• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:16
sambalbaj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:22:
Ik begreep dat er bij het UWV, waar Van Berkel tot half vorig jaar in de raad van bestuur zat en bijna voorzitter geworden was, een hoop medewerkers echt enorm boos zijn juist omdat er daar heel strikt vastgehouden werd aan niet kunnen doorgroeien binnen de organisatie als je niet over de juiste diploma's beschikt.
Ik weet niet bij welke overheidsorganisaties dat wél makkelijk zou zijn? Afgaande op van Berkel zijn dat Gemeente Amsterdam en Gemeente Rotterdam dus, maar het deel van de Rijksoverheid waar ik werk (IenW) kom je zonder juiste diploma's niet boven bepaalde schalen uit. Je ziet collega's dan ook deeltijd LOI/OU opleidingen doen om verder te kunnen groeien, iets waar ik respect voor heb en in deze casus dus juist ook zo 'boos' om ben.

Denk dat het hypothetisch gezien wel mogelijk is -door te insinueren over de juiste papieren te beschikken maar deze niet aantoonbaar hoef te maken- een vervolgstap te kunnen maken. Als het je één keer gelukt is, zul je die leugen ook vol moeten houden tot je vergeten bent wat je gestudeerd hebt. Hoe hoger je komt, des te minder vragen er gesteld worden.
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:45:
Mis ik hier iets? Schaal 14 is toch echt al behoorlijk goed betaald?
Hij steekt z'n eigen vader een veer in de kont dat die S14 bereikt heeft zonder master, wat al hoogst ongebruikelijk is, maar daar hield het wel op. Deze van Berkel zat bij het UWV op S18/19 met alleen een HAVO diploma.

[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 17-02-2026 22:16 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32
olympusdenk schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:58:
Wijers is daar het schoolvoorbeeld van die twee maten. D66-informateur, moest direct opstappen voor een gelekt privé-appje — terwijl achteraf bleek dat het lek een gecoördineerde VVD-operatie was.
Ik denk dat de VVD (toen) nog een rekening te vereffenen had.
Meerdere journalisten, bevestigen bronnen tegen NRC, kregen dat verhaal dinsdagmiddag buiten de vergaderzaal van de Tweede Kamer te horen. De ‘spin’ kwam van zowel twee woordvoerders van de partij als van Tweede Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma, de campagneleider bij de afgelopen verkiezingen.
Des te meer bijzonder dat Sjoerd Sjoerdsma nu gewoon minister kan worden.

Maar ja aan de andere kant... een deel hiervan hoort (helaas) ook bij politiek.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
olympusdenk schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:58:
[...]

Eens dat het vertrouwen buskruit is. Maar die vonk is niet nieuw en de verontwaardiging is opvallend selectief. Even een oud bericht afstoffen, inmiddels uit november een stuk over de vorige GTST aflevering van - voor wie zich nog kan herinneren - Wijers-gate: olympusdenk in "Tweede Kamerverkiezingen 2025: Formatie en nasleep"

[...]

Wijers is daar het schoolvoorbeeld van die twee maten. D66-informateur, moest direct opstappen voor een gelekt privé-appje — terwijl achteraf bleek dat het lek een gecoördineerde VVD-operatie was. Ondertussen bleef Boon gewoon zitten na een publieke AI-campagne met doodsbedreigingen tot gevolg. Faber bleef zitten met omvolkingstheorieën. Yeşilgöz liet een kabinet vallen met een leugen. Dat de media nu haar rol als vierde macht pakt bij van Berkel is goed — maar dan wel consistent graag. De “klassenjustitie” die je beschrijft bestaat, maar de scheidslijn loopt niet tussen politici en burgers. Die loopt tussen wie direct moet opstappen en wie alles kan flikken zolang het maar de juiste partijkleur heeft.
D66 heeft natuurlijk nu ook enorme boter op hun hoofd met hun gedrag.
Er is in die partij nog steeds helemaal niets veranderd. Regeren is halveren, de eerste miskleun hebben ze al te pakken voordat ze begonnen zijn.

D66 steunde haar gisteren nog, totdat het echt niet meer kon. Als ze een andere koers willen laten zien aan de kiezer hadden ze haar gisteren meteen eruit moeten zetten. Het is precies duidelijk waar D66 voor stond en staat.
Jetten sprak van een "dapper en moedig besluit" van Van Berkel, dat volgens hem na een goed gezamenlijk overleg over de situatie was genomen.
Hoezo dapper en moedig? Ze heeft gewoon alles bij elkaar gelogen en is nu keihard door de mand gevallen.

https://nos.nl/artikel/26...-terug-vanwege-onjuist-cv

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:26:
[...]

Haar master kan ze dus niet laten vallen...

[...]
Masker, sorry spellchecker.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:05:
[...]
Mensen zijn boos omdat van Berkel een imposante carrière heeft opgebouwd,
Voor mijzelf sprekend: ik ben boos omdat het concept 'diploma' te grabbel gegooid wordt. Als ik 1 rijles neem claim ik ook niet een rijbewijs te hebben om de openbare weg te kunnen opgaan. Diploma is bewijs 'afgeronde opleiding' en niet slechts een begin.

Als het daadwerkelijk alleen maar Havo was geweest, dikke prima. Dan vervalt zelfs het verwijt dat er alleen een doctorandussen-klasse zit maar dat was het dus ook niet.

De reacties van D66-leidging vind ik trouwens enorme slappe hap.Hiermee associeer je je toch niet mee? Heb je dan als zelfbenoemde onderwijspartij zo weinig respect voor 'diploma'.

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 17-02-2026 23:24 ]

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 00:39
Trichoglossus schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:07:
[...]

D66 heeft natuurlijk nu ook enorme boter op hun hoofd met hun gedrag.
Er is in die partij nog steeds helemaal niets veranderd.
Maar dat maakt het punt alleen maar schrijnender: als zelfs deze partij direct consequenties draagt voor een cv-leugen, terwijl aan de andere kant omvolkingstheorieën, AI-campagnes met doodsbedreigingen en een kabinet dat valt op een leugen zonder gevolgen blijven — dan gaat het niet meer over D66. Dan gaat het over wie er wél en wie er niet wordt afgerekend.

Ook ben ik waarschijnlijk de laatste die de D66 heilig zou verklaren — niet voor het eerst dat ik ze erop wijs dat ze sociaal-economisch een stuk dichter bij de VVD zitten dan ze hun kiezers willen doen geloven.

NL: Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• Wat is (uiterst / radicaal / extreem) links en rechts? Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
In het algemeen geld ons beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid