sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Dell 2001FP Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.773 views sinds 30-01-2008

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:02:
Kan iemand mij trouwens het verschil uitleggen tussen Midnight Grey en Dual Tone, ik dacht eerst dat het alleen om de kleur van de behuizing ging, maar volgens mij is er meer verschil, bij Midnight Grey staat nl. TCO99 en bij Dual Tone TCO03 (en welke is dan beter?).
Heeft iemand misschien een link naar een groter plaatje? Op de Dell site is het verschil tussen deze twee niet echt duidelijk :'(

TIA

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:55
Ik heb ook wel intresse om er een aan te schaffen in combinatie.. Maar het liefst over een maand (als ik in mijn nieuwe huis zit)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
KillerBeeForEver schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 08:15:
[...]

Hoe heb je 'm dan aangesloten, analoog of digitaal? Schijnt nl. een wezenlijk verschil in te zitten, las ik op AnandTech (met dank aan Racetows voor het linkje :) ).
Digitaal

vtec just kicked in yo!

• Phoenix-X
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik wil deze monitor ook aanschaffen en die inkoopactie lijkt me wel wat.
Echter heb ik nog wat vraagjes erover sinds ik nog nooit met een inkoopactie heb meegedaan.

Hoe zit het dan met de garantieregeling? Neem aan dat die 5 schermen dan toch maar op 1 naam geregistreerd staan bij Dell.
Hoe zit het verder met de verzending van de monitoren?

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 14:38
Holy cow and her mother ...

Iemand m'n Dell 2001FP kopen? 'k denk dat ik me zo eentje ga halen ... http://www.neowin.net/for...php?showtopic=273396&st=0

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06-2021
Wowzers, dat ziet er helemaal lekker uit. Zoals ook al op dat forum gezegd wordt, misschien kan dit panel wel concurreren met de Apple Cinema Displays (de 23" versie kost in de VS $1799). Ben erg benieuwd naar de prestaties van dat scherm

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Anoniem: 116874

Wat ook wel handig is als je bij Dell de 2001FP gaat bestellen is om te zeggen dat je studeert via de LOI, levert je zomaar 5% korting op. Naar inschrijfnummer of zo wordt helemaal niet gevraagd.
Jongen die ik aan de lijn had, had alleen wat problemen met het berekenen van de 5%, moet je wel even op letten.
Ik heb de Dell nu dus voor zo ongeveer 632 euri besteld. Vond ik wel een goeie deal.

Anoniem: 123686

Anoniem: 116874 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:30:
Wat ook wel handig is als je bij Dell de 2001FP gaat bestellen is om te zeggen dat je studeert via de LOI, levert je zomaar 5% korting op. Naar inschrijfnummer of zo wordt helemaal niet gevraagd.
Jongen die ik aan de lijn had, had alleen wat problemen met het berekenen van de 5%, moet je wel even op letten.
Ik heb de Dell nu dus voor zo ongeveer 632 euri besteld. Vond ik wel een goeie deal.
Wat een GEWELDIG idee!
Dus daar wordt niet naar gevraagt? naar je inschrijf nummer?
Mooi, en anders vraag ik dat nummer wel bij mijn buren, er zal vast iemand in mijn omgeving zo'n nummer hebben!

• M@cer
Geld die actie ook als je de 5 is 4 actie doet of wordt het dan iets te gortig??

Ik wil de IA op zich wel regelen, maar dan moeten jullie nog wel een maand geduld hebben.. Ik moet eerst verhuizen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Kryz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07-2018
Kan de inkoopactie verder besproken worden op inkoopactie.net?

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

Anoniem: 123686

Macer schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:27:
Geld die actie ook als je de 5 is 4 actie doet of wordt het dan iets te gortig??

Ik wil de IA op zich wel regelen, maar dan moeten jullie nog wel een maand geduld hebben.. Ik moet eerst verhuizen.
Is goed, ik ga toch ook verhuizen.
Wat wordt het dan? Half na 15februari denk ik dan he?

Verheug me er nu al op, 538,- voor zo'n super scherm YEAH BABY! 8)7

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 20-01-2005 09:54]

• M@cer
Shit, de actie bij dell van 5=4 is afgelopen.. Net een dag te laat... Nu komt het scherm dus op 665 euro..

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:25
Dan vind ik het persoonlijk te prijzig, maar ik kan eenieder garanderen dat Dell binnen 1 a 2 weekjes weer een nieuwe actie heeft, even afwachten dus heren

• M@cer
Maar die 665 euro is ook nog steeds een actie (korting 20%) volgens mij...

• Lekkie
Dat is in de VS het geval, daar heb je 20% discount en komt ie neer op $ 665,-. Ik geloof niet dat die 20% korting hier ook het geval is, alhoewel het natuurlijk wel kan. In ieder geval is die actie 5 voor de prijs van 4 natuurlijk veel aantrekkelijker, nietwaar? Ik wacht het dus nog eventjes af...Nog ff een vraagje aan de 2001FP bezitters; kan men d.m.v. een tv-kaart een beetje fatsoenlijk T.V. op dit scherm kijken, zonder te veel ghosting en weet ik veel wat? Lijkt me nl. ook wel ideaal om dit scherm aan de muur te plakken en zodoende d.m.v. een tv kaart Tv te kijken..

• M@cer
20% korting is toch gewoon 5=4.. Wat er tot gisteren was was eigenlijk een dubbele actie.. 20% korting op de monitor en dan ook nog eens 5=4

• Anoniem: 90220
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
er komt een nieuwe versie uit. de 2401 fpw. een 24" breedbeeld tft met 1920x1200 native support op 16 ms. zal soon pics en specs posten:)) zodra deze official zijn vrijgeven.

• Lekkie
die ongetwijfeld weer een stuk duurder zal zijn en waarbij voorlopig geen 5=4 acties zullen gelden

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 14:57
(jarig!)
Is die 24" niet meer iets voor dit topic?

Over die inkoopactie: die is er al, alleen is diegene die hem organiseert nog niet lang genoeg lid van inkoopacties.net. Zie hier

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• CamU
Anoniem: 90220 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:59:
er komt een nieuwe versie uit. de 2401 fpw. een 24" breedbeeld tft met 1920x1200 native support op 16 ms. zal soon pics en specs posten:)) zodra deze official zijn vrijgeven.
Zie ook de post van Shaidar een aantal posts terug. Ziet er lekker uit, op het neowinforum is al een pic te zien.

http://www.neowin.net/forum/uploads/post-13614-1106101070.jpg

[Voor 11% gewijzigd door CamU op 21-01-2005 23:22]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Anoniem: 134671

is dit scherm nou lager qua hoogte dan een normale 19" TFT? (Aangezien het breedbeeld diagonaal is?)

Hoe weergeeft die scherm windows, explorer etc dan, allenmaal verrekt op met balkjes?

En er zijn helemaal geen spellen die breedbeeld ondersteunen of wel?

• CamU
Anoniem: 134671 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:37:
is dit scherm nou lager qua hoogte dan een normale 19" TFT? (Aangezien het breedbeeld diagonaal is?)

Hoe weergeeft die scherm windows, explorer etc dan, allenmaal verrekt op met balkjes?

En er zijn helemaal geen spellen die breedbeeld ondersteunen of wel?
Ik geloof dat Half Life 2 wel breedbeeld ondersteund. Zie ook dit forum. Je windows wordt gewoon normaal weergegeven, alleen is de werkbalk een stuk langer en heb je meer ruimte in het midden. denk maar aan hetzelfde principe als bij de 15.4 WXGA schermpjes in laptops.

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:30
Ik heb mijn 2001FP ook binnen, eerste indruk is super! Scherm is groter dan ik had verwacht! Qua kleuren en helderheid overtreft deze zeker mijn andere TFT (iiyama 431). Gamen gaat perfekt, geen ghosting tegengekomen. Het enige nadeel dat je in 1600x1200 de AA en AF settings wat lager moet zetten :)
In het windows gedeelte is dit scherm gewoon subliem, heerlijk ook die reso 1600x1200.
Ik heb ik helaas wel %$# een dode zwarte subpixel. Valt dus alleen op als het scherm zwart is. Backlighting heeft dit scherm geen last van.
Ik heb alleen die pivot software nog niet kunnen vinden bij Dell, zou iemand deze mij willen mailen plz ? (epo@xs4all.nl). Thnx.

[Voor 24% gewijzigd door epo op 22-01-2005 15:37]

Anoniem: 116874

€665,- voor de 2001FP is inderdaad een aktie van Dell.
Duurt t/m 24 januari.
http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&~lt=popup

• Lekkie
epo schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:36:
Ik heb mijn 2001FP ook binnen, eerste indruk is super! Scherm is groter dan ik had verwacht! Qua kleuren en helderheid overtreft deze zeker mijn andere TFT (iiyama 431). Gamen gaat perfekt, geen ghosting tegengekomen. Het enige nadeel dat je in 1600x1200 de AA en AF settings wat lager moet zetten :)
In het windows gedeelte is dit scherm gewoon subliem, heerlijk ook die reso 1600x1200.
Ik heb ik helaas wel %$# een dode zwarte subpixel. Valt dus alleen op als het scherm zwart is. Backlighting heeft dit scherm geen last van.
Ik heb alleen die pivot software nog niet kunnen vinden bij Dell, zou iemand deze mij willen mailen plz ? (epo@xs4all.nl). Thnx.
Voldoet een GeForce 6600GT om deze TFT aan te sturen op 1600x1200 met AA en AF, of zul je dan toch moeten kijken naar een 6800GT o.i.d.? Daarnaast zou ik graag nog van iemand willen horen of men, d.m.v. een tv-kaartje, een beetje fatsoenlijk Tv op deze monitor kan kijken.

• epo
Ik heb een TV kaart, en dat kijkt echt wel goed, wel zorgen dat je natuurlijk een goed signaal hebt met je kabel. Deze TFT is sowieso ook super om Films op te kijken als je dat zou willen, iig veel beter dan mijn oude TFT.
Ik denk dat je 6600GT wat te laag gegrepen is om 1600x1200 te spelen icm. AA en AF. Een 6800GT zal dit zeker beter doen. Kijk ook eens wat testjes af hoe de 6600GT presteert met AA en AF, ik durf het ff niet zo uit mijn hoofd te zeggen.

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik heb zelf de Belinea 102005 20" TFT, alleen nu lees ik op Salland dat deze 15 MS respondse time heeft. Alleen als ik elders weer kijk staat er 15/10 rise/fall betekent dit eigenlijk gewoon dat dit een 25 ms scherm is? Want in Half-Life 2 ziet het er erg bagger uit en dan ga ik deze weg doen en een Dell 2001FP halen als deze totaal geen last van ghosting heeft.
Kortom heeft iemand het scherm kunnen betrappen op ghosting? En betekent 15/10 rise/fall gewoon 25 ms respondse tijd?

http://specs.tweak.to/11052

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 14:34
Djingiz Chan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:55:
En betekent 15/10 rise/fall gewoon 25 ms respondse tijd?
Ja

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Poep dat wordt dus terug met die monitor. Hoe lang duurde het bij jullie tussen bestelling en levering van Dell?

• Anoniem: 90220
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
die 2001fp heeft 10/6:) super ding gewoon. draai hl2 op 1600/1200 4x fsaa en 4x asf. super scherm.

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Is de invals hoek van die Dell echt zo beroerd (88 graden)? Ik moet zeggen dat het scherm wat ik nu heb namelijk 170 graden wel prettig is, al zit ik er recht achter.

• Lekkie
Die 88 graden moeten worden vermenigvuldigd worden met 2. De kijkhoek is 176 graden, hetgeen best goed is voor 'n TFT. Zie ook startpost

[Voor 10% gewijzigd door Lekkie op 23-01-2005 23:24]

• tekno
  • Laatst online: 06-09 21:52
Djingiz Chan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:47:
Is de invals hoek van die Dell echt zo beroerd (88 graden)? Ik moet zeggen dat het scherm wat ik nu heb namelijk 170 graden wel prettig is, al zit ik er recht achter.
Let even op, de maximale invalshoeken zijn -88 en +88 graden, dat wil dus zeggen een totale invalshoek van 2x88 = 176 graden, wat toch vrij goed is :)

Dus de invalshoek is verre van beroerd, als het goed is komt mijn 2001fp maandag of dinsdag aan, ben eens benieuwd hoe hij bevalt.

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Tekno, wanneer heb jij je monitor dan besteld?

• tekno
Djingiz Chan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:26:
Tekno, wanneer heb jij je monitor dan besteld?
Ik heb m'n monitor de 17e besteld, wegens vooruitbetalen duurde het iets langer voordat er daadwerkelijk een order aangemaakt werd. Daarna was de monitor binnen 1 of 2 dagen verstuurd. Het is nu alleen nog even wachten op UPS.

Dus hopelijk komt ie snel en zonder dode pixels binnen.

• Lekkie
En zou je misschien dan je bevindingen en wellicht een klein reviewtje kunnen schrijven? alvast bedankt

• tekno
Lekkie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:33:
En zou je misschien dan je bevindingen en wellicht een klein reviewtje kunnen schrijven? alvast bedankt
Dat wil ik zeer zeker doen, ik werk nu nog op een hitachi 174sxwb, dus dan kan ik hem meteen daamee vergelijken.

Ik zal m'n best doen om iets zinnigs te zeggen in een kleine review, al weet ik niet zo goed welke gegevens ik nou enigzins objectief kan vermelden.

• Lekkie
In het topic De Ultimate 19'' TFT Ervaringen staan enkele reviews met standaard aandachtspunten. Misschien kan je die erin opnemen en zo objectief mogelijk behandelen :*)

• epo
Lekkie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:33:
wat wil je dan precies weten ?ik heb het scherm ook net 3 dagen.

• Shaidar
  • Laatst online: 23-09 14:38
Hier staan mijn eerste bevindingen ...

shaidar in "Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en g..."

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Nou toch maar een Dell 2001FP bestelt, Salland was erg schappelijk met het terug nemen van de Belinea. Nu maar hopen dat het een beetje snel komt allemaal want anders zit ik dagen zonder scherm :/

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:49
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een Dell 2001 FP scherm. Bevalt erg goed alleen heb ik als het scherm aangesloten is via DVI geen opstartscherm (geen bios meldingen/geen Winxp opstart scherm). Zodra Windows dan geladen is komt er wel beeld via DVI. Als ik het scherm aansluit via de normale VGA aansluiting heb ik ten alle tijden beeld... wil het scherm alleen graag gebruiken via DVI. Dat is ook de reden dat ik het scherm gekocht heb (1600*1200 en DVI). Ik heb een Asus V9950 (Geforce 5900) videokaart. Heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing hiervoor?

Jeffrey

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Djingiz Chan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:13:
Nou toch maar een Dell 2001FP bestelt, Salland was erg schappelijk met het terug nemen van de Belinea. Nu maar hopen dat het een beetje snel komt allemaal want anders zit ik dagen zonder scherm :/
Heb de Dell ook vandaag besteld, deze bleek zelfs vanochtend al door Dell aan UPS aangeboden te zijn, dus wellicht jouw scherm ook, zal dus zeker deze week bezorgd worden! :9

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Anoniem: 26121

bluecupra schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:59:
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een Dell 2001 FP scherm. Bevalt erg goed alleen heb ik als het scherm aangesloten is via DVI geen opstartscherm (geen bios meldingen/geen Winxp opstart scherm). Zodra Windows dan geladen is komt er wel beeld via DVI. Als ik het scherm aansluit via de normale VGA aansluiting heb ik ten alle tijden beeld... wil het scherm alleen graag gebruiken via DVI. Dat is ook de reden dat ik het scherm gekocht heb (1600*1200 en DVI). Ik heb een Asus V9950 (Geforce 5900) videokaart. Heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing hiervoor?

Jeffrey
Misschien helpt het updaten van het BIOS van je videokaart. Hier heb ik altijd beeld met DVI. (met een ATI Radeon 9500)

• epo
bluecupra schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:59:
Hallo,

Jeffrey
Ik zou even zoeken op de hardocp forums, ik meen dat daar meer mensen zijn met hetzelfde probleem icm. dezelfde kaart.

Anoniem: 56059

Ik heb zojuist deze Dell 2001FP Dual Tone besteld :P :P

Kan niet wachten.....

Viper
:9~

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Anoniem: 116874 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:22:
€665,- voor de 2001FP is inderdaad een aktie van Dell.
Duurt t/m 24 januari.
http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&~lt=popup
Hmm, bestel ik 'm expres nog op 24-1, zodat ik gebruik kon maken van die 20% korting, zie ik vandaag (25-1) dat de aktie verlengd is tot 21 februari (voor eventuele geïnteresseerden misschien handig om te weten ;) ). Alleen de verzendkosten waren t/m gisteren ook nog eens gratis, en dat is sinds vandaag dus niet meer.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:17

Jack

MHz Matters

volgens mij hoef je nog steeds geen verzendkosten te betalen

[Specs]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Jack: nope, verzendkosten zijn echt niet gratis meer (alleen nog bij bepaalde desktops en laptops).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KillerBeeForEver schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:26:
@Jack: nope, verzendkosten zijn echt niet gratis meer (alleen nog bij bepaalde desktops en laptops).
Als je die 2001FP bestelt bij Dell komen er in je winkelmandje geen bestelkosten.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Geen idee, maar ik zie 't iig niet meer tussen de akties staan en daar stond het tot gisteren nog wel, vandaar :O .

• M@cer
Ik heb gisteren contact gehad met Dell en ik krijg 10% korting als ik er 5 afneem.. Ik zoek nog 1 iemand voor de 2001FP.. De schermen zijn dan 595 euro per stuk

• Lekkie
Bij die 5 = 4 actie die op dit moment niet geldt, krijg je dus in principe boven op de nu geldende 20% korting nog eens 19,5% korting. Dan komt ie op € 535,-. Ik wacht dat ff af, je bent Hollander of je bent t niet he..

• M@cer
Deze actie gaat waarschijnlijk niet meer terugkomen aangezien dit een fout is geweest bij Dell waardoor de schermen te goedkoop werden verkocht.

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 09:43
Jaja ook ik ben de trotse bezitter van een 2001FP HAS TCO03.
Rev A00 december 2004
Zaterdag 22-01-2005 bestelt vandaag 26-01-2005 binnen.
Geen 1 dode pixel 665,45 €uro betaalt. (incl btw, incl verzendkosten)
20% korting actie is verlengd tot en met 21-02-2005.

Eerste indruk: mega helder brightness 33 contrast 49
Zal ook wel komen omdat mijn Eizo F784-T al een oud beestje was.

Quake 3 goed te spelen.

Zou het allemaal nog beter worden met een DVI aansluiting.....

Irritant: groene lampjes van input en aan knop.

[Voor 3% gewijzigd door Speedster op 26-01-2005 18:57]

Anoniem: 21792

Bij Dell België is de 5 for 4 aktie na een onderbreking van enkele dagen terug gestart.

• GertjanO
  • Nu online
Speedster schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:49:

Zaterdag 22-01-2005 bestelt vandaag 26-01-2005 binnen.
665,45 €uro betaalt. (incl btw, incl verzendkosten)
Ik begin dit een beetje iritant te vinden, iedereen heeft de monitor binnen een paar dagen binnen, en ik doe niets anders dan wachten.

Zondag 23-01-2005 besteld, zelfde dag netjes 665,45 euro betaald met als enkele omschrijving het IRD nummer, en vandaag nog niet eens in order (heb nog geen ordernummer ontvangen).

Was dit bij jouw ook het geval, of moet ik achter mijn order aangaan?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

GertjanO schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:10:
[...]

Zondag 23-01-2005 besteld, zelfde dag netjes 665,45 euro betaald met als enkele omschrijving het IRD nummer, en vandaag nog niet eens in order (heb nog geen ordernummer ontvangen).

Was dit bij jouw ook het geval, of moet ik achter mijn order aangaan?
Kleine troost: ik heb de tft afgelopen maandag telefonisch besteld en heb 'm nu ook nog niet. Ik heb wel al een tracknummer van UPS. Telefonisch schijnt het overigens een stuk sneller te gaan dan via internet bestellen (vertelde de verkoper mij), dus misschien nog eventjes geduld hebben en morgen anders even bellen hoe het met je bestelling staat.

Wat ik overigens heel vreemd vind, is dat op mijn offerte én orderbevestiging een ander bedrag stond vermeld als bij jullie, namelijk € 559,-- (inclusief btw). Ik ging er eerst vanuit dat de verzendkosten van het totaalbedrag zijn afgetrokken, maar n.a.v. jullie reacties betwijfel ik dit nu. Een foutje in mijn voordeel misschien? :?

• GertjanO
  • Nu online
KillerBeeForEver schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:25:
[...]
Wat ik overigens heel vreemd vind, is dat op mijn offerte én orderbevestiging een ander bedrag stond vermeld als bij jullie, namelijk € 559,-- (inclusief btw). Ik ging er eerst vanuit dat de verzendkosten van het totaalbedrag zijn afgetrokken, maar n.a.v. jullie reacties betwijfel ik dit nu. Een foutje in mijn voordeel misschien? :?
Zowel op de internetsite als bij het ontvangen van mijn IRD nummer staat het volgende:
Monitor 559,20 ex btw --> 665,45 inclusief btw
Shipping 0,00 ex btw --> 0,00 inclusief btw
Totaal inclusief afleveren 665,45.

Blijkbaar heeft jouw telefonische verkoper de BTW vergeten en het bedrag naar beneden afgerond o.i.d. (of hij heeft onwetend nogmaals 20% van het bedrag afgetrokken, i.v.m. de huidige actie).

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

GertjanO schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:34:
[...]

Blijkbaar heeft jouw telefonische verkoper de BTW vergeten en het bedrag naar beneden afgerond o.i.d. (of hij heeft onwetend nogmaals 20% van het bedrag afgetrokken, i.v.m. de huidige actie).
Dan weet ik het nu zeker, Dell heeft een fout gemaakt in mijn voordeel :P . Misschien dat het juiste bedrag wel alsnog wordt afgeschreven van m'n creditcard, maar helaas zie ik dit later pas.

Ik heb hem ook maandag besteld en volgens de track van UPS zijn ze nu in Eindhoven en worden morgen de 27e geleverd!!

:P :P :P
Viper

• Ronald
  • Laatst online: 15:59
Die panelen zijn echt wel indrukwekkend.. Heb er 2 en samen met collega en zijn andere baas besteld via de 5 voor 4 actie, dus ik heb ze voor 535 per stuk :9~

Ben nu alleen nog op zoek naar een videokaart die 2 goede DVI poorten heeft, het paneel wat over de DVI gaat ziet er /stukken/ beter uit dan de ander op de VGA poort... Iemand advies? (Van nvidia dus, linux en ati is nog steeds 8)7 )

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Lekkie
Die 5 voor 4 actie is toch al voorbij of hoe zit t nou?!

Anoniem: 56059 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:04:
Ik heb hem ook maandag besteld en volgens de track van UPS zijn ze nu in Eindhoven en worden morgen de 27e geleverd!!

Viper
Dat zegt niets :P Mijn bestelling ging van Limerick naar Eindhoven naar Lille naar Brussel naar Amsterdam en toen uiteindelijk naar mijn huis :) Jaja, je maakt nog eens wat mee als Dell TFT-scherm...

Anoniem: 26121 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:55:
[...]

Dat zegt niets :P Mijn bestelling ging van Limerick naar Eindhoven naar Lille naar Brussel naar Amsterdam en toen uiteindelijk naar mijn huis :) Jaja, je maakt nog eens wat mee als Dell TFT-scherm...
Haha wil ze mijn adres nog wel even mailen!! als het maar snel is hehe
Hoelang duurde dat bij jou ? Een paar dagen?

Kan niet meer wachten :9~ :9~

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik heb zelf maandag besteld en betaald, ik heb helemaal nog niets per email ontvangen van een bevestiging. Zelf heb ik gister maar even Dell gebeld en toen kreeg ik pas mijn klantnr en ordernr te horen ipv dat ik dat per email zou krijgen. Moet zeggen dat de order procedure zoals Dell die heeft nog slechter is dan kleine webwinkels onderhand. Je moet zelf achteraan bellen voor je inlog gegevens?!

• GertjanO
  • Nu online
Djingiz Chan schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 07:12:
Ik heb zelf maandag besteld en betaald, ik heb helemaal nog niets per email ontvangen van een bevestiging. Zelf heb ik gister maar even Dell gebeld en toen kreeg ik pas mijn klantnr en ordernr te horen ipv dat ik dat per email zou krijgen. Moet zeggen dat de order procedure zoals Dell die heeft nog slechter is dan kleine webwinkels onderhand. Je moet zelf achteraan bellen voor je inlog gegevens?!
Bij mij hetzelfde, ik heb afgelopen zondag besteld, en tot heden nog geen orderbevestiging ontvangen (dus ook geen klant- en ordernummer). Ik hoop dus maar dat mijn monitor binnenkomt zonder dat ik een orderbevestiging krijg. Want als ik nu nogmaals 8 tot 10 dagen moet gaan wachten, vind ik het een beetje te lang duren.

Even een vraagje aan iedereen die naar Dell belt, i.p.v. een mail stuurt: als ik een vraag heb over mijn orderstatus, moet ik dan naar de afdeling "verkoop van onderdelen" bellen of naar "customer care"?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

GertjanO schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 08:04:
[...]

Even een vraagje aan iedereen die naar Dell belt, i.p.v. een mail stuurt: als ik een vraag heb over mijn orderstatus, moet ik dan naar de afdeling "verkoop van onderdelen" bellen of naar "customer care"?
Ik zou even naar Customer Care bellen, je hebt immers al besteld. Verder aan iedereen die er aan denkt om binnenkort te bestellen: doe dit telefonisch! Gaat veel sneller, binnen enkele dagen heb je dan je tft thuis (die van mij komt vandaag, volgens de UPS site :9 ).

Yesss vanmiddag mijn Dell 2001P Dual Tone TCO03 / Manufacture date December 2004 binnengekregen....(maandag besteld) ik kan niets anders zeggen dat ik echt happy ben met deze monitor wat een mooi beeld..geen enkele dode pixel of wat dan ook dus ben zeer tevreden!!

Nu nog ff wachten op mijn Gigabyte 6600GT Turbo Force Edition en knallen maar!!

Ik hoop voor de rest die deze prachtige TFT besteld hebben dat ie snel bij jullie binnen is!!

Viper

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 56059 op 27-01-2005 15:14]

Anoniem: 56059 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:52:
[...]

Haha wil ze mijn adres nog wel even mailen!! als het maar snel is hehe
Hoelang duurde dat bij jou ? Een paar dagen?

Kan niet meer wachten :9~ :9~
Vijf dagen.

• GertjanO
  • Nu online
Ik ben er ook uit waarom het bij mij zo lang duurt/gaat duren: Ik heb middels vooruitbetaling het geld over gemaakt. Echter ondanks dat ik afgelopen zondag het geld al heb geboekt, beweerd Dell dat zij dat nu nog niet hebben verwerkt (moet als het goed is vandaag nog gebeuren).

M.a.w. als je bij Dell snel wilt zijn, betaal dan per creditcard. Bij vooruitbetaling duurt het wat langer.

GertjanO schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:00:
[...]

Ik ben er ook uit waarom het bij mij zo lang duurt/gaat duren: Ik heb middels vooruitbetaling het geld over gemaakt. Echter ondanks dat ik afgelopen zondag het geld al heb geboekt, beweerd Dell dat zij dat nu nog niet hebben verwerkt (moet als het goed is vandaag nog gebeuren).

M.a.w. als je bij Dell snel wilt zijn, betaal dan per creditcard. Bij vooruitbetaling duurt het wat langer.
Creditcard is inderdaad snel: Ik had de bestelling om 01.30 uur geplaatst en nog dezelfde dag om 9.30 uur, dus slechts 8 uur later, werd de bestelling aan UPS overhandigd :)

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ja maar voor de mensen die geen creditcard willen zit er niet veel anders op dan vooruit betalen. Maar met het huidige banksysteem is met een dag de overboeking op de rekening van Dell. Het probleem zit hem dus eigenlijk in de verwerking van Dell's afdeling. En Dell reserveert/besteld niets zonder dat het geld er is.
Wel erg teleurstellend is dat ik een verkoper heb gesproken afgelopen maandag die zelf zei: "als je vandaag bestelt en overboekt heb je wel aan het einde van de week het scherm". Terwijl ik vandaag Dell bel en dat ze nog geen eens mijn betaling hebben verwerkt, en dat het volgens die vrouw nog wel 5 tot 10 werkdagen kan duren. Voor een groot bedrijf als Dell is dit wel ERG teleurstellend!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Anoniem: 56059 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:56:
Ik hoop voor de rest die deze prachtige TFT besteld hebben dat ie snel bij jullie binnen is!!
Hier ook vandaag binnen gekomen, maar dan de Midnight Grey versie (bewust voor gekozen i.v.m. de kleur van de behuizing). Vrijwel direct m'n scherm getest op dooie (sub)pixels, maar thank God, gelukkig helemaal niets! >:)
Ik was al een 17"tft gewend (Hitachi), maar ik moest toch wel even wennen aan deze, omdat deze nog wat scherper/feller beeld geeft. Ben erg tevreden :) .

• Lekkie
Anoniem: 56059 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:56:
Yesss vanmiddag mijn Dell 2001P Dual Tone TCO03 / Manufacture date December 2004 binnengekregen....(maandag besteld) ik kan niets anders zeggen dat ik echt happy ben met deze monitor wat een mooi beeld..geen enkele dode pixel of wat dan ook dus ben zeer tevreden!!

Nu nog ff wachten op mijn Gigabyte 6600GT Turbo Force Edition en knallen maar!!

Viper
KillerBeeForEver schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:19:
[...]

Hier ook vandaag binnen gekomen, maar dan de Midnight Grey versie (bewust voor gekozen i.v.m. de kleur van de behuizing). Vrijwel direct m'n scherm getest op dooie (sub)pixels, maar thank God, gelukkig helemaal niets! >:)
Ik was al een 17"tft gewend (Hitachi), maar ik moest toch wel even wennen aan deze, omdat deze nog wat scherper/feller beeld geeft. Ben erg tevreden :) .
Zouden jullie misschien wat leuke foto's kunnen posten, ook m.b.t. to de inkijkhoek e.d.? Alvast bedankt.

• Ronald
  • Laatst online: 15:59
Inkijkhoek lijkt me wel okay

http://hummelink.xs4all.nl/Pictures/dell/

de lichtverdeling is brak op de foto, omdat de camera op de voorgrond veel meer licht krijgt, beeld is compleet uniform.

Ook donker en flits zijn niet bepaald geweldig... maar het idee is er ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Speedster
Iemand al geprobeerd om het DELL logo eraf te krijgen?

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 22:12

Steff

||BeeBee||

Speedster schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:30:
Iemand al geprobeerd om het DELL logo eraf te krijgen?
Dat is volgens mij niet mogelijk. Die grijze letters in in 'n "DELL" uitsnijding in de zwarte omkadering gepast, het is geen opgeplakt logo. Als je dus die letters er zou uitbreken, dan staat er "DELL" gegraveerd in de onderste zwarte rand |:(

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Heb de Dell nu enkele dagen staan, dik tevreden mee, maar heb helaas tijdens het gamen last van ietwat schokkerig beeld (let wel: ik bedoel dus géén ghosting!). Heb op dit moment maar 2 games op m'n Pc staan: Unreal Tournament (1999 versie) en Max Payne 2. Met m'n vorige 17" tft (ook 16ms reactietijd) had ik hier geen last van. Ik heb nu het vermoeden dat m'n videokaart -een Geforce Ti4200- te 'zwak' is voor dit grote scherm. Ik heb UT in twee reso's geprobeert: 1600x1200 en 1280x1024, beiden even schokkerig. Kan mijn vermoeden kloppen?
(ik heb overigens met installatie van de Dell ook de nieuwste ForceWare driver (66.93) geïnstalleerd, ter info).

[Voor 14% gewijzigd door KillerBee op 29-01-2005 15:37]

• Speedster
Steff schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:30:
Dat is volgens mij niet mogelijk. Die grijze letters in in 'n "DELL" uitsnijding in de zwarte omkadering gepast, het is geen opgeplakt logo. Als je dus die letters er zou uitbreken, dan staat er "DELL" gegraveerd in de onderste zwarte rand |:(
Ja, ik zie het je hebt gelijk. Zilverplakplastic (ik heb een two tone TCO 03) misschien.
Kan ik meteen die groene lampjes afplakken. Van de week mijn licht is opsteken in de modelbouw winkel.

Nog 1 groot nadeel, volgens mijn huisgenoot (Kat).
Je kan er niet op liggen (hij kon zo prinsheerlijk liggen op mijn 21" Eizo, lekker warm ook!)
Hij heeft al 3 keer geprobeerd om er op te springen, wat resulteerde in 3 keer kaikai, nadat ik hem achterna kwam met alles binnen handbereik. :)

• Emos
  • Laatst online: 14:25
Ik heb deze monitor de 21ste januari besteld en had hem keurig de 26ste thuis.

Verder kan ik deze monitor iedereen aanraden. Oké, hij is niet goedkoop, maar je krijgt absoluut waar voor je geld. Ik zit me nog steeds te vergapen aan dat strakke, scherpe beeld.
Oftwel, superaankoop!

Ik ben blij dat ik de DELL 2001FP gekocht heb.
:)

Emos

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Mijn 2001FP komt als het goed is pas over 3 dagen aan!
Erg teleurstellend gezien de verkoper vertelde dat het geheel ong. 4 werkdagen zou duren. Bijna het dubbele dus! Blijkbaar is de monitor afgelopen vrijdag verstuurd maar duurt bekant een week voordat ie op bestemming is. Nog meer mensen waar het zo tergend langzaam duurde?

• GertjanO
  • Nu online
Djingiz Chan schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:06:
Mijn 2001FP komt als het goed is pas over 3 dagen aan!
Erg teleurstellend gezien de verkoper vertelde dat het geheel ong. 4 werkdagen zou duren. Bijna het dubbele dus! Blijkbaar is de monitor afgelopen vrijdag verstuurd maar duurt bekant een week voordat ie op bestemming is. Nog meer mensen waar het zo tergend langzaam duurde?
Zoals al eerder gezegd, dat komt door het vooruitbetalen.

Ik heb hem op de 23e besteld, op de 29e is de betaling pas verwerkt, en de order vrijgegeven.
Op de 30e verstuurd, en ik hoop hem deze week nog binnen te krijgen. In totaal dus een kleine twee weken dus.

Ik heb anderen al gehoord dat het met een creditcard nog geen dag duurt voordat de monitor verstuurd wordt.

• Emos
  • Laatst online: 14:25
Dat is niet helemaal waar, want ik heb de betaling meteen na de bestelling gedaan. En de volgende dag had ik de mail binnen met de bestelling en de bezorgingsdetails. Ik heb echter wel via electronic banking betaald en niet via de ouderwetse overboeking. Als je dat doet dan gaan er inderdaad nog eens drie bankdagen overheen. Ik heb zelf voor een grote bank gewerkt en geloof me dat zijn hele harde werkers. Dus drie dagen is dan nog heel snel. :+

Maar okay, om het wachten iets te verlichten voor diegenen die nog moeten wachten..... Het is het wachten absoluut waard!

Emos

• epo
De mijne gaat retour, ik ben niet van plan om de rest van het jaar tegen een dode witte pixel te kijken :(

• GertjanO
  • Nu online
Emos schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:37:
Dat is niet helemaal waar, want ik heb de betaling meteen na de bestelling gedaan. En de volgende dag had ik de mail binnen met de bestelling en de bezorgingsdetails. Ik heb echter wel via electronic banking betaald en niet via de ouderwetse overboeking. Als je dat doet dan gaan er inderdaad nog eens drie bankdagen overheen. Ik heb zelf voor een grote bank gewerkt en geloof me dat zijn hele harde werkers. Dus drie dagen is dan nog heel snel. :+

Maar okay, om het wachten iets te verlichten voor diegenen die nog moeten wachten..... Het is het wachten absoluut waard!
Eveneens zoals eerder gezegd, ik heb direct (nog geen uur na het plaatsen van de order) met Telebankieren het geld overgemaakt! Na vier dagen heb ik Dell opgebeld, en zij zeiden tegen mij dat zij zelf er 4 dagen! over deden om dit te verwerken en de order vrij te geven.

Het is dus blijkbaar meer afhankelijk vanaf welke bank je de overschrijving maakt, en hoeveel zin Dell heeft de order te verwerken aangezien ze ook zeiden dat het mogelijk is om de order vrij te geven zonder verwerking.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

epo schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:40:
De mijne gaat retour, ik ben niet van plan om de rest van het jaar tegen een dode witte pixel te kijken :(
Hoe lullig ook (kan 't me best voorstellen namelijk), Dell zal je tft net zo hard weer naar je retourneren, 1 dode pixel is volgens hun policy immers 'acceptabel', pas vanaf 7 dode pixels mag je je tft retourneren :r . Da's ook exact mijn reden waarom ik eerst behoorlijk twijfelde om deze (hoe mooi ie ook is) tft te kopen. Ik zou eerst met Dell bellen, wie weet krijg je een vriendelijk persoon aan de lijn waarmee je iets verder komt ;) .

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41
KillerBeeForEver schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:34:
[...]

Hoe lullig ook (kan 't me best voorstellen namelijk), Dell zal je tft net zo hard weer naar je retourneren, 1 dode pixel is volgens hun policy immers 'acceptabel', pas vanaf 7 dode pixels mag je je tft retourneren :r . Da's ook exact mijn reden waarom ik eerst behoorlijk twijfelde om deze (hoe mooi ie ook is) tft te kopen. Ik zou eerst met Dell bellen, wie weet krijg je een vriendelijk persoon aan de lijn waarmee je iets verder komt ;) .
Dan retouneer je hem met de reden "past toch niet bij mn vloerbedekking" (als je een reden wil geven). Aangezien je als consument dit mooie recht hebt ivm de "koop op afstand wet".

Recht hebben en krijgen zijn inderdaad twee verschillende zaken. Daarom zou ik eigenlijk altijd willen adviseren om je bestelling op internet altijd met een creditcard te doen. Als de leverancier moeilijk over voorgaande wet doet, dan betwist je de betaling bij je CreditCard maatschappij met de opmerking naar deze wet.

Verder staat de 2001FP ook op mijn shortlist, alleen hij is een beetje "groot". :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:52
ik heb twee maal gebeld met de afdeling part sales. en beide keren werd mij verteld. pixelfouten bij aflevering is een DOA en wordt omgeruild. Daarna geld een pixelomruil vanaf drie pixels. (let op Pixels, geen 3 subpixels).

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

PROnline schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:37:
ik heb twee maal gebeld met de afdeling part sales. en beide keren werd mij verteld. pixelfouten bij aflevering is een DOA en wordt omgeruild. Daarna geld een pixelomruil vanaf drie pixels. (let op Pixels, geen 3 subpixels).
Hun policy zegt echt heel anders (en sinds wanneer valt een dode pixel onder gevalletje DOA? :? Echt compleet nieuw voor me), daarom zou ik er ook niet klakkeloos vanuit gaan wat medewerkers zeggen, zul je zien dat je het scherm straks net zo hard weer terug krijgt en draai je op voor alle verzendkosten (die ook niet gering zijn).
Als de tft nog geen week oud is, zou ik gewoon het advies van _Arthur opvolgen.

@_Arthur: ben zelf overgestapt van een 17" tft naar deze, maar de grootte van het scherm wend heel snel hoor :) .

[Voor 8% gewijzigd door KillerBee op 02-02-2005 12:43]

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 11:19
KillerBeeForEver schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:27:
(ik heb overigens met installatie van de Dell ook de nieuwste ForceWare driver (66.93) geïnstalleerd, ter info).
Als ik jou was zou ik de 40.xx tot 45.xx drivers proberen, de nieuwere drivers worden nl al lang niet meer aangepast voor de GF4, zelf gebruik ik de 40.52 (Win9X) en/of de 41.03 (XP/W2K) drivers.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@KILLorBE: nog niet aan gedacht, goeie tip! :) . Volgende maand ga ik echter een nieuw systeem samenstellen, dus misschien dat ik tot zolang maar even niet ga gamen, tenminste, als ik me kan inhouden :P . En anders installeer ik idd gewoon een van die oudere drivers.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:52
KillerBeeForEver schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:41:
[...]

Hun policy zegt echt heel anders (en sinds wanneer valt een dode pixel onder gevalletje DOA? :? Echt compleet nieuw voor me), daarom zou ik er ook niet klakkeloos vanuit gaan wat medewerkers zeggen, zul je zien dat je het scherm straks net zo hard weer terug krijgt en draai je op voor alle verzendkosten (die ook niet gering zijn).
Als de tft nog geen week oud is, zou ik gewoon het advies van _Arthur opvolgen.

@_Arthur: ben zelf overgestapt van een 17" tft naar deze, maar de grootte van het scherm wend heel snel hoor :) .
Bel maar eens met Dell en na geef aan dat je interesse hebt in alleen een scherm en dat je nog wat vragen hebt. Je zal worden doorberbonden met de partsales. Vraag gewoon naar de policy.
Tis inderdaad wat tegenstrijdig met de informatie of lievergezegd het gebrek aan informatie op de site. Maar een mondeling toezegging is ook een toezegging.

[edit]
YES, hoef 't gelukking niet te proberen hoe de pixelpolicy in de praktijk is. Vijf schermen binnen, waarvan één voor mezelf. Op de gok één voor mezelf opengemaakt en voor zover ik kan zien is ie pixelperfect!

[Voor 11% gewijzigd door PROnline op 05-02-2005 00:43]

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 12:24
KillerBeeForEver schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:27:
Heb de Dell nu enkele dagen staan, dik tevreden mee, maar heb helaas tijdens het gamen last van ietwat schokkerig beeld (let wel: ik bedoel dus géén ghosting!). Heb op dit moment maar 2 games op m'n Pc staan: Unreal Tournament (1999 versie) en Max Payne 2. Met m'n vorige 17" tft (ook 16ms reactietijd) had ik hier geen last van. Ik heb nu het vermoeden dat m'n videokaart -een Geforce Ti4200- te 'zwak' is voor dit grote scherm. Ik heb UT in twee reso's geprobeert: 1600x1200 en 1280x1024, beiden even schokkerig. Kan mijn vermoeden kloppen?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn scherm. Alle spelletjes zijn schokkerig en haast niet te spelen. PES4 en COD en CS is het voornaamste wat ik speel maar het is haast niet te doen.

ik heb btw een GF 5950 ultra 256 ... iemand enig idee wat er mis mee kan zijn ?

hoi

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Kr44nVogel schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:47:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn scherm. Alle spelletjes zijn schokkerig en haast niet te spelen. PES4 en COD en CS is het voornaamste wat ik speel maar het is haast niet te doen.

ik heb btw een GF 5950 ultra 256 ... iemand enig idee wat er mis mee kan zijn ?
Bij mij werkte de tip van KILLorBE, heb nu dus geen last meer van schokkerig beeld tijdens het gamen, doordat ik een oudere (detonator) driver heb geïnstalleerd. Wellicht is het bij jou ook een driver issue, als je -net als ik- nu de nieuwste Forceware driver geïnstalled hebt staan, probeer dan eens een iets oudere driver (niet een té oudere driver, want jouw graka is nieuwer dan die van mij ;) ).

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 12:24
Ik merk nu ook als ik games speel dat er bij een donkere achtergrond een klein wit balkje van misschien 1mm bovenin af en toe gaat flikkeren voor een fractie van een seconde. Ik heb het met een oudere driver ( 56.64 ) geprobeerd maar het loopt even beroerd. PES4 is niet te spelen vanwege de "lag" en grove pixels ben geneigd om hem lekker terug te sturen en verder te gaan met me ouwe bakbeest :'(

hoi

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Misschien een enigszins overbodige vraag, maar je tft is wel digitaal (DVI) aangesloten?

• M@cer
Ik heb mijn scherm ook binnen vandaag. Wat is dat ding mooi zeg.. Supergroot en superhelder, ik heb 1 dode pixel ontdekt, maar niet storend..

• ymmv
  • Laatst online: 01-10 11:35
Ik heb sinds een paar weken een 2001FP. Prachtige monitor, alleen jammer dat je zo snel went aan dat grote formaat en na een paar dagen al weer zit te prakkizeren over een tweede 2001FP... Het is dat ik geen ruimte op mijn bureau heb maar anders ...

Wat me wel stoort is dat ik soms een soort "tearing" zie, vooral wanneer er snel een scherm naar beneden gescrold wordt. Ik heb gisteren ook een spel uitgeprobeerd in een hoge resolutie en merkte een soort gelijk effect. Wat er dan gebeurd is dat een deel van het beeld aan de bovenkant tijdelijk minder snel beweegt dan de onderkant. Is dat nou een probleem van de monitor of ligt het aan de grafische kaart die niet snel genoeg is om zoveel data met een resolutie van 1200x1600 bij te houden? Ik heb een twee jaar oude Nvidia TI4800SE met een DVI-aansluiting.

• epo
Ik denk de grafische kaart, aangezien ik daar totaal geen last van heb.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee