Inderdaad...
Ze noemen het blijkbaar Italiaans. Maar dat cafeetje heeft toch meer een Oostenrijks tintje.Roy schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 10:59:
Moeilijk samen te vatten welke stijl dit is...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wel geschikt voor feestjes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/detail/koop/oldenzaal/huis-oude-lossersestraat-29/44507863/
Het is inderdaad "Italiaans". Mijn ouders hadden deze stijl vroeger ook in hun keuken van eind jaren 80. Even los van dat het foeilelijk is, maakt het me best nostalgisch.Koos Ofzo schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:37:
[...]
Ze noemen het blijkbaar Italiaans. Maar dat cafeetje heeft toch meer een Oostenrijks tintje.
Het huis valt van ellende en schimmel bijna uit elkaar; maar wel een stylist ingehuurd voor wat hippe meubels, plantjes, accessoires etc?
Beeromaniac
Hier de foto'sThompson schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:52:
https://www.funda.nl/detail/koop/stad-aan-t-haringvliet/huis-lieve-vrouwepoldersedijk-33/80973042/media/fotos
Het huis valt van ellende en schimmel bijna uit elkaar; maar wel een stylist ingehuurd voor wat hippe meubels, plantjes, accessoires etc?

Vind ik niet zo heel vreemd. Er zijn weinig kleine quick wins bij het verbeteren van de woning. En je weet van tevoren dat een koper het flink zal aanpakken, zodat iedere bouwkundige actie die je doet weggegooid geld zal zijn. Maar zonder verdere inrichting ziet het er helemaal troosteloos uit, zodat zelfs enthousiaste klussers waarschijnlijk zullen afhaken. Door deze inrichting denk je eerder dat het wel meevalt met wat je allemaal aan de woning moet doen en zullen er meer mensen interesse hebben.Thompson schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:52:
https://www.funda.nl/detail/koop/stad-aan-t-haringvliet/huis-lieve-vrouwepoldersedijk-33/80973042/media/fotos
Dat is de grootste valkuil bij zo'n huis, denken dat het wel meevalt.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 12:41:
[...]
Door deze inrichting denk je eerder dat het wel meevalt met wat je allemaal aan de woning moet doen en zullen er meer mensen interesse hebben.
Ga er maar vanuit dat je alles sloopt op de buitenmuren na, dàn valt het misschien mee.
Been there, done that, nooit weer.
Moeilijk? Dit is natuurlijk de typische bourgondisch-eclectisch-scandinavisch-art-deco-landelijk-brutalistisch-colonialistisch-rustiek-brutalistische stijl die je wel vaker ziet. Denk ik.Roy schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 10:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/detail/koop/oldenzaal/huis-oude-lossersestraat-29/44507863/
Een lelijke stijl?Roy schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 10:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Hoe arme mensen denken dat rijke mensen leven" is het eerste wat bij me opkomtRoy schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 10:59:
Geen stijl is ook stijlRoy schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 10:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Bouwnummer 62 heeft een escape hatch via de walk-in closet van de hoofdslaapkamer rechtsboven om je affaire snel de deur uit te kunnen werken als je partner binnenkomt via de voordeur midden bovenin:

Bouwnummer 43 heeft een badkamer waar je precies niks mee kan behalve plek voor een wachtrij bij de douche of je moet er een rijtje douches van maken dan wel een hele lange badkuip:

Er is vast nog wel meer te vinden
[ Voor 7% gewijzigd door DUX op 02-10-2026 19:08 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Kan ook met veiligheid te maken hebben (inbraak, brand).DUX schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:55:
Zojuist is nieuwbouwproject Wildgroei op Funda gezet, meerdere appartementen in het groen enz enz. Maar er zijn hier en daar wat merkwaardige keuzes gemaakt...
Bouwnummer 62 heeft een escape hatch via de walk-in closet van de hoofdslaapkamer rechtsboven om je affaire snel de deur uit te kunnen werken als je partner binnenkomt via de voordeur midden bovenin:
[Afbeelding]
Bouwnummer 43 heeft een badkamer waar je precies niks mee kan behalve plek voor een wachtrij bij de douche of je moet er een rijtje douches van maken dan wel een hele lange badkuip:
[Afbeelding]
Er is vast nog wel meer te vinden
Ik vind het wel een mooi appartement op goede locatie. Voor als de kinderen het huis uit zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 04-10-2026 09:43 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Ik hoop dat je goed slaapt op het geluid van autoverkeer en dat schone lucht geen wens isSport_Life schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:41:
Ik vind het wel een mooi appartement op goede locatie. Voor als de kinderen het huis uit zijn.
Zal een kwestie van referentiekader zijn, maar zo dicht is dit toch niet bij de A2. Je moet wel hele lange armen hebben...DUX schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 11:11:
[...]
Ik hoop dat je goed slaapt op het geluid van autoverkeer en dat schone lucht geen wens is* DUX wijst naar de A2 die aan te raken is vanuit het raam.
En met meestal westenwind zul je er weinig last van hebben.
Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos
Ik heb 7 jaar midden in een uitgaansgebied gewoond in een jaren 1890 woning waar de kieren voor natuurlijke ventilatie zorgden. Dus ik ben wel wat gewend.DUX schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 11:11:
[...]
Ik hoop dat je goed slaapt op het geluid van autoverkeer en dat schone lucht geen wens is* DUX wijst naar de A2 die aan te raken is vanuit het raam.
Moderne appartementen zijn super luchtdicht.
Schone buitenlucht is wel een dingetje inderdaad.
[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 04-10-2026 13:15 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

https://www.funda.nl/detail/koop/den-haag/appartement-arnhemsestraat-31-a/17248026
Ik vind het best smaakvol gedaan, als je maar van beton houdt. Oh wee als je ooit wat anders wilt. Pak de breekhamer maar! Of betegelen als dat je ding is.died89 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:26:
Ik heb al eens een voormalige garage voorbij zien komen, deze in Den Haag is ook echt weer een pareltje..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/detail/koop/den-haag/appartement-arnhemsestraat-31-a/17248026
MarcelGo schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:16:
Want je hebt altijd een koude rug en gokverslaving?
Bij aardig wat oude huizen denk ik: zou het niet goedkoper zijn om het te slopen en een nieuw huis te bouwen i.p.v. het te renoveren...RobbieT schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 12:51:
[...]
Dat is de grootste valkuil bij zo'n huis, denken dat het wel meevalt.
Ga er maar vanuit dat je alles sloopt op de buitenmuren na, dàn valt het misschien mee.
Been there, done that, nooit weer.
Precies wat ze bij dit huis gedaan hebben, dat ligt ondertussen plat:Blaze85 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:19:
[...]
![]()
![]()
[...]
Bij aardig wat oude huizen denk ik: zou het niet goedkoper zijn om het te slopen en een nieuw huis te bouwen i.p.v. het te renoveren...
Chielp schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 00:08:
En wat koop je tegenwoordig in Oosterbeek (dat is naast Heveadorp, dit huis is ook aan de Rijn) voor € 789.000,--
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Quote van de makelaar:
- Aangezien de woning in matige staat verkeert adviseren wij u, bij bezoek, stevige schoenen te dragen! Bezoek geschiedt op eigen verantwoordelijkheid.
Ik wil niet weten hoe een huis er uit moet zien voor de makelaar er "slechte staat" van maakt.
https://www.funda.nl/deta...edendorpsweg-23/43367229/
Nou woon ik zelf ook in Oosterbeek, en is dit wel een normale m2 prijs, maar in dit geval moet je er nog wel een nieuw huis gaan bouwen...
In de tekst staat dat er vloerverwarming is, dus dat valt nog mee.Jannibal23 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:59:
En ik hoop op isolatie en vloerverwarming, maar vrees van niet. Maar wel smaakvol inderdaad!
De hond Beer heeft wel zijn sporen nagelaten in deze woning. Ik snap best dat ze massieve meubels genomen hebben
Dat is idd, een heel goed punt, een extreem goed voorbeeld is de renovatie van het (kuch) regeringscomplex in Den Haag (kuch), een nieuw complex buiten Den Haag had de helft gekost van wat het nu kost en was vele malen beter geweest en had dus de belasting betaler een hoop geld gescheeld.Blaze85 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:19:
[...]
![]()
![]()
[...]
Bij aardig wat oude huizen denk ik: zou het niet goedkoper zijn om het te slopen en een nieuw huis te bouwen i.p.v. het te renoveren...
Iemand geinteresseerd in een achtertuin die als een speer diep de wijk ingaat?

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 05-10-2026 13:27 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hiermee wel erg oneens, het Binnenhof is toch gewoon cultureel erfgoed?eppo666 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:34:
[...]
Dat is idd, een heel goed punt, een extreem goed voorbeeld is de renovatie van het (kuch) regeringscomplex in Den Haag (kuch), een nieuw complex buiten Den Haag had de helft gekost van wat het nu kost en was vele malen beter geweest en had dus de belasting betaler een hoop geld gescheeld.
Wat extreem onpraktisch ook. Het perceel is 461 vierkante meter maar je hebt er niet heel veel aan. En als je een schutting wilt plaatsing ben je een kapitaal kwijt afgezet tegen het aantal vierkante meters.gambieter schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:20:
https://www.funda.nl/deta...uis-tiendweg-57/17259601/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
This too shall pass
En zoveel potentiele kadasterconflicten...Sharky schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:24:
Wat extreem onpraktisch ook. Het perceel is 461 vierkante meter maar je hebt er niet heel veel aan. En als je een schutting wilt plaatsing ben je een kapitaal kwijt afgezet tegen het aantal vierkante meters.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als koper zou ik liever dit hebben dan dat ze er vlug een laagje verf overheen hadden gedaan.Thompson schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:52:
De meubels geven je toch een idee van de (mogelijke) inrichting maar je ziet de gebreken nog goed. Op basis van de schimmel kun je dan ook heel goed inschatten dat e.e.a. volledig weggerot zou zijn, terwijl als je net wat kleine schimmelplekjes ziet door de verse muurverf heen dat lastiger is.
Bowlingbaan. In de winter een curling baan. Een zwembad in de tuin waar je echt baantjes kunt trekken ipv zo'n vergroot voetenbad....Sharky schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:24:
[...]
Wat extreem onpraktisch ook. Het perceel is 461 vierkante meter maar je hebt er niet heel veel aan. En als je een schutting wilt plaatsing ben je een kapitaal kwijt afgezet tegen het aantal vierkante meters.
Exact expert nodig?
AirBnBnB?Crazy D schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:32:
Bowlingbaan. In de winter een curling baan. Een zwembad in de tuin waar je echt baantjes kunt trekken ipv zo'n vergroot voetenbad....
Het al genoemde: bowlen, maar ook een schietbaan kan hier perfect.Sharky schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:24:
[...]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Maar even een serieuze vraag: hoe praktisch is het in werkelijkheid voor mensen om zo hun deuren open te zetten in de stad? Het ziet er toegegeven heel idyllisch uit met je krantje en je koffie, maar als je even opstaat om iets van boven te pakken of een toiletje te doen is toch zo je huisraad gejat? Moet je dan iedere keer als je opstaat die deur dichtdoen, of zorgen dat alles boven blijft liggen dan wel niks van waarde beneden, of zorgen dat je altijd bezoek hebt als je de deuren zo opengooit, of...? Dat is toch gedoe?
Of beeld ik me alles veel te duister in zo?
Haha, goed punt. Dit lijkt me in de praktijk ook niet te werken. Sowieso vind ik aan de openbare weg (semi) buiten zitten in vrijwel alle gevallen kansloos. Je wilt toch niet daar idyllisch zitten terwijl iemand zijn hond uit laat? Nog even los van het risico dat die hond tegen jouw rieten stoel aanpist, jouw croissantje van je bord snaait of random mensen jou gaan aanspreken?DUX schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:40:
[...]
Maar even een serieuze vraag: hoe praktisch is het in werkelijkheid voor mensen om zo hun deuren open te zetten in de stad? Het ziet er toegegeven heel idyllisch uit met je krantje en je koffie, maar als je even opstaat om iets van boven te pakken of een toiletje te doen is toch zo je huisraad gejat? Moet je dan iedere keer als je opstaat die deur dichtdoen, of zorgen dat alles boven blijft liggen dan wel niks van waarde beneden, of zorgen dat je altijd bezoek hebt als je de deuren zo opengooit, of...? Dat is toch gedoe?
Of ben ik nu weer te duidelijk mensenschuw?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik denk niet dat je zo vaak iets van boven moet halen. De keuken en woonkamer zijn op de begane grond, in de ruimte met deze openslaande deuren. Dus voor een kop koffie, wat te eten of wat te lezen zul je in de praktijk gewoon in de zelfde ruimte blijven. Als je wat van boven moet halen, dan zou ik inderdaad gewoon even de deuren dicht doen. Dat is, als het goed is, met deze deuren niet echt een moeilijke actie.DUX schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:40:
[...]
Het is verder totaal niet mijn smaak, maar dat de deuren nog van dat draadglas (moeten?) zijn zie ik wel als een groot voordeel ter voorkoming van inkijk.
Dat hebben ze 35 jaar geleden al gedaan. Met de moderne uitbreiding van het tweede kamer gebouw waarin tegenwoordig de plenaire vergaderzaal en een hoop commissiezalen zijn.eppo666 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:34:
[...]
Dat is idd, een heel goed punt, een extreem goed voorbeeld is de renovatie van het (kuch) regeringscomplex in Den Haag (kuch), een nieuw complex buiten Den Haag had de helft gekost van wat het nu kost en was vele malen beter geweest en had dus de belasting betaler een hoop geld gescheeld.
En bij een verhuizing naar een nieuw complex had het bestaande gebouw alsnog gerenoveerd moeten worden. En was je juist heel veel duurder uit geweest, omdat je dan de kosten van nieuwbouw plus de kosten van renovatie zou hebben. De meeste kosten zitten er namelijk niet in dat het een regeringsgebouw is, maar zitten vooral in het extreem achterstallige onderhoud dat er is.
In sommige wijken is buiten aan de straat zitten heel normaal.spaceboy schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:45:
[...]
Haha, goed punt. Dit lijkt me in de praktijk ook niet te werken. Sowieso vind ik aan de openbare weg (semi) buiten zitten in vrijwel alle gevallen kansloos. Je wilt toch niet daar idyllisch zitten terwijl iemand zijn hond uit laat? Nog even los van het risico dat die hond tegen jouw rieten stoel aanpist, jouw croissantje van je bord snaait of random mensen jou gaan aanspreken?
Of ben ik nu weer te duidelijk mensenschuw?
YouTube: Hellmond

Weervolven.Arjan A schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:06:
Wat me nu in de laatste paar huizen opvalt is de staat van de voordeur: Werden daar mensen opgesloten die probeerden om met hun nagels de deur open te krijgen??
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Neem een wat actievere hond, geef hem niet genoeg wandel tijd of richt hem niet goed af en jouw deur ziet er binnen een maand er ook zo uit haha.Arjan A schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:06:
Wat me nu in de laatste paar huizen opvalt is de staat van de voordeur: Werden daar mensen opgesloten die probeerden om met hun nagels de deur open te krijgen??
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan is dit cafe toch meer "af":Koos Ofzo schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:46:
Wie wil er nou niet een café in/aan huis? Ook de douche vind ik een aparte constructie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]https://www.funda.nl/detail/koop/stein/huis-havenstraat-20/43396104/

https://www.funda.nl/deta...s-heuvelseweg-3/44519996/
Klopt, hier ook een verbouwing verder van ongeveer de aankoopsom van de woning. En nog is het door consessies geen nieuwbouw kwaliteit. Maar wel veel sfeer en karakter. Op de een of andere manier is dat in nieuwbouw toch minder makkelijk te realiseren.Blaze85 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:19:
[...]
Zulke grootschalige verbouwingen doe je niet vanuit ratio, een hobby mag geld kosten toch? 🫣
Ik kan het hier prima vergelijken (wij doen de "upgrade" van een jaren '80 boerderij, de buren een vergelijkbare nieuwbouw), naar eenzelfde staat van isolatie/modernisering/afwerking. Waar wij het gekocht hebben voor zo'n 870k en er vijf ton aan verbouwd hebben is het pand van hun nieuw gebouwd voor iets van 1.3 miljoen. Het ontloopt elkaar nauwelijks op een kaal kavel, maar als je moet gaan slopen en afvoeren wordt nieuwbouw al snel duurder.Blaze85 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:19:
[...]
![]()
![]()
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 05-10-2026 16:16 ]
Ik zou het juist ideaal vinden. Geen achterburen. En dat je bv. wat verder achter in de tuin kunt zitten zodat je niet het idee hebt dat je buren de hele tijd uit het raam naar je (kunnen) kijken. Dat je een fatsoenlijke opdeling kunt maken tussen siertuin, moestuin, speeltuin en terras(sen). Dat je een paar fatsoenlijke (fruit-)bomen kunt neerzetten zonder dat je hele tuin in de schaduw staat. En ga zo maar door.Sharky schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:24:
[...]
Energielabel A, vloerverwarming, dubbel glas. Of/hoe de muren zijn geïsoleerd staat er niet bij, maar aangezien de gevels voor het grootste gedeelte uit glas bestaan is dat ook iets minder relevant - zolang het geen enkelsteens muren zijn tenminste maar gezien de dikte van de muren lijkt dat wel OK te zijn.Jannibal23 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:59:
En ik hoop op isolatie en vloerverwarming, maar vrees van niet. Maar wel smaakvol inderdaad!
Ik kom ze hier wel eens tegen de met AI onrealistisch ingerichte woningen.
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Het plafond in de spotlights.
https://www.funda.nl/detail/koop/amsterdam/appartement-pieter-de-hoochstraat-9-e/44525705/media/foto/2
StoomovenGurbieV schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 07:49:
[...]
Wat is dit voor een apparaat in de keuken? Het lijkt me een soort verticale platenspeler, maar dat zal wel niet.
[Afbeelding]
Eric, Signing off !!
[ Voor 99% gewijzigd door Rubbergrover1 op 06-10-2026 07:51 ]
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Ik vind het meer raakvlak hebben met Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7, als er relevante woningen in die video zitten wordt de Funda-link hier vanzelf gedeeld.alexbl69 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 07:54:
Lijkt me dat dit wel raakvlakken heeft met dit topic.....
[YouTube: Nieuw plan voor makelaars: landelijk register met strengere regels | LUBACH]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Ik hoopte op en popcornmachine, maar het is een hogedruk stoomoven. Dus een snelkookpan op stoom.GurbieV schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 07:49:
[...]
Wat is dit voor een apparaat in de keuken? Het lijkt me een soort verticale platenspeler, maar dat zal wel niet.
[Afbeelding]
Maar door het overhangende dak weinig licht in woonkamer. Ook andere ruimten met kleine ramen. Van boven is het mooi zo, maar als je er langs loopt zie je niks van het ronde dak.tlpeter schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:17:
[...]
Waanzinnig gedaan. Een hoop extra ruimte met toch nog een stuk tuin.
Steam ID = Ackerfiets
Nomad schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:24:
Huis te koop: A S Talmalaan 21-A 9363 EP Marum | Funda
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit huis, ik ga stuk. Dit is toch het meest crappy ontworpen huis ooit in de geschiedenis van de mensheid.
Er is werkelijk niets logisch of mooi qua layout. Niets past, deuren achter de bank, een garage met een deur het huis in via de badkamer. De keuken geeft toegang tot de mini achtertuin (alle tuin zit aan de voorkant) om gedwarsboomd te worden door een stalen trap. Er is geen zitje buiten of mooi terras. Geen kamer is gewoon haaks, een tweede keuken die ik nog minder snap qua functie en nog lelijker is.
De badkamer met een mooi centraal bad. Kom aan zeg, ik kwam deze funda link tegen en dacht dat "niet duur voor zo'n groot vrijstaand pand", maar nu vind ik hem 6 ton overpriced na het bekijken van het huis
Het huis is deze week verkocht. Ik ben heel benieuwd wat de nieuwe bewoners er van gaan maken.Wolliewonka schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:25:
[...]
Ik lees voornamelijk mee op dit forum maar heb dit topic nog niet voorbij zien komen. Maar we (samen met mijn gezin) wonen in dit huis, alleen op de begane grond. Eind dit jaar verhuizen wij verder op in de straat.
Maar het is inderdaad niet een hele goede indelingMaar het is van mijn schoonouders waar het nooit als één huis is bewoond maar altijd gescheiden is geweest. Vandaar ook de indeling beneden met een badkamer via de garage.
Qua keuken en badkamer moet er wel wat aan gedaan worden inderdaad.
[...]
Die glazen stalen tunnel is het trappenhuis maar daar heeft nooit een trap ingezet maar is nu een "slaapkamer" voor mijn dochter.
Zoals gezegd is het altijd dubbel bewoond geweest.
Helaas is de advertentie in jouw 1e quote zo dood als een kroot 😉Wolliewonka schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:38:
[...]
[...]
Het huis is deze week verkocht. Ik ben heel benieuwd wat de nieuwe bewoners er van gaan maken.
Ik weet niet precies wat ik er van moet vinden, gave uitbouw en veel ruimte. Maar het past niet bij het huis.
Daarnaast dikke schimmelpartij in het originele deel van het huis, daar gaan nog flink wat centjes in zitten om het weer 'schoon' te krijgen.
die overstek is om direct zonlicht uit de beglazing weg te houden anders smelt je in de zomer. ze hebbend at slim opgelost door een lichtstraat net naast de nok aan de andere kant te maken.pauldaytona schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:40:
[...]
Maar door het overhangende dak weinig licht in woonkamer. Ook andere ruimten met kleine ramen. Van boven is het mooi zo, maar als je er langs loopt zie je niks van het ronde dak.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
https://www.funda.nl/deta...paign=share-listing-modalS.J.Onnie schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:52:
[...]
Helaas is de advertentie in jouw 1e quote zo dood als een kroot 😉
Reality:Uniek wonen aan het water met privéterras in historisch Leiden
[...]
Een bijzonder pluspunt is het eigen terras dat direct vanuit de slaapkamer bereikbaar is. Deze buitenruimte is gelegen op het zuiden en biedt een fantastisch vrij uitzicht over Leiden. Een heerlijke plek om in alle rust te genieten van de zon, terwijl u midden in de stad woont.
[...]

Het is niet eens duidelijk of dat nu de airco van de woning of van de woning van de onderburen is. Van uitzicht kun je alleen spreken als je op het puntje staat, als je er al fijne stoel krijgt waar je jezelf op weet te zetten kun je niet echt van uitzicht spreken.
Laat staan dat je eens gezellig met één vriend of vriendin een drankje zou willen drinken op je terras... Enfin, ja, het is inderdaad een terras, maar dat dit als eerste genoemd wordt in de advertentie als zijnde het ding van dit appartement
Link: https://www.funda.nl/detail/koop/leiden/appartement-korte-mare-32-b/80999907/

Hoezo verborgen gebrek? Je hebt toch alles kunnen zien bij de bezichtiging?
https://www.funda.nl/deta...-hamrikkerweg-5/44522162/
Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.
In België zie je dit soort tuinen heel vaak, redelijk smalle woningen met lange tuinen. Liefst met betonplaat schuttingen dicht aan de woning, achteraan betonpaaltjes én niet te vergeten hoge betonpalen voor waslijn... Meestal in arbeiderswoningen/wijken, achterste deel kon dan dienen als moestuingambieter schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:20:
https://www.funda.nl/deta...uis-tiendweg-57/17259601/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
scheelt wel weer wat sloopwerkfenrir schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 21:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoezo verborgen gebrek? Je hebt toch alles kunnen zien bij de bezichtiging?
https://www.funda.nl/deta...-hamrikkerweg-5/44522162/
ot: ik heb wel eens popcorn gemaakt in een stoomoven.Stoorzendert schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:54:
[...]
Ik hoopte op en popcornmachine, maar het is een hogedruk stoomoven. Dus een snelkookpan op stoom.
In de 2e keuken wordt je niet blij als je groter bent dan 1.80m:
En die wasbak moest en zal geplaatst worden, ook al past ie niet zoals het bedoeld is:
https://www.funda.nl/detail/koop/leiden/appartement-papengracht-20/44536834/
Vaak vraag je je bij dit soort panden af: woonde daar nu echt iemand terwijl het huis in zo'n staat was? In dit geval: ja. Een huurder. Al decennia. Het huis heeft geen badkamer. En geen verwarming (gaskachels op den duur verwijderd, werd met losse straalkacheltjes verwarmd).
Voor wie toch "opnieuw" wil beginnen overigens een prima basis in een leuke wijk.
https://www.funda.nl/detail/koop/utrecht/huis-herman-modedstraat-13/44536598/
Opgeknapt en voorzien van dakopbouw gaat deze waarschijnlijk weg voor 600K+. Maar dan mag er ook 100K+ in, misschien meer.
Dit is volgens mij binnen 3 dagen verkocht.Valorian schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 17:46:
In mijn wijk staat nu een pand te koop nadat de (bejaarde) huurder is overleden. Vaak vraag je je bij dit soort panden af: woonde daar nu echt iemand terwijl het huis in zo'n staat was? In dit geval: ja. Een huurder. Al decennia. Het huis heeft geen badkamer. En geen verwarming (gaskachels op den duur verwijderd, werd met losse straalkacheltjes verwarmd).
Voor wie toch "opnieuw" wil beginnen overigens een prima basis in een leuke wijk.
Opgeknapt en voorzien van dakopbouw gaat deze waarschijnlijk weg voor 600K+. Maar dan mag er ook 100K+ in, misschien meer.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Valorian schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 17:46:
In mijn wijk staat nu een pand te koop nadat de (bejaarde) huurder onlangs is overleden (gelukkig niet in de woning).
Vaak vraag je je bij dit soort panden af: woonde daar nu echt iemand terwijl het huis in zo'n staat was? In dit geval: ja. Een huurder. Al decennia. Het huis heeft geen badkamer. En geen verwarming (gaskachels op den duur verwijderd, werd met losse straalkacheltjes verwarmd).

zo te zien lijkt iemand al begonnen met verbouwen, maar is afgehaakt?
De doorbraak naar de keuken staat al op de muur afgetekend.
Dit verklaart wellicht ook waarom de gaskachels weg zijn.
Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Leuk appartement midden in de stad, label A, 72 m2, redelijke prijs gezien de huidige markt. Maar waarom je de WC in de woonkamer laat uitkomen?
https://www.funda.nl/deta...heilige-geest-5/44524043/
[ Voor 17% gewijzigd door synoniem op 07-10-2026 19:03 ]
k denk dat er vroeger deuren zaten tussen hal en woonkamer en hal en keuken. Koper heeft ze zo weer teruggeplaatst als het stoort. Wel leuk appartement hoor, mooie plek ook.synoniem schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:00:
[Afbeelding]
Leuk appartement midden in de stad, label A, 72 m2, redelijke prijs gezien de huidige markt. Maar waarom je de WC in de woonkamer laat uitkomen?
Voor een ton ben je daar niet klaar als je zaken moet uitbesteden.Valorian schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 17:46:
In mijn wijk staat nu een pand te koop nadat de (bejaarde) huurder onlangs is overleden (gelukkig niet in de woning).
- nieuwe keuken, badkamer toilet
- nieuwe installaties+ elektra
- cv/vloerverwarming
- alles moet gestuct worden
- isolatie en isolatieglas
- dak is niet bepaald nieuw meer, rekening houden met grondige dakrenovatie (huidig dak buigt door!)
- en dan nog alles wat je aan verrassingen tegenkomt.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Mwah, is een soort halletje tegenover de entree. Denk er een taatsdeur in en het is al een heel stuk minder raar.synoniem schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:00:
[Afbeelding]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Maar dan blijft de vraag waarom de huidige eigenaar dat niet heeft gedaan. En voor deze oplossing heeft gekozen.Bob Popcorn schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:31:
[...]
Mwah, is een soort halletje tegenover de entree. Denk er een taatsdeur in en het is al een heel stuk minder raar.
Ik zou het zelf niet heel storend vinden als ik daar alleen of samen zou wonen. Ik vind het persoonlijk storender dat de keuken open is in de woonkamer.Rubbergrover1 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:44:
[...]
Maar dan blijft de vraag waarom de huidige eigenaar dat niet heeft gedaan. En voor deze oplossing heeft gekozen.
[ Voor 11% gewijzigd door Bob Popcorn op 08-10-2026 12:11 ]
Dat iedereen en z'n moeder plotseling taatsdeuren mooi is gaan vinden, vind ik persoonlijk eigenlijk wél raar.Bob Popcorn schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:31:
[...]
Mwah, is een soort halletje tegenover de entree. Denk er een taatsdeur in en het is al een heel stuk minder raar.
Of nou ja, misschien ook weer niet, maar dat is een off-topic discussie over hoe we allemaal heel graag willen geloven dat we een eigen smaak hebben terwijl ons brein zich daar niets van aantrekt en gewoon onderbewust regelt dat we mooi vinden wat we denken dat mensen op wie we (willen) lijken mooi vinden.
@iedereen: nee, nee, ik bedoel jou niet, ik bedoel al die anderen! Jij bent wel uniek!
Anakha schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 13:27:
[...]
Dat iedereen en z'n moeder plotseling taatsdeuren mooi is gaan vinden, vind ik persoonlijk eigenlijk wél raar.
Of nou ja, misschien ook weer niet, maar dat is een off-topic discussie over hoe we allemaal heel graag willen geloven dat we een eigen smaak hebben terwijl ons brein zich daar niets van aantrekt en gewoon onderbewust regelt dat we mooi vinden wat we denken dat mensen op wie we (willen) lijken mooi vinden.
@iedereen: nee, nee, ik bedoel jou niet, ik bedoel al die anderen! Jij bent wel uniek!
De enige reden om geen deur tussen hal en woonkamer te hebben, lijkt mij dat de hal anders een donker hok wordt. En je dat nadeel groter vindt dan de voordelen van een afgesloten hal. Een taatsdeur is een manier om toch daglicht vanuit de woonkamer in de hal te krijgen. Daarom is in dit geval de suggestie van een taatsdeur (of variant daarop) geen gekke suggestie. Al zou ik zelf liever een normale deur kiezen.
Dat is dan weer on topic (imo) want zegt wat over het huis. Ik zou daar juist een muur plaatsen. Hoe lang blijf je staan/zitten in dat halletje waarvoor het licht moet zijn. Liever een muur zodat die dixie in het midden niet zo bepalend is om meubels te plaatsen.Rubbergrover1 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 13:31:
[...]offtopic:
De enige reden om geen deur tussen hal en woonkamer te hebben, lijkt mij dat de hal anders een donker hok wordt. En je dat nadeel groter vindt dan de voordelen van een afgesloten hal. Een taatsdeur is een manier om toch daglicht vanuit de woonkamer in de hal te krijgen. Daarom is in dit geval de suggestie van een taatsdeur (of variant daarop) geen gekke suggestie. Al zou ik zelf liever een normale deur kiezen.
Aanvulling: een taatsdeur hoeft trouwens niet van glas te zijn, maar kan ook gewoon niet transparant zijn. Hoewel de huidige trend natuurlijk zwart staal met glas is.
[ Voor 9% gewijzigd door Pat911 op 08-10-2026 14:29 . Reden: meer uitleg taatsdeur ]
Dit is wel de "post van de week"! Spot on and tongue in cheek. Ik heb er grondig om gelachen. En nee, ik ben niet uniek maar probeer wel mijn eigen (archaïsche) stijl in mijn nieuwe huis te verwerken. Geen taats, geen visgraat pvc, geen glad gestuukte wanden en zeker geen kookeiland 😁 En een toilet uitkomend op de woonkamer past ook niet in mijn old skool smaak.Anakha schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 13:27:
[...]
Dat iedereen en z'n moeder plotseling taatsdeuren mooi is gaan vinden, vind ik persoonlijk eigenlijk wél raar.
Wat ik nog veel erger vind, is die gespeelde hekel aan modegrillen. Alsof je iets niet mooi mag vinden omdat het in de VT Wonen staat of omdat meerdere mensen het hebben.Anakha schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 13:27:
[...]
Ik dacht dat uit mijn post wel duidelijk was dat ik prima weet dat ik ook geen zelf ontwikkelde smaak heb, maar net als ieder ander puur achter mijn onderbewuste aanloop bij wat ik mooi denk te vinden. Blijkbaar verwacht mijn brein dat mensen op wie ik wil lijken taatsdeuren niet mooi zullen vinden. Dus het lijkt me niet nodig om zo aangebrand te reageren...Bob Popcorn schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 14:43:
[...]
Wat ik nog veel erger vind, is die gespeelde hekel aan modegrillen. Alsof je iets niet mooi mag vinden omdat het in de VT Wonen staat of omdat meerdere mensen het hebben.Ontzettende sneeuwvlok hoor, jíj vindt het immers niet mooi.
[ Voor 7% gewijzigd door Anakha op 08-10-2026 14:53 ]
Op het eerste gezicht erg nietszeggend, maar het feit dat er een 3d render van de zelfgegraven tunnels (aldus dit artikel met veel te veel reclame dus klik er niet op) bij zit maakt het toch wel bijzonder.
:strip_exif()/f/image/ERtKa8wDVdtTOv8GrppvVMsv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WDZTvPObHRNG5yfunSVlw7jJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/440zvSN6SjRg7erkypfjJBfR.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier de verkooppagina: Land Associated with 183 Long Lane, Tilehurst, Reading, Berkshire RG31 6YW | Land for auction in Reading | BTG Eddisons Property Auctions
Met ook een hele mooie videotour: Land Associated with 183 Long Lane, Tilehurst, Reading, RG31 6YW - YouTube
De tunnels waren grotendeels door krijt gegraven. Het uitgegraven krijt werd met emmers en kruiwagens verplaatst; de rails waren voor een klein zelfgebouwd treintje waarmee hij het puin door de tunnels vervoerde. Een goederenlift met vier niveaus bracht het vervolgens naar de oppervlakte. Het gangenstelsel gaat tot ruim 15 meter diep.
De familie bouwde al eerder, in de jaren 60, ondergrondse kleedkamers bij het zwembad.
Ik moet bij dit soort huizen gelijk aan Colin Furze denken, ook zo'n gek die een heel tunnelsysteem onder zijn huis gebouwd heeftHikariMisako schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:11:
Het is in Engeland, maar soms mag een klein uitstapje naar het buitenland voor een bijzonder pand, toch?
Op het eerste gezicht erg nietszeggend, maar het feit dat er een 3d render van de zelfgegraven tunnels (aldus dit artikel met veel te veel reclame dus klik er niet op) bij zit maakt het toch wel bijzonder.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier de verkooppagina: Land Associated with 183 Long Lane, Tilehurst, Reading, Berkshire RG31 6YW | Land for auction in Reading | BTG Eddisons Property Auctions
Met ook een hele mooie videotour: Land Associated with 183 Long Lane, Tilehurst, Reading, RG31 6YW - YouTube
Daar mag je wel een radon metertje ophangenHikariMisako schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:11:
Het is in Engeland, maar soms mag een klein uitstapje naar het buitenland voor een bijzonder pand, toch?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Hoe groot moet de garage zijn?
"Yes"
Life is too short to drive boring cars
[ Voor 13% gewijzigd door H3nk1960 op 09-10-2026 10:16 ]
Bosch 2000AWF
Overduidelijk te klein, een garage is namelijk altijd te klein.SirLct schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 09:59:
https://www.funda.nl/detail/koop/pijnacker/huis-kerkweg-33/17262384/
"Yes"
Voor een ZZP'er wel ideaal, je hoeft niet extern een hal te huren.
Ik vraag me af: zou die doorgang onder de woning altijd zo geweest zijn, of is dat een omgebouwde inpandige garage?SirLct schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 09:59:
"Yes"
[edit]
Bouwjaar: 1966
Ik denk dan toch aan een omgebouwde garage.
[ Voor 11% gewijzigd door croxz op 09-10-2026 10:31 ]
Ik denk dat met de garage er bij toch wel groot aan het worden is.Rembock schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:39:
[...]
Ik moet bij dit soort huizen gelijk aan Colin Furze denken, ook zo'n gek die een heel tunnelsysteem onder zijn huis gebouwd heeft(al lijkt deze een flink stuk groter).
Iemand met een bedrijf aan huis zo te zien aan alle stelling en werkplaatsen.SirLct schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 09:59:
"Yes"
Wat ik me afvraag kijkende naar de fotos, hoe zit dat bad er in? Geen verlaagd plafond in de hal en woonkamer. En de vloer in de bad kamer ligt gelijk met de rest van de verdieping
De deur is in ieder geval te klein. Ik weet niet hoe ze die bus onder de carport ooit in de garage krijgen.FabianGTI schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:23:
[...]
Overduidelijk te klein, een garage is namelijk altijd te klein.![]()
Voor een ZZP'er wel ideaal, je hoeft niet extern een hal te huren.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik zat ook al te zoeken hoe je er een auto inkrijgt. Ik zou het eerder een werkplaats noemen dan een garage.StarrFire schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:00:
Zo te zien is de werkplaats ingericht voor (cross)motoren
Vanwaar?Bob Popcorn schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 16:18:
[...]
Daar mag je wel een radon metertje ophangen
Groot-Brittannië (of eigenlijk overal met een rotsachtige bodem) is rijk aan radon gas dat tussen de rotsen door omhoog sijpelt. Als je dan gaat graven onder je fundering kun je jezelf heel eenvoudig blootstellen (ongeventileerde ruimtes) aan hoge concentraties radon. In Nederland op klei/veen niet zo'n probleem, zuidelijker in Limburg wel weer.
Na roken de meest voorkomende risicofactor van longkanker.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.

:strip_exif()/f/image/HiMl4o5owrw5JoxRqLHvakk9.jpg?f=fotoalbum_large)