[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.328 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 23:52
Ybox schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:32:
[...]

Monitor schakelt zelf naar juiste voltage, garantie moet je eventerug lezen in de posts er zijn verschillende meningen over.
Dat van die voeding dacht ik al :)

Alleen het is juist de garantie :(
Ik bedoel, het is niet zo dat ik hem voor 10 euro ofzo kan krijgen, en mocht hij dan stuk gaan zit ik met een erg grote schadepost :(

Dus hoe het zit in NL (bij wet?) zou ik wel erg graag willen weten voor ik tot koop over ga :)

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 17-07-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19798

RS_003 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:35:
[...]

Dat van die voeding dacht ik al :)

Alleen het is juist de garantie :(
Ik bedoel, het is niet zo dat ik hem voor 10 euro ofzo kan krijgen, en mocht hij dan stuk gaan zit ik met een erg grote schadepost :(

Dus hoe het zit in NL (bij wet?) zou ik wel erg graag willen weten voor ik tot koop over ga :)
Garantie gaat op serienummer, dus denk dat dat niet zo'n probleem zal zijn. Wat je zou kunnen doen is hem het serienummer vragen en dell opbellen, dan weet je het zeker.
Over die pixels: Dell hanteert zelf geen dode-pixelgarantie, dus het lijkt me niet fair dat jij dat wel van je Amerikaanse verkoper verlangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oke, dat is iets persoonlijks...

Ik ga de verkoper wel om het s/n vragen en dan Dell bellen, iemand nog andere ideeen?
Iets wat in de wet staat?

Want ik weet wel bijna zeker dat Dell om een bon gaat vragen hoewel ik (geloof igg) bij wet deze niet hoef te tonen :?

En moet ik dit scherm dan naar de USA sturen? Of kan dit gewoon in NL afgehandeld worden :?

[ Voor 24% gewijzigd door Roberto op 17-07-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121698

RS_003 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:44:...
Ik ga de verkoper wel om het s/n vragen en dan Dell bellen, iemand nog andere ideeen? ...
Ik zou inderdaad eerst de SN opvragen, even bellen naar Dell om te vragen of die service tag bij hun gekend is (of ie nie gestolen is,...).

Indien alles ok, zou ik aan de US-verkoper vragen of hij Transfership of ownership ziet zitten. Jij kan dat document zelf op het net invullen, maar de eigenaar moet dan zijn goedkeuring geven.

Eenmaal deze administratieve rompslomp achter de rug is, ben jij qualified owner en maak je dus aanspraak op de garantie, welke gewoon in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RS_003 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:44:
Oke, dat is iets persoonlijks...

Ik ga de verkoper wel om het s/n vragen en dan Dell bellen, iemand nog andere ideeen?
Iets wat in de wet staat?

Want ik weet wel bijna zeker dat Dell om een bon gaat vragen hoewel ik (geloof igg) bij wet deze niet hoef te tonen :?

En moet ik dit scherm dan naar de USA sturen? Of kan dit gewoon in NL afgehandeld worden :?
SN kan hij je niet geven aangezien dat op het scherm staat. En de doos nog niet geopend is. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121698

Metal schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:33:
[...]

SN kan hij je niet geven aangezien dat op het scherm staat. En de doos nog niet geopend is. :z
Het Service Tag nummer staat ook gewoon op een stickertje op de doos. (Als ik me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 121698 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 08:44:
[...]

Het Service Tag nummer staat ook gewoon op een stickertje op de doos. (Als ik me goed herinner).
Dacht ook al zoiets te hebben gezien. (Igg bij Alle IBM's en Sony's staat het gewoon op de doos)
Verder is het ook zon opmerking waar je echt wat aan hebt ;)
Als de verkoper me dat niet kan geven zal hij het me zelf wel vertellen gok ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
RS_003 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 08:46:
[...]

Dacht ook al zoiets te hebben gezien. (Igg bij Alle IBM's en Sony's staat het gewoon op de doos)
Verder is het ook zon opmerking waar je echt wat aan hebt ;)
Als de verkoper me dat niet kan geven zal hij het me zelf wel vertellen gok ik zo...
Verrek ik heb de doos inderdaad niet echt goed bestudeerd :o
Verder was die opmerking dan wel niet echt handig, maar jij stelt ook vragen die je allemaal had kunnen zoeken in dit topic: garantie,voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
Anoniem: 142554 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:32:
[...]ik heb nu toe alleen maar kabels die van s-video naar scart gaan :S deze doen het dus niet :S
maar ik moet eigenlijk scart naar s-video..
ten eerste moet je DVD speler natuurlijk wel svideo over scart ondersteunen. Vrij gangbaar een goed verkrijgbaar zijn scart naar svhs adapters zonder kabeltje. Dat is dan een scart plug met daarop svideo, composiet en stereo geluid aansluiting. Soms zit er nog een schakelaar op om in/out om te schakelen.

Zelf heb ik op mijn dvd speler een svideo uitgang. Beeld hiervan op de Dell is minder dan een RGB scart beeld op een philips CRT TV en is gevoelig voor een goede svhs kabel. In eerste instantie gebruikte ik een goedkoop kabeltje dat bij mijn PC videokaart zat en beeld daarmee was nog een stuk slechter.

Check ook of je DVD speler geen component video ondersteunt. DAt is kwalitatief nog een stuk beter en kun je ook direct op de Dell aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Metal schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:49:
[...]

Verrek ik heb de doos inderdaad niet echt goed bestudeerd :o
Verder was die opmerking dan wel niet echt handig, maar jij stelt ook vragen die je allemaal had kunnen zoeken in dit topic: garantie,voeding...
Voeding had ik al gevonden .. maar het kan geen kwaad om het nog even na te vragen he?
We praten hier niet over een tft'tje van 100 euro.

Verder zul je zelf zien als je zoekt op garantie met ?limit=999 dat men niet tot een definitieve conclusie komt.

Dit is dus min of meer je eigen fout goed praten door te zeggen dat ik het zelf ook had kunnen vinden...

Nofi ;)
We maken allemaal wel eens een fout toch? :)

Ik ga die man nog eens mailen of hij die transfer of ownership wil doen.
En Dell bellen omtrent het serie nummer, en/of de garantie dan ook in NL geldt :)

Mocht dit zo zijn laat ik het jullie weten, dan weten jullie ook hoe of wat ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Roberto op 18-07-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44

MazeWing

The plot thickens...

Zo heb een uurtje geleden m'n scherm uitgepakt en damn wat een mooi schermpje! :D en het beste van alles is nog wel dat het 100% pixel perfect is \o/

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 16:53
Ik zou zeggen plaats maar es een foto. Topic is alweer een tijdje fotoloos :) beetje saai

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22173

scan schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:40:
Ik zou zeggen plaats maar es een foto. Topic is alweer een tijdje fotoloos :) beetje saai
:)

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/2405fpw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

en nu is het gewoon wachten tot de 30" dell schermen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsgreen schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:53:
en nu is het gewoon wachten tot de 30" dell schermen komen
je kan een 107cm lcd-tv met dvi kopen voor een kleine 4000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142894

olivi3r heb je nog meer foto's?

ik wacht ook nog op mijn schermpje
zit in de tweede of derde bestelling van de inkoopactie dus nog ff wachten
maar wat |:( duurt dat wachten lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142894 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:06:
olivi3r heb je nog meer foto's?

ik wacht ook nog op mijn schermpje
zit in de tweede of derde bestelling van de inkoopactie dus nog ff wachten
maar wat |:( duurt dat wachten lang
umm kan ik wel maken, wat zou je willen zien? ;)
Afbeeldingslocatie: http://historie.audio.komunita.cz/ak-historie/ah-virus.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 18-07-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
  • Laatst online: 22-10-2024
Anoniem: 62133 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:28:
Met de DVI aanlsuiting en de resolutie op 1920x1200 Past niet mijn gehele bureaublad op het scherm , en als ik de muis dan verplaats buiten beeld, scrolt het beeld automatisch mee, iemand enig idee hoe dat te verhelpen?
Autoadjust doet daar niets mee.
(PS bij resolutie 1600x1200 past het wel perfect...)

Videokaart FX 5500 Laatste whql nvidia drivers
Ik heb een FX 5200 en daarmee kan ik in XP ook niet hoger dan 1600x1200 op DVI; die 1920x1200 is een "virtual" resolution. De hardware kan het wel want in Linux draai ik gewoon 1920x1200. Het enige probleem in Linux is nog dat fullscreen video overlay lelijke tearing heeft. Zal toch aan een andere kaart moeten maar heb geen zin te investeren in een gamers kaart met fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22173 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:27:
[...]

umm kan ik wel maken, wat zou je willen zien? ;)

[...]

[afbeelding]
Ik verwees meer naar dat beige jaren 80 geval met Compaq erop... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
Zo'n keyboard (compaq) heb ik ook typed best lekker :P

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scan schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:30:
Zo'n keyboard (compaq) heb ik ook typed best lekker :P
absoluut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Koef schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:53:
[...]

Ik heb een FX 5200 en daarmee kan ik in XP ook niet hoger dan 1600x1200 op DVI; die 1920x1200 is een "virtual" resolution. De hardware kan het wel want in Linux draai ik gewoon 1920x1200. Het enige probleem in Linux is nog dat fullscreen video overlay lelijke tearing heeft. Zal toch aan een andere kaart moeten maar heb geen zin te investeren in een gamers kaart met fan.
Van XFX (andere merken weet ik niet) kan je voor iets meer dan €100 een Geforce 6600 kopen met passieve koeling :).

Ik twijfel nog tussen dat of de Gigabyte 6600GT met passieve koeling..

[edit]
Asus heeft ook een 6600 "Silencer" :). Verder is er nog de Aopen Aeolus 6600-DV128LP en MSI NX6600-VTD256EH, maar die laatste 2 zijn afaik nog niet in NL gespot.

[edit]
Kijk eens op je nVidia tab, Schermresoluties & Vernieuwingfrequenties, Timing-standaard. Daar kan je reduced blanking kiezen. Misschien helemaal geen nieuwe videokaart nodig ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 19-07-2005 07:49 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben met mijn Matrox G450. Welliswaar analoog, maar een digitale uitgang op deze resolutie is kennelijk een probleem. Zelf een Matrox Parhelia met Dual-DVI ondersteund dit niet, dan kom je bij de P750, en dat zijn toch vrij dure dingen.
De G450 die ik nu heb heb ik voor 7,50 euro 2e hands gekocht :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19798 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 07:32:
De G450 die ik nu heb heb ik voor 7,50 euro 2e hands gekocht :P .
ze kostten ook maar iets van 50 gulden rond 2000 (ik had er ook een), dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 18:06

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb precies dezelfde wallpaper erop!!! 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
Is de matrox p650 niet wat voor je ? Kost ong 162 euro en heeft 2 x DVI
voor specs http://www.matrox.com/mga/products/mill_pseries/p650.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

you gotta love 1080p :P

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/2405fpw-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/2405fpw-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 21:42
Heb enkele dagen geleden gemerkt dat mijn scherm ook piept. Het produceert een lichte, continue pieptoon als hij UIT staat, wat me wel vreemd lijkt. Ook niet echt handig aangezien het scherm op m'n kamer staat en het gepiep goed hoorbaar is in een stille omgeving. Nu moet ik het standby zetten en dat lijkt me ook niet ideaal qua stroomverbruik?

Een stekkerblok met schakelaar kan wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 10:11

ilrenato

Pizzah!!!!

Anoniem: 142554 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 02:31:
wie heeft zijn dvd speler (niet de pc) al kunnen aansluiten op de s-video en werkt?
scart --> s-video ??
vraagje waar voor is het knopje pip?
S-video werkt, composiet video werkt.

Enige irritante probleem is dat de 50Hz van PAL wordt vertaald naar 60Hz.
Panning is dus niet echt best, elke seconde zie je een trilling.

Dit met zowel video in van video als met DVI576P50Hz.

Schijnt dat echt bakken LCD's gewoon geen native 50Hz kunnen (wel omvormen naar 60Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ilrenato schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:49:

Schijnt dat echt bakken LCD's gewoon geen native 50Hz kunnen (wel omvormen naar 60Hz)
nah al die video inputs zijn op ntsc gericht (60hz), ik zou dvdtjes gewoon vanaf je pc afspelen dan heb je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142554

ilrenato schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:49:
[...]

S-video werkt, composiet video werkt.

Enige irritante probleem is dat de 50Hz van PAL wordt vertaald naar 60Hz.
Panning is dus niet echt best, elke seconde zie je een trilling.

Dit met zowel video in van video als met DVI576P50Hz.

je weet het zeker van scart --> s-video..

welke kabel merk heb jij gebruikt.. heb er nu stuk of 3 gehad en die werkten niet :S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Anoniem: 142554 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:57:
[...]welke kabel merk heb jij gebruikt.. heb er nu stuk of 3 gehad en die werkten niet :S..
lees mijn bericht hierboven ook even. Scarft naar svideo werkt 100% zeker MAAR je DVD speler moet dat wel ondersteunen. Ondersteunt je DVD speler het niet dan zou je nog zwart/wit beeld moeten krijgen.
Goodkoopste is nog steeds een Scart - svideo adapter en deze dingen bestaan echt omdat het werkt. Op de eerste link verkopen ze behalve deze Scart adapter ook een mooie scart naar svideo kabel trouwens ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BartNL op 19-07-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Laatst online: 06-06 10:11

ilrenato

Pizzah!!!!

s-video op een scart uitgang werkt inderdaad alleen maar op een s-video recorder oid.

Maar welke DVD speler heeft geen s-video uitgang dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 03:07:

Kijk eens op je nVidia tab, Schermresoluties & Vernieuwingfrequenties, Timing-standaard. Daar kan je reduced blanking kiezen. Misschien helemaal geen nieuwe videokaart nodig ;)
Die "Timing-standaard" optie heb ik niet. Misschien niet beschikbaar als je ouwe meuk (FX5200) gebruikt. Driver is 77.72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142554

BartNL schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:51:
[...]

lees mijn bericht hierboven ook even. Scarft naar svideo werkt 100% zeker MAAR je DVD speler moet dat wel ondersteunen. Ondersteunt je DVD speler het niet dan zou je nog zwart/wit beeld moeten krijgen.
Goodkoopste is nog steeds een Scart - svideo adapter en deze dingen bestaan echt omdat het werkt. Op de eerste link verkopen ze behalve deze Scart adapter ook een mooie scart naar svideo kabel trouwens ;)
bedankt voor de link..

mmm.. maar is het wel verstandig om s-video te pakken. of is er een beter kwaliteit.. omdat ik verschillende apparaten zie..

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 142554 op 20-07-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oke 8)7

Ik heb dus een ebay verkoper gevonden met 2000+ feedback, die er meerdere aanbied (en al verkocht heeft) en die op dode pixels wil checkken :)

Echter staat in zijn laatste mail:
1) I will examine the monitor very carefully, so I guarantee that there will
be no problems with the monitor, including dead pixels. I will use the
program that you linked.
2) Monitors DO NOT have a service tag and therefore, warranty is NOT
transferrable. Trust me, I know.

3) Shipping is $150, including $20 insurance for total $970.
WTF 8)7 dat snap ik niet :?

Ik vroeg of hij een transfer of ownership wou doen

Dit komt dus neer op 800 euro totaal (dus echt geen extra kosten meer)
Is dit nog wel een goede deal? Want als dat klopt ... :X

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 20-07-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:03:
Oke 8)7

Ik heb dus een ebay verkoper gevonden met 2000+ feedback, die er meerdere aanbied (en al verkocht heeft) en die op dode pixels wil checkken :)

[...]

Invoer en BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hoezo? (1e keer dat ik internationaal iets koop) ik laat het verzenden per ups express :)
In een blanco doos :)

Dan heb ik daar toch geen last van ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13:05
RS_003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:48:
[...]

Hoezo? (1e keer dat ik internationaal iets koop) ik laat het verzenden per ups express :)

Hoezo zou je daar geen last van hebben? Mooie boel, dan ga ik ook m'n handeltje beginnen. Wellicht heb je geluk en kom je er inderdaad onderuit. Tja anders moet je een naheffing betalen. Dus dan kan er wel is een zeer vervelende rekening komen een paar weken nadat je de monitor hebt uitgepakt!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:48:
[...]

De kans is zeker aanwezig dat je het niet hoeft te betalen, zeker met UPS, maar om voor die kleine 100 euro voordeel nou dat risico te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oke bedankt allebij voor jullie reactie.

let me get this straight:

1: Ik hoef geen invoerkosten te betalen? Dat staat op de site van de douane (thx wi3rd_n3rd :))
2: Btw? Hoe zit dat? Hoe betaal ik die? (en beter nog, je zegt net zelf dat bijna niemand die hoeft te betalen?) het totaal bedrag voor btw is 820 euro.
3: Hier is niet omheen te komen? ( ik hoorde iets van 2ehands hoef dat niet?, de monitor is nml al 2x uit de doos geweest)
4: Naheffing? Is dat meer dan die 19% ???

* Roberto heeft nog nooit eerder iets buiten de EU gekocht :)

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 20-07-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:52:
Oke bedankt allebij voor jullie reactie.

let me get this straight:

1: Ik hoef geen invoerkosten te betalen? Dat staat op de site van de douane (thx wi3rd_n3rd :))
2: Btw? Hoe zit dat? Hoe betaal ik die? (en beter nog, je zegt net zelf dat bijna niemand die hoeft te betalen?) het totaal bedrag voor btw is 820 euro.
3: Hier is niet omheen te komen? ( ik hoorde iets van 2ehands hoef dat niet?, de monitor is nml al 2x uit de doos geweest)
4: Naheffing? Is dat meer dan die 19% ???

* Anoniem: 19798 heeft nog nooit eerder iets buiten de EU gekocht :)
Je moet BTW betalen. Voor monitoren idd geen invoerkosten. De BTW is gewoon 19% van de waarde van het pakket, dat kan op een bonnetje staan of waar dan ook. Als er geen waarde op staat dan bepaald de douane zelf de waarde.

Je krijgt gewoon een brief thuis met een acceptgiro. Als je dat niet wilt betalen gaat het pakket terug naar de zender.

Naheffing is gewoon een ander woord hiervoor...

Voor de duidelijkheid: De keren dat ik iets heb verzonden met UPS/DHL/Fedex heb ik nog nooit invoerrechten en BTW hoeven te betalen. De keren dat het via de post (USPS voor Amerika) verstuurd werd altijd. Dit wil niet zeggen dat jij ook niets hoeft te gaan betalen. Je bent het immers verplicht, ook al is het 2e hands. Zelf als je een cadeau opgestuurd krijgt moet je daar BTW over betalen.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 19798 op 20-07-2005 22:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hartstikke bedankt :)
Ik krijg dus gewoon een accept giro.
Nu weet ik eindelijk hoe het zit :)

Ik heb er geen bon bij gekregen dus ik ben bang dat douane gaat gokken... en die vinden zon scherm (wat weten die mensen van 24" tft;s) straks 2000 euro waard ofzo :X

Dan maar vragen aan de verkoper of hij er bon van bv 500$ dollar in wil gooien ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 20-07-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RS_003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:53:
Dan maar vragen aan de verkoper of hij er bon van bv 500$ dollar in wil gooien ofzo.
Denk ik niet, want hij zal het pakket wel verzekerd versturen.. Als het dan kwijtraakt krijgt hij maar $500 terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:53:
Hartstikke bedankt :)
Ik krijg dus gewoon een accept giro.
Nu weet ik eindelijk hoe het zit :)

Ik heb er geen bon bij gekregen dus ik ben bang dat douane gaat gokken... en die vinden zon scherm (wat weten die mensen van 24" tft;s) straks 2000 euro waard ofzo :X

Het kan zijn dat je een acceptgiro krijgt...
Ik hanteer voor mezelf altijd de regel: Als ik in het ongunstigste geval goedkoper uit ben dan het product in de EU halen, dan koop ik pas buiten de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 21:51
maar je hebt geen service TAG... klinkt niet echt zuiver, omdat die toch normaal op ieder retail/ end-user product van dell hoort te zitten...ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik ben 30 euro duurder uit... (mits ik alleen die 19% moet betalen... je krijgt toch geen boete he? Alleen die 19% ? :))

En dit is een andere verkoper. Deze heeft een feedback van 8 dus ik laat hem via escrow of tripledeal verschepen :)

Iemand maakte per icq wel een goed punt... het is een erg grote dus, dus veel grotere kans op controlle ? :(

En opslag kosten bij twijfel ... lol

Ik denk dat dit nog een hele dure grap gaat worden

Wat hebben jullie kunnan afdingen bij Dell??
Ik hoorde verhalen van 900 euro incl. verzenden?
IF so, dan bestel ik er maybe 2 :) (1 voor een vriend :) ..= meer korting :))

[ Voor 50% gewijzigd door Roberto op 21-07-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reken niet op wonderen wat betreft de prijs. Heb het idee dat er meer vraag is dan aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 18:06

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

RS_003 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:10:
Ik ben 30 euro duurder uit... (mits ik alleen die 19% moet betalen... je krijgt toch geen boete he? Alleen die 19% ? :))

En dit is een andere verkoper. Deze heeft een feedback van 8 dus ik laat hem via escrow of tripledeal verschepen :)

Iemand maakte per icq wel een goed punt... het is een erg grote dus, dus veel grotere kans op controlle ? :(

En opslag kosten bij twijfel ... lol

Ik denk dat dit nog een hele dure grap gaat worden

Wat hebben jullie kunnan afdingen bij Dell??
Ik hoorde verhalen van 900 euro incl. verzenden?
IF so, dan bestel ik er maybe 2 :) (1 voor een vriend :) ..= meer korting :))
Er zitten ook nog ongeveer € 10,- handlingskosten bij,

Het is zeker een grote doos en best zwaar ook. Als hij er een blanco overdoos bij kan vinden zal het pakket nog groter worden. Als je de verzendkosten al hebt afgesproken dan is dat geen probleem, anders kan het nog wel eens oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

superduper schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:22:

Het is zeker een grote doos en best zwaar ook.
de doos is ongeveer 75 x 50 x 30cm, behoorlijk groot inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

RS_003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:03:
Oke 8)7

1) I will examine the monitor very carefully, so I guarantee that there will
be no problems with the monitor, including dead pixels. I will use the
program that you linked.
2) Monitors DO NOT have a service tag and therefore, warranty is NOT
transferrable. Trust me, I know.

3) Shipping is $150, including $20 insurance for total $970.

Leuke deal...not!

offtopic:
Want zoals ik het zie:
- $ 970 = tegen de huidige koers (1.2035) circa ~ € 810

- Over je zending moet je BTW (19%) betalen (€ 810 * 0.19 = € 154) totaal prijs € 954.00

- Er zijn geen invoerrechten verschuldigd op computer monitoren vanuit de Verenigde Staten (zie ook http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/ ) - dus dat geluk heb je!

- De monitoren zijn niet voorzien van een service tag - dat kan in het geval dat de monitoren worden gekocht door een grote onderneming met zijn eigen IT support afdeling! - deze monitoren zijn niet bedoeld voor de wederverkoop - geen garantie. Dell geeft geen garantie op monitoren waarvan de service tag (al dan niet moedwillig) is verwijderd / niet aanwezig is.

Dus jij gaat een monitor kopen in Amerika, waarvoor je € 810 betaald zonder BTW en € 954 incl. BTW, waarop je geen garantie hebt en eventueel terugsturen naar de verkoper is echt geen optie!

Je kan beter meedoen met de nieuwe ronde van de inkoopactie zoals te vinden op de inkoopacties website!

Daar koop je hem voor € 875.00 wat imho zowieso goedkoper is en met 3 jaar garantie!!

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nee voor +900 ;)
Heb daar ook al gereageerd.

En bij die verkoper zonder service tag koop ik hem al niet meer.
Maar jullie punten kloppen gewoon, invoeren gaat een risico zijn.

En dan koop ik hem liever bij Dell, mocht dat ding dan vol zitten met dode pixels stuur ik hem wel binnen 7 dagen terug... kost me wel 70 euro... mja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Anoniem: 142554 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:42:
[...]mmm.. maar is het wel verstandig om s-video te pakken. of is er een beter kwaliteit.. omdat ik verschillende apparaten zie..
uitgaande van de aansluitingen op de Dell in volgorde van minst goede tot beste video aansluiting,
- composiet
- svideo
- component
- vga
- dvi
ligt er dus aan wat je DVD speler ondersteund. Vrij gangbaar is component video en dan heb je al prima kwaliteit. Component en VGA zitten erg dicht tegen elkaar (of zijn identiek?) qua theoretisch mogelijke kwaliteit. Zelf draai ik nu DVD via svideo -> scaler via VGA -> Dell en dat is al een heel mooi plaatje. Wanneer je e DVD speler direct op de Dell aansluit moet de Dell omschalen en dat doet 'ie niet zo netjes waardoor schaduwen wat minder zijn. Op zich nog wel prima voor af en toe DVD of Divx te kijken.
Mijn setup met de scaler klopt qua budget niet omdat deze scaler ongeveer 15x meer koste dan mijn DVD speler die niet eens component uit heeft :/ Beeld is dan ondanks de svideo kabel wel super en kan dan ook tegelijker tijd satelliet TV aansluiten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
1000 euro.
Incl. Btw
3 jaar garantie.
3e dode pixel op kosten van dell een nieuw scherm. Echter geen garantie op live / sub pixels.

Het resultaat van het bellen...

Doen of niet doen? Aan de ene kant, is het niet slecht, maar aan de andere kant 999 euro voor het zelfde scherm en dan alleen maar 1 jaar garantie ... ipv 3 jaar (die 15 euro waard is 8)7)
(computertotaal aanbieding)

[ Voor 20% gewijzigd door Roberto op 21-07-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584

BartNL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:52:
[...]

uitgaande van de aansluitingen op de Dell in volgorde van minst goede tot beste video aansluiting,
- composiet
- svideo
- component
- vga
- dvi
ligt er dus aan wat je DVD speler ondersteund. Vrij gangbaar is component video en dan heb je al prima kwaliteit. Component en VGA zitten erg dicht tegen elkaar (of zijn identiek?) qua theoretisch mogelijke kwaliteit. Zelf draai ik nu DVD via svideo -> scaler via VGA -> Dell en dat is al een heel mooi plaatje. Wanneer je e DVD speler direct op de Dell aansluit moet de Dell omschalen en dat doet 'ie niet zo netjes waardoor schaduwen wat minder zijn. Op zich nog wel prima voor af en toe DVD of Divx te kijken.
Mijn setup met de scaler klopt qua budget niet omdat deze scaler ongeveer 15x meer koste dan mijn DVD speler die niet eens component uit heeft :/ Beeld is dan ondanks de svideo kabel wel super en kan dan ook tegelijker tijd satelliet TV aansluiten _/-\o_
Ik heb via de inkoopactie ook een 24" Dell besteld. Die zou in het begin gebruikt worden om DVD/Video/TV te bekijken.

Even vragen welke scaler jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:10:
1000 euro.
Incl. Btw
3 jaar garantie.
3e dode pixel op kosten van dell een nieuw scherm. Echter geen garantie op live / sub pixels.

Het resultaat van het bellen...

Doen of niet doen? Aan de ene kant, is het niet slecht, maar aan de andere kant 999 euro voor het zelfde scherm en dan alleen maar 1 jaar garantie ... ipv 3 jaar (die 15 euro waard is 8)7)
(computertotaal aanbieding)
Vergeet de verzendkosten niet he. Je kunt ook wachten op een nieuwe inkoopactie, dan heb je 'm misschien voor minder dan 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 19798 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:30:
[...]

Vergeet de verzendkosten niet he. Je kunt ook wachten op een nieuwe inkoopactie, dan heb je 'm misschien voor minder dan 900 euro.
Nee, die 1000 euro is echt all in.
Dus incl. verzendkosten :)

Goede deal? Of moet dat nog meer vanaf kunnen?
De verkoper wou igg echt niet lager gaan... pas vanaf 10 kon ik rond om de 900 euro ps komen.

en als ik nu bestel kan ik hem in 14 (werk) dagen in huis hebben :)

Ik denk zelf wel dat ik het ga doen, mits ik m'n 2 TFT's volgende week via ebay kwijtraak :)
(wat denk jij ervan? :) t'is igg veiliger dan via zon ebay seller met mogelijk nog 19% btw er bovenop
T'enige nadeel is geen dodepixel garantie)

[ Voor 49% gewijzigd door Roberto op 21-07-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
RS_003 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:36:
[...]

Nee, die 1000 euro is echt all in.
Dus incl. verzendkosten :)

Goede deal? Of moet dat nog meer vanaf kunnen?
De verkoper wou igg echt niet lager gaan... pas vanaf 10 kon ik rond om de 900 euro ps komen.

en als ik nu bestel kan ik hem in 14 (werk) dagen in huis hebben :)

Ik denk zelf wel dat ik het ga doen, mits ik m'n 2 TFT's volgende week via ebay kwijtraak :)
(wat denk jij ervan? :) t'is igg veiliger dan via zon ebay seller met mogelijk nog 19% btw er bovenop
T'enige nadeel is geen dodepixel garantie)
Ze leveren je echt niet binnen 14 dagen. Inkoopacties van 50 schermen lieten ze ook lekker 6 weken wachten. Dan gaat 1 scherm lijkt me niet sneller gebeuren. :P
De IA komt nu op 910 euro uit + 30 verzendkosten. Scheelt je toch weer 60 euro met dell zelf. Alleen de leveringstijd kan dan nog verschillen. :) Is aan jouw om te kiezen of je de 60 euro over hebt voor een (wellicht) snellere leveringstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Metal schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:27:
[...]

Ze leveren je echt niet binnen 14 dagen. Inkoopacties van 50 schermen lieten ze ook lekker 6 weken wachten. Dan gaat 1 scherm lijkt me niet sneller gebeuren. :P
De IA komt nu op 910 euro uit + 30 verzendkosten. Scheelt je toch weer 60 euro met dell zelf. Alleen de leveringstijd kan dan nog verschillen. :) Is aan jouw om te kiezen of je de 60 euro over hebt voor een (wellicht) snellere leveringstijd.
Voor die 60 euro heb je wel iets minder gezeur als je eventueel garantie gaat claimen omdat als je het via de inkoop actie doet dan moet je de garantie claimen via de mensen die de inkoopactie geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Uhu :)
Wat Ybox zegt.

Plus mochten hier nou dode pixels op zitten stuur ik hem gewoon terug... oke... kost me wel 67 euro.. maar dat liever dan een scherm met 5 live subpixels ofzo :)

Dus tja... volgens de organistator van de IA sluit de IA pas op 1 sep.
Dan moet alles nog verzonden worden (pak em beet 6 weken idd)

Nee, ik denk dat het direct via dell gaat worden.

Maar mijn vraag was igg: Is dit een goede deal? Of heeft 1 van jullie een beter deal weten te maken met Dell? Zoja, dan bel ik ze weer op ;)

T'is dat ik er maar 2 koop (1 voor mij, 1 voor een vriend)
Die dell verkoper zei dat ik korting kon krijgen (rond om 900 euro) vanaf 6 a 10 schermen :(
(Ik kon wel voor mijn vriend een aparte bon + afleveradres krijgen :))

[ Voor 20% gewijzigd door Roberto op 21-07-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Anoniem: 36584 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:52:
[...]Ik heb via de inkoopactie ook een 24" Dell besteld. Die zou in het begin gebruikt worden om DVD/Video/TV te bekijken.

Even vragen welke scaler jij gebruikt?
mijn Dell komt ook van de (eerste) inkoopactie :)

De scaler die ik gebruik is een DVDO iScan HD+ waarop o.a. een DVD speler en satelliet TV ontvanger zijn aangesloten. Het beeld met scaler is goed en echt heel veel beter dan direct via svhs. Ik dacht eerst (direct aangesloten via svideo) dat de Dell niet geschikt was als TV. Via de scaler is het TV en DVD beeld op de Dell m.i. vergelijkbaar of beter dan het beste wat in winkels aan LCD TV's gedemonstreerd wordt. Qua totaal prijs voor een 24" LCD TV helaas ook en is een goede 26"LCD TV zelfs minder duur :D
Wanneer je kabel TV hebt en dus een tuner nodig hebt is een Plasma Enhancer Pro handiger. Deze is jammer genoeg nog duurder maar zou kwalitatief ook weer beter moeten zijn en is gelijk een TV tuner.

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 21-07-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584

BartNL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:39:
[...]

mijn Dell komt ook van de (eerste) inkoopactie :)

... Wanneer je kabel TV hebt en dus een tuner nodig hebt is een Plasma Enhancer Pro handiger. Deze is jammer genoeg nog duurder maar zou kwalitatief ook weer beter moeten zijn en is gelijk een TV tuner.
Heb de technische specificaties eens gelezen en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van die Plasma Enhancer Pro maar spijtig genoeg ook van zijn prijs: $1800.

Ik ga maar eens verder rondzoeken naar alternatieven want dit gaat spijtig genoeg nogal ver boven mijn budget :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
He he :)

Van 999 euro all in met 3 jaar garantie naar 955 euro all in met 3 jaar garantie weten te praten :)

Zou daar nog meer vanaf kunnen?
Denk het niet.

Want bij de IA zitten ze al op 910 en dan nog 35 euro verzend kosten :)

* Roberto gaat over paar dagen z'n scherm bestellen :)
Igg 2 schermen, maar 1 is voor een vriend :)

Jammer dat ik niet meer vrienden heb die ook zon scherm willen :)
Want ik heb atm gescheiden afleveradressen bonnen, en betalingen.
Had ik maybe nog meer korting kunnen regelen ... mja ... t'is sowieso een betere deal dan van gister :)

[ Voor 84% gewijzigd door Roberto op 22-07-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:38:
He he :)

Van 999 euro all in met 3 jaar garantie naar 955 euro all in met 3 jaar garantie weten te praten :)

Zou daar nog meer vanaf kunnen?
Denk het niet.

Want bij de IA zitten ze al op 910 en dan nog 35 euro verzend kosten :)

* Anoniem: 19798 gaat over paar dagen z'n scherm bestellen :)
Igg 2 schermen, maar 1 is voor een vriend :)
Ik denk dat je zeker een goede prijs hebt. Als je ziet hoe makkelijk jij al aan 955 komt voor twee schermen, dan is 910 voor 50 schermen relatief duur. Die 35 euro verzendkosten komen natuurlijk niet van Dell af maar moeten wel betaald worden. Bestellen die hap zou ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19798 op 22-07-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 19798 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:55:
[...]

Ik denk dat je zeker een goede prijs hebt. Als je ziet hoe makkelijk jij al aan 955 komt voor twee schermen, dan is 910 voor 50 schermen relatief duur. Die 35 euro verzendkosten komen natuurlijk niet van Dell af maar moeten wel betaald worden. Bestellen die hap zou ik zeggen.
Nou 8)7 makkelijk :P
Nee meneer... 1155 is het beste wat ik kan doen B)

Wat dacht je van 2x bellen? En totaal 1 uur aan de lijn hangen? :P
Want verkoper nr 1 ... die heeft me nooit de offerte gemaild :(

wel grappig, ik ben nml dol op afdingen (en er kon ws nog paar euro vanaf maar dan ging het vervelend worden voor de man aan de andere kant van de lijn) dus heb ik zelfs 10 euro van de 20 euro voor de 3 jaar garantie weten af te praten :P

Moesten jullie ook het hele bedrag vooruit betalen :?
Die man vertelde dat het verplicht was voor de 24"er omdat het een speciaal order model bedroeg.
Hij gaf me wel gelijk dat de HCC pas een rechtzaak van Dell hierover had gewonnen, en dat je bij complete systemen niet meer alles hoefde vooruit te betalen :?

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto op 22-07-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Anoniem: 19798 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:55:
[...]

IA was 875 euro ex verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Was ;)

Nu is het 910 + 35 verzenden :)
Dan koop ik hem liever direct bij Dell ;)

En over dat vooruit betalen: Tja, bij de IA moet ik het ook doen, ik heb er verder dan ook geen probleem mee, maar mijn vriend wel.

[ Voor 64% gewijzigd door Roberto op 22-07-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

RS_003 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:41:
Was ;)

En over dat vooruit betalen: Tja, bij de IA moet ik het ook doen, ik heb er verder dan ook geen probleem mee, maar mijn vriend wel.
:) had niet gezien dat de prijs omhoog gegaan was bij de nieuwe inkoopactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:41:
Was ;)

Ik heb mijn laptop a ong. 1000 euro ook helemaal vooruit moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
RS_003 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:58:
Moesten jullie ook het hele bedrag vooruit betalen :?
Ja.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 19798 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:13:
[...]

Ik heb mijn laptop a ong. 1000 euro ook helemaal vooruit moeten betalen.
Ik maak er verder geen probleem van.

Alleen ik dacht dat het niet meer hoefde ... igg door een rechter besloten.
Maargoed... dat zal mij ook verder weinig boeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23
Ook ik denk er aan dit scherm aan te gaan schaffen. Ik zit eigenlijk nog te dubben tussen deze en de 2005FPW. Nu zit ik alleen nog met een paar vraagjes die ik zou gauw niet kan vinden in dit topic.

1. Ik heb nu een 19" TFT scherm. Worden de letters en icoontjes op dit 24" scherm met de extreem hoge resolutie van 1920x1200 niet kleiner dan op mijn 19" met 1280x1024? Op het kleinere broertje van de 2405FPW, de 20" 2005FPW, zijn ze ongeveer te vergelijken met een 17" TFT op 1280x1024, dus een stuk kleiner.

2. De 2005FPW heeft een ernstig "bleeding" probleem; het "lekken" van licht aan de randen van het scherm, meestal aan de boven en/of onderzijde, waar zwart dan lichter(grijzer) is dan de rest van het scherm. Dit naar aanleiding van de vele reakties in het topic aldaar Hoe is dit bij de 2405FPW?

3. Aan de beginpost staat dat de kans groot is dat ATi videokaarten goed op de native resolutie van 1920x1200 werken via DVI. Ik heb een ATi Radeon 9600 Non Pro (van Sapphire). Zal deze goed werken op DVI bij 1920x1200 fullscreen? Ik ben nu gewend aan de voortreffelijke beeldkwaliteit van DVI op mijn 19" TFT en wil niet terug naar analoog.

Alvast bedankt voor de antwoorden en nu maar wachten totdat Dell weer met een aktie komt. (vind 1248 euro toch wel een beetje veel geld, zeker met de wetenschap dat 'ie voor onder de 1000 euro verkocht werd)

Trouwens, net gecheckt op de US-site van Dell en daar kost 'ie maar 959 dollar, da's omgerekend 767 euro...

[ Voor 28% gewijzigd door Tranquility op 23-07-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
1: Nee geloof even groot als een 17" TFT (staat hier ergens in he topic)

2: Kijk eens in de TS ? :P daar staan paar reviews en daar worden de 2 schermen vergeleken :)

3: Zover ik weet wel.

Stomme Dell service :P

1: Spellen ze nadat ik het 2x heb moeten spellen voor hen mijn naam nog verkeerd.
2: Man zou er zaterdag zijn... (niet dus)
3: Vraag ik aan zon miep of ze me wil doorverbinden... toen hebben ze ge ping ponged met mijn call. 6x voor 1 sec opgenomen door iemand (muziek onderbrak + achtergrond geluid)
4: Krijg ik vervolgens toch nog het antwoord apparaat van die Tyler :X ( had ik net zo goed gelijk het nummer uit z'n mail kunnen bellen)
5: Owja ... over mailen gesproken, ik had hem dus terug gemaild of hij me een goede offerte wou terug mailen met mijn naam wel correct gespeld ... (gister rond half 12 al)

Nja... bel maandag wel weer, en ik zie wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 23-07-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

JazzySOB schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:01:
Ook ik denk er aan dit scherm aan te gaan schaffen. Ik zit eigenlijk nog te dubben tussen deze en de 2005FPW. Nu zit ik alleen nog met een paar vraagjes die ik zou gauw niet kan vinden in dit topic.

1. Ik heb nu een 19" TFT scherm. Worden de letters en icoontjes op dit 24" scherm met de extreem hoge resolutie van 1920x1200 niet kleiner dan op mijn 19" met 1280x1024? Op het kleinere broertje van de 2405FPW, de 20" 2005FPW, zijn ze ongeveer te vergelijken met een 17" TFT op 1280x1024, dus een stuk kleiner.
Ik denk dat het te vergelijken is met een 17'' TFT op 1280x1024. En een 20'' op 1600x1200.
2. De 2005FPW heeft een ernstig "bleeding" probleem; het "lekken" van licht aan de randen van het scherm, meestal aan de boven en/of onderzijde, waar zwart dan lichter(grijzer) is dan de rest van het scherm. Dit naar aanleiding van de vele reakties in het topic aldaar Hoe is dit bij de 2405FPW?
Ik heb geen last van dit probleem met mijn 2405FPW, maar volgens mij komt het ook alleen voor bij de 2005FPW.
3. Aan de beginpost staat dat de kans groot is dat ATi videokaarten goed op de native resolutie van 1920x1200 werken via DVI. Ik heb een ATi Radeon 9600 Non Pro (van Sapphire). Zal deze goed werken op DVI bij 1920x1200 fullscreen? Ik ben nu gewend aan de voortreffelijke beeldkwaliteit van DVI op mijn 19" TFT en wil niet terug naar analoog.
Geen idee. Ik zou zeggen kijk in de specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb niet het idee dat het noemenswaardig groter/kleiner is dan mijn 17" tft die ik hiervoor had, maar ik heb ze nooit naast elkaar gebruikt. Je kan natuurlijk altijd een grotere font-instelling in je windows kiezen.
Maar ik zou zeggen: kijk eens hoe hoog je huidige scherm is en vergelijk dat met de hoogte van deze 24". Een 19" beeld is ongeveer 30 cm, deze 24" ongeveer 32. Respectievelijk ~ 34 en 38 pixels per centimeter in de hoogte. Een 17" is ongeveer 27 cm hoog en heeft zo'n 38 pixels per cm in de hoogte. Kortom de letters zullen ongeveer evengroot zijn als die van de 17".
Dit naar aanleiding van de vele reakties in het topic aldaar Hoe is dit bij de 2405FPW?
De drie schermen die ik live zie hebben er geen last van.
Voor zover ik weet zou mijn Radeon 9500 pro het gewoon gekund hebben. Kijk in de specificaties wat ie aan resoluties uit kan sturen, kijk in je driver of je de optie om hebt om "Reduce DVI frequency on high-resolution displays" (ik neem tenminste maar aan dat dat niet beschikbaar is als je kaart het niet zou kunnen).
US-site van Dell en daar kost 'ie maar 959 dollar, da's omgerekend 767 euro...
Daar komt nog verzending, btw, e.a. bij he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Worden de letters en icoontjes op dit 24" scherm met de extreem hoge resolutie van 1920x1200 niet kleiner dan op mijn 19" met 1280x1024?
nee, waarschijnlijk even groot of zelfs iets groter; de pixels op de 2405fpw zijn redelijk groot/staan ver uit elkaar (wel scherp genoeg hoor). ze zijn in ieder geval groter dan op mijn 17" @ 1280.
2. een ernstig "bleeding" probleem; het "lekken" van licht aan de randen van het scherm, hoe is dit bij de 2405FPW?
hier ook geen last van
3. Ik heb een ATi Radeon 9600 Non Pro (van Sapphire). Zal deze goed werken op DVI bij 1920x1200 fullscreen?
ja hoor dat gaat prima werken, alleen fullscreen gamen zal uiteraard een probleem worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 23-07-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ok bedankt iedereen, De 2405FPW geniet denk ik toch mijn voorkeur boven de 2005FPW... Dus dan wordt het alleen even wachten tot Dell weer met een aktie komt. Zo rond de 950 Euro vind ik nog te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
wat houdt je tegen om ze op te bellen? ;)

Het is mij toch ook gelukt? :)
(en wie weet krjig je zelfs een betere deal? :P if so... zeg het dan ff, dan hang ik ook weer meteen aan de telefoon :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JazzySOB schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:12:
Ok bedankt iedereen, De 2405FPW geniet denk ik toch mijn voorkeur boven de 2005FPW... Dus dan wordt het alleen even wachten tot Dell weer met een aktie komt. Zo rond de 950 Euro vind ik nog te doen...
RS_003 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:41:
wat houdt je tegen om ze op te bellen? ;)

Het is mij toch ook gelukt? :)
(en wie weet krjig je zelfs een betere deal? :P if so... zeg het dan ff, dan hang ik ook weer meteen aan de telefoon :P )
Of jullie regelen samen iets...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Niet aan gedacht :) (Goed idee!)
Maar ik heb z'n icq / msn niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 24-07-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
Ik heb vandaag tuinverlichting aangesloten en daarvoor heb ik een keer of vijf de hoofdschakelaar in de meterkast uitgezet. Toen ik na afronding van de werkzaamheden terugkwam in mijn computerruimte bleek mijn 2405FPW dood. Geen beeld, geen lampjes, niks. Kennelijk moet je het ding met de powerbutton uitzetten voordat je de stroom eraf haalt.

Er is in de 2405FPW topics vaak gesproken over Service Tags, maar die kan ik niet vinden op het apparaat. Ik heb maar de serienummers en alle andere nummers die op de monitor en doos staan gemaild naar Dell.Nog geen antwoord omdat het weekend is denk ik.

Andere ervaringen met dode 2405FPW's? Krijg je een nieuwe? Komen ze hem on-site vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Als ik hun garantie voorwaarden lees sturen ze een nieuwe naar je op.
En komen ze je oude ophalen :)

Wel vreemd ... Kan zijn dat er een zekering in de Adapter is gesprongen? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 24-07-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:23:
Als ik hun garantie voorwaarden lees sturen ze een nieuwe naar je op.
En komen ze je oude ophalen :)

Wel vreemd ... Kan zijn dat er een zekering in de Adapter is gesprongen? :)
klinkt niet echt als een 2405fpw probleem, maar meer piekspanning of kortsluiting van de tuinverlichting oid...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 24-07-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
@RS_003

Ben jij bezig met een inkoopaktie of zoiets? Omdat je zo te zien nogal regelmatig met Dell belt... ;)

Ik heb niet zo'n vlotte babbel, dus mij zal dat niet lukken ben ik bang... (korting dan)

Hoe zit het dan eventueel met de betaling en bezorging enzo?
Op zich heb ik wel belangstelling als de prijs goed is. Trouwens, deze schermen hebben toch altijd minimaal drie jaar garantie, of vormt Dell hier een uitzondering op?

[ Voor 20% gewijzigd door Tranquility op 24-07-2005 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

JazzySOB schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:43:
Hoe zit het dan eventueel met de betaling en bezorging enzo?
Op zich heb ik wel belangstelling als de prijs goed is. Trouwens, deze schermen hebben toch altijd minimaal drie jaar garantie, of vormt Dell hier een uitzondering op?
Ik denk het, bij de laptops moet je ook al een genoegen nemen met niet-standaard 3 maanden garantie om de geadverteerde prijs te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

JazzySOB schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:43:
Ik heb de mijne bij die vorige actie van Dell (2e met 50% korting) gekocht en op de factuur staat gewoon "3Y Monitor Replacement Service".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Heeft iemand ondertussen goede instellingen gevonden voor Svideo?
Ik heb mijn Xbox via svideo aangesloten, maar het beeld valt tegen in vergelijking met mijn vorige monitor (AG Neovo S19, ook met Samsung panel). Die monitor gaf out-of-the-box al vrij goed beeld met svideo, maar bij de 2405FPW heb ik ook na lang getweak met brightness, contrast en color settings nog steeds niet bepaald ideaal beeld... lichte stukken zijn wat te licht, en donkere stukken in de game zijn veels te donker...
Verder gaan damp/mist effecten - vooral in donkere omgevingen - ook niet goed... lijkt eerder op storing/ruis in het beeld wat daarbij weergegeven word :/

Iemand tips, of de juiste settings toevallig?
Er is een goede svideo kabel aangesloten, dus ik ga er niet van uit dat het daaraan ligt...

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 24-07-2005 02:50 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150103

RS_003 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:02:
Uhu :)
Wat Ybox zegt.

Plus mochten hier nou dode pixels op zitten stuur ik hem gewoon terug... oke... kost me wel 67 euro.. maar dat liever dan een scherm met 5 live subpixels ofzo :)

Dus tja... volgens de organistator van de IA sluit de IA pas op 1 sep.
Dan moet alles nog verzonden worden (pak em beet 6 weken idd)

Nee, ik denk dat het direct via dell gaat worden.

Maar mijn vraag was igg: Is dit een goede deal? Of heeft 1 van jullie een beter deal weten te maken met Dell? Zoja, dan bel ik ze weer op ;)

T'is dat ik er maar 2 koop (1 voor mij, 1 voor een vriend)
Die dell verkoper zei dat ik korting kon krijgen (rond om 900 euro) vanaf 6 a 10 schermen :(
(Ik kon wel voor mijn vriend een aparte bon + afleveradres krijgen :))
Hey, Ik heb serieuze interesse om mee te doen, voorwaarde is alleen dat ik en eigenste bon krijg (net als je vriend)

Als dat lukt, moeten we er nog 3!!!

Ik hoor wel of je interesse hebt, heb ook geen vlotte babbel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
lol...

De dell medewerker zei dat dat mogelijk was ( ik heb voor mijn vriend waar het 2e scherm voor is gewoon een 2e offerte laten maken met daarop zijn gegevens :) dus ja dat is geen probleem)

Maar zover ik weet is het regelen van een inkoopactie niet toegestaan op het forum.

Dus ik stel voor dat jullie beide me toevoegen op msn, dan kunnen we de details bespreken :).
ICQ mag ook ;)
Lijkt me een goed idee? En zo blijft het topic nog een beetje schoon :)

Nee, de schermen hadden orgineel maar 1 jaar garantie, maar ik heb er 3 jaar van weten de maken :*)

Jullie moeten me wel voor maandag middag gesproken hebben, dan ga ik namelijk nog een maal bellen. En moet ik jullie gegevens hebben ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 24-07-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
FirefoxAG schreef op zondag 24 juli 2005 @ 02:49:
Verder gaan damp/mist effecten - vooral in donkere omgevingen - ook niet goed... lijkt eerder op storing/ruis in het beeld wat daarbij weergegeven word :/

Iemand tips, of de juiste settings toevallig?
Er is een goede svideo kabel aangesloten, dus ik ga er niet van uit dat het daaraan ligt...
Probleem heb ik ook met een DVD speler via svideo.
Qua settings kun je nog proberen om onder "Image Settings" de "Video Mode" op "off" te zetten.
Het is toch wel het proberen waard om een andere svideo kabel te proberen. Met een standaard svideo kabel waren schaduwen in films echt beroerd terwijl met een betere kabel het beeld een stuk beter was.
Algemeen is mijn indruk dat de svideo ingang matige kwaliteit is en doordat de Dell groot is vallen de problemen ook direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13:05
W3ird_N3rd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:51:
[...]

Ik denk het, bij de laptops moet je ook al een genoegen nemen met niet-standaard 3 maanden garantie om de geadverteerde prijs te behalen.
Klopt, ook bij desktops is dat zo, maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn:
Om alle onduidelijkheid maar even op te helderen. Ik was toch wel heel benieuwd naar wat Dell hierover te zeggen had. En aangezien ik ze toch moest spreken, heb ik dit ook meteen even gevraagd. De jongen aan de telefoon was heel hulpvaardig en hij zei letterlijk:

"Met 90 dagen collect and return, koopt Dell niet de wettelijke verplichtingen af. Dat kan en mag helemaal niet."

Daarnaast zei hij dat ze dit zo min mogelijk proberen te communiceren, omdat ze bij voorkeur de service packages verkopen. Het staat wel bijv. in de kleine lettertjes in advertenties in de krant (ff gechecked en inderdaad dat is zo).
(Uit dit topic: [rml][ Dell] houdt zich niet aan wet mbt garantiewetgeving[/rml])

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
RS_003 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:30:
lol...

De dell medewerker zei dat dat mogelijk was ( ik heb voor mijn vriend waar het 2e scherm voor is gewoon een 2e offerte laten maken met daarop zijn gegevens :) dus ja dat is geen probleem)

Maar zover ik weet is het regelen van een inkoopactie niet toegestaan op het forum.

Dus ik stel voor dat jullie beide me toevoegen op msn, dan kunnen we de details bespreken :).
ICQ mag ook ;)

Nee, de schermen hadden orgineel maar 1 jaar garantie, maar ik heb er 3 jaar van weten de maken :*)

Jullie moeten me wel voor maandag middag gesproken hebben, dan ga ik namelijk nog een maal bellen. En moet ik jullie gegevens hebben ;)
Ok, ik heb je inmiddels toegevoegd aan MSN en je een mailtje gestuurd. Dat je er drie jaar garantie van heb weten te maken is mooi.. 8)
Ben benieuwd wat de uiteindelijke prijs wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150103

RS_003 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:30:
lol...

ICQ mag ook ;)

Ook toegevoegd, en je mijn gegevens gestuurd >:)

Hoop dat ik samen met Jazzy hier over een week of 2 heel erg blij mag wezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat S-Video er niet zo goed uit zag kwam ik ook vrij sne achter. Composiet hetzelfde. Komt aan de ene kant door het formaat, want van een redelijke afstand viel het weer mee. Daarna maar een component kabel gekocht voor de PS2 en XBox en dat is al een zeer goede verbetering! Het beeld is echt goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
kiddyl schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:02:
Dat S-Video er niet zo goed uit zag kwam ik ook vrij sne achter. Composiet hetzelfde. Komt aan de ene kant door het formaat, want van een redelijke afstand viel het weer mee. Daarna maar een component kabel gekocht voor de PS2 en XBox en dat is al een zeer goede verbetering! Het beeld is echt goed te noemen.
Composite is hier overigens een stuk beter dan S-video. Je zou toch het tegendeel verwachten :?
Is Scart -> Component mogelijk en betaalbaar?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Yohan schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:07:
[...]Composite is hier overigens een stuk beter dan S-video. Je zou toch het tegendeel verwachten :?
Is Scart -> Component mogelijk en betaalbaar?
de kabels op zich koop je een prima kwaliteit voor 20 euro. Het apparaat met de scart uitgang moet dan wel component over de scart uitgang kunnen uitsturen. Die optie is niet zo vanzelfsprekend dus zul je moeten nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kiddyl schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:02:
zou je misschien screenshots kunnen maken van s-video en component? bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

BartNL schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:54:
Qua settings kun je nog proberen om onder "Image Settings" de "Video Mode" op "off" te zetten.
Ook mee gespeeld, maar dit lijkt het beel alleen lichter te maken, verder niets...
Het is toch wel het proberen waard om een andere svideo kabel te proberen. Met een standaard svideo kabel waren schaduwen in films echt beroerd terwijl met een betere kabel het beeld een stuk beter was.
Er ligt geen standaardkabel. Ik had al lang (ook op mijn vorige monitor) door dat met een standaardkabel het beeld niet echt te pruimen is... Ik kan nog wel proberen wat een andere kwaliteitskabel uitricht, maar ik heb weinig hoop dat het echt goed komt :/
Enige manier die ik heb gevonden om de schaduwen (donker == zwart op monitor) te verhelpen is door de brightness heel hoog te zetten. En dat wil je ook niet omdat anders de rest veel te licht is.
Bij "normaal" beeld _moeten_ bijvoorbeeld diverse levels in Halo2 nu echt bijna volledig met flashlight gespeeld worden omdat je anders letterlijk geen hand voor ogen ziet. Dit hoort niet zo.
Algemeen is mijn indruk dat de svideo ingang matige kwaliteit is en doordat de Dell groot is vallen de problemen ook direct op.
Tot die conclusie heb ik ook moeten komen helaas... toch wel jammer. Had liever 2 of 3 tientjes extra neergeled voor die monitor om een goed bruikbare Svideo ingang te krijgen. Ze hebben duidelijk bezuinigd op de scaler |:(

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Vol :P

Wie maakt een Deel 4? :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.