[F1 2025] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19

backupdevice

No Risk , Full Push

NiaX schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:44:
[...]

Oranje bril. Ze strijden tegen Verstappen, dus worden ze hier gehaat. Zo ging het in 2021 met Toto Wolff en Mercedes, zo gaat het nu met Zak Brown en McLaren.
Mwah, denk dat het meer richting “koude executive & business “ uitstraling van het team gaat, wat de core is van MCL sinds Ron Dennis . Ik kan al 30 jaar geen gevoel krijgen bij dat team , en ik heb niet het idee dat zij er ook maar iets mee proberen te doen .

Geen problemen met de rijders trouwens . Mooie strijd en gaaf om te zien dat Lando eindelijk Lando heeft verslagen ;)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:30
backupdevice schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:48:
[...]

gaaf om te zien dat Lando eindelijk Lando heeft verslagen ;)
It ain't over till the fat lady sings.

Hij zit nu duidelijk even in een lekkere flow maar een domper in Vegas kan de druk er wel weer vol op zetten.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06:52
YakuzA schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:32:
[...]

Gezien de puntentelling erg varieert over de jaren heen zegt dat niet zoveel natuurlijk :)

2007 was 10 punten voor een win toch?
Omgerekend naar de hedendaagse puntentelling. En dan hadden Hamilton en Villeneuve een stuk minder races natuurlijk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCNcIxx-bq-b1OxaRYCBbRDN8kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AqdCBBXcXYNl8Gv9JJn5OvC.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5gLJyjfN3SHBvtazV3nWoigzEc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/91uGHNdfBvBc2cg2ri3vRXjj.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:20

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat een heldenoptreden van Max, man wat heb ik genoten. Sowieso van de hele race, genoeg spektakel, drama en sensatie.

Helaas reed Norris onbedreigd naar de overwinning en pakt hij dit jaar de titel (Ik word een beetje onpasselijk van de gedachte, z'n gedrag is niet te pruimen, laat staan als hij ook nog eens een titel op zak heeft, dan loopt hij niet alleen naast z'n schoenen, dan is hij ze gewoon compleet kwijt), maar Max vecht voor elke punt, helaas te laat. "What if... met Horner, Mekies, etc"

Men kan zeggen wat ze willen, maar ik denk dat Mclaren deze jongen kapot heeft gemaakt, na de teamorder van de langzame pitstop van Norris en de touché van Norris op Piastri en geen gevolgen heeft deze jongen mentaal kapot gemaakt. Treurig, ik had hem veel liever kampioen gezien.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
YakuzA schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:32:
[...]

Gezien de puntentelling erg varieert over de jaren heen zegt dat niet zoveel natuurlijk :)

2007 was 10 punten voor een win toch?
Klopt maar ik heb ook niet bedacht, het word gezien als een nieuw record ondanks het verschil in puntentelling.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

G_Dragon schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:39:
[...]

Klopt maar ik heb ook niet bedacht, het word gezien als een nieuw record ondanks het verschil in puntentelling.
Ik hecht daarom niet veel waarde aan dit soort statistieken. Hetzelfde als de GOAT kiezen, dat is onmogelijk. De sport veranderd zo erg over de jaren heen dat het onmogelijk is om te vergelijken. Het enige waar je naar kijken is hoe iemand presteert tegenover z'n concurrenten en dat over de jaren vergelijken, dominantie, pure racepace ten opzichte van teamgenoot, technische kennis om de auto te verbeteren etc. dan kan je mogelijk een GOAT kiezen, maar daar heb ik te weinig kennis/verstand voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 10-11-2025 09:46 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mad-Matt schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:38:

Helaas reed Norris onbedreigd naar de overwinning en pakt hij dit jaar de titel (Ik word een beetje onpasselijk van de gedachte, z'n gedrag is niet te pruimen, laat staan als hij ook nog eens een titel op zak heeft, dan loopt hij niet alleen naast z'n schoenen, dan is hij ze gewoon compleet kwijt), maar Max vecht voor elke punt, helaas te laat. "What if... met Horner, Mekies, etc"
Dit is denk ik ook wat je hoort bij de podium celebrations. Gewoon dat niet te pruimen Engelse downplayen elke keer in de media, maakt hem vervelend en irritant. Gisteren ook weer, altijd dat negatieve/cynische gezeik met "we waren niet de snelste vandaag" :/

Volgens mij heeft MCL het ook een beetje in de gaten, want Zak is in ieder geval een heel stuk minder in beeld.

Mijn boefje is liev!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JB schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:49:
[...]
Dit is denk ik ook wat je hoort bij de podium celebrations. Gewoon dat niet te pruimen Engelse downplayen elke keer in de media, maakt hem vervelend en irritant. Gisteren ook weer, altijd dat negatieve/cynische gezeik met "we waren niet de snelste vandaag" :/

Volgens mij heeft MCL het ook een beetje in de gaten, want Zak is in ieder geval een heel stuk minder in beeld.
Mee eens, eng team, eng mannetje en enge vent. Stella begin ik ook echt goed zat te worden (het lijkt er wel op dat Zak hem naar voren schuift omdat mensen hem nog wel kunnen pruimen.)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mad-Matt schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:52:
[...]

Mee eens, eng team, eng mannetje en enge vent. Stella begin ik ook echt goed zat te worden (het lijkt er wel op dat Zak hem naar voren schuift omdat mensen hem nog wel kunnen pruimen.)
Daarom zie ik PIA vertrekken. Wel jammer dat die jongen het nu niet meer kan waarmaken die paar laatste races. Ik lach me he-le-maal stuk als NOR uiteindelijk alsnog naaste de pot pist. Die crashed mentaal volledig.

Mijn boefje is liev!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JB schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:55:
[...]

Daarom zie ik PIA vertrekken. Wel jammer dat die jongen het nu niet meer kan waarmaken die paar laatste races. Ik lach me he-le-maal stuk als NOR uiteindelijk alsnog naaste de pot pist. Die crashed mentaal volledig.
Ik ook, maar dat zie ik niet meer gebeuren, z'n voorsprong is dusdanig dat hij niets meer te vrezen heeft.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:30
JB schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:55:
[...]

Waarheen? Top teams zijn bezet, tenzij Red Bull nog een gooi doet naar zijn diensten maar de vraag is of hij het ziet zitten om naast Max te rijden. Max eet zijn teamgenoten als ontbijt :P

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:44
Mad-Matt schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:52:
[...]

“Eng mannetje”? Kom op zeg, dat soort opmerkingen zegt meer over de kijker dan over Lando zelf.
Bovendien is hij één van de weinigen die open is geweest over zijn mentale struggles. Dat vraagt ballen, zeker in een wereld waar iedereen alleen maar de perfecte façade wil ophouden.

Hij zit midden in z’n eerste echte WDC-gevecht, met een teamgenoot die hem het vuur aan de schenen legt, en tóch blijft hij presteren onder enorme druk.

Mensen die hem “niet kunnen pruimen” omdat hij niet elke race met een fake smile voor de camera staat, moeten echt wat relaxter worden. Niet elke coureur hoeft een tv-presentator te spelen. Laat hem gewoon racen, dat doet hij namelijk de laatste weken weer uitstekend. _/-\o_

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MJHH93 schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:02:
[...]

“Eng mannetje”? Kom op zeg, dat soort opmerkingen zegt meer over de kijker dan over Lando zelf.
Bovendien is hij één van de weinigen die open is geweest over zijn mentale struggles. Dat vraagt ballen, zeker in een wereld waar iedereen alleen maar de perfecte façade wil ophouden.

Hij zit midden in z’n eerste echte WDC-gevecht, met een teamgenoot die hem het vuur aan de schenen legt, en tóch blijft hij presteren onder enorme druk.

Mensen die hem “niet kunnen pruimen” omdat hij niet elke race met een fake smile voor de camera staat, moeten echt wat relaxter worden. Niet elke coureur hoeft een tv-presentator te spelen. Laat hem gewoon racen, dat doet hij namelijk de laatste weken weer uitstekend. _/-\o_
Mogelijk zegt het wat over mij en dat is prima, maar ik vond het een leuke gozer toen hij nog in de midfield reed en alles met humor etc aanvloog, leuke vlogs van hem en z'n vrienden over het leven naast de F1 en over je mentale problemen praten moet zeker aangemoedigd worden, alles opkroppen of weg stoppen is erg slecht. Maar tegenwoordig (sinds vorig jaar dat hij echt regelmatig races wint) vind ik hem echt een "entitled brat" zoals ze in het engels zo mooi zeggen. En ja, ik kan niet tegen dat gedrag en dat irriteert me enorm snel.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:40

Vuvuzela

My spire is forming

Mad-Matt schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:12:
[...]Mogelijk zegt het wat over mij en dat is prima, maar ik vond het een leuke gozer toen hij nog in de midfield reed en alles met humor etc aanvloog, leuke vlogs van hem en z'n vrienden over het leven naast de F1 en over je mentale problemen praten moet zeker aangemoedigd worden, alles opkroppen of weg stoppen is erg slecht. Maar tegenwoordig vind ik hem echt een "entitled brat" zoals ze in het engels zo mooi zeggen. En ja, ik kan niet tegen dat gedrag en dat irriteert me enorm snel.
Lando was vroeger heel onzeker en kritisch op zichzelf, gok dat hij langs wat mental coaches is geweest maar die praatjes mag hij voor zichzelf houden.. weer eens een keer met iemand van PR praten zou handig zijn.

I served in a company of heroes.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Ik snap best dat Lando na afloop kritisch en wat negatief was. Als je bedenkt dat Max 10 seconden achter hem finisht terwijl hij voor een lekke band een extra stop moest maken, betekent dat dus dat de McLaren deze race absoluut niet dominant was en hem nooit gewonnen had, als Max niet lek had gereden. Dat zag je ook aan Piastri, die ging ook niet lekker. Lando heeft deze race een gigantisch kado gekregen, en dat weet hij dondersgoed.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:29
Fanta schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:24:
Ik snap best dat Lando na afloop kritisch en wat negatief was. Als je bedenkt dat Max 10 seconden achter hem finisht terwijl hij voor een lekke band een extra stop moest maken, betekent dat dus dat de McLaren deze race absoluut niet dominant was en hem nooit gewonnen had, als Max niet lek had gereden. Dat zag je ook aan Piastri, die ging ook niet lekker. Lando heeft deze race een gigantisch kado gekregen, en dat weet hij dondersgoed.
De eerste keer dat Norris noemde dat 10s te weinig was wist hij helemaal niet dat Verstappen lek had gereden.

Daarnaast vind ik hem passen in het rijtje van CotA "leuk circuit maar inhalen moet makkelijker zijn". En zo heeft hij nog voldoende "domme" uitspraken gedaan (vorig jaar Brazilië dat de winst van Verstappen geluk was en niks met talent te maken had bv).

Edit/aanvulling:

Overigens denk ik wel dat die lekke band achteraf een "gelukje" was. Bij anderen werkte de harde band ook niet echt? Door die lekke band kwam die vervolgens weer op een totaal andere strategie. Puur medium - medium - soft was wellicht nog wel interessant geweest. Maar dan moest die eerste medium natuurlijk ook langer mee / werd de stint verdeling gelijk aan de rest. Dus of het dan nog zo goed werkte?

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 10-11-2025 10:34 ]

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:57
Fanta schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:24:
Dat kan je niet zo stellen. Max startte op de harde band.. een band die (achteraf) bij niemand echt goed heeft gewerkt afgelopen weekend. Wellicht was het dus een enorme plus dat hij vroeg naar binnen moest voor de lekke band, en daarna op mediums door kon. Dat de harde band niet werkte, was toen nog niet bekend..
Als de harde band wel zou hebben gewerkt, had (bijna) iedereen die op mediums stond kunnen wisselen naar hard en een éénstopper kunnen rijden. Dan had Max het een stuk lastiger gehad, want tweestopper.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 21:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

floriz87 schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:32:
Door Max zn prestatie wordt Bearman onderbelicht. Weer een zeer degelijke prestatie voor een rookie.
Dit wou ik net zeggen. Bearman is echt goed bezig in de Haas. Vorige race 4de, nu 6de.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zonoskar schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:27:
[...]

Dit wou ik net zeggen. Bearman is echt goed bezig in de Haas. Vorige race 4de, nu 6de.
Het staat inderdaad in schril contrast met wat Ocon in dezelfde auto voor elkaar krijgt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RobertMe
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2025-s%C3%A3o-paulo-grand-prix-fastest-pit-stops-and-team-v0-4cljpe61we0g1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=efa4b2a138e2b09f1488f9b00b30de71338461d2

Zo snap ik die penalty voor Tsunoda wel :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/h6r4mczi7f0g1.jpeg
Beetje dom dus, als een monteur meteen een wiel los draait terwijl de penalty er is.

En voor de volledigheid van de pitstops, de tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2025-s%C3%A3o-paulo-grand-prix-fastest-pit-stops-and-team-v0-4v3o4e61we0g1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=2a9ba58bceadca5d980a9422ac54c51a831bcea7

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RobertMe schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:32:
[...]

De eerste keer dat Norris noemde dat 10s te weinig was wist hij helemaal niet dat Verstappen lek had gereden.

Daarnaast vind ik hem passen in het rijtje van CotA "leuk circuit maar inhalen moet makkelijker zijn". En zo heeft hij nog voldoende "domme" uitspraken gedaan (vorig jaar Brazilië dat de winst van Verstappen geluk was en niks met talent te maken had bv).
Eeeeeen daar issie weer, de verkeerd begrepen uitspraak en de nooit meer willen veranderen van mening erover want het is zo lekker makkelijk weer een concurrent af te serveren.

Het is ondertussen wel duidelijk, elke nieuwe rijder is een leuk menneke dat lekker kan sturen en heerlijk ongezouten een mening geeft totdat ze je lievelingscoureur in de weg rijden en dan is het meteen een hufter, dom varken wat niet kan sturen, en ohja, als er dan daarover iets over de boordradio komt dan is het altijd meteen een jankerd uiteraard.

Tik ze maar af, welke van de rijders zijn hier nog goei volk? Die zullen dan vast niet in een winnende auto zitten.

• RobertMe
Hippocampus schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:16:
[...]

Eeeeeen daar issie weer, de verkeerd begrepen uitspraak en de nooit meer willen veranderen van mening erover want het is zo lekker makkelijk weer een concurrent af te serveren.

Het is ondertussen wel duidelijk, elke nieuwe rijder is een leuk menneke dat lekker kan sturen en heerlijk ongezouten een mening geeft totdat ze je lievelingscoureur in de weg rijden en dan is het meteen een hufter, dom varken wat niet kan sturen, en ohja, als er dan daarover iets over de boordradio komt dan is het altijd meteen een jankerd uiteraard.

Tik ze maar af, welke van de rijders zijn hier nog goei volk? Die zullen dan vast niet in een winnende auto zitten.
Ook goedemorgen.

Wat valt er nu niet goed te begrijpen aan die uitspraak? Alles wat Verstappen heeft gedaan in die race / rondom die rode vlag heeft echt niks met geluk te maken. Het enige "geluk" is de harde regen. Dat McLaren zo dom is om van inters naar inters te pitten terwijl iedereen en zijn blinde moeder kan zien aankomen dat er een rode vlag komt heeft meer met McLaren te maken dan met "geluk" van Verstappen. Luister de boordradio maar terug. Verstappen en GP hebben het over evt stoppen voor full wets om daadwerkelijk te overleven. maar dat het eigenlijk gewoon te gevaarlijk is en rode vlag de enige optie is. En zie (/hoor) ook Bearman die letterlijk een opmerking maakt van "moeten we blijven rijden tot iemand dood gaat?". Die rode vlag was dus een zekerheid, geen "geluk". En dat Verstappen ondanks die omstandigheden op de baan weet te blijven (ondanks oude inters) is wel degelijk talent.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RobertMe schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:22:
[...]

Ook goedemorgen.

Wat valt er nu niet goed te begrijpen aan die uitspraak? [knip]
Iedereen en z'n blinde moeder weet dat als je tijd goed maakt vanwege een safetycar dat dat niks met talent te maken heeft. Dat is wat Norris aanhaalde, hij heeft nooit gezegd dat Max geen talent had.

Het waren dan ook voornamelijk fans van Max die over die uitspraak vielen, omdat ze de uitspraak verkeerd begrepen.

Het heeft verder ook helemaal geen zin om die discussie weer te voeren want we willen toch niet van mening veranderen erover.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

En het mooie van dit lijstje staat helemaal onderaan.
Vanaf de 27 ste positie op het podium komen, dat zou dan in 1953 geweest moeten zijn.
Vraag me af wat voor wedstrijd dat geweest moet zijn. Nou deze waarschijnlijk Wikipedia: 1953 Indianapolis 500

Wikipedia: Duane Carter

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• RobertMe
Hippocampus schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:47:
[...]

Iedereen en z'n blinde moeder weet dat als je tijd goed maakt vanwege een safetycar dat dat niks met talent te maken heeft. Dat is wat Norris aanhaalde, hij heeft nooit gezegd dat Max geen talent had.
Dat is jouw interpretatie van wat die aanhaalde ;) Daarnaast kwam de rode vlag dus totaal niet onverwacht en had elk team dit aan kunnen / moeten zien komen (ze hebben immers allemaal dezelfde weer-radar en zien allemaal dezelfde beelden van het circuit). Dat is wat ik aangaf. Red Bull / Verstappen verwacht de rode vlag en wacht daar op. Dat die komt is immers bijna een zekerheid in de omstandigheden die er waren. Norris moet dus echt naar zijn eigen team kijken dat die besluiten om een zinloze pitstop te maken. Niet alleen omdat je de SC / rode vlag kunt voorspellen. Maar ook omdat ze inter => inter doen en de omstandigheden duidelijk te slecht waren voor welke inter band dan ook. Want die paar die op de full wets reden (die band waarvan hier altijd wordt aangehaald dat die nutteloos is) waren beduidend sneller dan die op de inters (nieuw of oud). Oftewel: alles was beter dan wat McLaren (en vele andere teams) deden, zijnde oude inter => nieuwe inter. Want die nieuwe inters waren niet zo veel beter dan de oude, als je snel wilde zijn in de regen moest je een full wet nemen. Als je zo weinig mogelijk tijd wilde verliezen kon je net zo goed helemaal niet stoppen (want full wet betekende 2x ~20s verlies die je mogelijk niet goed weet te maken in die korte tijd).

Dat is dus totaal niet vergelijkbaar met dat er ineens een crash plaats vind waardoor er een SC komt. Ja, dan kun je geluk of pech hebben met de pitstops. Maar bij regen heeft iedereen dezelfde situatie. Iedereen kon op de weerradar zien dat de regen in aantocht was en over het circuit trok. Als je dan vervolgens bij de start van de hevige regenbui een inter => inter stop doet dan doe je dat dus bij vol bewustzijn en "bekend" zijn van de (toekomstige) baan condities. En dus is het zelfs niet vergelijkbaar met bv een plotselinge regenbui die niet te te zien was op de radar waardoor je verrast wordt door een (extra) pitstop die in je nadeel kan uit pakken als je van tevoren wist dat die regen er aan kwam. Maar hier was dus gewoon bekend dat er, zo veel, regen aan kwam.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RobertMe schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:06:
[...]

Dat is jouw interpretatie van wat die aanhaalde ;)
De mijne, en die van zo ongeveer heel de paddock. Zoals ik al eerder aangaf, voornamelijk fans van Max en een paar pundits bij viaplay hadden moeite met die uitspraak.

Blijkbaar is jouw interpretatie afhankelijk van heel veel context, tja, dan ga ik voor de uitleg met de minste aannames. Als je het niet erg vind hou ik het hier bij.

• RobertMe
Hippocampus schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:30:
Blijkbaar is jouw interpretatie afhankelijk van heel veel context,
Gek he. Dat is wat bepaalt of het geluk of kunde is. Als je de kunde hebt om de volledige situatie te interpreteren en beter naar te handelen dan ben je dus gewoon beter. McLaren heeft dus zitten dobbelen en de uitkomst was om te pitten voor nieuwe inters. Red Bull heeft de situatie "gelezen" en besloten helemaal niet te pitten, dat is dus kunde. (En die hele discussie tussen GP en Verstappen kun je gewoon terug luisteren, dat is dus geen aanname).

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
Als ik me goed herinner over vorig jaar, dan verwachtte GP inderdaad dat er problemen gingen komen. Hij en Max waren er idd flink over aan het discussiëren, maar Max ging akkoord met wachten. Norris zat zelf bij zijn team te drammen om een pitstop, bang dat Max te dichtbij ging komen omdat hij op dat moment vast hing achter Russell. En bij Russell was het andersom, die wilde helemaal niet naar binnen en net als Max (en naar later bleek Ocon) wachten op een onvermijdelijke klapper, maar toen ging zijn engineer bij hem drammen en ging hij alsnog overstag. Na de klapper van (volgens mij) Colapinto was Russell ook flink over zijn theewater :"I told you didn't I, we should have ffing waited!"

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Hippocampus schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:47:
[...]

Het heeft verder ook helemaal geen zin om die discussie weer te voeren want we willen toch niet van mening veranderen erover.
Lekker dooddoener. Vind het weinig constructief en vooral dominant .

Lando bedoelde het misschien anders , maar het is en blijft een lompe opmerking. Iets met media training en opletten .

[ Voor 12% gewijzigd door backupdevice op 10-11-2025 17:30 ]

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

backupdevice schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:27:
[...]

Lekker dooddoener. Vind het weinig constructief en vooral dominant .

Lando bedoelde het misschien anders , maar het is en blijft een lompe opmerking. Iets met media training en opletten .
Ik kom hier al langer dan vandaag en van sommige tweakers is het vrij duidelijk welke standpunten ze innemen. Waarom zou ik dan die discussie weer aangaan?
(het was dan ook niet het punt waar mijn reactie om draaide, maar die discussie slaan we gewoon over blijkbaar)

Zoals je ziet blijft deze opmerking van Norris hem kwalijk genomen worden. Zoals ik het beleefde toen, en nu nog steeds trouwens, zoekt men dingen om een coureur (of team) mee aan te vallen. Dan is het moeilijk voor die mensen om dan toe te geven dat het misschien allemaal niet zo bedoeld is, of dat er misschien overtrokken gereageerd werd.

Dat wat Norris zei lomp overkwam is een waardeoordeel van jou. Er zijn dan ook weer mensen die er totaal geen moeite mee hadden. Ik persoonlijk denk dat er wat frustratie naar boven kwam maar ik neem hem dat niet kwalijk. (sowieso, als iemand over die opmerking zou moeten vallen dan moet dat Max zelf zijn, en voor zover ik weet heeft hij er ook geen moeite mee gehad.)

Maar het is niet alleen Norris. Russell was al lang en breed afgeserveerd voordat Max er klaar mee was. Genoeg commentaar gehad hier op Leclerc en de Ferrari fuel-gate, Zelfs Piastri, die halverwege het seizoen nog complimenten kreeg omdat ie beter was dan Norris, is nu ondertussen ook afgekraakt.

Ik wil er nog twee dingen over kwijt.
Als ik als fan een hele gave race hebt gezien dan lokt het mij niet meer om hier dan enkel nog bagatelliserende en zelfs denigrerende opmerking over de winnaar te lezen. Ik snap niet waarom men de prestaties altijd moet vergelijken met Max en hoe dat die beter is, of beter had gedaan. Ik had er toen al een hekel aan toen het Rosberg eindelijk een keer lukte de titel te pakken en hier waren mensen die prestatie gewoon aan het afkraken. Beste auto bla bla bla. Nu bij Norris hetzelfde, die jongen doet echt z'n best en het seizoen is eindelijk weer eens spannend en jahoor, weer zitten ze hier die gozer alles te misgunnen.

En, stop met elke prestatie langs die van Max te leggen. Max doet Max dingen waar andere niet aan kunnen tippen, maar dat wil niet zeggen dat hun prestaties invalide zijn.
(of doe lekker waar jezelf zin in hebt, ik ben je moeder niet :>

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Hippocampus schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:16:
[...]

Ik kom hier al langer dan vandaag en van sommige tweakers is het vrij duidelijk welke standpunten ze innemen. Waarom zou ik dan die discussie weer aangaan?
(het was dan ook niet het punt waar mijn reactie om draaide, maar die discussie slaan we gewoon over blijkbaar)

Zoals je ziet blijft deze opmerking van Norris hem kwalijk genomen worden. Zoals ik het beleefde toen, en nu nog steeds trouwens, zoekt men dingen om een coureur (of team) mee aan te vallen. Dan is het moeilijk voor die mensen om dan toe te geven dat het misschien allemaal niet zo bedoeld is, of dat er misschien overtrokken gereageerd werd.

Dat wat Norris zei lomp overkwam is een waardeoordeel van jou. Er zijn dan ook weer mensen die er totaal geen moeite mee hadden. Ik persoonlijk denk dat er wat frustratie naar boven kwam maar ik neem hem dat niet kwalijk. (sowieso, als iemand over die opmerking zou moeten vallen dan moet dat Max zelf zijn, en voor zover ik weet heeft hij er ook geen moeite mee gehad.)

Maar het is niet alleen Norris. Russell was al lang en breed afgeserveerd voordat Max er klaar mee was. Genoeg commentaar gehad hier op Leclerc en de Ferrari fuel-gate, Zelfs Piastri, die halverwege het seizoen nog complimenten kreeg omdat ie beter was dan Norris, is nu ondertussen ook afgekraakt.

Ik wil er nog twee dingen over kwijt.
Als ik als fan een hele gave race hebt gezien dan lokt het mij niet meer om hier dan enkel nog bagatelliserende en zelfs denigrerende opmerking over de winnaar te lezen. Ik snap niet waarom men de prestaties altijd moet vergelijken met Max en hoe dat die beter is, of beter had gedaan. Ik had er toen al een hekel aan toen het Rosberg eindelijk een keer lukte de titel te pakken en hier waren mensen die prestatie gewoon aan het afkraken. Beste auto bla bla bla. Nu bij Norris hetzelfde, die jongen doet echt z'n best en het seizoen is eindelijk weer eens spannend en jahoor, weer zitten ze hier die gozer alles te misgunnen.

En, stop met elke prestatie langs die van Max te leggen. Max doet Max dingen waar andere niet aan kunnen tippen, maar dat wil niet zeggen dat hun prestaties invalide zijn.
Tja je zou bijv op een andere manier kunnen communiceren, ipv dominant te lopen wijzen naar Max fans, alsof dit mensen met lepra zijn ofzo.

Ik ben ook fan van Max , maar meer fan van F1 . En eerlijk is eerlijk, Max is nu gewoon de maatstaf waarop je ieder ander gaat meten.

Laat mensen gewoon fan van een rijder zijn. De tijd dat je met Schumi en Kimi fans kon BBQ op de camping zijn voorbij.

Iedereen beleefd het op zijn eigen manier .
[...]
Je doet wel alsof je ieder zijn moeder bent

• RobertMe
Dat wat Norris zei lomp overkwam is een waardeoordeel van jou.
En hoe jij de opmerking van Norris leest is ook een waardeoordeel van jou. En de rest van de post is een waardeoordeel over alle anderen hier.
En over het algemeen wordt hier toch echt wel voldoende tegengas gegeven bij Verstappen. Zie Spanje dit jaar, of Mexico vorig jaar, etc etc etc.

En over de opmerking van Norris. Het aller beste wat die kan doen, en wat letterlijk elke coureur doet, behalve Norris. Is gewoon de mond houden over races van anderen. Norris heeft zijn eigen race gereden en heeft geen enkel idee "hoe de race van de ander was". Dan moet die ook niet als die net 2 minuten uit de auto is gestapt allemaal dingen gaan lopen roepen waar die helemaal niks vanaf weet.
Deze is niet voor niks een meme geworden:
En v.w.b. afkraken van iedereen. Volgens mij wordt Piastri toch echt niet af gekraakt. Alleen wordt wel aangegeven dat hij de afgelopen periode toch echt wel heel veel slechte races heeft (met Baku uiteraard als absoluut dieptepunt). Terwijl er afgelopen dagen ook voldoende credits naar Norris zijn gegaan dat hij nu (eindelijk ;)) wel foutloos de races afwerkt. Iets waar die vorig jaar en eerder dit jaar (tot minimaal Spa aan toe) toch wel problemen mee had. Dat valt gewoon niet te ontkennen (noch de fouten, noch de credits die gegeven worden. Zoals, bv mijn post van gisteren: RobertMe in "[F1 2025] Race 21 GP van Brazilië").

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

backupdevice schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:23:
[...]

Je doet wel alsof je ieder zijn moeder bent
Blijkbaar heb ik je tegen het zere been geschopt? Jammer dat je de boodschap niet wil aannemen omdat de verpakking je niet bevalt. Nog steeds geen reden om persoonlijke aanvallen te doen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Coureurs gaan zich nogal eens anders gedragen naarmate ze meer meedoen om de prijzen en/of soms erg onhandige opmerkingen maken. Of ze gaan gewoon minder goed presteren.

Tja, dat veranderde gedrag, die opmerkingen, die verminderde prestaties daar krijgen ze dan kritiek op en verandert de mate van sympathie die mensen voor ze uiten. Lekker belangrijk.

Ik zie het verder ook niet echt in Norris. Een ALO, VER, (jongere) HAM waren in die MCL allang WDC geweest. Zonder papaya rules.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07
The Race heeft een youtube filmpje gepost met als onderwerp : "Max Verstappen's shock Brazilian GP turnaround explained."

Geen link want ik heb hem zelf nog niet gezien. Eerst even koken en eten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21

Major_ton

Shoot!

Een F1 circus waar iedereen vriendjes is (met name de fans) levert niet genoeg geld op.

Ik hoop dat we eens door gaan krijgen dat er heel veel geld mee gemoeid is dat fans discussiëren, er media 'oorlogen' ontstaan en dat vooral de rijders en teams elkaar zogenaamd niet kunnen luchten en zien. Kijk eens naar de gemiddelde rijdersparade, waar alle coureurs compleet dubbel liggen met elkaar, volg eens wat andere interviews (die niet zo oppervlakte liggen en waar er alleen maar rage bait vragen gesteld worden) om te zien hoeveel respect de rijders voor elkaar hebben. Fans hebben soms iets teveel passie, wat mooi is, maar ook voor gekke (en onnodige) situaties kan zorgen. Een mooi voorbeeld is het moment waarop Max laatst werd benadeeld door de timing van de Safety Car. De fans gingen los en Max haalde zijn schouders op. Laat je niet zo gek maken en prik een beetje door de media sensatie heen.

Some infinities are bigger than others.

• alexbl69
  • Laatst online: 09:10
Tijd voor wat luchtigheid in dit draadje :)

[ Voor 20% gewijzigd door alexbl69 op 10-11-2025 18:40 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Hippocampus schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:27:
[...]

Blijkbaar heb ik je tegen het zere been geschopt? Jammer dat je de boodschap niet wil aannemen omdat de verpakking je niet bevalt. Nog steeds geen reden om persoonlijke aanvallen te doen.
Helemaal goed !.

On topic . Blij dat Lando het lek bij zichzelf te boven heeft en toch jammer dat Piastri het weer in de tweede helft van het seizoen laat afweten . Alsof de seizoenen te lang voor hem zijn.

Vond het ook wel gaaf om Gasly in de punten te zien. Die had toch wel een goed weekend in die hovercraft

[ Voor 36% gewijzigd door backupdevice op 10-11-2025 18:43 ]

• RobertMe
Major_ton schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:33:
Een mooi voorbeeld is het moment waarop Max laatst werd benadeeld door de timing van de Safety Car. De fans gingen los en Max haalde zijn schouders op.
Max haalde zijn schouders niet op? Die ging er met gestrekt been in: "Ik heb ook wel eens voordeel gehad van een Safety Car" :+

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21

Major_ton

Shoot!

RobertMe schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:55:
[...]

Max haalde zijn schouders niet op? Die ging er met gestrekt been in: "Ik heb ook wel eens voordeel gehad van een Safety Car" :+
8)7

Some infinities are bigger than others.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-11 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Waah schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:49:
Als McLaren dominant blijft houd ik mijn hart vast. Want IMHO maken ze de sport en spanning kapot met hun papaya rules.
Zonder Papaya rules is er helemaal geen zak aan natuurlijk, want dan wint 1 rijder 15 races. Waarom zou de sport kapot gaan *juist* als de 2 rijders van een team er een open wedstrijd van mogen maken :?

Dit dus.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07
Driver61 heeft ook een filmpje:
Zijn analyse
- Oudere vloer
- iets lagere en stuggere auto
- nieuwe motor op standje 11
- Max zelf

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
FunkyTrip schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:22:
[...]

Zonder Papaya rules is er helemaal geen zak aan natuurlijk, want dan wint 1 rijder 15 races. Waarom zou de sport kapot gaan *juist* als de 2 rijders van een team er een open wedstrijd van mogen maken :?
Dat is jou interpretatie van de papaya regels. Mijne is vooral dat Norris geen nadeel mag hebben.

• RobertMe
FunkyTrip schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:22:
[...]

Met "papaya rules" wordt uiteraard voornamelijk gedoeld op Monza en de trage pitstop en plekken terug wisselen. En het gedoe na Singapore waar er bij de start contact tussen beiden is en Norris "een straf krijgt de rest van het seizoen". Maar na de sprint in CotA door opnieuw contact (incl. dubbele DNF) "de straf weer wordt opgeheven" en al dat soort raar gedoe. (Hongarije vorig jaar natuurlijk al, alleen is dat niet zo relevant voor dit jaar :P).
En doordat het team de coureurs plekken laat ruilen "omdat er een slechte stop was" heb je juist ook weer geen racen meer. Norris was toch sneller, had ze het lekker een paar ronden laten uitvechten.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Du du du du, Max verstappen..
Ik moest wel ff gniffelen..

Wear Sunscreen!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:39
Mooi om te zien dit hoe Kimi naar Max rent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMWq2oFHAHROx8vrs6_ZnrOoz-Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/s1HP5dWTWcUIhN7NkVIcw2F4.gif?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 10-11-2025 20:44 ]

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:17
RobertMe schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:32:
[...]

Daarnaast vind ik hem passen in het rijtje van CotA "leuk circuit maar inhalen moet makkelijker zijn".
Wat is er precies dom aan deze uitspraak? Hij heeft hartstikke gelijk als hij vaststelt dat de McLaren deze race de pace niet had.
En zo heeft hij nog voldoende "domme" uitspraken gedaan (vorig jaar Brazilië dat de winst van Verstappen geluk was en niks met talent te maken had bv).
Zoveel "domme" uitspraken doet die dus blijkbaar niet als je een jaar terug moet gaan om een voorbeeld te noemen. Ook een beetje een voorbeeld van van muggen een olifant maken. Zeker als je een kleine mini quote uit de cool down room als voorbeeld neemt.

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:40
d-vine schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:43:

[Afbeelding]
Dat zijn de speciale instructies van toto: wordt zo dik mogelijke maatjes met verstappen. :+

….nee leuk om te zien, daar zit over en weer wel wat respect.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

d-vine schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:43:

[Afbeelding]
Beetje zo’n LP die op de verkeerde snelheid wordt afgespeeld :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RobertMe
ZeromaNoiS schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:40:
[...]

Dat zijn de speciale instructies van toto: wordt zo dik mogelijke maatjes met verstappen. :+

….nee leuk om te zien, daar zit over en weer wel wat respect.
De grap is dat alle rookies naar Verstappen op lijken te kijken / "contact zoeken" (wederzijds) etc. Op 1 rookie na, en dat is nu juist de rookie die mogelijk volgend jaar..., in de tweede Red Bull zit, Hadjar dus. Die heeft meer met Hamilton (historisch al fan van hem). Uiteraard ieders eigen v.w.b. rookies naar wie ze op kijken. Maar wel "grappig" dat allemaal op 1 na zo met Verstappen op lijken te trekken, en juist die 1 dan een Red Bull coureur is.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:08
Op zich niets verkeerd mee. Buiten de wagen is Verstappen een heel aardige kerel, zeker voor de rookies. Hij gaat met iedereen netjes om en helpt ze waar hij kan. In de auto is het een killer maar dat weet iedereen inmiddels.Voor de rookies is hij als 4-voudig kampioen natuurlijk een van de mensen waar ze naar opkijken.

Zo lang je niet direct een bedreiging voor hem bent is er dus niets aan de hand en is hij sportief genoeg om foutjes te vergeven en normaal te doen. Ben je een directe concurrent op dit moment dan gaat het wat harder.

[ Voor 9% gewijzigd door Bvanham op 11-11-2025 08:42 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:13
Ik zat gisteren de P1 nabeschouwing te kijken en zij gaven als eerste punt aan dat Max niet had moeten stoppen voor de soft. Achteraf hebben ze eigenlijk wel een goed punt. Door te stoppen voor soft weet je eigenlijk zeker dat je de race niet gaat winnen, maar ga je voor P2. Dit terwijl winnen je laatste kans is om in het kampioenschap te blijven. Een keuze 'dood of de gladiolen' was logischer geweest. Norris kwam dichterbij op zijn mediums, maar die waren niet zoveel nieuwer. Daarbij is erbij komen stap 1, maar Max inhalen voor de leiding is stap 2. Max had dan ook echt niks te verliezen, samen eraf was voor het kampioenschap zelfs gunstiger geweest dan Norris in laten halen. Als het inhalen van Norris wel was gelukt, dan had het ook geen verschil meer gemaakt of Antonelli en Russell er ook voorbij zouden gaan.

Dat de mediums het vol zouden houden was wel duidelijk, want volgens mij hadden Liam en Nico zeer lange stints op de mediums.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord