Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Oh zo. Datzelfde geldt voor Hamilton op plek 2, had ook een gat naar achter.Blitzdoctor schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:28:
[...]
Hij heeft de race gewonnen in de kwali, heeft verder niet hoeven te vechten bedoel ik
Ik zei het al toen ze met Hamilton op 1 podium stonden dat daar eigenlijk 3 generaties stonden.Format-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:30:
[...]
Max kan zelf nog wel 10 jaar mee misschien, dus dat wordt nog leuk!
Ook knap van Hadjar.
Dat is tot nu toe wel de beste/snelste teammaat die Max gehad heeft.
Dat was ook echt zo denk ik. Idd.sambalbaj schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:32:
[...]
Ik zei het al toen ze met Hamilton op 1 podium stonden dat daar eigenlijk 3 generaties stonden.
[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 07-06-2026 17:33 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Die moest ineens uitwijken en remde daardoor laterRorando schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:31:
[...]
Kon achter bearman aansluiten en er niet naast.. het was chaos in die bocht, maar hij reed toch echt op sainz in
Mijn boefje is liev!
Had zijn stuur maximaal naar links staan. Kon inderdaad niet verder weg komen dan dat hij deed. Vreemde strafJB schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:30:
HUL straf slaat ook helemaal nergens op. Die kon nergens heen.
En een goede match op de teamradio voor MaxFormat-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:32:
En laten we wel wezen.
Ook knap van Hadjar.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik volg dit seizoen vanaf de zijlijn vanwege die shitregels. Maar Canada en deze (ongelofelijk maar waar) waren gewoon goede races.
Voor een coureur als Antonelli ga je toch kijken. En zo jong, dus we kunnen er nog lang van genieten. Verstappen lijkt een waardig opvolger te krijgen, al helpt het materiaal natuurlijk wel enorm. Er staat geen maat op MERC.
En fantastische bijkomst: de tranen van Russel. Wat een kwal is die kerel toch. Heerlijk dat ie rijles krijgt van een tiener.
Wat een opmerking zeg. Dat doen ze allemaal.Blitzdoctor schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:24:
[...]
Antonelli doet helemaal niks, alleen beetje rondjes rijden
Nee joh, hij heeft geluk dat Max ff niet goed is.Format-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:32:
En laten we wel wezen.
Ook knap van Hadjar.
/s
Neuh. Riciardo was beter. En die 2 hadden een fantastische klik ook.Format-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:32:
En laten we wel wezen.
Ook knap van Hadjar.
[...]
Dat was ook echt zo denk ik. Idd.
De rest kwam inderdaad niet dichtbij.Format-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:32:
En laten we wel wezen.
Ook knap van Hadjar.
[...]
Dat was ook echt zo denk ik. Idd.
Jij een penalty,
jij een penalty,
Iedereen een penalty.
Kijken, niet voelenHollowGamer schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:35:
Mag dat was LEW doet?
www.google.nl
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Max hoeft zich geen zorgen te maken die is wel wat gewend.
Het is alleen maar goed voor de sport dat er meer dan 1 of 2 exceptionele coureurs er zijn.
Daarnaast ben je altijd afhankelijk van de auto en team.
Als ze een gelijkwaardige auto hebben zullen ze elkaar alleen maar tot het maximale drijven.
Daar is genoeg bewijs voor uit het verleden
Laatste helft tijdens het eten maar even terugkijken dan. Zal me de volgende race wel weer opofferen voor jullie
All your base are belong to us
Ik denk dat ze het ook prima vonden dat hij wegging.Mawlana schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:37:
HAM heeft dikke spijt dat ie MER heeft verlaten.
Ik wilde ook bijna gaan gamen tot de pleuris uitbrak... en de chaos bleef komen, geluk bij een ongeluk dat ik geen zin had om op te staan om naar m'n PC te lopen, wat een race! pohAmple Energy schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:39:
Ja hoor, ik ga lekker grasmaaien na die eerste domme helft en dan blijkt er ineens toch wat te gebeuren?![]()
Laatste helft tijdens het eten maar even terugkijken dan. Zal me de volgende race wel weer opofferen voor jullie
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Dat durf ik niet zeggen. Voor Ferrari rijden was een droom van hem, dus in dat opzicht zit hij goed. Bij Mercedes had hij eigenlijk niets meer te bewijzen. Als Mercedes een goede wagen bouwt, dan had hij het talent om er kampioen mee te worden. Maar als je dat met Ferrari kunt, dan is dat toch nog net iets mooier. Dus ik begrijp die move wel. En op het moment dat hij tekende bij Ferrari was Mercedes ook weer over zijn hoogtepunt heen waarbij de nieuwe regels voor 2026 zo onvoorspelbaar waren dat niemand kon voorspellen wie er bovenaan zou staan, zeker niet in 2024.Mawlana schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:37:
HAM heeft dikke spijt dat ie MER heeft verlaten.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Aan haar is tenslotte net zoveel versleuteld als aan z'n Ferrari.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Dat is wel plastic fantastic inderdaadJeroenvde89 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:47:
Ik snap de connectie wel die Hamilton heeft met Kardashian.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Schumi-song in de verkeerde volgordeMawlana schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:47:
Dankzij Antonelli leren we straks nog het Italiaanse volkslied. Daar hebben we geen Ferrari voor nodig.
Waarom doen vrouwen dit tegenwoordig? Het wordt er niet beter op., kan mij niet voorstellen dat mannen dat mooi vinden?Jeroenvde89 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:47:
Ik snap de connectie wel die Hamilton heeft met Kardashian.
En dan een goedkoop layout bekertje in een te dure koffer.
Blijf het onbegrijpelijk vinden.
Terwijl in het verleden er een hele mooie beker was
Het is toch sowieso al een afdankertje van Kanye West.HollowGamer schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:49:
[...]
Waarom doen vrouwen dit tegenwoordig? Het wordt er niet beter op., kan mij niet voorstellen dat mannen dat mooi vinden?
Kimi is zeker een geweldige coureur, maar deze overwinning is wel ietwat geflatteerd. Zelfs zonder het gekloot van Russell is de dominantie van Mercedes vrij nadrukkelijk aanwezig op dit moment.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Russel zakt ook volledig door het ijs, norris zat er veel dichterbij vorig jaar. Russel kan je opraken. En dit is lekker voor kimi, kimi hoeft niet eens te winnen, de rest achter hem verdelen de punten wel.Blokker_1999 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:45:
Hoewel het seizoen nog lang is, moet het al echt vreemd beginnen lopen om Kimi nog van de titel te houden vrees ik. Wat een prestatie vandaag, stak er met kop en schouders boven uit. Zonder die rode vlag had hij gewonnen met de grootste voorsprong in meerdere decennia, met maximaal 3 wagens in dezelfde ronde. 5 overwinningen op rij. Ja, de wagen is goed, maar Russel toont aan dat je meer nodig hebt dan een goede wagen om te winnen.
Mijn boefje is liev!
Daar zijn de meningen over verdeeld. Als het asfalt niet had losgelaten, dan was er vrijwel niets gebeurt. Buiten wat penalties dan.Illegal_Alien schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:52:
Lang leve Monaco! Mag nog lekker lang op kalender blijven.
Nog steeds erg knap als je slechts 19 jaar bent en dit je 2e seizoen is. En het is een combinatie van he, auto en coureur.KlaasjeNL schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:52:
[...]
Kimi is zeker een geweldige coureur, maar deze overwinning is wel ietwat geflatteerd. Zelfs zonder het gekloot van Russell is de dominantie van Mercedes vrij nadrukkelijk aanwezig op dit moment.
Het is idd wel zo dat Mercedes een VERSCHRIKKELIJK goeie auto heeft. Dat helpt hem natuurlijk wel heel veel.KlaasjeNL schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:52:
[...]
Die hebben gewoon 0.5 of 0.6 sec (of meer) per ronde voorsprong tov de rest van het veld (tot nu toe op zo'n beetje elke baan).
Maar die jongen is nog maar 19 jaar, en als je dan zó goed rijdt en zoveel wint, dan is dat gewoon super knap. Een goeie auto hebben is 1, maar dat omzetten in winst is 2. Helemaal op die leeftijd.
Russel draait al járen mee en die wordt echt van het kastje naar de muur gereden. En die heeft dezelfde auto.
Ik ben echt wel een Max fan. En Max is buitenaards snel. En dat is hij al járen. We zullen zien of Antonelli dat ook jaren kan.
Zover is het, en hij, nog lang niet.
Maar ik vind het wel echt súper knap. Super knap.
[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 07-06-2026 19:25 ]
Daar zijn meningen voor, en toch blijven degene met een andere mening ernaar kijken.HollowGamer schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:53:
[...]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Als het asfalt niet had losgelaten, dan was er vrijwel niets gebeurt. Buiten wat penalties dan.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Protip:
Dikke zonnebril opzetten en een labrador kopen dan denkt niemand meer dat je kan kijken en mag je gelijk voelen
Ook omdat Russel helemaal niet zo'n goeie coureur is. At best een middenmoter. Maarja, hij heeft nu eenmaal een merc onder zijn kont.Format-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:54:
[...]
Het is idd wel zo dat Mercedes een VERSCHRIKKELIJK goeie auto heeft. Dat helpt hem natuurlijk wel heel veel.
Die hebben gewoon 0.5 of 0.6 sec (of meer) per ronde voorsprong tov de rest van het veld (tot nu toe op zo'n beetje elke baan).
Maar die jongen is nog maar 19 jaar, en als je dan zó goed rijdt en zoveel wint, dan is dat gewoon super knap.
Russel draait al járen mee en die wordt echt van het kastje naar de muur gereden.
Want? Het was in de basis gewoon weer een saaie optocht zonder enige inhaalactie. Monaco moet het van crashes en regen hebben.Illegal_Alien schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:52:
Lang leve Monaco! Mag nog lekker lang op kalender blijven.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het is historie ten top. En hoort bij de "Triple Crown".
Mooi laten staan.
(Edit: Zelfde geldt imho voor Suzuka, Spa, Imola... Silverstone... Om maar wat voorbeelden te noemen. Afblijven! Die nieuwe stratencircuits of woestijn banen kunnen ze beter schrappen dan een historisch circuit zoals 1 van voorgenoemde. Imho)
[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 07-06-2026 18:03 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vind Russel ook wel een beetje een huilebalk, maar het is natuurlijk ook geen koekenbakker. Die jongen kan ook best een beetje sturen. Die gaat vast ook nog wel een overwinning pakken dit seizoen.
Mocht Kimi een keer uitvallen.
[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 07-06-2026 18:15 ]
Ik krijg opeens een geweldig idee om hybride te rijden zonder gekut met een accu.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ja dat is dus nog under investigation.Arjantje72 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:17:
Krijgt Hadjar nog een straf?
Zou het lullig vinden als ze hem nu nog een straf gaan geven nadat hij al op het podium heeft gestaan.
Mooi laten gaan/staan zou ik zeggen.
Duurt wel lang moet ik zeggen.Format-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:19:
[...]
Ja dat is dus nog under investigation.
Zou het lullig vinden als ze hem nu nog een straf gaan geven nadat hij al op het podium heeft gestaan.
Mooi laten gaan/staan zou ik zeggen.
Zou toch lullig zijn als Hadjar hier een straf voor gaat krijgen.
(Als ze er zo lang over doen vind ik dat det hun fout is dat het zo lang moet duren (FIA) en dat Hadjar daarom gewoon 3e moet blijven)
Edit: maar als ik bovenstaande dingetje lees ben ik bang dat Hadjar toch een straf krijgt. Of beter gezegd het RB Team. Beetje dom om aan de auto gaan lopen frunniken als je weet dat dat niet mag.
(Ik dacht dat het nog ging over dat dingetje mbt die afstand achter de SC)
[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 07-06-2026 18:26 ]
Omdat het lullig is voor Hadjar moet er maar geen straf komen?Format-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:22:
Ja daarom zou ik zeggen laten staan.
(Als ze er zo lang over doen vind ik dat det hun fout is dat het zo lang moet duren (FIA) en dat Hadjar daarom gewoon 3e moet blijven)
Als Red Bull de intentie heeft gehad dingen aan te passen die niet mogen, dan krijgen ze terecht straf lijkt mij. Het terug draaien omdat je erop gewezen wordt is hetzelfde als stelen en de goederen terug geven als je gepakt wordt.
Aan de andere kant weet ik niet wat precies zij wouden aanpassen en ik denk dat de stewards hier wel de juiste beslissing in zullen nemen.
Had mn post nog aangepast.Erazzzer schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:26:
[...]
Omdat het lullig is voor Hadjar moet er maar geen straf komen?
Als Red Bull de intentie heeft gehad dingen aan te passen die niet mogen, dan krijgen ze terecht straf lijkt mij. Het terug draaien omdat je erop gewezen wordt is hetzelfde als stelen en de goederen terug geven als je gepakt wordt.
Aan de andere kant weet ik niet wat precies zij wouden aanpassen en ik denk dat de stewards hier wel de juiste beslissing in zullen nemen.
Het TEAM zou er idd "gewoon" straf voor moeten krijgen. Dat is jammer voor Hadjar, en dom van het team.
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 07-06-2026 18:28 ]
Jep, had de edit niet gezien.Format-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:27:
[...]
Had mn post nog aangepast.
Het TEAM zou er idd "gewoon" straf voor moeten krijgen. Dat is jammer voor Hadjar, en dom van het team.
Nja er wordt gewerkt aan de auto als het niet mag. Diskwalificatie zou ook nog zomaar kunnen.Format-C schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:27:
[...]
Had mn post nog aangepast.
Onderzoek naar het motor probleem.Frappuccino schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:22:
[Afbeelding]
Had de sensor een kleine afwijking vandaag?d-vine schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:44:
Magic number
60.1
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Dat ga je wel denken zo...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze hebben het uitgelegd op F1TV de gemiddelde tijd word bepaald door de totale pittijd te berekenen.
En die tijd berekenen ze tijdens de andere sessies.
Tijdens de race was er ineens de mogelijkheid tot afsnijden die er tijdens de andere sessie er niet was.
Waardoor de totale pittijd lager werd.
Het is in feite dus een traject controle en je snelheid mag op momenten dus best hoger dan 60km/h zijn, zolang het gemiddelde er maar onder zit.
[ Voor 15% gewijzigd door Sinned123 op 07-06-2026 18:55 ]
Wat dom van het team! Ook zij kennen de regels, moeten dat gewoon niet doen. Kan alles voor Hadjar verpesten.Frappuccino schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:22:
[Afbeelding]
Lijkt me lastig rekenen met een stop in het traject tussen in- en uitrijden van de pits.Sinned123 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:50:
[...]
Ze hebben het uitgelegd op F1TV de gemiddelde tijd word bepaald door de totale pittijd te berekenen.
En die tijd berekenen ze tijdens de andere sessies.
Tijdens de race was er ineens de mogelijkheid tot afsnijden die er tijdens de andere sessie er niet was.
Waardoor de totale pittijd lager werd.
Het is in feite dus een traject controle en je snelheid mag op momenten dus best hoger dan 60km/h zijn, zolang het gemiddelde er maar onder zit.
Hopelijk doen ze eens een achtergrondstuk over hoe die snelheid gemeten wordt, zodat we met zen allen weer mee zijn.Frappuccino schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:57:
[...]
Lijkt me lastig rekenen met een stop in het traject tussen in- en uitrijden van de pits.
Niet perse, begin pitstraat meet moment, voor elke pitbox een meetmoment aan het einde van de pitstraat een meetmoment.Frappuccino schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:57:
[...]
Lijkt me lastig rekenen met een stop in het traject tussen in- en uitrijden van de pits.
Dan trek je de tijd+afstand voor de eigen pitbox eraf.
Feit is dat Russel afgelopen jaren echt wel snelheid heeft laten zien. In die zin is het knapper dat Antonelli een Russel naar huis rijdt dan, noem maar wat, een max die Tsunoda afschrijft.Damian schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:31:
Ik vind Antonelli heilig verklaren ook wel wat ver gaan. Stabiele rijder in een raket van een auto. Gun het hem wel harder dan engnek Russell.
Ik denk dat het een consequentie van de reglementen is. Hamilton wint ineens van leclerc, Antonelli pakt Russel, hadjar zit ineens binnen 3 tiende van max en zelfs colapinto zit in de buurt van gasly. Wat het verschil is durf ik niet te zeggen maar ik heb wel het idee dat puur talent en gevoel in deze reglementen niet perse het verschil maakt. Misschien is een lagere handelingssnelheid in deze autos beter? Who knows ...
https://www.the-race.com/...penalty-frenzy-explained/
Komt er op neer dat er in de pits meerdere detectielussen zijn met een bepaalde afstand. Door te reken met de tijd die je erover doet om van lus A naar lus B te komen, weet je de snelheid. Echter blijkt het dus te zijn dat tijdens de GP meer afgestoken kon worden bij de pit-exit. Dan minimaliseer je de afstand en dus tijd die je erover doet. Maar het meetsysteem denkt dat je te snel gaat omdat dit berekend wordt uit een grotere afstand (de middenlijn van de fast lane).
[ Voor 4% gewijzigd door Fauna op 07-06-2026 19:51 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Joni op 07-06-2026 19:44 . Reden: Plaatje erbij ]
Wat - als het waar is en ik vermoed van wel - weer een blamage is voor een miljardensportFauna schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:39:
Hier wordt wel wat uitgelegd hoe de snelheid in de pits wordt gemeten:
Komt er op neer dat er in de pits meerdere detectielussen zijn met een bepaalde afstand. Door te reken met de tijd die je erover doet om van lus A naar lus B te komen, weet je de snelheid. Echter blijkt het dus te zijn dat tijdens de GP meer afgestoken kon worden bij de pit-exit. Dan minimaliseer je de afstand en dus tijd die je erover doet. Maar het meetsysteem denkt dat je te snel gaat omdat dit berekend wordt uit een langere afstand.
Zo jammer dat in topsport piemels en geld belangrijker zijn dan gewoon nadenken.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De coureurs zijn ook profesionals die horen het regel boekje ook van binnen en buiten te kennen.franssie schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:45:
[...]
Wat - als het waar is en ik vermoed van wel - weer een blamage is voor een miljardensport![]()
Zo jammer dat in topsport piemels en geld belangrijker zijn dan gewoon nadenken.
Exact. Als je zulke goede ridersinput hebt dan is dat een zeer belangrijk deel van het verhaal. Echter F1 gaat over meer dan dat.Damian schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:31:
Ik vind Antonelli heilig verklaren ook wel wat ver gaan. Stabiele rijder in een raket van een auto. Gun het hem wel harder dan engnek Russell.
Zou ANT bijv. seizoen2021 op dezelfde manier aankunnen als Max. We weten het niet maar voorlopig zet ik mijn geld op Max.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Volgens het artikel schijnt het zelfs te zijn dat het gedurende het weekend al ter sprake was gekomen en teams en coureurs ervoor zijn gewaarschuwd.Sinned123 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:51:
[...]
De coureurs zijn ook profesionals die horen het regel boekje ook van binnen en buiten te kennen.
Vind het wel bijzonder dat het vervangen van bougies of bobines tijdens een rode vlag strafbaar is... ik snap dat er ergens een streep getrokken moet worden, maar ductape gebruiken om chassis delen te plakken mag weer wel, maar bougies/bobines vervangen niet?
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Ben je serieus?ArcticWolf schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:07:
[...]
Vind het wel bijzonder dat het vervangen van bougies of bobines tijdens een rode vlag strafbaar is... ik snap dat er ergens een streep getrokken moet worden, maar ductape gebruiken om chassis delen te plakken mag weer wel, maar bougies/bobines vervangen niet?
Tijdens mijn marshall dagen op zandvoort hebben we ook een oudewetse laser gun bij entry pits en uitgang pits. Iemand 1km/u erboven, signaal naar racecontrol die dan de gemiddelde snelheid kan checken in de pits. En nee er gaat nooit een correctie van af. Te hard is te hard.Fauna schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:39:
Hier wordt wel wat uitgelegd hoe de snelheid in de pits wordt gemeten:
Komt er op neer dat er in de pits meerdere detectielussen zijn met een bepaalde afstand. Door te reken met de tijd die je erover doet om van lus A naar lus B te komen, weet je de snelheid. Echter blijkt het dus te zijn dat tijdens de GP meer afgestoken kon worden bij de pit-exit. Dan minimaliseer je de afstand en dus tijd die je erover doet. Maar het meetsysteem denkt dat je te snel gaat omdat dit berekend wordt uit een grotere afstand (de middenlijn van de fast lane).
Ductape is om snel dingen te fixen, prima en is een tijdelijke oplossing en vernaggelt de aerodynamica, bougies zijn niet tijdelijk en geeft je een oneerlijke voordeel. Zo duidelijk?ArcticWolf schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:07:
[...]
Tijdens het feliciteren van Kimi😙
Je redenering gaat niet op...Jorah_Newstone schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:17:
[...]
Ductape is om snel dingen te fixen, prima en is een tijdelijke oplossing en vernaggelt de aerodynamica, bougies zijn niet tijdelijk en geeft je een oneerlijke voordeel. Zo duidelijk?
Beide (ductape als het vervangen van bougies/bobines) geven je een voordeel linksom of rechtsom... Dus waarom het uitwisselen van bougies/bobines een illegaal iets is tijdens een rode vlag, is mij echt een raadsel.
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 07-06-2026 20:28 ]
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/QVmaIxSsnibZUrxkXcv1saZn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UPOyxn7g5jqdZj6Sdgn5ug3k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sf312vwFmxrzDGTNftzGhS1Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lWFtbikbHLKQ9iBa2dZZMo9y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UhaONAq6MiSD64bAWQVWmiYo.jpg?f=fotoalbum_large)