Spellen en films over 2 schermen stretchen.

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Ik heb al meerdere topics zitten doorbladeren op zoek naar deze vraag.

Ik weet dat het al een tijdje mogelijk is bij nvidia kaarten om je beeld over 2 schermen "uit te laten rekken".
Voorheen was dat niet mogelijk met ATI, maar wat het gekke is dat in de CCC van ATI => Afbeeldingslocatie: http://www.gb.tomshardware.com/newsimages/2005/0000840/ati_ccc1.gif

nu wel een optie beschikbaar is die dat zou moeten doen.

Dus ik ging ervan uit dat de nieuwste kaarten dit moeten ondersteunen.
Echter als ik dat probeer dan gebeurd er niks en gaat de instelling weer terug naar de oorspronkelijke staat. (ASUS X800 XT PE)

Weet iemand hoe dat zit? kun je op een of andere manier nu wel je beide schermen gebuiken op die manier, en doe ik gewoon iets verkeerd?
Of is het gewoon een fout in de CCC ofzo :?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je echt stretchen, dus het beeld verdelen, of gewoon 2 keer hetzelfde zien op de schermen?

Want ik denk namelijk niet dat het erg bevordelijk voor de beeld kwaliteit is als je een spel of film opeens 2 keer zo breed gaat trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Echt stretchen, je kijgt dan een aangepaste resolutie 2044x768 ofzo.
Ik denk dat mijn systeem zonder AA en AF wel een heel eind komt met die resolutie.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Mud starrr schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:03:
Echt stretchen, je kijgt dan een aangepaste resolutie 2044x768 ofzo.
Ik denk dat mijn systeem zonder AA en AF wel een heel eind komt met die resolutie.
bedenk wel dat lang niet elk spel deze resolutie ondersteunt...
En films gaan dit ook lang niet altijd leuk vinden :P misschien alleen van die langwerpige versies..

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Spike_wolf schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:04:
[...]

bedenk wel dat lang niet elk spel deze resolutie ondersteunt...
En films gaan dit ook lang niet altijd leuk vinden :P misschien alleen van die langwerpige versies..
Dat weet ik, maar daar gaat het nu even niet om.
Het moet gewoon mogelijk zijn lijkt me, omdat het nu in de CCC staat.
Maar waarom werkt het niet?
Bij nvidia kaarten is het geen probleem, windows ziet het dan als 1 monitor.

Edit: overgens bestaan er ook breedbeeld schermen, dat heeft een beetje het zelfde idee. Alleen wel andere resoluties.

[ Voor 11% gewijzigd door Mud.Starrr op 20-04-2005 12:11 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Mud starrr schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:09:
[...]

Dat weet ik, maar daar gaat het nu even niet om.
Het moet gewoon mogelijk zijn lijkt me, omdat het nu in de CCC staat.
Maar waarom werkt het niet?
Bij nvidia kaarten is het geen probleem, windows ziet het dan als 1 monitor.

Edit: overgens bestaan er ook breedbeeld schermen, dat heeft een beetje het zelfde idee. Alleen wel andere resoluties.
Uiteraard werkt een breedbeeld monitoor heel anders dan 2 monitoren naast elkaar als 1 monitor gebruiken, ikzelf heb een laptop met breedbeeld monitor... en heb op Petiance na :+ wel 2 (!) spellen in mijn bezig die breedbeeld ondersteunen.. de rest rekt gewoon uit en is niet om aan te zien.

Misschien dat er in Ultramon een optie zit om spellen en films te stretchen, hij kan wel gewone windows vensters stretchen over 2 of meer schermen.

Hoe dat verder met ATI zit weet ik niet, k weet wel dat ATI en meerdere monitoren niet goed samen gaan.. k heb het een aantal keer geprobeert met 2 laptops en een PC met een ATI kaart... maar nooit echt met veel suc6 :?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Ultramon is geen optie.
Van hun site:

UltraMon is video card-independent, but requires that the video card driver provides support for standard multi-monitor mode, span/stretch mode is not supported.

Meer info over wat ik nou wil.

Span mode (also called stretched mode): in this mode, all the monitors connected to a single video card form a single large monitor. Windows thinks that you are using a single monitor instead of 2 or more, and each monitor needs to use the same resolution and color depth settings, and usually also the same refresh rate.
This mode is mainly useful for forcing applications which have no native multi-monitor support to use all available monitors. For example most games will only run on the primary monitor, and in span mode all monitors form a single large primary monitor.
When using span mode, Display Properties will usually show the primary monitor running at a widescreen resolution, for example 2048x768 (2 monitors at 1024x768 each), with the secondary monitor disabled.

[ Voor 76% gewijzigd door Mud.Starrr op 20-04-2005 12:31 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
* Subtiel schopje *

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Pagina: 1