Met de slogan "het kan wél" kan ik helemaal niks ontdekken wat nu echt een doorbraak is ten opzichte van afgelopen decennia.
Alles riekt enorm naar meer van hetzelfde VVD-beleid, status quo behouden en hopen dat alles vanzelf over gaat, met hier en daar een klein sociaal zoethoudertje.
Dat de hra (met lange overgangstermijn en compensatie in de loonbelasting) er niet af is vind ik schandalig. Als huisbezitter zijnde.
Al heb ik ook een vriend die kort geleden gekocht heeft (600k @ 4%) en voor wie de hra domweg 10k/jaar is, wat ze als gezin met 2 jonge kinderen goed kunnen gebruiken, na 3 dure huurwoningen in de afgelopen 5 jaar...
Mijn situatie is anders, ook jong gezin, maar woning van 450k @ 1,4% lever de hra ons nog geen 2k op wat we jaarlijks uit laten betalen bij de belastingteruggave en makkelijker kunnen missen... Dus die compensatie in de loonbelasting was ons extra goed uitgekomen
Ik ben er wel mee eens dat de zorgkosten omlaag moeten door domweg niet meer alle behandelingen en dure medicijnen voor te schrijven, tegen een absoluut minimale beter behanding. Niet die enige behandeling die nodig is, maar wel die nieuwere behandeling die 1,6% beter zou werken maar wel 5x zo duur is. Want dat vind ik niet bijzonder sociaal en eigenlijk meer individualistisch ikke-ikke-ikke.
Ziek zijn is geen keuze, maar botte pech (en geluk) is ook onderdeel van het leven.
De betere doorstroming op de woningmarkt krijg je alleen voor elkaar met... meer woningen (of minder inwoners). Niet door huren voor "scheef"huurders te verhogen. Die opbrengsten komen immers alleen bij de woningeigenaren terecht zonder dat er woongenotverhogingen oid tegenover staan. En de "scheef"huurders kunnen toch nergens anders terecht. Puur VVD.
Beperking van de WW van 2 naar 1 jaar. Ik snap hem an sich wel, maar een jaar vliegt voorbij wanneer je serieus ziek wordt. Daarbij heb ik eerder eens gelezen dat de WW vroeger 1 jaar was, maar is dat in ruil voor belastingverlaging voor bedrijven verlengd naar 2 jaar. Echter, dat kan ik nu nergens terugvinden.
Hoe dan ook is verkorting van de WW een verlaging van het risico voor bedrijven afwimpelen op de samenleving. Daar zie ik geen belastingverhoging oid voor bedrijven voor terug (sowieso nergens niet: VVD). Bedrijven mogen iemand dus compleet een burnout ed in helpen. Volledig herstel duurt niet zelden meer dan een jaar...
Men wil zich ook richten op gerichtere arbeidsmigranten toestaan. Maar voor al die mensen is nu wel een baan. VVD beleid is ook dat enorme distributiecentra gewoon gebouwd moeten worden, want bedrijvigheid (en lage loon arbeidsmigranten).
Laat ik hem dan omkeren daar, welke arbeidsmigranten gaat deze regering dan weren? Welke bedrijven gaat men de eeuwige groei ontzeggen?
Met de VVD zo sterk er in doorschemerend weet ik het antwoord wel
Het is geen Wilders "minder minder minder"
Wel VVD "meer meer meer" van hetzelfde.
[
Voor 11% gewijzigd door
DropjesLover op 30-01-2026 16:31
]