Doodnormale woning in Soest, maar de streetview weergave bevat een aparte easter egg. Te leuk om de pret te bederven met een screenshot, dus ik zou zeggen: klik vooral zelf verder.
https://www.funda.nl/deta...beukenlaan-64-a/43290308/

Het is alleen wel bij de buren op nummer 66MooDyBLueS schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:12:
[Afbeelding]
Doodnormale woning in Soest, maar de streetview weergave bevat een aparte easter egg. Te leuk om de pret te bederven met een screenshot, dus ik zou zeggen: klik vooral zelf verder.
Van klussen krijg je grijze haren
en kennelijk geen enkele mogelijkheid om de gehele kamer op 1 foto te krijgen, ondanks dat het maar 11m2 is. en ook geen plattegrond oid. wat een armoewimjongil schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:40:
https://www.funda.nl/deta...asdijkstraat-36/43291473/
Voor een ton krijg je: 11m2, aftandse zooi en het voorrecht om ook nog even €195 per maand vve te betalen. En de tien minuten fietsen naar de binnenstad zal naar de binnenstad van Maarssen zijn. En o ja, een hypotheek ga je niet krijgen.
Vraag me af of hier een markt voor is. Je kunt een ton cash beter laten renderen lijkt me.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Haha, maar onderweg naar school zullen ze toch ook lantaarnpalen, straatmeubilair, geparkeerde auto's en/of stoepranden tegenkomen. Dat gaat toch met de meeste kinderen ook goed
Dat laatste zal ongetwijfeld een deel zijn van:orf schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:56:
Rijksmonument te koop:
[Afbeelding]
Maar wat is dit?!
[Afbeelding]
En is dit een thuiskantoor?
[...]
Soort studentenkamer dus.Daarnaast twee separate appartementen, elk met een eigen ingang en voorzieningen. Perfect geschikt voor gasten, verhuur...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
:strip_exif()/f/image/Noix2R4qj0z4SRvQS5zMHv1Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Realistische woningwaarde € 1.569.000 - 1.699.000coob schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:36:
Mooi huisje in het dorp waar ik ben opgegroeid.
Nog geen 2000 inwoners.
Wat zou het moeten kosten?
https://www.funda.nl/deta...-veldsestraat-7/43575886/
/f/image/XOrN6D1kTIrZd1HMYAVANmBo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KJu5NCkLqaJO8nnCcknMBvjm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/141Fe6Wc1xcjyJIuMLfSVgWO.png?f=fotoalbum_large)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit kom je niet zo vaak tegen, een koffiezetapparaat in de badkamerbreinonline schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:49:
Vliegtuigspotters opgelet: wonen tussen de landingsbanen van Schiphol, met prachtig uitzicht op de Polderbaan (niet dat er nu veel vertrekt maar toch).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van binnen weinig bijzonders denk ik, maar de locatie is opvallend.
https://www.funda.nl/deta.../huis-ijweg-557/43280338/
Als je had gezegd dat er een bad in de keuken staat dan had ik je ook geloofd...iketot schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 00:18:
[...]
Dit kom je niet zo vaak tegen, een koffiezetapparaat in de badkamer![]()
[Afbeelding]
luxe buurt en allemaal vergelijkbare vreemde grote huizen op postzegel van percelen?Fiber schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:37:
Hmm, de wat modernere buren van het huis dat ik een paar dagen terug postte...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Handig, je (bezoek) stapt rechtstreeks uit de slaapkamer zo in de auto...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel geinig, luxe buurtje trouwens
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...trechtseweg-407/43299338/
Nu moest ik nog eens kijken om te zien of ik het wel goed gezien had..Fiber schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 00:24:
[...]
Als je had gezegd dat er een bad in de keuken staat dan had ik je ook geloofd...
Gezien de WOZ-waarde van € 2,25 miljoen gaat jouw vermoeden wel uitkomen.Rinaldootje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:42:
[...]
Realistische woningwaarde € 1.569.000 - 1.699.000
Volgens huispedia
Maar ik vermoed, dat de vraagprijs (veel) hoger zal zijn.
...Aan het bos. Wat wil je dan op je erf dat niet past?No Hands schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 07:57:
[...]
luxe buurt en allemaal vergelijkbare vreemde grote huizen op postzegel van percelen?
Gezellig, al die tegelvloeren...Fiber schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voldoende ruimte om je heen zodat je buurman de hagelslagjes op jouw boterham niet kan tellen?Spherix schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:49:
[...]
