WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 15:47
KNed schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:05:
Huis waar een flinke brand is geweest

[Afbeelding]

Lijkt me wel tricky om dit te kopen. Door rook en waterschade zal je hier echt nog veel geld in moeten steken.
Ik ben wel benieuwd, 2 ton minimaal denk ik?

Ook wel bijzonder dat dit zo verkocht wordt. Waarom wordt dit niet opgeknapt met verzekeringsgeld?

https://www.funda.nl/detail/koop/nieuwerkerk-aan-den-ijssel/huis-s-gravenweg-45/80835158/
Misschien eigenschuld, ilegaal vuurwerk opslag misgegaan. Verzekering keert dan niet uit.

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:22
Joostje123 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:09:
[...]

Misschien eigenschuld, ilegaal vuurwerk opslag misgegaan. Verzekering keert dan niet uit.
Woningbrand (Middelbrand), 's-Gravenweg (Nieuwerkerk a.d. Ijssel) | 112 Groene Hart

schijnt vanuit een autobrand over geslagen te zijn naar de woning.

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:35
Inderdaad, mogelijk door vuurwerk inderdaad?
Er moet denk ik iets aan de hand zijn, anders ga je toch het huis niet zo verkopen?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:54

Sharky

Skamn Dippy!

Ebbie73 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:26:
Welke rijke tweaker werkt er in(onder) de cloud vanuit deze enigszins flamboyant ingerichte villa?
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/detail/koop/ansen-gem-de-wolden/huis-om-de-kamp-17/44470775/
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/781/403.jpg

Als je dichtbij die muur gaat staan en een beetje scheel kijkt, krijg je dan dit Autostereogram - Wikipedia ?

This too shall pass

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 16:16

[Afbeelding]

Lijkt me wel tricky om dit te kopen. Door rook en waterschade zal je hier echt nog veel geld in moeten steken.

Ook wel bijzonder dat dit zo verkocht wordt. Waarom wordt dit niet opgeknapt met verzekeringsgeld?

https://www.funda.nl/detail/koop/nieuwerkerk-aan-den-ijssel/huis-s-gravenweg-45/80835158/
Gezien de staat van het gebouw kan je het met 1 ton ook al in een redelijke staat krijgen. 2 ton kan je heel het huis van moderniseren.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 15:06

[Afbeelding]

Hier zou ik mijn vingers niet aan willen branden.

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-06 16:43
steineken schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:23:
[...]

Gezien de staat van het gebouw kan je het met 1 ton ook al in een redelijke staat krijgen. 2 ton kan je heel het huis van moderniseren.
Nou, da's wel heel optimistisch!
Volgens de tekst: "De 2e verdieping en een gedeelte van de 1e verdieping zullen gesloopt en opnieuw opgebouwd moeten worden."

Daarnaast zou ik er rekening mee houden dat de isolatie ook aangetast kan zijn en dat je daarnaast alle elektra en electrische apparatuur moet vervangen.
Bron: een bekende van mij heeft brand in het dak gehad en liep daar ook tegenaan.

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:02
CvP_tweakers schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:31:
[...]

Nou, da's wel heel optimistisch!
Volgens de tekst: "De 2e verdieping en een gedeelte van de 1e verdieping zullen gesloopt en opnieuw opgebouwd moeten worden."

Daarnaast zou ik er rekening mee houden dat de isolatie ook aangetast kan zijn en dat je daarnaast alle elektra en electrische apparatuur moet vervangen.
Bron: een bekende van mij heeft brand in het dak gehad en liep daar ook tegenaan.
Dan ga je toch al snel richting sloop en nieuwbouw.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat je eerder moet denken aan 500-700k euro (inderdaad praktisch nieuwbouw, mogelijk is het geheel platgooien en nieuwbouwen goedkoper). Het valt sowieso onder de noemer "grote renovatie" waardoor je aan allerlei eisen moet voldoen (bouwbesluit voor renovatie bijvoorbeeld), dan ga je voor 200k niets kunnen doen.

[ Voor 38% gewijzigd door pagani op 03-06-2026 11:48 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:47
KNed schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:14:
Inderdaad, mogelijk door vuurwerk inderdaad?
Er moet denk ik iets aan de hand zijn, anders ga je toch het huis niet zo verkopen?
Wellicht al de planning te gaan verhuizen, misschien traumatische ervaring aan de brand gehad, je weet het niet.
Vergeet niet dat 'even opbouwen' er niet in zit, voordat je de rompslomp van de verzekering door bent (die er alles aan doen zo min mogelijk uit te betalen) ben je wel even verder.

Ik ken de markt daar niet maar vind het huis wel stevig aan de prijs.

• KNed
Interessant, meningen gaan van een ton (@steineken ) tot "sloop en nieuwbouw" (@Kalentum ) :)

Ik verwacht dat je inderdaad echt wel tegen veel aanloopt. Sowieso compleet nieuw dak. Maar ook wel delen van muren met isolatie wat vervangen moet worden. En verder denk ik heel wat elektra en ander technisch installatie werk. Ook de badkamer zal volledig gestript moeten worden.

Maar complete sloop lijkt me wel erg ver gaan.

@FabianGTI huizen aan deze weg zijn sowieso stevig aan de prijs. Gewilde omgeving.

• steineken
KNed schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:46:
Interessant, meningen gaan van een ton (@steineken ) tot "sloop en nieuwbouw" (@Kalentum ) :)

Ik verwacht dat je inderdaad echt wel tegen veel aanloopt. Sowieso compleet nieuw dak. Maar ook wel delen van muren met isolatie wat vervangen moet worden. En verder denk ik heel wat elektra en ander technisch installatie werk. Ook de badkamer zal volledig gestript moeten worden.

Maar complete sloop lijkt me wel erg ver gaan.

@FabianGTI huizen aan deze weg zijn sowieso stevig aan de prijs. Gewilde omgeving.
Ik zit in een afrondende fase van een renovatie.
  • Complete dakvervanging inclusief isolatie.
  • Funderingsherstel (tafelmethode)
  • Nieuwe vloer + isolatie + vloerverwarming.
  • Aanbouw (11 m2)
  • Complete vervanging elektra en riolering
  • Nieuwe keuken
  • nieuwe badkamer
  • nieuwe binnenmuren
  • Woning volledig gestuct.
bovenstaand zit ik op 235K waarvan een groot deel niet nodig is bij het pand. Misschien is 100k wel een lage inschatting maar als het richting de 2 ton gaat dan kan je er m.i. veel meer van doen. Tenzij je heel de woning meteen wil moderniseren.

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:23
Jasphur schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Heel mooi, maar vind de bieden vanaf prijs wel erg laag eigenlijk...
Het is wel heel erg onder de rook van Antwerpen, en echt een uithoek. Mooi paleisje, maar niet voor mij

• HvdBent

[Afbeelding]

kan erger, meer dan 1,2 miljoen, staat al jaren te koop, nu als zakelijk object

https://www.fundainbusiness.nl/bouwgrond/ermelo/object-43682219-harderwijkerweg-205/

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chaki schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:49:
[...]

Ik zie veel witte muren, een prachtige hal en een vloer om van te dromen. Infeite zouden ze potentiële kopers die de lambrisering willen slopen om het "wat strakker" te maken, moeten verbieden om te bieden 🤣
En:
HvdBent schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:06:
[...]

Als je zo'n huis strakker wilt krijgen moet je het gewoon niet kopen, dan ben je het niet waard..... Wij hebben ooit zo'n huis in de familie gehad, in het ambassadeurs wijkje in Rijswijk, was helaas huur dus niets georven, maar allemachies wat een mooi huis. Wel maar 3 kachels, dus een dekentje over in de woonkamer 's winters
Het staat iedereen uiteraard vrij te bieden en iedereen is het waard dat te doen, ongeacht de plannen. Als iemand dan tot overeenstemming komt met de verkoper dan mag die persoon, behoudens het gestelde in de wet, er mee doen wat hij-zij wil. Al begrijp ik dat jullie het niet letterlijk bedoelen uiteraard.

Of mag je in deze draad alleen een huis afkraken dat niet naar je smaak is als het een VT wonen interieur of een betegelde tuin heeft ;)

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:48
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/888/613.jpg?options=width=2160

Voor al uw feesten en partijen!

Voor rest best prima huis, lekker veel ruimte. Achtertuin mag nog wel wat aan gedaan worden.
https://www.funda.nl/deta...-15/80836964/media/foto/2

No Shame, only Fame!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 12:49
Marcusso schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:21:
[Afbeelding]

Voor rest best prima huis, lekker veel ruimte. Achtertuin mag nog wel wat aan gedaan worden.
Of uitvaart....

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:54
Bij een interieur als deze had ik een volledige tegeltuin verwacht...gemiste kans

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 15:42
[Afbeelding]

sommige mensen missen een snufje interieurstylist. (en in dit geval ook een snufje tuinarchitect)

• pagani
  • Niet online
steineken schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:49:
[...]

Ik zit in een afrondende fase van een renovatie.
  • Complete dakvervanging inclusief isolatie.
  • Funderingsherstel (tafelmethode)
  • Nieuwe vloer + isolatie + vloerverwarming.
  • Aanbouw (11 m2)
  • Complete vervanging elektra en riolering
  • Nieuwe keuken
  • nieuwe badkamer
  • nieuwe binnenmuren
  • Woning volledig gestuct.
bovenstaand zit ik op 235K waarvan een groot deel niet nodig is bij het pand. Misschien is 100k wel een lage inschatting maar als het richting de 2 ton gaat dan kan je er m.i. veel meer van doen. Tenzij je heel de woning meteen wil moderniseren.
Er staat letterlijk in de tekst "De 2e verdieping en een gedeelte van de 1e verdieping zullen gesloopt en opnieuw opgebouwd moeten worden.". Voor een makelaar dat op Funda zet moet dit wel echt een zekerheidje zijn, en twee verdiepingen op hoogte (niet de begane grond maar 1e en 2e) slopen (wat meer is dan "strippen") en opnieuw opbouwen is iets meer dan alleen een dak vervangen en een aanbouw natuurlijk. Daarnaast zal alles wat jij benoemt ook gedaan moeten worden (de badkamer zal eraan zijn, alle verwarmingen en electra zullen door hitte aangetast zijn), alleen de fundering misschien niet.

• FabianGTI
pagani schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:38:
[...]

Er staat letterlijk in de tekst "De 2e verdieping en een gedeelte van de 1e verdieping zullen gesloopt en opnieuw opgebouwd moeten worden.". Voor een makelaar dat op Funda zet moet dit wel echt een zekerheidje zijn, en twee verdiepingen op hoogte (niet de begane grond maar 1e en 2e) slopen (wat meer is dan "strippen") en opnieuw opbouwen is iets meer dan alleen een dak vervangen en een aanbouw natuurlijk. Daarnaast zal alles wat jij benoemt ook gedaan moeten worden (de badkamer zal eraan zijn, alle verwarmingen en electra zullen door hitte aangetast zijn), alleen de fundering misschien niet.
Nou is een makelaar niet bepaald een bouwkundig onderlegd persoon zijn (ik overigens ook niet), maar zoals de foto's eruit zien hoeft daar echt niet alles afgebroken worden en opnieuw opgebouwd worden, een grondige renovatie, dat is zonder twijfel een feit.

Maar 500K ? Never.
Daar kan je een flink huis voor laten bouwen.

• pagani
  • Niet online
FabianGTI schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:45:
[...]

Nou is een makelaar niet bepaald een bouwkundig onderlegd persoon zijn (ik overigens ook niet), maar zoals de foto's eruit zien hoeft daar echt niet alles afgebroken worden en opnieuw opgebouwd worden, een grondige renovatie, dat is zonder twijfel een feit.

Maar 500K ? Never.
Daar kan je een flink huis voor laten bouwen.
"Zoals de foto's eruit zien". Dat is het hem. De kans is groot dat (delen van de) constructie door de hitte schade hebben opgelopen. Denk hierbij aan vloeren, muren maar dan met name aan alles wat de boel aan elkaar verankert. Dat zie je niet op foto's, maar zoals gezegd, "slopen" zet een makelaar echt niet in een advertentie als dat echt niet moet.

• steineken
pagani schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:38:
[...]

Je hebt een goed punt en het blijft gissen op dit moment. Denk ook dat extra discussie ons ook niet verder brengt. Het kan misschien voor 150k maar het kan afhankelijk van de schade ook richting de 300k gaan.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:06
HvdBent schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:14:
[...]

kan erger, meer dan 1,2 miljoen, staat al jaren te koop, nu als zakelijk object

https://www.fundainbusiness.nl/bouwgrond/ermelo/object-43682219-harderwijkerweg-205/
Die wordt ook niet voor niets als 'bouwgrond' geadverteerd.

• HvdBent
Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:20:
[...]

Die wordt ook niet voor niets als 'bouwgrond' geadverteerd.
Was eerder (5-6 jaar geleden) als huis te koop, ook al was het afgebrand.

• NovaDesu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 12:51

[Afbeelding]

als er een hypotheek op het huis zit, keert de verzekeraar soms ook het geld niet direct uit aan de bewoners, maar wordt het geld als een soort bouwdepot bij de hypotheekverstrekker gestald. Op die manier kan je er niet met het geld vandoor gaan, wat een risico voor de hypotheekvertrekker is.

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:43
bie100 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Dat hypothetisch probleem heb ik ook ;)
Ik heb dan meer een hypotekisch probleem...

• KNed
NovaDesu schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:42:
[...]

als er een hypotheek op het huis zit, keert de verzekeraar soms ook het geld niet direct uit aan de bewoners, maar wordt het geld als een soort bouwdepot bij de hypotheekverstrekker gestald. Op die manier kan je er niet met het geld vandoor gaan, wat een risico voor de hypotheekvertrekker is.
Interessant. En wat gebeurt er dan met het geld als de eigenaar het huis verkoopt?

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
KNed schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:00:
[...]

Interessant. En wat gebeurt er dan met het geld als de eigenaar het huis verkoopt?
Ik denk restschuld is hypotheek -/- bouwdepot?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:43
[Afbeelding]

Tuinfeestjes hebben ze zo te zien nooit gehad nee, maar ergens verbaas ik me wel heel erg over de achtertuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPQk9Llh4KI0suqxqiHiSZY--C8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JoVMNAxb17mHA6wvr5P9wbfZ.avif?f=fotoalbum_large

Het lijkt gewoon bewoond (speelgoed etc), maar ondertussen je tuin als een soort tekennest laten vormen en nooit een keer iets maaien, ook niet voor de verkoop, voelt toch wel heel extreem.

• KNed
testmanager schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:05:
[...]

Ik denk restschuld is hypotheek -/- bouwdepot?
Dat kan dan voor de verkoper nogal lucratief zijn. Is z'n restschuld ineens een stuk lager. Terwijl het huis niet gerepareerd is? Dus hij wordt gesponsord door de verzekering?

Als het geld terug gaat naar de verzekering is die de lachende derde, want die hoeft lekker niets te betalen aan reparatie.

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
KNed schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:47:
[...]

Dat kan dan voor de verkoper nogal lucratief zijn. Is z'n restschuld ineens een stuk lager. Terwijl het huis niet gerepareerd is? Dus hij wordt gesponsord door de verzekering?

Als het geld terug gaat naar de verzekering is die de lachende derde, want die hoeft lekker niets te betalen aan reparatie.
Dat valt denk ik wel mee (of tegen, zo je wil), want verkoop huis in die staat levert ook minder op, dus heeft ook minder geld over om die restschuld af te lossen.

