Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:54

-pollem-

Are you threatening me?

hfolkers schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:57:
[...]

Deze snap ik niet:
[Afbeelding: keuken]

Ik wil geen bovenkastjes maar wel graag mijn kop stoten??? |:( |:(
Ik vermoed dat dit een klep is die open staat voor de foto en ook icht kan.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

H12 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:50:
McMansion te koop (ik weet het, geen massaproductie, maar verder lijkt de term wel toepasselijk) voor net iets boven de miljoen.

https://www.funda.nl/deta...mbeekseweg-12-a/43143366/

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En van binnen doen we qua stijlen en materialen ook maar wat. Het is in ieder geval consequent inconsequent.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alle muren wit of zwart, behalve het ketelhok:
[Afbeelding]
Dit ziet eruit als het huis van een Nederlandse Saul Goodman. Wat een lelijkheid!

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:39
henri86 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 06:56:
[...]

Wat is "geheel op traditionele wijze gebouwd"?
Ik zie bijv. geen leem en klei en ook gasvrij en energieneutraal klinkt niet traditioneel?
Er zijn van die woorden waar je als makelaar heerlijk alle kanten mee op kunt. Kijk, in mijn familie is het traditie om alles met de Franse slag te doen. Als wij een huis op onze traditionele wijze bouwen, dan mag je er van uit gaan dat overal kieren zitten en het binnen de kortste keren in elkaar dondert. Hartstikke traditioneel.

Authentiek is er ook zo eentje. Als ik thuis een ovenschotel maak naar authentiek traditioneel recept, dan bestelt mijn vrouw alvast een pizza. Het is absoluut authentiek, niemand doet het zoals ik. En het is ook traditioneel, want ik doe het al tig jaar zo. Het is dus altijd aangebrand en verder volstrekt smaakloos.

Desondanks zorgen 'traditioneel' en 'authentiek' bij de meeste mensen voor positieve associaties (want we weten allemaal, vroeger was alles beter, zolang je even handig vergeet wat er allemaal helemaal niet beter was), dus je kunt er heerlijk mee strooien zonder te liegen, en dan rustig wachten tot potentiële kopers het veel positiever interpreteren dan jij het bedoeld had.

Ik geniet in deze thread dus iedere keer weer als er authentieke pareltjes voorbijkomen!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:51
Bezulba schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:44:
[...]

Mensen die ruimte willen en dan na een week gaan klagen bij de gemeente dat er zoveel stank is.
Je zou ze de kost moeten geven, de mensen die tussen de landerijen gaan wonen omdat dat zo "lekker rustig" is, en er dan pas achter komen hoeveel overlast die boerenbedrijven geven. Niet alleen stank, maar vooral ook de herrie van landbouwmachines en verkeer, vaak ook op tijden dat je juist nog behoefte aan rust hebt.

• Rubbergrover1
Anakha schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:55:
[...]

Er zijn van die woorden waar je als makelaar heerlijk alle kanten mee op kunt. Kijk, in mijn familie is het traditie om alles met de Franse slag te doen. Als wij een huis op onze traditionele wijze bouwen, dan mag je er van uit gaan dat overal kieren zitten en het binnen de kortste keren in elkaar dondert. Hartstikke traditioneel.

Authentiek is er ook zo eentje. Als ik thuis een ovenschotel maak naar authentiek traditioneel recept, dan bestelt mijn vrouw alvast een pizza. Het is absoluut authentiek, niemand doet het zoals ik. En het is ook traditioneel, want ik doe het al tig jaar zo. Het is dus altijd aangebrand en verder volstrekt smaakloos.

Desondanks zorgen 'traditioneel' en 'authentiek' bij de meeste mensen voor positieve associaties (want we weten allemaal, vroeger was alles beter, zolang je even handig vergeet wat er allemaal helemaal niet beter was), dus je kunt er heerlijk mee strooien zonder te liegen, en dan rustig wachten tot potentiële kopers het veel positiever interpreteren dan jij het bedoeld had.

Ik geniet in deze thread dus iedere keer weer als er authentieke pareltjes voorbijkomen!
"Charmant" is voor mij ook zo'n red flag. Als een makelaar een woning "charmant" noemt, dan weet ik al wel waar we aan toe zijn.

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:04
henri86 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 06:56:
[...]

Wat is "geheel op traditionele wijze gebouwd"?
Ik zie bijv. geen leem en klei en ook gasvrij en energieneutraal klinkt niet traditioneel?
Hand gemetseld buitenmuur, geen prefab panelen. Vaak breedplaatvloer, niet voorgespannen kanaalplaat. Dak gewoon met een frame, niet kant en klaar delen van vrachtwagen takelen en vast maken.

Traditioneel duurt een jaar, prefab staat soms in een paar weken en afbouwen duurt langer dan waterdichte schil.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
-pollem- schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:48:
[...]

Dat klopt helemaal. Links & rechts zijn rubbertjes te zien waar de klep tegenaan komt/rust. En bovenaan zijn 4 scharnieren te zien.

@hfolkers

I love it when a plan comes together :7

• Rubbergrover1
-pollem- schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:48:
[...]

Hier kun je de keuken zien met de kleppen dicht. Geeft een rustiger beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJDG1fVj3zYx-KSuEFm8sJw6Its=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYxf2wdoYIMi9Il7NtHWO17X.jpg?f=fotoalbum_large

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05
w00key schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:45:
[...]

Hand gemetseld buitenmuur, geen prefab panelen. Vaak breedplaatvloer, niet voorgespannen kanaalplaat. Dak gewoon met een frame, niet kant en klaar delen van vrachtwagen takelen en vast maken.

Traditioneel duurt een jaar, prefab staat soms in een paar weken en afbouwen duurt langer dan waterdichte schil.
Joost de Vree heeft er ook een mening over: https://www.joostdevree.nl/t/traditioneel_bouwen

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:28
Rubbergrover1 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:34:
[...]

Hier kun je de keuken zien met de kleppen dicht. Geeft een rustiger beeld.
[Afbeelding]
Maar nu kun je de kraan niet gebruiken 8)7

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:48
Anakha schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:55:
[...]

Je hebt helemaal gelijk haha. Ik zelf kan niet tegen het woord: karakter.

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:04
Die site is echt een goudmijn voor kennis. Helemaal niet aan gedacht dat "traditioneel bouwen" daar ook op zou staan.

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:35
Denken in oplossingen: Mocht je tijdens je relatie niet meer door 1 deur kunnen (bij het slapen gaan/opstaan), dan zet je er toch gewoon 2 in?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/231/440/553.jpg?options=width=1440
Verder blijkt de keukentafel met al z'n spullen ook dermate interessant dat er 3 foto's van gemaakt moeten worden.
https://www.funda.nl/detail/koop/westerbork/huis-oosteinde-16/44412680/

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:10

Fiber

Beaches are for storming.

Ebbie73 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:26:
Denken in oplossingen: Mocht je tijdens je relatie niet meer door 1 deur kunnen (bij het slapen gaan/opstaan), dan zet je er toch gewoon 2 in?
[Afbeelding]
Verder blijkt de keukentafel met al z'n spullen ook dermate interessant dat er 3 foto's van gemaakt moeten worden.
De zolder is ook lekker bereikbaar... O-)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/231/440/548.jpg?options=width=2160

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:26
:o je moet maar durven via dat 'tafeltje' de trap op stappen...

• OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Fiber schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:04:
[...]

De zolder is ook lekker bereikbaar... O-)

[Afbeelding]
Wat heerlijk om dat helemaal naar eigen smaak in te kunnen richten. _/-\o_

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:37
[Afbeelding]
Ik vertrouw niks in Westerbork met een landelijke ligging, veel deuren, en kleine kamertjes.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
[Afbeelding]
Ze kijken daar sowieso niet op een deur meer of minder:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/231/440/556.jpg?options=width=2160

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/231/440/527.jpg?options=width=2160
Met de standaard dikke map van de makelaar prominent in beeld (en de verkoopopdracht ter ondertekening ernaast :*) ) :

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/231/440/593.jpg?options=width=2160

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:43
MikaX schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:13:
[...]

Als je op Funda op de kaarten klikt heb je het zo gevonden. Je moet iets naar links en daar zie je de kavel liggen. Nu kom ik uit de stad, dus mestlucht is niet mijn favoriete odeur, maar ik zie een lange doorgaande weg met allemaal boerderijen met veelal grote stallen. Dit levert op google op: een varkensfokbedrijf, 3 melkveebedrijven, een vakantieboerderij en een imker. Dus vandaar dat ik me afvroeg wie daar tussen zou willen zitten. Scheelt dat de varkenshouderij dicht gaat natuurlijk.
Wel een stadse opmerking. Alsof een boerderij hele dag naar mest ruikt en elke dag mest wordt uitgereden. :+

Moet wel zeggen dat als de wind verkeerd staat je met een varkensfokbedrijf nog wel eens de sigaar kan zijn (eigen ervaring) bij heel warm weer.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:02
Senaxx schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:43:
[...]

Wel een stadse opmerking. Alsof een boerderij hele dag naar mest ruikt en elke dag mest wordt uitgereden.
Eens, het maakt qua stankoverlast ook heel veel uit of het moderne of oude stallen zijn en hoe de bedrijfsvoering verder is. Niet zomaar alles over een kam scheren.

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Een visgraatparket plafond heeft ook wel iets. Alleen het opschuren lijkt mij wel klus.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/231/458/071.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/detail/koop/leiden/huis-oude-rijn-86/80876642/

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Toke_gt schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:06:
[...]

Eens, het maakt qua stankoverlast ook heel veel uit of het moderne of oude stallen zijn en hoe de bedrijfsvoering verder is. Niet zomaar alles over een kam scheren.
52.958551500429735, 7.083579917500279 gezien het formaat put zal het vast niet naar roosjes ruiken. Al zal er bij vertrek van de fokkerij er ook geen strondgeur overblijven.

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:44
Toke_gt schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:06:
[...]

En het zal in ieder geval minder stinken dan een stad.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:02
torretje2012 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:02:
[...]

52.958551500429735, 7.083579917500279 gezien het formaat put zal het vast niet naar roosjes ruiken. Al zal er bij vertrek van de fokkerij er ook geen strondgeur overblijven.
Ja, deze varkenshouderij gaat weg, dus je zult meer last hebben van de toekomstige bestemming.
Beetje off topic:
Varkenshouders weten al heel lang dat ze hun stal moeten aanpassen aan nieuwe normen (asbest, uitstoot, dierenwelzijn etc). Daar is natura2000 met stikstofnormen overheen gekomen en al tijd konden boeren geen kant op met investeringen voor een beter milieu in en om de stal, omdat ze niet wisten of hun bedrijf daar überhaupt mocht blijven. Daarom zijn er relatief veel verouderde varkensstallen, terwijl voor melkvee de afgelopen 15 jaarwel veel geinvesteerd is, bijvoorbeeld in aankoop grond. Inmiddels is er meer duidelijkheid. In onder meer de natura2000-gebieden zie je nu oude stallen afgebroken worden of te koop staan voor andere doeleinden. (Zie de kampeerboerderijen en groepsverblijven in deze straat)
Een nieuwe varkensstal is overigens doorgaans gesloten en brandschoon, omdat varkens gevoelig zijn voor ziektes, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een geitenhouderij of melkveehouderij, waar je wel (half)open stallen ziet. Meeste last van geur komt door gier die wordt uitgereden, niet van opgeslagen gier. Tenzij je daar boven gaat hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 01-07-2026 19:00 ]

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.