[F1 2025] Race 24 GP van Abu Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:54
Geen spannende race gezien maar die had ik ook niet verwacht.
Ik ben meer geraakt door de emotie die er bij GP loskwam en de manier waarop Max er een beetje naar refereerde door een interview af te raffelen met de boodschap dat hij belangrijkere dingen te doen had. De man heeft blijkbaar een heel moeilijk jaar dit jaar, is er ook een paar keer niet bijgeweest in de races en er speelt veel meer dan alleen een verloren WDC.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05
BiaggioLuciano schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:58:
[...]

Nu praat je Perez echt wel te min hoor. Perez pakte Verstappens verloren podium plekken en overwinningen meerdere keren op. Zorgdeer meerdere keren voor dat de andere teams geen 1-2 of 2-3 podium krijgen etc.
Dat was wel voor 2024 hoor. In 2024... :X. Vrij zeker dat Tsunoda dit jaar niet zo duur was dan Perez vorig jaar. Wat heeft die toen een auto's afgeschreven... (Tsunoda alleen die enorme klapper in Imola).

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:19
Hülkenberg die nog 2 punten scoort in de laatste wedstrijd voor Sauber. Mooi afscheid voor Sauber.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• RobertMe
Charles Hill schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:06:
[...]

Dat zal marketingtechnisch gezien waarschijnlijk gewoon moeten. Zou vreemd zijn als dat niet zo is.
Hamilton heeft er nooit* mee gereden.

* Alleen een aantal seizoenen nadat hij opnieuw kampioen was een aantal races voor het einde. Dat hij de rest van het seizoen met nummer 1 reed wat dan "gegeven" was voor het jaar ervoor.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:10
G_Dragon schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:34:
Het was misschien niet de race waarop ik persoonlijk had gehoopt, want er gebeurde niet ontzettend veel. Wel waren er hier en daar wat mooie en leuke spannende momenten, maar wel te weinig. Hopelijk gaat er in 2026 wel veel veranderen! :D

Ik wil iedereen even persoonlijk bedanken voor het telkens weer aanwezig zijn in de race onderwerpen hier op Tweakers, want zonder jullie zouden ze heel saai zijn geweest. Op naar 2026, waar we er weer een leuk jaar van gaan maken met elkaar *O*
Many thanks, G!

• RobertMe
TinusXIII schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:22:
Overigens over het hele seizoen vond ik Ferrari/Hamilton toch wel echt teleurstellend.
Vorig seizoen tot de laatste race in gevecht voor het kampioenschap en dit jaar niet eens een overwinning.
Waren die niet al in april gestopt met het ontwikkelen van de auto? "McLaren is te snel / dominant, alle ballen op 2026". Meen zoiets nu laatst gelezen te hebben.

• RobertMe
Holk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:28:
[...]

Meest verschrikkelijke gaat zijn dat de eerste test dagen achter gesloten deuren zijn… Krijg je allemaal halve beelden en tijden zonder te weten hoe en wat

Soort “het zijn maar test dagen” V2.0
Maar zo was het "vroeger" sowieso. Pas rond de tijd dat F1TV is geïntroduceerd ('17? '18?) en de teams klaagde over "te duur" dat ze handjeklap hebben gedaan met "wij betalen mee maar dan wel de hele dag uitzending [en geen screens voor de garages etc]".

Pas in '22 is daar weer vanaf gewezen met eerst een "shakedown" achter gesloten deuren. Omdat teams / FIA / FOM bang waren dat het mogelijk een fiasco zou worden met mogelijk vele rode vlaggen / auto's die stuk gingen.
En om diezelfde reden zal er nu weer een closed doors shakedown zijn.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:14:
[...]

Ferrari is al vaker een career stopper gebleken. Daar zit iets fundamenteel niet goed.
HAM was zelf ook lekker bezig over RBR en Yuki/Hadjar. RBR sloopt alle goede coureurs volgens hem, waardoor hij er nooit zou willen rijden.

Mijn boefje is liev!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12 19:25

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Chocoball schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:58:
[...]

Maanden? Eind volgende maandi beginnen de eerste testdagen al. ;)
Maar de testdagen zeggen niets!

...toch? O-)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

@DaniëlWW2 Dank om weer al je vrije tijd op te offeren voor het zooitje ongeregeld in de F1 topics. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• RobertMe
Verstappen zelf over Barcelona: https://dubz.co/c/ff9adc ("stupid question" en dat hij ook voldoende vroege kerstcadeautjes gekregen heeft, daar kan die (journalist) ook vragen over stellen).

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:31:
Verstappen zelf over Barcelona: https://dubz.co/c/ff9adc ("stupid question" en dat hij ook voldoende vroege kerstcadeautjes gekregen heeft, daar kan die (journalist) ook vragen over stellen).
Zonder de Las Vegas en Qatar cadeautjes was het allang voorbij ja.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• RobertMe
https://dubz.co/v/6b8f4c

(Van Mercedes Instagram?) Kimi die zich ("nogmaals") verontschuldigd bij Vestappen(?)

Maarja. Als..., dan had Piastri zich wel laten terugzakken. (Kimi kon zich beter nogmaals verontschuldigen voor Oostenrijk :+. Maar dan had McLaren waarschijnlijk eerder ingegrepen met teamorders).

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:33
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:59:
[...]

Maar zo was het "vroeger" sowieso. Pas rond de tijd dat F1TV is geïntroduceerd ('17? '18?) en de teams klaagde over "te duur" dat ze handjeklap hebben gedaan met "wij betalen mee maar dan wel de hele dag uitzending [en geen screens voor de garages etc]".

Pas in '22 is daar weer vanaf gewezen met eerst een "shakedown" achter gesloten deuren. Omdat teams / FIA / FOM bang waren dat het mogelijk een fiasco zou worden met mogelijk vele rode vlaggen / auto's die stuk gingen.
En om diezelfde reden zal er nu weer een closed doors shakedown zijn.
In ‘22 kregen we halve beelden van stuiterende Ferrari’s op het rechte stuk van Barcelona. Dat waren nog eens tijden 8)

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Holk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:29:
[...]

Als je gaat lopen trollen, is m’n suggestie ergens anders te gaan treiteren. Dat je de vraag niet kan beantwoorden zegt wel genoeg
Als er hier iemand aan het trollen is...

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:33
NiaX schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:41:
[...]

We zijn alweer een tijdje verder hoor, old news

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:26
Zou Lando al dronken zijn nu of liggen slapen? Of hebben ze nu dat diner met zn allen?

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 07-12-2025 20:03 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:03:
Zou Lando al dronken zijn nu of liggen slapen? Of hebben ze nu dat diner met zn allen?
Dat diner hebben ze al gehad in Monaco toch? Of bedoel je niet dat diner?

per aspera ad astra

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

JB schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:11:
[...]

HAM was zelf ook lekker bezig over RBR en Yuki/Hadjar. RBR sloopt alle goede coureurs volgens hem, waardoor hij er nooit zou willen rijden.
Alsof ze hem bij RBR zouden willen hebben met z'n performance de afgelopen 2 jaar :')
Het enige wat hij op zijn naam heeft staan bij FER is dat hij de enige coureur is die 3x op rij in Q1 er uit lag. Commentaar hoe andere teams met hun rijders omgaan is wel een beetje ongepast in zijn geval.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Jasphur
LAD93 schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:08:
[...]

Dat diner hebben ze al gehad in Monaco toch? Of bedoel je niet dat diner?
Dacht dat ze altijd nog een afsluitend diner hadden eigenlijk.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Jasphur schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:11:
[...]

Dacht dat ze altijd nog een afsluitend diner hadden eigenlijk.
Die is al geweest toch? Daar hadden ze van de week die foto van gepost. Waar Alonso, Stroll en Hulk afwezig waren.

• Jasphur
TinusXIII schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:14:
[...]

Die is al geweest toch? Daar hadden ze van de week die foto van gepost. Waar Alonso, Stroll en Hulk afwezig waren.
Ah okay. Volledig gemist

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
G_Dragon in "[F1] Seizoen 2025"

Stond in het algemene 2025 topic :)

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:25
NiaX schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:41:
[...]

Dat heet volgens trollen 'alleen maar hun mening geven'.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:25
Jasphur schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:03:
Die heeft vanavond nog de nodige verplichtingen neem ik aan.

En hebben ze dat diner niet een tijdje terug gehad? Werd vorige week iets bij SKY gezegd over Russell die tussen Norris en Piastri zat, als ik het mij goed herinner. Of ze hebben vaker etentjes.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Nou, it was fun while it lasted! Fijne kerst, gelukkig nieuwjaar, de groetjes en misschien tot volgende seizoen!
Ik ben bepaalde 'trollenjagers' wel een beetje zat...

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:16

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_KLXAdvQjkbCwpb4P7WpzwCbfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEm9ANcfA4MISVXTNbrnh5Od.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:39
Mog schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:22:
Hoogtepunt van de race was die geitenwollensokken-moeder van Lando. Geweldig om steeds de spanning op haar gezicht te zien. Wat zal ze trots zijn. Voor de ouders is het natuurlijk ook een groot offer. Ik heb een zwak voor de band tussen ouder en coureur, was bij Lewis en Max ook mooi om te zien.
Eens, maar ik vond de reactie van Norris naar z’n vader alles behalve warm. Het leek eerder of Norris de felicitaties van/contact met z’n vader uit de weg leek te gaan.

• RobertMe
Thinlanet schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:39:
[...]

Eens, maar ik vond de reactie van Norris naar z’n vader alles behalve warm. Het leek eerder of Norris de felicitaties van/contact met z’n vader uit de weg leek te gaan.
Ik heb de post race niet helemaal opgelet. Maar er liepen 2 man rond (of nouja, wel meer, MBS moest ook weer continu in de spotlight). Maar zijn manager liep er ook, en die lijkt ook best wel op zijn vader (en was dat niet ook familie?). Dus wellicht dat het zijn manager was?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:37
Charles Hill schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:11:
[...]

Die heeft vanavond nog de nodige verplichtingen neem ik aan.

En hebben ze dat diner niet een tijdje terug gehad? Werd vorige week iets bij SKY gezegd over Russell die tussen Norris en Piastri zat, als ik het mij goed herinner. Of ze hebben vaker etentjes.
Diner was paar dagen geleden. En Gasly heeft de rekening betaald.t

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

krietjur schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:44:
Zin in 2026, maar nu eerst de leegte van maanden geen F1 :'( Wat gaan julllie in tussentijd doen? Wellicht dat ik maar wat oude seizoenen ga terugkijken :P :
Dakar kijken. Wat anders...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:39
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:44:
[...]

Ik heb de post race niet helemaal opgelet. Maar er liepen 2 man rond (of nouja, wel meer, MBS moest ook weer continu in de spotlight). Maar zijn manager liep er ook, en die lijkt ook best wel op zijn vader (en was dat niet ook familie?). Dus wellicht dat het zijn manager was?
Nee dit was zeker Adam Norris, z’n vader. Maar in de hele euforie na de finish viel deze kille omgang nogal op.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:43
"Maxie"
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ol14wrjknu5g1.jpeg

• RobertMe
Where's GP? Volgens mij zit die normaal ook wel vooraan / bij Verstappen.
spoiler:
Helemaal rechtsboven

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:43
Forza Ferrari, vandaag de snelste pit stop en alsnog een titel binnengehaald :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/abu-dhabi-gp-fastest-pit-stops-and-final-standings-for-the-v0-8r1g2ojrnt5g1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=ecbe05504721f8086b1a81f078a5c2e9ece1d2c2

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/abu-dhabi-gp-fastest-pit-stops-and-final-standings-for-the-v0-slq4nkkrnt5g1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=d857ea2ea6f14e73d8f39d1a19cea0a201baa4d9

• RobertMe
Chocoball schreef op zondag 7 december 2025 @ 23:17:
Forza Ferrari, vandaag de snelste pit stop en alsnog een titel binnengehaald :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die titel hebben ze vandaag niet binnen gehaald. Die hebben ze al eerder dit weekend al in ontvangst genomen. En aangezien ze nu een ~140 punten gat hebben hadden ze die titel voor Qatar ook al (max 25 + 18 punten per weekend).

Edit:
Dit maakt overigens ook meteen een eind aan een 7 jaar! streak van wins van Red Bull. Meteen het effect van het "vertrek" van Calum Nichols zichtbaar :+. Waarvan ik eerder zag dat het enige dat hij mist de pitstops zijn. En in eerdere interviews ook al altijd duidelijk zeer fanatiek was over de pitstops / snelste pitstops. En het ook niet trok als het DHL bord voor de snelste pitstop (van het seizoen) niet bij RBR hong.

[ Voor 20% gewijzigd door RobertMe op 07-12-2025 23:26 ]

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:50
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:31:
Hij heeft natuurlijk ook groot gelijk. Die frustratie die er op dat moment uit kwam was echt niet alleen de frustratie van de gebeurtenissen op de baan, maar iets wat de emmer deed overkoken. Als het in Barcelona niet was gebeurd dan waarschijnlijk wel elders. Russell had hij sowieso nog een appeltje mee te schillen, maar ook dat hele gedoe rondom Horner, het vervangen van teamgenoten, updates die niet werken, engineers die liever naar de sim data kijken dan naar de coureurs luisteren.

Verstappen doet het natuurlijk niet alleen, maar hij draagt wel héél veel last in het team. Hij wilde dat Perez aanbleef, die kende de auto en heeft enorm veel ervaring. Toch zetten ze Lawson er maar in want Red Bull Junior, om weer 2 GP's later Tsunoda voor de leeuwen te gooien. Die onrust kost gewoon performance. Daarmee werd de achterstand op McLaren alleen maar groter. Perez heeft in de tweede helft van 2024 misschien wel veel achteraan gereden, maar zijn feedback was waarschijnlijk wél altijd bruikbaar in het voordeel van Verstappen. Dat zal aan het eind van 2025 ook wel het geval zijn geweest bij Tsunoda, maar je wil dat vanaf race 1.

En laten we wel wezen, zijn teamgenoten hebben in het hele seizoen maar 2 puntjes 'afgepakt' van de McLaren coureurs, in Azerbaijan.

Daarnaast kon hij de laatste GP's ook meer ontspannen zijn dankzij de grote achterstand in punten. Als er niet onnodig veel punten waren verloren in Miami, Spanje en Hongarije dan speelt de pitmuur het wellicht ook meer op safe. Als Verstappen op 3 punten had gestaan had Lando misschien wel een do or die actie gedaan in de eerste ronde, in plaats van accepteren dat P3 ook voldoende is. McLaren had misschien wel minder risico genomen in Las Vegas als Verstappen dichterbij zou staan.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:32

Major_ton

Shoot!

JB schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:11:
[...]

Dat zou ik ook zeggen als ik hem was (wetende dat je niet goed genoeg bent om naast Max eens kans te maken). De manier waarop RBR de wissels van 2e rijders heeft gedaan blijft wel enigszins discutabel. Het was teveel en ging te snel. Hopelijk komt er nu wat meer stabiliteit in z'n geheel voor RBR, maar ze lijken goed op weg te zijn.

Some infinities are bigger than others.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Zo, die fotograaf was wel heel erg shaky. Ik dacht even dat ik wat aan mijn ogen mankeerde.

"When you grow up your heart dies"

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MCPJbYU48bccwez4moPKaagXZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKMpbbGtbCGNAHRC2ZqbDlwk.jpg?f=fotoalbum_large
Iets scherper.

"When you grow up your heart dies"

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:33
MadDogMcCree schreef op zondag 7 december 2025 @ 23:27:
[...]
Hij heeft natuurlijk ook groot gelijk. Die frustratie die er op dat moment uit kwam was echt niet alleen de frustratie van de gebeurtenissen op de baan, maar iets wat de emmer deed overkoken. Als het in Barcelona niet was gebeurd dan waarschijnlijk wel elders.
Heb ook een dubbel gevoel over 'Barcelona'.

Bot gezegd hadden die verloren punten hem nu de titel opgeleverd. Maar het is ook te verdedigen dat hij met publiek uiten van z'n frustratie het team net dat laatste zetje gaf om de boel weer op de rails te krijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord