[F1 2025] Race 24 GP van Abu Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste
Acties:
  • 94.124 views

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:14
Exocet schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:00:
[...]

Plus het feit dat andere coureurs zich liever niet met de titelstrijd willen bemoeien.
Niet mengen in de titelstrijd is zich mengen in de titelstrijd.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:22
Mooi, die schoudermassage door Alonzo bij Max, bij het foto momentje. Die 2 kunnen samen nog wel door een deur/bocht. Respect (dat zeg ik eigenlijk nooit)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-12 16:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Harrie schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:54:
We hebben dit jaar al Hulkenberg, Hadjar en Sainz op het podium gehad, er kan altijd iets geks gebeuren.
Maar een regenrace als in Silverstone zal het waarschijnlijk niet worden :+
Als ik het laatste weerbericht mag / moet geloven, dan komt er helaas geen regen. Dat zou wel heel tof zijn geweest van die afwisselende weersomstandigheden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ew6gUufyCGIM9RnB9t708E6WVHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xREJav9AnVkWaCZYXTuSyG0M.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Er kan natuurlijk van alles gebeuren. Om teveel teleurstelling bij mezelf te voorkomen ga ik er gewoon vanuit dat Norris op het podium finisht. Al hoop ik natuurlijk op iets heel anders.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:57
miicker schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:16:
Er kan natuurlijk van alles gebeuren. Om teveel teleurstelling bij mezelf te voorkomen ga ik er gewoon vanuit dat Norris op het podium finisht. Al hoop ik natuurlijk op iets heel anders.
Hier hetzelfde. :) lekker open en realistisch er in gaan en vooral genieten

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:10

Major_ton

Shoot!

miicker schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:16:
Het kan natuurlijk ook nog gewoon dat Norris en Piastri op race pace voorbij aan Max gaan en 1 en 2 eindigen. Dat zou de grootste domper zijn (als je voor Max bent).

Some infinities are bigger than others.

• Jasphur
Major_ton schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:19:
[...]

Het kan natuurlijk ook nog gewoon dat Norris en Piastri op race pace voorbij aan Max gaan en 1 en 2 eindigen. Dat zou de grootste domper zijn (als je voor Max bent).
Dat denk ik ook. Maar denk ook wel dat 2025 het seizoen van Max z’n ‘tweede helft’ blijft :P

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-12 16:07
[...]

Het kan natuurlijk ook nog gewoon dat Norris en Piastri op race pace voorbij aan Max gaan [...]
En dan echt tegen elkaar gaan racen... met alle mogelijke gevolgen van dien! >:)

Onderweg naar Tertius

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:23
Ga nu op bezoek met een vriend bij zn dochter en schoonzoon in Almere Haven die het wellicht ook gaat aanzetten en anders kijk ik het thuis terug

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10

JB

Cédric roelt!

Jeroentjuh82 schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:23:
Ga nu op bezoek met een vriend bij zn dochter en schoonzoon in Almere Haven die het wellicht ook gaat aanzetten en anders kijk ik het thuis terug
Dat is prima.

Mijn boefje is liev!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wie wordt kampioen?

In de rijdersparade worden de andere coureurs natuurlijk ook gevraagd naar hun mening over de titelstrijd. Lando Norris is de duidelijk favoriet.

George Russell: ,,Lando."
Charles Leclerc: ,,Lando heeft het puntenvoordeel, dus ik denk dat hij het wordt."
Fernando Alonso: ,,Het gaat spannend worden, we gaan met z'n allen de grote schermen langs het circuit in de gaten houden."
Gabriel Bortoleto: ,,Met Max op pole kan alles gebeuren. Het gaat spannend worden tussen Max en Lando."
Esteban Ocon: ,,Ik denk dat Lando kampioen wordt."
Isack Hadjar: ,,Lando heeft de beste kans om te winnen."
Yuki Tsunoda: ,,Max."
Oliver Bearman: ,,Geen idee, ik ga net als iedereen naar de schermen kijken. Ik wil gewoon geen verkeerd antwoord geven."
Carlos Sainz: ,,Lando heeft uiteraard het voordeel, maar alles kan gebeuren als Max spelletjes gaat spelen. Het zal spannend worden."
AD

Die resolute "Lando" van Russel baart mij wat zorgen...

Wear Sunscreen!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:54
Requiem19 schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:04:
[...]

‘Al die scenario’s’ en dan gooi je er zelf nog eentje bij :).

Wat gast gebeuren is dat Mclaren een aantal keer een keuze moet maken doordat Verstappen - als hij leidt - niet te hard zal gaan. Pitten betekent dan in verkeer bijv.

En wat als Russell/Leclerc etc wel pitten - gaat Mclaren dan reageren of 1-1 Verstappen’s strategie kopiëren?

Stel hen gewoon voor een aantal keuzes - dat maakt de ksns op een fout het grootste.
Max is in principe helemaal geen concurrent tijdens deze race, laat hem maar eerste worden.
Norris moeten winnen van de rest (behalve Piastri) en imo dus hun strategie kopiëren zodra blijkt dat je de snellere auto hebt, en die kans is 99%.
Ik denk dat McLaren geen risico neemt, Max wordt 1, Piastri en Norris 2 en 3, in welke volgorde dan ook.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:13
W1ck1e schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:11:
Mooi, die schoudermassage door Alonzo bij Max, bij het foto momentje. Die 2 kunnen samen nog wel door een deur/bocht. Respect (dat zeg ik eigenlijk nooit)
Er zijn meer coureurs waar Max het goed mee kan vinden.
Max en Alonso hebben ook een soort natuurlijke band, hun vriendinnen zijn ongeveer dezelfde leeftijd :o

Overigens is Kelly vandaag jarig, een WK voor haar vriendje zou toch wel een leuk kado zijn.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

TheBrut3 schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:27:
[...]

Er zijn meer coureurs waar Max het goed mee kan vinden.
Max en Alonso hebben ook een soort natuurlijke band, hun vriendinnen zijn ongeveer dezelfde leeftijd :o

Overigens is Kelly vandaag jarig, een WK voor haar vriendje zou toch wel een leuk kado zijn.
Als Kelly vandaag jarig is, dan ben ik bang dat VER al zijn kruit al verschoten heeft >:)

ICE ICE Baby

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:47
Maar wat moeten we nu doen dan?? Heb als een echte malloot fan de middag vrij genomen van verplichtingen en klusjes en zo en iedereen behalve ik is het huis uit. Maar nu zit ik op de bank me een beetje stom te voelen, want er is nog niks te zien… _O-

De enige Australiërs die ik ken zijn net naar bed en er komen geen vrienden op bezoek vandaag. Zit nu elke NL racefanaat maar een beetje op de bank nutteloze berichten te tikken op Tweakers? _O-

https://xkcd.com/1434/

Een beetje deze, maar dan voor F1-kijkers met een race op een voor hun onhandig tijdstip.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Jasphur
djmuggs schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:29:
[...]

Als Kelly vandaag jarig is, dan ben ik bang dat VER al zijn kruit al verschoten heeft >:)
Hopelijk wel ja, want het is 1 van de beste dingen zo zowel een vrouw als een man kunnen doen vlak voor stressvolle situaties

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:34
De vooraankondiging bleef uit maar schijnbaar was de drivers' parade een half uur geleden. :$

LIVE: Abu Dhabi Grand Prix Build-Up and Drivers' Parade

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12 11:58

SG

SG surft naar info hardewaren

95% Lando kampioen wordt. Simpel 16 punten voorsprong ligt meer aan blunderen of pech voor Lando, waarbij Max in positie moet zijn om daar vol van te profiteren en minstens 17punten op Lando pakken.
Vereist is grote pech Lando , bovenop maximale er uit halen door team RB
Dat maakt de kans nog steeds zeer klein.
Kans meer theoretisch mogelijk met DNF of slechte pitstop en slechte strategie dus .
Lando hoeft alleen in de top 3 eindigen.
Edit zijn 12 punten. Kans fractie groter

[ Voor 4% gewijzigd door SG op 07-12-2025 12:51 ]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:28
Prima? Het is wel Almere haven hè :+

• mitsumark
  • Laatst online: 00:54
SG schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:39:
95% Lando kampioen wordt. Simpel 16 punten voorsprong ligt meer aan blunderen of pech voor Lando, waarbij Max in positie moet zijn om daar vol van te profiteren en minstens 17punten op Lando pakken.
Vereist is grote pech Lando , bovenop maximale er uit halen door team RB
Dat maakt de kans nog steeds zeer klein.
Kans meer theoretisch mogelijk met DNF of slechte pitstop en slechte strategie dus .
Lando hoeft alleen in de top 3 eindigen.
16?
Chatgpt voor deze post?

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23

Flabergasted

Prepare to die !

Chocoball schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:35:
De vooraankondiging bleef uit maar schijnbaar was de drivers' parade een half uur geleden.
Valt mij op hoe relex en bijna vriendschappelijk het er vooraf aan toe gaat.
..haha, die Lando sneakt naar binnen, met een gespannen kop..

[ Voor 3% gewijzigd door Flabergasted op 07-12-2025 12:44 ]

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-12 19:36
Terugkijkende naar 2021.... dit wordt sowieso spannend totdat de winnaar over de finish komt.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Red Bull-trui, Red Bull Racing Special Edition Austria 2020-cap en drie blikjes Red Bull Zero.

Komt u maar! :+

• RobertMe
talkatoo schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:47:
Terugkijkende naar 2021.... dit wordt sowieso spannend totdat de winnaar over de finish komt.
Nah. Ja, er kan altijd wat gebeuren. Maar 2021 was ook wel anders doordat ze gelijk in punten stonden / diegene die het eerste finisht is WDC. Norris heeft gewoon marge. Dus ook al komt er een late SC hoeft die vanaf P2 of P3 niet direct naar P4 of lager weg te zakken.

En ja, Norris' kampioenschap om te verliezen. Dus ik houd geen rekening met scenario's waarin Verstappen of Piastri het ineens verliezen. Want die "worden toch al geen WDC".

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
Hey Lando je weet dat ik Max ga helpen! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWhairnE6esEXJ5zNMyz9nN4SCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rY3Vs4BxwyYSacbSp03FLIKm.jpg?f=fotoalbum_large

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17

AvK

Ready Set Go

Weet iemand of Tom Coronel is afgereisd naar AD?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-12 19:36
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:52:
[...]

Nah. Ja, er kan altijd wat gebeuren. Maar 2021 was ook wel anders doordat ze gelijk in punten stonden / diegene die het eerste finisht is WDC. Norris heeft gewoon marge. Dus ook al komt er een late SC hoeft die vanaf P2 of P3 niet direct naar P4 of lager weg te zakken.

En ja, Norris' kampioenschap om te verliezen. Dus ik houd geen rekening met scenario's waarin Verstappen of Piastri het ineens verliezen. Want die "worden toch al geen WDC".
Het blijft wel F1. Het kan heel goed een saaie race worden met Max in P1 en Norris in P2/P3 de hele race zonder inhaal acties.

Maar er lonkt altijd die klapband, foute pitstopt, mechanische problemen, foutje onder spanning etc etc.

• RobertMe
d-vine schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:54:

[Afbeelding]
Blijkbaar heeft hij ze alle drie gemasseerd O-)

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fernando-alonso-giving-max-verstappen-and-oscar-piastri-a-v0-12mccaozrr5g1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=3ea1660f59463ecddf507b4e393dc342e784f468
(Van Norris zie ik er zo snel geen in r/formula1).

[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 07-12-2025 12:59 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04
mitsumark schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:25:
[...]

Max is in principe helemaal geen concurrent tijdens deze race, laat hem maar eerste worden.
Norris moeten winnen van de rest (behalve Piastri) en imo dus hun strategie kopiëren zodra blijkt dat je de snellere auto hebt, en die kans is 99%.
Ik denk dat McLaren geen risico neemt, Max wordt 1, Piastri en Norris 2 en 3, in welke volgorde dan ook.
Geen concurrent is zeker waar, maar wel een verstorende factor.

Geen risico nemen is een interessante: dat was precies wat ze deden in Qatar. En welke plek was dat voor Norris…

• d-vine

• miicker
  • Niet online
[...]

Zou kunnen, alleen denk ik dat de kans klein is dat Norris een inhaalactie gaat proberen, is voor hem een te groot risico, eerder een undercut verwacht ik.

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50
Is er al regen opkomst?

Bla Bla Bla

• d-vine
Final Start Grid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrFr9kBC8m0trrv8uRlWnthcals=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzNq7wbAOox6MLBpMGinRmYz.jpg?f=fotoalbum_large

• RobertMe
Je bedoelt tranen bij Norris? (Of zweet bij Russell?) :Y)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De wijzigingen na de kwalificatie;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nM3LX9Gf91Al9EqVHew-PCu-v4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIORN26XOqTOHFGqiedxdR9g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhWcqCoWu1eWSWUkNWF4k59vdLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqehamnv3iB4KGCcigEaGWRt.jpg?f=fotoalbum_tile
De grid is officieel zonder wijzigingen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4C0K5Z8FRtU_fdN-wW3E3VR5XdQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHSz1Y3M62CPHn9LWDnz2Bfw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVlzE4VYlHfReDzJ_sG_9DkA_XE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEZvk1qFqQ0aXCV4Cr3VGHps.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-12 12:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12 03:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Zo (-demieters), best wel beetje spanning hier.

Zou er ergens gegokt kunnen worden op hoe vaak we Ciska vandaag in beeld krijgen?
I'm feeling lucky. oOo

Niet over de uitslag van de race want ik heb over het algemeen de jinx aan mijn r**t hangen

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
We gaan het zien! Persoonlijk hoop ik op Verstappen of Piastri kampioen, maar er moet zoveel gebeuren wil Norris geen kampioen worden.

Laat de beste winnen, zonder oneerlijke strijd _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 07-12-2025 13:08 ]

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AvK schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:55:
Weet iemand of Tom Coronel is afgereisd naar AD?
Geen laatste update oid maar vd week zei hij dat hij zijn zoontje had beloofd bij een race te zijn.

Hij wou er ook niks over horen dat hij er nu niet bij was.

• Chocoball
Een zandstorm ver van het circuit vandaan :+

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Its RACE DAY *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8k5w69xy65mq1x1pxuQuRNtX9c4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Tq7KRRvb0YxLq17XSsyX5c8y.gif?f=user_large

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
* LA-384 kijkt naar zijn max Verstappen 33 trui nee, laten we die maar in de kast hangen, niets jinxen.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 07-12-2025 13:19 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7XoT74aSSkB2acu_lqq9LgBr1k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/CcsTyiRuO1v5Te8PlZwv4Slb.gif?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2B2WXJu1YCSMAk5MDxKWaL1veE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/DYJqRr7PgpmC108VSPKiOHwB.gif?f=user_large

:+ :+

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-12 20:41
Toch wel spannend hoor! Dit was een heerlijk seizoen

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor degene die niet kunnen kijken:

NOR gaat VER niet aanvallen bij de start, waarom zou hij. PIA gaat wat proberen. NOR cruised lekker op P3 naar het einde.

Er gaat echt helemaal niets gebeuren vandaag. Maar ik hoop dat ik er naast zit :+

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-12 14:31
Ergens zou het best wel grappig zijn, als er de hele race compleet niks gebeurd.

Deze race wordt nu zo gehyped dat het DE race van het jaar is.
Betaal je een japitaal om erbij te zijn. Is het gewoon een optocht van F1 wagens.
Want we hebben dit jaar al meer saaie optochten gehad waarbij de uitslag rechtstreeks vanuit de startgrid kon worden overgenomen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12 12:04

sjaool

Every life should have 9 cats

d-vine schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:54:

[Afbeelding]
Daarvoor had hij Lando al gehad. ;)

"When you grow up your heart dies"

• miicker
  • Niet online
Mijn voorspelling (let op: dit is iets anders dan wat ik hoop):
P1: Piastri
P2: Max
P3: Norris

Norris gaat inderdaad geen enkel risico nemen en gaat Max op geen moment aanvallen. Piastri wordt een soort van voorbij gelaten door Norris die niet te veel wil verdedigen en Piastri gaat vervolgens Max op race pace voorbij.

Nu een leuker scenario:
Max behoud de leiding bij de start en gaat op alle plekken waar hij man de McLarens ophouden zodat de aanval vanuit de achterhoede op hun geopend kan worden. Norris maakt een domme fout bij het verdedigen en valt uit, of komt ergens achteraan terecht. Verstappen rijdt weg bij de rest en wordt wereldkampioen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12 12:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Realistisch gezien wint Lando het kampioenschap. Maar je mag blijven hopen op wat chaos bij McLaren. :)

"When you grow up your heart dies"

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:01

Pierre

Van nature lui!

Ik vind het heel slecht voor mijn hart, net als in 2021. Toen zat ik met tranen in mijn ogen na afloop, je zou bijna niet kijken >:)
Maar dat ga ik wel doen >:) , mijn vrouw wordt er nu al gek van mijn nerveuze gedrag :9
Veel plezier met de race allemaal.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Spannende race allemaal!
Op naar de 5 oOo :)F

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:32

Quad

Doof

<30 minuten tot start.
Als Lando 'm pakt, prima. Als Max 'm pakt, geweldig.

Laten we in elk geval lief zijn, ongeacht uitkomst.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27
Goed, dankzij jullie allemaal, weet ik nu alle mogelijke scenario's. Dus ik kan niet meer zeggen dat ik me graag laat verrassen over hoe de race gaat lopen :+

Nee, dank jullie wel allemaal. Dat dit seizoen (alsnog) tot zo'n apotheose uitloopt is gewoon zwaar onwaarschijnlijk. Ik ben blij dat ik alle ins- en outs van dit seizoen hier heb kunnen volgen. Mooie discussies op hoog niveau, goede bronnen.

Het komt er nu weer op aan. Houdt Lando het hoofd koel? Tovert Max weer iets uit de hoge hoed? Zien we een do- or die van Oscar? En hoe komen die andere 17 nog ergens in de mix? We gaan het zien. Spannend!

Iedereen alvast veel plezier!! *O* *O*

• DarkSide
  • Laatst online: 21:50

DarkSide

theres no place like ::1

Ok ben er klaar voor.
Wie er ook wint. Het is een terechte WDC vind ik.
En wat hebben we een mooi seizoen gehad.
Mooie races, mooie wins. Mooie comback.

Ga straks gewoon lekker biertje pakken en hopelijk kijken naar een mooie race.
Nu veel minder spanning dan 2021. Maar hoop dat ik straks toch op de punt van mijn stoel zit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• plizz
  • Laatst online: 21:55
PalingDrone schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:33:
Spannende race allemaal!
Op naar de 5 oOo :)F
Op naar wonder\twist race. May the best driver win :9~

• desalniettemin
  • Laatst online: 17:30
Justevo schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:50:
Al die scenario's..

Norris gaat met twee vingers in z'n neus naar P3 rijden en Russell gaat het hem bij de start ook totaal niet moeilijk maken.

Spijtig voor iedereen met andere ideeën maar het gaat echt dodelijk saai worden.
Ik heb aan het begin van het nieuwe seizoen al gezegd dat Max dit jaar geen kampioen wordt. En inderdaad hij heoft maar op het podium te eindigen en hij is kampioen. Maar toch vind ik Max dan de echte kampioen, want nogmaals na Zandvoort 104 punten achter en geen hulp van Yuki en dan toch nog kans om het te winnen.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heerlijk die spanning! Hiervoor houden mensen van sport, welke sport dan ook.

www.google.nl

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik hoop dat Lando vandaag toch een winnaarsmentaliteit laat zien en gewoon gaat racen. Het zou heel erg jammer zijn, als hij passief zijn kampioenschap binnen hengelt.

Meer dan ik dacht...

• desalniettemin
MisteRMeesteR schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:38:
Heerlijk die spanning! Hiervoor houden mensen van sport, welke sport dan ook.
Knoop in de maag, maar een molensteen als Max het niet wordt.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:15
Je weet dat het een goede race wordt als het forum al ontploft is nog voordat er geraced wordt.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Max kampioen! :)F

Elect a clown, expect a circus.

• DarkSide
  • Laatst online: 21:50

DarkSide

theres no place like ::1

streamnl schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:38:
Ik hoop dat Lando vandaag toch een winnaarsmentaliteit laat zien en gewoon gaat racen. Het zou heel erg jammer zijn, als hij passief zijn kampioenschap binnen hengelt.
Ik veracht wel dat hij zich niet zo maar laat kloppen en zeker bij de start wil laten zien dat hij er is.
Maar wel uiteindelijk berekend gaat rijden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mooie pre race show, met een gespannen Lando en een relaxte Max.

F1TV pre race show ook erg goed.

Een mooi seizoen geweest, wat de uitkomst ook wordt.

Te koop....

• PWM
  • Niet online

PWM

streamnl schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:38:
Moet zeggen dat als het gaat om echt racen, Norris wat mij betreft de minste van de 3 is. In 1 op 1 duels is hij best slordig. Hij heeft ook wel wat touches gehad, incl. DNF. Of PIA bijna getorpedeerd (Oostenrijk?).

Norris is gewoon goed in heel hard rondjes rijden. Dat gaat ie ook wel doen. Maar denk dat hij de duels gaat mijden.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:33
Quad schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:34:
<30 minuten tot start.
Als Lando 'm pakt, prima. Als Max 'm pakt, geweldig.

Laten we in elk geval lief zijn, ongeacht uitkomst.
Wat als Piastri hem pakt? Die heeft natuurlijk ook nog een kans.

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:42
desalniettemin schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:36:
[...]

Ik heb aan het begin van het nieuwe seizoen al gezegd dat Max dit jaar geen kampioen wordt. En inderdaad hij heoft maar op het podium te eindigen en hij is kampioen. Maar toch vind ik Max dan de echte kampioen, want nogmaals na Zandvoort 104 punten achter en geen hulp van Yuki en dan toch nog kans om het te winnen.
Toch is het inderdaad zuur dat je zo’n teamgenoot hebt. Stel Max wint deze en eindigt 5 punten achter Norris. Had hij een teamgenoot gehad die 2x in 24 races tussen hem en Lando zat gehad en hij was kampioen geweest.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

PWM schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:41:
[...]

Norris is gewoon goed in heel hard rondjes rijden. Dat gaat ie ook wel doen. Maar denk dat hij de duels gaat mijden.
Dat dus. Hij hoeft alleen maar achter Max aan te rijden en op het podium te eindigen. Hij kan Max al het werk laten doen, zelf relaxen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:42
PWM schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:41:
[...]

Moet zeggen dat als het gaat om echt racen, Norris wat mij betreft de minste van de 3 is. In 1 op 1 duels is hij best slordig. Hij heeft ook wel wat touches gehad, incl. DNF. Of PIA bijna getorpedeerd (Ooostenrijk?).

Hij kan hooguit 2 duels mijden: die met VER en die met PIA. Maar mij lijkt ook niet dat je 50 ronden met RUS achter je rijdt, wetende dat je het gevecht niet mag verliezen omdat het dan allemaal over is

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-12 16:09
Veel plezier, wat een spanning. Hopelijk gebeurt er iets geks wat we niet verwachten.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
saikol schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:41:
[...]
Toch is het inderdaad zuur dat je zo’n teamgenoot hebt. Stel Max wint deze en eindigt 5 punten achter Norris. Had hij een teamgenoot gehad die 2x in 24 races tussen hem en Lando zat gehad en hij was kampioen geweest.
Ja, maar dan ben je geen echte kampioen las ik hier net boven. Dat ben je pas als je het zelf doet ;)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zou t wel een kampioenschap zonder glans vinden als een McLaren wint maar gelukkig voor hun zie je dat niet terug in de geschiedenisboeken.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:32

Quad

Doof

Transportman schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:41:
[...]

Wat als Piastri hem pakt? Die heeft natuurlijk ook nog een kans.
Dan is het ook machtig mooi voor hem en van harte gegund.
Maar ik hoop op een WDC voor Max natuurlijk. :)F

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• PWM
  • Niet online

PWM

saikol schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:43:
[...]

Hij kan hooguit 2 duels mijden: die met VER en die met PIA. Maar mij lijkt ook niet dat je 50 ronden met RUS achter je rijdt, wetende dat je het gevecht niet mag verliezen omdat het dan allemaal over is
Maar hij kan RUS gewoon makkelijk op 10 seconden zetten.

Enkel bij een safety car situatie moet hij echt aan de bak.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-12 08:59
Laatste race voor Sauber onder eigen naam.
Machs guet. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:31
Kunnen natuurlijk elk scenario verzinnen:

Ronde 1 botst nor op Pia, norris valt daardoor uit en Piastri moet direct pitten voor een bandenwissel; 2x safetycar waardoor Pia terugkomt tot de 3e plek, terwijl Ver rustig op 1 rijdt; voorlaatste ronde ploft de band van VER, haalt net aan de pit en valt terug tot de 5e plek;

Laatste ronde gaat Tsu vol op de rem (vanaf de 4e plek) waardoor VER toch nog de titel pakt

[ Voor 5% gewijzigd door rik86 op 07-12-2025 13:45 ]

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 07:51
Cartman! schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:43:
Zou t wel een kampioenschap zonder glans vinden als een McLaren wint maar gelukkig voor hun zie je dat niet terug in de geschiedenisboeken.
Hoezo, ze hadden toch grotendeels in het seizoen de snelste auto? Net zoals RB voorgaande jaren de snelste auto hadden, waarom is het nu anders dan

• renegrunn
Cartman! schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:43:
Omdat het niet Max is, of hoe zie je dat precies?

• Maarten_E
Silent Thunder schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:45:
[...]

Hoezo, ze hadden toch grotendeels in het seizoen de snelste auto? Net zoals RB voorgaande jaren de snelste auto hadden, waarom is het nu anders dan
Omdat het team de auto niet bij kan houden. De operationele fouten die ze hebben gemaakt hebben ervoor gezorgd dat Max tot de laatste race kanshebber is. Auto wordt terecht kampioen, het team niet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1w_iHEMx6gbZyK9GbyD_zuN-TI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scQZEaMz8ZQBRBIJNmpwsHLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Yep, alle drie gemasseerd;)

Te koop....

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Iedereen heel veel plezier met de race!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xr3F76VjMbigWOzp_veD2w4U8uI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50NJq79JgO5HZ917yD58u0Sh.jpg?f=fotoalbum_large

• Cartman!
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:45:
Heel veel fouten gemaakt qua strategie en in t begin van t seizoen knaagt toch dat er *mogelijk* illegale trucs gebruikt zijn die later zijn rechtgezet omdat toen ineens Mercedes en Red Bull wel dichtbij konden komen. Het voelt voor mij gewoon niet als de beste coureur met Norris. Piastri zou ik t meer gunnen, jammer dat hij t een aantal races niet goed heeft gedaan.

• renegrunn
Maarten_E schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:46:
[...]

Omdat het team de auto niet bij kan houden. De operationele fouten die ze hebben gemaakt hebben ervoor gezorgd dat Max tot de laatste race kanshebber is. Auto wordt terecht kampioen, het team niet.
Gniffel. Het is geen jury sport he?

Over 2 uur telt er maar 1 ding: rijder met de meeste punten is WDC. Al het andere is ruis, niet relevant of interessant.

And by the way… MCL is al even kampioen dit seizoen als team ;)

[ Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 07-12-2025 13:49 ]

• Cartman!
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:48:
[...]

Gniffel. Het is geen jury sport he?

Over 2 uur telt er maar 1 ding: rijder met de meeste punten is WDC. Al het andere is ruis, niet relevant of interessant.
Dan kun je er nog steeds een gevoel bij hebben. Net als voetbal waarbij team A tig kansen heeft en B er toevallig 1 inknalt en wint. Doe je niks aan, uitslag staat vast maar echt glansrijk is het dan niet.

• Maarten_E
.

[ Voor 99% gewijzigd door Maarten_E op 07-12-2025 14:03 ]

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Wat zegt Zak nou, dat ie "wat anders" in zijn drinkfles heeft? :?

• renegrunn
Cartman! schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:49:
[...]

Dan kun je er nog steeds een gevoel bij hebben. Net als voetbal waarbij team A tig kansen heeft en B er toevallig 1 inlnalt en wint. Doe je niks aan, uitslag staat vast maar echt glansrijk is het dan niet.
Precies en bij voetbal hoor je ook altijd hetzelfde geneuzel: lag aan de scheids, het veld, de bal, de wind, vuurwerk etc.. Maakt allemaal niet uit ;)

• Chocoball
De laatste race van het seizoen, het einde van de grondeffect-wagens, het einde van DRS, voor de laatste keer Sauber als teamnaam en ook voor de laatste keer Renault motoren op de grid.

Fijne race allemaal en wees lief voor elkaar in dit topic *;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBFndKhm1pISgbpwURYkGYpmuHQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/zj9V2JxfMYZN4zXrOOw1H8OD.webp?f=user_large

• desalniettemin
albino71 schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:40:
Mooie pre race show, met een gespannen Lando en een relaxte Max.

F1TV pre race show ook erg goed.

Een mooi seizoen geweest, wat de uitkomst ook wordt.
Viaplay alleen voor de Premier league F1TV voor de formule 1.

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

SuBBaSS schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:49:
Wat zegt Zak nou, dat ie "wat anders" in zijn drinkfles heeft? :?
Had ie het gisteren Post Q show al over ;)

ICE ICE Baby

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Chocoball schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:50:
De laatste race van het seizoen, het einde van de grondeffect-wagens, het einde van DRS, voor de laatste keer Sauber als teamnaam en ook voor de laatste keer Renault motoren op de grid.

[Afbeelding]
Ieeeeewwwwwwwww

• Cartman!
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:50:
[...]

Precies en bij voetbal hoor je ook altijd hetzelfde geneuzel: lag aan de scheids, het veld, de bal, de wind, vuurwerk etc.. Maakt allemaal niet uit ;)
Gelukkig zijn we mensen die gevoel bij iets mogen hebben :)

• Jasphur
Bordje in het publiek “HAM Driver of all time”
HAM is dus DoaT? :+

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-12 19:43
Chocoball schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:50:
Laten we vooral hopen dat de quickreply aan mag blijven staan vandaag... dus inderdaad, hopelijk een gezellige middag hier!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

djmuggs schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:50:
[...]

Had ie het gisteren Post Q show al over ;)
Ok, weet helaas nog niet veel meer nu. :+

Nou ja, het zal geen berenburg zijn gok ik.

• desalniettemin
saikol schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:41:
[...]

Aan de andere kant als Lando niet uitgevallen was in Zandvoort dan was hij al kampioen geweest. Zelfde als Max in Bakoe in 2021.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-12 13:01
Iedereen een hele fijne race toegewenst!!

Er zijn wat mij betreft 2 personen die kampioen mogen worden en Lando is er niet 1 van.

• Fordjah
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:48
Good luck en veel kijkplezier! oOo

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

SuBBaSS schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:51:
[...]

Ok, weet helaas nog niet veel meer nu. :+

Nou ja, het zal geen berenburg zijn gok ik.
Iets schots geloof ik. 1 van de sponsors(Jack Daniels) ofzo ;)

ICE ICE Baby

• Rorando
  • Laatst online: 12-12 15:54
Iedereen veel kijk plezier, Hopelijk ongeacht de uitslag een spanende race tot het einde!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:11
Veel plezier! May the best driver be champion! 8)
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord