Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij
En hoe fucking laat is het?ecn1985 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:13:
[...]
Staat de salon tafel ondersteboven? In elk geval een bijzonder ontwerp...
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Hey, zelfs een kapotte klok staat 2x per dag goed. Dus je moet alleen even de juiste vinden om te zien hoe laat het is.
Live, love, laugh ... en een trap met een panterprint.
https://www.funda.nl/detail/koop/den-haag/appartement-alphons-diepenbrockhof-50/44405964/
https://stefandoomanis.com/listing/CA/Pasadena/380-S-San-Rafael-Ave-91105/229298166
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
En binnenkort een lekker plekkie in box3Drake schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:16:
Vakantiehuis met permanente woonfunctie.
Lekker plekkie hoor![]()
[Afbeelding]
Link naar Funda
Nou het is de hoofdstad niet, sowieso.VeertienKaVier schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:12:
Vier ton voor honderd vierkante meter in de hoofdstad, op fietsafstand van zee, plus een betaalbare VvE... Is er een adder of is Den Haag echt zo 'goedkoop'?
Loosduinen is wel Den Haag Buiten. Da's gerust nog een half uur met de tram om naar het dichtstbij zijnde station te geraken. Het heeft energielabel E, plat dak in een versteend winkelcentrumpje.
Dit lijkt niet heel gek.
Klopt. Mag ik de hitte en het vooruitzicht van 36º de schuld geven?
Eens kijken wat een van de koelste delen van het land biedt. Voor een miljoen zie ik hier niet echt de 'verfijnde architectuur' aan af:

Maar wel label A en een mooi eiland.
https://www.funda.nl/deta...-middenstreek-7/43322389/
Het feit dat dat raam boven niet in het midden van het huis zit en ook niet is uitgelijnd met de deur, maakt het echt enorm onrustig om aan te zien. Ik mis ook de verfijning.VeertienKaVier schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:58:
Eens kijken wat een van de koelste delen van het land biedt. Voor een miljoen zie ik hier niet echt de 'verfijnde architectuur' aan af:
[Afbeelding]
Maar wel label A en een mooi eiland.
https://www.funda.nl/deta...-middenstreek-7/43322389/
Gelukkig heb je daar alleen last van als je aan de overkant woontmillerman_sf schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:09:
[...]
Het feit dat dat raam boven niet in het midden van het huis zit en ook niet is uitgelijnd met de deur, maakt het echt enorm onrustig om aan te zien. Ik mis ook de verfijning.
En als je dan naar de plattegrond kijkt had het raam makkelijk opgeschoven kunnen worden zodat het wél uitlijnde.millerman_sf schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:09:
[...]
Het feit dat dat raam boven niet in het midden van het huis zit en ook niet is uitgelijnd met de deur, maakt het echt enorm onrustig om aan te zien. Ik mis ook de verfijning.
De plattegrond bied wel meer bijzondere dingen...
De 'twee slaapkamers' is er eigenlijk maar één. De andere slaapkamer is gewoon een waardeloos ingerichte, grote overloop mét vide naar de keuken én open trapgat. Lekker slapen...
Sowieso weinig ramen, de enige écht slaapkamer heeft één raam, de badkamer nul (en de overloop dan weer 5).
Ook zijn er twee ingangen. Die aan de voorkant van het huis komt direct in de keuken uit, aan de zijkant zit nóg een deur, maar als het regent sta je in een waterval omdat de buren geen dakgoot hebben.
Niet mijn smaak dit.
Het is wel de hoofdstad van Zuid-Holland.HelloIamAldo schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:34:
[...]
Nou het is de hoofdstad niet, sowieso.
Loosduinen is wel Den Haag Buiten. Da's gerust nog een half uur met de tram om naar het dichtstbij zijnde station te geraken. Het heeft energielabel E, plat dak in een versteend winkelcentrumpje.
Dit lijkt niet heel gek.
Never mind... spuit 11![]()
[ Voor 85% gewijzigd door RoelandD op 24-06-2026 15:22 ]
[ Voor 108% gewijzigd door AppieK op 24-06-2026 15:39 ]
LG Therma V HM091MR.U44
Sowieso weinig foto's.VeertienKaVier schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:58:
[...]
Klopt. Mag ik de hitte en het vooruitzicht van 36º de schuld geven?![]()
Eens kijken wat een van de koelste delen van het land biedt. Voor een miljoen zie ik hier niet echt de 'verfijnde architectuur' aan af:
[Afbeelding]
Maar wel label A en een mooi eiland.
https://www.funda.nl/deta...-middenstreek-7/43322389/
Oh kijk, van de vorige makelaar
https://s3.eu-central-1.a.../140807902_1682510947.pdf
Hart voor Den Haag luidt noodklok over ernstige overlast in Waldeck - Hart voor Den HaagVeertienKaVier schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:12:
Vier ton voor honderd vierkante meter in de hoofdstad, op fietsafstand van zee, plus een betaalbare VvE... Is er een adder of is Den Haag echt zo 'goedkoop'?
Gezelligheid om de hoek. Ook al zou dat nu niet meer spelen, drukt het de prijs. Je zag het hier in Nieuwegein ook. Twee jaar nadat de zaak gespeeld had waren de huizen nog steeds zeer betaalbaar in dat gebied (iets met een voordeur er uit geblazen en geëscaleerde ruzie om jongeren onder een viaduct 's nachts)
Laten we zeggen dat het een zeer volkse wijk is. Er zitten echt wel mooiere stukken tussen, maar kans is groot dat er binnen een straal van 100 meter 1 of meerdere tokkie gezinnen wonen. Daar moet je maar net zin in hebben, of zelf ook zo zijn en dat alleen maar gezellig vinden.Ac0 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:53:
[...]
Hart voor Den Haag luidt noodklok over ernstige overlast in Waldeck - Hart voor Den Haag
Gezelligheid om de hoek. Ook al zou dat nu niet meer spelen, drukt het de prijs. Je zag het hier in Nieuwegein ook. Twee jaar nadat de zaak gespeeld had waren de huizen nog steeds zeer betaalbaar in dat gebied (iets met een voordeur er uit geblazen en geëscaleerde ruzie om jongeren onder een viaduct 's nachts)
Zelf ook Waldeck en Houtwijk overwogen paar jaar geleden omdat ze zo betaalbaar is en lekker dichtbij strand. Maar we hebben er toch vanaf gezien. Druppel voor ons toen was een steekpartij waarbij een 15 jarige meid een snackbar eigenaar had doodgestoken.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/4766018/snackbarhouder-chen-werd-zonder-enige-begrijpelijke-aanleiding-doodgestoken
Dat klinkt idd als een uitdagende buurt.Erik070 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:26:
[...]
Laten we zeggen dat het een zeer volkse wijk is. Er zitten echt wel mooiere stukken tussen, maar kans is groot dat er binnen een straal van 100 meter 1 of meerdere tokkie gezinnen wonen. Daar moet je maar net zin in hebben, of zelf ook zo zijn en dat alleen maar gezellig vinden.
Zelf ook Waldeck en Houtwijk overwogen paar jaar geleden omdat ze zo betaalbaar is en lekker dichtbij strand. Maar we hebben er toch vanaf gezien. Druppel voor ons toen was een steekpartij waarbij een 15 jarige meid een snackbar eigenaar had doodgestoken.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/4766018/snackbarhouder-chen-werd-zonder-enige-begrijpelijke-aanleiding-doodgestoken
Ik zou ook verder kijken.

Dan is verder ook nog dit:

En heel veel kale ruimtes in Koningsbosch, https://www.funda.nl/deta...verterstraat-18/44402264/
Van klussen krijg je grijze haren
Ik zie een hele mooi houtbewerking werkplaatsfenrir schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:05:
Voor als je naar zolder moet maar toch een grote boodschap moet doen:[Afbeelding]
Dan is verder ook nog dit:
[Afbeelding]
En heel veel kale ruimtes in Koningsbosch, https://www.funda.nl/deta...verterstraat-18/44402264/
Dan zou ik nog eens kijken want het is een foto van een gym. Al kun je er wel iets anders van maken natuurlijkMarcelGo schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:32:
[...]
Ik zie een hele mooi houtbewerking werkplaats
Hmm, ik zie toch echt mijn houtbewerking werkplaatsRoenie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:37:
[...]
Dan zou ik nog eens kijken want het is een foto van een gym. Al kun je er wel iets anders van maken natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 25-06-2026 06:45 ]
Lekker met zaagsel in de jacuzzi... en daarna aan de barMarcelGo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 06:43:
[...]
Hmm, ik zie toch echt mijn houtbewerking werkplaats[Afbeelding]
Schier is nu eenmaal duur en de Middenstreek een geliefde straat (en behoorlijk druk met toeristen).VeertienKaVier schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:58:
[...]
Klopt. Mag ik de hitte en het vooruitzicht van 36º de schuld geven?![]()
Eens kijken wat een van de koelste delen van het land biedt. Voor een miljoen zie ik hier niet echt de 'verfijnde architectuur' aan af:
[Afbeelding]
Maar wel label A en een mooi eiland.
https://www.funda.nl/deta...-middenstreek-7/43322389/
"Verfijnd" vind ik ook een beetje een vreemde term, maar er zal waarschijnlijk bedoeld worden dat het geen willekeurig ontwerp is, maar dat er een bewuste koppeling is tussen moderne bouw en traditionele aspecten van de eiland-architectuur. Een moderne interpretatie van de eiland-architectuur, dus. Daarbij horen bepaalde elementen die in dit topic minder gewaardeerd worden, zoals het excentrisch geplaatste raam boven en de voordeur aan de voorkant, die in de praktijk weinig gebruikt wordt (vaak een pronkdeur). Willekeurig voorbeeld van die oude eilandarchitectuur:
Ze te zien wel iets als handgebakken bakstenen van Petersen? Dat is wel aardig architectonisch :)VeertienKaVier schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:58:
Voor een miljoen zie ik hier niet echt de 'verfijnde architectuur' aan af:
[Afbeelding]
https://nl.petersen-tegl.dk/bakstenen/producten/d32
[ Voor 12% gewijzigd door yajwacc op 25-06-2026 10:46 ]
Betaalbare VvE kan dikke adder onder het gras zijn: onvoldoende reserves. Zet je schrap! VvE bijdrage kan verdubbeld worden + eenmalige bijdrage van paar duizend euro. Eenmalige dit jaar. Over 2 jaar weer ... reservefonds en MJOP is het enige wat mij interesseertVeertienKaVier schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:12:
Vier ton voor honderd vierkante meter in de hoofdstad, op fietsafstand van zee, plus een betaalbare VvE... Is er een adder of is Den Haag echt zo 'goedkoop'?
Als je kijkt naar 'het origineel' naast dit exemplaar, zie je dat juist dat raam wel een historisch correcte knipoog is. Kan ik dan toch wel waarderen, hoe smakeloos verder ook.millerman_sf schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:09:
[...]
Het feit dat dat raam boven niet in het midden van het huis zit en ook niet is uitgelijnd met de deur, maakt het echt enorm onrustig om aan te zien. Ik mis ook de verfijning.
Spuit 11, zie @Rubbergrover1
[ Voor 5% gewijzigd door Tralapo op 25-06-2026 12:32 ]
Op die foto wel. Op die andere is het meest in het oog springende toch iets belangrijksten: een gymMarcelGo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 06:43:
[...]
Hmm, ik zie toch echt mijn houtbewerking werkplaats[Afbeelding]
Ik vind het huis een slap fantasieloos aftreksel van het origineel. Doe het goed en gebruik ook raamstijlen en dezelfde maatvoering ramen en deuren of zet er iets moderns neer.Rubbergrover1 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:16:
[...]
Schier is nu eenmaal duur en de Middenstreek een geliefde straat (en behoorlijk druk met toeristen).
"Verfijnd" vind ik ook een beetje een vreemde term, maar er zal waarschijnlijk bedoeld worden dat het geen willekeurig ontwerp is, maar dat er een bewuste koppeling is tussen moderne bouw en traditionele aspecten van de eiland-architectuur. Een moderne interpretatie van de eiland-architectuur, dus. Daarbij horen bepaalde elementen die in dit topic minder gewaardeerd worden, zoals het excentrisch geplaatste raam boven en de voordeur aan de voorkant, die in de praktijk weinig gebruikt wordt (vaak een pronkdeur). Willekeurig voorbeeld van die oude eilandarchitectuur:
[Afbeelding]
Je kunt ook zeggen: maak er een goede moderne interpretatie van en behoudt alleen de essentie. En houd niet vast aan de ouderwetse raamstijlen en maatvoering van de ramen en deuren. Die insteek hebben ze hier zo te zien gehanteerd.grimselman schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:46:
[...]
Ik vind het huis een slap fantasieloos aftreksel van het origineel. Doe het goed en gebruik ook raamstijlen en dezelfde maatvoering ramen en deuren of zet er iets moderns neer.

https://www.funda.nl/detail/koop/gorinchem/huis-haarweg-51/44400067/
Vol met smaak maar niet mijn smaakPrisma16 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:23:
Vijftig tinten wit, 3k/m2 en dicht bij de A27.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/detail/koop/gorinchem/huis-haarweg-51/44400067/
Je kan er van vinden wat je wil natuurlijk, maar het is netjes en consistent uitgevoerd!Prisma16 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:23:
Vijftig tinten wit, 3k/m2 en dicht bij de A27.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/detail/koop/gorinchem/huis-haarweg-51/44400067/
Altijd al een eigen landgoed willen hebben met 60 hectare bos, 4,5 hectare akkerbouwgrond EN 4,5 hectare weidegrond. Dit is je kans!
En ja ik weet dat het in Ter Apel ligt, maar de omgeving is veel te mooi om te negeren!
-Hoe krijg ik hier foto's?? Grrrrrrrrr-
https://www.funda.nl/detail/koop/ter-apel/huis-ruiten-a-kanaal-west-v-1-d/44409663/
[ Voor 27% gewijzigd door AppieK op 25-06-2026 15:37 . Reden: Geen plaatjes ]
LG Therma V HM091MR.U44
Maar wel een landgoed wat open is voor publiek, er loopt een wandel/fiets route vlakbij.AppieK schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:32:
Altijd al een eigen landgoed willen hebben met 60 hectare bos, 4,5 hectare akkerbouwgrond EN 4,5 hectare weidegrond. Dit is je kans!
En ja ik weet dat het in Ter Apel ligt, maar de omgeving is veel te mooi om te negeren!
Dus altijd pottenkijkers op je erf..... (En nee, een hek doen ze gewoon open, zelfs als er een verboden toegangsbord op zit).
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Welkomstcommité van Rottweilers? Of gewoon op slotYaksa schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:49:
[...]
(En nee, een hek doen ze gewoon open, zelfs als er een verboden toegangsbord op zit).
Het is een NSW-landgoed, best kans dat je het open moet stellen om (deels) bepaalde belastingen (zoals OZB) te ontlopen of om andere subsidies te ontvangen. Bron:Chaki schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:56:
[...]Welkomstcommité van Rottweilers? Of gewoon op slot
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Er staan geen winterfoto’s met hoogwater bij.
:strip_exif()/f/image/paEtWy6ZMgWeqPQpoUaYxnZT.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/NRHxXbcbqnPJoeY7QnVACLcU.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/99St0ztEieh5UGc3757ZkDW7.webp?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/detail/koop/olst/huis-fortmonderweg-37/44404350/
Wauw! Ik zie mezelf al zitten aan de IJssel.sssensss schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:53:
Bijzonder huis/tuin combinatie! Enorm lange en smalle tuin, maar wel een prachtige ligging.
Er staan geen winterfoto’s met hoogwater bij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/detail/koop/olst/huis-fortmonderweg-37/44404350/
Met aan beide kanten van je stoel misschien nog 2 meter aan eigen tuin. Daarna is al tuin van de buren.Daniel36 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:58:
[...]
Wauw! Ik zie mezelf al zitten aan de IJssel.
[Afbeelding]
bieropener vergeten, 225 meter teruglopen naar de keuken..Daniel36 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:58:
[...]
Wauw! Ik zie mezelf al zitten aan de IJssel.
[Afbeelding]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dan heb je weer genoeg calorieën verbrand voor je volgende biertje (wat je meteen meeneemt natuurlijk) 😁No Hands schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:36:
[...]
bieropener vergeten, 225 meter teruglopen naar de keuken..
Je zal toch maar dorst hebben in een koud biertje onder de douche. Hoef je in elk geval geen 225 meter te lopen.
[ Voor 51% gewijzigd door Freakie1NL op 25-06-2026 20:54 ]
10*290 WP (2900) op ZW & 9*450 WP (4050).
Je denkt redelijk standaard VT wonen bingokaart huis.

Tot je op zolder komt, wie verzint het om zo de PV omvormer op te hangen.
Leuk detail de brandmelder die verdwenen is rechts onder op het bord.

Deze constructie roept vragen op. Het is opvallend dat er mensen met beperkt technisch inzicht en gevoel voor detail aan dergelijke PV-installaties werken. Er zijn veel punten die aandacht verdienen:TheUnknowny schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:10:
https://www.funda.nl/detail/koop/heerhugowaard/huis-jac-van-maerlantlaan-63/80864691/
Tot je op zolder komt, wie verzint het om zo de PV omvormer op te hangen.
Leuk detail de brandmelder die verdwenen is rechts onder op het bord.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Locatie en oriëntatie van de schoren: De schoren staan achter de montageplaat, terwijl het zwaartepunt van de constructie juist aan de voorkant van de plaat ligt.
- Bevestiging: Is het geheel verankerd, of zou het lost staan?
- vul maar aan....
Het is verbazingwekkend dat iemand de moed heeft een dergelijke opstelling op te leveren.
Van klussen krijg je grijze haren
Het ziet er anders ruim uit zonder schutting. Dus voor je gevoel is het wel vrij. Van wie het grootste deel van de grond is daar maakt dan ook niet zoveel uit.jeroenkb schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:04:
[...]
Met aan beide kanten van je stoel misschien nog 2 meter aan eigen tuin. Daarna is al tuin van de buren.
Na het zien van het huis en de tekst, heb ik toch wel wat vragen.
Waarom ziet het huis er zo groot uit, maar is het toch maar 52m2? Waarom wordt er continu gesproken over vakantiehuis?
Verder alleen per boot te bereiken. En wel knap om 3 slaapkamers op zon oppervlak te hebben. Maar goed, slaapkamers zijn niet echt ruim te noemen.


It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
ff heel eerlijk, als sportvisser is natuurlijk de ultieme (natte?Daniel36 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:58:
[...]
Wauw! Ik zie mezelf al zitten aan de IJssel.
[Afbeelding]
Snel berekend:evleerdam schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:59:
https://www.funda.nl/detail/recreatie/warten/huis-ald-fean-6/44402837/
Na het zien van het huis en de tekst, heb ik toch wel wat vragen.
Waarom ziet het huis er zo groot uit, maar is het toch maar 52m2? Waarom wordt er continu gesproken over vakantiehuis?
Verder alleen per boot te bereiken. En wel knap om 3 slaapkamers op zon oppervlak te hebben. Maar goed, slaapkamers zijn niet echt ruim te noemen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beganegrond 4.58 * 6.45 =29,5m2
Eerste verdieping: 3.64 * 6.45 = 23,5m2
~53m2 en daar moet dan nog wat vanaf
Ze noemen het een vakantiewoning omdat permanente bewoning niet is toegestaan
Ja, het is een prachtig huis op een schitterende locatie, maar ik heb ze ook. Die Aga op zo te zien gas bijvoorbeeld. Er ligt vast geen gasleiding, dus hoe dan? Losse gasflessen? Of een tank in de tuin? En komt iemand die dan met een bootje vullen?evleerdam schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:59:
https://www.funda.nl/detail/recreatie/warten/huis-ald-fean-6/44402837/
Na het zien van het huis en de tekst, heb ik toch wel wat vragen.
Hoe onpraktisch is het om buitenom naar de wc en de douche te moeten? Wat doe je met je vuilnis? Even de kliko aan de straat zetten is er niet bij.
Maar goed, als je dat geld hebt voor een vakantiehuis maal je daar vast niet om, dan kun je overal iemand voor inhuren.
Volgens mij is het landje ernaast waar ieder jaar Middeleeuws Ter Apel wordt gehouden. Mooie lokatie, jammer van de lokale autochtone jongeren die van mening zijn dat het 's avonds slopen van andermans spullen leuk tijdverdrijf is.AppieK schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:32:
Tweede poging dan maar!
Altijd al een eigen landgoed willen hebben met 60 hectare bos, 4,5 hectare akkerbouwgrond EN 4,5 hectare weidegrond. Dit is je kans!
En ja ik weet dat het in Ter Apel ligt, maar de omgeving is veel te mooi om te negeren!
-Hoe krijg ik hier foto's?? Grrrrrrrrr-
https://www.funda.nl/detail/koop/ter-apel/huis-ruiten-a-kanaal-west-v-1-d/44409663/
Mijn primaire vraag is toch vooral hoe lang het duurt voordat je er helemaal kriegel van bent dat je elke keer naar buiten moet om bij de WC te komen...evleerdam schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:59:
https://www.funda.nl/detail/recreatie/warten/huis-ald-fean-6/44402837/
Na het zien van het huis en de tekst, heb ik toch wel wat vragen.
Omdat het een recreatiewoning is waar permanente bewoning niet toegestaan is.evleerdam schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:59:
https://www.funda.nl/detail/recreatie/warten/huis-ald-fean-6/44402837/
Na het zien van het huis en de tekst, heb ik toch wel wat vragen.
Waarom ziet het huis er zo groot uit, maar is het toch maar 52m2? Waarom wordt er continu gesproken over vakantiehuis?
In sommige andere landen is het best gebruikelijk dat je flessengas gebruikt om op te koken. Zo'n fles gaat vaak wel een paar maanden mee (uiteraard afhankelijk van hoeveel je kookt). En het is ook geen heel dramatische actie om zo'n gasfles te vervangen. Is ongeveer net zo zwaar als een krat bier.VeertienKaVier schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:05:
[...]
Ja, het is een prachtig huis op een schitterende locatie, maar ik heb ze ook. Die Aga op zo te zien gas bijvoorbeeld. Er ligt vast geen gasleiding, dus hoe dan? Losse gasflessen? Of een tank in de tuin? En komt iemand die dan met een bootje vullen?
Ja, ik snap dat er geen permanente bewoning is toegestaan. Maar zet dat er dan ook bij. Het is geen vakantiepark, dus je bent afhankelijk van de gemeente hoeveel maanden je er mag verblijven. En dan moet je opzoeken welke regels de gemeente Warten hanteert. Hadden ze er ook wel even bij kunnen zetten..
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
De woning is op Funda alleen zichtbaar als je expliciet op recreatiewoningen zoekt.evleerdam schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:09:
@Just-Be @Rubbergrover1
Ja, ik snap dat er geen permanente bewoning is toegestaan. Maar zet dat er dan ook bij.
Er staat letterlijk: "Permanente bewoning - Permanente bewoning is niet toegestaan"evleerdam schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:09:
@Just-Be @Rubbergrover1
Ja, ik snap dat er geen permanente bewoning is toegestaan. Maar zet dat er dan ook bij.
https://properties.lefigaro.com/announces/castle-real+estate-salzburg-aut/104799115/
Via: https://www.nu.nl/buitenland/6400830/porsche-nazaat-zet-oostenrijkse-villa-te-koop-na-kritiek-op-geplande-privetunnel.html
Ik zou er een 280 meter lange schutting neerzetten voor meer privacyjeroenkb schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:04:
[...]
Met aan beide kanten van je stoel misschien nog 2 meter aan eigen tuin. Daarna is al tuin van de buren.
Was deze een tijd terug ook niet in het nieuws? Volgens mij ook een hutje alleen met boot te bereiken, en een van de best bekeken huizen op funda toenevleerdam schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:59:
https://www.funda.nl/detail/recreatie/warten/huis-ald-fean-6/44402837/
Na het zien van het huis en de tekst, heb ik toch wel wat vragen.
Waarom ziet het huis er zo groot uit, maar is het toch maar 52m2? Waarom wordt er continu gesproken over vakantiehuis?
Verder alleen per boot te bereiken. En wel knap om 3 slaapkamers op zon oppervlak te hebben. Maar goed, slaapkamers zijn niet echt ruim te noemen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edit nee, dat was een andere Best bekeken huis op Funda, alleen met boot te bereiken, is verkocht: ‘Koper kan plek wel waarderen’ | Wonen | AD.nl
[ Voor 12% gewijzigd door Schway op 26-06-2026 10:58 ]
Daar valt heel wat te snoeien als je alles wat over de erfgrens groeit, mag weghalen... dat is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen.
Ook als je het voorterrein van het huis ziet, is het duidelijk een vereiste dat je ondanks de afgelegen plek een sociale inborst zult moeten hebben en open moet staan voor goed contact met je buren.yajwacc schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:56:
https://www.funda.nl/detail/koop/olst/huis-fortmonderweg-37/44404350/media/foto/3
Daar valt heel wat te snoeien als je alles wat over de erfgrens groeit, mag weghalen... dat is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen.
https://www.funda.nl/detail/koop/olst/huis-fortmonderweg-37/44404350/media/foto/33
Dat stuk is nog wel eens in de winter onbereikbaar met de auto, Fortmond wordt dan een 'eiland' omdat de toegangsweg onder water staat.yajwacc schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:56:
https://www.funda.nl/detail/koop/olst/huis-fortmonderweg-37/44404350/media/foto/3
Daar valt heel wat te snoeien als je alles wat over de erfgrens groeit, mag weghalen... dat is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen.
Dan kan je alleen met een boot (van de gemeente) van en naar het eiland.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/FndDCkBvCPOXIiyCu6OeiFus.avif?f=user_large)
https://www.funda.nl/detail/koop/nieuwegein/huis-reinesteijnseweg-4-a/44403911/
Best duur voor een (best leuk) huis 100 meter van de A2:
Het is wel een gebied waar ze binnen afzienbare tijd aan de dijken gaan werken (IJssel tussen Zwolle - Olst) dus ook al word je grondgebied niet geraakt dan heb je nog wel grondtransport en mogelijk andere overlast.sssensss schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:53:
Bijzonder huis/tuin combinatie! Enorm lange en smalle tuin, maar wel een prachtige ligging.
Er staan geen winterfoto’s met hoogwater bij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/detail/koop/olst/huis-fortmonderweg-37/44404350/
Als dat jouw insteek zou zijn dan zou ik er niet gaan wonen als ik jou was. Omdat ze allemaal een lange smalle tuin hebben zullen ze het niet met een schutting afgesloten hebben maar het achterterrein als een soort gezamenlijk gebied in gebruik hebben. Dan snoei je dus niet elkaars takken die over de schutting hangen.yajwacc schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:56:
https://www.funda.nl/detail/koop/olst/huis-fortmonderweg-37/44404350/media/foto/3
Daar valt heel wat te snoeien als je alles wat over de erfgrens groeit, mag weghalen... dat is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
zoals ze in de rest van de wereld ook doen, 2 of meer van die jetsers in een kast naast je tokoVeertienKaVier schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:05:
[...]
Er ligt vast geen gasleiding, dus hoe dan? Losse gasflessen? Of een tank in de tuin? En komt iemand die dan met een bootje vullen?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Bruce Wayne approvesMeloenen schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:30:
Een huis met een vergunning voor de bouw van een 500m lange tunnel naar een ondergrondse parkeergarage van 8 auto's. Helaas geen foto's van de garage plannen beschikbaar. Nu te koop voor maar €12.7m.
Dat hele gebied gaat trouwens volledig op de schop de komende jaren. jN6XaLG.png (723×459) wie dat huis koopt zit dan, in theorie, heerlijk aan een mega recreatielocatie. Het geluid van de A2 daar valt overigens nog redelijk mee op dit moment.-pollem- schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:26:
Best duur voor een (best leuk) huis 100 meter van de A2:
Het is zeker geen hogere wiskunde, maar het leek me een detail dat handig is om bij de specificaties van een huis te vermelden, zeker met zo'n prominente foto van de gaspitten.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:00:
[...]
In sommige andere landen is het best gebruikelijk dat je flessengas gebruikt om op te koken. Zo'n fles gaat vaak wel een paar maanden mee (uiteraard afhankelijk van hoeveel je kookt). En het is ook geen heel dramatische actie om zo'n gasfles te vervangen. Is ongeveer net zo zwaar als een krat bier.
Nou... dan zal daar echt iets voor op papier moeten staan bij de notaris, anders sta je uiteraard gewoon in je recht.No Hands schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:53:
[...]
Als dat jouw insteek zou zijn dan zou ik er niet gaan wonen als ik jou was. Omdat ze allemaal een lange smalle tuin hebben zullen ze het niet met een schutting afgesloten hebben maar het achterterrein als een soort gezamenlijk gebied in gebruik hebben. Dan snoei je dus niet elkaars takken die over de schutting hangen.
Aangezien het een Natura 2000 gebied is, denk ik dat de kans groot is dat er inderdaad wel een en ander op papier staat.yajwacc schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Nou... dan zal daar echt iets voor op papier moeten staan bij de notaris, anders sta je uiteraard gewoon in je recht.
Dat is voor alleen koken misschien wat overkill. Met een gewone 10 kg fles (of eventueel zelfs een 5 kg fles) kun je dan al best een tijd vooruit.Fraggert schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:55:
[...]
zoals ze in de rest van de wereld ook doen, 2 of meer van die jetsers in een kast naast je toko![]()
[Afbeelding]
En nee, dat sta je helemaal niet in je recht. Je moet dan eerst aan de buren vragen of zij het weg willen halen en daar een redelijke termijn voor bieden (ca 3 tot 6 weken). Daarna mag je pas, zonder schade aan te brengen en het aanzicht van de planten/bomen dermate te verstoren dat het niet meer om aan te zien is, wat takken weghalen.yajwacc schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Nou... dan zal daar echt iets voor op papier moeten staan bij de notaris, anders sta je uiteraard gewoon in je recht.
Precies, dat is wat ik zeg. Dat is het recht wat je hebt.FinalBob schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:31:
[...]
En nee, dat sta je helemaal niet in je recht. Je moet dan eerst aan de buren vragen of zij het weg willen halen en daar een redelijke termijn voor bieden (ca 3 tot 6 weken). Daarna mag je pas, zonder schade aan te brengen en het aanzicht van de planten/bomen dermate te verstoren dat het niet meer om aan te zien is, wat takken weghalen.
Ter verdediging: de rookmelder ligt op de omvormer. Lekker dicht bij de mogelijke bronTheUnknowny schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:10:
https://www.funda.nl/detail/koop/heerhugowaard/huis-jac-van-maerlantlaan-63/80864691/
Je denkt redelijk standaard VT wonen bingokaart huis.
[Afbeelding]
Tot je op zolder komt, wie verzint het om zo de PV omvormer op te hangen.
Leuk detail de brandmelder die verdwenen is rechts onder op het bord.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://nos.nl/artikel/2620388-porsche-telg-zet-villa-in-de-verkoop-na-kritiek-op-plan-voor-privetunnelSchway schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:56:
[...]
Was deze een tijd terug ook niet in het nieuws? Volgens mij ook een hutje alleen met boot te bereiken, en een van de best bekeken huizen op funda toen
edit nee, dat was een andere Best bekeken huis op Funda, alleen met boot te bereiken, is verkocht: ‘Koper kan plek wel waarderen’ | Wonen | AD.nl
Have you tried turning it off and on again?
De tuin:

Verder op zich een leuk appartement. 1x per jaar heb je dit een paar dagen voor de deur:
/f/image/vCwmW2LrOemYCHYBlntw3BVs.png?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/deta...t-vaart-zz-17-a/43347267/
in het water?Kalentum schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:47:
Een bovenwoning met een tuin, klinkt goed toch?
De tuin:
[Afbeelding]
Verder op zich een leuk appartement. 1x per jaar heb je dit voor de deur:
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...t-vaart-zz-17-a/43347267/
Ja inderdaad. https://www.rtvdrenthe.nl...podium-staat-als-een-huis
fuck, dit is het witte huis aan de linker kant op de foto die gepost is. Letterlijk voor de deur ook, ik dacht spreekwoordelijk.
Nou dan kun je em altijd die week verhuren en lekker op vakantie gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Schway op 26-06-2026 16:04 ]
Het huis waar in 2018 de novitsjok vergiftigingen plaatsvonden
Wikipedia: Vergiftiging van Sergej en Joelia Skripal
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Je kijkt vanuit de erker inderdaad precies tegen de zijkant van het podium aan.Kalentum schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:47:
Verder op zich een leuk appartement. 1x per jaar heb je dit een paar dagen voor de deur:
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...t-vaart-zz-17-a/43347267/
Heel de binnenstad van Assen is inderdaad een paar dagen per jaar een festivalterrein. Dat hoort nou eenmaal bij Assen. En of het dan recht voor de deur is, maakt echt niet zo veel verschil.
In de advertentie staat 30% shared ownership, wat houdt dat hier precies in?Cobb schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:43:
https://www.rightmove.co.uk/properties/90003912#/?channel=RES_BUY
Het huis waar in 2018 de novitsjok vergiftigingen plaatsvonden
Wikipedia: Vergiftiging van Sergej en Joelia Skripal
Agents note: The property is available to staircase up to 75% ownership Wiltshire Council, with no eligibility criteria. With a 30% share the rent on the remaining 70% is £559.52OogvanHorus schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:41:
[...]
In de advertentie staat 30% shared ownership, wat houdt dat hier precies in?
Ik vermoed dat je dus maar 30% eigendom koopt (verklaard de lage prijs), en de overige 70% blijft huren van de gemeente.
ik vond de prijs inderdaad al behoorlijk laag maar dit kan dat dus wel verklaren.sigio schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:25:
[...]
Agents note: The property is available to staircase up to 75% ownership Wiltshire Council, with no eligibility criteria. With a 30% share the rent on the remaining 70% is £559.52
Ik vermoed dat je dus maar 30% eigendom koopt (verklaard de lage prijs), en de overige 70% blijft huren van de gemeente.
Engelsen zijn raar, het meest achterlijke is nog wel het leasehold systeem (vooral gangbaar als je een appartement koopt):
In NL koop je dan een appartementsrecht, i.e. echt een stukje eigendom. In Engeland niet, daar koop je in feite alleen de huur af voor een period van X jaar (gangbaar is 125 jaar vanaf de bouw van het gebouw). Daarna (maar uiteraard meestal tijdens) zul je met de owner of the lease in gesprek moeten om de lease te verlengen. Er wordt al jaren gesteggeld hierover want veel Britten willen van dit systeem af, maar goed, zal nog rustig 20-25 jaar denken vermoed ik voordat daar ooit iets mee gaat gebeuren.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Nieuwere bouw is meestal 990 jaar leasehold. Maar die 125 jaar is echt problematisch, want als het minder dan 80 jaar is bij de verkoop, dan vertrekken banken geen hypotheek meer, teveel risico.kamstra schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:11:
Dit is een vrij gangbare manier in de UK om mensen de mogelijkheid te geven om toch (gedeeltelijk) een huis te kopen. Ik heb het nooit begrepen want volgens mij is het alsnog reteduur + je zit aan allerlei restricties vast, maar goed.
Engelsen zijn raar, het meest achterlijke is nog wel het leasehold systeem (vooral gangbaar als je een appartement koopt):
In NL koop je dan een appartementsrecht, i.e. echt een stukje eigendom. In Engeland niet, daar koop je in feite alleen de huur af voor een period van X jaar (gangbaar is 125 jaar vanaf de bouw van het gebouw). Daarna (maar uiteraard meestal tijdens) zul je met de owner of the lease in gesprek moeten om de lease te verlengen. Er wordt al jaren gesteggeld hierover want veel Britten willen van dit systeem af, maar goed, zal nog rustig 20-25 jaar denken vermoed ik voordat daar ooit iets mee gaat gebeuren.
Leaseholds worden ook doorverkocht. Toen ik ging kijken naar huizen in het VK, was me gelijk duidelijk dat leasehold altijd een rode vlag is.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Idd. Heb genoten van mijn appartement in de binnenstad van Maastricht, maar met Carnaval eldersRaling schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:18:
[...]
Je kijkt vanuit de erker inderdaad precies tegen de zijkant van het podium aan.
Heel de binnenstad van Assen is inderdaad een paar dagen per jaar een festivalterrein. Dat hoort nou eenmaal bij Assen. En of het dan recht voor de deur is, maakt echt niet zo veel verschil.
Hopelijk mag je ook de inrichting overnemen voor dat bedrag!
Per m2 valt de prijs wel mee, maar om er wat van te maken heb je wel diepe zakken nodig. En de inboedel gaat je zeker niet redden
[ Voor 28% gewijzigd door MarcelGo op 27-06-2026 07:12 ]
Blijkbaar al in prijs gedaald.MarcelGo schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:10:
KesselsKramer falliet
Per m2 valt de prijs wel mee, maar om er wat van te maken heb je wel diepe zakken nodig. En de inboedel gaat je zeker niet redden
Daar is zeker wel wat moois van te maken maar dat kost minstens hetzelfde bedrag als de aanschafprijs. Het zal waarschijnlijk naar een projectontwikkelaar gaan die er 'studios' in gaat maken. Alleen al die parkeerplaatsen zijn goed geld waard.mcdroos schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 01:22:
https://www.funda.nl/detail/koop/amsterdam/huis-lauriergracht-39/44402248/
Hopelijk mag je ook de inrichting overnemen voor dat bedrag!
[Afbeelding]
Je mag in je recht staan, maar je verkloot voor eens en voor altijd de verstandhouding met buurt en buren. Wat is je meer waard? En let wel, je hebt die buren nodig voor recht van overpad om überhaupt bij je huis te kunnen komen - en die kunnen natuurlijk allerlei manieren verzinnen om jou daar uitgebreid bij te hinderen, gewoon binnen de grenzen van de wet. En dat alleen maar vanwege een paar overhangende takken die jou, eerlijk is eerlijk, helemaal niet in de weg hangen?yajwacc schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Nou... dan zal daar echt iets voor op papier moeten staan bij de notaris, anders sta je uiteraard gewoon in je recht.
slight NSFW:
https://www.funda.nl/detail/koop/amsterdam/huis-lauriergracht-39/44402248/
Wel grappig dat de inrichting nog genoemd wordt op Wikipedia:
Wikipedia: Fashion Architecture Taste
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.
/f/image/TmguP4qnZYUkPypaCIm7h1Cx.png?f=fotoalbum_large)