Toon posts:

Het grote Dell 2005FPW topic deel 1 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.491 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 145215

Topicstarter
He jongens ff een vraagje...

Ik ben van plan een dell 2005FPW te kopen.

Maar...

Vanwege de vreemde resolutie van 1680x1050 kan dat volgensmij problemen opleren.
Ik zie namelijk bij geen enkele grafische kaart deze resolutie staan.
Wie weet meer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 10:01
Het schijnt geen probleem te zijn :
http://www.firstadopter.c...hive/index.php/t-395.html

Als je er netjes drivers bij krijgt dan worden dit soort uitzonderlijke formaten gewoon toegevoegd.
Omdat de resolutie tussen 1600x1400 en 1280x1024 zit, zal het voro de meeste kaarten geen enkel probleem zijn. :)

[Voor 12% gewijzigd door -=bas=- op 29-05-2005 13:58]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 131051
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Maar dan heb ik een bedenking die ik ook had bij de mensen die die breedbeeld ook kochten en dat vermeldden in het 19" topic.

Waarom WUXGA nemen ipv UXGA? Kijk naar de resoluties: beide schermen zijn 20"
de 2005FP= 1680x1050 (1)
de 2001FP= 1600x1200 (2)

Zie je waar ik toe wil komen?

Met (2) kan je (1) bijna zogoed als volledig afbeelden (alleen heb je dan twee zwarte banden boven en ander van elk 150 pixels: 16:9=> 1600*900) Maar die twee zwarte banden zijn toch niet zo storend of belangrijk, als je film kijkt bvb, who cares, ze zijn toch zwart.

Maar met (1) kan je (2) niet doen (duh 8)7 ) wat betekent dat je de toch meer gangbare 4:3 resolutie niet kan nemen. Dus zou ik dan liever de (2) aanschaffen, waar je zowel het meer conventionele 4:3 mee kan displayen, en OOK de16:9 verhouding voor films, zij het dan met twee zwarte banden.

Met 2 heb je meer schermoppervlak dan 1, dus begrijp ik niet waaro mje je zou beperken tot 1 voor dezelfde prijs

En waarom ik permanent WUXGA een nadeel vindt (itt tot UXGA met indien gewenst zwarte banden)
-games
-office werk

Wat meer verticaal schermoppervlak is altijd handig en bruikbaar. Ik de winkel heb ik al wat gespeeld met die breedbeeld laptops, wat was dat vreemd zeg, zou ik helemaal niet aan kunnen wennen. Als je verticaal wat meer plaats hebt kan je wat meer toolbars kwijt, of ze uberhaupt laten staan; denk bvb ook aan autocad, photoshop, hoe meer plaats voor allerhande dingen hoe beter)

En games!!!, er zijn screenshots van far cry (denk bij de test van deze monitor bij anandtech, maar ben niet zeker) waar je ziet dat een deel van het wapen en de hand niet in beeld is. En andere statusaanduidingen komen ook dichter naar beneden te staan. Met games heb ik ook graag wat meer hoogte, HUD toestanden, voor racers bvb, shooters. (flight simulators indien interesse) RTS, beetje meer hoogte.

Nu kan je ook hetzelfde zeggen dat je van (1) een 4:3 kan maken, maar dan verlies je wat pixels en hou je verticaal niet meer over dan het eerste beste 19" scherm van half zo duur.

Maar goed, als ik zou mogen kiezen zou het dus de 1600*1200 versie zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 21:49

Bergen

Spellingscontroleur

Volgens de pricewatch kosten ze op de euro af precies hetzelfde, dan zou ik idd ook voor de 1600x1200 gaan. De beschikbare resoluties worden idd door Windows bij de driver opgevraagd, dus goede drivers zijn een vereiste, maar ik mag aannemen dat je die erbij krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-12-2022
maarja... de WA (wide aspect, 2005 dus) kan je 90 graden draaien, heb je een heel hoog scherm, ideaal voor tekstverwerken, browsen ed

ten 2de heeft de wa een hogere contrast ratio en helderheid

en ten 3de vind ik de pixels te klein op een 20" a 1600x1200, de pixels zijn net ff groter bij 20" 1680x1050, plus dat je voor games gewoon een gecentreerde 1280x1024 res kan gebruiken

en met de drivers van de huidge generatie videokaarten kun je elke resolutie instellen die je maar wilt, bijv 1280x1.. dat is verder geen probleem

ik zat overigens te twijfelen tussen de 20 en de 24", maar voor de prijs van de 24" kan je 2 20" schermen plus een leuke highend videokaart kopen (de 24" staat nu weer op 1700 euries :/ )

[Voor 35% gewijzigd door airliner op 29-05-2005 15:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Bij mijn weten kan je de 2001 ook 90 graden draaien (dus evenveel pixels naar beneden 1680 tegenover 1600, dus daar gaat je argument) Alleen is hier het scherm dan weer wat breder :p

Van die contrastratio moet je je naar het schijnt (gebaseerd op reviews) niet veel aantrekken.
het valt beter mee dan de waarden doen vermoeden, en is van de weinige schermen waar het getal ook nog eens op een eerlijke manier lijkt vastgelegd. Iig valt het best wel mee

En dat de pixels kleiner zijn is ook niet echt waar. De lengte van het scherm blijft in beide gevallen ongeveer gelijk (1600 pixels) . Alleen zal het scherm natuurlijk wat hoger zijn, dus dotpithc zal nauwelijks vershillen, dus ook niet echt een argument.

En het feit dat je om het even welke resolutie kan opvragen uit je driver doet ook weinig ter zake (en is niet echt een logische redenering)

Het gaat hem om het feit of je je confortabel voelt met zekere beeldverhoudingen.
En voor dezelfde prijs schaf ik mij dan liever de 1600*1200 aan, waar je toch meer oppervlak hebt dan WUXGA, voor die momenten wanneer je toch gemakkelijker af bent met 4:3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

airliner schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:36:
maarja... de WA (wide aspect, 2005 dus) kan je 90 graden draaien, heb je een heel hoog scherm, ideaal voor tekstverwerken, browsen ed

en ten 3de vind ik de pixels te klein op een 20" a 1600x1200, de pixels zijn net ff groter bij 20" 1680x1050, plus dat je voor games gewoon een gecentreerde 1280x1024 res kan gebruiken

en met de drivers van de huidge generatie videokaarten kun je elke resolutie instellen die je maar wilt, bijv 1280x1.. dat is verder geen probleem

ik zat overigens te twijfelen tussen de 20 en de 24", maar voor de prijs van de 24" kan je 2 20" schermen plus een leuke highend videokaart kopen (de 24" staat nu weer op 1700 euries :/ )
De 2001FP kan je ook 90 graden ;)

De pixelgrote is idd puur eigen keus, voor mijn gevoel (zelf eigenaar 2001FP) maakt dat juist het scherm nog scherper.

Het is puur eigen keuze ik zou zelf voor een 4.3 gaan, net als bij laptops met die breedbeeld versies ik zou dan liever gaan voor een 1400x1050 scherm.

MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• airliner
Anoniem: 131051 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:46:
En het feit dat je om het even welke resolutie kan opvragen uit je driver doet ook weinig ter zake (en is niet echt een logische redenering)
Anoniem: 145215 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:19:
Vanwege de vreemde resolutie van 1680x1050 kan dat volgensmij problemen opleren.
Ik zie namelijk bij geen enkele grafische kaart deze resolutie staan.
Wie weet meer?
pixels zijn overigens wel degelijk kleiner bij 1600x1200, ik vind ze te klein... punt uit :P

een wa sherm 90 graden gedraaid levert een aparte, maar zeer fijne kijk ervaring op... dat moet je ervaren, niet meteen tegen in blaten dus :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
airliner schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:36:

Dat is niet echt een reden aangezien de inkoopactie er is á 875 euro. En je anders via Dell nog 25% korting kunt krijgen waardoor hij weer rond de 1250 uitkomt. :>

[Voor 4% gewijzigd door Satch op 29-05-2005 16:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09-2019

Yokozuna

drum- & forumfreak

Ik zou eerst eens reviews checken voordat je dit zomaar aanneemt. Voordat bij grote panelen kunnen de werkelijke waarden ver uiteen lopen met de gegeven specs.

[Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 29-05-2005 21:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Jah TFT op spec's beoordelen is te makkelijk, 1st wat reviews desnoods kijken bij mensen die er 1 hebben (kijk vergelijk) ;)

MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Kijk dat bedoel ik:

http://www.hardware.fr/articles/547/page4.html

(beetje naar beneden scrollen voor de prentjes van farcry, en voor films kunt ge zelfs op uw wide screen nog zwarte banden hebben, dus was dan het probleem met iets hogere zwarte banden?

Besluit: voor dezelfde prijs ga je dus voor de 2001 :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:14

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 131051 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:56:
En games!!!, er zijn screenshots van far cry (denk bij de test van deze monitor bij anandtech, maar ben niet zeker) waar je ziet dat een deel van het wapen en de hand niet in beeld is. En andere statusaanduidingen komen ook dichter naar beneden te staan.
Als je NOG beter had gelezen op de betreffende site, dan had je ook het andere plaatje gezien waar de FOV (field of view) in far Cry was vergroot naar 110 graden. Et voila, het handje komt weer volledig in beeld.

Verder wil ik nog opmerken dat het menselijke blikveld ook breedbeeld is. Bij jou is dit vast totaal anders, maar ik vind het 4:3 formaat niet prettig werken. Neem alleen het bewerken van foto's. Ik zie graag zoveel mogelijk pixels op het scherm bij het bewerken van mijn foto's, zonder dat mijn Photoshop-gereedschappen in het gedrang komen of zich bovenop de foto bevinden (lastig!). Met een normaal 20" scherm is dat niet mogelijk.

Als je nu ook bedenkt dat ik mijn eigen gemaakte breedbeeld video's bewerk, ik thuis al een breedbeeld TV en breedbeeld beamer heb, ja dan is de keuze gauw gemaakt :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 01-10-2022
er is zeer veel in te stellen in huidige spellen op breedbeeldgebied, kijk deze foto maar is van HL2 en een 2005FPW:

http://img116.exs.cx/my.php?loc=img116&image=hl2_2005FPW-1.jpg
http://www.neowin.net/for...on/index.php/t246836.html hele review

daar staat: I was really surprised by HL2’s ability to display the game in widescreen; it gave me the option to display the game in widescreen (16:10) using a resolution of 1680x1050!!

dus het is zeker wel mogelijk bij spellen alleen lijkt farcry er misschien moeite mee te hebben, maar ik denk dat het vast wel wat te optimaliseren is.

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• airliner
nou ik heb mijn dell 2005fpw binnen, wat een super scherm, stuk sneller qua response als die zerox, kan nu tenminste normaal mijn pionter zien en tekst lezen tijdens het scrollen

tijdens potje wolf:et, nauwelijks tot geen last van ghosting

mooie kleuren, geen dode pixels of subpixels en natuurlijk breedbeeld, zeker geen spijt van

breedbeeld is idd fantastisch met photoshop en autocad

zal straks paar foto's posten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

airliner schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:28:
nou ik heb mijn dell 2005fpw binnen, wat een super scherm, stuk sneller qua response als die zerox, kan nu tenminste normaal mijn pionter zien en tekst lezen tijdens het scrollen

zal straks paar foto's posten
Ik krijg die van mij morgen binnen (als het goed is), maar foto's posten mag altijd :P

O ja, kun je even op de achterkant kijken op het label welke revisie je hebt? Het nummer achter REV. En wat is de manufacturing date?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• airliner
de eerste foto's :9 zoals beloofd:
http://www.tweakers.net/ext/f/59818/thumb.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/59819/thumb.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/59820/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Mooi ding. Ook nog eens een recent model, dus je mag aannemen dat de problemen met lichtlekkage tot het verleden behoren... Nu de mijne nog! UPS, waar blijven jullie? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:18
airliner schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:28:
nou ik heb mijn dell 2005fpw binnen, ...
Hoeveel heb jij 'm betaald?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
Maar qua specs, welke is nou beter? de breedbeeldversie of de gewone? Ik ben zeer benieuwd!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dit scherm zou eigenlijk vandaag bij mij moeten worden afgeleverd, maar op de site van UPS staat een status "exception" bij een deellevering. Dat betekent dat het ene pakket moet wachten op het andere zodat ze samen kunnen worden uitgeleverd. Maar dat vind ik wel vreemd, want ik heb alleen een scherm besteld. Kwamen die van jullie ook in twee verschillende dozen?

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Spotmatic schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:52:
Dit scherm zou eigenlijk vandaag bij mij moeten worden afgeleverd, maar op de site van UPS staat een status "exception" bij een deellevering. Dat betekent dat het ene pakket moet wachten op het andere zodat ze samen kunnen worden uitgeleverd. Maar dat vind ik wel vreemd, want ik heb alleen een scherm besteld. Kwamen die van jullie ook in twee verschillende dozen?
Elke scherm bestaat uit 2 dozen jaja, dan vraag jij je natuurlijk af wat dan :P de stekker zit los in ander doosje :) amerikaanse en nederlandse stekker gedoe.

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

CycloneX schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:26:
[...]
Elke scherm bestaat uit 2 dozen jaja, dan vraag jij je natuurlijk af wat dan :P de stekker zit los in ander doosje :) amerikaanse en nederlandse stekker gedoe.
Bedankt, maar never mind. Zojuist hoorde ik dat de UPS twee pakjes thuis heeft gebracht. Dus dat wordt vanavond hopelijk genieten! :9

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:48

Hoedje

Moderator Apple Talk
McRubz schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:46:
Maar qua specs, welke is nou beter? de breedbeeldversie of de gewone? Ik ben zeer benieuwd!
Ik zie hier alweer een hele discussie. Hoe kan een bijna twee jaar oude monitor van Dell nou beter zijn dan een half jaar oude?

Review van Anandtech is hier te vinden:http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2400&p=1

Hun conclusie laat niets aan de verbeelding over:
The Dell 2005FPW won us over not only as an improvement on the Dell 2001FP, but also as a standard that all other monitors must adhere to for excellent ratings in our future reviews. 20" widescreen display, with split screen over four separate inputs on a 1680x1050 resolution, all for under $500! The only way that this monitor could have been better was if LG.Philips LCD had managed to squeeze a true 1920x1080 resolution into the panel. Dell usually charges $750 for this display, but when we last checked (April 27 th, 2005), the base price on the Dell.com outlet was $486.50. The UltraSharp 2005FPW is the display that we have been waiting for.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik kan op de Dell site nergens vinden hoe de policy is met betrekking tot dode (sub)pixels.

Weet iemand hoe dit bij Dell geregeld is?

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 01-10-2022
wat is nou de echte inkijkhoek van de monitor?
ik zie op sommige sites 90 staan andere weer 170, de eerste lijkt me onwaarschijnlijk, wat is de inkijkhoek?

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

De inkijkhoek zal inderdaad zo'n 170 graden zijn.

Overigens heb ik mijn 2005FPW gisteren mogen ontvangen. Mijn eerste reactie na uitpakken: *kwijl! Ik kon geen dode of hete (sub-)pixels ontdekken. Het scherm is heel erg sexy, vind ik ;)

Toch is er een domper op de feestvreugde: mijn exemplaar heeft last van het bekende lichtlekkage probleem (bleeding). Dit wordt veroorzaakt doordat het scherm wat slordig in elkaar is gezet, waardoor de behuizing op het paneel drukt. Dit is slechts zichtbaar wanneer het beeld zwart/zeer donker is (bijv. bij het afspelen van DVD's met een aspect ratio van 2.35:1 waardoor je zwarte balken boven en onder hebt). Je ziet dan lichtere plekken in de hoeken. Dit is echter vooral merkbaar wanneer je kamer pikdonker is. Nou zal ik zeker geen DVD's gaan afspelen op dit ding en bij het werken met gewone applicaties (Photoshop en Magix Video Deluxe 2005 plus) merk ik helemaal niets van dit probleem. Dus ik dub erover of ik het scherm wel naar Dell terug moet sturen (met het gevaar dat ik dan een exemplaar krijg dat wel dooie pixels heeft).

Ik zal vanavond (als het lukt) eens wat foto's posten.

[Voor 7% gewijzigd door Spotmatic op 02-06-2005 11:44]

• Wim Leers
Spotmatic schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 08:59:
... Dus ik dub erover of ik het scherm wel naar Dell terug moet sturen (met het gevaar dat ik dan een exemplaar krijg dat wel dooie pixels heeft).
....
Dan kun je het tog gewoon nóg eens terugsturen? :+ 8)7

• airliner
kan je dat paneel er niet opniew fatsoenlijk inplaatsen dan? ik heb er overigens geen last van, maar het is idd een bekend probleem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

airliner schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:44:
kan je dat paneel er niet opniew fatsoenlijk inplaatsen dan? ik heb er overigens geen last van, maar het is idd een bekend probleem
Ik heb ergens op een forum gelezen dat het probleem in de loop der tijd veel minder wordt. Ik kijk het dus nog even aan, terugsturen kan altijd nog. Maar heeft jouw scherm er echt geen last van? Kijk in een verduisterde ruimte eens naar je Dell als die een zwart beeld laat zien (bijv. met de standaard Windows XP screensaver). Als je dan (voornamelijk in de hoeken) geen backlight bleeding ziet, dan ben je spekkoper.

En overigens: het scherm uit elkaar halen kan altijd nog. Zolang ik me er niet al te zeer aan stoor... ;)

[Voor 8% gewijzigd door Spotmatic op 03-06-2005 09:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Spotmatic schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:52:
[...]

Ik heb ergens op een forum gelezen dat het probleem in de loop der tijd veel minder wordt. Ik kijk het dus nog even aan, terugsturen kan altijd nog. Maar heeft jouw scherm er echt geen last van? Kijk in een verduisterde ruimte eens naar je Dell als die een zwart beeld laat zien (bijv. met de standaard Windows XP screensaver). Als je dan (voornamelijk in de hoeken) geen backlight bleeding ziet, dan ben je spekkoper.

En overigens: het scherm uit elkaar halen kan altijd nog. Zolang ik me er niet al te zeer aan stoor... ;)
Als ik het goed begrijp, lees de vele fora maar, dan is dat probleem er alleen in de eerste paar maanden, dus van november tot januari productie. Later is het opgelost. Ik weet niet hoe erg het is. Maar het lijkt me dan toch echt een productiefout, ik heb er bijv. ook helemaal geen last van (en als je ze sommige pics op internet ziet, dan is het best erg). Aan de andere kant zou het me niet zo storen, ik ga toch nooit in een donkere ruimte computeren, is alleen maar slecht voor je ogen...

Edit: ow wacht is ff, doel je misschien op de rode gloed in de hoeken van het scherm, bij een zwarte achtergrond?

[Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 03-06-2005 11:19]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Hoedje schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:18:
[...]

Als ik het goed begrijp, lees de vele fora maar, dan is dat probleem er alleen in de eerste paar maanden, dus van november tot januari productie. Later is het opgelost.
Niet dus, het probleem is nooit helemaal weggeweest. Ik heb zelf een scherm uit Mei 2005 (REV. A01) en die heeft het toch ook behoorlijk.
Ik weet niet hoe erg het is. Maar het lijkt me dan toch echt een productiefout, ik heb er bijv. ook helemaal geen last van (en als je ze sommige pics op internet ziet, dan is het best erg).
Dus je hebt een perfect, egaal scherm wanneer je een zwart beeld hebt?
Edit: ow wacht is ff, doel je misschien op de rode gloed in de hoeken van het scherm, bij een zwarte achtergrond?
Ja, een soort roodachtig geel. In ieder geval zijn de hoeken VEEL lichter dan het centrum van het scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb hier een 2001FP die heeft het ook licht in de bovenhoek is uit april, valt alleen idd op in een donkere kamer als de screensaver invalt ik vind het niet echt storend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Spotmatic schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:23:
[...]

Niet dus, het probleem is nooit helemaal weggeweest. Ik heb zelf een scherm uit Mei 2005 (REV. A01) en die heeft het toch ook behoorlijk.

[...]

Dus je hebt een perfect, egaal scherm wanneer je een zwart beeld hebt?

[...]

Ja, een soort roodachtig geel. In ieder geval zijn de hoeken VEEL lichter dan het centrum van het scherm.
Ja maar wat is het probleem nu, er zijn namelijk twee verschillende. De eerste twee maanden was er backlight lekkage en dat houdt in dat het scherm aan de achterkant niet goed afsloot, waardoor er via de ventilage gaten licht naar buiten kwam. Daar heb jij dus geen last van. Dat is namelijk het bekende backlight probleem.

Waar jij het over hebt, dat heeft iedereen met een groot LCD scherm. Het probleem is namelijk dat het met de huidige technologie vrijwel onmogelijk is om zo'n scherm precies goed te verlichten. Daarom zie je bij zwart een lichte gloed. Dat heeft bijna iedereen, in verschillende mate, maar dat is toch niet zo erg? (Dit wordt overigens minder, als je het scherm een tijdje aan hebt staan, en ook als je hem tijdje hebt, dus wat brand uren hebt opgespaard).

P.S. Maak anders is een foto, dat is wat duidelijker dan een omschrijving...
Nou zal ik zeker geen DVD's gaan afspelen op dit ding en bij het werken met gewone applicaties (Photoshop en Magix Video Deluxe 2005 plus) merk ik helemaal niets van dit probleem. Dus ik dub erover of ik het scherm wel naar Dell terug moet sturen (met het gevaar dat ik dan een exemplaar krijg dat wel dooie pixels heeft).
Dan zou ik em al helemaal niet omruilen. Je hebt nu een pixelperfect scherm, dus dan zou dat echt zonde zijn!

[Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 03-06-2005 12:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Hoedje schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:06:
[...]

Ja maar wat is het probleem nu, er zijn namelijk twee verschillende. De eerste twee maanden was er backlight lekkage en dat houdt in dat het scherm aan de achterkant niet goed afsloot, waardoor er via de ventilage gaten licht naar buiten kwam. Daar heb jij dus geen last van. Dat is namelijk het bekende backlight probleem.
Volgens mij niet en gaat het hier om hetzelfde probleem. Of je het nu backlight leakage of backlight bleeding noemt: het is hetzelfde. Dat er aan de achterkant licht weg zou kunnen lekken via de ventilatieroosters noem ik nauwelijks een probleem :P
Waar jij het over hebt, dat heeft iedereen met een groot LCD scherm. Het probleem is namelijk dat het met de huidige technologie vrijwel onmogelijk is om zo'n scherm precies goed te verlichten. Daarom zie je bij zwart een lichte gloed. Dat heeft bijna iedereen, in verschillende mate, maar dat is toch niet zo erg?
Uiteraard verspreidt mijn scherm bij een zwarte achtergrond een lichte gloed. Dat is eigen aan LCD. Het is echter heel anders wanneer het scherm zeer ongelijk wordt verlicht omdat het paneel op sommige plaatsen te hard in de behuizing drukt. Als ik bij mijn exemplaar de proef op de som neem en tegendruk geef op de behuizing, dan verdwijnt de bleeding naar een andere plek of zelfs helemaal. Met andere woorden: het scherm is gewoon slordig in elkaar gezet. Verwijder ik de behuizing, dan krijg ik vast een perfect verlicht panel :*)
Dan zou ik em al helemaal niet omruilen. Je hebt nu een pixelperfect scherm, dus dan zou dat echt zonde zijn!
Tja, maar het steekt toch wel een beetje dat je geen perfect product hebt ontvangen ;)

[Voor 7% gewijzigd door Spotmatic op 03-06-2005 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
De specs zijn ook veel beter van de 2005fpw. die draait 12ms gray to gray en 16 ms black to white. De 2001FP die draait @ 20ms en heeft een veel slechtere brightness.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Anoniem: 145215 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:47:
De specs zijn ook veel beter van de 2005fpw. die draait 12ms gray to gray en 16 ms black to white. De 2001FP die draait @ 20ms en heeft een veel slechtere brightness.
Tja zoals ik al eerder heb gezegd, het is niet zo gek, de 2001FP is namelijk veel ouder...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Klopt, het model 2006 van de dell 2005fpw komt met een paar maanden. Maar daar ga ik niet op wachten, schijnt een iets hogere brightness te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 145215 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:57:
Klopt, het model 2006 van de dell 2005fpw komt met een paar maanden. Maar daar ga ik niet op wachten, schijnt een iets hogere brightness te zijn.
Mmmm... dan zal ik eens kijken of ik Dell zo gek krijg om de 2005fpw om te ruilen met die nieuwe versie. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Verder wil ik nog opmerken dat het menselijke blikveld ook breedbeeld is. Bij jou is dit vast totaal anders, maar ik vind het 4:3 formaat niet prettig werken
Rustig maar...

Maar je kan mijn punt toch wel inzien?

Twee schermen
(1)1600*1200
(2)~1600*~1000

(2) is deelverzameling van (1)
Ik snap ook wel dat breedbeeld beter is voor film en spelletje en weet ik veel.

Maar er is geen reden om te beweren dat (2) beter is om fotos te bewerken, omdat, als je een 4:3 foto (standaard), of 3:2 foto neemt, je links en rechts (of alleen langs één kant, naar keuze) nog plaats over hebt om toolbars en dergelijk te plaatsen. Als je dat op (2) kunt, en je beeldt de foto op dezelfde manier af op (1), dus met gelijk aantal pixels in lengte en breedte heb je ook zo goed als evenveel plaats over aan de zijkanten maar ook nog eens boven en onder een 200 tal pixels waar je je toolbars in kwijt kunt. Dus in feite kan je op (1) nog meer dingen kwijt naast je foto.

Natuurlijk als je zegt: als ik op een 4:3 scherm een foto bewerk met formaat 4:3 dan is er geen plaats meer over. (ja duh) maar dan maak je een scheve vergelijking, omdat de foto op dan een hoogte heeft van 1000 pixels ongeveer. Doe je dat ook op (1), dan kan je vergelijken. Daarbij een foto op 4:3 fullscreen bewerken lukt meestal toch niet wegens de taakbalken van het programma zelf.

en een breedbeeld film kan je op (1) al evengoed zien, alleen heb je dan meer zwart boven en onder, maar dat merk je dan toch niet. En wat ik bedoelde met games: Hud informatie, scores, aantal laps, snelheidsmeters, da soort dingen... Als die niet zozeer in je gezichtsveld komen hangen vind ik dat positiever. Als je dan de onderste en bovenste strook wegdenkt ben je net zo zeer aan het breedbeeld games, maar met uw game info uit je gezichtsveld...

En bij spelletjes waar ik veel dien te snipen heb ik toch ook wel liever wat meer zicht boven en onder eerlijk gezegd, zelfde met flight sims en race sims... Maar elk zijn mening uiteindelijk.

En als je dan per se wil breedbeeld gamen, verander dan gewoon je resolutie in game naar een breedbeeld resolutie (16:9; dus 1600*900 bvb ) en speel met twee zwarte stroken? Zo belangrijk is het dan toch niet of je scherm nu daar stopt of nog een beetje hoger is. In mijn opinie heb je gewoon nog wat meer aan die extra oppervlakte.

ik denk bvb aan scrollen op webpages (ok ok, zonder je scherm in pivot te draaien), of twee paginas naast elkaar in word, zonder te moeten scrollen.

Punt is gewoon, wat je met het breedbeeld scherm kan kan je in dit geval ook met het gewone scherm. (en als je op je crt films keek stoorde je je toch ook niet aan die zwarte balken?)

En daarbij: de 2005Fp is niet beschikbaar in dual tone ;)

prentje: ;)

http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/vergelijking.bmp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Ik snap heel goed je punt. Uit je verhaal hierboven proef ik toch een beetje wat "de boer niet kent eet ie niet" mentaliteit, maar jij hebt duidelijk geen ervaring met een breedbeeld scherm. Ik zag er eerst ook tegenop. De stemming in het oude 20 inch of groter topic was echter zo positief, dat ik besloot de gok te wagen (kon em tegen een leuk prijsje krijgen). Ik zou nu echt niet anders meer willen. Het is gewoon heel erg praktisch. Stel je bent een artikel aan het schrijven en je zoekt wat info op internet, of je wil twee artikelen vergelijken, of een plaatje maken wat in de tekst komt. Je kunt nu die twee dingen naast elkaar doen, en dat in één oogopslag zien. Het is gewoon multitasken op een heel nieuw niveau. Je moet er echt mee werken om het te "voelen".

Maar ieder z'n eigen voorkeur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
ok ok, ik zal niet meer lastig doen ;)

breedbeeld schermen heb ik wel al gezien hoor en ook op gewerkt. (mijn nonkel heeft een tweetal cinema displays staan, 23" en ook nog een 20" :p , en op een breedbeeld laptop heb ik ook al wat zitten prutsen) Eigenlijk is het juist omgekeerd, ik heb al op breedbeeld gewerkt van die grootte maar nog niet op de dell 2001FP :)

Maar nu zeg je het weer:
Stel je bent een artikel aan het schrijven en je zoekt wat info op internet, of je wil twee artikelen vergelijken, of een plaatje maken wat in de tekst komt. Je kunt nu die twee dingen naast elkaar doen, en dat in één oogopslag zien.
Je bent je hier alleen aan het uitspreken over de breedte, akkoord? Dus paginas naast elkaar.

Of die breedte nu 1600, of 1680 pixels is (aangenomen dat de dot pitch ongeveer gelijk is) zal dat weinig uitmaken in je perceptie van mutlitasking. Integendeel kan je op je browser pagina waar je iets opzoekt meer replies in de hoogte aflezen op 4:3 ;), en op je tekst die je aan het schrijven bent heb je meer alineas in beeld :p. Was het nu breedbeeld geweest met 1920 pixels in de breedte geef ik je volkomen gelijk.

Maar goed. Zoals je zegt, iedereen zijn mening, zolang je maar plezier beleeft aan je scherm nietwaar? En nogmaals, ik ben zeker niet aan het proberen dwars te liggen hier, dus wat mij betreft begrijpen we elkaar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Allereerst: over smaak valt niet te twisten. Het formaat van mijn 2005 bevalt me tot nu toe erg goed. Als je een ander formaat prefereert, wie ben ik dan om dat tegen te spreken. Er is veel voor jouw voorkeuren te zeggen, maar ook voor de mijne ;)
En daarbij: de 2005Fp is niet beschikbaar in dual tone ;)
Wat versta je daaronder? De voet is gedeeltelijk zwart en zilver. Hetzelfde geldt voor het scherm zelf: aan de voorkant zie je een zwarte rand, terwijl de zijkanten zilverkleurig zijn. Lijkt me behoorlijk dualtone :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
yeah i know, maar dell heeft terzake wel een andere opvatting (onlogisch idd)

midnight grey is de zwart/grijze versie zoals jij ze hebt
dual tone is de alu grijze, zoals die bestaat voor de 2001FP
(onlogisch idd)

(tis natuurlijk geen argument he :), gewoon dat ik zelf aan twijfelen ben over dual tone of niet, das alles :) )

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 16:05
Ik zit me een beetje te verdiepen in dit scherm, maar het gene wat me wel tegen valt is de dikte. Als ik kijk naar bijv de Samsung 193P (weliswaar n 19") is die misschien wel 5cm dunner (als je de voetdikte mee rekent) en veel strakker vormgegeven.

Dell is niet de slechtste qua vormgeving maar het kan nog wel een stuk strakker. Zie ook de wide screen van Apple.

http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/200-28481.jpg

http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/490/store.apple.com/Catalog/nl/Images/20display.jpg

[Voor 25% gewijzigd door Magnolia op 04-06-2005 17:36]

Ontspan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• airliner
jullie hebben zeker gelijk dat je met een 4:3 verhouding een groter scherm oppervlak hebt en dat het meer versatile is, maar ik heb dit scherm (2005fpw) nu een week en ik wil niet meer terug naar 4:3
wide aspect kijkt gewoon zoveel lekkerder, dat moet je gewoon ervaren

hiervoor heb ik een sony g520 21" crt gehad, met een resolutie van 1800 x 1440@100Hz, dus ik weet waar ik het over heb (de sony is overigens overleden)

dit bevalt mij enorm goed, over smaak en voorkeur valt niet te twisten... 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 30670

Hele goede zondag allemaal.

Even een vraag op betrekking over dit scherm in combo met linux vanwege de resolutie/drivers... Weet iemand hier meer over?

Verder top scherm zo te zien, helaas hier in frankrijk 20 euro duurder maar goed daar hoef je ook niet je hand voor om te draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-12-2019

RD

focus

kan melden dat suse en ubuntu werken met de resolutie en goede refresh rates. Wel sinds de laatste distro's....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Magnolia schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:31:
Ik zit me een beetje te verdiepen in dit scherm, maar het gene wat me wel tegen valt is de dikte. Als ik kijk naar bijv de Samsung 193P (weliswaar n 19") is die misschien wel 5cm dunner (als je de voetdikte mee rekent) en veel strakker vormgegeven.

Dell is niet de slechtste qua vormgeving maar het kan nog wel een stuk strakker. Zie ook de wide screen van Apple.

[afbeelding]

[afbeelding]
Het hangt er vanaf hoeveel ruimte je hebt natuurlijk, maar ik vind de diepte best meevallen. Ik heb ook een 172x, hier staan, en die veeeel dunner. Maar ja, als ik erachter zie ik dat toch niet... (ok, dit klinkt heel fanboy achtig).

Maar ik heb dus in 08-2004 een 172x gekocht voor 520 euro incl. pixelgarantie. Dat ding heeft de nauwste bezel ooit, is superdun en ziet er dus superstrak uit. Nu heb ik voor minder een 2005FWP hier staan, die een iets dikkere bezel heeft, er helemaal niet zo strak uit ziet en één live pixel heeft. Maar wel veel beter bevalt, waarom? Groter (mooier) scherm, legio opties (aansluitmogelijkheden) en het is goed verstelbaar!
Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:19:
Maar goed. Zoals je zegt, iedereen zijn mening, zolang je maar plezier beleeft aan je scherm nietwaar? En nogmaals, ik ben zeker niet aan het proberen dwars te liggen hier, dus wat mij betreft begrijpen we elkaar :)
O+ ;)

[Voor 32% gewijzigd door Hoedje op 05-06-2005 12:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

RD schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:34:
kan melden dat suse en ubuntu werken met de resolutie en goede refresh rates. Wel sinds de laatste distro's....
Ubuntu kan er dus WEL goed mee overweg? Gelukkig want het is al een terring karwij voor mij als beginnende based-linux user op me videokaart (ati 9800pro) goed geinstalleerd tekrijgen en dan uberhaupt goed me scherm aan testuren :O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan iemand mij ook vertellen of je dit scherm ook geschikt is voor het kijken naar TV en film beelden bij een HTPC/MCE2005 systeem? DVD film al wel goed komen, maar gewone TV kijken... Want volgens mij is dit scherm toch wel zo groot als een medium breedbeeld TV.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

_Dune_ schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:27:
Kan iemand mij ook vertellen of je dit scherm ook geschikt is voor het kijken naar TV en film beelden bij een HTPC/MCE2005 systeem? DVD film al wel goed komen, maar gewone TV kijken... Want volgens mij is dit scherm toch wel zo groot als een medium breedbeeld TV.
Ik heb mijn denon dv 5000 dvd-speler via svideo op aan gesloten en kan dvd op 16/9 kijken zonder zwarte balken. En moet je zeggen dat het erg vrij kijkt van uit me bed :) . Me vader heeft de 24ich en die op componenten aansluiten zit het er nog een stuk beter uit! Maar dat scherm is ook 1600euro nu vergeleken dat deze nu 600euro kost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RD

RD

focus

Anoniem: 30670 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:11:
[...]

Ubuntu kan er dus WEL goed mee overweg? Gelukkig want het is al een terring karwij voor mij als beginnende based-linux user op me videokaart (ati 9800pro) goed geinstalleerd tekrijgen en dan uberhaupt goed me scherm aan testuren :O
Bij mij wel in combinatie met een geforce 6800gt... nvidia drivers geinstalleerd en gaan .... :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 30670 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:32:
[...]

Ik heb mijn denon dv 5000 dvd-speler via svideo op aan gesloten en kan dvd op 16/9 kijken zonder zwarte balken. En moet je zeggen dat het erg vrij kijkt van uit me bed :) . Me vader heeft de 24ich en die op componenten aansluiten zit het er nog een stuk beter uit! Maar dat scherm is ook 1600euro nu vergeleken dat deze nu 600euro kost.
Oeps ik dacht dat we het hier over de 24"uitvoering hadden lol... er is namelijk weer een inkoop actie gaande waar de 24" € 875,- gaat kosten als ik het goed gezien heb.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Heeft niemand toevallig een spel console aangesloten op de svideo of composite van het scherm en die zo vriendelijk kan zijn daar een fotootje van te posten?

Want dat heeft dit scherm wel voor op de apple. Ik weet het, steek een tv kaart in je pc en doe het zo, maar het voordeel met de dell is dat je met je console kan spelen op je pc scherm (student op kot ;) ), zonder de pc aan te hoeven hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

RD schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:42:
[...]
Bij mij wel in combinatie met een geforce 6800gt... nvidia drivers geinstalleerd en gaan .... :P
Nvidia ja.... ATI is echt dikke poep in linux hoor... Ze zijn veel later bezig geweest met het optimaliseren van hun drivers voor multi OS... laat staan voor het vrij geven van de broncodes om beetje fatsoenlijk de boel goed te laten draaien :| of ik ben gewoon n00b eerste klas.. ben ook beginner hey ;) :P
naja. Heb je een screenie voor mij van je scherm met linux-variant?
_Dune_ schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:46:
[...]
Oeps ik dacht dat we het hier over de 24"uitvoering hadden lol... er is namelijk weer een inkoop actie gaande waar de 24" € 875,- gaat kosten als ik het goed gezien heb.
Eurhm mag ik dan vragen waar je die actie hebt gezien?
dankje :P
Anoniem: 131051 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:13:
Heeft niemand toevallig een spel console aangesloten op de svideo of composite van het scherm en die zo vriendelijk kan zijn daar een fotootje van te posten?

Want dat heeft dit scherm wel voor op de apple. Ik weet het, steek een tv kaart in je pc en doe het zo, maar het voordeel met de dell is dat je met je console kan spelen op je pc scherm (student op kot ;) ), zonder de pc aan te hoeven hebben
Ik zal kijken of ik even een screen voor je kan maken. Xbox heb ik er soms aanhangen. Werkt zonder meer perfect moet ik je zeggen :)

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 05-06-2005 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RD

RD

focus

twee screens staan in het post je desktop in nos forum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 02-06 18:28
is er iemand die digitale tv al heeft aangesloten op deze dell?
ik zit eraan te denken deze te kopen en onder andere ook te gebruiken voor mn playstation 2 en digitale tv. die sluit ik aan met een scart kabel maar dat moet toch ook weer om te zetten zijn naar composiet lijkt me

dan kan ik me tv er namelijk helemaal uitgooien

Acties:
  • 0Henk 'm!

bolleh schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:40:
is er iemand die digitale tv al heeft aangesloten op deze dell?
ik zit eraan te denken deze te kopen en onder andere ook te gebruiken voor mn playstation 2 en digitale tv. die sluit ik aan met een scart kabel maar dat moet toch ook weer om te zetten zijn naar composiet lijkt me

dan kan ik me tv er namelijk helemaal uitgooien
Ik persoonlijk zal never nooit de "tulp"video in ;) gebruiken... Kwaliteit is niet top... gewoon normaal zeg maar. Wat je veel beter kan doen is of je vanaf je bron een directe S-video uit hebt en die op je Dell aansluiten. Dat is al een stuk betere kwaliteit :)

(ps: begrijp ik je verhaal goed :? ?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bolleh
Anoniem: 30670 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:39:
[...]

Ik persoonlijk zal never nooit de "tulp"video in ;) gebruiken... Kwaliteit is niet top... gewoon normaal zeg maar. Wat je veel beter kan doen is of je vanaf je bron een directe S-video uit hebt en die op je Dell aansluiten. Dat is al een stuk betere kwaliteit :)

(ps: begrijp ik je verhaal goed :? ?)
ja ik weet niet precies wat voor converters er zijn, als er een scart > s-video is dan gebruik ik die natuurlijk liever :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[quote]Anoniem: 30670 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:28:
Eurhm mag ik dan vragen waar je die actie hebt gezien?
dankje :P
quote]

linkje: http://www.inkoopacties.net/ia/cr3cblw5/1

Acties:
  • 0Henk 'm!

bolleh schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:41:
[...]

ja ik weet niet precies wat voor converters er zijn, als er een scart > s-video is dan gebruik ik die natuurlijk liever :)
Zeker zijn die er. Maar koop wel eentje met kwaliteit anders kan je net zo goed aan je "TULP" :+ hangen. Voor zo kabel ben al minstens...wat..euhrm help ff heren... 30 a 50 euro kwijt? Ja weet echt niet meer de prijzen in Nederland... :X

@ _DUNE_ Dankje :) was laupro helemaal vergeten man sinds dat ik in frankrijk woon.

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:34

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ik ben nieuwsgierig naar de afmetingen van het paneel, die staan nergens vermeld. Mag ik daarvoor gewoon (aantal pixels) × (dotpitch) doen?

Dus:
hoogte = 1050 × .258 = 27,1 cm
breedte = 1680 × .258 = 43,3 cm

Klopt dit? Wil iemand even met een duimstok zijn schermpje opmeten please? B)
Bedankt alvast.

Ragger schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:02:
Ik ben nieuwsgierig naar de afmetingen van het paneel, die staan nergens vermeld. Mag ik daarvoor gewoon (aantal pixels) × (dotpitch) doen?

Dus:
hoogte = 1050 × .258 = 27,1 cm
breedte = 1680 × .258 = 43,3 cm

Klopt dit? Wil iemand even met een duimstok zijn schermpje opmeten please? B)
Bedankt alvast.
Als ik thuis kom meet ik direct alles voor je op :P
Volgens mij zit er niet ver naast. Er passen namelijk 2 a4 op het scherm... dacht ik zo

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 20:29
Hey,

Mijn monitor is defect. Aangezien ik in september hoogstwaarschijnlijk een budget krijg van de firma voor een nieuwe pc wens ik nu enkel de monitor te vervangen.

Na het lezen van goede kritiek gaat mijn voorkeur uit naar de Dell 2005FPW. Ik heb zelf ook een tijdje gewerkt met de 19inch van Dell, ook een prachtig scherm.

Probleem is dus dat ik nu dus een mega-scherm ga kopen, maar nog met een zeer oude pc werk. Ik ben ook niet van plan om nu een nieuwe PC te kopen als ik dat in september via het bedrijf kan doen. En als ik nu al een goed scherm koop, spaar ik in september weer geld uit en kan ik het volledige beschikbare budget in de pc zelf steken. :)

Goed, deze Dell 2005FPW vereist wel het een grafische kaart dat de 1,680x1,050-pixel resolutie ondersteund. De kaart moet ook rotatie ondersteunen. Mijn graka is een "ATI 3D Rage IIC AGP" van 1999. :)

Aangezien ik in september toch een nieuwe pc krijg (met graka, of ik nu wil of niet) wou ik nu een tweedehands-graka of budgetkaart kopen die aan bovenstaande specs voldoet.

* Wat is een goedkope AGP-kaart die aan deze specs voldoet? De Ati 9800 voldoet hieraan, maar is al wat duurder. Zijn er oudere kaarten met die specs?
* Iemand ervaring met een nieuw scherm, een relatief nieuwe graka en een oude pc? Gaat dat samen? Gaan andere pc-componenten eventueel een bottleneck vormen voor een goede schermweergave? Of is de graka hier 100% voor verantwoordelijk?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dries_Aendekerk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:17:
Hey,

Mijn monitor is defect. Aangezien ik in september hoogstwaarschijnlijk een budget krijg van de firma voor een nieuwe pc wens ik nu enkel de monitor te vervangen.

Na het lezen van goede kritiek gaat mijn voorkeur uit naar de Dell 2005FPW. Ik heb zelf ook een tijdje gewerkt met de 19inch van Dell, ook een prachtig scherm.

Probleem is dus dat ik nu dus een mega-scherm ga kopen, maar nog met een zeer oude pc werk. Ik ben ook niet van plan om nu een nieuwe PC te kopen als ik dat in september via het bedrijf kan doen. En als ik nu al een goed scherm koop, spaar ik in september weer geld uit en kan ik het volledige beschikbare budget in de pc zelf steken. :) )

Goed, deze Dell 2005FPW vereist wel het een grafische kaart dat de 1,680x1,050-pixel resolutie ondersteund. De kaart moet ook rotatie ondersteunen. Mijn graka is een "ATI 3D Rage IIC AGP" van 1999. :)

Aangezien ik in september toch een nieuwe pc krijg (met graka, of ik nu wil of niet) wou ik nu een tweedehands-graka of budgetkaart kopen die aan bovenstaande specs voldoet.

* Wat is een goedkope AGP-kaart die aan deze specs voldoet? De Ati 9800 voldoet hieraan, maar is al wat duurder. Zijn er oudere kaarten met die specs?
* Iemand ervaring met een nieuw scherm, een relatief nieuwe graka en een oude pc? Gaat dat samen? Gaan andere pc-componenten eventueel een bottleneck vormen voor een goede schermweergave? Of is de graka hier 100% voor verantwoordelijk?
De grafische kaart is naar mijn weten de enigste die een bottleneck kan zijn voor zo'n resolutie.
Misschien is het een idee om naar de wat lagere klasse van de Ati 9000 serie te kijken. 9800 pro is namelijk gigantische overkill en dan moet je zowiezo een nieuwe voeding. (bij andere kaarten ook slim btw) (Let ook even of het wel het goede agp soort slot is. :)

Ik zou gewoon de Ati radeon 9200 Se en andere budget kaarten vergelijken. Volgens mij kan elke kaart met dvi wel die resolutie aan, ik kan alleen niet vinden welke er voor rotatie geschikt zijn.

• Ragger

Ragger

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:18:
[...]

Als ik thuis kom meet ik direct alles voor je op :P
Volgens mij zit er niet ver naast. Er passen namelijk 2 a4 op het scherm... dacht ik zo
Fijn! Volgens Pythagoras moet het kloppen.

Ik wil precies kunnen visualiseren hoe groot ie nou eigenlijk is. Mijn huidige 19" CRT is 27,3 × 36,5. Dat zou betekenen dat de 2005FPW mij zo'n 7 cm bonus links (of rechts ;) ) geeft. Leuk dus.

• _Arthur
  • Laatst online: 02-06 20:25
Dinsdag avond een 2005FPW besteld. Hopelijk morgen binnen :)

_Arthur schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:22:
Dinsdag avond een 2005FPW besteld. Hopelijk morgen binnen :)
Laat je bevindingen weten en post wat foto's in zijne nieuwe leef omgeving :)

Verder... over oude videokaarten. Die p3 moederbord ondersteunt tot 3v agp kaartjes... 1,5 zoals de ati 9800pro/normaal/xt gaan er dus echt niet in. Wat je kan proberen is idd 9200/8500 serie. Of een oude geforce 3ti of 4 ti4200 modellen.

Succes verder!

• DriesA
Ik heb even gezocht op de Ati radeon 9200 Se, maar vind eigenlijk niets over de resolutie of al dan niet de mogelijkheid om te roteren. Prijs valt wel mee (40 euro volgens de pricewatch)

Over mijn AGP-slot (Bron):
This chipset consists of the Intel 82443BX PCI/AGP controller (PAC):
- Complies with the AGP specification
- Support for +3.3 V AGP-66/133 devices
- Synchronous coupling to the host-bus frequency
Hier vond ik nog het volgende:
What type of AGP card is supported in the Intel SE440BX-2 Motherboard?
The Intel SE440BX-2 Motherboard supports 1x and 2x transfer mode, standard form factor AGP cards. 4x AGP cards should operate at 2x transfer speeds, however no 4x cards have been tested.

[update]
Hier vond ik al veel info over de 9200:
- System Requirements: Intel® Pentium® 4/III/II/Celeron™, AMD® K6/Duron™/Athlon®/Athlon XP® or compatible with AGP 2X (3.3V), 4X (1.5V), 8X (0.8v) or Universal AGP 3.0 bus configuration (2X/4X/8X) or PCI bus.
- 2D display modes: 1600x1200 @120Hz en zelfs 2048x1536 @85Hz wordt ondersteund.

[Voor 45% gewijzigd door DriesA op 09-06-2005 16:26]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Anoniem: 27602

afgelopen maandag de DELL 2005FWP besteld en vandaag binnen gekregen.
zeer strak beeld en als extra bonus heeft hij geen defecte of fout gekleurde pixels!! woei! _/-\o_

scherm is aangesloten op een ATI 850XT PE

net even Half-Life 2 en GTR geprobeerd.. allebei draaien ze erg fijn. geen last van ghosting of andere rare praktijken.

even 3 plaatjes geschoten...

http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/DELL/closeup.jpg
http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/DELL/front.jpg
http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/DELL/ontop.jpg

en voor Ragger de maten:

horizontaal: 43,4 CM
verticaal: 27,1
diagonaal: 52,1 CM

• DriesA

Anoniem: 88208

Kun je ook dat deel van GoT, wat jij links hebt staan, in het midden krijgen?

Dan lijkt breedbeeld mij ook wel iets...anders wel zonder van de ruimte...

mzl

• mssl
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 88208 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:27:
Kun je ook dat deel van GoT, wat jij links hebt staan, in het midden krijgen?

Dan lijkt breedbeeld mij ook wel iets...anders wel zonder van de ruimte...

mzl
Dat zijn volgens mij gewoon instellingen in je prefs op GoT ;) en heeft weinig met je scherm te maken :>

• bolleh
Anoniem: 27602 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:20:
afgelopen maandag de DELL 2005FWP besteld en vandaag binnen gekregen.
zeer strak beeld en als extra bonus heeft hij geen defecte of fout gekleurde pixels!! woei! _/-\o_

scherm is aangesloten op een ATI 850XT PE

net even Half-Life 2 en GTR geprobeerd.. allebei draaien ze erg fijn. geen last van ghosting of andere rare praktijken.

even 3 plaatjes geschoten...

http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/DELL/closeup.jpg
http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/DELL/front.jpg
http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/DELL/ontop.jpg

en voor Ragger de maten:

horizontaal: 43,4 CM
verticaal: 27,1
diagonaal: 52,1 CM
maandag besteld en donderdag al in huis, das lekker. zeker omdat dell op zn website zegt 5-7 dagen verzendtijd oid
ik ga hem morgen bestellen waarschijnlijk maar zou je nog 1 ding voor mij kunnen meten?
hoeveel cm is het van je bureau tot aan de onderkant van het scherm. dit ivm dat ik hem naast een imac G5 ga gebruiken :)

bolleh schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:00:
[...]

maandag besteld en donderdag al in huis, das lekker. zeker omdat dell op zn website zegt 5-7 dagen verzendtijd oid
ik ga hem morgen bestellen waarschijnlijk maar zou je nog 1 ding voor mij kunnen meten?
hoeveel cm is het van je bureau tot aan de onderkant van het scherm. dit ivm dat ik hem naast een imac G5 ga gebruiken :)
op de laagste staand ongeveer 8,5 cm en op de hoogste stand iets van 18,5

• McRubz
  • Niet online
Ik heb m zojuist besteld! Ik post mn ervaringen + pics zogauw ik m hier heb staan! :)

• Wim Leers
Zou iemand effe een foto van de ZIJkant en de ACHTERkant van het scherm kunnen maken? Alvast bedankt! _/-\o_

• _Arthur
Hij is binnen.

Echt mega scherm. Prima te vreden.

Echter, hij kan ook weer terug.

4+ defecte pixes op 3 verschillende plaatsen. Allemaal binnen het middelste vierkant zeg maar. Op 1 van de plaatsen is het zelfs een "streepje" van 1mm. Dus dat zijn minimaal 2pixels direct onder elkaar die stuk zijn.

Wat me ook opvalt is (bij een geheel zwarte achtergrond) de lichtdoorlating aan (alle) de hoeken, daar is het dan dus minder zwart. Weet niet of dit normaal is. Bij een geheel zwarte achtergrond is dit denk ik wel storend.

Van het weekend nog maar verder testen en bekijken en maandag maar eens contact met Dell opnemen wat hun voorstel is.

(Nb, dinsdagavond-laat besteld en vrijdag in huis).

• bolleh
hmm mn loon is net gestort dus wilde meteen de dell bestellen echter...
er staat nu op die plek waar eerst 25% op 4 dell schermen stond dat de 2005fpw nu 30% korting heeft. bij de prijs staat echter nog steeds 579.23 euro terwijl 772.31*0.7 toch echt 540 euro is. ik wacht dus nog ff af en cash die 40 euro extra korting ;)

denk dat ze de website net aan het updaten zijn ofzow

de dell pagina in kwestie
enkel de 2005fpw heeft dus 30% korting

772.31*0.75 is dus wel 579 euro, dus het is echt nog niet geupdate :)

[Voor 38% gewijzigd door bolleh op 11-06-2005 00:58]

• DriesA
In België is er geen korting. Hier kost het scherm 588,97 € (incl BTW), als je levering en recupel (milieubelasting) bijtelt, zit je aan 607,12 €.

• mssl
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bolleh schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:55:
hmm mn loon is net gestort dus wilde meteen de dell bestellen echter...
er staat nu op die plek waar eerst 25% op 4 dell schermen stond dat de 2005fpw nu 30% korting heeft. bij de prijs staat echter nog steeds 579.23 euro terwijl 772.31*0.7 toch echt 540 euro is. ik wacht dus nog ff af en cash die 40 euro extra korting ;)

denk dat ze de website net aan het updaten zijn ofzow

de dell pagina in kwestie
enkel de 2005fpw heeft dus 30% korting

772.31*0.75 is dus wel 579 euro, dus het is echt nog niet geupdate :)
Idd, je hebt gelijk :) Mail anders even dell als het niet snel verandert :7 ....anders zijn ze alleen marketing aan het doen (met hun kortingen elke maand weer) en veradnert er niets whehe :+

• bolleh
mssl schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:01:
[...]

Idd, je hebt gelijk :) Mail anders even dell als het niet snel verandert :7 ....anders zijn ze alleen marketing aan het doen (met hun kortingen elke maand weer) en veradnert er niets whehe :+
hmm zie nu net dat er ook "gratis transport voor alle dell monitoren" bij staat, dat stond er ook niet bij eerder volgens mij?

scheelt iig weer zon 20 euro, dus bespaar ik over night gewoon ff 60 euro, wat ben ik nu heel erg blij dat mn loon gister nog niet binnen was zeg ;)
<edit>

hijs inmiddels besteld, hoop dat ik hem snel binnenkrijg.
pics naast mn imac gegarandeerd ;)
zal ook proberen pics te maken met digitale tv(casema, utrecht) aangesloten

[Voor 15% gewijzigd door bolleh op 11-06-2005 18:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Ik sta op het punt om hem in te tikken. Heeft iemand nog een gigantisch nadeel te melden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

het grootste nadeel is het wachten op de aflevering..

voor de rest niets dan lof.. heerlijk schermpje..

jammer dat ze nu opeens 30% korting geven.. maar 25% is ook wel leuk.
dat van de gratis bezorging had ik er wel bij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Arthur
Anoniem: 27602 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:54:
het grootste nadeel is het wachten op de aflevering..
Bij mij was de levering 3 dagen na bestellen. Vind ik nu niet echt lang. Als je kijkt naar de grote broer waar men 45+ werkdagen kan wachten...

Ikzelf heb alleen niet zoveel geluk, 4+ dode pixels (altijd zwart) op verschillende plekken en de meeste binnen het 'kijk' vierkant..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ragger

Ragger

_Arthur schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:08:
[...]
Ikzelf heb alleen niet zoveel geluk, 4+ dode pixels (altijd zwart) op verschillende plekken en de meeste binnen het 'kijk' vierkant..
Tough luck :'( .
Maar hoe erg is dat nu in de praktijk? Is het echt de hel of is het zoiets dat je na een week niet eens meer opmerkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Arthur
Ragger schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:25:
[...]

Tough luck :'( .
Maar hoe erg is dat nu in de praktijk? Is het echt de hel of is het zoiets dat je na een week niet eens meer opmerkt?
De grootste (ik denk 2 pixels boven elkaar stuk) zit precies op kijk hoogte en zie je overal weer in terug: enorm irritant want je weet dat hij er zit dus je gaat er steeds meer opletten.

De andere zitten op iets minder "in het zicht" plaatsen. Maar met bv 1 kapotte pixel ergens aan de rand zou ik denk ik wel kunnen leven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Klote. Heb je nog gebeld of iets anders geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Arthur
Ragger schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:52:
Klote. Heb je nog gebeld of iets anders geprobeerd?
Heb hem vrijdag pas gehad. Nu even een paar dagen aangekeken. Morgen Dell eens informeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

_Arthur schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:09:
[...]

Heb hem vrijdag pas gehad. Nu even een paar dagen aangekeken. Morgen Dell eens informeren.
Laat ook eens horen wat Dell over het lichtlekkage probleem te zeggen heeft. Mijn scherm (nu twee weken in bezit) heeft het ook, en heel erg ook mag ik wel zeggen. Alleen merk ik er niets van als ik gewoon in een willekeurige applicatie werk, alleen bij donkere games en films met donkere scenes. Daarentegen heb ik geen enkele dode pixel en ook geen dode subpixels. Dus of terugsturen dan wel zo slim is...

Topicstarter
Gewoon zeggen dat je scherm onder de dode pixels zit (meer dan 5) heb ik ook zo vaak gedaan. Komen ze hem gewoon omruilen voor een nieuwe. Naar je oude scherm kijken ze verder niet

Topicstarter
Of had ik dat niet mogen zeggen :*) :*) :*)

• bolleh
_Arthur schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:08:
[...]

Bij mij was de levering 3 dagen na bestellen. Vind ik nu niet echt lang. Als je kijkt naar de grote broer waar men 45+ werkdagen kan wachten...

hoe had je eigenlijk betaald dat je hem 3 dagen na bestellen al had?
ik heb namelijk via vooruitbetaling betaald(zaterdag) en dat is al afgeschreven. hoop dus wel snel een mail te krijgen met enkele gegevens maar tot dusver niets :(

hoop het scherm iig woensdagavond in huis te hebben aangezien ik donderdag-zaterdag avond moet werken, kan ik niet zo veel ermee spelen ;)

• _Arthur
bolleh schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:41:
[...]

hoe had je eigenlijk betaald dat je hem 3 dagen na bestellen al had?
ik heb namelijk via vooruitbetaling betaald(zaterdag) en dat is al afgeschreven. hoop dus wel snel een mail te krijgen met enkele gegevens maar tot dusver niets :(

hoop het scherm iig woensdagavond in huis te hebben aangezien ik donderdag-zaterdag avond moet werken, kan ik niet zo veel ermee spelen ;)
CreditCard. Geen gezever met overboekingen en wachten op verificaties..

• Ragger

Ragger

Ik heb hem vandaag besteld voor EUR 540,62 (30% korting immers; wel bellen, want op de site staat de 25%-kortingprijs en het kost enige overreding om het daadwerkelijk te krijgen). En geen verzendkosten (gold tot en met vandaag).

Volgens de Order Watch komt ie woensdag al, dus dat gaat rap. Jammer dat ik die dag niet thuis ben. Wat gebeurt er dan? Wordt ie dan de volgende dag bezorgd?

• bolleh
Ragger schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:06:
Ik heb hem vandaag besteld voor EUR 540,62 (30% korting immers; wel bellen, want op de site staat de 25%-kortingprijs en het kost enige overreding om het daadwerkelijk te krijgen). En geen verzendkosten (gold tot en met vandaag).

Volgens de Order Watch komt ie woensdag al, dus dat gaat rap. Jammer dat ik die dag niet thuis ben. Wat gebeurt er dan? Wordt ie dan de volgende dag bezorgd?
ik weet niet wie het levert, zal wel ups of dhl zijn, over het algemeen doen die wel een 2e visit maar t beste is uiteraard als je gewoon thuis bent. of hijs onderweg gejat :+

maargoed nou wil ik toch ook wel mn bevestiging :/
naja dat krijg je als je geen CC hebt

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 145215 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 00:14:
Gewoon zeggen dat je scherm onder de dode pixels zit (meer dan 5) heb ik ook zo vaak gedaan. Komen ze hem gewoon omruilen voor een nieuwe. Naar je oude scherm kijken ze verder niet
Dat lijkt me ook niet, maar ik kan zo wel bezig blijven... Heb je dit scherm trouwens zelf wel en heb je hem ook al omgeruild? Zo ja, hoe zit het dan met het lichtlekkage probleem bij jouw exemplaar? Als jij er geen last van hebt dan loont het misschien wel de moeite om hem toch om te ruilen totdat ik een exemplaar tref dat WEL goed is.

Verder ben ik zeer tevreden over het scherm. Heb een paar dagen geleden wat WMV HD films van de site van Microsoft gedownload en je mond valt wijdopen van verbazing. Alleen moet je dus niet in het donker kijken, want dan valt je mond open van irritatie ;)

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

bolleh schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:01:
[...]

hmm zie nu net dat er ook "gratis transport voor alle dell monitoren" bij staat, dat stond er ook niet bij eerder volgens mij?

scheelt iig weer zon 20 euro, dus bespaar ik over night gewoon ff 60 euro, wat ben ik nu heel erg blij dat mn loon gister nog niet binnen was zeg ;)
Toen ik het scherm bestelde (eerder deze maand) was het verzenden maar 4 euro, dus hoe je aan 20 euro komt weet ik niet.

• bolleh
ja ik had die 18 euro van de pricewatch maar die klopt dus idd niet.

verder nog steeds geen bevestiging van dell :/
ze zullen mn betaling toch echt wel binnen hebben, zal em morgen dan nog niet hebben iig :/
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee