Toon posts:

Dell 2001FP Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.850 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 19056

Topicstarter
De monitor waar ik op zat te wachten,
de Dell 2001FP
De eerste betaalbare 20" tft met 16ms en 24bit!

Dell heeft m nu hier in nederland voor de prijs van 1345,- euro inclusief 19% btw.

http://accessories.us.dell.com/sna/images/products/large/320-1578.jpg

http://dellware.euro.dell.com/includes9/images/dellware/products/IM-GOSKU-858-10005.jpg

20" , 1600x1200 bij 24bit met een response van 16ms!
4 inputs en PIP
USB hub en Speakertjes zijn zo te zien detachable.

Scherm is rebranded en gemaakt door LG(lucky goldstar)/PHILIPS.

Bij mij staat hij zo gauw mogelijk naast de 2000FP dan ga ik even een mini review
aan dit topic vastknopen.
De 2000FP is de voorloper van dit scherm; 20" 1600x1200 maar 16bit en hogere response time (men beweert 25ms)
De 2000FP is nu de 2001FP verkocht wordt uit de handel gehaald.

Als er mensen zijn die reeds al 1 in het bezit hebben, deel je ervaring!

Clear, sharp images at a maximum resolution of up to 1600x1200 pixels
Wide viewing angle of 176° horizontal and vertical
Digital DVI-D and Analog inputs
Advanced design well-suited for environments where space is at a premium
ENERGY STAR® compliant
Dell-branded monitors undergo exhaustive testing for performance, reliability, durability and compatibility with Dell™ systems
Dell-branded monitors are designed to our exacting quality standards and meet or exceed relevant industry standards
Supported by Dell™ Technical Support when used with a Dell™ system

Technische Specificaties Beeldscherm: Active matrix TFT LCD, Diagonaal 20.1" (51.0cm)
Dot pitch: 0.255mm
Synchronisatie bereik horizontaal: 31 kHz-80 kHz (automatisch)
Synchronisatie bereik verticaal: 56 Hz-76 Hz (automatisch)
Heldigheid / Contrast ratio: 250 CD/m2 / 400:1
Kijkhoek: '+/- 88° Verticaal, +/- 88° Horizontaal
Maximale resolutie / Response time: 1600 x 1200 @ 60 Hz / 16 ms
Display Modes: VGA 720x400: 31.5 kHz Horizontal, 70.1 Hz Vertical / VGA 640x480: 31.5 kHz H, 59.9 Hz V / VESA 640x480: 37.5 kHz H, 75.0 Hz V / VESA 800x600: 37.9 kHz H, 60.3 Hz V / VESA 800x600: 46.9 kHz H, 75.0 Hz V / VESA 1600x1200: 75kHz H, 60.0Hz V
Connectie: 15-pin D-subminiature (BLAUW), DVI-D (WIT) ; S-video, composite / 4x USB High Speed
Afmetingen / Gewicht: Hoogte min 18 inches (457.7.0 mm), Hoogte max 25 inches (635.0 mm), Breedte 17.6 inches (447 mm), Diepte 9.67 inches (245.5mm) / 18.72lb (8.5kg)

Diagonal Size: 20.1"
Viewable Size: 20.1"
Display Type: Flat panel display/TFT active matrix - desktop
Depth: 9.67"
Height: With stand: 25" (fully extended in portrait mode), 18" (compressed/locked in landscape mode)
Weight: 18.72 lbs (with stand and head)
Width: 17.6"
Image Max H-View Angle: ± 88° (typical)
Image Max V-View Angle: ± 88° (typical)
Analog Video Format: Analog RGB
Analog Video Signal: 0.7 Volts ± 5%, 75 ohm input impedance
Cable(s) included: 1 x 15-pin D-Sub and 1 x 24-pin DVI-D cable
Color Support: Yes
Compliant Standards: ENERGY STAR®
Connectivity Technology: Cable
Digital Video Format: DVI-D TMDS
Dot Pitch: 0.255 mm pixel pitch
Enclosure Color: Midnight Gray
Factory Preset Resolution Modes: 720x400 @ 70.1 Hz, 640x480 @ 59.9 Hz, 640x480 @ 75 Hz, 800x600 @ 60.3 Hz, 800x600 @ 75 Hz, 1024x768 @ 60 Hz, 1024x768 @ 75 Hz, 1152x864 @ 75 Hz, 1280x1024 @ 60 Hz, 1280x1024 @ 75 Hz, 1600x1200 @ 60 Hz
Front Panel Controls: Input Select, OSD Menu and Select, Minus (-) and Plus (+), Brightness / Contrast, Auto Adjust, Power Button and Indicator
Image Brightness: 250 cd/m2 (typical)
Image Contrast Ratio: 400:1
Lamp Type: CCFL (6) edgelight system
Max Operating Temperature: 95°F
Max Resolution: Up to 1600x1200 Pixels
Max Sync Rate (V x H): 76 Hz x 80 kHz
Min Operating Temperature: 41°F
Port(s) Total ( Free ) / Connector Type: 1 x 15-pin D-sub, 1 x 24-pin Digital DVI-D, 1 x S-Video, 1 x Composite Video, 5 x USB (1 Upstream and 4 Downstream)
Power Consumption Operational: 90 W (max. with USB and Soundbar)
Power Consumption Operational ( Standby : Less than 3 W Avg. (Active-off mode)
Video Input: Analog RGB, Digital DVI-D TMDS, S-Video, Composite Video
Voltage Required: 90 to 264 VAC
Humidity Range Operating: 10% to 80% (non-condensing)
OSD Languages: English, Spanish, French, German, Japanese
Compatibility: PC

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 19056 op 29-12-2003 03:42]

Anoniem: 13138

Ik heb er een 1 gezien en het is een toppertje. Scherp beeld en gamen gaat voortreffelijk. Enig minpuntje is dat je wel de pixels kunt onderscheiden. Max resolutie is 1600x1200. Speel je op een andere resolutie dan ziet het er ook gewoon top uit. Nog een minpuntje is misschien de wat lage contrast ratio waardoor zwart niet echt superzwart is maar ik vond het niet storend. Dvds afspelen gaat ook als een zonnetje.
Ik raad het dus aan!

• Svenson37
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 20:29
Jep sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van de 2001fp.

De monitor bevalt me uitstekend!

Er zit wel 1 dode pixel recht boven in het scherm die me tijdens gebruik niet opvalt!
Ook heb ik helemaal geen last van ghosting. Zelfs niet bij een race spel waar de lantaarnpalen je om de oren vliegen! Dit spel ziet er trouwens bijna net zo mooi uit als call of duty ook al speel ik nfsu met een resolutie van 1024x768 en call of duty op de native resolutie (1600x1200).

Oja, erg handig dat er een usb2-hub in de monitor is verwerkt. Ben ik eindelijk van een hoop kabels af tussen pc en bureau. Zitten er 2 aan de zijkant en 2 achter die niet opvallen.

Edit---> Mijn foto's van pc --> http://www.debonteengel.n...viewtopic.php?p=4020#4020

[Voor 8% gewijzigd door Svenson37 op 13-01-2004 22:15]

Sv3ns0n

Anoniem: 84598

Ja het is een prachtig ding maar voor die prijs kan ik mn hele pc opnieuw renoveren. Dan zet ik toch liever een nieuwe processor nieuw ram en een nieuwe grafische kaart in mn pc d:)b

Anoniem: 30386

Anoniem: 84598 schreef op 30 december 2003 @ 18:52:
Ja het is een prachtig ding maar voor die prijs kan ik mn hele pc opnieuw renoveren. Dan zet ik toch liever een nieuwe processor nieuw ram en een nieuwe grafische kaart in mn pc d:)b
Maar je zit wel de hele dag tegen zo'n ding aan te kijken

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 11:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb sinds een half jaar een ViewSonic VX2000 20,1" TFT (met daarnaast twee 17" VP171b's). Het is echt de beste aankoop van het afgelopen jaar geweest. Heerlijk helder scherp beeld. Als je jezelf kunt veroorloven om zo'n apparaat aan te schaffen moet je het gewoon doen. Krijg je geen spijt van.

• Anoniem: 35163
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe het zit met de pixel garantie....? bedoel bij mij is er 1 stuk blijft continu fel paars branden en zit redelijk in het midden van het scherm.

