StarrFire schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:46:
In ieder geval genoeg ruimte voor huisnummers: Na 28 komt 52!
Sowieso een vreemde nummering in die straat. De buren aan de andere kant hebben 24, daar zit al een nummer tussen, maar dan wordt het ineens 10, 8, 6, 4. Ook geen nummer 2.
Het is een gek stukje Rotterdam. Ik woon er in de buurt, in een normale woning (helaas niet zo'n villa).
Heel de Kralingseweg is allemaal individueel gebouwd, je ziet her en der wel wat huizen die duidelijk tegelijk met een zelfde ontwerp zijn gebouwd, maar dat zijn er dan hooguit 8 die hetzelfde zijn.
Staan prachtige villa's tussen, maar ook verschikkelijke nieuwbouw met postzegel tuintjes van enkele vierkante meters maar wel met prijskaartje van 750K+.
Het lijkt er met de huisnummers op dat ze er rekening mee houden dat die percelen opgeknipt zouden gaan worden. En dat zie dus ook regelmatig. 1 oude perceel waar ooit 1 huis met flinke tuin stond wordt opgedeeld in 6 stukjes. 6 keer dezelfde nieuwbouw en kleine tuin erbij.
Grond en gemeentje voorziening situatie is ook wat gek begreep ik laatst via via. Riool en stroom enzo is dan tot de Kralingseweg ofzoiets, dus in die zijstraaten moet je dat met je medebewoners zelf regelen. Of als je 1 van gelukkige eigenaren bent van een flinke (voor Rotterdamse maatstaven) lap grond daar met een enkele woning erop, dan moet je dat dus zelf regelen vanaf de weg tot je huis.
Geen idee hoe abnormaal dit is. Kan me voorstellen dat dit in landelijke gebieden wellicht heel normaal is.
[
Voor 10% gewijzigd door
Erik070 op 16-04-2026 14:34
]