[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.975 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Denk je nou echt dat jouw scherm er eerder zal komen op deze manier? Grow up! De enige die je hiermee pakt zijn de mensen van de IA. Ik kan je vertellen dat er een heleboel GoT'ers tussen zitten. Daar gaat het community gevoel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

De keuze voor de leveringsdatum is puur marketingtechnisch. Ze hopen op die manier dat er zoveel mogelijk mensen meedoen. Ze hadden ook een *nog* grotere korting kunnen geven. Het is trouwens niet waar dat het Dell niet uitmaakt of je er 200 in een keer verkoopt of 200 losse schermen. Ik vindt het dus ook niet raar dat een grote partij voorrang krijgt ten opzichte van de kleine orders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Tja, je kan het natuurlijk ook allemaal erg negatief lezen... Het enige dat ik in zijn mail lees is dat hij verwacht dat de orders op orderdatum geleverd gaan worden of dat hij ook extra korting krijgt. Als 100 particulieren door een tussenpartij in te schakelen flink wat korting kunnen krijgen dan is Dell idd vreemd bezig met hun 'schakel de tussenpersoon uit' kreet :)

Ik heb begrepen dat de order voor de IA al helemaal rond is en ook is betaald. Waar maken jullie je dan nog druk om? Het enige dat er kan gebeuren is dat jullie de panels pas krijgen als jullie volgens de orderdatum aan de beurt zijn, precies hetzelfde wat wij hebben maar dan voor dik 100 euro minder per scherm.

edit:

Net even met Dell gebeld en de medewerker die ik sprak had het over eind april/begin mei :/

Ik wacht het allemaal nog heel even af en als er niet erg snel beweging komt en het idd mei wordt dan gaat er een mooie brief richting Dell dat ik een compensatie verwacht voor de lange levertijd en de belabberde afhandeling van de order.

[ Voor 22% gewijzigd door bartvb op 15-04-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wat pics dan maar op het wachten te verzachten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/Dell/naastelkaar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/Dell/naastelkaar2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/Dell/dell.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/Dell/pivot.jpg
zo is ie echt te hoog :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/Dell/aanknop.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/Dell/andereknop.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/Dell/resolutie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
Daniel schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:19:
Wat pics dan maar op het wachten te verzachten :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
zo is ie echt te hoog :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nee dit verzacht de pijn zeg, maakt het alleen maar erger :X :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Wat een rare rode vlek op de linker monitor in de tweede foto? Of is dat een reflectie?

BTW HL2 op kantoor? Tsk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is een hele oude HL1 hoor... En het wordt niet gespeeld vziw, er is er maar een die dat leuk vindt :+
Unreal Tournament is populairder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53614

Die dingen zien er toch wel uber uit zeg. Is er al iemand die iets negatiefs te vertellen heeft over het scherm? behalve dat je voor nieuwe spellen ook een ubervideokaart moet hebben?

Ander vraagje schiet me te binnen, mijn laptoppert (Compaq evo n800v) met ATI mobility radeon 7500 wil ik ook aansluiten op dat ding. Dit kan natuurlijk via VGA, maar heeft dat nog nadelige gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 53614 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:56:
Ander vraagje schiet me te binnen, mijn laptoppert (Compaq evo n800v) met ATI mobility radeon 7500 wil ik ook aansluiten op dat ding. Dit kan natuurlijk via VGA, maar heeft dat nog nadelige gevolgen?
D-sub, bedoel je. Ja, dat kan. De nadelige gevolgen mogen bekend zijn, D-sub is analoog, dus je hebt eerst een virtueel digitaal beeld, dat stuur je door een DAC, het resulterende analoge signaal stuur je naar je monitor, in je monitor zit weer een ADC en zo komt 't op je scherm. Door die 2 conversies kan het er wat minder rustig en/of wat minder scherp uitzien, maar als je een goede kabel gebruikt en goede videokaart (geen idee hoe het met die mobility 7500 zal zitten, over het algemeen zitten er geen geweldige DAC's in laptops afaik) zou het wel "aanvaardbaar" moeten werken :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Zou iemand die dit scherm heeft zo liev willen zijn om iets voor me te doen?
...naast het aan mij doorverkopen voor een zeer aantrekkelijk bedrag natuurlijk... O-)

Ik wil heel graag weten wat de minimale hoogte van het scherm is, dus op zijn laagst op de voet en op zijn verst naar achteren gebogen. Heb deze info nodig ivm plaatsing t.o.v. andere objecten.
Wie is er zo liev om dat even voor me op te meten plz? :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62457

gheh heb nog net om 23:45 op 10 april me 2 monitoren besteld, gelukkig heb ik in totaal 9/10 dagen de tijd om te betalen want ik merkte een paar dagen geleden dat mijn rabobank rekening geblokkeerd was omdat ik voor misschien een uurtje in het rood stond. Dus heb ik dat allemaal gisteren moeten betalen, achjah hopelijk hebben ze het geld de 16e en dan ben ik wel benieuwd naar de levertijd :) zal wel eind mei worden imo, maarjah dan heb ik wel liever een kersje op de cake in de vorm van een korting voor het lange wachten. Ach, 1 pluspunt is dat ik nu de tijd heb om de rest van mijn pc onderdelen te bestellen. dus das dan wel weer mooi. Dan zit ik niet met 2 monitors te kijken als de rest van de onderdelen langzaam binnen stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowMeDown
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb sinds gisteren mijn twee 2405FPW's binnen. Wellicht dat het voor sommige toch sneller zal gaan dan verwacht, want ik had ze vorige week vrijdag pas besteld. Eigenlijk waren ze dinsdag al hier (dus binnen 5 dagen), maar ik had met de UPS een afspraak voor gisteren gemaakt. De rest van de week kon ik helaas niet. Blijkbaar kan Dell deze monitoren dus binnen 5 dagen leveren. Gezien de verhalen hier, had ik een langere levertijd verwacht.

Nu mijn ervaringen. Heb de monitoren dus pas 1 dag staan, maar in 1 woord: wow!!! Voorzover ik kan zien, heb ik op beide schermen geen enkele dode (sub)pixel. Ik heb echter geen enkel testprogramma of iets dergelijks laten lopen, maar heb puur visueel getest.Wat niet weet wat niet deert :)

Het enige minpunt is dat ik nu een monitor via DVI en een monitor analoog heb aangesloten, dat is qua weergave toch wel een verschil. Daarom heb ik donderdag een 6600GT met dual DVI besteld. Hopelijk zijn die maandag hier.

