Dell 2001FP Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.813 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Mooi scherm ja. Ik heb de oudere versie (2000FP), nu 9 maanden in bezit, en die bevalt prima. Geen enkele dode pixel (of compleet onvindbaar, ik heb mijn best gedaan om ze te vinden, maar iedere keer als ik dacht dat ik beet had was het toch een stofje), en de mogelijkheden met dit scherm zijn echt fantastisch (PiP is echt netjes bijvoorbeeld). Ook de interpolatie werkt onverwacht goed - aangezien NFS Underground hooguit op 1280x1024 gespeeld kan worden (beeldscherm is native 1600x1200) heb je geen keus dan op een lagere resolutie te draaien (800x600 zou perfect passen (1600x1200/2), maar dat is weer net iets te lelijk naar mijn mening) waarbij geinterpoleerd moet worden. Ik kan niet zeggen dat ik kan zien dat het niet net zo scherp is als een native 1280x1024 flatscreen.

Ik heb een review van AnandTech erop nageslagen, en kan eigenlijk weinig verschillen ontdekken tussen de 2000FP en de 2001FP behalve de response time en de nieuwere (duidelijk veel mooiere) behuizing. Ondanks een onduidelijk pixelgarantiebeleid bij Dell zou ik zeggen dat dit de beste koop is die je op dit moment kan doen op 19/20" flatscreen gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12-2024
Anoniem: 90036 schreef op 08 mei 2004 @ 19:04:
Heyuh Gizzom4u,

Nu een paar maanden verder... bevalt het ding nog steeds? Hoe zit het met de pixels, zijn ze constant en stoor je je er inmiddels wel aan? Ik sta op het punt deze monitor te halen (Nee ik wil die Iiyama niet) en ik ben benieuwd naar de langetijds-ervaringen.

offtopic:
Wat een GODSLELIJKE hond heb je in dat fotolijstje op je buro gepropt. }:O
uh beter laat dan nooit maar de monitor bevalt nog steeds prima en ik moet zeggen dat ik de dode subpixels totaal niet zie als ik er mee aan het werk ben.
Maar dat is niet zo vreemd natuurlijk want ja hoe groot is zo'n subpixelstje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78540

De Dell 2001FP is nu bij Dell.nl sterk in prijs verlaagd... zo rond de 980,- euro ben je nu kwijt.. dit is incl verzendkosten... lijkt me goed te doen dus... ik wacht zelf nog een paar weken met aanschaf.. zal de prijs nog wel wat dalen... maar eerst moet ik het geld weer aanvullen na de vakantie periode...

Anoniem: 43904

sorry, dat ik dit topic omhoog schop, maar ik heb een vraagje:

Ik heb dit scherm gekocht, en heb hem via de dvi kabel verbonden met mijn ati radeon 9200. op de res. 1280x1024 draait het netjes, maar zodra ik over schakel na 1600x1200 gaat de monitor op standby.

ik heb gegoogeld en weet nu dat er meer mensen het probleem hadden. de oplossing volgens hun was het upgraden naar catalyst 4.8. goed, ik dit gegaan, maar werkt helaas niet.

de 1600x1200 resolutie werkt wel via de analoge poort, maar daar heb ik hem dus niet voorgekocht :)

Nu kan ik natuurlijk een nieuwe videokaart kopen, maar voor het zelfde geld is het dan nog niet opgelost. Kan iemand mij vertellen of dat met die nieuwere radeon kaarten wel perfect werkt?

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:19

J27

Ik kan je vertellen dat het zowel met een TI4200 als een X800 perfect werkt. Alleen Doom3 lijkt niet in 1600x1200 te willen, maar ik moet nog uitzoeken hoe dat komt. (windows + alle andere spellen doen het wel goed)
Het klinkt inderdaad of het aan je videokaart ligt, misschien kun je eens proberen een kaart van een vriend te lenen om dat te testen.

Overigens heb ik de monitor nu een half jaartje en ik heb ondertussen 5 dode subpixels ontdekt, maar ik kan ze alleen zien als ik gedronken heb en dan nog alleen op een zwarte achtergrond, dus voor de mensen die zich druk maken om dooie pixels (deed ik ook voordat ik hem kocht) dat is met deze monitor niet echt belangrijk, omdat de pixels minuscuul klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

Er zijn sommige die zeggen dat deze Dell 2001FP niet geschikt is voor het grafische werk, das ONZIN
Ik werk sinds kort dagelijks met deze monitor en gebruik veel grafisch zware programma zoals Photoshop CS, Avid DV en het "mindere" Pinnalce Liquid Pro!

Heb nog geen probleem ontdekt behalve dan dat zwart niet echt zwart wordt als je grote zwarte stukken hebt in je beeld

(Moest ik ff kwijt :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 17-09-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-05 22:01
Sorry voor het omhoogschoppen van het topic, maar de prijs is verder verlaagd naar ik geloof 798.68 euro incl btw (excl 15 euro verzenden).. Misschien dat sommigen van jullie dit interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
Neo_TGP schreef op 05 november 2004 @ 00:02:
Sorry voor het omhoogschoppen van het topic, maar de prijs is verder verlaagd naar ik geloof 798.68 euro incl btw (excl 15 euro verzenden).. Misschien dat sommigen van jullie dit interessant vinden.
Ik denk er wel aan om een tft scherm te kopen, en dit scherm is lekker groot en bevalt de meeste tweakers iig prima. Het zal helaas nog wel even duren voordat ik zo'm scherm zal kunnen kopen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, wel aardig, maar die prijs had toch wel iets harder mogen zakken. In de US heb je hem voor 550 dollar (430 euro) inclusief shipping & handling... Maar ja, is met garantie niet zo heel handig, en bijna geen enkele aanbieder shipped buiten Amerika. Ik had geluk met mijn 2000FP, die kostte hier anderhalf jaar geleden nog 1500 euro, en voor 1050 heb ik hem toen uit Amerika laten komen. Geen dode pixels, maar in transport wel de standaard gebroken, en garantie, ook al had ik 3 jaar Dell warranty, daar deed Dell een beetje lastig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt nu ook de Dell 2005W

Een widescreen variant op de 2001FP
Maar kan alleen nergens vinden of het scherm nu daadwerkelijk ook groter (wijder) is dan de 2001?!
Volgens mij alleen maar de hoogte verkleint?

http://support.dell.com/s...s/2005FPW/Dutch/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:23:
Je hebt nu ook de Dell 2005W

Een widescreen variant op de 2001FP
Maar kan alleen nergens vinden of het scherm nu daadwerkelijk ook groter (wijder) is dan de 2001?!
Volgens mij alleen maar de hoogte verkleint?

http://support.dell.com/s...s/2005FPW/Dutch/index.htm
Het is ook handiger om naar de product specificaties te kijken dan naar de support manual, lijkt me:

http://accessories.us.del...&l=en&cs=19&page=external
Dimensions (WxDxH) / Weight: 18.6" x 9" x 15.3" to 22.4" / 17.64 lbs
Image Aspect Ratio: 16:10
Max Resolution: 1680x1050 Pixels
Diagonal Size / Viewable Size: 20 / 20.1"
Da's gewoon iets heel anders dan de 1600x1200 (ook 20.1" diagonaal viewable) van de 2000/2001FP. Op de Nederlandse site staat hij nog niet, maar die prijs in de VS... $719,10! Da's omgerekend 551,71 euro! Jammer toch he, dat dat in Nederland dan weer het dubbele moet gaan kosten. Anders had ik er direct 2 besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 17-11-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:29:Jammer toch he, dat dat in Nederland dan weer het dubbele moet gaan kosten. Anders had ik er direct 2 besteld.
Oh boy:

nieuws: Nederland schaft importheffing lcd-schermen af

Nu wordt het ineens wel heel interessant om te bestellen bij een amerikaanse leverancier! Als je dit scherm dan op eBay zoekt, dan is hij meestal iets onder de 600 dollar. Tel hierbij 150 dollar verzendkosten op (dat is normaal voor zo'n pakket), en je zit op 750 dollar. Da's 575 euro, inclusief belasting dus. :) En een goede zoeker krijgt het nog goedkoper. Toch iets beter dan die 800 euro van Dell. Wel even goed op de garantievoorwaarden letten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

Hier staan screenshots en een korte review van het 2005 scherm met HL2 screenshots. MY GOD dat wordt een kadoloze kerst voor mij vriendin, vrienden en familie want ik denk dat het geld van de laatste 2004 maand ergens anders naar toe gaat .... :P >:)

http://www.neowin.net/for...on/index.php/t246836.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Dat scherm ziet er inderdaad wel heel erg gelikt uit. en wel benieuwd hoe de meeste spellen die widescreen modus ondersteunen en hoe het zit met framerate en ghosting in de meeste games (CoD, MoHPA, HL2, Doom3). Want aangezien die spellen toch behoorlijk wat grafisch geweld vragen weet ik niet hoe de monitor zich daaronder zal houden (Dit gaat trouwens over de 2005FPW).

Hoe bevalt de gebruikers van de 2001FP hun scherm na al die tijd trouwens? Nog steeds erg tevreden?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

In principe is het scherm net iets sneller dan de 2001 geloof ik, qua specs dan. 12ms van grey-grey en 16ms van white-black. De resolutie heeft verder niks te maken met breedbeeld. Alle nieuwe spellen gaan dit wel ondersteunen denk ik ..... anders hacken we er wel omheen ... haha

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Ik van héél hard van plan om dit scherm te kopen ... Na alle schermen wat vergeleken te hebben is deze toch wel de beste prijs/kwaliteit die ik kon vinden ...

Geef nu toe, dat wit CRT monster past hier toch niet bij?

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/roemhoegaarden/DSC00568.sized.jpg

;)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Dell 2001FP of de Sony SMD-HS94P
Voordelen dat de Dell heeft zijn de wandbevestiging en de S-Video ingang, USB hub!
De Sony is sneller met reactie maar heeft een 6 bits (TN) paneel en de Dell een 8 bits (S-IPS) paneel.

Kan zelf niet kiezen, dus ga beide schermen halen en daarna de "slechtste" terug brengen (als dat kan)
Of kunnen jullie mij 1 van de 2 aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ga maar voor de Dell ;)

Die van mij is aangekomen, ik ga hem straks om 19h halen bij m'n zus, verwacht een overload aan foto's etc etc ... misschien schrijf ik wel een mini review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shaidar schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:09:
Ga maar voor de Dell ;)

Die van mij is aangekomen, ik ga hem straks om 19h halen bij m'n zus, verwacht een overload aan foto's etc etc ... misschien schrijf ik wel een mini review ;)
Was ik eigenlijk ook van plan. :P
Als je foto's neemt mag je die gelijk ook wel ff naar mij emailen (mocht je ze nemen in hoge resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik zet ze wel op m'n gallery, 'k post hiet wel een mini-review met véél foto's ...

En ik neem altijd foto's op de hoogste resolutie, komt die 1 Gb memory stick nog van pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shaidar schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:06:
Ik zet ze wel op m'n gallery, 'k post hiet wel een mini-review met véél foto's ...

En ik neem altijd foto's op de hoogste resolutie, komt die 1 Gb memory stick nog van pas ;)
Zeer fijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
shaidar schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:06:

Mooi! Dan wacht ook ik met smart af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ff snel wat fototjes genomen daarstraks ... 'k verzin er wel een verhaal rond morgen ;)

http://gallery.damn.be/2001FP

[ Voor 4% gewijzigd door Shaidar op 03-12-2004 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto's geven een goed beeld van de monitor!

Hoor graag hoe je ervaringen zijn met spellen en grafische programma's (mocht je die gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Dit kon ik jullie niet onthouden ....

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/2001FP/DSC00907.sized.jpg

Playstation spelen van in je luie deluxe bureaustoel!

Ik zal straks m'n verslag over games op de monitor uitvoerig beschrijven, maar ik heb eigelijk nog geen enkel probleem kunnen opmerken ... niet bij PC games, en niet bij Playstation games ....

[ Voor 38% gewijzigd door Shaidar op 03-12-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NU ben ik heel benieuwd naar je ervaringen!!

ben nog steeds aan het twijfelen.
Maak een mooie review en overtuig me :P

Heb gelezen dat het scherm vaak backlight "lekt" in de hoeken en het beeld soms wat "wollig" (onscherp met zachte randjes) is bij games.
Klopt dit of heb jij daar geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Still waiting for your review :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131114

Gisteren 1tje besteld, levertijd binnen 6 werkdagen ...
Gekocht voor 732 pleurie incl. extra garantie, er valt te ondehandelen met de verkopers zo bleek. Had ook gekund via de US voor 575 eurie maar dan was garantie een lastig verhaal geweest en nu kan ik het scherm bovendien weer inleveren tegen geld terug mocht ik me nog bedenken.
Zag op anandtech een review van een aantal veel nieuwere 19" schermen welke uiteindelijk werden vergeleken met dit scherm, de conclusie was dat de 2001FP nog steeds de koning is (ondanks dus de 19" 12ms schermen die er nu te koop zijn) :) Zal m'n bevindingen posten als ik hem binnen heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 131114 op 08-12-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ja, heb nogal weinig tijd de laatste tijd ... k zou voor andere fora ook een kleine review schrijven, is er ook nog niet van gekomen ...

Dit scherm is het geilste dat ik ooit gekocht heb voor m'n pc. Niets op aan te merken, en als er toch al iets is, is het zodanig klein in vergelijking met de voordelen dat het eigelijk niet de moeite is om erover te praten ;)

als ik eens een half uurtje heb schrijf ik iets neer!

of stel anders vragen (concreet) dan kan ik misschien antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 20:35

Steff

||BeeBee||

Ff 'n vraagje aan de 2001FP eigenaars: welke input spanningen verdraagt deze monitor? Op de power brick staat 't volgende:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/monitor/dell/ultrasharp2001fp/brick.jpg

Dus input voltage 100-240V. De reden waarom ik dit vraag is dat ik een 2001FP heb gekocht via Ebay en die komt uit de VS. Aangezien ik geen zin heb om mijn nieuwe scherm op te blazen wil 'k dus wel op voorhand weten of ik dat stroomsnoer van die monitor gewoon in mijn Belgisch 230V stopcontact mag pluggen (mits het uiteinde aan te passen naar de Europese geaarde plug).

Eeuwige dank voor diegene die ff wil checken of Dell hun 2001FP's in Europa met dezélfde power brick verkoopt als diegene op het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ik weet niet of het voor monitoren ook geldt, maar ga daar wel van uit. Ik heb mijn laptop in NL gekocht en zit nu in de VS. Op mijn ac-adapter staat ook 100-240V 50/60Hz als input, en ik heb deze adapter zonder enige problemen in de VS kunnen gebruiken. Enige wat ik nodig had was een verloopstekkertje zodat ik het Amerikaanse stopcontact kon gebruiken. Ik ga er dan ook vanuit dat hetzelfde geldt voor die monitor. Dit kastje regelt namelijk de omzetting, dus je monitor zal niet worden opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

CamU schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 09:07:
Ik weet niet of het voor monitoren ook geldt, maar ga daar wel van uit. Ik heb mijn laptop in NL gekocht en zit nu in de VS. Op mijn ac-adapter staat ook 100-240V 50/60Hz als input, en ik heb deze adapter zonder enige problemen in de VS kunnen gebruiken. Enige wat ik nodig had was een verloopstekkertje zodat ik het Amerikaanse stopcontact kon gebruiken. Ik ga er dan ook vanuit dat hetzelfde geldt voor die monitor. Dit kastje regelt namelijk de omzetting, dus je monitor zal niet worden opgeblazen.
Zo had ik het nog niet bekeken! Aangezien m'n ma vaak in de VS zit voor het werk en toevallig ook 'n Dell heeft heb ik de adapter ervan dan eens nagekeken. Die 100-240V 50/60Hz staat er ook op en meer dan 'n stekkeromvormer heeft zij niet nodig.

Op 'n Australisch forum vond ik een member met 't zelfde probleem. Ik stuurde 'm gisteren een PM en dankzij zijn reply ben ik nu eindelijk zeker:

Linter wrote on Yesterday 2:53 pm:
Hi Steff,

The power brick accepts 110-240v, so all I did was buy a $9 NZD (5 Euro) "Travel" adaptor, which just changed the American vertical parallel and round center plug, to be converted to our one. The power brick converts the actual volts, the green light appears on the brick, and all is well.

I've been using mine for 2 weeks now, and no problem at all. All I have to do now is find out if the warranty is can be used at Dell NZ.

Great monitor though, you will love it.

Peace Out,
Vincent.

Steff wrote on Today 1:40 am:
Hi,

I read your thread about the Dell 2001FP (http://www.gpforums.co.nz...ad.php?s=&threadid=247963) and I was wondering how it worked out for you. I live in Belgium, so there's 230V on my wall socket, and I've just ordered an Ebay 2001FP from the US too.

Did you need an extra voltage converter between your wall socket and the power brick or could you just connect the brick's power cord to your New Zealand voltage of 230volts, 50 hertz (like we have in Belgium)?

Kind regards,
Steff
Qua input voltages zit 't dus wel goed met een Amerikaanse 2001FP! Hij werkt idd ook mét een spanningstransfo (220 -> 110V) maar werkt ook even goed zonder :)
Met een verloopstekkertje van de Amerikaanse naar de Europese stekkerpinnetjes ben ik er dus vanaf. Al laat die Amerikaanse stekker wsl permanent vervangen door 'n Europese bij de elektroboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

20 volt output zie ik staan...

dus...

• Shaidar

Shaidar

crap, m'n review staat dus hier : shaidar in "Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en g..."

kan een mod niet even m'n review met cut&paste naar dit topic halen?? Mij lukt het niet 'dubbelpost" warschuwing ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Gisteren een 2001FP besteld, misschien wordt 'ie vrijdag al afgeleverd! Op de Dell-site kon ik helaas niet vinden of het scherm wordt geleverd met een DVI-kabel. Weet iemand of deze kabel wordt meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 22:41

FireFlash

need a light?

Ik kreeg er zowel een DVI als SUBD kabel bij toen ik hem in februari 2004 kocht. Ze zullen het er nog steeds wel bij leveren mag ik aannemen. :)

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

DVI kabel was erbij geleverd, en VGA kabel ook ... (is dat een D-sub kabel dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:18:
Gisteren een 2001FP besteld, misschien wordt 'ie vrijdag al afgeleverd! Op de Dell-site kon ik helaas niet vinden of het scherm wordt geleverd met een DVI-kabel. Weet iemand of deze kabel wordt meegeleverd?
En.... voor welke prijs heb jij 'm gekocht als ik dat vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireFlash schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:23:
Ik kreeg er zowel een DVI als SUBD kabel bij toen ik hem in februari 2004 kocht. Ze zullen het er nog steeds wel bij leveren mag ik aannemen. :)
Ah mooi, dan hoef ik geen kabels te kopen :)
Toink schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:18:
[...]

En.... voor welke prijs heb jij 'm gekocht als ik dat vragen mag?
EUR 771,31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

Btw: dat de D-sub kabel al op de monitor zit als je 'm krijgt is normaal hoor. De DVI zit er los bij! Heb de mijne nu 'n kleine week en ben er super tevreden van! Geen énkele dode pixel/subpixel en gloednieuw model van oktober '04

-> 614€ via Ebay US, verzendkosten naar België inbegrepen (scherm zelf was 520€) en geen douane moeten betalen 8)
Hou zeker deze Ebay-store van Suretradersinc in de gaten, daar heb ik 'm gekocht en die verkoopt vaak 2001FP's! FedEx verzending pakken en dan is dankzij zijn "creativiteit" met douaneformulieren de kans op taks en btw nihil.

[ Voor 35% gewijzigd door Steff op 04-01-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

Ik heb m'n monitor nu 'n week maar wat ik mij afvraag is: bestaat er zoiets als de ideale User Preset kleurinstelling? Ik draai 'm nu in de Normal Preset (RGB 36/36/34) maar als ik 'm op user preset zet is alles meteen 'n pak feller. Ik kom van 'n value 17" CTX dus ik vind dit er al leuk uitzien maar het kan mss beter...

Waar zitten hier die fotobewerkers die na lang finetunen de ideale RGB setting hebben gevonden voor de 2001FP?! Of is het zuiver subjectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Kost nu in NL ook nog maar €665 incl. jezus, wat een asociaal lage prijzen..

Heb er vorige week weer drie binnen gehad hier op de zaak, zit er nu ook op eentje werken.. mooie schermen!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

axis schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:06:
Kost nu in NL ook nog maar €665 incl. jezus, wat een asociaal lage prijzen..

Heb er vorige week weer drie binnen gehad hier op de zaak, zit er nu ook op eentje werken.. mooie schermen!
Das heel ernstig goedkoop ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 18:05
Als je hier kijkt dan zie je dat per 5 de 2001FP nog maar € 523,36 kost. (€ 133,09 voordeel)

Wees niet bang, ik vraag niet om een IA, ik wil alleen maar aangeven hoe goedkoop het kan.

Waarom gaat deze monitor zo verschrikkelijk in de aanbieding? (€ 665,45 is al zeer goedkoop)

Moet Dell er vanaf? Hebben ze allemaal xx dode pixels? Heeft iemand hier ervaring met Dell en dode pixels?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedster schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:41:
Als je hier kijkt dan zie je dat per 5 de 2001FP nog maar € 523,36 kost. (€ 133,09 voordeel)

Wees niet bang, ik vraag niet om een IA, ik wil alleen maar aangeven hoe goedkoop het kan.

Waarom gaat deze monitor zo verschrikkelijk in de aanbieding? (€ 665,45 is al zeer goedkoop)

Moet Dell er vanaf? Hebben ze allemaal xx dode pixels? Heeft iemand hier ervaring met Dell en dode pixels?
Uhm, het model is intussen al meer dan een jaar oud, en ze hebben intussen de 2005FPW uitgebracht; dit is volgens Dell zelf geen vervanger van de 2001FP, maar de kans bestaat natuurlijk dat ze binnenkort een nieuwe 1600x1200 variant uit gaan brengen. Of niet.

Maar ik vind 665 euro nog steeds niet goedkoop; voor Nederland wel, maar als je de prijzen in de states ziet is het 520 euro via Dell zelf ($679,15), en via eBay 442 euro ($579). Da's pas goedkoop. Maar, met verzendkosten erbij gerekend (geen belasting, want dat is tijdelijk opgeheven) scheelt het wel al minder dan een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Anoniem: 76345 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:44:
Maar ik vind 665 euro nog steeds niet goedkoop; voor Nederland wel, maar als je de prijzen in de states ziet is het 520 euro via Dell zelf ($679,15), en via eBay 442 euro ($579). Da's pas goedkoop. Maar, met verzendkosten erbij gerekend (geen belasting, want dat is tijdelijk opgeheven) scheelt het wel al minder dan een jaar geleden.
665 €uro niet goedkoop?
Kijk ook nog even naar de eerste post van dit topic, 29-12-2003 1345,00 €uro (2x665+15)...
Helaas heb ik weinig wensjes die in 1 jaar halveren in aanschafprijs.
Vandaar de vraag : Waarom zo goedkoop?

Vergelijken met USA prijzen moet je nooit doen, vergeet niet dat ze daar (bijna) geen sociaal vangnet hebben. Ebay, tsja die schermen met xx dode pixels moeten natuurlijk ook ergens heen....
Vreemd eigenlijk dat je nergens voor weinig, schermen met dode pixels kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Speedster schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:30:
[...]
Vergelijken met USA prijzen moet je nooit doen, vergeet niet dat ze daar (bijna) geen sociaal vangnet hebben. Ebay, tsja die schermen met xx dode pixels moeten natuurlijk ook ergens heen....
Vreemd eigenlijk dat je nergens voor weinig, schermen met dode pixels kan kopen.
Ten eerste, wat heeft het sociale vangnet te maken met de aankoop van een tft monitor? Als je het hebt over lage belastingen kan ik er nog inkomen, maar dat maakt op de prijs van zo'n monitor toch al weinig uit.

Wat betreft het 2e, in de VS kun je refurbished Dell producten kopen, misschien dat daar ook monitoren tussen zitten met een x aantal dode pixels? Zowiezo zijn de reviews van deze monitor voor zover ik ze gelezen heb behoorlijk goed, dus het gaat hier niet om een afdankertje dat er nog even snel uitgegooit moet worden. MIsschien is het inderdaad om de introductie van een nieuw 20 Inch panel te introduceren, aangezien de 2001FP van de huidige Ultrasharp reeks de oudste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
nou ja, de 3 schermen die ik hier binnen heb gehad vorige week, hadden geen enkele dode pixel.. dusseh, weet ook niet.. maar ik klaag niet :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
CamU schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:12:
Ten eerste, wat heeft het sociale vangnet te maken met de aankoop van een tft monitor? Als je het hebt over lage belastingen kan ik er nog inkomen, maar dat maakt op de prijs van zo'n monitor toch al weinig uit.
Dat heeft niets met de aankoop te maken maar alles met de prijzen. Omdat wij een sociaal vangnet hebben is alles duurder in nederland. Meer en hogere belastingen maken inderdaad het verschil uit, ook op een monitor.

Gisteren zag ik dat de 2005FPW nu 713,05 €uro kost. Nu weet ik het ff niet meer....
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen voor ik die Bestelknop in ram.

Zie net pas dat de 2005FPW 1600 x 1050 res. heeft dat wil ik echt niet.
Toch maar weer de 2001FP. (zucht)

[ Voor 8% gewijzigd door Speedster op 17-01-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:07

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Speedster schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:51:
[...]

Zie net pas dat de 2005FPW 1600 x 1050 res. heeft dat wil ik echt niet.
Toch maar weer de 2001FP. (zucht)
waarom zou je dat niet willen?
ik heb m sinds vrijdag, tis werkelijk waar een perfect scherm :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hubert schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:25:
[...]

waarom zou je dat niet willen?
Omdat je minder resolutie voor meer geld hebt?

Ik zie trouwens dat de andere goedkope 20" aanbieders Dell volgen met de prijs. Je kunt zowel een Acer als Belinea voor dezelfde prijs krijgen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Ik wil graag 1600 x 1200, 4:3 die verhouding wil ik niet kwijt.Ben ik een beetje conservatief in. Ik zit al jaren achter een 21" CRT op 1600 x 1200. Breedbeeld televisie trekt me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Maasluip schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:28:
Ik zie trouwens dat de andere goedkope 20" aanbieders Dell volgen met de prijs. Je kunt zowel een Acer als Belinea voor dezelfde prijs krijgen.
Oh no, gaan we weer, twijfel, ik zat nog een millimeter af van die BESTEL knop....
Als de Samsung 213T nou ook naar 665,00 €uro gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedster op 17-01-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 11:00

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Ik heb de 2001FP nu reeds een half jaar en ik ben nog steeds blij met mijn aankoop! Alleen een kleine waarschuwing voor wat betreft de coulance van Dell. Ik heb dus 1 dode pixel (wit) zwaar in het midden van mijn scherm en dat was voor Dell geen reden om hem te ruilen. Ze stuurde me een stukje tekst op waaruit blijkt dat ze pas tot omruil overgaan bij > 3 dode pixels welke ook nog eens bij elkaar dienen te zitten.

Desondanks mijn beste aankoop van de laatste jaren!

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Mc.Boldy schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:43:
Ik heb de 2001FP nu reeds een half jaar en ik ben nog steeds blij met mijn aankoop! Alleen een kleine waarschuwing voor wat betreft de coulance van Dell. Ik heb dus 1 dode pixel (wit) zwaar in het midden van mijn scherm en dat was voor Dell geen reden om hem te ruilen. Ze stuurde me een stukje tekst op waaruit blijkt dat ze pas tot omruil overgaan bij > 3 dode pixels welke ook nog eens bij elkaar dienen te zitten.

Gelukkig ben je tevreden met je aankoop, maar er is geen enkele fabrikant die bij 1 dode pixel al overgaat tot vervanging. Als je bij de retailer (in dit geval wordt die functie ook meteen door Dell vervuld) een aanvullende pixelgarantie afsluit kan zo'n retailer nog een nieuw scherm voor je regelen (zie o.a. de pixelgarantie bij Informatique), maar zo'n retailer krijgt dat scherm ook met geen mogelijkheid terug naar de fabrikant (stel, je koopt een Samsung scherm bij Informatique met dezelfde dode pixel in het midden, dan krijg je met zo'n aanvullende garantie van Informatique een nieuw scherm, maar Informatique kan dat scherm ook niet meer nog niet terugsturen naar Samsung). Het is idd vervelend, maar het heeft weinig met de coulance van Dell te maken. Andere fabrikanten zijn net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Beetje domme vraag misschien, maar is deze monitor alleen via de Dell online winkel te koop?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillerBeeForEver schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:53:
Beetje domme vraag misschien, maar is deze monitor alleen via de Dell online winkel te koop?
Dell is alleen via internet te koop, daarom zijn ze zo goedkoop!
Ze maken geen gebruik van een tussenhandelaar.
Dus je zal alles via het internet moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's niet helemaal waar, er zijn ook bedrijven die bulk inkoop doen op Dell produkten en ze resellen. Als dit gebeurt, dan zijn die produkten by default goedkoper dan bij Dell, anders nemen die bedrijven de moeite niet. In Europa zie je dit weinig tot niet gebeuren, maar in de VS des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 01:08:
Da's niet helemaal waar, er zijn ook bedrijven die bulk inkoop doen op Dell produkten en ze resellen. Als dit gebeurt, dan zijn die produkten by default goedkoper dan bij Dell, anders nemen die bedrijven de moeite niet. In Europa zie je dit weinig tot niet gebeuren, maar in de VS des te meer.
Maar wij wonen (gelukkig) niet in de VS dus is dat toch ook niet van toepassing op ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Dell dode pixel (garantie)

Quality Standards

During the manufacturing process, it is not uncommon for one or more pixels to be fixed in an unchanging state. The visible result is a fixed pixel that appears as an extremely tiny dark or bright discolored spot.

In almost every case, these fixed pixels are hard to notice and do not detract from the display quality or usability. A display with 1 to 5 fixed pixels is within the industry standards, and is therefore considered an acceptable display. LCD screens that do not meet this industry standard are rarely passed on from the point of manufacturing.

If you notice more than six (6) fixed pixels on your display, or if there are several fixed pixels in a small area of the screen, refer to the E-mail Dell section under Additional Information to contact Dell Technical Support.

Toch wel een afknapperrrrr.
Aan de andere kant wat zou een 2001FP kosten met meer dan 6 dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:01
Zit nog te twijfelen tussen een 19" en 20".. Op zich speel ik vrij veel games, dus dat zou een probleem kunnen zijn met de resolutie van 1600x1200..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Mc.Boldy schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:43:

Als je een witte pixel ziet, dan betekent het dat je 3 kapotte sub-pixels hebt. :) (r+g+b=wit)
En ze zitten ook nog eens héél dicht bij elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Macer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:32:
Zit nog te twijfelen tussen een 19" en 20".. Op zich speel ik vrij veel games, dus dat zou een probleem kunnen zijn met de resolutie van 1600x1200..
Ik heb altijd met 1024*768 gewerkt, maar als je eenmaal met 1600*1200 werkt, wil je nooit weer terug. Heb nu een week de 2001FP en het is gewoon geweldig. Echter ik game nooit.

Overigens snap ik de widescreen tft hype niet helemaal. Het is misschien leuk om dvd's te kijken, maar verder is het helemaal niet handig. Foto's worden uit de juiste verhouding gehaald en de meeste websites zijn een smalle strook, dus heb je nog meer lege ruimte links en rechts van websites.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 18-01-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Yup, ik snap die widescreen ook niet ...

Maar van m'n Dell 2001FP word ik nog elke dag blijer en blijer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Foto's worden uit de juiste verhouding gehaald en de meeste websites zijn een smalle strook, dus heb je nog meer lege ruimte links en rechts van websites.
Precies. Het zou eventueel wel handig kunnen zijn bij race of shooter spellen, maar volgens mij ondersteunt alleen HL2 pas een widescreen view.

De 5:4 verhouding van 19- en 17" TFT's is trouwens net zo onbegrijpelijk. Daar heb je uberhaupt nieteens de keuze uit schermen die 1280x960 (4:3) kunnen weergeven, terwijl dat gewoon de standaard is.

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 18-01-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje jammer ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 07:43:
Maar wij wonen (gelukkig) niet in de VS dus is dat toch ook niet van toepassing op ons!
Hoezo? Ik woon ook niet in de VS, en heb mijn Dell 2000FP netjes via eBay gekocht. Kostte inclusief belastingen en verzendkosten iets meer dan 1100 euro, terwijl het scherm incl. belastingen en verzendkosten in Nederland iets meer dan 1500 euro kostte. Dat verschil is nu kleiner, maar gezien de extreem goedkope dollar en de afgeschafte belastingen op TFT schermen nog steeds aantrekkelijk om te bekijken
Speedster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:15:
Dell dode pixel (garantie)

Quality Standards

<snip tekst>

Toch wel een afknapperrrrr.
Aan de andere kant wat zou een 2001FP kosten met meer dan 6 dode pixels?
Mijn scherm kwam uit de VS, zonder enige dode pixel. Tuurlijk, een beetje geluk misschien, maar het kan dus prima. Daarbij zijn die dode pixels op dit scherm zo klein dat je ze nauwelijks ziet, behalve als je er echt naar zoekt, of als het een witte pixel is.
Macer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:32:
Die resolutie is totaal geen probleem. Ik speelde NFS Underground ook op 1280x1024, aangezien dat spel niet op een hogere resolutie draait, en het beeld was haarscherp. De pixels zijn zo klein dat je dat probleem niet merkt; dat was wel even een opluchting moet ik zeggen.

En over de widescreen TFT's: ik snap het bestaan van 16:9 TFT's wel. De rest is wat mij betreft alleen maar bullshit. Het heeft geen toegevoegde waarde, en het is alleen maar lastig qua compatibiliteit. Maar ja, fabrikanten vinden het een toffe feature of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Op kantoor hebben we de 19" versie (Ultrasharp 190dinges) en ik kan je zeggen dat gamen zeer beroerd gaat op het ding.
Heb 1x Unreal Tournament opgestart en proberen te spelen, vreselijke ghosting :r .

'k zou dus oppassen met de specs van de 20" versie...

[ Voor 10% gewijzigd door PommeFritz op 18-01-2005 19:50 ]

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar je de Service Tag kunt vinden op de 2001FP? Of plakt Dell alleen service tags op complete systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

PommeFritz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:50:
Op kantoor hebben we de 19" versie (Ultrasharp 190dinges) en ik kan je zeggen dat gamen zeer beroerd gaat op het ding.
Heb 1x Unreal Tournament opgestart en proberen te spelen, vreselijke ghosting :r .

Niet te vergelijken met z'n grote broer, jouw 19" model heeft nl. een responstijd van 20ms en heeft -volgens de Dell site- alleen een analoge ingang (dit had je zelf trouwens ook wel van tevoren op kunnen zoeken, voordat je dit soort dingen gaat roepen ;) ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PommeFritz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:50:

Lees dit eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillerBeeForEver schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:02:
Niet te vergelijken met z'n grote broer, jouw 19" model heeft nl. een responstijd van 20ms en heeft -volgens de Dell site- alleen een analoge ingang (dit had je zelf trouwens ook wel van tevoren op kunnen zoeken, voordat je dit soort dingen gaat roepen ;) ).
De Dell 2000FP die ik heb staat gespecced als 25 ms response time, en bij first person shooters is hij inderdaad niet supermooi om mee te spelen, maar het is zeker te doen (al ben ik er zeker niet goed in, waardoor de noodzaak voor perfecte weergave ook wat minder wordt). Bij films en dingen als C&C Generals, wat ik wel heel tof vind, gaat het perfect, niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb vandaag m'n 2001FP binnen gekregen \o/
Super scherm, aantal 'dead pixel test' programma's gerund maar, zelf na grondige inspectie, geen dooie (sub)pixels kunnen vinden. De kleuren zijn erg helder.
Alleen in spelletjes is er toch wel een lichte vorm van ghosting te bekennen maar verder niet echt storend ofzo (had voorheen een 40ms scherm dus dan is dit een verademing :P)

[ Voor 5% gewijzigd door xerix op 18-01-2005 23:55 ]

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

xerix schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:55:
Alleen in spelletjes is er toch wel een lichte vorm van ghosting te bekennen maar verder niet echt storend ofzo (had voorheen een 40ms scherm dus dan is dit een verademing :P)
Hoe heb je 'm dan aangesloten, analoog of digitaal? Schijnt nl. een wezenlijk verschil in te zitten, las ik op AnandTech (met dank aan Racetows voor het linkje :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Kan iemand mij trouwens het verschil uitleggen tussen Midnight Grey en Dual Tone, ik dacht eerst dat het alleen om de kleur van de behuizing ging, maar volgens mij is er meer verschil, bij Midnight Grey staat nl. TCO99 en bij Dual Tone TCO03 (en welke is dan beter?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Nee, het enige verschil is inderdaad de behuizing ... ik ken die TCO waardes niet vanbuiten, maar donkere behuizing (of lichtere) kan geen TCO '03 goedkeuring krijgen ... toch zo iets in die aard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shaidar schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:40:
Nee, het enige verschil is inderdaad de behuizing ... ik ken die TCO waardes niet vanbuiten, maar donkere behuizing (of lichtere) kan geen TCO '03 goedkeuring krijgen ... toch zo iets in die aard
Ben je nog steeds tevreden/blij met je monitory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Anoniem: 123686 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:11:
[...]
Ben je nog steeds tevreden/blij met je monitory?
Zéker en vast ... Ik raad iedereen aan om een Dell 2001FP te kopen als je een UXGA scherm zoekt waar je alle multimedia (DVD, games, ...) zonder problemen op wil zien!

Ik vind van mezelf dat ik bijzonder kritisch ben als het gaat over computeronderdelen, ik koop dan ook nooit iets zonder er eest alles over te lezen of op te zoeken ... en deze Dell 2001FP heeft me nog in geen enkel opzicht teleurgesteld!

[ Voor 27% gewijzigd door Shaidar op 19-01-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:31
@ Shaidar: je zegt je op dit scherm zonder problemen games kutn spelen of dvds kunt bekijken. Neem je wel eens ghosting waar of is deze geheel afwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

In de games die ik gespeeld heb, heb ik geen ghosting waargenomen ... enkel in Quake 3 als ik zéééér snel bijvoorbeeld 10 keer met m'n muis van links naar rechts beweeg, een beweging die in "normaal" quake3 play nooit voorkomt, merk ik een lichte ghosting, q3 draait hier dan ook aan 300+ FPS op 1600x1200, k weet niet of dat er iets mee te maken heeft ...
De laatste tijd speel ik vooral NFSU2 en HL2DM, en daarin merk ik echt niets van vervelende bij-effecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Ok, dat is goed te horen, en wat betreft de kijkhoek, is die goed? En is er sprake veel backlight leakage, of valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik zal straks met m'n digitale camera eens de kijkhoek goed in beeld te krijgen ... maar die is heel goed, zelfs van ver links of rechts kan je nog goed zien wat er op het scherm staat met de juiste kleuren ...

En over de backlight leakage, op sommige zones op het scherm zie je het wel, bijvoorbeeld als je het scherm helemaal zwart maakt, maar het is verre van storend!! 'k zal dat ook proberen op foto vast te leggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

'k had hier al een kleine review neergepend ... shaidar in "Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en g..."

Kan een mod dat hier niet in copieren? (ik kan het niet, krijg een of andere foutmelding dat ik zo'n bericht al ooit eens geplaatst heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

Waar zit trouwens de revisie van die 2001FP verborgen? Ik dacht dat die ergens in 't menu zat maar 'k vind 'm niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shaidar schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:16:
[...]

Zéker en vast ... Ik raad iedereen aan om een Dell 2001FP te kopen als je een UXGA scherm zoekt waar je alle multimedia (DVD, games, ...) zonder problemen op wil zien!

Ik vind van mezelf dat ik bijzonder kritisch ben als het gaat over computeronderdelen, ik koop dan ook nooit iets zonder er eest alles over te lezen of op te zoeken ... en deze Dell 2001FP heeft me nog in geen enkel opzicht teleurgesteld!
Ik heb sinds een maand of 2 een Sony SDM-HS94 in het zilver thuis staan en moet zeggen dat die monitor me echt flink teleurstelt, veel te hoge helderheid!
Na veel spelen en pielen in het OSD kan je wel iets veranderen maar vind het beeldscherm (behuzing) ook gewoon niet mooi/handig, hij is wankel en je kan hem niet eens aan de muur hangen! Wat wel bij die 2001FP kan en die is ook nog eens heel stabiel!

Een vriend van me juist wel dus ik wil hem doorverkopen aan hem en daarvoor een 2001FP kopen, maar ik twijfel nog!
Vind 669,- euro wel HEEL veel geld voor een monitor!
Als ik nou een manier had om die monitor via een MKB te kopen voor 559,- dan hoef ik daar niet over na te denken!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 19-01-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Steff schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:42:
Waar zit trouwens de revisie van die 2001FP verborgen? Ik dacht dat die ergens in 't menu zat maar 'k vind 'm niet terug...
Mmm ... weet ik ook niet van buiten, k zal eens kijken als ik thuis ben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Anoniem: 123686 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:53:
[...]
...

Vind 669,- euro wel HEEL veel geld voor een monitor!

...
Voor mij persoonlijk is deze monitor elke eurocent waard die ik eraan betaald heb ... 818€ met transport en 3 jaar garantie on site, met VISA, 100€ per maand af te betalen ... Valt toch nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Ik zit met hetzelfde probleem, € 669 is een bak geld. Gelukkig zijn er genoeg IA's gaande, waarbij de monitor nog ''maar'' € 538,- kost (5-voor-4-actie bij Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkie schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:06:
Ik zit met hetzelfde probleem, € 669 is een bak geld. Gelukkig zijn er genoeg IA's gaande, waarbij de monitor nog ''maar'' € 538,- kost (5-voor-4-actie bij Dell)
Wie wil er nu 5 monitoren? HEHE
Daar heb ik helemaal het geld niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shaidar schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:06:
[...]

Voor mij persoonlijk is deze monitor elke eurocent waard die ik eraan betaald heb ... 818€ met transport en 3 jaar garantie on site, met VISA, 100€ per maand af te betalen ... Valt toch nog mee?
Transport??
Vanuit de VS zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

K weet niet, k vermoed dat er een kleine prijsdaling geweest is .. 'k weet de exacte bedragen niet meer vanbuiten... Dat het scherm nu goedkoper is, kan me eigelijk niet schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Anoniem: 123686 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:07:
[...]

Wie wil er nu 5 monitoren? HEHE
Daar heb ik helemaal het geld niet voor :P
Ik niet in ieder geval. Het idee achter een inkoopactie is echter dat mensen gezamenlijk aan zo'n actie deelnemen, zodat 5 verschillende mensen er voordeel aan hebben (+/- € 130,- p. scherm). Sinds die acties niet meer op dit forum worden getolereerd verwijs ik je o.a. naar inkoopactie.net. Want wees reeel, € 538,- voor de Dell 2001FP is toch best schappelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkie schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:28:
[...]

Ik niet in ieder geval. Het idee achter een inkoopactie is echter dat mensen gezamenlijk aan zo'n actie deelnemen, zodat 5 verschillende mensen er voordeel aan hebben (+/- € 130,- p. scherm). Sinds die acties niet meer op dit forum worden getolereerd verwijs ik je o.a. naar inkoopactie.net. Want wees reeel, € 538,- voor de Dell 2001FP is toch best schappelijk?
Ok, doe je mee?
Dan hoeven we er nog maar 3 te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Even budgetait nakijken, misschien ga ik wel naar een dualscreen opstelling ... (maar dan moet ik nog een zware GPU vinden met dubbele DVI ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shaidar schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:59:
Even budgetait nakijken, misschien ga ik wel naar een dualscreen opstelling ... (maar dan moet ik nog een zware GPU vinden met dubbele DVI ...)
Dat is nummer 3, nog 2 tegaan!

Welke kaart heb je nu dan Shaidar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

een 6800GT AGP ... met 1x VGA en 1x DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Elk ander moment had ik met jullie meegedaan, want deze monitor staat wel op mijn verlanglijstje. Helaas zal het een tijd nog wel bij verlangen worden, zonder geld kom je niet echt ver :+. Toch wel mooi om te zien dat deze monitor nu al meer dan een jaar goed geprijst is ten opzichte van de concurrentie (toen ie pas uitwas waren de andere 20 Inch TFT's ook behoorlijk duur) en nog steeds zo goed onthaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shaidar schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:17:
een 6800GT AGP ... met 1x VGA en 1x DVI
Streep Streep Koop de nieuwe ATI X850 XT die heeft dual DVI-D das pas een echt monster!
Wil na mijn X800 XT-PE geen Nvidia meer, ATI ROCKS!
Veeg Veeg!

Weetje wat jij zou moeten doen, ff naar die nieuwe Ati X850 XT kijken!
Die heeft ook dubbele DVI-D uitgang, echt een super kaart schijnt!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 19-01-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Anoniem: 123686 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:40:
[...]

Koop de nieuwe ATI X850 XT die heeft dual DVI-D das pas een echt monster!
Wil na mijn X800 XT-PE geen Nvidia meer, ATI ROCKS!
[sigh] ... wat een nutteloze discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shaidar schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:46:
[...]

[sigh] ... wat een nutteloze discussie :)
Zal mijn bericht enigzins wijzigen!
Ben het er wel mee eens, discussie is al vele malen vaker gevoerd! haha!

(..enkele minuten later..)

Gedaan!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 19-01-2005 15:58 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.