Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:34
RobinHood schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:07:
Weer een week voorbij, dus tijd voor weer een veel te lange post over partij-ideologen. Vandaag krijgen we er zelfs twee voor de prijs van 1, want zowel PvdA als GL hebben nog een losse ideoloog.

Zoals altijd: ik pak de meest interessante stukken eruit, lees het hele verhaal want het is een cadeaulink en je hoeft je heus niet te schamen dat je De Groene leest. Als je vrouw het ziet, kun je gewoon zeggen dat je de link van een vriend hebt gekregen en je benieuwd was.

https://www.groene.nl/art...erk?token=1L6bvM7pLX0OZ23

Annemarie Nierop is PvdA, Noortje Thijssen is GL.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Mijn centen: Prima verhaal, niet zo concreet als de SP en CDA, minder zweverig dan D66, en niet zo sem-wappie als de VVD.

Valt op dat de PvdA wel wat concreter en minder zweverig is als de GL, die is duidelijk nog ideologischer, maar dat zal voor niemand een schok zijn.

Ik ben vooral blij dat iig. het wetenschappelijk bureau echt geleerd lijkt te hebben van Rutte 2, al is dat natuurlijk geen garantie voor de toekomst.

En de partij van volgende week?
Niemand! Dit is het einde van de serie alweer. Jammer, ik had oprecht wel een BBB of een Ja21 in het hol van de leeuw willen zien. De VVD had er wel de ballen voor immers. Volt of CU had ik ook best willen zien.

Grootste verrassing voor mij was wel het CDA, ik had eigenlijk nog wel wat spruitjeslucht verwacht daar, maar de ideoloog kwam gewoon met een heel helder en imho redelijk verhaal.

Grootste teleurstelling voor mij was de SP. Het begon mooi met het typische SP geluid, maar het hele "och, Putin valt wel mee", tja, dan ga je toch wel af als een gieter....
Het lijkt er verdorie op dat PvdA een begin met de hier al jarenlang bepleite postmortem heeft gemaakt. Hulde!

Nu nog vertalen naar een concreet verhaal dat mensen overtuigt en we komen ergens.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Malfunctions schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:51:
[...]

Het lijkt er verdorie op dat PvdA een begin met de hier al jarenlang bepleite postmortem heeft gemaakt. Hulde!

Nu nog vertalen naar een concreet verhaal dat mensen overtuigt en we komen ergens.
Jep, wat uit het ei gaat komen dat PvdA en GL hebben gemaakt lijkt weer ideologische veren te hebben.

Ik blijf sceptisch, Rutte 2 wordt vergeven, maar niet vergeten, maar het lijkt zowaar goed te komen.

Inderdaad, hopen dat ze bij de verkiezingen van, mwah, 2027, een mooi helder, concreet verhaal hebben. En ondanks dat ik Timmermans wel mag, misschien ook een andere lijsttrekker. Laat Timmermans de nummer 2 zijn, de rechterhand van een charmekanon.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
>> De aanstaande verkiezingen kunnen hier besproken worden: De Tweede Kamerverkiezingen 2025: Actualiteiten en info

Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.
• De Islam discussie is hier offtopic.
• De abortus discussie is hier offtopic.