Nu las ik gisteren ergens dat met de 6600GT (van XFX trouwens) niet twee keer 1920*1200 aan te sturen is via DVI. Weet iemand hier meer van? Want dan heb ik de videokaart dus voor niks besteld. Daar wordt ik niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06
SlowMeDown schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:54:
Ik heb sinds gisteren mijn twee 2405FPW's binnen. Wellicht dat het voor sommige toch sneller zal gaan dan verwacht, want ik had ze vorige week vrijdag pas besteld. Eigenlijk waren ze dinsdag al hier (dus binnen 5 dagen),..
OMG, zó snel al?? Dell loterij dus :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:26
Nu las ik gisteren ergens dat met de 6600GT (van XFX trouwens) niet twee keer 1920*1200 aan te sturen is via DVI. Weet iemand hier meer van? Want dan heb ik de videokaart dus voor niks besteld. Daar wordt ik niet blij van.
Dan zou ik voor de zekerheid maar je order annulleren en dat eerst uitzoeken..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
De on-die TMDS (de electronica die je beeldgegevens omzet naar DVI-signalen) schijnt volgens Tom's Hardware (zie link in startpost) onder de maat waardoor hoge resoluties en/of lange kabels voor problemen kunnen zorgen. De XFX gebruikt voor de ene DVI-poort de on-die TMDS, en voor de andere poort een extern chippie.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

FirefoxAG schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 01:05:
Ik wil heel graag weten wat de minimale hoogte van het scherm is, dus op zijn laagst op de voet en op zijn verst naar achteren gebogen. Heb deze info nodig ivm plaatsing t.o.v. andere objecten.
Wie is er zo liev om dat even voor me op te meten plz? :)
Omdat je het zo 'liev' vraagt. Maar ik heb je quote over verkopen maar ff geknipt ;)

Als het scherm op zijn laagst staat, en perfect vertikaal (dus niet gekanteld) zit het begint het scherm op 8cm hoogte, en eindigt het op 45cm.

Als ik dan het scherm zo ver mogelijk naar achter kanten, wordt het 14cm en 49 cm.

De maxima (45 en 49) kunnen tot een halve cm lager uitvallen, doordat het scherm een klein beetje scheef staat of ik niet exact genoeg gemeten heb. Maar hoger zou het niet moeten zijn tenzij er mechanisch variatie in de schermen zit.

Houdt er wel rekening mee dat de laagste stand zelden ergonomisch een goed resultaat geeft, dus misschien moet je toch iets meer ruimte reserveren (als dat mogelijk is).

(edit: 'het scherm' is in deze tekst dus inclusief de rand er omheen, niet alleen het stuk met de pixels)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 16-04-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook nog een vraagje voor bezitters van dit scherm. Toen ik het scherm de eerste paar dagen had aangesloten, kon ik de bios-startup gewoon goed zien. Enige was dat de letters een soort van interlacing lieten zien waarbij de lijnen om en om een paar pixels verschoven waren. Dit was zo op de videokaart boot, de pc-bios startup en het 'starting windows' (2000) scherm.

Sinds een paar dagen wordt het scherm echter veel meer door de war gegooid. Het is allemaal nog wel leesbaar, maar het loopt veel meer door elkaar.

Ik weet dat de Dell officieel niet alle resoluties ondersteund, maar ik vroeg me af of er een reden is waarom hij dit plots gaat doen? De monitor is via DVI aangesloten, en de kabels zitten goed (vastgedraaid). Ik heb daar ook niet aangezeten.

Voor zover ik kan zien, kan ik ook geen instellingen op de monitor (OSD) doen die verschil maken.

Overigens is mijn 1920x1200 desktop in Windows wel gewoon prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2185

Slowmedown jij doet je nick echt eer aan, gefeliciteerd met de snelle levering :)

Alweer een hoop voorspelbare reacties gelezen op mijn post over de klacht waarvan er een normaal was. Ga ik verder ook niet op in want dit gaat over ervaringen met de monitoren (waar ik persoonlijk levertijd en garantie afhandeling ook onder vind vallen).

Ik snap dat mijn 2e post gemakkelijk over het hoofd gezien wordt na de eerste maar heeft iemand een antwoord op mijn PIP en input selectie vragen?
Anoniem: 2185 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:10:
Heeft iemand de verschillende combinaties van input al getest? Zover ik begrijp gaat pip alleen met dvi+component/composiet en vga+/component/composiet.

En is het gemakkelijk om van input te wisselen / prio aan te gegeven. Ik zit te denken om het 2e scherm ook met component op een dvd speler / Sat decoder aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou ik geen dual monitor systeem op me (geplande) XFX Geforce 6800 Ultra aan kunnen sluiten? Er zitten wel 2 DVI aansluitingen op, dus dat moet toch geen probleem zijn? Of snap ik nu iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Het kan wel, alleen misschien dat de hoge resoluties op DVI problemen geven op 1 van de poorten :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, das dus vet.. ku .. ehm vervelend, want natuurlijk wil ik beide monitoren netjes op 1920 x 1200 hebben staan. Het ding is dat ik vanplan ben om later nog een zelfde GPU plankje erbij te prikken (SLI systeem) als die dingen in prijs zijn gehalveerd voor een 60/80 % boost. Maar ik wil niet meteen een SLI opstelling omdat 2 x 500 euro me iets teveel is voor me huidige configuratie, ik loop intotaal met de dell monitoren al over de 4200 euro en dat vind ik al meer dan genoeg. dus voorlopig wil ik wel gewoon netjes met alle 2 de monitoren op hun 1920 x 1200 kenne werken op 1 plankje. heeft alleen XFX dit? of alle nvidia based plankjes.

if so, dan is dit super vervelend omdat ATI nog geen SLI plankjes heeft :/, anders had ik die plankjes genomen. maarjah dat zal nog wel een tijdje duuren voordat ATI met SLI plankjes op de proppen komen met de zelfde prestaties of beter als de 6800 ultra voor rond de 500 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Alle nVidia-plankjes die gebruik maken van de on-die TMDS hebben dit.
Wat je kunt doen is nu een x850XT PE nemen, en als straks de 6800Ultras gezakt zijn de (nog steeds erg goede) Radeon verkopen en er 2 6800Ultra's voor terugkopen :)
Ik denk niet dat je dan je Radeon kunt verkopen voor de (dan) nieuwprijs van een 6800Ultra, maar dan heb je wel nu al fatsoenlijk Dual DVI :)

Ik doe hetzelfde, ik heb geen zin om nu 2 6600GT's in mijn pc te gooien om die straks beiden te gaan verkopen. Daarnaast zijn er geruchten dat de x850-family al "SLI' (of net hoe ATi het noemt) kan maar dat het in de drivers nog uitstaat omdat ze het nog niet uitontwikkeld hebben :)
Het zijn (onbevestigde) geruchten, maar bios-update van je kaart + nieuwe drivers zou ATi-SLI kunnen betekenen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2185 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:10:
Heeft iemand de verschillende combinaties van input al getest? Zover ik begrijp gaat pip alleen met dvi+component/composiet en vga+/component/composiet.

En is het gemakkelijk om van input te wisselen / prio aan te gegeven. Ik zit te denken om het 2e scherm ook met component op een dvd speler / Sat decoder aan te sluiten.
Bij PIP/PBP kun je inderdaad maar 1x DVI of VGA kiezen, en daarbij dan een van de andere inputs. Dus niet DVI+VGA.

