Ik vond het zeker beter kijken, hopelijk is dat niet circuit gebonden.BM schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 10:07:
[...]
Ik had het idee dat het gister nog minder was dan vorige races. Kan dus ook niet heel goed inschatten hoe het qua deployment etc nu echt zit, maar voor mijn gevoel lijkt het allemaal wel wat meer de goeie kant op te gaan
Dit circuit heeft 8 remzones waar bij 3 hard geremd moet worden. Het circuit in Canada heeft ook 8 remzones waarbij er bij 6 hard geremd moet worden.Arjantje72 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 10:31:
[...]
Ik vond het zeker beter kijken, hopelijk is dat niet circuit gebonden.
Als er hard geremd moet worden is dat fijn voor het opladen van de accu.
bron:Brembo
In het seizoens topic staat wel ergens het lijstje van circuits waar ze zich zorgen maken over de deployment/regen.Arjantje72 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 10:31:
[...]
Ik vond het zeker beter kijken, hopelijk is dat niet circuit gebonden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hoorde net van een kennis dat de race misschien vroeger gereden wordt ivm regen en onweer. Geen idee of het werkelijk ook zo is.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Morgen is er ergens tussen de 40% en 80% kans op regen maar ook onweer. Naast dat de helikopter dan niet ingezet kan worden zijn er in Florida ook strenge protocollen voor buitensporten. Als er blikseminslag binnen een straal van 8 mijl (bijna 13 km) geconstateerd wordt dan worden alle activiteiten direct gestaakt. Toeschouwers moeten op dat moment de metalen tribunes verlaten en naar een veilige plek verplaatsen. Daarna is het wachten op een aaneengesloten periode zonder onweer. Is er binnen dat half uur alsnog een blikseminslag dan gaat er opnieuw een periode van een half uur in. Het kan dus een lange avond en misschien ook nacht worden als de race om 22.00 begint met kans op onweer.Pierre schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 11:55:
Hoorde net van een kennis dat de race misschien vroeger gereden wordt ivm regen en onweer. Geen idee of het werkelijk ook zo is.
Daarom zal men alle opties bekijken inclusief vroeger starten want na 2 annuleringen in april zal de FOM er alles aan willen doen om een 3e annulering op rij te voorkomen.
Ja dan is het wel logisch vanuit de FIA om te kijken naar vroegere start tijden (en komt ons ook wel beter uit
), de helicopter moet natuurlijk wel kunnen vliegen vanwege veiligheid. Maar ik ben altijd wel een groot voorstander van een mooie spannende regen race, als alles natuurlijk veilig genoeg is.
In het verleden heb ik de FIA ook al vaak genoeg vervloekt voor het bijna niet rijden in de regen, iets wat voor mij persoonlijk nog steeds wel te weinig gebeurd.
In het verleden heb ik de FIA ook al vaak genoeg vervloekt voor het bijna niet rijden in de regen, iets wat voor mij persoonlijk nog steeds wel te weinig gebeurd.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Geen idee wat je aan het doen was maar kap daar eens mee, wil vandaag wel gewoon veel onboards zienBM schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 23:24:
Weinig on boards vandaag, of ligt dat aan mij?
Het is ook niet zozeer de velg die balanceren nodig heeft. Die zou je heel precies kunnen maken en misschien doen ze dat al.AzzKickah schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 23:51:
[...]
Dus werkelijk alles gaat tot op de nanometer maar de velgen moeten worden gebalanceerd? Dat verbaast me.
Het is dat stuk rubber wat ze er omheen zwengelen die balanceren noodzakelijk maak.
Zo'n band is nooit perfect in balans.
Alleen de loodjes worden op de velg geplakt. Dus je balanceert de velg, maar dat doe je vanwegen de band.
[ Voor 10% gewijzigd door Edgenumber op 02-05-2026 15:07 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Nee hoor ook weinig onboard beelden.BM schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 23:24:
Weinig on boards vandaag, of ligt dat aan mij?
Ze zijn in de formule 1 van alles aan het verbergen.
En wat Olav Mol gisteren zelf had gezegd. Zelf hadden ze het over dat je wiskunde moet hebben gestudeerd om de regels te begrijpen.
Een paar Miami nieuws updates.
Weer en een pitlane start:strip_exif()/f/image/4CYozhBUwarTvR7eB1IBjgj7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4TVae77GwjamqwaTGUE5ktAD.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer en een pitlane start
Later vandaag wordt er door de FIA een knoop doorgehakt, of de Grand Prix van Miami morgen eventueel vervroegd moet worden.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 2 mei 2026
Dit met oog op verwachte regen en met name onweer in Miami. Knoop zal naar verwachting vanmiddag (lokale tijd) worden doorgehakt. #F1
#F1 #MiamiGP 🇺🇸 WEATHER UPDATE - Saturday very hot. @NWSMiami warns of the risk of heat exhaustion/sunstroke for the public during outdoor activities.
— Rodolfo (@Rodolfoar07) 2 mei 2026
Sunday continues with a high risk of rain/t-storms according to the NWS, ranging from 70% in the morning to 90% after 2 PM. pic.twitter.com/oZUFHRXV2B
:strip_exif()/f/image/4CYozhBUwarTvR7eB1IBjgj7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4TVae77GwjamqwaTGUE5ktAD.jpg?f=fotoalbum_large)
Arvid Lindblad will start the Sprint from the pitlane after the car was not covered after Sprint Quali, which is a breach of the regs..... pic.twitter.com/j3Bxe8GChO
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) 2 mei 2026
[ Voor 109% gewijzigd door d-vine op 02-05-2026 16:50 ]
Hulk out
(Nog voor de start, motor lekker aan het roken.)
[ Voor 69% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-05-2026 17:38 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ben benieuwd naar de Sprint Race, iedereen veel plezier allemaal.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Geniet ervan, dat het maar spannend mag zijn
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Iedereen alvast een fijne sprintrace toegewenst!
Goedenavond! Patat hier achter de kiezen (zaterdag patatdag), nu even snel de sprint meepakken en dan weer verder in de avondroutine met de kinderen.
Veel kijkplezier iedereen!
Iedereen een fijne sprintrace. Zal mij benieuwen.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Smakelijk! En ik mag even rustig in mijn eentje kijken, ook wel eens fijn.G_Dragon schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:01:
Have fun met de race! Ik voed onze dochter even goed op![]()
[Afbeelding]
Moet ze wel naar het scherm kunnen kijken...G_Dragon schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:01:
[Afbeelding]
Ze kijkt constant om en heb haar inmiddels omgedraaid
Fijne mini race.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
VER en GAS raakten elkaar, mogelijk lekke band bij VER aanstaande?
Verstappen werd mooi gesandwiched iddStefanVerkerk schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:05:
VER en GAS raakten elkaar, mogelijk lekke band bij VER aanstaande?
Zag ik nou beweging bij Norris, voor de start?
De tandjes wat gaan die dingen traag door de bocht.
Uh presentatoren? Hamilton is Verstappen voorbij gegaan, valt ze niet eens op
A few moments later....G_Dragon schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:06:
Uh presentatoren? Hamilton is Verstappen voorbij gegaan, valt ze niet eens op
HAM > FL
Rondetijden voor ronde 2
Rondetijden voor ronde 2
| 1 | NOR | 1:32.574 |
| 2 | PIA | 1:32.773 |
| 3 | LEC | 1:32.767 |
| 4 | ANT | 1:33.273 |
| 5 | RUS | 1:33.046 |
| 6 | HAM | 1:32.522 |
| 7 | VER | 1:33.225 |
| 8 | GAS | 1:33.422 |
| 9 | COL | 1:33.687 |
| 10 | BOR | 1:34.398 |
| 11 | HAD | 1:34.607 |
| 12 | BEA | 1:35.256 |
| 13 | OCO | 1:35.291 |
| 14 | SAI | 1:35.817 |
| 15 | PER | 1:36.521 |
| 16 | LAW | 1:37.515 |
| 17 | ALB | 1:36.393 |
| 18 | BOT | 1:36.595 |
| 19 | ALO | 1:36.086 |
| 20 | STR | 1:37.177 |
Red Bull is nog nergens net deze auto's of zeg ik het te vroeg?
Draai die kleine eens om joh. Zo ziet ze toch niets. 😅G_Dragon schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:01:
[Afbeelding]
Al gedraait, had het zo voor de foto gedaanDoeEensGek schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:09:
[...]
Draai die kleine eens om joh. Zo ziet ze toch niets. 😅
Rondetijden voor ronde 6Nyazzin schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:12:
VER houdt het nog wel redelijk bij zo te zien
| 1 | NOR | 1:31.929 |
| 2 | PIA | 1:32.440 |
| 3 | LEC | 1:32.236 |
| 4 | ANT | 1:32.496 |
| 5 | RUS | 1:32.609 |
| 6 | HAM | 1:32.448 |
| 7 | VER | 1:32.479 |
| 8 | GAS | 1:33.192 |
| 9 | COL | 1:33.139 |
| 10 | HAD | 1:33.689 |
HAM zal wel boos zijn op VER.
Oude tijden herleven.
Haha Hamilton en Verstappen blijft altijd mooi ok te zien, die gunnen elkaar heen centimeter ruimte
max nam gewoon de FE lijn voor de boost
Zie weinig gejojo. Dat is positief.
Ligt het aan mij of is het 'gat' wat door de macarena vleugel word gemaakt bij rb groter dan bij de concurrenten? (of zijn daar regels voor?)
Max zijn onboard ziet er ondertussen niet erg goed uit. Die auto lijkt niet bepaald stabiel te liggen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
VER rijdt wel 'weg' van HAM. Dat is nog enigszins positief te noemen.
Rondetijden voor ronde 10
Rondetijden voor ronde 10
| 1 | NOR | 1:31.885 |
| 2 | PIA | 1:32.299 |
| 3 | LEC | 1:32.285 |
| 4 | ANT | 1:32.268 |
| 5 | RUS | 1:32.387 |
| 6 | VER | 1:32.572 |
| 7 | HAM | 1:32.914 |
| 8 | GAS | 1:33.072 |
| 9 | COL | 1:33.634 |
| 10 | HAD | 1:33.119 |
BLACK AND WHITE FLAG FOR CAR 12 (ANT) - TRACK LIMITS
2 May 2026, 18:20:51, Lap 12
2 May 2026, 18:20:51, Lap 12
En nu inloopt op RusselDoubleDutch schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:20:
Max die een Ferrari inhaalt. 😮
Iedereen staat bij elkaar. Het lijkt me een saaie race te worden morgen, maar even afwachten.
Rondetijden voor ronde 13
| 1 | NOR | 1:32.499 |
| 2 | PIA | 1:32.554 |
| 3 | LEC | 1:32.412 |
| 4 | ANT | 1:32.561 |
| 5 | RUS | 1:32.993 |
| 6 | VER | 1:32.827 |
| 7 | HAM | 1:32.861 |
| 8 | GAS | 1:33.334 |
| 9 | COL | 1:34.082 |
| 10 | HAD | 1:33.628 |
Je mag dat doorgaans niet aangeven, kritisch zijn wordt niet gewaardeerd.
Bij williams gaan ze maar testen met albon
Ik hoop dat de weergoden "hold my beer" zeggen...HollowGamer schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:24:
Iedereen staat bij elkaar. Het lijkt me een saaie race te worden morgen, maar even afwachten.
Doe mij maar dat energy jojo weer. Dit lijkt op 2025 zonder DRS. Non de ju wat saai.
Marc H schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:26:
[...]
Ik hoop dat de weergoden "hold my beer" zeggen...
:strip_exif()/f/image/vZXKE9zfRd1ynmoDFkTD9rKf.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: Weerplaza
Zoals zo vaak is de sprint net niet lang genoeg om het echt spannend te maken...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik hoop het ook, want denk dat dit het enige maakt om het spannende te maken. Het is nu vooral weer treintje rijden, dat is juist iets wat ze willen voorkomen.Marc H schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:26:
[...]
Ik hoop dat de weergoden "hold my beer" zeggen...
Het is ook weer 2025 gevoel, omdat ze de actie missen en de replay nodig hebben.Erazzzer schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:26:
Doe mij maar dat energy jojo weer. Dit lijkt op 2025 zonder DRS. Non de ju wat saai.
Qualificatie gaat belangrijk zijn voor de race morgen (mits het droog blijft morgen)
ANT kan een plek gaan zakken:
INCIDENT INVOLVING CAR 12 (ANT) NOTED - TRACK LIMITS
2 May 2026, 18:34:25, Lap 19
RUS op +4.1 sec achter ANT en VER op +4.7 op ANT, bij een 5 sec tijdstraf stijgt RUS naar P4 en VER naar P5, ANT P6.
INCIDENT INVOLVING CAR 12 (ANT) NOTED - TRACK LIMITS
2 May 2026, 18:34:25, Lap 19
RUS op +4.1 sec achter ANT en VER op +4.7 op ANT, bij een 5 sec tijdstraf stijgt RUS naar P4 en VER naar P5, ANT P6.
Max lijkt toch wat snelheid gevonden te hebben tijdens de race. Hij was niet echt langzamer dan Leclerc toen hij voorbij Hamilton was. Maar het zag er niet erg comfortabel uit.
Antonelli wellicht 5 sec panalty. Dus VER 5?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
nou dat was dat
Jammer, het begin was leuk maar de rest. Optocht in Miami en zwaaien naar het volk. Hopelijk morgen natte baan bij de start en dan een opdrogende baan dat zijn toch de leukste en dan nog een buitje aan het eind.
[ Voor 43% gewijzigd door aveenhuysen op 02-05-2026 18:37 ]
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE Zontes 368G
Ik doe het toch.HollowGamer schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:25:
[...]
Je mag dat doorgaans niet aangeven, kritisch zijn wordt niet gewaardeerd.
Ah, daarom moest Max vrijwel de hele S3 nog boost gebruiken in de laatste ronde. Hij zit nu binnen 5s van Antonelli.
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 12 (ANT) UNDER INVESTIGATION - TRACK LIMITS
2 May 2026, 18:37:24, Lap 19
2 May 2026, 18:37:24, Lap 19
5s voor Antonelli
Dit circuit leent zich ook voor Energy recovery, dat scheelt ook een hoop.Sineplex schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:37:
Het ziet er wel meer uit als normaal racen in plaats van dat Mario Kart gedoe van de eerste races.
Ik ben nog niet heel enthousiast over de Sprint en blijf hopen dat de FIA met meer wijzigingen gaat komen. Want dat jojo effect verpest de spanning en gevechten..
Nog even 5 seconden straf voor Antonelli
Nog even 5 seconden straf voor Antonelli
Klaagde over een stuiterende achteras onder het remmen. Wellicht toch weer een stukje energymanagement wat nog niet al te lekker gaat?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:35:
Max lijkt toch wat snelheid gevonden te hebben tijdens de race. Hij was niet echt langzamer dan Leclerc toen hij voorbij Hamilton was. Maar het zag er niet erg comfortabel uit.
Dat ja, maar ik zag ook vaker correcties bij het sturen. En de start was weer eens slecht.saikol schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:39:
[...]
Klaagde over een stuiterende achteras onder het remmen. Wellicht toch weer een stukje energymanagement wat nog niet al te lekker gaat?
ANT was iets te nijdig aan het racen na z'n prutsstart. Nu zelfs een straf voor tracklimits.
Zo DC had ook een opdracht meegekregen.
Het veld ligt misschien wel dichter bij elkaar (circuit). Het element racen is nog echt ver te zoeken. Dit had net zo goed weer een special van Top Gear kunnen zijn.
Het veld ligt misschien wel dichter bij elkaar (circuit). Het element racen is nog echt ver te zoeken. Dit had net zo goed weer een special van Top Gear kunnen zijn.
Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Geef mij dit maarErazzzer schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:26:
Max op Viaplay:
Start zelfde probleem als China
Fijn dat ik met mensen vooraan heb kunnen vechten, daar draait het uiteindelijk om
Begin van race bezig geweest om de settings van de motor op te lossen daarom haalde Lewis mij in.
Achterkant nog niet in orde, dus daaraan moet nog gewerkt worden.
Start zelfde probleem als China
Fijn dat ik met mensen vooraan heb kunnen vechten, daar draait het uiteindelijk om
Begin van race bezig geweest om de settings van de motor op te lossen daarom haalde Lewis mij in.
Achterkant nog niet in orde, dus daaraan moet nog gewerkt worden.
Denk dat Max de banden langer heel hield.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:35:
Ik zag er anders toch elke ronde wat afgesnoept worden, 2,7, tijdje 2,2 geweest. Van 2 naar 1s ging wel iets sneller inderdaad.D-Ed schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:40:
Max zat laatste deel vrijwel op 3 seconden van Rus, waardoor kwam hij ‘plots’ op 1 seconde?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Hoe lang zou het duren voordat Toto om regelement wijzigingen vraagt, want "deze manier van racen heeft niks met F1 te maken"?
Dat zou wel fijn zijn, zeker omdat het warm is in Miami.
Want dat lukte voor geen meter tot dusver dit seizoen.
Is er al iets bekend over de aanvang tijd van de race morgen ivm het weer?
F1 declares Miami GP 'Rain Hazard' new rule explained
The Race
- Nieuwe regel: “Rain Hazard”
De FIA introduceert voor 2026 de “Rain Hazard”-regel.
Deze wordt geactiveerd bij meer dan 40% kans op regen of op beslissing van de wedstrijdleider. - Activatiemoment
Moet uiterlijk 2 uur vóór kwalificatie (of sprint kwalificatie) worden uitgeroepen.
Blijft daarna actief tot het einde van de race of sprint. - Waarom deze regel nodig is
De 2026-auto’s met actieve aerodynamica zijn gevoeliger voor wisselende omstandigheden.
Vooral regen kan grote invloed hebben op de afstelling en werking van de auto. - Probleem: plank-slijtage
Auto’s worden normaal extreem laag afgesteld voor maximale performance.
In natte omstandigheden kan extra downforce de auto te hard naar de grond drukken.
Dit veroorzaakt overmatige slijtage van de plank → risico op diskwalificatie. - Complexiteit door actieve aero
Nieuwe aero-modi zoals rechte-lijn en bochtenstand veranderen het gedrag van de auto.
Dit maakt het moeilijker om één veilige setup te kiezen voor alle omstandigheden. - Parc fermé blijft grotendeels intact
Teams mogen nog steeds niet vrij sleutelen na kwalificatie.
De regel is een beperkte uitzondering, geen volledige vrijheid. - Wat teams wél mogen aanpassen
- Rijhoogte verhogen (belangrijkste aanpassing)
- Kleine aanpassingen aan voorvleugel / aero-balans
Dit helpt om de auto stabieler en veiliger te maken in regen. - Wat teams niet mogen aanpassen
Grote setupwijzigingen zoals vering, differentieel of fundamentele afstellingen blijven verboden. - Doel van de regel
Teams beschermen tegen:
- verkeerde weersvoorspellingen
- technische overtredingen door veranderende omstandigheden
Het zorgt voor eerlijkere en veiligere races. - Bestaande oplossingen waren niet genoeg
Er bestond al een gedeeltelijke aero-modus om problemen te beperken.
Maar die werkte niet consistent op alle delen van het circuit. - Strategische impact
Teams moeten flexibeler denken en rekening houden met mogelijke activatie.
Weersvoorspelling wordt nog belangrijker in beslissingen. - Testfase
De FIA evalueert de regel in de eerste 9 races van het seizoen.
Daarna kan de regel aangepast of verfijnd worden. - Extra veiligheidsfocus
Nieuwe zichtbaarheidssystemen (zoals extra verlichting) ondersteunen rijden in natte omstandigheden.
Past binnen bredere veiligheidsverbeteringen voor 2026.
The Race
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/Ju0CiejhouD7wykHHnmkFJaN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VhLQXfuaFAvgquQOEGpvhTnd.jpg?f=fotoalbum_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/3uibfrlCpVd98T08eIq5Faj0.gif?f=user_large)
/f/image/IjQMYyjJPTwmTaja6NxmS9v1.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zWYN2EKyqB0CGG29nhk9C9Y3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EL8qDW1aqdfcSQNWyDoqWgVi.jpg?f=fotoalbum_large)