Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• yajwacc
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 08-08 13:58
No Hands schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:53:
[...]

Als dat jouw insteek zou zijn dan zou ik er niet gaan wonen als ik jou was. Omdat ze allemaal een lange smalle tuin hebben zullen ze het niet met een schutting afgesloten hebben maar het achterterrein als een soort gezamenlijk gebied in gebruik hebben. Dan snoei je dus niet elkaars takken die over de schutting hangen.
Nou... dan zal daar echt iets voor op papier moeten staan bij de notaris, anders sta je uiteraard gewoon in je recht.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-08 20:20
yajwacc schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:13:
[...]

Nou... dan zal daar echt iets voor op papier moeten staan bij de notaris, anders sta je uiteraard gewoon in je recht.
Aangezien het een Natura 2000 gebied is, denk ik dat de kans groot is dat er inderdaad wel een en ander op papier staat.

• Rubbergrover1
Fraggert schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:55:
[...]

zoals ze in de rest van de wereld ook doen, 2 of meer van die jetsers in een kast naast je toko ;)

[Afbeelding]
Dat is voor alleen koken misschien wat overkill. Met een gewone 10 kg fles (of eventueel zelfs een 5 kg fles) kun je dan al best een tijd vooruit.

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-08 09:25
[...]

En nee, dat sta je helemaal niet in je recht. Je moet dan eerst aan de buren vragen of zij het weg willen halen en daar een redelijke termijn voor bieden (ca 3 tot 6 weken). Daarna mag je pas, zonder schade aan te brengen en het aanzicht van de planten/bomen dermate te verstoren dat het niet meer om aan te zien is, wat takken weghalen.

• yajwacc
FinalBob schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:31:
[...]

En nee, dat sta je helemaal niet in je recht. Je moet dan eerst aan de buren vragen of zij het weg willen halen en daar een redelijke termijn voor bieden (ca 3 tot 6 weken). Daarna mag je pas, zonder schade aan te brengen en het aanzicht van de planten/bomen dermate te verstoren dat het niet meer om aan te zien is, wat takken weghalen.
Precies, dat is wat ik zeg. Dat is het recht wat je hebt.

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 15:48
TheUnknowny schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:10:
https://www.funda.nl/detail/koop/heerhugowaard/huis-jac-van-maerlantlaan-63/80864691/

Je denkt redelijk standaard VT wonen bingokaart huis.
[Afbeelding]

Tot je op zolder komt, wie verzint het om zo de PV omvormer op te hangen.

Leuk detail de brandmelder die verdwenen is rechts onder op het bord.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ter verdediging: de rookmelder ligt op de omvormer. Lekker dicht bij de mogelijke bron :+

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Schway schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:56:
[...]

Was deze een tijd terug ook niet in het nieuws? Volgens mij ook een hutje alleen met boot te bereiken, en een van de best bekeken huizen op funda toen

edit nee, dat was een andere Best bekeken huis op Funda, alleen met boot te bereiken, is verkocht: ‘Koper kan plek wel waarderen’ | Wonen | AD.nl
https://nos.nl/artikel/2620388-porsche-telg-zet-villa-in-de-verkoop-na-kritiek-op-plan-voor-privetunnel

Have you tried turning it off and on again?

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
Een bovenwoning met een tuin, klinkt goed toch?

De tuin:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/460/999.jpg?options=width=2160

Verder op zich een leuk appartement. 1x per jaar heb je dit een paar dagen voor de deur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_c-JgXHVZ6xKEBWls5ePToSCjRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vCwmW2LrOemYCHYBlntw3BVs.png?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/deta...t-vaart-zz-17-a/43347267/

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Kalentum schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:47:
Een bovenwoning met een tuin, klinkt goed toch?

De tuin:
[Afbeelding]

Verder op zich een leuk appartement. 1x per jaar heb je dit voor de deur:

[Afbeelding]

in het water?Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/228/461/036.jpg

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
fuck, dit is het witte huis aan de linker kant op de foto die gepost is. Letterlijk voor de deur ook, ik dacht spreekwoordelijk.

Nou dan kun je em altijd die week verhuren en lekker op vakantie gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Schway op 26-06-2026 16:04 ]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-08 17:33
Kalentum schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:47:

Verder op zich een leuk appartement. 1x per jaar heb je dit een paar dagen voor de deur:

[Afbeelding]

Je kijkt vanuit de erker inderdaad precies tegen de zijkant van het podium aan.

Heel de binnenstad van Assen is inderdaad een paar dagen per jaar een festivalterrein. Dat hoort nou eenmaal bij Assen. En of het dan recht voor de deur is, maakt echt niet zo veel verschil.

• OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 07-08 18:20
In de advertentie staat 30% shared ownership, wat houdt dat hier precies in?

• sigio
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
OogvanHorus schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:41:
[...]

In de advertentie staat 30% shared ownership, wat houdt dat hier precies in?
Agents note: The property is available to staircase up to 75% ownership Wiltshire Council, with no eligibility criteria. With a 30% share the rent on the remaining 70% is £559.52

Ik vermoed dat je dus maar 30% eigendom koopt (verklaard de lage prijs), en de overige 70% blijft huren van de gemeente.

• OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 07-08 18:20
sigio schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:25:
[...]

Agents note: The property is available to staircase up to 75% ownership Wiltshire Council, with no eligibility criteria. With a 30% share the rent on the remaining 70% is £559.52

Ik vermoed dat je dus maar 30% eigendom koopt (verklaard de lage prijs), en de overige 70% blijft huren van de gemeente.
ik vond de prijs inderdaad al behoorlijk laag maar dit kan dat dus wel verklaren.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Dit is een vrij gangbare manier in de UK om mensen de mogelijkheid te geven om toch (gedeeltelijk) een huis te kopen. Ik heb het nooit begrepen want volgens mij is het alsnog reteduur + je zit aan allerlei restricties vast, maar goed.

Engelsen zijn raar, het meest achterlijke is nog wel het leasehold systeem (vooral gangbaar als je een appartement koopt):

In NL koop je dan een appartementsrecht, i.e. echt een stukje eigendom. In Engeland niet, daar koop je in feite alleen de huur af voor een period van X jaar (gangbaar is 125 jaar vanaf de bouw van het gebouw). Daarna (maar uiteraard meestal tijdens) zul je met de owner of the lease in gesprek moeten om de lease te verlengen. Er wordt al jaren gesteggeld hierover want veel Britten willen van dit systeem af, maar goed, zal nog rustig 20-25 jaar denken vermoed ik voordat daar ooit iets mee gaat gebeuren.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kamstra schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:11:
Dit is een vrij gangbare manier in de UK om mensen de mogelijkheid te geven om toch (gedeeltelijk) een huis te kopen. Ik heb het nooit begrepen want volgens mij is het alsnog reteduur + je zit aan allerlei restricties vast, maar goed.

Engelsen zijn raar, het meest achterlijke is nog wel het leasehold systeem (vooral gangbaar als je een appartement koopt):

In NL koop je dan een appartementsrecht, i.e. echt een stukje eigendom. In Engeland niet, daar koop je in feite alleen de huur af voor een period van X jaar (gangbaar is 125 jaar vanaf de bouw van het gebouw). Daarna (maar uiteraard meestal tijdens) zul je met de owner of the lease in gesprek moeten om de lease te verlengen. Er wordt al jaren gesteggeld hierover want veel Britten willen van dit systeem af, maar goed, zal nog rustig 20-25 jaar denken vermoed ik voordat daar ooit iets mee gaat gebeuren.
Nieuwere bouw is meestal 990 jaar leasehold. Maar die 125 jaar is echt problematisch, want als het minder dan 80 jaar is bij de verkoop, dan vertrekken banken geen hypotheek meer, teveel risico.

Leaseholds worden ook doorverkocht. Toen ik ging kijken naar huizen in het VK, was me gelijk duidelijk dat leasehold altijd een rode vlag is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Raling schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Je kijkt vanuit de erker inderdaad precies tegen de zijkant van het podium aan.

Heel de binnenstad van Assen is inderdaad een paar dagen per jaar een festivalterrein. Dat hoort nou eenmaal bij Assen. En of het dan recht voor de deur is, maakt echt niet zo veel verschil.
Idd. Heb genoten van mijn appartement in de binnenstad van Maastricht, maar met Carnaval elders

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 20:45
https://www.funda.nl/detail/koop/amsterdam/huis-lauriergracht-39/44402248/

Hopelijk mag je ook de inrichting overnemen voor dat bedrag!

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/231/076/697.jpg?options=width=1440

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-08 09:18
KesselsKramer falliet

Per m2 valt de prijs wel mee, maar om er wat van te maken heb je wel diepe zakken nodig. En de inboedel gaat je zeker niet redden :F

[ Voor 28% gewijzigd door MarcelGo op 27-06-2026 07:12 ]

• Rubbergrover1
MarcelGo schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:10:
KesselsKramer falliet

Per m2 valt de prijs wel mee, maar om er wat van te maken heb je wel diepe zakken nodig. En de inboedel gaat je zeker niet redden :F
Blijkbaar al in prijs gedaald.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Daar is zeker wel wat moois van te maken maar dat kost minstens hetzelfde bedrag als de aanschafprijs. Het zal waarschijnlijk naar een projectontwikkelaar gaan die er 'studios' in gaat maken. Alleen al die parkeerplaatsen zijn goed geld waard.

• B64
  • Laatst online: 06-08 23:00

B64

[...]

Je mag in je recht staan, maar je verkloot voor eens en voor altijd de verstandhouding met buurt en buren. Wat is je meer waard? En let wel, je hebt die buren nodig voor recht van overpad om überhaupt bij je huis te kunnen komen - en die kunnen natuurlijk allerlei manieren verzinnen om jou daar uitgebreid bij te hinderen, gewoon binnen de grenzen van de wet. En dat alleen maar vanwege een paar overhangende takken die jou, eerlijk is eerlijk, helemaal niet in de weg hangen?

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 20:45
Trouwens, deze is ook wel apart voor een kantooromgeving als het is wat ik denk dat het is...

slight NSFW:

https://www.funda.nl/detail/koop/amsterdam/huis-lauriergracht-39/44402248/

Wel grappig dat de inrichting nog genoemd wordt op Wikipedia:

Wikipedia: Fashion Architecture Taste

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:29
[...]

Dat zal best maar dan zit jij tussen twee schuttingen op je 3 meter brede erf met de struiken straks langs je schutting gesnoeid en de buren kijken je met de nek aan. Wat ik wilde aangeven is dat dat de mindset niet is bij zulke percelen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• yajwacc
B64 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:52:
[...]

Je mag in je recht staan, maar je verkloot voor eens en voor altijd de verstandhouding met buurt en buren. Wat is je meer waard? En let wel, je hebt die buren nodig voor recht van overpad om überhaupt bij je huis te kunnen komen - en die kunnen natuurlijk allerlei manieren verzinnen om jou daar uitgebreid bij te hinderen, gewoon binnen de grenzen van de wet. En dat alleen maar vanwege een paar overhangende takken die jou, eerlijk is eerlijk, helemaal niet in de weg hangen?
Allemaal leuk, naief & aardig, totdat de buren systematisch jou strookje gebruiken voor hun kinderfeestjes en bbq's of het neerzetten van een kar of rommel. Deze regels zijn er ook om jou te beschermen tegen de buren. Want dat zijn meestal de echte klootzakken, niet jij. Vooral als zij er al langer wonen en 'dus' meer recht van spreken denken te hebben of refereren aan afspraken die niet op papier zijn gezet. Of, alles is pais en vree, maar er komt inderdaad een tokkie wonen die het niet zo nauw neemt met de 'sociale' buurtafspraken. Ik zei niet voor niets in mijn eerste post 'dat is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen' (de rijdende rechter)

[ Voor 18% gewijzigd door yajwacc op 27-06-2026 11:21 ]

• B64
  • Laatst online: 06-08 23:00

B64

yajwacc schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:17:
[...]

Allemaal leuk, naief & aardig, totdat de buren systematisch jou strookje gebruiken voor hun kinderfeestjes en bbq's of het neerzetten van een kar of rommel. Deze regels zijn er ook om jou te beschermen tegen de buren. Want dat zijn meestal de echte klootzakken, niet jij. Vooral als zij er al langer wonen en 'dus' meer recht van spreken denken te hebben of refereren aan afspraken die niet op papier zijn gezet. Of, alles is pais en vree, maar er komt inderdaad een tokkie wonen die het niet zo nauw neemt met de 'sociale' buurtafspraken. Ik zei niet voor niets in mijn eerste post 'dat is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen' (de rijdende rechter)
Dat doen ze nu toch ook niet? Dus waarom denk je dat ze dat in de toekomst wel zullen doen?

Maar goed, als dat jouw houding is ten opzichte van buren, dan is het niet vrewmd dat buren zich niet heel netjes gedragen tov jou. Buren zijn namelijk net mensen, er zitten verdomd aardige exemplaren tussen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
yajwacc schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:17:
[...]

Ik heb zo het idee dat de mensen en hun mentaliteit die wonen in de buurt van waar de foto genomen is, een wat relaxtere houding in het leven hebben. Daarnaast kun je altijd nog in tweede instantie op je strepen gaan staan.

Mijn ervaring, dus niet representatief, is dat de cultuur erg kan verschillen. Ik heb ervaring in verschillende steden in de randstad en in een kleinere gemeente ver daarvandaan en de verschillen zijn levensgroot.

Als in de straat van het dorp iemand een grasmaaier of even een paar handen nodig heeft, dan is er na vijf minuten in de straatapp al iemand gevonden die dat uit kan lenen of komt sjouwen. En specifiek over het gebruik van elkaars erf, vaak is dat gewoonte, maar mocht je er toch een probleem mee hebben dan ga je het gesprek aan en wordt het gewoon geregeld. Daar heb je geen wet of instantie voor nodig.

Ik zou nooit meer in een buurt willen wonen waar de primaire reactie is om de strijd, op welke manier ook, aan te gaan. En mocht je dat gewend zijn en besluiten in een relaxtere buurt te gaan wonen, pas je dan aan de cultuur aan en ga uit van vertrouwen, begrip en communicatie.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik woon in de randstad in een stad maar als er een vraag gesteld wordt op de straatapp is er eigenlijk ook altijd wel iemand die een handje helpt. Wat dat betreft is het wel goed om eerst even sfeer te proeven als je ergens van plan bent om naar toe te verhuizen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:23

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
We zijn inmiddels wel lang en ver genoeg afgedwaald, graag weer terug naar de pandjes ;)

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

schroevendraaier480

certified prutser

Mooi vakwerkhuis met alternatieve badkamer verwarming

https://www.funda.nl/detail/koop/epen/huis-diependalsweg-8/44486412/ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWprARNgPxI3pnJDCXcPEqPyJPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rb9tt86fCtcklc4LmiQXp9hD.png?f=fotoalbum_large

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:19

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

De makelaar liegt nu eens niet, dat is inderdaad een 5-sterren locatie.

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:05
Wat veel tikfouten in de advertentie, dan maak je als makelaar een slordige indruk op me.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-07 00:15
Lijkt me persoonlijk een vreselijk huis om in te wonen. In de winter donker en koud, een depressie bevorderend huis.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-07 11:52
HelloIamAldo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 08:24:
Wat veel tikfouten in de advertentie, dan maak je als makelaar een slordige indruk op me.
Of je laat zien dat je geen AI gebruikt voor de tekst...

Verwijderd

hfolkers schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:15:
[...]

Of je laat zien dat je geen AI gebruikt voor de tekst...
Als makelaaars AI gebruikten, stond er niet standaard "welke" in de tekst. En geen AI betekent niet dat je er met de pet naar kan gooien

• Rubbergrover1
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:43:
[...]

Als makelaaars AI gebruikten, stond er niet standaard "welke" in de tekst.
Ik denk dat een goede AI module bij het vragen naar een makelaarstekst er juist wél regelmatig 'welke' doorheen gooit. Makelaars zijn namelijk de enige beroepsgroep die consequent dat tenenkrommend taalgebruik hanteren.

• S.J.Onnie
  • Laatst online: 20:02
Rubbergrover1 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat een goede AI module bij het vragen naar een makelaarstekst er juist wél regelmatig 'welke' doorheen gooit. Makelaars zijn namelijk de enige beroepsgroep die consequent dat tenenkrommend taalgebruik hanteren.
En vergeet de gemiddelde Tweaker niet! Zodra mensen ergens op reageren (nieuws of forum) dan is het Nep Deftig wat de klok slaat! Welke als die, gezien als omdat, middels als door. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus misschien is de gemiddelde makelaar eigenlijk wel een Tweaker? 🤣

Verwijderd

Een loft in het Entrepotgebouw op de Kop van Zuid in Rotterdam: een droom wat mij betreft!

Geinig: vanuit het trappenhuis kijk je in de Jumbo op de benedenverdieping

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgArEFOPrL4Jl1J0h7tHUyPHR24=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SwDAv06ukYYn0H2lPrCbArc3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrRJkIXuWIMT1iOrHY5m5DC_YlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMTICuxuT78ERt4YjCDEk6JB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9D4cRaha5q-CZzotb4auCANZms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsBIE4rqOg4HzLajIs2nBKcd.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/deta...handelsplein-24/80857436/

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:11
Idee goed, uitvoering iets minder :) Het huis en omgeving voelt allemaal erg on-Hollands aan, niet verkeerd.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:32:
Een loft in het Entrepotgebouw op de Kop van Zuid in Rotterdam: een droom wat mij betreft!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prachtig gebouw en mooie details maar voor mij zouden die open badkamer en slaapkamer een breekpunt zijn.

Verwijderd

Philip Ross schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:01:
[...]

Prachtig gebouw en mooie details maar voor mij zouden die open badkamer en slaapkamer een breekpunt zijn.
Dat was me bij de foto's niet opgevallen. Open badkamer grenzend aan de woonkamer is bizar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wU7j3qPIhu9ZyHTv7GOvMeKG2k0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PngOHqzGBIpKi4jjDBCf8SxZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw7WJMWHfAP6vAK7ZvNcBPJS0Fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUI77SxjCmF0DX0UOlRhVaQN.jpg?f=fotoalbum_large

• No Hands
Philip Ross schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:01:
[...]

Ja want Ojee dat je partner je ziet douchen?

of ga jij douchen als je visite hebt?

• Philip Ross
No Hands schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:04:
[...]

Als iemand zou komen logeren bijvoorbeeld?
Maar ook de vochtige lucht die door je huis gaat?
Geluid van de woonkamer in je slaapkamer zodat niet 1 iemand alvast kan slapen als de ander nog wakker is?

Genoeg redenen te bedenken om niet een open bad/slaapkamer te hebben.

• Rubbergrover1
Philip Ross schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:17:
[...]

Als iemand zou komen logeren bijvoorbeeld?
Maar ook de vochtige lucht die door je huis gaat?
Geluid van de woonkamer in je slaapkamer zodat niet 1 iemand alvast kan slapen als de ander nog wakker is?

Genoeg redenen te bedenken om niet een open bad/slaapkamer te hebben.
Veel van die zaken gaan sowieso spelen als je in een studio gaat wonen. Daar kun je eigenlijk niet met twee of meer mensen wonen zonder dat je elkaar stoort, zowel als een van beiden later naar bed wil dan de ander als wanneer een van beiden eerder wil opstaan.

• Philip Ross
Rubbergrover1 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:31:
[...]

Veel van die zaken gaan sowieso spelen als je in een studio gaat wonen. Daar kun je eigenlijk niet met twee of meer mensen wonen zonder dat je elkaar stoort, zowel als een van beiden later naar bed wil dan de ander als wanneer een van beiden eerder wil opstaan.
Als je muren rond je bad en slaapkamer zou zetten kan dat prima daar. Heb je gewoon een 1 slaapkamer appartement.
Woonkamer/keuken is ruim genoeg voor 2 personen.

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:05
Is iets voor een specieifiek doelgroep. Hele grote woonkamer, maar geen werk/slaapkamers. Ik zou voor 700k meer wensen hebben. Locatie van de ramen maakt een andere indeling ook moeilijk, ziet her niwr op se dotos maar lijkt me redelijk donker

• Roenie
  • Niet online
Naast de open badkamer een hele kleine parkeerplaats, wel voor 35k extra, zodat je maar moet hopen dat je buren zuinig op andermans spullen zijn, VVE van 340 euro per maand en ook nog eens erfpacht. Wie het eens proberen wil die mag.

• Rubbergrover1
Philip Ross schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:33:
[...]

Als je muren rond je bad en slaapkamer zou zetten kan dat prima daar. Heb je gewoon een 1 slaapkamer appartement.
Woonkamer/keuken is ruim genoeg voor 2 personen.
Uiteraard. Maar het punt is juist dat de woning nu als studio is ingericht. En met die vorm van inrichten is een open badkamer minder een probleem.

(En als je de woning wil gaan verbouwen en er een tweekamer appartement van maken, is deze badkamer ook geen probleem omdat je dan ook de muur van die badkamer dan eenvoudig in de verbouwing meeneemt.)

[ Voor 19% gewijzigd door Rubbergrover1 op 29-06-2026 08:57 ]

• Philip Ross
Rubbergrover1 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 08:56:
[...]

Uiteraard. Maar het punt is juist dat de woning nu als studio is ingericht. En met die vorm van inrichten is een open badkamer minder een probleem.

(En als je de woning wil gaan verbouwen en er een tweekamer appartement van maken, is deze badkamer ook geen probleem omdat je dan ook de muur van die badkamer dan eenvoudig in de verbouwing meeneemt.)
Mijn punt was juist dat ik de keuze om er een studio van de maken niet snap. Wat is precies het voordeel van deze open indeling?

• Rubbergrover1
Philip Ross schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:01:
[...]

Mijn punt was juist dat ik de keuze om er een studio van de maken niet snap. Wat is precies het voordeel van deze open indeling?
Ruimtelijkheid en behoud van de oude uitstraling bijvoorbeeld?

Zou ook niet mijn voorkeur hebben, overigens. Maar ik ken best wat singles die wel ruimte willen, maar niet noodzakelijk veel kamers. Vooral als je dan van deze pakhuissfeer houdt, met kale muren en metalen balken in het zicht en zo, is dit wel een mooie woning.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-08 14:20

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Iemand altijd al in een kerk willen wonen? Niet eens bizar duur voor die specificaties op die locatie

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/230/211/240.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/deta...enaerstraat-20/44480294//

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 29-06-2026 09:53 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

"Schat, ik zie dat er weer verse frikandellenbroodjes liggen, ben zo terug!"

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Verwijderd

No Hands schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:04:
[...]

Mijn partner is net gaan joggen en kan in zijn stinkende kloffie zitten tot mijn visite weg is. Of visite op het balkon, deur op slot ...

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-08 14:06
Een woonboot noemen we tegenwoordig een "watervilla" en zelfs "meesterwerk"
Huis te koop: Veendijk 22-WS06 1231 PD Loosdrecht | Funda

Ik zie vooral een hele lange wandeling door de regen richting de auto, terwijl de mensen vanaf de balkons je subtiel uitlachen. :9
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/226/674/420.jpg?options=width=2160

En een andere vondst:
Huis te koop: Spechtbos 8 5268 LS Helvoirt | Funda

de buitenkeuken ken ik wel, maar een buitenwasruimte zie ik in Nederland niet vaak
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/229/536/340.jpg?options=width=2160

Verwijderd

Rubbergrover1 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 08:56:
[...]

Zelfs in haar studio van 20 m2 had mijn dochter een "badkamer" (douchehok). Open was ruimtelijker, sowieso. Een studio van 140 m2? Die is al ruimtelijk genoeg. Maar dat het een prachtig pand is, met de authentieke pakhuiselementen overtreft alles. Ik zou er niet moeilijk over doen. Tussenwand is zo geplaatst

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:39
kleijn1985 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:01:
Ik zie vooral een hele lange wandeling door de regen richting de auto, terwijl de mensen vanaf de balkons je subtiel uitlachen. :9
Ach, voel je dan getroost dat als zij je vanaf hun balkons uitlachen, zij ook in de regen staan :+

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:03:
[...]

Zelfs in haar studio van 20 m2 had mijn dochter een "badkamer" (douchehok). Open was ruimtelijker, sowieso. Een studio van 140 m2? Die is al ruimtelijk genoeg. Maar dat het een prachtig pand is, met de authentieke pakhuiselementen overtreft alles. Ik zou er niet moeilijk over doen. Tussenwand is zo geplaatst
https://dutchglassdesign.nl/privacyglas-lcd-glas/

Maar dan wel in stijl natuurlijk :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

gambieter schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:19:
[...]

Nieuwere bouw is meestal 990 jaar leasehold. Maar die 125 jaar is echt problematisch, want als het minder dan 80 jaar is bij de verkoop, dan vertrekken banken geen hypotheek meer, teveel risico.

Leaseholds worden ook doorverkocht. Toen ik ging kijken naar huizen in het VK, was me gelijk duidelijk dat leasehold altijd een rode vlag is.
Nou da's niet helemaal waar natuurlijk, want succes met het vinden van een flat in Londen die NIET leasehold is :)

Eens overigens dat je een lease will die nog honderden jaren doorloopt (ik had dat trouwens niet, maar was een 125 jarige lease vanaf 2010 en in 2022 verkocht dus nog 100+ op de teller, was geen issue).

Bij kleinere appartementcomplexen zie je overigens ook wel dat je niet alleen de leasehold koopt, maar ook je pro-rata aandeel in de freehold.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Wc tussen "tribune" en bad is niet handig maar verschillende treden om peuters en kleuters af te drogen en aan te kleden is een zegen voor oma's rug.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

En een andere vondst:
Huis te koop: Spechtbos 8 5268 LS Helvoirt | Funda

de buitenkeuken ken ik wel, maar een buitenwasruimte zie ik in Nederland niet vaak
[Afbeelding]
En dan een stelpost voor ene keuken van 15k in je woonboot van bijna anderhalf miljoen. Daar verwacht ik toch wel een keuken van 25-30k+ in te plaatsen.

Ook niet heel netjes dat ze niet in de tekst vermelden dat je voor zo'n "woning" - praktisch- geen hypotheek kan krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door pagani op 29-06-2026 14:39 . Reden: Praktisch geen hypotheek, slechts een of twee verstrekkers ]

• S.J.Onnie
  • Laatst online: 20:02
pagani schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:26:
[...]

En dan een stelpost voor ene keuken van 15k in je woonboot van bijna anderhalf miljoen. Daar verwacht ik toch wel een keuken van 25-30k+ in te plaatsen.

Ook niet heel netjes dat ze niet in de tekst vermelden dat je voor zo'n "woning" geen hypotheek kan krijgen.
Dat kan wel! Een hypotheek voor een ark/woonschip is alleen bij minder financiële instellingen te krijgen.

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

pagani schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:

Ook niet heel netjes dat ze niet in de tekst vermelden dat je voor zo'n "woning" geen hypotheek kan krijgen.
Dat lijkt mee te vallen, volgens het gezaghebbende (?) https://dewoonboothypotheek.nl/banken/

Over de actualiteit ervan kun je terecht twiijfelen, (SNS heet bijv. al enige tijd ASN) maar wat er staat over ING is in elk geval waar (al heb je daar voor dit meesterwerk niets meer aan. Maar triodos lijkt een optie, en orange credit blijkbaar ook

• pagani
  • Niet online
Het netto effect is dat je in een soort monopoliehypotheek zit (met aanverwante voorwaarden). Niet gek ook als je ziet wat voor onderhoud/levensduur het "huis" heeft. De meesten worden na 40-80 jaar "afgeschreven" of je moet hem uit het water halen en de complete bak (het "schip") vervangen/fiksen.

[ Voor 52% gewijzigd door pagani op 29-06-2026 14:36 ]

Verwijderd

[...]

Bovenwoning te koop: de VvE bestaat uit jou, de onderburen en 4 naaste buren. Tot nu toe is alles informeel en in goed overleg geregeld. Geen actieve VvE, geen reservefonds, geen MJOP = geen hypotheek. Daar moet ik jou als makelaar op wijzen???

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:42:
[...]

Bovenwoning te koop: de VvE bestaat uit jou, de onderburen en 4 naaste buren. Tot nu toe is alles informeel en in goed overleg geregeld. Geen actieve VvE, geen reservefonds, geen MJOP = geen hypotheek. Daar moet ik jou als makelaar op wijzen???
Andersom, 90%+ van de gegadigden heeft die kennis niet, dus de makelaar kan zich negen van de tien telefoontjes besparen door in de advertentie al zo'n beperking te benoemen.

• Rubbergrover1
[...]

In een woning met 105 m² woonoppervlak vind ik een keuken die begint bij 15k niet zo vreemd.

Het verbaast me bij deze woonark meer dat ze 6 ton voor de ark zelf durven te rekenen.

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:51

[Afbeelding]
Deze "woonark" kwam ook voorbij in Million Dollar Listing Nederland S01E04 (Videoland). Prijs van €1.295.000 is nog niet veranderd.

• Ac0
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-08 13:51

Ac0

naitsoezn schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:52:
Niet eens bizar duur voor die specificaties op die locatie
Klopt, want je hebt maar een deel van die kerk. Kadastraal deel 3919 en deel 3945

Verwijderd

pagani schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:49:
[...]

Andersom, 90%+ van de gegadigden heeft die kennis niet, dus de makelaar kan zich negen van de tien telefoontjes besparen door in de advertentie al zo'n beperking te benoemen.
Als je die kennis niet hebt, bel je niet. Als je geen flauw benul hebt van hypotheken en bezuinigt op een financieel adviseur .... ja, dan ben je afhankelijk van de verkoopmakelaar. Laten we dan de onderzoeksplicht maar afschaffen

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ac0 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:23:
[...]

Klopt, want je hebt maar een deel van die kerk. Kadastraal deel 3919 en deel 3945
Een piepklein deeltje maar, van 169m2 met >400m2 perceel. Het is maar waar je ontevreden mee bent op die locatie :>

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kamstra schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:02:
Nou da's niet helemaal waar natuurlijk, want succes met het vinden van een flat in Londen die NIET leasehold is :)
Niet in London gaan wonen dus ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rubbergrover1
Sentitel schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:22:
[...]

Deze "woonark" kwam ook voorbij in Million Dollar Listing Nederland S01E04 (Videoland). Prijs van €1.295.000 is nog niet veranderd.
Ho, ho. We zeggen niet wat het moet kosten, het is 'Prijs op aanvraag'. Dan mag je niet vals spelen en uit de advertentie halen dat de totale koopsom: woonark € 600.000,- incl. BTW en ligplaats € 695.000,- k.k. incl. terras is ;)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03
Rubbergrover1 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:31:
[...]

Ik vind in dit voorbeeld de badkamer wel meevallen. Die kun je dichtmaken (mits goede afzuiging)
Ik vind het een groter probleem dat de slaapkamer geen daglisch heeft en dat er vrij weinig ramen zijn. Inherent aan dit gebouw, maar wel jammer.
Een loft lijkt mij fantastisch, maar dan wel glas rondom en mooi groot dakterras

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03

[Afbeelding]
Leuke vondst!

Maar je gaat toch gewoon met de boot naar werk?
Die parkeer je voor de deur >:)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13
Rubbergrover1 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:05:
[...]

Ho, ho. We zeggen niet wat het moet kosten, het is 'Prijs op aanvraag'. Dan mag je niet vals spelen en uit de advertentie halen dat de totale koopsom: woonark € 600.000,- incl. BTW en ligplaats € 695.000,- k.k. incl. terras is ;)
Voor een rijtjesboot 8)7

Zelfs in die omgeving moet toch wel iets beters te vinden zijn voor dat geld.

• Rubbergrover1
Rukapul schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:11:
[...]

Voor een rijtjesboot 8)7

Zelfs in die omgeving moet toch wel iets beters te vinden zijn voor dat geld.
Ik vermoed dat je het prijspeil van de woningen aan de Veendijk en andere plekken in de Loosdrechtse plassen niet echt op het netvlies hebt.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:05
In Nijmegen staan dergelijke woningen voor een vergelijkbare prijs te koop. Verkoop wil overigens niet erg vlotten (pun intended).

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08 14:28
Die malle makelaars altijd met hun AI prompts:
"Maak een leuke verkoopfoto voor Funda op basis van deze plattegrond en bouwtekening. Maak de weg ernaast geasfalteerd. Oja en maak ook een rood fietspad zodat mensen kunnen zien dat je direct vanaf je woning op de fiets kan stappen"
AI response:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/231/360/744.jpg?options=width=2160
https://www.funda.nl/detail/koop/sellingen/huis-jipsingboertangerweg/44410696/

• Roenie
  • Niet online
Hilarischer is de man met drie benen, de vrouw waarbij je de helft van voor ziet en de helft van achter alsof haar lichaam vanaf haar middel omgedraaid is en een man zonder benen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie op 30-06-2026 09:59 ]

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mooi prijsje voor 3 vrijstaande huizen.

• MikaX
Leuke huisjes. Maar de hele dag in de mestlucht zitten 8)7 Niet voor (de meeste) stadsmensen.
Voor doorstromende boerderijopa's en -oma's. Ik ben heel benieuwd wat de doelgroep is.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
MikaX schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:55:
[...]

Leuke huisjes. Maar de hele dag in de mestlucht zitten 8)7 Niet voor (de meeste) stadsmensen.
Voor doorstromende boerderijopa's en -oma's. Ik ben heel benieuwd wat de doelgroep is.
Mestlucht?

Even het omgevingsplan opgezocht. De varkenshouderij gaat dicht, er komen woningen, camperplaatsen en een caravanstalling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sR09a098is-uA1BkVJdawtxBqX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/chrzrISkY0IihKQOfI6NaEdA.png?f=fotoalbum_large

Gezellig.

Mij iets te druk :)

• Rubbergrover1
Kalentum schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:19:
[...]

Mestlucht?

Even het omgevingsplan opgezocht. De varkenshouderij gaat dicht, er komen woningen, camperplaatsen en een caravanstalling.

[Afbeelding]

Gezellig.

Ik wou net zeggen, het is onhandig dat in de advertentie niet staat waar de locatie exact is. Want aan de Jipsingboertangerweg zijn stukken in het boerenland, maar ook stukken in de bossen. Blijkbaar heb jij wel gevonden waar het is.

En het is niet voor niets dat er in die omgeving B&B's en kampeerboerderijen zijn, er zijn best mooie plekjes in die streek.

• Rubbergrover1
Bijzonder, die muur geeft een beetje een uitstraling van een Amerikaanse prairiewoning of berghut

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:54
Misschien is het geld op ofzo, maar het lijkt me zoveel slimmer om even die lelijke bijgebouwen te slopen, en door een interieurontwerper even wat tijdelijke inrichting daar neer te laten zetten. Dit verkoopt een stuk moeilijker zo, terwijl het toch best potentie zou kunnen hebben.

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:17
Jannibal23 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:11:
[...]

Misschien is het geld op ofzo, maar het lijkt me zoveel slimmer om even die lelijke bijgebouwen te slopen, en door een interieurontwerper even wat tijdelijke inrichting daar neer te laten zetten. Dit verkoopt een stuk moeilijker zo, terwijl het toch best potentie zou kunnen hebben.
Extra kosten maken, voor de mensen die veel m2's voor weinig willen stuk midner intressant, etc. Lekker laten staan.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Schotel op het dak -> geen kabel/glasvezel?

Volgens internetten.nl kan Odido glasvezel leveren en is er verder alleen maar DSL.

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

H12

McMansion te koop (ik weet het, geen massaproductie, maar verder lijkt de term wel toepasselijk) voor net iets boven de miljoen.

https://www.funda.nl/deta...mbeekseweg-12-a/43143366/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/220/874/892.jpg?options=width=1440
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/220/874/924.jpg?options=width=1440

En van binnen doen we qua stijlen en materialen ook maar wat. Het is in ieder geval consequent inconsequent.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/220/874/930.jpg?options=width=1440
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/220/874/947.jpg?options=width=1440

Alle muren wit of zwart, behalve het ketelhok:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/220/874/994.jpg?options=width=1440

• MikaX
Kalentum schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:19:
[...]

Mestlucht?

[Afbeelding]

Gezellig.

Als je op Funda op de kaarten klikt heb je het zo gevonden. Je moet iets naar links en daar zie je de kavel liggen. Nu kom ik uit de stad, dus mestlucht is niet mijn favoriete odeur, maar ik zie een lange doorgaande weg met allemaal boerderijen met veelal grote stallen. Dit levert op google op: een varkensfokbedrijf, 3 melkveebedrijven, een vakantieboerderij en een imker. Dus vandaar dat ik me afvroeg wie daar tussen zou willen zitten. Scheelt dat de varkenshouderij dicht gaat natuurlijk.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:50
Wat is "geheel op traditionele wijze gebouwd"?
Ik zie bijv. geen leem en klei en ook gasvrij en energieneutraal klinkt niet traditioneel?

• No Hands
mrmrmr schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:17:
[...]

Schotel op het dak -> geen kabel/glasvezel?

Volgens internetten.nl kan Odido glasvezel leveren en is er verder alleen maar DSL.
Ik werk al 3 jaar met alleen DSL bij ons thuis omdat er nog geen glasvezel is. Ik zie het probleem niet.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-07 11:52
H12 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:50:
McMansion te koop (ik weet het, geen massaproductie, maar verder lijkt de term wel toepasselijk) voor net iets boven de miljoen.

https://www.funda.nl/deta...mbeekseweg-12-a/43143366/

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En van binnen doen we qua stijlen en materialen ook maar wat. Het is in ieder geval consequent inconsequent.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alle muren wit of zwart, behalve het ketelhok:
[Afbeelding]
Deze snap ik niet:
keuken

Ik wil geen bovenkastjes maar wel graag mijn kop stoten??? |:( |:(

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 12:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

MikaX schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:13:
[...]

Als je op Funda op de kaarten klikt heb je het zo gevonden. Je moet iets naar links en daar zie je de kavel liggen. Nu kom ik uit de stad, dus mestlucht is niet mijn favoriete odeur, maar ik zie een lange doorgaande weg met allemaal boerderijen met veelal grote stallen. Dit levert op google op: een varkensfokbedrijf, 3 melkveebedrijven, een vakantieboerderij en een imker. Dus vandaar dat ik me afvroeg wie daar tussen zou willen zitten. Scheelt dat de varkenshouderij dicht gaat natuurlijk.
Mensen die ruimte willen en dan na een week gaan klagen bij de gemeente dat er zoveel stank is.

blup

Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.