Perez vergeet even al zijn slechte prestaties in de Red Bull?
Hij was vorig jaar echt slecht, de jaren ervoor prima, maar toen was de auto veel beter.
Ik heb het over Ferrari, het team. Niet de coureurs. Je moet even op constructeurs klikkenPjottski schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:28:
[...]
Oké oké, gezien de stand was het niet echt mee doen.
[Afbeelding]
We zullen zien, eindelijk een behoorlijke aanpassing, werd wel tijd. Voorvleugel tik je makkelijker kapot dan die DRS achterflap, veel kwetsbaarder.TinusXIII schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:21:
[...]
Volgens seizoen is het toch gewoon DRS op de voorvleugel met die actieve aero?
Norris is echt wel meer dan een middelmatige rijder, daar doe je hem te kort mee. Dat er betere rijders zijn, ja daar ga ik wel in mee maar middelmaat nee. Wat hij vandaag heeft laten zien was echt wel kampioenschap waardig.Holk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:20:
[...]
De context is dat Norris op z’n best een middelmatige coureur is en nu in een geweldige auto wereldkampioen kan worden. Dat is het faillissement van de F1, waar zeker al 40 jaar altijd een rijder die van top-niveau is, kampioen is geworden. Na Button is dit wel de meest “Jan met de pet rijder” die wint.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Van de zes ‘assistenten’ die Max heeft gehad was Perez wellicht de slechste nietExocet schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:31:
[...]
Hij was vorig jaar echt slecht, de jaren ervoor prima, maar toen was de auto veel beter.
Vaak is het zo dat de grote(re) teams weer een gat slaan tov de kleinere teams. En het verschil tussen de teams weer groter wordt.PalingDrone schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:33:
[...]
We zullen zien, eindelijk een behoorlijke aanpassing, werd wel tijd. Voorvleugel tik je makkelijker kapot dan die DRS achterflap, veel kwetsbaarder.
Verandering is goed, had het idee dat de grote ontwikkelingen redelijk stil stonden de laatste paar jaar.
Iig benieuwd hoe de kaarten volgend jaar geschud worden. Na al die jaren weer een seizoensstart die interessant wordt door alle veranderingen aan de wagens.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik noem Norris middelmatig omdat hij niet een heel seizoen top is. Zoals Lewis, Alonso, Max, maar ook niet kampioen kunnen. Piastri mist ervaring maar is van hetzelfde hout gesneden. Norris is een goede coureur, maar geen topper. Lewis en Charles zouden in een McLaren met 2 vingers in hun neus kampioen zijn gewordenMiki schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:33:
[...]
Norris is echt wel meer dan een middelmatige rijder, daar doe je hem te kort mee. Dat er betere rijders zijn, ja daar ga ik wel in mee maar middelmaat nee. Wat hij vandaag heeft laten zien was echt wel kampioenschap waardig.
Verder is de F1 een som van de rijder en wagen. Verstappen was halverwege dit seizoen ook nergens toen hij niet een raket tot zijn beschikking had. Toen was het chagrijn en het geklaag ook met Barcelona als dieptepunt. Lawson laat bijvoorbeeld ook zien dat de RB een draak van een wagen is maar dat hij bij het zusterteam prima tot zijn recht komt. Hamilton en LeClerc zouden waarschijnlijk in een McLaren of RB ook veel beter tot hun recht komen.
Ik zal je niet missen, mogelijk waarderen andere jouw wel.Holk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:33:
[...]
Ik post hier niet veel omdat ik mensen zoals jou kan missen als een boer met kiespijn. Max fanboys, halve kennis of oranje rode of groene brillen. Daar zouden ze zeker een mooi lijstje van moeten maken om een eigen hoekje te geven
Voor jou; ik post al jaren in F1 topics en mensen zoals jij zorgen ervoor dat er steeds meer mensen wegblijven
[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 07-12-2025 16:40 ]
De budgetcap blijft v.z.i.w. gewoon bestaan. Dus ongelimiteerd cash er tegen aan gooien gaat de grote teams niet helpen.Format-C schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:36:
[...]
Vaak is het zo dat de grote(re) teams weer een gat slaan tov de kleinere teams. En het verschil tussen de teams weer groter wordt.
De teams zaten nu redelijk dicht bij elkaar juist omdat de autos nu allemaal bijna uitgefaseerd waren. En dat maakte het toch wel spannend.
Ben bang dat de nieuwe regels juist voor een paar saaie(re) seizoenen gaat zorgen.
Hoop van niet, maar ben bang van wel.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dat is waar.Pjottski schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:39:
[...]
De budgetcap blijft v.z.i.w. gewoon bestaan. Dus ongelimiteerd cash er tegen aan gooien gaat de grote teams niet helpen.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Lewis maakt anders ook genoeg fouten, soms zelfs hele bizarre die niemand anders maakt. Leclerc maakt ook genoeg fouten. Alsonso net zo. Verstappen ook. Piastri moet het ook nog maar laten zien, die heeft ook genoeg fouten gemaakt dit jaar.Holk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:37:
[...]
Ik noem Norris middelmatig omdat hij niet een heel seizoen top is. Zoals Lewis, Alonso, Max, maar ook niet kampioen kunnen. Piastri mist ervaring maar is van hetzelfde hout gesneden. Norris is een goede coureur, maar geen topper. Lewis en Charles zouden in een McLaren met 2 vingers in hun neus kampioen zijn geworden
Norris staat gewoon niet in het Pantheon van de grootste coureurs. Gewoon een hele snelle coureur maar geen great.Transportman schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:43:
[...]
Lewis maakt anders ook genoeg fouten, soms zelfs hele bizarre die niemand anders maakt. Leclerc maakt ook genoeg fouten. Alsonso net zo. Verstappen ook. Piastri moet het ook nog maar laten zien, die heeft ook genoeg fouten gemaakt dit jaar.
Ik ben het eens als je zegt dat een Verstappen echt wel een stap boven de rest staat, maar als Verstappen een 10 is, is Norris nog steeds een zeer solide 8-9.
Het is een Nederlands forum, uiteraard is men hier over het algemeen voor Max, maar het slaat nergens om iedereen een glory Hunter te noemen.Miki schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:41:
[...]
Dank je wel dat je het punt van @Holk onderschrijft
Misschien aankomende seizoen twee topics per race aanmaken. Voor de neutrale F1 liefhebber en voor de Oranje Max glorie hunters.
Wat ik met Norris heb is dat de top coureurs over 24 wedstrijden 20x een 9, 1x een 7, 2x een 8 en 1x een 10 rijden. Norris heeft zeker 8’en en 9’s, maar te vaak een 7 en soms een 4. Lewis op z’n beste dagen was zoals de topper en nu wat minderTransportman schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:43:
[...]
Lewis maakt anders ook genoeg fouten, soms zelfs hele bizarre die niemand anders maakt. Leclerc maakt ook genoeg fouten. Alsonso net zo. Verstappen ook. Piastri moet het ook nog maar laten zien, die heeft ook genoeg fouten gemaakt dit jaar.
Ik ben het eens als je zegt dat een Verstappen echt wel een stap boven de rest staat, maar als Verstappen een 10 is, is Norris nog steeds een zeer solide 8-9.
Daar zei Max nog wat over bij viaplay, had ook te maken met prive omstandighedensjaool schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:48:
Max moet nog even een stevige borrel pakken met GP. Die had het er toch wat moeilijker mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Typisch zo'n moment waar bij al je onderdrukte emoties, omdat je elke dag met de F1 bezig bent, er uit komen.sjaool schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:48:
Max moet nog even een stevige borrel pakken met GP. Die had het er toch wat moeilijker mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik die redenatie volg en kijk naar hoe Lewis nu presteert kan ik daar een soortgelijke conclusie trekken.Holk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:20:
[...]
De context is dat Norris op z’n best een middelmatige coureur is en nu in een geweldige auto wereldkampioen kan worden. Dat is het faillissement van de F1, waar zeker al 40 jaar altijd een rijder die van top-niveau is, kampioen is geworden. Na Button is dit wel de meest “Jan met de pet rijder” die wint.
"When you grow up your heart dies"
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Er is/was toch ook iets in zijn privé leven aan de hand? (niet om te weten wat, hij was een paar keer afwezig dit seizoen).jaapstobbe schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:51:
[...]
Typisch zo'n moment waar bij al je onderdrukte emoties, omdat je elke dag met de F1 bezig bent, er uit komen.
Daar zal idd de nodige spanning gezeten hebben maar manmanman wat een comeback van RBR dit seizoen, zag er echt hopeloos uit en de laatste races compleet foutloos.jaapstobbe schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:51:
[...]
Typisch zo'n moment waar bij al je onderdrukte emoties, omdat je elke dag met de F1 bezig bent, er uit komen.
Nergens zeg ik dat ik Verstappen niet kan waarderen. Hier ga je dus al de mist in door mij woorden in de mond te leggen. Het is overduidelijk de beste coureur van dit moment.Exocet schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:46:
[...]
Het is een Nederlands forum, uiteraard is men hier over het algemeen voor Max, maar het slaat nergens om iedereen een glory Hunter te noemen.
Het overgrote merendeel hier is gewoon een F1 liefhebber. En wie is er echt neutraal? Zo te horen jij ook niet.
Maar als je als F1 liefhebber Max Verstappen niet kan waarderen, dan snap je er weinig van.
Max is gewoon een absolute smaakmaker en dat is helaas de uitzondering, dat weet je wel als je al 30 jaar formule 1 kijkt.
Hopelijk verbertert zijn situatie en kunnen we van hem blijven genieten. Toch wel gewoon een icoon in de F1 in combinatie met Max.HollowGamer schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:55:
[...]
Er is/was toch ook iets in zijn privé leven aan de hand? (niet om te weten wat, hij was een paar keer afwezig dit seizoen).
Snap de emotie dus wel, het lijkt me een zware job die veel mentaal vraagt, mede als er misschien nog iets anders speelt in zijn leven.
[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 07-12-2025 17:02 ]
2 tegen 1 en het dan nog maar net in de laatste race kunnen winnen, "gelukkig" heeft Yuki dit seizoen weinig punten afgesnoept van VERLondon schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:56:
Mooie ontknoping, hoewel de race wel saai was en daarbij hadden McLaren/Norris dit al veel eerder moeten afmaken natuurlijk
Ook leuk weer een keer een andere wereldkampioen! Hopelijk volgend jaar weer eens een Ferrari coureur, gun het Leclerc ook echt
Perez heeft het zowel het beste gedaan TOV max (2022, ~0.4 seconden langzamer in quali) als het slechtste (2023, bijna 0.6 seconden langzamer in quali).Exocet schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:31:
[...]
Een aantal Hamilton kampioenschappen in de MERC komt in mijn gedachten op. Vooral de jaren met Bottas als 2e rijder. Toen met Rosberg had ie het al zwaar. Maar toen reed de MERC met licht teruggeschroefde motoren rondjes om de rest van het veld. Bottas was een soort rijdende dienaar. Ging netjes aan de kant voor Sir LewisHolk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:26:
[...]
Oké, omdat je niet heel m’n bericht goed leest de vraag; Neem de laatste 40 jaar; welke wereldkampioen was van gemiddeld niveau op het moment dat hij kampioen werd en lag het bijna volledig aan de auto?
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 07-12-2025 17:18 ]
Hamilton doet eigenlijk sinds de reg changes niet echt meer mee. En zakt steeds verder af. Ik hoop voor hem dat hij wel met de nieuwe auto's overweg kan. Maar ik denk gewoon dat de Merc auto + de regulations een perfect storm was voor hem. Een beetje zoals een De Vries wel in Fomula E kan rijden maar met F1 toch beduidend langzamer is.PalingDrone schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:02:
[...]
2 tegen 1 en het dan nog maar net in de laatste race kunnen winnen, "gelukkig" heeft Yuki dit seizoen weinig punten afgesnoept van VER![]()
LEC is echt los, die laat dingen zien in een Ferrari waar je alleen maar respect voor kan hebben, ook een stabiele coureur.
HAM voelt die Ferrari echt niet terwijl hij toch zeker wel een fatsoenlijk potje kan sturen. Was iig dit seizoen geen goed huwelijk tussen die twee.
Helaas is het vaak Ferrari zelf die er voor zorgt dat hun coureurs geen WDC worden.
Dat vraag ik mij af. Nadat de geruchten begonnen over de auto's van McLaren, verdween de halve tot bijna hele seconde voorsprong op de rest als sneeuw voor de zon.Waah schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:03:
[...]
Als dat team gewoon normaal zou functioneren was die al lang kampioen geweest. Het was leuk dat Max het nog spannend kon maken dit seizoen voor de neutrale kijker.
Op naar nieuwe regs. Heel erg benieuwd hoe het er volgend jaar uit ziet!!
PalingDrone schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:02:
2 tegen 1 en het dan nog maar net in de laatste race kunnen winnen, "gelukkig" heeft Yuki dit seizoen weinig punten afgesnoept van VER![]()
LEC is echt los, die laat dingen zien in een Ferrari waar je alleen maar respect voor kan hebben, ook een stabiele coureur.
HAM voelt die Ferrari echt niet terwijl hij toch zeker wel een fatsoenlijk potje kan sturen. Was iig dit seizoen geen goed huwelijk tussen man and machine.
Helaas is het vaak Ferrari zelf die er voor zorgt dat hun coureurs geen WDC worden.
Als het team normaal zou functioneren was imho Piastri kampioen geweest. Die heeft zich een aantal keer moeten wegcijferen ten faveure van Norris, zowel in de race als in de kwali (tow geven om NOR toch uit Q1/2 te krijgen)Waah schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:03:
[...]
Maar Norris gewoon verdient. Autopech, slechte strategie, onnodige DSQ. Als dat team gewoon normaal zou functioneren was die al lang kampioen geweest. Het was leuk dat Max het nog spannend kon maken dit seizoen voor de neutrale kijker.
Op naar nieuwe regs. Heel erg benieuwd hoe het er volgend jaar uit ziet!!
Ze zijn met iets betrapt, dat lijkt duidelijk. Het was niet tirewater, maar je verliest niet voor niets uit het niets ineens zoveel tijd per rondje.Charles Hill schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:09:
[...]
Dat vraag ik mij af. Nadat de geruchten begonnen over de auto's van McLaren, verdween de halve tot bijna hele seconde voorsprong op de rest als sneeuw voor de zon.
Sowieso is het uniek om in een winterstop zoveel winst te pakken op de rest, maar het ook weer kwijtraken maakt het extra opvallend.
Wat daar is gebeurd, geen idee, maar het is niet de normale gang van zaken. Dit is niet gewoon in de F1.
Piastri heeft het ook zelf laten liggen. En ook niet zo vreemd als rookie. 24 races moeten blijven presteren is een extra opgave, ook dat moet iemand leren. Je ziet dit in veel sporten, dat het meer vraagt om altijd top te presteren en niet te verslappen en daarmee het kansen kwijt te raken om kampioen te worden.LZ86 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:12:
[...]
Als het team normaal zou functioneren was imho Piastri kampioen geweest. Die heeft zich een aantal keer moeten wegcijferen ten faveure van Norris, zowel in de race als in de kwali (tow geven om NOR toch uit Q1/2 te krijgen)
Natuurlijk heeft die ook een dip gehad, maar hij stond terecht voor en heeft ook minder stomme dingen gedaan.
Ik gun het Norris het beste, maar terecht kampioen vind ik m niet gezien het seizoen.
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 07-12-2025 17:14 ]
Nou ja, dat is het dus helaas wel. De knapste koppen bedenken de snelste motor, DAS, manipulatie van de brandstofsensor, dubbele diffusers, blown diffusers, enzovoorts.Charles Hill schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:09:
[...]
Dat vraag ik mij af. Nadat de geruchten begonnen over de auto's van McLaren, verdween de halve tot bijna hele seconde voorsprong op de rest als sneeuw voor de zon.
Wat daar is gebeurd, geen idee, maar het is niet de normale gang van zaken. Dit is niet gewoon in de F1.
ping 127.212.23.124
Die MERC van die regulations hadden zo'n bizarre voorsprong op de rest dat het ook niet anders kon dat ze domineerden. Weet de eerste race van die regulations nog. MERC's vooraan, en rijden binnen de ronden seconden los van de rest.Waah schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:05:
[...]
Hamilton doet eigenlijk sinds de reg changes niet echt meer mee. En zakt steeds verder af. Ik hoop voor hem dat hij wel met de nieuwe auto's overweg kan. Maar ik denk gewoon dat de Merc auto + de regulations een perfect storm was voor hem. Een beetje zoals een De Vries wel in Fomula E kan rijden maar met F1 toch beduidend langzamer is.
De nieuwe auto's zijn maar een fractie kleiner, en met meer batterij eerder zwaarder dan lichter.LZ86 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:14:
Goed en nu maar hopen dat de nieuwe regels weer wat spanning terugbrengen, want voor de apotheose van het einde was dit seizoen met toch een partij saai...
