Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zal Russel wel weer over miepenWognummer schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:09:
ow die zag er wel er gevaarlijk uit haha Ver met Rus
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
| 1 | HAM | 1:32.219 |
| 2 | ANT | 1:31.970 |
| 3 | NOR | 1:32.858 |
| 4 | VER | 1:32.973 |
| 5 | RUS | 1:33.247 |
| 6 | LEC | 1:33.244 |
| 7 | PIA | 1:34.680 |
| 8 | LAW | 1:33.580 |
| 9 | LIN | 1:34.282 |
| 10 | GAS | 1:34.938 |
ja gevechten per sector niet per rondePatrickC schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:10:
jojo-inhaalacties… is wel een goede term hiervoor inderdaad, zoals genoemd door de F1 TV commentator.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
4 Jul 2026, 13:12:17, Lap 6
Zelfs de niet-inhaalacties. De intervallen gaan alle kanten op.PatrickC schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:10:
jojo-inhaalacties… is wel een goede term hiervoor inderdaad, zoals genoemd door de F1 TV commentator.
4 Jul 2026, 13:14:08, Lap 7
4 Jul 2026, 13:15:32, Lap 8
4 Jul 2026, 13:16:12, Lap 8
Signature
Ehh... Nee?-ET- schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:17:
Mooi gedaan van Kimi
Ging echt nergens over dit.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 04-07-2026 13:18 ]
Je was me net voor... Nog niet zo extreem gezien als deze race. Allemaal paddestoeltjes op het circuit
Ik heb geen plannen om onze huidige banner door deze te vervangen
Tuurlijk is het de powerboost die erbij zit, maar vooraf het dwingen van lewis om extra energie te gebruiken zodat hij hier niet kan verdedigen, tenminste zo dacht ik het te zien. Andere manier van inhalen maar wel knap dat Kimi er niet vol over enthousiast in ging
Sorry, maar als dit je ding is kunnen we beter gaan schaken. Dit heeft echt helemaal niets met racen te maken.-ET- schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:20:
[...]
Tuurlijk is het de powerboost die erbij zit, maar vooraf het dwingen van lewis om extra energie te gebruiken zodat hij hier niet kan verdedigen, tenminste zo dacht ik het te zien. Andere manier van inhalen maar wel knap dat Kimi er niet vol over enthousiast in ging
Wachten tot de accu leeg is... Man man man...
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 04-07-2026 13:22 ]
Gooien ze paddenstoelen in die auto's of zo?
Ik zal er geen TM op zettenChocoball schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:20:
[...]
Ik heb geen plannen om onze huidige banner door deze te vervangen
Dus mocht je ooit van gedachten veranderen krijg je geen cease and desist
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
True, wat dat betreft is de F2 veel realistischer qua racing. Maar dit is wel waar we het in ieder geval dit jaar mee moeten doen. En dan vind ik het van een Kimi knap dat hij nu al dat inzicht heeft om het op deze manier uit te buitenMikeyMan schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:21:
[...]
Sorry, maar als dit je ding is kunnen we beter gaan schaken. Dit heeft echt helemaal niets met racen te maken.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Het probleem dat Max hier steeds heeft, is dat hij weinig energie kan inzetten in S2. Daar wordt hij steeds op ingehaald. Door deze reglementen heeft de zogenaamd beste motor, niet het vermogen op de rechte stukken.
Het lijkt steeds duidelijker te worden dat Red Bull echt achterligt in hun batterijbeheer. Ze lijken minder snel op te laden, ze lijken die turbo niet op snelheid te krijgen voor de start waarna ze niet wegkomen en dan lijkt de deployment ook niet altijd even soepel te gaan.
Maar omdat ze wel een goede ICE hebben, kunnen ze dit niet doorontwikkelen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou ja, on topic dan maar:
Iedereen rijdt nu de race uit zo te zien:
Rondetijden voor ronde 13
| 1 | ANT | 1:32.574 |
| 2 | HAM | 1:32.325 |
| 3 | NOR | 1:32.877 |
| 4 | RUS | 1:32.441 |
| 5 | LEC | 1:32.333 |
| 6 | VER | 1:33.123 |
| 7 | PIA | 1:32.707 |
| 8 | LAW | 1:33.775 |
| 9 | HAD | 1:33.464 |
| 10 | LIN | 1:33.859 |
Tv is uit, BBQ gaat aan.DoeEensGek schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:25:
Iemand nog koffie?
Fijne zaterdag allemaal en tot straks.
Dat gevoelsmatig kun je wel weg laten hoorMiki schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:25:
Het klopt gevoelsmatig gewoon niet.
Ja max moest al lachen in de sim voor deze race. Van hoe de auto hier ging rijden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:23:
Dit is echt dramatisch.
Het probleem dat Max hier steeds heeft, is dat hij weinig energie kan inzetten in S2. Daar wordt hij steeds op ingehaald. Door deze reglementen heeft de zogenaamd beste motor, niet het vermogen op de rechte stukken.
Het lijkt steeds duidelijker te worden dat Red Bull echt achterligt in hun batterijbeheer. Ze lijken minder snel op te laden, ze lijken die turbo niet op snelheid te krijgen voor de start waarna ze niet wegkomen en dan lijkt de deployment ook niet altijd even soepel te gaan.
Gaat er mij niet om dat max "moet" winnen. Maar het blijft toch een beetje kunstmatige competitie
En dus ook erg afhankelijk van cirquit.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
4 Jul 2026, 13:26:08, Lap 15
4 Jul 2026, 13:27:44, Lap 16
Hebben ze voor de bepaling van de ADUO ook de turbos er vanaf geschoefd?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:23:
Dit is echt dramatisch.
4 Jul 2026, 13:29:48, Lap 17
Dat was inderdaad een vreemde actie van LAW.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
per aspera ad astra
Dat geldt voor elk half uur, of je nu op de WC zit of de F1 kijkt.Jeroenvde89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:31:
Nou, dat was een half uur dat ik nooit meer terug krijg
Op de WC zitten geeft tenminste nog voldoening, het idee dat je écht iets nuttigs hebt gedaan.jaapstobbe schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:32:
[...]
Dat geldt voor elk half uur, of je nu op de WC zit of de F1 kijkt.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk dat ze qua auto het derde team zijn en op PU tweede.Exocet schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:30:
Red Bull het vierde team en geen extra ontwikkeling voor de motor.
Die zijn de pineut.
Bij elkaar lijken ze beter te zijn dan McLaren en als het eens meezit qua circuit, dan zijn ze beter dan Ferrari en komen ze dichterbij Mercedes.
Maar ze zitten nu gevangen in deze dramatische reglementen.
Volgend jaar verschuift gelukkig de verhouding al meer naar de ICE. Dit jaar lijkt zo alleen vrij kansloos te worden. De snelheid zit er echt wel in, maar ze kunnen het niet volhouden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
4 Jul 2026, 13:33:04, Lap 17
Om wakker te worden of te blijven gaapDoeEensGek schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:25:
Iemand nog koffie?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik dacht dat ze wel mochten sleutel aan de (elektrische) energiemanagement.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:33:
[...]
Ik denk dat ze qua auto het derde team zijn en op PU tweede.
Bij elkaar lijken ze beter te zijn dan McLaren en als het eens meezit qua circuit, dan zijn ze beter dan Ferrari en komen ze dichterbij Mercedes.
Maar ze zitten nu gevangen in deze dramatische reglementen.
Volgend jaar verschuift gelukkig de verhouding al meer naar de ICE. Dit jaar lijkt zo alleen vrij kansloos te worden. De snelheid zit er echt wel in, maar ze kunnen het niet volhouden.
Beste wat Red Bull nu kan doen, motor terugschroeven en dit jaar uitzingen met een vierde plek om te kunnen investeren aan volgend jaar.
Bleeeeeeeeeeeeeeep start, bleep deploy bleep battery bleep bleep, tomorrow is the real race.Exocet schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:44:
Benieuwd naar de reactie van Max...
Morgen zal het niet veel anders zijn, Mariokart is weer terugPalingDrone schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:46:
[...]
Bleeeeeeeeeeeeeeep start, bleep deploy bleep battery bleep bleep, tomorrow is the real race.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Nee. Heel makkelijk. Beetje coureurs pesten.Sineplex schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:49:
Startproblemen zijn ook nog steeds niet opgelost. Is dat zo moeilijk om voor elkaar te krijgen?
Inderdaad. De overspeed bij sommige overtakes was weer enorm. Ga morgen wel kijken maar ik verwacht er niet veel van. Ja, veel kunstmatige overtakes.Amaze86 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:48:
[...]
Morgen zal het niet veel anders zijn, Mariokart is weer terug
Kunnen ze weer een mooie graphic maken met de hoeveelheid inhaalacties.dawg schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:57:
[...]
Inderdaad. De overspeed bij sommige overtakes was weer enorm. Ga morgen wel kijken maar ik verwacht er niet veel van. Ja, veel kunstmatige overtakes.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja want het lijkt turbo lag te zijn en dankzij ADUO, kan Red Bull er het hele seizoen, niks aan doen.Sineplex schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:49:
Startproblemen zijn ook nog steeds niet opgelost. Is dat zo moeilijk om voor elkaar te krijgen?
Daar lag het (deze keer) niet aan. Max had last van wielspin zei hij net bij z'n post race interview. Hij had de koppeling iets te vroeg losgelaten.Sineplex schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:49:
En het F1TV commentaar bij de samenvatting op YT: "Positions don't change lap per lap, but sector per sector!" Dat is het hele probleem Alex!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Laten we lekker trulli treintjes gaan doen zoals voorgaande jaren, veel beterMaarten_E schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:36:
Je weet gewoon niet meer wat een inhaalactie "waard" is. Is de inhaalactie gedaan op een moment dat de auto's gelijkwaardig zijn qua batterij of totaal niet? Want leuk als je iemand passeert, maar je hebt er geen kloot aan als een sector later je wordt gepasseerd alsof je stil staat.
En het F1TV commentaar bij de samenvatting op YT: "Positions don't change lap per lap, but sector per sector!" Dat is het hele probleem Alex!
Ik heb toch echt 10x liever dit dan alleen in kunnen halen met drs en anders niet.
Ik snap je punt, maar dit voelt alsof je na 90 minuten in het voetbal het team met de meeste passes een extra "goal" geeft. Ja, het ziet er leuker uit al die passes, maar het is artificieel.toolkist schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:48:
[...]
Laten we lekker trulli treintjes gaan doen zoals voorgaande jaren, veel beter![]()
Ik heb toch echt 10x liever dit dan alleen in kunnen halen met drs en anders niet.
Liever een coureur die ervoor werkt een inhaalactie uit te voeren dan wachten tot zijn voorganger geen batterij meer heeft en er voorbijzoeft. Heb soms WEC vibes van het verschil, alsof een hypercar een LMP2 auto inhaalt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Alles wat niet spierkracht is, is artificieel. Batterij management door een coureur kan gewoon onderdeel zijn van het racen, maar dan moet het wel bij de coureur liggen, volgens mij zit het nu vooral in de software.Maarten_E schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:52:
[...]
Ik snap je punt, maar dit voelt alsof je na 90 minuten in het voetbal het team met de meeste passes een extra "goal" geeft. Ja, het ziet er leuker uit al die passes, maar het is artificieel.
Liever een coureur die ervoor werkt een inhaalactie uit te voeren dan wachten tot zijn voorganger geen batterij meer heeft en er voorbijzoeft. Heb soms WEC vibes van het verschil, alsof een hypercar een LMP2 auto inhaalt.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/vSPyaL5bycAEj7SPH0IOJdpL.png?f=fotoalbum_large)