou bij Dell nog een actie lopen dat je de tweede monitor (de 240 FPW dus) voor de halve prijs kunt krijgen. Daar kon ik echter niets van vinden op hun site. Weet iemand hoe dit zit?
ik heb geen enkele dode pixel. :D

Die actie was tot 11 april dacht ik, maar bel ze eens, kan je ook nog wat afdingen vaak.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 01-05 16:04
tomatoman schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 03:02:

Kom je mooi op tijd mee
http://inkoopactie.net/ia/gdvspr4k
Was perfect voor je geweest als je zo'n scherm in gedachten had om aan te schaffen...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:50

Tomatoman

Fulltime prutser

Occy74 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 03:05:
[...]
Kom je mooi op tijd mee
http://inkoopactie.net/ia/gdvspr4k
Was perfect voor je geweest als je zo'n scherm in gedachten had om aan te schaffen...
11 april afgelopen @!#$%@#$^%%^ :(

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139537

Email van m'n account manager :
Er zit momenteel een langere levertermijn op dit scherm.
De verwachte leveretrmijn voor het scherm is de 1ste week van mei.
En dit terwijl ik nog in maart heb besteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23
Ik ben benieuwd wanneer de schermpjes van de IA binnenkomen. De definitieve order was op 8 april j.l. geplaatst. Er werd gezegd rond week 16, dit zou niet helemaal eerlijk zijn tegenover de andere mensen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
die levertermijn lijkt mij erg eerlijk ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BartNL op 13-04-2005 21:08 . Reden: zelfcensuur :Z ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

lol, sinds 25 maart bezig, maar ik heb nu eindelijk mijn opdrachtbevestiging binnen. Geen idee wat ze aan het doen zijn geweest, maar ik heb ze iig een heel stukje goedkoper dat 75% van de prijs (1,5/2) 8)7

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-05 13:42
mijn 2405FPW ervaring: wachten... wachten.... nog langer wachter.... argh waar blijft dat ding!!

sigh...patience is a virtue. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 06-06 15:21
Dit scherm staat nu niet eens meer op de Dell site, waarschijnlijk omda de levertijd zo enorm is opgelopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25
GS2K1 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:22:
Dit scherm staat nu niet eens meer op de Dell site, waarschijnlijk omda de levertijd zo enorm is opgelopen ...
Zelfs bij Dell.de niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Lekkie schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:12:
Ik ben benieuwd wanneer de schermpjes van de IA binnenkomen. De definitieve order was op 8 april j.l. geplaatst. Er werd gezegd rond week 16, dit zou niet helemaal eerlijk zijn tegenover de andere mensen :9
Dit is gewoon normaal. De IA heeft een totale order van meer dan 160 schermen en grote orders hebben nu eenmaal voorrang boven kleine orders >:) . Bovendien, zoals Bartnl al zegt, er is feitelijk betaald voor deze leveringstermijn door minder korting te accepteren.

Nu hoop ik alleen dat wanneer de leveringstermijn toch niet wordt gehaald er alsnog de korting wordt verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
_Jona_ schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:16:
[...]
Dit is gewoon normaal. De IA heeft een totale order van meer dan 160 schermen en grote orders hebben nu eenmaal voorrang boven kleine orders >:) . Bovendien, zoals Bartnl al zegt, er is feitelijk betaald voor deze leveringstermijn door minder korting te accepteren.

Nu hoop ik alleen dat wanneer de leveringstermijn toch niet wordt gehaald er alsnog de korting wordt verrekend.
Eerlijke grote orders ja, niet 168 orders van verschillende mensen ondergebracht bij 1 figuur. Nou ja, het zei zo.

Maar ik zeg niets hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 12-04-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32

Jrz

––––––––––––

Als die 160 schermen eerder binnen zijn dan mijn order van de 23e dan krijgen ze dat mooi te horen...

Dell wordt elk jaar een slechtere hut.. Het is dat ze zo'n leuke aanbieding hebben..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 13:59

Hakker

a.k.a The Dude

Ik kan je nu al zeggen dat week 16 gehaald gaat worden. De mijnes wordt als het goed is 15 april aan UPS gegeven en dan zit ie welgeteld al 3 weken in fase 3.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Hakker schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:42:
Ik kan je nu al zeggen dat week 16 gehaald gaat worden. De mijnes wordt als het goed is 15 april aan UPS gegeven en dan zit ie welgeteld al 3 weken in fase 3.
Bij de orderwatch staat bij mij nu ook 15 april. Ben benieuwd of dit weer opschuift.

ps 27 maart besteld

[ Voor 4% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 12-04-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665 schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:31:
Mijn XP2600+ (@stock speed) met GF4-Ti4200 heeft er geen probleem mee. Dwz geen frame drops. Enige wat ik wel merk, is dat als ik de filmpjes naar fullscreen zet (dus op 1920x1200 laat schalen door de player) ik een soort analoge storing krijg, terwijl ik wel DVI gebruik.

Het is random zichtbaar, af en toe wordt het beeld in horizontale richting verstoord. Geen idee waar het door komt, en het is alleen op fullscreen. Laat ik het in een raampje draaien (wat nogsteeds vrijwel beeldvullend is op 1920x1200) heb ik nergens last van.

Kon het vooral goed zien bij die T2 opname op de hoogste resolutie/kwaliteit. Ik geef voorlopig de schuld maar aan mijn wat verouderde videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dell.com staat ie trouwens nu met een levertijd van minstens 3 weken. Ben inderdaad benieuwd wanneer ik hem ga krijgen, op 22 maart stuurde Dell mij een bevestiging van de bestelling en op 24 maart van de betaling. Toen zou het 7 dagen duren ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 00:28
Ja, wat rekende ik me rijk met die 7 dagen. Maar zoals gewoonlijk wanneer ik on-line bestel loopt het weer helemaal uit de klauwen, story of my life :/ (had je maar niet met mij moeten bestellen 8)7 :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Aan mij dan om daar verandering in te brengen :P 7 dagen lukt je met een IA never nooit, maar gieren uit de klauwen zou het in dit stadium toch niet meer moeten lopen?

Of had je ook nog ergens anders besteld?

[ Voor 12% gewijzigd door Paul op 12-04-2005 19:38 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 00:28
Ik heb niet meegedaan aan de IA als je dat bedoeld, had 'm daarvoor al met ACM besteld (dat het nóg goedkoper kon kwam ik dus te laat achter 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door Abbadon op 12-04-2005 19:59 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:52

DDX

GS2K1 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:22:
staat nog gewoon op dell.nl website hoor

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 12-04-2005 20:03 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
DDX schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:03:
[...]

staat nog gewoon op dell.nl website hoor
http://accessories.euro.d...tegory_id=6198&first=true

ik zie hem niet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:20
Wat een ervaringen zeg :D

Ik ben ook nog steeds aan het wachten vanaf 27 maart ergens al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126938

Laat maar, niet goed gekeken.

*gaat nog maar even wachten op ze scherm

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 126938 op 12-04-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
En het lijkt er op dat _erg_ veel mensen nu iets van 15 april als afleverdatum hebben staan en het lijkt mij sterk dat Dell in 1x heel hun backlog weg kan werken. Ik ben bang dat ze 15 april dus niet echt gaan halen... Maar over een dag of 3 weten we het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 05-06 07:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
Blijkt dat snel beslissen toch loont:
besteld op 14-3 om 19:18 uur
orderbevesting op 14:3 om 22:23
bezorgd op 17-3 ergens in de middag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Bij mij op het werk ook zoiets (ook vroeg besteld) :)
Hier thuis wacht ik ook al een tijdje.. maarja.

[ Voor 11% gewijzigd door Tom op 12-04-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Abbadon schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:58:
Ik heb niet meegedaan aan de IA als je dat bedoeld, had 'm daarvoor al met ACM besteld (dat het nóg goedkoper kon kwam ik dus te laat achter 8)7 )
http://www.inkoopacties.net/ia/gdvspr4k/odr/2lp3rqns :?
Oh verrek, die heeft een ander aantal B's en D's in de nick 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
bartvb schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:08:
En het lijkt er op dat _erg_ veel mensen nu iets van 15 april als afleverdatum hebben staan en het lijkt mij sterk dat Dell in 1x heel hun backlog weg kan werken. Ik ben bang dat ze 15 april dus niet echt gaan halen... Maar over een dag of 3 weten we het :)
Je hebt gelijk, inmiddels de 16. Dat is zaterdag en schuift dus weer door naar volgende week :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78460

X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:25:
[...]

Je hebt gelijk, inmiddels de 16. Dat is zaterdag en schuift dus weer door naar volgende week :(
Ja same here.
Ik heb er 2 besteld met creditcard.
Stond afgelopen week nog op de 15e. Kijk ik net even en staat hij dus ook op de 16e :( Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139537

Het word toch pas mei hoor mensen ... dus maak je niet te druk :)

Als mijn account manager dat zegt, denk ik niet dat dat voor jullie anders gaat zijn. Indien wel, des te beter natuurlijk ! Maar hoop er maar niet te veel op zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 23:37

Priet

To boldly do what no one has..

En wat voor zin heeft dat om zo wijdverspreid te verkondigen? :? 8)7

Ach, ondanks dat die 2e-voor-de-helft-van-de-prijs-actie misschien een foutje van de marketingafdeling mag zijn legt het Dell vast geen windeieren op deze manier :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2185

FFWD schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:50:
Toch leuk dat de 166 2405FPW's die via de inkoopactie gekocht zijn voorrang krijgen })
Mooi dat ik dat weet, dan ga ik nu Dell maar eens bellen waar mijn schermen blijven en mopperen over de prijs ik zit al vanaf de 30ste te wachten *grmbl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Anoniem: 2185 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:37:
[...]

Mooi dat ik dat weet, dan ga ik nu Dell maar eens bellen waar mijn schermen blijven en mopperen over de prijs ik zit al vanaf de 30ste te wachten *grmbl*
Laat de uitkomst even weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:17:
[...]

Mijn XP2600+ (@stock speed) met GF4-Ti4200 heeft er geen probleem mee. Dwz geen frame drops. Enige wat ik wel merk, is dat als ik de filmpjes naar fullscreen zet (dus op 1920x1200 laat schalen door de player) ik een soort analoge storing krijg, terwijl ik wel DVI gebruik.

Het is random zichtbaar, af en toe wordt het beeld in horizontale richting verstoord. Geen idee waar het door komt, en het is alleen op fullscreen. Laat ik het in een raampje draaien (wat nogsteeds vrijwel beeldvullend is op 1920x1200) heb ik nergens last van.

Kon het vooral goed zien bij die T2 opname op de hoogste resolutie/kwaliteit. Ik geef voorlopig de schuld maar aan mijn wat verouderde videokaart.
Gebruik je toevallig 2 monitoren? Ik heb dit ook bij fullscreen maar het verdwijnt als ik mn 2e monitor niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Als die schermen van de IA eerder komen dan wil ik dus ook wel even even duur als de IA of goedkoper, komop wat is dit voor service. Desnoods maar de order cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ghehe, moet even denken aan de tassen die ze vroeger bij MyCom hadden. Die hadden op de achterkant de opdruk 'Ik kan niet wachten tot ik thuis ben'.

Sounds familiar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140819

wat een geneuzel met dell zeg...

ook ik 30-3 besteld 2 stuks met creditcard... nu is het scherm zelfs van ellende van de site van dell gesloopt ivm voorraadproblemen .. pfff 8)7

ga ze morgen bellen dat als ze voorrang verlenen aan IA, die notabene pas 8-4 hebben besteld, minimaal een extra korting af kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dadj schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:55:
[...]
Gebruik je toevallig 2 monitoren? Ik heb dit ook bij fullscreen maar het verdwijnt als ik mn 2e monitor niet gebruik.
Nee, alleen de DVI is aangesloten. TV-out staat ook gewoon afgeschakeld (in de NVidia display properties staat 'single display'). Ik weet niet of je de analoge uitgang nog ergens hard zou kunnen uitschakelen?

Enige dat me nu nog opvalt, is dat bij 'screen resolutions & timing' nog een blokje 'custom resolutions and refresh rates staat'. Ik kan daarin 'advanced timing' klikken, maar zou niet weten wat ik daar dan moet invullen. Er staat in iedergeval voor de 'last attempted mode' 1920x1200, 32bit, 60 Hertz en dan de waarden ('custom values'):
(horizontal)
front porch 48
back porch 80
sync polarity +
sync width 32
(vertical)
front porch 3
back porch 26
sync polarity -
sync width 6
refresh rate 59.950

Heb nog niet zoveel zin daar aan te gaan draaien zonder dat ik weet wat ik doe :/ (bovendien is het niet zo'n belangrijk probleem aangezien ik behalve die paar demo filmpjes toch niets op zo'n hoge resolutie heb :) )

Heb gister nog een leuke truc uitgehaald overigens, met TV-out. Je kunt* namelijk de driver instellen dat hij je desktop vergroot via de TV-out (horizontal span). Die kun je vervolgens weer op de Dell aansluiten, en dan picture-beside-picture kiezen. Geeft wel een aardig desktop effect :)

* Als je een kaart hebt met TV-out natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:52

DDX

STIMPPYYY schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:34:
Als die schermen van de IA eerder komen dan wil ik dus ook wel even even duur als de IA of goedkoper, komop wat is dit voor service. Desnoods maar de order cancellen.
als je meteen ook even 100 schermen extra bestelt bij dell (of x aantal servers) willen ze voor jouw order ook best wel wat sneller voor je rennen hoor

maar 1 (of 2?) schermpjes is gewoon een standaard klant

en als je dat niet leuk vindt koop je toch lekker een ander merk scherm
onee die is een heel stuk duurder, dus kom je toch weer terug bij dell.....

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

lol, orderbevestiging binnen, maar als ik zo lees zullen ze zich hier niet aan kunnen houden :
Orderdatum: 13-4-2005
Verwachtte afleverdatum: 18-4-2005
Ik heb ze nu voor 785,-- per stuk :? , waarvan 1 met 3 jaar garantie :P.

Of die prijs nou een fout is, of gedaan als excuus, ik ben er wel blij mee :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mrknowitall schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:13:
Ik heb ze nu voor 785,-- per stuk :? , waarvan 1 met 3 jaar garantie :P.

Of die prijs nou een fout is, of gedaan als excuus, ik ben er wel blij mee :D.
Is dat in of ex. btw?
En bij mij zijn ze allebei met drie jaar garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

ACM schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:32:
[...]

Is dat in of ex. btw?
En bij mij zijn ze allebei met drie jaar garantie ;)
Inclusief :D. Hoe zit het eik met de garantie ? Staat het serienummer erbij ? Anders heb ik ook gewoon 2x 3 jaar :P.

[edit]
Dat hebben ze dus gedaan 785x1,19= 934,15. Ze hebben dus de prijs exclusief als inclusief in order gezet, en er toen nog een keer BTW af gehaald :P.

[ Voor 21% gewijzigd door mrknowitall op 13-04-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij mij staat er gewoon 2 regels met 3 jaar garantie in de factuur. Ik geloof niet dat het serienummer er bij stond, dat kunnen ze tenslotte nog niet weten zodra je besteld. Maar ik meen dat het wel aan je account gekoppeld wordt, dus doorverkopen moet je even moeilijk bij doen.
Staat trouwens iets over in dit topic: Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
DDX schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:11:
[...]

als je meteen ook even 100 schermen extra bestelt bij dell (of x aantal servers) willen ze voor jouw order ook best wel wat sneller voor je rennen hoor

Niet om het een of ander, maar jullie van de inkoopactie zijn ook allemaal standaard klanten, alleen weten ze dat bij Dell niet. Een beetje rekening met ons houden mag ook wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Wanneer komen er eigenlijk vergelijkbare schermen van andere fabrikanten op de markt?

Dell kan toch niet lang de enige blijven die zo'n scherm verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
DDX schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:11:
[...]

Wat zeur jij nou weer. Die schermen worden zogenaamd geregeld door iemand die bij dell werkt daarom schijnen ze ook sneller binnen te komen voor de mensen van de IA, nou lekker geregeld dan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sja, wat boeit het hoe dat geleverd wordt. Indien je het er niet mee eens bent dat de IA bij Dell voorrang heeft, dan had je of met de IA mee moeten doen OF dan moet je DELL bellen dat je 'm ook snel wilt. Het enige wat niet werkt is op een forum gaan lopen zeiken op IAérs die vermeend zouden voordringen.
Altijd hetzelfde gezeik met Hollanders, gunnen nooit een ander mazzel en willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang. Een scherm voor een habbekrats moet ook binnen 20 seconden geleverd zijn. Zo werkt dat niet, geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Ecteinascidin schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:17:
Sja, wat boeit het hoe dat geleverd wordt. Indien je het er niet mee eens bent dat de IA bij Dell voorrang heeft, dan had je of met de IA mee moeten doen OF dan moet je DELL bellen dat je 'm ook snel wilt. Het enige wat niet werkt is op een forum gaan lopen zeiken op IAérs die vermeend zouden voordringen.
Altijd hetzelfde gezeik met Hollanders, gunnen nooit een ander mazzel en willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang. Een scherm voor een habbekrats moet ook binnen 20 seconden geleverd zijn. Zo werkt dat niet, geduld dus.
En laat dit het laatste zijn wat hierover gezegd is. We hebben het over ervaringen, niet levertijden.

Wat ik graag wil weten: welke videokaarten hebben de eigenaren van deze monitor?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Priet schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:58:
Wanneer komen er eigenlijk vergelijkbare schermen van andere fabrikanten op de markt?

Dell kan toch niet lang de enige blijven die zo'n scherm verkoopt?
Het scherm is net een maand uit dus zolang zijn ze tot nu toe ook weer niet de enige. Bovendien zag ik op hardware.info dat Samsung nu een lcd tv heeft uitgebracht op basis van dit scherm. Of tenminste, het is volgens mij hetzelfde scherm als je naar de specs kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Grappig, voor het prijsverschil heb je er een MCE barebone bij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-Rob- schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:23:
[...]

En laat dit het laatste zijn wat hierover gezegd is. We hebben het over ervaringen, niet levertijden.

Wat ik graag wil weten: welke videokaarten hebben de eigenaren van deze monitor?
Zolang je geen spelletjes gebruikt kun je volgens mij elke videokaart gebruiken met minimaal 32MB geheugen. DVI is natuurlijk wel bijna een vereiste voor een strak beeld. Wil je echter de nieuwste spellen spelen op een hoge resolutie dan ontkomt je er niet aan om de allersnelste videokaart te kopen die nu beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

kiddyl schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:15:
[...]

Zolang je geen spelletjes gebruikt kun je volgens mij elke videokaart gebruiken met minimaal 32MB geheugen. DVI is natuurlijk wel bijna een vereiste voor een strak beeld. Wil je echter de nieuwste spellen spelen op een hoge resolutie dan ontkomt je er niet aan om de allersnelste videokaart te kopen die nu beschikbaar is.
* dadj speelt Splinter Cell Chaos Theory op 1920x1200 :)~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
@Jona: Een LCD TV met een resolutie van 1920x1200? Sick :) Lijkt me dat dat niet echt super gaat verkopen. Gros van de consumenten kijkt naar het aantal inches/centimeters. Verder is een desktop LCD nogal zwaar overkill als je er alleen maar vanaf een paar meter afstand naar gaat kijken...

@Rob: Ik gok dat er pas weer ervaringen in dit topic komen als er weer monitoren geleverd zijn. Mensen die de monitor binnen hebben zitten of te spelen met hun panel of ze hebben hun ervaringen al gedeeld. De rest van de mensen zit op een panel te wachten :) Ik gok dat we in dit topic dus vooral nog leveringsperikelen gaan lezen tot Dell eindelijk tot levering over kan gaan. Mijn afleverdatum staat nu trouwens weer op 19 april *zucht*. Dadelijk is zelfs OS X Tiger sneller leverbaar dan dit scherm :)

[ Voor 1% gewijzigd door bartvb op 14-04-2005 10:20 . Reden: Inmiddels 19 april ipv 18 april ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
bartvb schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:20:
@Jona: Een LCD TV met een resolutie van 1920x1200? Sick :) Lijkt me dat dat niet echt super gaat verkopen. Gros van de consumenten kijkt naar het aantal inches/centimeters. Verder is een desktop LCD nogal zwaar overkill als je er alleen maar vanaf een paar meter afstand naar gaat kijken...

@Rob: Ik gok dat er pas weer ervaringen in dit topic komen als er weer monitoren geleverd zijn. Mensen die de monitor binnen hebben zitten of te spelen met hun panel of ze hebben hun ervaringen al gedeeld. De rest van de mensen zit op een panel te wachten :) Ik gok dat we in dit topic dus vooral nog leveringsperikelen gaan lezen tot Dell eindelijk tot levering over kan gaan. Mijn afleverdatum staat nu trouwens weer op 19 april *zucht*. Dadelijk is zelfs OS X Tiger sneller leverbaar dan dit scherm :)
1 voordeel, na het verstrijken van 30 dagen mag je de bestelling zonder enige gevolgen voor jou annuleren. Bij mij is het nu ook de 19e, dat zal zo wel verder gaan tot eind april/begin mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

_Jona_ schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:31:
Het scherm is net een maand uit dus zolang zijn ze tot nu toe ook weer niet de enige. Bovendien zag ik op hardware.info dat Samsung nu een lcd tv heeft uitgebracht op basis van dit scherm. Of tenminste, het is volgens mij hetzelfde scherm als je naar de specs kijkt.
Dat is idd een scherm met dezelfde panel. Overigens is dat niet echt een lcd-tv, maar een monitor in de "multimedia lijn", dus een monitor met ingebouwde tv-tuner en speakers. Zoals ze die ook in 17" en 19" hebben nu.
Op zich wilde ik dat scherm ook liever dan de Dell, maar het prijsverschil was wel dusdanig dat ik uiteindelijk voor de Dell koos. En dat nog afgezien van het feit dat dat Samsung scherm nu pas een beetje leverbaar wordt, terwijl het in januari al aangekondigd/gepresenteerd was.
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:52:
1 voordeel, na het verstrijken van 30 dagen mag je de bestelling zonder enige gevolgen voor jou annuleren. Bij mij is het nu ook de 19e, dat zal zo wel verder gaan tot eind april/begin mei.
Dat annuleren is wel leuk, maar ik verwacht niet dat ze voorlopig voor deze prijs te koop zullen zijn, jij wel?
Bij mij staat er trouwens (nog) de 18e... magoed, dat is tegen die tijd ook al bijna een maand na de bestelling.

[ Voor 23% gewijzigd door ACM op 14-04-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik heb een paar weken geleden (eind maart) ook een 2405 FPW bij Dell besteld.

Elke dag als ik op de order tracking website kijk, dan zie ik dat de datum een dag naar voren is geschoven. Behoorlijk irritant...

Nu heb ik net gebeld met Dell om te vragen of ze iets zinnigs kunnen zeggen over de levertijd. Het verhaal was dat de leverancier van de LCD panels grote problemen heeft om genoeg panels aan te leveren.

De verwachting is dat mijn scherm er in de tweede week van mei zal zijn.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Raar, hij is toch echt al maanden lang in "Mass Production" en er zijn nog geen andere fabrikanten die dit panel gebruiken voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 12:46
De Samsung is geschikt voor 1920*1200 terwijl de Dell maar bij 1900*1200 is geschikt :? Weet iemand hoe dit zit? Wat die 20 pixels is precies gelijk aan de HDTV standaard dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 10:24

the-spawn

.: Dark Storm :.

Termi schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:26:
De Samsung is geschikt voor 1920*1200 terwijl de Dell maar bij 1900*1200 is geschikt :? Weet iemand hoe dit zit? Wat die 20 pixels is precies gelijk aan de HDTV standaard dacht ik.
Kijkend naar de specs van DELL, staat daar gewoon 1920x1200.
Ik weet niet hoe je aan die 1900x1200 komt.

http://support.dell.com/s...bout.htm#Specifioications

[ Voor 11% gewijzigd door the-spawn op 14-04-2005 14:33 . Reden: Linkje erbij. ]

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

jdj schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:12:
Elke dag als ik op de order tracking website kijk, dan zie ik dat de datum een dag naar voren is geschoven. Behoorlijk irritant...
Dat hele systeem weet natuurlijk niet wanneer Samsung die panels kan leveren, maar ze kunnen elk moment komen (hoewel dat er niet naar uit ziet). Logisch dat dat ding gewoon netjes elke dag weer een dag naar voren schuift :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 14-04-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Vreemd, de actie lijkt er nog steeds te zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicemister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05-2023

nicemister

Just b Nice

Laten we het maar zien als een goed teken, namelijk dat onze schermen weer leverbaar zijn :9

Sunny day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:18:
Raar, hij is toch echt al maanden lang in "Mass Production" en er zijn nog geen andere fabrikanten die dit panel gebruiken voor zover ik weet.
Mass production wil volgens mij niet zo heel veel zeggen. Betekent gewoon dat hij volgens een standaard proces geproduceerd kan worden, niet dat ze met duizenden tegelijk van de productieband rollen.

Ik denk dat ook meespeelt dat er van het grote publiek bijna niemand op een 24" zit te wachten en dus de meeste monitor-fabrikanten niet staan te dringen om dit paneel te gebruiken. Ik wed dat de enige reden dat veel mensen hem hier gekocht hebben puur is omdat hij net zo duur/goedkoop is als menig 20/21" scherm, maar wel groter en beter.

Ik vind het meevallen dat er al zoveel geleverd zijn. Bij veel aankondigingen van hardware duurt het maanden voor ze uberhaupt leverbaar zijn, bij Dell zijn er al veel geleverd, en door die marketing truc waar wij ze allemaal dankbaar voor zijn kunnen ze de vraag niet aan. Ik denk dat de meeste mensen voor die 300 EUR verschil wel een week of twee extra kunnen wachten hoor. (En het is de moeite waard).

Ik moet zeggen dat ik de extra's ook wel erg prettig vindt. PIP, PBP, hoogte verstelbaar, roteerbaar, allerlei inputs... Dat vindt je niet op alle schermen, maar geeft het net dat beetje extra dat het leven draaglijk maakt :9

Denk af en toe dat er een pixel niet helemaal 100% is op de mijne, maar ik ben al gewend om dan even het stofje van het scherm te blazen dat er dan blijkt te zitten :)

Ik heb ook het stroomverbruik gemeten met een (goedkope) meter: Als ik hem op 1920x1200 aan zet verbruikt hij 42 Watt (USB/cardreader niet aangesloten). Mijn vorige 19" CRT gaf ca 62 Watt aan, dus dat is ook een hele verbetering (en valt dus ook mee in vergelijking met de officiele specs).
offtopic:
Als iemand weet of de power factor daarbij nog iets uitmaakt... Bij de CRT staat die op 0.7, bij de 2405FPW op 1.0

In ieder geval speelt Rose online prima in 1920x1200 op mijn oude GF4-Ti4200. Voor Oblivion koop ik straks wel een nieuwe kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
2e week mei :? WTF.

Ik ga morgen nog maar eens bellen met de vrienden van Dell. Als de mensen van de inkoop actie idd die panels in week 16 al binnen krijgen kunnen ze helemaal een boze Bart aan de lijn verwachten die in het vervolg dan ook geen bestellingen meer bij Dell gaat doen, ook niet zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 16:22
Datzelfde geldt voor mij. Ik heb mijn bestelling al veel eerder dan inkoopactie gedaan, en verwacht dan ook dat ik mijn scherm n stuk eerder binnen krijg.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Misschien moeten we een anti-inkoop actie opzetten? :) Op die manier kunnen we een flink wat grotere vuist maken bij Dell. Nu leveren met x euro korting of er worden 100 panels geannuleerd. }> De IA hoort zou daar ook geen last van hoeven hebben aangezien zij tegen die tijd hun panels al binnen hebben...

Overigens vind ik de mensen van de IA gewoon lief hoor ;) Vind Dell alleen niet zo lief als ze én 100 euro korting geven én dan ook nog een paar weken eerder zouden leveren :) Ik had wel aan de IA mee willen doen ware het niet dat dat voor mij BTW technisch gewoon niet interessant is. Het wordt door een particulier weer doorverkocht en een particulier mag geen BTW rekenen. De BTW die ik terugkrijg is meer dan wat ik zou besparen via de IA.

[ Voor 38% gewijzigd door bartvb op 14-04-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wij hebben er net zoveel last van als jullie hoor. Ze zouden (*checkt tijd) morgen geleverd worden, nu roepen ze daar al "eind deze maand"...

Dat grote orders meer korting krijgen en vaak eerder geleverd worden is echt doodnormaal, bij zo ongeveer ieder bedrijf, dus waarom mensen hier nu zo verontwaardigd zijn?

Overigens had je bij mijn weten gewoon een _echte_ factuur van een echt bedrijf etc gekregen bij de IA hoor?

[ Voor 17% gewijzigd door Paul op 14-04-2005 23:56 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Ik weet niet hoeveel kans je maakt, volgens mij zijn ze zelfs blij met annuleringen. Levertijd is butt, waarschijnlijk veel te veel verkocht door de (te) goede prijs zeker in combie met de actie.

Er is bij mij trouwens net weer een dag af gegaan, en de leverdatum staat weer op de 18e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126938

Ach ik heb hem ook al 4 weken geleden besteld, maargoed heb ik weer wat om naar uit te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 16:20

André

Analytics dude

Je zult ook eens een paar weken moeten wachten op een ubergeile monitor :/ Ik snap sommige mensen hier echt niet. Het is een zeer populaire monitor dus kunnen ze even niet aan de vraag voldoen. De gewoonste zaak van de wereld bij elk product/bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Helemaal eens met André. Goed, ik heb ze ook liever vandaag dan morgen, maar ik weet wel dat ik straks die twee monitoren voor een strakke prijs heb :)
Jammer, denk dat dit voor Dell ook overmacht is. Waarschijnlijk kwam de grote interesse voor deze monitor bij Dell ook onverwacht. Als je wat wilt zeiken, doe dat dan bij Samsung.

Moet toegeven dat het wel flauw zou zijn wanneer de inkoopactie voorrang zou krijgen. Grote order of niet, ik vind het niet normaal dat grote orders naar voren worden geschoven. Het is pas fair als ze elke order op basis van orderdatum behandelen. Snap daarom ook niet dat sommige mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden dat 'hun' order vanwege de grootte maar eerder geleverd moet worden (zullen vast nooit ondernemers worden). Er is niet voor niets een orderdatum.
Wie weet bestel ik nu maar twee monitoren, maar plaats ik over een maand op naam de zaak een order die twintig keer zo groot is. Alleen naar grote klanten kijken is het domste wat je kunt doen. Een kleine klant kan altijd nog een grote klant worden ;)

Overigens sinds vandaag één dooie subpixel op de 2405FPW op m'n werk. Maargoed, hij valt niet zo op.

[ Voor 27% gewijzigd door Tom op 15-04-2005 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53614

Zijn er nog mensen in de omgeving Leiden die zo'n scherm willen kopen. Zou het met iemand doen maar die haakte op het laatste moment af. Zo ja, email mij.

Inmiddels order gemaakt. :7 Let the wait begin. Het kon nog net, eigenlijk was die actie afgelopen. Nog even geprobeerd korting te krijgen maar dat zat er niet in. ;(

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 53614 op 15-04-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 13:59

Hakker

a.k.a The Dude

K nog meer slecht nieuws. Ik heb net een medewerker gesproken van Dell. Ze hopen de 24" panels pas 19-05-05 binnen te krijgen 19 MEI MENSEN

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:24
Ik denk dat samsung ook minder panelen aan het leveren is
Hun nieuwe 24 inch monitor / tv staat nu op de website
http://www.samsung.com/nl...tors/multimedia/242mp.asp
de syncmaster 242mp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
http://www.hvdm.nl/pers/samsung/pc/110405.htm

Die samsung gaat iets van € 1999 euro kosten :o , toch maar netjes wachten op Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:15:
http://www.hvdm.nl/pers/samsung/pc/110405.htm

Die samsung gaat iets van € 1999 euro kosten :o , toch maar netjes wachten op Dell.
nah dat is de adviesprijs neem ik aan, dus ga van prijzen vanaf 1599 uit gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:35
Ja maar dat ding is (ook) een TV, dus er zit een tuner en boxjes bij... toch zeker die 600 euro waard zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 01:12:
Moet toegeven dat het wel flauw zou zijn wanneer de inkoopactie voorrang zou krijgen. Grote order of niet, ik vind het niet normaal dat grote orders naar voren worden geschoven. Het is pas fair als ze elke order op basis van orderdatum behandelen. Snap daarom ook niet dat sommige mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden dat 'hun' order vanwege de grootte maar eerder geleverd moet worden (zullen vast nooit ondernemers worden). Er is niet voor niets een orderdatum.
Wie weet bestel ik nu maar twee monitoren, maar plaats ik over een maand op naam de zaak een order die twintig keer zo groot is. Alleen naar grote klanten kijken is het domste wat je kunt doen. Een kleine klant kan altijd nog een grote klant worden ;)
Als je als bedrijf moet kiezen tussen nu veel omzet draaien, of nu weinig omzet draaien waarbij je in de toekomst misschien een kleine kans hebt dat er nog een vervolg komt... dan kies je nu voor de grote order.

Is lullig voor de mensen die kleine orders plaatsen, maar wel heel begrijpelijk vanuit het standpunt van de leverancier. En zeg nou zelf, hoeveel mensen/bedrijven die eventueel een grote order gaan plaatsen zullen dit doen zonder dit vooraf te melden? Als je de intentie hebt om een grote hoeveelheid te kopen en eerst een 'proefexemplaar' wilt aanschaffen dan wordt je order heus wel anders behandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de geintresseerde, na het sturen van een 'klacht' mail kreeg ik een auto reply of ik contact op wilde nemen met dell. Costumer rep. raade mij aan een klacht te sturen. Onderstaand de verzonde klacht zowel via webformulier (https://support.euro.dell...Care/Form/anyproblems.asp) als normale post :) Dell B.V. nogiets in amsterdam :)

Iig is de reachtie van de website binnen 24uur al 12uur te laat :)

.......... 13 April 2005,

Betreft: Klacht prijs / levering / reclame.
Kenmerk: Dell30042005

Dell kenmerk: Tracking number: .............................

Ls,

Na contact opgenomen te hebben met de Customer Care afdeling dit schrijven. Zie onderstaand afschrift van de verzonden mail.

-----Original Message-----
From:
Sent: woensdag 13 april 2005 16:07
To: 'nl_cc_general@dell.com'
Subject: Bestelling 2x Dell 2405FPW
Importance: High

Ls,

Op 30 maart jl. heb ik twee Dell 2405FPW schermen besteld. Nu zag ik een aantal dagen later dat er een grote inkoopactie was opgestart voor deze schermen en ze aanzienlijk goedkoper geleverd gaan worden, te weten €822,14 p/s, dat is al snel €230,- euro verschil met wat ik voor twee van deze schermen moet betalen.

Als klap op de vuurpijl wordt de uitleverdatum keer op keer vooruit geschoven, nu staat deze op 18 april. Om de pijn nog erger te maken lees ik net tot mijn verbazing bij de betreffende inkoopactie dat 166 schermen van die bestelling met voorrang behandeld gaan worden door Dell en in week 16 afgeleverd.

Ik begrijp best dat een bestelling wat langer kan duren en ook dat bij een grotere afname meer korting bedongen kan worden. Echter heb ik nu veel tijd en geld gestoken in het op tijd klaar krijgen van mijn computerkamer, komen de schermen ook nog eens later dan die van de inkoopactie en betaal ik ook nog eens ruim €200,- meer voor deze schermen.

Hoewel Dell adverteert met het uitschakelen van de man in het midden, ontgaat mij toch niet het gevoel dat ik beter met deze inkoopactie mee had kunnen doen. Schermen eerder binnen en aanzienlijk goedkoper. Ergens klopt er dus iets niet.

Met vriendelijke groet,

........

Dell Klantnummer: ...........
Dell Order nummer: ...........
-----Original Message Ends-----

Graag verneem ik van u wat u hier aan gaat doen en of dit in de toekomst vermeden gaat worden.

Met vriendelijke groet,

n.a.w. gegevens hier :)

Verder nog geen ervaringen met dez schermen behalve dat het lang duurt :) Afijn computerkamer is helemaal klaar en de 1600SW werkt nog steeds na behoren.

*edit*
Datum staat nu op de 20ste. jammer dat mijn vakantie dan alweer voorbij is. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke levering gaat iemand een idee? Wordt er van te voren opgebeld ofzo? Er is iig niemand thuis als ze op de bonnefooi langskomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2185 op 15-04-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ontopic.

Heeft iemand de verschillende combinaties van input al getest? Zover ik begrijp gaat pip alleen met dvi+component/composiet en vga+/component/composiet.

En is het gemakkelijk om van input te wisselen / prio aan te gegeven. Ik zit te denken om het 2e scherm ook met component op een dvd speler / Sat decoder aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Laatst online: 07-06 10:23
ik heb xfx gemaild met de vraag of een scherm met native resolutie van 1920x1200 gaat werken op hun gforce 6800 GT, en hun antwoord was dat dit niet ging werken omdat DVI een Max. resolutie heeft van 1600x1200.

heeft iemand hier ervaringen met deze videokaart en het dell scherm?

tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Die kaart ondersteund toch wel reduced blanking? Dan krijg je 'm wel tot 1920x1200 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Laatst online: 07-06 10:23
Priet schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:20:
Die kaart ondersteund toch wel reduced blanking? Dan krijg je 'm wel tot 1920x1200 hoor :)
Dat leek mij ook, maar xfx zegt dat het niet kan, hoewel ze geen antwoord hebben gegeven op m'n vraag of die kaart reduced blanking ondersteunt, maar zoals gewoonlijk zullen er wel weer eens een stelletje nitwits op die helpdesk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
offtopic:
Inderdaad jammer dat je niet hebt meegedaan aan de IA, want dan had ik je er bij deze uitgeschopt :( :r

Goh, hij is goedkoper, hoe zou dat toch komen? :r Bestel er ook eens 160, dan krijg jij die prijs ook

Goh, ze riepen daar een week geleden "week 16" Zou dat ondertussen veranderd zijn net als mijn order? :r Nah, daar denk ik maar niet bij na :r Ze hebben hem goedkoper dan ik, boehoe, Ik heb een kleine order en zij een grote, en dat is niet eerlijk. Calimero is er niets bij zeg :r For your info, ook bij ons roepen ze al dat het minimaal het einde van de maand wordt...

Grow up, welkokm in de grotemensenwereld, het leven is niet eerlijk, en wij kampen net zo goed met die leverinsproblemen als jij.
_LETTERLIJK_ het enige wat je aan het doen bent is het verpesten voor ruim 100 mensen zodat die zielige _IK IK IK_ zijn schermpje misschien wat eerder in huis heeft...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 05-06 07:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
tabakje schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:23:

Dat leek mij ook, maar xfx zegt dat het niet kan, hoewel ze geen antwoord hebben gegeven op m'n vraag of die kaart reduced blanking ondersteunt, maar zoals gewoonlijk zullen er wel weer eens een stelletje nitwits op die helpdesk zitten.
Het moet wel heel wazig lopen wil die kaart geen reduced blanking ondersteunen. Mijn dik twee jaar oude Matrox P750 doet het ook, en die heeft geen problemen met 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zeur. Altijd weer wijzen naar een ander om zelf je gelijk te krijgen. In mijn tijd als mod had ik niet jou ook voorrang gegeven maar die andere 160 OOK genaaid met de mededeling dat ze het aan jou te danken hadden en dan kregen ze je adres er gratis bij. In de VS is het scherm ook 200 euro goedkoper, ga janken bij Balkenende dat de VS oneerlijk bezig is of val anderen niet lastig.

Ik begrijp dat de max van DVI dus op 1600*1200 ligt? Waarom zou dat scherm dan een DVI-poort hebben als deze per definitie niet ondersteunt wordt door DVI? Wellicht omdat het uiteindelijk wel werkt met wat instellen. Ik begrijp ook dat de Apple CD van 23'' dezelfde resolutie heeft en die draait ook op Macmini's en andere DVI-reut, dus ik maak me niet zo druk over de onmogelijkheden van de DVI.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe een normale VGA-laptop dat trekt, zeg hoe pak 'm beet een Extreme Graphics van Intel erop draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
Wat een triest bericht is dit zeg.. Zelden zo een lage actie van iemand gezien..
Ik doe niet mee aan de inkoopactie, maar ik heb hier geen goed woord voor over.
Hoop je soms dat Dell nu de hele inkoopactie annulleerd omdat je meer hebt betaald dan 160 anderen die het slimmer hebben aangepakt.

Als ik een bedrijf als Dell was zou ik ook een order van 160 eerder uitleveren dan iemand die er 2 besteld.. 160 schermen leveren nou eenmaal meer op dan 2!!!

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Blorgg schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:55:
[...]

Als je als bedrijf moet kiezen tussen nu veel omzet draaien, of nu weinig omzet draaien waarbij je in de toekomst misschien een kleine kans hebt dat er nog een vervolg komt... dan kies je nu voor de grote order.
:D OMG
Waar lees jij dat ze een keuze hebben?

Jullie plaatsen een relatief grote order.
En nog 100 anderen plaatsen een losse order (waarvan sommige misschien ook groot... het grootste deel van de klanten bij Dell zijn bedrijven).
Als ze al die orders aan de hand van de orderdatum behandelen is er niets aan de hand. Die keuze die jij voor ogen hebt hoeven ze niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Anoniem: 2185 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:57:
Hoewel Dell adverteert met het uitschakelen van de man in het midden, ontgaat mij toch niet het gevoel dat ik beter met deze inkoopactie mee had kunnen doen. Schermen eerder binnen en aanzienlijk goedkoper. Ergens klopt er dus iets niet.
In deze regel vat u het probleem netjes samen: Had meegedaan met de inkoopactie en u had geen reden tot klagen. Als u iemand wilt verwijten, dan bent u dat zelf toch wel. U had toch de keuze?

Maar nee, nu brengt u de inkoopactie mogelijk in gevaar gewoon omdat u verbitterd bent omdat u niet meegedaan hebt aan de inkoopactie. Mooie streek is dat...

En nee, ik doe niet mee aan de inkoopactie dus ik heb er geen persoonlijk belang bij, maar ik heb respect voor de organisatie van deze inkoopactie en al het werk en de tijd die zij reeds in dit project hebben gestoken. Door simpelweg jaloerse/egoïstische reacties als die van u kan dat allemaal teniet gedaan worden. En dent u dan uw scherm sneller te hebben? Nee, zoals u ook al op de inkoopacties website kon lezen hebben ook zij te kampen met de leveringsproblemen van Dell. Week 16 is deze week, en hebben ze de schermen? Nee... Ook zij moeten wachten.

U had ook zonder de inkoopactie te vermelden uw beklag kunnen doen over de levertijd...

Zelf was ik ook van plan om aan de inkoopactie mee te doen, maar door facturatieproblemen tussen België en Nederland was dat voor mij niet mogelijk. Dus heb ik telefonisch contact opgenomen met Dell en zonder een woord te reppen over de inkoopactie een korting kunnen bedingen die in de buurt van de inkoopactie-prijs ligt. Ook u had dat kunnen doen...

Nu verwacht ik persoonlijk wel dat er bijzonder weinig gevolg gaat gegeven worden aan zulk een mail en dat de inkoopactie geen gevaar treft (bij grote firma's als Dell weet de linkerhand toch niet wat de rechter doet). Maar u had dit toch veel tactischer kunnen aanleggen en niet de vele deelnemers aan de inkoopactie het angstzweek doen uitbreken.

Ik typ te traag...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.