[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Begin maart introduceerde Dell het 24" grote widescreen TFT-scherm 2405FPW.

Dit scherm heeft de nodige stof doen opwaaien. Zoveel zelfs, dat het een eigen topic verdient naast het 20"+-ervaringen-topic. Het is namelijk niet alleen een _GROOT_ scherm, het heeft ook nog eens erg goede specificaties en een erg lekkere prijs :9

Specificaties:
Screen type 		Active matrix - TFT LCD
Screen dimensions 	24 inches (24-inch diagonal viewable image size)
Preset display area: 	
    Horizontal		518.4 mm (20.4 inches)
    Vertical		324.0 mm (12.7 inches)
Pixel pitch 		0.270 mm
Viewing angle 		+/- 89 (vertical) typ, +/- 89 (horizontal) typ
Luminance output 	500 cd/m (typ)
Contrast ratio 		1000:1 (typ)
Faceplate coating 	Antiglare with hard-coating 3H
Backlight 		6 CCFLs U-type backlight
Response Time 		12ms typical (Grey to Grey)
			16ms typical (Black to White)

Reviews
Tweakers.net
Extreme Tech
Jaded-Gamer
PcMag

Plaatjes
(3205x2100, 1,3 MB) Hi-res product-foto
[1600x1200, 438KB) In gebruik
(2272x1704, 1,4MB) In gebruik
(1600x1200, 475KB) Met Farcry
(1600x1200, 574KB) Met NFS:Underground
(800x510, 105KB) In dual-screen opstelling
(600x762, 136KB) Met VEEL ruimte op het scherm

FAQ
:? Wat is de native resolutie?
:) Die is 1920 bij 1200

:? Ja maar DVI single link gaat maar tot 1920 bij 1050?
:) De meeste VGA-kaarten kunnen toch goed met het scherm overweg. Als je "reduced blanking" aanzet zit je zelfs nog binnen de specificaties qua bandbreedte.

:? Kan ik hem dan niet beter dual-link aansluiten?
:) Helaas, hoewel de connectoren op zowel het scherm als een videokaart anders doen vermoeden, ondersteunt het scherm alleen single link, en dual link videokaarten zijn er ook nog niet.

:? Welke kaart kan ik het beste nemen?
:) Ik ga hier geen ATi/nVidia flamewar ontketenen ;) Welke kaart je hebben moet kun je helemaal zelf weten, moderne kaarten ondersteunen allemaal wel reduced blanking.
Waar ik wel rekening mee zou houden is dat volgens dit artikel van Tom's Hardware de on-die TMDS (de electronica die je beeldgegevens omzet naar DVI-signalen) van nVidia onder de maat is waardoor hoge resoluties en lange kabels voor problemen kunnen zorgen. Kaarten met een externe TMDS (Alle ATi kaarten omdat er daar geen in de Radeon-chip zelf zit, en 1 van de DVI-poorten op dual-DVI nVidia-kaarten, of er fabrikanten zijn die op een Geforce een externe TMDS gebruiken voor beide of de enige DVI-poort weet ik zo niet) komen wel door de test.
Wil je dual beeldscherm dan kom je dus op dual DVI in SLI of een dual DVI ATi :)

:? Midnight Gray? Dual Tone?
:) Om het verwarrend te houden: MG is zwart en DT is zilver :) De 2405FPW is overigens (nog?) niet in DT leverbaar.

:? Ik vind die voet lelijk. Kan er een andere op?
:) Ja hoor, het scherm heeft een VESA-100 'aansluiting'. Hij weegt wel zo'n 7 kilo (de overige 3 zijn voor de voet), dus zorg er wel voor dat je nieuwe voet voldoende stevig is ;)

:? Waar is het vorige deel?
:) Deel 1

Discussier hier verder over dit scherm :)

Met dank aan Paul Nieuwkamp voor het maken van de OP in Deel 1 :)

Zelf besteld op : 14-04-05
Verwachte leverdatum : 05-05-2005 (verschuivend)

[ Voor 255% gewijzigd door Frostbite op 02-05-2005 15:23 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Op de dell specs site en in de review zie ik enkel dat er een D-Sub en DVI kabel is meegeleverd. Over de lengte wordt niets gezegd.
Iemand een idee welke lengte deze kabels hebben?

Wil namelijk 1 van m'n 2 computers achter een wand zetten, dit om de hoeveelheid geluid wat te dempen.

[ Voor 4% gewijzigd door Speed_Sheep op 02-05-2005 15:25 . Reden: typo :P ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
@Speed_Sheep, heeft je moeder die "want" gebreid? ;) kan me niet voorstellen dat ze bij de Hema van die grote wanten verkopen dat je PC er achter past.
Is wel een leuke variatie op de iPod sock ;)

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Never mind

[ Voor 92% gewijzigd door Toink op 12-05-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Toink schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:26:
Ik geloof dat de meeste ervaringen met dit scherm momenteel de naam "wachten" dragen. Hopelijk gaat ie deze week binnenkomen, dan post ik wel wat ik er van vind :).
De begin-april bestellers hebben hem over het algemeen mogen ontvangen en die hebben als ervaring "mooi", "wow wat groot" enzo ;)

offtopic:
Deel 1 heeft nu een link naar deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26
MOOOI
wow wat GROOOT :z

Iemand nog verzoekjes voor foto's van bepaalde onderdelen of iets dergelijks?

[ Voor 61% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-05-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 15-05 13:20
Bij deze wat ervaringen van mijn kant.

Als eerste de kabels, er zit een analoge en digitale kabel bij. De DVI kabel is vergeleken met mijn oude kabel aan de dunne kant. Echter omdat deze nieuw is heb ik deze maar gebruikt. Het beeld is bijzonder scherp overigens.

Wel lastig is het wegwerken van de kabels. Persoonlijk vind ik het lelijk als je kabels onder je monitorrand ziet hangen, heb deze liever achter de voet. De 'rubberen flap' waar je je kabels in kan voeren zit bijna onderaan de voet, hierdoor gaan de kabels dus hangen onder je monitor rand. Zelf heb ik ze geklemd tussen de bevestiging van scherm op voet, deze kan je in hoogte verstellen. Een tai-reepje (hoe schrijf je dat?) doet ook wonderen.

De brightness staat standaard geloof ik op 50. Om de felheid van de lamp te verminderen, en daarmee ook de brightness moet je niet naar het standaard onscreen menu maar op de - knop drukken. Met DVI aansluiting kan je overigens niet het contrast wijzigen, alleen brightness. Bij mij staat deze op 15, komt ook ten goede aan het stroomverbruik. Voor de grap moet je hem eens op 100 zetten, een bouwlamp is er niets bij.

Kleuren kan ik weinig van zeggen, dat is persoonlijk en allemaal vrij instelbaar. Settings zijn RGB en ook onafhankelijk rood, groen en blauw.
Standaard ingesteld op 50, 50, 50, overigens heb ik deze zo laten staan, alleen de gamma ingesteld in winows naar 0,80. Maar het is allemaal persoonlijk.

Desktopwerk is hemels. Had eerst een 17" LCD, maar dat is echt geen vergelijk. Piep klein die 17" :)
Photoshop is echt fijn werken, kan ik eindelijk eens op ware grootte een plaatje bewerken zonder de toolbars 10x te hoeven verschuiven.

Internetten met 2 vensters naast elkaar (GoT en Tweakers) kan makkelijk.

Gamen gaat erg goed. Met een recente videokaart draai je alles op 1920x1200. Ik stond er zelf echt van te kijken, Far Cry alles high met 2xAA en 4xFSA draaide wonder boven wonder zeer acceptabel.
Ook Half-Life 2 en UT2004 en WoW draaien perfect. Ligt uiteraard ook aan je videokaart, zelf een ATI X800XT i.c.m. een PIV 2600@3250.

Wel erg wennen in het begin met gamen omdat als je dicht bij je monitor zit je hoofd beweegd van linksboven naar rechtsonder etc. Je 'zoekt' wat meer op het scherm. Het went overigens wel.

DVD nog niet geprobeerd, wel een 1080 fimpje van Microsoft. Kan niet anders zeggen als erg mooi.

Playstation2 moet ik nog aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 02-05-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Zojuist contact gehad met Dell en tragische medeling.

Ik heb 2x 24" besteld op 8 april 2005. 13 mei is deze in productie gegaan. De verwachte levertijd online (Order status) staat op 5 mei. Paar dagen geleden was het via telefoon nog 31 juni, maar nu geeft de Dell dame mij 11 juli als richtlijn.
Hoe groter de schermen, hoe langer de levertijd gaf ze aan. Op kleine schermen (denk dat ze daarmee op 15" / 17" doelt) is maar een levertijd van een week.

Pfff sinds half februari heb ik eerst anderhalve maand op 2 Iiyama's gewacht, die uiteindelijk maar gecancelled omdat daarvan de levertijd ook telkens uitgesteld werd. Vervolgens mijn hoop op Dell gevestigd, maar dat schiet ook niet op helaas :'(

@ACM: tnx voor toevoegen van de link.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

X-t-r-e-m-e schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:03:
DVD nog niet geprobeerd, wel een 1080 fimpje van Microsoft. Kan niet anders zeggen als erg mooi.
Ik heb al een paar DVD's via mijn PC bekeken erop en dat ziet er prima uit. Helaas ziet de composite-uitgang van mijn digitale tv-tuner er niet zo geweldig uit, lelijke roodtinten en een wat raar beeld in zijn algemeenheid. Terwijl als ik het via mijn tv-kaart's composite aansluiting doe het er prima uitziet (op wat kameffecten na). Misschien dat het nog met wat aanpassingen in het menu beter wordt.
Als de kabels/adapters voor Scart-RGB -> YUV niet zo duur en moeilijk verkrijgbaar waren in Nederland had ik het daarmee wel getest, maar voorlopig hou ik het wel even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 22:39
even terugkomen op m'n vraag uit deeltje 1:

1.
als je een dvd afspeelt via bijvoorbeeld powerdvd, schaalt powerdvd dan automatisch je beeld op naar 1920*1200 of moet je daar iets voor instellen?

2.
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:43:
Wat doet PowerDVD nu als je een dvd kijkt, en waarom denk je dat dat anders zou zijn als je dat op 1920x1200 doet ipv je huidige resolutie?
Ik weet niet of powerdvd nou het beeld als 1920x1200 (eigenlijk 1600x1200 omdat het 4:3 beeld is) naar het scherm stuurt of als 720x540 (of wat de dvd resolutie ook mag zijn) aangezien het scherm zichzelf toch wel opvult ongeacht de resolutie, en het verschil lijkt me voor de hand liggend, een dvd kijken op de native resolutie van het scherm lijkt me toch wat mooier.

tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24

Priet

To boldly do what no one has..

PowerDVD schaalt het zelf op naar 1920x1200. En volgens mij als je de Hardware Acceleration aanzet dan regelt je videokaart het schalen en anders doet de software dat (wat een berg meer cpu load oplevert).

Mij is verteld (wijsgemaakt :?) dat je beter je PC kunt laten schalen dan je scherm...

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
ACM schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:45:
[...]

offtopic:
|:(

Thanx kwam omdat ik ook dit deel alvast erbij wilde zetten.
Speed_Sheep schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:08:
Zojuist contact gehad met Dell en tragische medeling.

Ik heb 2x 24" besteld op 8 april 2005. 13 mei is deze in productie gegaan. De verwachte levertijd online (Order status) staat op 5 mei. Paar dagen geleden was het via telefoon nog 31 juni, maar nu geeft de Dell dame mij 11 juli als richtlijn.
Hoe groter de schermen, hoe langer de levertijd gaf ze aan. Op kleine schermen (denk dat ze daarmee op 15" / 17" doelt) is maar een levertijd van een week.

Pfff sinds half februari heb ik eerst anderhalve maand op 2 Iiyama's gewacht, die uiteindelijk maar gecancelled omdat daarvan de levertijd ook telkens uitgesteld werd. Vervolgens mijn hoop op Dell gevestigd, maar dat schiet ook niet op helaas :'(
Hmm wij wilden een aantal test exemplaren voor de vervangingen, maar zal overmorgen ook eens informeren bij Dell. Zou niet zo mooi zijn als we tot juli moeten wachten :(
Heb ook namelijk nog een 20 inch besteld, maar anders vraag ik wel of die eerder verzonden kan worden en de 24 inch dan maar los erachteraan. Beetje zonde dat door de lange levertijd van de 24 inch ik nu zoveel maanden moet wachten op de rest.

[ Voor 79% gewijzigd door Frostbite op 02-05-2005 20:32 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 22:39
Priet schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:21:
PowerDVD schaalt het zelf op naar 1920x1200. En volgens mij als je de Hardware Acceleration aanzet dan regelt je videokaart het schalen en anders doet de software dat (wat een berg meer cpu load oplevert).

Mij is verteld (wijsgemaakt :?) dat je beter je PC kunt laten schalen dan je scherm...
tx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142554

6600 gt met dd3 is deze geschikt voor doom3 op deze scherm te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:49

Stewie!

Keen must die!

Als je hem vandaag besteld is de levertijd 40 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ACM schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:45:
[...]

De begin-april bestellers hebben hem over het algemeen mogen ontvangen en die hebben als ervaring "mooi", "wow wat groot" enzo ;)

offtopic:
Deze eind maart/begin april besteller heeft nog niks hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 13:57
Deze ook niet :( Begin het nu wel beu te worden eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 08-04 15:10
Vraag: Wat voor soort paneel is er gebruikt?

Ik neem aan een PVA paneel, gezien het contrast van 1000:1 + het feit dat het van Samsung komt.
Het valt uit de specs op te maken, maar het mag gerust gemeld worden, het soort paneel dat gebruikt is heeft nog altijd de meeste invloed op de algehele prestaties van een TFT.

[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 04-05-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62457

Had die van mij op 10 april besteld, en er staat nu een mooie verwachte levertijd van 7 juli op me order status. Niet bepaald blij mee!, en hopelijk zijn de 2 schermen het wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 16:43
Yokozuna schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:35:
Vraag: Wat voor soort paneel is er gebruikt?
Zover ik weet dit paneel, een PVA idd :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

het lijkt alsof de monitor niet meer te bestellen is in NL. linkje uit de TS is dood.

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Anoniem: 62457 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 01:40:
Had die van mij op 10 april besteld, en er staat nu een mooie verwachte levertijd van 7 juli op me order status. Niet bepaald blij mee!, en hopelijk zijn de 2 schermen het wachten waard.
juni of juli :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Anoniem: 62457 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 01:40:
Bij mij staat nu weer 9-5 ? Kwam die info echt uit de online orderstatus ?

Nu zijn ze nog steeds het wachten waard, prijstelling zal nog wel scherp blijven, wachten maakt dat wel minder intressant. Ik verwacht iig niet dat Samsung zelf opeens het scherm uit voorraad voor dezelfde of een scherpere prijs introduceert.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11
Samsung heeft al de variant op dit scherm geintroduceert...
de " SyncMaster 242MP ", adviesprijs 1999 euro, heeft dan wel TV tuner aan boord...
leverbaar vanaf juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
voor 2000 Euro koop je 2x een Dell :X daarnaast kan je beter voor 1000 Euro dan een externe tv tuner kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wacht tot eind juni / begin juli

zouw bulk binnen komen dan maar us kijken of ik hem dan ga kopen..

gr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Orderdatum: 14-4-2005
Verwachtte afleverdatum: 7-5-2005

Hmm dat is dus zaterdag en dan zijn we niet open.
Dan verwacht ik hem maandag binnen. Nogmaals zodra ik hem heb, zal ik het hier gelijk posten.
Nadat ik er natuurlijk even mee heb zitten klooten ;)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53614

Sc0rPi0N schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:33:

Dan verwacht ik hem maandag binnen. Nogmaals zodra ik hem heb, zal ik het hier gelijk posten.
ik denk niet dat je daarop hoeft te wachten, die afleverdatum verschuift gewoon elke dag 1 :( tragisch maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Anoniem: 53614 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:12:
[...]

ik denk niet dat je daarop hoeft te wachten, die afleverdatum verschuift gewoon elke dag 1 :( tragisch maar waar.
Hmm anders volgende week maar eens bellen naar Dell. Dat verschuiven had ik ook al gezien :/

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Sc0rPi0N schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:33:

Mijn post gelezen op page 1? Ik heb ze namelijk eerder dan jij besteld, en pas kreeg ik als verwachteleverdatum via telefoon 11 juli te horen. Die online orderwatch is gewoon niet betrouwbaar met de huidige leveringsproblemen van grote schermen |:(

Edit: ok scorpion, post graag ff wat ze jou dan als verwachte leverdatum geven, scheeld mij weer bellen... :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Speed_Sheep op 04-05-2005 16:54 ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142700

Sc0rpi0n,

Weet je zeker dat je de date format goed hebt bekeken? Bij mij staan ze in US format (dus mm/dd/yyyy).

Orderdatum: 4/6/2005
Verwachtte afleverdatum: 7/5/2005

6 april dus besteld en nu afleverdatum 5 juli? WTF?

In de vorige topic zag ik al mensen die in de laatste dagen van maart hadden besteld en 'm nu binnen hebben, dus ik kan me niet voorstellen dat er voor een week latere bestelling meer dan twee maanden backlog is.

Dat ze niet hadden verwacht dat het ding zo goed zou verkopen, okee. Maar dit slaat echt helemaal nergens op.

Kunnen mensen die in april hebben besteld en 'm al hebben ontvangen de bestel- en afleverdatum hier posten? Dan geeft dat wat meer inzicht in de situatie van diegenen die hem nog niet binnen hebben. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143471

Izzer,

Orderdatum: 17/04/2005
Verwachtte afleverdatum: 9/05/2005

Dus besteld op 17 april, nu verwacht op 9 mei (maar de verwachtte datum stijgt iedere dag wel, gisteren was het 7 mei, vandaag was het 9 mei, gedurende de dag gaat de datum op en neer, maar uiteindelijk komen er gewoon 1-2 dagen extra bij bijna iedere dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik het zo zie he...

elke keer van datum wisselen. misschien kunnen we er om wedden wat de volgende datum word.. :X

:P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143526

Krijg net een mail van 4Launch (die zelf op een grote partij 2405s
zitten te wachten), dat Dell volgende week een flinke lading gaat
versturen. 4Launch verwacht ze op dinsdag/woensdag.
Laten we het hopen . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
4Launch kan wel eens gelijk hebben. Ook wij wachten op de levering van een aantal Dell 2405 schermen en net zoals bij velen hier verschoof de afleverdatum gewoon elke dag eentje vooruit, maar nu is de statuspagina veranderd!

Ons order is van fase 3 naar fase 4 gegaan: Het order wordt klaargemaakt voor verzending. Er staat al een elektronische pakbon online.

Wij hebben de bestelling geplaatst op 4 april, dus de kans is groot dat anderen die rond dezelfde tijd hebben besteld ondertussen (of toch weldra) ook hun scherm dichterbij weten komen.

Ik heb er geen idee van hoelang het duurt voor Dell om de schermen klaar voor verzending te maken en effectief te verzenden, maar dat kan mijns inziens geen weken duren - en zeker niet tot in juni/juli zoals sommige geruchten hier de ronde doen.

Update: Ondertussen zijn de schermen al overgedragen aan UPS en zouden ze begin volgende week hier moeten zijn. Dat is dan net iets meer dan een maand wachten geweest, maar ik heb zo het vermoeden dat het het wachten dubbel en dik waard zal zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door satcp op 06-05-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 16-05 19:44

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Ik heb in UT2004 een vertraging tussen muis en scherm op alle resoluties behalve... 1920-1200. :?
Heb al van alles geprobeerd, hardware versnelling 1 stap terug gezet, muis staat nu op 500Hz maar het blijft tobben. Iemand nog tips of een verklaring voor het feit dat ik op 1920-1200 nergens last van heb?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Ik heb het scherm zelf nog niet, maar mij lijkt - aan je uitleg te zien - de enige oorzaak van de delay in het scherm zelf te liggen. Mogelijk is de interpolatie die kleinere resoluties optrekt naar 1920x1200 de oorzaak. Dit vereist gezien het enorme aantal pixels ongetwijfeld wel wat rekenkracht van de grafische processor in het scherm waardoor er een delay kan ontstaan.

Het gekke is wel dat je de eerste bent die hierover klaagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

@ hardforum een interessante vergelijking van iemand tussen de dell en z'n oudere broertje de 243t van samsung klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 16-05 19:44

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Thx Mort, niet dat ik er blij mee ben maar ik weet nu iig waar het vandaan komt...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
SatCP schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:54:
Ik heb het scherm zelf nog niet, maar mij lijkt - aan je uitleg te zien - de enige oorzaak van de delay in het scherm zelf te liggen. Mogelijk is de interpolatie die kleinere resoluties optrekt naar 1920x1200 de oorzaak. Dit vereist gezien het enorme aantal pixels ongetwijfeld wel wat rekenkracht van de grafische processor in het scherm waardoor er een delay kan ontstaan.

Het gekke is wel dat je de eerste bent die hierover klaagt...
Kan niet, want ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
DaMorpheus schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:43:
Als je hem vandaag besteld is de levertijd 40 dagen :)
Vandaag bestellen :?

Hij staat nergens meer op de site, dus volgens mij hebben ze een bestelstop ingevoerd. Of moet je ze dan telefonisch bestellen? En geldt de actie -25% dan ook nog?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Huigie schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:41:
Ik heb in UT2004 een vertraging tussen muis en scherm op alle resoluties behalve... 1920-1200. :?
Heb al van alles geprobeerd, hardware versnelling 1 stap terug gezet, muis staat nu op 500Hz maar het blijft tobben. Iemand nog tips of een verklaring voor het feit dat ik op 1920-1200 nergens last van heb?
(Edit: hmm, die hardforum link van mort ziet er wel netjes uit. Die persoon heeft ook de inputs verwisseld, zodat duidelijk is dat niet de verschillende outputs van de VGA kaart de delay veroorzaken. Conclusie zou dan inderdaad moeten zijn dat het scherm de lag veroorzaakt. In ieder geval zou 20-50 ms niet merkbaar moeten zijn voor een gemiddeld persoon.)

Probeer eens het scherm op 1:1 mode in te stellen en dan te kijken of het nog optreedt op lagere resoluties? (Naar aanleiding van opmerking van iemand over schaling).

Het kan trouwens ook tegenwoordig dacht ik, dat je de videodriver het schalen naar volle resolutie laat doen. Als je dat hebt, kan het wel zijn dat de videokaart voor de vertraging zorgt aangezien die het beeld van je resolutie naar 1920x1200 moet gaan oprekken. Kijk eens goed in je driver of zoiets niet aan staat?

Ik heb zelf af en toe last van zo'n soort vertraging bij Morrowind, maar nog nooit gemerkt dat de resolutie uitmaakt. Bovendien had ik dit met mijn oude CRT scherm ook, dus ik vermoed dat het daar aan de videokaart (antialiasing aan maakt het erger?) of de muis-driver ligt. Zou ook iets met double/triple buffering te maken kunnen hebben.

Overigens zou (wat iemand al noemt) een vertraging meer dan een heel frame door de grafische processor in het scherm mij vreemd lijken. Dat zou namelijk betekenen dat het *scherm* frames moet bufferen (of frames droppen), en het lijkt me niet dat er een sloot geheugen in zit? Hij moet in alle gevallen snel genoeg zijn om met (in ieder geval) 60Hz om te kunnen gaan, met wellicht maximaal 1 frame vertraging. Maar dat zou een vertraging van 1/60 sec (17 ms) zijn en dat is normaal voor het menselijk oog niet merkbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 06-05-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27270

Uhmm de link in het ST werkt niet meer en het type nummer kent dell ook niet meer... Overvraag naar deze mooie schermen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 10:20
De vertraging tussen muis en panel is al vaker voorbijgekomen. Dat was toen terug te voeren op een bug in de videodriver (ik dacht Nvidia maar weet dat niet 100% zeker). Installeer dus even de nieuwste versie van je videodriver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Even tussen neus en lippen door. Ik ervaarde ook een mouselag bij het spelen van Quake (ongeacht welke resolutie). 2405 en ati 9700pro. Erg apart was dat na een format de muis soepel bewoog totdat de videodrivers geinstalleerd werden. Nu ik een mx518 heb is het muisprobleem overigens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-05 17:47
Orderdatum 31Mrt, gister eindelijk verstuurd :), totaal 37 dagen gewacht + de nog volgende levertijd. Hopelijk is het kreng het waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:18:
[...]

Vandaag bestellen :?

Hij staat nergens meer op de site, dus volgens mij hebben ze een bestelstop ingevoerd. Of moet je ze dan telefonisch bestellen? En geldt de actie -25% dan ook nog?
had dat na gevraagd kunt nog wel bestellen telefonisch. maar alle actie zijn stop gezet. dell kan het niet aan lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Net even ingelogd op mijn werkmail en wat zie ik : Een mailtje van Dell met daarin:

Uw order nummer ************* is verzonden vanuit de Fabriek voor Dell Europa op 06/05/2005 23:57:41.

Als het een beetje meezit komt hij dus deze week binnen.

Ben benieuwd hoe het bij jullie is.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Vaag, 1 dag eerder in order gekomen, 13-4-2005 dus, eigenlijk al 4-4 besteld en nog niks :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 17:25
Whoa! afleverdatum schommelt als een gek. Eerst was 't juli, nu is 't weer mei.

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 20:06

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 143526 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:23:
Laten we het hopen . . .
Ik hoop mee! Ik was sowieso te laat om bij Dell zelf te bestellen, bestellen bij 4launch is eigenlijk nog beter.. Die hebben dan voorraad :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

[edit]Woeps. Maar een 2405FPW is ook wel 2 posts waard :P

[ Voor 90% gewijzigd door Mentalist op 08-05-2005 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Sc0rPi0N schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 22:36:
Net even ingelogd op mijn werkmail en wat zie ik : Een mailtje van Dell met daarin:
Uw order nummer ************* is verzonden vanuit de Fabriek voor Dell Europa op 06/05/2005 23:57:41.
Ben benieuwd hoe het bij jullie is.
Jij gaf eerder aan dat jij als orderdatum 14-4-2005 hebt.
Ik heb 8-4-2005 als orderdatum, dus 6 dagen eerder (misschien kwa werkdagen 1 of 2 dagen minder, maar dan nog.. ) dan jij in order gekomen en ben nog steeds in stap 3:productie.

Ik snap echt geen snars van Dell :S
Ik heb de 2x 2405 schermen online besteld via dell.nl. Scorpion, jij misschien via telefoon gedaan, waardoor het sneller verwerkt werd ofzo?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Never mind

[ Voor 97% gewijzigd door Toink op 12-05-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Toink schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:02:
[...]

Kan aan mij liggen maar ik zie niks meer van 4Launch in de pricewatch onder de 24 inch Dell. Ook op hun site niet.
Het is dan ook nog geen dinsdag/woensdag (doh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Never mind

[ Voor 99% gewijzigd door Toink op 12-05-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Toink schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:19:
[...]

Naar mijn weten is 4L een webshop die een 0-voorraadniveau nastreeft. Als iets binnenkomt is het dus al verkocht. (doh2 :) ). Hoe kom je aan de info dat er schermen binnenkomen bij hun? Van iemand die er besteld heeft zeker ;) > bevestiging van feit.
Anoniem: 143526 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:23:
Laten we het hopen . . .
Ik kan me voorstellen dat ze met de huidige onzekerheid die schermen er pas op zetten als ze ze ook daadwerkelijk hebben.. Maarja misschien dus ook wel niet, hiep-hoi.

Misschien zijn deze zelfs idd alleen voor mensen die eerder bij 4launch bestelden ja.. Damnit.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 08-05-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Never mind

[ Voor 86% gewijzigd door Toink op 12-05-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De schermen die 4launch krijgt zijn idd voor klanten die een tijd terug besteld hadden. Helaas helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Speed_Sheep schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:32:
[...]

Ik heb 8-4-2005 als orderdatum, dus 6 dagen eerder (misschien kwa werkdagen 1 of 2 dagen minder, maar dan nog.. ) dan jij in order gekomen en ben nog steeds in stap 3:productie.

Ik heb de 2x 2405 schermen online besteld via dell.nl. Scorpion, jij misschien via telefoon gedaan, waardoor het sneller verwerkt werd ofzo?
Ik heb telefonisch via onze accountmanager besteld (zakelijke bestelling).
Was ook verrast toen ik het maitje zag. Maar goed zodra hij binnen is, laat ik het weten.

[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 08-05-2005 20:35 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 16-05 12:32

RSP

Dus de lading van 4launch.nl is ook al verkocht? ik moet toch zo'n monitor hebben. Heeft iemand nog contact gehad met Dell over de beschikbaarheid van deze monitoren? ik kreet donderdag nl een krantje binnen en daar stond ie nog gewoon in (geen wonder natuurlijk, die dingen zijn 'n week van tevoren gemaakt) maar ex btw komt ie op zo'n 780,- en dat is te aantrekkelijk om te laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RSP schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:43:
ik moet toch zo'n monitor hebben.
Ik "moet" ook zo'n monitor hebben, ben zo langzamerhand wel op het punt dat ik er zo 1100 voor over heb, maar dan wil ik wel nieuw in doos en garantie. Misschien moet ik in de loop van de week maar eens serieus gaan kijken of die dingen vanuit de USA zijn te importeren met een IA ofzo om de verzendkosten te drukken. Da's alleen bijzonder lastig met garantie. In de USA zijn die dingen gewoon leverbaar, waarom verscheept dat *#$& Dell niet gewoon een berg schermen van daar naar hier?

Ik las een tijdje terug iets dat het netsnoer in een aparte doos komt.. Werkt ieder scherm dan op zowel 110V als 230V?

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 08-05-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

Waarschijnlijk wel, aangezien hij volgens mij gewoon een externe voeding heeft. Dus er zal wel een US voeding en een EU voeding zijn.

Ik ga morgen met Dell bellen over deze monitor (op zaterdag namen ze geen bestellingen aan voor randapparatuur ofzoiets) en dan zie ik wel wat ze te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
scim schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:05:
Waarschijnlijk wel, aangezien hij volgens mij gewoon een externe voeding heeft. Dus er zal wel een US voeding en een EU voeding zijn.
Zit echt geen externe voeding aan hoor :)

Gewoon de bekende stekker in wandcontactdoos en andere uiteinde van power cable in het scherm en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 00:21

dr.cody

Heb je der vaker last van?

De keuze was al moeilijk!

Apple 23" of de Dell.

Blijkt die Dell weer niet te krijgen! Staat geen eens meer op hun site! |:(

Dell is goedkoper en technisch iets beter maar die Apple staat weer zo strak bij mijn nieuwe G5 die in aankomst is. Damn!

What to do... what to do....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb 4launch maar een mail gestuurd

aangezien niemand op het idee komt omdat te doen.

ze zijn allemaal al verkocht en zullen ze niet meer bestellen van wegen de slechte lever tijd van dell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 09:41
volgens mij heeft 4launch mee gedaan met de inkoopactie , dus maar eenmalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 16-05 12:32

RSP

Anoniem: 142554 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:14:
heb 4launch maar een mail gestuurd

aangezien niemand op het idee komt omdat te doen.

ze zijn allemaal al verkocht en zullen ze niet meer bestellen van wegen de slechte lever tijd van dell..
hey, bedankt :) dan zijn we daar ook wijzer op geworden.
ik denk dat ik maar gewoon ga bestellen bij Dell en die wachttijd neem ik maar voor lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Nu online
Euh ja moet je wel kunnen bestellen.... stond eergisteren nog op de site maar is zoals hierboven al aangegeven spoorloos :( Oftewel inkoopactie starten maar ;)

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chocovla schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:50:
Euh ja moet je wel kunnen bestellen.... stond eergisteren nog op de site maar is zoals hierboven al aangegeven spoorloos :( Oftewel inkoopactie starten maar ;)
ga jij hem dan starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Nu online
Dan ben ik snel klaar met mijn credit card ;) Heb iig een mailtje naar Dell NL gestuurd met de vraag of deze monitoren nog weer in de verkoop komen. I'll keep you posted.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakWouter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 22:38
Even een vraagje gericht aan alle mazzelaars _/-\o_ die al wel dit scherm op hun bureau hebben staan (omdat ik dit scherm wel enorm zie zitten, ondanks alle leverings-ellende, maar ik 'm wel kwijt moet kunnen in mijn PC-kast):

Als je het scherm in de allerlaagste stand zet:
- hoeveel cm/mm is het dan van buroblad tot de onderrand van het scherm?
- hoeveel cm/mm is het dan van buroblad tot de bovenrand van het scherm?

En hoeveel cm/mm is van de buitenste rand van de voet tot de zijrand van het scherm ?
Hoe breed is de 'pilaar' van de voet precies?
(ivm evt. plaatsen van een desktop-case náást de voet van het scherm)

[ Voor 5% gewijzigd door TweakWouter op 09-05-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
update ik keek net even naar de Orderwatch:

Verwachtte afleverdatum: 9-5-2005

Waaaat!!!! Vanmorgen stond er nog 10 mei. Dat zou dus betekenen dat ik hem straks mag ontvangen _/-\o_ _/-\o_

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Stomme vraag maar als je een scherm besteld (ik een 2001FP) krijg je dan ook tracker van UPS of moet je aan de hand van de orderwatch gokken wanneer die komt?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja, maar op dit moment duurt het lang voordat het scherm in productie gaat. Je krijgt je tracknummer pas wanneer hij wordt verscheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Sc0rPi0N schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:30:
update ik keek net even naar de Orderwatch:

Verwachtte afleverdatum: 9-5-2005

Waaaat!!!! Vanmorgen stond er nog 10 mei. Dat zou dus betekenen dat ik hem straks mag ontvangen _/-\o_ _/-\o_
OMG, is er niet iemand die handig is en ff een pagina kan maken die dit elk uur ververst en bij houdt, als we ons allemaal aanmelden kunnen we misschien een logica ontdekken.
Hoe vaak wijzigt een lverdatum per dag, bestaat er eigenlijk wel een relatie tussen orderdatum en leverdatum. Bij mij staat er namelijk dit :
Orderdatum: 13-4-2005
Verwachtte afleverdatum: 12-5-2005
Ik heb nog nooit zo lang moeten wachten op een stukje hardware, en nog nooit zo vaak onnodig in een technisch GOT topic gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

ik heb een 2001FP in bestelling waarvan de afleverdatum op 12-05 staat, dus ik ga er vanuit dat ze gewoon grote zending rond die datum naar Nederland sturen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62457

Speed_Sheep schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:32:
[...]

ik heb hem 10 april bestelt (23:45) en ik heb nog geen lever datum ergens staan en staat bij mij ook ngo in productie, vind het wel raar anders dat mensen die hem na de 2e voor 50% actie eerder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Anoniem: 62457 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:32:
[...]

ik heb hem 10 april bestelt (23:45) en ik heb nog geen lever datum ergens staan en staat bij mij ook ngo in productie, vind het wel raar anders dat mensen die hem na de 2e voor 50% actie eerder krijgen.
Ik neem aan dat die orders voor de 11e zijn ingevoerd, bij mij duurde het echter een week voor ze hem eens in order(watch) plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Net ff gekeken en nu dus ook bij UPS.

De pakketten werden vanmorgen nog gescand in Best.
Het lijkt erop dat ik ze morgen kan ontvangen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bij mij staat er dit..
In Transit
Shipped to: BEST, NL
Service Type: STANDARD
Multiple Packages: 3
Zijn ze dan al in Best of nog niet?
Wanneer ik op details klik krijg ik 3 keer zo'n franse plaatsnaam te zien.

oh..als je dan weer op details klikt staat er niet:
May 9, 2005
9:03 A.M.
EINDHOVEN, BEST, NL
ORIGIN SCAN
8)7

Achja, wacht wel af.. hopelijk worden ze morgen bezorgd (woon zelf ook in Best, UPS zit hier 'om de hoek' ;)).

[ Voor 19% gewijzigd door Tom op 09-05-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
TweakWouter schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:35:
Even een vraagje gericht aan alle mazzelaars _/-\o_ die al wel dit scherm op hun bureau hebben staan (omdat ik dit scherm wel enorm zie zitten, ondanks alle leverings-ellende, maar ik 'm wel kwijt moet kunnen in mijn PC-kast):

Als je het scherm in de allerlaagste stand zet:
1 hoeveel cm/mm is het dan van buroblad tot de onderrand van het scherm?
2- hoeveel cm/mm is het dan van buroblad tot de bovenrand van het scherm?

3 En hoeveel cm/mm is van de buitenste rand van de voet tot de zijrand van het scherm ?
4 Hoe breed is de 'pilaar' van de voet precies?
(ivm evt. plaatsen van een desktop-case náást de voet van het scherm)
1: 8,4cm
2: 45,1cm
3: 12cm (gemeten vanaf breedste punt v.d. voet welke een rondig heeft)
4: 10.9cm (breedste deel v.d. poot/pilaar)

Kan er hier en daar een mm afzitten wegens niet perfect gemeten maar dit is vast goed genoeg I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Tijdje geleden al gepost, maar geen reactie op gehad, dus nogmaals:

Op de dell specs site en in de review zie ik enkel dat er een D-Sub en DVI kabel is meegeleverd. Over de lengte wordt niets gezegd.

Wil namelijk 1 van m'n 2 computers achter een wand zetten, dit om de hoeveelheid geluid wat te dempen. :7

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Heb vandaag een order geplaatst.

Levertijd is: 45 dagen :)

Daarom staat hij dus niet op de website, wil je er dus 1 hebben dan moet je hem telefonisch bestellen en 6 weken wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

scim schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:42:
Heb vandaag een order geplaatst.

Levertijd is: 45 dagen :)

Daarom staat hij dus niet op de website, wil je er dus 1 hebben dan moet je hem telefonisch bestellen en 6 weken wachten :)
Hoeveel betaal je dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 16:24

Priet

To boldly do what no one has..

Ik snap niet dat je dit met zo'n grijns kunt zeggen :+ ;)

Zo te merken komt er weer een golf van met nieuwe leveringen. Hoelang is de vorige geleden?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 13:57
Tom schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:55:
Achja, wacht wel af.. hopelijk worden ze morgen bezorgd (woon zelf ook in Best, UPS zit hier 'om de hoek' ;)).
En toch gaan ze eerst naar Frankrijk. Toppunt van efficiency ;)

Bij mij staan ze nu ook in Frankrijk
Orderdatum: 29-3-2005
Verwachtte afleverdatum: 10-5-2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 10:06
de mijne zijn al van vrijdag namiddag (06/05) onderweg van Echt (Eindhoven) naar Lesquin (Rijsel, Noord Frankrijk) :(
en dan moeten ze nog helemaal terugkomen naar Antwerpen :/ rare jongens die van UPS ...

leveringstijd kaartje van ups, volgens mij mag je daar overal een dagje of 2 bij denken ...
http://wwwapps.ups.com/ma...alcode=&mapattribute=6951

[ Voor 36% gewijzigd door PerfectPC op 10-05-2005 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Die van mij is in Brussel ingescand en staan nu in Rotterdam.

Out for delivery.

Maar goed ik wacht het wel af.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:54:
Die van mij is in Brussel ingescand en staan nu in Rotterdam.

Out for delivery.

Maar goed ik wacht het wel af.
Als er Out for delivery staat krijg je ze wellicht vandaag :) Let wel, ze moeten beide op Out for delivery staan, je hebt 2 pakketjes per scherm. Een pakket met LCD en een pakketje met het snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

948 euro volgens mij inc. verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10:11
morgen ook maar ff bestellen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik heb vandaag ook mijn exemplaar besteld, levertijd volgens de offerte is 7-10 dagen, volgens de mevrouw 23 dagen :?

Anyway, de korting geldt gewoon nog :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Speed_Sheep schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:57:
Tijdje geleden al gepost, maar geen reactie op gehad, dus nogmaals:

Wil namelijk 1 van m'n 2 computers achter een wand zetten, dit om de hoeveelheid geluid wat te dempen. :7
"Normale lengte", ik heb net even de d-sub kabel in mijn armen uitgestrekt en dan hield ie nog over. Dus ik gok dat ie zo'n 1,75a2 meter lang is. Volgens mij is de dvi net zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:59:
[...]

Als er Out for delivery staat krijg je ze wellicht vandaag :) Let wel, ze moeten beide op Out for delivery staan, je hebt 2 pakketjes per scherm. Een pakket met LCD en een pakketje met het snoer.
Ja lekker handig van Dell 8)7

Maar goed het zijn 5 dozen. 2 schermen (20 inch en 24 inch) en een speakersetje.

Status : In Transit

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 10-05-2005 09:47 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Waarschijnlijk wel, nu kunnen ze namelijk *iedereen* dezelfde Dell-monitor-doos sturen, en afhankelijk van de afleverlocatie een ander stekker-doosje meesturen. Wel grappig trouwens dat de stekker die er inzat enorm netjes/schokbestendig verpakt zat, alsof het net zo kwetsbaar is als de monitor zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12-2023
Anoniem: 82384 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:01:
[...]

(Edit: hmm, die hardforum link van mort ziet er wel netjes uit. Die persoon heeft ook de inputs verwisseld, zodat duidelijk is dat niet de verschillende outputs van de VGA kaart de delay veroorzaken. Conclusie zou dan inderdaad moeten zijn dat het scherm de lag veroorzaakt. In ieder geval zou 20-50 ms niet merkbaar moeten zijn voor een gemiddeld persoon.)

Probeer eens het scherm op 1:1 mode in te stellen en dan te kijken of het nog optreedt op lagere resoluties? (Naar aanleiding van opmerking van iemand over schaling).

Het kan trouwens ook tegenwoordig dacht ik, dat je de videodriver het schalen naar volle resolutie laat doen. Als je dat hebt, kan het wel zijn dat de videokaart voor de vertraging zorgt aangezien die het beeld van je resolutie naar 1920x1200 moet gaan oprekken. Kijk eens goed in je driver of zoiets niet aan staat?

Ik heb zelf af en toe last van zo'n soort vertraging bij Morrowind, maar nog nooit gemerkt dat de resolutie uitmaakt. Bovendien had ik dit met mijn oude CRT scherm ook, dus ik vermoed dat het daar aan de videokaart (antialiasing aan maakt het erger?) of de muis-driver ligt. Zou ook iets met double/triple buffering te maken kunnen hebben.

Overigens zou (wat iemand al noemt) een vertraging meer dan een heel frame door de grafische processor in het scherm mij vreemd lijken. Dat zou namelijk betekenen dat het *scherm* frames moet bufferen (of frames droppen), en het lijkt me niet dat er een sloot geheugen in zit? Hij moet in alle gevallen snel genoeg zijn om met (in ieder geval) 60Hz om te kunnen gaan, met wellicht maximaal 1 frame vertraging. Maar dat zou een vertraging van 1/60 sec (17 ms) zijn en dat is normaal voor het menselijk oog niet merkbaar.
Heeft iemand met lag problemen ( hoeveel forum bezoekers hebben dit eigenlijk ) deze
mogelijkheden/opties al uitgeprobeerd en uitgesloten dan wel bevestigd?
Ik begin nu wel een beetje te twijfelen of ik deze monitor wel zou gaan bestellen.
1 framepje lag lijkt mij geen probleem, maar als het er 3 worden is het een heel ander verhaal.

Even op de CRT 1600*1200 uitproberen en kijken of je videokaart het wel kan leveren,
(met filmpje oid met geluid erbij waarbij verschillen ook te horen kunne zijn)
vervolgens op de LCD met en zonder scaling

Ik las op de andere site iets over 'overdrive' technology die de boel zou kunnen vertragen.
D.m.v. het bufferen van 3 beelden.
Is dit iets, als het bestaat, uit te schakelen is?
Gewoon rechtstreeks de 1600 * 1200 uit je dvi kabel doorknallen naar 1600 * 1200 pixeltjes.
Hoe moeilijk kan het zijn? Dan heb je geweldige pixel respons tijden,
maar wordt door een chippie de boel met 20-50 ms vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
ACM schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:36:
[...]

"Normale lengte", ik heb net even de d-sub kabel in mijn armen uitgestrekt en dan hield ie nog over. Dus ik gok dat ie zo'n 1,75a2 meter lang is. Volgens mij is de dvi net zoiets.
Tnx, dan wordt het een gok of het gaat passen, zal erom spannen... Is die te kort, dan kan ik altijd nog een langere halen.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mijn videokaart heeft alleen een VGA-uitgang. Is het verstandig een videokaart met DVI aan te schaffen; oftewel welk verschil zal ik merken bij gebruik van DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Ondertussen heeft UPS hier een leuke collectie dozen binnengebracht. Eindelijk! :)

Ik ga nu wat testen op dead pixels. Foto's volgen vanavond wel.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.