Schakelen gaat heel makkelijk. De 'main' input schakelen met het meest linkse knopje op de monitor, de PIP/PBP met het knopje daarnaast.
Voorbeeld:
  • Monitor staat op input 1 (VGA), geen PIP/PBP. Druk herhaaldelijk op het linkse knopje, input schakelt 1->2->3->4->5->1.
  • Monitor staat weer op input 1. Druk op PIP/PBP knopje. PIP wordt ingeschakeld met input 3 (S-Video) en popup menu verschijnt.
  • Als je als main input 3, 4 of 5 kiest en drukt dan op PIP/PBP, dan wordt de secondary input dus 1 of 2.
    a) Druk herhaaldelijk op PIP/PBP: monitor cycled tussen enkele input, PIP mode, PBP mode.
    b) Druk op het 'enter' knopje om de keuze te accepteren, of blader in het menu om de secondary input te kiezen.
  • Monitor staat nu bijvoorbeeld in PIP met inputs 1 (main) en 3 (pip). Klik op het PIP/PBP knopje om het menu te tonen (als pip/pbp aan staat swapt ie niet automatisch naar de 'volgende' mode, als het uit staat wel) en kies de optie 'swap' als je de main/pip om wilt wisselen.
  • Druk op het input-knopje om tijdens dat PIP aanstaat de main input te cyclen (nu dus alleen tussen 1 en 2)
  • Druk herhaaldelijk op het PIP/PBP knopje tot PIP weer uit staat. (Als het aanstaat is de eerste druk om het menu te tonen, en meerdere drukken verandert automatisch van mode).
De monitor onthoudt als ik het goed heb ook je instellingen voor PIP (welke inputs, welke mode) zodat je, als je een bepaalde setting i.h.a. gebruikt, die steeds snel terug krijgt door simpel het PBP/PIP knopje te gebruiken.

Conclusie: schakelen tussen diverse inputs en modes is heel simpel en snel. Het is echt goed in elkaar gezet vindt ik.

Let wel op dat je voor de verschillende inputs/modes soms verschillende contrast/brightness/sharpness instellingen hebt, dus die moet je misschien meerdere keren goed zetten.

Ik vond overigens de DVI-kleur settings bij aanschaf prima ingesteld (gamma kwam op 2.1 voor alle drie kleuren, ik heb alleen voor mijn persoonlijke smaak de brightness naar 0 teruggezet). Maar het kleurgebruik (saturation) voor de SVideo/Composite inputs was veel te hoog en heb ik flink teruggeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een heel lang verhaal met veel informatie, thnx daar kan ik wat mee. Perfecte keuze die dual dell's m.i.

*Edit*
Misschien las ik er overheen maar hoe zit het met input assignment?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 2185 op 16-04-2005 20:23 . Reden: input assignment vraaghe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:26:
Het kan wel, alleen misschien dat de hoge resoluties op DVI problemen geven op 1 van de poorten :)
Welnee, ik heb een 6800 met 2 dvi poorten, en heb een dual setup; 1920x1200 + 1600x1200. np! dan moet 2x1920 ook wel lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door dadj op 16-04-2005 21:58 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 15:57

hellfire_ultd

Effe checke!

dadj schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:55:
[...]

Welnee, ik heb een 6800 met 2 dvi poorten, en heb een dual setup; 1920x1200 + 1600x1200. np! dan moet 2x1920 ook wel lukken.
Dan voldoet jouw setup net niet... Waar het hier om gaat is dat onder ander reduced blanking problemen kan geven met het signaal dat uit de on-die controller van de GeForce komt. 1600x1200 is (als het goed is) geen probleem voor de nVidia controller.

[ Voor 47% gewijzigd door hellfire_ultd op 16-04-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 82384 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:04:
Omdat je het zo 'liev' vraagt. Maar ik heb je quote over verkopen maar ff geknipt ;)
Da's nou jammer he... voor mij :P
Als het scherm op zijn laagst staat, en perfect vertikaal (dus niet gekanteld) zit het begint het scherm op 8cm hoogte, en eindigt het op 45cm.

Als ik dan het scherm zo ver mogelijk naar achter kanten, wordt het 14cm en 49 cm.

De maxima (45 en 49) kunnen tot een halve cm lager uitvallen, doordat het scherm een klein beetje scheef staat of ik niet exact genoeg gemeten heb. Maar hoger zou het niet moeten zijn tenzij er mechanisch variatie in de schermen zit.
Thnx voor je moeite _/-\o_
Ik heb alleen een vraagje: het scherm is op zijn laagst & verst naar achter gekanteld dus hoger dan wanneer hij op zijn laagste stand recht staat :?
Is dat niet een beetje vreemd? Bedoel je niet misschien 45 om 39 cm??
Houdt er wel rekening mee dat de laagste stand zelden ergonomisch een goed resultaat geeft, dus misschien moet je toch iets meer ruimte reserveren (als dat mogelijk is).
I know, that's not the point. Ik heb een beamer die vlak over mijn monitor heen straalt, en moest even weten of ik mijn huidige monitor (19" TFT) gewoon kan vervangen door de Dell zonder daarbij zicht op de ondertiteling te verliezen ;)

Als de laagste hoogte 39 cm is ipv 45 (hoop, hoop) kan ik hem gewoon vervangen, want dat is ook de laagste stand van mijn 19"... kan ik mijn hele beameropstelling ongewijzigd laten, en hoef ik alleen de monitor te kantelen bij kijken van films op groter scherm :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2185 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:18:
Misschien las ik er overheen maar hoe zit het met input assignment?
Input assignment? Ik weet niet precies wat je bedoelt. Er zijn 5 nummers (1 t/m 5 ;) ) en die zijn achtereenvolgens: VGA, DVI, S-Video, Composite, Component. Dit is vast. Het 'kiezen' tussen inputs gebeurt zoals ik het beschreven heb. Er zit volgens mij geen detectie in dat hij inputs overslaat waar geen kabel aan hangt, maar hij ziet dat wel als je ze kiest en geeft dan een melding 'no input' of zoiets in beeld (met blauwe achtergrond, zoals bij de meeste TVs).
FirefoxAG schreef op zondag 17 april 2005 @ 02:34:
Ik heb alleen een vraagje: het scherm is op zijn laagst & verst naar achter gekanteld dus hoger dan wanneer hij op zijn laagste stand recht staat :?
Is dat niet een beetje vreemd? Bedoel je niet misschien 45 om 39 cm??
Nee, dat is niet vreemd. Het scherm kantelt namelijk om het scharnierpunt met de voet. Daardoor gaat hij in eerste instantie 'best hard' omhoog als je kantelt. Door de beperkte hoek die je hem kan kantelen komt hij niet over zijn hoogste punt heen.

Ik bedenk me trouwens net, dat als het enige doel is dat hij tijdelijk omlaag moet, je hem beter voorover kunt klappen, dan gaat het hij namelijk wat verder omlaag. Echter onder de 43 cm komt hij dan ook niet uit.

Als je hem lager wilt, dan zul je een aparte voet moeten kopen zoals sommigen hebben. Die kunnen wellicht wel lager. Of je moet je beamer wat opkrikken met een telefoonboek of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:39

Priet

To boldly do what no one has..

Ik vraag me nu af wat beter is (wat beeldkwaliteit betreft): een DVD speler direct aansluiten via component of een DVD op de computer afspelen die met DVI op de monitor is aangesloten :?

Hoe gaat dat ding met resoluties om? Als ik vanaf de PC een filmpje kijk, is het dan beter om de resolutie wat omlaag te schroeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Priet op 17-04-2005 11:01 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@_ep

Op mijn Eizo's kan ik aangeven welk van de 2inputs prio heeft. Bv d-sub boven BNC, standaard pc zit via bnc. Als ik dan even een machine via d-sub aansluit om wat te rommelen en aanzet schakeld de monitor naar d-sub input. Niet echt super belangrijk maar soms wel handig. Nouja dat zoeken we wel uit tegen de tijd dat ze er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Als je PC het trekt om die DVD op te schalen naar 1920x1200 (en de meeste PCs kunnen dat probleemloos door handige hardware acceleratie bij het opschalen) dan kan je beter vanaf je PC die DVD bekijken. Je hebt dan ook veeeeeel meer mogelijkheden tot post-processing. Een DVD zou er beter uit moeten zien via de PC dan via Component aangezien je PC hetzelfde kan als je DVD speler en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2185 schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:53:
Op mijn Eizo's kan ik aangeven welk van de 2inputs prio heeft.
Voor zover ik weet kun je de Dell alleen handmatig instellen op een bepaalde input. Hij gaat niet zelf zoeken naar andere inputs. Maar door het 1-knop-systeem
offtopic:
(is dat niet gepatenteerd door Amazon :) )
kun je binnen een seconde naar de input schakelen die je wilt zien. Lijkt me dus geen probleem tenzij je vaker dan 1x per minuut van aansluiting wisselt.

Voordeel van de Dell is dat je alle input kabels altijd aan je monitor kunt hangen zonder dat hij een smartass gaat proberen te zijn (ik heb momenteel DVI, S-Video en Composite aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 82384 schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:53:
Nee, dat is niet vreemd. Het scherm kantelt namelijk om het scharnierpunt met de voet. Daardoor gaat hij in eerste instantie 'best hard' omhoog als je kantelt. Door de beperkte hoek die je hem kan kantelen komt hij niet over zijn hoogste punt heen.
Ok, bedankt... logisch idd :/
Als je hem lager wilt, dan zul je een aparte voet moeten kopen zoals sommigen hebben. Die kunnen wellicht wel lager.
Heb je toevallig enig idee waar ik een andere voet zou kunnen uitzoeken?
Of je moet je beamer wat opkrikken met een telefoonboek of zo
Da's helaas niet de issue. Het probleem is niet zozeer de positie van de beamer, maar de positie van mijn monitor t.o.v. het projectiescherm. Bij grootbeelduitzendingen staat de monitor @ 45cm vanuit de kijkpositie gedeeltelijk voor het projectiescherm. Ik kan de beamer hoger afstellen, maar dan straalt hij gedeeltelijk af op mijn plafond :/

Enige opties zijn dus monitor verder naar achteren zetten (dan wordt de kijkhoek vergroot - maar niet voldoende) of een andere voet (of iedere keer de monitor weghalen, maar daar ga ik niet aan beginnen ;))...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowMeDown
dadj schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:55:
[...]

Jij zou niet toevallig eens de twee kabels willen omwisselen en kijken of de andere poort ook 1920x1200 trekt???

Ik heb de 6600GT namelijk al besteld en zie dat ik deze maandag ga krijgen. Als het niet werkt, kan ik de doos tenminste ongeopend terugsturen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Zou iemand zijn 2405FPW eens kunnen analyseren zoals ik met mijn 1905FP heb gedaan (pixelvorm, banding, ghosting, kijkhoeken,...).
[rml]erik© in "[ 19" TFT] Dell 1905FP ervaringen"[/rml]

Ik ben vooral geïnteresseerd in wat de diagonale zwart wit gradient van TFTtest (mirror) oplevert. Mijn 1905FP scoort daar heel slecht.

En op dezelfde manier alsbij de 1905FP kan je bij de 2405FPW ook een verborgen menu oproepen waarin het paneltype staat. Van weinig belang want tot nu toe zit er toch overal hetzelfde panel in.
* Zet het scherm uit.
* Houd de toetsen 'menu' en '+' ingedrukt (hier de derde en vijfde knop van links).
* Zet het scherm aan zonder de voorgaande toetsen los te laten.
* Het scherm gaat aan, laat alle knoppen los.
* Ga in het OSD (toets 'menu') en dan naar 'Factory Reset'.
* Hier is er nu een nieuw item 'Factory' bijgekomen, selecteer dit.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 21792 op 17-04-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Priet schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:01:
Ik vraag me nu af wat beter is (wat beeldkwaliteit betreft): een DVD speler direct aansluiten via component of een DVD op de computer afspelen die met DVI op de monitor is aangesloten :?
Computer :). Een chrtistelijke videokaart kan veel beter opschalen dan zo'n scherm. Ik moet iig het eerste scherm nog meemaken dat beter kan schalen dan een videokaart.
Hoe gaat dat ding met resoluties om? Als ik vanaf de PC een filmpje kijk, is het dan beter om de resolutie wat omlaag te schroeven?
NEE! Als je de resolutie omlaag schroeft laat je juist het scherm weer schalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Oke.. dus ik moet m'n pc het werk laten doen :) Maar is het dan ook van belang om in PowerDVD (ik neem dit programma ff als voorbeeld) Hardware Acceleration aan te zetten? Als je dat uitzet kun je de Cyberlink Eagle Vision-2 (CLEV-2) aanzetten en dat geeft veel mooiere kleuren...

Op mijn CRT zet ik de resolutie wel een stuk lager (heb een 22" CRT, die zet ik op 800x600) en op die manier zie ik veel minder 'compressie-blokjes'. Waarom is dat met een TFT dan anders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Priet schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:44:
Op mijn CRT zet ik de resolutie wel een stuk lager (heb een 22" CRT, die zet ik op 800x600) en op die manier zie ik veel minder 'compressie-blokjes'. Waarom is dat met een TFT dan anders :?
Verschil techniek CRT en TFT..

Een TFT heeft een vast aantal pixels. Als je dan een lagere resolutie gaat draaien moet het scherm dit opschalen om het hele beeld te kunnen gebruiken. Een CRT heeft daar geen last van en is daarom dus ook op verschillende resoluties scherp. Ik weet zo even 1-2-3 niet hoe het uit te leggen. (in FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen staan linkjes "Veel informatie over CRT monitoren" en "Alles over TFT monitoren", daar staat het wellicht in). Maar neem gewoon van me aan dat een CRT op een lagere resolutie wel scherp is en een TFT dan het beeld groter moet maken om schermvullend te zijn en dat daar kwaliteitsverlies inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FirefoxAG schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:00:
Heb je toevallig enig idee waar ik een andere voet zou kunnen uitzoeken?
Moet je even de search (got/google) gebruiken denk ik. Ik geloof dat dadj een 'ergotron' arm heeft, maar er zijn waarschijnlijk genoeg alternatieven die de vesa-norm ondersteunen (zoals dit scherm doet).
W3ird_N3rd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:09:
NEE! Als je de resolutie omlaag schroeft laat je juist het scherm weer schalen :)
Niet helemaal waar. (Om on-topic te blijven) De Dell kan ook 1:1 weergeven, maar dan heb je wel een kleiner plaatje. Verder is het, als je computer/kaart het niet trekt beter de resolutie toch omlaag te zetten omdat je anders framedrops krijgt, wat veel erger is (ok, moet je een redelijk oude pc/kaart hebben, maar er zijn genoeg mensen die daar nog mee draaien).
W3ird_N3rd schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:07:
Een CRT heeft daar geen last van en is daarom dus ook op verschillende resoluties scherp.
Als je eenmaal een TFT hebt vergeleken met een CRT, dan valt vooral op dat een CRT eigenlijk op geen enkele resolutie scherp is, in plaats van allemaal :)
offtopic:
maar ik begrijp wat je bedoelt, en het is wel zo dat een TFT op non-native resolutie veel minder scherp is dan een CRT op een willekeurige resolutie

Door de extra scherpte van een TFT is de hogere pixeldichtheid die op een TFT gebruikelijk is (tov de resolutie die veel mensen op een CRT draaien) over het algemeen toch geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 82384 schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:11:
[...]
Niet helemaal waar. (Om on-topic te blijven) De Dell kan ook 1:1 weergeven, maar dan heb je wel een kleiner plaatje.
Ik ga er per definitie al vanuit dat je een film wel op het hele scherm wil kijken ;)
Verder is het, als je computer/kaart het niet trekt beter de resolutie toch omlaag te zetten omdat je anders framedrops krijgt, wat veel erger is (ok, moet je een redelijk oude pc/kaart hebben, maar er zijn genoeg mensen die daar nog mee draaien).
Maar wie gaat er nou zo'n scherm aansluiten op een antieke videokaart? Als je het scherm met DVI aan wil sluiten kán je niet eens een oude kaart gebruiken :) (ervanuitgaande dat je wel de volle resolutie wil benutten :P)

Het opschalen is verder volledig afhankelijk van de videokaart, en niet van de processor oid, dus dit is een vrij onwaarschijnlijke situatie.
[...]
Als je eenmaal een TFT hebt vergeleken met een CRT, dan valt vooral op dat een CRT eigenlijk op geen enkele resolutie scherp is, in plaats van allemaal :)
offtopic:
maar ik begrijp wat je bedoelt, en het is wel zo dat een TFT op non-native resolutie veel minder scherp is dan een CRT op een willekeurige resolutie
Idd. En m'n CRT zie ik gewoon als gratis anti-aliasing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SlowMeDown schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:52:

-----------------------------------------------------------------

Jij zou niet toevallig eens de twee kabels willen omwisselen en kijken of de andere poort ook 1920x1200 trekt???

Ik heb de 6600GT namelijk al besteld en zie dat ik deze maandag ga krijgen. Als het niet werkt, kan ik de doos tenminste ongeopend terugsturen. :'(
Hier ben ik ook wel benieuwd naar omdat ik met hetzelfde probleem zit, en ik heb voor de zekerheid nog eens XFX gemailt over de 6800 ultra. dus ik ben benieuwd, anders word het een ATI kaart

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 62457 op 18-04-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31
W3ird_N3rd schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:18:
Maar wie gaat er nou zo'n scherm aansluiten op een antieke videokaart? Als je het scherm met DVI aan wil sluiten kán je niet eens een oude kaart gebruiken :) (ervanuitgaande dat je wel de volle resolutie wil benutten :P)
De native resolutie van het scherm gebruiken lijkt me idd ook de beste manier.

M'n videokaart is nog niet eens het grootste probleem, maar de KVM switch. Die lijken niet te bestaan met DVI in de vereiste resolutie.

Op het ogenblik gebruik ik een 4-poorts Cybex KVM switch waar 4 pc's aan hangen, icm een 17" TFT met een resolutie van 1280x1024. Straks, met m'n bestelde 2405, gaan 2 pc's met de laagste specs de deur uit en vervang ik de Cybex door een Newstar switch met een hogere resolutie (de Cybex gaat maar tot 1600x1200). Helaas moet ik dan wel VGA ipv DVI gebruiken, ik heb tenminste geen KVM switches kunnen vinden met en DVI aansluiting, en een hoge resolutie. De enige die ik wel vond gaat niet hoger dan 1600x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zou ook kunnen kijken of je de VGA en DVI tegelijk kan aansluiten en dus helemaal geen KVM-switch nodig hebt voor je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 06-06 01:33
grun heeft vier pc's hangen aan zijn 17" tft via die KVM switch. De twee aansluitingen op de 2405FPW zullen dus niet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
grun schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:08:
Helaas moet ik dan wel VGA ipv DVI gebruiken, ik heb tenminste geen KVM switches kunnen vinden met en DVI aansluiting, en een hoge resolutie. De enige die ik wel vond gaat niet hoger dan 1600x1200.
Ik zou de pc die je het meeste gebruikt aansluiten via DVI, en dan de rest via de KVM-switch :) Dan kun je het toetsenbord en de muis van die ene pc nog steeds via de KVM-switch doen, alleen moet je naast de KVM-switch dan ook nog even de input op de monitor veranderen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kan iemand bevestigen of het inderdaad zo is dat de XFX 6600GT geen twee schermen kan aansturen? Want dan moet ik snel iets anders bestellen (en da's een probleem wat er is afaik geen Radeon-based AGP kaart met dual DVI die fatsoenlijk presteert in games.
Ik vind het wat slordig als ik of mijn mobo moet vervangen, of mijn mobo moet vervangen + een SLI-opstelling (heb ik hier nog liggen) om de boel fatsoenlijk aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:21:
Ik zou de pc die je het meeste gebruikt aansluiten via DVI, en dan de rest via de KVM-switch :) Dan kun je het toetsenbord en de muis van die ene pc nog steeds via de KVM-switch doen, alleen moet je naast de KVM-switch dan ook nog even de input op de monitor veranderen :)
Goeie tip, dat was nog niet in me opgekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Daniel schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:01:
Kan iemand bevestigen of het inderdaad zo is dat de XFX 6600GT geen twee schermen kan aansturen? Want dan moet ik snel iets anders bestellen (en da's een probleem wat er is afaik geen Radeon-based AGP kaart met dual DVI die fatsoenlijk presteert in games.
Ik vind het wat slordig als ik of mijn mobo moet vervangen, of mijn mobo moet vervangen + een SLI-opstelling (heb ik hier nog liggen) om de boel fatsoenlijk aan de praat te krijgen.
Je zou wel kunnen kijken voor een Quadro. Wel een smak duurder, maar misschien te overwegen. Daar kom je wel afaik ook wel kaarten tegen met 2 DVI connectors zonder gebruik van wat er in de videochip zelf zit.
grun schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:08:
M'n videokaart is nog niet eens het grootste probleem, maar de KVM switch. Die lijken niet te bestaan met DVI in de vereiste resolutie.
Ik weet niet hoe reduced blanking werkt, maar ik heb zo'n vermoeden dat de techniek daarvoor alleen in de videokaart (en scherm) zit. En dat een KVM switch die 1600*1200 op DVI doet dus ook zal werken.

Maar ik kan het helaas niet voor je testen :+

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 18-04-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Daniel schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:01:
Kan iemand bevestigen of het inderdaad zo is dat de XFX 6600GT geen twee schermen kan aansturen?
Erg veel valt er niet te vinden over DVI compliancy helaas. Naast het artikel van Tom's Hardware is er ook nog een artikel van ExtremeTech, maar die is nog ouder en heeft geen 6x00's in de test. Wel zie je ook daar dat de enige nVidia's die _wel_ door de test komen allemaal een externe transmitter hebben.

Net gevonden: hier die op de primaire aansluiting (van de 6800GT welliswaar) al problemen heeft op 1600x1200.
W3ird_N3rd schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:40:
Ik weet niet hoe reduced blanking werkt, maar ik heb zo'n vermoeden dat de techniek daarvoor alleen in de videokaart (en scherm) zit. En dat een KVM switch die 1600*1200 op DVI doet dus ook zal werken.
Ligt er aan, je hebt KVM-switches met, en KVM-switches zonder OSD. Die zonder OSD zullen je signaal van 165MHz gewoon doorsturen, die met OSD moeten zelf ook iets op de output zetten, en als die geen reduced blanking snappen dan gaat je menu er wat vreemd uit zien :P

[ Voor 46% gewijzigd door Paul op 19-04-2005 01:31 . Reden: Linkje naar XFX 6800GT ervaring ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Als iemand intresse heeft..
Ik heb er 1 te koop voor 1000,-
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/9373
Gewoon nieuw.. in doos.. compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:24
Predje schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:59:
Als iemand intresse heeft..
Ik heb er 1 te koop voor 1000,-
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/9373
Gewoon nieuw.. in doos.. compleet.
kan me niet voorstellen dat je deze voor 1250 eurie heb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Moet dat dan? Er is geen enkele regel die zegt dat je een artikel niet mag verkopen voor een prijs die hoger ligt dan wat je ervoor betaald hebt :) Het is nog altijd 248 euro goedkoper dan wat Dell vraagt, en hoe lang 4Launch ze blijft verkopen is ook maar de vraag.

offtopic:
Ik heb maar even gegokt dat je euro bedoelt, want eurie ken ik niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Paul op 19-04-2005 13:21 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Gewoon bij dell gekocht.
Heb hem in totaal denk 2.5 uur aangehad.. om ff te kijken voor dode pixel die er niet zijn.
1089,- kun je hem goedkoopste kopen.
Dan is 1000,- toch heel mooi.. hijs gewoon vrijwel ongebruikt en nieuw.
Ik zie het probleem niet.. 1000,- 24" tft :P en een goede ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

http://www.marktplaats.nl...ware/monitoren/123352.htm

Voor de vraagprijs van 1150 heeft hij volgens hem "al genoeg verloren" op zijn 2e scherm... zeykers... :O

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Voor een metallic grijs Midnight Gray scherm mag hij best 1150 vragen, dat is een uniek scherm :D De 2405 is alleen nog maar in MG te krijgen, maar bij mijn weten is dat gewoon zwart, en geen grijs :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Om ff terug te komen op het DVD-afspeel-avontuur: conclusie is dus dat je DVD's via je computer moet af spelen zonder je resolutie naar beneden te draaien zodat je videokaart gaat schalen (want die kan dat beter/mooier dan de TFT).

Maar... moet je dan de 'hardwarematige acceleratie' (zoals dat in PowerDVD staat) aan- of uitzetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Het is niet zozeer je videokaart die dan gaat schalen, dat is je afspeelsoftware, die dat normaliter via je CPU doet. Als je echter bepaalde hardware hebt die daarin kan helpen (en die heb jij zo te zien, anders was dat vakje wel grijs), waarom zou je die dan niet gebruiken?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Dit is volgensmij de eerste dag geweest dat de aflever datum heel de dag op dezelfde datum is blijven staan: 22 april 2005... Zou dat betekenen dat ze vrijdag eindelijk m'n panels op gaan sturen? Zou wel _erg_ prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-06 23:07
bartvb schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:28:
Dit is volgensmij de eerste dag geweest dat de aflever datum heel de dag op dezelfde datum is blijven staan: 22 april 2005... Zou dat betekenen dat ze vrijdag eindelijk m'n panels op gaan sturen? Zou wel _erg_ prettig zijn.
Bij mij staat er ook 22 april, dus reken er maar niet op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Het lijkt er op dat ze in de US weer leverbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:26

DDX

bartvb schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:40:
Het lijkt er op dat ze in de US weer leverbaar zijn...
dus ?
ze zijn hier ook gewoon leverbaar

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Eehm, bestelbaar. Als ze leverbaar waren dat hadden de mensen die nu zitten te wachten en een maand geleden besteld hebben ook al een panel binnen...

edit:
Nevermind... Hij staat nu toch op 23 april. Te vroeg gejuicht. Toch maar die brief naar Dell sturen dus. Wat een prutsers.

[ Voor 32% gewijzigd door bartvb op 20-04-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
toch is het wel opvallend dat ze een week lang niet bestelbaar waren en dat Dell nu weer, zelfs heel nadrukkelijk, adverteert met de 2e monitor voor de halve prijs en een levertijd van een week. Dat geeft wel hoop dat de monitoren nu weer leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ze zouden toch niet meer met de 2e voor halve prijs weggaan?
Waar zie je dat staan, kan het niet vinden.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mud starrr schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:59:
Ik heb gisteren ook even gekeken, maar de actie is toch echt voorbij hoor. :) Tenminste het wordt niet meer op de Dell site aangegeven als je twee van deze schermpjes in je mandje legt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik hoop dat die promotie ook eens op dell belgië kom.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Mud starrr schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:59:
op de Dell website en geldt m.i. voor degehele eurozone. Er staat wel "..Euro March..." in de beschrijving maar lijkt wel geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
FirefoxAG schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:58:
http://www.marktplaats.nl...ware/monitoren/123352.htm

Voor de vraagprijs van 1150 heeft hij volgens hem "al genoeg verloren" op zijn 2e scherm... zeykers... :O
hahaha, is toch een mooi verkoop praatje :P
Stel je niet zo aan man voor 1000,- staat hij hier op tweakers..
Het is gewoon HEEEEEL sim-pel ik bied een DELL2405FPW aan voor 1000,-
Als je hem niet wilt dan koop je hem toch lekker ergens anders ;) heb je mij niet mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Volgens mij ben ik scheel ofzo :?
Als ik er 2 in mijn mandje doe mag ik gewoon 2496 euro betalen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
er staat als 6e item (en verder) via bovenstaande link direct de optie om 2e monitor mee te bestellen voor totaal van 1872 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 20-04-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ja het kan zijn dat iedereen scheel is maar er staat toch echt nog op de website "get second one for half price" maar dat staat wel onder "euro, march" dus ofdat het NU nog kan weet ik niet, maar waarom halen ze het dan niet van hun site af?! Je kunt het nu immers nog gewoon bestellen en als zij het dan niet kunnen leveren dan moeten ze jouw bestelling weer annuleren, lijkt me sterk dat Dell zo zaken doet.

link;
http://accessories.euro.d...&page=productlisting.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik ben scheel dus, bedankt :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Predje schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:20:
Ja het kan zijn dat iedereen scheel is maar er staat toch echt nog op de website "get second one for half price" maar dat staat wel onder "euro, march" dus ofdat het NU nog kan weet ik niet, maar waarom halen ze het dan niet van hun site af?! Je kunt het nu immers nog gewoon bestellen en als zij het dan niet kunnen leveren dan moeten ze jouw bestelling weer annuleren, lijkt me sterk dat Dell zo zaken doet.

link;
http://accessories.euro.d...&page=productlisting.aspx
Maar dat stond er gisteren nog niet :), tenminste volgens mij niet :?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
_Dune_ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:26:
[...]

Maar dat stond er gisteren nog niet :), tenminste volgens mij niet :?
Jawel hoor.. ikzelf weet ZEKER dat het er al minimaal 3 dagen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

HALF OFFTOPIC:

Ik zit sterk te twijfelen tussen dit scherm of 2x Samsung 913n.
2 van die samsungs is in totaal groter, ook is het goedkoper dan zo'n dell.

Aan de andere kant heb ik dan wel een rand in het midden, en kan ik met mijn X800 volgens mij geen film en games over 2 schermen verdelen, dus alleen 1 monitor voor games en films gebruiken.

Vooral dat laatste punt vindt ik vervelend.
Iemand een tip? hoe ik bijvoorbeeld wel mijn beeld kan strechen over 2 schermen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 20-04-2005 11:42 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Mud starrr schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:41:
HALF OFFTOPIC:

Ik zit sterk te twijfelen tussen dit scherm of 2x Samsung 913n.
2 van die samsungs is in totaal groter, ook is het goedkoper dan zo'n dell.

Aan de andere kant heb ik dan wel een rand in het midden, en kan ik met mijn X800 volgens mij geen film en games over 2 schermen verdelen, dus alleen 1 monitor voor games en films gebruiken.

Vooral dat laatste punt vindt ik vervelend.
Iemand een tip? hoe ik bijvoorbeeld wel mijn beeld kan strechen over 2 schermen?
Strechen over 2 schermen gaat volgends mij niet met games.. FlashMX of Photoshop kun je met UltraMon wel uitrekken over 2 schermen.. maar films en games naar mijn weten niet.. Daarbij zou ik die rand in het midden toch wel echt storend vinden.. Daarom is zo`n dell noujuist cool.. omdat het gewoon gigantisch is.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Met nvidia kan het wel.
Maar in de nieuwe CCC van ATI is er ook een instelling die dat zou moeten kunnen, alleen werkt het niet :?
Maar ik open er wel een nieuw topic over.

Edit: als iemand mij kan helpen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1029913

[ Voor 24% gewijzigd door Mud.Starrr op 20-04-2005 12:01 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139537

Tomsworld schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:05:
Ik hoop dat die promotie ook eens op dell belgië kom.
Dan had je de telefoon eens moeten nemen en bellen , want die actie van NL gelde even goed hier in BE. ( maar dan ben je nu toch wel even te laat ... |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Anoniem: 139537 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:23:
[...]
maar dan ben je nu toch wel even te laat ... |:( )
Nou volgends mij geld de actie gewoon nog hoor.. waarom kun je het anders nog bestellen op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkiew
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 16:59
Ik heb net nog met de dell costumer care gebeldt
en die juffrouw wist me te vertellen dat de schermen van dit type pas op
31 mei 2005 !!!!!!! weer beschikbaar waren in verband met leveringsproblemen..
en dat terwijl de orderwatch service van (frikan)Dell 23 april aangeeft..
Ik heb het nog 4 keer nagevraagd of het geen 30 april was..
Wat een ellende.. Godver..
Zit ook al vanaf 26 maart te wachten op 2 schermen..

[ Voor 20% gewijzigd door frenkiew op 20-04-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 13:04
31 mei?! :( Jezus dan wacht ik wel weer op de concurentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
frenkiew schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:30:
Ik heb net nog met de dell costumer care gebeldt
en die juffrouw wist me te vertellen dat de schermen van dit type pas op
31 mei 2005 !!!!!!! weer beschikbaar waren in verband met leveringsproblemen..
Wat een ellende.. Godver..
Zit ook al vanaf 26 maart te wachten op 2 schermen..
Vraag me af of ze bedoelt dat er pas 31 mei nieuwe monitoren naar Nederland toe komen waar iedereen nu op moet wachten of dat dan de backlog weer weggewerkt is en nieuwe bestelling weer "normaal" worden behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126938

Zal wel het eerste zijn wat je zegt. Maargoed tel er wel weer een maandje bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03
Dit is toch niet normaal meer. Wat is het probleem? Is het schermbakapparaat bij Samsung vastgelopen? Dit begint te lijken op de 'paper release' fenomenen rondom videoplanken. Vorig jaar ook al minstens 2 maanden moeten wachten op m'n X800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:34
Heb je na meer dan n maand wachten niet recht op n compensatie?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dell garandeerd volgens mij geen levertijden, hoewel ze nog steeds bij dat scherm heel droog 'gebruikelijke verzending 5-7 dagen' neerzetten terwijl ze zelf donders goed weten dat ze dat nooit gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:34
Ik had gehoord dat er wettelijk zoiets geregeld is.
Er staat wel het volgende bij:
* Vanwege een aanhoudende grote vraag kan levering van Dell Ultrasharp 2405FPW langer dan 20 dagen duren *

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowMeDown
Naar aanleiding van mijn eerdere post over de (on)mogelijkheid om twee van deze monitoren tegelijkertijd op 1920x1200 te laten lopen via de dual DVI uitgangen van een 6600GT (XFX) kaart, kan ik melden dat ik dat zojuist heb gedaan en dat dit perfect werkt!

Ondanks diverse verhalen die ik had gelezen over het feit dat dit niet zou gaan, werkt het gewoon als een zonnetje. Beeldkwaliteit is ook gewoon goed, al moet ik beide schermen wel net iets anders inregelen om precies dezelfde weergave te krijgen. Wellicht dat dit komt door een verschil in de DVI uitgangen qua aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Net ook weer even naar Dell gebeld en de medewerkster die ik aan de lijn had schrok zelf ook van de levertijd. Eind mei. *zucht* Kan/mag niets voor me doen, moet schriftelijk een klacht indienen *grmbl* Dadelijk maar eens even voor gaan zitten dus. 2 maanden is echt belachelijk. En dan ook nog melden dat niet zeker is dat ik m'n order kan annuleren. Uh huh. Ook was het volgens haar een wereldwijd probleem terwijl die dingen in de VS besteld worden en een paar dagen later worden uitgeleverd. Rara hoe kan dat?

* bartvb is not amused

[ Voor 21% gewijzigd door bartvb op 21-04-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-06 23:07
Na 30 dagen kan je je order annuleren, staat in de voorwaarden.

http://www1.euro.dell.com...nl&s=dhs&~ck=lf&~lt=popup

Consumenten zijn tot het moment van levering gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden indien levering niet binnen dertig kalenderdagen na de overeengekomen Leveringsdatum heeft plaatsgevonden. Dell zal het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen 30 dagen, geheel terugbetalen zoals omschreven in Dell's Refund Policy.

[ Voor 79% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 21-04-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
SlowMeDown schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:04:
Naar aanleiding van mijn eerdere post over de (on)mogelijkheid om twee van deze monitoren tegelijkertijd op 1920x1200 te laten lopen via de dual DVI uitgangen van een 6600GT (XFX) kaart, kan ik melden dat ik dat zojuist heb gedaan en dat dit perfect werkt!

Ondanks diverse verhalen die ik had gelezen over het feit dat dit niet zou gaan, werkt het gewoon als een zonnetje. Beeldkwaliteit is ook gewoon goed, al moet ik beide schermen wel net iets anders inregelen om precies dezelfde weergave te krijgen. Wellicht dat dit komt door een verschil in de DVI uitgangen qua aansturing.
Hmm...dat zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 15:29

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

30 maart besteld, net gebeld, levertijd is vandaag + NEGENENVEERTIG dagen.

het kan dus gekker dan eind mei ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 13:26
Ik bestel er anders toch maar 2... tegen de tijd dat ze geleverd worden is 48" heel normaal waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128714

Ik heb op 30 Maart 2 24" schermen besteld. Deze zouden braaf 9 April afgeleverd worden. Na doodziek te zijn geworden van dat zinloze orderwatch maar eens gebeld: het word eind April....

Vandaag maar weer eens gebeld: Het word 2e week van Mei....

DELL maakt weer echt z'n reputatie waar !!!

Wat denken jullie annuleren en wachten tot de concurrentie met nieuwe modellen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik ga eerst eens kijken wat ik geregeld krijg via die klachten procedure, die lange levertijd komt me niet bepaald handig uit en het is al helemaal bagger dat Dell helemaal _niets_ van zich heeft laten horen. Alleen een half functionerend order systeem dat braaf de afleverdatum iedere dag een dag naar voren opschuift :/

Op het moment is er voor deze prijs gewoon nog geen alternatief. Enige alternatief dat er is is dat Samsung ding maar ik zit niet te wachten op een TV die ik ook als monitor kan gebruiken. Daarnaast kan Samsung ook niet leveren en is dat panel duurder. Als er voor de levering van Dell iets anders interessants op de markt komt dan ga ik iig annuleren. Tot die tijd heeft annuleren weinig zin :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkiew
Beste mensen ..

Gisteren nog gebeld met de Dell consumenten service dat
m'n 2 monitoren pas eind mei afgeleverd zou gaan worden..
Kijk ik nu net op de orderwatch service van Dell..
worden m'n twee monitoren al gereed gemaakt voor verzending ( Status nr. 4 was gisteren nog nr. 3)
met als verwachte leverdatum 25-4-2005 !!!! Snappie dat nou ????
Klinkt toch heel wat anders als 31 Mei...

[ Voor 11% gewijzigd door frenkiew op 21-04-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 13:06
Reken je vooral niet te rijk; kan nog steeds zomaar veranderen bij Dell, de status. Is bij mij al een volle maand lang een feest :/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkiew
Abbadon schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:59:
Reken je vooral niet te rijk; kan nog steeds zomaar veranderen bij Dell, de status. Is bij mij al een volle maand lang een feest :/
Ik zit er ook al vanaf 26 maart op te wachten..
Dus ik heb nu toch wel goede hoop dat wel goed gaat komen..een klein beetje!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speleding
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-03 16:03
Bij mij ook sinds vandaag opeens in fase 4: Klaarmaken voor verzending! :*)
Zouden ze toch een partijtje binnengekregen hebben? (mijn order datum 23/3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Ik heb zonet een spontaan mailtje gekregen van Dell met verontschuldigingen voor het uitblijven van de levering.
Geachte klant,

Bedankt voor uw bestelling bij Dell Computer B.V. Onlangs hebben wij een order van u ontvangen. Graag willen wij u informeren over het volgende:

Dell werkt met het zogenaamde direct business model. Dit houdt concreet in dat wij geen voorraden houden en daardoor altijd de laatste en meest up-to-date producten aan onze klanten kunnen leveren. Helaas gebeurt het hierdoor ook een enkele keer dat door grote vraag een product plotseling een langere levertijd heeft dan gebruikelijk is voor Dell.

U kunt uw orderstatus blijven volgen via onze supportsite: http://support.euro.dell.com/be/nl/olos/

Wij doen ons uiterste best om uw order zo spoedig mogelijk te verschepen. Wij realiseren ons al het ongemak, welke u hiervan ondervindt.

Derhalve verzoeken wij u vriendelijk om uw tijd en geduld.

Indien u verder nog vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met de Customer Care afdeling.

Customer Care
Telefoonnummer: (+31) 020-674 4200
Faxnummer: (+31) 020-674 4782

Voor al uw Technische vragen kunt u contact opnemen met de Technische Dienst.

Technische Dienst
Telefoonnummer: (+31) 020-674 4500
Faxnummer: (+31) 020-6744767

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Dell Customer Care
Het gekke is dat de verwachtte afleverdatum daarstraks op 26/4/2005 stond terwijl dat nu plots 25/4/2005 is geworden. Een foutje van het systeem, of komt er schot in de zaak?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.