...Aan het bos. Wat wil je dan op je erf dat niet past?
Opvallend dat objecten van deze prijsklasse opvallend, naar mijn mening, vaak zeer koud zijn ingericht.Fiber schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat heet sneeuw ^^Jasphur schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:48:
[...]
Opvallend dat objecten van deze prijsklasse opvallend, naar mijn mening, vaak zeer koud zijn ingericht.

:strip_exif()/f/image/B10LJcrduYk0FaXFZKEkYmIM.jpg?f=fotoalbum_large)

[ Voor 32% gewijzigd door Steeffoon op 07-01-2026 09:58 ]
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
haha is wel een zoekplaatje, miste twee keer toe de piano
Relaxen, cappuccinootje erbij... ik vind het wel wat hebben.iketot schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 00:18:
[...]
Dit kom je niet zo vaak tegen, een koffiezetapparaat in de badkamer![]()
[Afbeelding]
Bijna 600 m2 perceel. Jij hebt echt een aardig verknipt beeld van de werkelijkheid als je dat postzegel percelen noemt.No Hands schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 07:57:
[...]
luxe buurt en allemaal vergelijkbare vreemde grote huizen op postzegel van percelen?
Vind het niet veel geld voor een vrijstaande huis. Ok, binnen mag het allemaal gemoderniseerd worden, maar qua isolatie en fundering is het allemaal behoorlijk jong. Voor onder de 1 miljoen ben je hier al klaar...MooDyBLueS schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:12:
[Afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door kx22 op 07-01-2026 10:30 ]
Eensch met je 2e zin, maar 600m2 is nogal weinig als je 1.5m betaald voor een vrijstaande huis. Ook voor Amersfoortse begrippen.FinalBob schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:21:
[...]
Bijna 600 m2 perceel. Jij hebt echt een aardig verknipt beeld van de werkelijkheid als je dat postzegel percelen noemt.
Daarnaast, veel mensen willen juist een tuin die zelf te onderhouden is en niet een landgoed waarbij je veel hulp nodig hebt.
Jazeker. Heb je wel eens een kamer gezocht in Utrecht? Er zijn een hoop studenten die op een andere manier niet aan een kamer kunnen komen of hoogstens tegen een extreem hoge prijs. En die ouders hebben die wel een ton beschikbaar hebben. Dan is zo'n woonvereniging-kamer een uitkomst, en per maand vaak ook nog goedkoper dan een huurkamer.wimjongil schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:40:
https://www.funda.nl/deta...asdijkstraat-36/43291473/
Voor een ton krijg je: 11m2, aftandse zooi en het voorrecht om ook nog even €195 per maand vve te betalen. En de tien minuten fietsen naar de binnenstad zal naar de binnenstad van Maarssen zijn. En o ja, een hypotheek ga je niet krijgen.
Vraag me af of hier een markt voor is. Je kunt een ton cash beter laten renderen lijkt me.
Dat formaat perceel is prima, maar pas het formaat van het huis er dan op aan. Bij dergelijke 'luxe' huizen hoort naar mijn aardige verknipte beeld van de werkelijkheid een groter perceel zodat je in je achtertuin niet allemaal met je picknicktafel tegen de schutting aanzit. Je kunt amper met de kliko om je huis lopen.FinalBob schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:21:
[...]
Bijna 600 m2 perceel. Jij hebt echt een aardig verknipt beeld van de werkelijkheid als je dat postzegel percelen noemt.
Daarnaast, veel mensen willen juist een tuin die zelf te onderhouden is en niet een landgoed waarbij je veel hulp nodig hebt.
Ken jij de markt van Amersfoort wel? In Amersfoort beginnen woningen met meer dan 500 m2 grond bij ongeveer 1,2 miljoen. Als je daarnaast een woning wil die nog enigszins bij de tijd is, dan begint het ongeveer bij 1,5 miljoen. En dan zit je dus nog steeds in de categorie "postzegels" van rond de 500-600 m2.kx22 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:33:
[...]
Eensch met je 2e zin, maar 600m2 is nogal weinig als je 1.5m betaald voor een vrijstaande huis. Ook voor Amersfoortse begrippen.
Ze meoten wel heel erg de nadruk leggen op dat het Porsche liefhebbers zijn.
Geen kamer, wel een studio, appartement en koophuis. En ook allemaal gevonden.Rubbergrover1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:33:
[...]
Jazeker. Heb je wel eens een kamer gezocht in Utrecht? Er zijn een hoop studenten die op een andere manier niet aan een kamer kunnen komen of hoogstens tegen een extreem hoge prijs. En die ouders hebben die wel een ton beschikbaar hebben. Dan is zo'n woonvereniging-kamer een uitkomst, en per maand vaak ook nog goedkoper dan een huurkamer.
Maar dit is een periodiek weerkerende discussie, die ongeveer elke keer langskomt als er weer zo'n woonvereniging kamer in Utrecht te koop komt.
Dat mag in Utrecht tegenwoordig dus met precies 1 huisgenoot. Anders ben je een huisjesmelker en moet je vergunning aanvragen die je niet krijgt.wimjongil schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:54:
[...]
Of je neemt een kleine hypotheek erbij, koopt een flat in overvecht/kanaleneiland en laat de huisgenoten van je kind je hypotheek betalen. Voor ouders met een ton liquide is dat waarschijnlijk ook wel mogelijk.
De kamernood in Utrecht is dusdanig hoog dat in praktijk er meer huisgenoten wonen maar niet op dat adres geregistreerd staan.Toke_gt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:09:
[...]
Dat mag in Utrecht tegenwoordig dus met precies 1 huisgenoot. Anders ben je een huisjesmelker en moet je vergunning aanvragen die je niet krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Pin0 op 07-01-2026 14:42 ]
Oude afgeleefde troep.Pin0 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:49:
Loop ik vaak langs en voelde me altijd behoorlijk bekeken. Tel de camera's. Met als toppunt die in het vogelhuisje. Boel geld als je het achterstallige onderhoud bekijkt.
[Afbeelding]
Kwikstaartlaan Alkmaar
De man die daar woont(de?) deed alles zelf en het schilderen was nog het ergst, niet afplakken en dikke randen verf op de ramen. Dat huis is altijd een apart huis geweest en de man zelf is/was ook aardig apart. Wel een leuke plek op zich, echt iets van te maken, maar kost wel veel werk.Pin0 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:49:
Loop ik vaak langs en voelde me altijd behoorlijk bekeken. Tel de camera's. Met als toppunt die in het vogelhuisje. Boel geld als je het achterstallige onderhoud bekijkt.
[Afbeelding]
Kwikstaartlaan Alkmaar
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Vlak niet wat buren daarover melden…synoniem schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:44:
[...]
De kamernood in Utrecht is dusdanig hoog dat in praktijk er meer huisgenoten wonen maar niet op dat adres geregistreerd staan.
Graag bij een volgende bijdrage aan dit topic de Funda advertentie gewoon als link plaatsen ipv hyperlinkenPin0 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:49:
[Afbeelding]
Kwikstaartlaan Alkmaar
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 07-01-2026 14:26 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Heb de bewoner nooit gezien, enkel dat het steeds afgeleefder werd. Hopelijk gaat het goed met hem en kan er nu een leuk gezin van genieten.Koldur schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:12:
[...]
De man die daar woont(de?) deed alles zelf en het schilderen was nog het ergst, niet afplakken en dikke randen verf op de ramen. Dat huis is altijd een apart huis geweest en de man zelf is/was ook aardig apart. Wel een leuke plek op zich, echt iets van te maken, maar kost wel veel werk.
Had bedacht deze ook hier te plaatsen, maar eigenlijk is het en zielig verhaal, daarom niet gedaan.
En als je reageert ben je een van de tig mensen die reageert...wimjongil schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:54:
[...]
Geen kamer, wel een studio, appartement en koophuis. En ook allemaal gevonden.
Als je voor die ton de MSCI World koopt, heb je 7k per jaar en de vve besparing erbij is 9.5k. Dan heb je dus een budget van net geen 800 per maand, daarvoor kun je echt wel een kamer vinden. Op kamernet staan er bijvoorbeeld 38 woningen onder de 800.
Waarom zou iemand die een budget van een ton heeft meteen ook een budget van 3 ton hebben? Vreemde redenering. En dan nog, dan ben je dus drie keer zo veel kwijt voor woonruimte voor twee personen. Is dat zo veel beter? (Nog afgezien van dat je dan ook nog eens 10% overdrachtsbelasting kwijt bent.)Of je neemt een kleine hypotheek erbij, koopt een flat in overvecht/kanaleneiland en laat de huisgenoten van je kind je hypotheek betalen. Voor ouders met een ton liquide is dat waarschijnlijk ook wel mogelijk.
Ik ken de situatie (en de bewoner) niet. Maar als ik de kleurstelling zie van een van de kamers boven, dan lijkt het er op dat hij kinderen had die in de Doe Maar tijd zijn opgegroeidPin0 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:49:
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...ikstaartlaan-21/43134919/
`Pin0 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:49:
[Afbeelding]
Yep, en dus zetten ze een huis neer dat zo groot is dat je een hulp in de huishouding nodig hebt om het schoon te houden...FinalBob schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:21:
[...]

Ook gezellig de spotlight op je billen als je op de wc zit. Kun je wel goed zien of je goed hebt afgeveegd.Pin0 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:49:
[Afbeelding]
Dit plaatje is bijna kunst, soort moderne Mondriaan of zo...:Pin0 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:49:
[Afbeelding]

[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 07-01-2026 20:32 ]
Vandaar mijn eerdere referentie aan Doe Maar:Fiber schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:14:
[...]
Dit plaatje is bijna kunst, soort moderne Mondriaan of zo...:
[Afbeelding]
Gegarandeerd. Ik woon in deze wijk (prachtig aan het park!) en vorige bewoner had ook beneden een extra "badkamer" (maw douche in de bijkeuken) omdat traplopen lastig werd.deejeebv schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:46:
[...]
Waarschijnlijk is het een bijkeuken geweest en bij het ouder worden omgebouwd tot badkamer om het huis levensloop bestendig te maken.
Mag je het dan zomaar een badkamer noemen? In andere landen staat het vaak in de kopregel van de advertentie: 3 bed, 2 bath of zoiets, en dan is dat waarde-verhogend...sigmundfreund schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:24:
[...]
Gegarandeerd. Ik woon in deze wijk (prachtig aan het park!) en vorige bewoner had ook beneden een extra "badkamer" (maw douche in de bijkeuken) omdat traplopen lastig werd.
waarom zou je het geen badkamer noemen? zijn daar eisen voor? je kan je woonkamer ook slaapkamer noemen als je er een bed in zet.Fiber schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:35:
[...]
Mag je het dan zomaar een badkamer noemen? In andere landen staat het vaak in de kopregel van de advertentie: 3 bed, 2 bath of zoiets, en dan is dat waarde-verhogend...![]()
Verder allemaal compleet begrijpelijk, en zelfs als je wel de trap op kan soms best handig.
Geen idee, dat vroeg ik me dus opeens af. Een kamer zonder ramen mag je bijvoorbeeld geen slaapkamer noemen officieel, al past er prima een bed in. Dus wellicht zijn er ook eisen voor badkamers.No Hands schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:57:
[...]
waarom zou je het geen badkamer noemen? zijn daar eisen voor? je kan je woonkamer ook slaapkamer noemen als je er een bed in zet.
Je zal maar net op het moment dat vanwege de sneeuw alle vluchten zijn afgelast je bezichtiging hebben gehad. En dan in de veronderstelling verkeren dat er met de woonomgeving niks mis isbreinonline schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:49:
Vliegtuigspotters opgelet: wonen tussen de landingsbanen van Schiphol, met prachtig uitzicht op de Polderbaan (niet dat er nu veel vertrekt maar toch).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van binnen weinig bijzonders denk ik, maar de locatie is opvallend.
https://www.funda.nl/deta.../huis-ijweg-557/43280338/

[ Voor 6% gewijzigd door miicker op 07-01-2026 22:10 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ziet er gekunsteld en vreemd uit. Eerder een locatie voor een heidag sessie met het team of groepstherapiesessiesmiicker schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:09:
Vrij normale woning, maar vond de inrichting van de woonkamer wel grappig. Lekker in een kringetje zitten. De makelaar vond het ook wel geinig aangezien er zo veel foto's van zijn (dit is niet alles):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Staat overigens al een tijd te koop en is volgens woningstats al 105K in prijs gezakt.
https://www.funda.nl/deta...s-dreefseweg-35/43761765/

I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Die "spotlight" is een solar lamp. Het bijbehorende zonnepaneeltje is de kleine rechter op de voorgevel.N0EPie0910 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:33:
[...]
Ook gezellig de spotlight op je billen als je op de wc zit. Kun je wel goed zien of je goed hebt afgeveegd.
[Afbeelding]
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Dan woon je zo vrij en heb je zoveel tuin en raam en vervolgens scherm je door bijna het hele huis dat uitzicht af met strepen op het raam!!??miicker schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:09:
Vrij normale woning, maar vond de inrichting van de woonkamer wel grappig. Lekker in een kringetje zitten. De makelaar vond het ook wel geinig aangezien er zo veel foto's van zijn (dit is niet alles):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Staat overigens al een tijd te koop en is volgens woningstats al 105K in prijs gezakt.
https://www.funda.nl/deta...s-dreefseweg-35/43761765/
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Zijn gewoon gordijntjes, te zien op deze foto.CvP_tweakers schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:44:
[...]
Dan woon je zo vrij en heb je zoveel tuin en raam en vervolgens scherm je door bijna het hele huis dat uitzicht af met strepen op het raam!!??
/f/image/taVwJvpCohqwFpkxhnoFaNxn.png?f=fotoalbum_large)
En dan een gewone tv neerzetten als 'bioscoop'CKSotos schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:55:
Oke! In Almere weten ze blijkbaar wat sfeervol inhoudt!
https://www.funda.nl/deta...an-exterlaan-22/89633373/
"Kelder 1 is momenteel ingericht als een sfeervolle bioscoopruimte"
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijken niet te verstellen gordijntjes, dus hoe je het dan moet noemen geen idee, maar tenzij ik iets niet zie wat een ander wel ziet lijken het horizontale stangetjes op vaste hoogte gemonteerd en zijn deze 'gordijntjes' ook op volle lengte nu. Volgens mij dus helemaal niet bedoeld om op te rollen maar daadwerkelijk als een soort privacy-achtige oplossing. Waarom je dat zou willen is mij ook een raadsel overigens, maar ik zie ook geen koord om op te rollen én ze zijn eenzijdig. Wij hebben ooit ook zo'n rolgordijn gehad en dan heb je een dubbele laag zodat je ze precies over elkaar kan laten vallen en die hebben ook een flinke bak:iketot schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:46:
[...]
Zijn gewoon gordijntjes, te zien op deze foto.
[Afbeelding]

[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-01-2026 11:01 ]
Dus: een cheap-ass slaapbankje, een veel te kleine tv en een veel te klein (en cheap-ass) kastje wat dienst doet als tv-meubel classificeert als "ingericht"?CKSotos schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 98% gewijzigd door jeroenkb op 08-01-2026 11:17 ]
Aanname: dit is voor de foto gedaan, de daadwerkelijke installatie is al verhuisd.MooDyBLueS schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:04:
[...]
Dus: een cheap-ass slaapbankje, een veel te kleine tv en een veel te klein (en cheap-ass) kastje wat dienst doet als tv-meubel classificeert als "ingericht"?
blup
Alles is zo nét niet, die stoep achter het huis wat ligt dat scheef zeg. Dat zal toch allemaal niet door de boom naast het huis komen, die staat toch best ver er vanaf? Over de hele breedte is het compleet omhoog gedrukt zo lijkt het. Het lijkt niet alsof het er allemaal al zo lang in ligt.CKSotos schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onjuist.Toke_gt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:09:
[...]
Dat mag in Utrecht tegenwoordig dus met precies 1 huisgenoot. Anders ben je een huisjesmelker en moet je vergunning aanvragen die je niet krijgt.
Bron: https://loket.digitaal.ut...uren-vergunning-aanvragenGeen vergunning nodig
Kijk eerst of de woning onder de opkoopbescherming valt, zie Koopwoning niet zelf gebruiken. Valt de woning niet onder de opkoopbescherming? Dan hebt u geen vergunning nodig als u de woning verhuurt aan maximaal 3 personen (uw kind meegeteld).
Boven de bank lijkt een "gat" te zitten waar ooit de beamer heeft gehangen ...CKSotos schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan moet je met hagel schieten.Rubbergrover1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:37:
[...]
En als je reageert ben je een van de tig mensen die reageert...
Het gaat hier over iemand die een ton liquide heeft en dat in een aftandse kamer met allerlei haken en ogen wil stoppen. Ik denk dat de meeste van zulke mensen ook wel wat overwaarde in hun eigen huis hebben of überhaupt meer liquide vermogen. Maar nee niet 100% van de mensen met een ton liquide zullen dat hebben idd.[...]
Waarom zou iemand die een budget van een ton heeft meteen ook een budget van 3 ton hebben? Vreemde redenering. En dan nog, dan ben je dus drie keer zo veel kwijt voor woonruimte voor twee personen. Is dat zo veel beter? (Nog afgezien van dat je dan ook nog eens 10% overdrachtsbelasting kwijt bent.)
Of al door de ex meegenomen.Bezulba schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:22:
[...]
Aanname: dit is voor de foto gedaan, de daadwerkelijke installatie is al verhuisd.
Je kunt door die 'strepen' heen goed zien dat je helemaal niet zo vrij woont, maar dat je tegen het huis van de buren aankijkt. En dat de buren dus fijn bij jou naar binnen kunnen kijken als je niets ophangt.CvP_tweakers schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:44:
[...]
Dan woon je zo vrij en heb je zoveel tuin en raam en vervolgens scherm je door bijna het hele huis dat uitzicht af met strepen op het raam!!??
Hoe kom je daarbij? Het ging om mensen die een ton vrij kunnen maken. Bijvoorbeeld door de hypotheek op de eigen woning te verhogen. Niet zozeer om mensen die een ton cash op de bank hebben. Er zullen een hoop mensen zijn die wel een ton kunnen regelen om een kamer te kopen. Maar er zijn heel wat minder mensen die even drie ton vrij kunnen maken om een appartement te kopen.wimjongil schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:39:
Het gaat hier over iemand die een ton liquide heeft en dat in een aftandse kamer met allerlei haken en ogen wil stoppen.
[ Voor 17% gewijzigd door Rubbergrover1 op 08-01-2026 12:28 ]
Maar de betreffende woning zal in de regel dus juist wél onder de opkoopbescherming vallen... En dus niet aan drie personen verhuurd mogen worden.wimjongil schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:36:
[...]
Onjuist.
[...]
Bron: https://loket.digitaal.ut...uren-vergunning-aanvragen
In almere zakt alles behalve je huis en de boom, om de x jaar moet de hele openbare ruimte opnieuw op hoogte gebracht worden.CrystalViriS schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:25:
[...]
Alles is zo nét niet, die stoep achter het huis wat ligt dat scheef zeg. Dat zal toch allemaal niet door de boom naast het huis komen, die staat toch best ver er vanaf? Over de hele breedte is het compleet omhoog gedrukt zo lijkt het. Het lijkt niet alsof het er allemaal al zo lang in ligt.
Bleef het maar bij alleen de bovengrondse openbare ruimte (en je eigen terras en voordeurstoep). Ondank de vaak flexibel aangesloten infrastructuur is grofweg elke 30 jaar ook herziening van de riolering en dergelijke nodig. En daarmee ben je vaak ook je (grotere) bomen weer kwijt in de straat.HvdBent schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:00:
[...]
In almere zakt alles behalve je huis en de boom, om de x jaar moet de hele openbare ruimte opnieuw op hoogte gebracht worden.
Wel even doorklikken. Dit geldt niet als de opkoopregeling geldt (met zelfbewoningsplicht). En die geldt voor alles wat na 2022 is gekocht tot een bedrag over de 6 ton. Dus dat flatje op Overvecht voor 3 ton opkopen en verhuren is niet toegestaan, niet aan je kinderen en niet aan derden.wimjongil schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:36:
[...]
Onjuist.
[...]
Bron: https://loket.digitaal.ut...uren-vergunning-aanvragen
[ Voor 19% gewijzigd door Toke_gt op 08-01-2026 16:24 ]
Dit zijn wel rolgordijntjes. Kijk maar naar de strip aan de onderkant waarmee je het optrekt of neerlaat. Bovenaan zit een oprolbak van aluminium.MooDyBLueS schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:00:
[...]
Het lijken niet te verstellen gordijntjes, dus hoe je het dan moet noemen geen idee, maar tenzij ik iets niet zie wat een ander wel ziet lijken het horizontale stangetjes op vaste hoogte gemonteerd en zijn deze 'gordijntjes' ook op volle lengte
[ Voor 5% gewijzigd door Toke_gt op 08-01-2026 16:29 ]
Je kijkt naar mijn voorbeeldfoto van hoe zo'n rolgordijn eruit ziet. Het gaat om deze foto:Toke_gt schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:27:
[...]
Dit zijn wel rolgordijntjes. Kijk maar naar de strip aan de onderkant waarmee je het optrekt of neerlaat. Bovenaan zit een oprolbak van aluminium.
(En rechts zit overigens ook een wit bolletjeskoord).

Ik zie bolletjeskoorden....MooDyBLueS schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:39:
[...]
Je kijkt naar mijn voorbeeldfoto van hoe zo'n rolgordijn eruit ziet. Het gaat om deze foto:
[Afbeelding]
Waar zie jij hier de oprolbak, het bolletjeskoord of de strip waarmee je het optrekt? Die laatste twee spreken elkaar sowieso al tegen, je hebt of een koord of een strip, maar dat laatste werkt niet bij rolgordijnen, eerder in de dag gespannen plisségordijnen bijv.
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator (2 met heatfan), T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (11-2023v1&9-2025v1.5), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, klusser, 11 are
ja en die zijn van het grijze rolgordijntje wat opgerold bovenaan het kozijn hangt
Je hebt helemaal gelijk. Ik keek naar jouw foto en zag even niet dat die van dezelfde locatie was.MooDyBLueS schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:39:
[...]
Je kijkt naar mijn voorbeeldfoto van hoe zo'n rolgordijn eruit ziet. Het gaat om deze foto:
Beetje te veel inkijkS.J.Onnie schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:11:
15+ reacties over een gordijn. Briljant! wat vinden jullie van het huis dat om de gordijntjes heen is gebouwd?
Ik heb ooit alle riool in kaart gebracht in 2000-2001 toen werd een wijk uit de jaren 80 al volledig gerenoveerd incl riool...Get!em schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:49:
[...]
Bleef het maar bij alleen de bovengrondse openbare ruimte (en je eigen terras en voordeurstoep). Ondank de vaak flexibel aangesloten infrastructuur is grofweg elke 30 jaar ook herziening van de riolering en dergelijke nodig. En daarmee ben je vaak ook je (grotere) bomen weer kwijt in de straat.
Ook is bijv getoonde brug vaak een knelpunt: de brug is vaak onderheid, de aangesloten weg niet. Dus moet er regelmatig extra asfalt bij om de weg weer op de brug te laten aansluiten.
Geldt voor vrij veel nieuwbouw in de randstad van ZuidHolland, westelijk Utrecht t/m NoordHolland en Flevoland en delen van Fryslan.
Dan koop je het op naam van je kind. Je kind kan dan aan 2 personen hospitaverhuren. Moet je wel een vergunning voor aanvragen maar die zou je gewoon moeten krijgen op basis van wat er op de site van de gemeente staat.Toke_gt schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:22:
[...]
Wel even doorklikken. Dit geldt niet als de opkoopregeling geldt (met zelfbewoningsplicht). En die geldt voor alles wat na 2022 is gekocht tot een bedrag over de 6 ton. Dus dat flatje op Overvecht voor 3 ton opkopen en verhuren is niet toegestaan, niet aan je kinderen en niet aan derden.
Wat niet klopte aan mijn bericht is die ene persoon: áls je het conform de regels aan je kind mag verhuren, mag je het ook aan 2 anderen verhuren. Maar dus alleen als je het voor 2022 hebt gekocht.
Zie hier het kamerprobleem in Utrecht.
[ Voor 93% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-01-2026 17:31 ]
Extra asfalt aanbrengen kunnen ze beter niet doen want daar zakt het alleen maar harder van. Piepschuim aanbrengen daar zand over en dan een dunne laag asfalt werkt het beste.Get!em schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:49:
[...]
Bleef het maar bij alleen de bovengrondse openbare ruimte (en je eigen terras en voordeurstoep). Ondank de vaak flexibel aangesloten infrastructuur is grofweg elke 30 jaar ook herziening van de riolering en dergelijke nodig. En daarmee ben je vaak ook je (grotere) bomen weer kwijt in de straat.
Ook is bijv getoonde brug vaak een knelpunt: de brug is vaak onderheid, de aangesloten weg niet. Dus moet er regelmatig extra asfalt bij om de weg weer op de brug te laten aansluiten.
Geldt voor vrij veel nieuwbouw in de randstad van ZuidHolland, westelijk Utrecht t/m NoordHolland en Flevoland en delen van Fryslan.
/f/image/ElpSJGJ5zVlpylTqpl2ncuo1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tRqpWdf461lhcMzH0RjSlQBS.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UUSQQ4E9p1RkalRRTqsNgLm0.png?f=user_large)
/f/image/uHYCbgbwPdwie9R4oX45hOIw.png?f=fotoalbum_large)
Mooi voorbeeld van dat meer m2 niet altijd tot een beter huis leidt.S.J.Onnie schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:11:
15+ reacties over een gordijn. Briljant! wat vinden jullie van het huis dat om de gordijntjes heen is gebouwd?
[ Voor 80% gewijzigd door Corrit op 08-01-2026 21:17 ]
Jij zou ook niet rustig tv kunnen kijken zonder continue zicht op al je bewakingscamera's, als je een officieus clubhuis bent voor één of andere motorclub.Corrit schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:15:
“Schat, waar zullen we de tv ophangen?”
“Hang ‘m maar naast de tv.”
[Afbeelding]
Gezellig buurtje wel, alle 3 de huizen op de vooraanzicht foto hebben 1 of 2 cameras op de voorkant, en achter heeft deze ook 2 in de tuin, en de buren ook 1.Just-Be schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:13:
Schat die bank wil ik!
- uhh past ie wel in onze zithoek?
Ja vast wel!
[Afbeelding]
Er is hier een slaapkamer opgeofferd voor een ensuite badkamer maar de indeling had volgens mij handiger gekunt
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel een prima bar in de tuin
[Afbeelding]
Over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens: https://www.funda.nl/deta...leskensstraat-5/43262355/
Gelukkig hebben we de rolluiken nog om de sfeer te verhogen.iketot schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:38:
[...]
Gezellig buurtje wel, alle 3 de huizen op de vooraanzicht foto hebben 1 of 2 cameras op de voorkant, en achter heeft deze ook 2 in de tuin, en de buren ook 1.
Gemiste kans wel, als ze in bad zitten kunnen ze de beveiligingscameras niet zien.jeroenkb schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:26:
[...]
Jij zou ook niet rustig tv kunnen kijken zonder continue zicht op al je bewakingscamera's, als je een officieus clubhuis bent voor één of andere motorclub.
Nog voor ik de link klikte dacht ik al: Brabant.Just-Be schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:13:
Schat die bank wil ik!
Ja vast wel!
[Afbeelding]
Er is hier een slaapkamer opgeofferd voor een ensuite badkamer maar de indeling had volgens mij handiger gekunt
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens: https://www.funda.nl/deta...leskensstraat-5/43262355/
"Aan een rustige, groene straat"Just-Be schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:13:
Schat die bank wil ik!
Ja vast wel!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vraag me ook wel af hoe dat zit als de AP ineens wel zou gaan handhaven hierop en je dit huis net gekocht hebt, want die camera's hangen er gewoon hartstikke illegaal. Je mag tijdelijk een zo klein mogelijk stukje openbare weg in beeld hebben als je daar een hele goede reden voor hebt (als bijv. die explosie kwam doordat er iemand een explosief door de brievenbus heeft geduwd is dat wel een gegronde reden) maar je mag écht niet twee kanten op de hele straat filmen.wouter.N schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:36:
[...]
"Aan een rustige, groene straat"
Giga veel camera's zowel bij dit huis als bij de buren en niet zo lang geleden nog een aanslag in de straat. Ik vraag mij af of de makelaar het dan wel zo mag framen.
https://www.omroepbrabant...jstjes-kwamen-van-de-muur
Laat dat pand nu net verkocht ovb zijn: https://www.funda.nl/deta...eskensstraat-56/43289627/wouter.N schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:36:
[...]
"Aan een rustige, groene straat"
Giga veel camera's zowel bij dit huis als bij de buren en niet zo lang geleden nog een aanslag in de straat. Ik vraag mij af of de makelaar het dan wel zo mag framen.
https://www.omroepbrabant...jstjes-kwamen-van-de-muur
Ik kan me voorstellen dat veel verkopers dit soort spullen mee zullen nemen.Oon schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:43:
[...]
Ik vraag me ook wel af hoe dat zit als de AP ineens wel zou gaan handhaven hierop en je dit huis net gekocht hebt, want die camera's hangen er gewoon hartstikke illegaal. Je mag tijdelijk een zo klein mogelijk stukje openbare weg in beeld hebben als je daar een hele goede reden voor hebt (als bijv. die explosie kwam doordat er iemand een explosief door de brievenbus heeft geduwd is dat wel een gegronde reden) maar je mag écht niet twee kanten op de hele straat filmen.
Deze huizen zou je niet eens een videodeurbel mogen plaatsen, vrij asociaal dat ze hier op deze manier meerdere camera's ophangen, het zullen je buren maar zijn
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq