Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
AreUhungry schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:44:
[...]

Een gesplitste woning is een vrij gangbaar concept, ook in het buitengebied. Het idee dat landelijk ook direct rust, ruimte en afwezigheid van buren betekent vind ik altijd vrij bijzonder.
Mwah, dit loopt wel uit de klauwen tegenwoordig. Ik zie dit in mijn omgeving haast standaard. De kinderen houden de boerderij over en zetten er een muur in en plaatsten het in delen op funda incl het land nog eens los.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vipertje schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:31:
[...]

Mwah, dit loopt wel uit de klauwen tegenwoordig. Ik zie dit in mijn omgeving haast standaard. De kinderen houden de boerderij over en zetten er een muur in en plaatsten het in delen op funda incl het land nog eens los.
Alles onder de noemer zelf geld verdienen. Zo zie ik ook op een plek die ooit als villawijk is opgezet (neem villa wel met een korrel zout, maar dat terzijde) dat kavels van minstens 1500 m2 tot soms 5000 m2 bedoeld waren om ruim opgezet te zijn en dus de buren op enige afstand te hebben, grote tuin, noem het maar op. Zo waren alle huizen en kavels opgezet, tot een jaar of 2/3 geleden iemand er blijkbaar achterkwam dat juridisch gezien het mogelijk was om een hoek van zeg 400-600 m2 een nieuwe bestemming te geven, er een huis van 120 m2 op te zetten, met oprit voor 2 auto's en dat te verkopen als plan waarbij je als eigenaar van de oorspronkelijke woning+grond zomaar dat lapje grond alleen voor 400-500k kon verkopen. 3x raden hoe die wijk er nu uit begint te zien. Als het hek van de dam is...

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05:25
@Vipertje & @MooDyBLueS

In een land met een groot woningtekort worden meer woningen beschikbaar gemaakt/gebouwd. Wat een terreur...

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:07
Magic6399 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:23:
What could possibly go wrong: je stekkerdoos onder een kraan hangen :?
[Afbeelding]

Ook de tekst van de makelaar:

[...]

Dus eerst wil je een heel woonhuis verbouwen, maar later bewust toch niet?

https://www.funda.nl/detail/koop/de-bilt/huis-jasmijnstraat-1/44437406/
Wel een tof pand met potentie.

En je went eraan, maar een kleine vrijstaande woning in De Bilt voor 6,5 ton (excl. Afbouw kosten) valt me ergens nog mee. Perceel is natuurlijk wel inniemiennie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jannibal23 op 16-07-2026 11:51 ]

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
*"Als er één schaap over de dam is volgen er meer" OF "het hek is van de dam". Krijg altijd zo'n groengeel punthoofd van gezegdes door elkaar gebruiken. Slaat als een parel op een varken.
Hagdos schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:44:
@Vipertje & @MooDyBLueS

In een land met een groot woningtekort worden meer woningen beschikbaar gemaakt/gebouwd. Wat een terreur...
in het segment van "vrijstaande woningen met oprit" is geen tekort. Dit soort inklinking van villawijken is dan wel vraag naar, maar staat los van de huidige druk op kleinere betaalbare (voor normale inkomens) woningen. Dit creëert aanbod in een (voor sommigen) aantrekkelijke omgeving zonder dat er aan de rode contouren van de gemeente wordt gemorreld, dus ik vind het wel prima verder.

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:39
Sjoewe schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:00:
[Afbeelding]

Wat zou nou de gedachte zijn van de makelaar om deze foto als het enige sfeerbeeld van de regio aan een geadverteerde woning toe te voegen? Afgelegen wonen, toch geweldige 5G dekking? :+

https://www.funda.nl/detail/koop/eefde/huis-zutphenseweg-114/44476025/
Onvoorstelbaar inderdaad. De woning ligt nog niet eens in de buurt van dat pleintje. En het mooie is, het echte sfeerbeeld uit de buurt laten ze dan weer niet zien. Een gezellig zitje grenzend aan en bereikbaar vanuit de achtertuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AD0WE_5ec-UeAQgnRPsIlEhDcCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqXconF1NfuU6snU4Nphfol2.jpg?f=fotoalbum_large

• emot
J2S schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:06:
Dit lijkt me toch niet helemaal het idee met landelijk wonen.

[Afbeelding]

Funda link
Hoezo niet? 5x meer grond & woonruimte dan een woning in een dorp. En ja, je hebt (achter)buren, maar die heb je in een dorp ook.

• emot
MooDyBLueS schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:42:
[...]

Alles onder de noemer zelf geld verdienen. Zo zie ik ook op een plek die ooit als villawijk is opgezet (neem villa wel met een korrel zout, maar dat terzijde) dat kavels van minstens 1500 m2 tot soms 5000 m2 bedoeld waren om ruim opgezet te zijn en dus de buren op enige afstand te hebben, grote tuin, noem het maar op. Zo waren alle huizen en kavels opgezet, tot een jaar of 2/3 geleden iemand er blijkbaar achterkwam dat juridisch gezien het mogelijk was om een hoek van zeg 400-600 m2 een nieuwe bestemming te geven, er een huis van 120 m2 op te zetten, met oprit voor 2 auto's en dat te verkopen als plan waarbij je als eigenaar van de oorspronkelijke woning+grond zomaar dat lapje grond alleen voor 400-500k kon verkopen. 3x raden hoe die wijk er nu uit begint te zien. Als het hek van de dam is...
Mag ik vragen waar dit is? Ben nu wel erg benieuwd hoe het er nu uit ziet.. >:)

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:17
[...]

Verandert dat iets aan de locatie? Is het daardoor ineens een stedelijke locatie? Als het huis op een landelijke locatie staat, dan lijkt het mij dat het in de regel toch ook een landelijke locatie blijft.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Rubbergrover1 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:17:
[...]

Verandert dat iets aan de locatie? Is het daardoor ineens een stedelijke locatie? Als het huis op een landelijke locatie staat, dan lijkt het mij dat het in de regel toch ook een landelijke locatie blijft.
Zeker vooral als je op zoek bent naar stilte en ruimte en geen buren.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:50
Rubbergrover1 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:17:
[...]

Bij deze discussie moet ik de hele tijd aan dat rijtjeshuis in Olst denken die laatst gepost is. Dat is ook landelijk. Landelijk wil niet zeggen 'rust & stilte'.

https://www.funda.nl/deta...ortmonderweg-37/44404350/

[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 16-07-2026 16:33 ]

• grimselman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:11
AreUhungry schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:44:
[...]

Een gesplitste woning is een vrij gangbaar concept, ook in het buitengebied. Het idee dat landelijk ook direct rust, ruimte en afwezigheid van buren betekent vind ik altijd vrij bijzonder.
Ik ook. Op het platteland wordt ook gewerkt, boeren en bedrijven, en dat kan ook overlast geven. Mensen hebben soms een heel romantisch idee over het platteland wat in de praktijk tegenvalt. Zo ken ik mensen die aan hun buurman (boer) vroegen om de kuil te verplaatsen want ze warwn niet op het platteland gaan wonen om tegen een bult plastic aan te kijken.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
[...]

en jij zou in die situatie het anders aanpakken? een eeuwigheid proberen een enorme boerderij met hectares aan land proberen te verkopen aan niemand die boer wil worden schiet ook niet op.
als daar geen markt voor is dan verkoop je het toch in kleinere delen? dan kan iemand die toch boer wil worden ook kijken of het toch als geheel weg kan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
HelloIamAldo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:09:
[...]

*"Als er één schaap over de dam is volgen er meer" OF "het hek is van de dam". Krijg altijd zo'n groengeel punthoofd van gezegdes door elkaar gebruiken. Slaat als een parel op een varken.
Als het hek over de dam is...

Vind dit logischer klinken eigenlijk. :+

I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Rubbergrover1
Vipertje schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:22:
[...]

Zeker vooral als je op zoek bent naar stilte en ruimte en geen buren.
Maar ook zonder rust en stilte blijft het landelijk.

• Rubbergrover1
WeirdScience schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:56:
[...]

Als het hek over van de dam is...

Vind dit logischer klinken eigenlijk. :+
Als er een schaap over het hek is, dempen de katten de put op tafel.

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Tijd voor de bezemwagen, @twain4me 😉

En weer terug naar bijzondere huizen zonder verhaspelde spreekwoorden 😁

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Prima schoorsteen...:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/232/065/393.jpg?options=width=2160

En raad waar die staat...::7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:08
Echt prachtig! :o

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.funda.nl/deta...t-vloedmonde-81/44412328/

Mooie locatie aan de Lek. Maar soms vraag je je af of de mensen wel willen verkopen:
- Airconditioning aanwezig;
....
- De airco dient verwijderd te worden volgens VVE.

Dat lijkt me nou echt iets waarvan je zegt "dat mogen de verkopers eerst uitzoeken".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

gambieter schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:58:

Mooie locatie aan de Lek. Maar soms vraag je je af of de mensen wel willen verkopen:
....

Dat lijkt me nou echt iets waarvan je zegt "dat mogen de verkopers eerst uitzoeken".
Leuk plaatje erbij is altijd fijn... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:32
gambieter schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:58:

....

De buiten unit is nergens op de foto's te zien dus die zal dan wel op het dak staan. Lekker aso om dat zonder overleg op het gemeenschappelijke dak te plaatsen.

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:18
Ascension schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:31:
[...]

De buiten unit is nergens op de foto's te zien dus die zal dan wel op het dak staan. Lekker aso om dat zonder overleg op het gemeenschappelijke dak te plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/231/469/336.jpg?options=width=2160

Lijkt gewoon op 't balkon te staan..

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:32
@iketot je hebt gelijk, waar bemoeit de VVE zich dan mee :p

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:18
Ascension schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:15:
Inderdaad, zeer flauw van de VVE.. 8)7

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

iketot schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:19:
Inderdaad, zeer flauw van de VVE.. 8)7
Ik had dat niet gezien, maar het ging me er meer om dat je dit soort gezeur niet wilt als koper; de verkoper moet dat eerst maar oplossen. Je wilt niet in een lopend conflict komen.

(ik kom uit die buurt en wil er over een paar jaar weer gaan wonen als ik remigreer)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:53
Ascension schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:15:
De ruimte aangrenzend is waarschijnlijk een slaapkamer bij de buren.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.