Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:37

marapuru

db.

vanDaal schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:56:
Dit is ook een interessante. Je koopt een vrijstaand huis op een prachtige plek tussen Utrecht en Zeist vlakbij de Kromme Rijn, maar....
  • de (ruime) helft van je huis is verhuurd met huurbescherming en een belachelijk lage huuropbrengst (800 p/m).
  • "Het betreft een dubbel woonhuis dat juridisch één geheel vormt", maar "Het huis met nummer 18 is verhuurd en kent huurbescherming"
  • er is nog wel onderhoud nodig en alle clausules zijn van toepassing
Maar 825K voor die plek met die oppervlakte (deels verhuurd) en zo'n perceel is wel uniek. Wie durft?

https://www.funda.nl/deta...s-rijnsoever-18/43211872/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Komt nog eens bij dat de huidige eigenaar het verhuurde nooit heeft bewoond (aldus de advertentie). Dus ik vermoed dat de huidige eigenaar er weinig plezier aan beleefd.

Volgens mij zie ik ook geen foto’s van het verhuurde deel van de woning?

En gezien het bouwjaar zal het kwa geluid ook niet echt geïsoleerd zijn.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 19:59
Rubbergrover1 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:36:
[...]

Plaatje bij het praatje
[Afbeelding]

Je krijgt trouwens niet alleen de ruïne. "Het domein Kasteel Schaesberg wordt aangeboden. Daarop bevindt zich naast de kasteelruïne een bezoekerscentrum (met kantine en vergaderfaciliteiten). Ook het achtergelegen park met de ambachtelijke smederij, de houtwerkplaats en andere opstallen zullen overgaan naar een nieuwe eigenaar."
Jammer dat de gemeente het niet verder wilt ontwikkelen, of het kasteel wil herstellen. Ik ben in de buurt opgegroeid, tijdens mijn jeugd was het een vervallen, overgroeide ruïne. Ik was enthousiast dat ze het kasteel traditioneel gingen herstellen. Ambitieus was het zeker.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:32
MikaX schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:41:
[...]

De manier waarop de verhuurder de was heeft opgehangen terwijl hij wist dat er foto's gemaakt zouden worden, zegt mij dat je alleen maar gezeik zult hebben met deze huurder.
Ja, denk je niet dat de foto's zijn van het deel wat verkocht wordt en dat er van het verhuurde deel gewoon geen foto's zijn?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:10
marapuru schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:37:
[...]

Komt nog eens bij dat de huidige eigenaar het verhuurde nooit heeft bewoond (aldus de advertentie). Dus ik vermoed dat de huidige eigenaar er weinig plezier aan beleefd.
Hoezo niet? Lijkt me simpelweg een dubbele woning die de eigenaar jaren verhuurd heeft, maar waarbij nu een van de huurders besloten heeft om te verhuizen. Wat dan een mooi moment is om te verkopen, en ervan te profiteren dat de woningwaarde inmiddels enkele malen over de kop is gegaan.

• Drharlin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:34
vanDaal schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:56:
[list]
• de (ruime) helft van je huis is verhuurd met huurbescherming en een belachelijk lage huuropbrengst (800 p/m).
Aan het bordje in de tuin te zien is de Universiteit Utrecht de eigenaar, die heeft meer woningen langs de kromme rijn / buitengebied daar. Sommige deden functie als dienstwoning of proeftuin voor vanalles. Als je de helft huurt voor 800 per maand op die plek, blijf je er denk ik tot je dood of noodzaak tot vertrek wonen.

[ Voor 13% gewijzigd door Drharlin op 26-01-2026 08:24 ]

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:37

marapuru

db.

Rubbergrover1 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 03:50:
[...]

Hoezo niet? Lijkt me simpelweg een dubbele woning die de eigenaar jaren verhuurd heeft, maar waarbij nu een van de huurders besloten heeft om te verhuizen. Wat dan een mooi moment is om te verkopen, en ervan te profiteren dat de woningwaarde inmiddels enkele malen over de kop is gegaan.
Je hebt gelijk. Ik was iets te kort door de bocht. Het kan natuurlijk ook dat 1 van beide huurders heeft opgezegd. Dat beide delen verhuurd zouden zijn geweest kwam even niet in mij op..

Scherp op de maandagochtend @Rubbergrover1
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.