Tja dat is het risico van je pit limiter zo afstellen. Niet iedereen had er last van. Wel opvallend dat je andere jaren niet zo'n feest was.
Droog als altijd.
Disappointing. At least I was home early. @Isack_Hadjar congrats on your first podium with the team 👏 pic.twitter.com/UNZgXAdesf
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 7 juni 2026
Dit... Ik ben nu ook aan het terugkijken, maar welke dropveter gaat gelijk op de rem na een herstart om iedereen op te houden?! How gevaarlijk wil je het maken?FastFred schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:01:
Misschien eerst eens op jezelf focussen George
Ik snap dat als iedereen achter hem op elkaar rijdt, dat hij dan alsnog 3e wordt. Echter op deze manier? Questionable...
Nee, niet echt. In Monaco is er nauwelijks plek voor 2 auto's naast elkaar. En Monaco is natuurlijk nog veel extremer start/stop. Bochten kun je niet naast elkaar rijden en de ""rechte"" stukken zijn ook niet recht. En wat dan over blijft als semi recht is zo kort dat je niet de tijd / ruimte hebt om gebruik te maken van de overspeed (je zit er achter en moet dus afstand goed maken. + de voorligger kan in extreme blokken om te voorkomen dat je hard accelereert).Charles Hill schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:06:
Er komen nog meer van die banen waar niet in te halen is, ondanks dat een ander zoveel sneller is.
De volgende circuits met soortgelijke issues zijn dan Singapore en Baku. Maar beiden daarvan hebben op zijn minst een start- en landingsbaan van een recht stuk. Waar er al acties zijn geweest met 3 auto's naast elkaar (en ruimte over) en dus ook lang genoeg om op snelheid het verschil te maken. (Singapore ergens na de eerste bochten, tussen T4 en T6 of zo, of net na die antieke brug; Baku sowieso start/finish en tussen T2 en T3 ook wel).
Zie ook Ricciardo in 2018 of wat was het. Serieus tekort aan PKs door een defecte MGU-K, Hamilton in zijn nek, en komt er niet langs. Of Hamilton vs Verstappen, denk dan in 2019?, waarbij Hamilton "de verkeerde" banden heeft en Verstappen ook wel (flink) sneller is maar niet meer dan prikjes kan doen om misschien net de neus er naast te krijgen. En dat is dan weer niet voldoende om hem te laten staan.
Mwah wat deed Perez in Abu Dhabi in 2021? De boel ophouden, en toen stonden we op de bank te juichenTheBrut3 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:15:
[...]
Dit... Ik ben nu ook aan het terugkijken, maar welke dropveter gaat gelijk op de rem na een herstart om iedereen op te houden?! How gevaarlijk wil je het maken?
Ik snap dat als iedereen achter hem op elkaar rijdt, dat hij dan alsnog 3e wordt. Echter op deze manier? Questionable...
Echt op meerdere vlakken to-taal niet te vergelijken.FastFred schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:17:
[...]
Mwah wat deed Perez in Abu Dhabi in 2021? De boel ophouden, en toen stonden we op de bank te juichen
Lijkt me sterk dat ze dat nog gaan terugdraaien? Hoogstens een soort van excuses van de FIA en ze kijken naar de meetmethode.
En als dit potentiële issue al vooraf besproken zou zijn is het toch echt een fout van het team en niet de FIA. De regels en meetmethoden zijn bekend. Als je dan ook weet dat tijdens de race de pitlane "afgesneden" kan worden moet je daar gewoon rekening mee houden.
Zeker gezien teams de regels door en door kennen en ge-/misbruiken. Zie nu bv aangepaste achtervleugel met extra vleugeltjes omdat er toch geen straight mode is. En een directere vergelijking: dit is niet veel anders dan de minimale delta tijd onder de VSC waarbij er ook veel discussie is geweest of je door het rijden van een andere lijn winst kon behalen.
Edit/aanvulling:
En sowieso, als je gaat terugdraaien... Krijgt Russell dan de tijd van de drive through penalty terug? Maar die penalty was in principe terecht. Hij had de tijdstraf niet correct ingelost. Dat vervolgens die tijdstraf niet terecht was betekent niet dat je bij wijze van voor eigen rechter mag spelen en die straf negeren.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 07-06-2026 21:26 ]
Tijdens een race iemand ophouden wanneer het veld uit elkaar ligt is echt heel anders dan net na een herstart op een krap circuit. Zo heb ik ook absoluut geen moeite met de tactiek van Williams, maar wel met het misselijk gedrag van Russell.FastFred schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:17:
[...]
Mwah wat deed Perez in Abu Dhabi in 2021? De boel ophouden, en toen stonden we op de bank te juichen
Ene voordeel is de andere niet he. Ductape kan ook helpen met de veiligheid. Dus misch vandaar dat het wel mag.ArcticWolf schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:25:
[...]
Je redenering gaat niet op...
Beide (ductape als het vervangen van bougies/bobines) geven je een voordeel linksom of rechtsom... Dus waarom het uitwisselen van bougies/bobines een illegaal iets is tijdens een rode vlag, is mij echt een raadsel.
Was waarschijnlijk gericht op of het veroorzaken van safety car wat hem bijna lukte (en dus minder tijdsverlies drive through) of gat voor hem laten vallen en dan in vrije lucht proberen weg te komen. Beide gevallen echt over het randjeTheBrut3 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:15:
[...]
Dit... Ik ben nu ook aan het terugkijken, maar welke dropveter gaat gelijk op de rem na een herstart om iedereen op te houden?! How gevaarlijk wil je het maken?
Hij kan toch niet serieus verwacht hebben dat alle 12 de auto's achter hem zouden crashen? En dan nog, toen reed hij al 4e toch? Dus hoe kan hij dan op het podium eindigen door deze actie? Er zouden er iets van 6 moeten crashen als die dan na zijn drive through in de punten had willen eindigen.TheBrut3 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:15:
[...]
Misschien mis ik iets maar ik volg hem niet.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/izblBkkLHHCUkKkWYn41BaH5.jpg?f=fotoalbum_large)