hollandnick schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:21:
[...]
Wat reageert iedereen raar op mijn bericht, dat ik iets gevaarlijk mag vinden is toch mijn goed recht. Het gevaarlijke vind ik dan vooral die mensen die achter een vrachtwagen blijven kachelen en soms opeens besluiten om maar te gaan inhalen met een kilometer per uur omdat ze geen enkele ml benzine willen verspillen. Hierbij kijken ze dan ook totaal niet in de spiegel en zijn compleet afgeleid. En dan heb je nog de mensen die langzamer gaan rijden dan een vrachtwagen. Niet alleen voor vrachtwagenchauffeurs ongelofelijk irritant maar ook hier zie je soms onverwachte gebeurtenissen die gevaarlijk zijn.
Ik rijd met enige regelmaat naar 19.00 uur en ik herken jouw probleem niet, Soms moet je even gas afnemen als een andere auto langzamer rijd en iemand gaat inhalen. Ik zie wel veel onnodige linksrijders na 19.00 uur dat vind ik weer irritant. Als jij het te gevaarlijk vind om 130 te rijden, wellicht zou je beter ook 100 kunnen rijden ipv met constante angst rond te rijden.
Het probleem vooral met 90 (is het dan 90 op de teller of 90 op GPS) is dat mensen dan vrachtwagens gaan hinderen. Ondanks dat ze maar maximaal 80 mogen rijdt er natuurlijk geen enkele truck 80km/u en zullen ze nog vaker een inhaal actie moeten doen, of andersom de personen die 90 rijden de vrachtwagens moeten inhalen en het vertikken om ook maar een paar km/u extra te accelereren. Overigens klaag ik niet en ben ik inderdaad een "type met leasebak". Maar ook voorheen reed ik in mijn privé auto gewoon lekker door en dat geldt hoogstwaarschijnlijk voor elke lease rijder. De meeste lease rijders boeit die paar euro toch vrij weinig.
Dus omdat vrachtwagens willens en wetens de wet overtreden door te hard te rijden moet de auto's ook maar harder rijden? Gekke redenering. Wellicht zijn de vrachtwagens zelf wel het issue van gevaarlijke situaties...
Daarnaast is het soms ook gewoon niet mogelijk. Mijn baan (ICT consultant) vind ik in mijn buurt nergens. De meeste bedrijven zitten toch echt in Utrecht en Amsterdam (en regio). We worden al zoveel benadeeld en we moeten al zoveel extra aflossen en betalen voor het gros van Nederland. Ons ook nog extra belasten omdat we gewoon niet dichterbij huis kunnen werken is gekkenwerk

Als ITer kun je toch minstens 50% thuiswerken? Ik werk zelf als ITer en ik kan prima 2x per week thuiswerken, ik zou ook niet anders willen.
Op welke manier moeten wij extra aflossen en betalen? Mijn vriendin en ik werken beide in de IT, beide werken 32 uur en harken 140k per jaar binnen gezamelijk. Wij kunnen veel sparen, 3x per jaar op vakantie, etc. wij hebben echt niks te klagen...