[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.318 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58566/full.jpg
Specificaties

Specificaties:
Screen type 		Active matrix - TFT LCD
Screen dimensions 	24 inches (24-inch diagonal viewable image size)
Preset display area: 	
    Horizontal		518.4 mm (20.4 inches)
    Vertical		324.0 mm (12.7 inches)
Pixel pitch 		0.270 mm
Viewing angle 		+/- 89 (vertical) typ, +/- 89 (horizontal) typ
Luminance output 	500 cd/m (typ)
Contrast ratio 		1000:1 (typ)
Faceplate coating 	Antiglare with hard-coating 3H
Backlight 		6 CCFLs U-type backlight
Response Time 		12ms typical (Grey to Grey)
			16ms typical (Black to White)

Het scherm in de laagste stand

Als je het scherm in de allerlaagste stand zet:
1 hoeveel cm/mm is het dan van buroblad tot de onderrand van het scherm?
2- hoeveel cm/mm is het dan van buroblad tot de bovenrand van het scherm?

3 En hoeveel cm/mm is van de buitenste rand van de voet tot de zijrand van het scherm ?
4 Hoe breed is de 'pilaar' van de voet precies?
(ivm evt. plaatsen van een desktop-case náást de voet van het scherm)
antwoorden:
1: 8,4 cm
2: 45,1 cm
3: 12 cm (gemeten vanaf breedste punt v.d. voet welke een rondig heeft)
4: 10.9 cm (breedste deel v.d. poot/pilaar)
Lengte van kabels

• D-SUB/VGA: 185cm
• DVI: 200cm
• USB: 190cm
• Power: 195cm
Aansluitingen en knoppen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/productsurvey/842/351.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58501/full.jpg
De reviews

Tweakers.net
Extreme Tech
Jaded-Gamer
PcMag
behardware
De foto's

(3205x2100, 1,3 MB) Hi-res product-foto
[1600x1200, 438KB) In gebruik
(2272x1704, 1,4MB) In gebruik
(1600x1200, 475KB) Met Farcry
(1600x1200, 574KB) Met NFS:Underground
(800x510, 105KB) In dual-screen opstelling
(600x762, 136KB) Met VEEL ruimte op het scherm
De FAQ

:? Wat is de native resolutie?
:) Die is 1920 bij 1200

:? Ja maar DVI single link gaat maar tot 1920 bij 1050?
:) De meeste VGA-kaarten kunnen toch goed met het scherm overweg. Als je "reduced blanking" aanzet zit je zelfs nog binnen de specificaties qua bandbreedte.

:? Kan ik hem dan niet beter dual-link aansluiten?
:) Helaas, hoewel de connectoren op zowel het scherm als een videokaart anders doen vermoeden, ondersteunt het scherm alleen single link, en dual link videokaarten zijn er ook nog niet.

:? Welke kaart kan ik het beste nemen?
:) Ik ga hier geen ATi/nVidia flamewar ontketenen ;) Welke kaart je hebben moet kun je helemaal zelf weten, moderne kaarten ondersteunen allemaal wel reduced blanking.
Waar ik wel rekening mee zou houden is dat volgens dit artikel van Tom's Hardware de on-die TMDS (de electronica die je beeldgegevens omzet naar DVI-signalen) van nVidia onder de maat is waardoor hoge resoluties en lange kabels voor problemen kunnen zorgen. Kaarten met een externe TMDS (Alle ATi kaarten omdat er daar geen in de Radeon-chip zelf zit, en 1 van de DVI-poorten op dual-DVI nVidia-kaarten, of er fabrikanten zijn die op een Geforce een externe TMDS gebruiken voor beide of de enige DVI-poort weet ik zo niet) komen wel door de test.
Wil je dual beeldscherm dan kom je dus op dual DVI in SLI of een dual DVI ATi :)

:? Midnight Gray? Dual Tone?
:) Om het verwarrend te houden: MG is zwart en DT is zilver :) De 2405FPW is overigens (nog?) niet in DT leverbaar.

:? Ik vind die voet lelijk. Kan er een andere op?
:) Ja hoor, het scherm heeft een VESA-100 'aansluiting'. Hij weegt wel zo'n 7 kilo (de overige 3 zijn voor de voet), dus zorg er wel voor dat je nieuwe voet voldoende stevig is ;)
Vorige delen

[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 1
[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 2
Veel plezier in het nieuwe deel :) en nu met een opmaak :P

[ Voor 18% gewijzigd door ReseTTim op 14-06-2005 23:30 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Echt een super scherm, heb hem nou een maand. Maar zou niet meer zonder kunnen.
Geen dooie pixels gelukkig. Heb het scherm sinds een paar dagen aan de muur hangen.

Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.dds.nl/bopitje/desktop/medium/IMG_0009a_resize.jpg

De ophang beugel kan in 3 richtingen draaien. En kost maar 25 euro.
Heb hier in nijmegen gezocht naar een goede ophangbeugel, maar dan zit je al snel aan 60 euro, en dan kan je hem naar in 1 richting draaien. Nu heb ik ook priviot wat ik super handig vind.
SWEEX WALLMOUNT 10CM TFT

Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.dds.nl/bopitje/desktop/medium/IMG_0011a.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 41187 op 16-06-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Mooie inleiding voor deel 3 van deze topicreeks, goed veel voorkomende vragen erin verwerkt! _/-\o_
Wel zie ik nog graag in laatste post van deel 2 een linkje naar deel 3. Vooral bij oude topics is het zonder linkje lastig om van topic X naar topic X+1 te gaan.

En voor mij wordt het nog mooier, zie op Dell dat m'n status nu op stap 4 staat! :*)

Uw Order Informatie
Dell Klantnummer: NL***
Order nummer (Uw ordernummer of dat van Dell): ***

Meer Informatie
Orderdatum: 4/8/2005
Verwachtte afleverdatum: 6/16/2005

Pakbon (Elektronische kopie)

Uw order wordt klaargemaakt voor verzending 6/14/2005 17:02

De pakbon geeft nog aan:
Afbeeldingslocatie: http://img77.echo.cx/img77/8232/dellpakbonthumb9yr.png
Totaal gewicht 0 kg
Aantal Dozen 0
Gaat dat altijd op die manier?

Kloppen de artikelen wel voor 2 2405 schermen? Moet ik niet 2 "Order Level Freight SKU - KIT"'s hebben?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En hier een vergelijking van de grootte van het scherm met een laptop, fles wijn, Macmini enz.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59645/full.jpg

PS, laat dit topic nu eens niet een janktopic worden dat Dell slecht levert. De mensen begin April wisten het niet en mogen dus wel janken, maar die krijgen 'm binnenkort uitgelevert maar de mensen daarna moeten niet zeiken: die hebben in dit soort topics prima kunnen zien dat Dell enorme leveringsproblemen heeft en daarom 2 maande levertijd op de website heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584

Een klein vraagje wat ik niet zie staan in de openingspost.

Weet iemand wat het gebruikte paneel is: MVA / IPS / TN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Anoniem: 36584 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:56:
Een klein vraagje wat ik niet zie staan in de openingspost.

Weet iemand wat het gebruikte paneel is: MVA / IPS / TN?
Een Samsung PVA panel :D

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 21:42
http://www.behardware.com/articles/567/page2.html

Dit is nog een korte review van het scherm, maar wel deftig uitgevoerd. Deze kan misschien ook in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Die behardware review is inderdaad erg goed. Sublieme kleurechtheid, erg diep zwart, erg grote kijkhoek, typische Samsung PVA panels dus :)

Ze zeggen overigens ook dat er duidelijk ghosting valt waar te nemen in shooters, daar baseerde ik mijn oordeel op in het vorige deel.
Mjwoa! Het gaat om een Samsung overdrive PVA panel en die worden Super PVA panels oftewel S-PVA panels genoemd. Hier een link naar het paneel en zijn specs: http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM240M1/LTM240M1.htm

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
CyberMonkey schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:25:
http://www.behardware.com/articles/567/page2.html

Dit is nog een korte review van het scherm, maar wel deftig uitgevoerd. Deze kan misschien ook in de startpost?
Raar :X Zij spreken van flinke ghosting... Terwijl alle andere reviews dat juist tegenspreken... Ik denk dat ze veel betere verwachtingen hadden?
It is time for the Samsung engineers to wake up. Or is it the Korean marketing department? This 16 ms monitor, 8 ms according to Samsung, and the 16 ms PVA Dell 1704V doesn’t provide better results than the 25 ms tested here during the last few years.

Of course, playing World of Warcraft with this monitor is extraordinary. If you have a very good graphic card, playing in 1920 x 1200 is a real pleasure. It is hard to come back to smaller monitors. But for Unreal or other FPS it is another story. If the character is static, we can only admire the contrast, color quality, precision of the shapes (at least with the standard resolution). If you move your mouse, it ruins everything. There is an afterglow and this is quite unbearable for really fast game fans.

You will, however, get used to this afterglow in time. It is disturbing but it all depends on the level of quality you require. In this respect, our requirements are probably too high and surely above average. Especially when a manufacturer announces an 8 ms response time that is supposedly perfect for all games. But we regularly receive readers’ comment saying that they aren’t disturbed by this effect, which seems horrible to us, and that they don’t even see what we are talking about. Anyway, now you know what we think of this monitor as regards fast games.

[ Voor 62% gewijzigd door Satch op 14-06-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Of het betekent dat ze bij Behardware gewoon kritischer zijn. Behardware is een goede en positief gewaardeerde reviewsite. In het 19" topic staan er ook verschillende reviews van in, veel kritische, en zo hoort het, als pro-reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 15:01
Ecteinascidin schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:02:

PS, laat dit topic nu eens niet een janktopic worden dat Dell slecht levert. De mensen begin April wisten het niet en mogen dus wel janken, maar die krijgen 'm binnenkort uitgelevert maar de mensen daarna moeten niet zeiken: die hebben in dit soort topics prima kunnen zien dat Dell enorme leveringsproblemen heeft en daarom 2 maande levertijd op de website heeft gezet.
Amen to that :)

En voor de mensen die nog maar wachten en wachten, ik heb 'm nu sinds eind april en elke dag is een wáár genot om er mee te werken. Degenen die maar wachten en wachten missen toch best wel veel >:)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/bureau_bb1.jpg

:+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
naja voor iedereen die klaagt en steund..

vriend van mij had er dus 2 gekocht.. hij had al 2x HP 23" :P maargoed.. hij betaald er 2 en krijgt er na 45 dagen 1!. wat bleek nou.. stond er niet dat hij er 2 had besteld ofzo.. maar het bedrag wat ie moest betalen was wel voor 2 schermen wat ie dus ook had gedaan..

iig hij wacht wat ik weet nogsteeds op zijn 2de scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Het gaat goed bij Dell, zit nu bij stap 5: order verzonden!
De pakbon is echter nog steeds hetzelfde.
Kan iemand bevestigen of dit wel of niet goed is? Wil niet in de problems komen, zoals ReseTTim bijv. aangeeft.

Als ik ze binnen heb dan maak ik uiteraard ook wat pics ;)

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:56
Yep, hier exact hetzelfde. Staat nu zelfs op 5, verzonden en heb ook een mail gekregen van de orderwacth dat hij verzonden is. Op de pakbon staat inderdaad 0 dozen en 0 kg. Moet nog komen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 10:11
@ Abbadon: Jouw monitor is zo groot, dat je je printer van je tafel moest halen :) :)

Mijn tafel is mega groot, zodra ik 'm (ooit) krijg zal ik teveel ruimte overhebben omdat 'ie in de hoek staat. Zal wel een plant erachter zetten ofzo :)

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142554

waar ik behoorlijk pissig van wordt is al je je contact persoon wil benaderen dat dat gewoon niet lukt!!!

heb nu al meer dan 42x gebeld!!!!! heb ingesproken krijg geen reactie..

heb z'n beetje 12mails gestuurd ook daar krijg ik geen reactie op

ik vind de service nu toe van dell behoorlijk slecht...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143913

ik heb nu ook status5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146985

Ik heb als orderdatum 14-04. Zou toch denken dat ik ook bij deze levering zou zitten maar helaas.

Ik heb gebeld en mij werd verteld dat ik er niet bij zit. Toen ik bestelde was de levertijd 5-6 dagen. Ik heb daarna maar genoegen genomen met de mededeling dat het 45 werkdagen gaat duren. Die zitten er nu op. Nu wordt mij gezegd dat er altijd al door dell is gezegd dat het 60 dagen gaat duren. De mail van Dell dat alle mensen die in april hebben besteld deze week het scherm krijgen toegestuurd klopt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143913

ik heb besteld op 1/4, betaling was in orde bij dell op 6/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22173

even een postje om hem terug te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Anoniem: 22173 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:24:
even een postje om hem terug te vinden :)
daarvoor hebben ze de optie bookmark gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Iemand al een foto van dat ding aan de muur, ben wel benieuwd hoe dat er uitziet aangezien ik er over zit te denken zoiets voor mijn htpc te gebruiken. Dus als iemand iets kan laten zien (vooral hoe ver hij van de muur af zit zeg maar), graag :)

Waarom is het eigenlijk nodig dat iedereen hier zijn orderstatus post :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:40

Jrz

––––––––––––

Ik ga er binnenkort zo'n audiostrip aan de onderkant bij kopen. Iemand al zo'n ding liggen?
Hij zou 2x koptel uit moeten hebben, en een volumeknop.
Nu vraag ik me af of die volumeknop er ook voor de koptels zijn, of dat dat geshared is, of dat de kopteluitgangen een 1 op 1 kopie zijn van wat er binnen komt

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 12:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Anoniem: 112308 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:37:
Iemand al een foto van dat ding aan de muur, ben wel benieuwd hoe dat er uitziet aangezien ik er over zit te denken zoiets voor mijn htpc te gebruiken. Dus als iemand iets kan laten zien (vooral hoe ver hij van de muur af zit zeg maar), graag :)

Waarom is het eigenlijk nodig dat iedereen hier zijn orderstatus post :?
Dat hangt helemaal af van welke arm je gebruikt, dus dat kan je zo niet echt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

superduper schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:57:
[...]

Dat hangt helemaal af van welke arm je gebruikt, dus dat kan je zo niet echt zeggen.
Dus er bestaan geen VESA-mounts zodat je hem tegen de muur kan hangen (zonder beugels en armen bedoel ik dus)?

edit
je kan toch wel zoiets gebruiken, of niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.touchscreens.com/images/vesa-wm30.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 15-06-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Anoniem: 112308 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:59:
[...]

Dus er bestaan geen VESA-mounts zodat je hem tegen de muur kan hangen (zonder beugels en armen bedoel ik dus)?

edit
je kan toch wel zoiets gebruiken, of niet:
[afbeelding]
Jawel, maar daar zijn ook verschillende types van. Meestal komt hij verder van de muur af als je meer draaimogelijkheden hebt. Ik denk zo dat de kleinste die je zou kunnen bedenken een cm of 6-8 uit de muur komt. Let wel op dat die echt 6 kg moeten kunnen dragen en een VESA 10 aansluiting hebben. Een quickrelease is een heel handig extraatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu deze wallmount gevonden:
http://www.newstar.nl/w50.htm

1) Model FPMA-W50 wordt direct aan muur of plafond bevestigd.
2) Totale diepte 26,5mm
3) Draagvermogen tot maar liefst 20 kilo!
4) Voldoet aan VESA-standaard
5) Inclusief 75 x 75mm & 100 x 100mm VESA plaatjes
6) 24 maanden NewStar garantie
7) Kleur: zwart

Hij is dus slechts 2,65cm; ik weet niet hoe diep dat Dell scherm is maar dan moet hij toch aardig dicht tegen de muur aan kunnen volgensmij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Lijkt me toch niet erg handig. Bij zo'n kort ding kan je je scherm toch niet meer kantelen ofzo? En dat is met de kijkhoeken die nog niet volledig op punt staan toch een nadeel imho. Zo'n scherm moet je altijd kunnen richten naar de plaats waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberMonkey schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:37:
Lijkt me toch niet erg handig. Bij zo'n kort ding kan je je scherm toch niet meer kantelen ofzo? En dat is met de kijkhoeken die nog niet volledig op punt staan toch een nadeel imho. Zo'n scherm moet je altijd kunnen richten naar de plaats waar je zit.
LCD-televisies worden toch ook zo opgehangen of kunnen die wel gekanteld worden? Het leek me eigenlijk zo logische op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Das inderdaad een hele korte. Maar dan moet je de beugel dus gelijk op de goede postitie hangen want je kan dan niet meer corrigeren door te draaien. Ik heb de newstar W75 voor de slaapkamer TV en die kan wel op een aantal punten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor computergebruik moet hij inderdaad exact op de goede hoogte hangen, echter zoals al eerder gepost ga ik dat ding voornamelijk gebruiken voor kijken van films etc en zal hij dus niet gedraaid hoeven te worden. Onze tv in de huiskamer hoeven we ook nooit te kantelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Anoniem: 112308 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:25:
Ik heb nu deze wallmount gevonden:
http://www.newstar.nl/w50.htm

1) Model FPMA-W50 wordt direct aan muur of plafond bevestigd.
2) Totale diepte 26,5mm
3) Draagvermogen tot maar liefst 20 kilo!
4) Voldoet aan VESA-standaard
5) Inclusief 75 x 75mm & 100 x 100mm VESA plaatjes
6) 24 maanden NewStar garantie
7) Kleur: zwart

Hij is dus slechts 2,65cm; ik weet niet hoe diep dat Dell scherm is maar dan moet hij toch aardig dicht tegen de muur aan kunnen volgensmij :P
Eerste google hit geeft 30 euro aan voor die wallmount... is wel erg goedkoop!

* Christoph interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christoph schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:47:
[...]

Wat ik me alleen afvraag is waar de kabels nou heen gaan (dat wordt zeker een extra gat in de muur :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Anoniem: 112308 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:50:
[...]

Wat ik me alleen afvraag is waar de kabels nou heen gaan (dat wordt zeker een extra gat in de muur :? )
?

Die hangt er gewoon los onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145231

Die kabels uit je scherm komen uit de onderkant en komen dus niet in de buurt van je wallmount, moet je zelf een moie kabelstrip maken of inderdaad de kabels door je muur trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36
Dit staat erbij :)

In de arm zijn monitorkabels eenvoudig weg te werken. De Arm is op ieder LCD scherm te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:23:

In de arm zijn monitorkabels eenvoudig weg te werken. De Arm is op ieder LCD scherm te monteren.
welke arm bedoel je specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:23:

Het stomme is dat dat een 'automatisch bericht' is wat ze doodleuk bij elk type arm hebben staan en ik begrijp het ook wel hoe je ze in een arm kan wegwerken, maar dit type heeft geen arm. Daarom vroeg ik me dus af waar de kabels naar toe moesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Christoph schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:47:
[...]

Dat meen je toch niet? Als ik op de foto mag afgaan is dit een stuk ijzer met enkele gaten in geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberMonkey schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:19:
[...]
Dat meen je toch niet? Als ik op de foto mag afgaan is dit een stuk ijzer met enkele gaten in geboord.
Nederlander :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou deze een beetje okee (en sterk genoeg) zijn?

http://www.bestekeus.nl/s...info.php/products_id/6465

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Hij lijkt wel op eentje die eerder gepost was, alleen was die nog 30 euro duurder volgens mij. Volgens mij had iemand anders hem ook in een vorig deel van dit topic en het zag er zeker goed uit. Overigens kan hij de monitor gewoon aan.. Kijk naar het gewicht van de monitor 10 Kg. Exclusief voet is het 7 Kg dus dat gaat makkelijk. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 15-06-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metal schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:49:
[...]

Hij lijkt wel op eentje die eerder gepost was, alleen was die nog 30 euro duurder volgens mij. Volgens mij had iemand anders hem ook in een vorig deel van dit topic en het zag er zeker goed uit. Overigens kan hij de monitor gewoon aan.. Kijk naar het gewicht van de monitor 10 Kg. Exclusief voet is het 7 Kg dus dat gaat makkelijk. :)
cool :)

zo te zien is alleen de kabelbuis wit (?), dus dat zou misschien nog even overspuiten worden. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.qware.nl/product_image.php?size=large&product_id=117

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 15-06-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 22173 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:52:
[...]

zo te zien is alleen de kabelbuis wit (?), dus dat zou misschien nog even overspuiten worden. ;)

[afbeelding]
Excuses dat was dus een Neo-Flex van ergotron. Je kan even zoeken naar online reviews, dan weet je wat meer over de kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metal schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:03:
[...]

Excuses dat was dus een Neo-Flex van ergotron. Je kan even zoeken naar online reviews, dan weet je wat meer over de kwaliteit :)
hier heeft iemand er twee hangen

oeh die neo-flex ziet er wel een stuk toffer uit trouwens

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1080636156.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 15-06-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 22173 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:09:
[...]

hier heeft iemand er twee hangen

oeh die neo-flex ziet er wel een stuk toffer uit trouwens
Die zocht ik jah, maar kon hem al niet vinden. Dus dacht dat ik het verbeeld had :z Ik vind juist die Qware een stuk mooier. :P

Stopt met slowchatten :X

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 15-06-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metal schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:14:
[...]

Die zocht ik jah, maar kon hem al niet vinden. Dus dacht dat ik het verbeeld had :z Ik vind juist die Qware een stuk mooier. :P
lastig, ik zou wel eens willen zien hoe die witte buis van de qware er in het echt uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
CyberMonkey schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:19:
[...]

Moet je de andere ophangingssystemen eens bekijken a 300 euro p/s en meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christoph schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:24:
Moet je de andere ophangingssystemen eens bekijken a 300 euro p/s en meer
ja belachelijk, op zich is die neo-flex dan nog wel betaalbaar (iets van 125,-). maar de qware heeft wel weer iets lekker robuusts en industrieels ;)

oh wacht, dat ging geloof ik over de wallmounts...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 15-06-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Anoniem: 22173 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:52:
[...]

[afbeelding]
Die lijkt op deze: Afbeeldingslocatie: http://www.newstar.nl/D600large.gif
waar ik hem aan heb hangen. Bevalt op zich goed, maar je moet de scharnieren muurvast draaien anders zakt hij bij mij weg. Dus even verdraaien is niet in alle richtingen echt mogelijk. Maar hij hangt bij mij erg ongelukkig aan een schuine dakbalk naar beneden :) Hij was dan ook niet duur (€ 60,- oid). En je kan bij deze kiezen of je hem direct aan de muur bevestigd of op een plank/bureaublad klemt.

[ Voor 12% gewijzigd door superduper op 15-06-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Hm op de doos ziet die arm er precies wel heel wat minder "log" uit dan uw witte versie.
edit: is dus een andere, domme mij.

50 euro is anders wel een heel mooie prijs voor het ding, zeker als je dat vergelijkt met die dertig euro voor dat stukje ijzer daar. En ik ben een Belg, trouwens :). Maar ik moet hard werken voor mijn geld, daarmee ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMonkey op 15-06-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die witte is zo te zien een newstar fpma-d600 (€ 56,-)

en zo kan het ook nog :P

Afbeeldingslocatie: http://www.ergotron.com/3_products/carts/sview/images/StylVwFp1.jpg

en whoa

Afbeeldingslocatie: http://www.ergotron.com/3_products/flat_panel/hd_multi/images/200X_dualhrz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ergotron.com/3_products/flat_panel/hd_multi/images/hdMultiTriple1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ergotron.com/3_products/flat_panel/hd_multi/images/33-096.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 15-06-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
ik heb last van artefacten op mijn dell 2405, ze zijn vooral erg duidelijk zichtbaar rond de knoppen van windows - en rechts daarvan (de locatie van het window is niet van invloed op het wel of niet voordoen van artefacten )
-de artefacten zijn niet terug te zien op screenshots (als ik ze op een andere computer bekijk).
-als ik een screenshot crop in photoshop zijn de artefacten weg bij dat screenshot.
-als ik een sreenshot zwart-wit maak blijven de artefacten zichtbaar (groen en bewegend)
-ze komen ook voor in de views van maya, en screenshots daarvan.
-ze bewegen continu
-ze komen niet voor bij een specifieke kleur of helderheid
-ik heb ze nog nooit gezien in een 2d programma(behalve als er een niet-gecropt screenshot in zit)) (ook niet als ik kleuren gebruik uit een windowsscherm)
-ik heb een niet-overgeklokte xfx 6800 ultra
-ik heb meerdere drivers geprobeerd - geen verschil.

Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_schobbejak schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:06:
ik heb last van artefacten op mijn dell 2405, ze zijn vooral erg duidelijk zichtbaar rond de knoppen van windows - en rechts daarvan (de locatie van het window is niet van invloed op het wel of niet voordoen van artefacten )
-de artefacten zijn niet terug te zien op screenshots (als ik ze op een andere computer bekijk).
-als ik een screenshot crop in photoshop zijn de artefacten weg bij dat screenshot.
-als ik een sreenshot zwart-wit maak blijven de artefacten zichtbaar (groen en bewegend)
-ze komen ook voor in de views van maya, en screenshots daarvan.
-ze bewegen continu
-ze komen niet voor bij een specifieke kleur of helderheid
-ik heb ze nog nooit gezien in een 2d programma(behalve als er een niet-gecropt screenshot in zit)) (ook niet als ik kleuren gebruik uit een windowsscherm)
-ik heb een niet-overgeklokte xfx 6800 ultra
-ik heb meerdere drivers geprobeerd - geen verschil.

Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt?
even een fototje van maken?

nieuwe drivers geprobeerd? fan op kaart draait wel goed?

ik zou ook even je scherm aan een andere pc hangen, weet je meteen of het aan je scherm ligt (denk het niet) of aan de videokaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 15-06-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
foto: [img]http://http://www.universalgraphics.nl/fora/artefact_1.jpg[/img]
het ligt aan de videokaart: op mijn andere computer zag ik geen artefacts, ook al heb ik nooit last van artefacts gehad op mijn vorige monitor, met dezelfde videokaart.
Temperatuur is 48 graden (idle), kast is 33 graden, is dat te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb deze week mijn bestelde component kabel binnen voor mijn PS2. Daarvoor heb ik het wel getest met de normale kabel met composiet aansluiting en het beeld was niet zo heel goed te noemen. Zeker als je het vergelijkt met een RGB kabel op een TV. Met de component kabel is het beeld zeer acceptabel te noemen en van een afstandje zelfs zeer mooi.

De XBox component kabel moet er ook maar eens komen, maar ik ga dit scherm steeds meer waarderen. Mijn kleine TV gaat er uit als ik een goede oplossing kan vinden voor TV. Denk een TV kaart, maar ik werk op een Apple laptop, moet dus nog even kijken wat het beste is.

[ Voor 3% gewijzigd door kiddyl op 15-06-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Heb je enig idee waar je zo'n component kabel kunt kopen, aan welke prijs dat is en of deze ook werkt met ongemodde pal-xboxen? Ben misschien ook wel geïnteresseerd mocht dit niet al te veel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
CyberMonkey schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:47:
Heb je enig idee waar je zo'n component kabel kunt kopen, aan welke prijs dat is en of deze ook werkt met ongemodde pal-xboxen? Ben misschien ook wel geïnteresseerd mocht dit niet al te veel geld kosten.
Online shops zoals www.liksang.com Ze zijn niet eens duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
Die Neoflexen van Ergotron zien er erg goed uit :9~
Ik ga maar vast wat rondzoeken en prijsvergelijken. Hoewel hij ongetwijfeld eerder zal arriveren dan de monitor zelf...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

_schobbejak schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:34:
het ligt aan de videokaart: op mijn andere computer zag ik geen artefacts, ook al heb ik nooit last van artefacts gehad op mijn vorige monitor, met dezelfde videokaart.
Temperatuur is 48 graden (idle), kast is 33 graden, is dat te hoog?
Kan de foto niet zien, maar ik vermoed dat de hoge resolutie je parten speelt (neem aan dat je vorige monitor geen 1920x1200 was). Wat voor videokaart heb je? En sluit je het scherm via DVI of VGA aan? Dan kan ook schelen. Je kunt ook proberen de resolutie lager te zetten om te zien of het dan wel weg is (niet dat je dat permanent wil doen).

Op mijn GF4-TI4200 draait het allemaal prima - behalve HDTV wma filmpjes in windows media player die storing veroorzaakt (is wel goed in andere media player).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142554

neoflex is de bom vind ik.. denk dat ik deze bestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:35:
Die Neoflexen van Ergotron zien er erg goed uit :9~
Ik ga maar vast wat rondzoeken en prijsvergelijken. Hoewel hij ongetwijfeld eerder zal arriveren dan de monitor zelf...
Dell levert ze ook, dus ik hoop dat ze met de IA mee kunnen komen :)

mochten er meer mensen van de IA zijn die hem wel willen hebben, laat het dan hier even weten (stukprijs is 114 euro).

edit: ik zie dat dell 4.5kg vermeldt op de site, komt niet overeen met de 8.2kg op de Ergotron site; even nakijken

edit2: volgens de Ergotron site is er maar één type van deze arm, zou dus een typo moeten zijn op de Dell site.

Ergotron ARMS Compatible?
Yes, See Notes

Monitor only weight
6.87 Kg

Monitor weight with manufacturer's base
9.86 Kg

Screen size
24.0"

Notes
Customer removes pedestal stand and attaches Ergotron arm with fasteners from monitor. Sound Bar adds .8# of weight and 1.54" of height. Dimensions without base: 22.03"W X 14.46"H X 3.28"D.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 16-06-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142826

Ik heb, zoals meerdere in dit topic, last van artifacts als ik bijvoorbeeld spellen speel terwijl dit voorheen niet het geval was. DUs heb ik ff een testje gedaan, en wat bleek: de temperatuur van mn videokaart was op de 24" TFT 16 graden warmer dan op mn 19" CRT op dezelfde settings en bij hetzelfde spel: GTA SA.

http://members.home.nl/vvanmeurs/100_0524.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We gaan nu toch niet de conlusie trekken dat die grafische kaarten het eigenlijk toch niet aankunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 22173 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:37:
[...]

Dell levert ze ook, dus ik hoop dat ze met de IA mee kunnen komen :)

mochten er meer mensen van de IA zijn die hem wel willen hebben, laat het dan hier even weten (stukprijs is 114 euro).

edit: ik zie dat dell 4.5kg vermeldt op de site, komt niet overeen met de 8.2kg op de Ergotron site; even nakijken

edit2: volgens de Ergotron site is er maar één type van deze arm, zou dus een typo moeten zijn op de Dell site.

Ergotron ARMS Compatible?
Yes, See Notes

Monitor only weight
6.87 Kg

Monitor weight with manufacturer's base
9.86 Kg

Screen size
24.0"

Notes
Customer removes pedestal stand and attaches Ergotron arm with fasteners from monitor. Sound Bar adds .8# of weight and 1.54" of height. Dimensions without base: 22.03"W X 14.46"H X 3.28"D.
De Dell-site is nogal vaag, er ontbreken ook plaatjes bij de meeste Ergotron's. Hoe weet jij zeker dat 'ons' type 114 euro kost? En kunnen we niet beter een aparte IA opzetten voor deze dingen, o.a. voor de mensen (zoals mij) die de monitor zelf al (besteld) hebben.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohan schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:36:
[...]

De Dell-site is nogal vaag, er ontbreken ook plaatjes bij de meeste Ergotron's. Hoe weet jij zeker dat 'ons' type 114 euro kost? En kunnen we niet beter een aparte IA opzetten voor deze dingen, o.a. voor de mensen (zoals mij) die de monitor zelf al (besteld) hebben.
nou er is volgens Ergotron maar 1 type van de flex-arm, en daarbij zou 4 kilo veel te weinig zijn (dan zou je niet eens normaal alle 17 inch schermen kunnen bevestigen). ik denk dat iemand bij Dell-NL per abuis heeft omgerekend van 8 pond in plaats van 8 kilo (terwijl ook op de Ergotron US site in kilo's wordt gerekend).

een losse inkoopaktie lijkt me niet zo handig, omdat er toch al zendingen van Dell gaan komen met de monitoren, en mensen anders twee keer naar het afhaalpunt zouden moeten rijden of twee keer verzendkosten naar huis moeten betalen. in dat geval zou het net zo handig zijn om zelf een losse arm te bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 16-06-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
mogen we het hier over IA's hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:56:
offtopic:
mogen we het hier over IA's hebben :?
waarom niet? het is toch gerelateerd aan de 2405FPW? :)

btw, hier staan alle Ergotron producten die Dell levert (note dat er geen enkele 4kg arm is):

http://www.ergotron.nl/dell/

het part-nummer komt ook overeen met de 8.2kg arm ( 45-174-300)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 16-06-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Anoniem: 142826 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:03:
Ik heb, zoals meerdere in dit topic, last van artifacts als ik bijvoorbeeld spellen speel terwijl dit voorheen niet het geval was. DUs heb ik ff een testje gedaan, en wat bleek: de temperatuur van mn videokaart was op de 24" TFT 16 graden warmer dan op mn 19" CRT op dezelfde settings en bij hetzelfde spel: GTA SA.

http://members.home.nl/vvanmeurs/100_0524.JPG
Je speelt nu natuurlijk in een veeel hogere res.. (of niet?)
Dan is het logisch dat je grafische kaart ook wat warmen wordt.. simpele oplossing > beter coolen.. iets anders kun je niet doen.. of natuurlijk een lagere res nemen.. maarja daarvoor heb je niet zo`n scherm.
Wat voor kaart heb je nu? en met wat voor een cooler?
Ik heb een watercooled XT850pe en die heeft nergens last van.. hij word wel warmen dan 1280*1024 op m`n 17" tft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
Anoniem: 82384 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:40:
[...]

Kan de foto niet zien, maar ik vermoed dat de hoge resolutie je parten speelt (neem aan dat je vorige monitor geen 1920x1200 was). Wat voor videokaart heb je? En sluit je het scherm via DVI of VGA aan? Dan kan ook schelen. Je kunt ook proberen de resolutie lager te zetten om te zien of het dan wel weg is (niet dat je dat permanent wil doen).

Op mijn GF4-TI4200 draait het allemaal prima - behalve HDTV wma filmpjes in windows media player die storing veroorzaakt (is wel goed in andere media player).
Het is een xfx 6800 ultra (niet overgeklokt), en het ligt niet aan de resolutie - op een lagere resolutie doet hij het ook, het ligt denk ik ook niet aan de tempratuur, want bij spellen heb ik het nog nooit gezien (behalve in menu's). Het scherm is aangesloten met dvi. Ze zijn ook alleen zichtbaar met deze monitor/grafische kaart combinatie.
Afbeeldingslocatie: http://universalgraphics.nl/fora/artefact_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://universalgraphics.nl/fora/artefacts_maya.jpg
(de groene pixels en de kleurige letters zijn de artefacts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Heb je het ook met vga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
nee, met vga is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21964

@Door: _schobbejak: Ik had dat probleem ook bij mijn 2001FP van Dell, maar dan met ATi 9800 Pro kaart. De oplossing was simpel bij de driver is een optie Reduce DVI frequency
Reduce DVI frequency on high-resolution displays: This option changes the frequency on displays which have a DVI (Digital Visual Interface) input, typically LCD or TFT flat panel monitors. If you are experiencing graphical anomalies or problems on such displays when running at high resolutions (i.e. 1024x768 or above), tick this option. For everyone who is using a standard computer CRT (Cathode Ray Tube) monitor make sure this option is unticked.
bron: http://www.tweakguides.com/ATICAT_6.html

Wellicht is er ook zoiets bij de nVidia driver.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals in de startpost is vermeld wordt dit ook wel 'reduced blanking' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
Anoniem: 112308 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:19:
Zoals in de startpost is vermeld wordt dit ook wel 'reduced blanking' genoemd.
Ik ging er van uit dat dit de optie "gecombineerd schrijven" was, waar kan ik reduced blanking aanzetten, en hoe heet het in het nederlands? Ik heb er al meerdere keren naar gegoogled, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_schobbejak schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:32:
[...]

Ik ging er van uit dat dit de optie "gecombineerd schrijven" was, waar kan ik reduced blanking aanzetten, en hoe heet het in het nederlands? Ik heb er al meerdere keren naar gegoogled, maar kan het niet vinden.
http://www.nvidia.com/object/advanced_timings

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 16-06-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 22173 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:52:
[...]

nou er is volgens Ergotron maar 1 type van de flex-arm, en daarbij zou 4 kilo veel te weinig zijn (dan zou je niet eens normaal alle 17 inch schermen kunnen bevestigen). ik denk dat iemand bij Dell-NL per abuis heeft omgerekend van 8 pond in plaats van 8 kilo (terwijl ook op de Ergotron US site in kilo's wordt gerekend).

een losse inkoopaktie lijkt me niet zo handig, omdat er toch al zendingen van Dell gaan komen met de monitoren, en mensen anders twee keer naar het afhaalpunt zouden moeten rijden of twee keer verzendkosten naar huis moeten betalen. in dat geval zou het net zo handig zijn om zelf een losse arm te bestellen.
Blijft et feit dat je dan een zilvergrijze Neoflex krijgt, maar misschien contrasteert dat juist wel weer mooi met de zwarte monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
reduced blanking aanzetten heeft geen verschil gemaakt voor de artefacts, heeft iemand nog een idee?
(is het trouwens de bedoeling dat als ik "reduced blanking" aan geef bij "timing-standaard" - en op "toepassen" druk - de timing-standaard weer op "aangepaste waarden" staat?)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Heb je de andere DVI uitgang op je kaart al geprobeerd? (aangezien je een Ultra hebt, heb je zover ik weet twee DVI uitgangen op die kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Ben je zeker dat je DVI-kabel wel in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
de artefacts zijn nu weg (gebruik makende van dvi-kabel), maar ik weet niet waaraan het lag;
-met vga kabel geen artefacts zou toch duiden op goede dvi-poort, maar heb toch maar van poort gewisseld.
-De kabel lag over een stekkerdoos heen, maar ik krijg geen artefacts als ik hem er weer overheen leg.
-reduced blanking hielp niet, maar de artefacts zijn wel kort na het inschakelen daarvan weggegaan.

Bedankt voor jullie tips, jammer dat ik niet kan vertellen welke geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 12-06 22:21
_schobbejak schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:24:
de artefacts zijn nu weg (gebruik makende van dvi-kabel), maar ik weet niet waaraan het lag;
-met vga kabel geen artefacts zou toch duiden op goede dvi-poort, maar heb toch maar van poort gewisseld.
-De kabel lag over een stekkerdoos heen, maar ik krijg geen artefacts als ik hem er weer overheen leg.
-reduced blanking hielp niet, maar de artefacts zijn wel kort na het inschakelen daarvan weggegaan.

Bedankt voor jullie tips, jammer dat ik niet kan vertellen welke geholpen heeft.
kan storing geweest zijn, of mischien een minieme kabelbreuk oid waardoor bij bepaalde kleuren niet alle informatie doorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik zie op de Dell site dat het scherm inmiddels EUR 1.664,81 kost :(. Iemand een idee hoe hij voor de oorspronkelijke prijs te krijgen is?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
tomatoman schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:06:
Ik zie op de Dell site dat het scherm inmiddels EUR 1.664,81 kost :(. Iemand een idee hoe hij voor de oorspronkelijke prijs te krijgen is?
Nou de inkoopactie misschien? 875 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
_schobbejak schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:24:
Je hebt van poort gewisseld, dat is dus het verschil. Dat je met VGA op dezelfde poort geen jitter fouten tegenkwam op je scherm staat geheel los van het DVI gebeuren. De ene poort heeft gewoon een beter kwaliteit DVI signaal dan de andere poort (dit komt door het verschil in beide TMDS'en op je kaart, de ene zit in de nVidia GPU en de ander is een losse externe chip). Schijnbaar was 1920*1200@60Hz iets teveel van het goede om een perfect beeld neer te zetten voor de eerste DVI poort die je gebruikt hebt (bandbreedte issue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:17:
[...]

Je hebt van poort gewisseld, dat is dus het verschil. Dat je met VGA op dezelfde poort geen jitter fouten tegenkwam op je scherm staat geheel los van het DVI gebeuren. De ene poort heeft gewoon een beter kwaliteit DVI signaal dan de andere poort (dit komt door het verschil in beide TMDS'en op je kaart, de ene zit in de nVidia GPU en de ander is een losse externe chip). Schijnbaar was 1920*1200@60Hz iets teveel van het goede om een perfect beeld neer te zetten voor de eerste DVI poort die je gebruikt hebt (bandbreedte issue).
Kan ik hieruit dan ook de conclusie trekken dat je op een kaart met maar 1 DVI-poort (ik neem als voorbeeld even de 9600XT omdat ik er denk ik voor ga gebruiken) meer kans hebt op artifacts (of andere fouten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Waarschijnlijk juist niet, aangezien het dan hoogstwaarschijnlijk de dvi-aansturing is die ingebakken zit in de chip en niet een erbij gegooid ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 15:18
Ik gebruik een 9600 PRO voor de aansturing, eentje waarvan zelfs de cooler het al begeven heeft en ik dus maar nieuwe cooler of een 9800 pro ga aanschaffen :P

Maar die kan het perfect aan :) geen enkel probleem.. maar alleen gamen op 1920x1200 is wat lastiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

Tomatoman

Fulltime prutser

Metal schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:12:
[...]

Nou de inkoopactie misschien? 875 euro...
Je bedoelt de inkoopactie die een maand of twee geleden is beëindigd? Of loopt er weer een nieuwe actie? In dat geval ga ik heel blij kijken :9~

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
tomatoman schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:39:
[...]
Je bedoelt de inkoopactie die een maand of twee geleden is beëindigd? Of loopt er weer een nieuwe actie? In dat geval ga ik heel blij kijken :9~
Ga maar vast blij kijken dan.. geloof dat je moet zoeken in de laatste paar pagina van het vorige deel van dit topic.. weet vrijwel zeker dat daar een linkje staat.. (website was iets van inkoopacties.com ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

tomatoman schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:39:
[...]
Er loopt een nieuwe deel 2 (http://www.inkoopacties.net/ia/cr3cblw5) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Anoniem: 112308 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:22:
[...]

Kan ik hieruit dan ook de conclusie trekken dat je op een kaart met maar 1 DVI-poort (ik neem als voorbeeld even de 9600XT omdat ik er denk ik voor ga gebruiken) meer kans hebt op artifacts (of andere fouten)?
Nee, de TMDS die in de ATI GPU zit (en welke ook gebruikt wordt op zo'n kaart met één DVI aansluiting) is over het algemeen beter dan de TMDS die in een nnVidia GPU zit, dus ik zou megeen zorgen maken :)
CyberMonkey schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:30:
Waarschijnlijk juist niet, aangezien het dan hoogstwaarschijnlijk de dvi-aansturing is die ingebakken zit in de chip en niet een erbij gegooid ding.
Veelal doet zo'n 'erbij gegooid ding' het juist beter dan de in de GPU ingebakken DVI aansturing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Ah, ik meende uit je eerste uitleg af te leiden dat dit juist omgekeerd was. Niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 10:39
Als je het scherm in de allerlaagste stand zet:
1 hoeveel cm/mm is het dan van buroblad tot de onderrand van het scherm?

antwoorden:
1: 8,4 cm
2: 45,1 cm
Als ik deze twee waardes vanelkaar afhaan dan kom ik uit op 36.7 . Nou weet ik dat ResetTim hieral jaren rondhangt en dus erg betrouwbaar is. Maar heel heel mischien interperteer i kdeze waardes niet juist. Dus klopt het echt dat vanaf het randje waar boven het stof op valt tot en met de plastic onderkant van het scherm zelf 36.7cm is?

Ik heb op dit moment namelijk 3 Syncmasters 171n waarvan de middelste erg slecht de kleuren weergeeft (is slijtage, heb al vanalles geprobeerd). Deze wil ik dus mogelijk gaan swapen voor de 2405. Maar dan wil ik de buitenste twee 171n's gaan pivoten. En toevallig zijn deze dan 36.8cm hoog.

Nou is dit een redelijk belangrijk (emotioneel)argument om me zelf over tehalen om toch maar z'n tft te kopen. Dus als iemand nog even wilt meten?

[ Voor 13% gewijzigd door HermeS op 16-06-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87709

HermeS schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:41:
[...]
Als ik deze twee waardes vanelkaar afhaan dan kom ik uit op 36.7 . Nou weet ik dat ResetTim hieral jaren rondhangt en dus erg betrouwbaar is. Maar heel heel mischien interperteer i kdeze waardes niet juist. Dus klopt het echt dat vanaf het randje waar boven het stof op valt tot en met de plastic onderkant van het scherm zelf 36.7cm is?
[...]
Ik meet 36,5 cm, dat klopt dus aardig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
HermeS schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:41:
[...]

Ik heb op dit moment namelijk 3 Syncmasters 171n waarvan de middelste erg slecht de kleuren weergeeft (is slijtage, heb al vanalles geprobeerd). Deze wil ik dus mogelijk gaan swapen voor de 2405. Maar dan wil ik de buitenste twee 171n's gaan pivoten. En toevallig zijn deze dan 36.8cm hoog.

Nou is dit een redelijk belangrijk (emotioneel)argument om me zelf over tehalen om toch maar z'n tft te kopen. Dus als iemand nog even wilt meten?
ReseTTim heeft dat scherm niet :P Het was iemand anders die dat gemeten had. :) En aangezien die ^^ het ook zegt zal het wel kloppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Die meting heb ik toen verricht:
Abbadon schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:15:
[...]

1: 8,4cm
2: 45,1cm
3: 12cm (gemeten vanaf breedste punt v.d. voet welke een rondig heeft)
4: 10.9cm (breedste deel v.d. poot/pilaar)

Kan er hier en daar een mm afzitten wegens niet perfect gemeten maar dit is vast goed genoeg I guess :)
En met nogmaals meten (nu specifiek wat jij vraagt) kom ik op precies 36.7 uit, dussss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Metal schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:53:
ReseTTim heeft dat scherm niet :P Het was iemand anders die dat gemeten had. :) En aangezien die ^^ het ook zegt zal het wel kloppen. :)
damn iemand heeft me door :( :(
maar alles wat er staat in de TS heb ik uit het andere topic gehaald.. en ik ga er vanuit dat dat wel klopt

/me wie wil mij een 24"tft sponsoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

ReseTTim schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:36:
[...]

damn iemand heeft me door :( :(
maar alles wat er staat in de TS heb ik uit het andere topic gehaald.. en ik ga er vanuit dat dat wel klopt

/me wie wil mij een 24"tft sponsoren
Tis maar € 875.00 .. dat moet nog wel op te brengen zijn ;) je kan het vast bij iemand wel op afbetaling (of huurkoop) doen - zeg maandelijks € 200.00 ;) dan ben je na 5 maanden eigenaar :D en in de tussentijd huur je hem ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Vidra op 16-06-2005 20:33 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.