Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:37
Deze stond pas op Funda en aan de hand daarvan ben ik vandaag even gaan kijken.
Niet per se bij dit huis maar in Park Meerwijk in Bergen, Wikipedia: Park Meerwijk Een wijkje met alleen maar Amsterdamse School woningen. Daar stond ook deze te koop:

https://www.sterckmakelaars.nl/aanbod/woningaanbod/bergen-(nh)/koop/huis-10071392-Meerwijklaan-5/

Bijna 1.4 miljoen voor de helft van een (prachtig!) Amsterdamse School Rijksmonumentale twee onder één kap. Met bijpassend tuinpoortje en een bruggetje voor het erf ook in Amsterdamse School stijl. Een autoluw straatje met allemaal woningen in stijl. Heel bijzonder!

Afbeeldingslocatie: https://images.realworks.nl/servlets/images/media.objectmedia/267771070.webp?height=1600&check=sha256%3Ab0c66513ae7a3d195eda0d83b93790a7ab7acc4548ef319eb39dd278327175d0&width=1600&resize=1

[ Voor 7% gewijzigd door No Hands op 20-06-2026 22:04 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts


  • Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Wat is er mis met dat dak, het is zowel aan de voor-als achterkant scheef, maar zakt niet aan dezelfde kant weg. Gezichtsbedrog?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Spao7l2R3PHgUoze8UcJFkTbP8Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjYbaBLQLifaUebZybwGf4lf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCNXwxlmT_GqMxDfZV8mCkuC4dQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ehLx8dTLvfwGnaFtrir9bP9o.webp?f=fotoalbum_tile

  • Andy Wachelder
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Toke_gt schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:50:
[...]

Wat is er mis met dat dak, het is zowel aan de voor-als achterkant scheef, maar zakt niet aan dezelfde kant weg. Gezichtsbedrog?
[Afbeelding][Afbeelding]
Als ze er een plattegrond bij gedaan zouden hebben had je vermoedelijk kunnen zien dat het huis niet rechthoekig maar eerder trapeziumvormig is. Heb hetzelfde effect hier bij de vrijstaande schuur, die is ook trapeziumvormig van doorsnede.omdat ie de perceelsgrenzen volgt.

  • nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als dit voor jou een serieus issue is dat kun je beter nieuwbouw kopen. Wel zou ik bij de bouwer bedingen dat de bouwvakkers tijdens hun werk in jouw huis niet mogen roken

  • Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:07
Andy Wachelder schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:37:
[...]

Als ze er een plattegrond bij gedaan zouden hebben had je vermoedelijk kunnen zien dat het huis niet rechthoekig maar eerder trapeziumvormig is. Heb hetzelfde effect hier bij de vrijstaande schuur, die is ook trapeziumvormig van doorsnede.omdat ie de perceelsgrenzen volgt.
Op de satellietfoto kun je dat wel zien. De nok lijkt netjes haaks op de zijgevels te staan, maar de voorgevel loopt enigszins scheef. Dan krijg je dit.

  • Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 05:57:
[...]

Op de satellietfoto kun je dat wel zien. De nok lijkt netjes haaks op de zijgevels te staan, maar de voorgevel loopt enigszins scheef. Dan krijg je dit.
Ah, helder. Thnx.

  • Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Huis van de buren kost nog niet de helft.
Is overigens ook kleiner. En heeft denk ik wel wat meer werk nodig. ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus E V1 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40; HomeAssistant


  • Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:28
Pietervs schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:02:
[...]

Huis van de buren kost nog niet de helft.
Is overigens ook kleiner. En heeft denk ik wel wat meer werk nodig. ;)
Beetje onzin bijdrage want het zijn 2 volkomen andere huizen. Is nu gewoon een appel met een peer vergelijken. Zien er inderdaad anders uit en smaken ook anders.
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.