• NovaDesu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 12:51
KNed schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:00:
[...]

ik kan er niet heel veel over vinden, behalve:
https://www.verzekeraars.nl/branche/zelfreguleringsoverzicht-digiwijzer/overeenkomst-brandverzekeraars-met-hypothecair-financiers

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:37
[Afbeelding]

Onzichtbare camera?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/888/490.jpg

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:25:
In de categorie 'doe mij wat authentieke elementen' 261 m2 vooroorlogs Den Haag - Statenkwartier voor 1,6 miljoen.
https://www.funda.nl/deta...k-hendriklaan-3/44463601/
[Afbeelding]

[Afbeelding]
een eigen oprit voor 2 auto’s van ca. 10 meter lang.
Moeten wel stretched limo's zijn als je autos van 10m lang hebt.

Sowieso mag de makelaar wel even door zijn tekst heen:
8 kamers met een woonoppervlak van meer liefst 261 m2
voorzien van glas in lood ramen met luiken
en voorts vanuit de centrale hal toegang tot de ruime kelder is verdeeld in 3 delen De Intergas
De voorkamer fraai gedecoreerd met lambriseringen
En ik zag gelijk bitterballen-in-bad voor me:
badkamergarnituur
Voor het makelaarstarief van een verkoop van grofweg 1.6mi zou ik persoonlijk meer verwachten. De tekst is m.i. ook echt onleesbaar door de vele bijvoeglijke naamwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door FitTiv op 03-06-2026 21:28 ]

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-06 11:14
Paprika schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:05:
[...]

Tuinfeestjes hebben ze zo te zien nooit gehad nee, maar ergens verbaas ik me wel heel erg over de achtertuin.

[Afbeelding]

Het lijkt gewoon bewoond (speelgoed etc), maar ondertussen je tuin als een soort tekennest laten vormen en nooit een keer iets maaien, ook niet voor de verkoop, voelt toch wel heel extreem.
Hmm op deze foto is (wat lijkt op een particuliere) laadpaal op een openbare parkeerplek.
Weet iemand hoe dat zit?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/888/614.jpg?options=width=1440

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
So_Surreal schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:22:
[...]

Hmm op deze foto is (wat lijkt op een particuliere) laadpaal op een openbare parkeerplek.
Weet iemand hoe dat zit?

[Afbeelding]
Zoals in de advertentie staat. Afgesloten parkeerplaats. De VVE beheert dat, daar betaal je ook voor. Staat overigens niet bij hoeveel je daarvoor betaalt.

Dus als de VVE dat toelaat, dan mag dat gewoon.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-06 20:48
[Afbeelding]

Deze opzet past wel bij een bepaalde culturele achtergrond. Ik zou mijn 7 bij 5,5 meter anders ingedeeld hebben.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

Crazy D

I think we should take a look.

[Afbeelding]

Dan heb je genoeg plek om met 80 man een filmpje te kijken, maar zet je een poppen-eettafel neer 8)7 Zal wel cultuurverschil zijn of zo. Wel lekker dat je in je woonkamer ook een curling wedstrijd zou kunnen houden. Tenniswedstrijd. Kartbaan. Je kunt je kinderen gewoon compleet leren fietsen in huis. Skatepark. Al heeft Bam ooit laten zien dat dat in een kleiner huis ook past. Flink zwembad neerzetten. Een callcentrum neerzetten. Zoveel mogelijkheden :+

Exact expert nodig?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:57

Fiber

Beaches are for storming.

Crazy D schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 23:06:
[...]

Dan heb je genoeg plek om met 80 man een filmpje te kijken, maar zet je een poppen-eettafel neer 8)7 Zal wel cultuurverschil zijn of zo. Wel lekker dat je in je woonkamer ook een curling wedstrijd zou kunnen houden. Tenniswedstrijd. Kartbaan. Je kunt je kinderen gewoon compleet leren fietsen in huis. Skatepark. Al heeft Bam ooit laten zien dat dat in een kleiner huis ook past. Flink zwembad neerzetten. Een callcentrum neerzetten. Zoveel mogelijkheden :+
Zeker.

Maar ik denk ook dat de foto gewoon wat vertekent en dat de inrichting wat vreemd en minimaal is. Bij zoveel ruimte hoeft je bank natuurlijk niet strak tegen de muur, kunnen er ook wat lekkere stoelen en hockers en zo bij. En wat grote planten, room dividers, kasten, etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-06 20:48
HelloIamAldo schreef op maandag 1 juni 2026 @ 00:26:
[...]

"Het door Harry Klorkestein bezongen Rijswijkseplein in zijn hit ‘oh,oh Den Haag’ bevindt zich op steenworpafstand."

Nou, dat is sinds de jaren van Klorkestein toch niet meer en verkoopargument. Wat een idioot van een makelaar.
De makelaar draagt gewoon alles aan wat enigszins interessant kan zijn bij dit bijzondere object. Dat is zijn taak. En "Oh oh Den Haag" is een prachtige klassieker die in ieder geval bij mij nog in de playlist staat.

Dit soort nummers word ook wel een 'Novelty Song' genoemd, een eenmalig nummer en vaak gebruikt de artiest of artiesten daarvoor een alias (in Nederland althans).

Ik heb daar dus wel wat mee, ik ben ook al eens in het Kronenburgerpark wezen kijken (mijn broertje woonde er vlak bij).

Het zal geen doorslaggevend koop argument zijn, maar het is leuk en helpt zeker mee.
offtopic:
Een vriend woont aan de Clarkson Road, die is dan wel niet vernoemd naar Jeremy maar toch leuk.

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
Fiber schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 23:19:
[...]

Zeker.

Maar ik denk ook dat de foto gewoon wat vertekent en dat de inrichting wat vreemd en minimaal is. Bij zoveel ruimte hoeft je bank natuurlijk niet strak tegen de muur, kunnen er ook wat lekkere stoelen en hockers en zo bij. En wat grote planten, room dividers, kasten, etc.
Precies, ik heb even op de tekening gekeken, zo extreem groot is het niet. Ons vorige huis had een kamer van 12,5 meter diep, waarvan het zithoek deel ruim 6x6 meter was. En ja onze dochter heeft daar leren skaten en fietsen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

Crazy D

I think we should take a look.

Voor de spotjesliefhebber....

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/916/112.jpg?options=width=2160

Huis te koop: Koningin Wilhelminasingel 63 2741 VX Waddinxveen | Funda

Ik heb ze niet geteld, maar het zijn er wel veel!

Exact expert nodig?

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Do { Ping } while ( LOL )

• cgms
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:26
Makelaar: "De dakisolatie geeft de zolder een industriële uitstraling."
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/942/410.jpg?options=width=2160
https://www.funda.nl/deta...rvaartstraat-41/44474723/

[ Voor 20% gewijzigd door cgms op 04-06-2026 08:27 ]

Nibe S2125-12, SMO S40, vrijstaande woning 190 m2 vloerverwarming (1973, gerenoveerd 2023), Zehnder Q450, 28 zonnepanelen O/W met veel schaduw, Enphase IQ8/IQ8+ micro-omvormers

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 17:17
cgms schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:26:
[Afbeelding]
Lekker gezond ook. En pur is het slechtste wat je kan doen betreft dak isolatie want je vocht kan niet weg.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:04

Bezulba

Formerly known as Eendje

Skywalker27 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:30:
[...]

Lekker gezond ook. En pur is het slechtste wat je kan doen betreft dak isolatie want je vocht kan niet weg.
Maar wel lekker makkelijk te installeren! Dat het uberhaupt nog mag is onbegrijpelijk.

blup

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:48

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

[Afbeelding]
Ziet er uit als een grot in een attractiepark! 8)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:53

Jerra

Beunhaas in wording

Als je me dit van te voren had voorgeschoteld als plan had ik je vierkant uitgelachen, maar nu ik de foto zo zie vind ik het wel wat hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het om alle bovengenoemde redenen niet willen hebben, en echt mooi vind ik het ook niet.

Maar ook niet foeilelijk, en wel bijzonder.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:45

CeesKees

I rest my Kees

Ik vind de tussendeur ook best uniek..

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/916/116.jpg?options=width=1440

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• FabianGTI
[Afbeelding]
Ik moet dan altijd denken aan dit topic. :P

• steineken
[...]

Ik wilde bijdehand gaan doen om te zeggen dat dakisolatie vaak dampdicht is, maar die zit dan wel aan de buitenzijde van het dakbeschot. Ik hoop niet dat er nog enige vorm van isolatie onder de pannen ligt anders valt het hele dak uit elkaar.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
steineken schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:52:
[...]

Ik wilde bijdehand gaan doen om te zeggen dat dakisolatie vaak dampdicht is, maar die zit dan wel aan de buitenzijde van het dakbeschot. Ik hoop niet dat er nog enige vorm van isolatie onder de pannen ligt anders valt het hele dak uit elkaar.
Het pand is uit 1930, toen werd er buiten nog niet geïsoleerd. Het is dus aannemelijk dat dat hier ook niet zo is maar dat ze toch betere dakisolatie wilden hebben

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• HvdBent
Volgens mij is het pur pand al eens eerder langsgekomen, of in elk geval een pand waar ook deze prutsers bezig geweest zijn

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 13:50
Zou iemand de pot witte verf hebben laten vallen en toen gedacht hebben, ach dan nemen we vloeren ook wel mee?
Maar prachtig huis mooie vondst.

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34

CTVirus

Dexterslab FAN

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:30
De dagkanten zijn ook "niet geschilderd"/wit. Dus misschien vinden de huidige eigenaren dat mooi?

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:29
Danfoss schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:19:
[...]

Zoveel geld uitgeven voor zoveel ruimte en dan nog geen privacy met buren zo dichtbij.
En waarom heeft de buurman een oprit aan zijn garage aan de verkeerde kant? Om met zijn grasmaaier naar buiten te rijden? O-)

En volgens mij zijn ze ook de kookplaat vergeten in de keuken :?

[Afbeelding]
Wat een vreselijk lelijke woningen dit project. De te koop staande woning spant wat mij betreft de kroon. Wat een lelijkheid aan de buitenzijde. Aan de binnenkant is het iets maar niet veel beter.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
[...]

ja er moet aan de binnenkant nog een dampremmende laag voor.

ook zo fijn dat je geen idee hebt hoe dik er precies is geisoleerd

diskeltische lurker

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 18:33

B64

FitTiv schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:25:

Voor het makelaarstarief van een verkoop van grofweg 1.6mi zou ik persoonlijk meer verwachten. De tekst is m.i. ook echt onleesbaar door de vele bijvoeglijke naamwoorden.
Bijvoeglijke naamwoorden zijn we gewend in makelaarsteksten, en deze is daarop geen uitzondering. Wat me hier vooral stoort zijn de ontiegelijk lange zinnen en het gebrek aan leestekens (of foutief gebruik van leestekens). Combineer dat met overvloedig gebruik van bijvoeglijke naamwoorden en je krijgt een onleesbare woordenbrei.

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

H12

Koop niet 1,
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/215/308.jpg?options=width=1440

Niet 2,
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/215/358.jpg?options=width=1440

Niet 3,
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/215/318.jpg?options=width=1440

Okay, duurt lang. Koop 7 'huizen' in één keer.
https://www.funda.nl/deta...is-amerikaweg-5/44466683/

591 m² woonoppervlak, maar als je het allemaal wil gebruiken heb je bij minder goed weer wel een jas en paraplu nodig.

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:46

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

B64 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:17:
[...]

Bijvoeglijke naamwoorden zijn we gewend in makelaarsteksten, en deze is daarop geen uitzondering. Wat me hier vooral stoort zijn de ontiegelijk lange zinnen en het gebrek aan leestekens (of foutief gebruik van leestekens). Combineer dat met overvloedig gebruik van bijvoeglijke naamwoorden en je krijgt een onleesbare woordenbrei.
En dat vreselijke 'welke', ook wel bekend als 'die-angst'. 'De tuin, welke geheel is betegeld...' Niet fout, maar het geldt als hopeloos verouderd. Denken makelaars dat 'welke' chiquer is dan 'die'? Zijn ze bang voor een die/dat fout?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:00

ManiacsHouse

Scheisse!

H12 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:36:
Koop niet 1,
[Afbeelding]

Niet 2,
[Afbeelding]

Niet 3,
[Afbeelding]

591 m² woonoppervlak, maar als je het allemaal wil gebruiken heb je bij minder goed weer wel een jas en paraplu nodig.
Niet eens zo heel duur toch? Of mis ik ergens het addertje?
Ideaal. Jaar rond arbeidsmigranten erin en zij betalen je hypotheek :*) :/

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Koop niet 1,
[Afbeelding]

Niet 2,
[Afbeelding]

Niet 3,
[Afbeelding]

Verrassend. Een jaar of twee geleden is het hele terrein op de schop gegaan, alles netjes gerenoveerd en opgeruimd. Het klompenpad dat er langs loopt werd afgesloten, de vijver verfraaid.
Van een arbeidsmigranten toko werd het echt een soort retraite.

Nu dus al in de verkoop.
Grootste nadeel? De A1 die er vlak langs loopt, vermoed ik.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:56

Fe2O3

Ja das roest

ManiacsHouse schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:11:
[...]

Het is super mooi voor een B&B oid, maar het probleem is denk ik de ligging. In the middle of fucking nowhere :D

In de randstad had je dit elke week vol gekregen denk ik.

Dum de dum

• TheOmen
Fe2O3 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:45:
[...]

Het is super mooi voor een B&B oid, maar het probleem is denk ik de ligging. In the middle of fucking nowhere :D

In de randstad had je dit elke week vol gekregen denk ik.
Hoho, aan de andere kant van de A1 ligt de campus van Centraal Beheer en een kantoorkolos van de Belastingdienst. Heel veel van de werknemers doen hun lunchwandeling langs dit object. Best druk dus, tussen 12:00 en 13:00 :+

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Fe2O3 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:45:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? Pal aan de A1 en bijna binnen de bebouwde kom van Apeldoorn.
Deze regio, zo bij/op de veluwe is populair onder recreanten. Ik kom zelf oorspronkelijk ook uit die regio.

[ Voor 15% gewijzigd door de Peer op 05-06-2026 09:12 ]

• Rubbergrover1
ManiacsHouse schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:11:
[...]

Nou, ik denk dat je mist dat je die hypotheek waarschijnlijk niet zo makkelijk krijgt voor dit object. Je zult dus een flinke zak geld van je zelf of in je BV moeten hebben.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 21:44

JaQ

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:15:
[...]

Nou, ik denk dat je mist dat je die hypotheek waarschijnlijk niet zo makkelijk krijgt voor dit object. Je zult dus een flinke zak geld van je zelf of in je BV moeten hebben.
tenzij je veel thuiswonende kinderen hebt en eea niet gaat uitbaten?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:56

Fe2O3

Ja das roest

de Peer schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:10:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? Pal aan de A1 en bijna binnen de bebouwde kom van Apeldoorn.
Deze regio, zo bij/op de veluwe is populair onder recreanten. Ik kom zelf oorspronkelijk ook uit die regio.
Recreanten zijn leuk, maar er zit meer geld in die paar dagen B&B voor concerten, evenementen etc... denk ik. Maar we gaan offtopic :) en ik heb niet de poen om het te kopen anyways ^^

Dum de dum

• sopsop
  • Laatst online: 05-06 13:39

sopsop

[v] [;,,;] [v]

https://www.funda.nl/detail/koop/ossenzijl/huis-motorkade-5/44486883/

Een mooi pandje met schitterend uitzicht op de grachtjes:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/230/027/172.jpg?options=width=1440

Maar het laminaat zijn ze vergeten te leggen, de ondervloer hebben ze al wel gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/230/027/150.jpg?options=width=2160

[ Voor 17% gewijzigd door sopsop op 05-06-2026 09:53 ]

• HvdBent

2 huizen, en 5 recreatiewoningen (ofwel daar mag je niet wonen) Als je dat gewijzigd weet te krijgen in het omgevingsplan kan je idd de kinderen er allemaal een geven. (zou ik opzich wel willen) alleen 2,5 miljoen, en dan de woningen die wat minder zijn nog bij de tijd brengen..... meh

• TheOmen
Quote uit het verkooppraatje van de makelaar:
Met vier slaapkamers, een fraaie badkamer, ruime eetkeuken en een woonkamer met houtkachel voldoet dit huis aan veel wensen. In een van de slaapkamers staat de warmtepomp, en op het dak liggen 11 zonnepanelen.
Okay, makelaar, hoe moet ik dat voor me zien? Even de foto's en plattegronden erbij pakken.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/966/408.jpg?options=width=1440
Nope, niets te zien....
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/966/387.jpg?options=width=2160
Ik keek er eerst straal langs, maar wat is dat ding aan de rechterkant van de foto?
Gelukkig hebben we de 3d-tour nog.....
https://my.matterport.com...kMFKrwD&ss=21&sr=-.58,.92

What the actual f*ck...dat mag je toch geen slaapkamer meer noemen, da's een technische ruimte...

• HvdBent
Grachtjes, je bedoelt een kanaal..... Het is geen amsterdam. Helaas mag je niet je eigen boot aanleggen daar, anders wist ik het wel....

• sopsop
  • Laatst online: 05-06 13:39

sopsop

[v] [;,,;] [v]

HvdBent schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:58:
[...]

Grachtjes, je bedoelt een kanaal..... Het is geen amsterdam. Helaas mag je niet je eigen boot aanleggen daar, anders wist ik het wel....
"Vanuit de woning heeft u werkelijk een schitterend uitzicht over de Kalenbergergracht". Gracht dus.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-06 17:15

[Afbeelding]

Ik dacht eerst dat het een soort witchcraft praktijk was.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/816/556.jpg?options=width=1080

Life is too short to drive boring cars

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-06 16:43
Wat is dat toch met die moderne loodgieters dat alle leidingen met een "natuurlijke flow" worden aangelegd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4N8F8m8mgmObyTHFxxffr4nI9k8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JujWisjLCzrEsyJd20b2ygvy.avif?f=fotoalbum_large

Werkkamer alleen bereikbaar via het platdak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D58WPf2SPful8xMayYYs2bWYcrY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/y4ksFZYRR6BMwAbtd18Gs8vF.png?f=user_large

https://www.funda.nl/detail/koop/monnickendam/huis-schoolstraat-7/43391063/

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:20
Denman_ schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:44:
Wat is dat toch met die moderne loodgieters dat alle buizen een "natuurlijke flow" hebben?

[Afbeelding]

Werkkamer alleen bereikbaar via het platdak:

[Afbeelding]

Het huis is van binnen netjes opgeknapt. Maar je moet hier wel heel goed met je buren kunnen opschieten want je deelt de tuin binnenplaats. Alleen het linkerdeel hoort namelijk bij het huis.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/226/630/574.jpg?options=width=2160

En het schuurtje links waar die werkkamer bovenop gebouwd is ziet er ook niet zo best uit, met verrot kozijn en gaar metselwerk.

Gelukkig is het huis al (onder voorbehoud) verkocht :? .

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• kooijjo
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-06 15:22
CeesKees schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:30:
[...]

Ik vind de tussendeur ook best uniek..

[Afbeelding]
Alleen de deur? Ik vind het plafond anders ook bijzonder gewit. Moet wel toegeven, die deur is een bewuste aankoop. Neem aan dat het plafond gewoon onkunde is 8)

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:01
kooijjo schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:10:
[...]

Alleen de deur? Ik vind het plafond anders ook bijzonder gewit. Moet wel toegeven, die deur is een bewuste aankoop. Neem aan dat het plafond gewoon onkunde is 8)
Heet dat niet een geschuurd plafond?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:53
kooijjo schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:10:
[...]

M'n ouders hebben hun plafond ook zo - dus dat lijkt mij een bewuste keuze. En stoort op zich verder niet.

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 22:42

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 22:26

ronaldm3

Leapmotor specialist ;)

haha daar stond mijn bureau met 5 pc's om lekker Red alert C&C te spelen op een LAN party ;)

Power to the beat.

• No Hands
  • Nu online
Je kan nooit genoeg moeite in je post stoppen:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/983/070.jpg?options=width=2160

https://www.funda.nl/detail/koop/assen/huis-wagnerlaan-16

[ Voor 4% gewijzigd door No Hands op 05-06-2026 20:00 ]

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
100% dat dit de woning van een tweaker is

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

tjubbie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:03:
100% dat dit de woning van een tweaker is
Zeker weten van niet. Jaren 70 huis, toen zaten stopcontacten standaard op die hoogte, dus vanuit de bouw gedaan. Maar computers stonden nog niet in huis en zeker niet in de huiskamer.
Iemand zal vast veel aansluitingen nodig gehad hebben, maar niet als tweaker ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:07:
[...]

Zeker weten van niet. Jaren 70 huis, toen zaten stopcontacten standaard op die hoogte, dus vanuit de bouw gedaan. Maar computers stonden nog niet in huis en zeker niet in de huiskamer.
Iemand zal vast veel aansluitingen nodig gehad hebben, maar niet als tweaker ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7raODrDh6U_G-380E2G_a_GPVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XVfwxV1T8gzOyyemN0RHs2LF.webp?f=fotoalbum_large

Tweakers kunnen het ook doen zonder komjoeter!

• No Hands
  • Nu online
Prisma16 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:26:
[...]

[Afbeelding]

Tweakers kunnen het ook doen zonder komjoeter!
wat is dit? Dokter Bibber uit 1910?

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:55
No Hands schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 08:27:
[...]

wat is dit? Dokter Bibber uit 1910?
Nee hoor, https://www.electronics-tutorials.ws/waveforms/astable.html

Zo’n schakelingetje om twee leds om en om te laten knipperen :)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:30

timovd

Voorsprong door techniek

https://www.funda.nl/deta...s-muurhuizen-25/44488834/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/230/112/710.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/230/112/494.jpg

Bijzonder oud pand aan de Singel in Amersfoort. Weinig fotos van binnen en prijs op aanvraag.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:00
Denman_ schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:44:
Wat is dat toch met die moderne loodgieters dat alle leidingen met een "natuurlijke flow" worden aangelegd?

[Afbeelding]

Wellicht door de introductie van kunstof buiizen (pvc) en dat het toepassen van bochten te duur is.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:30
timovd schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:47:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Bijzonder oud pand aan de Singel in Amersfoort. Weinig fotos van binnen en prijs op aanvraag.
Reken gemakshalve maar even op 3½ Mio, mocht je willen bellen voor een bezichtiging 😉

• TheOmen
Niets meer aan gedaan sinds de hoogtijdagen van Doe Maar...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/455/106.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/deta...-heuvelsepad-50/44462672/

(Xzitbit was in de buurt en heeft ook hier de berging in your berging gefabriceerd.)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/457/672.jpg?options=width=1440

[ Voor 37% gewijzigd door TheOmen op 06-06-2026 17:35 ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Een van huizen die zijn gebouwd tegen of rond de middeleeuwse stadsmuur in Amersfoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PToaY5NVw2dSDtjhb_mgScAOTeI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u4fq5pCdA9X0NtsM2YR1hYwy.jpg?f=user_large
foto circa 1920-1948

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Groot_Tinnenburg.JPG
foto 2008

Op de eerste foto nog voorzien van bepleistering. In 1947 gerestaureerd (restomod). Achter de bepleistering kwamen de oude bakstenen tevoorschijn. De uitstekende bakstenen zijn niet origineel.

Huis Tinnenburg (tin = kanteel)

https://www.archiefeemlan...encyclopedie/m/muurhuizen
https://historisch-amersf...-Projecten-en-studies.pdf
https://www.archiefeemlan...nnenburg&page=1&reverse=0

• pauldaytona
mrmrmr schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 17:34:
[...]

Een van huizen die zijn gebouwd tegen of rond de middeleeuwse stadsmuur in Amersfoort.Op de eerste foto nog voorzien van bepleistering. In 1947 gerestaureerd (restomod). Achter de bepleistering kwamen de oude bakstenen tevoorschijn. De uitstekende bakstenen zijn niet origineel.

Huis Tinnenburg (tin = kanteel)

https://www.archiefeemlan...encyclopedie/m/muurhuizen
https://historisch-amersf...-Projecten-en-studies.pdf
https://www.archiefeemlan...nnenburg&page=1&reverse=0
Kitsch dus eigenlijk die restauratie. Maar zo'n huis is naar huidige normen onbewoonbaar. Dikke muren zonder spouw. De makelaar verkoopt het dat het altijd koel blijft in de zomer, in de winter is het dus nog erger. Ze hebben dikke gordijnen opgehangen. Dan weet je het wel. Nog een grappig idee om met een speciale ketel het gasloos te maken. Ik zocht even op die ketel, en dat is geen oplossing. Parkeren zit er ook niet in daar waarschijnlijk. Als je ruim geld hebt is het warm te stoken, maar ik vermoed dat de gasprijs niet veel meer gaat zakken komen decennia. En geen foto's van binnen doet het ergste vermoeden.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier zag ik nog wat meer foto's:

https://www.keizerskroonm...44064bd39bd434f20333da8d/

Maar:
"Voorzieningen Glasvezelkabel, rookkanaal, TV kabel, en zonnepanelen"
Zonnepanelen? Waar dan? Ik zie ze nergens op de luchtfoto's...

Mooie Plaatjes   

• Rubbergrover1
ehtweak schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Hier zag ik nog wat meer foto's:

https://www.keizerskroonm...44064bd39bd434f20333da8d/

Maar:
"Voorzieningen Glasvezelkabel, rookkanaal, TV kabel, en zonnepanelen"
Zonnepanelen? Waar dan? Ik zie ze nergens op de luchtfoto's...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulcUmTs9aD0ZCfJluXGjbeOtnpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uvfd6LukYVSi5u9sl3NufH2y.jpg?f=fotoalbum_large
Daar.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is zeker om de elektrische tuinkabouter te doen oplichten... :+

Mooie Plaatjes   

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
psdata schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Wellicht door de introductie van kunstof buiizen (pvc) en dat het toepassen van bochten te duur is.
Grote bochten geven minder weerstand dan knietjes, dus bij lage temperatuursystemen (warmtepomp) levert dat meer debiet op. En inderdaad zijn perskoppelingen niet goedkoop

When life gives you lemons, start a battery factory

• pauldaytona
Martijn1990 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:32:
[...]

Heet dat niet een geschuurd plafond?
Klopt, met een harde spons op een plankje erover als de stuc bijna hard is. Je kan daar regelmatige protronen mee maken, of willekeurig. Toen we 35 jaar geleen een huis hebben gebouwd zijn wanden en plafonds zo afgewerkt. Fijn schuurwerk. Als het fijn is, schildr je de structuur deels dicht met witten, dus eigenlijk nooit schilderen. Tegenwoordig word het meeste gespoten of glad gestuct.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.