Wie is dat? Ik bedoel niet Toto 🙂
Verstappen met kwinkslag na vraag van @FredericFerret of hij advies heeft voor de man op pole in Monaco.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 6 juni 2026
"Als ik hem was, zou ik 1 seconde wachten als de lichten uit zijn gegaan. Dat is mijn advies..."
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Volgens Mekies heeft RBR echt stappen gemaakt. Zou het? Is dat bij een circuit zoals Monaco dan ook echt de aero die zijn werk heeft gedaan tijdens de quali en we daarmee dus een soort van kunnen concluderen dat de auto beter is en/of mee doet? Want de motor was al goed, zover we weten?
Mijn boefje is liev!
Je zou Aston Martin toch wel hoger verwachten. Monaco is niet echt een PU circuit en meer een chassis circuit, maar alsnog zijn ze laatste.
Team Mercedes doet het weer
ICE ICE Baby
Dit zou zomaar eens kunnen aankomen op de pitstops. Max heeft prima kans om antonelli te volgen morgen, dan moeten de pitstops perfect zijn en gezien het snelheidsverschil is er best kans dat je na een pitstop in verkeer komt, daar valt ook weinig winst te halen.
Aero, maar ook het chassis/mechanische grip.JB schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 18:13:
Volgens Mekies heeft RBR echt stappen gemaakt. Zou het? Is dat bij een circuit zoals Monaco dan ook echt de aero die zijn werk heeft gedaan tijdens de quali en we daarmee dus een soort van kunnen concluderen dat de auto beter is en/of mee doet? Want de motor was al goed, zover we weten?
voor een team wat met het chassis al jaren worstelt met de driveability over kerbs/ te stijve auto toch een mooie prestatie.
Dat was een meer dan prima Q.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Kan ik beamen. Gelukkig maar want ook zonder deze nieuwe regels, zal de race verder niet heel boeiend worden zonder onverwachte zaken…Jasphur schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:53:
Dat was een meer dan prima Q.
Mijn boefje is liev!
Tja is dit niet ook gerelateerd aan het feit dat je hier geen lange rechte stukken hebt? Op het moment dat je die circuits wel hebt dan schieten Mercedes en Ferrari met hun topsnelheid er weer voorbij.DoubleDutch schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 17:37:
Ik had bij het begin van het seizoen niet gedacht dat Max mee zou doen voor pole of überhaupt podium met de nieuwe motor,vind het toch al een prestatie opzicht van de Ford/Red Bull Powertrains motor.
Ik zou me niet te rijk rekenen in ieder geval..
*sowieso
De geruchten zijn dat volgens de FIA Mercedes of Red Bull de snelste motor heeft en het verschil zo klein is dat zij de motor niet mogen ontwikkelen. De Ferrari motor is vervolgens wel "substantieel" minder waardoor zij wel de motor mogen verbeteren om een gelijker speelveld te creëren.DonJunior schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:04:
[...]
Tja is dit niet ook gerelateerd aan het feit dat je hier geen lange rechte stukken hebt? Op het moment dat je die circuits wel hebt dan schieten Mercedes en Ferrari met hun topsnelheid er weer voorbij.
Ik zou me niet te rijk rekenen in ieder geval..
Als de Red Bull al een lagere topsnelheid heeft is het dus waarschijnlijker dat dat uit andere zaken komt. Bv meer drag, of minder grip of downforce waardoor ze trager de bochten uit komen, of.... Wat gedeeltelijk echt door een slechtere auto kan komen, maar het kan ook uit een andere filosofie komen. ~10 jaar geleden had je dat ook al. Red Bull met hun high-rake auto waardoor ze relatief sneller / beter door de bochten gingen. Terwijl Mercedes voor topsnelheid ging maar dus wel langzamer door de bochten, wat ze dan weer compenseerde met de sterkere motor.
Waarbij topsnelheid dus afhankelijk is van vele factoren. En het ruwe vermogen van de motor is er daar maar één van.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Podium vorige race, top 3 quali deze race..
Kan die 3 hele jaar wel smaken in random volgorde. Rookie vs Max vs Hamilton comeback.
Kan die 3 hele jaar wel smaken in random volgorde. Rookie vs Max vs Hamilton comeback.
Moderne versie van Ham Ver Bot? Ant Ver Ham?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ah excuses was al gepost :)
Advies van Max en Hamilton voor Kimi
Advies van Max en Hamilton voor Kimi
[ Voor 11% gewijzigd door Amaze86 op 06-06-2026 22:24 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Nope, liggen grotere. Weet niet eens of hij momenteel nog wel eigenaar is van een bootje.PalingDrone schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 17:42:
[...]
Stroll heeft toch gewonnen? (met het grootste bootje in de haven wat geen cruiseschip is)
Buitengaats liggen nog wat grotere maar die ziet toch niemand en op afstand lijken ze ook weer kleiner.
Om 13.00 vandaag.
LIVE: Monaco Grand Prix Build-Up & Drivers Parade
Hier wat meer info:meenkdrie schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 23:42:
[...]
Nope, liggen grotere. Weet niet eens of hij momenteel nog wel eigenaar is van een bootje.
https://www.espn.com/f1/story/_/id/48974792/formula-1-biggest-yachts-monaco-grand-prix-formula-1s-floating-playground
Vasseur is vandaag weer aanwezig nadat hij gisteren ter observatie was opgenomen.
Wat in de foto maakt dat Toto de druk opvoert bij Russel? Ik zie het verband niet helemaal.
Of zijn ze ongerelateerd, heb je dan een link naar uitspraken van Toto waarin hij de druk opvoert of iets dergelijks?
[edit]
Die laatste stonden verderop, maar snap de relatie met die foto niet echt nog.
[ Voor 7% gewijzigd door Shinji op 07-06-2026 10:56 ]
De druk komt uit de jongerenopleiding natuurlijk. Het was een grapje denk ik.Shinji schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:54:
[...]
Wat in de foto maakt dat Toto de druk opvoert bij Russel? Ik zie het verband niet helemaal.
Of zijn ze ongerelateerd, heb je dan een link naar uitspraken van Toto waarin hij de druk opvoert of iets dergelijks?
[edit]
Die laatste stonden verderop, maar snap de relatie met die foto niet echt nog.
Kan je dan de grap uitleggen? Ik zie niks geks in de foto.Harrie schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:59:
[...]
De druk komt uit de jongerenopleiding natuurlijk. Het was een grapje denk ik.
Op de foto zien we Jack Toto, die overduidelijk zijn snuffelstage van de F1 driver academy aan het doen is.Shinji schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:00:
[...]
Kan je dan de grap uitleggen? Ik zie niks geks in de foto.
Een andere foto uit hetzelfde opleidingstraject:
[ Voor 51% gewijzigd door Harrie op 07-06-2026 11:14 ]
Het was inderdaad een grapje. Toto heeft door ANT direct in een MER F1 stoeltje te stoppen, aangetoond niet bang te zijn om het met jong talent uit te proberen. Al dan niet om de zittende coureurs onder druk te zetten. In mijn hoofd zag ik, met die jongen op de foto, hetzelfde gebeuren met RUS.Shinji schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:00:
[...]
Kan je dan de grap uitleggen? Ik zie niks geks in de foto.
Ik wist niet eens wie het was, bedankt @Harrie
Met Antonelli heeft Toto weer een "Bottas" nodig... En Russel is toch echt een ander persoon of hij moet inzien dat hij niet meer de 1e rijder is en dat hij nog alleen maar voor dagwinsten mag gaandreester schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:32:
[...]
Het was inderdaad een grapje. Toto heeft door ANT direct in een MER F1 stoeltje te stoppen, aangetoond niet bang te zijn om het met jong talent uit te proberen. Al dan niet om de zittende coureurs onder druk te zetten. In mijn hoofd zag ik, met die jongen op de foto, hetzelfde gebeuren met RUS.
Ik wist niet eens wie het was, bedankt @Harrie
Voorlopig is RUS gewoon de Bottas.RogerSch schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:04:
[...]
Met Antonelli heeft Toto weer een "Bottas" nodig... En Russel is toch echt een ander persoon of hij moet inzien dat hij niet meer de 1e rijder is en dat hij nog alleen maar voor dagwinsten mag gaan
Op een goede dag pakt ie de win en de rest kan hij het gewoon net niet bijhouden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Qua resultaten is Russell inderdaad de Bottas. Qua mindset... Denk ie dat hij de lieve Heer zelve is.YakuzA schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:08:
[...]
Voorlopig is RUS gewoon de Bottas.
Op een goede dag pakt ie de win en de rest kan hij het gewoon net niet bijhouden.
Al voelt hij zich minstens een Rosberg denk ikYakuzA schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:08:
[...]
Afgaande op zijn uitspraken voelt die zich eerder een Schumacher, Senna, Prost, Hamilton, Alonso, Verstappen etc.PalingDrone schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:39:
[...]
Al voelt hij zich minstens een Rosberg denk ik
And active director of the GPDA niet te vergetenShinji schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:40:
[...]
Afgaande op zijn uitspraken voelt die zich eerder een Schumacher, Senna, Prost, Hamilton, Alonso, Verstappen etc.
Hij kan best een goed potje sturen. Als hij zich daar op focust kan hij best een Rosberg zijn.PalingDrone schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:39:
[...]
Al voelt hij zich minstens een Rosberg denk ik
Alleen lijkt het idd van buitenaf alsof dat bij hem nog even wat tijd nodig heeft om mentaal in te schakelen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verstappen weer close met Kimi. Zat al een hoop publiek op de tribunes ook.Chocoball schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:16:
Om 13.00 vandaag.LIVE: Monaco Grand Prix Build-Up & Drivers Parade
[YouTube: LIVE: Monaco Grand Prix Build-Up & Drivers Parade]
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-06-2026 13:29 ]
Momenteel tov Kimi wel. Maar goed, F1 is meer dan alleen heel goed kunnen rijden dus daar heeft Kimi, in het algemeen niet perse tov RUS, nog wel het nodige te bewijzen.YakuzA schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:08:
[...]
Peter Winsor waar ik graag naar luister was overigens nogal lyrisch over Kimi's qualifying en inputs. Hij besprak ook de verschillen met RUS (en de overeenkomsten met Max
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ah ja, my bad, zag een andere blauwe romp aan voor Stroll's "Faith" (die qua afmetingen niet eens meer opvalt tussen de rest van de drijvende milieudelicten)
Stroll's vorige "Faith" heeft Michael Latifi gekocht. (De pappie van dat andere grote race talent
Lawrence Stroll koopt graag "Nederlandsche waar" en heeft een uitstekende smaak qua ontwerp, ben al lang blij dat dat "Duitse taxi kleurige" monster Dilbar niet meer in de haven ligt. Die oligarchensloep is ff van de radar gehaald/ondergedoken in een (of) andere schurkenstaat wegens iets te nauwe banden met Putin / sancties.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Er staat een Audi stil aan het einde van de pitstraat, ctrl-alt-del volgens F1TV
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Brundle weer heel blij dat ie nog ff VER tegenkwam tijdens z'n gridcrawl
Waarom 2 bimbos in beeld?
Zero compensation
Alvast een mooie race gewenst allemaal.
Hopelijk worden we verrast.
Ze rijden allemaal achteruit weg?albino71 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 14:51:
Alvast een mooie race gewenst allemaal.
Hier zijn we er klaar voor, allemaal heel veel plezier bij de optocht van Monaco.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Veel plezier iedereen!
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Kijken hoe de starts gaan zijn. Daarna kijken of er nog wat gebeurd in de race.
Maar fijne race iedereen.
Maar fijne race iedereen.
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-06-2026 14:54 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Fijne race allemaal!
Hopelijk wél veel spectakel, maar niet te veel rode vlaggen. Want ik wil vanavond wel op tijd eten
Hopelijk wél veel spectakel, maar niet te veel rode vlaggen. Want ik wil vanavond wel op tijd eten
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Sowieso Hadjar weer in de muur.APClll schreef op zondag 7 juni 2026 @ 14:55:
Fijne race allemaal!
Zero compensation
Veel plezier iedereen!
Vanwege familieverplichtingen ga ik het vanavond pas terugkijken dus geen rondetijden van mijn kant deze week. Maar wellicht is dat toch niet nodig gezien eerdere edities.
Vanwege familieverplichtingen ga ik het vanavond pas terugkijken dus geen rondetijden van mijn kant deze week. Maar wellicht is dat toch niet nodig gezien eerdere edities.
Veel plezier allemaal met de snelste file van het jaar in Monaco
Optocht okay.
Er zijn jaren dat ze bewust langzaam gaan rijden om te frustreren. Dat vind ik vervelender.
Start en pitstops. Daar gaat het om vandaag.
Met het gemiddelde aantal uitvallers per race dit seizoen kan het nog wel eens een leuke worden. 
Have fun, iedereen!
Have fun, iedereen!
Hopelijk chaos...eerste bocht
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Niet mijn favoriete race..
ondanks dat hopen op wat chaos.
Enjoy!
ondanks dat hopen op wat chaos.
Enjoy!
Ik hoop inderdaad op chaos en geen optocht race...
Allen een fijne en (hopelijk) leuke race gewenst!
(Ik kijk hem later pas terug)
(Ik kijk hem later pas terug)
Eet je voor zes uur dan?APClll schreef op zondag 7 juni 2026 @ 14:55:
Fijne race allemaal!
Top 10 heeft geen nieuwe soft meerD-dark schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:01:
Dat zijn wel erg weinig soft runners.
Degradatie moet dan zelfs voor Monaco begrippen hoog zijn
Please please geen celebs in beeld zometeen.
Verder verwacht ik er niet veel van. Er is ook niets anders op tv.
Verder verwacht ik er niet veel van. Er is ook niets anders op tv.
Nou dat was in ieder geval verrassend
Dit was niet het soort chaos waar ik op hoopte...
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
En. klaar.
jammer hoor
jammer hoor
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
oh nononnonono
Zero compensation
- DaniëlWW2
- Niet online
De auto komt niet eens op gang...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hóly shit wat een kakstart van Max.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Bah, lekker dit
Max heeft zijn eigen advies aan Kimi gevolgd
- DaniëlWW2
- Niet online
Max gaat naar de pit voor DNF...
Voor de 'neutrale kijker' nietHollowGamer schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:04:
Nou de tv kan uit
Nu wordt het juist leuk want dan is hij boos en gaat hij fouten maken door te agressief te rijden.
Zero compensation
These cars are difficult to start zei Max gisteren nog… nou …. dat klopt!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hij haalt niemand in en is klaar.Internet Janny schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:05:
[...]
Voor de 'neutrale kijker' niet![]()
Nu wordt het juist leuk want dan is hij boos en gaat hij fouten maken door te agressief te rijden.
Echt niet.HollowGamer schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:04:
Nou de tv kan uit
Pfff.. wat een drama weer bij Red Bull, kon mijn ogen niet geloven...
Leuk die nieuwe auto's..
Leuk die nieuwe auto's..
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 07-06-2026 15:06 ]
Ja zie het nu.
Zero compensation
Oops, keiharde regendans inzetten met z'n allen en hopen op 1996
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/EhIKLlcEtfJcY00ksCOtvtPB.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cbmzzjaaagd72IaTS0SF5djJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IbFisRlFluFtisjzGZ0cnPAf.jpg?f=fotoalbum_large)