Heb echt een aantal races niet afgekeken, enerzijds doordat het saaie banen waren waar eigenlijk niks kan maar anderzijds ook omdat deze grote logge auto's het ook wel onmogelijk maken om in te halen. Was duidelijk tijd voor die regelveranderingen. Hopelijk komend seizoen minder van die optochten.
Het zou al helpen als er weer eens mechanisch falen of klapbanden komen doordat ze gepusht worden.Charles Hill schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:20:
[...]
De nieuwe auto's zijn maar een fractie kleiner, en met meer batterij eerder zwaarder dan lichter.
De gebruikelijke banen zijn dure optochten, altijd al geweest, je kan ze stuk voor stuk aanwijzen. Om daar vanaf te komen moeten die geschrapt worden en ipv daarvan echte F1 banen komen. Maar helaas zijn contracten juist verlengd.
Maar wie weet wat volgend seizoen gaat worden. Teams zullen nog zoekende zijn. Maar uiteindelijk worden dezelfde banen weer optochten.
www.google.nl
Het was een domme actie van het team om die call te geven. 1. Het hoefde niet eens (want stewards hadden net besloten dat er niks aan de hand was); 2. Ze moeten intussen echt wel weten dat dit de aard van het beestje is (en dan evt penalty incasseren).Het Peertje schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:24:
[...]
Klopt. Maar Spanje was wel echt een geval apart.
Helemaal te danken aan zijn eigen domme heethoofdigheid (is dat een woord?)...
Ik ben er ziek van. Dat weet ik wel...
Met bewegend beeldsjaool schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tja Norris had ook gewoon een ontplofte motor, een DSQ die aan het team te wijten is... Piastri reed de laatste races gewoon slecht. Net als vorig jaar in die races ook. Niet consistent genoeg. Norris was consistenter en dus terechte winnaar.LZ86 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:12:
[...]
Als het team normaal zou functioneren was imho Piastri kampioen geweest. Die heeft zich een aantal keer moeten wegcijferen ten faveure van Norris, zowel in de race als in de kwali (tow geven om NOR toch uit Q1/2 te krijgen)
Natuurlijk heeft die ook een dip gehad, maar hij stond terecht voor en heeft ook minder stomme dingen gedaan.
Ik gun het Norris het beste, maar terecht kampioen vind ik m niet gezien het seizoen.
Die banen worden alleen leuk met regen, ook Zandvoort inderdaad. Er zijn rechte stukken nodig om in te kunnen halen, zeker wanneer auto's gelijkwaardig zijn.LZ86 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:23:
[...]
Het zou al helpen als er weer eens mechanisch falen of klapbanden komen doordat ze gepusht worden.
Enige wat ze nu doen is wegrijden bij de start en managen... De onvoorspelbaarheid is er totaal af. Als je dat dan combineert met die saaie optochtbanen in de zandbak en die stratencircuits dan blijft er weinig spanning over. (Ja, Zandvoort is ook rete saai)
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Norris consistenter?Waah schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:29:
[...]
Tja Norris had ook gewoon een ontplofte motor, een DSQ die aan het team te wijten is... Piastri reed de laatste races gewoon slecht. Net als vorig jaar in die races ook. Niet consistent genoeg. Norris was consistenter en dus terechte winnaar.
Mijn favoriete baan is Canada, gevolgd door Spa, Brazilië, Silverstone en Oostenrijk. Daar heb je tenminste actie (al is Canada ook wel tricky). Eigenlijk moeten imho alle banen gelijkwaardig aan deze zijn. Vooruit, een Monaco gaat toch nooit weg helaas, maar de rest mag van mij op de schop. Vooral die stratencircuits en de zandbak.Charles Hill schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:30:
[...]
Die banen worden alleen leuk met regen, ook Zandvoort inderdaad. Er zijn rechte stukken nodig om in te kunnen halen, zeker wanneer auto's gelijkwaardig zijn.
Ik ben benieuwd wat volgend jaar brengt, het kan een hoop zijn, of meer van hetzelfde. Zelfde teams die achter elkaar hangen doordat de sport nu eenmaal zo is geworden.
Pitstops en tanken zou wat terug kunnen brengen, maar als een race daarvan afhankelijk is, schiet het ook niet op. Opgeblazen motoren is echt verleden tijd, anders is F1 onbetaalbaar en wordt het juist saai met een paar teams die het kunnen betalen en de rest echt niet meedoet zoals vroeger.
Uiteindelijk telt waar je finished. En hij heeft consistenter gefinished. Het voorlaten op Monza kun je van vinden wat je wil (ik haat papaya rules) maar als dat de afspraken zijn in het team. Zijn dat de afspraken gewoon.LZ86 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:33:
[...]
Norris consistenter?
Die reed zichzelf en bijna Piastri eraf in Canada, is voorgelaten op Monza door Piastri (wat m dus nu uiteindelijk kampioen heeft gemaakt) heeft meermaals tows nodig gehad van Piastri om uit Q1 te komen en ga zo maar verder...
Ja, Piastri was ook niet consistent genoeg na Zandvoort, maar Norris had ook wel echt alle hulp nodig. Die reed de laatste 4 races pas best ok.
toch wel eens met dit, ben blij dat het seizoen nog spannend is geworden, maar dat Red Bull er nog aan te pas is gekomen sloeg eigenlijk nergens op. Zin in 2026!Waah schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:03:
[...]
Maar Norris gewoon verdient. Autopech, slechte strategie, onnodige DSQ. Als dat team gewoon normaal zou functioneren was die al lang kampioen geweest. Het was leuk dat Max het nog spannend kon maken dit seizoen voor de neutrale kijker.
What's in the case?
Hier in discussie met de mensen die klagen dat Max de verdiende kampioen had moeten zijn, dat McLaren een illegale auto had of niet.... Dat Hamilton klaar is etckrietjur schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:44:
Zin in 2026, maar nu eerst de leegte van maanden geen F1Wat gaan julllie in tussentijd doen? Wellicht dat ik maar wat oude seizoenen ga terugkijken
:
[ Voor 14% gewijzigd door twiFight op 07-12-2025 17:51 ]
Austin hoort ook wel in dat rijtje vind ik. Lastig om te kiezen, maar dat is denk ik mijn favoriet.LZ86 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:37:
[...]
Mijn favoriete baan is Canada, gevolgd door Spa, Brazilië, Silverstone en Oostenrijk. Daar heb je tenminste actie (al is Canada ook wel tricky). Eigenlijk moeten imho alle banen gelijkwaardig aan deze zijn. Vooruit, een Monaco gaat toch nooit weg helaas, maar de rest mag van mij op de schop. Vooral die stratencircuits en de zandbak.
Dat is achteraf gezien altijd makkelijk praten, als Verstappen niet los was gegaan in Barcelona, niet door Antonelli van de baan was getikt en zo kan je van beide kanten wel dingen verzinnen.Waah schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:37:
[...]
Uiteindelijk telt waar je finished. En hij heeft consistenter gefinished. Het voorlaten op Monza kun je van vinden wat je wil (ik haat papaya rules) maar als dat de afspraken zijn in het team. Zijn dat de afspraken gewoon.
Je doet nu alsof Norris slechter was over het hele seizoen. En dat is gewoon objectief niet waar. Zonder die DNF was hij al lang kampioen. En zonder de DSQ ook.
Piastri heeft laten zien dat die het wel kan, alleen had die gewoon een slechte stint aan het einde. Die tracks moet die echt aan werken... Want dat wil je niet elk jaar hebben.twiFight schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:49:
Ik kan niet wachten tot volgend jaar bv. Piastri, Sainz of Hadjar aan de top rijden. Kan heel nederland kontjedraaien en die coureurs lekker een jaar lang afzeiken, dat ze middelmatig zijn, niks presteren en alleen kunnen winnen met een sneller auto.
Het is een teamsport. Als ze het op eigen kracht moeten doen zou het een hardloopwedstrijd zijn.Lizard schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:52:
[...]
Uiteindelijk heeft Norris gewonnen, maar niet helemaal op eigen kracht.
Dat was zijn eigen schuld. Wat ik benoem is volledig buiten Norris' controleLizard schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:52:
[...]
Dat is achteraf gezien altijd makkelijk praten, als Verstappen niet los was gegaan in Barcelona,
Een stuk minder zijn schuld. Maar nog altijd meer zijn schuld dan een ontplofte motor of een DSQniet door Antonelli van de baan was getikt en zo kan je van beide kanten wel dingen verzinnen.
Alles kan. Daarom pakte ik er enkel dingen uit waar Lando echt 0 invloed op had.Misschien was Norris dan wel gestresster geweest, we zullen het nooit weten.
Maanden? Eind volgende maandi beginnen de eerste testdagen al.krietjur schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:44:
Zin in 2026, maar nu eerst de leegte van maanden geen F1Wat gaan julllie in tussentijd doen? Wellicht dat ik maar wat oude seizoenen ga terugkijken
:
En ook in die series is het een teamsport en een mechanische sport en is het niet altijd de beste die wint. Je kan als coureur nog zo hard rijden en geweldig zijn, maar als je team je met een slechte strategie opzadelt of de pitstops verknalt ben je nergens, of als je motor een paar keer plof zegt, je band klapt of eraf wordt getikt door een ander verlies je alsnog.Waah schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:54:
[...]
Het is een teamsport. Als ze het op eigen kracht moeten doen zou het een hardloopwedstrijd zijn.
Als je wil kijken welke coureur het verdient, moet je geen F1 kijkenzijn genoeg series met gelijke wagens waar je kan zien wie de beste coureur is
Mwah.. geen spanning, dus niet echt hetzelfdeChocoball schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:58:
[...]
Maanden? Eind volgende maandi beginnen de eerste testdagen al.
Zero compensation
12 weken afzien.krietjur schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:44:
:
Jij zegt wat ik denk, maar was bang dat ik als Hamilton-hater werd afgeschilderd.LZ86 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:05:
[...]
Een aantal Hamilton kampioenschappen in de MERC komt in mijn gedachten op. Vooral de jaren met Bottas als 2e rijder. Toen met Rosberg had ie het al zwaar. Maar toen reed de MERC met licht teruggeschroefde motoren rondjes om de rest van het veld. Bottas was een soort rijdende dienaar. Ging netjes aan de kant voor Sir Lewis
Wellicht iets minder middelmatig dan Norris, want als die tegen elkaar moeten was Hamilton denk ik wel wat beter.
Maar inderdaad, Norris gefeliciteerd. Maar echt zelfverdiend heeft ie het niet. Moest extreem geholpen worden door het team, die PIA ondertussen best genaaid hebben, en dan nog maar 2 punten verschil kampioen op een VER die er ruim 100 achter heeft gestaan......
Er is dit seizoen maar 1 coureur de beste, en dat was niet Norris.
Tjoh, terecht misschien wel, niet de gene die de beste was. Ongetwijfeld heeft hij veel geleerd van Verstappen vorig jaar in LV. Doe het minimale wat nodig was. Al hadden ze voor evt gekke uitslag Piastri achter de hand om door Norris te laten inhalen. Beklijft toch de uitslag van Barcelona en Spielberg,Internet Janny schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:11:
Eindelijk de race kunnen kijken. Een terechte kampioen.
De beste is lastig als niet iedereen in een gelijke auto rijdtThinlanet schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:16:
[...]
Tjoh, terecht misschien wel, niet de gene die de beste was. Ongetwijfeld heeft hij veel geleerd van Verstappen vorig jaar in LV. Doe het minimale wat nodig was. Al hadden ze voor evt gekke uitslag Piastri achter de hand om door Norris te laten inhalen. Beklijft toch de uitslag van Barcelona en Spielberg,
Zero compensation
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Lekker juist even, die seizoenen duren me al te lang tegenwoordigkrietjur schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:44:
:
Een echte F1 fanTinusXIII schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:24:
[...]
Lekker juist even, die seizoenen duren me al te lang tegenwoordig![]()
Ook een aantal races overgeslagen dit jaar, later teruggekeken of alleen de samenvatting.
Oude F1 races terugkijken. F1 games spelen. Andere raceklassen kijken.krietjur schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:44:
:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Canada 2011Mog schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:29:
[...]
Oude F1 races terugkijken. F1 games spelen. Andere raceklassen kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-12-2025 18:32 ]
www.google.nl
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De dm van iedereen staat open, dus leef je uit.G_Dragon schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:34:
Ik wil iedereen even persoonlijk bedanken voor het telkens weer aanwezig zijn in de race onderwerpen hier op Tweakers, want zonder jullie zouden ze heel saai zijn geweest. Op naar 2026, waar we er weer een leuk jaar van gaan maken met elkaar
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dat was wel voor 2024 hoor. In 2024...BiaggioLuciano schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:58:
[...]
Nu praat je Perez echt wel te min hoor. Perez pakte Verstappens verloren podium plekken en overwinningen meerdere keren op. Zorgdeer meerdere keren voor dat de andere teams geen 1-2 of 2-3 podium krijgen etc.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hamilton heeft er nooit* mee gereden.Charles Hill schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:06:
[...]
Dat zal marketingtechnisch gezien waarschijnlijk gewoon moeten. Zou vreemd zijn als dat niet zo is.
Many thanks, G!G_Dragon schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:34:
Het was misschien niet de race waarop ik persoonlijk had gehoopt, want er gebeurde niet ontzettend veel. Wel waren er hier en daar wat mooie en leuke spannende momenten, maar wel te weinig. Hopelijk gaat er in 2026 wel veel veranderen!![]()
Ik wil iedereen even persoonlijk bedanken voor het telkens weer aanwezig zijn in de race onderwerpen hier op Tweakers, want zonder jullie zouden ze heel saai zijn geweest. Op naar 2026, waar we er weer een leuk jaar van gaan maken met elkaar
Waren die niet al in april gestopt met het ontwikkelen van de auto? "McLaren is te snel / dominant, alle ballen op 2026". Meen zoiets nu laatst gelezen te hebben.TinusXIII schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:22:
Overigens over het hele seizoen vond ik Ferrari/Hamilton toch wel echt teleurstellend.
Vorig seizoen tot de laatste race in gevecht voor het kampioenschap en dit jaar niet eens een overwinning.
Maar zo was het "vroeger" sowieso. Pas rond de tijd dat F1TV is geïntroduceerd ('17? '18?) en de teams klaagde over "te duur" dat ze handjeklap hebben gedaan met "wij betalen mee maar dan wel de hele dag uitzending [en geen screens voor de garages etc]".Holk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:28:
[...]
Meest verschrikkelijke gaat zijn dat de eerste test dagen achter gesloten deuren zijn… Krijg je allemaal halve beelden en tijden zonder te weten hoe en wat
Soort “het zijn maar test dagen” V2.0
HAM was zelf ook lekker bezig over RBR en Yuki/Hadjar. RBR sloopt alle goede coureurs volgens hem, waardoor hij er nooit zou willen rijden.sjaool schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:14:
[...]
Ferrari is al vaker een career stopper gebleken. Daar zit iets fundamenteel niet goed.
Mijn boefje is liev!
Maar de testdagen zeggen niets!Chocoball schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:58:
[...]
Maanden? Eind volgende maandi beginnen de eerste testdagen al.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zonder de Las Vegas en Qatar cadeautjes was het allang voorbij ja.RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:31:
Verstappen zelf over Barcelona: https://dubz.co/c/ff9adc ("stupid question" en dat hij ook voldoende vroege kerstcadeautjes gekregen heeft, daar kan die (journalist) ook vragen over stellen).
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
In ‘22 kregen we halve beelden van stuiterende Ferrari’s op het rechte stuk van Barcelona. Dat waren nog eens tijdenRobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:59:
[...]
Maar zo was het "vroeger" sowieso. Pas rond de tijd dat F1TV is geïntroduceerd ('17? '18?) en de teams klaagde over "te duur" dat ze handjeklap hebben gedaan met "wij betalen mee maar dan wel de hele dag uitzending [en geen screens voor de garages etc]".
Pas in '22 is daar weer vanaf gewezen met eerst een "shakedown" achter gesloten deuren. Omdat teams / FIA / FOM bang waren dat het mogelijk een fiasco zou worden met mogelijk vele rode vlaggen / auto's die stuk gingen.
En om diezelfde reden zal er nu weer een closed doors shakedown zijn.
Als er hier iemand aan het trollen is...Holk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:29:
[...]
Als je gaat lopen trollen, is m’n suggestie ergens anders te gaan treiteren. Dat je de vraag niet kan beantwoorden zegt wel genoeg
We zijn alweer een tijdje verder hoor, old news
[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 07-12-2025 20:03 ]
Dat diner hebben ze al gehad in Monaco toch? Of bedoel je niet dat diner?Jasphur schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:03:
Zou Lando al dronken zijn nu of liggen slapen? Of hebben ze nu dat diner met zn allen?
per aspera ad astra
Dit topic is gesloten.
![]()
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq