Tja dat is het risico van je pit limiter zo afstellen. Niet iedereen had er last van. Wel opvallend dat je andere jaren niet zo'n feest was.
Droog als altijd.
Disappointing. At least I was home early. @Isack_Hadjar congrats on your first podium with the team 👏 pic.twitter.com/UNZgXAdesf
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 7 juni 2026
Dit... Ik ben nu ook aan het terugkijken, maar welke dropveter gaat gelijk op de rem na een herstart om iedereen op te houden?! How gevaarlijk wil je het maken?FastFred schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:01:
Misschien eerst eens op jezelf focussen George
Ik snap dat als iedereen achter hem op elkaar rijdt, dat hij dan alsnog 3e wordt. Echter op deze manier? Questionable...
Nee, niet echt. In Monaco is er nauwelijks plek voor 2 auto's naast elkaar. En Monaco is natuurlijk nog veel extremer start/stop. Bochten kun je niet naast elkaar rijden en de ""rechte"" stukken zijn ook niet recht. En wat dan over blijft als semi recht is zo kort dat je niet de tijd / ruimte hebt om gebruik te maken van de overspeed (je zit er achter en moet dus afstand goed maken. + de voorligger kan in extreme blokken om te voorkomen dat je hard accelereert).Charles Hill schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:06:
Er komen nog meer van die banen waar niet in te halen is, ondanks dat een ander zoveel sneller is.
De volgende circuits met soortgelijke issues zijn dan Singapore en Baku. Maar beiden daarvan hebben op zijn minst een start- en landingsbaan van een recht stuk. Waar er al acties zijn geweest met 3 auto's naast elkaar (en ruimte over) en dus ook lang genoeg om op snelheid het verschil te maken. (Singapore ergens na de eerste bochten, tussen T4 en T6 of zo, of net na die antieke brug; Baku sowieso start/finish en tussen T2 en T3 ook wel).
Zie ook Ricciardo in 2018 of wat was het. Serieus tekort aan PKs door een defecte MGU-K, Hamilton in zijn nek, en komt er niet langs. Of Hamilton vs Verstappen, denk dan in 2019?, waarbij Hamilton "de verkeerde" banden heeft en Verstappen ook wel (flink) sneller is maar niet meer dan prikjes kan doen om misschien net de neus er naast te krijgen. En dat is dan weer niet voldoende om hem te laten staan.
Mwah wat deed Perez in Abu Dhabi in 2021? De boel ophouden, en toen stonden we op de bank te juichenTheBrut3 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:15:
[...]
Dit... Ik ben nu ook aan het terugkijken, maar welke dropveter gaat gelijk op de rem na een herstart om iedereen op te houden?! How gevaarlijk wil je het maken?
Ik snap dat als iedereen achter hem op elkaar rijdt, dat hij dan alsnog 3e wordt. Echter op deze manier? Questionable...
Echt op meerdere vlakken to-taal niet te vergelijken.FastFred schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:17:
[...]
Mwah wat deed Perez in Abu Dhabi in 2021? De boel ophouden, en toen stonden we op de bank te juichen
Lijkt me sterk dat ze dat nog gaan terugdraaien? Hoogstens een soort van excuses van de FIA en ze kijken naar de meetmethode.
En als dit potentiële issue al vooraf besproken zou zijn is het toch echt een fout van het team en niet de FIA. De regels en meetmethoden zijn bekend. Als je dan ook weet dat tijdens de race de pitlane "afgesneden" kan worden moet je daar gewoon rekening mee houden.
Zeker gezien teams de regels door en door kennen en ge-/misbruiken. Zie nu bv aangepaste achtervleugel met extra vleugeltjes omdat er toch geen straight mode is. En een directere vergelijking: dit is niet veel anders dan de minimale delta tijd onder de VSC waarbij er ook veel discussie is geweest of je door het rijden van een andere lijn winst kon behalen.
Edit/aanvulling:
En sowieso, als je gaat terugdraaien... Krijgt Russell dan de tijd van de drive through penalty terug? Maar die penalty was in principe terecht. Hij had de tijdstraf niet correct ingelost. Dat vervolgens die tijdstraf niet terecht was betekent niet dat je bij wijze van voor eigen rechter mag spelen en die straf negeren.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 07-06-2026 21:26 ]
Tijdens een race iemand ophouden wanneer het veld uit elkaar ligt is echt heel anders dan net na een herstart op een krap circuit. Zo heb ik ook absoluut geen moeite met de tactiek van Williams, maar wel met het misselijk gedrag van Russell.FastFred schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:17:
[...]
Mwah wat deed Perez in Abu Dhabi in 2021? De boel ophouden, en toen stonden we op de bank te juichen
Ene voordeel is de andere niet he. Ductape kan ook helpen met de veiligheid. Dus misch vandaar dat het wel mag.ArcticWolf schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:25:
[...]
Je redenering gaat niet op...
Beide (ductape als het vervangen van bougies/bobines) geven je een voordeel linksom of rechtsom... Dus waarom het uitwisselen van bougies/bobines een illegaal iets is tijdens een rode vlag, is mij echt een raadsel.
Was waarschijnlijk gericht op of het veroorzaken van safety car wat hem bijna lukte (en dus minder tijdsverlies drive through) of gat voor hem laten vallen en dan in vrije lucht proberen weg te komen. Beide gevallen echt over het randjeTheBrut3 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:15:
[...]
Dit... Ik ben nu ook aan het terugkijken, maar welke dropveter gaat gelijk op de rem na een herstart om iedereen op te houden?! How gevaarlijk wil je het maken?
Hij kan toch niet serieus verwacht hebben dat alle 12 de auto's achter hem zouden crashen? En dan nog, toen reed hij al 4e toch? Dus hoe kan hij dan op het podium eindigen door deze actie? Er zouden er iets van 6 moeten crashen als die dan na zijn drive through in de punten had willen eindigen.TheBrut3 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:15:
[...]
Misschien mis ik iets maar ik volg hem niet.
Het ergste was het in de hairpin. Daar zag je dat bijvoorbeeld Hulkenberg in de problemen kwam want die verwachte niet dat ze zo langzaam zouden gaan....Shinji schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:04:
[...]
Hij kan toch niet serieus verwacht hebben dat alle 12 de auto's achter hem zouden crashen? En dan nog, toen reed hij al 4e toch? Dus hoe kan hij dan op het podium eindigen door deze actie? Er zouden er iets van 6 moeten crashen als die dan na zijn drive through in de punten had willen eindigen.
Misschien mis ik iets maar ik volg hem niet.
En het is vrij simpel: als er daar 2 overdwars gaan, dan kan niemand er meer langs. Dus pak je je drive through en verlies je niet aan alle auto's die achter de crash zitten.
Er is een verschil tussen ophouden (dat gaat vaak over een paar seconde per ronde) of "erratic driving" waar dit meer van weg had.
Maar goed. Van mij mag Russel geweerd worden van de broadcast radio. Kan hem zo langzamerhand niet uitstaan. Dat is ook de reden dat ik hoop dat Kimi de vloer met hem aanveegt
Nou, volgens mij moet Russel sowieso al een record aan punten dichtrijden wil die het nog inhalen. Volgens mij heeft Antonelli best een flink gat al op no 2 (laat staan no 3) zo vroeg in het seizoen.Waah schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:47:
[...]
Het ergste was het in de hairpin. Daar zag je dat bijvoorbeeld Hulkenberg in de problemen kwam want die verwachte niet dat ze zo langzaam zouden gaan....
En het is vrij simpel: als er daar 2 overdwars gaan, dan kan niemand er meer langs. Dus pak je je drive through en verlies je niet aan alle auto's die achter de crash zitten.
Er is een verschil tussen ophouden (dat gaat vaak over een paar seconde per ronde) of "erratic driving" waar dit meer van weg had.
Maar goed. Van mij mag Russel geweerd worden van de broadcast radio. Kan hem zo langzamerhand niet uitstaan. Dat is ook de reden dat ik hoop dat Kimi de vloer met hem aanveegt
Goedenavond! Nou, ergens wist ik al dat het een lange zit kon gaan worden want in Multiviewer for F1 zag ik al al dat de uitzending 3 uur duurde. Dat is langer dan normaal... toen VER uitviel bij de start ben ik toch maar even wat meer gaan skippen, omdat het in eerste instantie toch weer een optocht leek te gaan worden. Vervolgens vlogen de tijdstraffen als zoete broodjes over de toonbank. Mooiste was natuurlijk RUS die ondanks het geklaag even flink op z'n plek werd gezet. Haha, genieten. Mooie overwinning voor ANT, het is hem van harte gegund. Geen gepiep, geen geklaag, gewoon keihard rijden voor je punten. Fijn dat ik terug kon kijken achteraf gezien, kon ik mooi snel door de rode vlag periode heen.
Groetjes!
Groetjes!
Alleen mag hij zijn drive through niet inlossen tijdens een (V)SC (zie sporting regulations B1.9.6.c.ii), tenzij hij al in de pits in aan het gaan is op het moment dat de (V)SC wordt uitgeroepen. En een gaatje laten vallen en dan proberen weg te komen had ook niet echt veel zoden aan de dijk gezet, de Mercedes is snel, maar een gat van 20s trekken in die paar rondes voordat de straf moest worden ingelost is ook te veel gevraagd op een kort circuit als Monaco (op Spa zou het kansrijker zijn, maar daar kan je dan weer niet opzettelijk langzaam rijden om een gat te laten vallen zonder aan alle kanten ingehaald te worden).forzav schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:31:
[...]
Was waarschijnlijk gericht op of het veroorzaken van safety car wat hem bijna lukte (en dus minder tijdsverlies drive through) of gat voor hem laten vallen en dan in vrije lucht proberen weg te komen. Beide gevallen echt over het randje
Mjah, dit is het zoveelste voorbeeld waarbij de gebruikte meetmethode niet aansluit bij de opgestelde regels.RobertMe schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:23:
[...]
Lijkt me sterk dat ze dat nog gaan terugdraaien? Hoogstens een soort van excuses van de FIA en ze kijken naar de meetmethode.
En als dit potentiële issue al vooraf besproken zou zijn is het toch echt een fout van het team en niet de FIA. De regels en meetmethoden zijn bekend. Als je dan ook weet dat tijdens de race de pitlane "afgesneden" kan worden moet je daar gewoon rekening mee houden.
Zeker gezien teams de regels door en door kennen en ge-/misbruiken. Zie nu bv aangepaste achtervleugel met extra vleugeltjes omdat er toch geen straight mode is. En een directere vergelijking: dit is niet veel anders dan de minimale delta tijd onder de VSC waarbij er ook veel discussie is geweest of je door het rijden van een andere lijn winst kon behalen.
Edit/aanvulling:
En sowieso, als je gaat terugdraaien... Krijgt Russell dan de tijd van de drive through penalty terug? Maar die penalty was in principe terecht. Hij had de tijdstraf niet correct ingelost. Dat vervolgens die tijdstraf niet terecht was betekent niet dat je bij wijze van voor eigen rechter mag spelen en die straf negeren.
Als die wagens nooit harder dan 60 gereden hebben vind ik het een vrij onzinnige straf.
Wie was gisteren het snelste in de pitstraat...met het wisselen van de banden 
Het is wel weer heel erg F1: het gaat er niet om of je niet te hard rijdt of dat je compressieverhouding niet te hoog ligt, het gaat er om of je door de metingen wordt gepakt of niet 
Niemand heeft daadwerkelijk de 60.1 uit de metingen gereden; ze reden allemaal netjes 59.5 met de pit limiter op tijd geactiveerd. Ze reden ook allemaal ongeveer dezelfde lijn en mochten ook de witte lijn afsnijden. Maar sommigen hadden pech dat ze net even een fractie te veel naar binnen sneden waardoor de metingen werden verstoord. Het verschil zie je niet zomaar als je naar de on boards kijkt en in theorie mocht het insnijden, dus dit bij de teams of coureurs leggen vind ik te ver gaan. Samen met het loslatende asfalt was de race gewoon een blamage. Maar ja, voor vele kijkers thuis was het wel leuk, anders had de race op een andere manier F1-onwaardig geweest.
Maar goed.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IHKU1gZWuasutIJCoe4h4zsa.jpg?f=user_large)
Het was niet alleen een mooie overwinning voor Antonelli, het was ook z’n eerste grand slam, hè!
Pole, fastest lap, elke ronde aan de leiding gereden.
Niemand heeft daadwerkelijk de 60.1 uit de metingen gereden; ze reden allemaal netjes 59.5 met de pit limiter op tijd geactiveerd. Ze reden ook allemaal ongeveer dezelfde lijn en mochten ook de witte lijn afsnijden. Maar sommigen hadden pech dat ze net even een fractie te veel naar binnen sneden waardoor de metingen werden verstoord. Het verschil zie je niet zomaar als je naar de on boards kijkt en in theorie mocht het insnijden, dus dit bij de teams of coureurs leggen vind ik te ver gaan. Samen met het loslatende asfalt was de race gewoon een blamage. Maar ja, voor vele kijkers thuis was het wel leuk, anders had de race op een andere manier F1-onwaardig geweest.
Maar goed.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IHKU1gZWuasutIJCoe4h4zsa.jpg?f=user_large)
Het was niet alleen een mooie overwinning voor Antonelli, het was ook z’n eerste grand slam, hè!
All your base are belong to us
Tja het is een trajectcontrole dus. En als je die afsnijd doe je te kort over het traject en is dus je snelheid gemiddeld te hoog t.o.v. wanneer je hem niet zou afsnijden. Lijkt mij toch echt de fout van de rijder en niet de FIA. Lullig is het wel.
Waarom een mooie overwinning? Heel veel knaps heeft ie niet hoeven doen ervoor. Geen enkele tegenstand of uitdaging.Ample Energy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:01:
Het is wel weer heel erg F1: het gaat er niet om of je niet te hard rijdt of dat je compressieverhouding niet te hoog ligt, het gaat er om of je door de metingen wordt gepakt of niet
Maar goed.
[Afbeelding]
[ Voor 74% gewijzigd door Damian op 08-06-2026 08:44 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Maar het is wel voor iedereen gelijk.... En aangezien er diverse coureurs waren _zonder_ straf, hebben er toch een aantal iets fout aangepakt.Waah schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:13:
[...]
Op F1TV dachten ze dat de coureurs de laatste knik als je de pit uit gaat afsnijden. Dat mag, maar als je pitlimitet is ingesteld op 59,8km/u en ze tussen 2 punten meten.... Kan het dus zijn dat doordat je een stukje afsnijd je gemiddelde snelheid over dat stuk dus 60.1km/u is.
En dan hang je. Dus technisch rijd je niet te snel, maar zoals het gemeten wordt is het dus wel te snel. Best raar maarja als dit de manier is...
Exact expert nodig?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Het punt was alleen dat het tussen de teams ook gebeurde. Russel wel, Antonelli niet.Waah schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:14:
[...]
Tja dat is het risico van je pit limiter zo afstellen. Niet iedereen had er last van. Wel opvallend dat je andere jaren niet zo'n feest was.
Hamilton wel, Leclerc niet etc.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar dit.. er is GEEN ENKELE inhaalactie geweest.. Nul. Niks te zien.Damian schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:56:
[...]
Want? Het was in de basis gewoon weer een saaie optocht zonder enige inhaalactie. Monaco moet het van crashes en regen hebben.
Ik geniet normaal van elke race, ook dit jaar met de nieuwe regels, al is het wel even wennen. Maar gisteren Monaco .. ik vond er geen fluit aan. Racen moet toch juist gaan om inhalen en mooie acties? Het ergste vond ik nog dat er op een gegeven moment mensen elkaar moedwillig gingen ophouden. Dat Williams dat gewoon kon doen zonder enige strafmaat vind ik echt heel bijzonder. Ze geven gewoon moedwillig toe dat ze langzamer gingen rijden om de boel op te houden. Nou dat vind ik niet race waardig. Ik snap het, tactisch gezien maar vond het wel erg jammer.
*sowieso
Maar sneden ze legaal of illegaal af? Als ze geen tracklimits op dat punt kregen, zie ik niet in waarom de rijder dan fout is. Als ze gewoon over legaal asfalt reden.Damian schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:10:
Tja het is een trajectcontrole dus. En als je die afsnijd doe je te kort over het traject en is dus je snelheid gemiddeld te hoog t.o.v. wanneer je hem niet zou afsnijden. Lijkt mij toch echt de fout van de rijder en niet de FIA. Lullig is het wel.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Dan vraag ik mij wel af hoe ze dat precies meten. Dat zal dan niet pit in + pit uit zijn neem ik aan? Want dan kun je inclusief een lange stop alsnog te snel rijden in de pits.Damian schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:10:
Tja het is een trajectcontrole dus.
Andere jaren had je nog geen 11e team waardoor de meetpunten gewoon goed pasten. Nu lag het meetpunt bij Cadillac in een bocht.Waah schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:14:
[...]
Er is op een aantal plekken in het asfalt gezaagd en daar zijn de meetlussen in gelegd. Normaliter liggen die recht en voorspelbaar, maar nu was er niet genoeg ruimte waardoor er 1 in een kleine hoek is gelegd.StefanVerkerk schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:40:
[...]
Dan vraag ik mij wel af hoe ze dat precies meten. Dat zal dan niet pit in + pit uit zijn neem ik aan? Want dan kun je inclusief een lange stop alsnog te snel rijden in de pits.
Monaco is de eerste race geweest die ik niet heel actief heb gevolgd (op de tablet naast mij terwijl ik andere dingen deed). Het was gewoonweg niet leuk. Niet omdat Max uitviel maar omdat de gaten tussen de coureurs zo groot waren. Er was geen enkele spanning te vinden. Dat Lance hem in de muur zette was eigenlijk een beetje de redding. Maar daarna gebeurde er alsnog niets.
Ik hoop dat Spanje een betere race laat zien.
Ik hoop dat Spanje een betere race laat zien.
"When you grow up your heart dies"
Hij staat slechts 68 punten achter met nog een wedstrijd of 12/13 te gaan.Shinji schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:53:
[...]
Nou, volgens mij moet Russel sowieso al een record aan punten dichtrijden wil die het nog inhalen. Volgens mij heeft Antonelli best een flink gat al op no 2 (laat staan no 3) zo vroeg in het seizoen.
Ik herinner me een coureur die het bijna lukte om in 7 wedstrijden een achterstand van 104 punten in te halen.
De lijnen zijn legaal afgesneden. Zodra je in de pitlane bent mag je over de lijnen rijden. Alleen de meetpunten die je vanuit de auto eigenlijk niet kunt zien en andere jaren en op andere circuits voorspelbaar liggen zijn illegaal afgesneden. En elke coureur reed op dezelfde manier, dus niemand wist dit. Ook bijvoorbeeld een Antonelli reed dezelfde lijn. Alleen die had het geluk een paar millimeter meer naar binnen te blijven waardoor hij wel goed kon worden gemeten.Quad schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:40:
[...]
Maar sneden ze legaal of illegaal af? Als ze geen tracklimits op dat punt kregen, zie ik niet in waarom de rijder dan fout is. Als ze gewoon over legaal asfalt reden.
Dan zou ik het als team echt wel bij de FIA leggen. Heeft waarschijnlijk voor nu geen invloed meer, maar voor volgend jaar allicht wel.Ample Energy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:45:
[...]
De lijnen zijn legaal afgesneden. Zodra je in de pitlane bent mag je over de lijnen rijden. Alleen de meetpunten die je vanuit de auto eigenlijk niet kunt zien en andere jaren en op andere circuits voorspelbaar liggen zijn illegaal afgesneden. En elke coureur reed op dezelfde manier, dus niemand wist dit. Ook bijvoorbeeld een Antonelli reed dezelfde lijn. Alleen die had het geluk een paar millimeter meer naar binnen te blijven waardoor hij wel goed kon worden gemeten.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Als ik de onboards kijk vind ik het anders wel heel knap. Ik zou dat echt geen 78 ronden kunnen doen. Verder stond er ook nogal wat druk op.Damian schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:10:
[...]
Waarom een mooie overwinning? Heel veel knaps heeft ie niet hoeven doen ervoor. Geen enkele tegenstand of uitdaging.
Het was 60 ronden saai, er gebeurde helemaal niks (de Viaplay commentatoren wilde je anders doen geloven met hun enthousiasme), door de crash van Stroll liep alles even anders maar spannend werd het absoluut niet. Alleen door alle dubieuze straffen is de uitslag nog enigszins verrassend.
Alleen Kimi, Hamilton en Charles zouden in dezelfde ronde zijn gefinished. Als Kimi echt gas had gegeven had hij iedereen op een ronde kunnen zetten.
Spanning was er niet, de Mercedes is nog steeds veruit de beste auto op de grid en de nieuwe regels zijn ruk!
Alleen Kimi, Hamilton en Charles zouden in dezelfde ronde zijn gefinished. Als Kimi echt gas had gegeven had hij iedereen op een ronde kunnen zetten.
Spanning was er niet, de Mercedes is nog steeds veruit de beste auto op de grid en de nieuwe regels zijn ruk!
Maar werd geen kampioen, toen Verstappen dat deed was het heel de tijd, het maximum aantal punten wat is ingelopen om kampioen te worden was ergens in de 40 punten dacht ik.Pat911 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:44:
[...]
Hij staat slechts 68 punten achter met nog een wedstrijd of 12/13 te gaan.
Ik herinner me een coureur die het bijna lukte om in 7 wedstrijden een achterstand van 104 punten in te halen.
Monaco is NOOIT een inhaalfestijn. Dat is altijd saaaaai, soms ene keer saaier dan de andere keer. Maar het is altijd saai....DonJunior schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:32:
[...]
Maar dit.. er is GEEN ENKELE inhaalactie geweest.. Nul. Niks te zien.
Ik geniet normaal van elke race, ook dit jaar met de nieuwe regels, al is het wel even wennen. Maar gisteren Monaco .. ik vond er geen fluit aan. Racen moet toch juist gaan om inhalen en mooie acties? Het ergste vond ik nog dat er op een gegeven moment mensen elkaar moedwillig gingen ophouden. Dat Williams dat gewoon kon doen zonder enige strafmaat vind ik echt heel bijzonder. Ze geven gewoon moedwillig toe dat ze langzamer gingen rijden om de boel op te houden. Nou dat vind ik niet race waardig. Ik snap het, tactisch gezien maar vond het wel erg jammer.
Exact expert nodig?
Enige reden dat het niet saai was door de enorme hoeveelheid straffen maar ik denk zelfs dat het nog saaier geweest zou zijn omdat je echt niet meer kunt inhalen met deze auto's op deze baan.
zoals al heel lang is de Kwali het enige leuke aan Monaco, verder een shitshow met teveel aandacht voor de uberrijken en hun speeltjes.
zoals al heel lang is de Kwali het enige leuke aan Monaco, verder een shitshow met teveel aandacht voor de uberrijken en hun speeltjes.
De tweakers notificatie die dan meldt dat er bij wijze van 8 mensen gereageerd hebben in dit topic en dat zijn dan 29 paginas - dat zegt denk ik iets over de regels.pilskes schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:53:
Het was 60 ronden saai, er gebeurde helemaal niks (de Viaplay commentatoren wilde je anders doen geloven met hun enthousiasme), door de crash van Stroll liep alles even anders maar spannend werd het absoluut niet. Alleen door alle dubieuze straffen is de uitslag nog enigszins verrassend.
Ik heb voor het eerst in tijden stukken gekeken en vond het eigenlijk wel vermakelijk, rondjes lang Russel zien die niet kan inhalen, het ook niet echt probeert en als Hadjar een keer een bocht mist dan gelijk gaan Russellen - dat was wel weer ... sluit zijn microfoon gewoon niet aan, lijkt me beter.
I have usernames older than you.
Zo! Teruggekeken vanmorgen (met wat doorspoelen), maar klassiek Monacootje wel.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Gisteren de race in 30 mins gekeken. Wat een deceptie voor Max weer, ongelooflijk.
Verder de race vrij saai, dom van Leclerc, dom van Ferrari. Verder veel straffen, genoten van Kimi, wat een legende, nu al. Russel heerlijk achterin weer.
Op naar de volgende.
Verder de race vrij saai, dom van Leclerc, dom van Ferrari. Verder veel straffen, genoten van Kimi, wat een legende, nu al. Russel heerlijk achterin weer.
Op naar de volgende.
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Stand na Zandvoort was:Shinji schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:57:
[...]
Maar werd geen kampioen, toen Verstappen dat deed was het heel de tijd, het maximum aantal punten wat is ingelopen om kampioen te worden was ergens in de 40 punten dacht ik.
1. Oscar Piastri 309
2. Lando Norris 275
3. Max Verstappen 205
Dus uiteindelijk had hij 70 punten achterstand op Norris, maar wel 104 op Piastri. Die hij op het eind heeft verslagen met 11 punten.
Ok, mijn fout, ik wist niet dat Verstappen vorig jaar kampioen is geworden, daar waar de statistiek in het nieuws vorig jaar om ging...Pat911 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:02:
[...]
Stand na Zandvoort was:
1. Oscar Piastri 309
2. Lando Norris 275
3. Max Verstappen 205
Dus uiteindelijk had hij 70 punten achterstand op Norris, maar wel 104 op Piastri. Die hij op het eind heeft verslagen met 11 punten.
Max was natuurlijk 2e, maar nog wel boven Piastri die dus 104 punten voorsprong had.Shinji schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:07:
[...]
Ok, mijn fout, ik wist niet dat Verstappen vorig jaar kampioen is geworden, daar waar de statistiek in het nieuws vorig jaar om ging...
Is er eigenlijk nog beeld van Russell die mogelijk verkeerd in de startpositie stond?
Er zijn misschien wel grotere gaten gedicht, het punt is, dat de hele statistiek was dat je kampioen wordt na een achterstand van x te hebben gehad. Waarbij dat record ergens in de 40 punten stond naar ik meen. Max heeft die vorig jaar niet verbroken, want geen kampioen. Als Russel nog kampioen wil worden zal die dat record dus wel moeten breken (wat ik hem overigens niet zie doen).Pat911 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:09:
[...]
Max was natuurlijk 2e, maar nog wel boven Piastri die dus 104 punten voorsprong had.
Albon werd ingehaald door door een racing bull. Verder weet ik het ook niet.DonJunior schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:32:
[...]
Maar dit.. er is GEEN ENKELE inhaalactie geweest.. Nul. Niks te zien.
Ja volgens mij is de regel ook dat je niet harder dan X mag rijden. Simpel aan te tonen of dat zo was. Dat de meetmethode weer eens niet aansluit bij de regel... Tsjah...StefanVerkerk schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:40:
[...]
Dan vraag ik mij wel af hoe ze dat precies meten. Dat zal dan niet pit in + pit uit zijn neem ik aan? Want dan kun je inclusief een lange stop alsnog te snel rijden in de pits.
Volgens mij zijn de meet methoden ook al jaren bekend bij de teams dus dat zou geen probleem moeten zijn. En ik snap ook wel dat ze het op deze manier meten, zo hebben ze het onder eigen controle, en zijn ze niet afhankelijk van of een team met de metrics gaat sjoemelen.MikeyMan schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:29:
[...]
Ja volgens mij is de regel ook dat je niet harder dan X mag rijden. Simpel aan te tonen of dat zo was. Dat de meetmethode weer eens niet aansluit bij de regel... Tsjah...
Ah, op die fiets (eeeuh, bolide) - ik focuste me op het inhalen van een achterstand, niet om het uiteindelijke resultaat.Shinji schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:07:
[...]
Ok, mijn fout, ik wist niet dat Verstappen vorig jaar kampioen is geworden, daar waar de statistiek in het nieuws vorig jaar om ging...
Lelerc kon er weinig aan doen dat het asfalt uit elkaar valt in de bochten natuurlijk. Verder wel de beroemde ferrari ellende. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat ze Hamilton zijn straf ook niet inlostten in de pit maar jaMad-Matt schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:49:
Gisteren de race in 30 mins gekeken. Wat een deceptie voor Max weer, ongelooflijk.
Op naar de volgende.
Bvanham schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:06:
[...]
Lelerc kon er weinig aan doen dat het asfalt uit elkaar valt in de bochten natuurlijk. Verder wel de beroemde ferrari ellende. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat ze Hamilton zijn straf ook niet inlostten in de pit maar ja
Bij alle snelheidsmetingen op een race circuit wordt gewoon met lussen de tijd gemeten waarna de snelheid berekend wordt, er staat ook geen man met een laser gun iedereen te meten op het rechte stuk voor het grafiekje van topsnelheid.MikeyMan schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:29:
[...]
Ja volgens mij is de regel ook dat je niet harder dan X mag rijden. Simpel aan te tonen of dat zo was. Dat de meetmethode weer eens niet aansluit bij de regel... Tsjah...
In monaco had degene die de lussen had uitgemeten misschien iets meer rekening met afsnijdende coureurs moeten houden
Het lijkt overigens volgens de FIA toch meer de chicane bij pit entry te zijn ipv pit exit.
Ik kan er niet veel chocolade van maken iig
https://www.motorsport.co...eding-in-monaco/10828092/
After the eventful race in the principality, the FIA reviewed its own timing lines and measurement equipment and found no abnormalities. Instead, the governing body believes the issue is related to the line drivers chose when entering the pitlane.
[ Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 08-06-2026 13:01 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mooie foto, maar ik begrijp m niet
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ah, my bad. Ik moet er niet vanuit gaan dat iedereen wist dat dit deze foto van, inderdaad, de vriendin van LEC, nu rondgaat op X en een soort meme is geworden voor hoe dreigend deze dame naar Ferrari kijktHelp!!!! schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:05:
[...]
Mooie foto, maar ik begrijp m nietIs dit de vriendin van LEC ofzo en leidt dit af
FixedJasphur schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:09:
[...]
Ah, my bad. Ik moet er niet vanuit gaan dat iedereen wist dat dit deze foto van, inderdaad, de vrouw van LEC, nu rondgaat op X en een soort meme is geworden voor hoe dreigend deze dame naar Ferrari kijkt
goed teveel offtopic excuus
Russel Russel Russel..... wat ben je toch goed in het creëeren van antisympathie tegen jezelf.
Altijd het vingertje, miepen over anderen maar zelf op het zelfde vlak niet foutloos.
Laat simpel weg je racecraft spreken, je bent een f1 coureur met 6 overwinningen omdat je toevallig is een Mercedes F1 auto zit. Niets.meer en niets minder.
Altijd het vingertje, miepen over anderen maar zelf op het zelfde vlak niet foutloos.
Laat simpel weg je racecraft spreken, je bent een f1 coureur met 6 overwinningen omdat je toevallig is een Mercedes F1 auto zit. Niets.meer en niets minder.
Cogitationis poenam nemo patitur
Niet naar Kim? Weet je het zeker?Jasphur schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:09:
[...]
Ah, my bad. Ik moet er niet vanuit gaan dat iedereen wist dat dit deze foto van, inderdaad, de vriendin van LEC, nu rondgaat op X en een soort meme is geworden voor hoe dreigend deze dame naar Ferrari kijkt
Mijn boefje is liev!
HAM en Kim gebeurde ook van alles mee. Maar dat is randzaken haha.
Vorig jaar klaagde die nog over de onboard over Albon die de boel ophield met "Albon is driving erratically". En wat doet die dit jaar?Bullet NL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:15:
Russel Russel Russel..... wat ben je toch goed in het creëeren van antisympathie tegen jezelf.
Niets mis mee als het binnen de regels mag... Maar je kan niet klagen over langzaam rijden, en er vervolgens off track omheen gaan omdat iemand erratic rijd volgens jou... En vervolgens een jaar hetzelfde doen met collisions tot gevolg.
De vrouw van Charles.Help!!!! schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:05:
[...]
Mooie foto, maar ik begrijp m nietIs dit de vriendin van LEC ofzo en leidt dit af
"When you grow up your heart dies"
Russel heeft geen capaciteit voor zelfreflectie lijkt het, gun die kerel dan ook helemaal geen resultaat.Waah schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:47:
[...]
Vorig jaar klaagde die nog over de onboard over Albon die de boel ophield met "Albon is driving erratically". En wat doet die dit jaar?
Niets mis mee als het binnen de regels mag... Maar je kan niet klagen over langzaam rijden, en er vervolgens off track omheen gaan omdat iemand erratic rijd volgens jou... En vervolgens een jaar hetzelfde doen met collisions tot gevolg.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
https://www.instagram.com/reel/DZSFf0xN0fW/ArcticWolf schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:11:
[...]
Russel heeft geen capaciteit voor zelfreflectie lijkt het, gun die kerel dan ook helemaal geen resultaat.
Hij remt ! Voor een chicane! Belachelijk!!!!
Ja dat -zo lijkt het wel- constante gezeur van Russel over de radio. Lijkt wel die leerling die altijd naar de juf of meester loopt om te zeggen wat x of y nu weer misdoet in zijn ogen.Bullet NL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:15:
Langs de andere kant is dat de manier waarop je in de F1 een 'penalty' los probeert te krijgen bij de wedstrijdleiding. Voetballers gooien zich theatraal op de grond bij de minste aanraking, daar komen dan weer weinig -voor de kijker hoorbare- woorden bij kijken. Dat kan een F1 rijder niet natuurlijk.
Met dit gezeik zorg je er wel voor dat die leiding denkt "heb je hem weer, daag"Drwho1 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:14:
[...]
Ja dat -zo lijkt het wel- constante gezeur van Russel over de radio. Lijkt wel die leerling die altijd naar de juf of meester loopt om te zeggen wat x of y nu weer misdoet in zijn ogen.
Langs de andere kant is dat de manier waarop je in de F1 een 'penalty' los probeert te krijgen bij de wedstrijdleiding. Voetballers gooien zich theatraal op de grond bij de minste aanraking, daar komen dan weer weinig -voor de kijker hoorbare- woorden bij kijken. Dat kan een F1 rijder niet natuurlijk.
Tsja, Russell zag zijn naam al op de bokaal gegraveerd staan nu Mercedes het het beste voor elkaar leek te hebben aan de start van het seizoen. Was ook niet voor niets 1 van de weinigen die positief was over de nieuwe reglementen.
Nu blijkt dat zijn teamgenoot nog net geen rondjes om hem heen rijdt is dat even een bittere pil om te slikken. Ik vind het prima, hij heeft bij mij echt 0 gunfactor (lijkt wel een Britse aandoening om onuitstaanbaar te worden, Norris idem vorig jaar en Hamilton in het verleden).
Gun het Kimi wel. Mooie gozer van wat ik ervan zie en echt een mega talent, vergelijkbaar met Max.
Nu blijkt dat zijn teamgenoot nog net geen rondjes om hem heen rijdt is dat even een bittere pil om te slikken. Ik vind het prima, hij heeft bij mij echt 0 gunfactor (lijkt wel een Britse aandoening om onuitstaanbaar te worden, Norris idem vorig jaar en Hamilton in het verleden).
Gun het Kimi wel. Mooie gozer van wat ik ervan zie en echt een mega talent, vergelijkbaar met Max.
Dat is absoluut waar. Appealen kan alleen via de boordradio en IEDEREEN hoort dat. Maar de manier waarop je dat doet maakt het verschil.Drwho1 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:14:
[...]
Ja dat -zo lijkt het wel- constante gezeur van Russel over de radio. Lijkt wel die leerling die altijd naar de juf of meester loopt om te zeggen wat x of y nu weer misdoet in zijn ogen.
Er is een verschil tussen "He's backing me up" (Norris vorig jaar over Max die hem ophield) en "He's driving erratic". (Albon die het bij Russel deed).
Het eerste geeft aan dat hij je ophoud, maar dat je weet waarom. Die laatste geeft aan dat je het gevaarlijk vind (want erratic driving is illegaal in de F1 omdat het gevaarlijk is).
Dus als Norris dit jaar de boel had opgehouden, is dat prima. Want je weet dat het vorig jaar bij hem gebeurde en dat hij dit nu ook toepast. Maar als Russel het doet, denk je: "Ja maar vorig jaar klaagde je nog dat het erratic driving en gevaarlijk was". Dat noemen we "hypocriet".
Russel moet dus vooral leren HOE je zoiets meld over de radio. Maar dat ging hem niet zo goed af. Met als klap op de vuurpijl "Heb ik die 5 seconden al ingelost bij de pitstop? Want dat moet ik wel weten!". Waarbij zijn engineer subtiel probeerde te zeggen "Shut up, we hopen dat ze dit gemist hebben". Juist door zijn vragen ernaar moesten de stewards er wel naar kijken.
Waarschijnlijk hadden ze dat sowieso wel gedaan. Maar het was best chaotisch en met de werkdruk die er al lag bij de stewards kan het best zijn dat ze dit gemist zouden hebben of dat het na de race beoordeeld had moeten worden. Waarbij ze dan wel eens hadden kunnen zeggen "Tja hij stond 5 seconden stil door de double stack". Maar door zijn zelf-snitch konden de Stewards sowieso niet anders dan direct kijken naar wat er daar gebeurd was.
Volgens mij had Antonelli hem anders toch op een ronde achterstand gezetJEightyFive schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:15:
Nu blijkt dat zijn teamgenoot nog net geen rondjes om hem heen rijdt
Vond dit ook wel leuk om te zien:
GP van Monaco 2018:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EO7IMNDbfYbGYMUHKqaNJcs4.jpg?f=user_large)
GP van Monaco 2026:
GP van Monaco 2018:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EO7IMNDbfYbGYMUHKqaNJcs4.jpg?f=user_large)
GP van Monaco 2026:
Zandvoort, Hungaroring, Red Bull Ring, Imola.RobertMe schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:17:
[...]
Nee, niet echt. In Monaco is er nauwelijks plek voor 2 auto's naast elkaar. En Monaco is natuurlijk nog veel extremer start/stop. Bochten kun je niet naast elkaar rijden en de ""rechte"" stukken zijn ook niet recht. En wat dan over blijft als semi recht is zo kort dat je niet de tijd / ruimte hebt om gebruik te maken van de overspeed (je zit er achter en moet dus afstand goed maken. + de voorligger kan in extreme blokken om te voorkomen dat je hard accelereert).
De volgende circuits met soortgelijke issues zijn dan Singapore en Baku. Maar beiden daarvan hebben op zijn minst een start- en landingsbaan van een recht stuk. Waar er al acties zijn geweest met 3 auto's naast elkaar (en ruimte over) en dus ook lang genoeg om op snelheid het verschil te maken. (Singapore ergens na de eerste bochten, tussen T4 en T6 of zo, of net na die antieke brug; Baku sowieso start/finish en tussen T2 en T3 ook wel).
Zie ook Ricciardo in 2018 of wat was het. Serieus tekort aan PKs door een defecte MGU-K, Hamilton in zijn nek, en komt er niet langs. Of Hamilton vs Verstappen, denk dan in 2019?, waarbij Hamilton "de verkeerde" banden heeft en Verstappen ook wel (flink) sneller is maar niet meer dan prikjes kan doen om misschien net de neus er naast te krijgen. En dat is dan weer niet voldoende om hem te laten staan.
Loopt die Russel haat niet uit de hand hier? Ik bedoel, wat heeft hij fout gedaan in Monaco? Een speeding penalty die 242 rijders hebben gekregen en daarna een team die een fout maakt.Bullet NL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:15:
En 5 van die 6 wins waren niet in de snelste auto. Sterker nog, zijn eerste win in 2022 in Brazilië was in een verkapte Aston.
Ik denk dat Russel echt wel een solide coureur is en echt wel op een pech streak zit. Maar ja, zijn Max fittie zal wel bepaalde meningen gevormd hebben.
Ik heb hem meerdere keren horen janken over coureurs voor hem die hem onrechtmatig zouden ophoudenErazzzer schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:56:
[...]
Loopt die Russel haat niet uit de hand hier? Ik bedoel, wat heeft hij fout gedaan in Monaco? Een speeding penalty die 242 rijders hebben gekregen en daarna een team die een fout maakt.
En 5 van die 6 wins waren niet in de snelste auto. Sterker nog, zijn eerste win in 2022 in Brazilië was in een verkapte Aston.
Ik denk dat Russel echt wel een solide coureur is en echt wel op een pech streak zit. Maar ja, zijn Max fittie zal wel bepaalde meningen gevormd hebben.
Welke coureur doet dat niet?418O2 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:59:
[...]
Ik heb hem meerdere keren horen janken over coureurs voor hem die hem onrechtmatig zouden ophouden
Het gaat dan ook vooral om zijn gedrag. Zelden is iets zijn fout, hij klaagt regelmatig dat andere rijders dingen fout doen, om dan zelf precies hetzelfde te doen. Maar dat dan wel weer goed praten want dat is natuurlijk iets heel anders.... Daarbij maakt ie zelf in de auto ook regelmatig fouten, maar dat geeft ie dan weer niet toe.Erazzzer schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:56:
[...]
Loopt die Russel haat niet uit de hand hier? Ik bedoel, wat heeft hij fout gedaan in Monaco? Een speeding penalty die 242 rijders hebben gekregen en daarna een team die een fout maakt.
En hij kan op zich best wel rijden, maar is gewoon een zeur geworden de laatste jaren. Een beetje een Littler die vooral klaagt dat het publiek tegen hem is maar niet wil inzien dat dat toch echt door zijn eigen gedrag komt.
[removed]
Ik vind haat best een pittig woord. Russell komt bij mij als een niet zo sympathieke en gemaakte kerel over.
Misschien valt hij reuze mee bij een biertje
Had ik vorige jaar in Budapest de kans moeten grijpen en het restaurant waar hij zat moeten inlopen
Misschien valt hij reuze mee bij een biertje
Had ik vorige jaar in Budapest de kans moeten grijpen en het restaurant waar hij zat moeten inlopen
De meesten niet. Belangrijk is het woord "onrechtmatig". Genoeg die klagen dat ze worden opgehouden. Weinig die het onrechtmatig noemen.
Uitspraken als "als ik eerder naar Mercedes was gegaan had ik ook al titels gehad" helpen ook niet mee ;-)
Russel is het tegenovergestelde van "do the talking on track". Tel daar allerlei onhandige uitspraken bij op (vorige week nog dat die allemaal pech had en daarom niet van Kimi won, en nu werd die ook gewoon zoek gereden door Kimi) helpen ook niet.
Wat je te horen krijgt in de media is sowieso de helft van het verhaal. Niemand kent de man achter de sporter en toch heeft iedereen zijn mening klaar op basis van een drietal seconden aan audioclips.418O2 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:04:
[...]
Ik heb het niet van anderen gehoord. En zeker niet zo spichtig en driftig
*sowieso
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Slotje erop.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/izblBkkLHHCUkKkWYn41BaH5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iegLZa3v7QnZiYX1HfOExEd8.jpg?f=fotoalbum_large)