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik lees vandaag in een reclamefoldertje van Dell van december dat de Dell Ultrasharp 20" flatpanel in de aanbieding was tot 22 december 2003 voor € 849 incl BTW. Ik hoop maar dat dat de 2000FP was, want ik wordt gek als de 2001FP toen al voor die prijs de deur uitging en ik dat niet wist.

• Appelsap
  • Niet online
Hoe het ook voor de kerst geweest is, de 2001FP is NU in de aanbieding met 10% korting los in de verkoop. Prijs op het plaatje in incl BTW maar ex vervoerskosten. Incl vervoerskosten en BTW komt ie op € 1163.82

http://home.tiscali.nl/appelsap/dell2001fp.jpg

(Let wel, die speakertjes die op dit plaatje eronder hangen zijn een optionele extra, die zitten er dus niet standaard op.)

Het is wel een strak apparaat, true 16ms en 8bits per subpixel, dus geen dithering. Maar ruim elfhonderd euri (da's toch vijfenentwintighonderdgulden) is wel veel voor een monitor. Er staat helaas niet bij tot wanneer de aanbieding geldt, dus hoeveel nachtjes ik er nog over kan slapen blijft onduidelijk.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50
hoe zit dat nou met die speakertjes? zitten die er bij maar kunnen ze er af, of moet je daar ook nog extra voor betalen?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Appelsap
  • Niet online
MewBie schreef op 07 januari 2004 @ 22:46:
hoe zit dat nou met die speakertjes? zitten die er bij maar kunnen ze er af, of moet je daar ook nog extra voor betalen?
Die zitten er bij mijn weten dus standaard niet aan. Zie voor de losse verkoop ervan deze link.

Die dingen lijken me voor de pivot functie niet erg handig trouwens.

• Niet online
Ik heb dit scherm ook (19" versie) de speakertjes moet je er appart bij kopen. je kan deze speakertjes dan gewoon onder aan de monitor hangen (zitten 2 insparingen in de monitor van onder) wat wel handig is zijn de 4 usb poorten die aan de zeikant en onderkant van de monitor zitten (erg handig voor webcam etc...)
Voor de rest heb ik niks te klagen enklel dat ik in het midden van het scherm ongeveer 10 cm van onder een pixel heb die fel roze blijft schijnen. maargoed gelukkig valt het niet zo op.

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 11:17
...is er dan niemand die een manier weet om in de V.S te bestellen bij www.dell.com :?

de monitor is daar ook in de aanbieding!!
voor 900 $$$$...komt met de huidige dollar koers op
_/-\o_
€704 8)7
_/-\o_

snik, zucht jammer hoor...

http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=320-1578

Core i5k, Club3d HD7950 , 256GB Crucial m4

• Appelsap
  • Niet online
gizzmo4u schreef op 08 januari 2004 @ 09:51:
...is er dan niemand die een manier weet om in de V.S te bestellen bij www.dell.com :?

de monitor is daar ook in de aanbieding!!
voor 900 $$$$...komt met de huidige dollar koers op
€704
Hij was daar een aantal weken geleden voor $750 ex salestax (BTW) te koop. Dat is in Euri nog minder.

Verkopen in de VS worden alleen verzonden binnen de VS. Dus zal iemand hem daar voor je moeten kopen, en verschepen. Veel schiet je daar denk ik niet mee op, want naast de verzendkosten zal je garantie moeilijk te verwezenlijken zijn en bovendien krijgt je dan een 110V/60Hz versie. En als de douane het merkt, moet je ook nog invoerrechten betalen. Met die $750 heb ik het wel even overwogen, maar ik betaal liever ietsie meer als ik dan ook goede service kan afdwingen. (wat doe je met een goedkope 2001FP met veel dooie subpixels? terugsturen?)

Overigens vind ik het prijsverschil met de VS wel veel te groot, daar niet van.

Anoniem: 29173

Hoe presteert zo'n ding in vergelijking met een iiyama E321 (is wel 17"), ik vind die namelijk nog niet geschikt om te gamen?

Anoniem: 102100

Waar is hij te koop, ik ken iemand die hem ook wil hebben, maar nergens kan vinden.

Of heb je hem via internet besteld?

• Appelsap
  • Niet online
Anoniem: 29173 schreef op 08 januari 2004 @ 15:59:
Hoe presteert zo'n ding in vergelijking met een iiyama E321 (is wel 17"), ik vind die namelijk nog niet geschikt om te gamen?
Ik denk dat je de 431 bedoeld, toch? Ik vind die ook maar matig wat gamen betreft (ik heb er eentje), maar veel beter wordt t geloof ik ook niet in de 17" range op dit moment. De Dell is beter. Beide panels zijn 16ms. Het panel in de Iiyama 431 is een LG 16ms panel, maar die 16ms haalt ie niet bij een verandering van de ene grijswaarde naar de andere; de Dell (ook een LG panel, maar dan een nieuwe) doet dat wel, is voor alle veranderingen ongeveer 16 ms. Bovendien is het 17" panel 6bits, dus kan die niet alle kleuren weergeven, en moet ditheren om 24bits kleuren te benaderen. Het 20" panel is wel 8bits, dus 24bits kleur in 16 ms.

Op het forum van arstechnica kun je veel gebruikerservaringen lezen van de 2001FP, en minpuntje van de Dell zou zijn dat de backlight rechtsboven in het scherm wat 'lekt', en dat het scherm korrelig overkomt, omdat je de individuele pixels kunt onderscheiden (kleine pixels met veel tussenruimte). De snelheid van het scherm wordt wel geprezen. Dus niet het mooiste TFT scherm om naar kijken, maar wel het snelste.
Anoniem: 102100 schreef op 08 januari 2004 @ 16:53:
Waar is hij te koop, ik ken iemand die hem ook wil hebben, maar nergens kan vinden.

Of heb je hem via internet besteld?
Bij mijn weten is de Dell 2001FP alleen via internet of de telefoonlijn te bestellen.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 14:55
..Appelsap schreef op 08 januari 2004 @ 20:39:

[...]

Bij mijn weten is de Dell 2001FP alleen via internet of de telefoonlijn te bestellen.
Bij mijn weten is dat het hele idee achter Dell >:)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 15:51
Ik ben nog even aan het sparen voor deze monitor, mij volgende aankoop. Maar nou wil ik eigenlijk wel ff weten hoe het zit met de pixelgarantie, kan er namelijk bar weinig over vinden op de site :(.

• CamU
De policy van Dell is dat je een product waarover je niet te spreken bent binnen 30 dagen terug kunt sturen. Dell bekijkt dan je klacht en wat ze er mee doen. Op het Community Forum zijn hierover al heel wat vragen gesteld. Misschien helpt de link je.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Roet
Quality Standards

During the manufacturing process, it is not uncommon for one or more pixels to be fixed in an unchanging state. The visible result is a fixed pixel that appears as an extremely tiny dark or bright discolored spot.

In almost every case, these fixed pixels are hard to notice and do not detract from the display quality or usability. A display with 1 to 5 fixed pixels is within the industry standards, and is therefore considered an acceptable display. LCD screens that do not meet this industry standard are rarely passed on from the point of manufacturing.

If you notice more than six (6) fixed pixels on your display, or if there are several fixed pixels in a small area of the screen, refer to the E-mail Dell section under Additional Information to contact Dell Technical Support.
1 tot 5 dode pixels dus. Maar dell is wel redelijk. Medewerker zegt het volgende:
There are some exceptions; such as if you have a dead pixel near the center of the LCD which can be very distracting

[Voor 12% gewijzigd door Roet op 12-01-2004 08:34]

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 17:32
1 tot 5 dode pixels dus. Maar dell is wel redelijk. Medewerker zegt het volgende:

[...]
[/quote]

staat die quote echt op de site? of ergens vandaan geplukt.
Kan het dan ff hier intern showen :P

Als het niet op de NL site, is het niet van toepassing.

[Voor 13% gewijzigd door Sjoq op 12-01-2004 10:19. Reden: omdat het moet :)]

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Niet online
Sjoq schreef op 12 januari 2004 @ 10:16:

[...]

Als het niet op de NL site, is het niet van toepassing.[/quote]
Dit is niet van toepassing ben al geruime tijd met dell bezig omdat er 1 pixel fel paar oplicht in het midden van het scherm ....de eene medewerker zegt ja minimaal 5 de andere zegt minimaal 10 en weer een ander minimaal 3...maargoed over 1 ding zijn ze het eens het maakt geen ruk uit waar de dode pixel zig bevind om te ruilen.... vind dit niet echt service van dell....

BTW: bij gamen lijkt het wel alsof de monitor traag is.... en ghosting heeft.. kan iemand mij vertellen hoe je kan controleren of de 25 ms gehaalt worden? is er een programma voor dat laat zie hoeveel hij eigenlijk werkelijk is?

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 17:32
Dat ghosting gebeuren is dat alleen in windows?
Is je scherm een dell scherm met een dell systeem of alleen scherm?
. Heb je op zich wat testjes gedraaid om te kijken of het alleen bij bepaalde dingen gebeurd in windows zowel als buiten windows.
Ze zijn best streng hierin he.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Niet online
Sjoq schreef op 12 januari 2004 @ 10:43:
Dat ghosting gebeuren is dat alleen in windows?
Is je scherm een dell scherm met een dell systeem of alleen scherm?
. Heb je op zich wat testjes gedraaid om te kijken of het alleen bij bepaalde dingen gebeurd in windows zowel als buiten windows.
Ze zijn best streng hierin he.
Ik heb het op het ogenblik enkel met het spel CoD getest en kunnen zien... alles details staan op zijn hoogst, zowel ingame als mijn ati 9800 pro.

In Windows heb ik er weinig last van omdat er ook niets speciaals gebeurd ofzo.

btw: ik heb het 19" model...

P.S. bestaat er geen progje of iets dergelijks dat de werkelijke snelheid kan meten in fps dat het scherm echt weergeeft?

edit:
ik merk op dat mijn pijltje in windows van wit naar lichtblauw gaat als ik mijn pijltje snel over een blauw vlak beweeg....geld ook voor groen en paars....

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 35163 op 12-01-2004 16:03]

• Roet
Anoniem: 35163 schreef op 12 januari 2004 @ 15:10:
[...]

Ik heb het op het ogenblik enkel met het spel CoD getest en kunnen zien... alles details staan op zijn hoogst, zowel ingame als mijn ati 9800 pro.

In Windows heb ik er weinig last van omdat er ook niets speciaals gebeurd ofzo.

btw: ik heb het 19" model...

P.S. bestaat er geen progje of iets dergelijks dat de werkelijke snelheid kan meten in fps dat het scherm echt weergeeft?

edit:
ik merk op dat mijn pijltje in windows van wit naar lichtblauw gaat als ik mijn pijltje snel over een blauw vlak beweeg....geld ook voor groen en paars....
Probeer eens te wisselen van Analoge ingang naar DVI ingang. De Analoge trekt windows namelijk met gemak en geeft daar volgens sommigen ook betere beeldkwaliteit maar als je spellen gaat spelen zorgt de DVI ingang voor voldoende bandbreede en hierdoor word de ghosting dusdagig gereduceerd dat je het bijna niet meer ziet. Tenminste dat is het ID erachter.
quote: AnandTech
We were very disappointed with the analog performance of this LCD. Dell ships the LCD with a very good cable (by OEM standards), which pays off considering there was much lower interference than we expected. The actual streaking was quite terrible though. Obviously, with the 1600x1200 resolution, we are pumping more data over the analog signal, which makes it more susceptible to imperfections. The obvious solution here is only to use the DVI cable. For a $900 monitor, would you expect to use anything less?
quote: AnandTech
Opposed to popular urban computer myth, the analog cable did not reproduce colors better than the DVI cable.
Sjoq schreef op 12 januari 2004 @ 10:16:

[...]

Als het niet op de NL site, is het niet van toepassing.[/quote]
Ja die is echt van de site, maar wel van het forum, dus officieel is het helaas niet ;(. Staat achter de link van CamU, namelijk Dell Support forum gepost door een admin daar. Post kan ik zo snel niet terug vinden. Wat ze echter ook zeggen is het volgende:
Hello kgforce,

Yes, there's a "dead pixel" policy. If your monitor has fewer than the number of dead pixels required, you'll be responsible for the return shipping charges.

Thanks,

bryce
Dus terugsturen kan alleen dan moet je zelf transport betalen. (Correct me if i'm wrong here.) Nouja post is wel weer lang genoeg zo, vragen zijn beantwoord. Nu ik nog mijn 2001FP bestellen. Heb alleen nog niet genoeg geld voor handen :(.

• CamU
Roet schreef op 12 januari 2004 @ 18:08:

Dus terugsturen kan alleen dan moet je zelf transport betalen. (Correct me if i'm wrong here.) Nouja post is wel weer lang genoeg zo, vragen zijn beantwoord. Nu ik nog mijn 2001FP bestellen. Heb alleen nog niet genoeg geld voor handen :(.
Ik heb inderdaad op het Dell Community Forum gelezen dat je de verzendkosten naar Dell zelf moet betalen. Alles wat ze terugsturen en onder de garantie valt wordt uiteraard door hen betaald. De post staat wel in mijn link, maar ik heb wegens tentamens nu even geen tijd om het forum nog een keer door te spitten. Misschien morgen wel ;)

• Niet online
Probeer eens te wisselen van Analoge ingang naar DVI ingang. De Analoge trekt windows namelijk met gemak en geeft daar volgens sommigen ook betere beeldkwaliteit maar als je spellen gaat spelen zorgt de DVI ingang voor voldoende bandbreede en hierdoor word de ghosting dusdagig gereduceerd dat je het bijna niet meer ziet. Tenminste dat is het ID erachter.
Euhm misschien beetje rare vraag maareh ik heb hem nu op analoog aangelsoten en heb wel een dvi kabel maar mijn ati radeaon 9800 pro heeft een dvi + en mijn monitor een dvi - en als ik hem aansluit komt er geen signaal door, kan dit gewoon niet of doe ik iets verkeerds?

• Roet
De dell 2001FP gebruikt DVI-D. Dit wil zeggen dat deze alleen digitale monitors ondersteunt. De DVI-I variant, waarschijnlijk op je videokaart, ondersteunt ook analoog voor CRT monitoren.

De DVI-I connector ziet er als volgt uit (female):
http://www.alfazet.nl/kabels/DVI/theorie/dvi-card-female.jpg

De DVI-D connector ziet er als volgt uit (female):
http://www.alfazet.nl/kabels/DVI/theorie/DVI-D_female.jpg

Het verschil zit hem dus in het 'plusje' (aan de rechterkant) wat blijkbaar voor het analoge gedeelte is.

Als je goed kijkt zie je inderdaad een + en een - :). Maar dat staat dus niet voor + en -.

[Voor 20% gewijzigd door Roet op 13-01-2004 11:45]

• Niet online
Roet schreef op 13 januari 2004 @ 01:38:
De dell 2001FP gebruikt DVI-D. Dit wil zeggen dat deze alleen digitale monitors ondersteunt. De DVI-I variant, waarschijnlijk op je videokaart, ondersteunt ook analoog voor CRT monitoren.

De DVI-I connector ziet er als volgt uit (female):
[afbeelding]

De DVI-D connector ziet er als volgt uit (female):
[afbeelding]

Het verschil zit hem dus in het 'plusje' (aan de rechterkant) wat blijkbaar voor het analoge gedeelte is.

Als je goed kijkt zie je inderdaad een + en een - :). Maar dat staat dus niet voor + en -.
mijn 3d kaart gebruikt idd dvi-i en mijn monitor dvi-d..... ik heb nu een dvi-d kabel en heb deze aangesloten maar ik krijg geen signaal op mijn monitor... kan ik dit niet zo aansluiten of wat gaat er verkeerd omdat ik geen beeld krijg?

• Appelsap
  • Niet online
Roet schreef op 13 januari 2004 @ 01:38:
De dell 2001FP gebruikt DVI-D.
Voor alle duidelijkheid, theplayerr had aangegeven dat hij een Dell 19" inch heeft, dus gaat het over een ander scherm.
Anoniem: 35163 schreef op 13 januari 2004 @ 14:10:
mijn 3d kaart gebruikt idd dvi-i en mijn monitor dvi-d..... ik heb nu een dvi-d kabel en heb deze aangesloten maar ik krijg geen signaal op mijn monitor... kan ik dit niet zo aansluiten of wat gaat er verkeerd omdat ik geen beeld krijg?
Je hebt de boel dan wel goed aangesloten, en ook de goede kabel (een DVI-i kabel zal bovendien niet passen). In principe zou je dan ook beeld moeten krijgen. Heb je de dsub kabel er wel uit gehaald, of zit die ook nog vast? In dat geval moet je even naar de multi-monitor instellingen van je kaart kijken. Als die kabel er af ligt, dan zou bij het opstarten het signaal naar de DVI moeten gaan. Ik dacht dat de Dell 19" geen auto-sensing had, dus wellicht moet je de input selecteren. Is dat niet zo, dan heb je keuze uit de volgende drie problemen:
1. de DVI uitgang van de kaart werkt niet,
2. de kabel is kapot (andere kabel proberen) of
3. de DVI ingang van de monitor werkt niet.
Iemand zoeken die ook een DVI aangestuurde TFT heeft, en dan testen waar het probleem zit. Succes.

• Niet online
..Appelsap schreef op 13 januari 2004 @ 16:17:
[...]

Voor alle duidelijkheid, theplayerr had aangegeven dat hij een Dell 19" inch heeft, dus gaat het over een ander scherm.

[...]

Je hebt de boel dan wel goed aangesloten, en ook de goede kabel (een DVI-i kabel zal bovendien niet passen). In principe zou je dan ook beeld moeten krijgen. Heb je de dsub kabel er wel uit gehaald, of zit die ook nog vast? In dat geval moet je even naar de multi-monitor instellingen van je kaart kijken. Als die kabel er af ligt, dan zou bij het opstarten het signaal naar de DVI moeten gaan. Ik dacht dat de Dell 19" geen auto-sensing had, dus wellicht moet je de input selecteren. Is dat niet zo, dan heb je keuze uit de volgende drie problemen:
1. de DVI uitgang van de kaart werkt niet,
2. de kabel is kapot (andere kabel proberen) of
3. de DVI ingang van de monitor werkt niet.
Iemand zoeken die ook een DVI aangestuurde TFT heeft, en dan testen waar het probleem zit. Succes.
Bedankt voor de tips kom hier in ieder geval verder mee.
Hoe langer ik dit scherm heb hoe meer ik me erg aan ga ergeren het scherm zegt 25 ms te halen maar er is zoveel ghosting en de kleuren kna het scherm ook niet snel genoeg opbouwen.... zowel in windows als in een game en dit is erg vervelend. hiervoor had ik een Centenna a-180t ook gewoon analoog aangesloten en deze is 30 ms en met dit scherm had ik nooit problemen! zelfs niet bij donkere games, ook niet bij snelle bewegingen gewoon niets! ik denk dat ik dit scherm verkoop zodra de dvi kabel niet werkt...(en ik denk dat het niet zal werken)

• Niet online
Anoniem: 35163 schreef op 14 januari 2004 @ 12:25:
[...]

Bedankt voor de tips kom hier in ieder geval verder mee.
Hoe langer ik dit scherm heb hoe meer ik me erg aan ga ergeren het scherm zegt 25 ms te halen maar er is zoveel ghosting en de kleuren kna het scherm ook niet snel genoeg opbouwen.... zowel in windows als in een game en dit is erg vervelend. hiervoor had ik een Centenna a-180t ook gewoon analoog aangesloten en deze is 30 ms en met dit scherm had ik nooit problemen! zelfs niet bij donkere games, ook niet bij snelle bewegingen gewoon niets! ik denk dat ik dit scherm verkoop zodra de dvi kabel niet werkt...(en ik denk dat het niet zal werken)
Ik heb hem nu via de dvi kabel aangesloten en het beeldscherm is nog altijd schrikbarend traag zowel in windows als in een game maakt overigens niet uit welke game, over ghosting wazige zooi etc... ook de kleuren versneld het scherm niet goed! ben er totaal niet tevreden over.... laat jullie nog weten hoe dit afloopt ;)

edit:
Dell heeft belloofd mij een nieuw scherm te sturen, en hopende dat het probleem hiermee opgelost is, dus ik hoop dat het idd een mankement is en niet dat het scherm gewoon zo traag is!

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 35163 op 15-01-2004 14:29]

Anoniem: 19056

Topicstarter
Anoniem: 35163 schreef op 15 januari 2004 @ 12:04:
[...]

Ik heb hem nu via de dvi kabel aangesloten en het beeldscherm is nog altijd schrikbarend traag zowel in windows als in een game maakt overigens niet uit welke game, over ghosting wazige zooi etc... ook de kleuren versneld het scherm niet goed! ben er totaal niet tevreden over.... laat jullie nog weten hoe dit afloopt ;)

edit:
Dell heeft belloofd mij een nieuw scherm te sturen, en hopende dat het probleem hiermee opgelost is, dus ik hoop dat het idd een mankement is en niet dat het scherm gewoon zo traag is!
Jouw scherm verschilt ook totaal van de 2001FP, de 2001FP is namelijk het enige 16ms model jouw 19" is 25 of 30 ms meende ik.

• Niet online
Anoniem: 19056 schreef op 18 januari 2004 @ 04:00:
[...]

Jouw scherm verschilt ook totaal van de 2001FP, de 2001FP is namelijk het enige 16ms model jouw 19" is 25 of 30 ms meende ik.
Dat weet ik die van mij is 25 ms maar ik had hiervoor een centenna a-180t en die was 30 ms en daar heb ik nog nooit ghosting of rare kleurenopbouw gezien.... deze dell is in alle opzichten beter en het beeld is gewoon bagger....

btw maakt die 25 of 16 ms en zoveel uit kwa ghosting en schermopbouw ?

• Niet online
En heb je het scherm al? hoe bevalt hij? of zijn er nog andere gotters die hun ervaring willen delen ;)

• ZGearloose
Ik heb um maar besteld en 26 januari word de monitor geleverd! :9~
Althans volgens de Dell Order Watch....

en ik zal zeker mijn ervaringen met dit prachtige schermpje delen met jullie. Sowieso zal ik eens alle documentatie doornemen om te zien of er ergens iets op papier staat van een dode Pixel garantie ;)

De vriendelijke meneer, Edson de Randamie, van dell vertelde mij dat ze een document hadden wat intern vertrouwelijk was. Het was in het Engels en daarin stond dat bij 3 dode pixels de monitor vervangen werd _/-\o_ ..
...tevens, en dat heb ik even geferifieerd in de voorwaarden op de Nederlandse site van Dell, mag alles binnen 7 werkdagen zonder opgaaf van reden terug gestuurd worden!!!

Maar niet te vroeg juichen...ik heb het nog niet op papier gezien ....dus wordt vervolgd :*)

• ZGearloose
mmm...typisch Dell :( geen reactie en nog geen monitor |:(

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je hem hebt zou je dan wat foto's kunnen maken :>
gizzmo4u schreef op 27 januari 2004 @ 01:21:

• Niet online
gizzmo4u schreef op 27 januari 2004 @ 01:21:
Ik heb inmiddels mijn 2e dell 19"scherm aangezien degene waar ik nu op werk een dode pixel heeft en gewoon uber traag is, zeker bij donkere kleuren wat overal eigenlijk in voor komt... zelfs mijn pijltje veranderd in nlauw als ik over een blauwe balk in windows... maargoed ik test dit nieuwe scherm straks ff en laat het jullie weten... (ps voor alle duidelijkheid bij mij gaat het om de 19")

Btw. nog steeds je scherm niet binnen? hoever staat je scherm bij ups?

• ZGearloose
Nee :( nog niet binnen "ze hebben produktie vertraging" Mijn scherm staat nog steeds "in Produktie" bij Dell Order watch.
Gisteren maar eens gebeld en men verwacht dat ze hem begin volgende week kunnen opsturen. als dit maar geen staartje krijgt :X
Ik ga alvast maar eens een zeer goede DVI kabel kopen. Iemand ervaring met een bepaald merkt?

Foto's ga ik zeker laten zien en ik zal ook nog even een maar testjes runnen uiteraard ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 03:18
Voor mijn baas had ik op 3 december een Dell 19" TFT besteld.. ze hebben hem vorige week geleverd. 'tja, het is nogal druk met TFT's'.. grr..

ik vind 2 maanden levertijd niet normaal.. terwijl ze 2 weken levertijd aangaven.

[Voor 30% gewijzigd door axis op 02-02-2004 11:14]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Niet online
axis schreef op 02 februari 2004 @ 11:13:
Voor mijn baas had ik op 3 december een Dell 19" TFT besteld.. ze hebben hem vorige week geleverd. 'tja, het is nogal druk met TFT's'.. grr..

ik vind 2 maanden levertijd niet normaal.. terwijl ze 2 weken levertijd aangaven.
lol ik heb er 2 gekregen in 1 week tijd :P maargoed nu is er 1 van mijn 19" monitoren naar het lab van Dell toe omdat ik weigerde het scherm zo te accepteren.... enorm veel ghosting en wazige zooi zoals eerder beschreven... zaterdag is er speciaal een courier langs geweest om ze op te halen... ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt!

• CamU
Al wat nieuws gizzmo4u?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 03:18
Hmm.. weet iemand wat de levertijd van de 2001FP is? Op de site staat alleen dat ie niet uit voorraad leverbaar is.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Roet
Dat is denk ik nooit hetzelfde denk ik dus ik denk dat je ze daarvoor het beste kan mailen. Trouwens voor degene die het niet is opgevallen; het scherm is weer duurder geworden en er is nu ook een TCO 2003 versie te koop. Daarnaast verkoopt Dell nu ook een 20" Philips.

• ZGearloose
NOPE :( eind vorige week zei een mevrouw dat het hij eind volgende week (volgen jullie het nog) geleverd zou worden...en eerlijk gezegd is ie er natuurlijk nog niet |:(

ik heb eigenlijk ook niet zo'n puff om te bellen...maar ik zal ff een poging doen laat het zo weten.....zucht ;(

...levering midden februari... maar dan ben ik op wintersport 8)7

[Voor 9% gewijzigd door ZGearloose op 09-02-2004 16:52]

• CamU
Al terug van wintersport Gizzmo? Ondertussen zijn we toch al voorbij half februari, en ik ben wel benieuwd hoe je 20" presteert. Laat even wat horen als je terug bent en die monitor ontvangen hebt. Als iemand anders al ervaring heeft met deze monitor hoor ik het ook graag.

• Niet online
CamU schreef op 19 februari 2004 @ 11:52:
Al terug van wintersport Gizzmo? Ondertussen zijn we toch al voorbij half februari, en ik ben wel benieuwd hoe je 20" presteert. Laat even wat horen als je terug bent en die monitor ontvangen hebt. Als iemand anders al ervaring heeft met deze monitor hoor ik het ook graag.
Zoals ik al verteld had, vertoonde de 19" erg veel ghosting etc... ik heb nu een klachtbrief naar Dell gestuurd omdat ze het scherm niet voor de 20" willen ruilen omdat deze een snellere refrash rate heeft.

Ik moest maar binnen 7 dagen reageren is hun mening...
Terwijl ik binnen 7 dagen dit euvel verteld had en Dell het scherm defect verklaarde en dat ze zelfs na een nieuw scherm te hebben gestuurd het scherm via een koerier kwamen ophalen om zelf te klacht te kunnen bekijken... en jawoor de technischedienst gaf mij gelijk! het scherm vertoond veel ghosting etc...
(Dus Dell geeft me notabene gelijk)

Nu komt het mooie ze vertellen me dat het scherm nu eenmaal zo is en dat ik maar even naar de customer support moet bellen om eventuele omruiling voor een ander type... en wat zeggen die doodleuk... tsja had binnen 7 dagen gemoeten 8)7

Terwijl ik heel het verhaal uitleg blijft ze lang stil daar bij customer support........en dan plots reageerd ze weer.... weer met die 7 dagen regeling.... dus ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren op mijn klachten brief om alsnog het scherm te ruilen voor zijjn grotere, betere en duurdere broertje...

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:08
Terwijl ik vorige week ook op wintersportvakantie was, kwam mijn 2001FP binnen.
Ik heb hier een week of 6 op moeten wachten (begin januari besteld, maar moest volgens Dell nog gemaakt worden) Maar het is echt een superscherm.
De kleuren zijn perfect, en ik heb tot nu toe nog geen ghosting kunnen ontdekken.
(behalve tijdens het scrollen van webpagina's, maar dat is voor zover ik weet bij alle tft's een beetje irri. smooth scrolling uitzetten schijnt te helpen, maar daar merk ik weinig van)

Het scherm heeft nog leuke opties als zoom en picture in picture (d-sub-dvi-d, s-video en composite zijn de mogelijke inputbronnen) waarvan de d-sub en dvi kabel erbij werden meegeleverd.

Tot mijn opluchting bevat het scherm 0 dode (sub)pixels, ik was hier nogal bang voor omdat de officiele pixelpolicy van Dell vrij beroerd is (een stuk of 5 vinden zij acceptabel)

Verder heb ik in reviews gelezen dat er veel zwartruimte tussen de pixels zit, ook dit blijkt gelukkig heel erg mee te vallen, pas als ik op 10cm aftstand naar het scherm staar zie ik een soort van raster, maar verder weg is dit totaal niet te zien.

Al met al een superscherm naar mijn mening :*)

Anoniem: 47752

Ik heb mijn scherm na 6 weken ook binnen, alleen heb ik 1 heel klein wit puntje in mn scherm, die alleen te zien is op een zwart scherm.
Dit stoort mij helemaal niet, en gelukkig is het alleen hierbij gebleven.
Ik ben erg blij met dit monster, alleen jammer dat je zo snel went aan het formaat.

• ZGearloose
CamU schreef op 19 februari 2004 @ 11:52:
yep was een super wintersport in Tsjechie...Spindleruv Mlyn...4 sterren hotel...halfpension en spotgoedkoop... :P
Halve liter getapt Budweiser kost 0.90 eurie _/-\o_
smirnof ice 1,80 8)7

maar dat was de vraag niet :z

ze zijn inmiddels drie keer langs geweest van UPS. 17, 20 en 23 feb vandaag dus!
Ik heb Dell gebeld en haal overmorgen de monitor in Apeldoorn op in mijn lunch break..dus dan kan ik meer laten weten....

• CamU
We wachten in spanning af. Als je hem hebt, kun je ook wat pics maken (als je tenminste over een digitale camera kunt beschikken?) Er zijn tot nu toe 2 reviews geplaatst (van de 20") en die waren allebij redelijk positief, dus ik hoop voor je dat ie niet tegenvalt.

• J27
  • Laatst online: 10:08
PiP, loving it....

Btw, ik heb m nog niet goed kunnen testen, kheb nl een geforce 3 zonder dvi :'(
Morgen heb ik een 9800pro, ben benieuwd of t een duidelijk verschil is O-)

• ZGearloose
jahaaaaaaaaaaaaa ik heb hem net opgehaald bij ups _/-\o_

even snel aangezet op het werk en na even Rood Groen en Blauw bureaublad en geen enkele foute pixel, geen dooie en geen sub!!! :9~

ik hoop dat ik vanavond even snel wat foto's kan posten!!

grtz grtz grtzzzzzz

een blije }:O

• ZGearloose
geen enkele vorm van ghosting of wat dan ook te ontdekken bij BF1942 en CoD _/-\o_

DVD doen we nog..

ik heb echter wel een aantal subpixels gevonden die niet okay zijn 6 om precies te zijn :'(
maar bij deze resolutie 1600*1200 moet je heel goed zoeken en zie je ze dan zelfs alleen maar als het helemaal wit of zwart is

http://www.xs4all.nl/~hielp/IMG_1874.JPG
http://www.xs4all.nl/~hielp/IMG_1878.JPG

tevens kun je ook het zogenaamde raster zien die de S-IPS pannels hebben.

maar wat een weergaloos beeld. super helder!! Super scherp.. zo vloeiend..het gras in CoD kan ik bijna ruiken :*)
foto's zien eruit alsof ze met een diaprojector worden getoond...van alle kanten is ook het scherm te bekijken...kijkhoek is super

Ik vind het mijn geld wel meer dan waard...ondanks de 6 subpixels die niet in orde zijn...iemand die nog iets wil weten?

p.s. foto's zijn lastig te maken zonder flitser

[Voor 46% gewijzigd door ZGearloose op 24-02-2004 21:39]

• Roet
Dat screenshot lijkt van enorm dichtbij genomen ofniet? Het "raster" waar veel mensen het over hebben is namelijk duidelijk te zien vind ik. In ieder geval vanaf deze afstand dan he :P.

• ZGearloose
Roet schreef op 24 februari 2004 @ 21:40:
Dat screenshot lijkt van enorm dichtbij genomen ofniet? Het "raster" waar veel mensen het over hebben is namelijk duidelijk te zien vind ik. In ieder geval vanaf deze afstand dan he :P.
ja klopt de foto is van ongeveer 40 cm gemaakt met een 4 megapixels camera dus dan kan je al een hoop zien.

ik denk als je eigen scherm resolutie op 1600*1200 zet en dan de screenshot beeldvullend maakt zonder randen dat je ongeveer ziet wat ik zie

• CamU
Nice Gizzmo, gelukkig voor je heb je weinig last van die subpixels. Het scherm vind ik er (naast de specs) ook nog eens erg gelikt uitzien, misstaat zeker niet op je tafel/bureau. Kun je je specs in je signature ook weer aanpassen *hint* ;). Veel plezer ermee iig, zou je misschien ook een pic op wat grotere afstand kunnen maken (zodat de hele monitor goed te zien is). Ik hoop dat ik niet teveel vraag, maar heb zelf op het moment geen geld om er een te kopen, dus geniet ik er zo maar van :+

• ZGearloose
net even een stukje matrix reloaded gekeken en ik kan niets vinden van horten of stoten...

ik heb hem aangesloten middels DVI en op een 9800pro ....zie sig

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zou je ook een paar overzichtsfoto's kunnen maken? Kijken hoe het scherm staat op een bureau enzo (liefst wat hogere resolutie dan die in het begin van het topic) :)

• ZGearloose

• CamU
Jummie, zie ik daar ook nog eens een Tsjechse (is dat zo goed geschreven?) witte piste op je bureaublad? Hoe bevalt de dunctie om je monitor in de hoogte in te stellen? Is die een beetje stevig in elkaar gezet? Anyway, mooie monitor, ik zal niet langer zeuren. Geniet ervan :+

• ZGearloose
CamU schreef op 25 februari 2004 @ 00:20:
Jummie, zie ik daar ook nog eens een Tsjechse (is dat zo goed geschreven?) witte piste op je bureaublad? Hoe bevalt de dunctie om je monitor in de hoogte in te stellen? Is die een beetje stevig in elkaar gezet? Anyway, mooie monitor, ik zal niet langer zeuren. Geniet ervan :+
geen idee of het zo geschreven wordt...ik begrijp wat je bedoelt en het klopt ;)
Voor wat betreft de hoogte verstelling lijkt het wel alsof deze gasgeveerd is. Deze gaat heel makkelijk omlaag en omhoog. Met twee vingers is deze naar beneden of omhoog te doen. Zeker geen systeem dat ik bij een ander tft scherm ben tegen gekomen..

gewoon een geweldig beeld :9

ik moet nu alleen nog even de s-vhs, composiet en PIP functionaliteiten testen

[Voor 46% gewijzigd door ZGearloose op 25-02-2004 09:30]

• Niet online
ikzelf heb de 19" deze heeft incl. de aan/uitknop 4 knopjes... als ik op dell. nl kijkt dan zie ik dat het 20" scherm 5 knopjes heeft. maar op jou screenies zie ik er wel 9 ofzo :s

• ZGearloose
Anoniem: 35163 schreef op 25 februari 2004 @ 10:55:
ikzelf heb de 19" deze heeft incl. de aan/uitknop 4 knopjes... als ik op dell. nl kijkt dan zie ik dat het 20" scherm 5 knopjes heeft. maar op jou screenies zie ik er wel 9 ofzo :s
ja je hebt gelijk maar deze foto is niet zo scherp zie. Ik heb ook 5 knoppies en de rest zijn lampjes:)

ik zal vanavond ff een duidelijkere foto plaatsen :*)

Het enige wat ik wel jammer vind, is dat er achter het scherm geen extra haakje of gat zit waardoor je de draden kunt geleiden, nu moet je dus een beetje klooien om ze vanaf de zitpositie niet te zien.
Tevens vind ik het "oog" onderaan de voet, waar de draden doorheen noeten een beetje fragiel aandoen.
Het is niet heel erg ofzo, maar dat vind ik toch weer zonde, het zou een kleine aanpassing zijn.
Voor de rest, net als gizmo, zeer tevreden :9

• ZGearloose
Anoniem: 47752 schreef op 27 februari 2004 @ 00:28:
Het enige wat ik wel jammer vind, is dat er achter het scherm geen extra haakje of gat zit waardoor je de draden kunt geleiden, nu moet je dus een beetje klooien om ze vanaf de zitpositie niet te zien.
Tevens vind ik het "oog" onderaan de voet, waar de draden doorheen noeten een beetje fragiel aandoen.
Het is niet heel erg ofzo, maar dat vind ik toch weer zonde, het zou een kleine aanpassing zijn.
Voor de rest, net als gizmo, zeer tevreden :9
ja daar geef ik je ook gelijk in...wat dan wel weer erg handig is zijn de twee usb 2.0 poort aan de zijkant van de monitor voor bijv je usb stick, of synchroniseren van pda, camera aansluiten...
Ik wil maar zeggen dat we liever lui dan moe zijn...we hoeven in ieder geval niet meer te bukken om het aan te sluiten ;)

maar wat een beeld O+

gizzmo4u schreef op 27 februari 2004 @ 11:07:
[...]

ja daar geef ik je ook gelijk in...wat dan wel weer erg handig is zijn de twee usb 2.0 poort aan de zijkant van de monitor voor bijv je usb stick, of synchroniseren van pda, camera aansluiten...
Ik wil maar zeggen dat we liever lui dan moe zijn...we hoeven in ieder geval niet meer te bukken om het aan te sluiten ;)

maar wat een beeld O+
Ja, die poorten zijn zeker super, alleen jammer dat ze zo'n stom klein detail zijn vergeten.Wat voor res. heb jij m op draaien?

Anoniem: 50770

native resolutie van het scherm is 1600x1200, denk dat je daar het beste plaatje mee krijgt.

• ZGearloose
Anoniem: 47752 schreef op 28 februari 2004 @ 00:55:
[...]

Ja, die poorten zijn zeker super, alleen jammer dat ze zo'n stom klein detail zijn vergeten.Wat voor res. heb jij m op draaien?
1600*1200@60Hz native res..zoals hierboven genoemd...

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 12:01
Ik ben nog op zoek naar een Goed TFT scherm va 19'' of 20'' als ik het zo lees moet dit hem dus zijn.

Ben wel enthousiast geworden door jou ervaring Gizzmo :)

Specs

Anoniem: 41187

Ja zeker mooi scherm _/-\o_ .
Zit er ook achter op het scherm van die ophang gaten ?
H.o.h. 100 mm ?
Zou je wat meer foto's van je scherm willen posten :P.
Wel groot scherm of niet :p, lijkt me echt super bruut :+
Heb nou bijna 4 maanden een Ilyama Prolite E431S , ben ook erg gelukkig mee.
Maar deze is groter die dell, wel kei bruut :9~

• Le_Freak !
Even en kickje, omdat ik toch heel graag wat meer mensen met hun ervaringen zou willen horen (als die er zijn) :)

Specs

• ZGearloose
Anoniem: 41187 schreef op 01 maart 2004 @ 15:34:
Ja zeker mooi scherm _/-\o_ .
Zit er ook achter op het scherm van die ophang gaten ?
H.o.h. 100 mm ?
Zou je wat meer foto's van je scherm willen posten :P.
Wel groot scherm of niet :p, lijkt me echt super bruut :+
Heb nou bijna 4 maanden een Ilyama Prolite E431S , ben ook erg gelukkig mee.
Maar deze is groter die dell, wel kei bruut :9~
..het scherm is niet veel grotern dan de buitenkant van een 18 inch met 1280*1024. De pixels zijn namenlijk veel kleiner, daarom zijn die 6 defecte subpixels ook bijna niet te vinden. Voor zover ik gezien heb zitten er geen ophang gaten achterin. Het is een uiterst eenvoudig maar zeer stevig klik systeem. Maar ik zal vanavond eens even kijken.

"ff een zijspoortje hoor maaruh:..
...ik zie trouwens in je sig dat je de Athlon 64 hebt in de nieuwe Shuttle behuizing. bevalt dat een beetje?

gizzmo4u schreef op 01 maart 2004 @ 09:05:
[...]

1600*1200@60Hz native res..zoals hierboven genoemd...
Wat is een native?? en als ik m op 1600*1200 @60hz heb, worden de lettertjes wel erg dun (wel goed leesbaar).misschien wordt ik te oud, of bril nodig 8)7
Ook vreemd dat je t alleen kan instellen van 1280*1024 en daarna alleen de mogelijkheid komt van 1600*1200, zit zo'n gat tussen.

• Roet
Anoniem: 47752 schreef op 02 maart 2004 @ 10:19:
[...]

Wat is een native?? en als ik m op 1600*1200 @60hz heb, worden de lettertjes wel erg dun (wel goed leesbaar).misschien wordt ik te oud, of bril nodig 8)7
Ook vreemd dat je t alleen kan instellen van 1280*1024 en daarna alleen de mogelijkheid komt van 1600*1200, zit zo'n gat tussen.
Wat verwacht je ertussen dan? Er zijn maar een paar resoluties die dezelfde verhouding hebben, ik denk dat hij die enkel weergeeft. Anders even monitor drivers installeren?

Wat een native resolutie is kun je trouwens vinden in de FaQ;

Waarom hoort er bij een TFT één soort resolutie?
In een TFT zit , in tegenstelling tot een CRT , een vast aantal pixels. Als een scherm 1280x1024 aankan , zullen er ook niet meer dan 1280x1024 pixels inzitten. Het is wel mogelijk om lagere resoluties te draaien. Dit komt door een slimme methode om het beeld van bijvoorbeeld 1024x768 uit te rekken naar 1280x1024. Deze slimme methode heet interpolatie. Deze slimme methode is helaas bij somigge fabrikanten niet erg slim , waardoor het beeld er niet uit ziet zoals het hoort. Bij de meeste fabrikanten ziet dit er wel redelijk uit , maar het word zeker aangeraden altijd de zogenaamde native resolution te draaien.

[Voor 45% gewijzigd door Roet op 02-03-2004 12:31]

Anoniem: 41187

gizzmo4u schreef op 02 maart 2004 @ 09:17:
[...]

..het scherm is niet veel grotern dan de buitenkant van een 18 inch met 1280*1024. De pixels zijn namenlijk veel kleiner, daarom zijn die 6 defecte subpixels ook bijna niet te vinden. Voor zover ik gezien heb zitten er geen ophang gaten achterin. Het is een uiterst eenvoudig maar zeer stevig klik systeem. Maar ik zal vanavond eens even kijken.

"ff een zijspoortje hoor maaruh:..
...ik zie trouwens in je sig dat je de Athlon 64 hebt in de nieuwe Shuttle behuizing. bevalt dat een beetje?
Ja bevalt me erg goed de Athlon 64 en barebone :D, je kan btw wel het scherm ophangen zoals ik zou willen.
Ik heb een review gelezen, en daar stonden foto in met pic van scherm van de achterkant. En daar waren die gaten die ik bedoel goed te zien :) .
Om die gaten te zien , moet je de voet er helemaal afhalen. Dan komen die gaten te voorschijn ......
En dan kan je hem aan de muur ophangen zoals ik gedaan heb :Y)

• ZGearloose
....zo voorlopig ff de laatste foto's van de vooraanzichten van de monitor :)
http://www.xs4all.nl/~hielp/IMG_1924.JPG
http://www.xs4all.nl/~hielp/IMG_1925.JPG

heb ook geen zin om ze te hernoemen ;)

nog steeds zeer tevreden met de monitor...
iemand nog vragen verder

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind het scherm er super uit zien en ook de specs zijn gewoon goed. Vooral ook de s-vhs en comp. in. zijn erg handig. Maar wat ik niet begrijp is waarom er mensen warm lopen voor zó een duur scherm, met een leverancier die een arrogantie ten top ten toon spreidt. (Zie ook Tros Radar enzo)

Persoonlijk zou ik namelijk nooit zo'n duur scherm accepteren als er dode pixels in zouden zitten want ik zou er de hele dag naar zitten staren. Nu is het niet mijn bedoeling om mensen tegen hun schenen te schoppen, maar wat ik wil vragen is: Hoe belangrijk zijn deze argumenten voor jullie? Daarbij natuurlijk de aantekening dat je bij een >1000euro scherm een andere verwachting mag hebben dan bij een el-cheapo 15inch van 299.

(Ook omdat ik lees over de levertijden en hoe ze hiermee omspringen.)

[Voor 11% gewijzigd door Toink op 03-03-2004 08:07]

Toink schreef op 03 maart 2004 @ 08:04:
Ik vind het scherm er super uit zien en ook de specs zijn gewoon goed. Vooral ook de s-vhs en comp. in. zijn erg handig. Maar wat ik niet begrijp is waarom er mensen warm lopen voor zó een duur scherm, met een leverancier die een arrogantie ten top ten toon spreidt. (Zie ook Tros Radar enzo)

Persoonlijk zou ik namelijk nooit zo'n duur scherm accepteren als er dode pixels in zouden zitten want ik zou er de hele dag naar zitten staren. Nu is het niet mijn bedoeling om mensen tegen hun schenen te schoppen, maar wat ik wil vragen is: Hoe belangrijk zijn deze argumenten voor jullie? Daarbij natuurlijk de aantekening dat je bij een >1000euro scherm een andere verwachting mag hebben dan bij een el-cheapo 15inch van 299.

(Ook omdat ik lees over de levertijden en hoe ze hiermee omspringen.)
Ik had me voorgenomen als ik t scherm zou krijgen en er een niet acceptabele pixel(s) in zou zitten, ik hem dan binnen 7 dagen zou om laten ruilen, of terug sturen.
Je hebt nl recht op een afkoelingsperiode.
Ik had geen andere keuze, omdat hij in mijn geval ging om een pc prive project, en ik alleen hier iets kon bestellen.
Levertijd sucks, maar ik had al een aardig 19" cherm, dus ik zat niet echt slecht.
Ik heb nu mijn vakantiedagen moeten inleveren voor dit scherm, maar omdat ik nog 9 weken had staan, maar t mij niet echt veel uit

• Toink
  • Niet online
Maar wat ik begrijp uit jouw reactie is dat je hem (zonder reden) terug kunt sturen en dat je dan je geld terugkrijgt?

• Le_Freak !
Toink schreef op 03 maart 2004 @ 13:23:
Maar wat ik begrijp uit jouw reactie is dat je hem (zonder reden) terug kunt sturen en dat je dan je geld terugkrijgt?
Kun je ook een garantie erbij kopen zodat je weet dat je zeker een scherm krijgt met zero dead pixels :)

Specs

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-01-2021

BadMotha

be creative!

was zelf ook op zoek naar een dergelijk scherm, en kwam naast deze Dell de Iiyama E511 http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=67
tegen,
iemand al ervaring hiermee???

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Pollewob
  • Niet online
Ik ben afgehaakt wbt dit scherm. Het volledig ontbreken van een duidelijke garantie ("als u 4 of 5 dode pixles op een ongunstige plek heeft kunnen we kijken wat we daarmee gaan doen") en geen mogelijkheid tot bijkopen zero-pixel garantie sluit dit boek voor mij. Vaagjes hoorde ik van de jongen die ik aan de lijn had dat het een klasse III scherm is.. kijk voor de gein eens in de VB-Faq hoeveel beeldfouten er dan in mogen zitten :X

Liever betaal ik dan iets meer voor de LG L2010P met hetzelfde tft-panel waarbij wel goede garantievoorwaardes zitten :)

[Voor 20% gewijzigd door Pollewob op 03-03-2004 21:38]

Pollewob schreef op 03 maart 2004 @ 21:36:
) en geen mogelijkheid tot bijkopen zero-pixel garantie sluit dit boek voor mij. Vaagjes hoorde ik van de jongen die ik aan de lijn had dat het een klasse III scherm is.. kijk voor de gein eens in de VB-Faq hoeveel beeldfouten er dan in mogen zitten :X

Liever betaal ik dan iets meer voor de LG L2010P met hetzelfde tft-panel waarbij wel goede garantievoorwaardes zitten :)
Klasse 3 scherm? :Z heb je wel erg vaagjes gehoord dan.
Pixelgarantie? :Z je hebt altijd recht om binnen 7 dagen het product te retourneren.
Lg l2010p? :Z kost toch ff 200 euries meer dan ik heb betaald :*)

• Pollewob
  • Niet online
Heb jij wat duidelijk gehoord dan mbt de pixelgarantie? Alleen een :Z is weinig argumentatie :)
Iets duidelijkers over de garantie staat iig nergens in dit topic :)
Heb jij zin ik het gezeik/geregel als je moet omruilen/inleveren? :)
Dell zal namelijk echt niet happig zijn om je geld te retourneren :)
Wat als je je monitor inlevert.. dan keur je hem af en moet je alsnog op zoek naar een vervanger, je zal niet zomaar weer een monitor geleverd krijgen.. :)
Prijsverschil is nu zo'n 50€, en dat vind ik niet echt van belang bij zo'n bedrag :)
10x liever voor 50€ meer een scherm met garanties dan afwachten en hopen :)

Ik vind het prima dat je blij bent met je monitor.. wat zeg ik, een goed exemplaar zou ik zo willen kopen. Maar wat me tegenstaat is inmiddels wel duidelijk ;)

• Toink
  • Niet online
Pollewob: spijker op z'n kop. Daarom zit ik hier ook nog steeds met m'n aging 4316utc TFT van iiyama.

Waar haal je als fabrikant de plank-voor-je-kop vandaan om te denken dat een klant 1300 euro uitgeeft voor een scherm met een paar irritante puntjes terwijl je buurman hetzelfde scherm heeft zonder die irri puntjes. Nee, ik accepteer onder geen enkel beding een dode pixel. Maargoed, dat verschilt dus per persoon.

• Le_Freak !
Je kunt toch wel dode pixel garantie bijkopen ?

Ik zit namelijk aan dit scherm te denken, maar wil natuurlijk geen enkele dode pixel.

Specs

• Pollewob
  • Niet online
Nee, daar doen ze dus juist niet aan :)

• Le_Freak !
hmmm dan moet ik maar aan een ander scherm gaan denken, weet iemand een scherm met dezelfde specs ???
Had ik er 1 gevonden en dan weer dat gezeik dat je geen dode pixel garantie erbij kunt kopen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer met die TFT's
En geloof me, ik heb ALLE topics doorgelezen maar welke 19'' of 20'' TFT scherm is er nou WEL goed om mee te gamen ?????

IK lees wel welke er allemaal NIET goed zijn, kan iemand me alsjeblieft vertellen welke WEL !!! :'(

Specs

• Roet
Le_Freak ! schreef op 10 maart 2004 @ 08:35:
hmmm dan moet ik maar aan een ander scherm gaan denken, weet iemand een scherm met dezelfde specs ???
Had ik er 1 gevonden en dan weer dat gezeik dat je geen dode pixel garantie erbij kunt kopen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer met die TFT's
En geloof me, ik heb ALLE topics doorgelezen maar welke 19'' of 20'' TFT scherm is er nou WEL goed om mee te gamen ?????

IK lees wel welke er allemaal NIET goed zijn, kan iemand me alsjeblieft vertellen welke WEL !!! :'(
Hier heb ik exact dezelfde vraag. Ik denk die Iiyama E481 (oid), maar heb weinig mensen gezien die daar commecnts over hebben gepost.

Kan je trouwens wel vertellen dat de 2001FP zeker wel geschikt is voor te gamen hoor, daar niet van.

[Voor 10% gewijzigd door Roet op 10-03-2004 10:50]

• Le_Freak !
BadMotha schreef op 03 maart 2004 @ 21:20:
was zelf ook op zoek naar een dergelijk scherm, en kwam naast deze Dell de Iiyama E511 http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=67
tegen,
iemand al ervaring hiermee???
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, specs zien er goed uit.

Specs

• Le_Freak !
Duidelijk nog niet veel tweakers met een groot tft scherm,jammer dat hier zo weinig informatie te vinden is over een goede,cq meest geschikte 19''TFT monitor.

Specs

• Appelsap
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op 11 maart 2004 @ 08:55:
Duidelijk nog niet veel tweakers met een groot tft scherm (...)
Op zich ook weer niet zo verwonderlijk, want de grote TFT schermen zijn exorbitant duur, en hoewel de beeldkwaliteit van sommige grote panelen heel behoorlijk kan zijn, laat de snelheid tot noch toe ook te wensen over.

Het nieuwe 20.1" panel van LG is een stap in de goede richting, maar de prijs is hier nog steeds te hoog. In de VS wordt de Dell 2001FP regelmatig door Dell aangeboden voor $750 exBTW, wat neerkomt op ong. 615 Euro, terwijl hij hier ong. 1100 Euro exBTW moet kosten, dus geen wonder dat zo'n scherm daar beter wordt verkocht. Door de lagere sales-tax in de VS komt het er effectief op neer dat je voor hetzelfde geld er daar twee koopt voor de prijs van één hier.

edit:
Desgevraagd wilde Dell niet reageren op het enorme prijsverschil. Figures.

• Roet
..Appelsap schreef op 11 maart 2004 @ 09:13:
[...]

Op zich ook weer niet zo verwonderlijk, want de grote TFT schermen zijn exorbitant duur, en hoewel de beeldkwaliteit van sommige grote panelen heel behoorlijk kan zijn, laat de snelheid tot noch toe ook te wensen over.

Het nieuwe 20.1" panel van LG is een stap in de goede richting, maar de prijs is hier nog steeds te hoog. In de VS wordt de Dell 2001FP regelmatig door Dell aangeboden voor $750 exBTW, wat neerkomt op ong. 615 Euro, terwijl hij hier ong. 1100 Euro exBTW moet kosten, dus geen wonder dat zo'n scherm daar beter wordt verkocht. Door de lagere sales-tax in de VS komt het er effectief op neer dat je voor hetzelfde geld er daar twee koopt voor de prijs van één hier.

edit:
Desgevraagd wilde Dell niet reageren op het enorme prijsverschil. Figures.
Raar, hier reageerde ze namelijk wel. Ze zeiden dat doordat de afzet in Amerika groter was, ze ze daar goedkoper konder verkopen. Of je dat moet geloven is een tweede natuurlijk.

• ArconX
  • Laatst online: 17-09-2022
Gisteren men 2001FP binnengekregen ( via de US - enkel de power cable moeten veranderen naar EU formaat ), en ja jongens, het is een mega scherm.

Note: ik heb ook een DELL 1900FP ( 25ms ) & Hitachi 17" tft ( 16ms ), en het verschil tussen deze monitor's en de 2001fp is vrij groot.

De kleuren balance is veel beter op de 2001fp ( wit is ook wit, niet wit/geel zoals op de andere 2 tft's ). 1 dode subpixel gevonden ( rood ), en de pixels op dit scherm zijn zo klein, dat je het niet eens opmerkt ( het viel me wel op op men 17" hitachi waar een blauw eraan was ).

Gaming getest, gewoon perfect, geen ghosting/streaking. De kleuren zijn ook beter dan op de Hitachi ( deze emuleerde 24bit terwijl de 2001fp true 24bit kleuren heeft ).

En dan spreken we nog niet over de 1600*1200 resolutsie, de 4 inputs ( comosit, analoog, dvi, s-video ), PIP functie etc ;)

Het is letterlijk een nieuwe generasie tft monitor, dat merk je eraan.

Btw: via de VS geimporteerd ( laten opsturen door iemand daar ), met tax te betalen hier in Belgie kwam de monitor neer op 950 euro ( btw inc ) voor een 20". Dat is wat anders dan de 1298 euro (btw inc) dat dell ze verkoopt in Belgie :( Enige werk dat je eraan hebt, is dat je de powercable moet voorzien van een andere stekker ( de transfo blok is geschikt voor VS & Europees voedingen ( 100 - 240v / 50-60mhz, kon je zien op anandtech hun review dankzij een closeup foto van de voeding ;) ).

In mijn mening kan geen enkel CRT op tegen deze monitor.

• ZGearloose
Voor de mensen die €1345 ex verzendkosten inclusief wat leuke opties tering duur vinden ;)
IIyama heeft de E511S uitgebracht. Dit is hetzelfde scherm echter zonder toeters en bellen en dus €999 euro.
Ik ben echter nog steeds zeer tevreden met mijn Dell2001FP...en gelukkig met pc prive gekocht en dus slecht een aantal adv dagen hoeven inleveren maar anders dan had ik me wel 8)7 !!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 90036

Heyuh Gizzom4u,

Nu een paar maanden verder... bevalt het ding nog steeds? Hoe zit het met de pixels, zijn ze constant en stoor je je er inmiddels wel aan? Ik sta op het punt deze monitor te halen (Nee ik wil die Iiyama niet) en ik ben benieuwd naar de langetijds-ervaringen.

offtopic:
Wat een GODSLELIJKE hond heb je in dat fotolijstje op je buro gepropt. }:O
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee