MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4

iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Voorbeelden:
Battlefield (1280x960) hoe is dat op een tft
[Voor 26% gewijzigd door CycloneX op 29-04-2005 16:03]
MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4
Anoniem: 300
Valt wel mee hoor. De 25e besteld, de 28e binnen. Vind dat toch aardig (zeg maar zeer) snel.Thorin schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:35:
[...]
Ik heb hem zelf ook gekocht, hoop alleen dat de levering nu eindelijk gaat opschieten. Dell schijnt nogal vertraging te hebben de laatste tijd

De leveringsproblemen van Dell zijn ook vooral te merken bij de grote WS broer van dit scherm, de 2405FPW. Daar is zo'n run op geweest vanwege de lage prijs en de actie 2 voor de prijs van 1,5 dat ze daar met een dikke leverachterstand zitten. Als het goed is merk je daar met de 2001FP niet veel van, 3 dagen is echter nog steeds behoorlijk snel jaAnoniem: 300 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:40:
[...]
Valt wel mee hoor. De 25e besteld, de 28e binnen. Vind dat toch aardig (zeg maar zeer) snel.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Ja hier ook kan niet wachtenCubix schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 10:59:
Ik heb ook een exemplaar besteld. Ik ben reuze benieuwd!

Anoniem: 141907
WOUW wat een scherm! erg goed.. en! 0 dode pixels of sub pixels.
Ben er zeeeer tevreden over!

Hopelijk heb ik mijne ook snel.
Als ie verzonden wordt krijg je daar dan nog bericht van? Heb ik namelijk niet gekregen (nog).
CoolAnoniem: 141907 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:43:
Hij is vanochtend binnegekomen.
WOUW wat een scherm! erg goed.. en! 0 dode pixels of sub pixels.
Ben er zeeeer tevreden over!

Als je betaling binnen is krijg je bericht, dan krijg je een ordernummer en kan je de status in de gaten houden van UPS.admiral schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:05:
nice om te horen
Hopelijk heb ik mijne ook snel.
Als ie verzonden wordt krijg je daar dan nog bericht van? Heb ik namelijk niet gekregen (nog).
Ik heb deze monitor enige tijd geleden gekocht. Wat een plaatje. Helder strak beeld, mooie kleuren en een mooi en degelijk design. Wat wil je eigenlijk nog meer? Voor de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten. Verder zit er ook een USB 2.0 hub in. Dat is helemaal handig voor als je PC onder het bureau of iets verder van je af staat. Gamen gaat ook goed en bij een lagere resolutie dan de native 1600*1200 valt er nog heel goed te werken en te gamen.
Ik heb totaal geen spijt van deze aanschaf.
Maar. Er is natuurlijk altijd een maar..
Mijn eerste Dell 2001FP had opeens, na drie maanden, een verticale groene lijn door het beeld. Geheel van boven naar beneden. Dat was minder natuurlijk en om eerlijk te zijn, baalde ik daar ontzettend van. Ik heb toen Dell gebeld en de volgende dag had ik keurig een nieuwe monitor binnen. Wat dat betreft is de service erg goed. Deze tweede monitor had echter een dode pixel. Ik weet het. Het is er maar een. Maar hij is compleet dood en eigenlijk is het gewoon erg irritant.
Ik heb dus wederom contact opgenomen met Dell, maar deze keer deden ze niet zo makkelijk. Omruilen was niet echt een mogelijkheid. Ik heb nu een brief gestuurd om te vragen of ze toch aan het verzoek willen doen, omdat ik als klant eerst te maken kreeg met een defecte monitor en daarna een monitor kreeg met pixelproblemen. Nogmaals het is er maar een, maar ik vind dat ik van een merk als Dell wel meer mag verwachten. Anders kan je net zo goed een Yahamahatsi kopen bij de Mediamarkt voor €100,-.
Ik ben nog steeds in afwachting van antwoord.
Okay, ondanks al dit ben ik toch zeer tevreden met de monitor. Ik weet dat er altijd iets stuk kan gaan en blijkbaar was het mijn beurt en was het mij niet gegund. Maar de monitor zelf is super. Ik wil nooit meer terug naar een CRT.
Emos
Gamen in resoluties < native gaat prima op de 2001fp (vind ik tenminste), zolang je maar niet lager dan 1024x768 gaat. Op 1280x1024 is in een spel weinig tot niets van de interpolatie te zien; het lijkt net native. Tekst is een heel ander verhaal.CycloneX schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:39:
Op welke resoluties game jij buiten de native natuurlijk, is het mogelijk om te spelen op 1280x960 en zo ja hoe is dat.
Als je wilt kun je ook native 1280x960 draaien, maar dan heb je uiteraard wel een zwarte rand om het scherm.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Hoezo dat dan? Mij lijkt het juist dat je bij 1280x1024 een zwarte rand links of rechts (of aan alle kanten een beetjeTachyon schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:14:
[...]
Als je wilt kun je ook native 1280x960 draaien, maar dan heb je uiteraard wel een zwarte rand om het scherm.

Je kan het in principe natuurlijk wel beeldvullend maken, maar dan krijg je vervorming (wordt alles breder).
Het lijkt mij dat 1280x960 veel beter speelt: je kan het dan beeldvullend maken zonder vervorming (heeft namelijk ook de verhouding 4:3 zoals de 2001fp)
D'oh, ik moet beter lezen, je bedoelde een rand boven, onder én langs de zijkanten bij het native draaien van die resolutie, dan krijg je idd (bij elke resolutie <1600x1200) een zwarte rand.
Wat ik me overigens wel nog steeds afvraag is waarom 800x600 niet lekker zou draaien, aangezien dit in principe netjes als 1:2 overeenkomt met de native resolutie

[Voor 24% gewijzigd door Thorin op 04-05-2005 08:48. Reden: Thorin moet beter nadenken]
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
Anoniem: 141907
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 141907 op 04-05-2005 16:05]

misschien nog eenstomme vraag, maar heeft iemand een idee hoe lang het duurt tot dat dit scherm terug in promotie komt bij dell?
Kheb jammer genoeg de promotie "net" gemist, met een dagje...en 200 euro extra per scherm vinnekik toch veel...

Enig idee waarom? Hopelijk is dit tijdelijk...
Nee, het is een (S)IPS-panel.Promy schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:02:
klein vraagje dat ik precies nergens kan terugvinden: welk type paneel is dit? een TN?
Anoniem: 300
Tot nu toe worden 20 inch (en grotere) TFT-panelen alleen als S-IPS geleverd (godzijdank, TN-techniek is alleen ok als je van snel gamen houdt). Ik heb het hier dan alleen over de reguliere standaard monitoren, de 20+ inch widescreens worden met PVA/MVA-panelen uitgevoerd (ook helemaal top dezer dagen overigens).Promy schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:02:
klein vraagje dat ik precies nergens kan terugvinden: welk type paneel is dit? een TN?![]()
Kheb jammer genoeg de promotie "net" gemist, met een dagje...en 200 euro extra per scherm vinnekik toch veel...
Je kan het altijd proberen om zo'n monitor te bestellen met de vraag of je wel die korting nog kan krijgen. Anders koop je dat ding gewoon niet. Onderhandelen kan af en toe bij Dell.Gameplayer schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:49:
hmm, de prijs in Belgenland is plots met zo'n 200 euro verhoogd![]()
Enig idee waarom? Hopelijk is dit tijdelijk...

Ik heb eens rondgezien op got, en via google, maar een uitleg over S IPS kan ik niet direct vinden, wel een heel sumiere uitleg van IPS. Is de S IPS een soort "overdrive" van de gewone IPS zodat er snellere responsetime kan gehaald worden dan de 30ms die in topic "De ultieme tft ervaringen" staan?

In portrait mode is GoTten bizar, in 1600 pixels passen een hoop replies!
Fotootjes : http://www.dj-eric.com/Viper.htm
New Build in Progress
Ik merk met 1 scherm al dat ik het een groot oppervlak vind, en de letters klein. Heb je met twee schermen niet al snel dat je heel je torso moet verplaatsen als je dingen op twee schermen bekijkt?Viper72 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 01:06:
Heb ze nu een paar maanden (febr-mrt) en ben er elke dag nog happy mee!!
Fotootjes : http://www.dj-eric.com/Viper.htm
Nee heb zelf geen last. Nu heb ik ook een groot bureau maar das voor iedereen anders. Het gaat perfect en je moet natuurlijk wel af en toe even naar links of rechts kijken maar is geen probleem en wordt niet lastig of zo! Ik gebruik ook Ultramon en dat kan ik iedereen aanraden maar dat was al bekend....Cubix schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:50:
[...]
Ik merk met 1 scherm al dat ik het een groot oppervlak vind, en de letters klein. Heb je met twee schermen niet al snel dat je heel je torso moet verplaatsen als je dingen op twee schermen bekijkt?

New Build in Progress

Anoniem: 132776
Pixel vrij? Ocharme, welk scherm heb je nu gekregen? Ik zou hem maar vlug weersturenEcht superscherm mooi scherp, hij is helemaal pixel vrij

klikbaar
Ik heb hem dan ook eindelijk een paar dagen binnen

Zeer grote verademing na 3 jaar lang op een laptopscherm te hebben gewerkt! Helaas heeft de laptop alleen D-sub. Op zich merk ik daar weinig van alleen heel afentoe zie je wat vage patroontjes in een egaal oppervlak als je er met je ogen overheen flitst. Verder heb ik hem even uitgetest op de composite poort icm playstation2. Dat viel vies tegen. Je ziet nu meteen alle nadelen van composite! Langs plekken met groot contrast (letters bijv) krijg je artifacts te zien. Met S-video zal het wel wat beter eruitzien.
Maar ik heb hem ook niet voor de PS2 gekocht

Het enige echte dat me wel direct opviel is een vaag effect bij contrastrijke beelden.

let op de zwarte diagonale GOT-lijn. Ietsje rechts daarvan is een witte lijn ontstaan die daar niet hoort te staan.
Komt dat door het scherm of door de analoge aansluiting?
[Voor 1% gewijzigd door Menesis op 21-05-2005 17:52. Reden: typo]
Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max
Ligt aan de aansluiting. Met de kabels die bij mijn Iiyama-CRT zaten heb ik geen enkel probleem, dikke kabels, aan beide uiteinden zo'n verdikking met ontstoor-ring.Menesis schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:52:
Ik heb echter ook een aantal kabels die een heel stuk dunner zijn, en zonder ontstoor-ringen, en daar zie je heel duidelijk dat soort dingen, nog veel duidelijker dan op die foto

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Lukt het wel op je laptop scherm zelf, om het beeld te kantelen?Menesis schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:36:
Ow en nog een vraagje aangezien dit scherm 90º kan kantelen. Mijn videokaartdriver schijnt dit niet te ondersteunen. En een nieuwere driver is er niet beschikbaar. Ik heb wel al de Omega driver voor ATI kaarten geprobeerd. Als ik daar echter de optie 90º draaien kies zegt Omega dat dat niet wordt ondersteund in de huidige resolutie. Bestaat er nog een apart programmaatje die dit wel mogelijk kan maken? Of hoe kantelen jullie je scherm?
Het lukte me wel om in lagere resoluties het scherm te kantelen. Dat vond ik wel heel vreemd. Daarna heb ik nieuwe Omega driver gehaald en nu werkt het perfect

Echt heel handig dat kantelen voor GOT én voor Reason! Wat nou widescreen.

Echter nog een vraagje: zou je de usb-hub ook aan kunnen laten staan als je scherm uit is? soms wil ik weleens via remote desktop m'n webcam bekijken (jaja, ik ben paranoid

Nog 'n vraagje: heeft iemand de (standaard) ledjes rechtsonderin al veranderd naar blauwe? Ik heb dat bij de rest van m'n systeem wel gedaan

[Voor 7% gewijzigd door Thorin op 23-05-2005 00:49]

En was je echt van plan om je scherm uit elkaar te gaan halen om de kleur van de ledjes te veranderen?
en over dat usb hub gedoe: Is het niet zo dat je scherm op standby gaat als windows je scherm uitzet? Volgens mij is dat bijna hetzelfde als dat hij echt uitstaat. Het lampje gaat immers op rood en de backlite is dacht ik ook uit (ga het nu niet proberen, dan moet ik wachten). Misschien werkt de usb hub dan nog wel.
edit: ik heb het even uitgetest en wat ik dacht klopt: Als je windows na x minuten je scherm uit laat zetten gaat je scherm op standby, backlight gaat uit (stroombesparing) en usbhub-fucntie blijft aan

[Voor 60% gewijzigd door Menesis op 23-05-2005 13:49]

De 2001fp kost weer €580,-
De volledige aanbieding:
25% korting op Dell E193, 1905FP, 2001FP en 2005FPW Flat Panel monitoren
Als alternatief is de even dure breedbeeld 20.1" tft ook wel leuk. Al ben ik toch blij met mijn 4:3 verhouding.
Dat komt door de analoge aansluiting. Storingen in de kabels etc etc etcMenesis schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:52:
Het enige echte dat me wel direct opviel is een vaag effect bij contrastrijke beelden.
[afbeelding]
let op de zwarte diagonale GOT-lijn. Ietsje rechts daarvan is een witte lijn ontstaan die daar niet hoort te staan.
Je kunt het waarschijnlijk verminderen door de "phase" instelling wat te veranderen, maar pas op dat je hem niet gaat blurren hierdoor.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.
De extrapolatie van de dell is zeer goed te noemen. Ik zie op 1024x768 in een spel eigelijk geen enkel probleem. (en dat is dan een topview rpg, dus niet erg bewegende beelden)CycloneX schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:54:
Jah dat begrijp ik maar niet alle games zullen in mijn geval vloeiend draaien, dan zal ik toch lager moeten.
Voorbeelden:
Battlefield (1280x960) hoe is dat op een tft
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Op het forum gedeelte van Dell.com heb ik een tooltje gevonden om de EDID van het scherm te resetten (zou in een soort van energie spaarstand staan). Helaas heeft dit geen resultaat

Jeffrey
Schiet me net iets binnen over die kabel, zag net dat die Asus kaart DVI-i heeft weet niet hoe met die kabel zit maar heb zelf DVI-D.
Las net eerdere topics van je, heb je al eens getest met een andere videokaart. Misschien optie toch een nieuwe videokaart

[Voor 65% gewijzigd door CycloneX op 25-05-2005 16:03]
Mooi zeg, volgens mij past die kleur ook goed bij een powermac of mac mini.Sonic- schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:38:
Ik heb dit scherm ook een weekje in bezit en ben er erg blij mee! Echt een super scherm om op te werken, film te kijken en natuurlijk te gamen!
[afbeelding]
Is dat die zgn dual tone?

Er ging in het begin wat mis waardoor ze m'n creditcard niet konden gebruiken. Handmatig overgemaakt. Daarna maar es gebeld, 2 weken later toen ik nog niets gehoord had.
Was wat mis gegaan. Eergister, nog es 2 weken later nog niets gehoord. Weer gebeld. En ja nog zelfde situatie als toen ik eerst belde.

Nu lijkt et dan eindelijk geregeld te zijn!

Zat er al over te denken om em niet meer aan te schaffen, maarja 550 voor een dergelijke 20" TFT is natuurlijk geen geld

Ik heb wel één klein probleempje. Van het moment dat ik de PC opstart tot het moment dat windows eraankomt (inlogscherm) krijg ik via DVI niks te zien. Wel via de analoge aansluiting. Iemand een idee?
Met een andere videokaart heb ik wel gewoon beeld gedurende POST boot wanneer het scherm via DVI is aangesloten. Binnenkort maar is shoppen voor een opvolger van mijn videokaart (Asus V9950)
Jeffrey
Ik heb dat ook bij mijn IIyama AS4612UT-BK (jaja oud, sloom maar mooibluecupra schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:20:
Join the club, heb hetzelfde probleem... heb het scherm daarom aangesloten via de analoge optie.
Met een andere videokaart heb ik wel gewoon beeld gedurende POST boot wanneer het scherm via DVI is aangesloten. Binnenkort maar is shoppen voor een opvolger van mijn videokaart (Asus V9950)
Jeffrey

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
wellicht ten overvloede, maar er is weer een inkoopactie. Dan kost ie 545,-Cubix schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:33:
Voor de mensen die de vorige aanbieding hebben gemist en geen 820 euro wilden betalen voor deze tft: Hij is opnieuw in de aanbieding!
De 2001fp kost weer €580,-
De volledige aanbieding:
25% korting op Dell E193, 1905FP, 2001FP en 2005FPW Flat Panel monitoren
Als alternatief is de even dure breedbeeld 20.1" tft ook wel leuk. Al ben ik toch blij met mijn 4:3 verhouding.
geen last van. zie netjes me bios en windows booten. mijn scherm hangt aan een x800 xt pe op dvi.zikje schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:33:
Ik heb mijn scherm nu een half jaar en ben heel tevreden. Ook geen enkele kapotte pixel.
Ik heb wel één klein probleempje. Van het moment dat ik de PC opstart tot het moment dat windows eraankomt (inlogscherm) krijg ik via DVI niks te zien. Wel via de analoge aansluiting. Iemand een idee?
Maar ik zou de volgende keer ook wel een DELL kopen, want de monitor is eigenlijk gewoon super goed, mooi en divers. Gamen (MOHAA) gaat als een tierelier. Een vriend met een Acer heeft ook een kapotte pixel. Shit happens! Maar waarom ik? Ha ha ha.. Het kan je dus altijd overkomen.
[Voor 3% gewijzigd door Emos op 27-05-2005 11:33]
Emos

Dual tone (dus licht grijs) of midnight grey (zwart-grijs) (ja niet logisch i know)
Denk er namelijk aan om ipv van te wachten op de nieuwe generatie 19" schermen (in augustus ergens) de 2001FP aan te schaffen. Maar twijfel erg over het te kiezen kleurschema.
Helemaal grijs is ie ook wel mooi, maar misschien té eentonig en licht van kleur.
Anderzijds zit ik ook nog steeds met die mac mini in mn hoofd, en daar past misschien dan wel weer de grijze versie beter bij. (zucht, beslissingen

Wat me opviel:
Composite trilt veel meer
Rond letter verschijnt een soort beeldruis
Maar dan ook echt heel erg. Is dat verschil dan bij TV's ook altijd zo groot?
Ik ga nu als een gek naar de winkel om een svideo connector voor mn ps2 te halen

Anoniem: 26121
Ja dat grote verschil is gebruikelijk. Ik zou inderdaad als een gek naar de winkel gaan voor een s-video connectorMenesis schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:45:
Is jullie ook al het grote verschil tussen composite video en S video opgevallen? Ik wist wel dat S video was, maar ik ging het voor de grap nog een zelf bekijken. Ik had een videocamera (Sony DCR-PC110) aangesloten via composite en Svideo tegelijk. En daarna ging ik via het scherm switchen tussen die twee.
Wat me opviel:
Ik ga nu als een gek naar de winkel om een svideo connector voor mn ps2 te halen

Nu is er eentje via dvi en eentje via vga aangesloten.
Wat ik me afvroeg was of het aanwezig zijn van heldere plekken als het scherm op zwart staat normaal is. Ze bevinden zich aan de zijkant, zijn niet superopvallend, maar ze zijn wel merkbaar.

Bij mij is het wel wat minder geworden (of het valt gewoon niet meer zo op, dat zou ook best kunnen).
Heb je het al uitgeprobeerd of het veel verschil uitmaakt? Aangezien ik binnekort een Dell 2405FPW krijg en er ook mijn playstation 2 op wil aansluiten, alleen heb ik nog geen s/video stekker.Menesis schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:45:
Is jullie ook al het grote verschil tussen composite video en S video opgevallen? Ik wist wel dat S video was, maar ik ging het voor de grap nog een zelf bekijken. Ik had een videocamera (Sony DCR-PC110) aangesloten via composite en Svideo tegelijk. En daarna ging ik via het scherm switchen tussen die twee.
Wat me opviel:

edit: http://www.lik-sang.com/i...c6db9cd59855db13a1f88f0a0
zou dat werken? Is namelijk ideaal, alle consoles en ook s-video

edit2: Als je component, s-video, composite vergelijkt is S-video neem ik aan het best?

[Voor 15% gewijzigd door Satch op 10-06-2005 14:31]
Ik dacht dat component juist het best was? Dat zit ook soms op die dure beamers en plasmaschermen. Of ik moet me nu heel erg vergissen...Metal schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:25:
[...]
Heb je het al uitgeprobeerd of het veel verschil uitmaakt? Aangezien ik binnekort een Dell 2405FPW krijg en er ook mijn playstation 2 op wil aansluiten, alleen heb ik nog geen s/video stekker.
edit2: Als je component, s-video, composite vergelijkt is S-video neem ik aan het best?
Dat zou ook kunnen ik had alleen gelezen dat het niet zo'n goed beeld gaf op de Dell, maar dat kan ook aan het scherm liggenMcRubz schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:15:
[...]
Ik dacht dat component juist het best was? Dat zit ook soms op die dure beamers en plasmaschermen. Of ik moet me nu heel erg vergissen...

Uit de FAQ:
S-Video is een betere manier om de DVD-speler of andere bron met de televisie te verbinden dan standaard 'video'. composiet, red. RGB is echter nog beter.component, red.
Ik ben vandaag de hele stad =haarlemdoorgewandeld op zoek naar een S-video kabeltje voor de PS2, alleen geenéén winkel had 'em. Thuisgekomen heb ik hem toen maar op internet besteld * . Als het goed is krijg ik hem overmorgenMetal schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:25:
[...]
Heb je het al uitgeprobeerd of het veel verschil uitmaakt? Aangezien ik binnekort een Dell 2405FPW krijg en er ook mijn playstation 2 op wil aansluiten, alleen heb ik nog geen s/video stekker.

* bij psxshop.nl voor 10,95 euro. Er zullen wel betere (duurdere) kabels bestaan, maar dit moet al genoeg verbetering geven tov composite. Tenminste, als ik uit ga van mijn test met de videocamera (zie paar posts hierboven)

[Voor 5% gewijzigd door Menesis op 11-06-2005 19:03]
Matthijs en Linde zijn lief!

[Voor 21% gewijzigd door CycloneX op 12-06-2005 12:59]

eehm, men is niet zo gelukkig met dit soort posts hier

Kijk maar eens naar het topic van de 24" versie. Ging bijna dicht door allemaal mensen die wilden zeggen dat ze hem dan en dan hadden besteld etc etc.
Closeup van Composite beeld (1,7Mb)
Closeup van S-video beeld (1,7Mb)
(komt van SSX3)
Anoniem: 77640
Ik overweeg sterk om dit scherm aan te schaffen, maar zoek nog een bevestiging of het alles is wat ik me kan wensen. De prijs is m'n maximum, specificaties zijn prima, vormgeving is super...
Ik zal dit scherm vooral gebruiken voor programmeerwerk en grafische toepassingen (3D modeling en zo). Games en films behoren ook tot de mogelijkheden maar daar ben ik rap tevreden met middelmatige prestaties. Ik heb wel gevoelige ogen (in de slechte zin) dus ik verwacht dat de tekst vergroot zal moeten worden van 10 naar 11/12 punten. Is er iemand die dit ook doet en er goede ervaring mee heeft, of is de leesbaarheid op native resolutie meer dan voldoende? Op een meter afstand moet ik er een hele dag op kunnen werken zonder mijn ogen te moeten samenknijpen of zo. Is hier iemand die ook veel met tekst werkt op z'n 2001FP en zijn ervaring wil delen?
Verder vroeg ik mij af of de beruchte problemen nu na anderhalf jaar niet grotendeels opgelost zijn. Is het nog steeds hetzelfde LG.Philips paneel (eventuele revisies)? Sommigen klagen van een 'screendoor' effect door de zwarte lijnen tussen de pixels door (vooral van dichtbij). Met een juiste coating die voor een beetje lightverstrooing zorgt zou dit opgelost moeten zijn, of verergert dat de korreligheid? Hoewel dit een 24-bit paneel is spreken sommigen toch over niet-vloeiende gradienten. Is dit erger dan bij andere 24-bit panelen, of is dat gewoon in vergelijking met een CRT?
Ik ben niet zo erg veeleisend hoor. 't Is gewoon dat hier al m'n spaargeld naartoe zou gaan (ik ben student) en het jammer zou zijn als ik beter af was met een 1905FP (kleiner, goedkoper) of een 2005FPW (nieuwer, even duur). Als er programmeurs zijn die hun mening over dit scherm willen geven zou ik dat enorm op prijs stellen.
Ik had in het begin wel een beetje moeite met de afmeting van de letters op het scherm. Zeker omdat het scherm eerst 1 meter van me af stond. Ik zit nu op ±65 cm en dat bevalt prima. (de krant lees je toch ook niet op 1 meter afstand of wel?) Alleen heb ik goede ogen.. Ik weet niet hoe het precies met jouw ogen zit, maar ik denk dat je toch het beste even naar een winkel kan gaan om te zien hoe groot alles nu wordt op een 20". Ik denk overigens dat het vooral een kwestie van even wennen is...
Verder merk ik niets van screendooring. (ja of ik moet op 15cm afstand gaan kijken

[Voor 50% gewijzigd door Menesis op 26-06-2005 16:32]
Voor de rest wat kan vertellen wat je wil weten.
De 2005FPW heeft een nieuwer en beter panel vooral met de brightness, voor verdere info staat in het 2005FPW topic wel aardig wat info over het verschil tussen de 2001 en 2005.
Waarom heb ik voor de 2001FP gekozen vanwege de 4.3 verhouding, dat breedbeeld staat me niet aan dat is natuurlijk persoonlijk. 4.3 is sowieso groter ik doe ook veel webdev en programmeerwerk, ik kijk totaal geen films ofzo dus breedbeeld heeft geen meerwaarde. Voor sommige mensen is die extra ruimte aan de zijkanten wel een uitkomst.
Voor mij is de hoogte 1200px gewoon een uitkomst, die extra 80px bij de 2005 is voor mij geen meerwaarde ga dan voor de 2405FPW (24inch).
Kwa scherpte is ie gewoon vlijmscherp heel helder duidelijk beeld. Heb net ff gemeten ik zit 65cm voor het beeld. Ik heb zelf goeie ogen geen bril ofzo en ik zie alles heel duidelijk hoef er geen moeite voor te doen, ik heb de letters niet vergroot (dpi instellingen). Ik heb net ff voor gein precies een meter afstand gehouden ik moest toen wel ff geconcentreerd kijken maar toch is het duidelijk, denk voor jou dat verhogen naar 11/12 punten zeker zin heeft dan.
Gamen, ja met gamen ben ik dus ook niet veeleisend ghosting niets tot nauwelijks. Games die ik speel: GTA SA, BF2, CS, UT2004 het is allemaal lekker speelbaar.
De reden dat ik uhm heb gekocht is vanwege de korting toen 1,5 maand geleden €578,- ik vond het een mooie prijs voor een 20inch scherm.Mede omdat ik niet achteruit wou kwa grote had hiervoor een 19inch Iiyama gehad (452 Pro).
Heb je nog meer vragen moet ik foto's schieten ik hoor het wel

[Voor 94% gewijzigd door CycloneX op 26-06-2005 17:12]

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Ik had al eerder een ideaal plaatje van mijn kamer gepost (netjes), maar hier dan een echte snapshot van de harde werkelijkheid.

De computer zelf is overigens een laptop, zie links. Ik heb hem altijd dichtgeklapt want de Dell is veel te superieur aan dat laptopscherm. Als ie open stond zou ik hem toch niet gebruiken

Achtergrond komt van CGtalk. Het is een zeer net gemodelleerd sprookjesfiguur.. linkje
[Voor 23% gewijzigd door Menesis op 26-06-2005 20:39]

Menesis : bevalt dat toestenbord ? (is toch die platte logitech ?)
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Het zijn min of meer laptop toetsen. Ik vind het heerlijk en hij past mooi bij het scherm qua ontwerp (de kleur zilver is echt bíjna hetzelfde als die van de Dell en de matheid komt zelfs 100% overeen). Je moet dus van licht typen houden. Verder zaten er pootjes onder om hem een beetje onder een hoek te kunnen neerzetten, zoals je dat bij bijna elk toetsenbord ziet. Na wat gefrustereerd toestgebruik waren die pootjes echter verleden tijd. (ze waren echt maar 1 mm dik, ik wist vantevoren dat ze zouden sneuvelen

edit:
nog een setupje: afentoe komt die vertikale stand hééél goed van pas!
(kun je het toetsenbord ook wat beter zien

[Voor 13% gewijzigd door Menesis op 26-06-2005 22:43]
Morgen komt dus de nieuwe adapter. Hopelijk was dat het dus. Zo niet dan wordt hij omgeruild.
Morgen meer.
Emos

Ze sturen een nieuwe adapter. Morgen kan ik dat dus testen. De oude adapter ligt bij mij op de grond onder het buereau. Overigens, zaterdag toen ik de stekker uit de doos haalde, (alles stond uit) omdat ik moest verhuizen, was het pats alle stoppen er uit. Ik mag nog blij zijn dat er verder niets stuk is gegaan. Moeilijk te bewijzen dat het door die voeding zou zijn gekomen.
Morgen meer.
Emos
Damn ik voel hier ook ff dat ding is idd echt warm/heet (moet ik me zorgen gaan maken) hij ligt hier in een hoekje bij de plint.Menesis schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:52:
Hm die adapter wordt ook inderdaad erg warm. Ik had ook al ooit eens dat mijn laptop adapter was doorgebrand omdat hij op mijn dekbed lag ipv op de grond. Gewoon letterlijk doorgebrand dus
Ook niet als je USB Legacy-support aanzet?Let wel op dat als je hem via USB aansluit je niet in je bios kan komen, de USB controller wordt later pas opgestart
Anoniem: 123686
Hoe zit dat precies?
Ze zijn namelijk nog 2 dagen met 30% korting dus ik moet opschieten met aanschaffen

ff kort over de games nieuwe games schijnen WS formaat wel te ondersteunen (Half-Life2, FarCry, Doom3, UT2004) Veel games kunnen ook met behulp van een hack die resolutie draaien, meeste games ondersteunen de resoluties van je TFT, monitor. Met de toekomst zal WS formaat nog meer worden ondersteund, dus veel problemen zal je niet tegenkomen.
ik geloof niet dat mn (3 jaar oude) laptopje dat ondersteund...

Maar wel handig dat men er (later) aan heeft gedacht

Anoniem: 123686
Thanks!CycloneX schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:46:
Check topic ff van de 2005 vooral de 1ste paar pagina's gaan daar over, ook verschil tussen 2001 en 2005.
ff kort over de games nieuwe games schijnen WS formaat wel te ondersteunen (Half-Life2, FarCry, Doom3, UT2004) Veel games kunnen ook met behulp van een hack die resolutie draaien, meeste games ondersteunen de resoluties van je TFT, monitor. Met de toekomst zal WS formaat nog meer worden ondersteund, dus veel problemen zal je niet tegenkomen.
Anoniem: 77640
Deze wordt het dus voor mij.

Bedankt allemaal voor de info! Als ik 'm onvangen heb zal ik mijn gedetailleerde ervaringen ermee posten.
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 77640 op 27-06-2005 23:38]
Dit topic is gesloten.