Some infinities are bigger than others.
Nee, maar wellicht gunt de een het Verstappen en de ander Norris.Major_ton schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:26:
[...]
Je kan je afvragen of Russell en Leclerc überhaupt een noodzaak voelen om voorbij Norris en Piastri te komen. Hebben die nog iets om écht ergens voor te strijden?
Realistisch gezien maakt Verstappen geen schijn van kans. Norris hoeft niet eens te vechten en kan gemakkelijk naar P3 cruisen. Maar er zijn gekkere dingen gebeurd dit seizoen dus wie weet
Eerder motorpech dat dan ze elkaar eraf rijden.evilution schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:51:
[...]
Zie ik niet gebeuren. Die zullen vast wel een goed gesprek met de teamleiding hebben dat ze wel mogen racen maar contact absoluut een no-go is. Die gaan echt wel op safe spelen om WDC binnen te halen en PIA heeft ook geen reële kans WDC te worden als NOR niet ver achterop raakt (6e als PIA wint, 10e met PIA op P2)
Deze race gaat bepaald worden door strategie en eventuele gekleurde vlaggen en (V)SC of een fuckup van MCL.
Het nachtmerrie scenario is dat de top drie gewoon naar het podium rijdt en dat er daarachter nog wat weinig relevante acties zijn.
Gewoon alles of niks. En daarna cruisen ze allemaal zo naar het podium. Saaie race.
Ja, of ze worden beiden door een ander er uit gekegeld.desalniettemin schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:35:
[...]
Eerder motorpech dat dan ze elkaar eraf rijden.
Ja, dit dus. Ze mogen no-contact "racen" voor wie P2/P3 krijgt maar verder gewoon naar het podium rijden.sNielz123 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:35:
Piastri gaat Norris in T1 pakken. 100%.
Gewoon alles of niks. En daarna cruisen ze allemaal zo naar het podium. Saaie race.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Norris maakt van de zenuwen een jump start en krijgt 5 seconden.
Net voor de eerste ronde met pitstops zet Stroll of Hamilton zijn wagen in de muur en volgt een safetycar, waardoor het hele veld gaat pitten. Norris moet de 5 seconden straf pakken (of de gratis pitstop missen) en moet hierdoor van achteraan het veld een inhaalrace naar het podium (proberen) te maken.
Max P1, PIA P2, RUS NOR P6 nadat hij 20 ronden klem heeft gezeten in een DRS trein veroorzaakt door Tsunoda.
Tsunoda wordt DotD.
De plekken waar dus ingehaald kan worden moet Verstappen het inhalen voor zichzelf onmogelijk maken. Maar dat betekend ook dat Norris niet meer ingehaald kan worden. Dus is er geen voordeel. En de plekken waar Verstappen wel op zijn dode gemak kan rijden en verdedigen, zijn dus ook de plekken waar Norris prima kan verdedigen. Zoals we dus ook in 2021 zagen met Hamilton en Perez. Perez reed verschrikkelijk langzame rondetijden die twee ronden. Maar moest wel doortrappen op de twee rechte stukken. En in 2016 was dat IIRC niet anders.
En dan moet je nog maar hopen dat een (Piastri of) Russell of Leclerc uberhaupt wilt inhalen. Voor Piastri is er wellicht nog iets te winnen, maar teamgenoot / teamorders(?). En voor Russell en Leclerc is er niet heel veel te winnen, maar wel veel te verliezen (contact en je bent de schlemiel die het WDC bepaald (ala Antonelli vorige week)). Zoals we IIRC dus ook weer in 2016 zagen. Er werd gewoon treintje gereden achter Rosberg, hoe langzaam Hamilton vooraan ook reed.
Podiumplekken in dé race van het seizoen, welke ook nog eens de seizoensluiter isMajor_ton schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:26:
[...]
Je kan je afvragen of Russell en Leclerc überhaupt een noodzaak voelen om voorbij Norris en Piastri te komen. Hebben die nog iets om écht ergens voor te strijden?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dus wie stond er in 2021 op het podium in AD? Of in Vegas of AD 2024? Of de Qatar sprint of AD in 2023Jasphur schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:04:
[...]
Podiumplekken in dé race van het seizoen, welke ook nog eens de seizoensluiter is
Ambitie en profileren binnen het team en F1. Het publiek herinnert zich alleen de WDC maar binnen de F1 wereld wil je wel wat ammo voor contractonderhandelingen hebben.Major_ton schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:26:
[...]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Was ook maar een geintje, ik snap je punt. Zou op zich balen zijn, tenzij het in het voordeel van Verstappen is, dan zal het me eerlijk gezegd een worst wezenLA-384 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:25:
[...]
Ok, het was maar een heel specifiek worst case scenario, maar het zou evengoed jammer zijn als de titel door een penalty bepaald wordt.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Bizar hoe vaak Norris echt in de slipstream van Verstappen zat, maar niet dichterbij wist te komenG_Dragon schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:42:
Norris vergeleken met Verstappen:
[Streamable: unnamed]
Nee maar dit is toch wel vet om zo te zien.
Waar kan ik tekenen?breew schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:42:
Mijn chaos-scenario voor morgen:
Net voor de eerste ronde met pitstops zet Stroll of Hamilton zijn wagen in de muur en volgt een safetycar, waardoor het hele veld gaat pitten. Norris moet de 5 seconden straf pakken (of de gratis pitstop missen) en moet hierdoor van achteraan het veld een inhaalrace naar het podium (proberen) te maken.
Max P1, PIA P2, RUS NOR P6 nadat hij 20 ronden klem heeft gezeten in een DRS trein veroorzaakt door Tsunoda.
Tsunoda wordt DotD.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Mijn droomscenario is dat in bocht 1 Piastri het achterwiel van Norris aantikt en die 360 graden spint en het hele veld voorbij zich moeten laten gaan. En dan moet hij vervolgens Antonelli op plek 13 voorbij moet die onbedoeld twee keer een stempel op het kampioenschap gedrukt heeft. Liefst met een beetje schade zodat het extra moeizaam gaat.breew schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:42:
Mijn chaos-scenario voor morgen:
Tsunoda wordt DotD.
Genoeg scenario's.
[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 06-12-2025 23:00 ]
dat scenario heb ik eerder gezien in dit topic... (die iemand was toen Tsunoda)_Uploader_ schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:04:
Een niet zozeer mooi einde van het seizoen, maar als Piastri op p3 ligt en Norris op p4 en ze hebben nog 4 rondjes te gaan; Piastri krijgt de order om Norris voorbij te laten gaan en dan net kleunt iemand de auto in de bandenstapel. Wedstrijd eindigt onder de SC.
oplossing: Mclaren laat Piastri pitten onder de safetycar...
[edit]hebbes: SpaceAce in "[F1 2025] Race 24 GP van Abu Dhabi"
[ Voor 14% gewijzigd door breew op 06-12-2025 23:09 ]
Volgens mij zijn die afspraken toentertijd gedurende het seizoen (van 2021) in het algemeen gemaakt? Waarna na AD dus verwezen is naar "maar jullie hebben eerder aangegeven het zelf te willen).Shinji schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:06:
Ben benieuwd of ze weer afspraken hebben gemaakt dat ze er alles aan doen om onder racing conditions te finishen.
Zie potentieel dus ook Baku 2021 (1 of 2 ronde na een rode vlag). Australie 2023 waar het "mislukte" (na de direct nieuwe rode vlag). En volgens mij zijn er nog wel wat voorbeelden geweest waar ze one way or another hebben geprobeerd te finishen onder race condities (met bv dus eerst een extreem trage SC om dus de marshalls meer tijd te geven).
Onafhankelijk van wat ik zelf van zo'n scenario zou vinden, hoop ik niet dat een van de titelkandidaten er door iemand wordt uitgetikt, alleen maar om de online reacties. We hebben allemaal gezien wat het internet deed nadat Antonelli een foutje maakte wat er door keuzes van vooral de FOM (de beelden die ze wel of niet laten zien, de boordradio die ze laten horen) even lullig uitziet, maar waarvan al heel snel duidelijk was dat het oprecht een fout was. Ik wil niet weten wat er voor complete online shitshow ontstaat als iemand norris morgen in bocht 1van de baan kegelt.becopol schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:44:
[...]
Mijn droomscenario is dat in bocht 1 Piastri het achterwiel van Norris aantikt en die 360 graden spint en het hele veld voorbij zich moeten laten gaan. En dan moet hij vervolgens Antonelli op plek 13 voorbij moet die onbedoeld twee keer een stempel op het kampioenschap gedrukt heeft. Liefst met een beetje schade zodat het extra moeizaam gaat.
Sorry, die heb ik gemist!breew schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:06:
[...]
dat scenario heb ik eerder gezien in dit topic... (die iemand was toen Tsunoda)
oplossing: Mclaren laat Piastri pitten onder de safetycar...
[edit]hebbes: SpaceAce in "[F1 2025] Race 24 GP van Abu Dhabi"
Mocht Racing Bulls (Hadjar) ziich ermee bemoeien dan komt daar vast commentaar op van de concurrentie en aan Tsunoda zal hij ook niet veel hebben.
Beide McLaren rijders zijn vrij om te racen en waarschijnljk zal Piastri bij de start gelijk in de aanval gaan maar als puntje bij paaltje komt en vooral richting het einde van de race zullen er teamorders komen als dat nodig is.
Langzaam rijden en de boel ophouden kan mogelijk helpen tegen graining van de banden maar zorgt er ook voor dat de banden teveel zullen afkoelen. Voor sector 3 is dat nog geen probleem maar wel weer voor in sector 1 daarna.
Zoals AMuS bij de vrijdaganalyse al zei, Verstappen heeft een wonder nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 06-12-2025 23:47 ]
Theoretisch doet hij ook nog mee voor het kampioenschap.
Wil hij nog enige kans maken zal hij moeten zorgen dat hij er zeker niet achter komt te zitten.
Hij zal er misschien geen gigantische risico's voor nemen, maar hij zal hem ook niet zomaar laten wegrijden verwacht ik.
En een foutje tussen de 2 ligt dan ook nog altijd op de loer..
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |