Ik vermoed dat dit een klep is die open staat voor de foto en ook icht kan.hfolkers schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:57:
[...]
Deze snap ik niet:
[Afbeelding: keuken]
Ik wil geen bovenkastjes maar wel graag mijn kop stoten???![]()
Dit ziet eruit als het huis van een Nederlandse Saul Goodman. Wat een lelijkheid!H12 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:50:
McMansion te koop (ik weet het, geen massaproductie, maar verder lijkt de term wel toepasselijk) voor net iets boven de miljoen.
https://www.funda.nl/deta...mbeekseweg-12-a/43143366/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En van binnen doen we qua stijlen en materialen ook maar wat. Het is in ieder geval consequent inconsequent.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alle muren wit of zwart, behalve het ketelhok:
[Afbeelding]
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Er zijn van die woorden waar je als makelaar heerlijk alle kanten mee op kunt. Kijk, in mijn familie is het traditie om alles met de Franse slag te doen. Als wij een huis op onze traditionele wijze bouwen, dan mag je er van uit gaan dat overal kieren zitten en het binnen de kortste keren in elkaar dondert. Hartstikke traditioneel.henri86 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 06:56:
[...]
Wat is "geheel op traditionele wijze gebouwd"?
Ik zie bijv. geen leem en klei en ook gasvrij en energieneutraal klinkt niet traditioneel?
Authentiek is er ook zo eentje. Als ik thuis een ovenschotel maak naar authentiek traditioneel recept, dan bestelt mijn vrouw alvast een pizza. Het is absoluut authentiek, niemand doet het zoals ik. En het is ook traditioneel, want ik doe het al tig jaar zo. Het is dus altijd aangebrand en verder volstrekt smaakloos.
Desondanks zorgen 'traditioneel' en 'authentiek' bij de meeste mensen voor positieve associaties (want we weten allemaal, vroeger was alles beter, zolang je even handig vergeet wat er allemaal helemaal niet beter was), dus je kunt er heerlijk mee strooien zonder te liegen, en dan rustig wachten tot potentiële kopers het veel positiever interpreteren dan jij het bedoeld had.
Ik geniet in deze thread dus iedere keer weer als er authentieke pareltjes voorbijkomen!
Je zou ze de kost moeten geven, de mensen die tussen de landerijen gaan wonen omdat dat zo "lekker rustig" is, en er dan pas achter komen hoeveel overlast die boerenbedrijven geven. Niet alleen stank, maar vooral ook de herrie van landbouwmachines en verkeer, vaak ook op tijden dat je juist nog behoefte aan rust hebt.Bezulba schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:44:
[...]
Mensen die ruimte willen en dan na een week gaan klagen bij de gemeente dat er zoveel stank is.
"Charmant" is voor mij ook zo'n red flag. Als een makelaar een woning "charmant" noemt, dan weet ik al wel waar we aan toe zijn.Anakha schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:55:
[...]
Er zijn van die woorden waar je als makelaar heerlijk alle kanten mee op kunt. Kijk, in mijn familie is het traditie om alles met de Franse slag te doen. Als wij een huis op onze traditionele wijze bouwen, dan mag je er van uit gaan dat overal kieren zitten en het binnen de kortste keren in elkaar dondert. Hartstikke traditioneel.
Authentiek is er ook zo eentje. Als ik thuis een ovenschotel maak naar authentiek traditioneel recept, dan bestelt mijn vrouw alvast een pizza. Het is absoluut authentiek, niemand doet het zoals ik. En het is ook traditioneel, want ik doe het al tig jaar zo. Het is dus altijd aangebrand en verder volstrekt smaakloos.
Desondanks zorgen 'traditioneel' en 'authentiek' bij de meeste mensen voor positieve associaties (want we weten allemaal, vroeger was alles beter, zolang je even handig vergeet wat er allemaal helemaal niet beter was), dus je kunt er heerlijk mee strooien zonder te liegen, en dan rustig wachten tot potentiële kopers het veel positiever interpreteren dan jij het bedoeld had.
Ik geniet in deze thread dus iedere keer weer als er authentieke pareltjes voorbijkomen!
Hand gemetseld buitenmuur, geen prefab panelen. Vaak breedplaatvloer, niet voorgespannen kanaalplaat. Dak gewoon met een frame, niet kant en klaar delen van vrachtwagen takelen en vast maken.henri86 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 06:56:
[...]
Wat is "geheel op traditionele wijze gebouwd"?
Ik zie bijv. geen leem en klei en ook gasvrij en energieneutraal klinkt niet traditioneel?
Traditioneel duurt een jaar, prefab staat soms in een paar weken en afbouwen duurt langer dan waterdichte schil.
Dat klopt helemaal. Links & rechts zijn rubbertjes te zien waar de klep tegenaan komt/rust. En bovenaan zijn 4 scharnieren te zien.-pollem- schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:48:
[...]
Ik vermoed dat dit een klep is die open staat voor de foto en ook icht kan.
@hfolkers
Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Hier kun je de keuken zien met de kleppen dicht. Geeft een rustiger beeld.-pollem- schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:48:
[...]
Ik vermoed dat dit een klep is die open staat voor de foto en ook icht kan.
Joost de Vree heeft er ook een mening over: https://www.joostdevree.nl/t/traditioneel_bouwenw00key schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:45:
[...]
Hand gemetseld buitenmuur, geen prefab panelen. Vaak breedplaatvloer, niet voorgespannen kanaalplaat. Dak gewoon met een frame, niet kant en klaar delen van vrachtwagen takelen en vast maken.
Traditioneel duurt een jaar, prefab staat soms in een paar weken en afbouwen duurt langer dan waterdichte schil.
Maar nu kun je de kraan niet gebruikenRubbergrover1 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:34:
[...]
Hier kun je de keuken zien met de kleppen dicht. Geeft een rustiger beeld.
[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk haha. Ik zelf kan niet tegen het woord: karakter.Anakha schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:55:
[...]
Er zijn van die woorden waar je als makelaar heerlijk alle kanten mee op kunt. Kijk, in mijn familie is het traditie om alles met de Franse slag te doen. Als wij een huis op onze traditionele wijze bouwen, dan mag je er van uit gaan dat overal kieren zitten en het binnen de kortste keren in elkaar dondert. Hartstikke traditioneel.
Die site is echt een goudmijn voor kennis. Helemaal niet aan gedacht dat "traditioneel bouwen" daar ook op zou staan.marcop23 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:51:
[...]
Joost de Vree heeft er ook een mening over: https://www.joostdevree.nl/t/traditioneel_bouwen
Denken in oplossingen: Mocht je tijdens je relatie niet meer door 1 deur kunnen (bij het slapen gaan/opstaan), dan zet je er toch gewoon 2 in?

Verder blijkt de keukentafel met al z'n spullen ook dermate interessant dat er 3 foto's van gemaakt moeten worden.
https://www.funda.nl/detail/koop/westerbork/huis-oosteinde-16/44412680/

Verder blijkt de keukentafel met al z'n spullen ook dermate interessant dat er 3 foto's van gemaakt moeten worden.
De zolder is ook lekker bereikbaar...Ebbie73 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:26:
Denken in oplossingen: Mocht je tijdens je relatie niet meer door 1 deur kunnen (bij het slapen gaan/opstaan), dan zet je er toch gewoon 2 in?
[Afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat heerlijk om dat helemaal naar eigen smaak in te kunnen richten.Fiber schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:04:
[...]
De zolder is ook lekker bereikbaar...![]()
[Afbeelding]
Ik vertrouw niks in Westerbork met een landelijke ligging, veel deuren, en kleine kamertjes.Ebbie73 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:26:
[Afbeelding]
Ze kijken daar sowieso niet op een deur meer of minder:Ebbie73 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:26:
[Afbeelding]

Met de standaard dikke map van de makelaar prominent in beeld (en de verkoopopdracht ter ondertekening ernaastVerder blijkt de keukentafel met al z'n spullen ook dermate interessant dat er 3 foto's van gemaakt moeten worden.
Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)
Wel een stadse opmerking. Alsof een boerderij hele dag naar mest ruikt en elke dag mest wordt uitgereden.MikaX schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:13:
[...]
Als je op Funda op de kaarten klikt heb je het zo gevonden. Je moet iets naar links en daar zie je de kavel liggen. Nu kom ik uit de stad, dus mestlucht is niet mijn favoriete odeur, maar ik zie een lange doorgaande weg met allemaal boerderijen met veelal grote stallen. Dit levert op google op: een varkensfokbedrijf, 3 melkveebedrijven, een vakantieboerderij en een imker. Dus vandaar dat ik me afvroeg wie daar tussen zou willen zitten. Scheelt dat de varkenshouderij dicht gaat natuurlijk.
Moet wel zeggen dat als de wind verkeerd staat je met een varkensfokbedrijf nog wel eens de sigaar kan zijn (eigen ervaring) bij heel warm weer.
Eens, het maakt qua stankoverlast ook heel veel uit of het moderne of oude stallen zijn en hoe de bedrijfsvoering verder is. Niet zomaar alles over een kam scheren.Senaxx schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:43:
[...]
Wel een stadse opmerking. Alsof een boerderij hele dag naar mest ruikt en elke dag mest wordt uitgereden.
Een visgraatparket plafond heeft ook wel iets. Alleen het opschuren lijkt mij wel klus.

https://www.funda.nl/detail/koop/leiden/huis-oude-rijn-86/80876642/

https://www.funda.nl/detail/koop/leiden/huis-oude-rijn-86/80876642/
52.958551500429735, 7.083579917500279 gezien het formaat put zal het vast niet naar roosjes ruiken. Al zal er bij vertrek van de fokkerij er ook geen strondgeur overblijven.Toke_gt schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:06:
[...]
Eens, het maakt qua stankoverlast ook heel veel uit of het moderne of oude stallen zijn en hoe de bedrijfsvoering verder is. Niet zomaar alles over een kam scheren.
En het zal in ieder geval minder stinken dan een stad.Toke_gt schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:06:
[...]
Eens, het maakt qua stankoverlast ook heel veel uit of het moderne of oude stallen zijn en hoe de bedrijfsvoering verder is. Niet zomaar alles over een kam scheren.
Ja, deze varkenshouderij gaat weg, dus je zult meer last hebben van de toekomstige bestemming.torretje2012 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:02:
[...]
52.958551500429735, 7.083579917500279 gezien het formaat put zal het vast niet naar roosjes ruiken. Al zal er bij vertrek van de fokkerij er ook geen strondgeur overblijven.
Beetje off topic:
Varkenshouders weten al heel lang dat ze hun stal moeten aanpassen aan nieuwe normen (asbest, uitstoot, dierenwelzijn etc). Daar is natura2000 met stikstofnormen overheen gekomen en al die tijd konden boeren geen kant op met investeringen voor een beter milieu in en om de stal, omdat ze niet wisten of hun bedrijf daar überhaupt mocht blijven. Daarom zijn er relatief veel verouderde varkensstallen, terwijl voor melkvee de afgelopen 15 jaarwel veel geinvesteerd is, bijvoorbeeld in aankoop grond. Inmiddels is er meer duidelijkheid. In onder meer de natura2000-gebieden zie je nu oude stallen afgebroken worden of te koop staan voor andere doeleinden. (Zie de kampeerboerderijen en groepsverblijven in deze straat)
Een nieuwe varkensstal is overigens doorgaans gesloten en brandschoon, omdat varkens gevoelig zijn voor ziektes, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een geitenhouderij of melkveehouderij, waar je wel (half)open stallen ziet. Meeste last van geur komt door gier die wordt uitgereden, niet van opgeslagen gier. Tenzij je daar boven gaat hangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 02-07-2026 14:47 ]
Absoluut, haha. Dat geef ik zonder schaamte toe.Senaxx schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:43:
[...]
Wel een stadse opmerking. Alsof een boerderij hele dag naar mest ruikt en elke dag mest wordt uitgereden.![]()
Moet wel zeggen dat als de wind verkeerd staat je met een varkensfokbedrijf nog wel eens de sigaar kan zijn (eigen ervaring) bij heel warm weer.
Ik probeer te begrijpen waarom je juist daar zou gaan wonen, je komt er vandaan of je wilt wat vrijer wonen en dan op zo’n (voor de omgeving) kleine piepkavel tussen de boerderijen. Natuurlijk, een huis is een huis, beter iets kopen dan niets kopen misschien.
Die uitbouw is werkelijk gruwelijk, hoe dat ooit door de welstandscommissie is gekomen...
Absoluut onmisbaar voor iedereen die met teksten over bouwen en architectuur werkt. Voor de liefhebbers is er ook nog 'de Haslinghuis', een dikke gebonden baksteen van een boek met heel veel illustraties.
Zoals het klokje thuis tikt...FMvdH schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:14:
Na al die oude huizen nu iets eigentijds: Klik voor Funda
[Afbeelding]
want een lelijke vierkante doos met een plat dak was beter geweest?Bitzer schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 06:48:
[...]
Die uitbouw is werkelijk gruwelijk, hoe dat ooit door de welstandscommissie is gekomen...
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ook daar is een woningtekort dus er zijn vast wel drie stellen of gezinnen die daar willen wonen. Nieuwbouw in landelijk gebied komt niet heel vaak beschikbaar, 1700m2 perceel is niet verkeerd en de omgeving is prachtig.MikaX schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:49:
[...]
Absoluut, haha. Dat geef ik zonder schaamte toe.
Ik probeer te begrijpen waarom je juist daar zou gaan wonen, je komt er vandaan of je wilt wat vrijer wonen en dan op zo’n (voor de omgeving) kleine piepkavel tussen de boerderijen. Natuurlijk, een huis is een huis, beter iets kopen dan niets kopen misschien.
Zoiets.
Ook voor deze omgeving is 1700 m² geen "piepklein" kavel. En je woont wel lekker naast een bos, en straks ook in het bos, als de extra 12 Ha bos zijn aangelegd. https://www.staatsbosbehe...raks-12-hectare-nieuw-bos Lijkt mij geen verkeerd plekje, als je niet dicht bij de stad wil wonen.MikaX schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:49:
[...]
Gelukkig zijn er veel mensen zoals jijMikaX schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:49:
[...]
En qua "odeur", ik kan tegenwoordig heel slecht nog tegen de geuren in de stad. Ik krijg er zelfs hoofdpijn van.
Qua locatie: JipsingBourtange en met name regio Ruiten AA is een van de mooiere stukjes Groningen. Als je iets met Groningen hebt zijn deze huizen best aantrekkelijk. Het is ver weg van veel steden en snelwegen, maar dat is voor een aantal mensen juist de charme, en niet alleen de pensionado's (al zie je aan het aantal kunstgalerie en zorgboerderijen in de buurt wel waar nog een deel van het verdienpotentieel zit). Overigens, het is een grensregio, dus de Duitsekant wordt net zo goed benut. Je dichtstbijzijnde snelweg is dus die in Duitsland en die is dus onderdeel van je routes. Stel je wilt naar Enschede, dan ga je dus niet over NL snelweg via Zwolle, maar je pakt 70% van je route de snelweg in Duitsland.
Ik zag kort geleden nog weer een leuke foto van die regio

Bovendien is het een locatie waar je de seizoenen nog goed meemaakt, in tegenstelling tot in de Randstad. Afgelopen winter was het langere tijd vrieskou in die regio, terwijl Randstad al lange tijd in +5C zat. De in de media voorbijkomende nepwinters, zijn dan ook nogal regio gebonden. En uiteraard, het moet je smaak zijn om vrieskou leuk te vinden, maar de +5C kwakkel is in iedergeval ook niet iets wat veel mensen leuk vinden.
Juist ook het idee dat nieuwbouw in de buitengebied regio's en kleinere dorpen niet zou lonen is nu funest voor die kleine dorpjes. Vele jongeren die er maar wat graag zouden willen wonen kunnen niks, omdat veel nieuwbouw (en daarmee doorstroom) alleen als grote projecten bij grotere dorpen en steden wordt gerealiseerd. Geldt bijv ook voor Twente, Achterhoek, Zeeland, Fryslan en Oost veluwe.
[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 02-07-2026 10:22 ]
Het is even doorwerken maar wat een pareltje kan dit worden: https://www.funda.nl/detail/koop/dronten/huis-boslaan-103/44413459/
Hier even op in haken, je hebt deels wel gelijk. In Twente wordt in meerdere kleinere dorpen wel degelijk gebouwd, het probleem is echter veel meer de prijs en dat er nauwelijks sociale huur tussen zit. Voorbeeld is Hengevelde een dorp van 2200 inwoners, die hebben afgelopen jaren best een groot aantal woning gerealiseerd. Alleen het zijn allemaal grote vrij staande woningen, die voor meeste jongeren niet interessant zijn.Get!em schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:56:
[...]
Juist ook het idee dat nieuwbouw in de buitengebied regio's en kleinere dorpen niet zou lonen is nu funest voor die kleine dorpjes. Vele jongeren die er maar wat graag zouden willen wonen kunnen niks, omdat veel nieuwbouw (en daarmee doorstroom) alleen als grote projecten bij grotere dorpen en steden wordt gerealiseerd. Geldt bijv ook voor Twente, Achterhoek, Zeeland, Fryslan en Oost veluwe.
Echt alles van die tijd:FMvdH schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:59:
Het is even doorwerken maar wat een pareltje kan dit worden: https://www.funda.nl/detail/koop/dronten/huis-boslaan-103/44413459/ [Afbeelding]
semi-hoogpolig tapijt, meerdere tinten beige en roze, veel blote baksteen binnen.
Meeste is cosmetisch snel op te lossen, want kwaliteit van die woningen is vaak prima. En dan is het dus een koopje voor oppervlakte woon en perceel. Ikzelf heb een zelfde woning van dezelfde leeftijd in 1 jaar tijd kunnen omzetten van label B naar A++++. Dat lijkt hier ook wel mogelijk met zelfde type maatregelen.
Wel een puist werk aan die tuin, met name het zevenblad is hardnekkig in die klei.
Klopt, probleem is voornamelijk dat je dan in de mix ook moet bouwen voor de regionale doorstroom, terwijl nu vaak te dure grote nieuwbouw helaas gekocht gaan worden door mensen van buiten de regio.marijn15 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:39:
[...]
Hier even op in haken, je hebt deels wel gelijk. In Twente wordt in meerdere kleinere dorpen wel degelijk gebouwd, het probleem is echter veel meer de prijs en dat er nauwelijks sociale huur tussen zit. Voorbeeld is Hengevelde een dorp van 2200 inwoners, die hebben afgelopen jaren best een groot aantal woning gerealiseerd. Alleen het zijn allemaal grote vrij staande woningen, die voor meeste jongeren niet interessant zijn.
Nog wat makelaarclichés:
"Een vrijstaand pand met karakter"...

"Met een goede dosis liefde en inzet kunt u deze woning omtoveren tot uw eigen paleisje!"

https://www.funda.nl/deta...s-boijlerweg-94/44413437/

"Met een goede dosis liefde en inzet kunt u deze woning omtoveren tot uw eigen paleisje!"

Het is maar net waar je wieg staat, waar je opgroeit en wat je dus kent. Zet je dit voort of zoek je een tegenhanger? Maar ook wat je zenuwstelsel aan kan aan drukte of juist rust. Er is wat mij betreft geen goed of fout aan liever in de stad willen wonen of op het platteland. Of ergens ertussenin. Het is niet meer dan een voorkeur. En gelukkig is die voor iedereen anders.Get!em schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:56:
[...]
Gelukkig zijn er veel mensen zoals jijKun jij in de drukke stad wonen. Kan ik in het rustige buitengebied wonen. Blijft het buitengebied rustig, blijft de stad druk
.
En qua "odeur", ik kan tegenwoordig heel slecht nog tegen de geuren in de stad. Ik krijg er zelfs hoofdpijn van.
Qua locatie: JipsingBourtange en met name regio Ruiten AA is een van de mooiere stukjes Groningen. Als je iets met Groningen hebt zijn deze huizen best aantrekkelijk. Het is ver weg van veel steden en snelwegen, maar dat is voor een aantal mensen juist de charme, en niet alleen de pensionado's (al zie je aan het aantal kunstgalerie en zorgboerderijen in de buurt wel waar nog een deel van het verdienpotentieel zit). Overigens, het is een grensregio, dus de Duitsekant wordt net zo goed benut. Je dichtstbijzijnde snelweg is dus die in Duitsland en die is dus onderdeel van je routes. Stel je wilt naar Enschede, dan ga je dus niet over NL snelweg via Zwolle, maar je pakt 70% van je route de snelweg in Duitsland.
Ik zag kort geleden nog weer een leuke foto van die regio![]()
[Afbeelding]
Bovendien is het een locatie waar je de seizoenen nog goed meemaakt, in tegenstelling tot in de Randstad. Afgelopen winter was het langere tijd vrieskou in die regio, terwijl Randstad al lange tijd in +5C zat. De in de media voorbijkomende nepwinters, zijn dan ook nogal regio gebonden. En uiteraard, het moet je smaak zijn om vrieskou leuk te vinden, maar de +5C kwakkel is in iedergeval ook niet iets wat veel mensen leuk vinden.
Dat plaatje vind ik prachtig. Leuk als vakantiebestemming. Wie weet ga ik ooit nog eens die kant op (op vakantie).
Niks aan gelogen p)Kalentum schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:31:
Nog wat makelaarclichés:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat er wat moois van te maken is. Ze zijn al begonnen. Al ziet het er vooralsnog uit alsof het gekraakt is.
Nee, de iets minder rommelige beelden zijn de AI impressies. Het is dus zo'n puinhoop dat het zelf onmogelijk is om wat op te ruimen en het voor de foto's een beetje toonbaar te maken...MikaX schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:37:
Ze zijn al begonnen.
Punctuality is the politeness of kings
Hij blijft mooi...:Kalentum schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:31:
Nog wat makelaarclichés:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
AndyJNL in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026"
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ha, die staat uiteraard nog steeds te koop. Is al eens eerder langsgekomen, heb nu even geen zin te zoeken.Kalentum schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:31:
Nog wat makelaarclichés:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/Edit: wat @Fiber zegt.
Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
Nu je het zegt zie ik het. Vreselijk. Ik zie op zolder wel een nieuwe balk.dreamscape schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:39:
[...]
Nee, de iets minder rommelige beelden zijn de AI impressies. Het is dus zo'n puinhoop dat het zelf onmogelijk is om wat op te ruimen en het voor de foto's een beetje toonbaar te maken...
Makelaars die liegen, dat is nieuwKalentum schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:43:
Funda zegt "Nieuw" en "Aangeboden sinds Juli 1 2026"
* Kalentum moet altijd adres checken
Even van de markt gehaald en weer teruggezet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tipje: Chrome plugin "Betrap de Makelaar". Erg handig voor de fervente Funda fan. Volgens de plugin is de woning in mei zelfs verkocht, dus ik denk dat er iets anders speelt (hij pakt daadwerkelijk de "Verkocht" status, anders staat er gewoon een vraagprijs)Kalentum schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:43:
[...]
Funda zegt "Nieuw" en "Aangeboden sinds Juli 1 2026"
* Kalentum moet altijd adres checken
[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 02-07-2026 14:17 ]
Wow, dit moet toch al een tijdje leegstaan getuige de (weer) groen geworden tuinFMvdH schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:59:
Het is even doorwerken maar wat een pareltje kan dit worden: https://www.funda.nl/detail/koop/dronten/huis-boslaan-103/44413459/ [Afbeelding]

En dan ie kelder
Ik zou hier toch wel een serieuze bouwkundige inspectie laten uitvoeren, dak lijkt niet helemaal jofel ook.
Lijkt uit een faillissement te komen:
een niet-zelf-bewoningsclausule en een royement (doorhaling) van hypotheken ten behoeve van de hypotheekhouder, wat gebruikelijk is bij executie- of faillissementstrajecten.
een niet-zelf-bewoningsclausule en een royement (doorhaling) van hypotheken ten behoeve van de hypotheekhouder, wat gebruikelijk is bij executie- of faillissementstrajecten.
Ik zie hier ongeveer een seizoen aan geen onderhoud (spreek uit ervaring, meerdere jaren aan geen onderhoud heb je grof geschut nodig om de tuin door te komenkleijn1985 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:30:
[...]
Wow, dit moet toch al een tijdje leegstaan getuige de (weer) groen geworden tuin![]()
[Afbeelding]
En dan ie kelderondergronds vochtig hol met een podium bij het grote scherm en een riante extra badkamer...
moet je ding maar zijn
![]()
Ik zou hier toch wel een serieuze bouwkundige inspectie laten uitvoeren, dak lijkt niet helemaal jofel ook.
Het lijkt dat Lukkien Holding BV er gevestigd zit, de holding waaronder mediabureau Lukkien (in Ede aan de A12 met een groot pand) toebehoort, al kan dat ook de partij zijn die het pand in mei verkocht heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 02-07-2026 16:17 ]
Volgens mij heeft de kelder enige tijd onder water gestaan, veel vocht daar in elk geval. En dan al die lelijke tegels er uit, nee doe mij mijn eigen stulpje maar met de uitdagingen die ik hier heb. Hoewel wonen bij een jachthaven me wel weer aanspreekt, zeker de Ketelhaven is best leuk (dorp is echt middle of nowhere daar)Get!em schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:42:
[...]
Echt alles van die tijd:
semi-hoogpolig tapijt, meerdere tinten beige en roze, veel blote baksteen binnen.
Meeste is cosmetisch snel op te lossen, want kwaliteit van die woningen is vaak prima. En dan is het dus een koopje voor oppervlakte woon en perceel. Ikzelf heb een zelfde woning van dezelfde leeftijd in 1 jaar tijd kunnen omzetten van label B naar A++++. Dat lijkt hier ook wel mogelijk met zelfde type maatregelen.
Wel een puist werk aan die tuin, met name het zevenblad is hardnekkig in die klei.
foto: google streetview
Nee, deze krijg je er niet bij.

Achtergrondverhaal.
https://www.funda.nl/detail/koop/marsum/huis-hegedyk-38/44406751
is er een wookiee gestorven in die stoel?
Man, ik moet naar Louwman fietsen om van zulke auto's te genieten, die kerel heeft 'em gewoon in huis staan.
En lekker dicht bij een vliegveld!HelloIamAldo schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:20:
Man, ik moet naar Louwman fietsen om van zulke auto's te genieten, die kerel heeft 'em gewoon in huis staan.
Oscar van Oorschot, advocaat? Dat is 1 van de initiatiefnemers achter https://salderingsclaim.nl/
Gelukkig liggen er 7 panelen op het dak. Energielabel C, beetje jammer als je dan toch ergens de afgelopen 10 jaar verbouwd hebt.
En de naam van het advocatenkantoor prominent op dat schuurtje, dat is vast zodat het vanaf de 100 meter verderop liggende N31 zichtbaar is.
[ Voor 45% gewijzigd door Kalentum op 03-07-2026 09:09 ]
De kortste traplift van Nederland?

https://www.funda.nl/detail/koop/bilthoven/huis-berlagelaan-121/44425641/

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoewe op 03-07-2026 15:37 ]
Jammer dat er geen viltje onder de poot van de salontafel zit.Sjoewe schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:37:
De kortste traplift van Nederland?
[Afbeelding]
Superhandig voor je vakantievluchten zo'n vliegveld in de buurt!Prisma16 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:24:
[...]
En lekker dicht bij een vliegveld!
[Afbeelding]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Van klussen krijg je grijze haren
voor een ruime 3.7 miljoen krijgt u niet 1 maar 2 foto's van een afgeragd Ikea bed. En een monument en een huis wat gebouwd is van de 150 jaar oude beuk die hier eerst stond.
https://www.funda.nl/detail/koop/bloemendaal/huis-krullenlaan-5/44426274/
https://www.funda.nl/detail/koop/bloemendaal/huis-krullenlaan-5/44426274/
Kom ik net iets tekort om een nieuw bed te kopen, anders wist ik het wel

Ik dacht eerst dat is een spiegel maar de buren hebben een raam aan de zijkant van de uitbouw? Dat heb ik nog niet eerder gezien en zou ik ook echt niet chill vinden.
https://www.funda.nl/detail/koop/beilen/huis-zeepkruidlaan-5/44426454/
Zo te zien is dat op 2 meter hoogte dus er zal niet veel door heen gekeken worden, het wordt een ander verhaal als je gekke buurman er opeens een camera ophangtDersan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:34:
[Afbeelding]
Ik dacht eerst dat is een spiegel maar de buren hebben een raam aan de zijkant van de uitbouw? Dat heb ik nog niet eerder gezien en zou ik ook echt niet chill vinden.![]()
https://www.funda.nl/detail/koop/beilen/huis-zeepkruidlaan-5/44426454/
Solving problems for a living and creating my own at home.
https://www.funda.nl/detail/koop/bocholtz/huis-wilhelminastraat-40/44414515/

Hoe charmant is deze gevel wel niet?

Oh wacht...

Hoe charmant is deze gevel wel niet?

Oh wacht...
Typisch voorbeeld dat een (te) grote villa je niet gelukkig, maar doodongelukkig maaktFMvdH schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:59:
Ik kwam dit spelletje tegen: https://fundle.fun/
Raad de prijs van een willekeurig Funda-huis, met elke poging krijg je meer hints. Ik denk dat hier wel mensen zitten die dat leuk vinden en/of er heel goed in zijn.
Raad de prijs van een willekeurig Funda-huis, met elke poging krijg je meer hints. Ik denk dat hier wel mensen zitten die dat leuk vinden en/of er heel goed in zijn.
Wel een leuk spelletje. Wel lastig omdat je in het begin eigenlijk nog geen idee hebt wat voor soort woning het is, maar wat je aangeeft, met elke stap wordt meer duidelijk. Kostte mij vandaag 4 pogingen.Hagdos schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 06:15:
dakgoten geheel in stijl met het interieur.
https://www.funda.nl/detail/koop/ijmuiden/huis-edisonstraat-49/44426595/
Wh-mdc07j3e5
Dat is leuk, zelf probeer ik het ook vaak te raden (zolang ik de prijs niet weet) als ik een huis zie.Hagdos schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 06:15:
Ik kijk echt veel teveel op funda blijkbaar. Meteen de eerste poging goed geraden...Hagdos schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 06:15:
Haha hier ook, blijkbaar morgen pas weer verder.CrystalViriS schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:50:
[...]
Ik kijk echt veel teveel op funda blijkbaar. Meteen de eerste poging goed geraden...
https://www.funda.nl/detail/koop/dronten/huis-dukaat-106/44417393/
vraag een Flipper die zonder geld is komen te zitten of een relatie op de klippen halverwege ?

vraag een Flipper die zonder geld is komen te zitten of een relatie op de klippen halverwege ?

[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanF op 04-07-2026 12:34 ]
Ik gok een stuk gelopen relatie. Flippers gaan meestal niet zo rigoureus te werk in een recente woning.BastiaanF schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:33:
https://www.funda.nl/detail/koop/dronten/huis-dukaat-106/44417393/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er staat een periscoop in de gang

Verder zijn er heel veel bijzondere tegeltjes

En op het perceel ernaast staat een wormenkwekerij.
https://www.funda.nl/deta.../huis-campweg-3/44426190/

Van klussen krijg je grijze haren
Pareltje, en knap dat die radiator in de badkamer er nog netjes uit zietfenrir schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In 1 woord: prachtig! Ik zou er zo in kunnen trekken als ik de behoefte had om in Philipsland te wonen.fenrir schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En het jeukwoord van deze makelaar? Royaal! Heb ze niet geteld maar als ik de advertentie lees, heb ik niet het royale gevoel contact op te nemen met deze royale oelewapper 😉
Geinig, derde poging was raak vandaag. 🎉Hagdos schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 06:15:
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
In een keer goed geraden, een huis in Tricht.
Daar mag nog een tonnetje bij om het weer een beetje toonbaar te maken. Wat een lelijke tegels zeg.fenrir schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een gemeentelijk monument…
https://www.funda.nl/deta...onnenberglaan-5/80873735/
Mooie plek, mooie boom in je tuin.
Vor de rest moet je wel een groot liefhebber zijn om dit aan te durven.
Vor de rest moet je wel een groot liefhebber zijn om dit aan te durven.
Plaatje erbij? Da's wel zo fijn voor de mensen die willen weten waar het over gaatRobbieT schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:28:
Een gemeentelijk monument…

Bouwval in wording. Geluk met het herstel
[ Voor 4% gewijzigd door S.J.Onnie op 05-07-2026 16:19 ]
Prachtig, maar de m2 die bij het huis horen en de status van monument zorgen er wel voor dat ik zou overslaan.S.J.Onnie schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:18:
[...]
Plaatje erbij? Da's wel zo fijn voor de mensen die willen weten waar het over gaat![]()
[Afbeelding]
Van buiten een aardig normaal rijtjeshuis in Zwolle

Van binnen best wel een bijzondere inrichting beneden

En dan de bovenverdieping... Op zijn zachtst gezegd érg smaakgevoelig

Link: https://www.funda.nl/detail/koop/zwolle/huis-kleine-baan-22/44415323/

En dan de bovenverdieping... Op zijn zachtst gezegd érg smaakgevoelig

Meestal ben ik van het behouden van "erfgoed" maar in dit geval kan ik alleen de sloopkogel adviseren. En omdat het een "monument" is, is het beter dat een ander met dit bouwval aan de slag gaat.OogvanHorus schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:21:
[...]
Prachtig, maar de m2 die bij het huis horen en de status van monument zorgen er wel voor dat ik zou overslaan.
Een bouwval val €650.000, en een gemeentelijk monument, dus gebonden aan tal van regels met herstel / renovatie.S.J.Onnie schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:18:
[...]
Plaatje erbij? Da's wel zo fijn voor de mensen die willen weten waar het over gaat![]()
[Afbeelding]
Oftewel constant een gemeenteambtenaar die je gaat vertellen wat je allemaal niet mag.
Degene eraan begint is erg dapper.
[ Voor 42% gewijzigd door RobbieT op 05-07-2026 16:25 ]
Hallo, met Pico Bello B.V.S.J.Onnie schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:24:
[...]
Meestal ben ik van het behouden van "erfgoed" maar in dit geval kan ik alleen de sloopkogel adviseren. En omdat het een "monument" is, is het beter dat een ander met dit bouwval aan de slag gaat.
Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Ik kijk wel uit. Heb ik 'm om de haverklap aan de telefoon hangen met altijd dezelfde vraag; "Hep je daar nou zelf aan lopen hannessen?"S.J.Onnie schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:30:
[...]
Doe een bod op het pand en neem contact op met Pico Bello B.V. Succes!
Nee dank, ik pas.
Zonder gekheid verder. ik zie een hoop vocht in verscheidene muren, ik wil niet weten hoe het hout in het huis er aan toe is..
Van de makelaar (die ook niet weet wat hij hier mee aan moet):Gerlof2 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:23:
Van buiten een aardig normaal rijtjeshuis in Zwolle
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan de bovenverdieping... Op zijn zachtst gezegd érg smaakgevoelig![]()
[Afbeelding]
Op de verdieping bevinden zich twee royale slaapkamers die op een speelse wijze met elkaar en de badkamer zijn verbonden. De grootste slaapkamer van ca. 18m2 staat in open verbinding met de luxe badkamer, wat zorgt voor een bijzondere hotelsuite-achtige beleving. De badkamer is voorzien van een hoekligbad, douche, wastafel en toilet. Op de overloop bevindt zich nog een badkamermeubel. De open indeling van deze verdieping draagt bij aan het ruimtelijke gevoel en geeft ook deze verdieping een eigen, karaktervolle uitstraling.
Tja... als makelaar zou ik ook niet weten hoe ik dit positief kan beschrijven
Pff.. flinke prijs zelfs voor de hoeveelheid grond. Denk dat er het beste per ongeluk wat kortsluiting kan plaatsvinden en de boel affikt
You made me smile!WeirdScience schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:34:
[...]
Ik kijk wel uit. Heb ik 'm om de haverklap aan de telefoon hangen met altijd dezelfde vraag; "Hep je daar nou zelf aan lopen hannessen?"
Nee dank, ik pas.
Zonder gekheid verder. ik zie een hoop vocht in verscheidene muren, ik wil niet weten hoe het hout in het huis er aan toe is..
Dit pand is hopeloos (en dat zeg ik niet vaak). De staat is deplorabel en de regels om het een beetje netjes op te knappen zijn ongetwijfeld streng.
Ik koop wel een huisje op een vakantiepark
Dakpannen er af, gevel laten staan, huis er achter nieuwbouwen, en de dakpannen er weer op?
Het wordt sowieso een dure grap, maar zo'n locatie bij Oosterbeek is ook gewoon een dure locatie. Anderzijds: als je een vrijstaand nieuwbouwhuisje in de Randstad verkoopt, kom je al een aardig eind qua budget...
Het wordt sowieso een dure grap, maar zo'n locatie bij Oosterbeek is ook gewoon een dure locatie. Anderzijds: als je een vrijstaand nieuwbouwhuisje in de Randstad verkoopt, kom je al een aardig eind qua budget...
Geen raamdeco en lichtinval vanuit elke mogelijke hoek. Deze mensen kijken alleen 's nachts TV denk ik..

Verder echt een droomhuis, hier zou ik zo in trekken. Even kijken of Tennet genoeg biedt bij de mogelijke uitkoopregeling...
https://www.funda.nl/deta...-bernhardweg-73/80812824/

Verder echt een droomhuis, hier zou ik zo in trekken. Even kijken of Tennet genoeg biedt bij de mogelijke uitkoopregeling...
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive
Aangezien die serre op het noordoosten is, denk ik dat het met het directe zonlicht wel meevalt. Maar een zo weerspiegelende televisie is misschien niet de meest logische keus.Fanta schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:30:
Geen raamdeco en lichtinval vanuit elke mogelijke hoek. Deze mensen kijken alleen 's nachts TV denk ik..
[Afbeelding]
Verder echt een droomhuis, hier zou ik zo in trekken. Even kijken of Tennet genoeg biedt bij de mogelijke uitkoopregeling...![]()
Lekker warm als de zon er op schijntFanta schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:30:
[Afbeelding]
Verder echt een droomhuis, hier zou ik zo in trekken. Even kijken of Tennet genoeg biedt bij de mogelijke uitkoopregeling...![]()
https://www.funda.nl/detail/koop/gemonde/huis-besselaar-4/44426805/

Warempel, de heks van Hans en Grietje blijkt inmiddels ook een elektrische kookplaat te hebben

Warempel, de heks van Hans en Grietje blijkt inmiddels ook een elektrische kookplaat te hebben
jammer dat het steenstrips zijn, maar wow, zo zou ik het ook wel willen hebben.Blaze85 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:58:
https://www.funda.nl/detail/koop/gemonde/huis-besselaar-4/44426805/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.