• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:57
Morgen (9 april) en volgende week (16 april) vinden de F1 Technical Advisory Committee (TAC) vergaderingen plaats tussen vertegenwoordigers van de 11 teams, de 5 motorfabrikanten, de FOM en de FIA.

Deze vergaderingen zullen in het teken staan ​​van verkenning en debat, waarbij mogelijke oplossingen worden afgewogen voordat er concrete voorstellen of uitgewerkte ideeën worden gepresenteerd. Het zal dan vooral gaan om het verbeteren van de kwalificaties, aan de races wordt vooralsnog niet gesleuteld zoals eerder gemeld.

Op 20 april volgt dan een 3e vergadering (waarschijnlijk de F1 Commission) waar de teambazen en hoger management van de FOM en FIA bijeenkomen. Daar zal dan ook over eventuele wijzigingen gestemd worden. Deze wijzigingen worden vervolgens weer op de World Motor Sport Council (WSMC) vergadering van 23 juni geformaliseerd.

https://www.nytimes.com/a...rs-rule-changes-meetings/

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hopelijk komt er wat progressie om de hyperclipping te limiteren :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chocoball schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:29:
Morgen (9 april) en volgende week (16 april) vinden de F1 Technical Advisory Committee (TAC) vergaderingen plaats tussen vertegenwoordigers van de 11 teams, de 5 motorfabrikanten, de FOM en de FIA.

Deze vergaderingen zullen in het teken staan ​​van verkenning en debat, waarbij mogelijke oplossingen worden afgewogen voordat er concrete voorstellen of uitgewerkte ideeën worden gepresenteerd. Het zal dan vooral gaan om het verbeteren van de kwalificaties, aan de races wordt vooralsnog niet gesleuteld zoals eerder gemeld.

Op 20 april volgt dan een 3e vergadering (waarschijnlijk de F1 Commission) waar de teambazen en hoger management van de FOM en FIA bijeenkomen. Daar zal dan ook over eventuele wijzigingen gestemd worden. Deze wijzigingen worden vervolgens weer op de World Motor Sport Council (WSMC) vergadering van 23 juni geformaliseerd.

https://www.nytimes.com/a...rs-rule-changes-meetings/
TLDR: t.z.t. dat zomer is, kan er iets veranderd zijn. (Tot die tijd …. Veel vrijetijd, f1 als excuus om onder sociale verplichtingen uit te komen, gaat er bij mijn vrouw niet meer in)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Chocoball
De Formule 1 komt in april terug op de Nürburgring. Helaas niet als race maar wel als Pirelli bandentest. Op 14 en 15 april zijn Mercedes en McLaren de teams die daar mogen testen. Ook geen 2e garnituur dit keer, bij Mercedes rijden Russell en Antonelli, bij McLaren Norris en Piastri. Die kunnen zodoende kilometers maken in deze gedwongen pauze en ook meer gewenning krijgen met deze nieuwe generatie wagens. Er is bewust voor een circuit gekozen wat niet op de huidige Formule 1 kalender staat zodat teams en coureurs geen voordeel hebben later in het seizoen.

Pirelli gaat bij deze test de banden voor volgend seizoen testen die weer meer slijtgevoeliger zullen zijn. Voor dit eerste seizoen zijn de bandenmeesters uit Milaan wat te conservatief geweest met de slijtgevoeligheid van de banden. Toeschouwers zijn overigens niet welkom.

https://www.auto-motor-un...-mercedes-mclaren-fahrer/

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-04 13:54
Chocoball schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:03:
De Formule 1 komt in april terug op de Nürburgring. Helaas niet als race maar wel als Pirelli bandentest. Op 14 en 15 april zijn Mercedes en McLaren de teams die daar mogen testen. Ook geen 2e garnituur dit keer, bij Mercedes rijden Russell en Antonelli, bij McLaren Norris en Piastri. Die kunnen zodoende kilometers maken in deze gedwongen pauze en ook meer gewenning krijgen met deze nieuwe generatie wagens. Er is bewust voor een circuit gekozen wat niet op de huidige Formule 1 kalender staat zodat teams en coureurs geen voordeel hebben later in het seizoen.

Pirelli gaat bij deze test de banden voor volgend seizoen testen die weer meer slijtgevoeliger zullen zijn. Voor dit eerste seizoen zijn de bandenmeesters uit Milaan wat te conservatief geweest met de slijtgevoeligheid van de banden. Toeschouwers zijn overigens niet welkom.

https://www.auto-motor-un...-mercedes-mclaren-fahrer/
Waarom die teams vraag ik me dan af. Dat zijn nu net de teams die imho niet extra kilometers nodig hebben. :+

Doe dan een Audi ofzo

• RobertMe
  • Laatst online: 23:28
Waah schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:40:
[...]

Waarom die teams vraag ik me dan af. Dat zijn nu net de teams die imho niet extra kilometers nodig hebben. :+

Doe dan een Audi ofzo
Teams moeten het ook kunnen en willen. Genoeg jaren dat bv Williams al blij was als ze met 2 auto's aan de start verschenen. En volgens mij heeft Haas jaren terug eens een testdag in Hongarije (aan begin van zomerstop, voor alle teams beschikbaar) overgeslagen omdat "het hen niet uit kwam". Dus uiteindelijk kom je dan vaak bij de 4 topteams uit die er het budget, personeel, en onderdelen voor hebben.

• RobertMe
In De Limburger een stuk dat GP na 2027 naar McLaren gaat. Wordt gemeld door bronnen. Bedoeling zou ("nu al") zijn dat die op termijn Andrea Stella vervangt als teambaas.

Edit/aanvulling:
Stella zou dan weer op pole position staan om Vasseur bij Ferrari op te volgen. Daar heeft hij ook al jaren gewerkt (o.a. met Schumacher en Raikonnen), en zijn vrouw zou terug willen naar Italië.

[ Voor 40% gewijzigd door RobertMe op 09-04-2026 12:54 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op donderdag 9 april 2026 @ 06:51:
In De Limburger een stuk dat GP na 2027 naar McLaren gaat. Wordt gemeld door Engelse bronnen. Bedoeling zou ("nu al") zijn dat die op termijn Andrea Stella vervangt als teambaas.

Edit/aanvulling:
Stella zou dan weer op pole position staan om Vasseur bij Ferrari op te volgen. Daar heeft hij ook al jaren gewerkt (o.a. met Schumacher en Raikonnen), en zijn vrouw zou terug willen naar Italië.
Telegraaf nu ook:
https://www.telegraaf.nl/...an-mclaren/145448070.html

Exit max confirmed?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:40:
[...]

Doe dan een Audi ofzo
Die tests worden van tevoren verdeeld.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:52
Nou ze papegaaien elkaar nu vooral na, al heeft de Limburger wel heel vaak gelijk als het over nieuws rond max gaat.
Ben oprecht benieuwd wat Max dan gaat doen, bij RBR blijven lijkt steeds onwaarschijnlijker.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

RobertMe schreef op donderdag 9 april 2026 @ 06:51:
In De Limburger een stuk dat GP na 2027 naar McLaren gaat. Wordt gemeld door Engelse bronnen. Bedoeling zou ("nu al") zijn dat die op termijn Andrea Stella vervangt als teambaas.

Edit/aanvulling:
Flinke stap van engineer naar teambaas. Mooi voor hem als dit waar is.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:50
Mog schreef op donderdag 9 april 2026 @ 07:21:
[...]

Flinke stap van engineer naar teambaas. Mooi voor hem als dit waar is.
Hij is al een tijdje Head of Racing en als neventaak race engineer van Max gebleven, wat eigenlijk uitzonderlijk is zover ik weet.

Dus zo'n gekke stap zou het niet zijn.

• RobertMe
Bastie-88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 07:16:
[...]

Nou ze papegaaien elkaar nu vooral na,
offtopic:
De Telegraaf en De Limburger zijn beide onderdeel van het Mediahuis. De Limburger staat met alles buiten het regionale ook vol met artikelen die eindigen met "(Telegraaf)" of "(De Standaard)". Het is dus gewoon één toko waarbij artikelen in meerdere kranten verschijnen. En in dit geval mag de scoop dan voor De Limburger zijn (die wel een F1 verslaggever hebben maar ook v.w.b. F1 artikelen vaak genoeg de stukken van de Telegraaf / Van Hare gebruiken).

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• alexbl69
  • Laatst online: 00:01
Erik van Haren heeft al een paar stevige scoops gehad *), en heb hem bij mijn weten nog nooit op een canard kunnen betrappen, dus ga er maar vanuit dat het deze keer ook klopt.

Dan moet ik wel direct denken aan de uitspraak van Verstappen uit 2021: Ik stop als Gianpiero ook stopt.

En ook Verstappen heb ik nog niet vaak kunnen betrappen op een loze uitspraak, dus in dat licht bezien mag je 1 en 1 wel bij elkaar optellen.

*) vermoed dat hij een direct lijntje met de familie Verstappen heeft.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:15:
Erik van Haren heeft al een paar stevige scoops gehad *), en heb hem bij mijn weten nog nooit op een canard kunnen betrappen, dus ga er maar vanuit dat het deze keer ook klopt.

Dan moet ik wel direct denken aan de uitspraak van Verstappen uit 2021: Ik stop als Gianpiero ook stopt.

En ook Verstappen heb ik nog niet vaak kunnen betrappen op een loze uitspraak, dus in dat licht bezien mag je 1 en 1 wel bij elkaar optellen.

*) vermoed dat hij een direct lijntje met de familie Verstappen heeft.
Minimaal exit bij Red Bull...

Overstap naar Ferrari of Mercedes zou nog kunnen. Maar dan moet er heel wat gebeuren met de autos.

• alexbl69
MikeyMan schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:57:
[...]

Minimaal exit bij Red Bull...

Overstap naar Ferrari of Mercedes zou nog kunnen. Maar dan moet er heel wat gebeuren met de autos.
Als iedereen zijn woord houdt zou dit een overstap naar McLaren betekenen :).

Exit bij Red Bull lijkt me in ieder geval ook zeer waarschijnlijk. De uitloop is daar al jaren bezig en gaat tot de dag van vandaag door. En het blijkt in de praktijk niet zonder consequenties.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:58

MetalStef

gietijzer

Bwoah, Verstappen had ook zijn carrière verbonden aan Helmut Marko. Maar Marko is weg, en Verstappen zit er nog.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Max meermaals gezegdnin verleden; stopt GP - stop in ook

Zie ook; alexbl69 in "[F1] Seizoen 2026"

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 09-04-2026 10:06 ]

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-04 09:52
himlims_ schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:48:
[...]

Max meermaals gezegdnin verleden; stopt GP - stop in ook
Maar GP stopt niet, hij gaat naar een ander team. Heeft Max gezegd wat hij in dat geval doet?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Denk dat Verstappen stopt, z'n contract is dan ook afgelopen en zolang de formule niet verandert... Hij heeft veel meer lol met z'n side quests.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:52:
[...]

Maar GP stopt niet, hij gaat naar een ander team. Heeft Max gezegd wat hij in dat geval doet?
Same same :+ max meermaals aangegeven, of hij (max) moet naar McLaren gaan

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:55
tja, hij geeft al een paar jaar aan dat het nieuwe reglement F1 niet leuk maakt dus ik verwacht wel dat hij zal stoppen dan. GT3 of GT500 zijn veel leukere klasses waarin nog echt geraced mag worden

• RobertMe
alexbl69 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:15:
Kan net zo goed andersom zijn he. Verstappen die intern gezegd heeft dat die stopt, en GP die nu ergens anders heen "kan". GP verdiend in de ogen van "het hele paddock" al lang een betere functie. Daarom dat ook bij RBR het race engineer zijn nog maar een "hobby" is. En die daarnaast dan al promotie naar Head of Racing gemaakt heeft. Als Verstappen vertrekt heeft die dus ook "vrijheid" om een andere baan te zoeken.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

ArcticWolf schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:54:
Denk dat Verstappen stopt, z'n contract is dan ook afgelopen en zolang de formule niet verandert... Hij heeft veel meer lol met z'n side quests.
Verstappen's contract is tot het eind van 2028. Dus loopt een jaartje langer door.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Contracten zijn er om gebroken te worden.
Ik zie Max nog wel uit de F1 vertrekken. Er zijn genoeg andere raceklassen waar hij ook z'n ei kwijt kan en meer plezier eruit haalt. Minder politiek, minder gezeik. Meer ruimte voor z'n familie.

Ik zie Hannah Schmitz ook nog wel vertrekken, dan is de leegloop wel compleet bij RBR denk ik zo.

• RobertMe
Mog schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:24:
[...]

Verstappen's contract is tot het eind van 2028. Dus loopt een jaartje langer door.
Verstappen kan weg als die weg wilt. 1. Sowieso (wat moet je met een niet gemotiveerde coureur? Zie Vettel in 2014 bv); 2. Toen er vorig jaar zoveel speculatie was is dat afgerond met "hij blijft nog een jaar en als die weg wilt kan die daarna gaan".

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

Max is ook jong genoeg om na een pauze van 2/3 jaar weer terug te komen.

Als hij niet bij een topteam kan tekenen zou ik dat doen ipv, nu op een zinkend RB schip te blijven staan.

[ Voor 43% gewijzigd door Vuvuzela op 09-04-2026 10:41 ]

I served in a company of heroes.

• streamnl
  • Niet online
Ik zou het helemaal niet erg vinden als Max naar McLaren gaat O-) :+

Meer dan ik dacht...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-04 12:35

sjaool

Every life should have 9 cats

streamnl schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:52:
Max begint zijn eigen team met een Chinese partij. :+

"When you grow up your heart dies"

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mog schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:24:
[...]

Er staat vast wel een Top3 bij de zomerstop clausule in, zo niet 'free to leave'.

PSN

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

RobertMe schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:35:
[...]

Verstappen kan weg als die weg wilt. 1. Sowieso (wat moet je met een niet gemotiveerde coureur? Zie Vettel in 2014 bv); 2. Toen er vorig jaar zoveel speculatie was is dat afgerond met "hij blijft nog een jaar en als die weg wilt kan die daarna gaan".
Dat zeg ik toch ook niet? Als hij vandaag wilt stoppen, stopt hij vandaag. Ik wijs alleen op het feit dat Lambiase, qua afgesproken data, een jaar eerder weggaat dan Verstappen.

• alexbl69
Vuvuzela schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:40:
Max is ook jong genoeg om na een pauze van 2/3 jaar weer terug te komen.
Lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario.

Hij vindt deze wagens helemaal niks en kan (naar verluid) gebruik maken van een escape-clausule in z'n contract. Hij weet ook zeker dat als de FIA z'n shit eindelijk weer op de rij heeft de teams ook over 2 of 3 jaar nog voor hem in de rij zullen staan.

Dus lekker 2 jaar wat meer tijd met je gezin doorbrengen en races doen die je wel leuk vindt klinkt dan heel aantrekkelijk.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-04 15:06
Heeft Max niet vorige week ofzo geroepen dat als hij vertrekt, hij ook niet meer terugkomt?

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:55
streamnl schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:52:
Liever niet Mclaren tenzij die blaaskaak daar verdwijnt

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
mavamal schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:15:
Heeft Max niet vorige week ofzo geroepen dat als hij vertrekt, hij ook niet meer terugkomt?
Vaak genoeg inderdaad. Hij heeft alles al gewonnen wat er te winnen valt. Geen enkele reden om een tijdelijke pauze te nemen inderdaad.

• heerhaan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-04 11:54
TinusXIII schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:39:
[...]

Vaak genoeg inderdaad. Hij heeft alles al gewonnen wat er te winnen valt. Geen enkele reden om een tijdelijke pauze te nemen inderdaad.
Anderzijds, dat gold ook voor Kimi Räikkönen en die kwam na twee jaar in WRC toch terug naar F1. Qua karakter vind ik die twee nog best vergelijkbaar ook, op de eerste plaats enorme motorsport fanatiekelingen.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:12
Tja, het kan ook zijn dat GP een waanzinnige aanbieding heeft gekregen zowel financieel als sportief. Een offer not to be refused. Dat hoeft niks met Verstappen te maken te hebben. En laten we wel zijn, McLaren is een geolied team op het moment, en ik heb er alle vertrouwen in dat zij het op de rails gaan krijgen met deze reglementen.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:22

mr thee

Prutser op het internet

Waarom je dan als Stella van het stabiele Mclaren naar wespennest Ferrari wil :X :X

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
mr thee schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:16:
Waarom je dan als Stella van het stabiele Mclaren naar wespennest Ferrari wil :X :X
Ik heb altijd het gevoel bij Stella dat hij meer een soort stroman van Zac Brown is... Misschien meer vrijheid in het uitvoeren van z'n werkzaamheden?

per aspera ad astra

• RobertMe
Omdat hij al jarenlang voor Ferrari heeft gewerkt, hij zelf Italiaan is (en Italianen gek op Ferrari zijn zou je kunnen zeggen), en zijn (ik vermoed Italiaanse) vrouw terug wilt naar Italië.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:58

backupdevice

No Risk , Full Push

Andrea is Italiaan, Ferrari is Italiaans . 1+1=2

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Waah
  • Laatst online: 09-04 13:54
Uitdaging O-)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:22:
[...]

Omdat hij al jarenlang voor Ferrari heeft gewerkt, hij zelf Italiaan is (en Italianen gek op Ferrari zijn zou je kunnen zeggen), en zijn (ik vermoed Italiaanse) vrouw terug wilt naar Italië.
Michela Di Eugenio... Zou weleens Italiaans kunnen zijn ja :)

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:03
TinusXIII schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:39:
[...]

Max is een echte sportman. Als over een paar jaar die auto's weer "gefixed" zijn dan denk ik dat het wel weer eens zou kunnen gaan kriebelen. Je wordt dan lijkt mij vanzelf nieuwsgierig naar hoe die wagens sturen, en of je het zelf nog kan.

Ik zou het sowieso niet per definitie uitsluiten dat hij na een pauze van een aantal jaar toch ineens nog 2-3 jaartjes weer meerijdt.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-04 15:06
Aan de ene kant geloof ik hem als hij zegt, klaar is klaar. Hooguit lekker betaald worden door Red Bull om in wat promovideos op te draven, misschien eens kijken of dat record op de Nurburgring mogelijk is, verder lekker focussen op wat hij leuk vind.

Aan de andere kant, dat dachten Schumacher, Alonso en Raikkonen ook.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-04 12:35

sjaool

Every life should have 9 cats

backupdevice schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:22:
[...]

Andrea is Italiaan, Ferrari is Italiaans . 1+1=2
1 + 1 = chaos :+

"When you grow up your heart dies"

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verder in de ruimte denken.

Max stopt en komt met nieuwe regelementen weer terug om een slecht team er weer boven op te helpen. (ala Schumacher en de F1 film) :+

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:58

backupdevice

No Risk , Full Push

Mad-Matt schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:46:

Max stopt en komt met nieuwe regelementen weer terug om een slecht team er weer boven op te helpen. (ala Schumacher en de F1 film) :+
Max stopt met F1, en gaat GT3 en WEC rijden . Geen 26 races per jaar meer, vaker thuis en leuke dingen doen.

#jaloersneehooroftochweleenbeetje

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

backupdevice schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:51:
[...]

Max stopt met F1, en gaat GT3 en WEC rijden . Geen 26 races per jaar meer, vaker thuis en leuke dingen doen.

#jaloersneehooroftochweleenbeetje
Ik geef hem groot gelijk, voldoende geld verdient en nu lekker doen wat je leuk vind. Echt racen en bij je familie zijn.

(ook best jaloers ja)

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Chocoball
Mad-Matt schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:46:

Alleen als het team een oplossing heeft om sneller te zijn in dirty air :+

Overigens weet Sky Sports F1 te melden dat Lambiase in 2028 eerst als Head of Race Engineering Chief Racing Officer bij McLaren zal gaan starten. Ik las al ergens dat de team principal tunctie pas later aan bod komt.

https://www.mclaren.com/r...eam-chief-racing-officer/

[ Voor 12% gewijzigd door Chocoball op 09-04-2026 18:17 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Guardian zegt dat het Stella opvolger/Ferrari deel niet meer dan een gerucht is of zelfs incorrect:
It is understood that suggestions Lambaise is being prepared as a successor to Stella, who is a reported target for Ferrari, are inaccurate
In de politiek is iets pas waar als het officieel ontkend is, dus nog even wachten ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mad-Matt schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:53:
[...]

Ik geef hem groot gelijk, voldoende geld verdient en nu lekker doen wat je leuk vind. Echt racen en bij je familie zijn.

(ook best jaloers ja)
Voldoende geld is wel een rekbaar begrip als ie nog 20 jaar zn eigen raceteam moet gaan financieren... :P

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MikeyMan schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:32:
[...]

Voldoende geld is wel een rekbaar begrip als ie nog 20 jaar zn eigen raceteam moet gaan financieren... :P
Zijn toch echt andere bedragen waar je dan over hebt. Zie pappa stroll

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

himlims_ schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:08:
[...]

Zijn toch echt andere bedragen waar je dan over hebt. Zie pappa stroll
Ja die zou ergens tussen de 3 en 4 miljard zitten...

Max 150-200 miljoen...

Ze zeggen niet voor niets dat de beste manier om miljonair te worden in de formule 1 is om te starten als miljardair :P

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:32:
[...]

Maar zo'n raceteam heeft ook sponsors, dus ik verwacht niet dat hij veel zelf hoeft te betalen aan zijn raceteam. En ik denk dat hij zo lang hij zelf rijdt, geen moeite zal hebben om sponsors te vinden.

iRacing Profiel

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 15:10
Wild Chocolate schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:35:
[...]

Maar zo'n raceteam heeft ook sponsors, dus ik verwacht niet dat hij veel zelf hoeft te betalen aan zijn raceteam. En ik denk dat hij zo lang hij zelf rijdt, geen moeite zal hebben om sponsors te vinden.
Om even de Max-factor aan te geven : de 24H van de NLS had altijd moeite om het startveld uit te verkopen. Er zijn 150 plekken op de grid beschikbaar die meestal niet gevuld worden.

Dit jaar is dat anders en de grid is uitverkocht. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48

JB

Cédric roelt!

Wellicht heeft Max juist al keuzes gemaakt, waardoor GP dit nu ook doet :?

Mijn boefje is liev!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JB schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:11:
Wellicht heeft Max juist al keuzes gemaakt, waardoor GP dit nu ook doet :?
Dat was ook mijn eerste gedachte.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Red Bull driver Isack Hadjar says Formula 1 overtakes are now possible with similar pace, while they previously required the attacking car to be much faster.

F1’s new power unit era features more electrical power and therefore a much greater emphasis on energy management.
https://www.motorsport.co...ke-isack-hadjar/10811528/

:D :D

PSN

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:11

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HFeBB5zWIAAzkHW?format=jpg&name=large

officieel nu!

https://news.verstappen.com/en/article/6124/

[ Voor 19% gewijzigd door basvn op 09-04-2026 16:09 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

~60 miljoen per jaar opstrijken is heel moeilijk om nee tegen te zeggen. Ik denk dat Max zijn uitspraken over stoppen eerst en vooral bedoeld zijn om druk op de FIA te zetten. Max draagt de F1 al sinds zijn promotie naar RBR, ik denk niet dat de FIA (FOM?) hem zo makkelijk zal laten gaan.

It’s the economy, stupid!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
Het is wel echt een aardige leegloop bij Red Bull ondertussen.

Wanneer komt het bericht dat Hannah stopt/overstapt?

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:11

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HFeFL82WMAAGsw9?format=jpg&name=small

en naar McLaren!

F1 twitter post

[ Voor 26% gewijzigd door basvn op 09-04-2026 16:31 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

No later than 2028... Das wat ruim...

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:01
Ow… shit

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

MikeyMan schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:31:
No later than 2028... Das wat ruim...
Vaak genoeg dat mensen op eerder niet meer welkom zijn, omdat ze bijvoorbeeld anders kritieke kennis meenemen. Daarnaast heb ik zelf ook gemerkt (bij mijzelf en anderen) hoe moeilijk de laatste maanden bij een werkgever/opdracht kunnen zijn als je weet dat je binnenkort toch weg gaat. Dat zn contract tm 28 doorloopt, betekend nu nog niet meteen dat ie het ook uit moet zitten. Wellicht vinden ze eerder een geschikte head of racing?

[ Voor 14% gewijzigd door Gropah op 09-04-2026 16:37 ]

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:00

thof

FP ProMod
Straks krijgen we nu een mini 'silly season' in april nu er even geen races zijn? :+

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:03
thof schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:38:
Straks krijgen we nu een mini 'silly season' in april nu er even geen races zijn? :+
Alles voor de engagement van de fans…. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oké, nu loopt RBR echt leeg. Ik denk dat Max ook gaat. Of hij stopt of bijvoorbeeld toch naar Mercedes gaat, is afwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-04-2026 17:57 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00

Cheezus

Luiaard

Moest daarvoor nou het topic op slot? :+

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:56:
Oké, nu loopt RBR echt leeg. Ik denk dat Max ook gaat. Of hij stopt of bijvoorbeeld toch naar Mercedes gaat, is afwachten.
Of Verstappen is intern al lang weg en GP gaat nu ook. Die kans lijkt mij groter.

Want er wordt wel verwezen naar "Verstappen heeft gezegd dat als GP gaat dan ga ik ook". Maar omgekeerd schijnt GP dat ook gezegd te hebben (in 2023).

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

Wok

Dakloos...

Dat heeft Waché goed voor elkaar weten spelen. Zulke k*tauto's bouwen dat Verstappen er klaar mee is (de huidige regelementen zijn gewoon de spreekwoordelijke druppel) en alle kopstukken vertrekken. Ik verwacht voor de zomerstop ook nog wel de aankondiging dat Hannah Schmitz vertrekt (eventueel naar een ander (top)team).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cheezus schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:59:
Moest daarvoor nou het topic op slot? :+
Nee. }:|
Ik plaatste dat bericht mobiel en toen werd de verbinding juist even slecht. Ik klikte op verstuur en toen ging het topic dicht. Die knoppen zitten dichterbij elkaar in de mobiele UI. Meteen weer ontgrendeld toen de verbinding herstelde en ik het meteen zag. :-(

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00

Cheezus

Luiaard

DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:24:
[...]

Ik plaatste dat bericht mobiel en toen werd de verbinding juist even slecht. Ik klikte op verstuur en toen ging het topic dicht. Die knoppen zitten dichterbij elkaar in de mobiele UI. Meteen weer ontgrendeld toen de verbinding herstelde en ik het meteen zag. :-(
Haha, ik zag het slotje en dacht dat het topic helemaal ontspoort was qua klachten over regels ofzo.. enigzins teleurgesteld dat het gewoon een foutje was :P

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:19
Ik begreep dat GP een jaar gardening leave heeft. Dat zou betekenen dat dit seizoen z'n laatste bij RBR is.

• RobertMe
Dirickteur schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:49:
Ik begreep dat GP een jaar gardening leave heeft. Dat zou betekenen dat dit seizoen z'n laatste bij RBR is.
Normaal gesproken dienen ze het contract uit en daarna gardening leave.

Maar alles kan uiteraard. Was het niet Rob Marshall waar nog complete rechtszaken zijn gevoerd over wanneer die naar McLaren mocht? (Of was het iemand naar Aston Martin? Wat dan Dan Fallows zal zijn geweest). Maar ook vaak dat de teams onderling er wel uit komen en er een korter gardening leave is (zal ook liggen aan de rol, hoeveel "tijd" er is (GP nu uitsluiten van meetings kun je hem over een jaar zonder / met een korte gardening leave laten gaan. Als GP per direct zou opstappen zullen ze hem eerder aan volledig jaar gardening leave houden), etc etc).

Als ik moet gokken..., als Verstappen na dit jaar stopt is GP ook weg, en dan dus 2027 gardening leave. Blijft Verstappen dient GP eerst zijn contract uit. Maar dan puur op relatie die die twee onderling hebben en niet "voor het team".

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:24:
[...]

En ik maar zoeken naar de modbreak en *knip* teksten :)

• Wok

Wok

Dakloos...

RobertMe schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:17:
[...]

Normaal gesproken dienen ze het contract uit en daarna gardening leave.

Maar alles kan uiteraard. Was het niet Rob Marshall waar nog complete rechtszaken zijn gevoerd over wanneer die naar McLaren mocht? (Of was het iemand naar Aston Martin? Wat dan Dan Fallows zal zijn geweest). Maar ook vaak dat de teams onderling er wel uit komen en er een korter gardening leave is (zal ook liggen aan de rol, hoeveel "tijd" er is (GP nu uitsluiten van meetings kun je hem over een jaar zonder / met een korte gardening leave laten gaan. Als GP per direct zou opstappen zullen ze hem eerder aan volledig jaar gardening leave houden), etc etc).

Als ik moet gokken..., als Verstappen na dit jaar stopt is GP ook weg, en dan dus 2027 gardening leave. Blijft Verstappen dient GP eerst zijn contract uit. Maar dan puur op relatie die die twee onderling hebben en niet "voor het team".
De gardening leave wordt ook vaak juist ingezet om een contract uit te dienen ;)
My take on this: Max heeft al lang en breed besloten dat hij (na) dit seizoen stopt en heeft dat ook al met GP besproken (en al dan niet met de rest van RBR). Daarom grijpt GP deze kans bij McLaren, zodat hij komend seizoen zijn gardening leave heeft om zijn contract uit te dienen. :)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is het eigenlijk niet vreemd dat de rijders geen gardening leave hebben, maar staff wel? Mij lijkt dat de rijders ook wel een hoop inside kennis hebben. Maareh, Max volgend jaar een een Merc en dan de 5de binnen halen ?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
zonoskar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:13:
Is het eigenlijk niet vreemd dat de rijders geen gardening leave hebben, maar staff wel? Mij lijkt dat de rijders ook wel een hoop inside kennis hebben. Maareh, Max volgend jaar een een Merc en dan de 5de binnen halen ?
Gardening leave niet in de vorm van de staff, maar was het niet Hamilton of Bottas die bij hun aankondiging van hun vertrek niet meer bij development meetings welkom waren? Komt in die zin wel op hetzelfde neer.

• Wok

Wok

Dakloos...

Verreweg de meeste rijders hebben niet genoeg know-how die voor de daadwerkelijke voertuigengineers relevant is. De meeste coureurs kunnen aangeven waar de afstelling van de huidige auto aangepast/verfijnd moet worden. Slechts een enkeling (Lauda/Senna/Schumacher/Verstappen) heeft ook echt de capaciteit om mee te denken in de ontwikkeling van een (nieuwe) auto.

Daarnaast is de pool van geschikte rijders sowieso heel dun, dus als je bestaande rijders een jaar met gardening leave stuurt voordat ze weer in mogen stappen, dan moet er ook een flinke pool aan geschikte(!) rookies beschikbaar zijn om dat op te vangen en dat laatste is dus niet het geval ;)

• RobertMe
Wok schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:24:
Daarnaast is de pool van geschikte rijders sowieso heel dun, dus als je bestaande rijders een jaar met gardening leave stuurt voordat ze weer in mogen stappen, dan moet er ook een flinke pool aan geschikte(!) rookies beschikbaar zijn om dat op te vangen en dat laatste is dus niet het geval ;)
Dat is dan weer het probleem van het team waar de coureur heen gaat. Terwijl gardening leave wordt afgedwongen door het team waar de coureur vertrekt. Ik zie dus alleen maar redenen om wel gardening leave toe te passen :Y) Like, stel Verstappen stopt na dit seizoen bij RBR en gaat naar Mercedes, dan zou het voor RBR toch mooi zijn als ze kunnen afdwingen dat Verstappen in 2027 helemaal niet rijdt. Dat is al 1 concurrent minder.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het geen paydrivers zijn, dan moet je ze blijven betalen voor het niets doen. Dat is een duur grapje bij de toppers.

En niemand wil voor je rijden als je dag in je contracten gaat opnemen. Mogelijk dat zelfs de FIA het niet accepteert.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:09

Erazzzer

Fear me, I'm German!

In principe is het voor rijders hetzelfde als voor staff. Je moet je contract uitzitten. Nu is het zo dat veel staff een vast contract hebben, dan heb je dus geen vast einde en zul je met gardening leave moeten. Heb je gewoon een einde contract, dan ben je vrij om te gaan, mits enkele contractuele afspraken. Maar wordt je tijdens een contractperiode met gardening leave gestuurd is dat betaald thuis zitten om geen kennis mee te nemen. Dat zouden ze met rijders ook kunnen doen, maar hun technische kennis van de auto is niet heel diep en om een rijder van een paar miljoen per jaar op betaalde vakantie sturen is ook niet handig.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken