Ik weet niet bij welke overheidsorganisaties dat wél makkelijk zou zijn? Afgaande op van Berkel zijn dat Gemeente Amsterdam en Gemeente Rotterdam dus, maar het deel van de Rijksoverheid waar ik werk (IenW) kom je zonder juiste diploma's niet boven bepaalde schalen uit. Je ziet collega's dan ook deeltijd LOI/OU opleidingen doen om verder te kunnen groeien, iets waar ik respect voor heb en in deze casus dus juist ook zo 'boos' om ben.sambalbaj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:22:
Ik begreep dat er bij het UWV, waar Van Berkel tot half vorig jaar in de raad van bestuur zat en bijna voorzitter geworden was, een hoop medewerkers echt enorm boos zijn juist omdat er daar heel strikt vastgehouden werd aan niet kunnen doorgroeien binnen de organisatie als je niet over de juiste diploma's beschikt.
Denk dat het hypothetisch gezien wel mogelijk is -door te insinueren over de juiste papieren te beschikken maar deze niet aantoonbaar hoef te maken- een vervolgstap te kunnen maken. Als het je één keer gelukt is, zul je die leugen ook vol moeten houden tot je vergeten bent wat je gestudeerd hebt. Hoe hoger je komt, des te minder vragen er gesteld worden.
Hij steekt z'n eigen vader een veer in de kont dat die S14 bereikt heeft zonder master, wat al hoogst ongebruikelijk is, maar daar hield het wel op. Deze van Berkel zat bij het UWV op S18/19 met alleen een HAVO diploma.CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:45:
Mis ik hier iets? Schaal 14 is toch echt al behoorlijk goed betaald?
[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 17-02-2026 22:16 ]