De panden zelf liggen toch minstens 1km van de A2.gambieter schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:07:
Eerlijke en "creatieve makelaars, altijd korreltje zout. Twee panden in Meerkerk aan de A2:
https://www.funda.nl/deta...heepjesbrug-123/44569739/
Grappig om deze hier tegen te komen. Voorheen is dit huis van familie geweest en heb ik daar veel gespeeld!Bitzer schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 23:55:
[Afbeelding]
Dit maisonette met een living van ca. 7,72m x 4.00m, 3 slaapkamers, 2 extra kamers.
[Afbeelding]
Over de smaak valt te twisten, maar het komt op mij niet over als uitgewoond.
En dat voor €150.000. What's the catch? Nou niet allemaal roepen Kerkrade want daar ligt het, ik heb in ieder geen vooroordeel bij Kerkrade. Met wat geld en moeite is er toch iets moois van te maken?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/detail/koop/kerkrade/appartement-grensstraat-29-a/44567010
Vloeren scheef, lekker gehorig, koud en inderdaad Duitsland op de hoek met een videotheek op die grens, die tevens ook wiet verkocht in de videobanddozen..
Tot zover de bevestiging van de vooroordelen
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
De fotograaf van dit prachtige plaatje heeft alleen de andere foto's niet goed gecheckt. Dan maar extra reclame op Funda
Zoek de fotograaf:
Onder het bed!
[ Voor 20% gewijzigd door WeirdScience op 21-08-2026 15:07 ]
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Zeker niet mijn smaak, maar wel erg knap en creatief gedaan. Bijna zonde om alles er weer uit te slopen. Maar zie maar eens een koper te vinden met zo'n zelfde smaak...FunkyTrip schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:57:
Zo op het eerste gezicht een normaal rijtjeshuis, in de verkoop voor 289k. Heel schappelijk voor 95m2.
[Afbeelding]
En dan opent de deur zich...
Behangetje...
[Afbeelding]
Thema goed doorgetrokken...
[Afbeelding]
Ook in de slaapkamer...
[Afbeelding]
Het hele huis eigenlijk (behalve dan de tuin en de buitenkant)
Appartement te koop: Cartesiusstraat 25-A 3112 XK Schiedam | Funda
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
voor bijna 1.3 miljoen euro wordt je eigenaar van dit stukje wansmaak
https://www.funda.nl/detail/koop/castricum/huis-burgemeester-lommenstraat-4/17295604/

https://www.funda.nl/detail/koop/castricum/huis-burgemeester-lommenstraat-4/17295604/

Veroordeel niet, verwonder u slechts
No Hands schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Something Elise
en wtf moet die kinderwagen daar
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Else... Maar dan Anders geschreven...evilution schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:16:
[...]
[Afbeelding]
Something Elise
en wtf moet die kinderwagen daar
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik vind hem geweldig!No Hands schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, zeker. Echt mensen die hun huis volledig compromisloos geheel naar hun eigen zin hebben gemaakt. Ik hou daar wel van.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Heel strak doorgevoerd. Super gedaan.No Hands schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het huisnummer zit ook in de heg...:

Met de stoeptegels is het helaas mislukt, je zou haast wat tegels om gaan wisselen om ook daar die 4 te maken met de nieuwe tegels.Fiber schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:37:
[Afbeelding]
Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.
Volgens mij wel in de oprit.fenrir schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:21:
[...]
Met de stoeptegels is het helaas mislukt, je zou haast wat tegels om gaan wisselen om ook daar die 4 te maken met de nieuwe tegels.
Die zijn óf voorbereid op de pakketbezorging per drone óf de kinderen waren bang dat Sinterklaas/Kerstman hun nieuwe huis niet zou kunnen vinden.Fiber schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:37:
[Afbeelding]
Inderdaad ook op de oprit. En zou me niet verbazing als die begroeing tegen de muur ook een 4 vormt.
[ Voor 7% gewijzigd door henri86 op 21-08-2026 23:00 ]
Dan vraag ik me toch af: waar gaan deze mensen naartoe? Gaan ze ook zo heerlijk los in hun nieuwe huis? En... heeft dat ook nummer 4? We zullen het nooit weten.
Wat een vraagprijs, zeg. Oké, ruim huis, maar het perceel is niet eens zo groot. Of komt er een paar ton bij omdat er een station is en het strand op fietsafstand ligt?
Wat een vraagprijs, zeg. Oké, ruim huis, maar het perceel is niet eens zo groot. Of komt er een paar ton bij omdat er een station is en het strand op fietsafstand ligt?
Kan ik deze alvast nomineren voor leukste post van het jaar??
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Je doet je signature geen eer aan.No Hands schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien het huis van Fantastic Four.Fiber schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:37:
[Afbeelding]
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Een vliering boven de woonkamer. Ik ben het niet eerder zo tegen gekomen 

Best een leuk plekje voor de kinderen om te spelen. Wellicht wel wat gehorig.
Verder best een bijzonder huis in een verder zeer eentonige Vinex-wijk.
Linkje: https://www.funda.nl/deta...uis-mannagras-1/44556847/

[ Voor 2% gewijzigd door Herman op 22-08-2026 22:42 . Reden: Typo ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik denk/hoop dat dat alleen opslag is. Ik zou daar geen kinderen laten spelen zonder goede balustrade.Herman schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:45:
Dat was ook mijn eerste gedachte.Toke_gt schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:21:
Ik denk/hoop dat dat alleen opslag is. Ik zou daar geen kinderen laten spelen zonder goede balustrade.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Een molenwoning. In de Vinextijd waren ze gek genoeg om dit te bouwen.Herman schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder best een bijzonder huis in een verder zeer eentonige fenikswijk.
Engineering
Dit vind ik een erg mooie verhaspeling van vinex. Hoewel thematisch misschien beter passend bij naoorlogs Rotterdam.Herman schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:45:
Verder best een bijzonder huis in een verder zeer eentonige fenikswijk.
De spelling had ik nog in Google gegooidAnakha schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:36:
[...]
Dit vind ik een erg mooie verhaspeling van vinex. Hoewel thematisch misschien beter passend bij naoorlogs Rotterdam.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dat is het verraderlijke van de spellingcontrole (en het leuke van Nederlands, want soms kom je daardoor, zoals nu, op geweldige nieuwe woorden). Feniks is correct, wijk ook, dus als je die twee aan elkaar plakt, is het ook goed. Gefeliciteerd met je neologisme!
Over feniksen gesproken: loopt de straat aan de Fenikshof scheef of lette de fotograaf niet op? Het verweerde hout zal wel de bedoeling zijn, maar hierdoor lijkt het alsof er tegenaan is gepist.

De makelaar leukt het wel op met een gatenplant hier en daar, maar laat de buitenboel met rust. Daardoor is het wel een goede impressie van zomer '26.
Oeps, linkje vergeten: https://www.funda.nl/deta...nt-fenikshof-79/80923575/
[ Voor 5% gewijzigd door VeertienKaVier op 23-08-2026 07:48 ]
Je moet alleen niet langer zijn dan 1,6 meter want anders pas je niet in je AI gegenereerde bed(je).VeertienKaVier schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 07:47:
[...]
Over feniksen gesproken: loopt de straat aan de Fenikshof scheef of lette de fotograaf niet op? Het verweerde hout zal wel de bedoeling zijn, maar hierdoor lijkt het alsof er tegenaan is gepist.
[Afbeelding]
De makelaar leukt het wel op met een gatenplant hier en daar, maar laat de buitenboel met rust. Daardoor is het wel een goede impressie van zomer '26.
En als je aan de verkeerde kant uitstapt, breek je je nek over die decoratief bedoelde mand.S.J.Onnie schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 09:05:
[...]
Je moet alleen niet langer zijn dan 1,6 meter want anders pas je niet in je AI gegenereerde bed(je).
Lijkt wel een poppenhuis met daarin een poppenhuis.. Ik krijg last van het Wikipedia: Droste-effectHerman schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel complimenten aan de makelaar dat die consequent bij de impressies aangeeft dat het AI gegenereerde impressies zijn. Kunnen andere makelaars nog wat van leren.VeertienKaVier schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 07:47:
[...]
[Afbeelding]
Wat een vreselijk lelijk complex is dit. Nijmegfen kan leuk zijn maar dit complex vind ik echt verschrikkelijk.Rubbergrover1 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:28:
[...]
Wel complimenten aan de makelaar dat die consequent bij de impressies aangeeft dat het AI gegenereerde impressies zijn. Kunnen andere makelaars nog wat van leren.
Beetje een standaardcomplex van een jaar of 10 oud dat in elke middelgrote stad zou kunnen staan. Niet heel spannend, maar ook weinig mis mee.Woefdram schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:06:
[...]
Wat een vreselijk lelijk complex is dit. Nijmegfen kan leuk zijn maar dit complex vind ik echt verschrikkelijk.
Behalve dan dat geen enkel appartement een balkon heeft. Gelukkig is die verplichting sinds 2012 weer terug.Rubbergrover1 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:13:
[...]
Beetje een standaardcomplex van een jaar of 10 oud dat in elke middelgrote stad zou kunnen staan. Niet heel spannend, maar ook weinig mis mee.
De binnentuin op foto 25 bijvoorbeeld. Daar is dus na de bouw zo te zien helemaal niets gebeurd. En al dat glas en steen bij de buurpanden. Nee ik word hier heel droevig van.Rubbergrover1 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:13:
[...]
Beetje een standaardcomplex van een jaar of 10 oud dat in elke middelgrote stad zou kunnen staan. Niet heel spannend, maar ook weinig mis mee.
Daar heb je een loggia voor. Veel handiger, omdat je die ook kunt afsluiten als het slecht weer is.Ascension schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 16:55:
[...]
Behalve dan dat geen enkel appartement een balkon heeft. Gelukkig is die verplichting sinds 2012 weer terug.
https://www.funda.nl/detail/koop/gouda/huis-voorwillenseweg-1/44562026
een huis met een mooie gevel, maar van binnen en in de tuin een identiteitscrisis.
ah opknappertje:
oh, nee dat is al gedaan?

maar die lekkage dan?

was halverwege de verbouwing het geld op?
want boven is ook nog niks gedaan:

en tot slot de tuin, ben ik op een tropisch eiland met die bananenboom, of toch in een onkruidoerwoud?
een huis met een mooie gevel, maar van binnen en in de tuin een identiteitscrisis.
ah opknappertje:

maar die lekkage dan?

en tot slot de tuin, ben ik op een tropisch eiland met die bananenboom, of toch in een onkruidoerwoud?
[ Voor 5% gewijzigd door pc_freak1 op 24-08-2026 09:50 ]
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
is dit een AI trap?pc_freak1 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:50:
ah opknappertje: [Afbeelding]
[Afbeelding]
maar die lekkage dan?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

eerst kun je er amper met je tenen op en vervolgens zijn de treden diep zat.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Als je de tekst er ook bij pakt wordt het wel duidelijk.pc_freak1 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:50:
ah opknappertje: [Afbeelding]
[Afbeelding]
maar die lekkage dan?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"De eerste verdieping heeft drie slaapkamers, een badkamer en een balkon. Deze verdieping moet worden gerenoveerd, er is waterschade door een lekkende dakgoot die ook schade op de begane grond heeft veroorzaakt. "
Het is eerder regel dan uitzondering dat tijdens een grote verbouwing/renovatie de tuin niet wordt onderhouden of schade oploopt. Niet zo gek dus dat die er niet zo verzorgd uitziet.en tot slot de tuin, ben ik op een tropisch eiland met die bananenboom, of toch in een onkruidoerwoud?
[Afbeelding]
Er kunnen een hoop redenen zijn waarom een woning halverwege de verbouwing te koop wordt gezet. Het is dan speculeren wat hier aan de hand is (scheiding, overlijden, geld op).
Ik twijfelde ook over AI, maar denk toch van niet gezien de tekstNo Hands schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:07:
[...]
is dit een AI trap?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
zeker, maar vond de foto's wel een leuke tegenstelling geven. uitzonderlijk genoeg voor het topicRubbergrover1 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:15:
[...]
Als je de tekst er ook bij pakt wordt het wel duidelijk.
"De eerste verdieping heeft drie slaapkamers, een badkamer en een balkon. Deze verdieping moet worden gerenoveerd, er is waterschade door een lekkende dakgoot die ook schade op de begane grond heeft veroorzaakt. "
[...]
Het is eerder regel dan uitzondering dat tijdens een grote verbouwing/renovatie de tuin niet wordt onderhouden of schade oploopt. Niet zo gek dus dat die er niet zo verzorgd uitziet.
Er kunnen een hoop redenen zijn waarom een woning halverwege de verbouwing te koop wordt gezet. Het is dan speculeren wat hier aan de hand is (scheiding, overlijden, geld op).
Zal wel het perspectief zijn door het genomen soort foto? Ik vind het wel een toffe trap eigenlijk, lekker minimalistisch.No Hands schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:07:
[...]
is dit een AI trap?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had even de link met de koffiezetter gelegd........
[ Voor 3% gewijzigd door Rieverst op 24-08-2026 10:39 ]
Geen foto's, maar even spannend of je wel in je gekochte huis kan gaan wonen:
De gebruikssituatie van het Registergoed is - voor zover Verkoper bekend (mede op basis van de Basisregistratie Personen) - als volgt: administratief onbewoond en mogelijk verhuurd en/of in gebruik gegeven aan (een) derde(n).
Wellicht wordt er in strijd met het in de hypotheekakte opgenomen huurbeding verhuurd. Eventuele ontruiming is voor rekening en risico van de koper. De verkoper staat niet in voor kopers bevoegdheid tot ontruiming.
Huis: Meteriks veld 69 5964 AR Meterik | Funda
De gebruikssituatie van het Registergoed is - voor zover Verkoper bekend (mede op basis van de Basisregistratie Personen) - als volgt: administratief onbewoond en mogelijk verhuurd en/of in gebruik gegeven aan (een) derde(n).
Wellicht wordt er in strijd met het in de hypotheekakte opgenomen huurbeding verhuurd. Eventuele ontruiming is voor rekening en risico van de koper. De verkoper staat niet in voor kopers bevoegdheid tot ontruiming.
[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 24-08-2026 11:50 ]
Volgens mij is dat een standaard stuk tekst bij een hypotheek-executieveiling. Maar wel goed om bij stil te staan als je nietsvermoedend op de woning biedt met de gedachte dat je daar meteen in zou kunnen trekken.henri86 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:49:
Geen foto's, maar even spannend of je wel in je gekochte huis kan gaan wonen:
Dit blijft absurd en zou moeten worden gemeld. Dwaling, misleiding etc.S.J.Onnie schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 09:05:
[...]
Je moet alleen niet langer zijn dan 1,6 meter want anders pas je niet in je AI gegenereerde bed(je).
[Afbeelding]
Ach, het staat met in grote letters bij. Kwalijker is het als de makelaar dat niet doet, en die meld ik bijna altijd bij Funda als ik het zie.jellybrah schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:03:
[...]
Dit blijft absurd en zou moeten worden gemeld. Dwaling, misleiding etc.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
2 x huizen van mensen die een blauwtje hebben gelopen:
https://www.funda.nl/detail/koop/nijmegen/huis-troelstrastraat-16/44564777/
(en dan een bordje met 'relax' aan de muur hangen en zo'n zweverig bhoeda doek
)
https://www.funda.nl/detail/koop/nijmegen/huis-zwanenveld-4350/44563096/
(wanneer precies was dit de mode...)
https://www.funda.nl/detail/koop/nijmegen/huis-troelstrastraat-16/44564777/
(en dan een bordje met 'relax' aan de muur hangen en zo'n zweverig bhoeda doek https://www.funda.nl/detail/koop/nijmegen/huis-zwanenveld-4350/44563096/
(wanneer precies was dit de mode...)
Ergens tussen '83 & '89GurbieV schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:36:
[Afbeelding] (wanneer precies was dit de mode...)
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Dit is een AI suggestie voor de kamer met loggia, die van muur tot muur 3,27 is (en van muur tot deur ruim 2 m). Dan is dit geen onmogelijke of misleidende indeling.jellybrah schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:03:
[...]
Dit blijft absurd en zou moeten worden gemeld. Dwaling, misleiding etc.
Er staat 'AI gegenereerd' bij. Niet 'Let op: de verhoudingen kloppen voor geen meter'.TheOmen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:08:
[...]
Ach, het staat met in grote letters bij. Kwalijker is het als de makelaar dat niet doet, en die meld ik bijna altijd bij Funda als ik het zie.
Vind het nog steeds misleiding.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Ik ben het met @Rubbergrover1 eens: die kamer is 3,27m breed. Trek er een deur van 1m vanaf, dan houd je een dikke 2m over voor het bed, zo gek is dat toch helemaal niet?alexbl69 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:46:
[...]
Er staat 'AI gegenereerd' bij. Niet 'Let op: de verhoudingen kloppen voor geen meter'.
Vind het nog steeds misleiding.
Dit is opzich een prima plek met wat werk.
Maar volgens onze AI (Artist Impresssion) bijzonder veel werk!
Naast dat we heel het huis gaan schilderen en nieuwe kozijnen er in doen gaan we:
De boom op de straat planten
De buren zijn garage verkleinen
Het huis 3 meter naar voren verplaatsen
De stoep op eisen
En de inrit verbreden!
Ik zal overings nog dingen zijn vergeten.

https://www.funda.nl/detail/koop/bladel/huis-sportparkstraat-12/44459448/
Naast dat we heel het huis gaan schilderen en nieuwe kozijnen er in doen gaan we:
De stoep op eisen
En de inrit verbreden!

Haha wederom een mooi voorbeeld. Het is gewoon het wilde westen in makelaarsland en niemand die er iets aan doet. Nogmaals: absurd. Dwaling en misleiding.Dirk T. schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:35:
De stoep op eisen
En de inrit verbreden!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het gemeenteplantsoen verwijderenDirk T. schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:35:
De stoep op eisen
En de inrit verbreden!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De lantaarnpaal naar de oprit verplaatsen
Eric, Signing off !!
De boom blokkeert de doorgaande weg, de lantaarnpaal de oprit. Lekker bezig, AI.Dirk T. schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:35:
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Gezien het een 'artist impression' is, is dat allemaal 'creatieve vrijheid'Dirk T. schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:35:
De stoep op eisen
En de inrit verbreden!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan moet die makelaar maar kunstenaar wordenhenri86 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:19:
[...]
Gezien het een 'artist impression' is, is dat allemaal 'creatieve vrijheid'
Zolang hij makelaar is verwacht ik dat hij gewoon z'n werk doet: en dat is de woningen die hij verkoopt laten zien zoals ze zijn. En niet zoals het in zijn ogen zou kunnen zijn.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Bestaat www.vtwonen.ai al? Anders ga ik die beginnen.
Train het model op een jaargang van het magazine en dan aanbieden aan makelaars...
Plemp je foto erin en krijg een artist impression terug volgens de laatste mode.
Train het model op een jaargang van het magazine en dan aanbieden aan makelaars...
Plemp je foto erin en krijg een artist impression terug volgens de laatste mode.
Hier is blijkbaar iemand begonnen met verbouwen maar die ziet het niet meer zitten.
https://www.funda.nl/detail/koop/apeldoorn/huis-eendrachtstraat-75/17202495

Die keuken lijkt wel een AI afbeelding of render.

Ik verwacht dat het komt omdat de meeste mensen daar niet door heen kunnen kijken; hoe de woning nu is,alexbl69 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:02:
[...]
Dan moet die makelaar maar kunstenaar worden.
Zolang hij makelaar is verwacht ik dat hij gewoon z'n werk doet: en dat is de woningen die hij verkoopt laten zien zoals ze zijn. En niet zoals het in zijn ogen zou kunnen zijn.
En als ze dat doen, geen hond meer een woning koopt. Ik merkte het toen ik op zoek ging naar een woning. Vaak van de mensen om me heen gehoord dat je ze het niet zouden kopen omdat een muur of een vloer lelijk vonden. of de inrichting kut. Dat is opsmuk, dat verander je zo.
Blauwe muur of een vachtje op de muur? Een 9 kuub container staat zo voor de deur, en slopers vind je wel voor een paar pizzas en kratten bier.
Het kan misschien een functie hebben, maar dan wel met mate. Dat er een keukenblok van 60K in wordt gemoffeld vind ik al vrij tricky.Schway schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:01:
[...]
Ik verwacht dat het komt omdat de meeste mensen daar niet door heen kunnen kijken; hoe de woning nu is,
En als ze dat doen, geen hond meer een woning koopt. Ik merkte het toen ik op zoek ging naar een woning. Vaak van de mensen om me heen gehoord dat je ze het niet zouden kopen omdat een muur of een vloer lelijk vonden. of de inrichting kut. Dat is opsmuk, dat verander je zo.
Blauwe muur of een vachtje op de muur? Een 9 kuub container staat zo voor de deur, en slopers vind je wel voor een paar pizzas en kratten bier.
En strapatsen zoals eerder vandaag waarbij het hele huis verplaatst, oprit vergroot en de garage van de buren verkleind wordt zouden gewoon verboden moeten zijn. Net als het plaatsen van te kleine meubels.
Maar toch... alles wat je hierin toestaat is het begin van een grijs gebied, waar de makelaars volop gebruik van zullen maken.
Het lijkt me wel wat als de OZB zich gaat richten op AI verkoopadvertenties. "Ja mevrouwtje, u heeft een woning gekocht waar duidelijk een nieuwe keuken, 2 douches, een vijfkantig kookeiland, 7 dakkapellen, uitbouw, wijnkelder, garage met marmeren vloeren en een serre met uitgestorven plantensoorten in zit. En dan gaat u me wijsmaken dat u dat er uit hebt gehaald? Jaaa ja!"
Mooie tegels weer hoor:

Verder kan je je eigen hengelsportvereniging beginnen, er zijn 3 vijvers en een sloot in de achtertuin:

Mocht je daar uitgevist zijn, dan loopt er ook nog een vaart voor het huis langs. Verder is alles binnen gedateerd op de bovenverdieping maar er is wel een mooie houtkachel in de woonkamer.
https://www.funda.nl/deta...pagnonsfeart-17/44575334/

Verder kan je je eigen hengelsportvereniging beginnen, er zijn 3 vijvers en een sloot in de achtertuin:

Mocht je daar uitgevist zijn, dan loopt er ook nog een vaart voor het huis langs. Verder is alles binnen gedateerd op de bovenverdieping maar er is wel een mooie houtkachel in de woonkamer.
https://www.funda.nl/deta...pagnonsfeart-17/44575334/
[ Voor 4% gewijzigd door fenrir op 25-08-2026 22:44 ]
Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.
Die tuin is echt geweldig.
Wat zou er onder dit laken staan?
Silver ShadowVeertienKaVier schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 07:30:
[Afbeelding]
VeertienKaVier schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 07:30:
Die tuin is echt geweldig.
[Afbeelding]
Ha dank je, de vorm triggerde wel wat maar ik kon er niet op komen, maar dit lijkt wel te kloppen ja.
Betwijfel of de keuken AI is.deejeebv schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:39:
Hier is blijkbaar iemand begonnen met verbouwen maar die ziet het niet meer zitten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De prlinten liggen nog onder de kastjes, het stuc werk naast de deur(links) is niet mooi en de het schilderwerk op de muur is niet egaal/dekkend.
Dus ja, misschien heeft de klusser wel iets afgemaakt?
Lekker krap. Je brandt je kuiten/kont aan de oven/pannen als je iets uit de lades wil pakken.deejeebv schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En de keuze voor zo'n trap snap ik nooit (buiten de looks). Hoe doe je dat als je bijv. iets zwaarders naar boven wil tillen waarbij je trede voor trede gaat?

Is dat nou een rookkanaal afvoer naast de voordeur?
Ik heb het even kidproof gemaakt:henri86 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:16:
[...]
En de keuze voor zo'n trap snap ik nooit (buiten de looks). Hoe doe je dat als je bijv. iets zwaarders naar boven wil tillen waarbij je trede voor trede gaat?
[Afbeelding]
Op een park waar permanent wonen gelegaliseerd gaat worden staat dit pareltje te koop:

Best nog wel een groot perceel

Mooi hoor.
https://www.funda.nl/deta...-kanaal-oz-9-17/44400861/

Mooi hoor.
Gaat worden? ik ben er altijd wat huiverig voor als het nog niet uitgevoerd is.Kalentum schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:58:
Op een park waar permanent wonen gelegaliseerd gaat worden staat dit pareltje te koop:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi hoor.
Vaak genoeg plannen in het water zien vallen.
Dit was mijn gedachte ook precies. Plus als het nog niet doorgevoerd is, gelden er weer andere regels qua hypotheek, omdat het nog gewoon als recreatiewoning bestempeld is.Schway schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:50:
[...]
Gaat worden? ik ben er altijd wat huiverig voor als het nog niet uitgevoerd is.
Vaak genoeg plannen in het water zien vallen.
Ja dat is wel een goeie. Het bestemmingsplan is al klaar, er ligt een positief advies vanuit de raadscommissie om het vast te stellen, dus dat wordt een hamerstuk. En dan 6 weken wachten of er nog iemand naar de Raad van State gaat en dan is het pas definitief.Meloenen schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:59:
[...]
Dit was mijn gedachte ook precies. Plus als het nog niet doorgevoerd is, gelden er weer andere regels qua hypotheek, omdat het nog gewoon als recreatiewoning bestempeld is.
Bieden onder voorbehoud dan maar!
Zo'n trap pas je toe als er geen ruimte is voor een normale, luiere trap. Nu heb je tenminste nog ruimte om je voeten neer te zetten, ondanks dat de trap zo steil is. Het is een compromis.En de keuze voor zo'n trap snap ik nooit (buiten de looks). Hoe doe je dat als je bijv. iets zwaarders naar boven wil tillen waarbij je trede voor trede gaat?
[Afbeelding]
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Altijd al:
De Amsterdamse School begint al buiten:/f/image/By6lwx1p0o1Cf4yy8DxW1Teg.png?f=fotoalbum_large)
Alles wat je nodig hebt:/f/image/vOfxMC8KI8vRRSBa17QMUxul.png?f=fotoalbum_large)
Had ik al gezegd dat je genoeg ruimte hebt?/f/image/mIo7J7CT5DttuMSfsvzA9pq3.png?f=fotoalbum_large)
Veestapel waarschijnlijk niet inbegrepen in de vraagprijs. De varkens staan op een andere foto:/f/image/5bcVze1Gjosbh6E3IYce5v9Z.png?f=fotoalbum_large)
In het interieur gaat de Amsterdamse School verder:/f/image/T794iasmQLDdBqUv9PRkMwen.png?f=fotoalbum_large)
Het houdt niet op...:/f/image/kHJ8bznjAYCQxB1MxwQ1xSaa.png?f=fotoalbum_large)
En meer...:/f/image/Kr4cvzChFnVXecO8OoOZDzFe.png?f=fotoalbum_large)
En het Lauwersmeer ligt om de hoek.
Rijksmonumentenpagina van het huis en de schoorsteen.
Voor een vraagprijs van € 650.000 ben je koning op je eigen landgoed.
104 foto's om door te bladeren.: https://www.funda.nl/detail/koop/niekerk-gem-het-hogeland/huis-hoofdstraat-23/17289810/
- Niet één maar twee rijksmonumenten willen kopen?
- Op een stuk grond van ruime14.000 m2?
- In de stijl van de Amsterdamse School?
- En dan ook nog volledig zelfvoorzienend zijn?
- Een huis willen hebben met zijn eigen Wikipedia-pagina?
De Amsterdamse School begint al buiten:
/f/image/By6lwx1p0o1Cf4yy8DxW1Teg.png?f=fotoalbum_large)
Alles wat je nodig hebt:
/f/image/vOfxMC8KI8vRRSBa17QMUxul.png?f=fotoalbum_large)
Had ik al gezegd dat je genoeg ruimte hebt?
/f/image/mIo7J7CT5DttuMSfsvzA9pq3.png?f=fotoalbum_large)
Veestapel waarschijnlijk niet inbegrepen in de vraagprijs. De varkens staan op een andere foto:
/f/image/5bcVze1Gjosbh6E3IYce5v9Z.png?f=fotoalbum_large)
In het interieur gaat de Amsterdamse School verder:
/f/image/T794iasmQLDdBqUv9PRkMwen.png?f=fotoalbum_large)
Het houdt niet op...:
/f/image/kHJ8bznjAYCQxB1MxwQ1xSaa.png?f=fotoalbum_large)
En meer...:
/f/image/Kr4cvzChFnVXecO8OoOZDzFe.png?f=fotoalbum_large)
104 foto's om door te bladeren.: https://www.funda.nl/detail/koop/niekerk-gem-het-hogeland/huis-hoofdstraat-23/17289810/
In één woord: schitterend!Bitfreakie schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:57:
Altijd al:Dan moet je naar noord-west Groningen. In Niekerk staat deze tuinderswoning te koop met een stookgebouw met schoorsteen te koop. Je eigen waterbron, genoeg zonnepanelen, houtkachels, boomgaard, moestuin, wijngaard, broeikas en veestapel (die laatste zal wel niet bij de prijs inbegrepen zijn).
De Amsterdamse School begint al buiten:[Afbeelding]
Alles wat je nodig hebt:[Afbeelding]
Had ik al gezegd dat je genoeg ruimte hebt?[Afbeelding]
Veestapel waarschijnlijk niet inbegrepen in de vraagprijs. De varkens staan op een andere foto:[Afbeelding]
In het interieur gaat de Amsterdamse School verder:[Afbeelding]
Het houdt niet op...:[Afbeelding]
En meer...:[Afbeelding]
Voor degenen die een deja vue denken te hebben, dat klopt. Deze is al eerder gepost. Maar het is inderdaad een mooie, dus wellicht is het het ook wel waard om 2 keer te zien.Bitfreakie schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:57:
Altijd al:104 foto's om door te bladeren.: https://www.funda.nl/detail/koop/niekerk-gem-het-hogeland/huis-hoofdstraat-23/17289810/
Kak… gemist.GurbieV schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:37:
[...]
Voor degenen die een deja vue denken te hebben, dat klopt. Deze is al eerder gepost. Maar het is inderdaad een mooie, dus wellicht is het het ook wel waard om 2 keer te zien.
Christus te paard dat is echt de lelijkste badkamer die ik ooit heb gezien.GurbieV schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:36:
[Afbeelding] (wanneer precies was dit de mode...)
This too shall pass
Bitfreakie schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:57:
Altijd al:Dan moet je naar noord-west Groningen. In Niekerk staat deze tuinderswoning te koop met een stookgebouw met schoorsteen te koop. Je eigen waterbron, genoeg zonnepanelen, houtkachels, boomgaard, moestuin, wijngaard, broeikas en veestapel (die laatste zal wel niet bij de prijs inbegrepen zijn).
De Amsterdamse School begint al buiten:[Afbeelding]
Alles wat je nodig hebt:[Afbeelding]
Had ik al gezegd dat je genoeg ruimte hebt?[Afbeelding]
Veestapel waarschijnlijk niet inbegrepen in de vraagprijs. De varkens staan op een andere foto:[Afbeelding]
In het interieur gaat de Amsterdamse School verder:[Afbeelding]
Het houdt niet op...:[Afbeelding]
En meer...:[Afbeelding]
Stond in 2020 ook te koop
Solving problems for a living and creating my own at home.
Met kleine kinderen is dit ook gewoon einde bezichtiging en verder kijken. Of je moet er een compleet nieuwe trap in willen zetten maar dat is ook weer zonde van het geld.henri86 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:16:
[Afbeelding]
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
En bovendien:GreatDictator schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:50:
[...]
Met kleine kinderen is dit ook gewoon einde bezichtiging en verder kijken. Of je moet er een compleet nieuwe trap in willen zetten maar dat is ook weer zonde van het geld.
"Wanneer een trap aan een open zijde grenst en er sprake is van een hoogteverschil van meer dan 1 meter, is daarnaast een vloerafscheiding of balustrade verplicht om valgevaar te voorkomen. Voor bestaande bouw geldt hiervoor doorgaans een grens van 1,5 meter."
This too shall pass
Ik ben zo'n trap in een vakantieappartement tegen gekomen, doodeng om erop te lopen. Zolang je je concentreert gaat het. Maar moet er niet aan denken als het misgaat
Het is juist de bedoeling bij deze trap dat je trede voor trede gaat, je moet wel met de goede voet beginnen.henri86 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:16:
[...]
Lekker krap. Je brandt je kuiten/kont aan de oven/pannen als je iets uit de lades wil pakken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goede tip!D.deJong schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:19:
[...]
je moet wel met de goede voet beginnen.
Gruwelijk zulke trappen, doe mij maar een steile trap / ladder dan. Een keertje de trap af en met de verkeerde voet starten... goeie morgen!henri86 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:16:
[...]
[Afbeelding]
Als blauw je lievelingskleur is!

Even op de link klikken voor nog veel meer blauw.
https://www.funda.nl/detail/koop/leiden/huis-leuvenstraat-4/44578477/

Vooral die keuken. Doet echt pijn aan je ogen.Prisma16 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:13:
Als blauw je lievelingskleur is!
[Afbeelding]
Maar stel nou dat je elektrische kookplaten het niet meer doen, maar de rest van de keuken is nog prima de luxe en kan nog jaren mee...?

https://www.funda.nl/deta...-1-a/44579788/media/fotos

Ik snap dat het onhandig is, maar een nieuwe trap kost ook niet de wereld toch? Als de rest perfect zou zijn is het minimaal het onderzoeken waard.GreatDictator schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:50:
[...]
Met kleine kinderen is dit ook gewoon einde bezichtiging en verder kijken. Of je moet er een compleet nieuwe trap in willen zetten maar dat is ook weer zonde van het geld.
[ Voor 37% gewijzigd door emot op 28-08-2026 06:51 ]
Gelukkig zit er een zonnepaneel op de koelkast en vriezer.. win je het verbruik van je kookplaat ook nog een beetje terug.Fiber schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 00:16:
Maar stel nou dat je elektrische kookplaten het niet meer doen, maar de rest van de keuken is nog prima de luxe en kan nog jaren mee...?![]()
[Afbeelding]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
En zo'n kogelvrije afzuigkap is ook wel niceMaD_co schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:52:
[...]
Gelukkig zit er een zonnepaneel op de koelkast en vriezer.. win je het verbruik van je kookplaat ook nog een beetje terug.
Altijd al in een hexagoon willen wonen? Of zelfs twee? Het kan:

Voormalige kleuterschool, dit zal wel ooit de ingang zijn geweest

Het is weer eens wat anders
https://www.funda.nl/deta...uis-stoukamp-25/44558190/

Voormalige kleuterschool, dit zal wel ooit de ingang zijn geweest

Het is weer eens wat anders
https://www.funda.nl/deta...uis-stoukamp-25/44558190/
Ik woon hier hemelsbreed 500 meter vandaan en loop en fiets er ook regelmatig langs, maar sorry, mooi huis op een totaal verkeerde plek. Rustig wonen kun je hier niet. Tenzij je van racende auto's en motoren houdt in de avond en nacht met open uitlaten en pops and bangs op de zoetermeerse rijweg. De wijk is aan het verpauperen (mijn meningJust-Be schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:50:
[...]
https://www.funda.nl/detail/koop/den-haag/huis-veenweg-194/44553626/
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
[...]
Makkelijkste manier is op de gewenste foto op de rechtermuisknop klikken en kiezen voor "Copy image" vervolgens in de Tweakers editor op het fototoestel klikken [Afbeelding] en dan "Control V" op je toetsenbord en de foto verschijnt in het album waarna je hem kan selecteren en kan invoegen
Wow, dat bed boven die garage woning 😵💫. Kleine misstap en je ligt op je TV een meter lager.. 😅Stimpy68 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:01:
[...]
Ik woon hier hemelsbreed 500 meter vandaan en loop en fiets er ook regelmatig langs, maar sorry, mooi huis op een totaal verkeerde plek. Rustig wonen kun je hier niet. Tenzij je van racende auto's en motoren houdt in de avond en nacht met open uitlaten en pops and bangs op de zoetermeerse rijweg. De wijk is aan het verpauperen (mijn meningWoon er al 26 jaar).
Een mooie tijdcapsule uit de jaren 70 vind ik deze woning. Er is echt helemaal niets aan het sanitair gedaan. Keuken, badkamer en toilet allemaal nog in oorspronkelijke staat. Wel een hele mooie rustige plek._Hades_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:25:
[...]
En zo'n kogelvrije afzuigkap is ook wel nice
HAhaha, ook wat ik meteen dacht. Dit huis en veel op de Veenweg stonden er al voordat Leidschenveen gebouwd werd, er zaten alleen weilanden omheen en het was Leidschendam, totdat Den Haag het annexeerde. Zou mij niets verbazen als het gekocht word door een multinational oid en er expats in komen, zoals met veel huizen op de Veenweg.iketot schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:08:
[...]
Wow, dat bed boven die garage woning 😵💫. Kleine misstap en je ligt op je TV een meter lager.. 😅
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.